Telfort Internet ervaringen topic - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 68.578 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07 07:37
Internet en telefoon valt af en toe bij mij uit, maar binnen paar minuten doet ie het weer
Telefoon valt halverwege het gesprek uit, wat dus ontzettend irritant is

Kan het misschien aan de bedradingen liggen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat het onder het kopje 'system status'. Die link zie ik op jouw screenshot ook (de eerste optie onder maintenance). Heb je daar al gekeken?

Edit: Laat maar, ik loop te ijlen. Tijd om te gaan slapen :z

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
jacky00 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:07:
Internet en telefoon valt af en toe bij mij uit, maar binnen paar minuten doet ie het weer

Valt je ADSL ook weg op dat moment? Dan gaat het DSL lampje knipperen en is het internet lampje even uit ook.

Dan valt alles weg op dat moment en kan dat heel goed aan je bekabeling liggen in huis of aan de lijn buitenshuis (of snelheid is te hoog). Als het intern goed is moet je het de helpdesk melden dat je verbinding instabiel is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 17:43

o_f_course

Och...

jacky00 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:07:

Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je al gekeken bij de help van Zyxel (zie de startpost). Tijd om te gaan slapen... morgen weer een lange dag... :z

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Forums worden over het algemeen bezocht om te klagen dat iets het niet doet, dus laat ik maar eens iets unieks doen :*)

Ik ben tot nu toe uitermate tevreden over Telfort. Het aanvragen ging simpel via internet en briefje thuis. Alles werd netjes geleverd en toen ik de kabel had aangesloten werkte alles prima. Telefonie is idd soms buggy, maar ja hoe lang bestaat voip nou en wat mag je nou zeuren voor die paar rotcenten.

Ik had opeens gisteren geen internet meer. Ik vandaag bellen (op mijn werk .... ik ben een nederlander >:) ). Geen probleem mijnheer: we gaan direct uw lijn doormeten enzo. Dus ik vraag; kan het mijn slecht aangesloten kabeltje in mijn huis zijn. Hij zegt; sluiten we niet uit, maar we gaan het gewoon even doormeten. Dat is nou service! Netjes!

Dus net alles getest en het bleek mijn kabel te zijn, dus ik zal ze morgen even bellen.

Anywho. Ik ben blij dat ik van fiberworld afben. Werkt prima dit. Hulde!

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21

renedepe

wheeeeelp!!!

Scharnout schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:10:
Telefonie is idd soms buggy, maar ja hoe lang bestaat voip nou en wat mag je nou zeuren voor die paar rotcenten....
Ja, zo kan je alles wel weg wuifen. VOIP bestaat lang zat (er zijn dan ook genoeg VOIP aanbieders die wel werken) en 10 euro vind ik zeker niet een paar rotcenten. Bij de kaashema betaalde ik maar 4.95 en dat werkte tenminste altijd.

Maar buiten dat, al koste het maar 2 euro. Ik wil dat werkt waar ik voor betaal.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

renedepe schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:08:
[...]

Ja, zo kan je alles wel weg wuifen. VOIP bestaat lang zat (er zijn dan ook genoeg VOIP aanbieders die wel werken) en 10 euro vind ik zeker niet een paar rotcenten. Bij de kaashema betaalde ik maar 4.95 en dat werkte tenminste altijd.

Maar buiten dat, al koste het maar 2 euro. Ik wil dat werkt waar ik voor betaal.
Waarom ben je dan weggegaan bij Casema? :P
En je kan het zo opzeggen en bij iemand anders afnemen hoor. Geen verplichtingen.

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21

renedepe

wheeeeelp!!!

Scharnout schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:16:
[...]

Waarom ben je dan weggegaan bij Casema? :P
En je kan het zo opzeggen en bij iemand anders afnemen hoor. Geen verplichtingen.
Omdat casema veel te duur was en ik een ruzietje met ze had gehad over dat nieuwe klanten alles krijgen en dat je als bestaande klant met alle producten de hik kunt krijgen. Daarom. En dat zo opzeggen lijkt me lastig met een jaarcontract. En dat wil ik ook helemaal niet want buiten de vele telfonie storingen ben ik kwa internet verbinding en de hele aansluitprocedure hardstikke tevreden met telfort. Dat heb ik (en meerdere met mij) ook al meerdere keren gezegd. Maar blijkbaar is dat moeilijk te bevatten voor de telfort fanatieke aanhangers.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 15:26
Hierbij wil ik even mijn frustraties over Telfort kwijt. Ik had hier een tijdje geleden al gepost over mijn problemen met Telfort (geen DSL signaal). Aanstaande maandag zal het precies 2 maanden geleden zijn dat Telfort bij mij een signaal zou leveren. Uiteraard is dit niet gebeurt en daarom kan ik maandag mijn contract opzeggen :/

Wat mij zo boos maakt is dat er in deze twee maanden helemaal niets is gedaan om het probleem op te lossen. Er is een ticket op 16 april aangemaakt door Telfort richting KPN. Deze ticket was op 23 mei zonder reden door KPN gesloten. De helpdeskmedewerkers van Telfort keken in hun eigen systeem en zagen dat dit ticket nog open was, en dus kwamen ze telkens met het verhaal dat ik nog zou moeten wachten. Uiteindelijk, na vele boze telefoontjes, zag een medewerker dat het ticket gesloten was en heeft daarom uiteindelijk een nieuwe aangemaakt 8)7 Deze keer kwam er wel een monteur van KPN langs om de boel na te kijken. Hij keek 5 min. naar hoe de boel was aangesloten en ging weer weg met de belofte om mij na een kwartier weer terug te bellen. Hij zou iets bij de centrale na moeten kijken.

En uiteraard is dit ook niet gebeurt. En als ik Telfort hierover bel kunnen zij hier natuurlijk niets zeggen omdat KPN er mee bezig is.

In ieder geval, ik ben blij dat ik er straks van af bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:42
renedepe schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:08:
[...]

Dat vind ik ook: Telfort zegt niet in de reclame: neem Telfort telefonie, maar accepteer dan dat het er gemiddeld een keer per week uren niet gebruikt kan worden. Als ze dat erbij gezegd hadden, dan had ik het niet genomen.
Ik verwacht van Telfort dat ze alle moeite doen om de bestaande problemen op te lossen en er voor te zorgen dat de problemen met telefonie in de toekomst niet meer voorkomen.

Ik vind telefonie vergelijkbaar met water uit de kraan: je verwacht dat wanneer je de kraan opendoet dat er water uitkomt. Komt er geen water uit dan merk je pas de gevolgen: niet meer kunnen douchen, niet meer het toilet kunnen doorspoelen, niet meer tandenpoetsen, eten niet meer kunnen koken, geen koffie of thee kunnen zetten etc.

Telefonie is eigenlijk een eerste levensbehoefte geworden, waar je blindelings op moet kunnen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toad schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:21:

Telefonie is eigenlijk een eerste levensbehoefte geworden, waar je blindelings op moet kunnen vertrouwen.
Mooi, kan het BTW-tarief voor telefonie ook naar 6% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Telefonie van Telfort is inderdaad drama heb hier al diverse malen problemen uitgelegd. Als het al werkt zitten er ook nog haken en ogen aan (4/5 over laten gaan als ik bel vanaf vast/mobiel naar mn ouders zij horen slechts 1x overgaan).

Ik baal er nog steeds van dat ik mijn ouders Telfort heb aangeraden. Hoopte door KPN lijn dat beter zou werken dan Alice of Tele2 maar achteraf beter voor Tele2 kunnen kiezen voor 10 euro meer zelfde aanbod maar WEL een werkende telefoon lijn (Ik heb zelf nog oud abo van Tele2 Compleet en vast bellen werkt heerlijk). De maanden worden geteld hoe eerder ik ze hier vanaf kan helpen hoe beter.

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 13-06-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toad schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:35:
[...]

Ik zit in het centrum van Vlaardingen. Centrale is volgens mij aan de Westhavenkade.
Hmm, ik zit op Holy en heb eigenlijk sporadisch problemen. Hoop dat ze toch een oplossing voor je vinden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Yes! Vandaag pakketje binnen gekregen, en de laatste brief met alle gegevens!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:14
mavi schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:13:
Hierbij wil ik even mijn frustraties over Telfort kwijt. Ik had hier een tijdje geleden al gepost over mijn problemen met Telfort (geen DSL signaal). Aanstaande maandag zal het precies 2 maanden geleden zijn dat Telfort bij mij een signaal zou leveren. Uiteraard is dit niet gebeurt en daarom kan ik maandag mijn contract opzeggen :/
Woah, al 2 maanden geen internet, hoe hou je het uit? Bij mij had het 2 juni opgeleverd moeten zijn maar gaat het DSL lampje ook niet branden. De eerste dagen zei de helpdesk dat ik nog maar even moest wachten of het andere aderpaar kon proberen... maar woensdag 4 juni is dan toch een ticket aangemaakt. Afgelopen woensdag nog maar eens gebeld, maar weer weten ze eigenlijk niet wat de status is (waarschijnlijk is KPN er mee bezig, wacht nog maar even af...). Het frustrerend is dat je gewoon niet het idee hebt dat ze het onder controle hebben, niemand die eens duidelijk kan vertellen wat de status is of wat er aangedaan wordt. Het regent woorden als: 'waarschijnlijk', 'misschien', 'afwachten'. Jou verhaal versterkt mijn vertrouwen nu ook weer niet echt...

Overigens zit ik net hun voorwaarden te lezen en daarin staat het volgende:
4.9 De Klant is gehouden om geleverde Dienst(en) binnen 10 werkdagen na levering op gebreken te controleren en eventueel geconstateerde gebreken per post schriftelijk te melden aan Telfort. Gebreken die bij levering niet kunnen worden geconstateerd of niet aanwezig zijn, dienen steeds binnen bekwame tijd nadat deze redelijkerwijs kunnen worden geconstateerd aan Telfort te worden gemeld. Gebreken moeten binnen de periode van 14 dagen na constatering gemeld worden, op straffe van verval van het recht van beroep op een tekortkoming.
Moet ik na telefonisch nu ook nog schriftelijk aangeven geen verbinding te hebben omdat anders mijn rechten vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-03 22:36
Gebruik je het originele tele2 modem dan? Daar kun je zelf toch niets op instellen?
als je naar DEZE site gaat. Geeft dat dan aan dat je via telfort internet?
Mothergoose schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:03:
[...]

Klinkt aannemelijk, Ja ik heb het IP adres gechecked en ik internet nu echt via Telfort.
Ik gebruik dezelfde modem (geen veranderingen in draadjes ed.) alleen de instellingen gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 09:58
vandaag maar eens gaan "prutsen" met het israpunt.[ ivm klapperlijn ]
ben eens gaan testen op de aftakkingen die boven en beneden nog zaten.
op beide aansluitingen had ik dus dsl signaal.

heb de zooi eraf gemieterd aan het israpunt.
nu zijn die lijnen zo dood als een pier.

als dit ook niet werkt dan begin ik maar eens te bellen.
heb zelf al mijn adsl2plus teruggezet via telnet naar een adsl2 profiel [ ook geen resultaaat ]

ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 15:26
croxz schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:53:
[...]

Woah, al 2 maanden geen internet, hoe hou je het uit? Bij mij had het 2 juni opgeleverd moeten zijn maar gaat het DSL lampje ook niet branden. De eerste dagen zei de helpdesk dat ik nog maar even moest wachten of het andere aderpaar kon proberen... maar woensdag 4 juni is dan toch een ticket aangemaakt. Afgelopen woensdag nog maar eens gebeld, maar weer weten ze eigenlijk niet wat de status is (waarschijnlijk is KPN er mee bezig, wacht nog maar even af...). Het frustrerend is dat je gewoon niet het idee hebt dat ze het onder controle hebben, niemand die eens duidelijk kan vertellen wat de status is of wat er aangedaan wordt. Het regent woorden als: 'waarschijnlijk', 'misschien', 'afwachten'. Jou verhaal versterkt mijn vertrouwen nu ook weer niet echt...

Overigens zit ik net hun voorwaarden te lezen en daarin staat het volgende:

[...]

Moet ik na telefonisch nu ook nog schriftelijk aangeven geen verbinding te hebben omdat anders mijn rechten vervallen?
Gelukkig heb ik wel internet toegang op werk :/

Ik hoop voor je dat KPN wel zijn verantwoordelijkheid neemt en het ticket wel behandeld. Telfort zegt dat het 5-10 werkdagen kan duren voordat KPN contact met je opneemt. Ik snap trouwens niet hoe Telfort hiermee wegkomt. Ze verkopen een product maar nemen zelf geen verantwoordelijkheid. Zodra ze het ticket naar KPN sturen, en dit doen ze heel vaak en heel snel, denken ze dat het niet meer hun verantwoordelijkheid is. :( Maar ondertussen schrijven ze wel het bedrag af van je rekening.

Of je een storing schriftelijk moet melden weet ik niet. Heb het zelf niet gedaan, had dezelfde dag nog contact met ze opgenomen. En elke agent die je spreekt maakt een korte samenvatting van het gesprek en dit wordt dan in het systeem opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had Telfort internet besteld maar die lieten me na 2 weken weten dat het niet mogelijk was om de een of andere reden :S weet iemand hoe dit kan? ik had de ingangsdatum op 1 juli gezet en dat was de einddatum van mijn huidige contract dus wat was het probleem dan?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:41:
ik had Telfort internet besteld maar die lieten me na 2 weken weten dat het niet mogelijk was om de een of andere reden :S weet iemand hoe dit kan?
Vraag het ze :? Like jeez.
Telefoonlijn bezet, geen vrij koperpaar, gegevens kloppen niet, whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:05
jejeh schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:26:

heb de zooi eraf gemieterd aan het israpunt.
nu zijn die lijnen zo dood als een pier.

als dit ook niet werkt dan begin ik maar eens te bellen.
heb zelf al mijn adsl2plus teruggezet via telnet naar een adsl2 profiel [ ook geen resultaaat ]

ben benieuwd.
Had afgelopen week een klapperende lijn. Aantal dingen geprobeerd waaronder de modem (hard) resetten. Afgelopen donderdag was het zo erg dat er max 30 seconden verbinding was. Helpdesk gebeld en was redelijk snel aan de beurt. Nadat door de helpdesk de lijnkaart gereset was in de centrale en op aanraden van de helpdesk een uurtje de ethernetkabel uit de modem was de verbinding weer stabiel (50 uur up and running).

Al met al een positief helpdesk verhaal, had erger verwacht na het lezen van enkele berichten hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
mavi schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:13:

Wat mij zo boos maakt is dat er in deze twee maanden helemaal niets is gedaan om het probleem op te lossen. Er is een ticket op 16 april aangemaakt door Telfort richting KPN. Deze ticket was op 23 mei zonder reden door KPN gesloten. De helpdeskmedewerkers van Telfort keken in hun eigen systeem en zagen dat dit ticket nog open was, en dus kwamen ze telkens met het verhaal dat ik nog zou moeten wachten. Uiteindelijk, na vele boze telefoontjes, zag een medewerker dat het ticket gesloten was en heeft daarom uiteindelijk een nieuwe aangemaakt 8)7 Deze keer kwam er wel een monteur van KPN langs om de boel na te kijken. Hij keek 5 min. naar hoe de boel was aangesloten en ging weer weg met de belofte om mij na een kwartier weer terug te bellen. Hij zou iets bij de centrale na moeten kijken.

En uiteraard is dit ook niet gebeurt. En als ik Telfort hierover bel kunnen zij hier natuurlijk niets zeggen omdat KPN er mee bezig is.

In ieder geval, ik ben blij dat ik er straks van af bent.
Waarom neem je niet een andere ingang en wel die van KPN als je het via Telfort niet gaat lukken ?
Er zijn altijd wel ergens een aantal mensen die je willen helpen om het probleem op te lossen,want dit is natuurlijk te gek voor woorden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:41:
ik had Telfort internet besteld maar die lieten me na 2 weken weten dat het niet mogelijk was om de een of andere reden :S weet iemand hoe dit kan? ik had de ingangsdatum op 1 juli gezet en dat was de einddatum van mijn huidige contract dus wat was het probleem dan?
Die reden staat als het goed is gewoon in de brief die je gehad hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

jejeh schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:26:
Dus jij hebt je aftakkingen voor je splitter zitten?
Geen wonder dat je lijn klappert.

Gewoon lekker opnieuw aansluiten, en dan goed.
Korte lijn tussen isra en splitter. Pas na je splitter gaan aftakken.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 14-06-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
HansH schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:01:
[...]

Had afgelopen week een klapperende lijn. Aantal dingen geprobeerd waaronder de modem (hard) resetten. Afgelopen donderdag was het zo erg dat er max 30 seconden verbinding was. Helpdesk gebeld en was redelijk snel aan de beurt. Nadat door de helpdesk de lijnkaart gereset was in de centrale en op aanraden van de helpdesk een uurtje de ethernetkabel uit de modem was de verbinding weer stabiel (50 uur up and running).

Al met al een positief helpdesk verhaal, had erger verwacht na het lezen van enkele berichten hier :).
Ben wel benieuwd hoelang je nu een stabiele blijft houden.Anders misschien vanuit de ISP router je snelheid reduceren (afankelijk van je ervaringen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
job schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:29:
[...]
Dus jij hebt je aftakkingen voor je splitter zitten?
splitter ?
die heb ik helemaal niet.
had een kale lijn zonder telefonie.
lijn is nu al een paar uur stabiel.
heeft sinds 2 mnd kuren,daarvoor maanden geen klachten gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door jejeh op 14-06-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik ook. Twee jaar probleemloos gedraaid. Toen kreeg ik een klapperlijn (met 2 Mbit...). Bleek (toch) aan de aftakking naar de slaapkamer te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togvet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 20:09
worker schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:38:
[...]

Ik bedoel dat laatste. Ik kan die info niet vinden! Ik heb een Zyxel 2602H, en die heeft op de pagina waar je komt nadat je hebt ingelogd GEEN informatie over snelheden.
Dat andere (met die diagnostics) heb ik wel gevonden.

-plaatje-
Dit is inderdaad de interface van de oudere zwarte ZyXELs. Kijk eens onder maintenance bij system status.
Als je op ADSL2 verbonden bent zit je op een ADSL2+ kaart, maar mag je niet op ADSL2+ verbinden omdat:
Je via het KPN ADSL netwerk bent aangesloten op Telfort
Het is niet zo dat als je gebruik maakt van het kpn netwerk je verbinding per definitie ingesteld staat op 8mb. Via het kpn netwerk wordt normaliter ook gewoon 20mb geleverd behalve als, zoals jij ook al aangeeft, niet alle kaarten in die centrale adsl2+ aankunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
Scandic2008 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:34:
[...]

Ben wel benieuwd hoelang je nu een stabiele blijft houden.Anders misschien vanuit de ISP router je snelheid reduceren (afankelijk van je ervaringen)
Snelheid zit op het oude niveau; haalde altijd rond de 17Mb. Op dit moment 16972kpb en dat is onveranderd gebleven sinds het belletje met de helpdesk (ongeveer 60 uur uptime nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
HansH schreef op zondag 15 juni 2008 @ 01:49:
[...]

Snelheid zit op het oude niveau; haalde altijd rond de 17Mb. Op dit moment 16972kpb en dat is onveranderd gebleven sinds het belletje met de helpdesk (ongeveer 60 uur uptime nu).
Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 9"\

kijk daar eens naar in .
bij mij is ie bijna 6 uur up,blijkbaar toch vanacht down geweest.
maar de intrain waardes up/down zijn nog hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door jejeh op 15-06-2008 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
jejeh schreef op zondag 15 juni 2008 @ 09:05:
[...]

Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 9"\

kijk daar eens naar in .
bij mij is ie bijna 6 uur up,blijkbaar toch vanacht down geweest.
maar de intrain waardes up/down zijn nog hetzelfde.
Daar heb ik idd de lijn uptime vandaan gehaald, bijna 70 uur nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
HansH schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:04:
[...]

Daar heb ik idd de lijn uptime vandaan gehaald.
dan zit je voorlopig goed.
hier nog geen klapperdeklap gehad.

fingers crossed

[ Voor 3% gewijzigd door jejeh op 15-06-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
bjck schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:52:
[...]

Valt je ADSL ook weg op dat moment? Dan gaat het DSL lampje knipperen en is het internet lampje even uit ook.

Dan valt alles weg op dat moment en kan dat heel goed aan je bekabeling liggen in huis of aan de lijn buitenshuis (of snelheid is te hoog). Als het intern goed is moet je het de helpdesk melden dat je verbinding instabiel is.
Ja klopt het DSL lampje knippert en Internet lampje valt ook uit.
Maar hoe kan ik dan m'n bekabeling in het huis beter maken..

Ik gebruik ook een spitter, maar de helpdesk zei dat ik het niet nodig heb, omdat ik geen KPN lijn heb (dat wist ik dus niet )
maar dan weet ik niet waar ik, waar ik draden moet instoppen :')
Er zijn 3 plugs, lijn, telefoon en modem.. als ik die spitter weghaal, waar moeten ze dan opeens heen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Mijn waarde's

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 16 db
attenuation upstream: 3 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 9b bb bc cc cd dd dd dd cc bb 99
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 11 db
tone 32- 63: 00 24 55 56 77 79 99 9a bb bb bb cc cc dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb bc bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb ba bb ab bb ab bb aa bb ba aa ba ba aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 224-255: aa aa aa aa aa aa aa aa aa 9b bb bb bb 2b bb bb
tone 256-287: 5b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba bb ab
tone 320-351: ab ba bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb bb bb ba bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb aa aa ba aa bb bb bb ab bb bb aa aa bb bb ba
tone 416-447: ab aa ab bb bb bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 448-479: aa aa 9a 99 99 aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 480-511: 98 88 88 98 88 88 89 88 88 88 88 99 88 88 97 77

Nu zeggen deze waarde's mij 0.0 niks :P

Weet alleen dat de verbinding ziek snel is :o

[ Voor 3% gewijzigd door wicked1980 op 15-06-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

jejeh schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:45:
[...]

splitter ?
die heb ik helemaal niet.
had een kale lijn zonder telefonie.
lijn is nu al een paar uur stabiel.
heeft sinds 2 mnd kuren,daarvoor maanden geen klachten gehad.
Geen splitter? Dan helemaal die aftakkingen eraf halen.
1 directe lijn vanaf je isra naar je modem.
jacky00 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:34:
Ik gebruik ook een spitter, maar de helpdesk zei dat ik het niet nodig heb, omdat ik geen KPN lijn heb (dat wist ik dus niet )
maar dan weet ik niet waar ik, waar ik draden moet instoppen :')
Er zijn 3 plugs, lijn, telefoon en modem.. als ik die spitter weghaal, waar moeten ze dan opeens heen |:(
Voor jou geldt het zelfde als als wat ik hierboven zei.
van isra naar modem is genoeg. Alle andere draden lekker los laten hangen.

[ Voor 40% gewijzigd door job op 15-06-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
job schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:48:
[...]

Dan helemaal die aftakkingen eraf halen.
1 directe lijn vanaf je isra naar je modem.
done,

heb nu niks maar op de rode/blauwe zitten.
daar zaten dus de draden bij van de slaapkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

top :)
En nu kijken of je lijn stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Snelheid zit nu op ~9 MB, ook al zou die volgens de site op 20 MB moeten zitten.
Instelling kan nog wat beter dus.

Tevens, de Zyxel modem is wel vaag m.b.t. NAT forwarding.
In mijn oude modem kon je simpelweg instellen : Port -> IP + Port.

Maar met de Zyxel zit dat helemaal anders lijkt het.
Service Name
Start Port
End Port
Port Translation : Start Port / End Port
Server IP Address
Kan verder ook niet defineren of het TCP / UDP is voor emule, en die krijgt nu dus een lowid melding, wat dus de hele handel omlaag trekt.
Protocol type staat nergens aangegeven, je kan wel WWW, pop3, https, ftp, etc selecteren, maar dat lijkt me meer de type naam? Erg onduidelijk aangegeven.

Heeft iemand hier ervaringen met instellen van het Zyxel modem voor emule NAT forwarding?

[ Voor 24% gewijzigd door bbr op 15-06-2008 16:40 ]

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Page not found, helaas.

Deze site ziet er veelbelovend uit : http://www.portforward.com/

Modem is de ZyXEL 2602H-D
http://www.portforward.co...XEL/P-2602H-D1A/eMule.htm

Die dus net aangezet, maar geeft helaas weinig effect.

[ Voor 35% gewijzigd door bbr op 15-06-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:19
Nee, je zal je eerst moeten reggen op dat forum, U C????
http://forum.tiscali.nl moet je zijn volgens mij.
En de portforwarding moet ook lukken met die zyxel, heb het zelf recentelijk nog gebruikt om een user high-id te bezorgen.

[ Voor 67% gewijzigd door scofield op 15-06-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

scofield schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:58:
Nee, je zal je eerst moeten reggen op dat forum, U C????
Dat kan je natuurlijk er ook gewoon bij aangeven, hoewel een quote wel zo netjes is.
Echter, er valt weinig te registreren als die site dood is.
Internet Explorer cannot display the webpage
Via via deze gevonden : http://www.zyxelsupport.nl/z156.php?poorten=een
Maar dat schiet nog niet echt op.

[ Voor 11% gewijzigd door bbr op 15-06-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Kan je ook die pagina met de instellingen pm'en maar als jij weet hoe????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

scofield schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:09:
Kan je ook die pagina met de instellingen pm'en maar als jij weet hoe????
Print screen + op imageshack zetten is het meest direct lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
tis iets meer dan een printscreen, 2 complete webpages.lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

scofield schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:20:
tis iets meer dan een printscreen, 2 complete webpages.lol
Oei, word lastig dan.
PDF misschien?

Zit nu deze door te kijken : http://www.zyxel.ch/files...oeffnen_mit_600_Serie.pdf
Die geeft iets aan over de firewall, is echter duits... Maar kan er wel uit opmaken dat je voor poort 4672 en 4662 een gat in je firewall moet prikken.

Dat dus net gedaan voor Lan>Wan en Wan>Lan, en het lijkt waarempel gewoon te werken!
Bedankt voor de hulp in ieder geval, maar het is dus al gelukt :)

De port forwarding stond dus goed na het invoegen van die 2 poorten, maar firewall moet ook ingesteld worden daarna.

[ Voor 13% gewijzigd door bbr op 15-06-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
had eventueel wel 3 jpg klaarstaan om op shack te zetten en dan url's hier te planten, zeg het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

scofield schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:33:
had eventueel wel 3 jpg klaarstaan om op shack te zetten en dan url's hier te planten, zeg het maar.
Heb nu een HighID dus het werkt.
Maar kan geen kwaad om te vergelijken hoe jij het ingesteld heb denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
http://img161.imageshack.us/img161/1864/eerstegt9.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/337/tweedezb4.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/4811/derdeig0.jpg

eens eerst maar kijken of je hier bij kunt. Meld even of je deze te pakken hebt.

[ Voor 43% gewijzigd door scofield op 15-06-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
job schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:34:
top :)
En nu kijken of je lijn stabiel blijft.
yep,heb net nog ff een nieuw binnenwerkje gehaald[zat er ook 30 jaar in ],en kabels opnieuw gestript.
de blauwe en rode komen meteen van isra af [ dikke grijze kabel ] verder niks op aangesloten behalve blauw en rood.
meer kan ik niet meer doen.

Download speed: 1950.65 KB/s >:)

[ Voor 6% gewijzigd door jejeh op 15-06-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

scofield schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:37:
http://img161.imageshack.us/img161/1864/eerstegt9.jpg

eens eerst maar kijken of je hier bij kunt. Meld even of je deze te pakken hebt.
Heb em binnen.
Poort 4771, waar is die voor?
De andere twee : 4662 en 4672 zijn standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Poort 4771, waar is die voor?
De andere twee : 4662 en 4672 zijn standaard.
4771 doe ikook niks mee, maar die andere 2 heb ik gewoon willekeurig andere poorten voor gekozen.
Ik houd niet zo van die allemans poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
job schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:48:
[...]

[...]
Voor jou geldt het zelfde als als wat ik hierboven zei.
van isra naar modem is genoeg. Alle andere draden lekker los laten hangen.
Ok.. ik heb gewoon modem naar dat aansluitdoos gekoppeld, maar de stekker (die ik heb meegekregen bij telfort) dat in dat isra zit.. (kan dat kloppen?)
die heb ik weggehaald en internet/telefoon doet het nog steeds.
Dat maakt in principe toch niet uit?

Dit klinkt stom, maar ik heb totaal 0,0 verstand van :)

[ Voor 19% gewijzigd door jacky00 op 15-06-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
Ik zie af en toe bij de logs dit voorbij komen:

code:
1
board 0 line 0 channel 0, call 1, C01 Incoming Call 1500000 | CALL DETAIL RECORD

Ik heb nogal last van een klapperende lijn. Deze avond regent het bovenstaande meldingen en ligt de lijn er continu uit. Dit keer blijf ik echter wel het DSL-lampje brandend houden, maar kan ik alsnog niet internetten. Ik heb geen telefonie, waar gaat deze melding dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papabear72
  • Niet online
Chillosophy schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:42:
Ik zie af en toe bij de logs dit voorbij komen:

code:
1
board 0 line 0 channel 0, call 1, C01 Incoming Call 1500000 | CALL DETAIL RECORD

Ik heb nogal last van een klapperende lijn. Deze avond regent het bovenstaande meldingen en ligt de lijn er continu uit. Dit keer blijf ik echter wel het DSL-lampje brandend houden, maar kan ik alsnog niet internetten. Ik heb geen telefonie, waar gaat deze melding dan over?
Hier in Grootebroek (N-H) hetzelfde probleem. DSL + internet lampje brandt, maar geen verbinding en eveneens geen telefonie :/
Dankzij de buren kan ik dit even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag sinds de middag geen verbinding meer, andere plaatsgenoot ook niet. Ik dacht het komt wel goed in de loop van de dag, maar na terugkomst nog steeds geen verbinding. In mijn modem staat mijn internetstatus op dit
Koppelingsstatus: Bezig met contact opnemen met DHCP-server...
Als ik een internetstatus test uitvoer krijg ik dit
Testresultaten
Test is voltooid DSL
Test is voltooid ATM
Test is mislukt Ethernet
Geen Ethernet-activiteit gedetecteerd.
Morgen maar een belletje plegen denk ik. Eerste keer dat hij er echt zo lang uit ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papabear72
  • Niet online
Eerste keer?
Welkom bij Telfort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de eerste keer ja :P, maar het werkt nu weer _/-\o_. Dat bespaart mij waarschijnlijk een hoop gedoe met bellen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
wicked1980 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:43:
Mijn waarde's

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 16 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 9b bb bc cc cd dd dd dd cc bb 99
attenuation downstream: 11 db
tone 32- 63: 00 24 55 56 77 79 99 9a bb bb bb cc cc dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb bc bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb ba bb ab bb ab bb aa bb ba aa ba ba aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 224-255: aa aa aa aa aa aa aa aa aa 9b bb bb bb 2b bb bb
tone 256-287: 5b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba bb ab
tone 320-351: ab ba bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb bb bb ba bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb aa aa ba aa bb bb bb ab bb bb aa aa bb bb ba
tone 416-447: ab aa ab bb bb bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 448-479: aa aa 9a 99 99 aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 480-511: 98 88 88 98 88 88 89 88 88 88 88 99 88 88 97 77

Nu zeggen deze waarde's mij 0.0 niks :P

Weet alleen dat de verbinding ziek snel is :o
En ziek snel is bij jou wat ? (down en up snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
jacky00 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:12:
[...]

Ok.. ik heb gewoon modem naar dat aansluitdoos gekoppeld, maar de stekker (die ik heb meegekregen bij telfort) dat in dat isra zit.. (kan dat kloppen?)
die heb ik weggehaald en internet/telefoon doet het nog steeds.
Dat maakt in principe toch niet uit?

Niet vragen is stom ;)
Maak anders even een foto en plaats die even ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
helaas helaas helaas.
jammer genoeg knalt de zaak er nog uit.
het vreemde is het gebeurt meestal s,morgens direct na een koude start.

dus pc aan s,morgens,meteen internet op en dan 2 sec later gaat ie opnieuw intrainen.
zag net dat ik alweer 5 minuten up ben,dus heb nog een 2 maal resync gehad.

wie o wie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
jejeh schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:43:
helaas helaas helaas.
jammer genoeg knalt de zaak er nog uit.
het vreemde is het gebeurt meestal s,morgens direct na een koude start.

dus pc aan s,morgens,meteen internet op en dan 2 sec later gaat ie opnieuw intrainen.
zeg net dat ik alweer 5 minuten up ben,dus heb nog een 2 maal resync gehad.

wie o wie.
Dus als je een uur bezig zou zijn is het voorbij ? Welke provider had je hiervoor ?
Misschien afhankelijk van je recente ervaringen Telfort vragen om je snelheid eens te verlagen om te kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Scandic2008 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:54:
[...]

Dus als je een uur bezig zou zijn is het voorbij ? Welke provider had je hiervoor ?
Misschien afhankelijk van je recente ervaringen Telfort vragen om je snelheid eens te verlagen om te kijken wat er dan gebeurt.
had hiervoor kabel.
snelheid heb ik zelf terug gezet via telnet,werkt ook niet.
ben nu aan het bellen.

edit ; modem was idd instabiel blabla
moest naar fabrieksinstellingen resetten.
standaard dingetjes werden gevraagd,er wordt aan gewerkt meneer.
we wachten af.

[ Voor 17% gewijzigd door jejeh op 16-06-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

jacky00 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:12:
Ik kan aan jouw post totaal niet aflezen hoe de boel nu aangesloten zit.
Wat de bedoeling is, is dat je je isra punt op zoekt.
Als je je isra punt ontdoet van alle kabels, dan werkt adsl/telefonie op geen van de telefoonaansluitingen van je huis. Blijft het daar wel werken, dan heb je niet het isra gevonden.
Tip: ga opzoek naar een dikke blauwe (soms grijze) kabel dat je huis binnenkomt. Daar zit je israpunt aanvast.

Dan hang je het modem aan het isra(of splitter als je ook telefonie hebt).

[ Voor 15% gewijzigd door job op 16-06-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voipbeller
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-01-2020
Beste Allemaal,

Ik heb al sinds 10 mei last van een klapperende verbinding.
Tot die tijd vanaf januari een vrij stabiele verbinding gehad (paar keer per week opnieuw syncen)
Ze zeggen dat de oorzaak terug te leiden is naar die 'grote KPN storing' van een maand geleden, maar die is toch al voorbij?
De helpdesk heeft de lijn al een paar keer gedowngraded van 20-> 16 -> 12 Mb.
Nog steed niet over. Van de Helpdesk word moe en iedere keer duurt het weer 5-10 werkdagen voor er iets gedaan wordt. Ze zeggen doodleuk: "Dat gebeurt bij een andere afdeling meneer, daar hebben wij als helpdesk geen vat op".
Gelukkig heb ik geen internetbellen van Telfort genomen anders was ik helemaal onthand.
En gelukkig heb ik ook heel goede buren waar ik een lijntje naar toe heb liggen.

Ben ik de enige die zolang zonder internet zit en hoe kan ik dit probleem (klapperende verbinding)SNELLER (direct bij KPN?) oplossen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
voipbeller schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:17:
Beste Allemaal,

Ik heb al sinds 10 mei last van een klapperende verbinding.
Tot die tijd vanaf januari een vrij stabiele verbinding gehad (paar keer per week opnieuw syncen)
Ze zeggen dat de oorzaak terug te leiden is naar die 'grote KPN storing' van een maand geleden, maar die is toch al voorbij?
De helpdesk heeft de lijn al een paar keer gedowngraded van 20-> 16 -> 12 Mb.
Nog steed niet over. Van de Helpdesk word moe en iedere keer duurt het weer 5-10 werkdagen voor er iets gedaan wordt. Ze zeggen doodleuk: "Dat gebeurt bij een andere afdeling meneer, daar hebben wij als helpdesk geen vat op".
Gelukkig heb ik geen internetbellen van Telfort genomen anders was ik helemaal onthand.
En gelukkig heb ik ook heel goede buren waar ik een lijntje naar toe heb liggen.

Ben ik de enige die zolang zonder internet zit en hoe kan ik dit probleem (klapperende verbinding)SNELLER (direct bij KPN?) oplossen????
Je ingang blijft normaal gesproken Telfort omdat zij degene zijn die jou als klant het adsl signaal leveren.Als je al van 20 naar 12 Mb bent teruggegaan en er is geen verbetering dan krijg ik het idee dat er iets anders aan de hand is.Neem aan dat er al eens een lijnmeting is gedaan ? Telfort zal wel geen verklaring hebben gegeven in welke relatie de grote KPN storing staat tot jouw klapperende lijn ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
job schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:10:
[...]
Ik kan aan jouw post totaal niet aflezen hoe de boel nu aangesloten zit.
Wat de bedoeling is, is dat je je isra punt op zoekt.
Als je je isra punt ontdoet van alle kabels, dan werkt adsl/telefonie op geen van de telefoonaansluitingen van je huis. Blijft het daar wel werken, dan heb je niet het isra gevonden.
Tip: ga opzoek naar een dikke blauwe (soms grijze) kabel dat je huis binnenkomt. Daar zit je israpunt aanvast.

Dan hang je het modem aan het isra(of splitter als je ook telefonie hebt).
Ok ik heb isra punt gevonden (blauwe kabel), maar we hebben vanaf die punt een telefoonaansluitdoosje naast gemonteerd, zodat het verbonden is en vanaf daar die modem aangesloten.
Dat komt omdat bij die isra punt die kabel niet in kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
En ja hoor, weer een storing hier; telefoon gaat over, pak hem op, andere kant kan mij horen maar ik hun niet. Gaat weer lekker met dat telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

JohnStaakke schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:54:
En ja hoor, weer een storing hier; telefoon gaat over, pak hem op, andere kant kan mij horen maar ik hun niet. Gaat weer lekker met dat telfort.
Is er niks met je modem aan de hand?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Scandic2008 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:19:
[...]

En ziek snel is bij jou wat ? (down en up snelheid)
up nog niet echt naar gekeken, boeit me niet zo

had het .bin test bestand van telfort binnen een minuut binnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de draadloze modem ook gewoon 4 ethernet poorten als uitgang (zoals de multi-pc modem) en extra de draadloze antenne? Of alleen maar de draadloze atenne?
Kon het niet in de opening post vinden en op de telfort site staat het ook niet duidelijk aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel duidelijk aangegeven op de Telfort site.
Maar er zitten idd 4 poorten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xblast
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 09:12
Ik heb sinds vandaag ook Telfort.
En ik vind het een beetje tegenvallen. :(

Intrain waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
DSL Line Status:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db 
attenuation upstream: 20 db
tone   0- 31: 00 00 00 0a ab cc dd dd dd dd ee ed dd cc b9 85 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 41 db
tone  32- 63: 00 01 22 45 67 78 99 99 99 99 99 99 99 9b cc dd 
tone  64- 95: dd dd dc cc bd cb bb cb bb cc cc cc cc cc bc bc 
tone  96-127: cc cb cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb b2 bb bb bb 
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa 99 aa 
tone 160-191: aa aa aa 99 99 99 74 79 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 224-255: 98 99 99 97 77 58 88 87 77 97 77 77 57 47 45 52 
tone 256-287: 02 55 57 57 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 77 76 
tone 288-319: 77 77 77 66 65 55 22 55 55 55 55 55 55 55 55 44 
tone 320-351: 54 40 04 44 44 44 44 14 44 44 24 44 44 44 32 22 
tone 352-383: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 12 11 11 10 
tone 384-415: 00 10 11 11 11 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 

ZyNOS Firmware Version: V3.40(ASG.1)

WAN Information:
DSL Mode: ADSL2PLUS
IP Address: xxx.xxx.xxx.xxx
IP Subnet Mask: 255.255.248.0
Default Gateway: 195.241.39.254
VPI/VCI: 0/34

Ik vind vooral attenuation downstream nogal hoog. Kan dit komen door een stukke/niet goed geknipte kabel?

Volgens http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm zit ik ongeveer 1500-1600 meter van de centrale. Maar als ik op de attenuation downstream waarde af moet gaan, kom ik op bijna 3km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Xblast schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:39:
Ik heb sinds vandaag ook Telfort.
En ik vind het een beetje tegenvallen. :(

Ik vind vooral attenuation downstream nogal hoog. Kan dit komen door een stukke/niet goed geknipte kabel?

Volgens http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm zit ik ongeveer 1500-1600 meter van de centrale. Maar als ik op de attenuation downstream waarde af moet gaan, kom ik op bijna 3km.
Of je woont veel verder van de centrale, of de kabel is veel langer dan de schattingen. En ja, kan ook komen door een hele brakke kabel/verbinding naar je modem toe :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
MensionXL schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:26:
[...]

Is er niks met je modem aan de hand?
Niet dat ik weet. Na een reset van de modem zelf gaat het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Xblast schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:39:

Let wel,dit zijn hemelsbreedafstanden (15-1600 meter) en zo ligt een kabel eigenlijk nooit.Je zou kunnen overwegen om een viertelmeting te laten doen,dan heb je een beter beeld qua afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
as vrijdag moet ik over gaan van direct-adsl (KPN) naar Telfort. Ik hoop maar dat dat allemaal goed komt! Ik heb precies gedaan wat de KPN zei en direct-adsl niet opgezegd omdat het om een telco-telco ging! Mijn vraag is alleen welk modem nu beter is om te gebruiken: de Speedtouch WL780 of het bijgeleverde standaard modem van Telfort?

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

marcellux schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:39:
as vrijdag moet ik over gaan van direct-adsl (KPN) naar Telfort. Ik hoop maar dat dat allemaal goed komt! Ik heb precies gedaan wat de KPN zei en direct-adsl niet opgezegd omdat het om een telco-telco ging! Mijn vraag is alleen welk modem nu beter is om te gebruiken: de Speedtouch WL780 of het bijgeleverde standaard modem van Telfort?
De Speedtouch 780WL lijkt mij beter. (Is ook overigens bijna 2x zo duur, maar dit terzijde. ;))

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een tijdje Internet en bellen via Telfort maar ook nog een belbudgetabo van KPN waar ik niks meer mee doe,kan ik deze gewoon opzeggen of moet ik nog iets aangeven zodat ik niet zonder adsl kom te zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Laatst online: 12-09 12:26

Dav0s

Hr?

MensionXL schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:18:
[...]

De Speedtouch 780WL lijkt mij beter. (Is ook overigens bijna 2x zo duur, maar dit terzijde. ;))
Volgens de pricewatch:
Speedtouch 780WL: €105,-
Zyxel 2602HW-D1A: €165,-

Dus niet helemaal waar :)

EDIT: Tenzij je natuurlijk een speedtouch draadloos modem gaat vergelijken met een Zyxel 1-poorts basis modem ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Dav0s op 17-06-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:26:
Ik heb nu al een tijdje Internet en bellen via Telfort maar ook nog een belbudgetabo van KPN waar ik niks meer mee doe,kan ik deze gewoon opzeggen of moet ik nog iets aangeven zodat ik niet zonder adsl kom te zitten :?
Ik heb gewoon een portering naar budgetphone aangevraagd (prepaid) om toch het nummer te behouden (kan iemand me nog eens vast bellen, schoonouders etc). Toen werd gewoon het KPN gedeelte gestopt - keurug schriftelijk bevestigd en ADSL bleef gewoon werken (was toen best spannend want ik was de eerste die dit deed samen met budgetphone).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dav0s schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:31:
[...]

Volgens de pricewatch:
Speedtouch 780WL: €105,-
Zyxel 2602HW-D1A: €165,-

Dus niet helemaal waar :)

EDIT: Tenzij je natuurlijk een speedtouch draadloos modem gaat vergelijken met een Zyxel 1-poorts basis modem ;)
Dat deed ik dus, aangezien hij het niet expliciet over het draadloze modem van Telfort had.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Heb al sinds het begin een verbinding die steeds eruit ligt. Dan weer modem resetten etc. (simpele modem geen telefoon)

Verleden week Telfort gebeld zegt die man dat ik een nieuw modem krijg. Binnen 10 werkdagen heb ik 't binnen. jippie *O*

Dus niet. Bel ik vandaag Telfort om te vragen wat de status is en dat m'n verbinding zoals altijd er uit ligt.
Telfort: "ja loop even naar de meterkast"
(meterkast gelopen enzo, niks te zien natuurlijk, heb alleen stroom en gas daar)
ik: "Ik heb gewoon een telefoonaansluiting, zo'n vierpuntige."
Telfort: "haal de splitter eruit"
Telfort: "ik zie dat je internet wat sneller is geworden, als je nog problemen even bellen"
ik: "Ja! de verbinding ligt er weer uit, zie je het?"
Telfort: "uh ja ja, wij gaan een onderzoek starten"

Als ik hier blij van moet zijn? Kan ik het contract niet ontbinden, heeft iemand dat al geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Cabo op 17-06-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 19:56

JBX

Ik heb ook last van dat ik sommige websites niet kan bekijken en dat het internet er uit springt. Gisteravond had ik er last van. Hyves werkte oa niet.
Érg apart

Even mijn diagnostics erbij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
noise margin upstream: 8 db

output power downstream: 18 db

attenuation downstream: 12 db

[ Voor 237% gewijzigd door JBX op 17-06-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

JBX schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:13:
Gisteravond had ik er last van. Hyves werkte oa niet.
Niet alles ligt direct aan Telfort. :z Die boel ligt ook gewoon daadwerkelijk op z'n pootjes more or the less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Laatst online: 14-08 23:01
Enkele dagen geleden is na jaren TweakDSL mijn Telfort verbinding opgeleverd. De reden dat ik ben overgestapt was voornamelijk de instabiele verbinding die ik al geruime tijd had, maar de lagere prijs en hogere snelheid helpt natuurlijk ook mee. Ik had mijn TweakDSL verbinding overigens over een ISDN lijn lopen en de nieuwe Telfort verbinding loopt over een nieuw aangelegde analoge lijn.

Na enkele dagen uitgebreid testen is mijn eerste ervaring dat ik nu een rete stabiele verbinding heb. De Zyxel modem traint in op 20024 kbps / 1073 kbps en ik haal daarmee (getest met usenet van eweka) ruim 2050 kB/s down en up zit ik rond de 100 kB/s. Tot dusver ook geen last gehad van disconnects waar ik voorheen mee geplaagd werd.

Kortom, ik hoop dat alles blijft werken zoals het tot dusver doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
Ik probeer een Speedtouch 780 WL werkend te krijgen met Telfort. Bijna alles gaat goed op het bellen na.

Ik kan iedereen bellen en iedereen met een ander abo dan Telfort kan mij zonder problemen bellen. Als iemand met een Telfort bellen abo mij belt dan gaat de telefoon gewoon over. Ik versta de beller wel maar de beller hoort mij niet. Hele vreemde situatie dat alleen inkomende Telfortbellers een probleem vormen. Alle andere telefoontjes verlopen goed.

Weet iemand uit ervaring hoe dat kan komen? Ik denk dat ik een foute instelling gebruik maar ik kom er niet uit.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
Bizar. Het lampje op de phone 1 poort begint als een gek te knipperen. Ik heb geen telefonie!
Het begint steeds vreemder te worden. Op dit moment kan ik gewoon blijven internetten, maar ik overweeg sterk om een ander modem aan te schaffen. Wat een waardeloos ding is die Zyxel.

Verder ben ik nog steeds benieuwd of iemand me kan vertellen wat al die incoming calls zijn.
Afbeeldingslocatie: http://pics.chillosophy.nl/?f=dDIHjN3GvT.png

[ Voor 21% gewijzigd door Chillosophy op 18-06-2008 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enige wat dat betekent is dat ie opnieuw probeert in te trainen. lijkt me niet dat het aan de zyxel ligt maar verder is het een redelijk matig apparaat qua functionaliteit inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
joep meloen schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:39:
Ik probeer een Speedtouch 780 WL werkend te krijgen met Telfort. Bijna alles gaat goed op het bellen na.

Ik kan iedereen bellen en iedereen met een ander abo dan Telfort kan mij zonder problemen bellen. Als iemand met een Telfort bellen abo mij belt dan gaat de telefoon gewoon over. Ik versta de beller wel maar de beller hoort mij niet. Hele vreemde situatie dat alleen inkomende Telfortbellers een probleem vormen. Alle andere telefoontjes verlopen goed.

Weet iemand uit ervaring hoe dat kan komen? Ik denk dat ik een foute instelling gebruik maar ik kom er niet uit.
Dit zit hem mi niet in je modem maar is een probleem dat waarschijnlijk bij Telfort zit.Dit komt namelijk ook voor bij Zyxel modem.Zal wel niet met mobiel bellen gebeuren ?! Haal anders een even stroom van je telefoon af indien Dect en zet modem uit en weer aan.Enige verbetering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Cabo schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:27:
Heb al sinds het begin een verbinding die steeds eruit ligt. Dan weer modem resetten etc. (simpele modem geen telefoon)

Verleden week Telfort gebeld zegt die man dat ik een nieuw modem krijg. Binnen 10 werkdagen heb ik 't binnen. jippie *O*

Dus niet. Bel ik vandaag Telfort om te vragen wat de status is en dat m'n verbinding zoals altijd er uit ligt.
Telfort: "ja loop even naar de meterkast"
(meterkast gelopen enzo, niks te zien natuurlijk, heb alleen stroom en gas daar)
ik: "Ik heb gewoon een telefoonaansluiting, zo'n vierpuntige."
Telfort: "haal de splitter eruit"
Telfort: "ik zie dat je internet wat sneller is geworden, als je nog problemen even bellen"
ik: "Ja! de verbinding ligt er weer uit, zie je het?"
Telfort: "uh ja ja, wij gaan een onderzoek starten"

Als ik hier blij van moet zijn? Kan ik het contract niet ontbinden, heeft iemand dat al geprobeerd?
Contract ontbinding kan als Telfort niet in staat is om een deugdelijke verbinding voor elkaar te krijgen binnen een bepaalde tijd en waarbij je aan kunt tonen dat het probleem bij hun aanwezig is en niet bij jou.Je moet ze een bepaalde tijd geven om corrigerende maatregelen te nemen en als dat niet werkt zou contractontbinding een optie kunnen zijn.En natuurlijk moet dan alles zwart op wit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
zo een telco-telco van direct-adsl naar telfort wordt dat in de centrale gedaan?

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Yapser schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:53:
[...]

Niet alles ligt direct aan Telfort. :z Die boel ligt ook gewoon daadwerkelijk op z'n pootjes more or the less.
idd EVO problemen, leuk dat als mensen sommige websites niet kunnen bereiken meteen de provider verantwoordelijk houden.

Een van de meldingen (er volgden nog enkele) van het DC waar hyves bijvoorbeeld staat ;)
Dear Customer,

At the moment we experience some troubles in our network
at EvoSwitch. One of our routers has flapping interfaces.

We are doing our utmost to solve this issue a.s.a.p.
As soon as we have more information available, we will publish it here.

Please be patient while we are working on this problem.

Regards,
LeaseWeb BV

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:54

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Komt iemand dit probleem bekend voor en zo ja weet iemand dan een oplossing.

Heb vanaf vandaag weer last dat als ik bel of gebeld word dat mijn DSL uitvalt (en dus ook de telefoonlijn), ik heb hier al een paar keer melding van gemaakt en Telfort vertelde me 2 weken geleden dat mijn Speedtouch 780 WL modem kapot zou zijn, en dat ik dus een Zyxel P-2602HW-D1A kon/moest kopen. Deze kreeg ik vorige week binnen. Dit heeft een week gewerkt, maar vanaf vandaag dus weer kl..e.
Dus maar weer eens de helpdesk gebeld (met mobiel) en daar werd doodleuk gezegd dat ze het wederom gaan onderzoeken en ik dus tot die tijd weer zonder foon zit.
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen ??????????

Word er zo langzamerhand helemaal lijp van, wel lekker betalen maar geen foon dienst die je kan gebruiken...................

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 19:56

JBX

Yapser schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:53:
[...]

Weet ik ook wel. Maar dit was bij meerdere websites. Ook werkte bijna alles op iGoogle niet.
Maar vooral het uitvallen van internet is irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
Zou volgens de brief vanaf volgende week een actieve verbinding hebben, maar sinds vanochtend brand het DSL en internet lampje en werkt allemaal tot nu toe ook nog prima.
Deze waardes heb ik bij het intrainen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 13 db
output power downstream: 22 db 
attenuation upstream: 8 db
tone   0- 31: 00 00 00 06 89 ab bc cc cc cc cd dc dc cc cb 99 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
attenuation downstream: 21 db
tone  32- 63: 02 34 55 67 77 89 99 aa bb cc cd dd dd ee ee ee 
tone  64- 95: ee ee ee ee ee ee ee ee de de de dd dd dd dd dd 
tone  96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 
tone 128-159: dd dd dd dd dd dd dd cd dd dd cd cd cd cc cc cc 
tone 160-191: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc 
tone 192-223: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bc cc bb cc bb bb 
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb bb bb b2 bb bb bb bb bb bb 
tone 256-287: 6b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 288-319: ab bb bb ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 320-351: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99 99 a9 99 
tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 384-415: 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 
tone 416-447: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77 77 77 77 77 77 
tone 448-479: 77 77 77 77 77 66 66 66 66 66 66 66 65 55 55 55 
tone 480-511: 55 55 55 55 55 55 55 44 44 44 44 44 44 44 44 42

En hij traint in met de volgende waardes:
Down: 18161 kbps / Up: 1031 kbps
Ben tot nu toe dus best tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Telfort is 'vergeten' om onze telefonie mee te nemen toen ze ons Speedlinq abo overnamen.

Nu is er kans dat we ons 22 jaar oude nummer kwijtraken. Nummer was technisch opgezegd maar administratief nog niet had de Telfort meedewerkster het over. Iemand daar ervaring mee? Ze zouden proberen om het nummer nog te 'porteren'. Van Telfort naar Telfort :')

Kreeg al wel vrij snel een mailtje met als titel:
Bevestiging overdracht
Maar er staat verder niks in over de portering..

[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 18-06-2008 20:18 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
robotjoek schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:13:
Komt iemand dit probleem bekend voor en zo ja weet iemand dan een oplossing.

Heb vanaf vandaag weer last dat als ik bel of gebeld word dat mijn DSL uitvalt (en dus ook de telefoonlijn), ik heb hier al een paar keer melding van gemaakt en Telfort vertelde me 2 weken geleden dat mijn Speedtouch 780 WL modem kapot zou zijn, en dat ik dus een Zyxel P-2602HW-D1A kon/moest kopen. Deze kreeg ik vorige week binnen. Dit heeft een week gewerkt, maar vanaf vandaag dus weer kl..e.
Dus maar weer eens de helpdesk gebeld (met mobiel) en daar werd doodleuk gezegd dat ze het wederom gaan onderzoeken en ik dus tot die tijd weer zonder foon zit.
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen ??????????

Word er zo langzamerhand helemaal lijp van, wel lekker betalen maar geen foon dienst die je kan gebruiken...................
Je bent 100 % zeker dat je geen illegale aftakkingen hebt ? Bedrading is in orde ? Geen oxidatie ?
Als je niet zelf belt of gebeld wordt heb je er helemaal geen last van ? (uitval internet ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

Wat waardes voor de liefhebbers:
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b bc dd dd ee ed dd dd dd dc db ba 85
attenuation downstream: 24 db
tone 32- 63: 00 24 55 77 89 99 ab bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 64- 95: bb bb ba aa ab ba aa bb aa aa aa 99 aa aa 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98
tone 160-191: 88 88 98 88 88 88 89 89 99 88 88 88 89 99 99 99
tone 192-223: 98 88 88 88 88 88 88 78 88 87 87 77 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 78 88 77 77 77 88 97 89 99 99 29 99 99
tone 256-287: 49 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 288-319: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 320-351: 99 99 99 99 99 89 88 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 352-383: 99 99 99 89 78 89 98 88 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 384-415: 77 77 77 66 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 77 66 67 66 65 54
tone 448-479: 55 66 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 480-511: 55 55 55 45 45 55 55 55 55 44 44 44 44 45 44 42
getrained op 13627 kbps / 1048 kbps (nog niet gecontroleerd met draad, zit nu wireless)

snelheid vind ik wat minder, router zit als enigste op isra punt (direct met bijgeleverde kabel)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PoweRoy schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:00:
Wat waardes voor de liefhebbers:

getrained op 13627 kbps / 1048 kbps (nog niet gecontroleerd met draad, zit nu wireless)
Bedraad zal voor de intrainwaardes niet uitmaken uiteraard, mits je die waarden uit het modem hebt.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.