Telfort Internet ervaringen topic - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 68.582 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Crakie schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:25:
Ik maak vorderingen. Dit keer hebben ze na mijn klacht wél actie ondernomen en zowaar brandde het DSL-lampje gisteren toen ik thuis kwam. Helaas was het internet-lampje rood - volgens de helpdesk nog een kwestie van tijd (help me hopen dat ze gelijk hebben). Ik ben gewoon nieuwsgierig, wat moet er nog gebeuren in mijn situatie? Ik weet er niet veel van, maar ik vind het raar dat het DSL-signaal kennelijk tot in mijn huis komt, maar dat er nog (steeds) geen internet mogelijk is.
Als het het juiste ADSL signaal is kan het niet heel veel meer zijn, hooguit nog een stukje instellen ergens in het netwerk ofzo.

Echter als dit een ADSL signaal is van heel iemand anders omdat er lijnen door elkaar zijn gehaald of verkeerd bij KPN staan geadministreerd is het (veel) meer werk. Stel je voor dat jij bijvoorbeeld nu het Tele2 ADSL signaal hebt van iemand aan de andere kant van de wijk of van een paar huizen verderop (kan elke lijn zijn op dezelfde centrale eigenlijk).....

Dan moet iemand naar de centrale en naar je huis om door te meten welke lijn het is en waarheen hij gaat om het vervolgens goed aan te sluiten op de centrale zodat iedereen weer (meestal 2 lijnen gaat het dan om) het juiste signaal krijgt.
Ja, RFC1483 ISP ofzo staat het onder ook wel eens.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 05-06-2008 13:18 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
heb nou een paar dagen telfort adsl, ben erg tevreden. heb gewoon het basis modem genomen, wrt54gl erachter voor wlan, voipbuster account in het basismodem ingesteld, werkt allemaal prima. alleen wat moeite gehad met het DHCP gebeuren, 3 uur zitten kutten met allerlei opties, lees ik dit topic en toen was het in een minuut gepiept (niet de WAN ingang van de linksys gebruiken _O- )

telefoon werkt, upload 1mbps, download 18mbps, alles doet het prima!

[ Voor 8% gewijzigd door Byte_Me op 05-06-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Kan je eigenlijk kosten die je maakt verhalen op Telfort? Ik heb nu al een aantal malen met mijn mobieltje naar Telfort gebeld á 30 cent per minuut + het gebruik van de mobiele telefoon.
Kosten zijn allemaal gemaakt naar aanleiding van storingen van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 20:06
hoe kan je in je modem instellen dat je bijvoorbeeld alleen HTTP service mag gebruiken..
( staat ergens onder firewall maar weet bijgod niet hoe ik dit in moet stellen, en met welke service.. lan to wan of wan to lan enz. enz. )
Wil graag dat sommige mensen hier alleen http,pop3,smtp, en msn kunnen gebruiken
ik heb gewoon de basis zyxel modem, met daarachter een D-link dir635 router.. de zyxel doet de DHCP functie.

[ Voor 15% gewijzigd door J.Thermaltaker op 05-06-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Even een vraagje over de aanvraag.
Ik heb momenteel een KPN lijn en Orange ADSL (linesharing). Maar nu wil ik daarnaast (Orange wordt nl. opgezegd en KPN ook), op de 2e aderpaar Telfort internet.

Volgens de klantenservice zou ik gewoon een aanvraag kunnen inschieten en aan moeten geven dat ik geen internet heb. Dan zouden ze gaan kijken welke aansluiting vrij is (2e paar), en zou die gebruikt gaan worden.

Maar gezien de hoeveelheid gezeik, wil ik dit dus wel even zeker weten... :)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Krypt schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:01:
Ik heb momenteel een KPN lijn en Orange ADSL (linesharing). Maar nu wil ik daarnaast (Orange wordt nl. opgezegd en KPN ook), op de 2e aderpaar Telfort internet.

Volgens de klantenservice zou ik gewoon een aanvraag kunnen inschieten en aan moeten geven dat ik geen internet heb. Dan zouden ze gaan kijken welke aansluiting vrij is (2e paar), en zou die gebruikt gaan worden.

Dit is mogelijk doe het zelf ook deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
Kan iemand mij vertellen of het modem voor de opleverdatum van de lijn al geleverd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Krypt schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:01:

ALS KPN = telefonie AND Orange = ADSL op zelfde lijn AND er 2 aderparen zijn DAN is ADSL op aderpaar 2 mogelijk en dan idd aan te vragen op deze manier. Als ADSL van orange echter al weg is bestaat de kans dat het toch op aderpaar 1 terecht komt, als je het met overlap aanvraagt zou dat echter niet moeten gebeuren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Thanks.. nu maar hopen dan dat Orange de lijn niet voor het einde afbreekt.
Zal dan toch maar voor alle zekerheid begin oktober Telfort aanvragen; dan betaal ik maar een maandje dubbel.. Ik bespaar met Telfort+BudgetPhone+Voxalot €150,- tov KPN+Orange+Voxalot, kan die 20 euro er voor 1x wel vanaf.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaaz Vaak schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:19:
Dit is mogelijk doe het zelf ook deze manier...
Mits er überhaupt een tweede aderpaar is, die garantie is er allerminst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
KPN heeft gemeld dat dat het geval was bij mij... Dat is nog steeds geen garantie, maar goed.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Klaaz Vaak schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:19:
Kan iemand mij vertellen of het modem voor de opleverdatum van de lijn al geleverd word?
Dat is inderdaad zo ja.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:36

Totaalgeflipt

De enige echte

Hier werkt mijn aansluiting ook nogsteeds top.
Modem traint nog keurig in 2 21154 kbps / 1165 kpbs
:D ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Totaalgeflipt op 05-06-2008 15:47 . Reden: Foutje mang ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Totaalgeflipt schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:42:
Hier werkt mijn aansluiting ook nogsteeds top.
Modem traint nog keurig in 2 21154 mbps / 1165 mpbs
:D
Je doet je nickname eer aan :D (Je bedoelt dus kbit ipv mbit)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 16:36

Totaalgeflipt

De enige echte

MensionXL schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:45:
[...]

Je doet je nickname eer aan :D (Je bedoelt dus kbit ipv mbit)
Herstel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
Dan moet ie dus binnen 5 dagen binnenkomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:23:
Sinds 15 mei maak ik gebruik van Telfort Internet. Wanneer kan ik mijn eerste factuur verwachten? Het is inmiddels de vierde dag van de maand en ik heb nog niets gezien. Of is het normaal dat dit even op zich laat wachten?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

facturen komen per mail tussen de 5e en de 7e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Klaaz Vaak schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:39:
[...]

Dan moet ie dus binnen 5 dagen binnenkomen 8)7
Kan, ligt eraan hoelang je oplevering al aan de gang is, maar voor de zekerheid zou ik de helpdesk even contacteren voor de zekerheid, zou toch jammer zijn als later zou blijken dat er een fout gemaakt zou zijn.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07 07:37
Ok Internet + Telefonie is weer uitgevallen..
Ben ik de enige hier of zijn er meerdere die ook problemen hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
Binnenkort verhuizen we van naar een nieuwbouwhuis. Echter heb ik op het moment telfort internet + vast bellen zonder KPN abbonement. Hoe moet ik mijn verhuizing doorgeven aan telfort!? Ik heb immers geen vastnummer van KPN voor mijn nieuwe huis wat ik kan doorgeven. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik hoop niet dat ik nu weer een jaar lang een abbonement bij KPN moet aanvragen!?

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
DARKviper123 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:54:
Binnenkort verhuizen we van naar een nieuwbouwhuis. Echter heb ik op het moment telfort internet + vast bellen zonder KPN abbonement. Hoe moet ik mijn verhuizing doorgeven aan telfort!? Ik heb immers geen vastnummer van KPN voor mijn nieuwe huis wat ik kan doorgeven. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik hoop niet dat ik nu weer een jaar lang een abbonement bij KPN moet aanvragen!?
Geen idee hoe je het moet doorgeven, klantenservice? Tenzij je wijk extreem nieuw is is vaak al voorzien in een telefoonkabel naar meterkast of in ieder geval je huis.
Misschien kun je dit zelf checken door via pcdb.bbned.nl je PC + huisnummer op te geven, er zou dan een centrale genoemd moeten worden, geen zekerheid voor KPN echter.

Bij telfort verhuizing doorgeven en het adres opgeven is de lakmoestest, als er geen kabel naar je huis is geleverd of de wijk nog niet op centrale zit(wijkkast verbonden met centrale) zal het niet lukken wegens technische fout.
Als dit het geval is kan telfort je dat mededelen en uitleggen hoe het opgelost kan worden.
Een alternatieve optie die je hebt is om dan analoge telefonie van KPN aan te vragen(KPN heeft daar een zogenaamde leveringsverplichting voor, dat moeten ze dus doen) en daarover dan ADSL, maar dan zit je wel voor minimaal een jaar aan KPN vast.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
jacky00 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:02:
Ok Internet + Telefonie is weer uitgevallen..
Ben ik de enige hier of zijn er meerdere die ook problemen hebben ?
Bij mij (Breda) ook geen ADSL van Teflort vanmorgen.

Moest ik dus overschakelen naar mijn 64k backuplijn van Casema/Ziggo Digitale Telefonie :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn aanvraag is al voor de derde keer afgeketst, blijkbaar steeds door KPN. Gister weer helpdesk gebeld (want per email kunnen ze blijkbaar niet precies zeggen wat het probleem is, per telefoon wel), en dus is het probleem dat er teveel (?) lijnen op mijn adres staan en ik volgens telfort aan kpn een canvasnummer moet vragen en dat ze 'm dan pas kunnen opleveren.

Is dat niet een taak van Telfort zelf die dat met KPN moet regelen? (Telfort is nota bene van KPN zelf) Ik heb sinds mei geen enkele lijn meer naar binnen lopen, dus blijf het een raar probleem vinden. Ik ga denk ik maar naar Orange, hopelijk dat zij het ietsje beter oplossen. Of is er nog een andere mogelijkheid naar jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Dat is het drama van huisnummers met toevoegingen. Canvas is volgens mij het systeem waar het fysieke netwerk van KPN in staat. Staat daar bijvoorbeeld jouw adres in als 35-1 maar in alle andere systemen sta je op 35 Boven oid dan gaat zo'n aanvraag fout. Zelfde wil ook nog wel eens voorkomen bij panden met meerdere ISRA's.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:25:
mijn aanvraag is al voor de derde keer afgeketst, blijkbaar steeds door KPN. Gister weer helpdesk gebeld (want per email kunnen ze blijkbaar niet precies zeggen wat het probleem is, per telefoon wel), en dus is het probleem dat er teveel (?) lijnen op mijn adres staan en ik volgens telfort aan kpn een canvasnummer moet vragen en dat ze 'm dan pas kunnen opleveren.

Is dat niet een taak van Telfort zelf die dat met KPN moet regelen? (Telfort is nota bene van KPN zelf) Ik heb sinds mei geen enkele lijn meer naar binnen lopen, dus blijf het een raar probleem vinden. Ik ga denk ik maar naar Orange, hopelijk dat zij het ietsje beter oplossen. Of is er nog een andere mogelijkheid naar jullie weten?
Vaag, maar als de aanvraag bij telfort vastloopt zal dat bij Orange ook het geval zijn. Heb je eerder via meerdere aanbieders ADSL gehad, Is het opzeggen daarvan vlekkeloos verlopen? Telefonie van bijvoorbeeld tele2 gehad(met zo'n kastje)? Te veel lijnen lijkt me niet direct het probleem tenzij je op een vakantiepark oid woont.
Vrienden hebben een vergelijkbare situatie gehad doordat vorige bewoners wegens abuse van de lijn waren getrapt het signaal niet netjes van het aderpaar was gehaald, zijn uiteindelijk overgestapt op kabel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Xiquena schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:11:
Kan je eigenlijk kosten die je maakt verhalen op Telfort? Ik heb nu al een aantal malen met mijn mobieltje naar Telfort gebeld á 30 cent per minuut + het gebruik van de mobiele telefoon.
Kosten zijn allemaal gemaakt naar aanleiding van storingen van Telfort.
Kijk op de site van Telfort,en het antwoord is dat elke melding bekeken zal worden maar het antwoord zal grotendeels nee zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een aanvraag-vraagje:

Ik heb op 28 mei online het telfort internet aangevraagd.
Ik heb toen ook een bevestigingsmailtje gehad met het ordernummer. Ik heb het internet aangevraagd voor mijn toekomstige adres waar ik vanaf 20 juni ga wonen, de post kan ik dus nog niet inzien.

Ik zie nu dat ik nog steeds in de 'eerste stap' zit:

->->In behandeling Acceptatie van uw bestelling
Uw bestelling is ontvangen en wordt per brief aan u bevestigd. Op uw bestelling is de wettelijke annuleringstermijn van toepassing. Als u wilt kunt u de bestelling annuleren.

De volgende stap zou dus 'Verwerken van uw bestelling' moeten zijn.

Klopt dit dat tussen deze stappen ruim 1 week zit en ben ik te ongeduldig, of kan ik beter voor de zekerheid even navraag doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb mijn modem etc thuis gestuurd gekregen met daarbij een brief met inloggegevens en heb dus alles in huis. Hierbij werd ook vermeld dat KPN mijn lijn geschikt heeft gemaakt en dat in de week van 13 juni ik wordt aangesloten.

Ik neem aan dat ik bericht krijg van Telfort zodra ik van hun kant helemaal aangesloten ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
P4uluz schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:38:
Ik heb mijn modem etc thuis gestuurd gekregen met daarbij een brief met inloggegevens en heb dus alles in huis. Hierbij werd ook vermeld dat KPN mijn lijn geschikt heeft gemaakt en dat in de week van 13 juni ik wordt aangesloten.

Ik neem aan dat ik bericht krijg van Telfort zodra ik van hun kant helemaal aangesloten ben?
Nee, gewoon aansluiten op gegeven moment krijgt modem sync en daarna ip.
Hier was het een overname van de lijn: oude modem werkt niet, telfort modem aansluiten, activeren en gaan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:38:
Dat is het drama van huisnummers met toevoegingen. Canvas is volgens mij het systeem waar het fysieke netwerk van KPN in staat. Staat daar bijvoorbeeld jouw adres in als 35-1 maar in alle andere systemen sta je op 35 Boven oid dan gaat zo'n aanvraag fout. Zelfde wil ook nog wel eens voorkomen bij panden met meerdere ISRA's.
ja, maar ik woon helemaal niet op een toevoeging, dat is het rare. Heb ook nooit problemen gehad (heb eerder internet bij Demon gehad (Bbned geloof ik), toen overgestapt naar direct adsl, zonder problemen)

ik heb net weer een uur bij KPN en daarna telfort aan de lijn gehangen. KPN zegt dat het canvas nummer alleen voor telefonie bestaat (?!) en kunnen mij dat dus niet geven. Ze hebben alles gecheckt en de lijn is per 22 mei jongstleden gesloopt. En verwijzen mij dus weer door naar Telfort, die, jullie raden het al mij weer doorverwijzen naar KPN. En zegt die gast bij Telfort doodleuk, "anders neem je gewoon weer een vast telefoonabbonement bij KPN, dan kunnen we het wel plaatsten." Grapjas. Maar ja, zo kan ik weer opnieuw aan gaan vragen, en dan er weer na twee weken achter te komen dat het weer niet werkt. Ik ben haast zo verplicht over te stappen naar de duurdere kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
[b][message=30195632,noline] Gister weer helpdesk gebeld (want per email kunnen ze blijkbaar niet precies zeggen wat het probleem is, per telefoon wel), en dus is het probleem dat er teveel (?) lijnen op mijn adres staan en ik volgens telfort aan kpn een canvasnummer moet vragen en dat ze 'm dan pas kunnen opleveren.

Is dat niet een taak van Telfort zelf die dat met KPN moet regelen? (Telfort is nota bene van KPN zelf)
KPN zal je het canvas adres niet geven en zo ga je een beetje van het bekende kastje naar ....
Je provider moet dat regelen,en dat weten ze ook want een particulier krijgt dit adres gewoon niet.
Dus laat je niks wijs maken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:30:

Ik heb toen ook een bevestigingsmailtje gehad met het ordernummer. Ik heb het internet aangevraagd voor mijn toekomstige adres waar ik vanaf 20 juni ga wonen, de post kan ik dus nog niet inzien.

Uw bestelling is ontvangen en wordt per brief aan u bevestigd. Op uw bestelling is de wettelijke annuleringstermijn van toepassing. Als u wilt kunt u de bestelling annuleren.

Klopt dit dat tussen deze stappen ruim 1 week zit en ben ik te ongeduldig, of kan ik beter voor de zekerheid even navraag doen?
Ja dit klopt, Telfort wacht 7 dagen alvorens aktie te ondernemen.

Ik heb 3 dagen geleden ook Telfort + Telefonie aangevraagd, en heb gisteren 2 brieven in de bus gekregen met dat mijn aanvraag succesvol binnengekomen is, en dat alles vanzelf in orde komt.

Geen nood dus ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
Heb zojuist telfort aangevraagd per 1 sept. Vraagje: heeft iemand een combo van Targa/Siemens DIP 450 toestel + budgetphone + voipbuster/andere clonen? Werkt het wel/niet met een basismodem van telfort?

Heb namelijk geen telefonie van telfort aangevraagd en ben benieuwd of bovengenoemde combinatie zal werken!?

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
K.P.A.X. schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:24:
Heb zojuist telfort aangevraagd per 1 sept. Vraagje: heeft iemand een combo van Targa/Siemens DIP 450 toestel + budgetphone + voipbuster/andere clonen? Werkt het wel/niet met een basismodem van telfort?

Heb namelijk geen telefonie van telfort aangevraagd en ben benieuwd of bovengenoemde combinatie zal werken!?
Wel, firewall en port-forwarding geeft wat problemen, maar met firewall uit is dat geen probleem meer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Loekie schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:05:
[...]

Wel, firewall en port-forwarding geeft wat problemen, maar met firewall uit is dat geen probleem meer.
Welke firewall bedoel je hier eigenlijk,van de Zyxel of een andere softwarematige van het besturingssysteem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:30:

Stap 1 duurt altijd wel wat langer dan 7 dagen, duurde bij mij geloof ik iets van 12 dagen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Scandic2008 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:55:
[...]

Welke firewall bedoel je hier eigenlijk,van de Zyxel of een andere softwarematige van het besturingssysteem ?
Wat denk je nou zelf? :P Heeft je PC ook maar iets te maken met de telefoon die aan je modem hangt?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Niet te geloven. Weer gebeld met de helpdesk met de vraag waar m'n al 2x beloofde nieuwe modem bleef.

"De service call is gesloten, want we hebben gezien dat U internetverkeer heeft gehad, dus het werkt".

GVD.

Weer het hele verhaal gedaan over problemen met het wired gedeelte van het modem, en het feit dat ik wel wireless kan surfen maar dat het openen files op een wireless shared drive tot een reset van een modem leidt, .....

Vervolgens werd ik een paar minuten in de wacht gezet.

... en toen kwam meneer terug met excuses en dat ze nu toch echt een modem gingen opsturen.

Dat is me nu dus al 3x beloofd. M'n vertrouwen nadert het nulpunt. Het enige positieve wat ik kan zeggen is dat de helpdeskmedewerkers uiterst vriendelijk zijn.

PS. M'n schoonvader heeft ook nog steeds geen modem ontvangen, overgangsdatum was 4 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
MensionXL schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:58:
[...]

Wat denk je nou zelf? :P Heeft je PC ook maar iets te maken met de telefoon die aan je modem hangt?
Wat ik denk is dat het zeer overstandig is om de firewal van je zyxel uit te zetten 8)7

Vandaar voor de zekerheid even deze vraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
catchingfire schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:53:
Niet te geloven. Weer gebeld met de helpdesk met de vraag waar m'n al 2x beloofde nieuwe modem bleef.

"De service call is gesloten, want we hebben gezien dat U internetverkeer heeft gehad, dus het werkt".

GVD.

Weer het hele verhaal gedaan over problemen met het wired gedeelte van het modem, en het feit dat ik wel wireless kan surfen maar dat het openen files op een wireless shared drive tot een reset van een modem leidt, .....

Vervolgens werd ik een paar minuten in de wacht gezet.

... en toen kwam meneer terug met excuses en dat ze nu toch echt een modem gingen opsturen.

Dat is me nu dus al 3x beloofd. M'n vertrouwen nadert het nulpunt. Het enige positieve wat ik kan zeggen is dat de helpdeskmedewerkers uiterst vriendelijk zijn.

PS. M'n schoonvader heeft ook nog steeds geen modem ontvangen, overgangsdatum was 4 juni.
Stuur anders een aangetekende brief,waarin je onmiddelijke levering van nieuw modem "eist" etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scandic2008 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:01:
[...]

Wat ik denk is dat het zeer overstandig is om de firewal van je zyxel uit te zetten 8)7

en wat precies doet die firewall dan? volgens mij helemaal niks namelijk. ik heb dat ding dan ook gewoon uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
Scandic2008 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:01:
[...]

Het is dus wel mogelijk...maar met alleen maar met uitgezette firewall dan?

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:18:
[...]

en wat precies doet die firewall dan? volgens mij helemaal niks namelijk. ik heb dat ding dan ook gewoon uitstaan.
Het heeft gevolgen voor de veiligheid van je netwerk.En in sommige gevallen wellicht zet je de voordeur gewoon open en dat is een keuze,maar een softwarematige firewall lijkt me wenselijk.

En ach dit kan ook geen kwaad:

Firewall Security
ICSA Certified Firewall with Stateful Packet Inspection
Prevent DoS Attack
Access Control of Service
Content Filtering: URL Blocking such as ActiveX, Java, Cookies and Web
IP & Generic Packet Filtering
Real-time Attack Alert and Log

Maw ik heb hem liever aan staan maar ieder zo zijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelaat worden de telco-telco migraties gedaan? Foon is al over (je krijgt nu Telfort voicemail en ik krijg netjes de voicemails in mijn mailbox) maar het zou toch ook fijn zijn als mijn internet overging :)

Wel leuk, net de Zyxel er ff aan gehad, en dan zie je dat je 20 Mbit Tele2 intraint op 14 Mbit. In het begin was het 19 ofzo, tot ze gingen knijpen...

Maar ben benieuwd of het vandaag allemaal nog overgaat. Zullen wel scripts zijn die lopen, maar wanneer? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even snel een vraagje: telfort gaat testen of mijn verbinding ook weer naar 3mbit gezet kan worden, maar waar kan ik de logs van de adsl verbinding zien? via maintance/ logs kan ik niets zien over mijn adsl verbinding!? weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:04:
even snel een vraagje: telfort gaat testen of mijn verbinding ook weer naar 3mbit gezet kan worden, maar waar kan ik de logs van de adsl verbinding zien? via maintance/ logs kan ik niets zien over mijn adsl verbinding!? weet iemand raad?
Wat voor logs zoek je dan? :P Bedoel je niet toevallig de intrainwaardes?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de omtrainwaardes kan ik wel vinden, maar ze gaan een test uitvoeren met mijn verbinding, om hem tijdelijk op 3mbit en 512kb up te zetten, ik zou graag willen weten hoe ik dat in het log kan zien:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Geachte heer XXXXXX,

Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het ordernummer XXXXXX, zal worden geactiveerd in de week van 16 juni 2008.

Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan per reguliere post een bevestiging met de relevante details.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice

*O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wicked1980: niet te vroeg juichen, ik zou gister overgaan maar type dit nog met mijn oude Tele2 verbinding :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik vraag me af of ik de enige ben waarbij bittorrent downloads opeens bizar traag zijn. Ik haalde altijd 1.8 mbyte/sec met m'n downloads, maar zelfs torrents met enorme hoeveelheden seeds zijn nu traag (~25 kbyte/sec)

Port forwarding staat uiteraard goed, modem & pc reeds opnieuw opgestart.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Nvidiot schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:37:
Ik vraag me af of ik de enige ben waarbij bittorrent downloads opeens bizar traag zijn. Ik haalde altijd 1.8 mbyte/sec met m'n downloads, maar zelfs torrents met enorme hoeveelheden seeds zijn nu traag (~25 kbyte/sec)

Port forwarding staat uiteraard goed, modem & pc reeds opnieuw opgestart.
Tracker? Peers?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Tracker is gewoon up, heb verschillende downloads geprobeerd (inclusief een aantal linux isos) met ~1000 seeds en ~500 peers.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Complimenten voor telfort qua snelheid: 20-5 aangevraagd, vandaag actief @ 16455 kbps met "De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 653 meter."
Volgens de brief zou verbinding pas de 10e actief worden/zijn maar doet t nu al. Geeft dat problemen?

Modem meteen in bridge-mode gezet (gebruik toch geen VOIP) en heb wrt54GL die ik alle routerwerk wil laten doen. Kan nu dus idd ook niet bij de pagina van het modem. Is er een mogelijkheid dit zo in te stellen dat dit wel kan? Dus het modem krijgt een 192.168.1.XXX IP van m'n router en ik kan modem gewoon bereiken terwijl deze gewoon de bridge-achtige functies aanneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
statissche route aanmaken over de WAN interface van je WRT naar 192.168.1.x/32. Dan werkt het wel :)

Je router krijgt trouwens een ip van je modem, niet andersom. Of je configureert het handmatig, zo heb ik het ook gedaan :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
C:\Users\neo>tracert www.neofoto.nl

Traceren van de route naar neofoto.nl [92.51.130.68]
via maximaal 30 hops:

1     4 ms     4 ms     2 ms  linksys [192.168.0.1]
  2     6 ms     5 ms     9 ms  zyxel [192.168.1.254]

Ow, je gaat niet dubbel NAT'en: dan is de Zyxel nog wel op het ip te bereiken, maar je moet een handmatige route aanmaken.

[ Voor 11% gewijzigd door neographikal op 08-06-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Wow... hold your horses! 8)7 (hier heb ik geen verstand van...)

Static route aanmaken binnen wrt in static routing table neem ik aan? Wat in te vullen bij Destination, Gateway,Subnet,Mask,Metric (0?) Interface (WAN?) Description (duh :P) En hoe dan het modem in te stellen? Ik wil graag alle portforwarding ook door de WRT laten doen als kan.

[ Voor 5% gewijzigd door r0el op 08-06-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Bij ons is 2 Juni telfort internet in gegaan, internet en telefonie hebben er max 30 min uit gelegen en alles werkte perfect. Helemaal super.

Download snelheid die ik haal is 1600kb dus dat is opzich wel netjes.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0el schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:09:
Volgens de brief zou verbinding pas de 10e actief worden/zijn maar doet t nu al. Geeft dat problemen?
Welke kun je zoal verzinnen? Ik geen enkele namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zo nog is kijken of ze niet per ongeluk de verkeerde aderparen hebben gebruikt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
r0el schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:23:
Wow... hold your horses! 8)7 (hier heb ik geen verstand van...)

Static route aanmaken binnen wrt in static routing table neem ik aan? Wat in te vullen bij Destination, Gateway,Subnet,Mask,Metric (0?) Interface (WAN?) Description (duh :P) En hoe dan het modem in te stellen? Ik wil graag alle portforwarding ook door de WRT laten doen als kan.
192.168.1.0
255.255.255.0
Weet ik zo even niet
0
iface: WAN

Modem hoef je in principe niks aan te doen, dat ding staat op 192.168.1.254 te luisteren. Als je verkeer daar langs komt moet 'ie in principe gaan reageren. Dit is alleen uit het blote hoofd, kan zijn dat ik een fout maak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
neographikal schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:34:
192.168.1.0
255.255.255.0
Weet ik zo even niet
0
iface: WAN

Modem hoef je in principe niks aan te doen, dat ding staat op 192.168.1.254 te luisteren. Als je verkeer daar langs komt moet 'ie in principe gaan reageren. Dit is alleen uit het blote hoofd, kan zijn dat ik een fout maak :)
Hmm... Snap er nu helemaal niks meer van (aangezien geprobeerd heb en niet lijkt te werken..)

IP router= 192.168.1.2
Modem = 192.168.1.254
subnet mask = 255.255.255.0
client krijgen ip's in range 100-150

Wat moet ik nou in onderstaand plaatje invullen zodat t werkt?

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/20kyxz4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Als je de Zyxel op bridge zet, geeft die toch gewoon het WAN IP door?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
pafdaddy schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:46:
Als je de Zyxel op bridge zet, geeft die toch gewoon het WAN IP door?
Ja dat doet ie ook, ik krijg in m'n linksys ook WAN IP te zien. Echter zou ik ook op de status pagina van het modem willen kunnen. Kwaliteit van de lijn ns in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ja dat kan dan dus niet lijkt me aangezien lanip=wanip voor de Zyxel. Wat je kunt proberen is remote management aan te zetten en kijken of je er dan met je wanip bij kan. Je moet dan ook een firewall rule maken.

[ Voor 209% gewijzigd door pafdaddy op 08-06-2008 18:35 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:17
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:06:
Ik ga zo nog is kijken of ze niet per ongeluk de verkeerde aderparen hebben gebruikt :')
Als je een overname hebt aangevraagd niet natuurlijk, nieuwe lijn kan op je tweede aderpaar. (mits beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superseb schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:02:
[...]

Als je een overname hebt aangevraagd niet natuurlijk, nieuwe lijn kan op je tweede aderpaar. (mits beschikbaar)
Alles kan in de telecom. Ik blijf me keer op keer verbazen. Was overigens ook iets wat ze zelf aandroegen. Maar op het andere aderpaar ook geen DSL, dus morgen maar is ffkes bellen wanneer een en ander gaat gebeuren. Mijn telefoonnummer is nl. al wel om, en dat is wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:29:
[...]

Alles kan in de telecom. Ik blijf me keer op keer verbazen. Was overigens ook iets wat ze zelf aandroegen. Maar op het andere aderpaar ook geen DSL, dus morgen maar is ffkes bellen wanneer een en ander gaat gebeuren. Mijn telefoonnummer is nl. al wel om, en dat is wel vervelend.
Klinkt alsof het allemaal is opgeleverd/afgemeld naar behoren, maar dat de monteur vergeten is de draadjes op de centrale om te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Nu online

PoweRoy

funky!

soort gelijk probleem hier ook. Telfort aangevraagd, donderdag geleverd maar gisteren pas alles kunnen aansluiten. DSL lampje gaat niet knipperen/branden. Vanavond helpdesk maar bellen.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:27
'Vaag: Telfort week geleden aangevraagd, na helpdesk om advies te hebben gevraagd (verhuis naar nieuwbouw, heb nu Tele2, maar alleen KPN verhuist naar nw. huis). Moest t aanvragen "alsof ik internet had". Krijg je na 7 dagen een afwijzging, moet nu weer opnieuw aanvragen, maar dan alleen met KPN-lijn.... Maar nu weer 7 dagen afkoelingsperiode :(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
matthijst schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:46:
'Vaag: Telfort week geleden aangevraagd, na helpdesk om advies te hebben gevraagd (verhuis naar nieuwbouw, heb nu Tele2, maar alleen KPN verhuist naar nw. huis). Moest t aanvragen "alsof ik internet had". Krijg je na 7 dagen een afwijzging, moet nu weer opnieuw aanvragen, maar dan alleen met KPN-lijn.... Maar nu weer 7 dagen afkoelingsperiode :(
Dat was inderdaad iet zo'n best advies...

Op je nieuwe adres heb je immers alleen KPN telefonie, dus dat opgeven zodat ADSL daar overheen (linesharing) aangelegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Laatst online: 27-02 13:21
Ik zit al ruim een week via Telfort te internetten (ja zeker weten alles is gecontroleerd)

Maar volgens TELE2 (mijn vorige provider) staat alles nog aan en zou ik via TELE2 internetten.
Nu willen ze alles opzeggen, maar aangezien volgens hun systeem Telfort de ADSL verbinding nog niet heeft overgenomen zal dat dus een ramp zijn.

Kan het zo zijn, dat ik de ADSL verbinding inderdaad nog niet is overgenomen, maar het signaal wel reeds wordt doorgegeven.
Het kleine puntje wat ik alleen niet snap is dat ik geen TELE2 meer heb sinds 2 Juni 's morgens maar wel telfort diezelfde avond.

HELP, ik wil niet dubbel betalen, omdat er een foutje in het systeem bij TELE2 zit of afgesloten worden omdat Tekfort de lijn nog niet heeft vergenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je via Telfort internet nu (controleer je IP adres!) kan Tele2 niets meer slopen/opheffen technisch.

Ben je omgegaan op dezelfde lijn? Dus modem gewisseld op dezelfde lijn toen je Tele2 niet meer werkte? Of heeft Telfort op een aparte (2de) lijn opgeleverd en werkt je Tele2 op de andere lijn nog?

In beide gevallen kan Tele2 geen schade aanrichten aan je Telfort verbinding als die al is opgeleverd. Echter in het 2de geval (aparte lijn) ziet Tele2 inderdaad geen overname/overstap natuurlijk omdat je gewoon 2 ADSL verbindingen/abonnementen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Laatst online: 27-02 13:21
bjck schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:22:
Als je via Telfort internet nu (controleer je IP adres!) kan Tele2 niets meer slopen/opheffen technisch.

Ben je omgegaan op dezelfde lijn? Dus modem gewisseld op dezelfde lijn toen je Tele2 niet meer werkte? Of heeft Telfort op een aparte (2de) lijn opgeleverd en werkt je Tele2 op de andere lijn nog?

In beide gevallen kan Tele2 geen schade aanrichten aan je Telfort verbinding als die al is opgeleverd. Echter in het 2de geval (aparte lijn) ziet Tele2 inderdaad geen overname/overstap natuurlijk omdat je gewoon 2 ADSL verbindingen/abonnementen hebt :)
Klinkt aannemelijk, Ja ik heb het IP adres gechecked en ik internet nu echt via Telfort.
Ik gebruik dezelfde modem (geen veranderingen in draadjes ed.) alleen de instellingen gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
PoweRoy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:42:
soort gelijk probleem hier ook. Telfort aangevraagd, donderdag geleverd maar gisteren pas alles kunnen aansluiten. DSL lampje gaat niet knipperen/branden. Vanavond helpdesk maar bellen.
Is het een nieuwe aansluiting of kom je van een andere provider ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Nu online

PoweRoy

funky!

Scandic2008 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:19:
[...]

Is het een nieuwe aansluiting of kom je van een andere provider ?
Huisje gekocht dus een nieuwe aansluiting :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 10:13
mooi nieuws voor alle mensen met telfort in Bodegraven. We hebben uiteindelijk een ADSL2+ verbinding!
Ik had nog een vraag over mijn snelheid. Mijn modem traint in op: 12004 kbps / 1031 kbps is dit goed vergeleken met de volgende waardes?

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 14 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 aa bc cc cc cc cc cc cc cc bb ba 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 31 db
tone 32- 63: 00 13 55 67 77 78 88 89 99 99 9b bb bc cc cc cc
tone 64- 95: cc cc cb cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb ab bb aa aa aa aa aa aa aa
tone 128-159: aa aa aa aa aa aa aa aa 9a aa aa 9a aa aa 99 aa
tone 160-191: 99 a9 a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 29 99 99 99 99 99 99 99 88 89
tone 224-255: 88 88 88 88 88 78 88 88 88 88 88 88 88 88 88 75
tone 256-287: 06 99 9a a9 9a a9 9a 99 aa a9 99 99 99 99 99 99
tone 288-319: 99 99 98 89 88 99 88 88 88 88 77 87 78 77 77 77
tone 320-351: 77 63 36 66 66 66 77 77 76 66 65 66 65 66 66 66
tone 352-383: 55 55 45 65 55 55 55 55 55 54 55 55 55 55 55 44
tone 384-415: 44 44 44 44 44 44 44 44 43 44 44 44 44 33 33 33
tone 416-447: 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 32 22 22 22
tone 448-479: 22 22 22 22 22 21 11 11 11 11 11 11 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

[ Voor 6% gewijzigd door mariusbrouwe op 09-06-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
PoweRoy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:43:
[...]

Het modem was hier al een 2 weken voor oplevering, is de lijn zelf al opgeleverd?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
PoweRoy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:43:
[...]

Controleer anders voor de zekerheid (voor zover nog niet gedaan) of alles goed is aangesloten en doe even een isra test.
Levert dat geen resultaat,dan idd helpdesk bellen dan wel mailen (mailen is misschien beter,dan kun je rustig voetbale kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
mariusbrouwe schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:41:
mooi nieuws voor alle mensen met telfort in Bodegraven. We hebben uiteindelijk een ADSL2+ verbinding!
Ik had nog een vraag over mijn snelheid. Mijn modem traint in op: 12004 kbps / 1031 kbps is dit goed vergeleken met de volgende waardes?

Eindelijk betekent dus nog maar vrij recent ?! De waarden kunnen altijd beter maar wellicht is het zinnig om even af te wachten of het stabiel blijft.

(attenuation downstream: 31 db zou wel wat lager kunnen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Nu online

PoweRoy

funky!

Loekie schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:56:
[...]

Het modem was hier al een 2 weken voor oplevering, is de lijn zelf al opgeleverd?
Daar ga ik vanuit. Kreeg een mail dat de lijn in de week van 6 juni zal worden opgeleverd. Afgelopen donderdag (5 juni) kreeg ik een mailtje dat mijn abbo was geactiveerd.

Vanavond hopelijk duidelijkheid
Scandic2008 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:56:
[...]

Controleer anders voor de zekerheid (voor zover nog niet gedaan) of alles goed is aangesloten en doe even een isra test.
Levert dat geen resultaat,dan idd helpdesk bellen dan wel mailen (mailen is misschien beter,dan kun je rustig voetbale kijken ;)
Geen resultaat isra test. Vanavond even met multimeter aan de slag maar ik las dat alleen werkt als het een kpn lijn is en niet alleen adsl

[ Voor 38% gewijzigd door PoweRoy op 09-06-2008 14:18 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
Scandic2008 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:02:
[...]

Eindelijk betekent dus nog maar vrij recent ?! De waarden kunnen altijd beter maar wellicht is het zinnig om even af te wachten of het stabiel blijft.

Volgens mij is het vandaag van ingegaan...of ergens vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Scandic2008 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:02:
[...]

Dat komt door lijnlengte naar de centrale, hoe wil je dat verkorten dan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

bjck schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:42:
[...]

Vaak heeft een lange telefoonkabel die ertussen ligt ook een significant effect op deze waarde. Zo is het bij mij zo dat het 1dB hoger is als ik mijn modem via een 25m telefoonkabel aansluit. Niet dat dit dan weer erg veel uitmaakt, maar het hangt dus ook nog van andere factoren af. :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaak
  • Laatst online: 10-04 12:44
Ik heb 2 Juni een ticket bij Telfort aangemaakt.

Vandaag 10 Juni voor de zoveelste keer weer even gebeld:

De kwaliteit van de telfort verbinding is nog altijd om te huilen. Wat ze aangeven is het volgende, ze hebben de lijn gemeten en de snelheid teruggezet naar 12Mb.....erg wazig aangezien mijn modem nog nooit hoger heeft aangegeven dan Up Stream 1007 (Kbps.)
Down Stream 11716 (Kbps.)

Nu gaan ze testen of het wel gaat werken op 10Mb wat een droevige bedoeling daar.... ben bang dat ik straks op een 8Mb lijntje verder moet. Dus al met al een linke marketing truc voordat ik telfort bestelde heb ik even een testje op hun website gedaan en daar kwam een waarde uit van ongeveer 15Mb
Afbeeldingslocatie: http://i219.photobucket.com/albums/cc283/oretet/div/Snelheid.jpg

Al met al erg ontevreden!

2008.06.10 10:01:13 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.169.63.254,Lease time=14400
2008.06.10 10:01:13 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.10 10:01:12 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.241.XXX.XXX
2008.06.10 10:01:12 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.169.63.254
2008.06.10 10:01:12 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.10 10:01:12 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
2008.06.10 10:00:55 ADSL Media Up !
2008.06.10 10:00:52 DHCP Client: [ATM1]Send Release
2008.06.10 10:00:37 ADSL Media Down !
2008.06.10 09:35:52 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.169.63.254,Lease time=14400
2008.06.10 09:35:52 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.10 09:35:51 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.241.XXX.XXX
2008.06.10 09:35:51 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.169.63.254
2008.06.10 09:35:51 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.10 09:35:51 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
2008.06.10 09:35:39 ADSL Media Up !
2008.06.10 09:35:31 DHCP Client: [ATM1]Send Release
2008.06.10 09:35:21 ADSL Media Down !
2008.06.10 09:31:34 192.168.1.23 login success
2008.06.10 09:31:32 User from 192.168.1.23 timed out
2008.06.10 09:29:31 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.169.63.254,Lease time=14400
2008.06.10 09:29:31 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.10 09:29:30 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.241.XXX.XXX
2008.06.10 09:29:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.169.63.254
2008.06.10 09:29:30 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.10 09:29:30 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
2008.06.10 09:29:18 ADSL Media Up !
2008.06.10 09:29:10 DHCP Client: [ATM1]Send Release
2008.06.10 09:28:59 ADSL Media Down !
2008.06.10 09:16:30 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.169.63.254,Lease time=14400
2008.06.10 09:16:30 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.10 09:16:29 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.241.XXX.XXX
2008.06.10 09:16:29 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.169.63.254
2008.06.10 09:16:29 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.10 09:16:29 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
2008.06.10 09:16:16 ADSL Media Up !
2008.06.10 09:16:09 DHCP Client: [ATM1]Send Release
2008.06.10 09:15:57 ADSL Media Down !
2008.06.10 09:01:26 NTP Date/Time updated.
2008.06.10 08:38:05 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.169.63.254,Lease time=14400
2008.06.10 08:38:05 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.10 08:38:03 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.241.XXX.XXX
2008.06.10 08:38:03 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.169.63.254
2008.06.10 08:38:03 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.10 08:38:02 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
2008.06.10 08:37:44 ADSL Media Up !
2008.06.10 08:37:42 DHCP Client: [ATM1]Send Release
2008.06.10 08:37:25 ADSL Media Down !
2008.06.10 08:35:02 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.169.63.254,Lease time=14400
2008.06.10 08:35:02 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.10 08:35:02 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.241.XXX.XXX
2008.06.10 08:35:02 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.169.63.254
2008.06.10 08:35:02 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.10 08:35:01 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
2008.06.10 08:34:42 ADSL Media Up !
2008.06.10 08:34:41 DHCP Client: [ATM1]Send Release
2008.06.10 08:34:23 ADSL Media Down !
2008.06.10 08:32:21 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.169.63.254,Lease time=14400
2008.06.10 08:32:21 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.10 08:32:21 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.241.XXX.XXX
2008.06.10 08:32:21 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.169.63.254
2008.06.10 08:32:21 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.10 08:32:20 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
2008.06.10 08:32:16 ADSL Media Up !
2008.06.10 08:32:00 DHCP Client: [ATM1]Send Release
2008.06.10 08:31:58 ADSL Media Down !

Enz.....

[ Voor 119% gewijzigd door vaak op 10-06-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Oretet schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:52:

Vandaag 10 Juni voor de zoveelste keer weer even gebeld:

De kwaliteit van de telfort verbinding is nog altijd om te huilen. Wat ze aangeven is het volgende, ze hebben de lijn gemeten en de snelheid teruggezet naar 12Mb.....erg wazig aangezien mijn modem nog nooit hoger heeft aangegeven dan Up Stream 1007 (Kbps.)
Down Stream 11716 (Kbps.)

Nu gaan ze testen of het wel gaat werken op 10Mb wat een droevige bedoeling daar.... ben bang dat ik straks op een 8Mb lijntje verder moet. Dus al met al een linke marketing truc voordat ik telfort bestelde heb ik even een testje op hun website gedaan en daar kwam een waarde uit van ongeveer 15Mb
[afbeelding]

Al met al erg ontevreden!
De snelheid die gegeven wordt is een schatting/verwachting/indicatie op basis van lijnlengte schattingen tussen centrale en je aansluiting. Hier kunnen ISP's niets in verwerken over de kwaliteit van de lijn/bundel en de hoeveelheid ADSL die er al in geleverd is (overspraak/verstoringen).

Je wilt een perfecte indicatie vooraf? Dat krijg je niet/nergens en kan ook eigenlijk niet zonder fysiek een monteur de draad te laten doormeten op locatie of een aansluiting aan te leggen en zien hoeveel je haalt.

Je gebruikt zo te zien ook nog eens een ander modem dan Telfort je heeft gegeven/voorschrijft? Deze log output komt niet uit een ZyXEL modem wat Telfort heeft geleverd....

Als er op de lijn zelf niets raars gemeten wordt of een indicatie heeft dat het een fout/probleem bevat en binnenshuis is de aansluiting goed/optimaal valt er weinig aan te doen. Het kan nog (deels) liggen aan de combinatie van je eigen modem keuze en de apparatuur in de centrale wat niet een optimale combinatie is.

Dus dan is omlaag zetten van de snelheid de enige remedie om de lijn netjes stabiel te maken.

Gebeurt niets raars als je het technisch bekijkt hier toch? Dat je graag die volledige 20 of de geschatte 16Mbps had willen halen is te begrijpen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mariusbrouwe schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:41:

Op welke centrale zit jij dan? Ik zit op Bodegraven-C en heb al vanaf feb een lijnsnelheid van 13 a 14 Mbit over ADSL2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaak
Hahah een perfecte indicatie vooraf, nee ik snap dat dat niet mogelijk is. De lijn staat momenteel op 10mb en is nog altijd niet stabiel. De volgende stap zal 8 mb worden dit vind ik echt wel een heel verschil. met 10 Mb kan ik nog vrede hebben hoor!
Op de telfort website zeggen ze het volgende:
De genoemde snelheid van 20 Mb ligt in de praktijk wel eens lager. Externe factoren als 'drukte' op het internet, de kwaliteit van het modem en de afstand tussen jouw adres en de wijkcentrale kunnen voor vertraging zorgen. Mocht dit het geval zijn, dan is dat dus niet te wijten aan de snelheid van het abonnement. Bekijk met de snelheidscheck wat de geschatte snelheid op jouw adres is.
Een ander modem, ja dat klopt. Ik heb op zowel de Zyxel als op een Draytek en nu ook op mijn huidige 3com modem dezelfde problemen. Dus die optie kan van de lijst af. Voorheen was ik in het bezit van een Tweakdsl 14Mb verbinding en die was uiterst stabiel op zowel de draytek als de 3com modem.

Volgens mij komt het er bijna op neer dat je blij moet zijn als je een snelheid van 8Mb haalt met deze 20Mb lijn. Mocht je een hogere snelheid willen tja dan moet je toch echt stabiliteit inleveren.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Nu online

PoweRoy

funky!

PoweRoy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:17:
[...]

Daar ga ik vanuit. Kreeg een mail dat de lijn in de week van 6 juni zal worden opgeleverd. Afgelopen donderdag (5 juni) kreeg ik een mailtje dat mijn abbo was geactiveerd.

Vanavond hopelijk duidelijkheid

[...]

Geen resultaat isra test. Vanavond even met multimeter aan de slag maar ik las dat alleen werkt als het een kpn lijn is en niet alleen adsl
Yay duidelijkheid. De geplande opleverdatum was gezet op 6 juni maar de daadwerkelijk uitvoer datum nog niet. Moet tot woensdag wachten als het dan nog niet werkt dan 2e support lijn.
Ondertussen kon ik kabels verwisselen (kijken of signaal op wit oranje zit ipv rood blauw) en router resetten naar default firmware.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
bjck schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:42:
[...]

De lijnlengte is idd niet te verkorten,maar eea kan afhankelijk zijn van interne bedrading (ook al is de input fractioneel) en kan ook nog per modem verschillen.Wissel voor de grap maar eens de Zyxel voor een Speedtouch en de resultaten zijn anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Oretet schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:52:

Enz.....
Misschien wel zinnig om je externe IP adres aan het einde even te voor zien van 3 kruisjes ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het zover, ik zie net mijn Tele2 doodgaan hier in mijn logging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaak
Scandic2008 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:55:
[...]

Misschien wel zinnig om je externe IP adres aan het einde even te voor zien van 3 kruisjes ?!
En wat is volgens jou mijn externe IP adres dan........ik zie hem er niet bij staan hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Oretet schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:19:
[...]

En wat is volgens jou mijn externe IP adres dan........ik zie hem er niet bij staan hoor
Ik kan me vergissen maar 82.169 enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaak
Scandic2008 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:27:
[...]

Ik kan me vergissen maar 82.169 enz
Je vergist je inderdaad :)

Receive Offer from 82.169.63.254 ;)

Volgens mij had ik al wat kruisjes gezet Request IP=195.241.XXX.XXX 8)

[ Voor 25% gewijzigd door vaak op 10-06-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:17:
[...]

Op welke centrale zit jij dan? Ik zit op Bodegraven-C en heb al vanaf feb een lijnsnelheid van 13 a 14 Mbit over ADSL2+
Ik zit ook op Bodegraven-C...ik snap er dan echt niks van. Ik weet zeker dat er eerst adsl2 stond, zonder plus. Ik heb toen ook telfort gebeld hierover, maar die zeiden dat er dan geen adsl2+ verkrijgbaar was. Wat er vreemd was toen want de postcode check gaf aan dat mijn verbinding tot 15mb kon hebben. Ik ben in ieder geval blij dat ie sneller is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Oretet schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:28:
[...]

Je vergist je inderdaad :)

Receive Offer from 82.169.63.254 ;)

Volgens mij had ik al wat kruisjes gezet Request IP=195.241.XXX.XXX 8)
OK,de kruisjes heb ik gezien maar wist niet dat men ook in die externe range zat.Zo leren we elke dag weer wat bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo nu en dan heb ik het idee dat de snelheid van m'n verbinding wat inzakt. M'n modem traint keurig in op 17775 kbps / 1062 kbps maar m'n downloadsnelheid komt niet boven de 820kb/sec uit (getest met verschillende servers). Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij :)

Overgegaan van kpn belbudget + planet naar telfort + vastbellen.

* 25-04 overgang aangevraagd per 03-06 bij telfort, dag daarop bevestiging thuis.
* 02-05 telefonisch opgezegd planet per 03-06(oud jaarcontract, niet per maand opzegbaar). bevestiging ontvangen per mail en post.
* 06-05 van stap 1 naar stap 3 bij telfort,
* 07-05 brief kpn binnen afsluiten adsl 03-06 met melding tot 26-05 tijd om naar andere service provider te gaan.
* 12-05 pakket binnen.
* 29-05 eindelijk naar stap 4.
* 03-06 sochtends al telfort internet.
* 05-06 brief kpn bevestiging overname telefonie andere provider, andere brief kpn met bevestiging afsluiten ''kpn'' ADSL lijn.
* 06-06 smiddags telefoon van telfort. Met kpn kon ik ook nog bellen, volgende dag was kpn eraf.
* vandaag kon ik in de instellingen telefonie, naar stap 5 zal een dezer dagen wel komen. Tot op heden nog geen storingen
_/-\o_

intrainwaarden 18677 kbps / 1121 kbps, feitelijke snelheid download stuk lager +/- 12500, wel stabiel.

kwaliteit verbinding:

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cd ee ee ee ee ee fe fe ee dd ba 85
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 21 db
tone 32- 63: 02 34 56 77 89 aa bb cc dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cd cd cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cd cc cc cd
tone 128-159: cc cc cd cc cc cc cc cc cc cc cb cb cb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb bb bb b2 bb bb bb cb cc cc
tone 256-287: 9d cd dd dd dd dd dd dc cd dc dc cc dc dc dd cc
tone 288-319: cc cc cc cc cc cc cc cc bb bc bc bb bb cb bb bb
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba ba
tone 384-415: ba ab aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 416-447: aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 448-479: 99 99 99 99 99 99 88 88 88 88 77 77 77 77 77 77
tone 480-511: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 66 66 66 66 65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Yipes, ook Telfort is fan van de 2 maanden in 1 factuur onzin..jammer (ook al is het geen stervensduur abo, ik vind het dus echt blaat..KPN had die praktijken ook al).

Wel jammer dat ik echter pas eind deze maand relaxed ervan gebruik maken kan, we zijn nog aan het klussen. En ja, keurig bekabeling vanuit ISRA naar boven (telefoonkabel vervangen door utp en daar 2 aders van gebruikt), achter plinten, door muur, splitter > traint keurig in met 19/1mbit en een ping van 11 (!). Kan ik weer goed online gaan gamen..oei oei, mijn arme vrije tijd ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:54

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Kan iemand mij misschien helpen/advies geven over het volgende:

Ik heb vorige week de draadloze modem, zyxel 2602 HW, van telfort gehad (dit omdat volgens hun mijn speedtouch 780 WL kapot zou zijn), maar ik heb nu last van dat als ik ga bellen ik hooguit 2x de kiestoon hoor en dan gaat het lampje van DSL uit en gaat modem opnieuw verbinding maken en dus niet mogelijk om te bellen.

Iemand hier last ook last van of misschien een oplossing ??????

En hoe kan ik in die Zyxel zien hoeveel GB ik heb gedownd ????

Alvast bedankt voor de moeite

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.