Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 28] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.492 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Afgelopen zondag even goed de auto gewassen en even subtiel twee alfa stickers geplakt op de zijkant. En daar horen ook een paar nieuwe foto's bij :)

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/viewer/ar3/images/DSC_0221.JPG

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/viewer/ar3/images/DSC_0237.JPG

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/viewer/ar3/images/DSC_0307.JPG

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/viewer/ar3/images/DSC_0310.JPG

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/viewer/ar3/images/DSC_0356.JPG

En de rest

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Zo, alle afspraken zijn gemaakt om mijn Alfa weer helemaal perfect te maken 8)

Om dat te vieren heb ik me maar ingeschreven voor de grootste gratis meeting van het jaar. Namelijk 11 Alfa clubs die samenwerken met ondertussen al meer dan 100 aanmeldingen.

Schrijf je in op www.alfa-meeting.nl

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 13:44

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

k0ewl schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:31:
Zo, alle afspraken zijn gemaakt om mijn Alfa weer helemaal perfect te maken 8)

Om dat te vieren heb ik me maar ingeschreven voor de grootste gratis meeting van het jaar. Namelijk 11 Alfa clubs die samenwerken met ondertussen al meer dan 100 aanmeldingen.

Schrijf je in op www.alfa-meeting.nl
Horen de meeste clubs niet gewoon bij de scarb?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
AkroBatik schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:11:
[...]

Horen de meeste clubs niet gewoon bij de scarb?
Nee... SCARB is een aparte vereniging die dus aangegeven heeft er niet bij te zullen zijn. Lamme draken... :p

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

SCARB is de enige vereniging. >:)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Het wordt dus niet zo als de spettacolo sportivo.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Spettacolo Sportivo is een evenement van de SCARB zelf.
Valt me trouwens wel van de SCARB tegen dat ze niet mee doet, aan de andere kant ben ik ook absoluut niet verbaasd.

Heb er ook geen spijt van wat dat betreft dat ik geen lid meer ben, zowel actief als inactief.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Net nog even via de clubregeling wat besteld bij onze grote (duitse) vrienden van Alfisti.net:
  • Novitec aluminium deurpinnen setje
  • TYC GTA look koplampen (OEM dus, en klaar voor Xenon mocht het ooit nog weer zover komen)
  • Nieuwe raamstickers zwart
  • Aluminium bodemplaat
  • 2 sleutelhangers. 1 voor mij, en 1 voor mijn broer
Daarna morgen bij Tuynder nog wat bestellen:
  • Nieuwe raamrubbers links en rechts voor
  • Nieuwe bumpersteunen (anders kan de bodemplaat er ook niet aan, de huidige zijn helemaal verrot)
  • Nieuw Alfa embleem
Dan gaat hij niet dit weekend, maar het volgende weekend naar de autopoetser en die week erop is er eens distributie wissel. Als dat allemaal klaar is, ben ik helemaal blut, maar heb ik wel een prachtige Bella :D O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Katvervanger :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ERZ0PDbnAhVsTErEs3vUfUtA/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 12:55

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Soulfly schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:38:
Valt me trouwens wel van de SCARB tegen dat ze niet mee doet, aan de andere kant ben ik ook absoluut niet verbaasd.

Heb er ook geen spijt van wat dat betreft dat ik geen lid meer ben, zowel actief als inactief.
Sjah, appels en peren ... als DE officiële Alfa Romeo club heb je, je eigen agenda en plannen en als een Alfa-forum lekker met de autootjes op een parking gaat staan, snap ik wel dat ze dat niet officiëel steunen en/of opnemen in hun agenda. Bovendien zouden ze het dan ook op moeten nemen in het Klaverblaadje. 't Heeft meer te maken met hetgeen wat ze hun leden willen bieden en dat zijn de gebruikelijke zaken, zoals puzzelritten die meedoen voor het kampioensschap, SS, Viva Italia en de registerdingen.

Daarnaast heb je ook nog zoiets als continuïteit. Volgend jaar is er wel weer een ander clubje ..

Wat nou als het evenement in de soep loopt? Dan staat de SCARB ineens in een ontzettend slecht daglicht. Dan krijg je allemaal kwade leden die ineens hun contributie terug willen enzo ..
is't wat? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-07-2008 11:13 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Parkingmeetings zijn toch voor petjes met foute audio?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
GA!S schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:50:
Parkingmeetings zijn toch voor petjes met foute audio?
Ligt er een beetje aan. Hier staan er ook standjes bij en er komen meer dan 100 Alfa's... Echt een parkingmeeting kun je het niet meer noemen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
ing._Buttje schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:12:
[...]

Sjah, appels en peren ... als DE officiële Alfa Romeo club heb je, je eigen agenda en plannen en als een Alfa-forum lekker met de autootjes op een parking gaat staan, snap ik wel dat ze dat niet officiëel steunen en/of opnemen in hun agenda. Bovendien zouden ze het dan ook op moeten nemen in het Klaverblaadje. 't Heeft meer te maken met hetgeen wat ze hun leden willen bieden en dat zijn de gebruikelijke zaken, zoals puzzelritten die meedoen voor het kampioensschap, SS, Viva Italia en de registerdingen.

Daarnaast heb je ook nog zoiets als continuïteit. Volgend jaar is er wel weer een ander clubje ..

Wat nou als het evenement in de soep loopt? Dan staat de SCARB ineens in een ontzettend slecht daglicht. Dan krijg je allemaal kwade leden die ineens hun contributie terug willen enzo ..

[...]

is't wat? :)
Hij gaat er nu eerder vandoor zeg maar, eerst deed hij onder de 2000rpm niet zoveel en nu lijkt hij gewoon eerder te gaan trekken, dus ja tot nu toe wel :)

En owja geluid is het zelfde gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
OMG, weer een rib uit mijn lijf!!

De totale kosten van de bestelling bij Alfisti zat op 391 euro, nu ook nog eens de onderdelen van tuynder die bij elkaar 160 euro kosten. Dan volgende week de poetser die ongeveer 200 euro kost en dan nog eens de distributiewissel die week daar op.

Eigenlijk kan het ook wel met alleen de distributiewissel, maar ik wil het graag goed voor elkaar.
Wat zal hij mooi worden O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
pff ik dan, velgen + banden + alle remmerij :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Als de V6 helemaal klaar is rijd ik wel een keertje langs Rev! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Is cool man, waarom houden we niet een keer een GoT Alfa meeting? PPL genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:26

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Een tip voor de Alfisten alhier: a.s. zondag om 21.00 (NL tijd) gaan de mannen van Top Gear een wedstrijdje doen met oude Alfa's. Het bekende recept: voor een laag bedrag een auto kopen en er vervolgens verschillende opdrachten mee uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Laatst online: 13:10
k0ewl schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:26:
OMG, weer een rib uit mijn lijf!!

De totale kosten van de bestelling bij Alfisti zat op 391 euro, nu ook nog eens de onderdelen van tuynder die bij elkaar 160 euro kosten. Dan volgende week de poetser die ongeveer 200 euro kost en dan nog eens de distributiewissel die week daar op.

Eigenlijk kan het ook wel met alleen de distributiewissel, maar ik wil het graag goed voor elkaar.
Wat zal hij mooi worden O+ :9~
Wat krijg je voor 200 euro aan poetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Vind ik ook wel erg duur, ken iemand die doet je hele auto voor 75(zit ook bij de 156 club)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Rev! schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:36:
Vind ik ook wel erg duur, ken iemand die doet je hele auto voor 75(zit ook bij de 156 club)
Haalt hij ook krassen weg? Krijg er ook lakverzegeling op enz he, dus niet alleen poetsen. Ik laat Kristof_vm van het alfa forum mijne poetsen omdat ik wel erg onder de indruk was van wat hij presteerde met een andere 156.

Linkje:
Kijk naar 156 met ernstige lakschade

Nu heeft die van mij lang niet zoveel lakschade, maar ik wil wel al mijn krasjes weg evenals alle steenslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Laatst online: 13:10
k0ewl schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:00:
[...]

Haalt hij ook krassen weg? Krijg er ook lakverzegeling op enz he, dus niet alleen poetsen. Ik laat Kristof_vm van het alfa forum mijne poetsen omdat ik wel erg onder de indruk was van wat hij presteerde met een andere 156.

Linkje:
Kijk naar 156 met ernstige lakschade

Nu heeft die van mij lang niet zoveel lakschade, maar ik wil wel al mijn krasjes weg evenals alle steenslag.
Ik dacht dat die kerel wel duurder zou zijn, 200 euro valt an sich nog wel mee... wat krijg je daar allemaal voor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
iCe01 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:10:
[...]

Ik dacht dat die kerel wel duurder zou zijn, 200 euro valt an sich nog wel mee... wat krijg je daar allemaal voor dan?
Alleen de buitenkant. Hij maakt de krassen schoon, doet er orginele lak in (in mijn geval Nero 601) en daarna zal hij de hele auto polijsten. Daarna komt er een lakverzegeling op met een of andere mooie donkere laag. Ik weet ook niet hoe het precies in zijn werk gaat, als mijn Bella er na die tijd maar mooi uitziet :9~

PS: Dit is wel een clubtarief en het is 150 tot 200 euro. Dit wordt ter plekke bepaalt aan de hand van de staat van de lak.

[ Voor 10% gewijzigd door k0ewl op 03-07-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:01
Van de week 2x wezen kijken... en net gesmst naar de huidige eigenaar dat ie een nieuw baasje krijgt! We gaan 'm na 15 augustus (als ik terug ben uit Alanya) ophalen. Heb 'm samen met mijn broertje gekocht :)

• Het is een Giulia Super 1300 Nuova uit 1975 met 126.000 km.
• Motor + bak zijn volledig gereviseerd (dwz, koppen vernieuwd, nieuwe bussen, zuigerveren, lagers, synchro's etc) en maximaal 5000km oud.
• Auto is 13 jaar terug volledig uit elkaar geweest, alles door een bedrijf gelast, en opnieuw gespoten.
• Kleur blauw (Blue Ollandese)
• Interieur is zo goed als smetteloos, ik vind het erg mooi van binnen!
• De 2 op de foto missende koplampringen zitten erbij.
• Motorkap en Kofferklep hebben wat roestpuntjes, zijn nergens door (vooral aan de binnenkant is er her en der een puntje, voelt echt hard aan)
• Deuren beginnen onderin weer wat te roesten, nergens doorgerot.
• 3 jaar terug naar deze plek verhuist, zelf rijdende naar toe gebracht!
• Dorpels aan beide kanten zijn slecht, en moet flink aan gelast worden.
• Wielkastenranden bovenin zijn hard.
• Reservewielbak is hard.

Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.68/285050001-285100000/285070401-285070500/285070428_5_dEN3.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.68/285050001-285100000/285070401-285070500/285070427_5_W3XK.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.68/285050001-285100000/285070401-285070500/285070426_5_CCmr.jpeg
Het interieur was nog erg netjes! Rook alleen muf, het was niet vochtig. Hoort die radio daar origineel zo te zitten?

Mijn doel ermee is apk krijgen, zorgen dat de auto een beetje duurzaam blijft en lekker rijden! Concours staat absoluut niet nodig, maar moet wel vrij netjes worden.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

meeeeeeeeeeeeeeeeen je niet .. __vet__ !! d:)b

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
gaaaaaf!

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

bumpertjes eraf en een mean juul van maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.alfaholics.com/admin/uploaded_images/72336e14c2e0eeeb55e54389ca5ba4c6.jpg

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Hehe... heb 'm samen met mn broertje he. Dus eerst APK erop krijgen en zorgen dat de koets weer in orde komt en eerst komende tijd ook blijft. Daarna zullen we wel verder zien ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Een Juul die mean is is natuurlijk erg vet maar deze is nog zo origineel dat het ook weer zonde is.

Ennuh, ikke ga DTM en Formule 3 Euro Series wagens keuren op Zandvoort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154383

vet man!!
en geloof idd dat die radio daar orgineel hoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Lekker geluid ook!

Tijdje terug een 1300 junior bertone gepoetst :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:24:
Van de week 2x wezen kijken... en net gesmst naar de huidige eigenaar dat ie een nieuw baasje krijgt! We gaan 'm na 15 augustus (als ik terug ben uit Alanya) ophalen. Heb 'm samen met mijn broertje gekocht :)

• Het is een Giulia Super 1300 Nuova uit 1975 met 126.000 km.
...
Mooi hoor! :*)

Een Giulia als semi-oldtimer lijkt me nog steeds onwijs gaaf, gewoon voor op de droge-zonnige-zondagen, of dagelijks mss. Heerlijk :)

Ook plannen voor een 2L TS blok? :9

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
rlkz schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:02:
[...]

Mooi hoor! :*)

Een Giulia als semi-oldtimer lijkt me nog steeds onwijs gaaf, gewoon voor op de droge-zonnige-zondagen, of dagelijks mss. Heerlijk :)

Ook plannen voor een 2L TS blok? :9
Dank... natuurlijk denken we aan zulke dingen. Maar eerst maar eens roestvrij, netjes, en apk! En dan maar eens verder kijken. Een 2.0 uit een 75 op carbs in een Juul, 1000kg, 140pk op de achterwielen _/-\o_

Maar eerst ff niet dus ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ephymerous schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:06:
[...]

Dank... natuurlijk denken we aan zulke dingen. Maar eerst maar eens roestvrij, netjes, en apk! En dan maar eens verder kijken. Een 2.0 uit een 75 op carbs in een Juul, 1000kg, 140pk op de achterwielen _/-\o_

Maar eerst ff niet dus ;)
:9

Ben nu al benieuwd wat het eindresultaat zal worden, succes (alvast) met het opknappen!

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ephymerous schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:06:
[...]

Maar eerst maar eens roestvrij, netjes, en apk!
euhm .. netjes is al een verschrikkelijke toer met dergelijke oude auto's met een dergelijke ingewikkelde koets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
ing._Buttje schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:12:
Het zou DE club anders wel eens sieren om verder te kijken dan de eigen neus lang is.
Vermelding van een Alfa Romeo gerelateerd evenement in het Klaverblaadje en/of op de site is zo gek nog niet. Leden zijn prima in staat om onderscheid te kunnen maken tussen een SCARB georganiseerd evenement en/of door een andere club. Zeker wanneer je dit in de agenda erbij vermeld.
Zo heilig is de SCARB nu ook weer niet hè (al hoewel een aantal mensen binnen de club daar heel anders over denken). Er zijn genoeg site's / fora's die zichzelf in continuïteit hebben bewezen.
Er is een verschil tussen mee doen aan een evenement als club zijnde of organiseren.
Houd het dus wel binnen de lijnen zoals het gesteld is en sinds wanneer vragen SCARB leden contributie terug?

Sinds wanneer ben jij trouwens zo wijn-club-minded?
Kan me nog een tijd herinneren dat jij heel anders over de SCARB dacht....

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
wtf is SCARB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

rlkz schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:41:
Afgelopen zondag even goed de auto gewassen en even subtiel twee alfa stickers geplakt op de zijkant. En daar horen ook een paar nieuwe foto's bij :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En de rest
Wat voor een velgen zijn dit eigenlijk?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Soulfly schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:28:
[...]

Sinds wanneer ben jij trouwens zo wijn-club-minded?
niet bijzonder hoor, maar je moet toch nageven dat ze de boel goed voor elkaar hebben. Eén van de weinige clubs die zomaar ff Zandvoort/Assen af huurt en de afspraken worden ook doorgaans altijd nagekomen. Geen gekloot, gewoon to-the-point .. wie doet wat? en wanneer? Okay, dan houden we je daaraan.

Tsjah, ik heb één en ander van héél dicht meegemaakt hé, dan zie je hoe één en ander intern werkt en hoe er over gedacht wordt/mee om gegaan wordt.

Sommige dingen zijn intern ook niet zo zwart-wit hoor. Er wordt dikwijls over andere clubs/evenementen gepraat, maar meestal kiest men voor save en houdt men zich afzijdig. 't Is niet dat het niet bespreekbaar is.
Stichting Club Alfa Romeo Bezitters

[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-07-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
aha, hier in mijn woonplaats kom ik ook wel eens zon 156SW tegen met "SCARB" stickers en die kerel zit ook altijd gigantisch naar mn auto te kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
AkroBatik schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:41:
[...]

Wat voor een velgen zijn dit eigenlijk?
ATS/Madeno Racing :)
15" 4x98 ET38

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Die zouden niet gek staan onder de delta :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
AkroBatik schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:49:
Die zouden niet gek staan onder de delta :+
Staan zeker niet gek onder een Delta. Zelfs Madeno had/heeft een Delta HF met die rims, mooi plaatje.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
ing._Buttje schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:09:
niet bijzonder hoor, maar je moet toch nageven dat ze de boel goed voor elkaar hebben. Eén van de weinige clubs die zomaar ff Zandvoort/Assen af huurt en de afspraken worden ook doorgaans altijd nagekomen. Geen gekloot, gewoon to-the-point .. wie doet wat? en wanneer? Okay, dan houden we je daaraan.
Zonder de HARC zouden ze Zandvoort / Assen ook niet af kunnen huren. Dus zolang je als club zijnde daar geen goede partner in hebt, wordt het hele verhaal opeens anders.

Afspraken worden inderdaad vaak nagekomen, maar er zit ook een bepaalde attitude die niet altijd is om over naar huis te schrijven.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Soulfly schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:05:
[...]

Afspraken worden inderdaad vaak nagekomen, maar er zit ook een bepaalde attitude die niet altijd is om over naar huis te schrijven.
Klopt, zolang je geen "echte" Alfa hebt (van voor het fiat tijdperk) of geen "mooie" klassieker dan tel je soms niet mee, althans die indruk krijg ik wel is.
Nog vaak genoeg over lopen rellen op het Scarb forum als er weer is "fiat" opmerkingen gemaakt werden. :')

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Heel langzaam aan komt daar verandering in.
De eerste 2 stappen in de goede richting waren het opnemen van de ARTC155 en het Alfa 164 Register. Maar beide waren meer omdat de modellen voldenen aan de door hun gestelde eisen (niet meer in productie), dan dat ze het met liefde toelieten.

Naar mijn stellige (persoonlijke !!!!) indruk is dit hoofdzakelijk te wijten aan 1 persoon binnen de SCARB.

Opzich zit er wel verschil in de AR's van voor en na de bemoeienissen van Fiat en je zal altijd bepaalde liefhebbers houden van bepaalde series. Maar accepteren dat het één merk is, blijft moeilijk.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Specht schreef op zondag 06 juli 2008 @ 02:37:
[...]

Klopt, zolang je geen "echte" Alfa hebt (van voor het fiat tijdperk) of geen "mooie" klassieker dan tel je soms niet mee, althans die indruk krijg ik wel is.
Nog vaak genoeg over lopen rellen op het Scarb forum als er weer is "fiat" opmerkingen gemaakt werden. :')
Dat lijkt de LCN (lancia club nederland) wel :o

Mn auto start slecht -> staan je carburateurs goed :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Vandaag de middendemper vervangen door een RVS Ragazzon demperloze pijp. Eindelijk weer een rochel bij gas-los. >:)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

:'( ik ben verdrietig :(

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 29-05 13:10

Ikke!

aka Netfinity

waarom?

Net gele koni's onder de 75 gezet :D Aan de voorkant, achter zaten ze al.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Jij (helemaal als 75 bezitter) zit geen top gear te kijken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:58

KhaZ

Alfa Romeo

Kon er wel om lachen, zeker omdat de special bij elkaar zeker een half uur duurde :)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
En eigenlijk klopt het verhaaltje ook wel. Viel me trouwens mee dat de lagers van die GTV TS er niet uitliepen :p

Maargoed, back on topic, plaatjes van mijn motorruimte:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6/Afbeelding041.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6/Afbeelding042.jpg

Over 2 weken ga ik daar weer grondig mee aan de slag. Er komt namelijk een distributiewissel dan en mijn bedoeling is dan om de kleppendeksels een beetje te herzien. Daarnaast wil ook graag het koelwaterbuisje (dat is het volgens mij) weer mooi maken en natuurlijk moeten de verchroomde inlaat buisjes even helemaal gepoetst.

Ook komen dan de GTA koplampen erin, nieuwe bumpersteunen, aluminium bodemplaat, nieuw alfa logo, nieuwe stickers op de deuren en nieuwe rubberstrips bij de portieren er dan op. En, zodra ik mijn sideskirts dan opnieuw heb vastgemaakt, wordt de hele auto gepoetst. Dat wordt dus nog 2 weekjes in totaal uitgesteld.

Dan is ze volgens mij weer helemaal in top conditie met haar lekkere kont en brullende motor :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Schitterende aflevering. 8)

Ik wil nog steeds een keer zo'n GTV met 3.0 v6. :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa916register.nl/916/garage.php?mode=view_gallery_item&type=garage_gallery&image_id=677

Leuk speelgoed hoor. O-)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Oh oeps vergeten te kijken. Hoop dat hij binnenkort ergens online staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ik ben van plan om aankomend week nieuwe banden + velgen te kopen, alleen heb ik nog een vraag betreft de ET waarde. deze is bij mij 35. de velgen die ik wil hebben een ET maat van 30. zou dit een probleem geven, zo ja wat voor soort? veel rolgeluid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 22:31
Ben ik nu echt de eerste met een alfa 33 hier?

Vorige username en mijn email is <username>@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zijn er ook niet veel meer van. Wel lekkere bakkies, vooral dubbele Webers in combinatie met een rauwe boxer.

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var/33-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var/33-2.jpg

Lang geleden, wel erg leuk wagentje.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

SYQ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 00:24:
ik ben van plan om aankomend week nieuwe banden + velgen te kopen, alleen heb ik nog een vraag betreft de ET waarde. deze is bij mij 35. de velgen die ik wil hebben een ET maat van 30. zou dit een probleem geven, zo ja wat voor soort? veel rolgeluid??
Nee 5 mm is waarschijnlijk geen probleem. De velg steekt dan 5 mm meer naar buiten. Je hebt dus geen last dat de remklauw tegen de velg aankomt, wel kan het zijn dat hij net buiten de wielkast uitkomt (mag niet voor de apk) of dat hij aanloopt als de auto verlaagd is. Maar 5 mm is zo weinig, dat de kans klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
sanderhak schreef op maandag 07 juli 2008 @ 04:08:
Nope, er zijn al een aantal voorbijgekomen in afgelopen topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Ikke! schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:31:
Nee 5 mm is waarschijnlijk geen probleem. De velg steekt dan 5 mm meer naar buiten. Je hebt dus geen last dat de remklauw tegen de velg aankomt, wel kan het zijn dat hij net buiten de wielkast uitkomt (mag niet voor de apk) of dat hij aanloopt als de auto verlaagd is. Maar 5 mm is zo weinig, dat de kans klein is.
Dat lijkt weinig maar de krachten op je wiellagers worden wel gelijk flink groter, gelukkig gebruiken fabrikanten vaak een flinke veiligheidsmarge in de ophanging dus zal je hooguit je lagers wat sneller verslijten. Al heb ik weleens van iemand gehoord waarbij het wiel afbrak door spoorverbreders, maar dat was geen italiaanse wagen en al een stukje ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

k0ewl schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:22:
Daarnaast wil ook graag het koelwaterbuisje (dat is het volgens mij) weer mooi maken.
Dat bruine geval hieronder zo op de foto? Dat is een brandstofrail waarop de injectoren zitten...

http://i109.photobucket.c...fa%20V6/Afbeelding041.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-07-2008 12:04 . Reden: hmmm .. wel erg grote image :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Neeej, tuurlijk niet :P

Fiat_500 aka Alfa_146 aka Alfa_145 aka Alfa_33 had voor zijn 145 voor zijn 146 voor zijn 500 nuovo een heuse 33 :+

En Harry aka Soulfly natuurlijk ook.

Maar leuk om na zoveel tijd er weer één tegen te komen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
ing._Buttje schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:20:
[...]

Dat bruine geval hieronder zo op de foto? Dat is een brandstofrail waarop de injectoren zitten...

[afbeelding]
Okay, weer wat geleerd. Kan ik dat ding een beetje fatsoenlijk loshalen zonder dat ik wat afbreek?

Nieuwe afspraak gemaakt bij de poetser. Dinsdag 22 juli is het zover. Moet ik wel zorgen dat alles voor die tijd al geregeld is. Wilde namelijk niet eerst alles laten poetsen en dan pas het nieuwe spul erin bouwen, omdat de kans op beschadigen dan veel groter is.

[ Voor 23% gewijzigd door k0ewl op 07-07-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ikke! schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:31:
[...]

k tnx, de bestelling gaat morgen de deur uit!
heb gekozen voor MAK Volare Mirror 18" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 17:44

-Sander-

///M Powerrrrrr

ing._Buttje schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:23:
[...]

Neeej, tuurlijk niet :P

Fiat_500 aka Alfa_146 aka Alfa_145 aka Alfa_33 had voor zijn 145 voor zijn 146 voor zijn 500 nuovo een heuse 33 :+

En Harry aka Soulfly natuurlijk ook.

Maar leuk om na zoveel tijd er weer één tegen te komen! d:)b
Lol, zou graag weer eens een ritje maken in een 33 blijft toch m'n eerste auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
SYQ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:09:
[...]

Sexieh!

Wel groot...

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

SYQ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:09:
[...]

En als het niet past, kun je het dan nog ruilen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Alfa_146 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:53:
Lol, zou graag weer eens een ritje maken in een 33 blijft toch m'n eerste auto Alfa.
:)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Pics voor de startpost? :>

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Vandaag een TD kijken....

die ~200 euro moet kosten :')

:D !!!

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

155?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

dedra? tipo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Of Tempra? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Of weer een delta :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Delta 5 deurs... niet meegenomen though... rem lichten achter werkten niet (dus total loss ;) )

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Je weet dat dat heel goed 't schakelaartje kan zijn bij het rempedaal?
Kost nog geen 2 tientjes en die krengen gaan wel vaker kapot.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Soulfly schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:59:
Je weet dat dat heel goed 't schakelaartje kan zijn bij het rempedaal?
Kost nog geen 2 tientjes en die krengen gaan wel vaker kapot.
Ja, maar ik heb niet van die schakelaartjes in mijn achterbak liggen en om daar nou 300 km voor te rijden

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Doorlussen met een draadje in de stekker en kijken of ze branden...

Niet moeilijker maken dan 't is :)
Dan weet je in ieder geval of het werkt of niet.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157044

Morgen kijken naar een alfa 156

1.6 met 109.000 km
1997

Met wat werk eraan.

Mocht ik hem kopen komt er dan meer info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
een 0ldsk00l 156!

Vanaf vandaag zitten de velgen er eindelijk onder, zal van het weekend wel eens goede pics maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Is een 156 nu ook al oldschool? :P

Vandaag de 75 Imola op de brug gehad, had nog 5 cm speling tussen wegdek en uitlaat. Toen we daar aankwamen was er nog 3 cm over. Was een spannend ritje.

Stuk van de uitlaat afgezaagd en geslepen, waardoor hij er iets verder in kon schuiven. Nu weer zo'n 10 cm ruimte daar, dus kan weer over drempels heen en over iets bol staande weggetjes rijden. 8)

Zaterdag ermee naar Koblenz, lekker op vakantie. Ook aan de voorkant nu gele koni's, 30 mm stabi komt er ooit nog eens onder, pu rubbers in de wattstangen achter, rvs remleidingen liggen al klaar. Stalen Ansa spagetti ligt ook bij mijn ouders in de garage, klaar om te schuren en spuiten.
Ooit nog een keer de voorbumper van de rode 75 samen met een achterbumper laten spuiten en erop zetten.
Nog genoeg te doen dus. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

goed bezig d:)b

... maar 10 cm is nog maar erg weinig weet ik uit eigen ervaring O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 12:26

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Als het goed is kan ik vanmiddag mijn Alfatje weer ophalen bij het schadeherstelbedrijf. Ik begin hem toch wel te missen. Ik heb nu een leen Skoda Octavia met 100pk. Wat een saaie ongeinspireerde auto is dat zeg. Hij rijd verder prima, is keurig afgewerkt, maar SAAI. Ook motorisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

ing._Buttje schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 07:21:
goed bezig d:)b

... maar 10 cm is nog maar erg weinig weet ik uit eigen ervaring O-)
Klopt... Gisteren bij 1 drempel toch nog geschuur over de grond. Maar hoger is echt niet mogelijk. Misschien dat de volgende banden 205/50 worden ipv 195/50. Hoewel, dat scheelt 2,5 mm in hoogte, ook niet echt de moeite waard.
Druk staat al op 2,3 bar, dus daar is ook geen mm winst te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

mjah, die uitlaat hangt er gewoon niet zo handig onder. Maar één voordeel, hij loopt vanzelf steeds minder tegen de grond O-)

Nieuwe rubbers is ook wel handig op zijn tijd. Je hebt gewone ringen, maar ook met een dwarsverbinding er nog tussen, dus een 8-vorm. Dat zijn de betere. Ook het verdraaien van de achterdemper kan ervoor zorgen dat je middendemper wat hoger komt te liggen.

Aaaarg .. en het is zo'n pokke klus om dat ding helemaal vrijhangend op te hangen. Bij mijn 90 kwam hij altijd wel ergens tegenaan .. of de dwarsbalk achter de motor, of de tank, of de trekhaak, of de reservewielbak ... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

sopsop schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:18:
Als het goed is kan ik vanmiddag mijn Alfatje weer ophalen bij het schadeherstelbedrijf. Ik begin hem toch wel te missen. Ik heb nu een leen Skoda Octavia met 100pk. Wat een saaie ongeinspireerde auto is dat zeg. Hij rijd verder prima, is keurig afgewerkt, maar SAAI. Ook motorisch gezien.
Als het Duits is en geen BMW sticker heeft dan is het altijd ongeinspireerd en saai :+

Ken een gozer die een leuk LCD schermpje heeft in zijn Octavia inclusief net zo leuke software erbij en toen we klaar waren met het spelen daarmee zei hij "En wat vind je van mijn nieuwe bak ?" toen heb ik heel droog geantwoord : "Heel leuk alleen jammer van de auto die om je multifunctioneel systeempje zit" :P

Vond hij niet zo leuk geloof ik ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

ing._Buttje schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:59:
of de dwarsbalk achter de motor, of de tank, of de trekhaak, of de reservewielbak ... }:|
Of de bodem van de kofferbak, of de remklauw, of de dwarsbalk waar de baksteunen op zitten.

Middendemper heb ik niet, alleen kat en einddemper (csc) Bij mijn roze 75 kon in de einddemper inderdaad wat draaien (katloos, dus 1 pijp) , maar bij deze zit er een dubbele pijp naar achteren en valt er niks te draaien. Wel geen last van een middendemper die ergens tegenaan komt.

Heb ronde rubbers gebruikt (hele kleintjes) en 2 ophangpunten moeten maken in het kleine verwijderbare dwarsbalkje onder de cardanas. De enige die er nog op zat brak meteen af.

Ben straks een week lang zo'n 75 km van de Nurburgring verwijderd :9 Denk dat ik er toch maar niet op ga, alleen ff kijken als het mooi weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ikke! schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:18:
[...]

Of de bodem van de kofferbak, of de remklauw, of de dwarsbalk waar de baksteunen op zitten.
leuk hé zo'n Transaxle :+

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-07-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 18:01
Over uitlaten gesproken, die onder mijn Alfa 147 lijkt meer op een kroket dan een nette auspuff.

Zit te denken aan een RVS uitlaat maar wel specifiek voor de Alfa gemaakt, zoals Novitec, Supersprint of CSC. Iemand hier ervaring ermee? Moet natuurlijk niet te sjonnie worden.

Voor in de startpost trouwens mijn 147: http://anansi.tweakdsl.nl/alfa147/shiny/detail_147_4.jpg. Nog van een andere tweaker geweest :9 Alfa 147 1.6 77kW T.Spark Distinctive 01-2003, nu 127000 km. Heb 'mhaar nu 3 maanden en 5000km en rijdt super, alhoewel ik wel een sloot met euro's naar Sam van Lingen heb gebracht en ieze niet bepaald zuinig rijdt, maar ach je moet wat overhebben voor een Alfa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
De ex van Tom?

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Haha cool, die is inderdaad van mij geweest :)

Heb je em van een particulier gekocht?
En wat voor kosten heb je eraan gehad dan?
Verbruik is inderdaad vrij hoog, ik deed er 1 op 11 a 11,5 mee ongeveer. Vond het ook behoorlijk voor een 1.6.

Ohja, heb je de radio code trouwens? Die heb ik destijds nog naar diegene gestuurd die em gekocht had en ik kwam laatst een kopietje tegen. Ligt NU in de prullenbak thuis... kan em er nog uitvissen mocht je em niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Tom schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:51:
Haha cool, die is inderdaad van mij geweest :)

Heb je em van een particulier gekocht?
Hehe leuk ;)
Ja, de 2e eigenaar had opeens een diesel nodig. Had haar de eerste keer ook al te koop zien staan. Mooie foto's trouwens!
En wat voor kosten heb je eraan gehad dan?
Niet dat iets heel stuk was, maar hier een lijstje:

2x achterband
embleem voor vervangen
vocht in richtingaanwijzerglas voor, vervangen
deurvanger links (rechts moet eigenlijk ook nog, is alleen kraken bij openen deur maar ik vind 't irritant)
nieuwe sleutel/afstandsbedeining (knopje voor achterklep was afgebroken en zag er niet meer uit)
stadslichtje, dimlichtje
nieuwe koppelinggset (bekend 147 probleem, na ~1 uur rijden vrije slag op koppelingspedaal en achteruit inschakelen = tandjes poetsen)
schakelgommel gangbaar maken (pook centreerde niet goed/ging niet lekker door patroon heen)
jaarlijkse grote beurt, hierbij kwam extra 2x remschijven, multiriem set, bougies (120k beurt)

Misschien nog wat vergeten, maar naar de rekeningen kijken is nogal pijnlijk. Maar Sam van Lingen is ook niet de goedkoopste heb ik het idee.

Heb nog wel wat op m'n lijstje staan, de thermostaat moet vervangen worden (staat in het begin te veel open dus niet strak op 90 graden), hitteschild uitlaatsprtstk scheurtje (http://anansi.tweakdsl.nl...tails/motorruimte%201.jpg onderaan). Aanjager rammelt een beetje maar is normaal niet hoorbaar.

Ik heb haar wel laten detailen trouwens, zaten nogal wat swirls in de lak!
http://www.autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=544
Ohja, heb je de radio code trouwens? Die heb ik destijds nog naar diegene gestuurd die em gekocht had en ik kwam laatst een kopietje tegen. Ligt NU in de prullenbak thuis... kan em er nog uitvissen mocht je em niet erbij hebben gehad.
Heb wel een nieuwe sleutel laten maken met codekaart/electronic code, zat in plastic zakje met nietje erdoorheen. Zal eens kijken of de radiocode daar bij zit, anders misschien nog wel handig!

Trouwens, kreeg van iemand te horen dat ik niet zo hard moest rijden toen ie al die steenslag zag, haha. Maar ze is wel lekker los en klimt makkelijk in de toeren, laatst naar Parijs gereden in een facelift 147 1.6 en die voelde toch trager aan. Zo weer een ritje maken van 200km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

matthijsln schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:22:
[...]

Ja, de 2e eigenaar had opeens een diesel nodig. Had haar de eerste keer ook al te koop zien staan. Mooie foto's trouwens!
OK, apart dat ie em weer zo snel weg deed... :?
2x achterband
De voorbanden zijn trouwens iets te breed (225 ipv 215 dacht ik). Ik weet niet of het erg is. Er zit standaard 215/45/17 rondom onder. In de week dat ik em te koop had staan moesten de banden sowieso vervangen worden i.v.m. APK. Toen heb ik nieuwe gekocht echter de bandenzaak had de verkeerde besteld. Dus ja, die zijn eronder gegaan omdat ik anders een probleem had met de APK :)
Hij reed verder prima en die koper wilde hem snel hebben.
Heb nog wel wat op m'n lijstje staan, de thermostaat moet vervangen worden (staat in het begin te veel open dus niet strak op 90 graden),
Dat was eigenlijk nog niet lang geleden vervangen. Ik had er ook eens last van gehad namelijk.
hitteschild uitlaatsprtstk scheurtje (http://anansi.tweakdsl.nl...tails/motorruimte%201.jpg onderaan).
Was bij mij bekend maar mijn dealer vond het toen niet nodig om dat te vervangen, tenzij het verder zou scheuren.

Overige dingen komen inderdaad bekend voor. Alleen dat van de koppeling niet.
Ik heb haar wel laten detailen trouwens, zaten nogal wat swirls in de lak!
http://www.autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=544
Cool!! Was ook wel nodig :)
Zijn al die krasjes aan de zijkant er ook mee uitgegaan?
Trouwens, kreeg van iemand te horen dat ik niet zo hard moest rijden toen ie al die steenslag zag, haha. Maar ze is wel lekker los en klimt makkelijk in de toeren, laatst naar Parijs gereden in een facelift 147 1.6 en die voelde toch trager aan. Zo weer een ritje maken van 200km :)
Hehe :) ik vond de lak van Alfa wel slecht, zachte lak denk ik. Want ik had snel van steenslag last, als ik het even vergelijk met bijv. mijn BMW nu (met dezelfde rijstijl).
Anyway de Alfa heeft mij nooit in de steek gelaten. Eén keer wilde ie niet starten en dat lag aan de accu. Enige wat vreemd was is dat de noodstart (met startkabels), een procedure die staat uitgelegd in het boekje, ook niet wilde werken. Dat is vast nog wel ergens te vinden in een vorig deel van het Alfa-topic.
In ieder geval gaaf om em zo weer eens tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Tom schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:51:
[...]
OK, apart dat ie em weer zo snel weg deed... :?
Ja dat was ook 't eerste wat ik aan 'm vroeg, maar hij was ingeloot voor een huis en moest ie grotere afstanden rijden... Hij was er nog wel erg enthusiast over als ex-golf rijder haha.
De voorbanden zijn trouwens iets te breed (225 ipv 215 dacht ik). Ik weet niet of het erg is. Er zit standaard 215/45/17 rondom onder.
Heb er achter ook maar 225 onder laten zetten :) Die 1cm maakt denk geen verschil...
Cool!! Was ook wel nodig :)
Zijn al die krasjes aan de zijkant er ook mee uitgegaan?
De heel diepe krassen die helemaal door de lagen heengaan niet, maar met een goede wax vallen ze een stuk minder op. De swirls gaan er wel redelijk uit! Het is alleen wel een stuk duurder dan een wasstraat natuurlijk (laten doen door http://www.b-polished.nl).
In ieder geval gaaf om em zo weer eens tegen te komen.
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Die gast van B-polished is een artc155 clublid, schijnt idd een goede poetser te zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 16:19

Cramthabam

Leef en laat leven

De laatste aflevering van top gear met de alfa test:

1
2
3
4