Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 28] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 31.355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59
Clithopias schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:16:
[...]

Hehe, maar die is op andere punten wat minder :P
Dak zal ik in eerste instantie alleen wat aan doen kwa bescherming, misschien dat het met wat poetsen en een nieuwe blanke laklaag er weer toonbaar uitziet. Voorderest schijnt deze hard te zijn en technisch goed, als dat niet overdreven is is dat natuurlijk heel erg gunstig.

Weet jij eigenlijk iets over deze 90? Sta op het punt om te zeggen ik koop hem (maar dat heb ik met elke auto die mij aanstaat :P) Verzekering kan samen met mijn brommers en zou dan op 132 euro per jaar uitkomen, wegenbelasting iets minder gunstig met 504 euro. Heb verder geen auto nodig dus heel veel kilometers zal ik niet gaan maken (mag ook maar max 10.000 van verzekering dan) Met wat moeite financieel wel rond te werken dus.
Ik wil je feestje niet verstieren, maar als je de vaste lasten met moeite rond gaat krijgen... zou ik het niet doen. Weet je hoeveel geld het rijden van een v6 kost? En dan praat ik niet eens over mijn motorrevisie ;)

XXXVI

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

De 90 is bijna wegenbelasting vrij. De 90 bestaat volgend jaar 25jr omdat hij in 1984 werd geïntroduceerd, maar als deze van '86 is, moet je wachten tot 2011 eer hij WB vrij is.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
I know, en met wat moeite financieel rond te werkem heb ik het niet alleen over vaste lasten. Weet ook wel dat een auto benzine en onderhoud nodig heeft. Morgen ga ik kijken en dan zie ik wel weer, pa moet het er natuurlijk ook mee eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Kijk bij Edgar gewoon goed naar wat hij te koop heeft staan (de staat van).
Hoop voor je dat Roel er niet is. (forse kerel, hoop blabla en dat is nou net waar je niet op zit te wachten. Goede kletser, dat wel...).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Vandaag dus wezen kijken, kerel zelf gaf al niet veel vertrouwen maarja, we waren er toch al. 90 stond stukje verderop bij iemand anders (weet niet meer hoe die heet, was verder wel aardig) Maarja, spatbordrandjes allemaal slecht, deuren slecht, carosserie had roest op ongeveer alle bekende plekken, interieur vies, niet de originele bestuurdersstoel. Technisch stond de auto er verder wel vrij goed bij, afgezien van de uitlaat die net na het flexibele stuk bijna rondom open was (uitlaatlijn verder wel vrij tot behoorlijk goed) Motor startte gelijk (maar was al warm) en liep verder als een zonnetje, distririem ook vrij vers, onderstel heeft vrij nieuwe pu-bussen, elektra werkte allemaal (alleen benzinepomp had aparte schakelaar)

Voorderest begon mijn hart wel gelijk sneller te kloppen op het moment dat ik haar zag staan, maar da's puur de liefde voor de 90 als model :P

Al met al, ik ga deze auto niet kopen of hij moet minstens de helft van de vraagprijs eraf halen. Als dat het geval is zal ik er een jaar, hooguit twee mee kunnen rijden voordat de body helemaal afgeschreven is. Deze jongen gaat lekker verder zoeken dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Clithopias op 15-11-2008 20:36 ]

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Clithopias schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:34:
Al met al, ik ga deze auto niet kopen of hij moet minstens de helft van de vraagprijs eraf halen. Als dat het geval is zal ik er een jaar, hooguit twee mee kunnen rijden voordat de body helemaal afgeschreven is. Deze jongen gaat lekker verder zoeken dus.
Ene kant jammer natuurlijk, maar het moet wel realistisch blijven.

Inmiddels is het winterbeurtje ook weer achter de rug, winterbanden zitten erweer onder. Kreeg alleen het vervelende nieuws mee dat een bobine was verbrand. Enige probleem is atm nog het af en toe slecht starten, en houdt sinds kort even in in de 1ste versnelling, oh jah en stationar (bij koude motor) is het net een boxer :Z

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Vanochtend weggesleept door ANWB :(

Starten, reed weg - as usual - en pof, injectorlampje brandde en het feest was voorbij. Na een tijdje wachten wou hij gelukkig weer starten, dus ik rij de ring van Groningen op. Pof, uit en voorbij.
ANWB erbij, na een paar controles wou de auto na verloop van tijd wel weer starten, maar even achteruit rijden was er niet bij. Pof. Toen maar sleepkabel erbij gepakt en ben uit eindelijk beland bij mijn Alfa garage.

Mooi crap dus weer ;(

* rlkz is benieuwd naar het factuurtje

[edit]
- fixed :)

schuldige, alsnog een gare bdp sensor...uiteraard even aankijken hoe de auto zich houdt op kort/lang termijn, maar ik heb er vertrouwen in. Alleen dik €700,- lichter in een week is wel iets minder :')

[ Voor 17% gewijzigd door rlkz op 21-11-2008 21:37 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Achja, gelukkig niets ernstigs. Alleen die € 700 in een week is dan weer jammer.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
k0ewl schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:37:
Achja, gelukkig niets ernstigs. Alleen die € 700 in een week is dan weer jammer.
Shit happens :X

Vanmiddag even veel door de stad heen en weer gereden, veel schakelen etc. Oh oh maar wat draait hij weer soepeltjes, heerlijk gewoon. Nu even aankijken voor hoelang dit goed blijft, maar grote kans dat alle problemen nu verledentijd zijn 8)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
rlkz schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:13:
[...]

Shit happens :X

Vanmiddag even veel door de stad heen en weer gereden, veel schakelen etc. Oh oh maar wat draait hij weer soepeltjes, heerlijk gewoon. Nu even aankijken voor hoelang dit goed blijft, maar grote kans dat alle problemen nu verledentijd zijn 8)
Zegt de persoon in een Alfa topic... ;)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 15:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ach ja ik heb deze maand ook weer 8 meier in mn delta gestopt :P

Een hobby mag wat kosten. De helft daarvan was trouwens nieuw alcantara.

Wat fototjes voor de fappurts:

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~obraat/leer/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~obraat/leer/stoeltjes%20crop.jpg

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-03 21:51

Specht

Il Cuore Sportivo

Dat ziet er fappend goed uit ja. :9

Ik heb vanaf volgende week een setje 17" oz superturismo's voor de 155, met dank aan Ephy. :P
En verder nog druk aan het hobby-en aan de nero 155.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ik heb er al aangezeten :P

Misschien laat ik het ook wel doen....

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

mooie stoeltjes! :9 :wank

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Bertus schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:02:
Ik heb er al aangezeten :P

Misschien laat ik het ook wel doen....
Je bent je stoeltjes maar een week kwijt. Dus dat valt echt reuze mee :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Shit zeg, moet me roze papiertje inleveren :( Maar krijg er wel een pasje voor terug waarmee ik auto mag rijden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Clithopias schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:35:
Shit zeg, moet me roze papiertje inleveren :( Maar krijg er wel een pasje voor terug waarmee ik auto mag rijden *O*
d:)b gefeliciteerd!

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Congrats

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

heeeeej super, gefeliciteerd !!!!! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 04-04 17:13

Ikke!

aka Netfinity

Je bent 21, en nu al 10 jaar je rijbewijs? 8)7
Ik wil ook een pasje, maar moet nog 5 jaar wachten :|

Vandaag de 75 weer laten voorzien van een nieuwe apk :D Morgen de Fiat ook als het goed is... Niet handig, 2 auto's met een vervaldatum aardig dicht bij elkaar...

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Euh.. Ikke! wel bij de les blijven he ;)

Clithopias had al z'n motorrijbewijs. Daar heeft hij gisteren z'n autorijbewijs bijgehaald.
Nieuwe rijbevoegdheid betekend nieuw rijbewijs halen...

Btw, Clithopias; feli & wat Edgar betreft; Die ziet er i.d.d. wel uit als een beetje een vreemde snuiter (is ie ook wel :) ).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Bron: http://www.nu.nl/news/185...ingsregime_oude_auto.html
Strenger belasting- én bijtellingsregime oude auto
Uitgegeven: 25 november 2008 17:20

Eerder leek er geen steun te zijn voor het plan van de ChristenUnie om de leeftijdsgrens voor klassiekers te bevriezen, maar vanmiddag is het voorstel toch tegen verwachting aangenomen in de Tweede Kamer. Belangrijk is echter ook dat de bijtellingsregels voor oudere auto’s zwaar wordt aangescherpt.

Door deze wetswijziging wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren. Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken. De ChristenUnie wilde dit omdat er steeds meer gebruikt wordt gemaakt van dit soort auto’s voor het dagelijkse verkeer (vanwege de gunstige belasting), terwijl de vrijstelling oorspronkelijk is bedoeld voor hobbyisten. Dat is onder meer ongunstig voor de CO2-uitstoot. Omdat het amendement is aangenomen is deze wetswijziging definitief.

Een andere belangrijk onderdeel in dit amendement is echter dat de leeftijdsgrens van auto’s waarvoor een gunstig bijtellingsregime geldt, wordt verhoogd van 15 naar 25 jaar. Op dit moment geldt, dat als je privé een auto rijdt van ouder dan 15 jaar, je bijtelling krijgt over de huidige waarde in plaats van de nieuwwaarde. Interessant bij bijvoorbeeld een S-klasse van 16 jaar oud. Maar vanaf 2010 gaat die grens naar 25 jaar. Ook dit is definitief.

De rest van het belastingplan 2009, met bijvoorbeeld een verhoging van de slurptaks, is onverkort aangenomen.
Zat er dik in dat ze hier eens op terug gingen komen :|
En eerlijk is eerlijk .. het was ook krom natuurlijk.

1 klein voordeeltje .. voor mijn '85er 90 blijft het voordeel iig overeind :)

31 dec 2011 - 25jr = 31 dec 1986 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Moet ie 't wel doen (in 1 stuk), anders heb je er anders dan op papier ook weinig aan...

Begrijp me niet verkeerd, maar ben wat bang voor een 2e 90 die weggestopt wordt in een hoekje en waar de komende x jaar niet naar omgekeken wordt totdat hij zo slecht is, dat er uberhaupt weinig eer meer aan te behalen is. (de 90 van je broer, al hoewel die dan ook nog eens een keertje buiten stond, als voorbeeld).

Zou 't wel onzettend zonde vinden namelijk. Mag (mocht) je graag af en toe even op de kast jagen met de 90, maar ik hoop wel dat je binnenkort weer bezig gaat met de 90. Roest rust niet !! en zou 't dus jammer vinden als ie verloren gaat. Je hebt in principe de ruimte bij huis om 'm rustig volledig te strippen en roestvrij te maken en echt helemaal goed aan te pakken. De 90 doet immers geen dienst meer als dagelijks vervoer, daar is de 156 nu voor.

[ Voor 11% gewijzigd door Harry op 26-11-2008 23:26 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ligt wat leuks te wachten :)

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/9258/fkschroefsetmd4.jpg

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Voor mij ligt er ook wat leuks te wachten daaro. :w :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Alle alfisten met winterstop? Kom op heren, zelfs de auto's mogen tegenwoordig in de winter naar buiten hoor.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Mijn proteo komt deze winter echt niet buiten. :P

Maar ben wel druk bezig met de nero, morgen andere uitlaat eronder en vloeistoffen verversen.
En dan komende week maar is een keer voor de apk brengen en last but not least een distributiewissel voordat hij de verkoop ingaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Volgas aan andere auto's aan het sleutelen :P Over 1,5 week weer een test op Zandvoort om onze nieuwste (geupgrade) auto te testen voor het winter endurance kampioenschap. En da's weer de test voor de Dutch supercar challenge.

En vandaag eindelijk een keer in me eentje gereden :*) Lekker in de Berlingo diesel van me pa wezen scheuren, niet vooruit te branden maar wil nog best de bocht om.

En over ongeveer 2 weken mijn eigen auto'tje klaar maken O-) Helaas geen Alfa maar wel leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Sja, wat moet ik zeggen... druk druk druk. Op het moment weer wat probleempjes die verholpen moeten worden. Aan iemand van de club gevraagd of hij een niet kapot flexibel deel van de luchtinlaat mee wilde nemen van de sloop als mede een lichten, knipperlichten etc unit achter het stuur en een kapje voor de c-stijl linksachter. Ook ga ik mezelf een sinterklaas cadeautje geven om maar eens de Madeno interieur matjes aan te schaffen. Moet nieuwe matjes hebben en dan maar meteen die omdat het dan weer bij elkaar past enz.

Maargoed, dacht dat het een foto topic was:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%20121008/GroteFoto-FWH4R6XN.jpg

Nog met de oude veren, nu staat hij achter ietsje hoger :*)

[ Voor 4% gewijzigd door k0ewl op 06-12-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
k0ewl schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:09:
Sja, wat moet ik zeggen...
[...]
[afbeelding]

Eén woord; beautiful! d:)b

Mijn alfa'tje loopt inmiddels ook weer zoals het hoort, voorheen was ze altijd nukkig met koud weer. Maar sinds ze de bpd sensor hebben vervangen rattelt ze er mooi op los. Binnenkort alleen nog even mini-stop maken bij de garage, start issue is namelijk nog niet helemaal weg.

Over nog een beauty gesproken :)

[ Voor 5% gewijzigd door rlkz op 07-12-2008 14:14 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Dat is ook een clubauto... Heel mooi dingetje! heb hem live gezien. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Aarg!
Geef je net 800 euro uit om een cinquecento en een 75 door de apk te krijgen, week later kun je met beiden niet meer rijden.
Ging de thermostaat vd fiat vervangen, knapt er een boutje af in het blok. Nah om 4 uur ga ik daar niet meer aan beginnen.
Dan maar even de winterbanden onder de 75 zetten. Wil dat ding niet starten 8)7 Ben er nu achter dat de bobine geen stroom krijgt. En toen was het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
FK set eronder! Rondom iets meer als een cm omhoog gegaan, maar wat kneiter lekker hoeken nu! *O*

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/3909/155v6fkhr9.jpg

Auto is wel vies, maar dat mag de pret niet drukken. Snel mijn spacers achter terug vinden en er tussen plaatsen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

k0ewl schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:09:

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%20121008/GroteFoto-FWH4R6XN.jpg

O+

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-12-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Ikke! schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:21:
Aarg!
Geef je net 800 euro uit om een cinquecento en een 75 door de apk te krijgen, week later kun je met beiden niet meer rijden.
Ging de thermostaat vd fiat vervangen, knapt er een boutje af in het blok. Nah om 4 uur ga ik daar niet meer aan beginnen.
Dan maar even de winterbanden onder de 75 zetten. Wil dat ding niet starten 8)7 Ben er nu achter dat de bobine geen stroom krijgt. En toen was het donker.
ik zeg niks :P
ephymerous schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:11:
FK set eronder! Rondom iets meer als een cm omhoog gegaan, maar wat kneiter lekker hoeken nu! *O*

[afbeelding]

Auto is wel vies, maar dat mag de pret niet drukken. Snel mijn spacers achter terug vinden en er tussen plaatsen :)
Nice! ik zou ook nog graag de auto (voornamelijk de achterkant) iets willen laten zakken met een dergelijk setje, gezien de 146 atm iets teveel de bochten induikt en daarbij helt. Maar jah dat "zogenaamd" sparen gaat nu wel lekker zo, dus dat wordt iets voor de opvolger ;)

Oh en over wassen gesproken..echt onbegonnen werk. Paar weken terug ook weer een poging gedaan maar gezien het baggerweer is is dat geen pretje, zeker niet als ze dan hier ook nog in Groningen echt overal aan de weg werken :/

---
Binnenkort ook weer even wat nieuw pics schieten, is ook alweer een tijdje geleden. Most recent;
Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/viewer/ar3/images/DSC_0307.JPG

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

De 75 start weer 8) Bleek een relais kaduuk te zijn, had er nog zat uit de sloper die zaterdag is opgehaald, dus makkelijke reparatie. Laatst een verbruiksrecordje gehaald, 1:9,5 met een 1.8ie :P Kan net zo goed v6 gaan rijden zo.

Mooie auto's @hierboven

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/main/3/9016365417.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/main/3/9016365485.jpg

De zwarte is van mij O+

[ Voor 28% gewijzigd door Ikke! op 08-12-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Zo, vanavond langs een clublid geweest om nieuwe schakelaars te monteren zodat mijn lichten enz het weer doen. Na een uurtje bezig te zijn geweest doet alles het weer, maar niet omdat er nieuwe schakelaars opzitten. Kwam erachter dat de stekker gewoon wat brak was en het is opgelost met 2 tie-wraps... Echt italiaans weer :+

BTW, op de terugweg merkte ik dat ze een stuk sneller is geworden. Heb het idee dat het eraf hebben van de accu erg geholpen heeft.
Ook maakte de piep die de auto maakte zodra de accu klem losging mij erop attent dat ik waarschijnlijk orgineel alarm heb, maar ik heb niet zo'n sleuteltje en kan het dus niet testen... Iemand plz? Hoe test ik het en hoe kan ik het aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

rlkz schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:35:
Nice! ik zou ook nog graag de auto (voornamelijk de achterkant) iets willen laten zakken met een dergelijk setje, gezien de 146 atm iets teveel de bochten induikt en daarbij helt. Maar jah dat "zogenaamd" sparen gaat nu wel lekker zo, dus dat wordt iets voor de opvolger ;)
Misschien kun je ook eens een veerpootbrug overwegen ... die dingen doen meer als je zou verwachten. Wil er zelf ook nog wel eens één op de 156 monteren in de toekomst..
Oh en over wassen gesproken..echt onbegonnen werk. Paar weken terug ook weer een poging gedaan maar gezien het baggerweer is is dat geen pretje
idd ... }:|
.. zeker niet als ze dan hier ook nog in Groningen echt overal aan de weg werken :/
Heej, nog een noorderling :)

/me bekijkt profiel B)

Systeembeheerder in Groningen.

Mag ik vragen waar? Heb er ook 2 jaar gezeten in een nabij verleden.

Ikke! schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:08:
Laatst een verbruiksrecordje gehaald, 1:9,5 met een 1.8ie :P Kan net zo goed v6 gaan rijden zo.
Met de 90 reed ik standaard eigenlijk 1 op 8 op LPG :P
Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/main/3/9016365417.jpg
[afbeelding]

De zwarte is van mij O+
O+ d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-12-2008 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Ikke! schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:08: Laatst een verbruiksrecordje gehaald, 1:9,5 met een 1.8ie :P Kan net zo goed v6 gaan rijden zo.

[fotos]
75 O+

Ik zit erook sterk aan te denken dat m'n volgende Alfa over een 2.0L+ (v6) beschikt. Atm haal ik in de stad zonder problemen 1 op 8, en dat met een 1.6TS :)
ing._Buttje schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:18:
[...]

Misschien kun je ook eens een veerpootbrug overwegen ... die dingen doen meer als je zou verwachten. Wil er zelf ook nog wel eens één op de 156 monteren in de toekomst..
hmm k, wel een relatief goedkope manier om het gedrag in de bochten te verbeteren naast veren/schokdempers. Natuurlijk blijft de kont van een 146 wel hoog liggen op de weg - 35mm zakken is daarintegen geen overbodige luxe.
ing._Buttje schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:18:
Heej, nog een noorderling :)

/me bekijkt profiel B)

Systeembeheerder in Groningen.

Mag ik vragen waar? Heb er ook 2 jaar gezeten in een nabij verleden.
bij tfe :)

[ Voor 19% gewijzigd door rlkz op 09-12-2008 15:59 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ephymerous schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:11:

[afbeelding]

Zwarte velgen zijn 8)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3055/3094518689_173915fdcc.jpg?v=0
Lancia Delta HPE
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3060/3095359624_3577230c8a.jpg?v=0
Van de andere kant ;)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

rlkz schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:52:
[...]

hmm k, wel een relatief goedkope manier om het gedrag in de bochten te verbeteren naast veren/schokdempers. Natuurlijk blijft de kont van een 146 wel hoog liggen op de weg - 35mm zakken is daarintegen geen overbodige luxe.
relatief goedkoop ja en geen gekloot, gewoon erop, vastbouten en gáááán ! :P
bij tfe :)
Kenniknie ... maar je doet geen design dus, maar echt systeembeheer? Servertjes enzo !? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ing._Buttje schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:54:
[...]

Kenniknie ... maar je doet geen design dus, maar echt systeembeheer? Servertjes enzo !? 8)
Echte pizzadozen idd :P

Zo'n beetje alles waar een aan/uit knop op zit. maw; windows/linux servers, hostingplatformen, vmware omgevingen etc. Van A tot Z zeg maar :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

my kinda guy d:)b

offtopic:
same here, maar dan bij Domino-ict in Leeuwarden.
Hiervoor 1jr bij Vertis (Ordina) gezeten, eveneens in Groningen.

Dus van vét groot naar een kleiner bedrijf gegaan, maar van hokjes-beheer nu naar allround beheer gegaan, dus incl. Windows, Linux, netwerk en hosting ... jaja, we zijn zelfs een heuse provider! :*)

Het heeft hier flink gehageld vanochtend .. nog behoorlijk lopen glibberen met de 156 ! :9

had vandaag natuurlijk nét dat ene binnendoorweggetje wat niet gestrooid was O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ing._Buttje schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:44:
my kinda guy d:)b

offtopic:
same here, maar dan bij Domino-ict in Leeuwarden.
Hiervoor 1jr bij Vertis (Ordina) gezeten, eveneens in Groningen.

Dus van vét groot naar een kleiner bedrijf gegaan, maar van hokjes-beheer nu naar allround beheer gegaan, dus incl. Windows, Linux, netwerk en hosting ... jaja, we zijn zelfs een heuse provider! :*)

Het heeft hier flink gehageld vanochtend .. nog behoorlijk lopen glibberen met de 156 ! :9

had vandaag natuurlijk nét dat ene binnendoorweggetje wat niet gestrooid was O-)
offtopic:
k nice :)

wel interessant diensten pakket, behoorlijk allround. Wel zo fijn, wisselende taken als beheerder.

Pokke weer is het! :(

Vanochtend was het echt een drama, loop als gewoonlijk naar m'n auto met sleutel in aantocht. Tik, sleutelgat dichtgevroren. Na een paar ah nee eh, met slot-ondooier-rotzooi eindelijk beweging kunnen krijgen in de centrale deurvergrendeling. Feest nummer twee, hendels vast gevroren, uiteindelijk wel open kunnen krijgen na een paar keer wroeten (volgens mij was het net op de grens van afbreken).

Anyway, na het starten alle ramen schoongemaakt en weer in de auto gekropen. Echter er bleek ook nog eens een laag ijs op het voorruit te liggen, van binnen uit :X
Na het gemopper naar m'n werk gereden, maar eenmaal op de parkeerplaats werkte centrale deurvergrendeling nog steeds niet mee. Sleutel omdraaien, voordeuren op slot maar achterdeuren los en andersom.

Waar blijft de lente/zomer? :O

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Doe jezelf een plezier en haal in iedergeval even een AB-setje. (Vraag Alfa_146 even wat dat kost, hij heeft dat ook gehad) kwestie van relais omprikken en klaar. Scheelt je weer wroeten in een dichtgevroren slot.

(kan niet alles in een zin oplossen, maar dit is er in iedergeval 1)

Weet niet hoe gemakkelijk de Mazda/Alfa dealer is trouwens. A-Garage heb ik al jaren weinig vertrouwen in. Rijpma in Roden kan ze ook leveren trouwens.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Zo, heb een Alfa gekocht :D
Een 156 1.8 TS uit 1998 in de kleur Verde Pino. Moe(s)ten nog wel wat dingetjes aan gedaan worden (nieuwe accu, einddemper en temperatuurmeter werkte niet), maar dat wordt voor de aflevering gedaan. Ze reed iig veruit het beste van alle 156's waar ik in heb proefgereden. Motor liep erg mooi, geen vage koppeling, versnellingsbak zonder gezaag, gewoon perfect 8)
Waarschijnlijk volgende week wel pics, en in de tussentijd even rondkijken naar wat leuke upgrades :P Wil nog wel een setje velgen, subtiele verlaging, beschermplaat carter, uitlaatsierstukje en GTA-koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

feli ! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Soulfly schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:23:
Doe jezelf een plezier en haal in iedergeval even een AB-setje. (Vraag Alfa_146 even wat dat kost, hij heeft dat ook gehad) kwestie van relais omprikken en klaar. Scheelt je weer wroeten in een dichtgevroren slot.

Weet niet hoe gemakkelijk de Mazda/Alfa dealer is trouwens. A-Garage heb ik al jaren weinig vertrouwen in. Rijpma in Roden kan ze ook leveren trouwens.
De echte tweakers blijft thuis! http://www1.conrad.nl/scr...tkrumennavi=&cachedetail=

Tuynder heeft ze ook trouwens.

Edit: link werkt niet. hij staat iig onder: -> Home -> Auto apparatuur -> Comfort uitrusting -> Auto afstandbediening

[ Voor 6% gewijzigd door AkroBatik op 13-12-2008 20:09 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Soulfly schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:23:

AkroBatik schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 20:08:
[...]

De echte tweakers blijft thuis! http://www1.conrad.nl/scr...tkrumennavi=&cachedetail=

Edit: link werkt niet. hij staat iig onder: -> Home -> Auto apparatuur -> Comfort uitrusting -> Auto afstandbediening
Allright! :)

Ik ga even spitten..
Anoniem: 168490 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:28:
Een 156 1.8 TS uit 1998 in de kleur Verde Pino.
Feli en welkom bij de club :*)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Sneak preview van de 17" sloffen onder m'n 155... betere foto's komen nog. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/velgen2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:47
AkroBatik schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 20:08:
[...]

er bestaat wel een kans dat het niet 1-op-1 overprikken is... tenminste dat had ik bij de 155, maar kan zijn omdat dat met het relais van de 145/146 was :p
En daar maakt het dan geloof ik weer bij uit welk type het is... maar het is hoe dan ook wel te maken en niet veel werk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Anoniem: 168490 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:28:
Een 156 1.8 TS uit 1998 in de kleur Verde Pino. Moe(s)ten nog wel wat dingetjes aan gedaan worden (nieuwe accu, einddemper en temperatuurmeter werkte niet), maar dat wordt voor de aflevering gedaan. Ze reed iig veruit het beste van alle 156's waar ik in heb proefgereden. Motor liep erg mooi, geen vage koppeling, versnellingsbak zonder gezaag, gewoon perfect 8)
Waarschijnlijk volgende week wel pics, en in de tussentijd even rondkijken naar wat leuke upgrades :P Wil nog wel een setje velgen, subtiele verlaging, beschermplaat carter, uitlaatsierstukje en GTA-koplampen.
Molto bueno! Nou ben ik zelf geen echte Alfist,maar ik rijd er toch regelmatig mee (147) en een alfa staat ook bovenaan op mijn wish-list. (maar wel onder de Z750).
Die carter-plaat, is dat nou voor de leuk, of ben je echt bang voor het carter? Kan het me wel voorstellen, want het carter onder een 147 is prima geschikt om vuist-grote gaten in te rijden :( |:(

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Scheelt in ieder geval een hoop rotzooi. Maar ik dacht dat er standaard een kunststof afdekplaat onder een 156 zat, die vaak loskwam. Een alu plaat is ook wel mooi dan, alleen af en toe een nieuwe dankzij de pekel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c0ne schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:43:
[...]

Molto bueno! Nou ben ik zelf geen echte Alfist,maar ik rijd er toch regelmatig mee (147) en een alfa staat ook bovenaan op mijn wish-list. (maar wel onder de Z750).
Die carter-plaat, is dat nou voor de leuk, of ben je echt bang voor het carter? Kan het me wel voorstellen, want het carter onder een 147 is prima geschikt om vuist-grote gaten in te rijden :( |:(
Komt eigenlijk door de verhalen die ik las dat met wat verlaging de voorkant nogal vaak de grond kust. De alu beschermplaat van Alfisti zit volgens mij wat hoger waardoor dat minder snel gebeurd, maar ook natuurlijk wat extra bescherming :P Maar er lopen hier volgens mij wat mensen rond die zo'n ding onder hun Alfa hebben en die kunnen er wellicht wat meer over vertellen. Maar ik weet sowieso niet wat er allemaal werkelijk aan de Alfa gaat gebeuren, want het verlanglijstje wordt alsmaar groter :D Squadrakuurtje en leuke einddemper is natuurlijk ook erg leuk.
Z750 lijkt me ook tof, zat zelf te kijken voor een Ninja 250R, maar toch besloten om voor een Alfa te gaan. :P Weet niet eens of ik er op pas eigenlijk, ik wacht dus nog even de Motorbeurs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Specht schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:09:

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/velgen2.jpg
is dit hét bewijs dat Alfisti altijd de boel door een roze bril bekijken ?! :P

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-12-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/cool.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:47

Corpii

Le Tostie

Specht schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:09:

[afbeelding]
Man, zou eerder verwachten dat de slechtere foto's nog moeten komen... eerst je suf bewerken om vervolgens te melden dat de betere foto's nog komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Corpii schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:37:
[...]

Man, zou eerder verwachten dat de slechtere foto's nog moeten komen... eerst je suf bewerken om vervolgens te melden dat de betere foto's nog komen...
Wat lul je, is een kwestie van 10 sec om zo'n foto te bewerken. :+
Bovendien veel slechter kan niet, originele foto is gemaakt met gsm en in een parkeergarage en ik had geen zin om die te posten. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:28

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Dit weekend kreeg mijn 147 Q2 JTDm 16v kuren. Van de 150pk waren er bij een koude motor nog maar 10 over. Zelfs in z'n vrij kreeg ik hem bijna niet boven de 2000 toeren. Pas als hij een beetje warm begon te worden kon ik redelijk normaal optrekken, maar nog steeds een merkbaar vermogensverlies.

Hij staat nu bij de dealer, ben benieuwd wat het nu uiteindelijk was/is. Er waren geen lampjes of foutmeldingen op het dashboard te zien. Ik vermoed de lucht massa meter. Alleen is het nu wel wat anders dan de keer dat de LMM in mijn toenmalige Golf kapot was: die kreeg juist geen extra vermogen vanaf het turbo toerental, bij de alfa krijg ik pas vermogen met de turbo erbij.

2 maanden geleden is de koppeling al compleet vervangen, ik hoop dat dit voorlopig weer het laatste was.

=edit=
Krijg net een telefoontje: de EGR-klep was kaduuk. Ik kan 'm weer ophalen.

[ Voor 5% gewijzigd door sopsop op 16-12-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Mijn riemspanner ratelt volgens mij :X

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
sopsop schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:52:
Dit weekend kreeg mijn 147 Q2 JTDm 16v kuren. Van de 150pk waren er bij een koude motor nog maar 10 over. Zelfs in z'n vrij kreeg ik hem bijna niet boven de 2000 toeren. Pas als hij een beetje warm begon te worden kon ik redelijk normaal optrekken, maar nog steeds een merkbaar vermogensverlies.

Hij staat nu bij de dealer, ben benieuwd wat het nu uiteindelijk was/is. Er waren geen lampjes of foutmeldingen op het dashboard te zien. Ik vermoed de lucht massa meter. Alleen is het nu wel wat anders dan de keer dat de LMM in mijn toenmalige Golf kapot was: die kreeg juist geen extra vermogen vanaf het turbo toerental, bij de alfa krijg ik pas vermogen met de turbo erbij.

2 maanden geleden is de koppeling al compleet vervangen, ik hoop dat dit voorlopig weer het laatste was.

=edit=
Krijg net een telefoontje: de EGR-klep was kaduuk. Ik kan 'm weer ophalen.
Als je hem gewoon afdopt blijft het wel goed volgens mij... Heb ook geen verstand van diesels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:28

sopsop

[v] [;,,;] [v]

k0ewl schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:08:
[...]

Als je hem gewoon afdopt blijft het wel goed volgens mij... Heb ook geen verstand van diesels :+
De EGR-klep bedoel je? Die is gewoon vervangen, 't is een leasebak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alfa opgehaald \o/ Hij rijdt echt heerlijk! Moet ook zeggen dat zeer positief verrast ben door Savali Houten, topservice voor een wagen die hun zo weinig geld oplevert! Heb ongeveer 10% van de prijs af kunnen lullen en nog hebben ze 'm perfect afgeleverd (nieuwe accu, nieuwe thermostaat, gasklephuis en stappenmotor gereinigd). Ook stond ie mooi in de showroom onder een doek en was ie helemaal van binnen en buiten schoongemaakt. Kreeg ook een mooi leren hoesje voor de papieren en een Savali sleutelhanger :P Zijn kleine dingetjes, maar voor zo'n auto van deze prijs had ik dat ECHT niet verwacht.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2n9e43m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/20rmlw2.jpg

Specs: Alfa 156 1.8 TS in de kleur Verde Amazzonia uit 1998 met 152k op de teller. Dingetjes die nog in de planning staan zijn o.a. witte knippers, verlagen (sportpakketveren of Eibach), 17'' velgen (wel origineel Alfa, en liefst GTA velgen :9), uitlaatsierstukje, sideskirts en m'n koplampen ombakken. Moet ook nog m'n audio inbouwen, dus heb de komende tijd wel wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 12:21
Dat is dan echt heel netjes, en dat voor een auto van toch al weer 10 jaar oud, quanta kosta? :p
Zo mogen ze mijn auto ook wel afleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:52

KhaZ

Alfa Romeo

Gefeliciteerd! Knutsel ze ;)

Erg netjes van de garage trouwens... vaak zie je toch dat je je geld komt brengen en dan kijken ze je nors aan...

d:)b

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Als je mijn mening wilt: Houden zoals hij is. Op zijn hoogst velgen eronder die destijds als optie te leveren waren, en ook bij een 1.8 passen.

Een 156 als deze moet je niet verpetten, maar gewoon strak in showroom staat houden, zoals hij 10 jaar geleden van de lopende band kwam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tnx all :) Was erg netjes inderdaad. Maar ik had er eerlijk gezegd ook geen problemen mee als ze 'm gewoon mee hadden gegeven zonder poespas. Het ging mij meer om de auto, en die was goed :P Ik heb er 3450 voor betaald btw.
Wat ik wel apart vond is dat Savali in Houten heel anders is dan de vestiging in Utrecht, waar ik ook geweest ben. In Houten kan je merken dat ze meer op het hogere segment richten (stonden laatst ook 2 8C's daar :9 nu nog 1 in de showroom) en zich niet veel met occasions bezig houden. In Utrecht stond een hele verdieping vol occasions en kreeg je ook meer de welbekende verkooppraatjes. Ik vond het daar minder prettig in ieder geval. Ook apart: nog voordat we een proefritje in Utrecht hadden gemaakt waren we al een offerte, 2 bakken koffie en al mijn persoonlijke gegevens verder _O-
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:48:
Als je mijn mening wilt: Houden zoals hij is. Op zijn hoogst velgen eronder die destijds als optie te leveren waren, en ook bij een 1.8 passen.

Een 156 als deze moet je niet verpetten, maar gewoon strak in showroom staat houden, zoals hij 10 jaar geleden van de lopende band kwam. :)
Zo denk ik ook precies hoor :P Komt geen tupperware onder. Het meeste wat ik er onder wil schroeven is dan ook ooit af-fabriek geleverd. Sideskirts e.d. klinken misschien alsof ik er een Autostyle JDM y0 bodykit onder schroef, maar het is allemaal origineel onder de 156 geleverd :P Zie bijv. de 156 van Alfisti in de startpost. GTA-velgen, subtiele verlaging, zwarte knipperlichtjes en ook de sideskirts die ik niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Anoniem: 168490 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:27:

[...]

Zo denk ik ook precies hoor :P Komt geen tupperware onder. Het meeste wat ik er onder wil schroeven is dan ook ooit af-fabriek geleverd. Sideskirts e.d. klinken misschien alsof ik er een Autostyle JDM y0 bodykit onder schroef, maar het is allemaal origineel onder de 156 geleverd :P Zie bijv. de 156 van Alfisti in de startpost. GTA-velgen, subtiele verlaging, zwarte knipperlichtjes en ook de sideskirts die ik niet heb.
Die van Alfisti is erg netjes. Ik schrok inderdaad van de termen "verlagen", "uitlaatsierstukje" en "sideskirts". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Anoniem: 168490 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 17:23:
Alfa opgehaald \o/ Hij rijdt echt heerlijk!

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs: Alfa 156 1.8 TS in de kleur Verde Amazzonia uit 1998 met 152k op de teller. Dingetjes die nog in de planning staan zijn o.a. witte knippers, verlagen (sportpakketveren of Eibach), 17'' velgen (wel origineel Alfa, en liefst GTA velgen :9), uitlaatsierstukje, sideskirts en m'n koplampen ombakken. Moet ook nog m'n audio inbouwen, dus heb de komende tijd wel wat te doen.
Mooie auto! veel plezier ermee :)

Tevens heb je leuke plannen met je 156, audio inbouwen is overigens ook nog een leuke klus. Gaat het om voor-achter-versterker-subwoofer opzet?

--
zit me net te bedenken dat ik er morgen vandaag maar even erop uit trek met de 146. Waarschijnlijk even nieuwe kliekjes schieten van m'n bolide. Kan ik meteen het dSLR verhaal weer even oppakken :)

[ Voor 11% gewijzigd door rlkz op 21-12-2008 00:01 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Zometeen de bolide nog maar eens wassen, weet er iemand nog een leuke foto-stek in Eindhoven of omstreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Leuke bak, Pinda :) Savali is idd d:)b

Ohja, originele-onderdelen-tuning ftw! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks rlkz en BalusC :>
rlkz schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:56:
[...]

Tevens heb je leuke plannen met je 156, audio inbouwen is overigens ook nog een leuke klus. Gaat het om voor-achter-versterker-subwoofer opzet?
Yep m'n setup wordt voorlopig:
Pioneer DEH-P6000UB HU
Fusion PP-CM525 13cm composet
Fusion PP-AM8004 4-kanaals amp
JBL GTO1264 12'' sub
Ik heb eigenlijk nog niet gecheckt of achterin (hoedenplank/achterdeuren) al standaard speakers zitten, zo ja dan ga ik die denk ik rechtstreeks op de HU aansluiten. Ga volgende week denk ik beginnen, hopelijk blijft de temperatuur een beetje redelijk, anders is het echt een kutwerkje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Als alternatief voor je HU kan ik je de Alpine serie ook van harte aanraden, bijv :)
Niet dat die Pioneer slecht is, maar mocht je nog op zoektocht zijn..

Vandaag even relaxed rondgereden, gewoon doelloos rijden, echt héérlijk :z
Het heeft tevens een paar plaatjes opgeleverd;

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/GoT/ar/DSC_0356.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/GoT/ar/DSC_0392.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/GoT/ar/DSC_0420.jpg

--
Is het btw ook een idee om de upcoming TS iets uit te breiden met aanvullende info? beetje geschiedenis, her en der wat linkjes, mooie header etc. Ik kan daar eventueel wel een invulling aan geven, mocht dit gewenst zijn :)

Laat maar weten :P

Sample;

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/GoT/ar/ar_gotheader.jpg

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
rlkz schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:36:
Als alternatief voor je HU kan ik je de Alpine serie ook van harte aanraden, bijv :)
Niet dat die Pioneer slecht is, maar mocht je nog op zoektocht zijn..

Vandaag even relaxed rondgereden, gewoon doelloos rijden, echt héérlijk :z
Het heeft tevens een paar plaatjes opgeleverd;

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

--
Is het btw ook een idee om de upcoming TS iets uit te breiden met aanvullende info? beetje geschiedenis, her en der wat linkjes, mooie header etc. Ik kan daar eventueel wel een invulling aan geven, mocht dit gewenst zijn :)

Laat maar weten :P

Sample;

[afbeelding]
Mooie pics! Open het volgende topic strax met aangepaste ts ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Oke, eerste poging om met mijn oude camera een paar nachtfoto's te schieten. Het is trouwens wel erg moeilijk om foto's te maken zonder statief... Maargoed, al met al nog niet eens zo heel slecht vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%20211208/PICT3187.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%20211208/PICT3195.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door k0ewl op 22-12-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

vet _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Tja, in het show je auto topic zijn ze erachter dus kan het net zogoed hier ook vertellen.

Ik heb een auto uit de ontwerpstudio van Bertone gekocht :D
Een hele echte Citroen BX :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Clithopias schreef op woensdag 24 december 2008 @ 16:42:
Tja, in het show je auto topic zijn ze erachter dus kan het net zogoed hier ook vertellen.

ohnoes! Vrijwillig gekocht of had er iemand een pistool op je gericht? :o

:+ :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry

Runs in the family toch?
Tenminste, kan me nog wel een BX heugen bij jullie voor de deur.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

voorspelbaar +100 :P

Carbs of injectie en hoeveel cc?

• rlkz
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:21:
[...] Open het volgende topic strax met aangepaste ts ;)
De nieuwe TS is inmiddels zo goed al klaar. Het was even prutsen maar het eindresultaat mag er zijn imo :+
k0ewl schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:02:
Oke, eerste poging om met mijn oude camera een paar nachtfoto's te schieten. Het is trouwens wel erg moeilijk om foto's te maken zonder statief... Maargoed, al met al nog niet eens zo heel slecht vind ik.

[afbeelding]
[afbeelding]
Nice pics k0ewl! avond/nacht foto's moet ik ook nog eens proberen te schieten :)

Doh! what did you do? :P

Anyway, veel plezier met je BX! :)

I browse with Vivaldi

• Clithopias
Specht schreef op woensdag 24 december 2008 @ 18:52:
ohnoes! Vrijwillig gekocht of had er iemand een pistool op je gericht? :o

:+ :')
Kon ik verwachten :P Mooie van een BX is dat veel mensen zich erin vergissen.
Soulfly schreef op woensdag 24 december 2008 @ 19:05:
Runs in the family toch?
Tenminste, kan me nog wel een BX heugen bij jullie voor de deur.
Mijn pa heeft er vier gehad, da's waarschijnlijk ook de reden dat ik BX'en stiekem best wel mooi vind (de snellere dan)
ing._Buttje schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:21:
voorspelbaar +100 :P

Carbs of injectie en hoeveel cc?
Tja, wilde ook wel een Alfa kopen maar helaas zijn deze vaak te roestig naar mijn zin (en budget) Toen kwam ik deze tegen, kwa basis een vrij goede auto maar wel wat werk om weer op de weg te krijgen. Moet wel zeggen dat toen ik in de 164 van je broer reed ik wel zeker wist dat er hoe dan ook een keer een Alfa moet komen :X

1905cc, injectie. Wel een van de eerste GTi's dus een wat meer op toeren gericht blok dan de latere, zit ook geen kat op dus mag nog lekker veel Co2 uitstoten :D Als er APK opzit ga ik een setje dubbele carbs proberen van een BX Sport, als die niet bevallen kan ik op hetzelfde spruitstuk een set Webers kwijt :9~
rlkz schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:29:
Doh! what did you do? :P

Anyway, veel plezier met je BX! :)
Tnx

[ Voor 4% gewijzigd door Clithopias op 25-12-2008 11:01 ]

• Harry
Clithopias schreef op donderdag 25 december 2008 @ 10:59:
Mijn pa heeft er vier gehad, da's waarschijnlijk ook de reden dat ik BX'en stiekem best wel mooi vind (de snellere dan)
De BX is ook best wel een ondergewaardeerde auto. Goed, de 1.4 is niet vooruit te branden en de 1.9 diesels (zonder turbo) even min. De 1.6 TRI en 1.7TD (nee, dat is geen tikfout) zijn me altijd bij gebleven van m'n vader.

BMW 535D

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-01 13:17

Yoda

Can you feel it?

Laat ik ook weer eens posten :)

Photoshopseltje van mijn kant: *aanklikbaar*

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa146.nl/alfa_146_mito_velgen.jpg

Mito velgen schijnen weer steek 4x98 te zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Yoda op 25-12-2008 12:32 ]

• ephymerous
Soulfly schreef op donderdag 25 december 2008 @ 12:00:
[...]

De BX is ook best wel een ondergewaardeerde auto. Goed, de 1.4 is niet vooruit te branden en de 1.9 diesels (zonder turbo) even min. De 1.6 TRI en 1.7TD (nee, dat is geen tikfout) zijn me altijd bij gebleven van m'n vader.
Ondergewaardeerd? Terecht imho! Ik heb in verscheidene gereden, of dat waren allemaal gare auto's, of alle BXen rijden zo gaar. Ik vond de GTI niet bijster snel, de besturing sponsig en die veren :X
Yoda schreef op donderdag 25 december 2008 @ 12:32:
Mito velgen schijnen weer steek 4x98 te zijn...
Jeps! Ik was ook al aan het rond kijken :9

[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 25-12-2008 13:20 ]

XXXVI

• Clithopias
ephymerous schreef op donderdag 25 december 2008 @ 13:20:
Ondergewaardeerd? Terecht imho! Ik heb in verscheidene gereden, of dat waren allemaal gare auto's, of alle BXen rijden zo gaar. Ik vond de GTI niet bijster snel, de besturing sponsig en die veren :X
Tja, het is geen volbloed italiaan ;)

De meeste BX'en kampen met enorm veel achterstallig onderhoud, zeker het veersysteem wordt vaak niks mee gedaan en dan gaat zo'n auto kut rijden. Terwijl het allemaal niet zoveel hoeft te kosten om op orde te houden.
Latere GTi's komen inderdaad niet zo heel snel over, hebben ook een veel soepeler blok. Die van mij en de 16v's zijn echter wel snel, net zoals de 1.6 tri (echt een underdog :P) Moet je een van de snellere Alfa's hebben wil je die bijhouden ;)

Vering en besturing is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, een BX zal waarschijnlijk nooit zo strak sturen en aanvoelen als een Alfa. Met een 16v onderstel (andere bollen en stabistang achter) wordt het al wat stugger en helt het minder. Daarnaast wil zo'n BX nog best de bocht om nadat je alles en iedereen eruit heb geremt ;)

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

die remmen van die dingen zijn inderdaad 'best apart' .. op zijn zachts gezegt .. :X

Zat meteen met me kop door het raam .. en dat ie horizontaal blijft daarbij is al helemaal maf 7(8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-12-2008 13:51 ]

• Bertus
  • Niet online
kleine x-post

Lancia by Night:

Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/1736/dscf1598oq3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/3160/dscf1599oe9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/1794/dscf1608se5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img387.imageshack.us/img387/3373/dscf1601or0.jpg

Heeft ook een computer!

• rlkz
  • Niet online
Heb ik altijd al mooi gevonden, de rij klokjes naast elkaar in een Lancia :)

Kwam ook nog een oude pic tegen van ephymerous, dit jaar op viva. Vééls te overbelicht, maar voor de volgende keer zit er een polarisatie filter op m'n cam :P

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/GoT/ar/ephymerous155.jpg

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
haha, dan heb ik de voorkant super netjes (deze week gedaan, nieuwe strips, grille en knipperlichten waarvan alle bevestigingspunten in topstaat zijn) :)

Auto trouwens wel stukje omhoog gegaan met de FK set :X

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Hehe k :)

Heb er nu alweer zin in, lente/zomer '09, beetje toeren bij mooi weer. Genieten van al het moois op Viva en SS etc. Heerlijk :+

--

Nieuwe TS is ook klaar om gedeployed te worden, ik heb her en der wat aanpassingen doorgevoerd. Kleine intro, stukje geschiedenis en een aantal linkjes etc. Zodra we de 1000posts voorbij zijn zal ik even een nieuw topic openen :Y)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ben erg benieuwd naar de nieuwe TS :) Ik heb trouwens zo goed als zeker een 2.0 TS blok uit een 75 gekocht voor in de Juul. 5 bakje erachter, en met de 1300 achteras (voorlopig) gaat dat straks heeeeeeeeeeeel hard :9

(Januari worden de benodigde laswerkzaamheden uitgevoerd :))

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 26-12-2008 17:28 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Ships, had net zogoed een Alfa kunnen kopen want mijn BX rot net zo hard :D :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:52

KhaZ

Alfa Romeo

Gaat er nog iemand naar de alfaforum oliebollenmeeting in Eemnes? Het is bij restaurant de Witte Bergen, pal naast de A1 (tussenj afslag Bussum en Baarn).

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 05-05 22:07

-Sander-

///M Powerrrrrr

Vandaag wezen shoppen in Roden, daar stond een splinternieuwe 159 2.4 JTS met dikke 18/19" velgen in Nero :9 .
Wat een bruut mooie wagen is dat toch, een echte opvolger van de 156 dat ook nog steeds (!!) een waanzinnig mooie wagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:23

Alfisti

So macht Reisen Spaß

KhaZ schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:08:
Gaat er nog iemand naar de alfaforum oliebollenmeeting in Eemnes? Het is bij restaurant de Witte Bergen, pal naast de A1 (tussenj afslag Bussum en Baarn).
Ondanks dat het om de hoek is sla ik even over, heb vandaag al genoeg staan blauwbekken buiten :X
Alfa_146 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:11:
Vandaag wezen shoppen in Roden, daar stond een splinternieuwe 159 2.4 JTS met dikke 18/19" velgen in Nero :9 .
Wat een bruut mooie wagen is dat toch, een echte opvolger van de 156 dat ook nog steeds (!!) een waanzinnig mooie wagen is.
Jaartje of drie / vier wachten, koop je die dingen voor een appel en een ei........... staan er ook nog een aantal onverkochte met bouwjaar 2006 bij de importeur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Afbeeldingslocatie: http://www.transporama.be/images/newsletter/afbeeldingen/groot/5278cab9bcf31bc324e7d5574bf9d166.jpg

http://www.autoweek.nl/video.php?id=673&cat=7

Interessante review van Dunlop SP Winter sport 3D winterbanden :9
Met name de lamellen van de buitenste rand is imho vrij bijzonder!

edit: en nog een test ..
http://www.transporama.be/nl/newsletter_detail/160/

maargoed, tot nog toe eigenlijk nauwelijks last gehad met mijn Dunlop SP 9000 banden 8)

Afbeeldingslocatie: http://i-m.com.ua/pic/d/dunlop.spsport9000a.jpg

.. zodra er écht sneeuw ligt, wordt het natuurlijk een ander verhaal. :z

[ Voor 56% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-12-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 05-05 22:07

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik heb juist omdat jij ook zulke goede ervaringen hebt/had met de SP9000's ook onder de 500 laten leggen. (bij aanschaf van de velgen)
De slijtage is heel erg redelijk en de grip is echt superr, ben echt heel erg blij met deze banden onder de 500!

Test ziet er goed uit en banden lijken in de theorie goed te kloppen, ga je ze kopen ?

[ Voor 15% gewijzigd door -Sander- op 27-12-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

euhm ... mjah, als ik de Lotto win :P

Nee, bij sneeuw ga ik gewoon voorzichtig te werk en anders gewoon net als anders .. rap 8)

edit: vandeweek nog met een BMW 320(?) E90 lopen stunten op de afrit vanaf de Waldwei (ri. Drachten) naar Leeuwarden-Drachtsterplein .. vast een leasebakwagen met winterbanden .. moah, op vochtig wegdek toch nog ±80 door de bocht :9 .. en hij kwam er mooi achteraan d:)b

.. 2 bochten later op't rechte stuk was ie wel alsnog vertrokken ;)

edit:
Eeej, dit al gezien?
Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10595

“4x4 voor Fiat 500”

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/600/6/2de2856d823251122491c13660ab8d86.jpg

Fiat wil het 4x4-systeem dat al dienstdoet op de Panda ook op de 500 plaatsen. Da’s en gemakkelijke ingreep want beide modellen delen immers het zelfde platform.

In 2010 komt de Fiat 500 Giardinetta op de markt – de stationwagenversie van het kleintje. Naar verwachting komt daar ook een 4x4-variant van met een SUV-achtig uiterlijk. Dat weet het Duitse vakblad Automobilwoche te melden. Het groene licht voor het project is nog niet gegeven, maar als het doorgaat, moeten zo’n 32.000 4x4’s per jaar worden gebouwd.

Voordat de 500 stationwagen op de agenda staat, is het volgend jaar eerst de beurt aan de cabriolet. Daarvan weten we al dat die een stoffen kap krijgt. Aan het einde van het nieuwe jaar debuteert ook een nieuwe 0,9-liter tweecilinder turbomotor in de 500. Als de geruchten kloppen, moet die krachtbron in de toekomst ook worden gekoppeld aan een elektromotor, zodat de eerste hybride 500 een feit is. Tegen de tijd dat dit allemaal zo ver is, leven we al ruim in het nieuwe decennium.
Goed bezig die Italianen :7

[ Voor 123% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-12-2008 23:54 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.