Afgelopen zondag even goed de auto gewassen en even subtiel twee alfa stickers geplakt op de zijkant. En daar horen ook een paar nieuwe foto's bij

En de rest
En de rest
I browse with Vivaldi
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
I browse with Vivaldi
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Horen de meeste clubs niet gewoon bij de scarb?k0ewl schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:31:
Zo, alle afspraken zijn gemaakt om mijn Alfa weer helemaal perfect te maken
Om dat te vieren heb ik me maar ingeschreven voor de grootste gratis meeting van het jaar. Namelijk 11 Alfa clubs die samenwerken met ondertussen al meer dan 100 aanmeldingen.
Schrijf je in op www.alfa-meeting.nl
.
Nee... SCARB is een aparte vereniging die dus aangegeven heeft er niet bij te zullen zijn. Lamme draken...AkroBatik schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:11:
[...]
Horen de meeste clubs niet gewoon bij de scarb?
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
.
BMW 535D
Sjah, appels en peren ... als DE officiële Alfa Romeo club heb je, je eigen agenda en plannen en als een Alfa-forum lekker met de autootjes op een parking gaat staan, snap ik wel dat ze dat niet officiëel steunen en/of opnemen in hun agenda. Bovendien zouden ze het dan ook op moeten nemen in het Klaverblaadje. 't Heeft meer te maken met hetgeen wat ze hun leden willen bieden en dat zijn de gebruikelijke zaken, zoals puzzelritten die meedoen voor het kampioensschap, SS, Viva Italia en de registerdingen.Soulfly schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:38:
Valt me trouwens wel van de SCARB tegen dat ze niet mee doet, aan de andere kant ben ik ook absoluut niet verbaasd.
Heb er ook geen spijt van wat dat betreft dat ik geen lid meer ben, zowel actief als inactief.
is't wat?
[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-07-2008 11:13 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ligt er een beetje aan. Hier staan er ook standjes bij en er komen meer dan 100 Alfa's... Echt een parkingmeeting kun je het niet meer noemen denk ik.GA!S schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:50:
Parkingmeetings zijn toch voor petjes met foute audio?
Hij gaat er nu eerder vandoor zeg maar, eerst deed hij onder de 2000rpm niet zoveel en nu lijkt hij gewoon eerder te gaan trekken, dus ja tot nu toe weling._Buttje schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:12:
[...]
Sjah, appels en peren ... als DE officiële Alfa Romeo club heb je, je eigen agenda en plannen en als een Alfa-forum lekker met de autootjes op een parking gaat staan, snap ik wel dat ze dat niet officiëel steunen en/of opnemen in hun agenda. Bovendien zouden ze het dan ook op moeten nemen in het Klaverblaadje. 't Heeft meer te maken met hetgeen wat ze hun leden willen bieden en dat zijn de gebruikelijke zaken, zoals puzzelritten die meedoen voor het kampioensschap, SS, Viva Italia en de registerdingen.
Daarnaast heb je ook nog zoiets als continuïteit. Volgend jaar is er wel weer een ander clubje ..
Wat nou als het evenement in de soep loopt? Dan staat de SCARB ineens in een ontzettend slecht daglicht. Dan krijg je allemaal kwade leden die ineens hun contributie terug willen enzo ..
[...]
is't wat?
Wat krijg je voor 200 euro aan poetsen?k0ewl schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:26:
OMG, weer een rib uit mijn lijf!!
De totale kosten van de bestelling bij Alfisti zat op 391 euro, nu ook nog eens de onderdelen van tuynder die bij elkaar 160 euro kosten. Dan volgende week de poetser die ongeveer 200 euro kost en dan nog eens de distributiewissel die week daar op.
Eigenlijk kan het ook wel met alleen de distributiewissel, maar ik wil het graag goed voor elkaar.
Wat zal hij mooi worden![]()
Haalt hij ook krassen weg? Krijg er ook lakverzegeling op enz he, dus niet alleen poetsen. Ik laat Kristof_vm van het alfa forum mijne poetsen omdat ik wel erg onder de indruk was van wat hij presteerde met een andere 156.Rev! schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:36:
Vind ik ook wel erg duur, ken iemand die doet je hele auto voor 75(zit ook bij de 156 club)
Ik dacht dat die kerel wel duurder zou zijn, 200 euro valt an sich nog wel mee... wat krijg je daar allemaal voor dan?k0ewl schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:00:
[...]
Haalt hij ook krassen weg? Krijg er ook lakverzegeling op enz he, dus niet alleen poetsen. Ik laat Kristof_vm van het alfa forum mijne poetsen omdat ik wel erg onder de indruk was van wat hij presteerde met een andere 156.
Linkje:
Kijk naar 156 met ernstige lakschade
Nu heeft die van mij lang niet zoveel lakschade, maar ik wil wel al mijn krasjes weg evenals alle steenslag.
Alleen de buitenkant. Hij maakt de krassen schoon, doet er orginele lak in (in mijn geval Nero 601) en daarna zal hij de hele auto polijsten. Daarna komt er een lakverzegeling op met een of andere mooie donkere laag. Ik weet ook niet hoe het precies in zijn werk gaat, als mijn Bella er na die tijd maar mooi uitzietiCe01 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:10:
[...]
Ik dacht dat die kerel wel duurder zou zijn, 200 euro valt an sich nog wel mee... wat krijg je daar allemaal voor dan?
[ Voor 10% gewijzigd door k0ewl op 03-07-2008 18:27 ]
XXXVI
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
XXXVI
.
Mooi hoor!ephymerous schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:24:
Van de week 2x wezen kijken... en net gesmst naar de huidige eigenaar dat ie een nieuw baasje krijgt! We gaan 'm na 15 augustus (als ik terug ben uit Alanya) ophalen. Heb 'm samen met mijn broertje gekocht
• Het is een Giulia Super 1300 Nuova uit 1975 met 126.000 km.
...
I browse with Vivaldi
Dank... natuurlijk denken we aan zulke dingen. Maar eerst maar eens roestvrij, netjes, en apk! En dan maar eens verder kijken. Een 2.0 uit een 75 op carbs in een Juul, 1000kg, 140pk op de achterwielenrlkz schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:02:
[...]
Mooi hoor!![]()
Een Giulia als semi-oldtimer lijkt me nog steeds onwijs gaaf, gewoon voor op de droge-zonnige-zondagen, of dagelijks mss. Heerlijk![]()
Ook plannen voor een 2L TS blok?
XXXVI
ephymerous schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:06:
[...]
Dank... natuurlijk denken we aan zulke dingen. Maar eerst maar eens roestvrij, netjes, en apk! En dan maar eens verder kijken. Een 2.0 uit een 75 op carbs in een Juul, 1000kg, 140pk op de achterwielen![]()
Maar eerst ff niet dus
I browse with Vivaldi
euhm .. netjes is al een verschrikkelijke toer met dergelijke oude auto's met een dergelijke ingewikkelde koetsephymerous schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:06:
[...]
Maar eerst maar eens roestvrij, netjes, en apk!
Het zou DE club anders wel eens sieren om verder te kijken dan de eigen neus lang is.ing._Buttje schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:12:
Sjah, appels en peren ... als DE officiële Alfa Romeo club heb je, je eigen agenda en plannen en als een Alfa-forum lekker met de autootjes op een parking gaat staan, snap ik wel dat ze dat niet officiëel steunen en/of opnemen in hun agenda. Bovendien zouden ze het dan ook op moeten nemen in het Klaverblaadje. 't Heeft meer te maken met hetgeen wat ze hun leden willen bieden en dat zijn de gebruikelijke zaken, zoals puzzelritten die meedoen voor het kampioensschap, SS, Viva Italia en de registerdingen.
Zo heilig is de SCARB nu ook weer niet hè (al hoewel een aantal mensen binnen de club daar heel anders over denken). Er zijn genoeg site's / fora's die zichzelf in continuïteit hebben bewezen.Daarnaast heb je ook nog zoiets als continuïteit. Volgend jaar is er wel weer een ander clubje ..
Er is een verschil tussen mee doen aan een evenement als club zijnde of organiseren.Wat nou als het evenement in de soep loopt? Dan staat de SCARB ineens in een ontzettend slecht daglicht. Dan krijg je allemaal kwade leden die ineens hun contributie terug willen enzo ..
BMW 535D
Wat voor een velgen zijn dit eigenlijk?rlkz schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:41:
Afgelopen zondag even goed de auto gewassen en even subtiel twee alfa stickers geplakt op de zijkant. En daar horen ook een paar nieuwe foto's bij![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de rest
.
niet bijzonder hoor, maar je moet toch nageven dat ze de boel goed voor elkaar hebben. Eén van de weinige clubs die zomaar ff Zandvoort/Assen af huurt en de afspraken worden ook doorgaans altijd nagekomen. Geen gekloot, gewoon to-the-point .. wie doet wat? en wanneer? Okay, dan houden we je daaraan.Soulfly schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:28:
[...]
Sinds wanneer ben jij trouwens zo wijn-club-minded?
Stichting Club Alfa Romeo Bezitters
[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-07-2008 18:12 ]
ATS/Madeno Racing
I browse with Vivaldi
.
Staan zeker niet gek onder een Delta. Zelfs Madeno had/heeft een Delta HF met die rims, mooi plaatje.
I browse with Vivaldi
Zonder de HARC zouden ze Zandvoort / Assen ook niet af kunnen huren. Dus zolang je als club zijnde daar geen goede partner in hebt, wordt het hele verhaal opeens anders.ing._Buttje schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:09:
niet bijzonder hoor, maar je moet toch nageven dat ze de boel goed voor elkaar hebben. Eén van de weinige clubs die zomaar ff Zandvoort/Assen af huurt en de afspraken worden ook doorgaans altijd nagekomen. Geen gekloot, gewoon to-the-point .. wie doet wat? en wanneer? Okay, dan houden we je daaraan.
BMW 535D
Klopt, zolang je geen "echte" Alfa hebt (van voor het fiat tijdperk) of geen "mooie" klassieker dan tel je soms niet mee, althans die indruk krijg ik wel is.Soulfly schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:05:
[...]
Afspraken worden inderdaad vaak nagekomen, maar er zit ook een bepaalde attitude die niet altijd is om over naar huis te schrijven.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
BMW 535D
Dat lijkt de LCN (lancia club nederland) welSpecht schreef op zondag 06 juli 2008 @ 02:37:
[...]
Klopt, zolang je geen "echte" Alfa hebt (van voor het fiat tijdperk) of geen "mooie" klassieker dan tel je soms niet mee, althans die indruk krijg ik wel is.
Nog vaak genoeg over lopen rellen op het Scarb forum als er weer is "fiat" opmerkingen gemaakt werden.
.
de betaler vervuilt
.
Klik mee voor GoT!........
.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Vorige username en mijn email is <username>@gmail.com.
de betaler vervuilt
Nee 5 mm is waarschijnlijk geen probleem. De velg steekt dan 5 mm meer naar buiten. Je hebt dus geen last dat de remklauw tegen de velg aankomt, wel kan het zijn dat hij net buiten de wielkast uitkomt (mag niet voor de apk) of dat hij aanloopt als de auto verlaagd is. Maar 5 mm is zo weinig, dat de kans klein is.SYQ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 00:24:
ik ben van plan om aankomend week nieuwe banden + velgen te kopen, alleen heb ik nog een vraag betreft de ET waarde. deze is bij mij 35. de velgen die ik wil hebben een ET maat van 30. zou dit een probleem geven, zo ja wat voor soort? veel rolgeluid??
Nope, er zijn al een aantal voorbijgekomen in afgelopen topics.sanderhak schreef op maandag 07 juli 2008 @ 04:08:
Ben ik nu echt de eerste met een alfa 33 hier?
Dat lijkt weinig maar de krachten op je wiellagers worden wel gelijk flink groter, gelukkig gebruiken fabrikanten vaak een flinke veiligheidsmarge in de ophanging dus zal je hooguit je lagers wat sneller verslijten. Al heb ik weleens van iemand gehoord waarbij het wiel afbrak door spoorverbreders, maar dat was geen italiaanse wagen en al een stukje ouder.Ikke! schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:31:
Nee 5 mm is waarschijnlijk geen probleem. De velg steekt dan 5 mm meer naar buiten. Je hebt dus geen last dat de remklauw tegen de velg aankomt, wel kan het zijn dat hij net buiten de wielkast uitkomt (mag niet voor de apk) of dat hij aanloopt als de auto verlaagd is. Maar 5 mm is zo weinig, dat de kans klein is.
Dat bruine geval hieronder zo op de foto? Dat is een brandstofrail waarop de injectoren zitten...k0ewl schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:22:
Daarnaast wil ook graag het koelwaterbuisje (dat is het volgens mij) weer mooi maken.
[ Voor 1% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-07-2008 12:04 . Reden: hmmm .. wel erg grote image :( ]
Neeej, tuurlijk nietsanderhak schreef op maandag 07 juli 2008 @ 04:08:
Okay, weer wat geleerd. Kan ik dat ding een beetje fatsoenlijk loshalen zonder dat ik wat afbreek?ing._Buttje schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:20:
[...]
Dat bruine geval hieronder zo op de foto? Dat is een brandstofrail waarop de injectoren zitten...
[afbeelding]
[ Voor 23% gewijzigd door k0ewl op 07-07-2008 11:39 ]
k tnx, de bestelling gaat morgen de deur uit!Ikke! schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:31:
[...]
Nee 5 mm is waarschijnlijk geen probleem. De velg steekt dan 5 mm meer naar buiten. Je hebt dus geen last dat de remklauw tegen de velg aankomt, wel kan het zijn dat hij net buiten de wielkast uitkomt (mag niet voor de apk) of dat hij aanloopt als de auto verlaagd is. Maar 5 mm is zo weinig, dat de kans klein is.
Lol, zou graag weer eens een ritje maken in een 33 blijft toch m'n eerste auto.ing._Buttje schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:23:
[...]
Neeej, tuurlijk niet
Fiat_500 aka Alfa_146 aka Alfa_145 aka Alfa_33 had voor zijn 145 voor zijn 146 voor zijn 500 nuovo een heuse 33
En Harry aka Soulfly natuurlijk ook.
Maar leuk om na zoveel tijd er weer één tegen te komen!
Sexieh!SYQ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:09:
[...]
k tnx, de bestelling gaat morgen de deur uit!
heb gekozen voor MAK Volare Mirror 18"
Heeft ook een computer!
En als het niet past, kun je het dan nog ruilen?SYQ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:09:
[...]
k tnx, de bestelling gaat morgen de deur uit!
heb gekozen voor MAK Volare Mirror 18"
Alfa_146 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:53:
Lol, zou graag weer eens een ritje maken in een 33 blijft toch m'n eerste auto Alfa.
BMW 535D
Pics voor de startpost?sanderhak schreef op maandag 07 juli 2008 @ 04:08:
XXXVI
Zelfde onderstel.
.
.
Heeft ook een computer!
BMW 535D
Ja, maar ik heb niet van die schakelaartjes in mijn achterbak liggen en om daar nou 300 km voor te rijdenSoulfly schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:59:
Je weet dat dat heel goed 't schakelaartje kan zijn bij het rempedaal?
Kost nog geen 2 tientjes en die krengen gaan wel vaker kapot.
Heeft ook een computer!
BMW 535D
Anoniem: 157044
Klopt... Gisteren bij 1 drempel toch nog geschuur over de grond. Maar hoger is echt niet mogelijk. Misschien dat de volgende banden 205/50 worden ipv 195/50. Hoewel, dat scheelt 2,5 mm in hoogte, ook niet echt de moeite waard.ing._Buttje schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 07:21:
goed bezig
... maar 10 cm is nog maar erg weinig weet ik uit eigen ervaring
Als het Duits is en geen BMW sticker heeft dan is het altijd ongeinspireerd en saaisopsop schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:18:
Als het goed is kan ik vanmiddag mijn Alfatje weer ophalen bij het schadeherstelbedrijf. Ik begin hem toch wel te missen. Ik heb nu een leen Skoda Octavia met 100pk. Wat een saaie ongeinspireerde auto is dat zeg. Hij rijd verder prima, is keurig afgewerkt, maar SAAI. Ook motorisch gezien.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Of de bodem van de kofferbak, of de remklauw, of de dwarsbalk waar de baksteunen op zitten.ing._Buttje schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:59:
of de dwarsbalk achter de motor, of de tank, of de trekhaak, of de reservewielbak ...
leuk hé zo'n TransaxleIkke! schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:18:
[...]
Of de bodem van de kofferbak, of de remklauw, of de dwarsbalk waar de baksteunen op zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-07-2008 13:23 ]
Yep!Soulfly schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:37:
De ex van Tom?
Hehe leukTom schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:51:
Haha cool, die is inderdaad van mij geweest
Heb je em van een particulier gekocht?
Niet dat iets heel stuk was, maar hier een lijstje:En wat voor kosten heb je eraan gehad dan?
Heb wel een nieuwe sleutel laten maken met codekaart/electronic code, zat in plastic zakje met nietje erdoorheen. Zal eens kijken of de radiocode daar bij zit, anders misschien nog wel handig!Ohja, heb je de radio code trouwens? Die heb ik destijds nog naar diegene gestuurd die em gekocht had en ik kwam laatst een kopietje tegen. Ligt NU in de prullenbak thuis... kan em er nog uitvissen mocht je em niet erbij hebben gehad.
OK, apart dat ie em weer zo snel weg deed...matthijsln schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:22:
[...]
Ja, de 2e eigenaar had opeens een diesel nodig. Had haar de eerste keer ook al te koop zien staan. Mooie foto's trouwens!
De voorbanden zijn trouwens iets te breed (225 ipv 215 dacht ik). Ik weet niet of het erg is. Er zit standaard 215/45/17 rondom onder. In de week dat ik em te koop had staan moesten de banden sowieso vervangen worden i.v.m. APK. Toen heb ik nieuwe gekocht echter de bandenzaak had de verkeerde besteld. Dus ja, die zijn eronder gegaan omdat ik anders een probleem had met de APK2x achterband
Dat was eigenlijk nog niet lang geleden vervangen. Ik had er ook eens last van gehad namelijk.Heb nog wel wat op m'n lijstje staan, de thermostaat moet vervangen worden (staat in het begin te veel open dus niet strak op 90 graden),
Was bij mij bekend maar mijn dealer vond het toen niet nodig om dat te vervangen, tenzij het verder zou scheuren.hitteschild uitlaatsprtstk scheurtje (http://anansi.tweakdsl.nl...tails/motorruimte%201.jpg onderaan).
Cool!! Was ook wel nodigIk heb haar wel laten detailen trouwens, zaten nogal wat swirls in de lak!
http://www.autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=544
HeheTrouwens, kreeg van iemand te horen dat ik niet zo hard moest rijden toen ie al die steenslag zag, haha. Maar ze is wel lekker los en klimt makkelijk in de toeren, laatst naar Parijs gereden in een facelift 147 1.6 en die voelde toch trager aan. Zo weer een ritje maken van 200km
Ja dat was ook 't eerste wat ik aan 'm vroeg, maar hij was ingeloot voor een huis en moest ie grotere afstanden rijden... Hij was er nog wel erg enthusiast over als ex-golf rijder haha.
Heb er achter ook maar 225 onder laten zettenDe voorbanden zijn trouwens iets te breed (225 ipv 215 dacht ik). Ik weet niet of het erg is. Er zit standaard 215/45/17 rondom onder.
De heel diepe krassen die helemaal door de lagen heengaan niet, maar met een goede wax vallen ze een stuk minder op. De swirls gaan er wel redelijk uit! Het is alleen wel een stuk duurder dan een wasstraat natuurlijk (laten doen door http://www.b-polished.nl).Cool!! Was ook wel nodig
Zijn al die krasjes aan de zijkant er ook mee uitgegaan?
In ieder geval gaaf om em zo weer eens tegen te komen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq