Iemand hier nog interesse in 17 selespeeds? Weet nog niet zeker of ik ze wegdoe maar dan kan ik erover nadenken
Vanochtend een vrouw in een "ik-haal-kleding-voor-de-3e-wereld-op bus" die niet zo goed is in achteruit rijden en via de zijkant de bumper van mn broertjes GTV ffies meepakt.

Naar, maar ze zijn iig netjes opzoek gegaan naar de eigenaar, excuses aangeboden, en samen netjes de papieren ingevuld. Het kan dus wel
Auto staat inmiddels bij schade herstel bedrijf, en er staat nu een Focus 1.4 voor in de plaats... wat sloom

Naar, maar ze zijn iig netjes opzoek gegaan naar de eigenaar, excuses aangeboden, en samen netjes de papieren ingevuld. Het kan dus wel

XXXVI
Wat een zonde!
Wel goed dat ze zichzelf gemeld hebben in plaats van snel door te rijden.
Wel goed dat ze zichzelf gemeld hebben in plaats van snel door te rijden.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Zuur, het ziet er niet al te ernstig uit en gelukkig heeft de dader zich gemeld. Je zal je auto zo vinden

.
crosspost van je hebt iets nieuws en je moet het gewoon showen, maar dan met meer foto's 
De coupe fiat is weg en daarvoor in de plaats een mooie alfa 147. We blijven in de italiaanse hoek, maar we gaan wat luxer

De coupe fiat is weg en daarvoor in de plaats een mooie alfa 147. We blijven in de italiaanse hoek, maar we gaan wat luxer

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Het is een 8 cilinder!
.
1.6 Twinspark uit 2001.Thefirstikke schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:05:
Absoluut een mooie auto! Specs?
meteen na de aanschaf nieuwe distributieriem, remmen, bougies en grote beurt laten doen. Ook is hij bij een schade herstel bedrijf geweest om de parkeerdeukjes te repareren. Nu kan ik er voor zeker een paar jaar tegenaan wat grote uitgaven betreft (hoop ik :x)
Gevaarlijke uitspraakmessi schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:26:
[...]
1.6 Twinspark uit 2001.
meteen na de aanschaf nieuwe distributieriem, remmen, bougies en grote beurt laten doen. Ook is hij bij een schade herstel bedrijf geweest om de parkeerdeukjes te repareren. Nu kan ik er voor zeker een paar jaar tegenaan wat grote uitgaven betreft (hoop ik :x)
Nee joh, veel plezier gewenst in je nieuwe bolide.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Sommige mensen kunnen gewoon niet achteruit rijden, een van de redenen waarom ik niet zomaar iemand laat achteruit rijden in m'n 146 vanwege de hoge achterkant. Om het maar niet over de paaltjes en auto's te hebben, die dan mogelijk in de weg staanephymerous schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:07:
Vanochtend een vrouw in een "ik-haal-kleding-voor-de-3e-wereld-op bus" die niet zo goed is in achteruit rijden en via de zijkant de bumper van mn broertjes GTV ffies meepakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Naar, maar ze zijn iig netjes opzoek gegaan naar de eigenaar, excuses aangeboden, en samen netjes de papieren ingevuld. Het kan dus welAuto staat inmiddels bij schade herstel bedrijf, en er staat nu een Focus 1.4 voor in de plaats... wat sloom

Mooie 147!messi schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:48:
crosspost van je hebt iets nieuws en je moet het gewoon showen, maar dan met meer foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Naast de 156 en GTV blijft de 147 op mijn verlanglijstje staan. Gewoon een hele mooie auto, en tevens een mooie opvolger voor m'n 146 met de tijd. Maar goed dat duurt nog wel even
I browse with Vivaldi
Het zicht achteruit in een 146 is wat aan de dramatische kant ja, zeker bij achteruit inparkeren moet je echt weten hoe lang ie is want anders sta je OF 1.5 meter van de auto/paal/hek of je zit er bovenop
Bij de 155 vind ik het niet echt beter... zeker door die Hormann DTM spiegels word het er ook niet beter op

XXXVI
Ach ja, alles voor het design! Zolang het er mooi uit ziet is het goed
Het zicht naar achteren bij een 146 is luxe vergeleken met de deltaSick Nick schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:40:
Het zicht achteruit in een 146 is wat aan de dramatische kant ja, zeker bij achteruit inparkeren moet je echt weten hoe lang ie is want anders sta je OF 1.5 meter van de auto/paal/hek of je zit er bovenop
.
Een 156 SW is anders ook geen achteruitkijkwonder. Zeker niet met opgetrokken hondennet.
de betaler vervuilt
Waar je neus ophoudt bij een 156 vind ik ook erg moeilijk in te schatten, wat op een AutoFans meeting wel is gebleken 
Gister trouwens alle 4 de remmen rokend gekregen van de 156
Gister trouwens alle 4 de remmen rokend gekregen van de 156
Hey allemaal,
Ik was gister wat met een maat wezen spelen, beetje achter hem aan racen/sprintjes. (fout hoor).
Anyway, vrij snel had ik al fading, en toen ik stil ging staan zag ik de rook al van de voorkant komen, en toen ik uitstapte zag alle 4 de remmen roken, zelfs achter.
Een 156 remt dus heel goed, alleen voor korte duur. Hoe kan ik dit het beste verbeteren? Andere blokken?
[ Voor 66% gewijzigd door Rev! op 19-06-2008 11:57 ]
Ferodo blokken, RVS remleidingen en verse remolie. Neem wel oordoppen mee want die blokken piepen nogal bij normaal / filegebruik.
de betaler vervuilt
Brakemax remmerij heb ik, en met mij vele anderen (die het ook intensief op het circuit gebruiken) goede ervaringen mee. Scherp geprijst, en remt prima! www.autopartsonline.nl
XXXVI
Hij heeft trouwens een Primera GT met 175pk en die kon ik vrij prima bijhouden
, alleen op hogere snelheden merk je dat de PK's gaan tellen.
nice one!messi schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
gouden tip: ik zie dat de knoppen van je climatecontrol wat beschadigt zijn, even een doekje met nagellakremover erover en ze zijn weer als nieuw. daarmee verwijder je als het ware dat toplaagje waar die krasjes in zitten. werkt super
(mijn 147 had er ook last van namelijk)
Inderdaad Ferodo DS2500 blokken rondom, geventileerde schijven voor, RVS remleidingen en nieuwe rem olie.Rev! schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:12:
Hij heeft trouwens een Primera GT met 175pk en die kon ik vrij prima bijhouden, alleen op hogere snelheden merk je dat de PK's gaan tellen.
Btw, die brakemax schijven zijn via de club goedkoop te krijgen! Ik heb zelf via marktplaats een setje Zimmerman schijven geregeld voor ik dacht 80 euro/st. Geperforeerd en geventileerd. Moet achter ook nog een setje nieuwe hebben, dus misschien leuk om 2 setjes te bestellen?
Ff kijken hoe snel ik weer geld wil uitgeven aan die auto, die velgen/banden waren ook al 1000+ euro. Heb je er veel haast mee? Opzich wel interesse nml
Cool! ga ik zeker proberen!G-PHREAK schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:16:
[...]
nice one!
gouden tip: ik zie dat de knoppen van je climatecontrol wat beschadigt zijn, even een doekje met nagellakremover erover en ze zijn weer als nieuw. daarmee verwijder je als het ware dat toplaagje waar die krasjes in zitten. werkt super![]()
(mijn 147 had er ook last van namelijk)
Ehm, mijn achterste schijven zijn al enkele weken praktisch op.Rev! schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:27:
Ff kijken hoe snel ik weer geld wil uitgeven aan die auto, die velgen/banden waren ook al 1000+ euro. Heb je er veel haast mee? Opzich wel interesse nml
Heb je trouwens wel geventileerde schijven voor nu, of moet je ook nog andere klauwen?
Topgear - 8pm on Sunday June 22 on BBC Two.
toch even kijken
bronSeries 11 countdown: Cheap Alfa Challenge
We've long said on Top Gear that you can't call yourself a true petrolhead unless you've owned an Alfa Romeo.
Only when you've experienced the passion, the soul and the racing pedigree of a car from the pride of Milan will you know what it is to truly love cars. It's one of the few things Jeremy, Richard and James absolutely agree on.
Right then, said the Top Gear office, if that's what you three think then you can go off and buy a sub-£1,000 Alfa each and we'll set you a series of tests to prove that what you're actually getting into here isn't passion and soul but inconvenience, heartache and a sudden mysterious puddle of greenish liquid appearing under the passenger seat.
Except in the case of Hammond's chronically ill-judged purchase, which didn't have anything under the passenger seat except a hole through which you could see the road.
toch even kijken
I browse with Vivaldi
Geen id?k0ewl schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:04:
[...]
Ehm, mijn achterste schijven zijn al enkele weken praktisch op.
Heb je trouwens wel geventileerde schijven voor nu, of moet je ook nog andere klauwen?

heb je msn? Dan hebben we t wel even erover.
[ Voor 7% gewijzigd door Rev! op 19-06-2008 23:23 ]
Heerlijk, ik kan niet wachten. Clarkson komt met een gtv6 aan rijden denk ikrlkz schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:29:
Topgear - 8pm on Sunday June 22 on BBC Two.
[...]
bron
toch even kijken
.
AkroBatik schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:16:
[...]
Heerlijk, ik kan niet wachten. Clarkson komt met een gtv6 aan rijden denk ikHammond met een 33 en captain slow met een 164 of een sei
spoiler:
75, GTV en Spider - ala plaatje in de bron 
I browse with Vivaldi
Je hebt toch een 1.9 JTD? Oude model, volgens mij heb je dan 281mm niet geventileerde schijven. Dan vind ik het ook niet heel raar dat je al last van fading kreeg.Rev! schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:52:
[...]
Geen id?
heb je msn? Dan hebben we t wel even erover.
Wat je dan nog kunt doen is natuurlijk geperforeerde niet geventileerde schijven plaatsen met fatsoenlijke blokken en andere leidingen met andere remvloeistof en klaar ben je
MSN heb ik en staat in mijn profiel.
Zou jammer zijn als ze voor die gtv hebben gekozen. Een oude zou leuker zijn. Kans bestaat ook dat de design boy gtv ingetypt heeft bij google en dat hij hierbij uitkwamrlkz schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:34:
[...]
spoiler:75, GTV en Spider - ala plaatje in de bron
.
Oei! Wat een mooi horloge! Kost dat?Rev! schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:41:
deze net gekocht, vet mooi. Kan niet wachten tot ik hem heb.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben zelf ook al opzoek naar een mooi klokje, wil alleen graag een iets groter zilver kloke, eneen bruin leder bandje (kleur van bijv. de meeste van Bommel schoenen) past mooi bij de schoenen en de broekriem
XXXVI
Anoniem: 154383
oe, een alfa topic
Ik heb zelf een 156 2.0TS uit 97 en ben lid van de AR156Club, maar ik zag al meer club auto;s voorbij komen volgens mij..
Hiervoor een 75 2.0TS gehad, leuk speelgoed..
en mn pa rijd momenteel een 166 V6 sporttronic.. naja, en hij is al sinds zn 15e alfa gek en die tik heb ik ook mee gekregen...
even fototje van mn bella..

paar weken terug deze wezen bekijken bij wimprins:

wat een auto!
Ik heb zelf een 156 2.0TS uit 97 en ben lid van de AR156Club, maar ik zag al meer club auto;s voorbij komen volgens mij..
en mn pa rijd momenteel een 166 V6 sporttronic.. naja, en hij is al sinds zn 15e alfa gek en die tik heb ik ook mee gekregen...

wat een auto!
Mooie 156! (en 8C uiteraard) Die velgen staan hem ergguh goed, mag ik vragen wat voor merk/type dat zijn? AEZ oid? niet dat ze onder mijn 146 passen, maar wie weet komt er ooit een 156Anoniem: 154383 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:19:
oe, een alfa topic![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
wat een auto!
Reminder btw, Topgear 22 juni 2008, 21:00-22:00 uur- BBC2, vanavond dus. Als het goed is een Alfa challenge met de drie heren. bron
I browse with Vivaldi
Zijn zo te zien novitec wieltjes
Type N8 als ik het goed heb, ook verkrijgbaar voor de 146 als je zou willen alleen betaal je daar wel een godsvermogen voor :x
Ik weet niet of jij 2 dingen door elkaar haalt, of ik jouw tekst verkeerd lees (heb TG trouwens gemist, so for that matther) maar...AkroBatik schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:44:
Zou jammer zijn als ze voor die gtv hebben gekozen. Een oude zou leuker zijn. Kans bestaat ook dat de design boy gtv ingetypt heeft bij google en dat hij hierbij uitkwamClarkson had zelf namelijk een gtv6.
De 2.0 4 cylinder Nord-blok (heeerlijke motor) Alfetta GT wordt vaak ook als GTV betiteld. De 3.0 V6 heeft achter GT gewoon de toevoeging V6 gekregen maar eigenlijk dus ook Alfetta GTV6
BMW 535D
Heb de 2e helft van TG gezien.. geen Alfa voorbij zien komen
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
ze lijken inderdaad wel verdomd veel op de novitec's, maar die zijn ook niet goedkoopSick Nick schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:12:
Zijn zo te zien novitec wieltjesType N8 als ik het goed heb, ook verkrijgbaar voor de 146 als je zou willen alleen betaal je daar wel een godsvermogen voor :x

En helaas geen Alfa Challenge met Topgear zonet, huh?!
Two days to go: reinventing the police car <-- was net op TV
Three days to go: Top Gear v the Germans
Four days to go: Nissan GT-R v Bullet Train
Five days to go: Audi RS6 v skier
Six days to go: the Alfa Romeo Challenge
Wanneer zal het dan op BBC2 komen
I browse with Vivaldi
In een van de komende afleveringen denk ik, in het preview stukje in iedergeval een gtv (geen alfetta gt) dus dat ben benieuwd. Sowieso deze aflevering ook al italiaanse trots in de vorm van een coupe fiat turbo
Idd, ook idioot hoe Jemery ook tegen die BMW aandrukte met z'n achterwielenSick Nick schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:14:
In een van de komende afleveringen denk ik, in het preview stukje in iedergeval een gtv (geen alfetta gt) dus dat ben benieuwd. Sowieso deze aflevering ook al italiaanse trots in de vorm van een coupe fiat turbo
Maar die Ferrari 430 Scuderia was ook zeker niet mis

[edit]specs!
max. vermogen - 375 kW (510 pk)
topsnelheid - 320 km/h
acceleratie 0-100 km/u - 3,6 s

verbruik gemiddeld - 15,7 l/100km (1 op 6,4)
[ Voor 13% gewijzigd door rlkz op 22-06-2008 22:26 ]
I browse with Vivaldi
Na de deceptie van gisteravond vandaag maar eens op pad gegaan samen met Martijn om mijn nieuwe EOS 400D eens te proberen. Teveel instellingen voor een rasechte amateur als ik ben, desondanks toch aardige plaatjes geschoten 
Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10v (Fase 3 stokken, Front mounted intercooler en chip op maat
)

Mijn eigen 155 V6je

Deze had ik gister al gemaakt tijdens de Vechtdal Rally, wilde de foto de Lancia fanaten hier niet onthouden

Binnenkort maar eens een lens erbij kopen, en flink oefenen
Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10v (Fase 3 stokken, Front mounted intercooler en chip op maat

Mijn eigen 155 V6je

Deze had ik gister al gemaakt tijdens de Vechtdal Rally, wilde de foto de Lancia fanaten hier niet onthouden

Binnenkort maar eens een lens erbij kopen, en flink oefenen
XXXVI
.. en heeft een 2.5 LSoulfly schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:46:
[...]
Ik weet niet of jij 2 dingen door elkaar haalt, of ik jouw tekst verkeerd lees (heb TG trouwens gemist, so for that matther) maar...
De 2.0 4 cylinder Nord-blok (heeerlijke motor) Alfetta GT wordt vaak ook als GTV betiteld. De 3.0 V6 heeft achter GT gewoon de toevoeging V6 gekregen maar eigenlijk dus ook Alfetta GTV6
3.0 was er pas in de SZ/RZ en natuurlijk de 75
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ja weet ik. Maar dat nieuwe type (de 916) vind ik veel minder "gaaf" als de Alfetta gt v6. En aangezien clarkson in een vaag verleden er zo een heeft gehad dacht ik dat die wel voorbij zou komen.Soulfly schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:46:
[...]
Ik weet niet of jij 2 dingen door elkaar haalt, of ik jouw tekst verkeerd lees (heb TG trouwens gemist, so for that matther) maar...
Ik vind het jammer dat ze dan voor een betrekkelijk nieuwe 916 kiezen.
Dus:

Alfa gtv/spider 916

Alfetta GT V6
En om de verwarring compleet te maken:

Alfa (sud) sprint.
[ Voor 20% gewijzigd door AkroBatik op 23-06-2008 14:09 ]
.
Hehe, net een mooie V6 te koop gespot en ga na het werk erlangs om te loeren. Dan nog mijn auto kwijt zien te raken. Iemand interesse in een 2.0TS, sportpakket 3 met 227.000 op de teller? Denk aan prijsje van ongeveer 3750?
Kwam deze geweldige Mi.To net tegen, onwijs gave bak. Must have!

Hij kijkt alleen ietsjes te lief, had wel wat agressiever gemogen imo. Kleinere koplampen was misschien al voldoende. Anyway, leuke bak - zeker in het wit

Hij kijkt alleen ietsjes te lief, had wel wat agressiever gemogen imo. Kleinere koplampen was misschien al voldoende. Anyway, leuke bak - zeker in het wit
I browse with Vivaldi
bij een lichte kleur wel denk maar bij rood misstaat het niet denk ik!
en bij deze misschien in 't echt ook niet
en bij deze misschien in 't echt ook niet
Btw, wat is ongeveer het verbruik van zo'n 2.5 V6? Stadsverkeer bijv (rustig)k0ewl schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:06:
Hehe, net een mooie V6 te koop gespot en ga na het werk erlangs om te loeren. Dan nog mijn auto kwijt zien te raken. Iemand interesse in een 2.0TS, sportpakket 3 met 227.000 op de teller? Denk aan prijsje van ongeveer 3750?
* rlkz gelooft autoweek nooit
I browse with Vivaldi
Ik denk dat het meevalt (hopelijk) er staat binnen de bebouwde kom 1 op 6.1rlkz schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:54:
[...]
Btw, wat is ongeveer het verbruik van zo'n 2.5 V6? Stadsverkeer bijv (rustig)![]()
* rlkz gelooft autoweek nooit

Ik wilde morgen Madeno even bellen om te vragen wat er precies aan gedaan is evenals Van Pelt, want daar is hij in onderhoud. Vragen of hij even op de brug mag en even uit lezen. Hopelijk wil Van Pelt mijn Alfa wel kopen. Dan is morgen de deal nog rond
Als hij echt zo onzuinig is gaat er binnen notime een bom in! Om het nog een beetje betaalbaar te houden zeg maar.
[ Voor 7% gewijzigd door k0ewl op 23-06-2008 23:13 ]
euhm ... volgens mij is zo'n V6 in deze tijd niet echt meer te doen zegmaar 
Mjah, tenzij je aanhanger bent van het nije riden ..
stond vandaag ook ff te balen toen ik zag dat de LPG hier in het dorp ook de 60ct gepasseerd is ..
(en dan geven ze nog 7 ct korting)

stond vandaag ook ff te balen toen ik zag dat de LPG hier in het dorp ook de 60ct gepasseerd is ..

[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-06-2008 23:54 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Heb die bak nu 3 weken, en zit er al erg over te denken om over te gaan op LPG, er gaat nu elke keer 80-90 euro in..
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Anoniem: 127817
als je er recht op kijkt, is het precies alsof er een mongooltje terug kijkt naar je. Mijn persoonlijke mening maar die kijkt echt scheel en is veel te bollig! Geen mooie lijnen zoals alle (bijna alle) vorige modellen van alfa. Ik vind het zonde, het had veel mooier moeten zijnrlkz schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:35:
Kwam deze geweldige Mi.To net tegen, onwijs gave bak. Must have!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Nope. Kerel in mijn kantoorgebouw kwam laatst naar me toe in de parkeergarage om te vragen hoe de 1.9 jtdm bevalt. Hij rijdt nu een 156 met zo'n 3.2 erin (meen ik) en ik vroeg hem of 'ie moest huilen bij de tank. Jep, iedere keer weer. En hij werkt voor een van de oliemaatschappijen hier in Zweden.ing._Buttje schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:53:
Hoewel diesel ook aardige naaierij aan het worden is, prijzen hier liggen ver boven die van reguliere benzine (20 tot 30 cent soms).
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ach valt best mee... ik rijd er vlot mee, 1 op 9,5 gemiddeld denk ik, als je niet hard kan, kan je toch net zo goed vlot overschakelening._Buttje schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:53:
En hangt er ook vanaf hoeveel kms je maakt, als ik er 8000 maak dit jaar is het veel
XXXVI
Ik wou net vragen of "zo'n 3.2" al te koop stondHillie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 09:11:
Nope. Kerel in mijn kantoorgebouw kwam laatst naar me toe in de parkeergarage om te vragen hoe de 1.9 jtdm bevalt. Hij rijdt nu een 156 met zo'n 3.2 erin (meen ik) en ik vroeg hem of 'ie moest huilen bij de tank. Jep, iedere keer weer. En hij werkt voor een van de oliemaatschappijen hier in Zweden.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Mijn Alfa staat wederom te koop. Ik wil er nu echt vanaf en die V6 ophalen.. echt te graag gewoon.
Prachtige 156
Nu extra goedkoop gemaakt en ik hoop toch dat ik hem deze week nog kwijt ben.
Prachtige 156
Voor dat geld moet je m zeker wel snel kwijt zijn, hij ziet er goed uit
Het is dat m'n eigen bella nog gewoon goed is anders had je m nu al verkocht
Zo'n V6 is dus qua verbruik opzich (najah in vergelijking met..) nog wel te doen. Alhoewel 1 op 6 in de binnenstad ook niet echt wohooo is.
Ben erg benieuwd naar die V6 Madeno, picsss!k0ewl schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:02:
Mijn Alfa staat wederom te koop. Ik wil er nu echt vanaf en die V6 ophalen.. echt te graag gewoon.
Prachtige 156
I browse with Vivaldi
Heb vandaag even met Madeno gebeld, blijkt alleen een chippie te zijn. Daarnaast is er een katvervanger en ander uitlaat onder gekomen.rlkz schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:34:
Zo'n V6 is dus qua verbruik opzich (najah in vergelijking met..) nog wel te doen. Alhoewel 1 op 6 in de binnenstad ook niet echt wohooo is.
[...]
Ben erg benieuwd naar die V6 Madeno, picsss!
Het nadeel is dat ik hem nu kwijt moet zijn, want er komt alweer iemand anders kijken vandaag. GVD! Dat zou dan al de 2e zijn die aan me voorbij gaat. Als mijn loon nu had, dan kon ik hem zo al wel ophalen, maar vind dat een beetje te. 3 auto's

En ja, die velgen zijn lelijk, maar dat is wel te veranderen.
[ Voor 16% gewijzigd door k0ewl op 24-06-2008 15:12 ]
Hmm k, zou idd jammer zijn. Ze ziet er in iedergeval goed uit en ik kan je daarnaast geen ongelijk geven over die velgenk0ewl schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:09:
[...]
Heb vandaag even met Madeno gebeld, blijkt alleen een chippie te zijn. Daarnaast is er een katvervanger en ander uitlaat onder gekomen.
Het nadeel is dat ik hem nu kwijt moet zijn, want er komt alweer iemand anders kijken vandaag. GVD! Dat zou dan al de 2e zijn die aan me voorbij gaat. Als mijn loon nu had, dan kon ik hem zo al wel ophalen, maar vind dat een beetje te. 3 auto's
[afbeelding]
En ja, die velgen zijn lelijk, maar dat is wel te veranderen.

I browse with Vivaldi
Anoniem: 12561
1 op 6 zou ik wel blij van worden, afgelopen zondag 3x €100+ getankt en nog een halve tank leeg voor in totaal 800km, dat zit in de buurt van de 1:4 volgens mij.rlkz schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:34:
Krijg je wel deze rijstijl voor terug.
http://www.driving-fun.com/media/movies/Fryslan/33.flv
(21 t/m 40.flv werken trouwens ook voor de liefhebbers die ze nog niet op DF gezien hadden)
OMG ik heb hem net gereserveerd. Waarschijnlijk morgenavond op de brug en vrijdagmiddag overschrijven. Kan ik mijn vader de stuipen op het lijf jagen als ik opeens in een V6 aan kom rijdenrlkz schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:08:
[...]
Hmm k, zou idd jammer zijn. Ze ziet er in iedergeval goed uit en ik kan je daarnaast geen ongelijk geven over die velgen
Net weer ff met een 155 zitten "racen" bij knooppunt Emmeloord richting Emmeloord. met 140 de bocht in, en halverwege de bocht volgas en er dan zo hard mogelijk uitkomen, hij kon me niet volgen maar probeerde het temminste
. Zwarte 155 erg ver verlaagt met Xenon, bekende?
Had ik me Nissan nou nooit
om me weer aan de topic titel te houden:

[ Voor 15% gewijzigd door Rev! op 25-06-2008 20:19 ]
Beter! ben benieuwdk0ewl schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:00:
[...]
OMG ik heb hem net gereserveerd. Waarschijnlijk morgenavond op de brug en vrijdagmiddag overschrijven. Kan ik mijn vader de stuipen op het lijf jagen als ik opeens in een V6 aan kom rijdenMijn eigen Alfa nog niet verkocht, maar krijg nu zoveel telefoontjes dat ik er wel zeker van ben dat het gaat lukken.
NissanRev! schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:14:
Net weer ff met een 155 zitten "racen" bij knooppunt Emmeloord richting Emmeloord. met 140 de bocht in, en halverwege de bocht volgas en er dan zo hard mogelijk uitkomen, hij kon me niet volgen maar probeerde het temminste. Zwarte 155 erg ver verlaagt met Xenon, bekende?
[afbeelding]

Het ergste zijn die nieuwe Citroen C4's, doordat ze zo ongelooflijk hoog op de poten staan is het echt een ramp om die door een bocht te gooien. Vreselijk gewoon, echt een "praktisch-is-niet-praktisch" auto

Overigens een erg fijne bocht die, ook vanaf de andere kant
PS, Wanneer komen de BBS velgen eronder?
I browse with Vivaldi
LAnoniem: 12561 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:46:
[...]
1 op 6 zou ik wel blij van worden, afgelopen zondag 3x €100+ getankt en nog een halve tank leeg voor in totaal 800km, dat zit in de buurt van de 1:4 volgens mij.
Krijg je wel deze rijstijl voor terug.
http://www.driving-fun.com/media/movies/Fryslan/33.flv
(21 t/m 40.flv werken trouwens ook voor de liefhebbers die ze nog niet op DF gezien hadden)
wat voor meissie had je bij je?! met 'r "stomme laguna" .. rofl
Anoniem: 12561
Privé-chauffeuse. 
(rijdt zelf Grande Punto overigens)
230 waar je 80 mag: egwel!
http://www.driving-fun.com/media/movies/Fryslan/27.flv
(rijdt zelf Grande Punto overigens)
230 waar je 80 mag: egwel!
http://www.driving-fun.com/media/movies/Fryslan/27.flv
Lekker spannend, ze kan wel plankening._Buttje schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:37:
[...]
LL .. 1 op 4 ... da's nog een wonder met zulke weggetjes
wat voor meissie had je bij je?! met 'r "stomme laguna" .. rofl
.
Net de deal gesloten over de Alfa 156.. hier wat plaatjes van mijn oude en de nieuwe:
oud:

nieuw:

kontjes:

Wat is er anders:
ben vast nog wat vergeten, maar dit is het belangrijkste! Ik ben er blij mee. Morgenmiddag vrij vragen en overschrijven op mijn naam. Leuk speelgoed. Hier een albumpje van de V6:
http://s109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6/
oud:

nieuw:

kontjes:

Wat is er anders:
2.0 TS | 2.5 V6 |
155pk/187Nm | +-210pk/+-230Nm |
sportpakket verlaging | fatsoenlijk verlaagd met stuggere veren en fatsoenlijke dempers |
elektrische ramen voor | elektrische ramen rondom |
lederen interieur | recaro sport interieur |
5 versnellingen | 6 versnellingen |
1 op 12 | 1 op 9 |
- | elektrisch zonnedak |
- | rvs instaplijsten |
- | veerpootbrug voor |
- | aluminium pedalen |
227.000km | 149.000km |
ben vast nog wat vergeten, maar dit is het belangrijkste! Ik ben er blij mee. Morgenmiddag vrij vragen en overschrijven op mijn naam. Leuk speelgoed. Hier een albumpje van de V6:
[ Voor 3% gewijzigd door k0ewl op 26-06-2008 23:10 ]
Anoniem: 154383
thanks!rlkz schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:08:
[...]
Mooie 156! (en 8C uiteraard) Die velgen staan hem ergguh goed, mag ik vragen wat voor merk/type dat zijn? AEZ oid? niet dat ze onder mijn 146 passen, maar wie weet komt er ooit een 156![]()
Reminder btw, Topgear 22 juni 2008, 21:00-22:00 uur- BBC2, vanavond dus. Als het goed is een Alfa challenge met de drie heren. bron
Zijn 18" Toora T560 met 225/35/18 Toyo Proxes slofjes..
Toora heeft ook de bekende "TI-velg" de T2nogwat geloof ik..
Past er geen 18" onder een 146? beetje passen en meten
ik had zelfs 17" onder mn 75...
Feli!k0ewl schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:57:
Net de deal gesloten over de Alfa 156.. hier wat plaatjes van mijn oude en de nieuwe:
...
Zo te zien zitten die stoelen ook heerlijk...
Anoniem: 154383 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:30:
[...]
thanks!
Zijn 18" Toora T560 met 225/35/18 Toyo Proxes slofjes..
Toora heeft ook de bekende "TI-velg" de T2nogwat geloof ik..
Past er geen 18" onder een 146? beetje passen en meten
ik had zelfs 17" onder mn 75...
Technisch gezien zou het moeten passen onder een 146, moet alleen het eea uitgerold worden en mag de auto niet te verlaagd zijn - anders wordt het een probleem met oa aanlopen.
Vaak zoek je een beetje rond voor mooie velgen, maar dit is wel een setje wat in iedergeval in mijn achterhoofd blijft. Misschien leuk voor een 147/156/GTV in de toekomst
I browse with Vivaldi
Boehoe. Vanochtend probeerde een Opel Zafira zich in de zijkant van mijn 147 te boren. Ook met sperdiff lukte het mij maar ten dele om dat koekblik te ontwijken. Net de linkervoorkant van zijn wagen in mijn zijkant. Alle panelen aan de rechterkant zijn geraakt, de deur is wat opgestroopt bij het scharnier en de dorpel is verwrongen en de rechtervoorvelg is beschadigd.
Die kerel trok net op de rechterbaan op bij het stoplicht (sprong net op groen) en besluit op het laatste moment vanwege de file toch linksaf te gaan. Hij reed 10 a 20 km/u ik reed 70 of 80. Ik was op 10-20 meter afstand van 'm op de linkerbaan toen hij opeens zijn knipper en stuur aan/omgooide. Was best een flinke klapper. Gelukkig was er niemand gewond en bleef die kerel een beetje relaxed.
=edit= Net bij het schadebedrijf geweest: er moet een compleet nieuwe rechter zijkant op (deur en zijschermen). Geschatte schade: 3000 euro.
Dit was 'm in betere tijden

Die kerel trok net op de rechterbaan op bij het stoplicht (sprong net op groen) en besluit op het laatste moment vanwege de file toch linksaf te gaan. Hij reed 10 a 20 km/u ik reed 70 of 80. Ik was op 10-20 meter afstand van 'm op de linkerbaan toen hij opeens zijn knipper en stuur aan/omgooide. Was best een flinke klapper. Gelukkig was er niemand gewond en bleef die kerel een beetje relaxed.
=edit= Net bij het schadebedrijf geweest: er moet een compleet nieuwe rechter zijkant op (deur en zijschermen). Geschatte schade: 3000 euro.
Dit was 'm in betere tijden

[ Voor 15% gewijzigd door sopsop op 27-06-2008 13:35 ]
Vind dat een voorzichtige schatting, mijn GTV had alleen een zijscherm dat vervangen moest worden en die schade ging al richting 4000,- Het is echt niet te geloven wat arbeidsloon in de schadebranche tegenwoordig doet.
GTV heeft net een grote beurt gehad en is voorzien van een verse apk, nieuwe distributie, blikje olie, nieuwe bougies en alle uitlaatpakkingen zijn vervangen. Hij gaat een stuk sneller naar de 100 aangezien ik een berg euro's minder mee hoef te sleuren.
GTV heeft net een grote beurt gehad en is voorzien van een verse apk, nieuwe distributie, blikje olie, nieuwe bougies en alle uitlaatpakkingen zijn vervangen. Hij gaat een stuk sneller naar de 100 aangezien ik een berg euro's minder mee hoef te sleuren.
de betaler vervuilt
zo zwaar weegt een pinpas toch niet? 
@sopsop: damn ... minder! Maar gelukkig is de schuld overduidelijk. Wat GA!S al zegt, 3000 is een lachertje inderdaad. Schadeherstel is een gouden business met al die leasewagens en verzekeringclaims.
@sopsop: damn ... minder! Maar gelukkig is de schuld overduidelijk. Wat GA!S al zegt, 3000 is een lachertje inderdaad. Schadeherstel is een gouden business met al die leasewagens en verzekeringclaims.
Wat heb je gedaan, velgen gehaald of de winterbanden eindelijk eens omgewisseld?Rev! schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:17:
3 quickpics, ben vandaag alleen maar onderweg geweest..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
xpost
Ai!

Altijd vervelend zoiets. Hoop voor je dat het snel gefixed is.
Die nieuwe schoenen staan haar absoluut goed, goeie keusRev! schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:17:
3 quickpics, ben vandaag alleen maar onderweg geweest..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
xpost

I browse with Vivaldi
Maandag over een week kan ik 'm brengen, duurt een week. Valt op zich nog mee.rlkz schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:56:
[...]
Ai!![]()
Altijd vervelend zoiets. Hoop voor je dat het snel gefixed is.
[..]
Ik heb nog wat brakke phonepics gemaakt.
De velg is met name rubber, maar ook wel wat krasjes. Achter trouwens ook.

Het deurschanier is ontzet, ik kon achter de raamstijl door naar buiten kijken.

De dorpel is ingedeukt en vervormd.

[ Voor 3% gewijzigd door sopsop op 28-06-2008 18:11 ]
Ai balen van de schade..... maarrrr wel een mooi excuus om gelijk de spiegelkappen in kleur te laten spuiten.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Damn!sopsop schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:10:
[...]
Maandag over een week kan ik 'm brengen, duurt een week. Valt op zich nog mee.
Ik heb nog wat brakke phonepics gemaakt.
De velg is met name rubber, maar ook wel wat krasjes. Achter trouwens ook.
[afbeelding]
Het deurschanier is ontzet, ik kon achter de raamstijl door naar buiten kijken.
[afbeelding]
De dorpel is ingedeukt en vervormd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij heeft je nog flink te pakken gehad..mooi bagger.
Sommige mensen kunnen ook gewoon niet rijden

I browse with Vivaldi
Met de zon in de bol, athans volgens weer.nl, ga ik morgen de 146 maar weer eens grondig wassen. Tevens even twee subtiele "Alfa Romeo" stickers op de achterdeuren plakken ter verfraaing. Een nieuw hart is ook onderweg
Tot slot een spuiterij gemaild voor een prijsopgave om de bumpers te laten spuiten (kunstof zwart) en een toko gemaild die Webasto zonnedaken monteert, misschien dat ze mijn lekkage kunnen fixen.
Even de boel opfrissen
Tot slot een spuiterij gemaild voor een prijsopgave om de bumpers te laten spuiten (kunstof zwart) en een toko gemaild die Webasto zonnedaken monteert, misschien dat ze mijn lekkage kunnen fixen.
Even de boel opfrissen
I browse with Vivaldi
Ach ja. Iedereen maakt wel eens een inschattingsfout. 9 van de 10 keer gaat het goed, nu een keer niet.rlkz schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:29:
[...]
Damn!
Hij heeft je nog flink te pakken gehad..mooi bagger.
Sommige mensen kunnen ook gewoon niet rijden
En m'n spiegelkappen blijven lekker Halfords style
3000? Das echt er weinig zeg... Ik heb begin vorig jaar een 147 "aangereden" en dat zag er zo uit:sopsop schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:44:

Dat deukje en die vegen op z'n bumper waren 2300 euro..
Wow, ziet mijn oog nou de nieuwe delta de baan op kruipen?
.
en was het wat?
.
Als die persoon slim is geweest heeft ie de deuken laten zitten en er fatsoenlijke velgen voor gekocht...J0YR1D3R schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:08:
[...]
3000? Das echt er weinig zeg... Ik heb begin vorig jaar een 147 "aangereden" en dat zag er zo uit:
[afbeelding]
Dat deukje en die vegen op z'n bumper waren 2300 euro..

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Wat zou meer doen op je inruilwaarde?Specht schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:40:
[...]
Als die persoon slim is geweest heeft ie de deuken laten zitten en er fatsoenlijke velgen voor gekocht...
.
Vorig weekend met een 146 TI rond mogen crossen naar Dusseldorf. Geinig bakkie hoor, wederom een bevestiging dat een 2.0 16v een veel lekkerder blok is dan de 1.8 16v. Veel meer koppel op lage toeren en een soepelere vermogensopbouw. Voeg daar de winterbanden bij en je hebt een klaverbladdrifter.
de betaler vervuilt
Volgens mij kun je voor 2300 beide doen als je een beetje goedkope schadehersteller kunt vinden. Maar goed, het was een duitserSpecht schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:40:
[...]
Als die persoon slim is geweest heeft ie de deuken laten zitten en er fatsoenlijke velgen voor gekocht...
wOEi
Jippie, kreeg net bericht van de autopoetser. Hij gaat al mijn krasjes laten verdwijnen als ik een lakstift heb met dezelfde kleur. Volgend weekend dus even langs de spuiter bij mij achter het huis en daar verf laten mengen. Dan die week erop richting Belgie rijden en via de clubpoetser de auto helemaal laten polijsten. Tegelijkertijd zal ik via de spuiter de bumper laten spuiten en als ze tijd hebben misschien ook nog wel de spiegels. Dan zal ik via internet nog het een en ander aanschaffen. Aluminium bodemplaat voor de V6, GTA look koplampen, 2 nieuwe bumpersteunen. Dan zelf een grote beurt uitvoeren met wat filters en olie en even laten kijken hoelang de distributie nog meegaat.
Hij kan nog 70.000km mee, maar misschien is het met de verjaring wel een stuk minder. Hij ligt er sinds eind 2004 op. Hoelang gaat de distributieriem van zo'n V6 mee. Iemand daar ervaring mee?
Mhhh, blijkbaar om de 3 jaar. Wat betekent dat hij dus eigenlijk per direct vervangen moet worden. Zal eens even bellen met mijn garage of ze tijd hebben van het weekend. Wel een dure grap, want zag op het internet prijzen van minimaal 600 euro bij de V6. Gelukkig hoeft het dan ook niet meer voor de volgende 120.000km.
Nouja, als het moet, dan moet het maar. Tankpas komt morgen/overmorgen. Kan niet wachten
Zo... net telefoon gehad van mijn buurman. Het weekend van 20 juli, dan wordt de distributieriem vervangen. Zal wel een dure grap worden
Alhoewel, het is een merkloze garage en het is mijn buurman
Daarnaast een afspraak met de poetser gemaakt voor 12 juli. Hij is van www.autopoetser.be
Hij kan nog 70.000km mee, maar misschien is het met de verjaring wel een stuk minder. Hij ligt er sinds eind 2004 op. Hoelang gaat de distributieriem van zo'n V6 mee. Iemand daar ervaring mee?
Mhhh, blijkbaar om de 3 jaar. Wat betekent dat hij dus eigenlijk per direct vervangen moet worden. Zal eens even bellen met mijn garage of ze tijd hebben van het weekend. Wel een dure grap, want zag op het internet prijzen van minimaal 600 euro bij de V6. Gelukkig hoeft het dan ook niet meer voor de volgende 120.000km.
Nouja, als het moet, dan moet het maar. Tankpas komt morgen/overmorgen. Kan niet wachten
Zo... net telefoon gehad van mijn buurman. Het weekend van 20 juli, dan wordt de distributieriem vervangen. Zal wel een dure grap worden
[ Voor 29% gewijzigd door k0ewl op 30-06-2008 13:30 ]
Voor de V6 motoren (2.5/3.0/3.2) was het toch of om de 3 jaar of om de 90.000 Km.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
volgens de club is het voor de JTD's en V6-en 120.000km en voor de TwinSparks om de 60.000kmnero355 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:57:
Voor de V6 motoren (2.5/3.0/3.2) was het toch of om de 3 jaar of om de 90.000 Km.
Afspraak is ondertussen gemaakt en nu maar hopen dat hij het nog even volhoudt tot die tijd.
Dit topic is gesloten.