Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deeltje 100!! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.642 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:35

Snippertje

Light up your life

jongentje schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:00:
[...]

Waarom gebruik je geen componentkabel? Heb je aparte audio tulpjes direct uit je WII en meteen mooier beeld!
Omdat ik die RGB kabel had gekocht voor we een Plasma kregen... Om nou nog een keer 30 euro uit te geven voor een kabel vind ik wat teveel van het goede. Daarnaast zal het echt niet heel erg veel mooier worden denk ik (adhv vergelijkingen op internet ;))

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259710

Maar nu ff een serieuze Wii vraag:
Hoe bevalt de Wii jullie? is het een gimmick die even leuk is maar daarna stof staat te happen of blijft het boeien.
Dit vraag ik met name aan de wat oudere (30+) Wii bezitters en mensen die niet een die-hard gamer zijn.
Ik had namelijk een PSP maar speelde daar eigenlijk te weinig mee, dus heb hem toen maar verkocht.
De spellentjes die ik wel leuk vond waren race spellen, en spellen als everybody golf, dus dat ligt denk ik wel in de lijn van de Wii..
Als 30+ Wii bezitter vind ik een Wii toch zeker een aanrader! Ik game zelf al wel sinds de NES, maar ik merk dat los van het feit dat ik me uitstekend vermaak met de Wii, ook mensen om me heen (gamers, non-gamers en casual gamers) de Wii ook helemaal fantastisch vinden!

Wii sport ed. voor de casual cq. non-gamer.
Metroid Prime en Resident Evil voor de die hards en Guitar Hero voor iedereen eigenlijk.
(om maar een aantal spellen te noemen).

Wii sport Golf en Mario Kart ga je zeker waarderen trouwens! (afgaande op je PSP spellen).
Als je de "must have" spellen koopt uit de TS, zit je altijd goed eigenlijk en vermaak je je prima vele maanden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Razor.Timo schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:14:
[...]

Omdat ik die RGB kabel had gekocht voor we een Plasma kregen... Om nou nog een keer 30 euro uit te geven voor een kabel vind ik wat teveel van het goede. Daarnaast zal het echt niet heel erg veel mooier worden denk ik (adhv vergelijkingen op internet ;))
Het is vooral met HD schermen een wereld van verschil en de investering meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Kooptip: de Mediamarkt in Leeuwarden heeft zowel de Wii zelf, als Wii Fit op voorraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:13
ToolkiT schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:03:
[...]

ik gok dat dat komt omdat het geluid mono is en prologic dat dan maar over de centre gooit :?
misschien kan je dat in je versterker instellen...

Maar nu ff een serieuze Wii vraag:
Hoe bevalt de Wii jullie? is het een gimmick die even leuk is maar daarna stof staat te happen of blijft het boeien.
Dit vraag ik met name aan de wat oudere (30+) Wii bezitters en mensen die niet een die-hard gamer zijn.
Ik had namelijk een PSP maar speelde daar eigenlijk te weinig mee, dus heb hem toen maar verkocht.
De spellentjes die ik wel leuk vond waren race spellen, en spellen als everybody golf, dus dat ligt denk ik wel in de lijn van de Wii..
Als dertigplusser vind ik de wii nog steeds erg leuk. Het is wel meer een sociale console, warioware en wii sport doen het ontzettend goed met groepen en zombies schieten met RE:UC is erg leuk met z'n tweeën.

Super mario galaxy moet ik nog uitspelen, heb het nu te druk met warsaw onder de knie te krijgen op me pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:17
Ik heb Wario Ware, Big Brain Academy en de Wii Play game verkocht. De eerste twee voor 20 euro en Wii Play(zonder controller dus) voor 15 euro. Niet slecht dacht ik zo ;)

Star Soldier R geïnstalleerd. Erg vermakelijke game, maar die Japanners rocken de scorelijsten wel weer. Ik sta nationaal gezien in de 2 min mode met een score van 834.500 op de 11de plek, internationaal ergens in de 3000 en de nummer 1 staat op meer dan 1.1 miljoen. Niet normaal.

Enige nadeel aan de game vind ik dat er geen pauze optie is of een optie om opnieuw te beginnen. Als je een foutje maakt weet je namelijk gewoon al dat je je highscore nooit zal verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Is deze video al langsgekomen: Rayman Raving Rabbids TV (?). de nieuwe Raving Rabbids, gebruikmakend van het Balance Board. :)

Verder is een nieuwe Sim City game voor de Wii aangekondigd.

Mijn examens zijn weer voorbij, nu heb ik weer tijd voor onder andere mijn Wii en het topic! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
monnick schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:19:
Is deze video al langsgekomen: Rayman Raving Rabbids TV (?). de nieuwe Raving Rabbids, gebruikmakend van het Balance Board. :)

Verder is een nieuwe Sim City game voor de Wii aangekondigd.

Mijn examens zijn weer voorbij, nu heb ik weer tijd voor onder andere mijn Wii en het topic! :D
Daarnaast is ook Wario Land Shake voor de Wii aangekondigd. Het komt 24 juli in Japan uit. Er is verder nog nagenoeg niets bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 08-04 15:53
monnick schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:19:
Nou, die konijntjes zijn ook een succes hoor, gelijk weer die shit helemaal uitmelken... Maar ok, misschien ben ik ook wel bevooroordeeld doordat ik RRR nooit leuk heb gevonden.

WW daarentegen lijkt me wel weer cool, maar daar ga ik geen balance board voor halen. (mocht dat nodig zijn)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Vanitas schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:30:
[...]

Nou, die konijntjes zijn ook een succes hoor, gelijk weer die shit helemaal uitmelken... Maar ok, misschien ben ik ook wel bevooroordeeld doordat ik RRR nooit leuk heb gevonden.

WW daarentegen lijkt me wel weer cool, maar daar ga ik geen balance board voor halen. (mocht dat nodig zijn)
Dat ben ik met je eens hoor. Deel 1 van Raving Rabbids was leuk, nu vind ik de humor kut worden en zoals je al zegt: uitmelken idd. Toch jammer dat dat altijd gebeurt, maar geef de producent maar eens ongelijk. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

Het enige dat ik echt jammer vind is dat die promo filmpjes leuker zijn dan de spellen. Ze hebben een geniaal concept te pakken maar het vertalen naar een echt leuk spel is imho nog niet echt gelukt.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43
Gisteren is mijn Wii binnegekomen.
Stond 2-3 weken levertijd bij bol.com.
Maar zondag besteld en gisteren al binnen. :)
Heb nu alleen nog Wii sports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:37
Gisteren na 2 weken mijn wii-mote weer terug. Ik had hem opgestuurd naar Nintendo omdat de trilfunctie een zwaar zoemend geluid maakt (dat er iets los zit ofzo).
Krijg ik em terug, hebben ze niks gevonden!
Niet dat ze even een mail sturen om te vragen wat het probleem is, mijn mail adres had ik er om die reden bij gezet.
Dat heeft me dus 7 euro gekost voor niks.
Ik stuur ze nog een mail om te vragen hoe het nou allemaal zit.

Anders haal ik wel een gamebit om zelf dat ding na te lopen. Zal vast wel uitleg op internet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Vanitas schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:30:
[...]

Hoezo is dit nu meteen weer uitmelken? Misschien zijn de games niet briljant maar ze proberen wel elke keer nieuwe dingen te doen. Hoe deze game met de balance board gaat werken vind ik erg interessant.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades684
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:55
Dit vind ik nou jammer, beyond good and evil 2 komt alleen maar uit voor de ps3 en de xbox360. Ik heb dit spel op de PC en het lijkt me nou echt ideaal voor de Wii. :(

Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 07-06 23:54
shades684 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:19:
Dit vind ik nou jammer, beyond good and evil 2 komt alleen maar uit voor de ps3 en de xbox360. Ik heb dit spel op de PC en het lijkt me nou echt ideaal voor de Wii. :(
Mja, het lijkt erop dat gamestudios steeds vaker de Wii links laten liggen. Ik vond het ook al jammer met de aankondiging van de nieuwe Streetfighter. Het zal waarschijnlijk komen door het verschil in capaciteit tussen de verschillende platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:53

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb een website gevonden met zo'n 189 musictracks van Super Smash Bros. Brawl. Heeft het spel ook zoveel stages? Wat anders zou dat wel enorm veel zijn :o

Maar damn, die muziek van SSBB is echt een natte droom voor iedere Nintendo liefhebber :D

Edit: Deze website. Kan wel spoileren, dus alleen klikken als je de muziek uit SSBB echt wilt luisteren.
Downloaden kan alleen via iTunes of Amazon :(.

[ Voor 57% gewijzigd door Zeror op 29-05-2008 11:42 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades684
BlackMage schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:27:
[...]

Mja, het lijkt erop dat gamestudios steeds vaker de Wii links laten liggen. Ik vond het ook al jammer met de aankondiging van de nieuwe Streetfighter. Het zal waarschijnlijk komen door het verschil in capaciteit tussen de verschillende platformen.
Ik heb gewoon het idee dat veel ontwikkelaars van spellen het zichzelf vaak te makkelijk maken.
Of ze porten een spel naar de Wii, waardoor het er niet meer uitziet en daar wordt dan ook geen werk in gestoken
Of ze denken dat ALLE spellen casual moeten zijn om ze interessant te maken voor het Wii publiek

Op die manier vind ik het niet gek dat een spel op de Wii niet goed verkoopt. Ik vind persoonlijk dat er nog echt zat ruimte is voor een aantal echte hardcore spellen op de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Net weer even een paar uurtjes RE4 gedaan. Zat ik te snipen, kijk ik naar links.. Opeens zo'n enorm hoofd van een zombie in me scope op 1 meter afstand. Damn ik schrok me dood :P Maar met een shotgun is het dan snel over met de pret ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
BlackMage schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:27:
[...]

Ik vind het toch een raar. De Wii als platform voor ontwikkelaars lijkt me echt wel interessant! De userbase is toch vrij groot en de ontwikkelkosten zouden een stuk lager moeten zijn. Zelfs als je niets bijzonders doet met de Wiimote blijft het een interessant platform imo.
In het begin kon ik het nog begrijpen omdat iedereen Nintendo toch een beetje had afgeschreven maar na 1,5 jaar had ik toch meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe Wario Land!
]Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/2rhr62q.jpg

Sim City Creator:
Afbeeldingslocatie: http://www.revogamers.net/images/screenshots/8786.jpg

Fatal Frame 4:
Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/fatfra1.jpg

Samba de Amigo verschijnt op 19 september :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

shades684 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:37:
[...]

Ik heb gewoon het idee dat veel ontwikkelaars van spellen het zichzelf vaak te makkelijk maken.
Of ze porten een spel naar de Wii, waardoor het er niet meer uitziet en daar wordt dan ook geen werk in gestoken
Of ze denken dat ALLE spellen casual moeten zijn om ze interessant te maken voor het Wii publiek

Op die manier vind ik het niet gek dat een spel op de Wii niet goed verkoopt. Ik vind persoonlijk dat er nog echt zat ruimte is voor een aantal echte hardcore spellen op de Wii.
Daar ben ik het echt mee eens.
Ik heb net MP3 gekocht, gisteravond het eerste stuk gespeeld. Hartstikke gaaf.

Maar als ik dan weer zo'n stuk over bv Far Cry 2 lees, wat alleen op ps3 xb360 en pc uitkomt, vind ik dat toch balen. Ik heb wel eens zitten overwegen om een ps3 te kopen, maar ik denk dat ik (tot voor de wii verstokt pc-gamer) echt niet met 2 pookjes een shooter kan/wil spelen, en dat die 'next-gen hd console' dan toch stof gaat staan happen.

Wordt toch maar een nieuwe pc dan... Maar ik zou idd wel wat meer hardcore games (farcry, gta4) op de Wii willen zien. Dan maar wat mindere graphics, ik weet voor mezelf iig dat gameplay > graphics, en dat ik een shooter met een pookje niet echt zie zitten.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-06 12:50
Zag zojuist 10 Wii's op voorraad bij de MM in Rijswijk, ook een stapel guitar hero dingen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:14
Razor.Timo schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:23:
Net weer even een paar uurtjes RE4 gedaan. Zat ik te snipen, kijk ik naar links.. Opeens zo'n enorm hoofd van een zombie in me scope op 1 meter afstand. Damn ik schrok me dood :P Maar met een shotgun is het dan snel over met de pret ;)
Geweldig is dat, he!!! Ik krijg echt zin om RE4 weer te gaan spelen door dit soort dingen... maar, pfff... moet nog zoveel spelen (Super Paper Mario uitspelen, dan MP3, ook Zelda: TP nog uitspelen... ondertussen Mario Kart alles met een ster enzo... time rankings. Teveel!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Fatal frame ziet er goed uit zeg :9~
Hoop dat daar snel een versie van naar europa komt.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:07
Het leek me leuk om The Curse of Monkey Island weer eens te spelen, dus ik heb gisteravond het homebrew channel op mijn wii gezet. En vervolgens (na eerst de cd's onder een laag stof vandaan te halen) beide CD's met ScummVM naar mijn SDkaartje gekopieerd.

Het homebrew Channel werkt erg goed en ScummVM laad ook gewoon en Monkey island en de 2 demo's die bij ScummVM zaten draaien ook gewoon.

In eerste instantie kon ik niet saven. dit was makkelijk op te lossen door een map saves aan te maken.

Helaas loopt het niet helemaal 100%, De laadtijden zijn groot voordat de dialogen starten, en de filmpjes schokken enorm.

Ik zal het vanavond nog eens proberen met een ander kaartje, want ik heb het vermoeden dat het kaartje die ik nu gebruik niet bepaald snel is.

Ik hoop in ieder geval niet dat de Wii niet snel genoeg is, want dat zou betekenen dat het voorlopig zeker niet vloeiend gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 16-04 09:08
Slamdance schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:39:
Het leek me leuk om The Curse of Monkey Island weer eens te spelen, dus ik heb gisteravond het homebrew channel op mijn wii gezet. En vervolgens (na eerst de cd's onder een laag stof vandaan te halen) beide CD's met ScummVM naar mijn SDkaartje gekopieerd.

Het homebrew Channel werkt erg goed en ScummVM laad ook gewoon en Monkey island en de 2 demo's die bij ScummVM zaten draaien ook gewoon.

In eerste instantie kon ik niet saven. dit was makkelijk op te lossen door een map saves aan te maken.

Helaas loopt het niet helemaal 100%, De laadtijden zijn groot voordat de dialogen starten, en de filmpjes schokken enorm.

Ik zal het vanavond nog eens proberen met een ander kaartje, want ik heb het vermoeden dat het kaartje die ik nu gebruik niet bepaald snel is.

Ik hoop in ieder geval niet dat de Wii niet snel genoeg is, want dat zou betekenen dat het voorlopig zeker niet vloeiend gaat werken.
Nou, dat ligt dan zeker aan jouw kaartje aangezien alle ScummVM games die ik heb geprobeerd gewoon vloeiend werken:

- DOTT speech
- Monkey 1+2
- The Dig speech
- Gobliiins + Indy demo

[edit]
Ik heb echter de grote speech/music packs gecomprimeerd dmv de scummtools, misschien scheelt dat ook.
DOTT ging van 250mb->80mb en The Dig ook van zo'n 300mb->100mb (oid).

[ Voor 7% gewijzigd door QuarK op 29-05-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Curse of Monkey Island is natuurlijk wel de zwaarste. Die draait ook echt voor geen meter op m'n PDA. Op de DS heb ik het maar helemaal niet geprobeerd. :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Hmm, Curse moet ik ook even uitproberen.. Dat is inderdaad een hele goede test voor ScummVM/Wii.

[ Voor 40% gewijzigd door QuarK op 29-05-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259710

J2pc schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:12:
[...]

Maar als ik dan weer zo'n stuk over bv Far Cry 2 lees, wat alleen op ps3 xb360 en pc uitkomt, vind ik dat toch balen. Ik heb wel eens zitten overwegen om een ps3 te kopen, maar ik denk dat ik (tot voor de wii verstokt pc-gamer) echt niet met 2 pookjes een shooter kan/wil spelen, en dat die 'next-gen hd console' dan toch stof gaat staan happen.

Wordt toch maar een nieuwe pc dan... Maar ik zou idd wel wat meer hardcore games (farcry, gta4) op de Wii willen zien. Dan maar wat mindere graphics, ik weet voor mezelf iig dat gameplay > graphics, en dat ik een shooter met een pookje niet echt zie zitten.
daar ga ik ook nooit aan wennen, een FPS met 2 pookjes spelen, die coordinatie mis ik denk ik. In een vlaag van verstandsverbijstering had ik ooit eens SOCOM gekocht, maar dat was dus geen succes!

Ik moet wel zeggen dat ik een FPS met de Wii controller + nunckuck net zo leuk, zo niet leuker vind spelen, als met de muis en tobo op de pc. Vooral het draaien en lopen vind ik fijner met een pookje dan met de cursor toetsen.

Graphics bij een FPS vind ik ook minder belangrijk, eigenlijk tellen die bij mij alleen mee met een spel als Myst bv (die btw fantastisch te spelen zouden zijn op de Wii!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Okee, The Curse of Monkey Island doet het ook redelijk goed in ScummVM/Wii.
Er zijn soms kleine haperingen met speech en cutscenes zijn net niet helemaal vloeiend.

Ik heb wel de resource files gecomprimeerd van 1.15Gb naar 320Mb, scheelt behoorlijk in grootte en laadtijden, maar misschien zorgt dit juist voor de haperingen.
Zal straks eens de niet-compressed versie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 20:46
Curse of Monkey Island?
Was dat niet gewoon een windows spel? Volgens bij bedoel je secret of deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Nee, we hebben het over het derde deel. Op mijn Zaurus PDA scheelt het wel in performance of je die resource files comprimeert overigens.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
En de haperingen zijn bekend, da's een performance issue met libfat, een volgende build zal dat fixen.
Super dus!

Curse (Monkey 3) was inderdaad een Windows spel, maar we willen hem op de Wii draaien, met de wiimote.

[ Voor 31% gewijzigd door QuarK op 29-05-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ben ik nou echt de enige die een waarschuwing bij zijn reply-veld heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Kan iemand mij simpel uitleggen waarom ScummVM zo gaaf is en dan vooral op de Wii. Ik ken het niet, maar het ziet er niet heel interessant uit. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
mr_obb schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:54:
Tja, een "liever niet" met zo'n hot topic is zo naast je neergelegd.
En specifieke vragen hadden we niet, alleen reports over hoe (origineel, legaal) ScummVM games het doen.
monnick schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:05:
Kan iemand mij simpel uitleggen waarom ScummVM zo gaaf is en dan vooral op de Wii. Ik ken het niet, maar het ziet er niet heel interessant uit. :p
Stel je voor: je was vroegen een groot fan van point & click adventures (van Lucasarts onder andere) en opeens kun je deze nogmaals spelen op de Wii, maar dan met de Wiimote op een grote tv.
Dan gaat het bij heel veel gamers echt kriebelen hoor...

[ Voor 41% gewijzigd door QuarK op 29-05-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Heeft er hier iemand zo'n "Wii" SD kaartje?
Ik wil nl. ook een 2Gb SD kaart gaan kopen en ik vraag me af of de snelheid van dat ding voldoende gaat zijn.
(ik weet dat deze krengen overpriced zijn, maar vind het gewoon leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Waarom? Het zit toch achter dat klepje, dus ook al heb je een pimpelpaarse, niemand die het ziet. :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Captain N schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:35:
Waarom? Het zit toch achter dat klepje, dus ook al heb je een pimpelpaarse, niemand die het ziet. :P
Elke gek zijn gebrek ;)
Maar heb even zitten kijken maar voor het geld koop ik liever een 2 Gb UltraIII kaart die op snelheid presteert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Ik heb inderdaad die witte "Wii" SD kaart.
Voornamelijk omdat de Wii nogal kritisch is qua SD kaarten, en deze dus gegarandeerd werkt.

En voor die 15 euro hoef je ook niet moeilijk te doen. Oh en de Wii kan geen grotere SD kaarten dan 2Gb aan.

[ Voor 12% gewijzigd door QuarK op 29-05-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Slikt de wii ook micro SD in zo'n adapter? Of wordt het dan wel erg traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:36

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Captain N schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:01:
Curse of Monkey Island is natuurlijk wel de zwaarste. Die draait ook echt voor geen meter op m'n PDA. Op de DS heb ik het maar helemaal niet geprobeerd. :P
Vreemd, draaide uiterst soepel op de mijne.. zelfs nog beter op mijn 486dx2 80 toentertijd.
Razor.Timo schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:27:
Slikt de wii ook micro SD in zo'n adapter? Of wordt het dan wel erg traag?
Als je gewoon een x133 of hoger hebt gaat dat prima.
QuarK schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:23:
Ik heb inderdaad die witte "Wii" SD kaart.
Voornamelijk omdat de Wii nogal kritisch is qua SD kaarten, en deze dus gegarandeerd werkt.
Heb al heel wat kaartjes gehad en nog geen een die de wii niet vrat.

[ Voor 43% gewijzigd door DukeBox op 29-05-2008 17:42 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Laatst online: 14:48
Razor.Timo schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:23:
Resident Evil is toch bijna wel te koning der schrikeffecten, ik heb vandaag de remake van deel 1 voor de cube binnengekregen, meteen spelen, ben nu 5 uurtjes in het spel ofzo en toch al 4 x helemaal de pleuris geschrokken.

spoiler voor wie RE1 nog nooit heeft gespeeld
spoiler:
mooiste is met die honden door de ramen, ik heb het spel al wel eerder voor kleine stukjes in het begin gespeeld en die met de honden door de ramen was toch het ergste schrikeffect, ook nu weer wist ik dat het ging komen en toch lag ik weer met hartklopping stijf achterover (misschien geluid ook iets zachter zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

In de TS staat er aangegeven dat er een duurder Wii model gaat uitkomen waarop dvds afgespeeld kunnen worden. Zijn er al specs hiervan bekend? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Anoniem: 181923 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:12:
In de TS staat er aangegeven dat er een duurder Wii model gaat uitkomen waarop dvds afgespeeld kunnen worden. Zijn er al specs hiervan bekend? :D
Nee, hiervan is nog niets bekend. Ik vermoed dat het ook niet meer zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Grmbl,

Heb ik een mooie 2 Gb Ultra III SD kaart gekocht om mee los te gaan, kom ik er achter dat ik Zelda heb uitgeleend! Iemand toevallig hier die in de buurt van Den Bosch woont? Want nu wil ik ook wel los gaan ook met ScummVM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233768

Ook al is het al vaker gezegd, ik mis Boom Blox bij de leuke games.
Het is toch een leuk verslavend spelletje ben ik achter gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Laatst online: 07:07
mr_obb schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:54:
Mijn excuses, had de waarschuwing niet gezien :$ :$ :$

@QuarK
Bedankt, door het comprimeren draait het inderdaad wat soepeler.

Even iets heel anders.

Ik heb inmiddels alles geunlocked in Mario Kart, dus ik wou een backup maken van de savefile. maar dan krijg je een melding de file niet naar een sdkaartje gekopieerd worden.
Het kaartje is zeker niet vol dus dit lijkt een of andere beveiliging. Is er ook een manier om toch een backup te maken van die file ? of is er een duidelijke reden dat die beveiliging er op zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 11:25

jelbo

Hij doet het niet!

Slamdance schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:55:
[...]

Mijn excuses, had de waarschuwing niet gezien :$ :$ :$

@QuarK
Bedankt, door het comprimeren draait het inderdaad wat soepeler.

Even iets heel anders.

Ik heb inmiddels alles geunlocked in Mario Kart, dus ik wou een backup maken van de savefile. maar dan krijg je een melding de file niet naar een sdkaartje gekopieerd worden.
Het kaartje is zeker niet vol dus dit lijkt een of andere beveiliging. Is er ook een manier om toch een backup te maken van die file ? of is er een duidelijke reden dat die beveiliging er op zit ?
Het antwoord ligt alweer in de homebrew sferen; sinds een tijdje is er een tooltje waarmee je dergelijke 'protected savegames' naar SD kunt kopiëren.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades684
Ik heb gewoon een SD kaartje van 1 GB van kingston. Werkt perfect en een stuk goedkoper dan die krengen van Nintendo. Wat je betaald voor een normaal kaartje met een Wii logo erop is gewoon belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

KillaH87 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:42:
[...]

Resident Evil is toch bijna wel te koning der schrikeffecten, ik heb vandaag de remake van deel 1 voor de cube binnengekregen, meteen spelen, ben nu 5 uurtjes in het spel ofzo en toch al 4 x helemaal de pleuris geschrokken.

spoiler voor wie RE1 nog nooit heeft gespeeld
spoiler:
mooiste is met die honden door de ramen, ik heb het spel al wel eerder voor kleine stukjes in het begin gespeeld en die met de honden door de ramen was toch het ergste schrikeffect, ook nu weer wist ik dat het ging komen en toch lag ik weer met hartklopping stijf achterover (misschien geluid ook iets zachter zetten)
Haha! geweldig is dat ja. Om de zoveel tijd speel ik RE1 weer eens helemaal uit. Gewoon omdat het kan en omdat het de beste game aller tijde is in mijn wereldje 8)7

Overigens ook vande week Day of the Tentacle met full speech gespeeld. Echt geweldig _/-\o_
Eigenlijk zouden ze die games op de VC moeten uitbrengen. Dan zou ik em allang gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:37
Ik ben zelf al die oude Scummvm spellen aan aan het schaffen. Maar er zijn zat andere mogelijkheden om die spellen te spelen, maar ja. Bij mij komt er dan ook een media center te hangen. Ik zie het ook niet zitten om aan dat ding te sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik heb gisteren voor het eerste sterrenpunten ingeleverd voor Wii points (had er nog 100 nodig om op 1500 te komen) met de intentie om My Life as a king the downen van WiiWare.
Maar ik twijfel toch een beetje. De vraag is derhalve wat zijn de ervaringen met deze game en waar kan ik het mee vergelijken?

PS: Nintendo channel is vandaag gereleased!

[ Voor 7% gewijzigd door Deddiekoel op 30-05-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Arunia schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:35:
Ik ben zelf al die oude Scummvm spellen aan aan het schaffen. Maar er zijn zat andere mogelijkheden om die spellen te spelen, maar ja. Bij mij komt er dan ook een media center te hangen. Ik zie het ook niet zitten om aan dat ding te sleutelen.
Flink ebay/marktplaats aan het afstruinen?
Ik ben blij dat ik ze nog had liggen. Weliswaar zonder originele doosjes, maar wel inclusief Dial-A-Pirate Code Wheel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Deddiekoel schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:56:

Klopt , me driven knipperde weer blauw :D , dus gelijk maar even geinstalleerd.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
En voor diegenen met het HBC die bang zijn voor problemen: deze update heeft helemaal niets aan boord waarmee Nintendo dingen gaat blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:14
Even wat upadates van Wii News:
Nieuwe Rayman Raving Rabbids game:
http://www.wiisworld.com/wii-news/rabbids-tv-party.html
The most recent issue of Nintendo Power reveals that a new Rabbids game is coming, this time without the Rayman branding.

Raving Rabbids TV Party is the title (for now at least), and it focuses on the Rabbids' attempt to take over TV. Some snippets of info are known:

* 65+ minigames.
* In Story Mode, players play through a week of television, where new games are shown each day.
* Wii Balance Board is used in a number of games, one where you sit on it and use your ass to guide a wild animal.
* Ubisoft focusing more on single player this time around.
* Some first-person shooting games still included.
* No FMV.
* Music will play a big role. There's also a Weather Channel, Movie Channel and "Trash TV".
* Rayman not very involved, reduced to cameo appearances.
* Online leaderboards will feature.

Raving Rabbids TV Party should be out during the fourth quarter of this year.
SimCity Creator komt eerst uit in Japan, daarna misschien US:
http://www.wiisworld.com/...-simcity-creator-wii.html
Wel een paar leuke screenshots en wat algemene info.

En, maar volgens mij was dit al genoemd, er komt een Snowboarding Game voor de Wii die gebruik maakt van het Balanceboard: http://www.wiisworld.com/...ite-snowboarding-wii.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:48

Fioravanti

Fioravantastisch!

degroot schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:09:
[...]

Klopt , me driven knipperde weer blauw :D , dus gelijk maar even geinstalleerd.
die van mij knipperde niet, dus zelf even langs het winkelkanaal gegaan. voorlopig staat er nog niet veel nieuws op, alleen wat trailers van al bestaande spellen...

maar wie weet dat de toekomst zal brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik ga nu ook even dat nieuwe Nintendo Channel checken. Fijn dat HBC nog werkt, heb hem nog niet geinstalleerd. Maar wie weet voor in de toekomst als er leuke features komen.

Heeft iemand Alone in the Dark al gespot trouwens, die wordt vandaag gereleased namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217133

monnick schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:53:
Ik ga nu ook even dat nieuwe Nintendo Channel checken. Fijn dat HBC nog werkt, heb hem nog niet geinstalleerd. Maar wie weet voor in de toekomst als er leuke features komen.

Heeft iemand Alone in the Dark al gespot trouwens, die wordt vandaag gereleased namelijk.
Volgens mij wordt die pas rond 20-06 gereleased hoor ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb zojuist een Component-kabel gekocht, maar ik sta een beetje versteld van de slechte kwaliteit van het beeld. Ik heb een LG 94cm lcd-tv maar het lijkt wel of de 3d gedeeltes nu veel slechter van kwaliteit zijn. Komt dat omdat mijn tv zo slecht upscaled? Of komt het omdat de Wii niet goed omgaat met games die niet op 480p kunnen? (Wii sports ondersteunt geen 480p)

De kleuren zijn wel mooier en de 2d dingen zijn ook scherper nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BlackMage schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:45:
Ik heb zojuist een Component-kabel gekocht, maar ik sta een beetje versteld van de slechte kwaliteit van het beeld. Ik heb een LG 94cm lcd-tv maar het lijkt wel of de 3d gedeeltes nu veel slechter van kwaliteit zijn. Komt dat omdat mijn tv zo slecht upscaled? Of komt het omdat de Wii niet goed omgaat met games die niet op 480p kunnen? (Wii sports ondersteunt geen 480p)

De kleuren zijn wel mooier en de 2d dingen zijn ook scherper nu.
In de Wii heb je het onder de settings ook veranderd naar component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Deddiekoel schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:56:
Ik heb gisteren voor het eerste sterrenpunten ingeleverd voor Wii points (had er nog 100 nodig om op 1500 te komen) met de intentie om My Life as a king the downen van WiiWare.
Maar ik twijfel toch een beetje. De vraag is derhalve wat zijn de ervaringen met deze game en waar kan ik het mee vergelijken?

Ik heb het zelf op de gratismanier even gespeeld. Op zich een diepgaande game als je ervan houdt, maar ik vond het een beetje ongepolijst. Charactermodels zien er goed uit, waardoor het op screenshots goed uit de verf komt, maar wanneer je het speelt valt het aardig tegen. Animatie, omgeving, geluid en camerawerk is vrij waardeloos, waardoor het meer N64 achtig is. De game gaat wel dieper dan de meeste andere WW games, maar zelf houd ik meer van WW games die je ff snel opstart en een paar potjes speelt. Het maakte ook niet erg goed gebruik van de wiimote imo, veel bediening met de nunchuk daar waar het gemakkelijker met de pointer kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
SaURoN schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:24:
[...]

In de Wii heb je het onder de settings ook veranderd naar component?
Ja, het staat op 480p, de optie die niet mogelijk is met de normale kabel.

Ik heb eventjes fotos geschoten, het zijn wel macro-opnamen van mijn tv, daardoor kan het wel wat overdreven overkomen. Maar het geeft wel duidelijk aan wat er aan de hand is.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2nro7qo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/io3wpt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/devfj8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2ajbzmx.jpg

Mijn vragen zijn nu:
* Hoort dit zo?
* Indien ja, zijn andere spellen wel mooi? (spellen die 480p kunnen)
* Indien nee, ligt dit aan mijn tv of is mijn Wii stuk/vaag?
* Indien nee, kan ik dit opgelost worden als ik de kabel ruil voor de RGB kabel?

Ik heb een 94cm LG LCD-tv en met de composiet was het niet beter beeld, maar wel veel minder 'hakkerig' zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233768

Ik denk dat dat hakkeligge komt door de component kabel... De composiet kabel maakt het beeld wat onscherper waardoor dit soort dingen minder opvallen. En de wii geeft ook altijd van die trappetjes omdat het niet de kracht heeft voor anti-aliasing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

In Metroid Prime 3 zie je in je HUD bovenin 4 vakjes, waarvan er bij mij 1 geel licht geeft. Duidt dit nog wat aan? Het viel me net ineens op, maar weet dus niet of het bedoeld is om iets weer te geven. Iemand enig idee?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Weet iemand of de WiiWare spellen, en met name Dr. Mario, die ik heb, ook gebruik maken van de EDTV (480p) mogelijkheden van de Wii? Want mijn Mii in Dr. Mario is lang niet zo 'hakkerig' als bij Wii Sports. Als het komt door de native ondersteuning van het spel dan weet ik de oorzaak dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:49

Woohooo

Smilie, James Smilie

Kan je niet gewoon met een HDMI kabel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Woohooo schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:08:
Kan je niet gewoon met een HDMI kabel doen?
Was het maar zo simpel :D

De Wii is bij lange na niet zo krachtig als een PS3 of XBOX360. Een HDMI poort zou vrij weinig uitmaken t.o.v. component. De resolutie van de Wii is namelijk lang niet hoog genoeg voor HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Captain N schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:54:
In Metroid Prime 3 zie je in je HUD bovenin 4 vakjes, waarvan er bij mij 1 geel licht geeft. Duidt dit nog wat aan? Het viel me net ineens op, maar weet dus niet of het bedoeld is om iets weer te geven. Iemand enig idee?
Toen ik het zelf speelde dacht ik dat het de lading in de batterijen aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Whollabilla schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:18:
[...]

Toen ik het zelf speelde dacht ik dat het de lading in de batterijen aangeeft.
Ik ken het verder niet, maar is het niet toevallig het nummer van de Wiimote die de besturing heeft over het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

BlackMage schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:11:
[...]

* Hoort dit zo?
* Indien ja, zijn andere spellen wel mooi? (spellen die 480p kunnen)
Ja dit hoort zo. Low-res "scherp" beeld op een grote tv is no-go... Eigenlijk moet je de Wii niet op hdtv's aansluiten imho, dat ziet er inderdaad niet uit. Helaas maar je moet er toch mee leren leven of weer een oud bakbeest neerzetten en met scart aansluiten, dat is nog altijd het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:54:
Het is de batterij van je Wii remote. Echt een vet detail. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Laatst online: 14:49

Woohooo

Smilie, James Smilie

Anoniem: 130184 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:53:
[...]

Ja dit hoort zo. Low-res "scherp" beeld op een grote tv is no-go... Eigenlijk moet je de Wii niet op hdtv's aansluiten imho, dat ziet er inderdaad niet uit. Helaas maar je moet er toch mee leren leven of weer een oud bakbeest neerzetten en met scart aansluiten, dat is nog altijd het beste :)
lol?
Ik zat er ook aan te denken om HDTVtje te halen voor die wii ipv op een klein schermpie te spelen maar beter dan hierboven heb ik tcoh al wel gezien hoor, ook op een 40"+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Anoniem: 130184 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:53:
[...]

Nee ja logisch :Y 576i verkiezen boven 480p? uhuh succes ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Zelfs met scart ziet het er op onze 42" beter uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

480p is beter maar geeft inderdaad een heel ander beeld. Normaal gesproken kun je zeg maar niet goed details zien, nu zie je alles dus ook lelijke dingen. Ik heb gemerkt dat sommige spellen best rafelig kunnen worden maar het ligt ook aan de settings van je TV. De sharpness setting moet je altijd vrij laag zetten(niet helemaal uit) en uiteraard een beetje met het contrast en de brightness opties knoeien als je dat nog niet hebt gedaan. Ik vind het 480p beeld in ieder geval een stuk vloeiender en duidelijker dan het standaard RGB gebeuren. Vooral bij Zelda merkte ik pas hoe ver je over hyrule field kunt kijken en kon ik de tekeningen achterop het masker van midna goed bekijken. Nu moet ik zeggen dat de Mii's altijd een beetje low-res overkomen dus ik denk dat het gewoon ligt aan de game die je probeert. Metroid Prime 3 blijft op 480p haarscherp en wordt niet rafelig!

Trouwens neem ook voldoende afstand van je scherm ik lees dat je een 94cm TV hebt dan moet je toch minimaal een paar meter er vanaf zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 31-05-2008 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Bedankt voor de reacties, ik heb het op een 480p beamer aangesloten en daar zag het er vrijwel het zelfde uit (maar minder 'hard' natuurlijk). Wii Sports heeft waarschijnlijk een enorm lage resolutie of wordt erg lelijk zodra de 480p modus aangezet wordt. In het Mii-kanaal en Dr. Mario zien de Mii's er een heel stuk beter uit.

Als ik nog heel graag Wii Sports wil doen zonder die kartels dan ram ik die oude kabel er wel in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Anoniem: 104593 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 01:05:
480p is beter maar geeft inderdaad een heel ander beeld. Normaal gesproken kun je zeg maar niet goed details zien, nu zie je alles dus ook lelijke dingen. Ik heb gemerkt dat sommige spellen best rafelig kunnen worden maar het ligt ook aan de settings van je TV. De sharpness setting moet je altijd vrij laag zetten(niet helemaal uit) en uiteraard een beetje met het contrast en de brightness opties knoeien als je dat nog niet hebt gedaan. Ik vind het 480p beeld in ieder geval een stuk vloeiender en duidelijker dan het standaard RGB gebeuren. Vooral bij Zelda merkte ik pas hoe ver je over hyrule field kunt kijken en kon ik de tekeningen achterop het masker van midna goed bekijken. Nu moet ik zeggen dat de Mii's altijd een beetje low-res overkomen dus ik denk dat het gewoon ligt aan de game die je probeert. Metroid Prime 3 blijft op 480p haarscherp en wordt niet rafelig!

Trouwens neem ook voldoende afstand van je scherm ik lees dat je een 94cm TV hebt dan moet je toch minimaal een paar meter er vanaf zitten.
94cm dan moet je er iets van 4,8meter van afzitten dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-06 16:15

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Wat is er aan de hand met het Nintendo kanaal? Het is leuk dat ze het lanceren, maar er staan maar 2 DS demo's in de Nederlandse versie, terwijl de rest van Europa 7 DS demo's schijnt te hebben gekregen?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

Inderdaad. Gelukkig hebben ze wel twee totaal verschillende genre's gekozen:

Big Brain Academy
Dr Kawashima's Brain Training: Hoe oud is je brein?

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ligt het ook aan mij of is het werkelijk een enorm traag kanaal?

Filmpjes duren een eeuwigheid hier om te starten, spelen een paar seconde en gaan dan weer bufferen.

En bij dat bufferen heb je ook nog eens continu een reteirritant geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

BarôZZa schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:01:
Ligt het ook aan mij of is het werkelijk een enorm traag kanaal?
Nergens last van.. draait als een zonnetje (speelt al af sinds ~13:00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
ik heb net een RGB-scart kabel voor de cube ontvangen, tering wat een verschil, verschil tussen composite en RGB is op de cube echt veel groter dan bij de PS2 die ik een jaar geleden had.

er lag gewoon een soort van waas over het beeld, die is nu dus gewoon weg, alles is veel scherper, het beeld word meer gevuld, echt veel mooier.

enigste minpuntje is dat je nu inderdaad tekortkomingen sneller ziet, zo zie je in resident evil 1 dat de rook/mist er best lelijk ouderwets overheen geplakt is maar de rest is gewoon zoveel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:23
Anoniem: 105012 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:34:
Inderdaad. Gelukkig hebben ze wel twee totaal verschillende genre's gekozen:

Big Brain Academy

:z
In engeland is het niet veel anders. Ik heb mijn wii even op engels gezet

Big Brain Academy
Sight Training
42 All Time Classics
Mario Kart DS
Professor Kageyama's MATHS Training
Sight Training
Picross DS

Zo ongeveer de hele Touch Generations serie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

jip_86 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:54:
[...]

In engeland is het niet veel anders. Ik heb mijn wii even op engels gezet

Big Brain Academy
Sight Training
42 All Time Classics
Mario Kart DS
Professor Kageyama's MATHS Training
Sight Training
Picross DS

Zo ongeveer de hele Touch Generations serie dus.
Ik had Picross DS anders wel willen proberen en ik ken iemand die wel wil kijken of Sight Training de moeite waard is. Het is toch echt diep triest dat Nederland op deze manier wordt behandeld in vergelijking met de overige Europese landen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:23
Ja, vertel mij wat. Openingsfilmpje word miyamoto voorgesteld als generaal producer in de ondertiteling :')

Las van de week ook op Gonintendo dat publishers van wiiware niet eens weten wanneer hun game op wiiware komt 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door jip_86 op 31-05-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Hmm na downloaden van Nintendo Channel nog maar 250blocks vrij :S Hoeveel mb is dat ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

SaURoN schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:40:
Hmm na downloaden van Nintendo Channel nog maar 250blocks vrij :S Hoeveel mb is dat ongeveer?
1 block is volgens mij gelijk aan 100 kilobyte. 250 blocks ligt dus rond de 25 megabyte.

@KillaH87
Nee, blocks op een Gamecube memory card hebben niets met het interne Wii geheugen te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door MetroidPrime op 31-05-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
SaURoN schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:40:
een 251 block memorycard voor de cube is 16Mb, of het met de wii nog net zo is weet ik niet

[ Voor 25% gewijzigd door iwaarden op 31-05-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 17:39
Ik heb net ontdekt dat je de oude nes, snes, ... games op de wii kan kopen via een wii store .. nu wil ik de wii absoluut hebben.. Maar mijn vraag is. Ik heb een 46" full hd tv ... gaat dat wat netjes zijn of zo vreselijk pixelachtig en blurry ??? :S
Ok de games zijn pixelachtig maar op men oude 20" tv valt dat niet zo op :s helaas heb ik daar geen plaats meer voor... iemand die me gerust kan stellen?

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263678

Geen ervaringen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
anyonas schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:07:
Ik heb net ontdekt dat je de oude nes, snes, ... games op de wii kan kopen via een wii store .. nu wil ik de wii absoluut hebben.. Maar mijn vraag is. Ik heb een 46" full hd tv ... gaat dat wat netjes zijn of zo vreselijk pixelachtig en blurry ??? :S
Ok de games zijn pixelachtig maar op men oude 20" tv valt dat niet zo op :s helaas heb ik daar geen plaats meer voor... iemand die me gerust kan stellen?
Ik heb zelf geen goede TV, maar je kan er vanuit gaan dat het beeld niet fantastisch zal zijn bij "Virtual Console" games. Er worden namelijk geen beeldverbeteringssystemen gebruikt bij de oude spellen, en de originelen waren uiteraard ook niet in hoge resolutie. Daarnaast zijn alle oude games niet in "progressive scan" (480p) te spelen, maar alleen in "interlaced mode", dus 480i of 576i. Hierdoor wordt het beeld weer iets waziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gemerkt dat Virtual Console games er juist beter op worden. De simpele 2D graphics kunnen eigenlijk niet mooier of lelijker worden. De pixels worden groter en duidelijker maar dat is zo'n beetje al het verschil. Ik ben persoonlijk meer fan van scherpe graphics dan wazige en blurry graphics.

Daarnaast was in mijn geval mijn LCD TV van veel betere kwaliteit dan mijn oude SD TV waardoor alles er qua kleur ook beter uit zag. Met het downloaden van VC games moet je er wel op letten dat ze de interlace modus met component snoer ondersteunen. Bij iedere game staat dat helemaal onderin de beschrijving aangegeven. Overigens is de Virtual Console qua beeldkwaliteit wel beter dan de oorspronkelijke consoles maar dan vooral vanwege de aansluitmogelijkheden de antenne kabel met NES zijn pijnlijk voor de ogen op een HD scherm. De games blijven gelukkig wel hun oude uiterlijk behouden wat bij XBLA met smoothing bijvoorbeeld niet het geval is. Daarnaast zijn alle glitches en bugs ook overgezet. Denk bijvoorbeeld aan knipperende sprites in Mega Man of Kirby's Adventure. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Virtual Console ziet er top uit hier op mijn 94cm LG scherm. Ik erger mij trouwens meer aan de graphics bij N64 games dan bijv. nes of snes. Ik houd gewoon van 2d games, zelda op de snes blijft voor mij grafisch een mooi spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238819

weet iemand of harvest moon 64 ook naar de virtual console komt? Heb het namelijk nog nergen kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik doe net voor eerst MK Wii met zijn 3-en en ik schrok me rot. Wat is er met de framerate ineens aan de hand? Dat was bij MK DD toch niet het geval? Daar zagen de banen er alleen iets simpeler uit, maar framerate was gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

^ hoe bedoel je frame rate ? Ik vind het juist super soepeltjes over het scherm vliegen.
Ik heb mijn GC ook met component@60hz aangesloten MKDD ziet er op de GC (en ook Wii) toch minder goed uit dan MKWii. Zelfs met 4 man.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 01-06-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De framerate halveert ongeveer als je met 4 man speelt en alles ziet er toch minder lekker uit dan MKDD met 4man.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Homebrew zien we hier liever niet besproken worden, laat staan specifieke vragen over spellen emuleren...