Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 28] Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 28.399 views

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 01-04 20:57

Specht

Il Cuore Sportivo

quote:
ephymerous schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:03:
[...]

Die van jou wordt strax echt wolf in schaapskleren! Potente 2.0 16v onder de kap, 15" origineel wieltjes... maar het gaat de bocht om >:)
Dat was ie als 1.8 met chipje ook al hoor..... 150 pk bmw 320i's van zelfde periode ('97) en huidige VAG TDI's met 150 pk waren simpelweg kansloos met sprintjes (en met de 2.0 erin al helemaal). ;)
Ik hoop hem in het nieuwe jaar nog een stukje sneller te hebben, mits budget dat toelaat. O-)

• k0ewl
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-03 18:02
OMG ik kan een Madeno schroefkitje kopen voor onder mijn 156. Het is zo mooi! Dan is hij echt helemaal Madeno bijna. Dan nog een keer de inlaatbuizen en nieuwe software en dan is het af. Owja, ook nog de stabistangetjes moeten bij mij. Dan is het wel klaar naar mijn inziens.

Als het maken van de schade ten opzichte van de hele auto spuiten goedkoper is, dan kon dat er wel eens in 1 keer onder komen. Man, ik moet morgen even afwachten... moeilijk :p

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• AkroBatik
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 11:57

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

quote:
ing._Buttje schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 07:00:
'k Heb al het sportonderstel hé. Hij bevalt mij prima zoals'tie is. Bij een andere auto erger je, je ergens aan en dan ga je daar aan werken. Bij de 156 erger ik mij alleen aan het verbruik en een rammel in de uitlaat. mjah, hij mocht onderin wat meer koppel hebben, maarjah je kunt niet alles hebben :P
Het wegklaverbladgedrag is gewoon })
De 2 liter pakken doet wonderen :P

.

• matthijsln
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-03 10:49
* matthijsln is net nog even naar buiten gelopen om het koelvloeistofniveau te checken :X

Sinds kort een enorme kras ontdekt op het voorscherm :( Weet helaas niet wanneer deze er precies op gekomen is. Wel erg vervelend.

• radial
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06:32

radial

Watch out

k0ewl koop de schroefset maar gewoon! ben ik er vanaf en heb jij wat moois eronder zitten straks ;)

Dan heb ik binnenkort alleen de 156 met v6 3.0 nog over voor de verkoop :P

20xSF170s - ozo

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:41
Dan doe je die motor voor weinig aan mij :P

• sopsop
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 02-04 14:09

sopsop

[v] [;,,;] [v]

quote:
sopsop schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:28:
Vorige week is mijn 147 Q2 voor zijn 20.000km beurt naar de garage geweest. Buiten wat piepende ramen, schokbrekers en loszittende vloermatjes en sierstrips was er dacht ik niet zoveel aan de hand. Maar ik had ook aangegeven dat het ontkoppelen wat stroef ging, ik dacht wat weerstand te voelen in de kabel. En het werd erger na een paar stoplichtsprintjes.

De monteur was het met me eens. Hij vermoed een probleem in de versnellingsbak zelf. Dus die wordt a.s. dinsdag opengemaakt en wellicht vervangen.

[..].
Even een follow up: gisteren is de Q2 onder het mes gegaan. Uiteindelijk is er een nieuwe koppelingskit ingegaan (Drukplaat + koppelingsplaat + ontkoppelingshefboom). Vrij heftig voor 20.000 km, maar dit is waarschijnlijk iets dat af-fabriek al niet goed zat. Hij ontkoppelt nu heel soepel in vergelijking met de oude situatie. Ook het punt van ontkoppeling bij het intrappen van de koppeling ligt dieper. Voorheen begon de koppeling te slippen als je het pedaal 10% intraptje, nu gebeurt dat pas bij 80% en superlicht. Het rijdt een stuk fijner iig.

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Gister in de bochten een Nieuwe Mitsu lancer eruit gereden, kon die gast echt niet hebben hij bleef maar met grootlicht seinen daarna >:)

• Alfa90_Buttje
  • Laatst online: 23:21

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

:+

wel een mooie wagen trouwens :)

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

quote:
Rev! schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:28:
Gister in de bochten een Nieuwe Mitsu lancer eruit gereden, kon die gast echt niet hebben hij bleef maar met grootlicht seinen daarna >:)
Ja en dan nog op je werk vertellen hoe stoer je wel niet bent.

.

• Rinaldo
  • Laatst online: 22:27
quote:
AkroBatik schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:26:
[...]

Ja en dan nog op je werk vertellen hoe stoer je wel niet bent.
Of op een forum :X

Kan van een beetje alles en van alles een beetje :)

• Frank HF
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
dat is toch ook leuk?

Ik haalde vanochtend een ambulance in die met volle zwaailichten en geluid reed... dan slik je ook wel effe... lol

"Mijn gehoor en alertheid zijn als een 360 graden radar om me heen en beweeg me zo door het verkeer dat ik niet perse gezien hoef te worden." © by Knightwolf

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

ik meende ook altijd dat die dingen zo hard gingen, maar die beleving stamt nog uit de tijd dat ik eens met mijn moeders Seat Marbella (aka Fiat Panda) achter zo'n ding aan reed ... en hem bij 140 allang niet meer bij kon houden. Met de 90 had ik toen later zo iets van, mán geef nou eens gas @ 160 :+

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

• Frank HF
  • Niet online
quote:
ing._Buttje schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:45:
ik meende ook altijd dat die dingen zo hard gingen, maar die beleving stamt nog uit de tijd dat ik eens met mijn moeders Seat Marbella (aka Fiat Panda) achter zo'n ding aan reed ... en hem bij 140 allang niet meer bij kon houden. Met de 90 had ik toen later zo iets van, mán geef nou eens gas @ 160 :+
Nuja, ik reed 140 op de A10 (100), hij voegde voor me in, ik er voorbij (dunno of hij het leuk vond) en later kwam hij mij voorbij gezeild :)

"Mijn gehoor en alertheid zijn als een 360 graden radar om me heen en beweeg me zo door het verkeer dat ik niet perse gezien hoef te worden." © by Knightwolf

• Clithopias
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09-08-2019
http://i38.tinypic.com/2m35hrr.jpg
O+
Zoeentje moet het worden... (zit mezelf al helemaal gek te maken :P)

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

quote:
Fwnk schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:00:
[...]

Nuja, ik reed 140 op de A10 (100), hij voegde voor me in, ik er voorbij (dunno of hij het leuk vond) en later kwam hij mij voorbij gezeild :)
Leuk..... voor iets vergelijkbaars mag ik me over kleine 2 weken melden bij de kantonrechtert. :P :')

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
Clithopias schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:59:
[afbeelding]
O+
Zoeentje moet het worden... (zit mezelf al helemaal gek te maken :P)
cool ... scheelt je iig wegenbelasting betalen :P

• k0ewl
Nou Radial, misschien heb je nog geluk ook. Ik ben gisteravond bij de schadehersteller geweest en daar heb ik maar een afspraak gemaakt. Mijn voorbumper, achterbumper, rechter-achterdeur en rechter-achterscherm worden uitgedeukt en gespoten op de 23e. Dan heb ik hem de 25e terug.

Als je zolang kunt wachten met je schroefkit, dan heb ik wel interesse!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Clithopias
quote:
ing._Buttje schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 07:26:
cool ... scheelt je iig wegenbelasting betalen :P
Dat zou mooi meegenomen zijn. Nu eerst eens gaan sparen want voor een beetje Alfetta van dit bouwjaar betaal je al snel een paar duizend.

Btw, http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=34666

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Nice :)

Progetto 90 part 1

Progetto 90 part 2

_o_ geweldig _o_

edit: deze blijft natuurlijk ook vet 8)

vooral die topsnelheid op het eind :P

edit:
Hmmmm ... ik zie hier wel 2 héle bekende 90's in voorkomen :+

edit: 90 in de film :P

best leuk dat Youtube :+

[Voor 56% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 09-10-2008 18:36]

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

quote:
ing._Buttje schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:16:
Nice :)

Progetto 90 part 1
[video]

Progetto 90 part 2
[video]

_o_ geweldig _o_

edit: deze blijft natuurlijk ook vet 8)

[video]

vooral die topsnelheid op het eind :P

edit:
Hmmmm ... ik zie hier wel 2 héle bekende 90's in voorkomen :+

[video]

edit: 90 in de film :P

[video]

best leuk dat Youtube :+
Toch mooi he. Voor mij is er geen land wat de nadruk van dat land zo dik er op legt als dat de Italianen doen. Van dit soort filmpjes wil ik echt weer asap naar Italië toe.

.

• Alfisti
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 02-04 18:59

Alfisti

CaffeineJunkieXL

Eindelijk.............. mijn 155 is klaar *O* en hij staat alweer te koop :P

http://www.xs4all.nl/~alfisti/alfa155/155-02.JPG

http://www.xs4all.nl/~alfisti/alfa155/155-03.JPG

http://www.xs4all.nl/~alfisti/alfa155/155-04.JPG

http://www.xs4all.nl/~alfisti/alfa155/155-05.JPG

http://www.xs4all.nl/~alfisti/alfa155/155-06.JPG

¯\_(ツ)_/¯

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

quote:
Alfisti schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:38:
Eindelijk.............. mijn 155 is klaar *O* en hij staat alweer te koop :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Logisch... :? :P

En wat gaat er nu voor iets komen dan? :+

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

:?

en volgens de TS rij je nog in een 156 :+

• Alfisti
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 02-04 18:59

Alfisti

CaffeineJunkieXL

Die 156 heb ik ook nog :P

@Bier voor Rainier: De 156 blijft ;) :P

¯\_(ツ)_/¯

• k0ewl
Yes, Madeno schroefkit wordt de 1ste van november gemonteerd! *O*

Owja, en meteen een mailtje de deur uitgedaan naar Madeno of ze die 45mm buisjes hebben liggen of niet. Zo ja -> dan gaat hij dan ook nog weer terug naar zijn thuisfront Madeno :D

Whoohoo, Alfa Romeo 156 VMR 25, here we come!

• k0ewl
Zo, gebeld met Madeno en ze leveren de buisjes niet zonder het monteren. Dat kan ik anders prima zelf en vandaar dat ik dat ook maar ga doen denk ik. Heb even met Tuynder gebeld en inclusief btw komt dat op een nette 328 euro ongeveer voor voetstukken, inlaatbuisjes, pakkingen en rubbers. Daar krijg ik dan nog wat korting bij en dan ben ik klaar.

Scheelt toch weer 156 euro aan montagekosten.

Over een maandje ongeveer ga ik er naartoe. Kan echt niet wachten 8)

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Youtube:Top Gear over Alfa Romeo

omgroflmao :+

[Voor 85% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 15-10-2008 23:30]

• Ikke!
  • Laatst online: 23-06-2015

Ikke!

aka Netfinity

Hm is al weg gehaald. Maar was vast leuk :+

Voor 27 oktober moet de 75 voor de apk... Moet nog remleidingen vervangen, maar heb er beroerd weinig tijd voor.

Klik mee voor GoT!........

• -Thunder-
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-11-2018

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zeg Alfa liefhebbers :)

Zelf vind ik de 156 een mooie wagen maar ik hoor verhalen om mij heen dat het een maandag ochtend auto is, is dit een fabeltje of klopt het dat het wagens zijn die snel kapot gaan ?

Blij Met Wilco

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Och de rest van de week hebben ze ook 156's geproduceerd hoor. Als hij netjes al zijn onderhoud krijgt en goed wordt warm gereden, zal het wel meevallen. Als je gaat trappen met koude motor of te weinig olie, tja...

http://img2.putfile.com/thumb/3/9016365485.jpg
http://img2.putfile.com/thumb/3/9016365417.jpg

De zwarte is van mij 8)

[Voor 37% gewijzigd door Ikke! op 15-10-2008 21:47]

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:55
quote:
Ikke! schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:21:
Hm is al weg gehaald. Maar was vast leuk :+
Niet weggehaald, je mag em alleen niet embedden

klik

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ephymerous
quote:
-Thunder- schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:23:

Zelf vind ik de 156 een mooie wagen maar ik hoor verhalen om mij heen dat het een maandag ochtend auto is, is dit een fabeltje of klopt het dat het wagens zijn die snel kapot gaan ?
Verjaardagspraat! Je moet idd een goed onderhouden exemplaar hebben... anders loop je tegen veel achterstallig onderhoud aan en dat gaat zeer doen in de portomonnaie. Een maat van me rijdt met een 2.4 JTD zo'n 50.000km per jaar... zelf er ruim een ton opgereden nu en geen noemenswaardig onderhoud! :)

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Het is ook maar net wat voor zeikerd je bent qua rammeltjes en bijgeluiden. Als je daar niet zoveel om geeft kun je zo'n auto prima kopen. Als je, zoals ik, allergisch bent voor alles wat maar een beetje anders klinkt dan toen ie uit de fabriek kwam moet je geen 156 kopen. Ook geen 307, Megane of Stilo trouwens.

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
Xander schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:29:
[...]

Niet weggehaald, je mag em alleen niet embedden

klik
d:)b

• k0ewl
quote:

Sja, de 156 heeft zo zijn kwaaltjes, maar die zijn zeker niet zo erg als andere auto's. Als je nagaat dat er hier nogal veel een 156 rijden en er allemaal tevreden over zijn, dan moet het wel goed zitten.

Waar je op moet letten is allemaal te vinden op www.alfaromeo156club.nl en daar moet eigenlijk nog iets bij: Namelijk een roestige bodemplaat. Meestal is het wat oppervlakte roest en is er niets aan de hand, mar als je net op let zijn je bumpersteunen, spatborden achter je dempers en de zijkanten van je bodemplaat goed verroest.

• eX0duS
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:11
quote:

Het is geen Toyota nee, maar aan de andere kant, zijn er andere (in die prijscategorie) auto's, die dezelfde rij ervaring bieden?
Ik heb een 146 gehad (ti), 15.000 km mee gereden, geen problemen gehad in de tussentijd. Geen olieverbruik of andere gekkigheid, reed als een trein, ook een 75 gehad, geen problemen mee gehad, 2 jaar geleden verkocht, las pas dat de nieuwe eigenaar 2x zonder problemen een nieuwe APK had gekregen, en dat sinds kort het eerste kwaaltje aan het licht kwam, de einddemper moest dichtgelast worden...
Als de eigenaar er zuinig mee om gegaan is, dat wil zeggen netjes warm gereden voor het gas in te trappen, dan kan zo'n Alfa echt wel wat hebben.
En in beide heb ik geen last van rammels gehad, zelfs in die 75 niet...

Wil je misschien toch een Alfa dan?
BMW is toch ook een beetje zo'n apart merk natuurlijk, ik heb geen echte rijervaring met een BMW, maar voor een mooie 6 cilinder van BMW kun je mij ook wel warm krijgen...
Helaas is BMW toch een beetje zoals ze dat zeggen van die kampbakken, sjonniefiguren, beetje rondtrappen en driften, Alfa Romeo is meer voor mensen die de auto echt koesteren.

[Voor 17% gewijzigd door eX0duS op 16-10-2008 14:17]

• Clithopias
Wauw, autorijden is best wel kicken :o Niks geraakt, niet afgeslagen, fileparkeren lukte eerste poging, hoorde regelmatig dat ik te hard reed O-) Enige vervelende is dat ik sta te springen totdat ik weer mag :P Nog even achter me theorie aan en over een paar lessen examen :9

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

cool d:)b

• Xander
quote:
Clithopias schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:26:
Wauw, autorijden is best wel kicken :o Niks geraakt, niet afgeslagen, fileparkeren lukte eerste poging, hoorde regelmatig dat ik te hard reed O-) Enige vervelende is dat ik sta te springen totdat ik weer mag :P Nog even achter me theorie aan en over een paar lessen examen :9
Net je eerste les gehad en over "een paar lessen" al examen? :+

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Hij heeft al een motor rijbewijs. Klinkt wel maf als je dat niet weet nee :P

Pff vandaag weer een poging gedaan de remslangen voor te vervangen door rvs. Nu wel de goede doppen bij me. 1tje is nu gelukt, mbv slijpschijf om de oude slang van het steuntje te krijgen. Alleen nog ontluchten en een rubbertje erom bij een klem.
Bleek alleen dat de spreidveren misten :? Heb ze net opgehaald van de garagebox, van de sloper (Indy).
Misschien morgenavond en anders maandag/dinsdagavond de andere doen en woensdag apk.

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
blijft mooi spul :)

Door de lichtval/schaduw is het net alsof er zo'n GTV6 bult op de motorkap zit :P

• ephymerous
http://www.van-dalfsen.com/whiteline04.jpg
http://www.van-dalfsen.com/whiteline01.jpg
Onder bewaking ;)

http://www.van-dalfsen.com/whiteline02.jpg
http://www.van-dalfsen.com/whiteline03.jpg

Die stabi's zijn binnen voor de '55 ers! :9

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

quote:
ing._Buttje schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:52:
[...]

blijft mooi spul :)

Door de lichtval/schaduw is het net alsof er zo'n GTV6 bult op de motorkap zit :P
Haha, ja helaas een 1.8 (zonder turbo)
quote:
ephymerous schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:10:

Die stabi's zijn binnen voor de '55 ers! :9
'55'ers :?
http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Alfa%20Romeo%20BAT%209%201955.jpg

:+

Nee mooi spul. Komt onder de 75 ook nog een 30 mm RS stabi. Heb de rubbertjes al :P

• Clithopias
quote:
Xander schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:48:
Net je eerste les gehad en over "een paar lessen" al examen? :+
Waarom niet? Ik stapte in en heb 1,5 uur zonder problemen rondgereden (alle soorten wegen), het is vooral het kijken goed aanleren (voelt toch heel anders op de motor) en mijn handelingen in de auto wat soepeler laten lopen en op het examen afstemmen. Instructeur drukte me op mijn hart dat ik max 10 lessen nodig had (ga bij mijn oude rijschool verder die wel tijd heeft) dus vijf lessen lijkt me een mooi streefgetal :P

• Hayfork
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14-08-2019

Hayfork

Drinkin&Boardin

Mijn 156 is ook weer gefixt. Eindelijk!
Heeft nu 3 weken stilgestaan door een vastgelopen aircopomp en de beunhaas (wel alfa expert) had het druk. Aircopomp uiteindelijk niet gerepareerd maar de multiriem omgeleid. Scheelt toch zo'n 450 euro aan kosten en mocht ik hem volgend jaar zomer nog nodig hebben laat ik die dan wel repareren.
Multiriem dus vervangen, distributieset en nokkenasversteller en nieuwe deurvangers: €800
achja... hij rijdt iig weer en daar ben ik blij om... kan ik eindelijk door de wasstraat om te kijken of de lak op de voorbumper nu WEL blijft zitten.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:09
Mijn 156 heeft wat schade opgelopen. M'n vriendin is met de zeikant bij het keren tegen een paaltje gekomen en heeft de paal van voor naar achter erlangs laten gaan omdat ze niet wist hoe ze er van af moest sturen. Doet toch wel pijn want heb nog nooit zo'n nette 156 gezien van bj 98.

Het was een 156 uit 98, zilvergrijs, zwart momo leer, sportpakket van alfa (verlagingsveren, carbon inleg) met nog maar 115.000 km op de teller NAP. Het is een 2.0 TS. Hij was zo mooi, dit doet echt pijn.

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• k0ewl
Sorry jong, hopelijk wordt hij snel weer gefixed!

Zo ook die van mij: volgende week naar de spuiter en die week erop de Intrax schroefkit eronder :D

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
k0ewl schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:47:
Sorry jong, hopelijk wordt hij snel weer gefixed!
als je er voor betalen gaat wel jah (neem aan dat ie niet all-risk verzekerd is) ... damn, ik zou flippen als het mij(n vriendin) overkwam! Dat zijn geen grappen .. 3000 euro is niks :N

Damn, ik hoop voor je dat het allemaal op z'n pootjes terecht komt .. -O-

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-04-2019
quote:
RedHat schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:40:
Mijn 156 heeft wat schade opgelopen. M'n vriendin is met de zeikant bij het keren tegen een paaltje gekomen en heeft de paal van voor naar achter erlangs laten gaan omdat ze niet wist hoe ze er van af moest sturen. Doet toch wel pijn want heb nog nooit zo'n nette 156 gezien van bj 98.

Het was een 156 uit 98, zilvergrijs, zwart momo leer, sportpakket van alfa (verlagingsveren, carbon inleg) met nog maar 115.000 km op de teller NAP. Het is een 2.0 TS. Hij was zo mooi, dit doet echt pijn.
Begin eerst maar met een nieuwe vriendin :')

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Xander
quote:
M'n vriendin is met de zeikant bij het keren tegen een paaltje gekomen en heeft de paal van voor naar achter erlangs laten gaan omdat ze niet wist hoe ze er van af moest sturen.
Dan ga je stil staan en stap je uit om het even beter te bekijken? :X

[Voor 4% gewijzigd door Xander op 18-10-2008 15:32]

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:12

KhaZ

Alfa Romeo

Daarom laat ik niemand in m'n auto rijden..

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
YoshiBignose schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:05:
[...]

Begin eerst maar met een nieuwe vriendin :')
the thought crossed my mind :')

• Harry
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12-03 21:28

Harry

Jaimy & Kaylynn

quote:
KhaZ schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:55:
Dat veranderd vanzelf met een vaste relatie...

Hoewel lullig & kostbaar, dergelijke dingen gebeuren en gebeurd niet met opzet. (mag ik toch aannemen).

Hoewel het i.d.d. handiger was geweest in dit geval als ze eerst even had gekeken, zie ik dergelijke acties & reacties vaak genoeg met allerhande schades die daarbij horen.

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Et viola, alfa nummero 2 staat op de oprit. :P
Gekocht voor een prikkie, met als doel opknappen (technisch iniedergeval) en met leuke winst verkopen om mijn eigen 155 weer te kunnen verwennen. ;)

http://www.straetmans.demon.nl/images/ragbak_2a.jpg
http://www.straetmans.demon.nl/images/ragbak_2b.jpg
http://www.straetmans.demon.nl/images/ragbak_2c.jpg
http://www.straetmans.demon.nl/images/ragbak_2d.jpg
http://www.straetmans.demon.nl/images/ragbak_2e.jpg

Specs:
Alfa 155 widebody 1996
2.0 16v twinspark, ecu motronic M2.10.3, met 150 pk
160.000 km
Dealer & alfaspecialist onderhouden.
Airco
Kleur: zwart (nero)
15" velgjes van Rodius
Lester U spoiler

Motor loopt prima en hij rijd eigenlijk perfect, geen trillingen aan stuur of andere rare dingen ondanks vierkante banden na 8 maanden stilstand. :)

En dan nu de aandachtspunten:

- Versleten stoelen en achterbank.
- Staat van de lak is matig (moet gepoetst en gepolijst worden) en links op de deur een schaafplek met deukje, lak op de voorbumper is slecht.
- Voorbumper zit niet mooi, dus opnieuw monteren of andere bumper.
- Achterbumper beschadigd, ophangpunten matig... dus andere bumper nodig.
- Mistlamp glas kapot.
- olie temp. sensor of olie temp. metertje op dashboard kapot.
- Distributieriem + toebehoren moeten vervangen worden.
- Uitlaatspruitstuk zit een scheur in en moet vervangen worden (heb ik nog eentje liggen).
- Remschijven + blokken matig.
- Alle vloeistoffen een keer vervangen (grote beurt).
- Schokdempers achter mogen vervangen worden.
- linker deur passagierskant gaat niet open met centrale vergrendeling.
- Geen apk.

Kortom ik heb weer wat te doen komende weken. :P

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

Blijft toch het model waar ik de beste herinneringen aan heb na 6 Alfa's in totaal...

Op de motor & spoiler na was mijn ex-155 identiek (hij rijd trouwens nogsteeds, mijn ex-sport... :) inmiddels ergens rond de 3 ton op de teller).

• BalusC
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Leuk projectje :)

• rlkz
  • Niet online
quote:
Mijn 156 heeft wat schade opgelopen. M'n vriendin is met de zeikant bij het keren tegen een paaltje gekomen en heeft de paal van voor naar achter erlangs laten gaan omdat ze niet wist hoe ze er van af moest sturen.
[...]
Hij was zo mooi, dit doet echt pijn.
quote:
KhaZ schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:55:
^ met stom O-)

Ik kwam altijd met de smoes, mag wel eens een keer, maar nu rij ik. Helaas ging die vlieger na een tijdje ook niet meer op, dus er meteen maar "nee" van gemaakt. En tot op heden mag er slechts één persoon in m'n Alfa rijden, en jawel die heeft ook een 146.

Ben er als de dood voor, oops paaltje over het hoofd gezien...beter voorkomen dan genezen :P

[Voor 26% gewijzigd door rlkz op 19-10-2008 21:53]

I browse with Vivaldi

• ephymerous
Het boeit mij weinig... zolang ik er in het begin maar naast zitten. Mensen uit bijv een Ford Ka of Peu 106 in een 2.5V6, zwaar verlaagd en hele platte wielen dat staat garant voor lekker karters, kapotte uitlaatpijpen en kromme velgen. Mijn ex liet ik na een poosje alleen rijden... voor zover ik weet ging dat goed :+

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik laat alleen mensen rijden waarvan ik vertrouw dat ze beter kunnen rijden dan ik :P

.

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Bij mij heeft alleen mijn pa ooit zelf gereden, en toen zat ik ernaast.
Verder alleen monteurs etc. maar geen kennissen, vrienden of vriendinnen. :P

• k0ewl
Alleen als ik ernaast zit. Duidelijk... Zo af en toe mogen wat andere mensen waarvan ik weet dat ze snappen hoe alles mechanisch werkt er in tuffen. Heb het ooit anders gedaan, en toen had ik meteen stoeprandschade... Tis ook wel een beetje een rampenbak met overzicht natuurlijk zo'n 156...

Donderdag gaat hij naar de spuiter! (Dit was een fietser zijn fout, maar ik was natuurlijk weer schuld...)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mijn ex heeft ooit mn 156 tegen een lantaarnpaal geparkeerd. Mooi excuus voor een goed pak billenkoek nietwaar? :+

In mijn huidige auto laat ik zeker niet iedereen rijden, omdat er teveel mensen zijn die geen gevoel voor techniek hebben. 2 vrienden mogen er in rijden, en mn vriendin als ik er naast zit. Stiefvader ook, mits ik in zijn Thesis mag rijden :+

@ Specht: mooi project, zoiets wil ik tzt ook nog een keer opknappen. Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

• ephymerous
Zo'n Mondeo is toch niet spannend? En kan toch niet kapot ;)

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

quote:
Timmert schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:27:
Mijn ex heeft ooit mn 156 tegen een lantaarnpaal geparkeerd. Mooi excuus voor een goed pak billenkoek nietwaar? :+

In mijn huidige auto laat ik zeker niet iedereen rijden, omdat er teveel mensen zijn die geen gevoel voor techniek hebben. 2 vrienden mogen er in rijden, en mn vriendin als ik er naast zit. Stiefvader ook, mits ik in zijn Thesis mag rijden :+

@ Specht: mooi project, zoiets wil ik tzt ook nog een keer opknappen. Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
380 euro aan de verkoper.
En dan paar euri voor overschrijven en goedkope verzekering etc.
Al met al geen geld, als ik de meeste aandachtspunten (en dan vooral de technisch dingen) kan repareren en er een apk op krijg, dan moet ik er toch zeker wel een bedrag tussen de 1000-1500 voor kunnen vangen.
Heb iniedergeval al een ander interieur op het oog, en een 2 goede mistlampen gescoord.
Bumpers en plaatwerk in dezelfde kleur is lastiger, dus dat laat ik nog even zitten, tenzij ik bij toeval wat tegenkom.
Meest dringende klus is de uitlaat/spruitstuk, spruitstuk zit een scheurtje in die dicht moet, en de voorpijp na het spruitstuk is van een 8v blok, geen idee hoe ze die eronder gekregen hebben. :D 8)7

• pinow
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 00:12
Verkeerde topic ...

[Voor 91% gewijzigd door pinow op 21-10-2008 23:04]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

quote:
ephymerous schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:53:
Zo'n Mondeo is toch niet spannend? En kan toch niet kapot ;)
Het hok rijdt als nieuw, en dat wil ik graag zo houden ;)

• Rev!
  • Niet online
http://tweakers.net/ext/f/BsfiAx5t35ycqYsm2WzfEtzO/full.jpg

Ben weer terug uit Praag, auto heeft het prima gehouden 0 problemen en de berg weggetjes gingen erg lekker :P
In Duitsland ook heerlijk lopen planken, als is het dan soms jammer dat hij maar 210 loopt ;)

• ephymerous
Praag is een mooie stad... stuk of 8x geweest :P

De 155 heb ik afgelopen weekend voorzien van een fijn Clifford alarm! Nog ffies zo'n sonar uitbreiding erbij scoren en de kofferbak ontgrendeling voor elkaar maken. Wat een werk... wat een draden, en wat een tin is er door gedaan :+

• Pinda
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Ik zit nu ook een beetje rond te kijken naar een 156 1.8 TS aangezien de zoektocht naar een mooie Volvo 850 niet wil vlotten. Was wel een beetje geschrokken van al die lmm's, nokkenasverstellers, draagarmen en thermostaten die er doorheen gaan :+ Maar het meeste is gelukkig niet al te duur en veel is zo te lezen zelf te doen.
Zit toch nog met 2 vraagjes:
- Roest bij de bodemplaat. Heb ik al meerdere malen hier en op het 156forum voorbij zien komen, maar is het iets op bij aankoop ook op te letten? Kan moeilijk bij een particulier de auto opkrikken en met een schroevendraaien de halve bodemplaat gaan prikken :+ Oppervlakkige roest wil ik wel behandelen, maar ik weet niet hoe vaak het voorkomt dat het echt krokant is en dat er gelast moet worden?
- Olieverbruik. Ik wil sowieso een aantoonbaar goed onderhouden 156 kopen, maar hoe weet ik dat de de vorige eigena(a)r(en) altijd het olie op peil hebben gehouden? Lijkt me dat met het olieverbruik van de 1.8 TS er wel olie bijgevuld moet worden tussen de grote/kleine beurtjes door?

• Rev!
  • Niet online
quote:
ephymerous schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:35:
Praag is een mooie stad... stuk of 8x geweest :P

De 155 heb ik afgelopen weekend voorzien van een fijn Clifford alarm! Nog ffies zo'n sonar uitbreiding erbij scoren en de kofferbak ontgrendeling voor elkaar maken. Wat een werk... wat een draden, en wat een tin is er door gedaan :+
Vond de bella ook ;)
http://tweakers.net/ext/f/RopVOSGh9429RB5DKnVdJpDK/full.jpg

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:12

KhaZ

Alfa Romeo

quote:
Pinda schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:15:
Ik zit nu ook een beetje rond te kijken naar een 156 1.8 TS aangezien de zoektocht naar een mooie Volvo 850 niet wil vlotten. Was wel een beetje geschrokken van al die lmm's, nokkenasverstellers, draagarmen en thermostaten die er doorheen gaan :+ Maar het meeste is gelukkig niet al te duur en veel is zo te lezen zelf te doen.
Zit toch nog met 2 vraagjes:
- Roest bij de bodemplaat. Heb ik al meerdere malen hier en op het 156forum voorbij zien komen, maar is het iets op bij aankoop ook op te letten? Kan moeilijk bij een particulier de auto opkrikken en met een schroevendraaien de halve bodemplaat gaan prikken :+ Oppervlakkige roest wil ik wel behandelen, maar ik weet niet hoe vaak het voorkomt dat het echt krokant is en dat er gelast moet worden?
- Olieverbruik. Ik wil sowieso een aantoonbaar goed onderhouden 156 kopen, maar hoe weet ik dat de de vorige eigena(a)r(en) altijd het olie op peil hebben gehouden? Lijkt me dat met het olieverbruik van de 1.8 TS er wel olie bijgevuld moet worden tussen de grote/kleine beurtjes door?
Over de olie: de mijne (1.8TS uit 2004, het 140pk model dus) verbruikt ongeveer 1L/~2000km. 10W60, bij de garage zo'n €20/L, per 1000km moet ik dus ook een tientje oliekosten rekenen :+

Het is een beetje frappant: vaak lees je dat mensen die een 1.8 hebben een verbruik hebben van 1L/~3000km, maar af en toe heeft ook iemand zo goed als geen olieverbruik en die zitten dan op 1L/~8000km. Maar dat is ook maar wat ik gelezen heb, weet technisch gezien erg weinig van auto's.

Probeer er eentje met sportpakket (ietsje verlaagd, stuggere vering) te bemachtigen, heerlijke wegligging.

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Rev!
  • Niet online
Iemand nog interesse in 17 selespeeds/ TYC GTA look koplampen/Setje normale koplampen/Gril met ZGAN logo/20x BBS Schuifbouten? :)

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

* steekt vinger op :P

kun je het even op de mail zetten, 90@alfaclub.nl ?

[Voor 38% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 24-10-2008 11:44]

• Rev!
  • Niet online
Misschien handiger als je even op het 156 forum kijkt dan, daar zet ik ook foto's bij

• Rev!
  • Niet online
Mijn Alfa is ook eindelijk een echte Alfa, BDP sensor niet meer goed. Sinds vrijdag heeft hij al 3x geweigerd te starten incl op een Alfa meeting gister :')

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10085

Alfa-baas droomt van Duetto
27 oktober 2008 · Tekst Nic de Boer

http://www.autoweek.nl/images/800/0/fb89a3913952edd94aead3ebc0b136e0.jpg

Alfa Romeo CEO Luca de Meo vertelt dat hij droomt van een terugkeer van de Duetto. Verder belooft hij beterschap voor de 159.

Sinds december 2007 staat Luca de Meo aan het roer bij Alfa Romeo. Zijn doel is om het merk in 2010 naar een verkoop van 300.000 auto’s per jaar te krijgen. Dat is een verdubbeling tegenover 2007. “Ondanks dat het slecht gaat in de industrie wordt dat doel niet herzien,” vertelt de Italiaan in een interview in de Duitse pers.
Vooralsnog heeft Alfa Romeo genoeg moeite om auto’s te verkopen. Met name de nog jonge 159 en de Brera en Spider kampen met problemen met gewicht en verbruik. “Maar daar wordt aan gewerkt,” zegt De Meo. “Het is al gelukt de modellen veertig kilo lichter te maken en volgend jaar doet een nieuwe generatie motoren zijn intrede,” belooft hij. De Meo doelt daarmee op de compacte turbomotoren die al dienstdoen in verschillende modellen van Fiat en Lancia. Op het moment onderhandelt de Fiat Group met BMW over technische samenwerking op het vlak van nieuwe motoren; waarschijnlijk horen we daar rond het begin van het nieuwe decennium meer van.
Van de wijzigingen wordt de 159 geen wezenlijk andere auto, realiseert De Meo zich. Hij sluit niet uit dat de 159 zijn levenscyclus niet vol maakt. “Het verkorten van de levensduur van het model is één van de mogelijkheden,” zegt hij in het interview. Daarmee wordt eerder de weg vrijgemaakt voor een heel nieuw model. “De nieuwe generatie Alfa Romeo’s worden compacte, lichte auto’s met kleine motoren. Alfa Romeo heeft daar een historie mee en staat altijd al bekend om de goede pk-gewichtsverhouding. We hoeven dus niet bang te zijn voor de trend van compactere auto’s en motoren. Het merk hoeft dus niet compleet te worden opgefrist, zoals dat bij Fiat is gebeurd. Alleen de kleuren moeten opnieuw tevoorschijn worden gehaald.”
Voorlopig belooft De Meo ons een bijzonder dynamisch model als opvolger van de 147; die staat op de kalender voor 2009. “Wanneer je me vraagt welke beroemde Alfa opnieuw in het leven moet worden geroepen, zoals dat bij Fiat is gebeurd met de 500, moet dat de Duetto zijn.” Sergio Marchionne, de directeur van de Fiat Group, moet echter bepalen of dat model er mag komen. “Vooral voor de Amerikaanse markt is dat een belangrijk model.” De Duetto werd daar onsterfelijk in zijn filmrol in The Graduate en geldt er nog steeds als een designicoon.
Als de Duetto er zó uit komt te zien .. hmmm :9

Wel jammer dat men zo praat over de 159 maar hij is idd gewoon lomp zwaar. Maar hij is wel cool 8)

• k0ewl
Idd, die Duetto is gaaf!

Maar de 159 is ook gewoon veels te zwaar net als de Brera en Spider. Terug met de lichtere auto's! Dan maar geen veiligheidzone's, airbags, luxe zooi... We willen puur rijplezier!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

quote:
ing._Buttje schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:52:
[...]

Als de Duetto er zó uit komt te zien .. hmmm :9

Wel jammer dat men zo praat over de 159 maar hij is idd gewoon lomp zwaar. Maar hij is wel cool 8)
Alleen die kleur :(

Uitdaging, YES please!

.

• matthijsln
Dat wordt krabben vandaag!! Alleen ben ik in de zomer vergeten een krabbertje te kopen... Maar met (niet te) warm water proberen dan :7

[Voor 3% gewijzigd door matthijsln op 29-10-2008 07:16]

• Christiano007
  • Laatst online: 22:33

Christiano007

Ich bin der champion

DVD hoesje lijkt me veel veiliger :P

Ter land, ter zee en in de kroeg

• matthijsln
Ik twijfelde nog even of ik m'n postbank/ing-pinpas zou gebruiken, maar met wat water ging het prima :)

• rlkz
  • Niet online
quote:
matthijsln schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:49:
Ik twijfelde nog even of ik m'n postbank/ing-pinpas zou gebruiken, maar met wat water ging het prima :)
Pasje is het vanochtend geworden, ik had vorig jaar een mooie krabber van messing (aanrader). Maar waar die gebleven is?

Grote nadeel van de winterperiode, is dat de mijne 's ochtends nukkig kan zijn, net zoals de bestuurder :+

I browse with Vivaldi

• Rev!
  • Niet online
Hebben jullie dat als iemand voor het eerst meerijd en achterin zit dat hij/zij altijd de deurhendel niet kan vinden? Gister zocht mijn schoonmoeder zelfs de hendel om de voorstoel om te klappen, ze dacht dat het een 3deurs was :D 8)7

• Clithopias
Was er iets te beleven in Houten? Reed er vanmiddag langs en zag de italiaanse vlaggen en een hele hoop Alfa's, zelfs een 90 welke wel heel erg op die van Buttje leek.

Ik kwam overigens net terug van het kijken naar een auto O-)

• rlkz
  • Niet online
quote:
Clithopias schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:24:
Was er iets te beleven in Houten? Reed er vanmiddag langs en zag de italiaanse vlaggen en een hele hoop Alfa's, zelfs een 90 welke wel heel erg op die van Buttje leek.

Ik kwam overigens net terug van het kijken naar een auto O-)
Auto Moto Italia

en nu ben ik wel erg nieuwsgierig wat voor Alfa je op het oog had :P

I browse with Vivaldi

• Clithopias
quote:
rlkz schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:02:
Auto Moto Italia

en nu ben ik wel erg nieuwsgierig wat voor Alfa je op het oog had :P
Was geen Alfa, sterker nog, japans :X

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
Clithopias schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:24:
.. zelfs een 90 welke wel heel erg op die van Buttje leek.
wasn't me -O-

• k0ewl
Zo, vanochtend en vanmiddag vol vertrouwen aan het omzetten van Radial's schroefkit op die van mij omdat ik mijne wel erg laag vond liggen. Alles ging van een leien dakje en niets geen moeite met het omzetten gehad. Auto ligt achter nu lekker hoog en geen last meer van aanlopende banden dus :D

Owja, het schroefkitje is een Madeno schroefkit gereviseerd door Intrax. Met het remmen enz kan ik wel degelijk merken dat ik beter contact met de weg heb, maar in de bochten durf ik nog niet te zeggen ivm het veels te natte weer :(

Ik kan weer met plezier gaan rijden, want ook de schade is gerepareerd en dat is erg netjes gedaan kan ik jullie melden :) Morgen de auto even wassen en voor jullie op de gevoelige plaat vastleggen!

[Voor 5% gewijzigd door k0ewl op 01-11-2008 19:52]

• Dupje
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-03 08:18
http://www.omniauto.it/magazine/6568/alfa-romeo-169-preview

:wank

Morgen met de GP naar Houten, ben benieuwd :)

[Voor 4% gewijzigd door Dupje op 01-11-2008 23:36]

• k0ewl
http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%201309/PICT3066.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%20schroefkit/PICT3155.jpg

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

sw333t :9~
quote:
sw333t :9~

jammer voor Massa, maar damn, wat een race ! _o_ _o_

[Voor 22% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 02-11-2008 22:47]

• Clithopias
Jap gaat hem waarschijnlijk toch niet worden (Datsun 260Z O-)) dus mocht iemand nog een beetje goedkope Alfetta of 90 voorbij zien komen....

Al staat er ook een aantrekkelijke Ritmo Abarth op marktplaats... :P

• rlkz
  • Niet online
quote:
Clithopias schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:03:
Jap gaat hem waarschijnlijk toch niet worden (Datsun 260Z O-)) dus mocht iemand nog een beetje goedkope Alfetta of 90 voorbij zien komen....

Al staat er ook een aantrekkelijke Ritmo Abarth op marktplaats... :P
Geen idee als het wat is hoor, maar kwam deze 90 laatst tegen; klik

I browse with Vivaldi

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

Ed (cmva) zit in Zeeland.
Sleutelt veel aan AR's en heeft (of had) een behoorlijke voorraad. Beetje what-you-see-is-what-you-get, maar aan de andere kant is Ed ook niet de beroerdste om een probleempje op te lossen.

Voor Ed is dit een uit de hand gelopen hobby.

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Vet ding, en ook nog in de goede kleur. :P
Als ik niet al een 155 erbij had, had ik het serieus overwogen om bij die 90 is te gaan kijken en evt meenemen.
Als ik scarbforum zo lees dan gaat ie voor weinig weg en met apk.

• Clithopias
quote:
rlkz schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:50:
Geen idee als het wat is hoor, maar kwam deze 90 laatst tegen; klik
Kwam ik ook al tegen, eigenlijk iets boven budget. Denk dat ik nog paar maanden wacht om wat meer te sparen. Dan kan ik een nette en misschien ook belastingvrije Alfetta of 90 kopen in goede staat, stiekem toch verstandiger aangezien ik geen droge sleutelplek heb. Ben wel van plan om binnenkort nog bij die Fiat Ritmo te gaan kijken, lekker felle 2.0 op dubbele webers @ 850kg :9~

Edit: Kerel van die 90 toch maar berichtje gestuurd aangezien die hem wil gaan slopen :P

[Voor 6% gewijzigd door Clithopias op 05-11-2008 22:05]

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

De blanke lak op het dak heeft wel losgelaten, dus hou daar wel rekening mee, dat je misschien het dak opnieuw moet gaan (laten)spuiten als je hem echt knap wilt hebben.

Jammer voor je dat ik de mijne niet weg doe, die zit beter in de lak :)

• Clithopias
quote:
ing._Buttje schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:51:
De blanke lak op het dak heeft wel losgelaten, dus hou daar wel rekening mee, dat je misschien het dak opnieuw moet gaan (laten)spuiten als je hem echt knap wilt hebben.

Jammer voor je dat ik de mijne niet weg doe, die zit beter in de lak :)
Hehe, maar die is op andere punten wat minder :P
Dak zal ik in eerste instantie alleen wat aan doen kwa bescherming, misschien dat het met wat poetsen en een nieuwe blanke laklaag er weer toonbaar uitziet. Voorderest schijnt deze hard te zijn en technisch goed, als dat niet overdreven is is dat natuurlijk heel erg gunstig.

Weet jij eigenlijk iets over deze 90? Sta op het punt om te zeggen ik koop hem (maar dat heb ik met elke auto die mij aanstaat :P) Verzekering kan samen met mijn brommers en zou dan op 132 euro per jaar uitkomen, wegenbelasting iets minder gunstig met 504 euro. Heb verder geen auto nodig dus heel veel kilometers zal ik niet gaan maken (mag ook maar max 10.000 van verzekering dan) Met wat moeite financieel wel rond te werken dus.

• Clithopias
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True