Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deeltje 100!! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.612 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 01:14
NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:47:
[...]

Gewoon lekker op ebay halen :)
Daar heb ik ook nog veel gamecube pareltjes vandaan gehaald.

Ik mis alleen nog tales of symphonia and paper mario die ik wil maar die zijn redelijk duur helaas.

Ik bezit de hele top 30 van cube spellen volgens metacritic (op de nfl, tiger woods en madden spellen na)
dat doe ik dan ook lekker, Eternal Darkness en Metroid Prime heb ik bij 2 verschillende verkopers bij elkaar voor €18,- incl. verzending en ik heb net ook een scartkabel besteld voor €6,20 en ook nog een 251 block memory card voor $12 incl.

[ Voor 6% gewijzigd door iwaarden op 24-05-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 15:57

mrsar

waar een sar is,is een wodka

gister boomblox gekocht en gespeeld,damn meteen verslaafd in co-op :P om 3:00 toch iets van...euhm maar eens naar bed,de kids staan om 8:00 weer naast het bed :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 15:16
Nou ik heb nu medal of honor heroes 2
Net gespeeld, echt wennen met zo wii gun.
Verder de grafische kant van dit spel. sorry hoor speel op 480 p , maar dit is niet normaal. wat lelijk

Slecht gevoel over dit spel nu.

Ik moet echt selectief gaan worden ,

Super Mario Galaxy
En Mario Kart, daarna moet ik ff rust houden, of misschien topspin 3, want tennis is wel gaaf op de wii denk.

Een spel als je die ff heb gespeeld kan je hem toch online ruilen waar je hem besteld heb ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Mars18 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:38:
Verder de grafische kant van dit spel. sorry hoor speel op 480 p , maar dit is niet normaal. wat lelijk

Super Mario Galaxy
En Mario Kart, daarna moet ik ff rust houden, of misschien topspin 3, want tennis is wel gaaf op de wii denk.

Een spel als je die ff heb gespeeld kan je hem toch online ruilen waar je hem besteld heb ?
Volgens mij kan je bij een "koop op afstand" inderdaad binnen 7 of 8 dagen na koop/ontvangst ruilen. De lijst van "must-haves" en "leuke games" is handig om aan te houden, om miskopen te voorkomen.

Ik denk trouwens dat die lijst met leuke games wel eens opgeschoond kan worden. Hij is wel erg groot geworden: er staan al 15 games in! Ik stel voor om er een aantal te schrappen. Of is het misschien een idee om "Tips" te geven? Bijvoorbeeld "Leuke race games", "Leuke party games", etc. Dan blijft het wat overzichtelijker, en weet je makkelijker waar je iets kan vinden. De must-haves kunnen wel zo blijven, omdat dat er minder zijn. Ook is het misschien leuk om WiiWare games er bij te voegen. LostWinds en Toki Tori lijken me bijvoorbeeld wel een "Leuke games" plekje waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Whollabilla op 24-05-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Super Mario Galaxy

MOH:H2 is inderdaad niks, als het op Wii aankomt vooral games kopen van Nintendo en Capcom en hier en daar floept er ook nog een leuke SEGA titel tussendoor maar voor de rest is het echt troep. Ik zou MOH:H2 ruilen voor Metroid Prime 3 als je die nog niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ben net terug uit Japan. Wat leuke Wii meuk meegebracht: Link no Bouken Training (met zapper) en House of the Dead 2&3 (met zapper). Twee witte GameCube controllers (1800 yen per stuk).

Spellen aangeschaft: Nights, Donkey Kong Taro Jet Race, Shanghai, Wii Sports, Rabbits Party, Milestone Shooting Collection, Takarijima Z, Mario Kart Wii, Namco Carnival, Metroid Prime 3, No More Heroes en Wii Fit.

Wii Fit was trouwens overal uitverkocht, maar na een paar dagen was er weer voorraad overal. Er kwam blijkbaar een nieuwe zending los.

Prijzen waren gezien de huidige wisselkoers super. Opvallend was verder:
- Wii Sports kost gebruikt overal 4000 yen gemiddeld terwijl hij nieuw 4100 yen kost.
- Bio Hazard UC kost overal 5000+ yen gemiddeld, blijkbaar een gewilde titel.
- Nights, een redelijk recente titel, is overal 1500 yen, geen goed spel dus?
- Rabbids Party Returns had een kleine oplage in Japan en bleek nauwelijks verkrijgbaar. Ik heb er één tweede hands gezien voor 7000 yen. Tenzij er een BestPrice herdruk komt is dit de nieuwe Ikaruga voor de Wii qua prijs.
- Wii Points pre-paid kaartjes waren ruim verkrijgbaar in de grotere ketens. Gelijk maar drie van 5000 meegenomen.
- Veel reclame voor Family Trainer. Een nieuwe sport mini-game collectie van Namco die gebruikt maakt van alweer een nieuwe controller: een mat. Komt einde van deze maand op de markt in Japan.
- Dance Dance Revolution lijkt "uit" te zijn in Japan. De grote arcades hebben geen DDR-machines meer staan. Andere Bemani franchise is nog goed vertegenwoordigd: Beatmania, Pop'n Music, Guitar Freaks veel beschikbaar. Taiko no Tatsujin staat ook nog overal.
- Leuke gun shooter in de speelhal was Silent Hill. Hoop dat deze geport wordt naar de Wii of PS3.
- Xbox360 is verkrijgbaar, maar lijkt niet populair. Ik heb geen Xbox360 maar heb toch alvast een HDDVD-speler gekocht (5000 yen) en gebruikte spellen gekocht. Een Xbox360 wilde ik niet meenemen gezien ze nog steeds geen model zonder problemen hebben. Opvallend veel gebruikte Xbox360 verkijgbaar trouwens.
- Algemeen viel de beschikbare retro collectie tegen. MegaDrive, SuperFamicom, GameBoy, PC Engine e.d. waren slecht marginaal aanwezig en dan vaak alleen nog de slechte zooi: veel sportspellen, pachinko meuk enzo. Geen goede titels. Meeste plankruimte in winkels gaat momenteel naar DS, PS2, Wii en PSP. Die lijken het meest populair. De PS1 krijgt als retro systeem nog veel plankruimte in winkels.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Super Mario Galaxy

Grafisch is het misschien niet boeiend maar de besturing is wel de beste FPS besturing op de Wii en imo daarmee op een console. Ben geen FPS fan dus wellicht ben ik wat makkelijker tevreden, maar ik heb me prima vermaakt met MoH:H2. Heb hem toevallig gisteren op veteran uitgespeeld (laatste missies zijn taai). Er is zeker nog genoeg ruimte voor verbetering (zoals kunnen springen) maar in de basis is MoH:H2 een goede game voor zowel SP als online MP!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

ari3 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 09:18:
Ben net terug uit Japan. Wat leuke Wii meuk meegebracht: Link no Bouken Training (met zapper) en House of the Dead 2&3 (met zapper). Twee witte GameCube controllers (1800 yen per stuk).

Spellen aangeschaft: Nights, Donkey Kong Taro Jet Race, Shanghai, Wii Sports, Rabbits Party, Milestone Shooting Collection, Takarijima Z, Mario Kart Wii, Namco Carnival, Metroid Prime 3, No More Heroes en Wii Fit.

Wii Fit was trouwens overal uitverkocht, maar na een paar dagen was er weer voorraad overal. Er kwam blijkbaar een nieuwe zending los.

Prijzen waren gezien de huidige wisselkoers super. Opvallend was verder:
- Wii Sports kost gebruikt overal 4000 yen gemiddeld terwijl hij nieuw 4100 yen kost.
- Bio Hazard UC kost overal 5000+ yen gemiddeld, blijkbaar een gewilde titel.
- Nights, een redelijk recente titel, is overal 1500 yen, geen goed spel dus?
- Rabbids Party Returns had een kleine oplage in Japan en bleek nauwelijks verkrijgbaar. Ik heb er één tweede hands gezien voor 7000 yen. Tenzij er een BestPrice herdruk komt is dit de nieuwe Ikaruga voor de Wii qua prijs.
- Wii Points pre-paid kaartjes waren ruim verkrijgbaar in de grotere ketens. Gelijk maar drie van 5000 meegenomen.
- Veel reclame voor Family Trainer. Een nieuwe sport mini-game collectie van Namco die gebruikt maakt van alweer een nieuwe controller: een mat. Komt einde van deze maand op de markt in Japan.
- Dance Dance Revolution lijkt "uit" te zijn in Japan. De grote arcades hebben geen DDR-machines meer staan. Andere Bemani franchise is nog goed vertegenwoordigd: Beatmania, Pop'n Music, Guitar Freaks veel beschikbaar. Taiko no Tatsujin staat ook nog overal.
- Leuke gun shooter in de speelhal was Silent Hill. Hoop dat deze geport wordt naar de Wii of PS3.
- Xbox360 is verkrijgbaar, maar lijkt niet populair. Ik heb geen Xbox360 maar heb toch alvast een HDDVD-speler gekocht (5000 yen) en gebruikte spellen gekocht. Een Xbox360 wilde ik niet meenemen gezien ze nog steeds geen model zonder problemen hebben. Opvallend veel gebruikte Xbox360 verkijgbaar trouwens.
- Algemeen viel de beschikbare retro collectie tegen. MegaDrive, SuperFamicom, GameBoy, PC Engine e.d. waren slecht marginaal aanwezig en dan vaak alleen nog de slechte zooi: veel sportspellen, pachinko meuk enzo. Geen goede titels. Meeste plankruimte in winkels gaat momenteel naar DS, PS2, Wii en PSP. Die lijken het meest populair. De PS1 krijgt als retro systeem nog veel plankruimte in winkels.
Geen DDR in arcades? In welke arcades ben jij geweest? Een jaar geleden stonden de Sega Worlds er iig vol mee, evenals die andere machines die je noemde. Voor leuke retro games moet je naar kleine Book-offs e.d. buiten de steden. GEO is ook een goeie optie, en Chameleon. Maar dus niet in Tokyo. In Tokyo en Osaka (vooral Osaka) kun je wel ontzettend veel krijgen (bijvoorbeeld in de Super Potato in Akiba), maar daar zijn de prijzen ook gewoon "hoog".

En vergeet overigens niet dat Rabbids een Westerse game is, die zijn vaak sowieso duurder dan Japanse. Probeer maar eens oude Rare classics te kopen voor de N64 daar. Zal je verbazen wat dat kost. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Captain N op 25-05-2008 11:16 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deddiekoel schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:01:
[...]

Grafisch is het misschien niet boeiend maar de besturing is wel de beste FPS besturing op de Wii en imo daarmee op een console. Ben geen FPS fan dus wellicht ben ik wat makkelijker tevreden, maar ik heb me prima vermaakt met MoH:H2. Heb hem toevallig gisteren op veteran uitgespeeld (laatste missies zijn taai). Er is zeker nog genoeg ruimte voor verbetering (zoals kunnen springen) maar in de basis is MoH:H2 een goede game voor zowel SP als online MP!
Ik vond de besturing niet eens zo heel goed van MOH:H2. Bij Metroid Prime 3 hoef je het niet zelf te tweaken om het goed te krijgen. Het is leuk dat je bij MOH:H2 alles kunt afstellen maar het was meer zoiets dat ze er zelf niet uitkwamen en toen gedacht hebben van de speler zoekt het zelf maar uit. Een ander minpunt is dat het een PSP port is. Het is ten eerste al een MOH game waardoor je aleen maar Duitsers neerknalt en bommen plakt op gele knipperende objecten en zo nu en dan met een bazooka een tank opblaast. Hoe goed de besturing ook is, de gameplay is in de MOH games nu zo vaak herhaald dat het vooral voor multiplatform gamers totaal geen afwisseling meer bied. Metroid Prime 3 blijft de beste first person game op de Wii, ook al ligt de nadruk op de adventure gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 08:14

Willybubba

Nut up or shut up.

Captain N schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:15:
[...]

Geen DDR in arcades? In welke arcades ben jij geweest? Een jaar geleden stonden de Sega Worlds er iig vol mee, evenals die andere machines die je noemde. Voor leuke retro games moet je naar kleine Book-offs e.d. buiten de steden. GEO is ook een goeie optie, en Chameleon. Maar dus niet in Tokyo. In Tokyo en Osaka (vooral Osaka) kun je wel ontzettend veel krijgen (bijvoorbeeld in de Super Potato in Akiba), maar daar zijn de prijzen ook gewoon "hoog".

En vergeet overigens niet dat Rabbids een Westerse game is, die zijn vaak sowieso duurder dan Japanse. Probeer maar eens oude Rare classics te kopen voor de N64 daar. Zal je verbazen wat dat kost. ;)
Hah! Vette shit... Ik vertrek vanavond naar Japan, ik ben meteen aan het schrijven :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262985

Ik vind de games op de Wii zeer teleurstellend (ik heb zelf een Wii) jammer genoeg. :( Super Smash Bros. Brawl lijkt me daarintegen wel heel leuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Willybubba schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:01:
Hah! Vette shit... Ik vertrek vanavond naar Japan, ik ben meteen aan het schrijven :P
Er gaan de laatste tijd wel veel mensen uit dit topic naar Japan toe. :P

Had er overigens even geen tijd voor gehad, maar ben nu weer verder met Metroid Prime 3. Vanaf nu is die Gecko Loader ook vanuit het Homebrew Channel te gebruiken, dus dat is ideaal. Geen disc swappen meer! :) Ik ben nu beland op de Space Pirates' planeet. Ziet er weer geweldig uit. Die acid rain! _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Captain N op 25-05-2008 22:39 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262985 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:35:
Ik vind de games op de Wii zeer teleurstellend (ik heb zelf een Wii) jammer genoeg. :( Super Smash Bros. Brawl lijkt me daarintegen wel heel leuk. ;)
En welke games bedoel je dan?

Super Mario Galaxy, Zelda Twilight Princess, Metroid Prime 3, Resident Evil 4 etc. kan ik niet teleurstellend noemen. Als je Carnaval Games en GT Pro niets vind kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-06 16:40

Sagat

Is pappa x2!

Wii spellen slecht vinden zonder opgaaf van reden. Volgens mij is dat een redelijke 'troll'.
Mocht deze persoon toch serieus zijn, dan is het waarschijnlijk dat hij
A: dacht, hee de gfx zijn nie eens 'hai definietiun' dat is ruk.
B: Hij heeft blind wat games gekocht als far cry e.d.

Maar goed, als het zo'n bagger systeem is, wil ik hem wel overnemen voor een bijbehorende prijs. 1 Euro geboden bij deze O-)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Laatst online: 27-06 01:14
Sagat schreef op maandag 26 mei 2008 @ 02:33:
Wii spellen slecht vinden zonder opgaaf van reden. Volgens mij is dat een redelijke 'troll'.
Mocht deze persoon toch serieus zijn, dan is het waarschijnlijk dat hij
A: dacht, hee de gfx zijn nie eens 'hai definietiun' dat is ruk.
B: Hij heeft blind wat games gekocht als far cry e.d.

Maar goed, als het zo'n bagger systeem is, wil ik hem wel overnemen voor een bijbehorende prijs. 1 Euro geboden bij deze O-)
uhm, ik heb geen eens een wii en ik kan al zeggen dat op de first party en ENKELE third party games na er vooral troepgames uit zijn op de wii van ontwikkelaars die snel denken een graantje mee te pikken van het succes van de wii in het nietsvermoedende mainstream publiek.

goeie first party op de wii:

Super Mario Galaxy
Metroid Prime 3
Zelda
Mario Kart
Super Paper Mario

goeie third party op de wii

Resident Evil 4
Zack & Wiki
Guitar Hero

en dat was het volgens mij wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

Toch een mager lijstje voor een console die al best een tijd uit is. Ik mis echt heel erg de wat langere games met een sterk verhaal en een goede single player mode.
Op de cube waren er daar meer van heb ik het idee.
Misschien toch maar eens een xbox 360 gaan halen voor naast de wii. Lijkt me een prima combi.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h8bal
  • Laatst online: 27-06 16:08
Naar mijn eigen smaak mag in dat lijstje gerust Mario Strikers, Excite Truck, Boomblox zeker RRR erbij gevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-06 16:40

Sagat

Is pappa x2!

KillaH87 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:20:
[...]

uhm, ik heb geen eens een wii en ik kan al zeggen dat op de first party en ENKELE third party games na *snip*
Dat is nou precies de nuance die ik miste. Al zou je alleen de cube conversies nemen dan heb je al 2x een topgame in handen (zelda en re4).

Maar eigenlijk is de wii inderdaad brak en heeft ie geen goede games en twijfel ik al aan mijn bod van 1 euro......really :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
Vind PES toch ook een erg goede game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:57
Ik bied je 2 euro voor je Wii en alle spelletjes... maar wel zelf de verzendkosten betalen, hoor! Zoveel is het mij ook niet waard. Prut ding.

Trouwens: dit weekend weer dikke lol gehad met Wii Fit. Een hele zooi mensen waren hier, allemaal om de beurt schansspringen enzo. Zag er niet uit, maar was wel leuk!!!

Maar dat is een party game (rrright), dus is geen zak aan! Bwegh! 2 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-06 17:21

Snippertje

Light up your life

Wanneer komt er eigenlijk een surf game die gebruik maak van het balanceboard incl. wii mote?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-06 15:43
[...]

Super Mario Galaxy
Metroid Prime 3
Zelda
Mario Kart
Super Paper Mario

Resident Evil 4
Zack & Wiki
Guitar Hero
Rayman Raving Rabbids 1,2
Pes 2008
No More Heroes
Resident Evil Umbrella Chronicles
Boom Blox

En nog wat (goede) ports:
Okami
Bully Scholarship Edition
Tomb Raider Anniversary

Zo ziet het er al eens stukkie beter uit. ;) En dan pas ik enkel third party aan...

[ Voor 3% gewijzigd door sjekneck op 26-05-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades684
  • Laatst online: 26-06 11:56
Sorry maar Tomb raider Anniversary zuigt echt heel hard op de Wii, dit voornamelijk omdat de controles slecht zijn geimplementeerd. Maar kijk eens naar de topic start daar staat vanalles wat idd echtw el leuk is.

Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Okami heb ik btw wel erg veel zi in. Dat lijkt me een game die precies het gat opvult dat ik hierboven beschrijf.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-06 15:43
shades684 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:30:
Sorry maar Tomb raider Anniversary zuigt echt heel hard op de Wii, dit voornamelijk omdat de controles slecht zijn geimplementeerd. Maar kijk eens naar de topic start daar staat vanalles wat idd echtw el leuk is.
Heb je hem zelf gespeeld? Ik heb hem liggen en uitgespeeld. Controls werken prima. Het enige wat ik minder vind is de camera af en toe, maar daaris het ook echt mee gezegd. Game is zeker een 7.5 waard. Maargoed meningen verschillen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik heb Mario Strikers Charged Football en Medal of Honor Heroes 2 weten om te ruilen voor Super Mario Galaxy en Mario Kart Wii, Hoop Galaxy woensdag te hebben, en Mario Kart Wii gaat een maand tot 6 weken duren.

*O*

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades684
sjekneck schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:49:
[...]

Heb je hem zelf gespeeld? Ik heb hem liggen en uitgespeeld. Controls werken prima. Het enige wat ik minder vind is de camera af en toe, maar daaris het ook echt mee gezegd. Game is zeker een 7.5 waard. Maargoed meningen verschillen uiteraard.
Ja, ik heb hem zowel op de PC als op de Wii gespeeld. Maar voor mij zijn de controlles echt veel slechter dan b.v. Resident Evil 4. Ook Prince of Persia, wat een poort is, vond ik super veel lekkerder spelen.

Voor de rest ben ik het ook helemaal eens met het lijstje (hoewel ik de spellen an sich niet allemaal leuk vind, maar dat heeft met mijn smaak te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:47

Woohooo

Smilie, James Smilie

rajackar schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:38:
Okami heb ik btw wel erg veel zi in. Dat lijkt me een game die precies het gat opvult dat ik hierboven beschrijf.
Okami is wel een aardig spel, ik vind het zelf geen super titel voor de Wii maargoed..

Zelf mis ik ook een beetje de echte goede games voor de Wii, heb mijn Wii nu een aantal maanden en al behoorlijk wat spellen hiervoor gespeeld. Ook spellen uit amerika en japan die hier nog niet uit zijn maar tot op heden zijn er maar een paar waarvan ik zeg, ja die zijn echt de moeite om te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Woohooo schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:03:
[...]

Okami is wel een aardig spel, ik vind het zelf geen super titel voor de Wii maargoed..

Zelf mis ik ook een beetje de echte goede games voor de Wii, heb mijn Wii nu een aantal maanden en al behoorlijk wat spellen hiervoor gespeeld. Ook spellen uit amerika en japan die hier nog niet uit zijn maar tot op heden zijn er maar een paar waarvan ik zeg, ja die zijn echt de moeite om te kopen.
Hmm aan de reviews te zien is het iig het soort spel dat mij enorm kan boeien. Nu hopen dat het verhaal sterk is en wat mij betreft kan het een toptitel zijn.
Ik ga deze ook zeker op release dag kopen. Denk ook niet dat zich mario kart / wii fit perikelen zullen voordoen. Ik probeer wii fit voor mezelf en mario kart als kado nog te pakken te krijgen maar als je werkt en geen tijd heb om allerlei winkels af te gaan is dat verdomde lastig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Super Mario Galaxy
Metroid Prime 3
Zelda
Mario Kart
Wario Ware Smooth Moves
Excite Truck
Super Paper Mario
Mario Strikers
Fire Emblem: Radiant Dawn

Resident Evil 4
Zack & Wiki
Guitar Hero
Trauma Center
Okami
Resident Evil: Umbrella Chronicles
SSX Blur
Guilty Gear X Accent Core
Metal Slug: Antalogy
Boom Blox
Dragon Quest: Masked Queen and the Tower of Mirrors
Lost Winds
Mario & Sonic: At the Olympic Games
No More Heroes
Pro Evo 2008

Even aangepast, nu zijn er naast deze titels ook nog Scarface, Endless Ocean, SEGA: Tennis, Monkey Ball, Nights etc. het is niet allemaal AAA+ niveau maar er zitten toch nog wat leuke titels bij. De Wii is net iets langer dan een jaar op de markt en doet het qua software een stuk beter dan de GameCube.

Als je vergelijkt met de Xbox 360 moet je eigenlijk het eerste jaar van de Xbox 360 vergelijken met het eerste jaar van de Wii. Ik meen dat de eerste game die echt "next-gen" voelde Ghost Recon: Advanced Warfighter was. Pas daarna kwam de boel op gang met Dead Rising, Gears of War en andere titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 11:25

jelbo

Hij doet het niet!

Okami is een prachtig spel, zeker voor de Japan geïnteresseerden hier. Het hele oud-Japanse sfeertje van samurais, tempels en bijbehorende muziek vind ik supertof, en Okami zit bol met dat soort dingen :)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Okami lijkt mij ook wel erg interessant. Denk dat ik daar maar een importje van maak, want ik neem aan dat daar aardig wat tekst bij komt kijken.

Overigens nog wat (wellicht) interessante prijsjes:
Mario & Sonic voor +/- 18.50 euro
Resident Evil 4 voor +/- 20.50 euro
SSX Blur voor +/- 20.50 euro
Zack & Wiki (US versie) voor +/- 30.50 euro

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 16-04 09:08
Doe maar geen homebrew.

[ Voor 97% gewijzigd door TheZeroorez op 27-05-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Homebrew channel ziet er goed uit zeg!
Ik ga er denk ik ook maar eens aan. Ik heb gezien dat je het kanaal normaal kunt verwijderen. Is er al enige indicatie of toekomstige updates impact gaan hebben?

Wat ik nu het liefst zou hebben is een "Region Free channel" als vervanging voor het disc channel. Dus gewoon een kanaal dat direct de FL functionaliteit toepast zonder dat je andere dingen hoeft op te starten!

[ Voor 34% gewijzigd door Deddiekoel op 26-05-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoewel zo'n emulator ook voor SNES homebrew gebruikt kan worden, mag het volgens mij (helaas) niet hier besproken worden. Volgens mij moeten we voor dit soort dingen op andere fora zijn.

Maar zie wel dat het ook voor mij tijd wordt me weer eens in bepaalde dingen te gaan verdiepen ;)

Moet je het vooral quoten :z

[ Voor 26% gewijzigd door TheZeroorez op 27-05-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 16:54

Meneer iCy

swarma

Deddiekoel schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:44:
Ik ga er denk ik ook maar eens aan. Ik heb gezien dat je het kanaal normaal kunt verwijderen. Is er al enige indicatie of toekomstige updates impact gaan hebben?

Wat ik nu het liefst zou hebben is een "Region Free channel" als vervanging voor het disc channel. Dus gewoon een kanaal dat direct de FL functionaliteit toepast zonder dat je andere dingen hoeft op te starten!
Is de channel nog steeds met een gamecube controller of ook inmiddels met de Wii controller?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Deddiekoel schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:44:

Gecko Region Free zit dus gewoon in het standaard app pack bij het Homebrew Channel. ;) Dus gewoon HC openen en die RF loader openen. Geen disc swappen meer dus. :)

En de Wiimote werkt er in, dus ook geen geklooi met GC controllers. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Oscar Mopperkont schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:46:
[...]

Hoewel zo'n Snes9xGx emulator ook voor SNES homebrew gebruikt kan worden, mag het volgens mij (helaas) niet hier besproken worden. Volgens mij moeten we voor dit soort dingen op andere fora zijn.

Maar zie wel dat het ook voor mij tijd wordt me weer eens in bepaalde dingen te gaan verdiepen ;)
Yeah, ik snap dat het praten over modchips, gekopieerde games en roms niet gewenst is.
Maar waar wordt de grens getrokken? Gecko Region Free wordt wel getolereerd, en da's ook niet gewenst volgens Nintendo.

Dus, waar ligt de grens? Bij Twilight Hack, Homebrew Channel of emulatoren? Een emulator an-sich is niet illegaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waar de grens ligt weet geen mens, en consistentie in het beleid is ook moeilijk te ontdekken (denk aan het praten over flashkaartjes voor de DS en XBMC), maar in dit topic was het tot voor kort altijd bizar streng en mocht je niks bespreken dat ook maar vaag verbonden kon zijn met een hack van de GC / Wii (ook niet ivm homebrew en emulators). Emulator is voor zover ik weet idd niet iets dat verboden is (tenzij er code in verwerkt is die inbreukmakend is), maar een emulator gebruik je normaalgesproken om niet-homebrew-roms te spelen en dat mag niet.

Ik wilde je er trouwens alleen op wijzen hoor, ben zelf ook niet roomser dan de paus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-05-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Yeah, maar als je zo strict bent moet je discussies over de Gecko Region Free ook verbieden en dat doen de mods niet.

Dus zou ik graag de grens willen weten van de moderators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

QuarK schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:25:
Yeah, maar als je zo strict bent moet je discussies over de Gecko Region Free ook verbieden en dat doen de mods niet.

Dus zou ik graag de grens willen weten van de moderators.
Wat let je? Pm ze en je weet het gauw genoeg ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 10:20
Ik weet niet of hij al is langsgekomen, maar ik kwam dit filmpje tegen van LostWinds. Nou is er al veel, positiefs, over gezegd, maar tot dat ik dit zag wist ik niet echt waar dat allemaal vandaan kwam (wist helemaal niks van de game). Nu ik echter dat filmpje een paar heb bekeken wordt ik helemaal warm van binnen, lekker warm, niet te heet, niet te lauw. Als ik er zo naar kijk, de stijl van alles, de polishedness, de muziek, gewoon de hele sfeer, dan doet het mij erg denken aan Zelda:WindWaker, en dat is toevallig één van mijn favouriete games ever. Heerlijk. Zou haast naar buiten rennen en een Wii halen.
Grafisch gezien is dit wat ik meer op de Wii wil zien, dan ren ik nog een keer echt ergens met flappen in mijn hand.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

Het is jammer dat het spel aan de korte kant is, maar dat is wat mij betreft ook het enige kritiekpunt. Het spel zit namelijk wel erg goed in elkaar, en de grafische stijl is simpelweg briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 01:30
Ik zou de grens wat betreft illegaliteit leggen op dat het toegestaan is om te praten over wat je speelt en wt er mogelijk is op de Wii, maar niet hoe je het doet.

Toen mensen hier de Japanse Super Smash Bros speelden op de dag van de release, terwijl de Freeloader niet uit was. Op dat moment kon je ook wel raden dat ze er geen doosje en handleiding bij hadden gekregen. In mijn ogen geen probleem, zolang het over het spel gaat.

Om de Twilight Hack kan je denk ik bijna niet meer heen en sommige toegevoegde functies zijn nu eenmaal erg handig, interessant en/of leuk, zoals Gecko Region Free. Het vermelden hiervan zou ik gewoon toestaan, evenals de ervaringen. Alleen details mbt het vinden van illegale bestanden en het installeren van dingen(omdat er genoeg retesimpele tutorials te vinden zijn) zou ik weren.

Maar dat is slechts mijn mening. Sommige mensen worden hier al hysterisch als je het hebt over je ervaringen met een spel dat hier nog niet uit is, waarna er een hele anti-piraterij-preek komt :+

[ Voor 7% gewijzigd door BarôZZa op 27-05-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat er het beste een Wii Homebrew topic opgericht kan worden om conflicten te voorkomen. Het probleem is namelijk dat de emulators een 'grijs' gebied zijn en ze uiteindelijk niet voor legale doeleinden worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Laatst online: 27-06 12:18

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ik vind eig dat zolang je homebrew gebruikt voor "legale" doeleinden zoals import games het zou moeten kunnen :p

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Een apart homebrew topic lijkt mij alleen nodig wanneer een enorm groot deel van de posts hier over homebrew zouden gaan. Anders lijkt me me handig om ook hier gewoon wat over de ontwikkelingen te kunnen lezen.

Dingen als emulators zijn ook absoluut geen grijs gebied. Zijn gewoon legaal. Punt. Anders kan je het ook niet meer hebben over cd/dvd-r's en de branders daarvoor, omdat iedereen weet waar deze ook grotendeels voor gebruikt worden. Emulators als MAME, VisualboyAdvance en ZSNES zijn zelfs gewoon terug te vinden in de meuktracker van tweakers, met links naar de websites en screenshots van geëmuleerde games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

QuarK schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:05:Yeah, ik snap dat het praten over modchips, gekopieerde games en roms niet gewenst is.
Maar waar wordt de grens getrokken? Gecko Region Free wordt wel getolereerd, en da's ook niet gewenst volgens Nintendo.
Er is een verschil tussen wat illegaal is en wat Nintendo "niet gewenst" vindt. Ikzelf ben voor het praten over Wii homebrew. Dit vooral omdat homebrew zich richt op het verbeteren van de Wii belevenis en niet op het draaien van backups. (Echter zijn de gedumpte VC/WiiWare spellen ook backups, maar die gebruik ik niet)

[ Voor 7% gewijzigd door 90710 op 27-05-2008 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades684
Het praten over homebrew hoort uiteraard zeker bij dit topic. Het is immers Het Nintendo Wii Ervaringen Topic.

Alleen zodra we het gaan hebben over modchips of b.v. zekere applicaties die VC kanalen van Nintendo kunnen installeren ga je volgens mij te ver. Het gaat er niet om dat ze OOK voor legale doeleinden gebruikt kunnen worden. Het gaat erom dat we in dit forum geen hulp willen bieden op die vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waar er hier over gepraat mag worden is denk ik eerder aan de modjes dan aan ons. Wij kunnen wel zeggen zo en zo, maar hun bepalen het :) Niet wij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 23:54
Het gaat er niet zozeer over wat in het topic hoort of wat wel en niet illegaal is. Bij GoT willen ze gewoon erg voorzichtig zijn, en dat kan ik wel begrijpen. Het forum is zo groot dat lang niet alle posts in diepte gecontrolleerd kunnen worden. Daarom hebben ze een zero-tollerance policy op alles wat in contact komt met gebieden waar ze misschien gezeik over krijgen. Ook omdat deze grenzen steeds veranderen.

Maar dat wil niet zeggen dat ik het leuk vind. Wat mij betreft laten ze alles toe en treden ze hard op tegen mensen die bijv. linken naar sites waar illegaal content te downloaden is. En praten over hoe roms/backups/modchips werkend te krijgen zijn gewoon toelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 14:38

disjfa

be

* disjfa komt wel weer over 3 weken terug als weer dezelfde homebrew discussie weer over is :w

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik ga vanavond ook maar eens het homebrew channel proberen! ScummVM op de Wii lijkt me te vet voor woorden. Samen met Gecko Region Free lijkt me dat een erg goede combi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Deddiekoel schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:53:
Ik ga vanavond ook maar eens het homebrew channel proberen! ScummVM op de Wii lijkt me te vet voor woorden. Samen met Gecko Region Free lijkt me dat een erg goede combi!
ScummVm lijkt me ideaal idd. Als je eenmaal day of the tentacle, full throttle of fate of atlantis kan spelen heb je voorlopig geen wii games meer nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Yeah, ik heb die Gobliiins demo en Indy demo van ScummVM geprobeerd en het begon gelijk te kriebelen.
Ik ga straks eens mijn cdtjes afstoffen en proberen of ze werken op de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Kun je die laden vanaf de SD kaart? Ik neem voor het gemak even aan dat je de cd niet in de drive van de wii kan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Draaien de ScummVM games op volledige snelheid en met spraak of is dat allemaal nog een beetje behelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Modbreak:1. Homebrew bespreken is niet gewenst.
2. Problemen en vragen horen in Spielerij - Problemen & Vragen

[ Voor 79% gewijzigd door TheZeroorez op 27-05-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Anoniem: 130184 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:30:
Draaien de ScummVM games op volledige snelheid en met spraak of is dat allemaal nog een beetje behelpen?
Snelheid zal prima zijn hoor. Zelfs de scummvm port op de DS kan Day of the Tentacle op volle snelheid met alle speech aan draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 16:39

Smoonshine

Feyenoord!!

rajackar schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:47:
[...]

Snelheid zal prima zijn hoor. Zelfs de scummvm port op de DS kan Day of the Tentacle op volle snelheid met alle speech aan draaien :)
Waar ik zelf vooral op hoop is dat spellen als The Dig, Full Throttle en Broken Sword 1 & 2 gaan draaien onder de Wii. Deze doen het niet op de DS, maar zijn met de grafische filters van ScummVM toch best nog wel fraai om te zien.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Probleem was dat de ds niet krachtig genoeg was. Dat lijkt me met een wii port geen probleem meer.
Genoeg games iig. En een aantal zijn klassiekers die ik nog nooit gespeeld heb en nu lekker vanaf de bank ik kan gaan halen.
Lijkt me ook gaaf als iemand die engine van de sierra klassiekers gaat emuleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-06 11:11
Ik had een vraagje over SCUMMVM voor de WII,

Ik heb thuis nog DOTT (Day of the Tentacle) origineel de cd versie, kan ik met de scummvm emulator gewoon de cd in de wii doen, of moet ik dit op een sd kaartje zetten, zo ja, dan ga ik vandaag effe na het werk een sd kaartje kopen die groot genoeg is voor 't spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Smoonshine schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:49:
[...]

Waar ik zelf vooral op hoop is dat spellen als The Dig, Full Throttle en Broken Sword 1 & 2 gaan draaien onder de Wii. Deze doen het niet op de DS, maar zijn met de grafische filters van ScummVM toch best nog wel fraai om te zien.
Ik heb net The Dig (met speech) gedraaid in ScummVM op de Wii, werkt perfect.
Er zijn ook utilities om de grote speech/music files te comprimeren naar 25-50% van de oorspronkelijke grootte (mp3) dus dat scheelt ook nog behoorlijk.
Rob_Dielemans schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:58:
Ik had een vraagje over SCUMMVM voor de WII,

Ik heb thuis nog DOTT (Day of the Tentacle) origineel de cd versie, kan ik met de scummvm emulator gewoon de cd in de wii doen, of moet ik dit op een sd kaartje zetten, zo ja, dan ga ik vandaag effe na het werk een sd kaartje kopen die groot genoeg is voor 't spel.
Je moet echt een SD kaartje hebben (voor nu, misschien anders in de toekomst) om je game op te zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door QuarK op 27-05-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-06 11:11
QuarK schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:15:

Je moet echt een SD kaartje hebben (voor nu, misschien anders in de toekomst) om je game op te zetten.
Leuk, dan kan ik binnenkort eindelijk de intro zien van DOTT op mijn groot scherm (I feel like I can take on... take on... *plop* TAKE ON THE WORLD!!!! )

Ik hoop dat dit uiteindelijk gaat lijden tot een revival van het point and click genre, de Wii is daar het ideal apparaat voor nml.

Als nu LucasArts of Sierra "oude meuk" gaat verspreiden via het Wii-ware kanaal, dan kunnen ze m.i. met erg weinig effort toch nog snel een paar duiten verdienen, als ze dan ook nog eens de grahics een beetje oppoetsen en de spellen verkopen voor 5 euro of zo, kunnen ze toch lekker 65% daarvan in eigen zak steken, maar dan moet er wel eerst een extern opslagmedium komen voor de wii, anders gaat dit lastig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Wellicht interessant te vermelden (aangezien het een grote stad is waar veel mensen op GoT vaak zullen vertoeven. :) ).
Zojuist bij de FRS vlak naast de Kalvertoren (in de Kalverstraat, Amsterdam) een Wii aangeschaft. Ze hadden er nog 7 liggen.
Waren net binnen. :)

* RaDKiLL is een tevreden mens

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Belangrijker is waar je Wii Wheels kunt krijgen, want ik snap niet hoe Nintendo het voor elkaar krijgt, maar die dingen zijn gewoon overal uitverkocht.

Schaarstemarketing is zeker een goed instrument om te gebruiken. Poema heeft er volgens mij een groot deel van zijn comeback aan te danken door dat heel goed in te zetten (elke winkel eigen model, waardoor je ging zoeken in alle winkels naar juiste model) en je haalt er het nieuws mee. Maar om dit nu zo grootschalig toe te passen bij iets simpels als een add-on. Daar gaat Nintendo echt de krant toch niet mee halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:41:
Belangrijker is waar je Wii Wheels kunt krijgen, want ik snap niet hoe Nintendo het voor elkaar krijgt, maar die dingen zijn gewoon overal uitverkocht.

Schaarstemarketing is zeker een goed instrument om te gebruiken. Poema heeft er volgens mij een groot deel van zijn comeback aan te danken door dat heel goed in te zetten (elke winkel eigen model, waardoor je ging zoeken in alle winkels naar juiste model) en je haalt er het nieuws mee. Maar om dit nu zo grootschalig toe te passen bij iets simpels als een add-on. Daar gaat Nintendo echt de krant toch niet mee halen?
Daar halen ze ook de krant niet mee maar ze moeten Wii Wheels maken voor Europa, Amerika en Japan. Mario Kart is afgelopen maand in Amerika 1.1 miljoen keer verkocht dat zijn 1.1 miljoen Wii Wheels. Nintendo kan gewoon vanaf het begin van de generatie de vraag niet aan omdat ze er totaal niet op berekend zijn. Nu is het zo dat het in Nederland vanwege de slechte GameCube verkopen nog een stuk slechter gesteld is dan in andere Europese landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 14:38

disjfa

be

Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:49:
[...]
Nintendo kan gewoon vanaf het begin van de generatie de vraag niet aan omdat ze er totaal niet op berekend zijn.
Nintendo heeft vanaf dag 1 verteld dat ze gewoon niet meer gaan produceren omdat ze daar gewoon geen zin in hebben omdat dat meer kost en de kosten de winst drukken. Dus de consument staat gewoon aan het einde te wachten met zijn allen, and nobody cares.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De productiecapaciteit van een stuk gegoten plastic is een stuk makkelijker uit te breiden dan van bv een chip voor de Wii. Ik denk dat Nintendo zich in eerste instantie heeft vergist, maar nu laks is in het oplossen van de schaarste en ik heb geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:41:

Of mario kart zelf, heb hem besteld duurt 4-6 weken belachelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

De Wiimote werkt niet om de cursor te besturen in ScummVM zeker? Dat is namelijk wel heerlijk aan de DS/PDA versies. Maar een groot scherm is ook wel lekker natuurlijk.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
De vraag is hoe lang een game als Mario Kart nog zo goed blijft doorverkopen en hoe sterk de vraag naar de stuurtjes blijft. Ze kunnen wel de productiecapaciteit verhogen, maar als tegen de tijd dat dat wat oplevert iedereen z'n extra stuurtjes al heeft, dan schieten ze er weinig mee op.

Nintendo is altijd erg voorzichtig geweest. Dat is ook één van de redenen waardoor ze nog steeds dikke winst hebben gepakt op de N64 en de Gamecube. Je hebt hierdoor ook nooit bakken vol budgetgames van 10-15 euro zoals bijvoorbeeld bij de PS2.
Captain N schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:20:
De Wiimote werkt niet om de cursor te besturen in ScummVM zeker? Dat is namelijk wel heerlijk aan de DS/PDA versies. Maar een groot scherm is ook wel lekker natuurlijk.
Werkt wel ;)

[ Voor 21% gewijzigd door BarôZZa op 27-05-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Mja, ik zit er ook op het spel te wachten. Grote kans dat er genoeg dvdtjes klaarliggen maar ze wachten op de stuurtjes. Van mij hadden ze het stuurtje wel weg mogen laten als het zoveel problemen veroorzaakt.

On another note, de europese versie van Smash Bros staat ook voor de deur. Is er net zo'n stormloop op dat spel als Mario Kart te verwachten? Ik houd niet van pre-orderen maar ik heb niet zoveel zin om 2 maand na release nog mijn spel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Captain N schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:20:
Dat is nou het mooie van ScummVM op de Wii:
- wiimote support
- groot scherm
- volledige snelheid, full speech support

Dus zoek je oude cd's maar op en spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
BlackMage schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:22:
Mja, ik zit er ook op het spel te wachten. Grote kans dat er genoeg dvdtjes klaarliggen maar ze wachten op de stuurtjes. Van mij hadden ze het stuurtje wel weg mogen laten als het zoveel problemen veroorzaakt.

On another note, de europese versie van Smash Bros staat ook voor de deur. Is er net zo'n stormloop op dat spel als Mario Kart te verwachten? Ik houd niet van pre-orderen maar ik heb niet zoveel zin om 2 maand na release nog mijn spel te krijgen.
De stormloop zal niet groot zijn als bij kart denk ik. Puur omdat Kart hier populairder is.
Uit ervaring kan ik echter wel stellen dat je de populairdere games de dag voor de release of op de dag zelf waarschijnlijk nog wel kunt vinden maar dat het daarna erg lastig gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Deddiekoel schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:26:
[...]

De stormloop zal niet groot zijn als bij kart denk ik. Puur omdat Kart hier populairder is.
Uit ervaring kan ik echter wel stellen dat je de populairdere games de dag voor de release of op de dag zelf waarschijnlijk nog wel kunt vinden maar dat het daarna erg lastig gaat worden.
Dank je voor het snelle antwoord :)

Maar als ik het goed begrijp zijn de games ook voor de officiele release al in de winkels te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deddiekoel schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:26:
[...]

Er was een stormloop bij vrijwel iedere titel dus ik zou echt geen risico nemen en de game pre-orderen ergens. Smash Bros. is echt een hele grote franchise en zal ongetwijfeld ook hier veel gaan verkopen en populair zijn. Al is het maar omdat er Wii op de doos staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Pre-orderen is zo een bullshit. Ik heb nog geen enkele keer gehad dat ik een winkel inliep dat er een titel niet meer was op de dag van de launch en als ik dan hier kom lees ik vervolgens dat 3kwart van de mensen met een pre-order opeens nog een paar dagen ofzo moet wachten omdat de game toch niet op voorraad was of wat dan ook. Als je gewoon ergens in de ochtend/middag een FRS oid inloopt dan hoef je je echt geen zorgen te maken.

Dan nog een vraagje over lost winds, kan het zijn dat je sommige van die goude item dingen pas later kan pakken? ik zie er soms bv wel 1 maar dan zit er een hek voor wat ik nog niet kan slopen (of ik ben te dom om te begrijpen hoe, dat kan ook, maar nu zit ik bv bij een stuk met een stevig hek + stenen bal maar dat hek kan ik echt niet slopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowyroald
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-06 10:23
BlackMage schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:36:
[...]

Dank je voor het snelle antwoord :)

Maar als ik het goed begrijp zijn de games ook voor de officiele release al in de winkels te vinden?
Games komen meestal op vrijdag uit. Dan zijn ze meestal al woensdag of donderdag te krijgen. Maar bij grote titels van Nintendo is het meestal op donderdag om 12 uur omdat ze dan strenge regels handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

QuarK schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:24:
Dat is nou het mooie van ScummVM op de Wii:
- wiimote support
- groot scherm
- volledige snelheid, full speech support

Dus zoek je oude cd's maar op en spelen!
Ah, dat is wel heel mooi! Als ik MP3 uit heb Day of the Tentacles maar weer eens uit de kast trekken dan! :D

edit: Wat is MP3 toch vet. Die Pirate Homeworld... _/-\o_ Scan ook net een of ander ding met de melding "Project Metroid Dread is nearing the final stages of completion". Beter dat ze die echt nog een keer gaan uitbrengen.

[ Voor 23% gewijzigd door Captain N op 27-05-2008 21:47 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Morgen komt mario galaxy met de post :)
hoop eindelijk een tof spel te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mars18 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:48:
Morgen komt mario galaxy met de post :)
hoop eindelijk een tof spel te hebben
Super Mario Galaxy is de beste Wii game sinds jaren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:29:
Dan nog een vraagje over lost winds, kan het zijn dat je sommige van die goude item dingen pas later kan pakken? ik zie er soms bv wel 1 maar dan zit er een hek voor wat ik nog niet kan slopen (of ik ben te dom om te begrijpen hoe, dat kan ook, maar nu zit ik bv bij een stuk met een stevig hek + stenen bal maar dat hek kan ik echt niet slopen).
spoiler:
Later in het spel kan je hem wel slopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190079

Ik heb de Wii vanaf de launch in 2006, en tot dusver alleen in kleine kamers gebruikt. Nu heb ik hem sinds kort in de (grotere) huiskamer staan, en valt het me op dat ik vanaf de bank (vanaf ong. 4 meter afstand) nauwelijks tot geen bereik heb met de wiimote. M.a.w.: wat is het bereik van de wiimote? Max. 3 a 4 meter kan toch niet normaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Helemaal geen bereik of doet alleen het IR gedeelte het minder goed? Ik kan namelijk gewoon in een andere kamer gaan staan en gaan bowlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:59:
[...]

Super Mario Galaxy is de beste Wii game sinds jaren. _/-\o_
Ik heb Galaxy ook gespeeld. Ik ben nooit een fan geweest van Super Mario (de oude SNES versie). Galaxy heb ik toch redelijk gespeeld en vond ik ook best leuk. Na 30 sterren merkte ik dat het begon te vervelen.

Het belangrijkste gebrek vind ik het verhaal. Als ze een meeslepend verhaal hadden gemaakt, dan had ik misschien nog door gespeeld.

Mijn conclusie: ik vind het best een goede game, maar het kan mij niet lang genoeg boeien om het uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:50:
Helemaal geen bereik of doet alleen het IR gedeelte het minder goed? Ik kan namelijk gewoon in een andere kamer gaan staan en gaan bowlen.
Vanaf zo'n 3 meter valt de cursor helemaal weg. Als ik speel met de classic controller via de wiimote doet hij het wel weer op grotere afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Misschien moet je stoeien met de lichtgevoeligheid (staat bij instellingen), of misschien je sensorbar op een andere plaats neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-06 14:20
Wario Land komt naar de Wii

Het is bevestigd door Nintendo. Wario komt binnenkort naar de Wii!

Een tijdje terug wisten we jullie al te melden dat er waarschijnlijk een nieuwe Wario game naar de Wii zou komen, die Wario Ware Balanced zou gaan heten en het uiterste uit het WiiFit Board zou halen. Of deze game er nog steeds aankomt is onbekend, maar wel is zeker dat er een Wario game naar de Wii komt. Wario Land Shake is de naam van de game en zal in Japan al op 24 juli in de schappen liggen.

Beelden hebben we er nog niet van en of het dezelfde game is als Wario Ware Balanced weten we ook niet. Het enige wat alvast bekend is, is dat het een apart stijltje met zich zal meedragen. Zo vertellen de eerste geruchten ons dat we cell-shaded personages kunnen verwachten met handgetekende achtergronden, klinkt alvast veelbelovend. Verder valt het nog maar te bezien of deze game een traditionele Wario Land wordt of een game die slechts meelift op het succes van die titel. Hoe dan ook, wat we in ieder geval weten is dat Wario binnenkort naar de Wii komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik vind wario één van de minst boeiende karakters van Nintendo. Ik vond hem wel cool vroeger in mario land 2, als een evil kopie van mario die uiteindelijk over precies de zelfde krachten beschikte als jij. Maar sinds dien is het nooit meer een echte vijand geweest en gewoon een goedkoop aftreksel zonder echt doel.

Ook de games die ik gespeeld heb (Wario land 1 op gb, wario blabla op gba) vond ik gewoon platformers zonder echte Nintendo feeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-06 14:20
BlackMage schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:34:
Ik vind wario één van de minst boeiende karakters van Nintendo. Ik vond hem wel cool vroeger in mario land 2, als een evil kopie van mario die uiteindelijk over precies de zelfde krachten beschikte als jij. Maar sinds dien is het nooit meer een echte vijand geweest en gewoon een goedkoop aftreksel zonder echt doel.

Ook de games die ik gespeeld heb (Wario land 1 op gb, wario blabla op gba) vond ik gewoon platformers zonder echte Nintendo feeling.
Ik heb eigenlijk alleen de eerste Wario Land op de GB gespeeld en die vond ik erg leuk... Ben benieuwd of dit nieuwe spel wat gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackMage schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:21:
Misschien moet je stoeien met de lichtgevoeligheid (staat bij instellingen), of misschien je sensorbar op een andere plaats neerzetten.
Ik zal er nog eens naar kijken. Maar waar ik ook benieuwd naar ben; hoe is het bereik bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Nou, ruim voldoende dus als je je sensorbar wat gevoeliger instelt. ;)

Wat betreft Wario: Wario Land op de GB Classic was supercool en de VB versie ook. De rest van de platformers vind ik maar so-so.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-06 17:21

Snippertje

Light up your life

Beetje een luxe probleem hier.

Ik heb mij wii via scart aangesloten op onze plasma. Vanaf de plasma loopt er een rood/wit tulp naar de receiver. Deze zet het dan om in Dobly prologic. Met spellen werkt dit goed, maar filmpjes op youtube komen alleen door de center. Als ik de receiver dan op stereo zet doet hij het wel. Moet ik hem altijd blijven switchen of is hier een oplossing voor?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Anoniem: 190079 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:48:
[...]

Ik zal er nog eens naar kijken. Maar waar ik ook benieuwd naar ben; hoe is het bereik bij jullie?
Ik heb het gebruikt vanaf een meter of 5-6, en dat werkte prima. Het was wel bijna geheel duister afgezien van het scherm. Omgevingslicht beinvloed het bereik ook enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:57
Ik vind Wario Ware Smooth Moves anders wel echt een leuk, hysterisch spel (dat ik eigenlijk te weinig speel! Leuke partygame!) Ik ben dus zeker wel benieuwd naar deze nieuwe game, als het tenminste net zo gek is als Wario Ware Smooth Moves! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Maar dat is ook geen platformer hè. ;) De Wario Ware reeks vind ik ook wel vermakelijk. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:40
Razor.Timo schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:01:

Ik heb mij wii via scart aangesloten op onze plasma. Vanaf de plasma loopt er een rood/wit tulp naar de receiver. Deze zet het dan om in Dobly prologic. Met spellen werkt dit goed, maar filmpjes op youtube komen alleen door de center. Als ik de receiver dan op stereo zet doet hij het wel. Moet ik hem altijd blijven switchen of is hier een oplossing voor?
Waarom gebruik je geen componentkabel? Heb je aparte audio tulpjes direct uit je WII en meteen mooier beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Razor.Timo schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:01:

ik gok dat dat komt omdat het geluid mono is en prologic dat dan maar over de centre gooit :?
misschien kan je dat in je versterker instellen...

Maar nu ff een serieuze Wii vraag:
Hoe bevalt de Wii jullie? is het een gimmick die even leuk is maar daarna stof staat te happen of blijft het boeien.
Dit vraag ik met name aan de wat oudere (30+) Wii bezitters en mensen die niet een die-hard gamer zijn.
Ik had namelijk een PSP maar speelde daar eigenlijk te weinig mee, dus heb hem toen maar verkocht.
De spellentjes die ik wel leuk vond waren race spellen, en spellen als everybody golf, dus dat ligt denk ik wel in de lijn van de Wii..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:40
ToolkiT schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:03:
[...]
Maar nu ff een serieuze Wii vraag:
Hoe bevalt de Wii jullie? is het een gimmick die even leuk is maar daarna stof staat te happen of blijft het boeien.
Dit vraag ik met name aan de wat oudere (30+) Wii bezitters en mensen die niet een die-hard gamer zijn
....
Mijn schoonouders van 50+ vermaken zich al ruim 3 maanden met Wii-Sports en Mario Kart. Die hebben een WII gekocht omdat ik er een heb staan. Mij (28 jaar) verveeld het ook niet, ik vind de interactie erg leuk.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 28-05-2008 16:12 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Homebrew zien we hier liever niet besproken worden, laat staan specifieke vragen over spellen emuleren...