Ik zou toch even wachten met updaten totdat de makers van HBC uitgebreid hebben kunnen testen... Die gasten zijn op dit moment de echte experts, geef ze een paar dagen de tijd.Deddiekoel schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:21:
Mooi dat HBC blijft staan want dan ga ik wel updaten!
Ben ook benieuwd wat Datel gaan doen want die hebben gezegd dat ze bij Wii updates toch een werkend product zouden verzorgen.
HBC is overigens echt wel de moeite dus ik zou mensen die twijfelen aanraden om hem alsnog snel te installeren!
Update Ik heb eerder vermeld dat WiiWare games niet meer zouden werken, dit blijkt incorrect! WiiWare/VC games die je niet van Nintendo zelf hebt gedownload werken nog steeds!
Toen ik het de eerste keer probeerde met een illegale WiiWare game liep de Wii vast waardoor ik in de veronderstelling was dat het geblokkeerd was. Mijn zusje daarentegen start net gewoon een andere illegaal verkregen WiiWare game op, misschien dat het per WiiWare game verschilt?
Toen ik het de eerste keer probeerde met een illegale WiiWare game liep de Wii vast waardoor ik in de veronderstelling was dat het geblokkeerd was. Mijn zusje daarentegen start net gewoon een andere illegaal verkregen WiiWare game op, misschien dat het per WiiWare game verschilt?
Weet iemand hier al de gevolgen van de nieuwe firmware voor gemodde Wii's?
Het is geen firmware update maar een system menu update.KarlMarX schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:36:
Weet iemand hier al de gevolgen van de nieuwe firmware voor gemodde Wii's?
En voor een gemodde wii lijkt het helemaal geen gevolgen te hebben (kijkend naar de analyse van het systeem menu van bushing).
Ik had het al vaker een beetje gezien, maar gister was het exteem; lag.
In Zelda: Twilight Princes sloeg ik een aantal vijanden tegelijk dood. De Wii had het ontzettend moeilijk met het tekenen van de vonken, het vuur en de rook. Het beeld bleef zelf meerdere keren hangen, waardoor de hele scene ruim een seconde duurde in plaats van een fractie daarvan.
Hoe kan dat? Het is niet dat mijn Wii te weinig geheugen of een slechte videokaart heeft. Een Wii is een Wii. De Wii is aangesloten via de standaard kabel aan een scart-ingang en speelt op 60Hz. De Wii zelf staat virj op de kast en zou zo ook voldoende koeling moeten hebben.
Is dit een ontwikkelfout in het spel? Dat deze meer capaciteit nodig heeft dan beschikbaar is?
In Zelda: Twilight Princes sloeg ik een aantal vijanden tegelijk dood. De Wii had het ontzettend moeilijk met het tekenen van de vonken, het vuur en de rook. Het beeld bleef zelf meerdere keren hangen, waardoor de hele scene ruim een seconde duurde in plaats van een fractie daarvan.
Hoe kan dat? Het is niet dat mijn Wii te weinig geheugen of een slechte videokaart heeft. Een Wii is een Wii. De Wii is aangesloten via de standaard kabel aan een scart-ingang en speelt op 60Hz. De Wii zelf staat virj op de kast en zou zo ook voldoende koeling moeten hebben.
Is dit een ontwikkelfout in het spel? Dat deze meer capaciteit nodig heeft dan beschikbaar is?
[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 17-06-2008 09:57 ]
Heb je toevallig altijd WiiConnect24 aanstaan?frickY schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:56:
Zo ja: je GPU is aan het overlijden.
Daar had ik ook al wat over gelezen...
Is dit officieel? Want WC24 staat bij mij ook aan...
Is dit officieel? Want WC24 staat bij mij ook aan...

Officieel? Geen idee eigenlijk, maar het verband tussen WC24 en overleden GPU's is overduidelijk.
euh? Pardon? Bij mij staat hij altijd aan! Dus nu is de mijne ook dood aan het gaan ?QuarK schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:59:
[...]
Heb je toevallig altijd WiiConnect24 aanstaan?
Hij staat al sinds release dag en nacht aan op WiiConnect24!
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Zelda heeft gewoon last van hickups als je in het rond aan het meppen bent, had ik tenminste ook last van.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Ik heb beideChaos-Zero schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:01:
Heeft iemand hier wel eens Geometry Wars gespeeld op de Wii? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe deze speelt.
Ik speel deze op de DS en kan er niet vanaf blijven. Is de game hetzelfde of heeft ie andere levels?
Op de Wii is het spel exact hetzelfde qua levels, maar het speelt iets sneller (het vertraagt ook niet zoals de DS versie als er veel op het scherm gebeurt). De Wii versie ziet er wel een stuk beter uit door extra lichteffecten.
De bediening voelt wel anders aan: je kan met de wiimote op je scherm richten of een classic controller aansluiten en met de 2 analoge sticks richten.
De belangrijkste reden om beide te hebben: je kan de laatste Galaxy unlocken door je Wii en DS te synchroniseren
Verwijderd
Dat is een effect van impact, dat zie je ook op de eerste trailers. Als je iets raakt dan stopt de actie voor een fractie van een seconde als je dus veel vijanden tegelijk raakt stopt de actie vaker achter elkaar.Captain N schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:10:
Zelda heeft gewoon last van hickups als je in het rond aan het meppen bent, had ik tenminste ook last van.
Over de nieuwe update:
1. It killed the Twilight hack
2. You can now move your Miis into your Mii Parade
3. At least 1 Wii that had the Homebrew Channel installed on it once got bricked
4. Freeloader is DEAD! GAF member Jucksalbe has provided these pictures when trying to boot up with the freeloader inserted...
Uhh ja, die staat continue aan.QuarK schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:59:
Heb je toevallig altijd WiiConnect24 aanstaan?
Maar dit is nieuw voor me
Wat is het verband tussen WC24 en de GPU?
Het verbetert de inkomsten van Nintendo.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:45:
ik begijp niet echt wat de firmware update 3.3 nu verbetert?
Die WC24 zorgt ervoor dat je Wii niet echt in standby staat, eigenlijk is het bijna gewoon de tv-output die uitstaat.frickY schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:39:
[...]
Uhh ja, die staat continue aan.
Maar dit is nieuw voor me
Wat is het verband tussen WC24 en de GPU?
Intern draaien de meeste dingen nog, oa. je wireless. En die zou op dezelfde chip zitten als je gpu. => 24/24 aan => overhitten => dood

[ Voor 46% gewijzigd door Fire69 op 17-06-2008 10:46 ]
Het verband: door WC24 blijft de Wii altijd aan staan, maar gaat de ventilator niet aan. Daardoor KAN hij te warm worden, als hij verkeerd staat. Dit hoeft echt niet altijd zo te zijn. Door de warmte KAN de GPU overlijden... maar dit is niet per se zo bij alle Wii's. Het kan wel een reden zijn.
Afgelopen zondag voor m'n verjaardag Mario Galaxy gekregen!
Ben nu begonnen met het eerste gedeelte. Ziet er erg leuk uit... maar nog zoveel te spelen... zo weinig tijd.
Afgelopen zondag voor m'n verjaardag Mario Galaxy gekregen!
[ Voor 23% gewijzigd door ChrisM op 17-06-2008 10:48 ]
Had het inmiddels ook al terug gevonden ja. Veel verder dan geruchten zie ik het echter niet komen, en Nintendo ontkent.
Maar zal het voor alle zekerheid uitzetten. Vond het spontaan blauw oplichten van de CD-tray sowieso irriteren bij het ontvangen van een bericht. Die zie ik dan wel als ik hem aanzet.
Maar zal het voor alle zekerheid uitzetten. Vond het spontaan blauw oplichten van de CD-tray sowieso irriteren bij het ontvangen van een bericht. Die zie ik dan wel als ik hem aanzet.
Hmm als ik dit zo lees ga ik mijn WC24 direct uitzetten als ik thuis ben. Ik hem hem altijd liggend en merk toch wel dat het apparaat warm wordt ook al is ie niet in gebruik geweest voor 24+ uur. Niet te vergeten dat het ook stroom blijft gebruiken.
Zijn er nog nadelen verbonden aan het uitschakelen van WC24? Afgezien van de bepaalde channels die niet meer werken (Weather en News)? Heeft het impact op Mario Kart? En Smash Bros Brawl?
Zijn er nog nadelen verbonden aan het uitschakelen van WC24? Afgezien van de bepaalde channels die niet meer werken (Weather en News)? Heeft het impact op Mario Kart? En Smash Bros Brawl?
Je kunt WC24 aan laten staan voor games + weather channels etc.
Als je de Wii uitzet door 6 seconden (dacht ik) de uitknop in de drukken gaat hij helemaal uit (rood lampje).
Als je de Wii uitzet door 6 seconden (dacht ik) de uitknop in de drukken gaat hij helemaal uit (rood lampje).
Vond ik ook al zo raar, als je die WC24 uitzet, werkt je Weather Channel niet meer...
WTF? Je hebt toch een internet-verbinding als het ding aanstaat? Staat hij de ganse nacht weerberichtjes te downloaden of zo? Dan kijk ik wel liever uit het raam op te zien welk weer het is hoor!
WTF? Je hebt toch een internet-verbinding als het ding aanstaat? Staat hij de ganse nacht weerberichtjes te downloaden of zo? Dan kijk ik wel liever uit het raam op te zien welk weer het is hoor!

Simpelweg het feit dat dit zowat in elke Zelda-game al voorkomtfrickY schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:56:
En al is het eerst wennen... ik vind het wel wat hebben
Nieuws en weer worden inderdaad naar je Wii gestuurd doormiddel van WC24. Berichten downloaden zodra ze worden opgevraagd is veel logischer, maar dat is blijkbaar niet goed. Ofzo.Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:55:
Vond ik ook al zo raar, als je die WC24 uitzet, werkt je Weather Channel niet meer...
Dus, samengevat: het beste wat je kan doen is je Wii 'echt' uitzetten doormiddel van de powerknop ongeveer 5-6 seconden in te drukken?
Ik heb eigenlijk weinig trek om WC24 elke keer aan te zetten als ik online wil gaan.
Ik heb eigenlijk weinig trek om WC24 elke keer aan te zetten als ik online wil gaan.
Kan je WC24 niet gewoon uitzetten terwijl je online (wi-fi connect, shop channel e.d.) functionaliteit behoud?koentjuh schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:13:
Dus, samengevat: het beste wat je kan doen is je Wii 'echt' uitzetten doormiddel van de powerknop ongeveer 5-6 seconden in te drukken?
Je kan natuurlijk ook gewoon de stekker van de Wii eruit halen, of een schakelaar er tussen.
Ik snap de opties voor WC24 ook niet goed (staat misschien in de manual, heb ik niet gelezen
), maar je kan dus in het Wii-menu bij WC24 kiezen voor Aan/Uit en dan nog Standby-mode.
Als je die Standby-mode uitzet, wordt je led rood bij het uitzetten.
Maar wat is het nut van WC24 dan nog?

Als je die Standby-mode uitzet, wordt je led rood bij het uitzetten.
Maar wat is het nut van WC24 dan nog?
Ik heb sinds m'n eerste Wii overleden is (in Januari vorig jaar) en ik naar Nieuwegein ben geweest om een nieuwe te halen, voor alle zekerheid m'n Wii iedere keer ECHT uitgezet (rood lampje). WiiConnect24 dient eigenlijk alleen voor berichten en zo. Het weerkanaal en het nieuwskanaal (niet dat ik die ooit gebruik) werken nog gewoon als je WC24 aan laat staan en de Wii helemaal uit zet.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Mijn Wii staat altijd op stand-by , maar als dat zo slecht is , dan zal ik maar eens kijken of ik hem helemaal uit kan zetten....
www.degroot-it.nl
Verwijderd
WC24 is het systeem waarmee je berichten van spellen / nintendo / andere wiis kan ontvangen. WC24 Standby internet is ditzelfde maar voor wanneer je Wii op standby staat. Beiden zijn alleen nodig voor het Weer en het Nieuwskanaal. De rest van WC24 werkt gewoon als je alleen WC24 aan hebt (en niet standby internet).
Ik zet mn wii altijd helemaal uit (door het stroom er af te halen met een schakelaar, nadat ik 'm in standby gezet heb)
Ik zet mn wii altijd helemaal uit (door het stroom er af te halen met een schakelaar, nadat ik 'm in standby gezet heb)
Dat is natuurlijk ook een oplossingVerwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:43:
Nog grappiger is dat bij mij de nieuws en weer headers geladen worden terwijl ik bijvoorbeeld in de online mode van Guitar Hero zit. Als ik dan terug in het hoofd menu ben zie ik nieuws en weer, maar kan ik vervolgens niet openen omdat WC24 niet aanstaat. Vind ik erg raarFire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:55:
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Blijkbaar zit het verversen van Weer en koppen in het Nieuws apart van de daadwerkelijke weersvoorspelling en de tekst in de nieuwsberichten. Vreemd....Gertjan. schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:49:
Nog grappiger is dat bij mij de nieuws en weer headers geladen worden terwijl ik bijvoorbeeld in de online mode van Guitar Hero zit. Als ik dan terug in het hoofd menu ben zie ik nieuws en weer, maar kan ik vervolgens niet openen omdat WC24 niet aanstaat. Vind ik erg raar
Wat is HBC?Deddiekoel schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:21:
Mooi dat HBC blijft staan want dan ga ik wel updaten!
Ben ook benieuwd wat Datel gaan doen want die hebben gezegd dat ze bij Wii updates toch een werkend product zouden verzorgen.
HBC is overigens echt wel de moeite dus ik zou mensen die twijfelen aanraden om hem alsnog snel te installeren!
Ik heb m'n Wii nu 2 dagen, 19 sterren bij Mario Galaxy
Verwijderd
*knip* - nergens voor nodig
80 euro uitgegeven aan Brawl omdat Nintendo zuigt met releasen van games.
Ik zet de hele meuk op marktplaats en druk een dikke drol op nintendo.
Met hun rare praktijken ook altijd.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 14:35 ]
Schandalig hé? Dat nintendo hun eigen belangen behartigtVerwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:52:
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 14:36 ]
bestel je toch gewoon in de UK?? kost hier £30 dus dat is minder dan de helft.. en met verzend kosten zal het wel meevallen denk ik..Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:52:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 14:36 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
In de UK hebben ze Smash Bros ook nog nietToolkiT schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:02:
[...]
bestel je toch gewoon in de UK?? kost hier £30 dus dat is minder dan de helft.. en met verzend kosten zal het wel meevallen denk ik..
ah zie het:
Super Smash Bros. Brawl - Wii. Delivered FREE on 27th June
http://www.argos.co.uk/we...errer=FG13P&storeId=10001
maar hoe kom je dan op 80 Euro?? ik volg het geloof ik niet helemaal?
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 17-06-2008 14:11 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Was een importje bij de lokale gameshop boer.ToolkiT schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:10:
[...]
maar hoe kom je dan op 80 Euro?? ik volg het geloof ik niet helemaal?
wel duur maar dat heb ik een half jaar geleden betaald.
Ik kan er mee leven dat nintendo lever problemen heeft,maar ze moeten ons wel de kans geven om het op een andere(ik vind legale)manier te kunnen spelen.Ik heb hem niet gedownload ofzo dus ze krijgen hun aandeel wel.
Ze doen het om parralelhandel te voorkomen (Waarom je games bij de europese importeur bestellen voor 40 euro als ze voor 20 euro aangeboden worden in de USA. *Dit is een voorbeeld natuurlijk*). Met heel veel producten wordt het gedaan, maar het is niet tegen te houden, behalve dus met games.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:15:
[...]
Was een importje bij de lokale gameshop boer.
wel duur maar dat heb ik een half jaar geleden betaald.
Ik kan er mee leven dat nintendo lever problemen heeft,maar ze moeten ons wel de kans geven om het op een andere(ik vind legale)manier te kunnen spelen.Ik heb hem niet gedownload ofzo dus ze krijgen hun aandeel wel.
Verwijderd
Ze hadden net zoals Microsoft en Sony de Wii regio vrij kunnen maken of bepaalde games regio vrij kunnen maken. Dat doen ze niet, in plaats daarvan beginnen ze over "geeks en otakus" die niet moeten zeuren als het Wii geheugen vol zit en als ze voor niks 60 euro uitgeven aan een freeloader+smash plus verwachten ze dat we de game duidelijk twee keer kopen. De timing van de patch is perfect en de release van de Freeloader was ook perfect getimed het is bijna een perfect script voor de volgende Metal Gear Solid. Een game met bergen tekst, voice acting etc. die jawel, tegelijk in Europa, Amerika en Japan verscheen. Het probleem is niet alleen Smash maar het feit dat we Wario voorlopig ook niet kunnen spelen. De E3 line-up van dit jaar komt hier pak em beet begin 2009 pas om de hoek kijken dan kan ik door de stof mijn Wii niet meer vinden. Het is ook niet de eerste keer dat NoE debiel bezig is. Het Super Paper Mario fiasco was duidelijk nog maar het topje van de ijsberg.SaURoN schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:00:
[...]
Schandalig hé? Dat nintendo hun eigen belangen behartigtIt's all about the money
Let op: PAL Okami kan alleen gespeeld worden met de 3.3 update.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 14:33 ]
Je kan er ook voor kiezen om een geheel amerikaanse Wii te kopen en vervolgens alle games ook te importeren. Je hebt je games dan eerder en het geld dat je bespaard door de lage dollarkoers weegt wel op tegen de verzendkosten die je kwijt bent. Het enige nadeel is dat je problemen kunt krijgen met grote dingen zoals Wii Fit.
En Wii-Points zijn ook veel goedkoper in de USA (20 dollar voor 2000).
En Wii-Points zijn ook veel goedkoper in de USA (20 dollar voor 2000).
Verwijderd
Oftwel massaal de wii uit laten staan en allemaal een ps3 of xbox aanschaffen.En de N het maar eens laten voelen wat voor debielen ze kunnen zijn
Sommige punten heb je gelijk, sommige niet. Het feit blijft gewoon, Nintendo kiest er voor om zijn Wii regio gebonden aan te bieden. Pas je het aan zodat je hij niet regiovrij is? Good for you...Passen hun het weer aan? Bad for you, good for them....Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:29:
[...]
Ze hadden net zoals Microsoft en Sony de Wii regio vrij kunnen maken of bepaalde games regio vrij kunnen maken. Dat doen ze niet, in plaats daarvan beginnen ze over "geeks en otakus" die niet moeten zeuren als het Wii geheugen vol zit en als ze voor niks 60 euro uitgeven aan een freeloader+smash plus verwachten ze dat we de game duidelijk twee keer kopen. De timing van de patch is perfect en de release van de Freeloader was ook perfect getimed het is bijna een perfect script voor de volgende Metal Gear Solid. Een game met bergen tekst, voice acting etc. die jawel, tegelijk in Europa, Amerika en Japan verscheen. Het probleem is niet alleen Smash maar het feit dat we Wario voorlopig ook niet kunnen spelen. De E3 line-up van dit jaar komt hier pak em beet begin 2009 pas om de hoek kijken dan kan ik door de stof mijn Wii niet meer vinden. Het is ook niet de eerste keer dat NoE debiel bezig is. Het Super Paper Mario fiasco was duidelijk nog maar het topje van de ijsberg.
Je kan er eeuwig over discussieren, hun hebben het wiel in handen jij niet. Mocht je het allemaal wel goed kunnen, dan verwacht ik binnen een 10tal jaren een eigen console in handen te hebben die jij gefabriceerd hebt etc.
m.a.w. het is en blijft een gezeur over iets waar je niks aan kan doen, dus verspil de moeite er verder niet aan. Live with it. Ik kan ook wel over elk wissewasje een boek gaan schrijven hoe het moet en hoe het kan, echter ik sta niet aan het roer van NoE of welke toko dan ook die miljoenen/miljarden per jaar als omzet heeft
Van de kant is het allemaal makkelijk praten, uit theorieboeken?is ook makkelijk praten. De praktijk, is heel anders
Ik vind het niet alleen ergelijk dat Nintendo ons zo lang laat wachten op een top game als Super Smash Bros Brawl, ik vind de hele Wii zelfs steeds ergelijker worden. Ik heb het apparaat nu al sinds de launch, en het is duidelijk de verkeerde keuze geweest voor mij. Ik vond het eerst niet erg dat de Wii mindere graphics had dan de rest, ik had een goede PC dus daar zou ik dan op gamen voor de graphics, de Wii zou namelijk puur plezier worden omdat het meer focusde op de gameplay. Nou gameplay m'n r**t. De echt leuke games zijn op een hand te tellen, en die heb ik al lang gespeeld.
Ik ben altijd een groot fan geweest van Nintendo en hun games. Zelda, Mario en Metroid zijn toppers waar ik veel plezier aan heb beleeft. Ook andere spellen van Nintendo hebben me altijd kunnen vermaken. Daarom vond ik het ook zo jammer dat de Gamecube het zo slecht deed. Het apparaat miste gewoon de echte Third Party games (natuurlijk waren er wel een paar goede). Toen de Wii kwam had ik gehoopt dat Nintendo het dit keer recht zou zetten, en heb dan ook gelijk de Wii aangeschaft, maar het ding staat nu al weer een paar maanden stof te happen (na een tijdje Bully erop te hebben gespeeld).
Als je kijkt naar de goede games die er op uit komen is ook maar echt een handje vol in mijn ogen "echt" goed. Ik heb het idee dat het met de cijfers van de games een beetje is zoals "in het land van de blinden is één oog koning". Er zijn zoveel slechte games uit dat de middelmatige games gelijk heel goed lijken.
Tot zover mijn klaag zang over de Wii. Ik hoop dat ze de komende E3 nog wat toppers aankondigen, anders geen Nintendo meer voor mij (gaat weer achter de PC games spelen die zowel Grafisch als Gameplay wise sterk zijn)...
Ik ben altijd een groot fan geweest van Nintendo en hun games. Zelda, Mario en Metroid zijn toppers waar ik veel plezier aan heb beleeft. Ook andere spellen van Nintendo hebben me altijd kunnen vermaken. Daarom vond ik het ook zo jammer dat de Gamecube het zo slecht deed. Het apparaat miste gewoon de echte Third Party games (natuurlijk waren er wel een paar goede). Toen de Wii kwam had ik gehoopt dat Nintendo het dit keer recht zou zetten, en heb dan ook gelijk de Wii aangeschaft, maar het ding staat nu al weer een paar maanden stof te happen (na een tijdje Bully erop te hebben gespeeld).
Als je kijkt naar de goede games die er op uit komen is ook maar echt een handje vol in mijn ogen "echt" goed. Ik heb het idee dat het met de cijfers van de games een beetje is zoals "in het land van de blinden is één oog koning". Er zijn zoveel slechte games uit dat de middelmatige games gelijk heel goed lijken.
Tot zover mijn klaag zang over de Wii. Ik hoop dat ze de komende E3 nog wat toppers aankondigen, anders geen Nintendo meer voor mij (gaat weer achter de PC games spelen die zowel Grafisch als Gameplay wise sterk zijn)...
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Ik heb vooralsnog absoluut geen spijt van de Wii. Vind de nieuwe controller in alle opzichten een top ding. Ook al wordt gewoon als "normale" controller gebruikt vind ik hem al top. Dingen als de goeie motionsensor en de IR maken hem simpelweg briljant!
Verder zijn er voor mij genoeg goede games en idd een aantal briljante! Wat ik me wel afvraag is in hoeverre dit op andere consoles beter is? Ik heb een hekel aan FPS games met dual analog sticks en dan ben volgens mij al snel klaar. Feitelijk zijn er maar een paar games van de andere consoles die ik wil spelen: BioShock, Uncharted, GTA IV en MGS4. Dus wellicht is het aanbod op de Wii niet biljant ik denk wel dat (voor mij iig) het minstens even goed is als op de andere consoles...
Verder zijn er voor mij genoeg goede games en idd een aantal briljante! Wat ik me wel afvraag is in hoeverre dit op andere consoles beter is? Ik heb een hekel aan FPS games met dual analog sticks en dan ben volgens mij al snel klaar. Feitelijk zijn er maar een paar games van de andere consoles die ik wil spelen: BioShock, Uncharted, GTA IV en MGS4. Dus wellicht is het aanbod op de Wii niet biljant ik denk wel dat (voor mij iig) het minstens even goed is als op de andere consoles...
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Waarschijnlijk toch niet:Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:35:
[...]
Over de nieuwe update:
1. It killed the Twilight hack
quote: http://www.hackmii.comCongrats to tmbinc and tehpola for finding a combination of two bugs in the code that Nintendo added that — when combined — allow us to fool their check into ignoring the TP hack. More info will be forthcoming — I still wouldn’t rush to update my system, anyway." (www.hackmii.com)
Mee eensDeddiekoel schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:48:
Ik heb vooralsnog absoluut geen spijt van de Wii. Vind de nieuwe controller in alle opzichten een top ding. Ook al wordt gewoon als "normale" controller gebruikt vind ik hem al top. Dingen als de goeie motionsensor en de IR maken hem simpelweg briljant!
De innovatie van de controller is mede wat de Wii zo populair heeft gemaakt. Eindelijk geen kramp meer omdat je controller aan één stuk vast zit en gebouwd is voor kleine japannerhandjes. De andere functies zijn leuk ter ondersteuning maar ik vind dat er veel te veel games zijn die volledig bestuurd moeten worden met Wiimote functies. Dit zorgt ervoor dat het niet zo precies is en dat nieuwe spelers er moeite mee zullen hebben.
En kwa games, op de andere consoles vind ik Gears of War, GTA4 en binnenkort Soul Calibur 4 leuk. Op de Wii zijn dit er zowizo al meer met Mario Galaxy, Zelda, Metroid, Mario Kart en Smash Bros Brawl van Nintendo en wellicht Boom Blox van niet-nintendo.
Heb jij de originele xbox-controller ooit vastgehad!?
Ja. Dat is het andere extreme. Vind de kleinere xbox-controller nog de beste kwa formaat, afgezien van de snes-controller die ik het allerbeste vind en nu de Wiimote+Nunchuck dat ik nog in de praktijk moet testen (nog steeds geen mariokart).Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:11:
[...]
Heb jij de originele xbox-controller ooit vastgehad!?![]()
Niet waar. Ik speel Okami al een weekje met 3.2E. Geen update bij de eerste keer spelen, werkt prima. Lekker spel trouwens!Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:29:
[...]
Verwijderd
/me verslaafd aan Rayman: Raving Rabbids
Gister van een vriend het spel kunnen krijgen voor €5,-, en absoluut geen spijt van. In multiplayer mode is het iets minder leuk, omdat je vaak je beurt moet afwachten, maar we hebben er met z'n allen wel keihard om gelachen. Deel 2 ga ik ook zeker aanschaffen
Gister van een vriend het spel kunnen krijgen voor €5,-, en absoluut geen spijt van. In multiplayer mode is het iets minder leuk, omdat je vaak je beurt moet afwachten, maar we hebben er met z'n allen wel keihard om gelachen. Deel 2 ga ik ook zeker aanschaffen
Deel 2 zou ik laten liggen (of kom hem ophalen
) Vind er bijzonder weinig aan :x
Verwijderd
SSBB (E) gaat vast en zeker wel Wii 3.3 krijgen.. Ik denk niet dat Nintendo zo'n kans voorbij laat gaan.
Je had het kunnen weten dat dit zou gaan gebeuren. Er waren voor de release voor de Freeloader al genoeg mensen die waarschuwden dat Nintendo met updates de Freeloader onschadelijk zou kunnen maken en er genoeg bewijs was dat Nintendo dit ook daadwerkelijk zou gaan doen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:52:
[mbr]*knip* - nergens voor nodig[/]
Je moet eigenlijk ook nog eens bij Datel gaan klagen, niet bij Nintendo. Datel heeft een produkt geleverd waarvan redelijkerwijs verwacht kon worden dat het op relatief korte termijn niet meer zou werken. Datel heeft volgens mij zelfs gegarandeerd dat als Nintendo actie tegen de Freeloader onderneemt, ze met een nieuwe versie zouden komen.
Niet dat ik het leuk vind dat de Freeloader geblokkeerd is, integendeel. Ik had ook graag SSBB willen spelen in februari, maar de enige reden dat ik geen Freeloader gekocht heb is vanwege die eventuele blokkade door Nintendo.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ach het regio probleem is toch 1 van de vele punten waar Nintendo enorm mee in de fout is gegaan met de Wii. Kijk naar hoe mensen klagen, het slecht spreiden van het toch al zeer beperkte aanbod van games, niet regiovrij, weinig of geen goede games voor de wat meer door gewinterde gamers, geen of ongelovelijk brakke online games en online service, Demo kanelen met niks, geen games waar je demo's van maken kunt, geen opslag mogelijkheden, etc, etc, etc, etc.
Zo kun je wel ff doorgaan. Nu klaagt iedereen weer omdat ze een nutteloos brawl hebben. Nintendo lijkt echt een beetje de PS3 achter na te gaan, dat is ook 1 en al slecht nieuws geweest en bij Nintendo is ook overal wel gezeik over en dat terwijl ze er met wat extra werkt echt iets goeds van hadden kunnen maken en daar was echt niet eens heel veel extra moeite voor nodig geweest. Het had zich terug betaald op de lange termijn, vooral op online gebied.
Online is net zoiets als een intergrale oplossing zoeken voor het opslag probleem, je moet er niet over beginnen want je zegt ja en ze doen nee bij Nintendo.
Net als het probleem van games die niet verkopen, flauwekul, de games zoals SMG, Brawl, Mario kart, MP3, RE4 en UC, en nog wat, die verkochten allemaal prima maar ze leggen zout op de slakken die toch al nergens zouden komen en rekenen daar alles maar op af. Echt de hele Wii is omgeven door een nevel van mist, leugens en kletspraat en net als bij de Cube is de Wii over 2 jaar afgeschreven, komt er niks meer op uit. Zeikt iedereen weer dat het een flop is en met de N64 en de cube is het dan de 3e op rij maar je ziet het gewoon aan komen, precies de zelfde gang van zaken als bij zijn 2 voorgangers. Ze zijn gewoon niet goed bezig en dat terwijl MS op dat gebied nu al 2 generaties succesvol is en wel degelijk laat zien dat hun concept een groot succes is. Erg jammer dat het zo gaat.
Zo kun je wel ff doorgaan. Nu klaagt iedereen weer omdat ze een nutteloos brawl hebben. Nintendo lijkt echt een beetje de PS3 achter na te gaan, dat is ook 1 en al slecht nieuws geweest en bij Nintendo is ook overal wel gezeik over en dat terwijl ze er met wat extra werkt echt iets goeds van hadden kunnen maken en daar was echt niet eens heel veel extra moeite voor nodig geweest. Het had zich terug betaald op de lange termijn, vooral op online gebied.
Online is net zoiets als een intergrale oplossing zoeken voor het opslag probleem, je moet er niet over beginnen want je zegt ja en ze doen nee bij Nintendo.
Net als het probleem van games die niet verkopen, flauwekul, de games zoals SMG, Brawl, Mario kart, MP3, RE4 en UC, en nog wat, die verkochten allemaal prima maar ze leggen zout op de slakken die toch al nergens zouden komen en rekenen daar alles maar op af. Echt de hele Wii is omgeven door een nevel van mist, leugens en kletspraat en net als bij de Cube is de Wii over 2 jaar afgeschreven, komt er niks meer op uit. Zeikt iedereen weer dat het een flop is en met de N64 en de cube is het dan de 3e op rij maar je ziet het gewoon aan komen, precies de zelfde gang van zaken als bij zijn 2 voorgangers. Ze zijn gewoon niet goed bezig en dat terwijl MS op dat gebied nu al 2 generaties succesvol is en wel degelijk laat zien dat hun concept een groot succes is. Erg jammer dat het zo gaat.
Als ik om me heen kijk dan hebben relatief veel mensen een Wii, maar weet 80% NIKS van releasedata of uberhaupt games die gaan komen. Het merendeel koopt de Wii voor een simpel spel als Mario Party 8...Steffy schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:32:
Ach het regio probleem is toch 1 van de vele punten waar Nintendo enorm mee in de fout is gegaan met de Wii. Kijk naar hoe mensen klagen, het slecht spreiden van het toch al zeer beperkte aanbod van games, niet regiovrij, weinig of geen goede games voor de wat meer door gewinterde gamers, geen of ongelovelijk brakke online games en online service, Demo kanelen met niks, geen games waar je demo's van maken kunt, geen opslag mogelijkheden, etc, etc, etc, etc.
Wij op GoT zijn lekker kritisch maar ik vraag me af hoeveel % van de Wii bezitters in Europa zich nou echt druk maakt om de achterstand op USA qua releases, laat staan wat betreft de kwaliteit van de spellen. Ik gok namelijk dat dat echt maar 10% max is... niet dat Nintendo dat verder niet zal boeien, ik denk gewoon dat 90% heel tevreden is met z'n Wii en dat wij hier een beetje doordraven na een update of late releasedate.
Verwijderd
Steffy schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:32:
MS al twee succesvolle generatie? De Xbox is voortijdig afgekapt en verkocht evenveel als de Cube.
Op elke drie consoles is wat aan te merken, maar dat het allemaal zo slecht is met de Wii. Nee dat niet. Mensen die nu nog zeuren dat er geen leuke games voor de Wii zijn hebben echt teveel vrije tijd of een beperkte smaak. Ik hem een stapeltje Wii games liggen en zelfs die heb ik nog niet uitgespeeld. Daarnaast wil ik nog minimaal 5-6 Wii games graap kopen, maar heb ik er gewoon geen tijd voor. Daarnaast zijn er laatst nog wat toppers en toffe Wii-ware games uitgekomen.
Dat ze het regiovrij hadden moeten maken had ik ook liever gehad, maarja so be it. Gewoon niet aan denken dat ze het ergens anders eerder krijgen
Ik denk dat die doorgewinterde gamers ook niet echt een goede keus hebben gemaakt met een Wii.Steffy schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:32:
...weinig of geen goede games voor de wat meer door gewinterde gamers...
Ik heb de Wii gekocht als vermakelijk tijdsverdrijf tussendoor. Om in plaats van tv kijken eens een spelletje te doen met het dinnetje, een non-gamer.
Met Wii Sports, Play en Mario kart voldoet de Wii perfect aan die verwachtigen. Met Metroid Prime3 en Zelda haal ik er zelfs nog meer uit dan ik aanvankelijk had verwacht.
Het is net welke verwachtigen je er van schept. De Wii is geen die-hard cnsole (heb godfather, driver en enkele andere geprobeerd, maar speelt allemaal kut). De Wii is gewoon 'simpel' tijdsverdrijf.
Moah, ik ben een grote nintendo fan en heb ongeveer 20 wii spellen maar ik vind het ook jammer hoe nintendo de dingen aanpakt. Ik heb super smash en NMH met freeloader omdat ik niet eindeloos wil wachten op de europese release data, en de prijzen in de usa wat schappelijker zijn. Ik koop hun spellen ze verdienen geld aan mij en ze blokkeren de freeloader. Dus om mijn spellen snel te spelen zou ik dus mijn wii moeten modden (wat ik absoluut niet van plan ben). Ben daarom ook blij met de ps3 (mijn eerste playstation), ten minste goede graphics, regio vrij!!!, goede online en nuttige functies en updates. Al die weer, nieuws (die slecht geupdate is),mii kanalen (die de helaas kleine opslagruimte van de wii volmaken) boeien de meesten hier denk ik niet. Ook zie ik voor de ps3 nog veel leuke spellen uitkomen (killzone, LBP, Resistance, Resident Evil 5 etc.) terwijl ik voor de wii eigenlijk vrijwel geen leuke games weet te noemen die nog komen. Er zal vast wel een nieuwe animal crossing, star fox en f-zero komen, maar dit zijn imho niet de echte nintendo toppers. Alle echte goede nintendo franchises zijn al uitgekomen, en daar heb ik me heel erg veel vermaakt, in de toekomste zie ik hierdoor weinig goede games verschijnen. Ik hoop eigenlijk op een goede mario tennis. En de enige interessante exclusieve 3rd party game die ik weet te noemen is madworld.
Ps4/switch gamer
Verwijderd
En dat verwacht ik niet van de huidige markleider, toen Sony marktleider was werden er veel grotere stappen ondernomen om de game-industrie te verbeteren en te vernieuwen. Het samenwerken met third party bedrijven bijvoorbeeld was onder Sony een stuk belangrijker. Nintendo blijft zoals altijd egoistisch bezig.frickY schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:46:
Het is net welke verwachtigen je er van schept. De Wii is geen die-hard cnsole (heb godfather, driver en enkele andere geprobeerd, maar speelt allemaal kut). De Wii is gewoon 'simpel' tijdsverdrijf.
Uiteindelijk versloeg Microsoft Nintendo alsnog door 4 miljoen meer Xbox'en te verkopen. Microsoft trok de stekker eruit toen de software support terug liep. Nintendo liet de GameCube sterven na 2003 toen bleek dat de PS2 ze verslagen had. De laatste grote cube game was Metroid Prime 2 totdat eindelijk eens Twilight Princess verscheen. Een aantal games had het met een levende Cube nog best goed gedaan zoals Jungle Beat, maar het systeem was al afgeschreven. In 2003 wilde een aantal Engelse retailers de cube al uit de schappen halen, dat werd toen voorkomen door mond-op-mond reclame van fans. Toen Nintendo de prijs van de Cube verlaagde naar 99 euro dacht iedereen dat het de kant van SEGA op zou gaan. Nintendo wilde het apparaat gewoon dumpen om verder te gaan met de DS en later de Wii.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:50:
[...]
![]()
MS al twee succesvolle generatie? De Xbox is voortijdig afgekapt en verkocht evenveel als de Cube.
Verwijderd
De Wii biedt echt meer dan 'simpele tijdsverdrijf'. Althans zover dat kan bij videogames. Maarja als je Driver en The Godfather alleen speelt, tja.... Daarnaast is de 3rd party support sterk verbeterd sinds de Cube. Ze leveren veel support, dat zie je ook met de WiiWare service.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:27:
[...]
En dat verwacht ik niet van de huidige markleider, toen Sony marktleider was werden er veel grotere stappen ondernomen om de game-industrie te verbeteren en te vernieuwen. Het samenwerken met third party bedrijven bijvoorbeeld was onder Sony een stuk belangrijker. Nintendo blijft zoals altijd egoistisch bezig.
[...]
Uiteindelijk versloeg Microsoft Nintendo alsnog door 4 miljoen meer Xbox'en te verkopen. Microsoft trok de stekker eruit toen de software support terug liep. Nintendo liet de GameCube sterven na 2003 toen bleek dat de PS2 ze verslagen had. De laatste grote cube game was Metroid Prime 2 totdat eindelijk eens Twilight Princess verscheen. Een aantal games had het met een levende Cube nog best goed gedaan zoals Jungle Beat, maar het systeem was al afgeschreven. In 2003 wilde een aantal Engelse retailers de cube al uit de schappen halen, dat werd toen voorkomen door mond-op-mond reclame van fans. Toen Nintendo de prijs van de Cube verlaagde naar 99 euro dacht iedereen dat het de kant van SEGA op zou gaan. Nintendo wilde het apparaat gewoon dumpen om verder te gaan met de DS en later de Wii.
Dat sommige 3rd party's brakke troep leveren, daar kan Nintendo niks aan doen.
De Xbox heeft inderdaad iets meer verkocht, zo'n 2 miljoen meer (10% meer). Maarja scheelt weinig en de PS2 was de overduidelijke winnaar.
Verwijderd
Nintendo heeft min of meer een tweede GameCube uitgebracht. Sony daarentegen heeft een "Saturn" in handen en Microsoft een halve PC. Ik denk ook niet dat Nintendo deze generatie wint omdat ze het allemaal zo goed doen maar eerder omdat Microsoft en Sony de ene na de andere stomme fout maken.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:36:
[...]
De Wii biedt echt meer dan 'simpele tijdsverdrijf'. Althans zover dat kan bij videogames. Maarja als je Driver en The Godfather alleen speelt, tja.... Daarnaast is de 3rd party support sterk verbeterd sinds de Cube. Ze leveren veel support, dat zie je ook met de WiiWare service.
Dat sommige 3rd party's brakke troep leveren, daar kan Nintendo niks aan doen.
Nintendo spreekt gewoon simpelweg het grote publiek aan, het is dé mainstream console. Qua games vind ik het persoonlijk toch nog matig. Er zijn wel een aantal erg goede games, maar weinig echt wereldschokkende dingen.
De PS3 vind ik zelf een erg interessante console. Helaas teveel negatief nieuws en een aantal domme beslissingen genomen. Niet te vergelijken met de Saturn, die minder was dan de PSX. Eerder met de Dreamcast, een krachtige console waar zeer goede games op uit (gaan) komen, maar qua verkopen nog achterblijft(al is het natuurlijk niet zo dramatisch als de DC).
De Xbox is de console voor de online-freaks en de liefhebbers van Amerikaanse games(vooral actie en sport). Zal het op de lange duur denk ik wel afleggen tegen de PS3, maar ik verwacht dat Microsoft weer de eerste zal zijn met een next-gen console. Die ongetwijfeld veel geleend zal hebben van de Wii.
De PS3 vind ik zelf een erg interessante console. Helaas teveel negatief nieuws en een aantal domme beslissingen genomen. Niet te vergelijken met de Saturn, die minder was dan de PSX. Eerder met de Dreamcast, een krachtige console waar zeer goede games op uit (gaan) komen, maar qua verkopen nog achterblijft(al is het natuurlijk niet zo dramatisch als de DC).
De Xbox is de console voor de online-freaks en de liefhebbers van Amerikaanse games(vooral actie en sport). Zal het op de lange duur denk ik wel afleggen tegen de PS3, maar ik verwacht dat Microsoft weer de eerste zal zijn met een next-gen console. Die ongetwijfeld veel geleend zal hebben van de Wii.
De eerste Xbox was vooral oriënterend op de markt en had als doel marktaandeel te verwerven. Dat is ze goed gelukt, maar qua winst heeft Nintendo het stukken beter gedaan met de Gamecube en meen ik te herinneren dat ze Sony niet ver ontliepen.Uiteindelijk versloeg Microsoft Nintendo alsnog door 4 miljoen meer Xbox'en te verkopen. Microsoft trok de stekker eruit toen de software support terug liep. Nintendo liet de GameCube sterven na 2003 toen bleek dat de PS2 ze verslagen had.
[ Voor 42% gewijzigd door BarôZZa op 17-06-2008 23:11 ]
Iets heel anders..
16/06/2008
Tijd voor de sterrenbonus!
Terwijl je over de Nintendo-website surfte, viel het je misschien op dat sommige spelpagina's een link bevatten die 'Aan mijn sterrenbonuslijst toevoegen' heet. Deze nieuwe functie geeft je de mogelijkheid om extra sterren te verdienen bij het registreren van bepaalde producten!
Zo werkt het:
- Log in op je Club Nintendo-account.
- Klik op 'Mijn account'.
- Kies onder 'Accountgegevens' voor 'Sterrenbonus'.
- Hier zie je software waarvoor momenteel een sterrenbonus beschikbaar is*.
- Als je van plan bent om een product binnen twee weken na de officiële releasedatum te registreren, klik dan op 'Aan mijn sterrenbonuslijst toevoegen'.
*Op dit moment zijn dat Cooking Guide, Super Smash Bros. Brawl, Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Darkness en Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Time.
Lees de algemene voorwaarden die op de sterrenbonus van toepassing zijn en klik op 'Verzenden'.
Als je dat product vervolgens binnen twee weken na de officiële releasedatum registreert, verdien je 50 sterren, bovenop de sterren die je sowieso krijgt voor het registeren van het product.
[ Voor 82% gewijzigd door DukeBox op 17-06-2008 23:48 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
Het is ook niet moeilijk om winst te maken als je nauwelijks games maakt. Ik geloof zelfs dat Metroid Prime 2 maar het halve budget had van het eerste deel en het is duidelijk dat er aan titels als Starfox Assault nauwelijks geld uitgegeven werd. Nintendo wist de GameCube kunstmatig in leven te houden met Donkey Konga, Mario Party en andere low-budget spellen. Na Resident Evil 4(18-3-2005 staat op het reclame bord hier naast me) was de Cube voor mij dood in ieder geval en ik kocht hem pas in de zomer van 2004. Het kostte me die zomervakante om zo'n beetje iedere belangrijke titel voor een zacht prijsje te kopen en uit te spelen.BarôZZa schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:07:
De eerste Xbox was vooral oriënterend op de markt en had als doel marktaandeel te verwerven. Dat is ze goed gelukt, maar qua winst heeft Nintendo het stukken beter gedaan met de Gamecube en meen ik te herinneren dat ze Sony niet ver ontliepen.
Verwijderd
Ik heb me nog uren vermaakt met Zelda TP op mn Cube. En nog steeds speel ik ze vaak. (Maar nu op mn Wii)
Niet moeilijk? Om zowel marktaandeel te behouden, als winst te maken is volgens mij wel lastig met twee concurrenten als Microsoft en Sony. Daarnaast nog de investeringen die ze terug moesten verdienen van de ontwikkeling van de Cube. Slim gedaan, maar makkelijk zou ik het niet noemen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:17:
[...]
Het is ook niet moeilijk om winst te maken als je nauwelijks games maakt. Ik geloof zelfs dat Metroid Prime 2 maar het halve budget had van het eerste deel en het is duidelijk dat er aan titels als Starfox Assault nauwelijks geld uitgegeven werd. Nintendo wist de GameCube kunstmatig in leven te houden met Donkey Konga, Mario Party en andere low-budget spellen. Na Resident Evil 4(18-3-2005 staat op het reclame bord hier naast me) was de Cube voor mij dood in ieder geval en ik kocht hem pas in de zomer van 2004. Het kostte me die zomervakante om zo'n beetje iedere belangrijke titel voor een zacht prijsje te kopen en uit te spelen.
Brawl zie ik niet staan.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
http://www.nintendo.nl/NO...mash_bros_brawl_2785.html ?Razor.Timo schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:37:
Brawl zie ik niet staan.
Verwijderd
Het is inderdaad niet moeilijk nee, de meeste winst kwam toen van de GBA af. De GameCube kosten waren allang terug verdiend toen ATi Art-X opkocht en de ontwerper van de Flipper GPU een appel en een ei kreeg en direct aan het werk werd gezet voor de Radeon 9800. Het enige dat toen vrij duur was was de processor maar die was ook al in 2000 af. Nintendo wachtte een jaar of twee nadat de hardware af was zodat de prijzen zouden dalen een slimme zet waardoor ATi en IBM een veel lagere prijs vroegen voor de toen al verouderde GameCube hardware. Het apparaat launchte voor $199 en men maakte al direct winst. Het enige dat Nintendo nog geld kostte was de opslag van de GameCubes die men niet kwijt kon waardoor de productie al in het begin van 2003 stop gezet werd. De prijs werd naar beneden gebracht naar $99 waardoor de oude voorraden snel verkocht werden en men mondjesmaat een nieuwe productielijn opzette.BarôZZa schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:31:
[...]
Niet moeilijk? Om zowel marktaandeel te behouden, als winst te maken is volgens mij wel lastig met twee concurrenten als Microsoft en Sony. Daarnaast nog de investeringen die ze terug moesten verdienen van de ontwikkeling van de Cube. Slim gedaan, maar makkelijk zou ik het niet noemen.
Microsoft gooide toen geld alle kanten uit. De Xbox was voor hen min of meer een belastingvoordeel. Daarnaast kon Ken Kutaragi met zijn Playstation visie nog wel eens gevaarlijk worden. Uiteindelijk bleven hier en daar wat dollars plakken en wist men Nintendo uit de race te gooien aangezien Nintendo allang de GameCube verlaten had. Nintendo had echter een fanbase die loyaal was en iedere titel kocht(Mario, Zelda etc.) daarnaast was het een soort van front tegen de "mega-bedrijven" zoals Sony en Microsoft toen waren. Een soort van: "Nintendo is een echt game-bedrijf en MS en Sony niet."
Hideki Konno ging de DS software ontwikkelen met Tezuka en Nintendo liet het gros van de titels door Namco en anderen ontwikkelen. Ook dit drukte ontzettend de kosten. Het is dus niet moeilijk om winst te maken als je nauwelijks geld uitgeeft aan de ontwikkeling van games aangezien in 2003/2004 alleen wat experimentele software gemaakt werd en er nauwelijks games in productie waren. Het is dan ook de reden waarom we Metroid Prime 2, Pikmin 2 e.d. kregen in plaats van geheel nieuwe titels. Het was gewoon goedkoop om sequels te bouwen met bestaande engines en concepten.
Uiteindelijk besloot Nintendo om de hele GameCube boel bij elkaar te rapen en de verscheidene teams samen te voegen voor Zelda Twilight Princess, immers moesten al die werknemers toch nog ergens aan werken. Uiteindelijk wisten ze TP zolang uit te stellen dat het de Wii launch haalde. Eonuma zei nog in een interview dat de GameCube versie van de game in de lente van 2006 af was maar dat het om marketing redenen werd uitgesteld. Het grootste deel van het team ging vervolgens Phantom Hourglass bouwen terwijl een klein deel verder werkte aan de Wii versie van TP en Link's Crossbow Training.
Nintendo kon simpelweg goed cashen met GBA ports en later DS spellen en games met lage productie kosten voor de GameCube met zoethoudertje Twilight Princess. Koiziumi was al met Super Mario Galaxy bezig voor de GameCube maar men wilde dat hij eerst Donkey Kong: Jungle Beat ging maken. Natuurlijk om Namco's Donkey Konga serie een steuntje in de rug te geven en het was tevens een stuk goedkoper om een korte Donkey Kong trommelplatformer te maken dan een geheel nieuw Mario avontuur.
Hartelijk bedankt voor je interesse in Super Smash Bros. Brawl.
Sorry, de sterrenbonus is helaas niet beschikbaar voor dit product. ?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Dat zijn volgens mij allemaal weloverwogen beslissingen en verre van de meest gemakkelijke. Zeker als je de marketingfabriek van Sony en Microsoft zag, waardoor de PS2 en de Xbox als grote consoles gezien werden en de Gamecube het lelijke eendje was voor de kiddies. Wat het overigens ook was. Wat een baggerconsole. Van een front tegen Microsoft en Nintendo was dan ook niet echt sprake. Nintendo was de kiddieconsole en de Wii wordt door veel mensen ook nog steeds zo beschouwd. Nintendo heeft veel krediet verloren sinds de N64 bij de hardcoregamers en heeft daardoor op slimme wijze een nieuwe markt weten aan te boren.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:12:
[...]
Het is inderdaad niet moeilijk nee, de meeste winst kwam toen van de GBA af. De GameCube kosten waren allang terug verdiend toen ATi Art-X opkocht en de ontwerper van de Flipper GPU een appel en een ei kreeg en direct aan het werk werd gezet voor de Radeon 9800. Het enige dat toen vrij duur was was de processor maar die was ook al in 2000 af. Nintendo wachtte een jaar of twee nadat de hardware af was zodat de prijzen zouden dalen een slimme zet waardoor ATi en IBM een veel lagere prijs vroegen voor de toen al verouderde GameCube hardware. Het apparaat launchte voor $199 en men maakte al direct winst. Het enige dat Nintendo nog geld kostte was de opslag van de GameCubes die men niet kwijt kon waardoor de productie al in het begin van 2003 stop gezet werd. De prijs werd naar beneden gebracht naar $99 waardoor de oude voorraden snel verkocht werden en men mondjesmaat een nieuwe productielijn opzette.
Microsoft gooide toen geld alle kanten uit. De Xbox was voor hen min of meer een belastingvoordeel. Daarnaast kon Ken Kutaragi met zijn Playstation visie nog wel eens gevaarlijk worden. Uiteindelijk bleven hier en daar wat dollars plakken en wist men Nintendo uit de race te gooien aangezien Nintendo allang de GameCube verlaten had. Nintendo had echter een fanbase die loyaal was en iedere titel kocht(Mario, Zelda etc.) daarnaast was het een soort van front tegen de "mega-bedrijven" zoals Sony en Microsoft toen waren. Een soort van: "Nintendo is een echt game-bedrijf en MS en Sony niet."
Hideki Konno ging de DS software ontwikkelen met Tezuka en Nintendo liet het gros van de titels door Namco en anderen ontwikkelen. Ook dit drukte ontzettend de kosten. Het is dus niet moeilijk om winst te maken als je nauwelijks geld uitgeeft aan de ontwikkeling van games aangezien in 2003/2004 alleen wat experimentele software gemaakt werd en er nauwelijks games in productie waren. Het is dan ook de reden waarom we Metroid Prime 2, Pikmin 2 e.d. kregen in plaats van geheel nieuwe titels. Het was gewoon goedkoop om sequels te bouwen met bestaande engines en concepten.
Uiteindelijk besloot Nintendo om de hele GameCube boel bij elkaar te rapen en de verscheidene teams samen te voegen voor Zelda Twilight Princess, immers moesten al die werknemers toch nog ergens aan werken. Uiteindelijk wisten ze TP zolang uit te stellen dat het de Wii launch haalde. Eonuma zei nog in een interview dat de GameCube versie van de game in de lente van 2006 af was maar dat het om marketing redenen werd uitgesteld. Het grootste deel van het team ging vervolgens Phantom Hourglass bouwen terwijl een klein deel verder werkte aan de Wii versie van TP en Link's Crossbow Training.
Nintendo kon simpelweg goed cashen met GBA ports en later DS spellen en games met lage productie kosten voor de GameCube met zoethoudertje Twilight Princess. Koiziumi was al met Super Mario Galaxy bezig voor de GameCube maar men wilde dat hij eerst Donkey Kong: Jungle Beat ging maken. Natuurlijk om Namco's Donkey Konga serie een steuntje in de rug te geven en het was tevens een stuk goedkoper om een korte Donkey Kong trommelplatformer te maken dan een geheel nieuw Mario avontuur.
Vergeet ook niet dat Nintendo met de Gamecube juist een radicaal andere weg insloeg dan bij hun voorgaande consoles. De SNES en de N64 werden juist gepresenteerd als de krachtpatsers van die generaties(Now Your Playing With Super Power, real 3D 64 bit silicon graphics etc). Met de Gamecube begonnen ze de goedkope hardware-weg in te slaan. Dat lijkt me meer een slimme beslissing dan de gemakkelijkste weg van de beste hardware te kiezen(wat Microsoft dus deed).
Dat je een goedkope console op de markt brengt betekent overigens nog niet dat je automatisch winst maakt. Hell, de Dreamcast was vele malen beter dan de Gamecube en bracht Sega aan de afgrond. Dingen zijn minder makkelijk dan ze lijken, en het vereist veel inzicht om de beslissingen te nemen die Nintendo nam.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe Nintendo het de volgende generatie gaat aanpakken. Zowel Sony als Microsoft zullen wel flink wat gedachtengoed van de Wii en de DS inpikken. Dan is het een kwestie van kijken of de naam van Nintendo sterk genoeg is geworden om de aandacht van de mensen te behouden en ze weer met iets innovatiefs kunnen komen. De hardcoregamers zijn ze al kwijt geraakt aan Sony en Microsoft. Deze twee bedrijven zullen ook wel azen op de casual markt. Nintendo moest het deze generatie wel anders aanpakken en komen met iets vernieuwends, als ze dat de volgende generatie niet weer lukt zal het volgens mij weer moeilijk worden.
Ik denk dat Wii, en z'n opvolger, uniek blijven met de besturing. Volgens mij is Nintendo slim genoeg geweest om dat te opringen met patenten. Ik vind het ook jammer dat er weinig 3rd party games uitkomen, maar volgens mij komt dat ook omdat het simpelweg porten van games vanuit de andere consoles en de pc niet mogelijk is, juist door die unieke besturing van de Wii.BarôZZa schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 02:47:
[...]
Overigens ben ik wel benieuwd hoe Nintendo het de volgende generatie gaat aanpakken. Zowel Sony als Microsoft zullen wel flink wat gedachtengoed van de Wii en de DS inpikken. Dan is het een kwestie van kijken of de naam van Nintendo sterk genoeg is geworden om de aandacht van de mensen te behouden en ze weer met iets innovatiefs kunnen komen. De hardcoregamers zijn ze al kwijt geraakt aan Sony en Microsoft. Deze twee bedrijven zullen ook wel azen op de casual markt. Nintendo moest het deze generatie wel anders aanpakken en komen met iets vernieuwends, als ze dat de volgende generatie niet weer lukt zal het volgens mij weer moeilijk worden.
En wanneer komt de nieuwe Pikmin eigenlijk uit? Meer unieke, grappige games voor de Wii, that's the way to go!
Ik vond The Godfather leuker en fijner op de Wii spelen dan op de PC. Ditzelfde geldt voor Lego Star Wars en Lego Indiana Jones. Zijn erg leuke games die prima op de Wii te spelen zijn.frickY schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:46:
[...]
Persoonlijk mis ik alleen GTA IV en Civilization Revolutions (alhoewel RTS wel het fijnst op de PC blijft denk ik) op de Wii.
godfather was in het algemeen een slecht spel. Dus óók op de Wii.KarlMarX schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:25:
[...]
Ik vond The Godfather leuker en fijner op de Wii spelen dan op de PC. Ditzelfde geldt voor Lego Star Wars en Lego Indiana Jones. Zijn erg leuke games die prima op de Wii te spelen zijn.
Persoonlijk mis ik alleen GTA IV en Civilization Revolutions (alhoewel RTS wel het fijnst op de PC blijft denk ik) op de Wii.
De Wii lijkt me inderdaad wél heel geschikt voor Civilization. Raar dat die niet voor de Wii komt?
GTA4 gaat nooit werken op de Wii. Dan krijg je gta4 met gta3 graphics, heb je nog niks
Exact. Die vent van Nintendo mag dan wel niet erg subtiel zijn, hij heeft wel gelijk. De geeks en otaku's lopen te zeuren over de opslagruimte, en de andere 95% die een Wii heeft gekocht weet niet eens dat er opslagruimte op zit. Die vermaken zich prima met crap als Mario Party 8 en hebben nog nooit van Smash Bros gehoord. En het zal ze ook jeuken waarschijnlijk.Victorio schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:42:
[...]
Als ik om me heen kijk dan hebben relatief veel mensen een Wii, maar weet 80% NIKS van releasedata of uberhaupt games die gaan komen. Het merendeel koopt de Wii voor een simpel spel als Mario Party 8...
Wij op GoT zijn lekker kritisch maar ik vraag me af hoeveel % van de Wii bezitters in Europa zich nou echt druk maakt om de achterstand op USA qua releases, laat staan wat betreft de kwaliteit van de spellen. Ik gok namelijk dat dat echt maar 10% max is... niet dat Nintendo dat verder niet zal boeien, ik denk gewoon dat 90% heel tevreden is met z'n Wii en dat wij hier een beetje doordraven na een update of late releasedate.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Zou Nintendo nu pas cd's laten persen? Het lijkt me sterk dat ze pas een week geleden of zo zijn begonnen met cd's maken. Dan kunnen ze nooit genoeg cd's maken om de hele Europese markt te bedienen. En als ze het wel binnen een paar weken kunnen, vraag ik me af wat ze de afgelopen drie maanden dan hebben uitgevoerd met deze titelVerwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:09:
SSBB (E) gaat vast en zeker wel Wii 3.3 krijgen.. Ik denk niet dat Nintendo zo'n kans voorbij laat gaan.
Zou Nintendo in 1 dag de firmware hebben gemaakt?Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:28:
[...]
Zou Nintendo nu pas cd's laten persen? Het lijkt me sterk dat ze pas een week geleden of zo zijn begonnen met cd's maken. Dan kunnen ze nooit genoeg cd's maken om de hele Europese markt te bedienen. En als ze het wel binnen een paar weken kunnen, vraag ik me af wat ze de afgelopen drie maanden dan hebben uitgevoerd met deze titel
Verwijderd
Ik heb even gekeken, en misschien dat Nintendo de firmware al klaar had liggen. Volgens WiiBrew hadden ze hem al klaar in maart? (Ik snap het niet helemaal, maar de IOS versie is het deel van de firmware die ervoor zorgt dat de Twilight Hack niet meer werkt toch?) Als dat waar is zou het inderdaad heel goed kunnen dat SSBB de 3.3 update verplicht steltSaURoN schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:33:
Zou Nintendo in 1 dag de firmware hebben gemaakt?Misschien hadden ze hem al klaar staan en hebben ze gewacht met releasen hiervan
Je weet het niet

Ik ben echt benieuwd welke stappen Sony heeft gedaan om de game-industrie te verbeteren?Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:27:
En dat verwacht ik niet van de huidige markleider, toen Sony marktleider was werden er veel grotere stappen ondernomen om de game-industrie te verbeteren en te vernieuwen. Het samenwerken met third party bedrijven bijvoorbeeld was onder Sony een stuk belangrijker. Nintendo blijft zoals altijd egoistisch bezig.
De samenwerking met 3rd parties was voor Sony een stuk belangrijker omdat ze zelf niet genoeg goede games konden maken. Daarnaast zal er echt wel wat geld over (of onder) tafel zijn gegaan om developers te binden.
En volgens mij is Nintendo echt niet zo egoïstisch als je nu aangeeft. Nintendo heeft altijd veel geld gestoken in het steunen van kleine(re) ontwikkelaars een nieuwe ideeën. Laaste voorbeeld hierin is WiiWare. Nintendo is een koppig en eigenwijs bedrijf dat boven alles geld wil verdienen maar zij hebben imo veel meer voor de industrie gedaan dan Sony.
Daarnaast denk ik nog steeds dat de Cube de reden is dat er nog steeds weinig 3rd parties ontwikkelen voor de Wii. Door de Cube hebben veel 3rd parties Nintendo afgeschreven en hebben ze vol ingezet op de PS3 en X360. Om die investeringen weer om te draaien en voor de Wii te ontwikkelen is niet zo maar gedaan. Probleem met een Nintendo platform is namelijk ook nog altijd dat je concurreert met Nintendo games en dat is erg lastig. Dus degene die proberen snel te schakelen grijpen terug op oude Cube engines en proberen daarmee te cashen ipv dezelfde effort er in te steken als voor de PS3/X360.
Wat ik echter nog steeds niet snap is dat ontwikkelaars de games en genres die ze op de andere consoles niet ook op de Wii uitbrengen. Want het zijn met name die genres waarin Nintendo zelf niets doet en dus zou er markt voor moeten zijn. Ik denk nu met name aan FPS games. Die zijn er zoveel op de X360 en PS3 en bijna niet op de Wii. Dit terwijl de Wii er juist zo geschikt voor is met zijn besturing (ik ben nl. geen dual analog fan). Civilisation Revolution is ook zo'n voorbeeld. Die game zou top spelen op een Wii maar toch is die versie gecancelled.
Opzich is dat niet zo'n probleem toch... mensen die er legitiem last van zullen hebben zijn de mensen die een Freeloader hebben. Maar mensen met een freeloader hebben die waarschijnlijk voor Smash Bros Brawl. Dus die zullen de europese toch niet kopen. Twilight Hack voor illegale WiiWare en VC kunnen ze niet over zeuren imho.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:45:
[...]
Ik heb even gekeken, en misschien dat Nintendo de firmware al klaar had liggen. Volgens WiiBrew hadden ze hem al klaar in maart? (Ik snap het niet helemaal, maar de IOS versie is het deel van de firmware die ervoor zorgt dat de Twilight Hack niet meer werkt toch?) Als dat waar is zou het inderdaad heel goed kunnen dat SSBB de 3.3 update verplicht stelt
Ik krijg hem gewoon in mijn overzicht maar ik zie ook dat op de NL site de datum niet klopt.. 1 juni.Razor.Timo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:22:
Hartelijk bedankt voor je interesse in Super Smash Bros. Brawl.
Sorry, de sterrenbonus is helaas niet beschikbaar voor dit product. ?
AMEN!Deddiekoel schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:58:
[...]
Ik ben echt benieuwd welke stappen Sony heeft gedaan om de game-industrie te verbeteren?
De samenwerking met 3rd parties was voor Sony een stuk belangrijker omdat ze zelf niet genoeg goede games konden maken. Daarnaast zal er echt wel wat geld over (of onder) tafel zijn gegaan om developers te binden.
En volgens mij is Nintendo echt niet zo egoïstisch als je nu aangeeft. Nintendo heeft altijd veel geld gestoken in het steunen van kleine(re) ontwikkelaars een nieuwe ideeën. Laaste voorbeeld hierin is WiiWare. Nintendo is een koppig en eigenwijs bedrijf dat boven alles geld wil verdienen maar zij hebben imo veel meer voor de industrie gedaan dan Sony.
Daarnaast denk ik nog steeds dat de Cube de reden is dat er nog steeds weinig 3rd parties ontwikkelen voor de Wii. Door de Cube hebben veel 3rd parties Nintendo afgeschreven en hebben ze vol ingezet op de PS3 en X360. Om die investeringen weer om te draaien en voor de Wii te ontwikkelen is niet zo maar gedaan. Probleem met een Nintendo platform is namelijk ook nog altijd dat je concurreert met Nintendo games en dat is erg lastig. Dus degene die proberen snel te schakelen grijpen terug op oude Cube engines en proberen daarmee te cashen ipv dezelfde effort er in te steken als voor de PS3/X360.
Wat ik echter nog steeds niet snap is dat ontwikkelaars de games en genres die ze op de andere consoles niet ook op de Wii uitbrengen. Want het zijn met name die genres waarin Nintendo zelf niets doet en dus zou er markt voor moeten zijn. Ik denk nu met name aan FPS games. Die zijn er zoveel op de X360 en PS3 en bijna niet op de Wii. Dit terwijl de Wii er juist zo geschikt voor is met zijn besturing (ik ben nl. geen dual analog fan). Civilisation Revolution is ook zo'n voorbeeld. Die game zou top spelen op een Wii maar toch is die versie gecancelled.
En daarom heb ik gedaan wat ik nooit verwacht had te moeten doen. Ik heb een xbox 360 gekocht. Ik had verwacht dat de Wii prima zou voorzien in mijn game behoeften maar helaas blijven de games die mij boeien uit.
Nintendo heeft het super slim gedaan door een markt van casual gamers aan te boren en dat levert ze enorm veel poen op maar ik ben bang dat de wat fanatiekere gamers echt niet aan hun trekken gaan komen bij Nintendo. Op de enkele topper na dan en daarvoor hou ik uiteraard mijn Wii
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Verwijderd
Ik ben het met je eens dat je met illegale VC en WiiWare spullen er niet over kunnen zeuren. Maar de Twilight Hack zorgt wel voor sommige leuke dingen die niet te maken hebben met WiiWare of VC. Bijv. een port van de originele quake engine (wat als het goed is legaal is aangezien de code is vrijgegeven onder GPL). Of een progje dat je savegames kopieert naar je SD kaart. En zo zijn er wel meer leuke tooltjes etc. die gewoon leuk zijnBlackMage schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:59:
[...]
Opzich is dat niet zo'n probleem toch... mensen die er legitiem last van zullen hebben zijn de mensen die een Freeloader hebben. Maar mensen met een freeloader hebben die waarschijnlijk voor Smash Bros Brawl. Dus die zullen de europese toch niet kopen. Twilight Hack voor illegale WiiWare en VC kunnen ze niet over zeuren imho.
Of Nintendo zou zelf met een legaal alternatief moeten komen...
Volgens wat ik gelezen heb worden alleen illegale WiiWare/VC verwijderd. Homebrew channel e.d. blijven gewoon werken. Alleen kan je ze niet meer installeren na de patch, maar daar vinden ze wel wat op.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:29:
[...]
Ik ben het met je eens dat je met illegale VC en WiiWare spullen er niet over kunnen zeuren. Maar de Twilight Hack zorgt wel voor sommige leuke dingen die niet te maken hebben met WiiWare of VC. Bijv. een port van de originele quake engine (wat als het goed is legaal is aangezien de code is vrijgegeven onder GPL). Of een progje dat je savegames kopieert naar je SD kaart. En zo zijn er wel meer leuke tooltjes etc. die gewoon leuk zijn
Verwijderd
Ik vind het zelf gewoon jammer dat de Twilight hack wordt geblokeerd. Maar je hebt vast wel gelijk dat ze een omweg vinden om het weer werkend te krijgen.BlackMage schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:49:
Volgens wat ik gelezen heb worden alleen illegale WiiWare/VC verwijderd. Homebrew channel e.d. blijven gewoon werken. Alleen kan je ze niet meer installeren na de patch, maar daar vinden ze wel wat op.
Nu zal zelda ook wel goedkoper worden 2e hands
Veel mensen hielden het spel alleen voor die hack en dan kan hij dus nu op marktplaats.
Ik heb het daarvoor 2dehands gekocht voor 25€. Nu het voor de hack niet meer werkt, zal ik het dan maar eens gewoon spelen...
Zelda heb ik een half jaar terug al op Marktplaats gekocht: nog geen 30 Euro 
Het releasen van de Twilight Hack was dan ook een prettige verrassing.
Zojuist Boom Blox besteld, ben benieuwd, lijkt me echt vet!
Het releasen van de Twilight Hack was dan ook een prettige verrassing.
Zojuist Boom Blox besteld, ben benieuwd, lijkt me echt vet!
[ Voor 19% gewijzigd door BamSlam_ op 18-06-2008 12:07 ]
ZIjn er mensen die firmware 3.3 draaien en ook HBC hebben draaien? Ben met name benieuwd of Gecko Region Free nog werkt!
Volgens dit bericht wel.Deddiekoel schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:12:
ZIjn er mensen die firmware 3.3 draaien en ook HBC hebben draaien? Ben met name benieuwd of Gecko Region Free nog werkt!
Verwijderd
Het probleem is dat Nintendo zelf nooit hardcore was. Super Mario Galaxy is net zo hardcore als Tetris en Super Mario 3. RARE was in de N64 dagen de hardcore tak van Nintendo met Goldeneye en Perfect Dark. De GameCube was overigens totaal niet bagger, het was Nintendo zelf dat slecht bezig was.BarôZZa schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 02:47:
[...]
Dat zijn volgens mij allemaal weloverwogen beslissingen en verre van de meest gemakkelijke. Zeker als je de marketingfabriek van Sony en Microsoft zag, waardoor de PS2 en de Xbox als grote consoles gezien werden en de Gamecube het lelijke eendje was voor de kiddies. Wat het overigens ook was. Wat een baggerconsole. Van een front tegen Microsoft en Nintendo was dan ook niet echt sprake. Nintendo was de kiddieconsole en de Wii wordt door veel mensen ook nog steeds zo beschouwd. Nintendo heeft veel krediet verloren sinds de N64 bij de hardcoregamers en heeft daardoor op slimme wijze een nieuwe markt weten aan te boren.
De GameCube kon zich meten met de Xbox en was op sommige vlakken zelfs beter qua hardware. Nintendo wachtte echter 2 jaar met het releasen toen de hardware al af was om de kosten te drukken. Dezelfde methode waarmee ze destijds de NES/Famicom chips voor een prikkie konden kopen. De GameCube had in het begin Rogue Leader wat echt alles weg blies op grafisch gebied en daarnaast Resident Evil Remake en andere titels die alles uit de Cube haalden. Het probleem was dat veel third parties PS2 games porten naar de GameCube. De Xbox kreeg daarentegen PC versies. Het is ook grappig om te zien dat games die als lead platfrom de GameCube hadden zoals Beyond Good & Evil, Soul Calibur II en Resident Evil 4 veel mooier waren dan de Xbox en PS2 versies.Vergeet ook niet dat Nintendo met de Gamecube juist een radicaal andere weg insloeg dan bij hun voorgaande consoles. De SNES en de N64 werden juist gepresenteerd als de krachtpatsers van die generaties(Now Your Playing With Super Power, real 3D 64 bit silicon graphics etc). Met de Gamecube begonnen ze de goedkope hardware-weg in te slaan. Dat lijkt me meer een slimme beslissing dan de gemakkelijkste weg van de beste hardware te kiezen(wat Microsoft dus deed).
Het probleem met de Dreamcast was de piraterij en het feit dat SEGA bankroet was. De grootste fout die men maakte was om Yuji Naka een Miyamoto achtige rol te geven. Hij kreeg een paar Ferrari's en werd SEGA's gezicht op persbijeenkomsten. De Dreamcast was min of meer ten onder gegaan door de ruzie die SEGA Amerika en Japan hadden tijdens de Saturn dagen en de grote opkomst van Sony.Dat je een goedkope console op de markt brengt betekent overigens nog niet dat je automatisch winst maakt. Hell, de Dreamcast was vele malen beter dan de Gamecube en bracht Sega aan de afgrond. Dingen zijn minder makkelijk dan ze lijken, en het vereist veel inzicht om de beslissingen te nemen die Nintendo nam.
Nintendo heeft juist de Casual markt van Sony gestolen en niet andersom. Ze hebben simpelweg een groot deel van Sony's Playstation strategie overgenomen. Sony werd groot door de bergen games van third parties en casual spellen als Singstar e.d. Ik ben benieuwd hoe ze de Wii verder brengen. Nintendo staat er bekend om om twee jaar lang de ene na de andere grote titel uit te brengen en vervolgens de third parties het over te laten nemen die het vervolgens massaal laten afweten. Ze moeten laten zien dat ze stevig in de schoenen blijven staan, Sony bracht bijvoorbeeld aan het einde van het leven van de PS2 nog diverse nieuwe franchises zoals God of War en Shadow of the Colussus.Overigens ben ik wel benieuwd hoe Nintendo het de volgende generatie gaat aanpakken. Zowel Sony als Microsoft zullen wel flink wat gedachtengoed van de Wii en de DS inpikken. Dan is het een kwestie van kijken of de naam van Nintendo sterk genoeg is geworden om de aandacht van de mensen te behouden en ze weer met iets innovatiefs kunnen komen. De hardcoregamers zijn ze al kwijt geraakt aan Sony en Microsoft. Deze twee bedrijven zullen ook wel azen op de casual markt. Nintendo moest het deze generatie wel anders aanpakken en komen met iets vernieuwends, als ze dat de volgende generatie niet weer lukt zal het volgens mij weer moeilijk worden.
Kabel net toegekregen. Ik vrees het ergste eigenlijk. Het is een scart-kabel, maar er staat meerdere malen op de verpakking 480p/720p (compatible with hdtv)Fire69 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:46:
[...]
Beetje late reactie, maar ik heb verleden week deze besteld: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2233
Er staat duidelijk op dat het een RGB Scart is, dus ik hoop ook dat het zo is.
Normaal komt hij eind van de week toe, dan laat ik wel iets weten hier
In de Wii-connector zijn 8 van de 16 pins gebruikt. Kan iemand even checken of dat bij de standaard kabel ook zo is? (Ik zit op het werk nog
Ik durf er geld voor neer te leggen dat Microsoft en Sony ook met vernieuwde controllers gaan komen met motionsensing achtige taferelen.Spec87 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:22:
[...]
Ik denk dat Wii, en z'n opvolger, uniek blijven met de besturing. Volgens mij is Nintendo slim genoeg geweest om dat te opringen met patenten. Ik vind het ook jammer dat er weinig 3rd party games uitkomen, maar volgens mij komt dat ook omdat het simpelweg porten van games vanuit de andere consoles en de pc niet mogelijk is, juist door die unieke besturing van de Wii.
Nintendo nooit hardcore? De NES/SNES was destijds gewoon dé consoles met ook veel actiegames, vechtspellen en dergelijke. Vechtgames zijn sinds de N64 al amper meer te vinden op Nintendo consoles.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:01:
[...]
Het probleem is dat Nintendo zelf nooit hardcore was. Super Mario Galaxy is net zo hardcore als Tetris en Super Mario 3. RARE was in de N64 dagen de hardcore tak van Nintendo met Goldeneye en Perfect Dark. De GameCube was overigens totaal niet bagger, het was Nintendo zelf dat slecht bezig was.
Overigens was de Gamecube wel degelijk bagger. Totaal niet vernieuwend, foeilelijk, gare mini-dvd's, een teleurstellend gamesaanbod en support die veel korter was dan die van de PS2 en Xbox. Wat mij betreft was het de meest droevige homeconsole van Nintendo ooit en ik was altijd een aardige Nintendo-fan.
Op sommige vlakken was de Gamecube inderdaad beter, zeker dan de PS2. Het verschil is alleen dat ze de nadruk niet meer legden op de power van de console. De meeste mensen dachten zelfs dat de PS2 krachtiger was. Games die geoptimaliseerd zijn voor een console zijn vrijwel altijd mooier dan wanneer ze geport worden naar een andere console.De GameCube kon zich meten met de Xbox en was op sommige vlakken zelfs beter qua hardware. Nintendo wachtte echter 2 jaar met het releasen toen de hardware al af was om de kosten te drukken. Dezelfde methode waarmee ze destijds de NES/Famicom chips voor een prikkie konden kopen. De GameCube had in het begin Rogue Leader wat echt alles weg blies op grafisch gebied en daarnaast Resident Evil Remake en andere titels die alles uit de Cube haalden. Het probleem was dat veel third parties PS2 games porten naar de GameCube. De Xbox kreeg daarentegen PC versies. Het is ook grappig om te zien dat games die als lead platfrom de GameCube hadden zoals Beyond Good & Evil, Soul Calibur II en Resident Evil 4 veel mooier waren dan de Xbox en PS2 versies.
Games als Soul Calibur II en Beyond Good & Evil waren absoluut niet stukken mooier op de Gamecube dan op de Xbox. Wel beter dan de PS2, maar marginaal. De echte Xbox games bliezen alles weg wat op de Gamecube uitkwam overigens. De Xbox was dan ook simpelweg een stuk sterker dan de Gamecube. Betere processor, betere GPU, meer geheugen, meer opslag(zowel HDD als DVD). Ook multiplatform games die niet op de PC uitkwamen zagen er stukken beter uit op de Xbox.
Piraterij was nog niet echt het probleem en kwam pas later. De echte problemen waren het slechte imago(werd standaard afgebrand in de pers en was opvolger van de teleurstellende Saturn), de waardeloze distributie en de hype rondom de PS2. Piraterij kan juist het marktaandeel vergroten, zoals bij de PSX het geval was, maar zelfs dat was niet echt gelukt.Het probleem met de Dreamcast was de piraterij en het feit dat SEGA bankroet was. De grootste fout die men maakte was om Yuji Naka een Miyamoto achtige rol te geven. Hij kreeg een paar Ferrari's en werd SEGA's gezicht op persbijeenkomsten. De Dreamcast was min of meer ten onder gegaan door de ruzie die SEGA Amerika en Japan hadden tijdens de Saturn dagen en de grote opkomst van Sony.
De PS2 was ook nog niet echt casual zoals de Wii dat is. Het was niet de console die een huisvrouw kocht voor games als Brain Training of Wii Fit oid. Wat dat betreft heeft Nintendo dus een geheel nieuwe markt aangeboord en het lijkt me sterk dat Sony en Microsoft daar ook niet uit willen tappen.Nintendo heeft juist de Casual markt van Sony gestolen en niet andersom. Ze hebben simpelweg een groot deel van Sony's Playstation strategie overgenomen. Sony werd groot door de bergen games van third parties en casual spellen als Singstar e.d. Ik ben benieuwd hoe ze de Wii verder brengen. Nintendo staat er bekend om om twee jaar lang de ene na de andere grote titel uit te brengen en vervolgens de third parties het over te laten nemen die het vervolgens massaal laten afweten. Ze moeten laten zien dat ze stevig in de schoenen blijven staan, Sony bracht bijvoorbeeld aan het einde van het leven van de PS2 nog diverse nieuwe franchises zoals God of War en Shadow of the Colussus.
In discussie hier boven wordt er weer geschermd met de term "hardcore gaming". Deze term is altijd voer voor discussie dus laten we deze term nu eens een mooie definitie geven voor dit topic.
Hoewel dit niet mijn definitie is van de term heb ik het idee dat over het algemeen onder hardcore gaming het volgende wordt verstaan:
"Complexe games die proberen een realistische ervaring over te brengen"
Hardcore games kenmerken zich door hun nadruk op de game omgeving (graphics, physics etc). Genres die vaak bij hardcore gaming passen zijn FPS, RTS en realistische racers.
Met bovenstaande definitie kom ik daarom met de volgende rangschikking:
SMG -> Niet hardcore
Metroid Prime 3 -> Wel hardcore
Zelda TP -> Wel hardcore
Zelda TWW -> Niet hardcore
F-Zero GX -> Wel hardcore
Op basis van deze definitie kan worden gesteld dat het merendeel van de Nintendo games niet hardcore zijn.
Hoewel dit niet mijn definitie is van de term heb ik het idee dat over het algemeen onder hardcore gaming het volgende wordt verstaan:
"Complexe games die proberen een realistische ervaring over te brengen"
Hardcore games kenmerken zich door hun nadruk op de game omgeving (graphics, physics etc). Genres die vaak bij hardcore gaming passen zijn FPS, RTS en realistische racers.
Met bovenstaande definitie kom ik daarom met de volgende rangschikking:
SMG -> Niet hardcore
Metroid Prime 3 -> Wel hardcore
Zelda TP -> Wel hardcore
Zelda TWW -> Niet hardcore
F-Zero GX -> Wel hardcore
Op basis van deze definitie kan worden gesteld dat het merendeel van de Nintendo games niet hardcore zijn.
Onder hardcore gaming wordt doorgaans verstaan dat het gaat om een game waar je competatief bezig bent en veel ruimte is om beter te worden. Dit is het tegenovergestelde van games waar je doorheen 'fietst' om gewoon plezier te hebben van het spel.
Een goed spel bied voldoening aan zowel de casual als hardcore gamers.
Een goed spel bied voldoening aan zowel de casual als hardcore gamers.
Verwijderd
Is er eigenlijk uberhaupt al IETS bekend over Animal Crossing Wii? Zie in de TS staan dat de game 27 Juni uit gaat komen, maar heb er nog niets over gezien (vídeo's/screenshots/previews).... iemand? of wordt dit een gevalletje uitstellen dat Q1 2009?
EDIT:
Want rondzoeken op o.a Gonintendo leert wel dat Nintendo Of Europe onlangs een mailing heeft doen rondgaan om Animal Crossing DS te promoten, best apart, spel is er al jaren. Waarschijnlijk komt er een connectiviteits-onderdeel tussen DS en WII? Toch raar dat er nog niets over bekend is, terwijl het spel dus over twee weken al in de winkel zou moeten liggen... of zouden ze wachten tot E3?
EDIT:
Want rondzoeken op o.a Gonintendo leert wel dat Nintendo Of Europe onlangs een mailing heeft doen rondgaan om Animal Crossing DS te promoten, best apart, spel is er al jaren. Waarschijnlijk komt er een connectiviteits-onderdeel tussen DS en WII? Toch raar dat er nog niets over bekend is, terwijl het spel dus over twee weken al in de winkel zou moeten liggen... of zouden ze wachten tot E3?
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 17:04 ]
Aha, dus bijvoorbeeld ook Donkey Kong of Pinball? klik hierBlackMage schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:49:
Onder hardcore gaming wordt doorgaans verstaan dat het gaat om een game waar je competatief bezig bent en veel ruimte is om beter te worden.
Of heet dat dan weer oldschool?
De hardcore gamers die spellen als Geometry Wars lachend links laten liggen vind ik persoonlijk nogal een oppervlakkige kijk hebben op wat een goed spel zoal moet bevatten. Graphics spelen - zelfs anno 2008 - wat gameplay betreft (nogsteeds) geen maar een kleine rol.
Volgens Wikipedia speelt vooral de tijd die de gamer in een of meerdere spellen steekt een rol bij z'n hardcoreheid. (link)
[ Voor 19% gewijzigd door Victorio op 18-06-2008 17:24 ]
Hardcore gaming is in mijn ogen een breed begrip. De één vindt zichzelf een hardcore gamer omdat hij tig uur erin steekt, de ander omdat hij King of Fighters perfect beheerst en weer een ander omdat hij vooral moeilijke games uitspeelt zoals Ikaruga.
De één vindt GTA4 dan ook hardcore vanwege het realisme, de omvang en het geweld. De ander vindt het weer casual omdat het niet al te moeilijk is vergeleken met een game als Ikaruga.
In ieder geval laten ze allemaal tegenwoordig Nintendo toch aardig links liggen.
De één vindt GTA4 dan ook hardcore vanwege het realisme, de omvang en het geweld. De ander vindt het weer casual omdat het niet al te moeilijk is vergeleken met een game als Ikaruga.
In ieder geval laten ze allemaal tegenwoordig Nintendo toch aardig links liggen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Homebrew zien we hier liever niet besproken worden, laat staan specifieke vragen over spellen emuleren...
Homebrew zien we hier liever niet besproken worden, laat staan specifieke vragen over spellen emuleren...