Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 28] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.561 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

156 gekocht!!!!! morgen ophalen dan foto's!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CrPq56sITXOq1dZPkpHPe2Kv/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tPPg6cl44RQt8FFsAXKUPRdZ/full.jpg

Ook ff een 2de sub bijgeplaatst, klinkt nog best goed :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YP6FmKO4YeN4VHMcwPuy8dn6/full.jpg'

@Garta
De 0ldsk00l 156? Heb je pics?

[ Voor 7% gewijzigd door Rev! op 12-07-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice wagen man!

Nee het is verzet morgen ochtend ophalen ivb. postkantoor dat natuurlijk op zondag niet open is.

Maar het is wel een opknappertje heb me rijbewijs nog niet dus kan ik mooi tot die tijd doen hij krijgt volledige paintjob heeft nogal wat vandalisme schade.

Maar WELKE KLEUR???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

K ben van plan om mijn eerste auto aan te schaffen en heb mijn oogjes laten vallen op een 147 1.9 JTD uit 2004, 164000 km gereden. Waarschijnlijk geleased.
Zijn er bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden (onderhoud na 160000 km want het valt wel op dat er erg veel rond die km-stand te koop zijn) en op moet letten wanneer ik hem zie?

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alfa willen nog wel eens olie drinken informeer hier naar of hij dat doet (kan niet altijd gezegd worden natuurlijk)

Airback lampen moet uit gaan na starten

Kraken de draag armen niet te extreem bij drempels etc.

En natuurlijk distributie riem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
JTD's die olie zuipen? Denk dat dat wel mee valt ;)

Draagarmen niet teveel kraken? Die dingen moet je helemaal niet horen! Beste is op de brug en even met een koevoet de speling controleren. Echter zegt dat nog niet veel, en een draagarm kost je de kop ook niet ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow haha had niet eens gelezen dat JTD was :P

nou draagarmen kunnen soms wel een beetje kraken hoor als het echt warm weer is kan een splinternieuwe arm zelfs iets kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ephymerous schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:58:
JTD's die olie zuipen? Denk dat dat wel mee valt ;)
Sterker, in de 125.000km dat in de JTD had heb ik niet één druppel olie hoeven bijvullen buiten de normale beurten om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Ok, tijdens de testrip een paar verkeersdrempeltjes meenemen. Veel mensen hebben een afkeer van alfa's door de lage betrouwbaarheid of hoge onderhoudskosten, dat was in het verleden misschien wel zo maar bij een alfa uit 2004 niet meer toch? Jullie reactie is niet meteen van 'een 147 met 160000 km op de teller, daar ga je in het begin veel kosten aan hebben'.
Wel ben ik wat bang van de electronica mankementen. Dus als dat airback-lampje een steekproef is, zal ik hem zeker nakijken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Wat is veel onderhoud he, ik ken mensen die 500 euro aftikken bij de apk voor een passat uit 2003, om vervolgens een half jaar later voor 1000euro onderhoud uit te laten voeren en op verjaardagen roepen, met die vw is nooit wat ;)

Enige wat ik extra hard vind slijten tov andere auto's zijn de draagarmen ed. Maar die kosten niet zoveel, met een beetje handigheid en 2 uur vrije tijd heb je ze aan beide kanten ook vervangen ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:21:
Nice wagen man!

Nee het is verzet morgen ochtend ophalen ivb. postkantoor dat natuurlijk op zondag niet open is.

Maar het is wel een opknappertje heb me rijbewijs nog niet dus kan ik mooi tot die tijd doen hij krijgt volledige paintjob heeft nogal wat vandalisme schade.

Maar WELKE KLEUR???
Parelmoer wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan maar 156 niet modern genoeg voor vindt ik persoonlijk. Tot nu toe vindt ik giorgo afrika antraciet dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:19:
oe, een alfa topic _/-\o_

Ik heb zelf een 156 2.0TS uit 97 en ben lid van de AR156Club, maar ik zag al meer club auto;s voorbij komen volgens mij..

Hiervoor een 75 2.0TS gehad, leuk speelgoed..
en mn pa rijd momenteel een 166 V6 sporttronic.. naja, en hij is al sinds zn 15e alfa gek en die tik heb ik ook mee gekregen...

even fototje van mn bella..
[afbeelding]

paar weken terug deze wezen bekijken bij wimprins:
[afbeelding]

wat een auto! _/-\o_
matthijsln schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:41:
Over uitlaten gesproken, die onder mijn Alfa 147 lijkt meer op een kroket dan een nette auspuff.

Zit te denken aan een RVS uitlaat maar wel specifiek voor de Alfa gemaakt, zoals Novitec, Supersprint of CSC. Iemand hier ervaring ermee? Moet natuurlijk niet te sjonnie worden.

Voor in de startpost trouwens mijn 147: http://anansi.tweakdsl.nl/alfa147/shiny/detail_147_4.jpg. Nog van een andere tweaker geweest :9 Alfa 147 1.6 77kW T.Spark Distinctive 01-2003, nu 127000 km. Heb 'mhaar nu 3 maanden en 5000km en rijdt super, alhoewel ik wel een sloot met euro's naar Sam van Lingen heb gebracht en ieze niet bepaald zuinig rijdt, maar ach je moet wat overhebben voor een Alfa :)
Beiden toegevoegd aan de startpost :)
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:57:
156 gekocht!!!!! morgen ophalen dan foto's!!!
Wanneer komen jou foto's?

[ Voor 35% gewijzigd door ephymerous op 14-07-2008 15:17 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Sorry, geen foto's. Camera vergeten |:( Misschien dat ik nog wel wat kan regelen bij mijn "collega's"

Maaruh, deze jongen heeft tijdens het testen, qualificatie en de race bij Gary Paffett in de pitbox gestaan dit weekend in Zandvoort :o Verder nog uitgebreid aan de DTM auto's kunnen snuffelen, Formule 3 wagens ken ik nu uit mijn hoofd en de Seat Leon en Porsche Carrera cup waren ook van de partij. Mocht vrijwel overal komen behalve de pitlane als ze aan het rijden waren, ook op de startgrid vlak voor de race :D

Wat een geweldige ervaring zeg, die klappen die je voelt (en je oren die zowat beginnen te bloeden) als een DTM wagen in z'n speedlimiter voorbij komt denderen op 5 meter afstand.... Of als je in de box staat nog geen meter van de auto af en ze starten hem :9~ Hele weekend met mijn mond open gelopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:43

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

idd :) .. kan me er wel 't e.e.a. bij voorstellen, echt machtig _o_

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 04-09 22:15

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Clithopias schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:32:
Sorry, geen foto's. Camera vergeten |:( Misschien dat ik nog wel wat kan regelen bij mijn "collega's"

Maaruh, deze jongen heeft tijdens het testen, qualificatie en de race bij Gary Paffett in de pitbox gestaan dit weekend in Zandvoort :o Verder nog uitgebreid aan de DTM auto's kunnen snuffelen, Formule 3 wagens ken ik nu uit mijn hoofd en de Seat Leon en Porsche Carrera cup waren ook van de partij. Mocht vrijwel overal komen behalve de pitlane als ze aan het rijden waren, ook op de startgrid vlak voor de race :D

Wat een geweldige ervaring zeg, die klappen die je voelt (en je oren die zowat beginnen te bloeden) als een DTM wagen in z'n speedlimiter voorbij komt denderen op 5 meter afstand.... Of als je in de box staat nog geen meter van de auto af en ze starten hem :9~ Hele weekend met mijn mond open gelopen :D
Ik had gewoon een duin kaartje :( Maar ik vond de porsche cup intressanter dan de dtm.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

En toch gaat er niets boven een Formule1 race, en dan het liefst in Monza op de hoofdtribune tegenover de pits van Ferrari. :7
Christian Albers reed zichzelf er leuk uit bij de dtm, ik zette de tv aan, beetje zappen, heey dtm op zandvoort, even kijken wat albers doet, CRASH Albers in de grindbak...... ok duidelijk, *zapt verder* :')

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zal binnenkort wat pics posten van de DTM races dit weekend. Ik had een zilver T3 kaartje en kon dus ook op het paddock en in de pitsstraat komen. Ik heb er ook een Alfa gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
J0YR1D3R schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:02:
Ik heb er ook een Alfa gekocht :+
:? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Welke schaal?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.snuffledopple.com/images/80131k02.jpg

1:18 dus

[ Voor 8% gewijzigd door J0YR1D3R op 15-07-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Specht schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 00:49:
En toch gaat er niets boven een Formule1 race, en dan het liefst in Monza op de hoofdtribune tegenover de pits van Ferrari. :7
Christian Albers reed zichzelf er leuk uit bij de dtm, ik zette de tv aan, beetje zappen, heey dtm op zandvoort, even kijken wat albers doet, CRASH Albers in de grindbak...... ok duidelijk, *zapt verder* :')
De clown van het weekend, eerst wordt ie in zn r10 om de oren gereden door jos verstappen en 2 rondes later dit.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Vergeet niet dat zijn wagen gewoon langzaam is (in vergelijking met de rest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Specht schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 00:49:
Je weet dat hij zijn splitter kwijt was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/2340/splitter1ru7.jpg

koop je toch een nieuwe? 50ct bij de Conrad :?

[ Voor 23% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-07-2008 15:51 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Clithopias schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:33:
Vergeet niet dat zijn wagen gewoon langzaam is (in vergelijking met de rest)
Daarom moet je je auto compleet afschrijven?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

J0YR1D3R schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:45:
[...]

Je weet dat hij zijn splitter kwijt was?
Weet ik veel wat ie wel of niet kwijt was, het eerste wat ik van hem zag was dat ie mooi de grindbak in ketste.
Sowieso boeit de dtm me weinig, maar als de enige nederlander er meteen uitvliegt, dan ga ik er helemaal geen tijd aan verspillen. :')

Lol @ buttje. >:) :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Specht schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:15:
[...]

Weet ik veel wat ie wel of niet kwijt was, het eerste wat ik van hem zag was dat ie mooi de grindbak in ketste.
Sowieso boeit de dtm me weinig, maar als de enige nederlander er meteen uitvliegt, dan ga ik er helemaal geen tijd aan verspillen. :')
Mja, is ook lekker rijden zo zonder downforce d:)b Een Ferrari F1 die zonder achtervleugel de rest niet kan volgen en de baan afvliegt is ook maar een lutser :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
AkroBatik schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:02:
[...]

De clown van het weekend, eerst wordt ie in zn r10 om de oren gereden door jos verstappen en 2 rondes later dit.
Jos rijdt het hele jaar met die LMP2 auto (die op een bochtig circuit als Zandvoort maar zo'n 2 sec per rondje langzamer gaat als een LMP1 auto), en Christijan stapt voor het eerst in de R10 en moest rustig aan doen met een museumstuk van Audi. Niet zo heel gek dat Jos met die auto dan sneller gaat dan Christijan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Pollewob op 15-07-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
AkroBatik schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:53:
Daarom moet je je auto compleet afschrijven?
Nee, natuurlijk niet. Maar hij heeft in ieder geval geprobeert om het maximale uit zijn auto te halen, als je dat doet is er natuurlijk een grotere kans dat je de baan afvliegt.

Maar voorderest boeit de DTM mij ook niet, kijk verder ook geen motorsport op tv maar als je daar in de pitboxen rond kan huppelen moet je die kans met beide handen grijpen :P

[ Voor 21% gewijzigd door Clithopias op 15-07-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Clithopias schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:51:
[...]

Maar voorderest boeit de DTM mij ook niet, kijk verder ook geen motorsport op tv maar als je daar in de pitboxen rond kan huppelen moet je die kans met beide handen grijpen :P
True. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/07/15/1216147989-380.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 09:17

-Sander-

///M Powerrrrrr

Gaaf ding, roest ie al ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Weet iemand hoe ik aan een chromen of rvs aanzuigbuis kan komen? Staat wel mooi vind ik. zit er ook sterk over te denken om mijn kleppendeksel rood te spuiten. Lijkt me fantastisch staan en als je dit plaatje ziet O+
Afbeeldingslocatie: http://www.alfaromeo156club.nl/img4/551/v2_551_1181141190.jpg

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Hmz hoop dat er binnenkort een familiedag is ;-)

Mag ik misschien wel een stukkie in de Brera rijden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

De GTA heeft dit standaard als ik het goed heb.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Jeuj! Gisteren mijn Alfa weer opgepikt bij het schadebedrijf. Heeft uiteindelijk nog best lang geduurd, afgelopen vrijdag zou hij al klaar zijn, maar het spuiten was niet zo goed gelukt, dus dat hebben ze opnieuw gedaan.

Ik zag alleen dat de velgen beschadigd zijn en die zijn niet vervangen. Toch maar weer even bellen. Toch zonde.

Maar wat was dat weer fijn. De leen Skoda Octavia deed helemaal niets, mij niet en qua prestaties niet. Echt saai. Groot voordeel: ik geniet weer 10 keer zoveel van de 150pk, een bult koppel, de sporty wegligging en het Italiaanse interieur.

[ Voor 26% gewijzigd door sopsop op 16-07-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

hmm .. als je niet meer in de 4 komen kunt en in de 3 en 5 gaat ie tandenpoetsen, en hij maakt ook al geruime tijd vreemde herrie alsof er een lager uit ligt, dan is de mogelijkheid lichtelijk aanwezig dat je versnellingsbak stuk is.

}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

ing._Buttje schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:55:
hmm .. als je niet meer in de 4 komen kunt en in de 3 en 5 gaat ie tandenpoetsen, en hij maakt ook al geruime tijd vreemde herrie alsof er een lager uit ligt, dan is de mogelijkheid lichtelijk aanwezig dat je versnellingsbak stuk is.

Grote kans dat ie stuuuuuk is ja.
Al gekeken of er geen schakelstangen oid uit de bak steken of er iets anders kapot is?

Op scarbforum heeft Pieter nog een nieuwe bak liggen voor een 2.0 16v (als het goed is exact hetzelfde als een 1.8).
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=32078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
ing._Buttje schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:55:

Scheelt dat de 16v bak vrij makkelijk te vervangen is op de brug, net voldoende ruimte 'm er onder vandaan te krijgen zonder martelen. Wel subframe beetje loshalen! Wel vervelend natuurlijk! :/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Hey Garta stomme vraag maar speel je ET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
SYQ schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:32:
[...]

is dit een bburago ???
Nee, hij is van Welly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Specht schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:28:
Op scarbforum heeft Pieter nog een nieuwe bak liggen voor een 2.0 16v (als het goed is exact hetzelfde als een 1.8).
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=32078
Met wat mazzel krijgt Alfanord er morgen al één binnen. 2e hands, dat wel, maar niet goed, geld terug/andere bak. Tjah, tijd zal het leren. Hij begon meteen al te klieren toen het nieuwe blok er net in lag, maar toen was het nog niet te zeggen wat het was en financiëel kwam het me toen ook ff niet uit. Er was toch niks aan te doen geweest ..
ephymerous schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:26:
Scheelt dat de 16v bak vrij makkelijk te vervangen is op de brug, net voldoende ruimte 'm er onder vandaan te krijgen zonder martelen. Wel subframe beetje loshalen! Wel vervelend natuurlijk! :/
idd. En het kost weer het nodige.

Het zal ook eens gewoon heel blijven }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Knap balen man!
Je blijft gedoe houden..
Anders toch de 90 maar weer oplappen, dan heb je een backup auto ;)

Of een Nissan Micra oid kopen, dat gaat niet kapot :+

[ Voor 20% gewijzigd door -Sander- op 16-07-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mjah. ik vertik het ook om gewoon als een oude l*l te gaan rijden. Ik doe wel veel aan laag in toeren-vlug opschakelen, maar dan sta je weer eens naast een BMW 320 of iets dergelijks en zonder dat je er erg in hebt ga je er toch ineens op de launch control er vandoor :P

boys will be boys :+

[ Voor 38% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-07-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Chubbchubb hoort nu ook thuis in dit forum met zijn 147 1.9 JTD... Jaja, het kan beter maar t kan ook een stuk erger :p . Kijken hoelang ie (en ik) het volhoudt.
Afbeeldingslocatie: http://xs229.xs.to/xs229/08294/of01_0005049149962.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Chubbchubb op 17-07-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

ing._Buttje schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:40:
Mjah. ik vertik het ook om gewoon als een oude l*l te gaan rijden. Ik doe wel veel aan laag in toeren-vlug opschakelen, maar dan sta je weer eens naast een BMW 320 of iets dergelijks en zonder dat je er erg in hebt ga je er toch ineens op de launch control er vandoor :P

boys will be boys :+
Italiaanse versnellingsbakken zijn helaas niet de beste. Bij mijn auto moet je ook niet al te vlot schakelen dat vindt ze gewoon niet leuk, dat merk je aan alles.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Euhm... Klaas.....

't is niet de bedoeling om na koppakkingen nu motoren & versnellingsbakken te gaan verzamelen hoor.
Hadden ze dat er niet bij verteld?

Versnellingsbak van een diesel er achter? Die kan wat Nm's wat meer trekken. Moet er w.s. wel een adapterplaat gemaakt worden, maarjah... dan heb je wel wat bijzonders :D en misschien wat meer Klaas proof :)

even zo goed naturlijk wel knap k met ut-jes

[ Voor 18% gewijzigd door Harry op 16-07-2008 22:44 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

hmm .. denk je werkelijk dat dát bestaat ?! :P

dan is er nog hoop *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Beetje een combinatie van rekening houden met de losgelaten Nm's op de bak & jij een iets rustiger sportief karakter moet dat vast lukken :D

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al eerder zij heb ik een 156 gekocht nu!

Ben anderhalve week terug 18 geworden en druk bezig met me rijbewijs. Leuke auto om mee te beginnen >:)

1.6 TS met 109.500 km op de teller
Met een erg vaag pakket erop geen standaard pakket in iedergeval, uit allerlei pakketten iets:P

Toen ik hem kocht het complete interieur lag eruit op stuk dash en 2 voorstoelen na deurpanelen terug plaatsen vergt trouwens enige oefening

na even werk zat het weer een beetje inelkaar
Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/2816/img5123mg1.jpg

even frisse neus halen
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/9582/img5126ou5.jpg

Ondertussen al flink gesleuteld aan de bella het is echt een project auto

Zo is hij lekker aan het slapen, gekocht met strakke koffer klep en geen type aanduiding zelf vindt ik een logo erop wel mooier misschien 1tje erop plakken of ruilen met iemand (stuur even pm mocht je interesse hebben)
Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/1430/img5127eu8.jpg

Hoe het interieur en nu bij staat:
Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/9040/img5134fb5.jpg
tijdelijk plaatje gefabriceerd tot de radio er is oogt al stuk beter dan een gapend gat ;)

Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/4493/img5137lz8.jpg

De motor 1.6 TS Bezig geweest met afdek kap weer mooi glimmend te maken was erg vies lettertjes worden nog rood.
Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/9954/img5140uq6.jpg

De auto heeft flink wat schade:
Het achter paneel deuk in gezeten is uitgedeukt en staat in de grondverf
Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/4021/img5129mj7.jpg

Lelijke vandalisme krassen op het dak
Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/2599/img5130wu8.jpg

Voorbumper schade ook aan zijkant en onderkant ook flinke schade, van de week nieuwe bumper ophalen helaas niet de goede kleur.
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/6094/img5132un7.jpg

Morgen word hij APK gekeurd en dan mag het beest naar buiten toe!

Heb me rijbewijs komende maand toch nog niet en vakantie dus mooi de tijd er weer een echte bella van te maken *;

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Soulfly schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:54:
Beetje een combinatie van rekening houden met de losgelaten Nm's op de bak & jij een iets rustiger sportief karakter moet dat vast lukken :D
Ach, is gewoon pech... mijn broertje had die 146 Ti nog geen 3000km en de bak vloog uit de 2, en die rijd er rustig mee, net als in zn huidige gtv 916. En die bak van Klaas is toch al ruim 2 ton oud? :P

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Dit heb ik weer. Vandaag zou mijn Bella een nieuwe distributieriem krijgen en dat zou gebeuren bij de buurman. Ik loop daar al wel 15 jaar over de vloer en dus vertrouw ik ze wel. Maar toen kreeg ik vanmiddag telefoon dat het niet ging lukken omdat ze het gereedschap er niet voor hadden.

Ik heb maar 1,5 week vakantie en ik heb die auto praktisch elke dag nodig. Dus ik als een gek in het rond bellen om nog in die 1,5 week een nieuwe distributieriem erop te krijgen. Uiteindelijk ben ik in Doetinchem terecht gekomen na ongeveer 10 telefoontjes. Niemand had tijd en toen kwam er nog wat voordeel. Er was namelijk een bedrag afgesproken met de club wat de wissel zou kosten. Er is me tevens verteld dat een wissel wel 6 á 7 uur kon duren. Dit heb ik even geverifieerd bij mijn normale garage en die zeiden dat dat wel een kon kloppen, want zelfs het hele inlaatspruitstuk moest eraf :X

Maargoed, volgende week donderdag krijgt hij nu een nieuwe. Dit hele gedoe heeft me wel in staat gesteld om vanavond al het een en ander te doen aan de Bella. Zo heb ik de GTA koplampen er al inzitten en de bumpersteunen eraf. De hele voorbumper ligt in de hoek. Blijkt dat de Bella ook heel ietsje schade heeft gehad, want een bumpersteun aan de voorkant was ietsje scheef. Dat hebben we weer recht gemaakt.

Morgen nog even een grote beurt uitvoeren, nieuwe raamlijsten aan de voorkant, bumpersteunen eraan maken, alu bodemplaat eronder, nieuwe rechter buitenspiegel en last but not least, nieuwe portierstickers. (Je weet wel, die matzwarte vlakken op de deur). Als dat allemaal klaar is, ga ik beginnen met kleppendeksels etc. Dan heb ik daar mooi de tijd voor en is de rest in ieder geval klaar.

Al met al een duur grapje geweest, maar hij rijd zo lekker O+ :9~

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ephymerous schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:03:
[...]

Ach, is gewoon pech... mijn broertje had die 146 Ti nog geen 3000km en de bak vloog uit de 2, en die rijd er rustig mee, net als in zn huidige gtv 916.
dat kan natuurlijk ook vanalles zijn, dus van kabels, tot de vork op de bak, tot vergrendeling inwendig in de bak.
En die bak van Klaas is toch al ruim 2 ton oud? :P
idd, 220.000km o.i.d.
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:04:
Zoals ik al eerder zij heb ik een 156 gekocht nu!

Ben anderhalve week terug 18 geworden en druk bezig met me rijbewijs. Leuke auto om mee te beginnen >:)

1.6 TS met 109.500 km op de teller
Met een erg vaag pakket erop geen standaard pakket in iedergeval, uit allerlei pakketten iets:P

Toen ik hem kocht het complete interieur lag eruit op stuk dash en 2 voorstoelen na deurpanelen terug plaatsen vergt trouwens enige oefening

na even werk zat het weer een beetje inelkaar
[afbeelding]

even frisse neus halen
[afbeelding]

Ondertussen al flink gesleuteld aan de bella het is echt een project auto

Zo is hij lekker aan het slapen, gekocht met strakke koffer klep en geen type aanduiding zelf vindt ik een logo erop wel mooier misschien 1tje erop plakken of ruilen met iemand (stuur even pm mocht je interesse hebben)
[afbeelding]

Hoe het interieur en nu bij staat:
[afbeelding]
tijdelijk plaatje gefabriceerd tot de radio er is oogt al stuk beter dan een gapend gat ;)

[afbeelding]

De motor 1.6 TS Bezig geweest met afdek kap weer mooi glimmend te maken was erg vies lettertjes worden nog rood.
[afbeelding]

De auto heeft flink wat schade:
Het achter paneel deuk in gezeten is uitgedeukt en staat in de grondverf
[afbeelding]

Lelijke vandalisme krassen op het dak
[afbeelding]

Voorbumper schade ook aan zijkant en onderkant ook flinke schade, van de week nieuwe bumper ophalen helaas niet de goede kleur.
[afbeelding]

Morgen word hij APK gekeurd en dan mag het beest naar buiten toe!

Heb me rijbewijs komende maand toch nog niet en vakantie dus mooi de tijd er weer een echte bella van te maken *;
best een project om als eerste auto mee te beginnen! Hoop dat het allemaal lukt. Jammer van die schade enzo. Wel een prachtige kleur vinnik d:)b

[ Voor 72% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-07-2008 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
ephymerous schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:03:
En die bak van Klaas is toch al ruim 2 ton oud? :P
M.a.w. zodra een bak 2 ton gedraaid heeft moet je 'm eigenlijk prefentief vervangen wat hij is 2 ton oud dus hij mag kapot gaan?

De duurzaamheid van bakken is tegenwoordig op wel wat meer kilometers berekend.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Soulfly schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 07:54:
[...]

M.a.w. zodra een bak 2 ton gedraaid heeft moet je 'm eigenlijk prefentief vervangen wat hij is 2 ton oud dus hij mag kapot gaan?

De duurzaamheid van bakken is tegenwoordig op wel wat meer kilometers berekend.
Dat niet, maar je moet ook niet raar opkijken dat ze kapot gaan ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Ik heb er eentje op reserve liggen (voor de 75) die al 4 ton meegedraaid heeft. Je hoeft er nog niet eens mee te dubbel clutchen... Vooral veel snelwegkilometers.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
En waarom zou ik dan niet vreemd op moeten kijken?
Of is het in combinatie met AR dat je niet raar moet opkijken? Dat doet me dan ernstig twijfelen aan de gebruikte kwaliteit materialen.

Dat een synchromesch er eens mee ophoud, allah, maar zoals bij Klaas nu het geval is?
Dat de 146Ti van je broertje de 2 niet vast kon houden, kan heel goed liggen aan de schakelstang. Als deze niet in de juiste positie staan, kan je dergelijke problemen krijgen. Dat is wat anders dan een bak die er uberhaupt de brui aan geeft. Dat laatste mag je niet per definitie verwachten nadat de 2 ton gepasseerd is.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Hij heeft gewoon pech, zon bak gaat normaal echt wel minimaal 3ton mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Maar wat ik me afvraag, je zegt dattie gelijk met het nieuwe blok al moeilijk begon te doen. Hebben ze die bak wel goed gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Soulfly schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:01:
En waarom zou ik dan niet vreemd op moeten kijken?
Of is het in combinatie met AR dat je niet raar moet opkijken? Dat doet me dan ernstig twijfelen aan de gebruikte kwaliteit materialen.

Dat een synchromesch er eens mee ophoud, allah, maar zoals bij Klaas nu het geval is?
Dat de 146Ti van je broertje de 2 niet vast kon houden, kan heel goed liggen aan de schakelstang. Als deze niet in de juiste positie staan, kan je dergelijke problemen krijgen. Dat is wat anders dan een bak die er uberhaupt de brui aan geeft. Dat laatste mag je niet per definitie verwachten nadat de 2 ton gepasseerd is.
Dat was geen schakelstang, denk je dat we er een nieuwe bak onder hangen als de schakelstangen niet goed zitten? Nu ben ik geen monteur, maar een beetje technisch inmiddels wel ;)

Er zijn wel meer bakken van Alfa Romeo die er na de 2 ton mee kappen, ook genoeg die 3 ton volhouden. Een vriend van me heeft een Audi A4 2.4 30v, nog geen 170.000km, bak ook aan gort. Ik sta er gewoon niet raar van te kijken als _mijn_ (of de versnellingsbak van wie dan ook) versnellingsbak er morgen mee ophoud. Dat wil niet zeggen dat ik het niet vervelend vind ;)
Clithopias schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:15:
Maar wat ik me afvraag, je zegt dattie gelijk met het nieuwe blok al moeilijk begon te doen. Hebben ze die bak wel goed gemonteerd?
Dat kan bijna niet fout gaat. Koppeling goed centreren en de bak floept er zo aan. Bouten vast. En met de schakelstangen kan je ook niets fout doen zonder dat je niet direct merkt dat het niet goed zit ;)

[ Voor 15% gewijzigd door ephymerous op 17-07-2008 12:54 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Idd. Ach het schijnt idd meer voor te komen bij deze bakken. Het is net als met de krukaslagers enzo. De ene heeft het wel, de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Mijn versnellingsbak deed toen het 1.8 blok er nog in lag ook af en toe vreemd.... pook die er op moment dat je hem vastpakt en wil schakelen al uit de versnelling springt.
Zelfs een keer gehad dat ik helemaal geen versnellingen meer kon kiezen... auto laten staan, en uurtje later nergens geen last meer van. :? :')
En inmiddels na ruim 30.000 sportieve km's zit ie er nog steeds op en werkt nog steeds, en ook geen last meer gehad van bovenstaande dingen, en met de motorwissel naar 2.0 zijn alleen de koppelingsplaat en tijdje terug de kopelingscillinder vervangen...

Je kunt er geen peil op trekken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/2681/img0014bh8.jpg

Need i say more?

Dynamo stuk denk ik, met accu klemmen start in 1keer en met andere volle accu gaat het ook prima maar naar eventjes raakt die accu op en kapt hij weer accu's geven allemaal groen aan wel dat hij oke is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Tsja die metsubsidi's hebben ook elke keer wat. :+
Zie ze serieus vaker langs de kant staan dan Alfa's.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:30:
[afbeelding]

Need i say more?

Dynamo stuk denk ik, met accu klemmen start in 1keer en met andere volle accu gaat het ook prima maar naar eventjes raakt die accu op en kapt hij weer accu's geven allemaal groen aan wel dat hij oke is.
Starten, startkabels los, motor 2500rpm laten maken, en kijken wat de plus en de min geven. zou zo'n 13,5V - 14,5V moeten geven bij goede dynamo ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
http://users.pandora.be/morph/156/shop/foto1.jpg

http://users.pandora.be/morph/156/shop/foto2.jpg

http://users.pandora.be/morph/156/shop/foto3.jpg

Bijna iedereen vind het lelijk :D, het lijkt mij nog steeds vet

Ook erg gaaf:
http://users.pandora.be/morph/156/shop/foto4.jpg

Plaatjes zijn niet geresized maar dat moet in dit topic geen probleem zijn toch?

Modbreak:Plaatjes zijn voor sommigen wel een probleem (denk aan datalimieten).

[ Voor 20% gewijzigd door Steffie op 17-07-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

bbs is sowieso voor golfjes :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Heb je een gastank achterin liggen .. :+

Maareh, over die versnellingsbakken dat lijkt me niet normaal. Als een auto 2ton heeft gelopen is deze zeker nog niet af bij normaal onderhoud.
Dat zou niet best zijn anders hoort het straks bij normaal onderhoud dat je bij 2ton de bak vervangt net zoals een distri. riem :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Hey Buttje kan het zijn dat ik net je auto inhaalde terwijl hij op een trailer stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil weg rijden bij keur station start hij niet! Van de garage accu met accu klemmen erop en hij start weer gewoon rij een kilometer en slaat weer af en nu komt hij dus helemaal niet meer aan de praat (al paar mannetjes die er wel wat vanaf weten erbij geweest ondertussen) nu uit eindelijk stroom net gekregen. lampjes binnen in en stroom net is oke dus. Starten de start motor gaat gewoon draaien maar hij komt niet aan de praat?

Nu ben ik 18jaar niet alle verstand ervan het is allemaal nieuw maar ik en wat mensen die er wel wat vanaf weten weten het nu ook niet meer en denken dat het met de elek ontsteking te maken heeft, iemand rade aan laat hem uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 09:58

Meneer aard

Porsche rulez!

ephymerous schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:02:
[...]

Starten, startkabels los, motor 2500rpm laten maken, en kijken wat de plus en de min geven. zou zo'n 13,5V - 14,5V moeten geven bij goede dynamo ;)
moet ongv 13,6V met stationair draaiende motor.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie het allemaal niet meer zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:35:
Wil weg rijden bij keur station start hij niet! Van de garage accu met accu klemmen erop en hij start weer gewoon rij een kilometer en slaat weer af en nu komt hij dus helemaal niet meer aan de praat (al paar mannetjes die er wel wat vanaf weten erbij geweest ondertussen) nu uit eindelijk stroom net gekregen. lampjes binnen in en stroom net is oke dus. Starten de start motor gaat gewoon draaien maar hij komt niet aan de praat?

Nu ben ik 18jaar niet alle verstand ervan het is allemaal nieuw maar ik en wat mensen die er wel wat vanaf weten weten het nu ook niet meer en denken dat het met de elek ontsteking te maken heeft, iemand rade aan laat hem uitlezen.
Laat maar, verkeerd gelezen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
x-post

Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/8758/mf1taai3.th.jpg

Speccies:

Lancia Delta 1.9 TD
90 PK / 190 NM koppel
Half leren recaro stoelen
Electrische verstelbaar én inklapbare spiegels
verwarmde spiegels
airco
open zonnedakje 8)
leren stuur / pookknop

Ben er erg content mee :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
ephymerous schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:53:
Dat was geen schakelstang, denk je dat we er een nieuwe bak onder hangen als de schakelstangen niet goed zitten? Nu ben ik geen monteur, maar een beetje technisch inmiddels wel ;)
Uberhaupt geprobeerd?
Er zijn wel meer bakken van Alfa Romeo die er na de 2 ton mee kappen, ook genoeg die 3 ton volhouden. Een vriend van me heeft een Audi A4 2.4 30v, nog geen 170.000km, bak ook aan gort. Ik sta er gewoon niet raar van te kijken als _mijn_ (of de versnellingsbak van wie dan ook) versnellingsbak er morgen mee ophoud. Dat wil niet zeggen dat ik het niet vervelend vind ;)
Persoonlijk vind ik het toch wat zorgelijk als een bak er min of meer structureel mee kapt rond de 2 ton. Voor wat betreft de Audi, dat het bij één voorkomt bij nog geen 2 ton, maakt de gehele serie nog niet slecht.
Dat kan bijna niet fout gaat. Koppeling goed centreren en de bak floept er zo aan. Bouten vast. En met de schakelstangen kan je ook niets fout doen zonder dat je niet direct merkt dat het niet goed zit ;)
Het eerste ben ik met je eens. Qua schakelstangen, vergis je niet. Deze moeten soms heel subtiel bijgesteld worden en dan heb je het echt over millimeter werk of minder.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Rev! schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:15:
Hey Buttje kan het zijn dat ik net je auto inhaalde terwijl hij op een trailer stond?
euhm ... neej, unlikely. Die staat nog mooi @ Alfanord naar ik aanneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:47:
Zie het allemaal niet meer zitten
bedenk je zo, die dynamo had je ook kunnen hebben met en andere auto..
Moet je los zien van de rest imho, want met die rest heb je al rekening gehouden bij aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Zo.. een avond en een dagje klussen en dan heb je dit.

Je begint met de Alfa door de bumper eraf te halen en eigenlijk alles te demonteren wat eraan zit. Zo ook met de bumpersteunen en koplampen.
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6/PICT2765.jpg

Dan pak je de nieuwe bumpersteunen en schuur je die zodat je er zink spray op kunt doen en naderhand tectyl.
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6/PICT2768.jpg

Dan zet je dat er allemaal weer aan:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6/PICT2775.jpg

Dan haal je de rubbers van de ramen los en trek je de stickers van de portieren en plak je er nieuwe op: (rechts is nieuw, links is oud, maar nog in redelijke staat in tegenstelling tot de voorste portieren)
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6/PICT2776.jpg

Dan zet je er nog een nieuwe spiegelbehuizing op en monteer je alles weer:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6/PICT2784.jpg

Morgen nog even een grote beurt uitvoeren, dan dinsdag polijsten en donderdag distributiewissel. Volgens mij moet hij dan in zowat nieuwstaat verkeren.

Wat ik dan ook nog wil doen is mijn remklauwen schilderen, kleppendeksel opknappen, inlaatbuizen poetsen en injectieleiding spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Euh van denk je zelf? :?
Persoonlijk vind ik het toch wat zorgelijk als een bak er min of meer structureel mee kapt rond de 2 ton. Voor wat betreft de Audi, dat het bij één voorkomt bij nog geen 2 ton, maakt de gehele serie nog niet slecht.
Dat het bij Klaas voorkomt maakt de hele serie niet slecht. Af en toe kappen ze ermee. Zo simpel is het, kan je gaan klagen over sportieve rijstijlen etc etc. Je hebt de pech of je hebt het niet. ;) Ik sta er iig niet van te kijken dat het gebeurt...
Het eerste ben ik met je eens. Qua schakelstangen, vergis je niet. Deze moeten soms heel subtiel bijgesteld worden en dan heb je het echt over millimeter werk of minder.
Graag wat meer informatie hierover. Want ik zie niet in waar het nou inzet, heb je wel eens gezien hoe lomp dat ding de bak in beweegt? Een milimeter aan de stang corrigeert dit naar mijn logisch denken echt niet :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Graag wat meer informatie hierover. Want ik zie niet in waar het nou inzet, heb je wel eens gezien hoe lomp dat ding de bak in beweegt? Een milimeter aan de stang corrigeert dit naar mijn logisch denken echt niet :)
Je hebt je eigen vraag dus beantwoord. Je hebt het dus niet eerst geprobeerd.
De slag die de stang maakt voor de bak en in de bak zit nogal wat verschil in. Ik kan niet op de term komen (net wakker) en veel duidelijker kan ik 't ook niet uitleggen. Hoe dan ook, door in sommige gevallen de stang miniem bij te stellen, kan dat het verschil maken tussen wel een versnelling (goed)pakken of b.v. een uberhaupt niet eens vindbare versnelling.
Dat het bij Klaas voorkomt maakt de hele serie niet slecht. Af en toe kappen ze ermee. Zo simpel is het, kan je gaan klagen over sportieve rijstijlen etc etc. Je hebt de pech of je hebt het niet. ;) Ik sta er iig niet van te kijken dat het gebeurt...
Dat zeg ik ook niet, het gaat mij puur om jouw reactie: "ik ben er niet van verbaasd als een bak er met 2 ton mee ophoud".
Het aardige is overigens dat je zelf de Audi van die vriend van je, wel gebruikt voor je 2 ton maatstaaf. Dat terwijl een defecte versnellingsbak bij een Audi weinig voorkomt.

[ Voor 20% gewijzigd door Harry op 18-07-2008 10:07 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Daarom zakt een Alfa zo hard in waarde, de kosten van het "preventief" onderhoud nemen toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:09

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Alfa_146 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 07:18:
Daarom zakt een Alfa zo hard in waarde, de kosten van het "preventief" onderhoud nemen toe :P
kssst! Gaat eens buiten spelen met je dames-auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Opzich heeft Sander wel een punt.
Uiteraard nemen de onderhoudskosten toe naarmate een auto ouder wordt en veel gebruikt wordt. Maar zo vaak (lees vaker) je hoort dat motorblokken (lees: krukaslagers) kapot draaien bij b.v. de 16v of stomweg de versnellingsbak vaker rond de 2 ton de brui er aan geeft moet je dat wel mee gaan nemen in je overwegingen als je een dergelijke wagen koopt.

Ik rij in onderhoud ook geen goedkope wagen (in tegendeel), maar rijd wel een wagen waarvan op basis van ervaringen de 4 ton makkelijk haalbaar is en zonder buitensporig onderhoud (zoals vervangen motorblok en/of versnellingsbak) de 6 ton ook met hetzelfde gemak gehaald wordt.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
k0ewl schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:57:
Zo.. een avond en een dagje klussen en dan heb je dit.

Je begint met de Alfa door de bumper eraf te halen en eigenlijk alles te demonteren wat eraan zit. Zo ook met de bumpersteunen en koplampen.
[afbeelding]

Dan pak je de nieuwe bumpersteunen en schuur je die zodat je er zink spray op kunt doen en naderhand tectyl.
[afbeelding]

Dan zet je dat er allemaal weer aan:
[afbeelding]

Dan haal je de rubbers van de ramen los en trek je de stickers van de portieren en plak je er nieuwe op: (rechts is nieuw, links is oud, maar nog in redelijke staat in tegenstelling tot de voorste portieren)
[afbeelding]

Dan zet je er nog een nieuwe spiegelbehuizing op en monteer je alles weer:
[afbeelding]

Morgen nog even een grote beurt uitvoeren, dan dinsdag polijsten en donderdag distributiewissel. Volgens mij moet hij dan in zowat nieuwstaat verkeren.

Wat ik dan ook nog wil doen is mijn remklauwen schilderen, kleppendeksel opknappen, inlaatbuizen poetsen en injectieleiding spuiten.
Nice work!

Volgende week hang ik ook een nieuwe Rad in mijn 156. Snap nu ook wel dat die dingen altijd zo lopen te blazen, die rad is best klein :X

Chromen gril gaat er voorlopig helaas ook weer op, die andere heeft ernstig last van steenslag :(
ing._Buttje schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:52:
[...]

euhm ... neej, unlikely. Die staat nog mooi @ Alfanord naar ik aanneem.
ok nou de auto was 100% gelijk aan die van jou, misschien was het nummerbord dan anders :P

[ Voor 7% gewijzigd door Rev! op 18-07-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Soulfly schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:11:
Opzich heeft Sander wel een punt.
Uiteraard nemen de onderhoudskosten toe naarmate een auto ouder wordt en veel gebruikt wordt. Maar zo vaak (lees vaker) je hoort dat motorblokken (lees: krukaslagers) kapot draaien bij b.v. de 16v of stomweg de versnellingsbak vaker rond de 2 ton de brui er aan geeft moet je dat wel mee gaan nemen in je overwegingen als je een dergelijke wagen koopt.

Ik rij in onderhoud ook geen goedkope wagen (in tegendeel), maar rijd wel een wagen waarvan op basis van ervaringen de 4 ton makkelijk haalbaar is en zonder buitensporig onderhoud (zoals vervangen motorblok en/of versnellingsbak) de 6 ton ook met hetzelfde gemak gehaald wordt.
Dat heeft 10% met de auto te maken en 90% met de bestuurders. Een Alfa is een sportieve auto en spreekt daarmee een bepaalde sportieve doelgroep aan en daar hoort een bepaald sportief rijgedrag bij. Een Volvo is een ouwelullenbak, trekt ouwe lullen aan en die rijden als ouwe lullen. Vanzelfsprekend gaat techniek langer mee als je er als een ouwe lul mee rijdt dan wanneer je gaat doortrappen. }:O

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Met niesostom ^

Ik draai met mijn rijstijl ook af en toe een blok de nek om, had het maar geen voertuig moeten worden :P

Btw Klaas, mocht jij ooit nog je champagnekleurige 90 V6 kopen mag ik dan je grijze overnemen? Kwam weer wat plaatjes tegen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
GA!S schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:10:
Dat heeft 10% met de auto te maken en 90% met de bestuurders. Een Alfa is een sportieve auto en spreekt daarmee een bepaalde sportieve doelgroep aan en daar hoort een bepaald sportief rijgedrag bij. Een Volvo is een ouwelullenbak, trekt ouwe lullen aan en die rijden als ouwe lullen. Vanzelfsprekend gaat techniek langer mee als je er als een ouwe lul mee rijdt dan wanneer je gaat doortrappen. }:O
En zo roesten Alfa's in de folder. Je zal alle leeftijden vinden in Volvo's gelijk aan Alfa Romeo in dat opzicht.

En natuurlijk weet ik dat heel veel te maken heeft met hoe je rijd in een auto. Wat niet wegneemt dat de marge die gebruikt wordt, bij AR wel bijzonder klein blijkt te zijn.

Bij Volvo maakt het niet uit of je een 2.5i 10v (kleinste 144pk) of een 2.5i 20v Turbo (zwaarste 250pk) als motor hebt, de bak is dezelfde. Waarbij je probleemloos over de 300pk kan gaan zonder dat je bang hoeft te zijn of de bak het houd of niet. Aantal Nm's wil me even niet te binnen schieten. De enige bak die het net wel, net niet kan trekken, is de automaat.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Met ookniesostom ^
Btw Klaas, mocht jij ooit nog je champagnekleurige 90 V6 kopen mag ik dan je grijze overnemen? Kwam weer wat plaatjes tegen O+
lol :+

btw,
Bron: Alfanord
de 156 schakelt weer als een tiet
wOEi *O* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Hebben jullie met je Alfa's ook dat je olie moet tanken en benzine moet peilen?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Nee wij onderhouden de auto's wel goed.
Zelfs benzine hoef ik niet te tanken.

[ Voor 34% gewijzigd door Rev! op 18-07-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Alfa 1.6 als eerste auto, ga dat niet dood vervelen? Ik heb in een 1.9 en een 2.5JTD gereden, en echt vlot vond ik ze niet. Al eerste auto wil ik iets lekker pittig, zodat je een beetje kunt spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

asbak klepje voor de 147 50 euro bij de dealer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003

KhaZ

Alfa Romeo

wimpie007 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:46:
Hebben jullie met je Alfa's ook dat je olie moet tanken en benzine moet peilen?

:+
Zeker, net even een half litertje erbij (10W60). Streven is om niet onder de helft tussen de pijlpuntjes te komen.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:49:
Een Alfa 1.6 als eerste auto, ga dat niet dood vervelen? Ik heb in een 1.9 en een 2.5JTD gereden, en echt vlot vond ik ze niet. Al eerste auto wil ik iets lekker pittig, zodat je een beetje kunt spelen. :)
Wow, een opgeboorde JTD :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003

KhaZ

Alfa Romeo

Gaat er van hier nog iemand mee met de Ardennenrit van de 156/159 club?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dupje schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:38:
[...]

Wow, een opgeboorde JTD :p.
De cilinder is een beetje uitgelubberd. :+

2.4JTD pre-facelift dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:09

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Rev! schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:47:
Zelfs benzine hoef ik niet te tanken.
De mijne is ook niet echt blij als ik benzine ga tanken denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:49:
Nee een afgeragde pauper golf is leuk :X

snel zat 10.5 sec op de 100 top van 205 prima toch.

Maarja hij word nu uitgelezen zowizo dynamo en start motor zijn defect + nieuwe distibutie riem not happy :'(
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.