Heb je de kabel al zelf kunnen testen?Fire69 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:47:
[...]
Kabel net toegekregen. Ik vrees het ergste eigenlijk. Het is een scart-kabel, maar er staat meerdere malen op de verpakking 480p/720p (compatible with hdtv)
In de Wii-connector zijn 8 van de 16 pins gebruikt. Kan iemand even checken of dat bij de standaard kabel ook zo is? (Ik zit op het werk nog)
Verwijderd
Och dat je nog ingaat in de hele Hardcore en Casual discussie ..... Mensen die Nintendo niet Hardcore noemen en alles wat naar de Wii gaat als Casual bestempelt is wel zo afgezaagd. Nintendo heeft altijd gewoon zijn ding gedaan en heeft altijd games ontwikkeld voor iedereen.Deddiekoel schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:43:
In discussie hier boven wordt er weer geschermd met de term "hardcore gaming". Deze term is altijd voer voor discussie dus laten we deze term nu eens een mooie definitie geven voor dit topic.
Hoewel dit niet mijn definitie is van de term heb ik het idee dat over het algemeen onder hardcore gaming het volgende wordt verstaan:
"Complexe games die proberen een realistische ervaring over te brengen"
Hardcore games kenmerken zich door hun nadruk op de game omgeving (graphics, physics etc). Genres die vaak bij hardcore gaming passen zijn FPS, RTS en realistische racers.
Met bovenstaande definitie kom ik daarom met de volgende rangschikking:
SMG -> Niet hardcore
Metroid Prime 3 -> Wel hardcore
Zelda TP -> Wel hardcore
Zelda TWW -> Niet hardcore
F-Zero GX -> Wel hardcore
Op basis van deze definitie kan worden gesteld dat het merendeel van de Nintendo games niet hardcore zijn.
Hardcore wordt tegenwoordig onterecht in verband gebracht met het aantal liters bloed per minuut dat langs komt en aan het aantal polygonen.
@ Nintex:
Daarnaast ondersteunde Sony de PS2 nog gewoon omdat hij nu nog steeds beter verkoopt dan de PS3. Het zorgt voor de grootste inkomsten. En Nintendo steelt 'de casual' markt
Yep

De plastic rond de stekker is te breed, om hem te kunnen testen heb ik een stuk van de achterkant van mijn tv moeten demonteren

Al die moeite heeft echter niet echt veel opgebracht... ik heb geen geluid, beeldkwaliteit is dezelfde als met de gewone kabel (als ik de av-input op rgb zet, wordt mijn beeld rood...), en na een minuut of 5 valt mijn beeld helemaal weg
Ik ga hem dit weekend nog eens op mijn crt'tje in de slaapkamer testen, maar ik vrees dat ik even een boze mail naar DealExtreme moet sturen

Rabbids @ the Euro2k8: http://www.wiisworld.com/...o-2008-style-rabbids.html
Verwijderd
Ik rook dit:Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:36:
Daarnaast ondersteunde Sony de PS2 nog gewoon omdat hij nu nog steeds beter verkoopt dan de PS3. Het zorgt voor de grootste inkomsten. En Nintendo steelt 'de casual' markt. Ik weet niet wat je precies rookt, maar geef mij ook maar wat

Allemaal Casual, allemaal belangrijker voor Sony in de lange termijn. Niet te vergeten dat Final Fantasy VII haar populariteit te danken heeft aan de marketing campagne van Sony die zich toen al op de casual markt richtte. De PS2 was de afgelopen generatie de meest casual console van allemaal. Iedereen had een PS2, om dvd'tjes op te kijken, voor een potje Burnout, voor Singstar etc. nu is de Wii dat. Aangezien Sony tegenwoordig alleen maar geld uitgeeft aan projecten als Killzone 2 verloopt de generatie stroef voor hen. De Playstation is groot geworden door het uitbreiden van de markt en het overtuigen van het grote publiek. Met 500+ titels is er voor iedereen wat wils was de denkwijze van Sony. Een aantal elementen van de Playstation 1 en 2 strategie past Nintendo nu toe op de Wii en met succes.
De casual markt zal altijd het belangrijkst blijven en zijn. Immers is er een grote kans dat een gedeelte van de userbase van 100 miljoen(zoals de PS2) ook wel te porren is voor Metal Gear Solid en God of War. De mensen die toen een PS2 kochten kopen nu een Wii en naast die groep casuals heeft Nintendo ook nog eens de huisvrouwen en 50 plussers binnen gesleept. Als de PS2 fanbase echt hardcore was dan had Sony nu al zo'n 100 miljoen PS3's verkocht. Ze hebben nog geen fractie van dat aantal weten te verkopen alleen maar omdat ze zich richten op een zeer kleine markt. Namelijk die van filmliefhebbers door middel van Blu-Ray en die van Hardcore gamers.
Nintendo heeft zich deze generatie gewoon op één ding gefocust en dat is toegankelijkheid.
Kortom, een toegankelijke prijs, toegankelijk uiterlijk van de console(wit ipv 'stoerder' zwart, klein voor Japanse huishoudens), een toegankelijke controller en vooral ook toegankelijke games. Hierdoor zie je dat bijvoorbeeld ook dat veel vrouwen een Wii willen hebben, iets wat zelfs Sony niet echt gelukt is, ondanks een Singstar en een roze PS2.
De Wii is meer dan elke console ooit toegankelijk voor alle mensen. Simpele games verkopen dan ook veel beter. Games als Carnival Games, Big Brain Academy en Wario Ware Smooth Moves verkochten veel beter dan games als Resident Evil 4, Metroid Prime 3 en No More Heroes(waar de verkopen al helemaal droevig van waren). Simpele games zijn dus veel interessanter om te ontwikkelen dan big budget games voor de Wii. Vandaar dat ze nu ook met een 2D Wario game op de proppen gaan komen. Waarom een 3D variant maken als een 2D versie veel goedkoper is en net zo goed verkoopt?
Vrijwel alle grote Nintendo franchises zijn ook al uitgebracht nu. Een mario platformer/rpg/kart, Metroid, Zelda en Smash Bros. Van die games verwacht ik geen opvolger meer(misschien een Zelda), dus ben ik benieuwd met wat voor games ze zelf nog zullen komen. Animal Crossing is nog één gegarandeerde klapper voor de liefhebbers, maar voor de rest zie ik het vrij somber in qua AAA-games. Ik verwacht vooral Training(brain fit whatever) games en wat tweederanks Nintendo franchises als Pikmin, een Waverace/1080 game, Star Fox of die Disaster game.
En wat dat betreft verwacht ik dat de PS3 wel hard terug kan slaan. Dat ding mag misschien een stuk minder verkopen dan de Wii(deze week iig niet ivm MGS4), maar ik denk zelf dat er wel meer AAA-titels voor uit gaan komen.
Overigens moet ik ook zeggen dat ik uiteindelijk wel lichtelijk teleurgesteld ben in de Wii controller. Dat promofilmpje van de Wii destijds beloofde erg veel, maar de enige echt goede functie is de pointer. De gestures leken me zelf juist zo interessant, maar daar is de controller niet precies genoeg voor. Bij bijna elke game met gestures wordt het spel ook half gepauzeerd en staat er welke beweging je moet uitvoeren ipv dat het een onderdeel is van de actie. De enige gesture die goed herkend wordt is het schudden van de wiimote.
Al met al weet ik nog steeds niet of ik nou werkelijk zo tevreden ben met de Wii. Ik zie de potentie, het heeft z'n momenten, maar er wordt gewoon niet maximaal gebruik gemaakt van die potentie.
Kortom, een toegankelijke prijs, toegankelijk uiterlijk van de console(wit ipv 'stoerder' zwart, klein voor Japanse huishoudens), een toegankelijke controller en vooral ook toegankelijke games. Hierdoor zie je dat bijvoorbeeld ook dat veel vrouwen een Wii willen hebben, iets wat zelfs Sony niet echt gelukt is, ondanks een Singstar en een roze PS2.
De Wii is meer dan elke console ooit toegankelijk voor alle mensen. Simpele games verkopen dan ook veel beter. Games als Carnival Games, Big Brain Academy en Wario Ware Smooth Moves verkochten veel beter dan games als Resident Evil 4, Metroid Prime 3 en No More Heroes(waar de verkopen al helemaal droevig van waren). Simpele games zijn dus veel interessanter om te ontwikkelen dan big budget games voor de Wii. Vandaar dat ze nu ook met een 2D Wario game op de proppen gaan komen. Waarom een 3D variant maken als een 2D versie veel goedkoper is en net zo goed verkoopt?
Vrijwel alle grote Nintendo franchises zijn ook al uitgebracht nu. Een mario platformer/rpg/kart, Metroid, Zelda en Smash Bros. Van die games verwacht ik geen opvolger meer(misschien een Zelda), dus ben ik benieuwd met wat voor games ze zelf nog zullen komen. Animal Crossing is nog één gegarandeerde klapper voor de liefhebbers, maar voor de rest zie ik het vrij somber in qua AAA-games. Ik verwacht vooral Training(brain fit whatever) games en wat tweederanks Nintendo franchises als Pikmin, een Waverace/1080 game, Star Fox of die Disaster game.
En wat dat betreft verwacht ik dat de PS3 wel hard terug kan slaan. Dat ding mag misschien een stuk minder verkopen dan de Wii(deze week iig niet ivm MGS4), maar ik denk zelf dat er wel meer AAA-titels voor uit gaan komen.
Overigens moet ik ook zeggen dat ik uiteindelijk wel lichtelijk teleurgesteld ben in de Wii controller. Dat promofilmpje van de Wii destijds beloofde erg veel, maar de enige echt goede functie is de pointer. De gestures leken me zelf juist zo interessant, maar daar is de controller niet precies genoeg voor. Bij bijna elke game met gestures wordt het spel ook half gepauzeerd en staat er welke beweging je moet uitvoeren ipv dat het een onderdeel is van de actie. De enige gesture die goed herkend wordt is het schudden van de wiimote.
Al met al weet ik nog steeds niet of ik nou werkelijk zo tevreden ben met de Wii. Ik zie de potentie, het heeft z'n momenten, maar er wordt gewoon niet maximaal gebruik gemaakt van die potentie.
[ Voor 8% gewijzigd door BarôZZa op 19-06-2008 02:50 ]
Zelfde doen ze met MarioKart DS. Die is ook al een hele tijd uit en daar is Nintendo nu ook opeens als een razende weer reclame voor aan het maken.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:53:
Is er eigenlijk uberhaupt al IETS bekend over Animal Crossing Wii? Zie in de TS staan dat de game 27 Juni uit gaat komen, maar heb er nog niets over gezien (vídeo's/screenshots/previews).... iemand? of wordt dit een gevalletje uitstellen dat Q1 2009?
EDIT:
Want rondzoeken op o.a Gonintendo leert wel dat Nintendo Of Europe onlangs een mailing heeft doen rondgaan om Animal Crossing DS te promoten, best apart, spel is er al jaren. Waarschijnlijk komt er een connectiviteits-onderdeel tussen DS en WII? Toch raar dat er nog niets over bekend is, terwijl het spel dus over twee weken al in de winkel zou moeten liggen... of zouden ze wachten tot E3?
Zag de new super mario bros ook ineens weer langs komen in de reclame voor de DSDizzyWeb schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:27:
[...]
Zelfde doen ze met MarioKart DS. Die is ook al een hele tijd uit en daar is Nintendo nu ook opeens als een razende weer reclame voor aan het maken.
Waarschijnlijk in samenhang met die 3 nieuwe kleuren die er zijn
Precies het gevoel dat ik er ook bij heb. Enorm veel potentie tot gave games maar die komen er maar niet. En ik snap het vanuit zakelijk perspectief ook prima. Die games waar ik op zit te wachten verkopen minder dan de games die ik als troep zie. Zakelijk had ik ook die beslissing genomen maar als consument ben ik teleurgesteld.BarôZZa schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 02:45:
Ook het online gedeelte valt tegen. Van echt integratie is nauwelijk sprake (al doet mario kart wel een goede poging) en ik kan me die speeches op E3 nog herinneren dan Reggie stond te vertellen hoe mooi het was als je wakker zou worden en je wii stond te knipperen en 'snachts een extra level voor mario of een uitbreiding van metroid had gedownload. Inmiddels staat ie sinds launchdag te wachten maar de enige keer dat ie knippert is als er weer een lame bericht van Nintendo komt of een kanaal waar ik eigenlijk niet op zit te wachten.
Dit alles neemt niet weg dat ik een aantal games met heel veel plezier gespeeld heb maar er zit zo veel meer in. En ik vind het echt jammer dat het er niet uit komt.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik denk dat hetgeen Sony heeft gedaan is gaming stoer te maken en daardoor definitief in de standaard doelgroep door te breken. Door meer mature content hebben ze games van hun geeky image af weten te helpen. Daarmee hebben ze veel markt gepakt. Wat Nintendo nu doet is de markt verbreden en buiten de doelgroep scoren door zoals eerder gezegd de toegankelijkheid.
Over de Wii zelf. Ik denk echt wel dat de Wiimote goed genoeg en precies genoeg is. Schijnbaar zend het kreng enorm veel data uit en is het de kunst om dit goed te verwerken. En die kunst is nog niet bij iedereen aanwezig. Maar er zijn zeker voorbeelden van waar het goed werkt. Een van de beste voorbeelden vind ik MoH:H2 waar de pointer fantastisch wordt gebruikt maar ook de nunchuck die gebruikt wordt om te leunen. Die combinatie geeft je imo meer vrijheid en mogelijkheden dan op met name een PC. Ook in racegames vind ik de Wiimote erg lekker werken (met name in Excite Truck en Kart). Dus ik denk echt wel dat de Wiimote goed werkt maar het komt er te weinig uit.
Dus ik vind ook dat er genoeg potentie is maar dat die te weinig er uit komt.
Over de Wii zelf. Ik denk echt wel dat de Wiimote goed genoeg en precies genoeg is. Schijnbaar zend het kreng enorm veel data uit en is het de kunst om dit goed te verwerken. En die kunst is nog niet bij iedereen aanwezig. Maar er zijn zeker voorbeelden van waar het goed werkt. Een van de beste voorbeelden vind ik MoH:H2 waar de pointer fantastisch wordt gebruikt maar ook de nunchuck die gebruikt wordt om te leunen. Die combinatie geeft je imo meer vrijheid en mogelijkheden dan op met name een PC. Ook in racegames vind ik de Wiimote erg lekker werken (met name in Excite Truck en Kart). Dus ik denk echt wel dat de Wiimote goed werkt maar het komt er te weinig uit.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Helemaal mee eens. De wiimote is een fantastische uitvinding. En bij de games waar eht goed geïmplementeerd is werkt het echt geweldig.
Ook maakt het gebrek aan kracht mij ook nog niet zo veel uit. Alleen het uitblijven van games waar je je echt lekker in kan verliezen is voor mij een reden geweest om er nu een xbox360 bij te halen.
En wat mij betreft mag Nintendo qua online mogelijkheden en integratie van online in het dashboard en in games echt heel veel gaan jatten van MS
Ook maakt het gebrek aan kracht mij ook nog niet zo veel uit. Alleen het uitblijven van games waar je je echt lekker in kan verliezen is voor mij een reden geweest om er nu een xbox360 bij te halen.
En wat mij betreft mag Nintendo qua online mogelijkheden en integratie van online in het dashboard en in games echt heel veel gaan jatten van MS
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Als het goed is krijg ik vandaag top spin 3 binnen.
Ben benieuwd, lijkt me een super tennis game.
Vandaag na een hele tijd wachten een mail terug van de TD. Mijn Wii-mote had ik opgestuurd ter reparatie omdat deze een zwaar zoemend geluid maakte bij het trillen.
Deze kreeg ik terug zonder reparatie omdat zij niets konden vinden.
Toen een mail uitgestuurd met de vraag waarom.
Krijg ik geen antwoord op en zeggen ze dat ik ze moet bellen hiervoor.
Daar krijg ik dan toch weer te horen dat ik hem op moet sturen, maar kost me wel iedere keer dan weer 5 euro. Dus dat schiet niet op dan.
Ik ga wel een gamebit halen om dat ding open te schroeven en fix die trilmotor zelf wel. Zal wel los zitten oid.
Deze kreeg ik terug zonder reparatie omdat zij niets konden vinden.
Toen een mail uitgestuurd met de vraag waarom.
Krijg ik geen antwoord op en zeggen ze dat ik ze moet bellen hiervoor.
Daar krijg ik dan toch weer te horen dat ik hem op moet sturen, maar kost me wel iedere keer dan weer 5 euro. Dus dat schiet niet op dan.
Ik ga wel een gamebit halen om dat ding open te schroeven en fix die trilmotor zelf wel. Zal wel los zitten oid.
Same here! Gisteren eindelijk Mario Kart weten te bemachtigen, dus het worden drukke dagendied_laughing schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:01:
Zoals ik zei is de pointer is het enige wat echt precies is en daardoor eigenlijk een vervanging voor de pc-muis.Deddiekoel schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:12:
Het tiltgedoe is als tweede nog wel redelijk precies, maar je kan het niet voor alle racegames gebruiken. Excite Truck en Mario Kart zijn erg leuk, maar niet van die racegames met continu scherpe bochten, smalle straatjes en dergelijke. Je hebt de ruimte met brede wegen waardoor de tekortkomingen van de Wii-mote minder opvallen, alhoewel bij Mario Kart het sturen op de klassieke manier nog altijd de beste tijden oplevert.
Gisteren toch maar even Zack & Wiki uitgespeeld. Erg leuke game. Maar ik heb een enorme drang om de 3.3 update te installeren. En aangezien Z&W de US versie is heb ik kans dat de game daarna niet meer speelt!
Grotere zorg is mijn US versie van Smash Bros.. Kans is reeel dat ik die ook in PAL versie koop. Wat ik me dan afvraag is of het mogelijk is om de savegame van de US versie om te zetten naar de PAL versie...
Grotere zorg is mijn US versie van Smash Bros.. Kans is reeel dat ik die ook in PAL versie koop. Wat ik me dan afvraag is of het mogelijk is om de savegame van de US versie om te zetten naar de PAL versie...
Savegame gaat denk ik niet werken.Deddiekoel schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:51:
Gisteren toch maar even Zack & Wiki uitgespeeld. Erg leuke game. Maar ik heb een enorme drang om de 3.3 update te installeren. En aangezien Z&W de US versie is heb ik kans dat de game daarna niet meer speelt!
Als je btw gecko region free gebruikt kun je dacht ik gewoon blijven spelen na de update. Alleen de freeloader disk is dacht ik geblokt.
Ik kan helemaal geen review vinden van top spin?died_laughing schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:01:
[ Voor 14% gewijzigd door Snippertje op 19-06-2008 13:37 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ik denk dat ik voorlopig mezelf maar mooi in ga houden en de update laat voor wat het is... Just to be safe ;-)
Ik heb hem bij bol.com gereserveerd gisteren, kreeg 's avonds een mailtje dat ie was verzonden.Razor.Timo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:36:
[...]
Ik kan helemaal geen review vinden van top spin?Hij komt ook pas de 20ste wordt overal aangegeven. Sommige sites zeggen zelfs de 23ste...
Als het gesture-based games is waar je naar op zoek bent, dan zijn bijvoorbeeld Samurai Warriors: Katana en Dragon Quest Swords wel echt precies dat.rajackar schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:47:Precies het gevoel dat ik er ook bij heb. Enorm veel potentie tot gave games maar die komen er maar niet.
Ik beleef erg veel plezier aan die games, maar ik ben volgens mij de enige...
@razor de xbox 360 versie heeft een 8.0 op ign, eerlijk gezegt denk ik niet dat de wii versie hoger dan dat krijgt. Volgens mij had de nintendo power hem ook gereviewed en een 7.0 gegeven.
Link naar metacritic http://www.metacritic.com/games/platforms/wii/topspintennis
Link naar metacritic http://www.metacritic.com/games/platforms/wii/topspintennis
[ Voor 20% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 19-06-2008 13:59 ]
Ps4/switch gamer
Waarom?Deddiekoel schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:51:
... Maar ik heb een enorme drang om de 3.3 update te installeren. ...
Idd. Ik ben er ook wel benieuwd naar. Na 'Sega Superstars Tennis' had ik de hoop een beetje opgegeven op een betere tennis game dan Wii Sports. Ik hoop ook dat Top Spin 3 beter aanvoelt vanaf de eerste start dan Rockstar Table Tennis deed... daar knapte ik echt totaal op af.Razor.Timo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:36:
[...]
Ik kan helemaal geen review vinden van top spin?Hij komt ook pas de 20ste wordt overal aangegeven. Sommige sites zeggen zelfs de 23ste...
Dit zijn previews: http://www.gamerankings.com/htmlpages2/945209.asp
[ Voor 62% gewijzigd door Victorio op 19-06-2008 13:58 ]
Het gaat mij niet per se om gesture based games hoor. Ik mis gewoon games met een beetje diepgang en verhaal. Als daar ook nog gesture controls op kunnen is het helemaal mooi.fub schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:49:
[...]
Als het gesture-based games is waar je naar op zoek bent, dan zijn bijvoorbeeld Samurai Warriors: Katana en Dragon Quest Swords wel echt precies dat.
Ik beleef erg veel plezier aan die games, maar ik ben volgens mij de enige...
Metroid Prime 3 is een goed voorbeeld van hoe het wel moet
Volgens IGN, die een hands-on preview hebben gehad, moet je de Wiimote omgedraaid vasthouden, waarbij je duimwijsvinger dus op de B-knop rust. Schijnt een flinke leercurve te zijn. Ik wacht de reviews voor de zekerheid af, voordat ik de game eventueel bestel.Victorio schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:54:
[...]
Ik hoop ook dat Top Spin 3 beter aanvoelt vanaf de eerste start dan Rockstar Table Tennis deed... daar knapte ik echt totaal op af.
Edit: net even geprobeerd: niet m'n duim, maar m'n wijsvinger raakt de b-knop.
[ Voor 8% gewijzigd door BamSlam_ op 19-06-2008 16:15 ]
Je moet juist je duim op de zijkant houden en je wijsvinger op de b-knop. Probeer maar, voelt wel echter dan de normale houding.
Ik heb het net binnen gekregen. Lijkt aardig op het eerste gezicht. Wel veel moeilijker dan Wii Sports, maar das logisch. Je moet nu ook zelf je positie bepalen en dat is veel realistischer en dus ook veel moeilijker.
Ik heb het net binnen gekregen. Lijkt aardig op het eerste gezicht. Wel veel moeilijker dan Wii Sports, maar das logisch. Je moet nu ook zelf je positie bepalen en dat is veel realistischer en dus ook veel moeilijker.
* monnick is kwaad
Eindelijk weer een vette Wii game: Alone in the Dark. Dus ik begin zojuist met spelen, ziet er opzich erg goed uit en ook de voice acting in de cutscenes is goed. Maar dan ben je net 1 minuut aan het spelen, niks is uitgelegd.......en dan loop je vast op een punt.....
Ik heb het stukje met de lift (mocht iemand het spel al gespeeld hebben) nu serieus meer dan 20x opnieuw gedaan!!! En elke keer weer dat kleine stukje van respawn point naar de ladder / lift lopen. Daar wordt ik toch echt niet goed van...Ik ben totaal geen halve zool op het gebied van games, maar dit heb ik nog niet eerder mee gemaakt.
En de game is pas 1 dag uit, dus walkthroughs zijn er niet.

Eindelijk weer een vette Wii game: Alone in the Dark. Dus ik begin zojuist met spelen, ziet er opzich erg goed uit en ook de voice acting in de cutscenes is goed. Maar dan ben je net 1 minuut aan het spelen, niks is uitgelegd.......en dan loop je vast op een punt.....

Ik heb het stukje met de lift (mocht iemand het spel al gespeeld hebben) nu serieus meer dan 20x opnieuw gedaan!!! En elke keer weer dat kleine stukje van respawn point naar de ladder / lift lopen. Daar wordt ik toch echt niet goed van...Ik ben totaal geen halve zool op het gebied van games, maar dit heb ik nog niet eerder mee gemaakt.
@KarlMarx: hoe is het met de vertraging bij het slaan van de bal? Dat was killing bij Rockstar Table Tennis.
Volgens mij valt de vertraging wel mee. Maar het is nog een beetje kort om er echt iets over te kunnen zeggen.
Het voelt wel op het eerste gevoel beter aan dan Table Tennis.
Het voelt wel op het eerste gevoel beter aan dan Table Tennis.
[ Voor 22% gewijzigd door KarlMarX op 19-06-2008 16:19 ]
Ik was net op de Nintendo site om wat sterren om te ruilen in Wii points (er was toevallig weer een 100 punten kaart beschikbaar, maar dat is niet spannend).
Maar voor de mensen die nog van hun sterren af moeten ivm het verlopen van de punten:
Na het bestellen kreeg ik deze te zien:
Mario Kart-stopwatch 3769466 sterren
Het maakt niet uit om wat voor soort race het gaat, met deze sportieve Mario Kart Wii-stopwatch weet je zeker dat je de juiste tijd noteert.
Zo kom je wel van je sterren af
Ik kan hem overigens niet los in de catalogus vinden, alleen na het bestellen van een punten kaart kwam deze naar voren.

De stopwatch staat nu ook in de sterrencatalogus voor 3500 sterren.
Maar voor de mensen die nog van hun sterren af moeten ivm het verlopen van de punten:
Na het bestellen kreeg ik deze te zien:
Mario Kart-stopwatch 3769466 sterren
Het maakt niet uit om wat voor soort race het gaat, met deze sportieve Mario Kart Wii-stopwatch weet je zeker dat je de juiste tijd noteert.
Zo kom je wel van je sterren af
Ik kan hem overigens niet los in de catalogus vinden, alleen na het bestellen van een punten kaart kwam deze naar voren.

De stopwatch staat nu ook in de sterrencatalogus voor 3500 sterren.
[ Voor 20% gewijzigd door elmorian op 20-06-2008 09:41 . Reden: Screenshot toegevoegd, link toegevoegd ]
Psssst...monnick schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:16:
* monnick is kwaad![]()
Pssst, die had ik inderdad ook al gevonden. Maar dat is de xbox 360 versie waarbij het eerste chapter totaal anders is dan mijn eerste chapter, ook missen er stukken uit de video. Ik heb daar dus niks aan, maar bedankt voor de moeite.
Lijkt de wii versie een beetje op de 360 versie die op youtube staat? Ik heb die walktrough in die link eens zitten doorkijken en als dat van de 360 moet zijn vind ik het er niet zo heel erg denderend. Nu zal het ook wel voor een gedeelte aan youtube liggen, maar echt indruk maakte dat fimpje qua graphics nou niet. Niet dat dat erg moet zijn, het gaat natuurlijk om de gameplay.monnick schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:45:
[...]
Pssst, die had ik inderdad ook al gevonden. Maar dat is de xbox 360 versie waarbij het eerste chapter totaal anders is dan mijn eerste chapter, ook missen er stukken uit de video. Ik heb daar dus niks aan, maar bedankt voor de moeite.
Ik zie alleen helaas nergens reclame gemaakt worden voor SSBB, die volgende week uit komt.SaURoN schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:39:
[...]
Zag de new super mario bros ook ineens weer langs komen in de reclame voor de DS
Waarschijnlijk in samenhang met die 3 nieuwe kleuren die er zijn
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik heb op discovery wel (korte) reclame's gezien voor SSBBMetroidPrime schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:26:
[...]
Ik zie alleen helaas nergens reclame gemaakt worden voor SSBB, die volgende week uit komt.
Verwijderd
Lol.. kan je beter een wii mote op een PC aansluiten..
En kijk eens in het Nintendo kanaalBlackMage schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:53:
[...]
Ik heb op discovery wel (korte) reclame's gezien voor SSBB
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 22:47 ]
Het is alleen totaal iets anders dan de Wiimote, de pointer functionaliteit van de Wiimote zul je bijvoorbeeld niet zo makkelijk met een webcam kunnen emuleren. Het gebrek aan knoppen is ook een gemis ten opzichte van de Wiimote.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:35:
Straks ook Wii'en op je PC. En nog beter ook
[video]
http://www.techcrunch.com...nus-the-nintendo-console/
[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 19-06-2008 23:57 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
F*ck zeg.. wil net ff Wii-en, staat altijd standby (oranje) wil ie niet aan... houd dus power ingedrukt, springt naar rood en daarna ging ie wel aan. Heb ik nu op 3 plekken in beeld knipperende 'pixels' die bij witte achtergronden te zien zijn (in games, diverse kanalen en Wii menu).. erg vreemd, heb hem sinds december 2006.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Als dit echt is dan is het wel vet. Lijkt me mooie kans voor PS3 met de eyetoy...Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:35:
Straks ook Wii'en op je PC. En nog beter ook
[video]
http://www.techcrunch.com...nus-the-nintendo-console/
Even een tijdje de stroom eraf halen?DukeBox schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:29:
F*ck zeg.. wil net ff Wii-en, staat altijd standby (oranje) wil ie niet aan... houd dus power ingedrukt, springt naar rood en daarna ging ie wel aan. Heb ik nu op 3 plekken in beeld knipperende 'pixels' die bij witte achtergronden te zien zijn (in games, diverse kanalen en Wii menu).. erg vreemd, heb hem sinds december 2006.
Het bekende oververhitting van de GPU tijdens standby probleem dus. Tijdens standby met Wifi (oranje lampje) draait de ventilator niet, waardoor de GPU te heet wordt. Met de bekende gevolgen, die jij ook noemt. Twee opties om dit te voorkomen: Internet tijdens standby uitzetten (lampje wordt rood ipv oranje), of een stekkerblok met schakelaar neerleggen. Dat laatste heb ik, scheelt weer een partij sluipstroomverbruik.DukeBox schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:29:
Boom Blox rocks trouwens. Gisteren lag hij in mijn brievenbus. Meteen een paar uur mee gespeeld en oh, wat is dat verslavend. Kleine leercurve, geen probleem dankzij de tutorial. De multiplayermode maakt het helemaal leuk: je kunt zowel tegen elkaar spelen als samenwerken. Van het weekend ga ik wat zelfbouwlevels maken. Echt een aanrader!
Nog iets unieks: niet alleen de teksten op de verpakking zijn in het Nederlands, maar tot mijn verbazing zijn de teksten in het spel zelf dat ook!
[ Voor 17% gewijzigd door BamSlam_ op 20-06-2008 11:06 ]
Iemand heeft een methode gevonden om een oudere versie van het Wii-systeemmenu terug te zetten.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=195vQeNpAsk]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=195vQeNpAsk]
Lees deze post maar eens door waarom een downgrade niet kan werken:BamSlam_ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:34:
Iemand heeft een methode gevonden om een oudere versie van het Wii-systeemmenu terug te zetten.
[video]
Your Wii is not a PSP (or an Xbox, or …)
Ja, klopt. Maar die methode is nog in alpha fase en het is zeer gevaarlijk. Dat wil zeggen dat je zeer makkelijk je Wii kan slopen door dit te gebruiken. Even wachten dus, tot het verder is ontwikkeld.BamSlam_ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:34:
[video]
Verder heb ik nog een poos Alone in the Dark zitten te spelen. Opzich spreekt de setting enzo me wel aan, maar het begin is echt om te huilen. Alles is pikdonker, je ziet dus geen steek (helemaal niet met een beetje daglicht) en niks is duidelijk. Dit zorgt ervoor dat je enorm vaak doodgaat en dan moet je steeds weer zo'n klein - maar irritant - stukje overnieuw doen. Heel ergerlijk.
Ik ben net zo ver gekomen bij Alone in the Dark dat ik een auto mocht besturen, wat een feest.....niet dus.

Wat wel weer leuk is aan het spel is dat je veel dingen op kan pakken en kan combineren enzo. Ik heb er nog niet veel van gezien maar een klein voorbeeltje is dat je een stoel oppakt en die in het vuurhoud en vervolgens door gangen loopt met een brandende stoel die je voorziet van licht.
Misschien dat ik het spel nog wat verder ga spelen, maar ik vind het wat teleurstellend moet ik zeggen. Ik had hoge verwachtingen van Alone in the Dark en ik ben met veel geduld gaan spelen, maar ik ben me af en toe kapot aan het ergeren.

Helaas.. al geprobeerd.Victorio schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:48:
Even een tijdje de stroom eraf halen?
Dat was mijn conclusie eigenlijk ook al.. maar dat voorkomen slaat natuurlijk nergens op, dat apparaat moet het gewoon kunnen aangezien in de handleiding ook staat dat hij gewoon 24/7/356 op wiiconnect24 kan staan.BamSlam_ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:03:
Het bekende oververhitting van de GPU tijdens standby probleem dus. Tijdens standby met Wifi (oranje lampje) draait de ventilator niet, waardoor de GPU te heet wordt. Met de bekende gevolgen, die jij ook noemt. Twee opties om dit te voorkomen: Internet tijdens standby uitzetten (lampje wordt rood ipv oranje), of een stekkerblok met schakelaar neerleggen. Dat laatste heb ik, scheelt weer een partij sluipstroomverbruik.
Zelfs al zou de Wii niet meer in garantie zijn dan vind ik dat Nintendo zelf schuldig is aan de oorzaak van het probleem.
B.t.w. nog tips wat ik moet doen voor dat ik hem opstuur om alles te behouden ? Heb al savegames op SD gezet (op Mario kart na) en de Mii's op de controller.
Nu nog iets bedenken om je camera stil te houdenBamSlam_ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:34:
[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 20-06-2008 13:45 ]
@DukeBox
Oh je recht als consument gaat inderdaad verder dan de garantieperiode als zo'n overduidelijke blunder / ontwerpfout van Nintendo gemaakt wordt.
Je hoeft verder niets te backuppen, VC's zullen gewoon nog werken (of opnieuw te downloaden zijn).
Ik weet niet of je HBC gebruikt, maar wellicht dat je Wii met 3.3 terugkomt....
Oh je recht als consument gaat inderdaad verder dan de garantieperiode als zo'n overduidelijke blunder / ontwerpfout van Nintendo gemaakt wordt.
Je hoeft verder niets te backuppen, VC's zullen gewoon nog werken (of opnieuw te downloaden zijn).
Ik weet niet of je HBC gebruikt, maar wellicht dat je Wii met 3.3 terugkomt....
Helemaal mee eens. Helaas is in de praktijk gebleken dat niet elke Wii 24/7/365 op Wiiconnect24 kan staan. En aangezien ik geen zin heb om mijn Wii terug te moeten sturen voor reparatie zet ik hem gewoon helemaal uit. Scheelt zoals ik al zei ook nog eens sluipverbruik en ik wacht wel een paar seconden langer bij het raadplegen van het nieuws of email.DukeBox schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:44:
Dat was mijn conclusie eigenlijk ook al.. maar dat voorkomen slaat natuurlijk nergens op, dat apparaat moet het gewoon kunnen aangezien in de handleiding ook staat dat hij gewoon 24/7/356 op wiiconnect24 kan staan.
Zelfs al zou de Wii niet meer in garantie zijn dan vind ik dat Nintendo zelf schuldig is aan de oorzaak van het probleem.
Met een stukje homebrew kun je ook de Mario Kart savegames (en die van andere spellen waarbij het kopieren van de savegames niet is toegestaan) naar een SD-kaart kopieren. Werkt bij mij prachtig.B.t.w. nog tips wat ik moet doen voor dat ik hem opstuur om alles te behouden ? Heb al savegames op SD gezet (op Mario kart na) en de Mii's op de controller.
Zoiets bestaat al meer dan een eeuw: het heet een statiefNu nog iets bedenken om je camera stil te houden
Tja, alleen jammer dat je na reparatie die save niet kunt terugzetten.BamSlam_ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:57:
[...]
Met een stukje homebrew kun je ook de Mario Kart savegames (en die van andere spellen waarbij het kopieren van de savegames niet is toegestaan) naar een SD-kaart kopieren. Werkt bij mij prachtig.
Je Wii zal met versie 3.3 terugkomen en ongetwijfeld zonder HBC, dus helaas...
Hey, je bent een Tweaker of je bent het niet, he!monnick schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:09:
[...]
Ja, klopt. Maar die methode is nog in alpha fase en het is zeer gevaarlijk. Dat wil zeggen dat je zeer makkelijk je Wii kan slopen door dit te gebruiken. Even wachten dus, tot het verder is ontwikkeld.
Zodra de aangepaste Twilight Hack die wel met 3.3 werkt wordt gereleased is dat ook geen probleem meer.QuarK schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:01:
[...]
Tja, alleen jammer dat je na reparatie die save niet kunt terugzetten.
Je Wii zal met versie 3.3 terugkomen en ongetwijfeld zonder HBC, dus helaas...
Nog een reden om je Wii niet op oranje-standby te zetten, dan hoeft 'ie ook minder snel in reparatie!
[ Voor 12% gewijzigd door BamSlam_ op 20-06-2008 14:03 ]
Verwijderd
Hmm monnick, ik ben altijd wel een Alone in the Dark fan geweest maar hoe jij het nu schets klinkt het als een behoorlijke domper op de wii. Ik wilde hem ook gaan aanschaffen voor de wii, maar het wordt dan toch misschien de pc versie aangezien ik de overige ook voor de pc heb.
Als je verder kom laat het weten en hopelijk wordt ie nog wat beter want Alone in the Dark verdient het niet om net zoals de film te eindigen.(teleurstellend dus)
Als je verder kom laat het weten en hopelijk wordt ie nog wat beter want Alone in the Dark verdient het niet om net zoals de film te eindigen.(teleurstellend dus)
Verwijderd
Een aantal websites heeft em ondertussen gereviewed, Gamer.nl gaf het een 5 in ieder geval. Nog een leuk weetje over het spel, Atari heeft een duitse review site aangeklaagd en eisen 50.000 euro van degene die het spel een 6.8 gaf. Ze denken namelijk dat hij een illegale download heeft gebruikt in plaats van de game maar de game lag maandag al in de Duitse winkels. Daarnaast is er een embargo op lage reviews, dus alle reviews beneden de 7 mogen nog niet online gezet worden. Ik denk dat dat boekdelen spreekt over de kwaliteit van het spel. De eerste Wii review is er ondertussen ook, een 6.4 van ONM.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:02:
Hmm monnick, ik ben altijd wel een Alone in the Dark fan geweest maar hoe jij het nu schets klinkt het als een behoorlijke domper op de wii. Ik wilde hem ook gaan aanschaffen voor de wii, maar het wordt dan toch misschien de pc versie aangezien ik de overige ook voor de pc heb.
Tot zover de vrijheid van meningsuiting. Welke uitgave spant een keer een proces aan, lijkt me dat een rechter geen spaan van zo'n embargo heel laat.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:09:
[...]
Daarnaast is er een embargo op lage reviews, dus alle reviews beneden de 7 mogen nog niet online gezet worden.
Verwijderd
Nou das dan weer een titel naar de filistijnen geholpen, dammit.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:09:
Een aantal websites heeft em ondertussen gereviewed, Gamer.nl gaf het een 5 in ieder geval. ..... De eerste Wii review is er ondertussen ook, een 6.4 van ONM.
En dan nog eens zo omgaan met je reviews, als je niet wilt dat een spel slechte cijfers krijgt dan zorg je er toch voor dat je spel geweldig is en je gaat geen hype proberen te creeren want dan weet je dat hoge verwachtingen schept. Zonde zonde zonde.
NinteX in ieder geval bedankt voor je reactie, daar hebben we tenminste wel wat aan!
Dit heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken.BamSlam_ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:12:
[...]
Tot zover de vrijheid van meningsuiting. Welke uitgave spant een keer een proces aan, lijkt me dat een rechter geen spaan van zo'n embargo heel laat.
Reviewers kunnen een review exemplaar krijgen voordat de game launched, maar dan moeten ze wel hier even tekenen. Heb je daar geen zin in, dan wacht je tot de game in de winkel ligt en haal je 'm daar. Dan mag je schrijven wat je wilt.
Net zoiets als een demo voor de pers, waarbij je DND moet tekenen dat je niks verteld / publiek maakt voor een bepaalde datum zodat iedereen tegelijk met het nieuws kan komen.
Neemt niet weg dat 't wel erg laf is om op te leggen dat je niet lager dan X mag geven
[ Voor 6% gewijzigd door J2pc op 20-06-2008 14:58 ]
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Ik had bij Alone in de the Dark nog wel goede hoop voor de Wii versie.
Commentaar op X360 versie was met name gericht op besturing. Wii versie had dit dus kunnen voorkomen...
Commentaar op X360 versie was met name gericht op besturing. Wii versie had dit dus kunnen voorkomen...
Ik dacht dat bij elk wii spel dat je koopt er een club nintendo registratiekaart bijzat.
Maar bij top spin 3 kan ik geen kaart vinden.
Alleen bij Nintendo Wii spellen, spellen van andere uitgevers niet zover ik weet.died_laughing schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:08:
Ik dacht dat bij elk wii spel dat je koopt er een club nintendo registratiekaart bijzat.
Nope... Die zit alleen bij spellen die nintendo zelf uitbrengt (of studio's die aan nintendo verbonden zijn) geloof ik...died_laughing schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:08:
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dan kan jij me wel effe vertellen hoe ik in de liftschacht naar beneden geraak zonder telkens naar beneden te donderen. Dan ga je dood, moet je telkens opnieuw dat stukje langs de muur, trapje op naar de brandslang... het komt mijn oren uit![...]
Ik ben net zo ver gekomen bij Alone in the Dark dat ik een auto mocht besturen, wat een feest.....niet dus.Ik heb nog nooit een spel gezien waar de besturing van een auto zo enorm slecht werkt...Je stuurt door de wiimote + nunchuck te kantelen.
![]()
[...]
Embargo's OK. Maar dat lager gewaardeerde reviews langer op publicatie moeten wachten dan die met hogere waardering is absolute kul en volledig losgeslagen.J2pc schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:57:
[...]
Dit heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken.
Reviewers kunnen een review exemplaar krijgen voordat de game launched, maar dan moeten ze wel hier even tekenen. Heb je daar geen zin in, dan wacht je tot de game in de winkel ligt en haal je 'm daar. Dan mag je schrijven wat je wilt.
Net zoiets als een demo voor de pers, waarbij je DND moet tekenen dat je niks verteld / publiek maakt voor een bepaalde datum zodat iedereen tegelijk met het nieuws kan komen.
Neemt niet weg dat 't wel erg laf is om op te leggen dat je niet lager dan X mag geven
Nice!!!!
Edit: Na een resize wel... cool en knallend oranje zo...
Edti2: Maar wtf doet die paal daar aan de rand? Het doel? Geen net?

[ Voor 16% gewijzigd door Victorio op 20-06-2008 21:25 ]
Zo had ik hem dus ook al gemaakt.Rakkerzero schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:53:
Die Toki Tori wallpaper van Oranje is wel gaaf trouwens
Mn resize versie 1680*1050 voor de liefhebbers:
[afbeelding]
Heb gelijk ook maar dat logo aan de onderkant weggehaald
Verwijderd
Idd, deze zitten enkel bij 1st-party games (Mario, Metroid, enz.).Gertjan. schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:11:
[...]
Nope... Die zit alleen bij spellen die nintendo zelf uitbrengt (of studio's die aan nintendo verbonden zijn) geloof ik...
Ik denk er nu tog serieus over om mijn Wii te verkopen en dat geld te spenderen aan een 360 Elite. De eerste 5/6 maanden heb ik op mijn Wii niets anders gespeeld dan VC spellen (tot wanneer Mario Galaxy uitkwam), en nu heb ik zo ongeveer alle triple-A games vn Nintendo uitgespeeld. Zolang dat Nintendo met geen degelijke online modus komt (aka. weg met die friendcodes!

Kan iemand mij 3 goede 3rd-party games opnoemen, waarbij de controls werken en de gfx niet ongeloofelijk brak is?
Zack & WikiVerwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:05:
[...]
Kan iemand mij 3 goede 3rd-party games opnoemen, waarbij de controls werken en de gfx niet ongeloofelijk brak is?
Resident Evil 4
Boom Blox
Pro Evo Soccer 2008 (hoewel hier de grfx wel brak zijn)
[ Voor 43% gewijzigd door Deddiekoel op 21-06-2008 11:38 ]
Eindelijk na een jaar excite truck gespeeld te hebben waarbij mijn zoontje het lukte om twee keer mijn saved games te wissen ben ik eindelijk bij de diamond cup beland. Dat bied uitzicht op Mario Kart als ik E.T. uitgespeeld heb. Zijn er nog andere verwoede e.t. spelers??

Verwijderd
Resident Evil 4 is een GC spel (tel ik dus niet) en de gfx in PES2008 zijn brak.. dus heb je mr 2 gamesDeddiekoel schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:38:
[...]
Zack & Wiki
Resident Evil 4
Boom Blox
Pro Evo Soccer 2008 (hoewel hier de grfx wel brak zijn)

Ik. Alleen heb de diamond cup nog niet uitgespeeld... best lastig...goddegoddeot schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:42:
Eindelijk na een jaar excite truck gespeeld te hebben waarbij mijn zoontje het lukte om twee keer mijn saved games te wissen ben ik eindelijk bij de diamond cup beland. Dat bied uitzicht op Mario Kart als ik E.T. uitgespeeld heb. Zijn er nog andere verwoede e.t. spelers??
Persoonlijk vind ik ET ook een erg goede 3rd party game trouwens. Op het begin lijkt het maar een van de vele domme race spellen, maar uiteindelijk valt er veel te unlocken en is het aantal te behalen sterren goed opgebouwd.
Het is zover.zwaai zwaai het ga je goed debart.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:16:
Het is zover.zwaai zwaai het ga je goed Nintendo.
[ Voor 23% gewijzigd door TheZeroorez op 22-06-2008 11:17 ]
Mooie prijsVerwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:16:
Helaas voor mij iets te veel op het moment, daarnaast heb ik "vroeger" al een Wii gehad, en die weer verkocht wegens gebrek aan games.. Had ik beter niet kunnen doen, want volgens mij komt het op gang
[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 22-06-2008 11:17 ]
Verwijderd
Ik denk eignlijk niet dat we veel games gaan zien voor het najaar.. net zoals vorig jaar. En ondertussen heeft Nintendo al hun flagships buitn.. wat kunnen we nu nog verwachten?zwAf schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:23:
[...]
Mooie prijs
Helaas voor mij iets te veel op het moment, daarnaast heb ik "vroeger" al een Wii gehad, en die weer verkocht wegens gebrek aan games.. Had ik beter niet kunnen doen, want volgens mij komt het op gang
Zo vandaag wii play binnen gekregen.
Had hem besteld omdat er een wiiremote bij zit.
Vandaag mijn vader van 67 aan het tennissen gekregen met wii sports.
Mijn vader heeft parkison en beweegd eigenlijk niet zo veel.
Aangezien ie vroeger veel heeft getennist moest ie het toch even proberen.
Hij vond het nog leuk ook en heel slecht ging het niet.
Het moeilijkste is denk ik de wiiremote onder de knie krijgen.
Had hem besteld omdat er een wiiremote bij zit.
Vandaag mijn vader van 67 aan het tennissen gekregen met wii sports.
Mijn vader heeft parkison en beweegd eigenlijk niet zo veel.
Aangezien ie vroeger veel heeft getennist moest ie het toch even proberen.
Hij vond het nog leuk ook en heel slecht ging het niet.
Het moeilijkste is denk ik de wiiremote onder de knie krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door died_laughing op 21-06-2008 15:17 ]
Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoe hoog je de Wii-mote houdt. Boven de knie werkt ie ook.
DukeBox schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:18:
Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoe hoog je de Wii-mote houdt. Boven de knie werkt ie ook.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd
Zack & WikiVerwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:05:
Okami
Resident Evil: Umbrella Chronicles
Boom Blox
No More Heroes
Guilty Gear XX2: Accent Core
Super Monkey Ball: Banana Blitz
Final Fantasy: Chrystal Chronicles: My Life as a Little King
LostWinds
Daarnaast zijn er nog een hoop andere games zoals SSX Blur, Ghost Squad, Scarface, Sonic Secret Rings, NiGHTS, Dragonball Z: Budokai Tenkaichi 3 etc. die leuk zijn voor een schappelijk prijsje. Ik zou als ik jou was met niet blind staren op titels die een 9 of hoger scoren. Het is namelijk zo dat games op de Xbox 360 ook niet allemaal even goed zijn en mooie graphics veranderen daar weinig aan.
Ik had als ik jou was nog een klein maandje gewacht tot na de E3.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:16:
[ Voor 20% gewijzigd door TheZeroorez op 22-06-2008 11:17 ]
Verwijderd
Got me thereVerwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:41:
[...]
Zack & Wiki
Okami
Resident Evil: Umbrella Chronicles
Boom Blox
No More Heroes
Guilty Gear XX2: Accent Core
Super Monkey Ball: Banana Blitz
Final Fantasy: Chrystal Chronicles: My Life as a Little King
LostWinds
Daarnaast zijn er nog een hoop andere games zoals SSX Blur, Ghost Squad, Scarface, Sonic Secret Rings, NiGHTS, Dragonball Z: Budokai Tenkaichi 3 etc. die leuk zijn voor een schappelijk prijsje. Ik zou als ik jou was met niet blind staren op titels die een 9 of hoger scoren. Het is namelijk zo dat games op de Xbox 360 ook niet allemaal even goed zijn en mooie graphics veranderen daar weinig aan.
Maar het punt is dat de Wii niet erg veel exclusive 3rd party titles heeft (Scarface en Dragonball Z zitten ook op andere platforms). En over de 360: Duh, ik ben nu ook weer niet zo gek dat ik denk dat de 360 het walhalla vr gamers is

Maar ik moet toegeven dat de gedateerde gfx van de Wii soms toch wel erg irritant kunnen zijn: vraag ik mij af waarom MP3 en SMG er zo goed uitzien, terwijl er dan weer andere games zijn die net zo goed op de N64 hadden kunnen zitten.
Misschien dat als de Wii zijn online mogelijkheden volledig zou benutten dat er meer exclusieve 3rd party games komen? Want tegenwoordig zit de motor bij gaming toch vooral bij de multiplayer modi en nietmeer zoerg bij de singleplayer (wat ik persoonlijk eigenlijk jammer vind. Ik geniet toch nog altijd het meest van een goeie singleplayer dan een multiplayer die geplaagd is door "overskilled 13 year olds who spend 8 hours on the game every day" xD)
Verwijderd
Het probleem is min of meer dat de Amerikaanse game-industrie totaal niet achter de Wii staat. In Japan begint men het nu door te krijgen: Tenchu 4, Tales of Symphonia 2, Monster Hunter 3 etc. staan allemaal in de planning. In Amerika is er veel geld gestoken in bijvoorbeeld Unreal Engine 3 en andere next-gen projecten. De Xbox 360 is daarnaast een heel goed platform om software voor te verkopen juist door de grote multiplayer community die na Gears of War eerst naar Halo 3 en vervolgens zonder meer overstapte op Call of Duty 4. Het geld is dus al min of meer geinvesteerd waardoor het nu een kwestie is van terugverdienen. Daarom verschijnen er sequels op de next-gen systemen om zo snel mogelijk de investeringen terug te krijgen. Dit heeft als gevolg dat alleen de B-teams overblijven voor Wii development. Dit zijn ontwikkelaars die normaal gesproken een PS2 code omzette naar de GameCube of een GBA spelletje maakte. Hen wordt nu gevraagd om Wii titels te maken en dat werkt niet.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 20:53:
[...]
Got me there
Maar het punt is dat de Wii niet erg veel exclusive 3rd party titles heeft (Scarface en Dragonball Z zitten ook op andere platforms). En over de 360: Duh, ik ben nu ook weer niet zo gek dat ik denk dat de 360 het walhalla vr gamers is, op elke console zitten dr slechte games.
Maar ik moet toegeven dat de gedateerde gfx van de Wii soms toch wel erg irritant kunnen zijn: vraag ik mij af waarom MP3 en SMG er zo goed uitzien, terwijl er dan weer andere games zijn die net zo goed op de N64 hadden kunnen zitten.
Misschien dat als de Wii zijn online mogelijkheden volledig zou benutten dat er meer exclusieve 3rd party games komen? Want tegenwoordig zit de motor bij gaming toch vooral bij de multiplayer modi en nietmeer zoerg bij de singleplayer (wat ik persoonlijk eigenlijk jammer vind. Ik geniet toch nog altijd het meest van een goeie singleplayer dan een multiplayer die geplaagd is door "overskilled 13 year olds who spend 8 hours on the game every day" xD)
Het grafische verhaal heeft nog een reden. De Xbox 360 is min of meer een PC qua programmeren. Bij de Wii is vooral de TEV shader een groot probleem. Het vergt extra inspanning en er zijn maar een handjevol mensen die destijds met de GameCube gewerkt hebben. Hierdoor geldt voor hen het voordeel dat Retro Studios, Capcom, SEGA en Nintendo zelf wel hebben(ervaring met de GameCube) totaal niet. Het is overigens wel goed om te zien dat Ubisoft nauwelijks winst boekt met haar casual line-up en dat EA en Activision steeds actiever worden op de Wii. Het is een beetje zoeken naar games die aanspreken en die mogelijk zijn op het systeem aangezien de Wii een heel veelzijdige userbase heeft.
De derde reden zijn de experimentjes aan het begin van de Wii generatie die faalde. Konami probeerde wat met Dewy's Adventure en Elebits en het werden beide flops. EA weet ook met Boom Blox weinig terrein te winnen. Daarnaast is er natuurlijk Nintendo zelf die de concurrentie op het eigen systeem altijd een stapje voor is. Als je weet dat er een nieuwe Zelda aan zit te komen dan ga je als developer echt geen Action/Adventure game maken. Aan de andere kant weten SEGA en Capcom Nintendo's strategie juist goed te gebruiken voor hun eigen games zoals bijvoorbeeld de gelijktijdige release van Ghost Squad en Resident Evil: Umbrella Chronicles met de Wii Zapper en natuurlijk Sonic & Mario: At the Olympic Games. Het is wel moeilijk om hier op te anticiperen aangezien Nintendo de gewoonte heeft om alles geheim te houden tot de release echt in zicht is.
Jippie! De Homebrew-geschiedenis begint parallellen te vertonen met Star Wars:
- A New Hack
- The Big N Strikes Back
- The Return of the Twilight Hack
- A New Hack
- The Big N Strikes Back

Top! Nu kan ik helemaal veilig naar FW 3.3 upgraden!BamSlam_ schreef op zondag 22 juni 2008 @ 06:42:
Jippie! De Homebrew-geschiedenis begint parallellen te vertonen met Star Wars:
- A New Hack
- The Big N Strikes Back
En hoef ik Smash Bros. nog niet een tweede keer te kopen!
Uhmm, indien je de Freeloader wil gebruiken moet je nog wel Gecko Region Free hebben toch?Deddiekoel schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:06:
[...]
Top! Nu kan ik helemaal veilig naar FW 3.3 upgraden!
En hoef ik Smash Bros. nog niet een tweede keer te kopen!
Freeloader werkt uberhaubt niet meer. Gecko Region Free is daardoor de enige optie...Victorio schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:16:
[...]
Uhmm, indien je de Freeloader wil gebruiken moet je nog wel Gecko Region Free hebben toch?
Ben overigens nu met Tomb Raider Anniversary edition bezig (was 30 euro bij Music Store). Erg vermakelijke game en wat me zo opvalt is dat ik vind dat de game er zo goed uit ziet. Goede textures en ook een goede belichting. Valt me echt op hoe (for lack of a bteer word) "next-gen" deze game er uit ziet!
[ Voor 34% gewijzigd door Deddiekoel op 22-06-2008 14:04 ]
Gisteren een Wii gekocht, nooit gedacht dat ik dat zou doen. Zoek nu nog leuke spellen om samen met mijn vrouw te doen, heb Wii Sports al en van een collega Wii Play geleend dat zijn leuke spellen om samen te spelen. Zijn er verder nog aanraders?
Elect a clown, expect a circus.
Jahoor, zie de startpost of alle posts van NinteX...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Vraagie, als ik mijn Wii opstuur ter reparatie, zetten ze dan ook savegames over ? Met name de mariokart savegames aangezien ik deze niet op SD kan kopieren.
edit: Gelukkig had ik het in mijn originele post wel goed staan, het gaat om de MK Wii savegame, niet om de Zelda.
edit: Gelukkig had ik het in mijn originele post wel goed staan, het gaat om de MK Wii savegame, niet om de Zelda.
[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 23-06-2008 20:47 ]
Kan wel hoor, met behulp van wat Homebrew en de Twilight Hack cq Homebrew Channel.DukeBox schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:42:
Vraagie, als ik mijn Wii opstuur ter reparatie, zetten ze dan ook savegames over ? Met name de mariokart savegames aangezien ik deze niet op SD kan kopieren.
ja, die zetten ze over, mits dat nog mogelijk is natuurlijk
Daarom kun je ze beter zelf regelmatig backuppen. En tsja, als Nintendo het niet toestaat bepaalde savegames te kopieren dan is er gelukkig nog Homebrew!fZeroNewbie schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:26:
ja, die zetten ze over, mits dat nog mogelijk is natuurlijk
Het punt is dat de ik de zelda MK Wii savegame ook niet kwijt wil.. (ben bijna op het eind) nu heb ik die wel op SD staan maar weet niet of je dat zomaar kan restoren ?BamSlam_ schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:29:
[...]
Daarom kun je ze beter zelf regelmatig backuppen. En tsja, als Nintendo het niet toestaat bepaalde savegames te kopieren dan is er gelukkig nog Homebrew!
(Probeer dat meestal pas uit als ik het heb uitgespeeld)
Ik had wel al 3.3 firmware geladen (ook om te kijken of dan de problemen weg zouden zijn) maar wiihack heeft al een nieuwe versie.. dus als ik op het punt sta hem op te sturen ga ik dat toch maar even doen.
Afgelopen week een RGB scartkabel van Nintendo aangeschaft. WAT een enorm verschil op mijn 10 jaar oude breedbeeld crt (50Hz). Mocht je nog twijfelen: absoluut doen!
Klopt. Is ook zeker geen slechte game. Vond alleen de controls wat minder en leveldesign niet echt heel goed. Maar voor 30 euro een leuk spel.Deddiekoel schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:58:
[...]
Ben overigens nu met Tomb Raider Anniversary edition bezig (was 30 euro bij Music Store). Erg vermakelijke game en wat me zo opvalt is dat ik vind dat de game er zo goed uit ziet. Goede textures en ook een goede belichting. Valt me echt op hoe (for lack of a bteer word) "next-gen" deze game er uit ziet!
Nog niet zoveel hier over gehoord, maar de nieuwe Rayman Raving Rabbids lijkt me wel weer erg leuk! Je kan nu zelfs met z'n 8-en tegen elkaar! (2 teams van 4). Er is ook een kleine preview geweest op de Frontpage van deze game. Ik ben zeker een groot fan van deze serie, dus deze gaat er zeker komen bij mij! En er is ondersteuning voor de Balance Board, maar zie de preview op de frontpage:
reviews: Ubidays 2008: Rayman Raving Rabbids TV Party
En nog wat info bij IGN:
http://wii.ign.com/objects/142/14250258.html
reviews: Ubidays 2008: Rayman Raving Rabbids TV Party
En nog wat info bij IGN:
http://wii.ign.com/objects/142/14250258.html
Ik heb dus inmiddels FW 3.3 draaien en ik heb gisteren geprobeerd mijn US versie van Smash Bros. te spelen. Tot mijn grote teleurstelling werkte hij niet...
Ik had HBC al op 3.2 geinstalleerd inc. Gecko Region Free. Deze heeft de upgrade overleefd maar als ik dus Smash Bros. probeer werkt hij niet
De app laad wel en hij herkend de disc ID, maar het groene scherm dat normaal een tijdje in beeld komt flitst nu voorbij en daarna is het beeld zwart 
Ik ga nu denk ik mijn US games te koop zetten en koop dan wel de PAL versie van Smash. Wel jammer dat ik dan alles weer opnieuw moet doen...
Ik had HBC al op 3.2 geinstalleerd inc. Gecko Region Free. Deze heeft de upgrade overleefd maar als ik dus Smash Bros. probeer werkt hij niet
Ik ga nu denk ik mijn US games te koop zetten en koop dan wel de PAL versie van Smash. Wel jammer dat ik dan alles weer opnieuw moet doen...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Homebrew zien we hier liever niet besproken worden, laat staan specifieke vragen over spellen emuleren...
Homebrew zien we hier liever niet besproken worden, laat staan specifieke vragen over spellen emuleren...