Toon posts:

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 9 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 66.508 views

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 11:11
ik had even een vraagje eerder gesteld maar nog geen reaktie op gekregen. Mijn vraag was of een overgang van direct-adsl van KPN naar Telfort in de centrale hier in het dorp gerealiseerd wordt of dat dat op afstand gebeurt?

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Anoniem: 87350

Weird fenomeen. Twee weken geleden heb ik de voice-mail bij een bedrijf ingesproken met de vraag of ze mij even wilde terug bellen. Van de week wordt ik terug gebeld en ik vroeg of ze op vakantie geweest waren. Nee hoor zei ze, we hebben al meerdere malen gebeld. Vreemd aangezien ik thuis was al die tijd en bij mij de telefoon niet is over gegaan. Ik heb de laatste tijd wel meer gekke dingen met Telfort. Trouwens, nu belde ze me mobiel. Meer mensen dit soort vreemde

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:32
Beste mensen,

Zijn er tot heden nog steeds telefonie problemen bij Telfort zoals een tijdje geleden of is dat al langzamerhand verholpen ? Geen zin om 30 pagina's door te spitten namelijk.

s3. schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:10:
Beste mensen,

Zijn er tot heden nog steeds telefonie problemen bij Telfort zoals een tijdje geleden of is dat al langzamerhand verholpen ? Geen zin om 30 pagina's door te spitten namelijk.
Laat ik het zo zeggen...het is niet slecht maar ZEKER niet goed.... ;)

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-03 14:08

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Exactly, ook ik heb sinds vandaag probleempjes met Telfort...

Ik heb nu dat paginas niet laden of er erg lang over doen om te laden. Toen ik over dit soort problemen las dacht ik, "dat zal wel aan hun liggen", maar nu gebeurt het dus ook bij mij.
Voor mijn gevoel gebeurt het 'randomly'. Uitzendinggemist werkt de ene moment goed en even later laden de paginas weer heel sloom. Kieskeurig opent helemaal niet en dezelfde symptomen heb ik ook met buitenlandse sites.

DNS2 aangepast maar nog steeds heb ik deze problemen. :(

Rex

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

een algemeen vraagje tussendoor:

Ik heb momenteel kabelinternet van Ziggo (19,95 1,6Mb/sec) en zou graag willen overstappen naar Telfort ADSL (19,95 tot 20Mb/sec). Geen KPN abbo nodig, dus dat leek me een makkelijke en goedkope overstap.
Ik woon in een gloednieuw appartementencomplex en woon op de 2e verdieping van de in totaal 3 verdiepingen. Mijn hoofdmeterkast bevind zich op de begane grond en hier komt mijn tot nu toe nog ongebruikte telefoonlijn binnen. Hier zit ook het ISRA punt met daarop de telefoonlijn aangesloten richting mijn appartement. (zo'n 30 meter verder)
In mijn appartement zelf heb ik ook nog een groepenkast maar helaas geen ISRA punt. Hier gaat de telefoonlijn rechtstreeks de muur in richting mijn telefoonaansluitingen in de woonkamer en slaapkamer.

Nu weet ik dat het modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt aangesloten moet worden maar dit is in mijn situatie dus minimaal 30 meter, want ik heb in deze meterkast op de begane grond geen stopcontact voor het modem en ook geen loze buis om een UTP kabel door te trekken.
Wat ik verder zo kan zien is dat alles degelijk en goed is aangesloten zowel onder bij het ISRA punt en boven in de groepenkast. Er gaat ook een dikke degelijke telefoonkabel van het ISRA punt naar mijn woning.

Zijn er andere mensen die in een vergelijkbare situatie zitten en toch een snelle verbinding hebben?
Hier zou ik graag achter willen komen voordat ik de overstap heb gemaakt.

[Voor 12% gewijzigd door KneppaH op 19-06-2008 07:41]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 22:23
Als de kabel vanaf het isra punt een goede kabel is (utp) dan voorzie ik geen problemen 'het is dan net alsof je isra punt 30 meter verderop zit'.

Als de kabel tussen het isra punt en je appartement een standaard kabeltje is (zo'n blauw-rood-wit-oranje ding) dan wordt het denk ik een lastiger verhaal.

Ik zou in jouw geval Alice nemen. Voor de aansluitkosten en 1 maand geld 8) weet je welke snelheid je gaat halen en of het lekker werkt. Bij telfort neem je het risico voor 12 maanden..
KneppaH schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 07:28:
een algemeen vraagje tussendoor:

Ik heb momenteel kabelinternet van Ziggo (19,95 1,6Mb/sec) en zou graag willen overstappen naar Telfort ADSL (19,95 tot 20Mb/sec). Geen KPN abbo nodig, dus dat leek me een makkelijke en goedkope overstap.
Ik woon in een gloednieuw appartementencomplex en woon op de 2e verdieping van de in totaal 3 verdiepingen. Mijn hoofdmeterkast bevind zich op de begane grond en hier komt mijn tot nu toe nog ongebruikte telefoonlijn binnen. Hier zit ook het ISRA punt met daarop de telefoonlijn aangesloten richting mijn appartement. (zo'n 30 meter verder)
In mijn appartement zelf heb ik ook nog een groepenkast maar helaas geen ISRA punt. Hier gaat de telefoonlijn rechtstreeks de muur in richting mijn telefoonaansluitingen in de woonkamer en slaapkamer.

Nu weet ik dat het modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt aangesloten moet worden maar dit is in mijn situatie dus minimaal 30 meter, want ik heb in deze meterkast op de begane grond geen stopcontact voor het modem en ook geen loze buis om een UTP kabel door te trekken.
Wat ik verder zo kan zien is dat alles degelijk en goed is aangesloten zowel onder bij het ISRA punt en boven in de groepenkast. Er gaat ook een dikke degelijke telefoonkabel van het ISRA punt naar mijn woning.

Zijn er andere mensen die in een vergelijkbare situatie zitten en toch een snelle verbinding hebben?
Hier zou ik graag achter willen komen voordat ik de overstap heb gemaakt.

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Volgens mij is het inderdaad een 8 aderige UTP kabel die gebruikt wordt als telefoonlijn maar dat zou ik nog ff na moeten kijken.

Wat betreft de snelheid: Alles wat sneller is dan die 1,6mbit van Ziggo is meegenomen en daar zal ik hoop ik ruim boven zitten.

[Voor 37% gewijzigd door KneppaH op 19-06-2008 08:38]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Als het twisted kabel is denk ik ook dat het goed gaat. Ik heb ongeveer 15 meter twisted pair tussen het isra en modem zitten nu, en de inleerwaardes zijn precies hetzelfde als toen het modem rechtstreeks op het isra zat.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Tanx voor de info, ik ga binnenkort bestellen en zal het resultaat posten.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2018

AaroN

JayGTeam (213177)

Hier weer een Telfort abonnee extra :)

Alles werkt zowaar rechtstreeks uit de doos. Binnen 2 weken geleverd. 19,1 MBit ondanks het feit dat ik er nog 15 meter telefoonkabel tussen heb zitten. Straks verhuis ik het modem naar de meterkast, zal me benieuwen of ik dan de 20 MBit haal. Afstand tot de centrale is circa 500 meter. Telefoon werkt vooralsnog ook super! Nu hopen dat het zo blijft >:)

JayGTeam (213177)

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 14:38

PoweRoy

funky!

Anoniem: 27577 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:56:
[...]

Bedraad zal voor de intrainwaardes niet uitmaken uiteraard, mits je die waarden uit het modem hebt.
waardes zijn inderdaad uit router, ik bedoelde snelheid test met een 100MB file van bbned heb ik nog niet bedraad getest :)

[This space is for rent]

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 23:12
Hey,

Als ik het zo lees, is het een beetje mwa mwa bij Telfort. Of je hebt nergens last van of je hebt een klapperende verbinding. Zijn er nog ervaringen van mensen uit Breda (centrum). Zit te overwegen om over te stappen van Orange naar Telfort, scheelt me weer lijnkosten en 4 euro abo kosten = totaal 15 euro p/m. Maar ja, als je daarvoor iets terug krijgt wat zwaar ruk is, dan heeft het weinig zin. Dus kunnen de mensen uit breda die dit lezen even reageren om aan te geven of het voor mij wel interessant is om over te stappen. Ik draai ook een servertje, dus tis wel handig als ik een stabiele lijn heb. Met Orange 1x probleem gehad, maar dat lag aan het modem, vervangen en het gaat weer als een trein.

Alvast bedankt he!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 15:45
Mijn ouders hebben ook nog constant telefonie problemen. Ik raad telefonie van Telfort voor de volle 100% af. Niet bereikbaar zijn zowel in als uitbellen regelmatig ruk maar zijn er meer hier en op andere forums die bel problemen hebben.

Internet is wel meestal up and running al is de snelheid/wijkkast afstand niet helemaal in verhouding. Ligt lager dan bij mij terwijl ik zelfde afstand van wijkkast zit en 4 Mbps meer haal (2,3km van wijkkast - 4Mbps ouders).

Als je goedkoop internet wil kun je het proberen maar ik zal het zeker niet aanraden en je zit er toch mooi 1 jaar aan vast.

Je kunt beter bij Alice of Tele2 nemen in dit prijs segment. Ben zeer tevreden over Tele2 (voor nieuwe abonnees kost op dit moment wel 10 euro meer voor zelfde wat Telfort internet+bel bied).
Beste mensen,

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-06-2021
Beste mensen,

Dit zal idd per klant erg afwijken.Bij de een werkt het prima,bij de ander is het rampzalig.
Naar mijn mening is dit wel een van de meest zwakke punten van Telfort op dit moment,waarbij het zinnig zou zijn indien men nou eens aangeeft waar de oorzaak zit en welke stappen er ondernomen worden om het op te gaan lossen :O

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:23
Scandic2008 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:54:
[...]

Je bent 100 % zeker dat je geen illegale aftakkingen hebt ? Bedrading is in orde ? Geen oxidatie ?
Als je niet zelf belt of gebeld wordt heb je er helemaal geen last van ? (uitval internet ?)
Nee, heb geen illegale aftakkingen, zit 30cm kabel tussen modem en ISRA, bedrading nagekeken, geen oxidatie (voor de zekerheid ff gestript), en nog steeds bij bellen of gebeld worden valt de verbinding (lees DSL signaal, en dus geen internet meer) weg tijdens het bellen of na 3 a 4 keer horen van de kiestoon.

Kortom Telfort bellen is bij mij zwaar K.........................

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:39
robotjoek schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:27:
[...]

Nee, heb geen illegale aftakkingen, zit 30cm kabel tussen modem en ISRA, bedrading nagekeken, geen oxidatie (voor de zekerheid ff gestript), en nog steeds bij bellen of gebeld worden valt de verbinding (lees DSL signaal, en dus geen internet meer) weg tijdens het bellen of na 3 a 4 keer horen van de kiestoon.

Kortom Telfort bellen is bij mij zwaar K.........................
Ik zou 'ns een andere telefoon proberen, als je dat nog niet gedaan hebt tenminste.

• robotjoek
AtRi schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:34:
[...]

Ik zou 'ns een andere telefoon proberen, als je dat nog niet gedaan hebt tenminste.
Helaas voor mij, ook al gedaan, iemand anders nog suggesties behalve weggaan bij die halve gare zooi die zichzelf Telfort noemt !!!!!!!!!!!

• Scandic2008
robotjoek schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:20:
[...]

Helaas voor mij, ook al gedaan, iemand anders nog suggesties behalve weggaan bij die halve gare zooi die zichzelf Telfort noemt !!!!!!!!!!!
Kun je het nog met een ander modem bijv Speedtouch testen ? (Anders aangetekende brief naar Telfort sturen dat je binnen x dagen een oplossing verwacht en indien niet realiseerbaar ivm niet goed funktionerende dienst opzeggen)

• robotjoek
Scandic2008 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:58:
[...]

Kun je het nog met een ander modem bijv Speedtouch testen ? (Anders aangetekende brief naar Telfort sturen dat je binnen x dagen een oplossing verwacht en indien niet realiseerbaar ivm niet goed funktionerende dienst opzeggen)
Daar ben ik mee begonnen (kom van speedlinq, zonder problemen btw), maar daarvan zei Telfort dat ie kapot was en ik dus deze Zyxel 2602HW moest nemen, maar dat is dus ook de oplossing niet, maar wel €70,00 armer (voor niks, zoals het er nu uit ziet).
En ik wil eigenlijk niet van telefonie af, ze moeten gewoon zorgen dat het werkt, net als een week geleden, de sukkels.................

Alvast bedankt voor je reactie's !!!!!!!!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij liggen er wat connecties bij Telfort uit. Sommige sites komen goed door, maar anderen laten weinig van zich horen :)

Op zoek naar software/integratie-architect?

• Ewix
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
neographikal schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:58:
Volgens mij liggen er wat connecties bij Telfort uit. Sommige sites komen goed door, maar anderen laten weinig van zich horen :)
Daar lijkt het wel op inderdaad :'(

Anoniem: 175502

telfort is zo te horen niet de enige, ook problemen bij @home, knooppunt eruit?

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:21
google doet het hier idd niet. andere sites wel

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:38
neographikal schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:58:
Heb ook hetzelfde probleem, erg irritant :(.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:02
Helaas is het overal zo.. Ziggo, ADSL, overal geen google. lol

• neographikal
  • Niet online
Er ligt wel meer uit hier. fd.nl, google, paypal net een tijdje, profotonet, flickr. Denk dat er ergens een lijntje aan het klapperen is :)

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 11:44
Om maar eens in te koppen: hier ook. Als @home eruit is zal het wel aan de AMS-IX of een andere transit provider liggen? Wel bizar want normaal maakt t keurig een omweg... Kan mn eigen colo niet eens bereiken, en die staat maar een paar kilometer verderop :P Yahoo en Google ook ni, en amsix.nl ook geen leven..

Anoniem: 179986

godsgloeiende, haast niets werkt meer.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 179986 op 19-06-2008 16:08]

• qbical
  • Laatst online: 05-06 22:47

qbical

bleh

Bijzonder vervelend, op dit soort momenten merk je hoe afhankelijk je wel niet bent van een goed werkende internet verbinding.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 17:52
Terranca schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:05:
Om maar eens in te koppen: hier ook. Als @home eruit is zal het wel aan de AMS-IX of een andere transit provider liggen? Wel bizar want normaal maakt t keurig een omweg... Kan mn eigen colo niet eens bereiken, en die staat maar een paar kilometer verderop :P Yahoo en Google ook ni, en amsix.nl ook geen leven..
Thuis heb ik Orange ADSL, alles werkt. Hier hebben we @home op 't werk, daar kan ik o.a. Google niet bereiken.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:38
qbical schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:07:
Bijzonder vervelend, op dit soort momenten merk je hoe afhankelijk je wel niet bent van een goed werkende internet verbinding.
Inderdaad dat viel mij ook op :/

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er ligt of lag ergens iets flink eruit, op de AMS-IX daalde in- en output traffic van 300 naar 150 Gb/s (http://www.ams-ix.net/technical/stats/, voor zover bereikbaar, anders hieronder). Sorry voor de OT.

Anoniem: 195305

Anoniem: 179986 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:06:
godsgloeiende, haast niets werkt meer.
Volgens een helpdesk medewerker die ik net aan de lijn had was er met mijn lijn niets aan de hand, maar ik kon ook niet veel sites meer op komen.
Hopelijk zijn deze geintjes snel opgelost.

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 20:18
Hier ook last met Telfort.. Gewoon even de DNS servers van opendns gebruiken en je kunt weer (normaal) internetten.

edit:
Site van opendns is niet bereikbaar.. opendns: 208.67.222.222 en 208.67.220.220

• rafler
  • Laatst online: 13:02
Om ff te spammen alles werkt weer.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:30
Werk hier met Telfort, TweakDSL, Surfnet en InterNLnet... Hebben allemaal last van deze problemen... dan weer wel... dan weer geen verbinding. Strontirritant. :)

Polestar 2 | Honda S2000

• Terranca
Kan inmiddels weer mijn eigen mailserver en google bereiken. Het verkeer zal wel weer een omleiding hebben gevonden. Bizar iig... erg vervelend om te merken hoe afhankelijk je inderdaad bent :P (ams-ix.net blijft down, trouwens)

[Voor 8% gewijzigd door Terranca op 19-06-2008 16:10]

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 17:52
't Werkt weer inderdaad :)

• AlBundy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-12-2019
Ja hier op de UT lag het er ook uit :)

Gelijk staat de telefoon hier roodgloeiend dat internet niet werkt :')

***** Excellent cron job. Will run again.

alweer een probleem met ams-ix dus blijkbaar.

• Terranca
Mailtje van Leaseweb NOC:
Dear Customer,

At the moment we experience troubles in the AMS-IX connections.

We are doing our utmost to solve this issue a.s.a.p.
As soon as we have more information available, we will publish it here.

Please be patient while we are working on this problem.

Regards,
LeaseWeb BV

[update 16:10]
There was an issue on the AMS-IX platform.
traffic flows are restoring.
We are waiting on AMS-IX NOC for an explanation
AMS-IX dus inderdaad.. wel leuk als je er door komt: AMS-IX grafiekjes. De dip is goed te zien :P

[Voor 27% gewijzigd door Terranca op 19-06-2008 16:18. Reden: Update van Leaseweb]

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:09
Binnenkort ga ik verhuizen naar een nieuwbouwappartement in een gebied met alleen maar KPN. De postcode check geeft maximaal 8Mb aan.

Nu lees is zo veel slechte reacties over internet dat ik aan het twijfelen om wel Telfort te nemen? Zijn er ook mensen in vergelijkbare situaties waarbij het wel uitstekend (over een lange periode) werkt?

Anders kijk ik toch maar eens naar XS4ALL. Welliswaar 2x zo duur maar een stabiele verbinding is ook wat waar.

Ik hoor het graag!

DJ-B schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:16:
Binnenkort ga ik verhuizen naar een nieuwbouwappartement in een gebied met alleen maar KPN. De postcode check geeft maximaal 8Mb aan.

Nu lees is zo veel slechte reacties over internet dat ik aan het twijfelen om wel Telfort te nemen? Zijn er ook mensen in vergelijkbare situaties waarbij het wel uitstekend (over een lange periode) werkt?

Anders kijk ik toch maar eens naar XS4ALL. Welliswaar 2x zo duur maar een stabiele verbinding is ook wat waar.

Ik hoor het graag!
waar lees je die slechte reacties dan? dat gaat haast alleen maar om de telefonie. qua internet verbinding is er nul komma nul verschil tussen xs4all en telfort als we het over stabiliteit hebben.

• marcellux
Heb sinds vandaag dan Telfort. Dit zijn mijn waarden met een Speedtouch WL780:

Uptime: 0 days, 0:45:20

Modulation: ANSI T1.413

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 8.000

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 1,36 / 16,71

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 9,5

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 3,5 / 8,0

SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 14,0

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0

FEC Errors (Up/Down): 0 / 0

CRC Errors (Up/Down): 0 / 2

HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

Kan iemand me zeggen of deze waarden goed zijn?

--------------------------------------------------------------------------------

• Terranca
marcellux schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:18:

Uptime: 0 days, 0:45:20

Modulation: ANSI T1.413

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 8.000

...
Vind vooral bovenstaande opvallend. Hij moduleert naar ADSL(1) (te zien aan ANSI T1.413) en gebruikt daar de maximale bandwidth.. kan me voorstellen dat als de modulation naar ADSL2 of ADSL2+ gaat, je er wel wat meer uit kan persen. Kan je dat ergens in de modem instellen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04
marcellux schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:18:
Prima, maar waarom twijfel je dan?
Je zal waarschijnlijk wel aan een adsl1 centrale hangen.

• Scandic2008
robotjoek schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:27:
[...]

Daar ben ik mee begonnen (kom van speedlinq, zonder problemen btw), maar daarvan zei Telfort dat ie kapot was en ik dus deze Zyxel 2602HW moest nemen, maar dat is dus ook de oplossing niet, maar wel €70,00 armer (voor niks, zoals het er nu uit ziet).
En ik wil eigenlijk niet van telefonie af, ze moeten gewoon zorgen dat het werkt, net als een week geleden, de sukkels.................

Alvast bedankt voor je reactie's !!!!!!!!
Idd ik was dat even vergeten.Was het ook niet zo dat het niet uitmaakte of je nu mobiel of met vaste telefoon gebeld werd ?
Is de nummerportering wel goed gegaan ? (vraag maar om niks te vergeten)
Je komt dus niet van analoog dus ik neem aan dat de porteringsvlag ook goed staat.
Tja,zo langzamerhand wordt het dan tijd dat ze een KPN specialist laten komen.
Je kunt hier gewoon om vragen zeker als je al van alles en nog wat hebt gedaan om het probleem op te lossen en ook de nodige kosten hebt gemaakt.

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-06 20:12
Vraagje,
heb waar ik woon(de) altijd Casema kabel gehad nooit problemen.

Ga nu binnekort verhuizen en zit te denken aan Telfort. Nadel is echter dat ik ca. 1250m van de centrale zit. Treedt er over deze afstand al een merkbaar verlies van snelheid op?
Weet dat dit wel het geval is met ADSL1, maar zelf geen ervaring met ADSL2.

Ook heb ik geen idee of de lijn kwaliteit van centrale naar mijn wijk in Alphen aan den Rijn ok is.

AMD Ryzen 3600, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x8Gb Cruscial Ballistix Sport LT 3200C16, Sapphire RX 5600 XT, Seasonic EVO-II 750W

Gkirmathal schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:29:
Vraagje,
heb waar ik woon(de) altijd Casema kabel gehad nooit problemen.

Ga nu binnekort verhuizen en zit te denken aan Telfort. Nadel is echter dat ik ca. 1250m van de centrale zit. Treedt er over deze afstand al een merkbaar verlies van snelheid op?
Weet dat dit wel het geval is met ADSL1, maar zelf geen ervaring met ADSL2.

Ook heb ik geen idee of de lijn kwaliteit van centrale naar mijn wijk in Alphen aan den Rijn ok is.
als dat écht de afstand is dan kan je met adsl2+ nog wel de 20 mbit halen als er verder geen problemen zijn.

• robotjoek
Scandic2008 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:28:
[...]

Idd ik was dat even vergeten.Was het ook niet zo dat het niet uitmaakte of je nu mobiel of met vaste telefoon gebeld werd ?
Is de nummerportering wel goed gegaan ? (vraag maar om niks te vergeten)
Je komt dus niet van analoog dus ik neem aan dat de porteringsvlag ook goed staat.
Tja,zo langzamerhand wordt het dan tijd dat ze een KPN specialist laten komen.
Je kunt hier gewoon om vragen zeker als je al van alles en nog wat hebt gedaan om het probleem op te lossen en ook de nodige kosten hebt gemaakt.
Nummerportering was al gebeurd bij overgang naar Sppedlinq, Telfort heeft de boel alleen overgenomen, en anders zou het de vorige week ook niet hebben kunnen werken toch....????
Waar moet ik die vlag zien dan ?????
en maakt idd niet uit van mobiel of vast, helaas.............

Onderzoek maar weer ff afwachten, en dan kijken wat het beste is !!!!!!!!!!!!!!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
richeh schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:09:
Hier ook last met Telfort.. Gewoon even de DNS servers van opendns gebruiken en je kunt weer (normaal) internetten.

edit:
Site van opendns is niet bereikbaar.. opendns: 208.67.222.222 en 208.67.220.220
Dat heeft er, net zoals bij de vorige AMS-IX hik, niets te maken.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• marcellux
job schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:26:
[...]
Prima, maar waarom twijfel je dan?
Je zal waarschijnlijk wel aan een adsl1 centrale hangen.
Ik twijfelde niet , ik wilde alleen weten of dit goed is zo!

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 14:12
Ik heb ook internet via telfort aangevraagd (zonder vaste lijn van kpn).
Vervolgens kreeg ik gisteren deze mail van telfort:
Uit onze gegevens blijkt dat een eerdere aanvraag van u is afgewezen met als reden: KPN kan niet leveren (kabel zit vol); laswerk benodigd.

Het volgende is het probleem. Na controle bij KPN blijkt dat wij uw Telfort ADSL aansluiting niet kunnen realiseren daar er geen beschikbaar aderpaar is. Dit houdt in dat het niet mogelijk is om uw Telfort ADSL aansluiting aan te leggen zolang u geen telefoonnummer hebt van KPN. De aanleg van uw Telfort ADSL aansluiting is echter wel mogelijk wanneer u een KPN telefoonnummer aanvraagt. Hiervoor kunt u bij KPN een één jarig contract afnemen. In dat geval krijgt u van KPN een telefoonnummer waarop wij uw Telfort ADSL aansluiting kunnen verhuizen.

Wanneer u hiervoor kiest dient u contact op te nemen met KPN voor het afsluiten van het contract. Zodra u het telefoonnummer hebt ontvangen kunt u aan ons doorgeven wat uw telefoonnummer wordt en per wanneer deze actief wordt. Wij zullen dan per die datum alsnog de realisering van uw Telfort ADSL aansluiting in gang zetten.
Ik begrijp hier niets van. Als ik internet zonder kpn abbo bestel, dan verwacht ik dat toch ook te krijgen. Nu kan dit ineens niet? Wat moet ik hiermee?

• Superseb
  • Laatst online: 24-06 11:52
Woops. Foutje

Vorige bewoners met ADSL/KPN telefoonabo?

[Voor 79% gewijzigd door Superseb op 19-06-2008 18:45]

• job
vrieske schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:31:
Ik heb ook internet via telfort aangevraagd (zonder vaste lijn van kpn).
Vervolgens kreeg ik gisteren deze mail van telfort:

Ik begrijp hier niets van. Als ik internet zonder kpn abbo bestel, dan verwacht ik dat toch ook te krijgen. Nu kan dit ineens niet? Wat moet ik hiermee?
Blijkbaar is het aderpaar wat naar jouw huis ligt niet aangesloten en moeten ze gaan "lassen".
Omdat dat lassen uiteraard weer extra geld voor kpn kost, willen ze dat alleen doen als je een vaste lijn aanvraagt. Kost je 10 euro per maand, na een jaar kan je dat opzeggen.

Je bent overigens niet de enige die dit overkomt hoor.

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 14:12
Superseb schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:35:
Woops. Foutje

Vorige bewoners met ADSL/KPN telefoonabo?
Ik *meen* dat ik de vorige bewoners hoorde zeggen dat ze scarlet adsl hadden, en de oude bewoners hebben er ook een dsl kastje weggehaald daarvan.

In dat geval staat kpn keihard te liegen(?)

• JorgV
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-02 22:08
Ook ff een vraagje:

heb nu Internetplusbellen van Planet, niet direct van KPN. In de startpost staat dat de procedure dan iets anders is (je hoeft zelf niet op te zeggen), maar ik krijg dat van de helpdesk niet bevestigd. Zij zeggen dat het voor elke provider hetzelfde werkt, en dat ik ook zelf moet opzeggen. Kan iemand die van Planet IPB is gekomen dat bevestigen of ontkennen? Mocht dat inderdaad anders gaan, waar kan ik dan terecht? Net zolang de helpdesk blijven bellen tot je iemand aan de lijn krijgt die het wel weet is ook niet de manier volgens mij...

Dezelfde medewerker kon mij ook niet garanderen dat mijn telefoonnummer behouden kon blijven, omdat dat niet van KPN zou zijn...? Commentaar?

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-06 23:56
vrieske schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:47:
[...]

Ik *meen* dat ik de vorige bewoners hoorde zeggen dat ze scarlet adsl hadden, en de oude bewoners hebben er ook een dsl kastje weggehaald daarvan.

In dat geval staat kpn keihard te liegen(?)
Het kan ook betekenen dat het aderpaar dat wel aangesloten zit bezet was toen de de aanvraag gedaan werd. Als er nog signaal van de vorige bewoner op stond en er is maar één aderpaar aanwezig dan zijn laswerkzaamheden inderdaad noodzakelijk om een nieuw vrij aderpaar te regelen.

Als dit zo was kun je alsnog een nieuwe aanvraag indienen.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

• marcellux
Ik heb net het modem verplaatst en heb nu ineens heel andere waarden dan voorheen?????
Bij modulation staat nu G.992.1 annex A en eerst stond er: Modulation: ANSI T1.413
Wat is er mis gegaan????

0 days, 3:36:47

Modulation: G.992.1 annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 256 / 4.288

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 240,92 / 257,55

Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 17,5

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 31,5 / 37,0

SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 7,5

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 60 / 0

FEC Errors (Up/Down): 0 / 0

CRC Errors (Up/Down): 0 / 993

HEC Errors (Up/Down): 0 / 462

• Scandic2008
JorgV schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:12:
Ook ff een vraagje:

heb nu Internetplusbellen van Planet, niet direct van KPN. In de startpost staat dat de procedure dan iets anders is (je hoeft zelf niet op te zeggen), maar ik krijg dat van de helpdesk niet bevestigd. Zij zeggen dat het voor elke provider hetzelfde werkt, en dat ik ook zelf moet opzeggen. Kan iemand die van Planet IPB is gekomen dat bevestigen of ontkennen? Mocht dat inderdaad anders gaan, waar kan ik dan terecht? Net zolang de helpdesk blijven bellen tot je iemand aan de lijn krijgt die het wel weet is ook niet de manier volgens mij...

Dezelfde medewerker kon mij ook niet garanderen dat mijn telefoonnummer behouden kon blijven, omdat dat niet van KPN zou zijn...? Commentaar?
Je moet gewoon zelf opzeggen.Je telefoonnummer zou je gewoon mee moeten kunnen nemen.
En als je de vinger een beetje aan de pols houdt,dan kun je probleemloos overstappen.(noteer even de naam van de persoon bij wie telefonisch hebt opgezegd en bevestig eea schriftelijk).Geef ook aan dat je overstapt naar Telfort (zodat ze je lijn niet gaan slopen).

• Scandic2008
robotjoek schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:41:
[...]

Nummerportering was al gebeurd bij overgang naar Sppedlinq, Telfort heeft de boel alleen overgenomen, en anders zou het de vorige week ook niet hebben kunnen werken toch....????
Waar moet ik die vlag zien dan ?????
en maakt idd niet uit van mobiel of vast, helaas.............

Onderzoek maar weer ff afwachten, en dan kijken wat het beste is !!!!!!!!!!!!!!
Vergeet de porteringsvlag want dat is in de centrale (en ik was even hardop aan het denken :+ )
Mijn advies is om iemand bij jou thuis te laten komen en daar onderzoek te laten verrichten.

• VickoNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

VickoNL

-----------

Ik heb een gek probleem met mijn Zyxel P-2602HW-D1A modem.
Internet werkt prima, totdat ik op een phpBB3 forum kom van een website. Internet valt dan binnen 1 minuut weg (op alle pc's) en ik kan er pas weer op als ik het modem even uit en aan heb gedaan.

Ik heb al gezocht naar dit probleem maar er is zo goed als niets over te vinden (Google niet, GoT niet).
Ik heb het modem al een keertje gereset, mocht niet baten.

Nu zag ik op de website van Telfort dat mijn firmware niet helemaal up to date is (ik heb V3.40(AJZ.1) en op de website van Telfort is 340AJZ2D0 te downloaden).
Echter voor ik hieraan begin, ik vind het namelijk een eng klusje omdat je het risico (is klein) loopt het modem te verprutsen, wil ik graag weten of jullie denken dat dit wel zin heeft?

Edit:
Oja, ik kan het modem ook alleen nog maar bedraad benaderen na het uitvallen van het internet, maar ook dan is internet niet actief

[Voor 8% gewijzigd door VickoNL op 19-06-2008 21:52]

• Scandic2008
FiestaG schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:51:
Internet werkt prima, totdat ik op een phpBB3 forum kom van een website. Internet valt dan binnen 1 minuut weg (op alle pc's) en ik kan er pas weer op als ik het modem even uit en aan heb gedaan.

Ik heb al gezocht naar dit probleem maar er is zo goed als niets over te vinden (Google niet, GoT niet).

Nu zag ik op de website van Telfort dat mijn firmware niet helemaal up to date is (ik heb V3.40(AJZ.1) en op de website van Telfort is 340AJZ2D0 te downloaden).
Echter voor ik hieraan begin, ik vind het namelijk een eng klusje omdat je het risico (is klein) loopt het modem te verprutsen, wil ik graag weten of jullie denken dat dit wel zin heeft?

Edit:
Oja, ik kan het modem ook alleen nog maar bedraad benaderen na het uitvallen van het internet, maar ook dan is internet niet actief
Bij firmwareupdate's tenzij vanuit de leverancier aangegeven,zeg ik altijd:if it ain't broken,.........
De vraag is of dat hier ook het geval is.Kun je een voorbeeld geven van en site met phpBB3 forum ?

• VickoNL
  • Niet online

VickoNL

-----------

Dit is het forum waar die eruit klapt: www.addonline.nl/forum

Ik vind het zo gek dat een forum ervoor kan zorgen dat het hele internet eruit klapt.. :?

[Voor 43% gewijzigd door VickoNL op 19-06-2008 22:12]

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:26

Ankh

|true

Ikheb zelf de update gedraait via de zyxel modem. Daar kan je het ook controlleren. Ik had een hoge cpu load op de zyxel, deze is nu voor de helft afgenomen. :) goeie vooruit gang dus!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Anoniem: 226221

marcellux schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:45:
Ik heb net het modem verplaatst en heb nu ineens heel andere waarden dan voorheen?????
Bij modulation staat nu G.992.1 annex A en eerst stond er: Modulation: ANSI T1.413
Wat is er mis gegaan????

0 days, 3:36:47

Modulation: G.992.1 annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 256 / 4.288

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 240,92 / 257,55

Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 17,5

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 31,5 / 37,0
Wat ik nog veel vreemder vind is dat je Line attenuation meer dan verviervoudigd is en up nu niet meer ongeveer de helft van down is... Heb je na het verplaatsen de boel soms met een andere kabel weer aangesloten? Een langere? Slechte aansluitingen? Niet goed vast geklikt...?

• marcellux
Wel met een andere bekabeling. Heb het modem uit de meterkast gehaald en boven bij de pc gezet.
Heb met origineel KPN telefoon snoer de afstand overbrugd ( koper draad )

• job
marcellux schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:46:
Wel met een andere bekabeling. Heb het modem uit de meterkast gehaald en boven bij de pc gezet.
Dat is sowieso een slecht plan.
Terug dat ding naar de meterkast.
En gewoon een utp naar je pc.

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik heb net op telfort een snelheidscheck gedaan. Heb gisteren telfort besteld.

Op mijn huisnummer (67) geeft de check 8mbit aan en m'n buren 65 en 69, 71, 73 krijgen 16mbit als ik hun huisnummer invul. We wonen allemaal in hetzelfde appartementencomplex (nr 37 t/m 73) en de meterkasten (ISRA punten) op de beganegrond staan allemaal bijelkaar. :s ?
Sommige andere bewoners krijgen overigens ook maar 8mbit volgens de check.

Is dit gewoon een foutje of kan dit echt? Afstand tot de wijkcentrale is overigens 1900m en zou volgens wikipedia tussen de 16 en 20mbit kunnen halen. De centrale is een geupgrade wijkcentrale. (ADSL2+)
Ik weet dat ik gewoon moet afwachten, maar ben gewoon nieuwsgierig.

[Voor 22% gewijzigd door KneppaH op 20-06-2008 08:18]

• Scandic2008
FiestaG schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:11:
Dit is het forum waar die eruit klapt: www.addonline.nl/forum

Ik vind het zo gek dat een forum ervoor kan zorgen dat het hele internet eruit klapt.. :?
Het heeft mi niks met een dergelijk forum te maken want het werkt gewoon met een Zyxel modem.
Wellicht toch de firmware vernieuwen.

• VickoNL
  • Niet online

VickoNL

-----------

Scandic2008 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:25:
[...]

Het heeft mi niks met een dergelijk forum te maken want het werkt gewoon met een Zyxel modem.
Wellicht toch de firmware vernieuwen.
Het probleem doet zich alleen voor als ik op dat forum kom.
Zelfs als het opgelost is met een firmware update vraag ik mij af waar het nou mis gaat of ging. CPU load van het modem komt overigens niet over de 10% tijdens het benaderen van website's.

Ik heb er weinig verstand van verder, vind het maar een vaag probleem :/
Vanavond ga ik de firmware updaten iniedergeval, ik zal nog even laten weten of dat het probleem heeft opgelost. :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:08
KneppaH schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 07:58:
Ik heb net op telfort een snelheidscheck gedaan. Heb gisteren telfort besteld.

Op mijn huisnummer (67) geeft de check 8mbit aan en m'n buren 65 en 69, 71, 73 krijgen 16mbit als ik hun huisnummer invul. We wonen allemaal in hetzelfde appartementencomplex (nr 37 t/m 73) en de meterkasten (ISRA punten) op de beganegrond staan allemaal bijelkaar. :s ?
Sommige andere bewoners krijgen overigens ook maar 8mbit volgens de check.

Is dit gewoon een foutje of kan dit echt? Afstand tot de wijkcentrale is overigens 1900m en zou volgens wikipedia tussen de 16 en 20mbit kunnen halen. De centrale is een geupgrade wijkcentrale. (ADSL2+)
Ik weet dat ik gewoon moet afwachten, maar ben gewoon nieuwsgierig.
De afstand zal wel groter zijn, anders kan je niet op de drempel van 8 en 16 balanceren. En sowieso op 1900m nog die snelheid halen is wel heel erg optimaal. Dat zijn bijna test/lab resultaten met een perfecte en schone lijn zonder andere aansluitingen of diensten in de bundel.

De lengte per huis kan misschien in metingen net een 50 meter verschillen wat je op de drempel zet van 8Mb of 16Mb, is weinig aan te doen. En misschien is die 8Mb wel net-aan te halen op dat adres door de lengte, dan maakt het dus weinig uit :)

[Voor 3% gewijzigd door bjck op 20-06-2008 09:54]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Superseb
  • Laatst online: 24-06 11:52
sander_t schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:04:
[...]

Het kan ook betekenen dat het aderpaar dat wel aangesloten zit bezet was toen de de aanvraag gedaan werd. Als er nog signaal van de vorige bewoner op stond en er is maar één aderpaar aanwezig dan zijn laswerkzaamheden inderdaad noodzakelijk om een nieuw vrij aderpaar te regelen.

Als dit zo was kun je alsnog een nieuwe aanvraag indienen.
Als de vorige bewoners of een KPN aansluiting of een ADSL aansluiting hebben, en jij hebt het aangevraagd als dedicated lijn dan is er waarschijnlijk maar 1 aderpaar beschikbaar en die is dan bezet.

Je kan dat even navragen en een nieuwe order aanvragen (als overname) maar volgens mij moet het ook via een "enige bewoner" order te regelen zijn.

• DesertStorm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08-2017
Heb Telfort internet + vast bellen sinds half jaar en heb weinig probleem gehad.
Maar gisterenmiddag is de internet verbinding zomaar uitgevallen en sindsdien niet meer opgekomen.
Paar keer gebeld met de helpdesk levert niets op.
Het probleem is dat de DSL lampje wel groen is maar het Internet lampje is rood (zilver modem).
Volgens de helpdesk krijg ik geen IP adres toegewijzen. Hoe dat komt wordt uitgezocht, maar dat beginnen ze pas na 5 dagen en kan nogeens 5 dagen duren (dus totaal 10 dagen uit de lucht), wordt mij verteld. Dat is echt belachelijk.
Weet iemand misschien een workaround of ook zoiets meegemaakt.
Alvast bedankt.

• robotjoek
Scandic2008 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:49:
[...]

Vergeet de porteringsvlag want dat is in de centrale (en ik was even hardop aan het denken :+ )
Mijn advies is om iemand bij jou thuis te laten komen en daar onderzoek te laten verrichten.
Nou dat gaat idd gebeuren, net een KPN monteur aan de lijn gehad (want de foon deed het weer) en deze komt maandagochtend ff checken, ben benieuwd.
Hou je op de hoogte !!!!!!!!!!!!!!!!!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:07
marcellux schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:46:
Ehm, je verlengt de kabel en je vind het raar dat je sync lager is :?

Verder,
Je zou zeggen dat je op een KPN centrale zit (met DSL2 lijnkaarten op DSL1 gecapt).. In dat geval is 8/1mbit syncen je max.
KneppaH schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 07:58:
en zou volgens wikipedia tussen de 16 en 20mbit kunnen halen.
Niet dus. Refereren naar die tabel of het plaatje met -zeer- optimistische waardes heeft geen zin..

[Voor 48% gewijzigd door BHQ op 20-06-2008 13:17]

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-06 22:15
Kan iemand mij vertellen of het zinvol is de bijgeleverde kabels van het modem in te korten om zodoende een (nog) betere SNR ratio te behalen?

• neographikal
  • Niet online
Welnee, er zit 1+km tussen jou en de centrale, die 20cm fatsoenlijke kabel gaat het hem niet doen :)

• Scandic2008
DesertStorm schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:34:
Heb Telfort internet + vast bellen sinds half jaar en heb weinig probleem gehad.
Maar gisterenmiddag is de internet verbinding zomaar uitgevallen en sindsdien niet meer opgekomen.
Het probleem is dat de DSL lampje wel groen is maar het Internet lampje is rood (zilver modem).
Volgens de helpdesk krijg ik geen IP adres toegewijzen. Hoe dat komt wordt uitgezocht, maar dat beginnen ze pas na 5 dagen en kan nogeens 5 dagen duren (dus totaal 10 dagen uit de lucht), wordt mij verteld. Dat is echt belachelijk.
Alvast bedankt.
Je krijgt dus geen IP-adres van de DHCP server van Telfort,en als dit echt zo is (aanname) dan kun jij er weinig aan doen helaas.

• DesertStorm
Scandic2008 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:53:
[...]

Je krijgt dus geen IP-adres van de DHCP server van Telfort,en als dit echt zo is (aanname) dan kun jij er weinig aan doen helaas.
Wat ik begrepen heb, was dat er gisterenmiddag een storing was geweest waardoor heel veel mensen geen IP-adres meer toebedeeld kregen (waaronder mijne).
Zijn er mensen die dit probleem al verholpen is en weer (plotseling) kan internetten?

• VickoNL
  • Niet online

VickoNL

-----------

FiestaG schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:51:

Edit:
Even voor de mensen die de search graag gebruiken (like me):
De firmware update lijkt de oplossing te zijn :)

Wat me de laatste tijd ook opvalt is dat als ik iets via FTP naar mijn site wil uploaden ik er soms best een dag vooruit kan trekken. Om de 5 seconden de verbinding weg, om gek van te worden.... 8)7 :? :(

FiestaG schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:35:
[...]

Even voor de mensen die de search graag gebruiken (like me):
De firmware update lijkt de oplossing te zijn :)
Sorry hoor, maar op welke pagina zie jij de firmware staan bij Telfort?

Must be blind i think....

Al gevonden. Ik heb nu V3.40(AJZ.1) en op de site staat 340AJZ2D0. Zou die upgrade alle ellende verhelpen? Denk het niet eigenlijk....

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 87350 op 20-06-2008 17:58]

Anoniem: 260455

Ik heb vandaag ook mijn Telfort installatiepakket binnen gekregen. Omdat ik bezig ben met mijn eigen huis sluit ik dat nog niet op stel en sprong aan. Daarnaast staat in de brief dat mijn verbinding 27 juni pas opgeleverd wordt, dus ik denk ook niet dat het zin heeft om dat nu al aan te gaan sluiten?

Wat ik nu nog moet doen is huistelefoons kopen. Echter, ik weet eigenlijk niet wat ik met die nummerweergave moet. Bij mijn ouders thuis hebben we telefonie van @home (Ziggo inmiddels), en dat is bellen via de kabel. Daarom moet het telefoontoestel zogenaamde FSK nummerweergave hebben.

Echter, Telfort is telefonie via ADSL. Ik weet niet of dat wat uitmaakt qua welke nummerweergave het telefoontoestel moet hebben? Is DTMF dan genoeg of moet ik alsnog FSK nummerweergave hebben? :)

• Scandic2008
Anoniem: 260455 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:01:

Echter, Telfort is telefonie via ADSL. Ik weet niet of dat wat uitmaakt qua welke nummerweergave het telefoontoestel moet hebben? Is DTMF dan genoeg of moet ik alsnog FSK nummerweergave hebben? :)
Modem staat standaard op DTMF.

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-06 10:33
Even een vraag van een speedlinq overzetting:

volgens brief ben ik gister overgezet (waar ik niks van heb gemerkt by the way).
Ik kan nu inloggen op MijnTelfort, dus ik denk: ik zet het abbo gelijk om naar Telfort (ivm hogere snelheid voor evenveel).

ik krijg echter de melding dat dit niet kan en dat ik de helpdesk moet bellen.

Iemand hier ervaring mee? Kan het zijn dat het over een paar dagen wel online kan, of moet ik toch maar proberen te bellen?

Anoniem: 226221

Hier een andere Speedlinq migrant: ze zetten je eerst administratief over, dus inloggen op mijn Telfort en de Telfort mail kunnen gebruiken. Later word je technisch omgezet, dan krijg je ook een Telfort IP adres. Pas als dat gebeurd is, kun je om naar het 20 Mb abo. Daar zat bij mij een ruime 3 weken tussen.
Het hangt van je netwerk af hoeveel je van die technische omzetting merkt, maar hierover word je - is mijn ervaring - goed geinformeerd in de brief die je daarover krijgt. Die komt dus ook na dat inlog verhaal.

• miloman
  • Laatst online: 22-01-2009
arieh schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:41:
Even een vraag van een speedlinq overzetting:

volgens brief ben ik gister overgezet (waar ik niks van heb gemerkt by the way).
Ik kan nu inloggen op MijnTelfort, dus ik denk: ik zet het abbo gelijk om naar Telfort (ivm hogere snelheid voor evenveel).

ik krijg echter de melding dat dit niet kan en dat ik de helpdesk moet bellen.

Iemand hier ervaring mee? Kan het zijn dat het over een paar dagen wel online kan, of moet ik toch maar proberen te bellen?
Heb hetzelfde (brief deze week gekregen). Teleurstellend, want zowel in de brief als op www.telfort.nl/speedlinq staat dat je het online kunt wijzigen. Dus niet. Hadden ze op z'n minst wel ergens duidelijk kunnen vertellen wanneer dat dan wel kan.
Kan ik nog steeds niet van m'n KPN abo af :(

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 22:41
Ik heb sinds vandaag ook Telfort 20Mb. Alles werkt prima, hij traint in op 21300 kbps / 1125 kbps, en het opzetten was een fluitje van een cent. Alleen vind ik Wireless wat traag. Als ik via een ethernetkabel aangesloten ben, kan ik met 2,1 MB/s downloaden van bijvoorbeeld de 100MB file speedtest bij eweka of speedtest.bbned.nl, maar als ik met Wireless aangesloten zit, gaat ie 'maar' met 1,2 MB/s. Het lijkt mij dat Wireless ook wel de hoogste snelheid zou moeten kunnen halen.

Specs:
P-2602HW-D1A (zilveren wifi modem)
V3.40(AJZ.4)

Wifi is WPA2 protected. Het modem/AP staat in dezelfde kamer, 5 meter verderop, en met Netstumbler zie ik een stuk of 5 andere AP's, maar die zitten op channel 1 of 11, en ik op 7

geprobeerd met een iMac, een Macbook en een Zepto laptop.

Iemand een idee?

[Voor 10% gewijzigd door Surfer op 21-06-2008 13:24]

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-06 18:13
DesertStorm schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:34:
Alvast bedankt.
Ik heb ook sinds donderdagmiddag gekloot, na een half jaar probleemloos internet.

De lijn blijft klapperen, dus ik heb mijn SNRM (18 dB) "teruggeschroefde" Speedtouch 716 er weer eens tussengehangen, en dan werkt het WEL, zij het op een lagere snelheid (5 Mbps i.p.v. 7 Mbps wat ik had met het Telfort ZyXEL modem).

Het lijkt er dus op dat de Speedlinq drama's (waar ik mooi van af was) weer terugkomen :(

Ook op www.watismijnip.nl krijg ik nu een Hostname: 195-240-xxx-xxx.ip.tiscali.nl hostname in plaats van een 82-168-yyy-yyy.ip.telfort.nl hostname.

Getverdegetverdegetver ....

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:54
Surfer schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:05:
Ik heb sinds vandaag ook Telfort 20Mb. Alles werkt prima, hij traint in op 21300 kbps / 1125 kbps, en het opzetten was een fluitje van een cent. Alleen vind ik Wireless wat traag. Als ik via een ethernetkabel aangesloten ben, kan ik met 2,1 MB/s downloaden van bijvoorbeeld de 100MB file speedtest bij eweka of speedtest.bbned.nl, maar als ik met Wireless aangesloten zit, gaat ie 'maar' met 1,2 MB/s. Het lijkt mij dat Wireless ook wel de hoogste snelheid zou moeten kunnen halen.

Specs:
P-2602HW-D1A (zilveren wifi modem)
V3.40(AJZ.4)

Wifi is WPA2 protected.

geprobeerd met een iMac, een Macbook en een Zepto laptop.

Iemand een idee?
AJZ.4 ?

Op de site van Telfort hebben ze alleen nog de AJZ.2 versie staan en dat is volgens het modem ook de nieuwste versie..

• Surfer
  • Laatst online: 06-06 22:41
Dennis-L schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:23:
[...]

AJZ.4 ?

Op de site van Telfort hebben ze alleen nog de AJZ.2 versie staan en dat is volgens het modem ook de nieuwste versie..
Toch staat het er echt. Directe copy/paste vanuit de interface van het modem, en hij komt zo uit de doos (die ik eergisteren heb gekregen)

Current Firmware Version: V3.40(AJZ.4)

[Voor 7% gewijzigd door Surfer op 21-06-2008 13:27]

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:54
Surfer schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:26:
[...]

Toch staat het er echt. Directe copy/paste vanuit de interface van het modem, en hij komt zo uit de doos (die ik eergisteren heb gekregen)

Current Firmware Version: V3.40(AJZ.4)
Hmm oké 8)

• jejeh
  • Laatst online: 22:32
kom op telfort je kan het. 8)7

hehehe nog 3 uurtjes en dan is mijn lijn al 24 uur up,das maanden geleden.
zou mijn belletje dan geholpen hebben.

fingers crossed.

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-06 14:40
Vanochtend weer een klapperende lijn... :( Dit na hetzelfde probleem een week ongeveer terug. Gedurende die week wel een stabiele verbinding gehad.

Belletje naar de helpdesk en aldaar de lijnkaart laten resetten. Tijdje later weer 'stabiele' verbinding (half uur up nu woohoo). Tijdens het belletje ook maar even aangekaart dat dit tweede keer in een week tijd was. Ik opperde dat wellicht lijnkaart in de centrale niet helemaal ok was, werd een notitie van gemaakt (geen idee of het wat uitmaakt maar goed; staat het iig bij hun in het systeem).

Ben benieuwd hoe lang ie het blijft doen... Elke keer 2 euro lappen voor helpdesk om weer een 'stabiele' verbinding te krijgen is ook niet ideaal. :X

• Scandic2008
HansH schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:55:
Vanochtend weer een klapperende lijn... :( Dit na hetzelfde probleem een week ongeveer terug. Gedurende die week wel een stabiele verbinding gehad.

Belletje naar de helpdesk en aldaar de lijnkaart laten resetten. Tijdje later weer 'stabiele' verbinding (half uur up nu woohoo). Tijdens het belletje ook maar even aangekaart dat dit tweede keer in een week tijd was. Ik opperde dat wellicht lijnkaart in de centrale niet helemaal ok was, werd een notitie van gemaakt (geen idee of het wat uitmaakt maar goed; staat het iig bij hun in het systeem).

Ben benieuwd hoe lang ie het blijft doen... Elke keer 2 euro lappen voor helpdesk om weer een 'stabiele' verbinding te krijgen is ook niet ideaal. :X
Het is voor hun een fluitje van een cent om je snelheid (ISP router) even te verlagen,dus wellicht is dat een voorstel voor de volgende keer ?

• DesertStorm
Volkert schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:08:
[...]

Ik heb ook sinds donderdagmiddag gekloot, na een half jaar probleemloos internet.

De lijn blijft klapperen, dus ik heb mijn SNRM (18 dB) "teruggeschroefde" Speedtouch 716 er weer eens tussengehangen, en dan werkt het WEL, zij het op een lagere snelheid (5 Mbps i.p.v. 7 Mbps wat ik had met het Telfort ZyXEL modem).

Het lijkt er dus op dat de Speedlinq drama's (waar ik mooi van af was) weer terugkomen :(

Ook op www.watismijnip.nl krijg ik nu een Hostname: 195-240-xxx-xxx.ip.tiscali.nl hostname in plaats van een 82-168-yyy-yyy.ip.telfort.nl hostname.

Getverdegetverdegetver ....
Wat is het Speedlinq drama, die ken ik niet. Zat hiervoor 2 jaar bij Wanadoo/Orange Internet en was nooit langer dan paar uur uitgevallen. De lijn kwaliteit was niet denderen met zo’n Livebox maar viel in ieder geval niet uit.
Zou ik dan een IP-adres krijgen van Telfort als ik een andere modem (als ik die ergens mag lenen) er tussen zet ?

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-06 18:13
DesertStorm schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:48:
[...]

Wat is het Speedlinq drama, die ken ik niet. Zat hiervoor 2 jaar bij Wanadoo/Orange Internet en was nooit langer dan paar uur uitgevallen. De lijn kwaliteit was niet denderen met zo’n Livebox maar viel in ieder geval niet uit.
Zou ik dan een IP-adres krijgen van Telfort als ik een andere modem (als ik die ergens mag lenen) er tussen zet ?
Ik heb een tijdje Speedlinq op aderpaar 1 gehad, en niets dan gekloot met klapperende lijnen op de default instellingen. Volgens mij hebben honderden mensen hier last van gehad als ik de forums zo nalees. Door de signaal/ruis verhouding marge van de Speedtouch 716 op te schroeven met de DMT tool, kreeg ik hem re-de-lijk stabiel op ongeveer 5 Mbps.

Telfort met ZyXEL modem op aderpaar 2 heb ik in december 2007 erbijgenomen en dat werkte vlekkeloos op default instellingen met 7 Mbps. Tot afgelopen donderdagmiddag dus.

Speedlinq heb ik gelukkig sinds maart 2008 niet meer, maar de instabiele Speedlinq lijn lijkt nu dus helaas overgewaaid naar het 2e aderpaar.

Ik denk dat het een soort "profiel in de centrale" probleem is; in mijn geval geeft een Speedlinq en een Tiscali profiel dus een probleem, en een native Telfort profiel niet.

Ik zie het even aan; misschien lost het zichzelf op, en anders maar bellen en het proberen uit te leggen.

En o ja: De DMT tool werkt niet met ZyXEL modems; dus je kunt hiermee niet "spelen" met de stabiliteit t.o.v. de snelheid.

Mijn advies dus: probeer een tweakable Speedtouch modem ergens te regelen, dan kun je in ieder geval verder testen.

[Voor 8% gewijzigd door Volkert op 21-06-2008 16:22]

• DesertStorm
Volkert schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:15:
[...]

Ik heb een tijdje Speedlinq op aderpaar 1 gehad, en niets dan gekloot met klapperende lijnen op de default instellingen. Volgens mij hebben honderden mensen hier last van gehad als ik de forums zo nalees. Door de signaal/ruis verhouding marge van de Speedtouch 716 op te schroeven met de DMT tool, kreeg ik hem re-de-lijk stabiel op ongeveer 5 Mbps.

Telfort met ZyXEL modem op aderpaar 2 heb ik in december 2007 erbijgenomen en dat werkte vlekkeloos op default instellingen met 7 Mbps. Tot afgelopen donderdagmiddag dus.

Speedlinq heb ik gelukkig sinds maart 2008 niet meer, maar de instabiele Speedlinq lijn lijkt nu dus helaas overgewaaid naar het 2e aderpaar.

Ik denk dat het een soort "profiel in de centrale" probleem is; in mijn geval geeft een Speedlinq en een Tiscali profiel dus een probleem, en een native Telfort profiel niet.

Ik zie het even aan; misschien lost het zichzelf op, en anders maar bellen en het proberen uit te leggen.

En o ja: De DMT tool werkt niet met ZyXEL modems; dus je kunt hiermee niet "spelen" met de stabiliteit t.o.v. de snelheid.

Mijn advies dus: probeer een tweakable Speedtouch modem ergens te regelen, dan kun je in ieder geval verder testen.
Mijn internet verbinding is weer terug, krijg weer de oude IP adres weer verschijnen in de Zyxel modem. Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee