XXXVI
ing._Buttje schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:14:
maargoed, tot nog toe eigenlijk nauwelijks last gehad met mijn Dunlop SP 9000 banden
[...]
Hmmm, heeft iemand ook vergelijkings materiaal met de Toyo Proxes T1R? niet dat de toyo's tegenvallen, alleen bij regenachtig weer is de grip om te huilen (maw ik heb vaak spinnende wielen bij stoplicht)Alfa_146 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:06:
Ik heb juist omdat jij ook zulke goede ervaringen hebt/had met de SP9000's ook onder de 500 laten leggen. (bij aanschaf van de velgen)
De slijtage is heel erg redelijk en de grip is echt superr, ben echt heel erg blij met deze banden onder de 500!
--
Vandaag, na het ophalen van een polarisatie filter voor m'n D80, meteen nog even rondje gereden door Groningen, as usual heerlijk om te doen. Echter ik keek even naar de tankinhoud. ~200km gereden = tank 1/2

Betekent dit dat ik net zogoed een v6 kan gaan rijden?
Nog niet het cash maar alwel wat moois gezien btw; klik
I browse with Vivaldi
Ik had onder de 155 anders prima grip met de T1R en daarvoor de voorloper daarvan, deT1-S.
Juist ook bij regenachtig weer kon ik heerlijk doorblazen.
Heb deze banden later ook onder de Ford Mondeo gehad en ook daar, geen centje pijn. Ook niet bij regen.
Ga ze, als deze banden aan vervanging toe zijn, ook onder de 850 leggen.
Juist ook bij regenachtig weer kon ik heerlijk doorblazen.
Heb deze banden later ook onder de Ford Mondeo gehad en ook daar, geen centje pijn. Ook niet bij regen.
Ga ze, als deze banden aan vervanging toe zijn, ook onder de 850 leggen.
BMW 535D
Onder mijn 90 liggen (als 't goed is nog steeds) Toyo T1-S banden en dat ging prima. Maar ik kreeg ze wel kaal, vooral achter 

Maar ik denk dat de Dunlop SP 9000 net weer een tandje beter zijn. Weet eigenlijk niet zo goed hoe ik er aan kom ... owjah, de T1-S ging er uit
.. en ik moest wat anders. De T1-R had niet langer zulke grote groeven naar de buitenkant, maar juist van die randen en naar mijn gevoel sluit je dan het water op onder de band .. en in het ergste geval tilt het de band iets op, rij je over je eigen afvoerwater heen.

zie? Hoe moet het water onder de band vandaan komen? Het kan alleen naar achteren en juist ook dat groefje is weer ineens een heel stuk smaller dan die dikke V-groef er voor ..
.. dus heb toen verder gezocht waarbij ik op de de SP 9000 uitkwam

maar wat weet ik er van

Maar ik denk dat de Dunlop SP 9000 net weer een tandje beter zijn. Weet eigenlijk niet zo goed hoe ik er aan kom ... owjah, de T1-S ging er uit

zie? Hoe moet het water onder de band vandaan komen? Het kan alleen naar achteren en juist ook dat groefje is weer ineens een heel stuk smaller dan die dikke V-groef er voor ..
.. dus heb toen verder gezocht waarbij ik op de de SP 9000 uitkwam

maar wat weet ik er van

[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-12-2008 10:05 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zit wat in idd
Misschien voor de volgende set toch maar eens kijken naar die Dunlops. Op het droge niets anders dan lof voor de T1R's, maar op het natte wegdek heb ik het het idee dat het nog wel iets beter kan. Gevoelsmatig dan
Misschien voor de volgende set toch maar eens kijken naar die Dunlops. Op het droge niets anders dan lof voor de T1R's, maar op het natte wegdek heb ik het het idee dat het nog wel iets beter kan. Gevoelsmatig dan
I browse with Vivaldi
Oh jah we kunnen inmiddels verder in Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 29]
I browse with Vivaldi
in dat geval kan deze wel op slot.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Dit topic is gesloten.