HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 06:19

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Excuus, ik had de reacties gelezen en ben later naar de site gegaan. Vervolgens postte ik hier weer met een quote op, ik dacht, dégene die me naar de site verwezen had. Helaas was hij niet dégene, maar waren er meerdere degenen, waaronder jij. Sorry :* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 13:17
Helaas is het oude onderscheid in framerate tussen PAL en NTSC ook doorgegaan in de HD standaarden.
Zie o.a.: Wikipedia: High Definition Video
Er dus zowel voor 720p als 1080i (en p) nog steeds verschil tussen US en Europese standaarden.
Volgens mij (maar dat is van mijn kant een aanname) kunnen LCD's en Plasma's beide aan.

Als je DVD's brand, wordt het materiaal gedowngrade naar SD (als het niet over Bluray gaat, tenminste) en moet je dus sowieso een keuze maken of je een NTSC of PAL DVD brandt. Ook dat hoeft niet perse problemen op te leveren, afhankelijk op wat voor DVD/Tv combinatie die DVD afgespeeld gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
-nevermind-

[ Voor 98% gewijzigd door Phusebox op 14-01-2009 10:33 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ScottB schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 06:23:

De broadcast standards is bij alle camera's NTSC. Ik neem aan dat ik problemen krijg met het direct op tv tonen van de opgenomen beelden als de tv Nederlands is ? En mocht ik de video monteren en daarna op dvd branden, ben ik dan van het probleem af ?

De FPS van de drie die ik nu vergelijk is me niet duidelijk. Die van de HG-10 is 60, de andere twee zijn onbekend. Wanneer ik ga zoeken wat de FPS van de andere camera's zijn, krijg ik verschillende resultaten. Op de ene site staat 60 en tijdelijk verbeterbaar naar 240(!), een andere zegt weer 24/25.. Wat moet ik nu geloven ? En hoe erg merk je het verschil tussen bijvoorbeeld 25 en 60 ? Als ik een sportwedstrijd wil filmen, is dat dan normaal te doen op 24/25 FPS of moet ik dan toch voor meer gaan ?

Daarnaast heb ik in de topicstarts van verschillende topics hier gelezen dat de grootte van de sensor de kwaliteit mede bepaalt. Verschilt die kwaliteit veel tussen een sensor van 33" en ééntje van 37" of hoef ik daar niet zo op te letten ?
Koop de camera voor de plaats waar je hem het meeste gebruikt. Koop je hem voor de EU, koop dan een PAL model, koop je hem voor de US koop dan een NTSC model. Verschillen zitten in de framerate. Voor de US zijn dat vaak 60i (interlaced), 30P (progressive) of 24P. Voor de EU zijn dat 25P en 50i. TVs spelen beide af net als de meeste DVD/ BR spelers. Je moet even oppassen met montagesoftware en met opnemen bij tl licht in het andere gebied (bij NTSC dus bij PAL). Vanwege een synch probleem knippert het licht een beetje ;) Verder zijn er weinig verschillen. Deze fpsen staan vast voor de standaard. Dit kun je dus niet hoger krijgen/ aanpassen.

De sensor grootte bepaalt de lichtsterkte. 1/3" is veel lichtsterker dan 1/6", maar bij subtiele verschillen moet de reviews lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 06:19

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ok, dus als ik het goed begrijp kan het niet veel kwaad om een NTSC-model te kopen ? Moderne tv's zouden het gewoon af moeten kunnen spelen en het is dus alleen oppassen met TL-licht ? Wat voor montage-problemen zou het op kunnen leveren ? Ik neem aan dat dat softwarematig is en dat dat dus op te lossen is door andere software te kopen/downloaden ?

De NTSC-versie van de SR-11 is hier namelijk zo'n $200 goedkoper dan de PAL-versie. Vraag me niet waarom, maar het is zo. Dat de sensorgrootte de lichtsterkte bepaalt weet ik, maar 't ging om het verschil tussen 1/33 en 1/37. Dat is in reviews niet te vinden, omdat mensen vaak maar één camera hebben en dus geen vergelijking kunnen maken tussen de verschillende lichtsterktes van twee camera's. Ik hoopte dat mensen hier dat wel konden, hoewel jullie ook maar één camera zullen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gaan we weer :)
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/product/3913_1C_hi_1231947708.jpg
Op iBood.
Voor €339,95

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is dat nou heel goedkoop of lijkt het maar zo?
Deze review is toch ook redelijk positief over deze compacte HD camera:
http://www.camcorderinfo....usion-amp-Comparisons.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 11:32
Ik heb zelf sinds kort de Sony camera de HDR-SR11e deze neemt bestanden op als HD-formaat met 5.1 geluid.

Nu wil ik deze bewerken met Vegas maar als ik Vegas deze laat omrekenen naar een ander bestand om deze te kunnen streamen naar mijn PS3.

Ik kies voor => Sony AVC => AVCHD 1920x1080PAL 5.1 Surround.

Maar naar een uurtje flink rekenen slaat hij vast en geeft hij dat er iets fout gaat met een "runtime error" en dat het programma abrupt is afgebroken.

Ik kan hem wel opslaan als een bestand zonder 5.1 en dan gaat het wel goed maar dat vind ik dan weer zonde, hebben jullie nog tips of andere programma die hier voor beter schikt zouden kunnen zijn.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zelf juli/ augustus een jaar weg naar China en wil daarvoor graag een nieuwe HD camera aanschaffen (ik beschik nu over een panasonic SDR-H250).

Na een hoop informatie over de nieuwste HD modellen opgedaan te hebben viel mijn oog op het nieuwe nog uit te komen model van Canon, de Vixia HF S10 of S100. Ik kon alleen niet vinden of de resolutie van dit model interlaced of progressive is. Weet iemand dit toevallig?

Verder begreep ik dat de fps bij NTSC modellen nog steeds hoger liggen dan bij de PAL modellen. Voor mij is het van belang dat de fps rate zo hoog mogelijk ligt. Moet ik het model dan in Amerika bestellen of is er ook een mogelijkheid om een NTSC model in Europa aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:40:
Ik kon alleen niet vinden of de resolutie van dit model interlaced of progressive is. Weet iemand dit toevallig?

Verder begreep ik dat de fps bij NTSC modellen nog steeds hoger liggen dan bij de PAL modellen. Voor mij is het van belang dat de fps rate zo hoog mogelijk ligt. Moet ik het model dan in Amerika bestellen of is er ook een mogelijkheid om een NTSC model in Europa aan te schaffen?
Beide hebben de mogelijkheid om op te nemen in 50i of 25P. Voor de NTSC modellen geldt 24P, 30P en 60i. Als je een NTSC model wilt hebben dan zul je hem uit de USA moeten halen. Mag ik wel even vragen waarom je perse een NTSC model wilt hebben. Ik snap namelijk niet waarom je zo graag een afwijkende framerate wilt hebben? 50i is namelijk snel genoeg voor beweging! NTSC modellen hebben problemen met de 50Hz frequentie van Europese verlichting.... (knipperen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:56:
[...]

Beide hebben de mogelijkheid om op te nemen in 50i of 25P. Voor de NTSC modellen geldt 24P, 30P en 60i. Als je een NTSC model wilt hebben dan zul je hem uit de USA moeten halen. Mag ik wel even vragen waarom je perse een NTSC model wilt hebben. Ik snap namelijk niet waarom je zo graag een afwijkende framerate wilt hebben? 50i is namelijk snel genoeg voor beweging! NTSC modellen hebben problemen met de 50Hz frequentie van Europese verlichting.... (knipperen dus)
Dat probleem heb je dan ook met een PAL camera in de US?

Lekker trouwens dat de prijzen omhoog gaan ipv omlaag... toch wel spijt dat ik dus niet voor 1 januari nog heb gekocht.

Ok dan, de HF S100 zie ik net staan voor 1500 euro :S

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 23-01-2009 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:56:
[...]

Het hoeft niet per se, maar ik heb begrepen dat hoe hoger de framerate ligt, hoe meer beelden je dus krijgt per seconde en dus hoe vloeiender bewegingen te zien zijn. Vooral met het werken met slow motion en snel bewegende beelden lijkt mij dit erg handig. Dan is een NTSC cam toch altijd beter dan een PAL cam met lagere framerate of begrijp ik dat nou verkeerd?

En wat bedoel je met een afwijkende framerate? Betekend dit dat de PAL hardware moeilijkheden met het capturen en afspelen van de film? Wat de 50hz frequentie betreft; je kunt in de elektronica winkels toch zo'n tussenswich kopen zodat de cam geen problemen heeft met het lichtnet? Dit levert dan geen problemen meer op met het aansluiten van de camera geloof ik.

Daarnaast zijn de prijzen erg aantrekkelijk met de lage dollarkoers. Zeker als je op sommige sites geen shipping costs betaald :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:41:
[...]

Daarnaast zijn de prijzen erg aantrekkelijk met de lage dollarkoers. Zeker als je op sommige sites geen shipping costs betaald :*)
Welke sites zijn dat dan? Lijkt me sterk namelijk. Hou je wel rekening met douanrechten en BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
M'n ouders willen al een tijdje een Full HD camcorder kopen (gezien we samsung lcd tv hebben die deze resoluties ondersteunt), maar de hoge prijzen vonden ze voorlopig erover. Gisterenavond kwam mijn vader thuis met een flyer van de Sony winkel (Leuven), die stelt dat van 19/01/2009 - 31/03/2009 een cash back actie (-100€) loopt op 3 Full HD modellen met harde schijf (HDR SR10E, SR11E, SR12E). Na wat on-line zoeken, bleek de sony webwinkel hem voor 899€ aan te bieden... terwijl een fotowinkel "Studio 73" (Geel, Turnhout, Mol) hem reeds voor € 579 te koop stelt. Dit gezegd zijnde, maakt het een eventuele aankoop exta interessant.

Alleen stelde ik me de vraag of 320€ onder de sony webwinkel prijs niet wat louche lijkt (of is sony gewoon pokkeduur) 8)7 De Sony HDR SR11E wordt op die Studio73 webwinkel dan weer voor € 949 aangeboden (€ 100 onder sony webwinkelprijs)

Studio73: http://www.studio73.be/53...10E_HDReady_HDD-Camcorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:12
CarLL schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:03:Alleen stelde ik me de vraag of 320€ onder de sony webwinkel prijs niet wat louche lijkt (of is sony gewoon pokkeduur) 8)7 De Sony HDR SR11E wordt op die Studio73 webwinkel dan weer voor € 949 aangeboden (€ 100 onder sony webwinkelprijs)

Als je in de startpost bij deze camera kijkt blijkt dat 'ie al rond 518 euro aangeboden wordt, prijs kan dus goed kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
CarLL schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:03:
M'n ouders willen al een tijdje een Full HD camcorder kopen (gezien we samsung lcd tv hebben die deze resoluties ondersteunt),
Even voor mijn beeldvorming: hoe wil je de beelden gaan afspelen op je TV? Rechtstreeks via de cam kan natuurlijk maar zolang je opslagmedium hebt... Voor HD-film afspelen heb je toch een Blu-ray of HDDVD-speler nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:12
Kan iemand mij vertellen welk geheugenkaartje ik nodig heb voor een Canon HF100.
Ik heb ergens op een forum zien staan dat je voor deze camera bv een
Transcend 16GB SDHC class 6 SD Card kunt gebruiken, maar deze heb je varierend in prijst van 35 euro tot bijna 60 euro, dus hier raak ik de draad een beetje kwijt. Er zit waarschijnlijk een snelheidsverschil tussen deze kaarten. Vind het ook een beetje zonde zo'n kaart te kopen die ik dan later niet blijk te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
miles schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:45:
Kan iemand mij vertellen welk geheugenkaartje ik nodig heb voor een Canon HF100.
Ik heb ergens op een forum zien staan dat je voor deze camera bv een
Transcend 16GB SDHC class 6 SD Card kunt gebruiken, maar deze heb je varierend in prijst van 35 euro tot bijna 60 euro, dus hier raak ik de draad een beetje kwijt. Er zit waarschijnlijk een snelheidsverschil tussen deze kaarten. Vind het ook een beetje zonde zo'n kaart te kopen die ik dan later niet blijk te kunnen gebruiken.
Liefst dus een class 6 kaartje, merk maakt dan in principe niet zoveel uit zolang je maar geen nep chinese rommel van ebay koopt. De class geeft de snelheid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
"Transcend 16GB SDHC class 6 SD Card" heb ik ook en werkt perfect, ook met de hoogste bitrate van 17mbit/sec. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
17 mbit/sec komt op iets meer dan 2 MB/s neer. Hiervoor hoef je dus niet eens een class6 kaartje te hebben; class4 is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
LoneGunman schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:42:
[...]

Even voor mijn beeldvorming: hoe wil je de beelden gaan afspelen op je TV? Rechtstreeks via de cam kan natuurlijk maar zolang je opslagmedium hebt... Voor HD-film afspelen heb je toch een Blu-ray of HDDVD-speler nodig
In de woonkamer staat een samsung hd ready tv, dewelke helaas niet over hdmi (wel dvi) beschikt. Sinds deze week heb ik een samsung t240 (1920x1200) in de pc kamer en na enkele blu-ray trailers te hebben bekeken, overweeg ik de aankoop van een blu ray schrijver +-150euro) zeer sterk :) Hoewel de t240 ook een hdmi aansluiting heeft.. Ik neem aan dat ik gemonteerde hd beelden, kan samenvoegen tot een bestandsformaat dat de pc af kan spelen, zoals ik dat nu reeds enige tijd doe met Pinnacle studio 12 ultimate, toch?

Verder heb ik 2x Samsung spinpoint's 640GB steken waarvan momenteel 75% over is, sow :9

[ Voor 30% gewijzigd door CarLL op 28-01-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
CarLL schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:49:
[...]

Ik neem aan dat ik gemonteerde hd beelden, kan samenvoegen tot een bestandsformaat dat de pc af kan spelen, zoals ik dat nu reeds enige tijd doe met Pinnacle studio 12 ultimate, toch?

Verder heb ik 2x Samsung spinpoint's 640GB steken waarvan momenteel 75% over is, sow :9
Ja hoor, je kunt er gewoon h.264 files van bakken op 720p, 1080i/p. Zonder tussenkomt van je PC heb je wel een Blu-rayspeler (en brander...) nodig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je kiest voor een BR speler dan hoef je alleen maar te kiezen voor exporteren naar AVCHD disc. Dit mag een BR schijfje zijn, maar kan net zo goed op DVD. Je kunt dus HD materiaal in AVCHD formaat op een DVD branden die iedere BR speler zonder morren afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ouch 1100 dollar voor de HF S100, mijn droom camera... Komt in maart uit, ik heb em in mei nodig, dan is ie misschien 100-200 euro gezakt max. Dus dan altijd nog 900 tegen 500 voor een hf100

Damn, lijkt erop dat ik het maar met een hf100 moet doen. De HF200 lijkt me eerder een stap terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 15:38
Ok, ik zit al een tijdje te kijken voor een HD videocamera. Nu zie ik op de canon ebay outlet store de HV20 voor erg lage prijzen weggaan. Dit zijn refurbished modellen maar met 1 jaar garantie. Je krijgt ze voor een stuk beneden de 300 euro. Ik heb de reviews van de hv20 bekeken en die zijn positief. Maar je zit natuurlijk wel met tapes, maar dat is voor mij denk ik geen groot probleem. Hebben jullie nog andere zaken/aandachtspunten die ik in mijn afweging mee kan nemen?

[ Voor 7% gewijzigd door vandermark op 07-02-2009 11:44 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Laatst online: 23-02-2024
Arie26 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 06:28:
Ik heb zelf sinds kort de Sony camera de HDR-SR11e deze neemt bestanden op als HD-formaat met 5.1 geluid.

Nu wil ik deze bewerken met Vegas maar als ik Vegas deze laat omrekenen naar een ander bestand om deze te kunnen streamen naar mijn PS3.

Ik kies voor => Sony AVC => AVCHD 1920x1080PAL 5.1 Surround.

Maar naar een uurtje flink rekenen slaat hij vast en geeft hij dat er iets fout gaat met een "runtime error" en dat het programma abrupt is afgebroken.

Ik kan hem wel opslaan als een bestand zonder 5.1 en dan gaat het wel goed maar dat vind ik dan weer zonde, hebben jullie nog tips of andere programma die hier voor beter schikt zouden kunnen zijn.
Welke sony vegas versie gebruik je? 8.0a,b of c? ik heb zelf namelijk lange tijd 8.0a gebruikt in combinatie met mijn Sony HDR-SR10e, echter gaaf dit ook problemen met andere video formaten en 3d overgangen incombinatie met foto's... Nu ik 8.0c is het grootste gedeelte van de problemen opgelost, wellicht even de versie uppergraden.

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:52:
Als je kiest voor een BR speler dan hoef je alleen maar te kiezen voor exporteren naar AVCHD disc. Dit mag een BR schijfje zijn, maar kan net zo goed op DVD. Je kunt dus HD materiaal in AVCHD formaat op een DVD branden die iedere BR speler zonder morren afspeelt.
thx voor de info!

Ik denk eraan een blu ray brander te kopen.. Her en der lees ik dat LG een externe brander heeft uitgebracht die redelijk goedkoop is+vrij goed presteert, hoewel ik natuurlijk ook die "avchd" bestanden kan plaatsen op m'n 1TB HDD en deze aansluiten aan de Popcorn Hour A100 (mits die avchd ondersteunt off course). Standalone blu ray speler zijn me dunkt momenteel nog te duur (+-300euro :| ) en voor intern pc gebruik zou ik dan weer een 15l hdmi kabel nodig hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

CarLL schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:01:
[...]thx voor de info!

Ik denk eraan een blu ray brander te kopen.. Her en der lees ik dat LG een externe brander heeft uitgebracht die redelijk goedkoop is+vrij goed presteert, hoewel ik natuurlijk ook die "avchd" bestanden kan plaatsen op m'n 1TB HDD en deze aansluiten aan de Popcorn Hour A100 (mits die avchd ondersteunt off course). Standalone blu ray speler zijn me dunkt momenteel nog te duur (+-300euro :| ) en voor intern pc gebruik zou ik dan weer een 15l hdmi kabel nodig hebben)
U zegt? ;)
Afbeeldingslocatie: http://image.redblue.de/doi/pbdmz-pixelboxx-15278690/NL_MM_FOLDER
Wel bij de Media Markt in Utrecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

En vandaag bij www.pricex.nl:
SAMSUNG BDP1500 + gratis Blu-ray DVD 'I am Legend'
€149,00
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Laatst online: 01-09 10:04
CarLL schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:03:
M'n ouders willen al een tijdje een Full HD camcorder kopen (gezien we samsung lcd tv hebben die deze resoluties ondersteunt), maar de hoge prijzen vonden ze voorlopig erover. Gisterenavond kwam mijn vader thuis met een flyer van de Sony winkel (Leuven), die stelt dat van 19/01/2009 - 31/03/2009 een cash back actie (-100€) loopt op 3 Full HD modellen met harde schijf (HDR SR10E, SR11E, SR12E). Na wat on-line zoeken, bleek de sony webwinkel hem voor 899€ aan te bieden... terwijl een fotowinkel "Studio 73" (Geel, Turnhout, Mol) hem reeds voor € 579 te koop stelt. Dit gezegd zijnde, maakt het een eventuele aankoop exta interessant.

Alleen stelde ik me de vraag of 320€ onder de sony webwinkel prijs niet wat louche lijkt (of is sony gewoon pokkeduur) 8)7 De Sony HDR SR11E wordt op die Studio73 webwinkel dan weer voor € 949 aangeboden (€ 100 onder sony webwinkelprijs)

Studio 73 is een winkel die erg bekend is in de streek en een erg goede reputatie geniet.
This deal is legit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om weer even Ontopic te komen:

ik heb een HD videocamera van Aiptek, het beeld is 720HD, hij koste 80 euro'tjes. ik verwachte er niet echt veel van voor dat geld, maar vond het wel de moeite om te proberen. Het HD beeld is opmerkelijk goed voor zo'n prul, alleen het is jammer dat het geluid voor loopt op het beeld. Ik film nu meestal op AVI. deze kwaliteit is ook super goed en ik heb er al veel plezier van gehad. foto's maakt hij met 12MP en ook daar stond ik van te kijken. jammer is ook dat er geen Licht bij je film zit, de camera is alleen voorzien van een nachtmodus en een flitser voor de foto's.

Niet echt een aanrader, maar wel een leuke gadget voor uitstapjes. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/97/aiptek-hd-camcorder.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 07:20:
Om weer even Ontopic te komen:

ik heb een HD videocamera van Aiptek, het beeld is 720HD, hij koste 80 euro'tjes. ik verwachte er niet echt veel van voor dat geld, maar vond het wel de moeite om te proberen. Het HD beeld is opmerkelijk goed voor zo'n prul, alleen het is jammer dat het geluid voor loopt op het beeld. Ik film nu meestal op AVI. deze kwaliteit is ook super goed en ik heb er al veel plezier van gehad. foto's maakt hij met 12MP en ook daar stond ik van te kijken. jammer is ook dat er geen Licht bij je film zit, de camera is alleen voorzien van een nachtmodus en een flitser voor de foto's.

Niet echt een aanrader, maar wel een leuke gadget voor uitstapjes. ;)

[afbeelding]
Kun je wat buiten opgenomen materiaal posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in HD neem ik aan?

Ik zal morgen (overdag eens een filmpje maken en op Youtube zetten, Dat kan tegenwoordig ook in HD) Correct me if im wrong!?

Opgenomen video's zijn ook in MP4 formaat, dit is soms wel vervelend met bewerkingsprogramma's e.d. je kan ze natuurlijk wel converten, maar hier gaat soms toch wat kwaliteit verloren.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:32:
in HD neem ik aan?

Ik zal morgen (overdag eens een filmpje maken en op Youtube zetten, Dat kan tegenwoordig ook in HD) Correct me if im wrong!?

Opgenomen video's zijn ook in MP4 formaat, dit is soms wel vervelend met bewerkingsprogramma's e.d. je kan ze natuurlijk wel converten, maar hier gaat soms toch wat kwaliteit verloren.
Ja, in HD. Ben benieuwd naar de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm als ik dit zo zie:

http://www.amazon.de/dp/B...AKR8XB7XF&tag=idealode-21

Dan denk ik; 1299 voor een HF S100 of 550 voor een HF100... keuze snel gemaakt lijkt me. Ik krijg elke week meer spijt dat ik hem niet voor 1 januari heb gekocht toen ie 440 was :(

En dit dan:
http://www.amazon.de/gp/p...-de&qid=1234856538&sr=1-1
De HF200 in zwart is €899,- en in grijs €749,- ??
Welke idioot betaald er 150 euro voor een ander kleurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is wel even raar, hoe moet je een hd bestand bij youtube uploaden... want ik heb net een hd filmpje geupload maar hij maakt er wel zo'n klote kwaliteit van... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is niet mijn filmpje, maar het is wel dezelfde camera, http://www.youtube.com/watch?v=3kLY03WfzCY

Bron: Youtube.nl gebruik de optie om in HD te kijken!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 13:17
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:45:
dit is wel even raar, hoe moet je een hd bestand bij youtube uploaden... want ik heb net een hd filmpje geupload maar hij maakt er wel zo'n klote kwaliteit van... :S
Heb ik laatst ook geprobeerd, het moet echt een HD clip zijn, om het in HD op Youtube te krijgen. Volgens mij was zelfs 720p niet genoeg, maar moest het 1080i zijn. Anders maakt Youtube er gewoon een SD clip van.
Wat heb jij ge-upload?

Verwijderd

een MP4 bestand, dat is de standaard waar de camera hem in op slaat. hij is inderdaad 720p, mischien converten ofzo. *(ik denk dat ik het addertje onder het gras heb gevonden in dit apparaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb net even op de canon site de nieuwe HF200, HF S100 en oude HF100 vergeleken, maar volgens mij kan ik toch maar beter bij de oude serie blijven wat betreft ruis en lichtgevoeligheid:

HF 100: min. 0,2 lux
HF 200: min. 0,4 lux
HF S100: min. 0,3 lux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Phusebox schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:34:
Ik heb net even op de canon site de nieuwe HF200, HF S100 en oude HF100 vergeleken, maar volgens mij kan ik toch maar beter bij de oude serie blijven wat betreft ruis en lichtgevoeligheid:

HF 100: min. 0,2 lux
HF 200: min. 0,4 lux
HF S100: min. 0,3 lux
Dit zijn alleen de waarden vanaf welke de camera een plaatje laat zien. Dit is niet perse een maat voor de kwaliteit bij bijvoorbeeld 20 lux (erg weinig licht). Ik kan mij ook niet voorstellen dat de HFS100 minder zal zijn dan de HF100 (check die lens eens!). De HF200 krijgt een kleinere sensor en dat is dus wel logisch.

Ik bedenk me nu dat het aantal photosites op die sensor wel enorm omhoog gaat. Wellicht is de HF100 toch beter. Toch zou ik een voorkeur hebben voor de HFS100 vanwege de opties op de camera. Uiteindelijk denk ik dat ik van de nieuwe generatie de Pansonic TM300 het meest interessant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
Gisterenavond de bij Studio73 bestelde Sony HDR SR10E gaan afhalen, wauw wat een prachtige kwaliteit (full hd) :P

Welke software kan ik best gebruiken om avchd te monteren? Schijnt dat Pinnacle Studio 12 Ultimate soms durft vastlopen. Adobe Premiere Pro of Sony Vegas betere keuze of kan het goedkoper/eenvoudiger?

specs
cpu: e8400 @3Ghz
ram: 4gb corsair

[ Voor 6% gewijzigd door CarLL op 20-02-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vegas is toch niet heel erg duur? Een beetje spartaans, maar erg stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
martin2005 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:36:
[...]

Heb ik laatst ook geprobeerd, het moet echt een HD clip zijn, om het in HD op Youtube te krijgen. Volgens mij was zelfs 720p niet genoeg, maar moest het 1080i zijn. Anders maakt Youtube er gewoon een SD clip van.
Wat heb jij ge-upload?
Voor de HD-versie moet je minimaal een bestand van 1280x720 uploaden. Ik gebruik zelf altijd 1280x720, h264, 25fps (720p dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

CarLL schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 21:12:
Gisterenavond de bij Studio73 bestelde Sony HDR SR10E gaan afhalen, wauw wat een prachtige kwaliteit (full hd) :P

Welke software kan ik best gebruiken om avchd te monteren? Schijnt dat Pinnacle Studio 12 Ultimate soms durft vastlopen. Adobe Premiere Pro of Sony Vegas betere keuze of kan het goedkoper/eenvoudiger?

specs
cpu: e8400 @3Ghz
ram: 4gb corsair
Magix videodeluxe misschien, hier is een testversie:
http://www.magix.com/nl/g...versies/alle-testversies/
Ik weet alleen niet hoe goed en stabiel videodeluxe is met AVCHD.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Prijzen Canon HF200:
http://www.kieskeurig.nl/...0/prijzen/305291/#prijzen

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 21-02-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
vandermark schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:44:
Ok, ik zit al een tijdje te kijken voor een HD videocamera. Nu zie ik op de canon ebay outlet store de HV20 voor erg lage prijzen weggaan. Dit zijn refurbished modellen maar met 1 jaar garantie. Je krijgt ze voor een stuk beneden de 300 euro. Ik heb de reviews van de hv20 bekeken en die zijn positief. Maar je zit natuurlijk wel met tapes, maar dat is voor mij denk ik geen groot probleem. Hebben jullie nog andere zaken/aandachtspunten die ik in mijn afweging mee kan nemen?
Ik kan het wel aanraden. Ik heb er naar aanleiding van jouw tip hier (bedankt!) een besteld, en hij werd snel geleverd en is in prima staat. Totaal geen gebruikssporen maar dat kan bij andere exemplaren natuurlijk wel zo zijn, er staat bij dat dat mogelijk is.

Ze komen alleen wel altijd tussen de 330 en 380 euro uit (kijk maar naar de afgeronde veilingen, er is er de laatste maand geen enkele weg gegaan voor onder de 330). Maar het blijft veel goedkoper dan een HV30 of 40, die niet zo heel veel meer bieden wat voor mij interessant was.

Je zit inderdaad wel met bandjes en bovendien is het apparaat vrij groot in vergelijking met de HDD en SD camcorders. Vind ik zelf niet echt een nadeel, maar jij misschien wel. Ik merk ook dat je het loopwerk van de tape duidelijk hoort op de opnamen dus een externe microfoon is toch wel een vereiste. Ik vind de beeldkwaliteit wel uitstekend. Maargoed reviews zijn er genoeg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:43

Stoney3K

Flatsehats!

GekkePrutser schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:54:
[...]

Ik kan het wel aanraden. Ik heb er naar aanleiding van jouw tip hier (bedankt!) een besteld, en hij werd snel geleverd en is in prima staat. Totaal geen gebruikssporen maar dat kan bij andere exemplaren natuurlijk wel zo zijn, er staat bij dat dat mogelijk is.

Ze komen alleen wel altijd tussen de 330 en 380 euro uit (kijk maar naar de afgeronde veilingen, er is er de laatste maand geen enkele weg gegaan voor onder de 330). Maar het blijft veel goedkoper dan een HV30 of 40, die niet zo heel veel meer bieden wat voor mij interessant was.

Je zit inderdaad wel met bandjes en bovendien is het apparaat vrij groot in vergelijking met de HDD en SD camcorders. Vind ik zelf niet echt een nadeel, maar jij misschien wel. Ik merk ook dat je het loopwerk van de tape duidelijk hoort op de opnamen dus een externe microfoon is toch wel een vereiste. Ik vind de beeldkwaliteit wel uitstekend. Maargoed reviews zijn er genoeg te vinden.
Ik heb goede ervaringen met de HV20 en ik raad hem zeker aan als je meer hobbymatig met video aan de slag gaat. Als je HDV een nadeel vindt, dan vergelijk in een montageprogramma maar eens een stuk AVCHD film met een stuk HDV footage. De compressieverhouding op HDV is een stuk lager, daardoor kan er minder video op per GB, maar het levert wel betere beeldkwaliteit op (vooral in de chroma). Als je met FX aan de slag gaat of gaat keyen kun je daar heel veel uithalen.

De lompheid van het apparaat valt, als je het met een XM2 of een XH-A1 vergelijkt nogal mee. Goed, hij past niet in een jaszak, maar de HV20 is groot genoeg om goed in je hand te passen en stabiele shots te maken. En de AV-in vind ik persoonlijk ook een goeie plus, sinds het geluid van camcorders altijd (en ik zeg altijd) prut is.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AV-in =/= mic in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Sorry, my bad. De HV20 heeft een AV-out en mic-input, die met wat gepuzzel ook als line te gebruiken is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
Beste tweakers,

ben al een tijdje op zoek naar een goede HD cam voor wat hobbymatige opnames.
Kwaliteit is voor mij erg belangrijk.

Heb veel gelezen en komt toch wat tot de conclusie dat opnames op mini DV bandjes nog steeds het beste resultaat geven. Opname op ander formaat gebeurt toch altijd met compressie, en dat wil ik liever niet.

Ik kan een overjarig model van Sony, de HDR-HC5E voor ongeveer 500 euro aanschaffen, dit model is uit 2007/2008 en wordt goed getest in verschillende testen.

Heeft iemand ervaring met deze cam of een tip voor aanchaf van een andere cam?

Is er kwalitatief veel verschil te zien in opnames gemaakt met mini DV of opnames opgeslagen op HDD of memory kaart?

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[b][message=31578808,noline]Is er kwalitatief veel verschil te zien in opnames gemaakt met mini DV of opnames opgeslagen op HDD of memory kaart?
Opnames van een HDD hebben ongeveer de kwaliteit van een HD-aflevering die je downloadt. Opnames op HDV band hebben de kwaliteit van HD uitzendingen van de (digitale) schotel.

Qua editing maakt het overigens meer uit geloof ik, HDV is veel beter te monteren dan AVCHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Los van dat het eerste deel van je antwoord een mening is en geen feit gaat het over de vraag of de HC5 een goede camera is. Het antwoord daarop is ja, al zou ik even nakijken of ie een optische beeldstabilisator heeft en indien dit niet het geval is even lezen of dit een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:36:
Los van dat het eerste deel van je antwoord een mening is en geen feit gaat het over de vraag of de HC5 een goede camera is. Het antwoord daarop is ja, al zou ik even nakijken of ie een optische beeldstabilisator heeft en indien dit niet het geval is even lezen of dit een probleem is.
Volgens de specs alleen een elektronische (Super SteadyShot). Verder ook geen Audio-in, dus als je hobbymatig wil filmen zul je geluid apart op moeten nemen.

Misschien dat je kan kijken naar een refurbished HV20 (links naar eBay winkel hierboven), goeie camera op HDV voor weinig geld, met alles handmatig instelbaar en audio-ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb dus ook nog steeds geen HD camera, wordt nu wel tijd, heb 'm in april nodig.

Ik overweeg de Canon HF100, Canon HF200 en nu twijfel ik ook of ik niet toch een HDV camera moet overwegen als de kwaliteit hiervan beter is met editten.

Mijn budget is 500-700 euro, dus helaas valt daarmee mijn droomcamera de HF S100 af. Hiermee had ik meteen mijn fotocamera thuis kunnen laten maar ja, die kost dus bijna het dubbele van mijn budget.

Of toch de SC-HMX20C van Samsung... volgens bepaalde mensen zelfs beter dan een HV20 van Canon

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 03-03-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
sfinx333 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:03:
Ik kan een overjarig model van Sony, de HDR-HC5E voor ongeveer 500 euro aanschaffen, dit model is uit 2007/2008 en wordt goed getest in verschillende testen.

Heeft iemand ervaring met deze cam of een tip voor aanchaf van een andere cam?

Is er kwalitatief veel verschil te zien in opnames gemaakt met mini DV of opnames opgeslagen op HDD of memory kaart?
Ik gebruik 2 HC5's, briljante camera, en ik hem ze juist gekocht OMDAT er geen OIS op zit (OIS icm enige vorm van high speed sport - skydiven, motorrijden oid = bagger). De HC5 is de meest gebruikte camera voor skydivers :-) Nieuw was hij tot 400 euro, dus voor 500 euro moet ie wel nieuw/zgan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
het feit dat er geen microfoon ingang op zit stoort mij nog het meeste.

Die andere cam, een refurbished HV20 lijkt me op zich ook wel wat alleen schijnt deze niet zo goed te presteren als een Sony HC5, wellicht dat iemand daar ook wat over kan zeggen?

Wie heeft er een goed adres waar die dingen zijn af te halen? (mag wel per pm)

en wat zijn goede sites waar cams op getest worden?

[ Voor 7% gewijzigd door sfinx333 op 03-03-2009 20:54 ]

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
dragon2 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:35:
[...]
Ik gebruik 2 HC5's, briljante camera, en ik hem ze juist gekocht OMDAT er geen OIS op zit (OIS icm enige vorm van high speed sport - skydiven, motorrijden oid = bagger). De HC5 is de meest gebruikte camera voor skydivers :-) Nieuw was hij tot 400 euro, dus voor 500 euro moet ie wel nieuw/zgan zijn.
OIS is vrijwel altijd uit te zetten, zelfde geld voor voor EIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@phusebox: HDV editten gaat makkelijker dan AVCHD. Voor de rest zijn er voor de consument geen nadelen.

@dragon2: je hebt helemaal gelijk mbt de toepassingen, maar voor de meeste mensen is OIS van toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:55:
@phusebox: HDV editten gaat makkelijker dan AVCHD. Voor de rest zijn er voor de consument geen nadelen.
Ok, maar met een Core i7 2.4ghz en 6gb ram moet het toch wel lukken om avchd te editten niet?
Ik maak alleen maar wat vakantievideo's maar wil er wel altijd wat moois van maken en de kleuren wat aanpassen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:55:
Euh, de beeldkwaliteit? AVCHD heeft een veel hogere compressieratio (op MPEG-4) dan HDV (MPEG-2). Een uur HDV neemt al gauw zo'n 20-40GB in beslag, terwijl een uur AVCHD een paar GB is. Dus of je het in de beeldkwaliteit gaat zien? Ik wil best screenshots plaatsen, maar ik kan het in ieder geval wel duidelijk zien als ik een goed scherm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Stoney3K schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 00:10:
[...]

Euh, de beeldkwaliteit? AVCHD heeft een veel hogere compressieratio (op MPEG-4) dan HDV (MPEG-2). Een uur HDV neemt al gauw zo'n 20-40GB in beslag, terwijl een uur AVCHD een paar GB is. Dus of je het in de beeldkwaliteit gaat zien? Ik wil best screenshots plaatsen, maar ik kan het in ieder geval wel duidelijk zien als ik een goed scherm heb.
Ja maar dat is ook meteen een nadeel. Ik vind mijn standaard DV bestanden al huge als ik ze importeer.
En 30 gb per uur? Dat betekend dat ik meteen maar een terabyte erbij moet kopen voor backups.

Ik vraag me af of je het verschil ziet op een zeg 40" hdtv op normale (2-3meter) kijkafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
[...]

Een uur HDV is 12 GB (25 mbps).

AVCHD editten op een i7 met 6 gb werkt (heb net een nieuwe), alleen HDV editten op een C2D gaat nog beter zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Shooting in 30P and 24P has little effect on color and sharpness in this light. On the whole, 24P looks much better than on previous Canon AVCHD models. If you’ll recall, we slammed the HG10 and HR10’s performance in 24P mode, and we weren’t alone. The new bitrate seems to have made a positive impact. The HF10 is the first Canon AVCHD to offer 30P. We did extensive testing on the HV30 earlier this year and were quite pleased. The HF10 matched it in all important regards.

Outside of the lab, we found several interesting results. Shooting in 60i mode outside on a cloudy day, we saw very little difference between the HV20, last year’s Camcorder of the Year, and the HF10. This includes color, motion, sharpness, and compression artifacting. No one could be more surprised than us, the very people warning others off of AVCHD for the last two years. We shot identical scenes with the HV20 in one hand and the HF10 in the other. Looking very, very closely, we could see some instances when the HV20 looked sharper during panning. There was more ghosting along high contrast areas on the HF10, as well. These differences were so slight that the most consumers will not see a difference.

In indoor shooting, with moderate light, again we saw very little difference. The sensitivity in low light is reduced with the smaller imager, but the sharpness looks great.
Bovenstaande is een citaat (en niet eens een selectieve) uit de review van de HF10. Zie de pagina voor voorbeelden. Op basis van wat ik heb gezien zou ik kiezen voor het gemak van opnemen op flash geheugen.

Op het gebied van low-light:
The second part of the low light test involves shooting an X-Rite Color Checker chart at an even 60 lux, then exporting frames to Imatest imaging software for analysis on color accuracy, noise, and saturation. We found the Canon HF10 produces a color error of 11.9, which is less accurate than the HG10 and HR10. The noise measures an average of 1.13 percent. This confirms what we were expecting – the new, smaller imager produces more noise than its AVCHD predecessors. The HG10 and HR10 produce an average 0.8 to 0.9 percent under the same conditions. Interestingly, the HV20 and HV30, using HDV compression, produce more noise than any of them. Finally, the saturation of the HF10 measures 74.86 percent, which is lower than any of the older Canons.

These same tests were performed in the camcorder's alternate frame rates. In 1080/30P mode, the HF10 produces a color error of 9.3, a noise score of 1.63 percent, and a saturation of 91.32 percent.

In 1080/24P, the camcorder produces a color error of 8.95, a noise score of 1.095 percent, and a saturation of 94.81 percent.

The third test measures sensitivity. We shoot the DSC Labs ChromaDuMonde chart while slowly and steadily lowering the light, until the camcorder can produce a maximum outputted exposure of 50 IRE (according to a waveform monitor). Shooting in 1080/60i mode, the Canon HF10 is able to produce 50 IRE at 10 lux. The HG10, HR10, and HV30 are able to do the same thing in only 8 lux, which again demonstrates that the smaller imager is having a negative impact on low light performance.

The sensitivity test was also performed in 1080/30P and 1080/24P. In 30P mode, the Canon HF10 is capable of producing 50 IRE at 6 lux. In 24P mode, it produces the same results with 4 lux of light.
Zeg het maar. Ik vind de verschillen niet groot genoeg om te beginnen met "Euh, de beeldkwaliteit". Daarnaast vind ik dat je onterecht de compressie aanvalt. Dit zou met name zichtbaar moeten zijn in bewegingen. Over de compressie wordt gezegd:
This increased bitrate, matched with some good processing, seems to have done wonders for video quality. We shot the HF10 in a direct side-by-side with the Canon HV20 (Review, Specs, Recent News, $903) and were thoroughly impressed. It was difficult to tell the difference in some instances – certainly a first for AVCHD.
Ik ben het met je eens dat voor de allerbeste beeldkwaliteit je terecht komt bij de Sony HC of de Canon HV serie, maar het gebruik van een loopwerk en de grootte van de bestanden zouden voor mij een barriere vormen waarbij ik graag 2% beeldkwaliteit inlever voor heel veel gemak (en nee, ik heb helemaal geen problemen met het monteren van AVCHD).

Edit:
LoneGunman schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:55:

Een uur HDV is 12 GB (25 mbps).

AVCHD editten op een i7 met 6 gb werkt (heb net een nieuwe), alleen HDV editten op een C2D gaat nog beter zelfs.
De nieuwste AVCHD modellen filmen inmiddels ook op 25 mbit/s. Eventuele verschillen uit bovenstaande review zullen dus alleen maar kleiner worden. Daarnaast zijn de bestanden dus even groot ;) Overigens heeft AVCHD een heel belangrijk voordeel boven HDV; het vormt een integraal onderdeel van de BR standaard.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Hoe bevalt deze:

Sony HDR-UX3
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:19:
[...]

[...]

Bovenstaande is een citaat (en niet eens een selectieve) uit de review van de HF10. Zie de pagina voor voorbeelden. Op basis van wat ik heb gezien zou ik kiezen voor het gemak van opnemen op flash geheugen.

Op het gebied van low-light:

[...]

Zeg het maar. Ik vind de verschillen niet groot genoeg om te beginnen met "Euh, de beeldkwaliteit". Daarnaast vind ik dat je onterecht de compressie aanvalt. Dit zou met name zichtbaar moeten zijn in bewegingen. Over de compressie wordt gezegd:

[...]

Ik ben het met je eens dat voor de allerbeste beeldkwaliteit je terecht komt bij de Sony HC of de Canon HV serie, maar het gebruik van een loopwerk en de grootte van de bestanden zouden voor mij een barriere vormen waarbij ik graag 2% beeldkwaliteit inlever voor heel veel gemak (en nee, ik heb helemaal geen problemen met het monteren van AVCHD).

Edit:

[...]

De nieuwste AVCHD modellen filmen inmiddels ook op 25 mbit/s. Eventuele verschillen uit bovenstaande review zullen dus alleen maar kleiner worden. Daarnaast zijn de bestanden dus even groot ;) Overigens heeft AVCHD een heel belangrijk voordeel boven HDV; het vormt een integraal onderdeel van de BR standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Stoney3K schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:58:
[...]Misschien dat je kan kijken naar een refurbished HV20 (links naar eBay winkel hierboven), goeie camera op HDV voor weinig geld, met alles handmatig instelbaar en audio-ingang.
Ik kan je deze tip aanraden.

* Gutteguttegut is sinds vandaag ook de gelukkige bezitter van zo'n "refurbished" HV20. :*)

Maar... als dit refurbished is.....zit een nieuwe dan in een vergulde doos? :?

Nu even op zoek naar goedkope Panasonic miniDV bandjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hoeft heus niet mijn hele post die niets met jouw vraag te maken heeft te citeren hoor ;)

Kijk hier maar eens en extrapoleer de data maar een beetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 09:07
Ik wil een goedkope camera kopen van rond de €100 waar ik niet echt voorzichtig mee hoeft te doen, ik dacht eigenlijk aan de Toshiba Camileo Pro HD maar kan jammer genoeg alleen youtube filmpjes vinden die natuurlijk sowieso slechtere kwaliteit hebben.
Dus ik vroeg me af of iemand deze heeft en nog wat sample video's heeft.

Of is er nog een mooie aanbieding voor een betere camera zoals deze:
Gutteguttegut schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:53:
Alleen morgen bij Media Markt.
[afbeelding]
De Toshiba Camileo H10 voor €111,-
(zie de kadogala aanbieding)

Specs:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
In mijn quest naar een goede HD camera ben ik overigens tot de ontdekking gekomen dat Canon's HF10 beter beeld heeft dan de HF100. Dit constateren verschillende sites. Canon beweert dat er dezelfde hardware in zit, maar ergens moet er toch iets anders zijn dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kadooosh schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:40:
Ik wil een goedkope camera kopen van rond de €100 waar ik niet echt voorzichtig mee hoeft te doen, ik dacht eigenlijk aan de Toshiba Camileo Pro HD maar kan jammer genoeg alleen youtube filmpjes vinden die natuurlijk sowieso slechtere kwaliteit hebben.
Dus ik vroeg me af of iemand deze heeft en nog wat sample video's heeft.

Of is er nog een mooie aanbieding voor een betere camera zoals deze:
Op basis van de youtube filmpjes kun je wel eea concluderen van de camera. Korte samenvatting: zelfs 111 euro is weggegooid geld. Het is een Chinees OEM apparaat dat PAL interpoleert naar 720P en ik heb nog nooit een camera gezien met een dergelijk slechte witbalans. Kijk liever eens naar Sanyo modellen. Die schijnen stukken beter te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 09:07
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:51:
[...]

Op basis van de youtube filmpjes kun je wel eea concluderen van de camera. Korte samenvatting: zelfs 111 euro is weggegooid geld. Het is een Chinees OEM apparaat dat PAL interpoleert naar 720P en ik heb nog nooit een camera gezien met een dergelijk slechte witbalans. Kijk liever eens naar Sanyo modellen. Die schijnen stukken beter te zijn!
Ben er ook achter gekomen na het kijken van deze review van de h10
http://www.youtube.com/watch?v=qqMDa3wM4uI _/-\o_

Neem aan dat de pro hd niet beter is ;) waarschijnlijker slechter.. is nog goedkoper.
Ik zoek nog wel even verder :).

Belachelijk trouwens dat het niet eens echt hd is... zo kan ik ook wel van me €5 webcam hd beelden halen 8)7 .
Moet ze alleen ff uitrekken :+ .

[ Voor 9% gewijzigd door kadooosh op 11-03-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Phusebox schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:58:
In mijn quest naar een goede HD camera ben ik overigens tot de ontdekking gekomen dat Canon's HF10 beter beeld heeft dan de HF100. Dit constateren verschillende sites. Canon beweert dat er dezelfde hardware in zit, maar ergens moet er toch iets anders zijn dus...
Kun je die sites hier ook nog even opnoemen? Ik was van plan een HF100 aan te schaffen, maar hierdoor ga ik weer twijfelen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Strangely, there was a small but noticeable difference in image quality between this and the Canon HF10. Even though they share the same imaging set, the HF100 lacked as much fine detail in towards the edges of the shot. In the middle, the sharpness looked the same, but the blacks were noisier and not as even as they were on the HF10. There was a hint of this in bright light, but it became more pronounced when the lights dropped.
http://www.camcorderinfo....iew-35094/Performance.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Een paar reviews; waarin de nieuwe Panasonic beter uit de verf komt dan de high-end consumer camera van Canon:

http://www.computerbild.d...ic-HDC-SD300-4058121.html

http://www.computerbild.d...egria-HF-S10-4092965.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nog meer reviews:

Canon HF S10: http://videofilmen.schiel...ikel_PDFs/vif20903024.pdf

Panasonic HD-SD300 : http://videofilmen.schiel...ikel_PDFs/vif20903020.pdf

Hmm de nieuwe Canon lijkt dus wat problemen te hebben qua beeldkwaliteit, voor mij staat de Panasonic nu op 1 met stip. Even afwachten wat Sony doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Lennart_1337 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:45:
[...]

OIS is vrijwel altijd uit te zetten, zelfde geld voor voor EIS
Ja slimmerik, maar OIS i.c.m. met highspeed sport = bagger OOK AL STAAT IE UIT. Dat is dus het verschil tussen EIS en OIS: EIS kan uit als je er last van hebt en is dan ook echt uit, OIS kan uit MAAR KAN NOG STEEDS BEWEGEN. En dat doet ie dus ook vaak als je er maar genoeg trilling tegenaan gooit. Ken al diverse mensen die hun CX6/7/11/12 opengemaakt hebben en het OIS vast-ge-superglued hebben, met danweer opstart errors als gevolg dus alleen daarom al niet aan te raden.

Gelukkig heb ik net een nieuwe CX105, met <jippie> EIS erop :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Poeh he! Heftige reactie, zeker als je naar de datum van zijn post kijkt. Daarnaast denk ik dat 99% van de consumenten niet weet dat je last hebt van OIS bij extreme sporten. Alleen daarom vind ik je reactie al wat overtrokken. In bijna alle andere gevallen is OIS superieur aan EIS, dus je bent er alleen maar blij mee vanwege jouw specifieke toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

de Sanyo HD2000 is in de Europese uitvoering gelijk aan de Amerikaanse versie, dus ook 60p en 30p, heeft dit nog nadelige effecten ivm ons 50Hz lichtnet?
De prijs is namelijk niet hoog in verhouding met de nieuwe top modellen van de concurrentie, zeker als je kijkt naar de review op camcorderinfo.
De Sanyo VPC-FH1 zou blijkbaar hetzelfde binnenwerk hebben, maar dan in een meer standaard jasje.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij levert dat je wat knipperende beelden op als je bijvoorbeeld met TL licht filmt.

Overigens kan ik geen gegevens vinden over de sensorgrootte bij het tweede model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Even een vraagje, volgende pricewatch is een Sandisk Ultra II kaartje maar Class 2? Dus die is niet snel genoeg voor een HD flash camera, op 17mbps kwaliteit?

Ik dacht dat de Sandisk beter zou zijn dan Transcend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 12:04
Zijn er nou eigenlijk al HDV cams die geen last hebben van dat effect dat je krijgt bij snelle bewegingen? (kom even niet op de naam, maar het kwam door het gebruik van cmos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dancing_Animal schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:21:
Zijn er nou eigenlijk al HDV cams die geen last hebben van dat effect dat je krijgt bij snelle bewegingen? (kom even niet op de naam, maar het kwam door het gebruik van cmos)
Ghosting? Blur?

Volgens mij ligt het meer ook aan de mode die je gebruikt, zeker bij 24p schijnen de meeste camera's er last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Phusebox schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:01:
Even een vraagje, volgende pricewatch is een Sandisk Ultra II kaartje maar Class 2? Dus die is niet snel genoeg voor een HD flash camera, op 17mbps kwaliteit?

Ik dacht dat de Sandisk beter zou zijn dan Transcend?
Het verschilt een beetje. Ik heb eerder met iemand een discussie gevoerd over de class aanduiding van Extreme III. Ik was overtuigd van class 6 hij van 4. Ik poste een plaatje met heel duidelijk een 6 erop, hij even makkelijk eentje met class 4. Let erop dat hij gewoon 15 MB/s is (nieuwe standaard, vervangt de oude 10 MB/s) en je zit volgens mij prima!
Dancing_Animal schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:21:
Volgens mij ben je in de war met de rolling shutter die je ziet bij fotocamera's met HD filmfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:06:
[...]

Het verschilt een beetje. Ik heb eerder met iemand een discussie gevoerd over de class aanduiding van Extreme III. Ik was overtuigd van class 6 hij van 4. Ik poste een plaatje met heel duidelijk een 6 erop, hij even makkelijk eentje met class 4. Let erop dat hij gewoon 15 MB/s is (nieuwe standaard, vervangt de oude 10 MB/s) en je zit volgens mij prima!
Hmm is opeens niet meer leverbaar, dan maar een Transcend class 6 kaartje? Of is dat troep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In navolging op Phusebox en sfinx333 ben ik ook op zoek naar een HD videocamera.
Natuurlijk heb ik zelf al wat gezocht, maar dit wordt mn eerste videocamera en ik heb hier dan ook totaal geen ervaring mee.

Waarvoor wordt hij gebruikt?

-Opnames op vakantie
-Opnames thuis (binnen) van allerhande zaken en bv videoreviews
-Opnames buiten van bijvoorbeeld auto's, evenementen, concerten, ...

Waar hecht ik zelf belang aan? (in volgorde van belangrijkheid)

-Beeldkwaliteit
-Prijs
-Batterijduur

Ook zou ik een model willen dat geen interne HDD heeft. SDHC geheugen is érg goedkoop geworden, en de voordelen wegen voor mij meer op dan tegen de nadelen.

Qua prijs dacht ik aan een 750 tot max 850 euro. Dit is dan zonder eventuele accessoires zoals draagtasjes of geheugen.

Een laatste bijkomende eis is dat hij verkrijgbaar moet zijn: op 6 april vertrek ik op vakantie dus uiterlijk 4 of 5 april wil ik de camera in m'n bezit hebben.

Enkele modellen die aan mijn criteria voldoen:

Canon LEGRIA HF200 (maar moeilijk verkrijgbaar)
Canon HF10 (relatief goedkoop en goed verkrijgbaar, maar ouder model)

Van andere merken (panasonic, jvc, philips, ...) heb ik geen idee wat voor modellen ze aanbieden die voor mij interessant zijn.

Graag had ik dan ook van jullie wat advies gehad, als ik de camera heb maak ik ook meteen een hdtv review dus jullie helpen niet alleen mij maar ook de hele community :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De HF200 is net getest op camcorderinfo.com en als je die review leest dan weet ik zeker dat je veel liever een HF10 hebt. Op het moment dat je kiest voor SDHC dan valt Sony af.

De modellen waar ik me op zou richten zijn de:
-Canon HF10
-Panasonic SD200
-Sanyo HD2000

Aangezien je er blijkbaar reviews mee wilt gaan maken, raad ik je aan een camera te kopen met mic-in, zodat je een losse mic kunt gebruiken. Alleen de HF10 blijft dan nog over, tenzij je de SD200 vervangt door zijn grote broer de TM300. Ik ben alleen bang dat deze laatste buiten budget valt (ik weet niet of dat geldt voor de SD200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 12:04
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:06:
[...]

[...]

Volgens mij ben je in de war met de rolling shutter die je ziet bij fotocamera's met HD filmfunctie.
Die bedoelde ik. Volgens sommigen helaas ook zichtbaar bij de HV30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nooit naar gekeken, maar ik heb er ook nog niet van gehoord bij CMOS video camera's. Kijk eens op camcorderinfo.com, op vimeo of op youtube en je bent er snel genoeg achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 19:39:
[...]

Die bedoelde ik. Volgens sommigen helaas ook zichtbaar bij de HV30.
Dat kan ik (gelukkig) ontkrachten: nog nooit geen last van gehad met de HV30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zag trouwens dat de Canon HF S100 nu ook mondjesmaat op voorraad is in Nederland.

Ben zelf gegaan voor de HF10, aangezien de opvolger teleurstellend is en de andere camera's dik 500-600 euro duurder zijn op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb voor mijn ouders een Canon HF11 besteld, nu ben ik even aan het orienteren voor een extra geheugenkaartje.
De hoogste opnamemodus van de camera is: MXP 1920x1080, 24 Mbps, dan heb ik dus eigenlijk een kaart nodig zoals de Sandisk SD Extreme III 16GB HC (class 6) om daar rechtstreeks mee op te nemen.
Maarrrrrrrr je kunt dus filmbestanden overzetten van intern flash naar extern SD, dat zou betekenen dat ik dus met een "goedkoper" 16gb class 4 of 6 kaartje ook toe kan?

Of denk ik nu te simpel? :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Specht schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:00:
Ik heb voor mijn ouders een Canon HF11 besteld, nu ben ik even aan het orienteren voor een extra geheugenkaartje.
De hoogste opnamemodus van de camera is: MXP 1920x1080, 24 Mbps, dan heb ik dus eigenlijk een kaart nodig zoals de Sandisk SD Extreme III 16GB HC (class 6) om daar rechtstreeks mee op te nemen.
Maarrrrrrrr je kunt dus filmbestanden overzetten van intern flash naar extern SD, dat zou betekenen dat ik dus met een "goedkoper" 16gb class 4 of 6 kaartje ook toe kan?

Of denk ik nu te simpel? :P
Waarom ben je voor de HF11 gegaan als ik vragen mag?

Enige verschil is 32gb opslag, die duurbetaald is, en 24mbps opnamemodus welke nauwelijks zichtbaar verschil toont met 17mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Phusebox, je bedoeld 1080p24 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Phusebox schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:36:
[...]

Waarom ben je voor de HF11 gegaan als ik vragen mag?

Enige verschil is 32gb opslag, die duurbetaald is, en 24mbps opnamemodus welke nauwelijks zichtbaar verschil toont met 17mbps.
Daarom. :+
Was op zoek naar een goede HD camera zonder harddisk, en na vergelijken leek me deze het beste.
Prijsverschil tussen hf11 en 10 is maar 100 -150 euro dus dat vind ik niet schokkend of duurbetaald, en verder inderdaad de 32 gb opslag tov 16gb.
Verder is het gewoon een goede en leuke camera (ook volgens de diverse reviews).

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
W00fer schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:14:
Phusebox, je bedoeld 1080p24 ?
Ehm nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel 24mbps of 17mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Argh hebben ze me de zilveren accu gestuurd bij twee zwarte HF10's :S

Kan ik de zooi zeker weer terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat er momenteel alleen zilveren accu's zijn. In de winkel waar ik werk hebben we alleen de zware variant in het zwart liggen. Is het overigens een probleem dat ze afwijken van de kleur van de camera?
Pagina: 1 ... 6 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]