HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Beste review die ik van de sanyo gevonden heb (dit is wel de andere "form factor", die iets duurder is en een paar features (accessory shoe, external mic in) heeft die de andere niet heeft): http://www.camcorderinfo....amcorder-Review-36280.htm

Ik heb hem zelf, vind de beelden geweldig en de low-light prestaties vooral.

De reden waarom de anderen het niet doen is vooral omdat het zo in de AVCHD standaard zit: 1080/60p zit daar gewoon niet in! Cynisch, maar ik verdenk de grote fabrikanten ervan volgend jaar the "next big thing" 60p aan te kondigen (net zoals de computermonitor-fabrikanten nu durven "uitpakken" met 1080 FULL HD monitors, die had ik in 2004 al!)

Wat moet je weten: de 60p bitrate is 24 mbit, dat is niet zo gek veel meer dan de 60i bitrate. Dat moet ergens in gaan zitten, dus het vermoeden is iéts hogere compressie. Maar ik heb dat nog niet teruggevonden in de beelden. Langs de andere kant rulet 60p voor beweging!

De image stabilisation is een punt waarover in dit topic al vaak is gesproken: je moet er mee omgaan, maar het is niet onoverkomelijk. Je moet alleen weten dat het een extra proces in je workflow zal zijn.

Aan de andere kant: handzaam formaat, toffe slomo opties (240 of zelfs 600 fps), 60p, goeie lowlight, goeie prijs. Dat zijn mijn redenen geweest om hem te kopen. Vragen? Shoot.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• premmen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 07:48
DexterBelgium schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:56:
Beste review die ik van de sanyo gevonden heb (dit is wel de andere "form factor", die iets duurder is en een paar features (accessory shoe, external mic in) heeft die de andere niet heeft): http://www.camcorderinfo....amcorder-Review-36280.htm

De reden waarom de anderen het niet doen is vooral omdat het zo in de AVCHD standaard zit: 1080/60p zit daar gewoon niet in! Cynisch, maar ik verdenk de grote fabrikanten ervan volgend jaar the "next big thing" 60p aan te kondigen (net zoals de computermonitor-fabrikanten nu durven "uitpakken" met 1080 FULL HD monitors, die had ik in 2004 al!)

Wat moet je weten: de 60p bitrate is 24 mbit, dat is niet zo gek veel meer dan de 60i bitrate. Dat moet ergens in gaan zitten, dus het vermoeden is iéts hogere compressie. Maar ik heb dat nog niet teruggevonden in de beelden. Langs de andere kant rulet 60p voor beweging!

De image stabilisation is een punt waarover in dit topic al vaak is gesproken: je moet er mee omgaan, maar het is niet onoverkomelijk. Je moet alleen weten dat het een extra proces in je workflow zal zijn.

Aan de andere kant: handzaam formaat, toffe slomo opties (240 of zelfs 600 fps), 60p, goeie lowlight, goeie prijs. Dat zijn mijn redenen geweest om hem te kopen. Vragen? Shoot.
Sanyo heeft dit jaar de CS1 uitgebracht. Deze camera is compacter en lichter in vergelijking met de HD2000. Enig idee wat het verschil in beeldkwaliteit is tussen deze 2 camera's? Zijn er nog andere belangrijke verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:26
Deze week trouwens redelijke kortingen op camera's bij de MediaMarkt. Mijn vorige week aangeschafte SD60 kost nu maar 389, krijg je hem online niet voor.

Mocht je hem net als ik vorige week aangeschaft hebben, geen probleem, krijg je het verschil gewoon terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo kan iemand mij helpen met kiezen? Panasonic HDC-SD60 of de GZ-HM 335 van JVC, kwaliteit lijkt hetzelfde alleen de Panasonic heeft 5 x meer optische zoom maar is ook 50 euro duurder. JVC heeft daarintegen een kleine hardeschijf. Ik gebruik mijn camera intesief voor de autosport dus zoomen en stabilisatie is zeer belangrijk. Bedankt, groeten Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zoek me suf op internet naar voorbeelden van foto's (still pictures) uit de diverse hd cams. Mijn interesse gaat vooral uit naar de Panasonic hdc-sd700 / 600, maar kan van die hele reeks geen voorbeelden van de fotokwaliteit vinden.

Iemand die hier wat fotos kan posten ? Kan je de kwaliteit vergelijken met redelijke compacts of is het nog wat beter/slechter.

Thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:45

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

HaseMike schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:20:
Ik zoek me suf op internet naar voorbeelden van foto's (still pictures) uit de diverse hd cams. Mijn interesse gaat vooral uit naar de Panasonic hdc-sd700 / 600, maar kan van die hele reeks geen voorbeelden van de fotokwaliteit vinden.

Iemand die hier wat fotos kan posten ? Kan je de kwaliteit vergelijken met redelijke compacts of is het nog wat beter/slechter.

Thx !
SD700 foto`s zijn vanuit stilstaande positie tenminste gelijkwaardig aan compact camera`s.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 23:31
Luuk-Online schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:06:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen tot nu toe, want icm deze acties wordt deze camera wel fijn geprijsd! Wist al van de Sony cashback actie, maar die fotomania actie is natuurlijk mooi meegenomen! Bij de Media Markt vertelden ze me overigens dat er 100 euro cashback zat op alle HD modellen van Sony, maar dat is dus kennelijk niet zo.
De 100 is alleen op de duurdere modellen, kijk maar eens op de Sony site voor de typenummers.

Mijn ervaringen zijn voornamelijk positief. Ik ben eigenlijk een vakantie-filmer, en heb dus niet zo'n behoefte aan alle mogelijke instellingen. Dat heb ik op mijn oude camera wel, maar die staan daar ook nog steeds op de default waardes.
Het opvallendste aan de camera is wel de afmeting: hij is erg klein, misschien zelfs wel iets te klein voor mij: de zoom en record knop zijn nog net te bedienen.
Verder werkt hij erg goed en ik vind het beeld erg mooi (qua kleur) en stabiel. Maar ik heb er nog niet heel erg veel mee gedaan.
Moet je voor die fotomania actie per sé een oude camera inleveren? Want dan moet ik hard op zoek gaan naar een oud cameraatje...
Nee, je krijgt gewoon korting. Let wel op waar je hem haalt, het verschilt per vestiging. Hier las ik de prijs van 349, in Mediamarkt Cruquius was hij 369 en in de webshop 344 (niet meer te krijgen). De 30e is trouwens de laatste dag van de actie bij Mediamarkt.

De Sandisk 16 GB kaartjes zouden trouwens volgens de prijzen in de stelling 55 euro zijn, maar bleken bij afrekenen plotseling nog maar 49 euro .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22

Dus er zit geen image stabilizer in? Dus ik moet dan het op de PC bewerken? Niet echt een groot minpunt maar wel een beetje vervelend.

Ik heb een beetje op youtube rond gegeken en ik vind het wel erg trillen. Bv bij deze http://www.youtube.com/watch?v=R6Ga7q4l7xE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Yeps, er zit alleen een electronische stabilizer in die licht gezegd waardeloos is. Je moet dus of een soor steadicam oplossing monteren, of nabewerken. Ik kies het tweede. Maar als je geen van beide doet kan je best zoveel mogelijk van de zoom afblijven. Dat is écht het enige grote minpunt.

Zo erg als het voorbeeldfilmpje hoeft het niet te zijn als je wat op je handheld techniek let (zeker niet op lagere zoomstanden) maar het is een aandachtspunt.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 07:16
Als de meeste van deze camera's 600 tot 1000 euro kopen, is het dan sowieso niet een beter idee om te gaan voor een spiegelreflex met filmmogelijkheden? Verwisselbare lenzen en de grote sensor zijn grote voordelen. Het zou mij niet verbazen als filmcamera's binnenkort verleden tijd zijn (in de huidige vorm) en ze worden vervangen door 'spiegelreflex' camcorders maar dan zonder de spiegel, met de sensor en met dezelfde lenzen (zodat je voordeel blijft houden van de enorme verscheidenheid aan lenzen).

dan combineer je beter de voordelen van beide: goede formfactor, lenzen, betere sensor, uitstekend in het donker, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:29

Leedbek

Luuk Luchtloper

borkhuis schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:55:
[...]

De 100 is alleen op de duurdere modellen, kijk maar eens op de Sony site voor de typenummers.

Mijn ervaringen zijn voornamelijk positief. Ik ben eigenlijk een vakantie-filmer, en heb dus niet zo'n behoefte aan alle mogelijke instellingen. Dat heb ik op mijn oude camera wel, maar die staan daar ook nog steeds op de default waardes.
Het opvallendste aan de camera is wel de afmeting: hij is erg klein, misschien zelfs wel iets te klein voor mij: de zoom en record knop zijn nog net te bedienen.
Verder werkt hij erg goed en ik vind het beeld erg mooi (qua kleur) en stabiel. Maar ik heb er nog niet heel erg veel mee gedaan.

[...]

Nee, je krijgt gewoon korting. Let wel op waar je hem haalt, het verschilt per vestiging. Hier las ik de prijs van 349, in Mediamarkt Cruquius was hij 369 en in de webshop 344 (niet meer te krijgen). De 30e is trouwens de laatste dag van de actie bij Mediamarkt.

De Sandisk 16 GB kaartjes zouden trouwens volgens de prijzen in de stelling 55 euro zijn, maar bleken bij afrekenen plotseling nog maar 49 euro .....
Thanks, ik had hem inmiddels afgelopen donderdag al gekocht :) Hij is inderdaad erg klein, maar vind hem nog wel goed hanteerbaar. Beeldkwaliteit is prima, lichtsterkte ook. Ik ben beroepsmatig schoudermodel broadcast camera's gewend, dus dan is dit even omschakelen, maar hij heeft alles aan boord wat je mag verwachten van een camera van dit kaliber.
Heb hem nog niet heel veel gebruikt, maar was aangenaam verrast door hoe Adobe Premiere Pro CS4 de beelden behandelt. Editen gaat redelijk vloeiend, AVCHD wordt native ondersteund en exports zien er mooi uit.
Ben er dus erg blij mee!

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

DarkShadow schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:55:
Als de meeste van deze camera's 600 tot 1000 euro kopen, is het dan sowieso niet een beter idee om te gaan voor een spiegelreflex met filmmogelijkheden? Verwisselbare lenzen en de grote sensor zijn grote voordelen. Het zou mij niet verbazen als filmcamera's binnenkort verleden tijd zijn (in de huidige vorm) en ze worden vervangen door 'spiegelreflex' camcorders maar dan zonder de spiegel, met de sensor en met dezelfde lenzen (zodat je voordeel blijft houden van de enorme verscheidenheid aan lenzen).

dan combineer je beter de voordelen van beide: goede formfactor, lenzen, betere sensor, uitstekend in het donker, etc.
Nadeel is dat je niet langer dan 12 minuten achter elkaar kan opnemen met een spiegelreflex camera. Daarnaast weet ik ook niet of de geluid kwaliteit even goed is als videocamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

Zhadum schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:28:
[...]

Nadeel is dat je niet langer dan 12 minuten achter elkaar kan opnemen met een spiegelreflex camera. Daarnaast weet ik ook niet of de geluid kwaliteit even goed is als videocamera.
Ik geloof wel dat de Canons meer dan 12 minuten achter elkaar op kunnen nemen. Je hebt alleen een grotere geheugenkaart nodig.

En als je een serieuze productie draait, wil je niet meer vertrouwen op het geluid van je camera. Dan heb je er een techie naast staan met een microfoon en mengtafel bij zich.

Voor de doorsnee vakantie-video's kun je waarschijnlijk beter voor de mid-end camcorders gaan. Dan maken zaken als scherptediepte en geluidskwaliteit toch geen donder uit.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er imitatie accu's zijn voor de jvc gz-hm335?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Stoney3K schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:12:
[...]

Ik geloof wel dat de Canons meer dan 12 minuten achter elkaar op kunnen nemen. Je hebt alleen een grotere geheugenkaart nodig.

En als je een serieuze productie draait, wil je niet meer vertrouwen op het geluid van je camera. Dan heb je er een techie naast staan met een microfoon en mengtafel bij zich.

Voor de doorsnee vakantie-video's kun je waarschijnlijk beter voor de mid-end camcorders gaan. Dan maken zaken als scherptediepte en geluidskwaliteit toch geen donder uit.
Volgens mij had het te maken met FAT32, waardoor ze maximaal 4 gig groot kunnen zijn. Het kan uiteraard zo zijn dat Canon-software ze vervolgens (bij uploaden naar je pc) aan elkaar koppelt en 1 bestand van maakt.

Ik heb 4 weken terug Sony HDR-XR155 HD-camcorder gekocht en balt me erg goed. Binnenkort ga ik toch ook nog een Canon 550D kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Is de Sony HDR HV1000E een consumenten camera in een professionele behuizing met een focusring, of zou hij ook nog andere voordelen ten opzichte van een consumenten camera hebben? Ik zit er namelijk over te denken om deze te kopen, vooral omdat hij een ring heeft waarmee je dus onderandere de focus kan instellen. Of zijn er andere camera's (geen dSLR) die hetzelfde of meer kunnen voor rond de 1400 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Eindelijk _/-\o_ is mijn camera terug ingenomen (de HF100) is niet langer onder mij.. Na heel veel gedoe en menig reparatie heeft de MM hem vanmiddag terug in genomen.

Ik heb de nu de HFR16. Heb ik hier een goede koop aan gedaan? :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mystikal schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:05:

Hey broertje, nee dat ligt volgens mij niet aan de oplader. De oplader geeft vreemd genoeg namelijk wel de juiste led combinaties door. De eerste keer duurde het ook lang voordat hij opgeladen was. Daarna is hij binnen 20 minuten opgeladen, maar op het moment dat ik de accu in de camera doe, krijg ik bijna meteen de melding dat accu vervangen dient te worden. Ik zal straks een even terug gaan naar de mediamarkt met de camera om te vragen of ze nog een andere accu hebben liggen?
Mystikal schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:38:
Eindelijk _/-\o_ is mijn camera terug ingenomen (de HF100) is niet langer onder mij..
Het mocht even duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:36:
[...]

[...]

Het mocht even duren ;)
Mig29, dat was de eerste keer... Ik ben inmiddels wat sessies verder... Dit was de een na laatste sessie. Ik heb jullie maar niet lastig gevallen met mijn retourzending in April :)
Mystikal schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:24:
[...]

Prima, als je me daarna ook maar een goed advies geeft :Y)
Klopt, en volgens mij is die HFR-16 ook nog eens een waardeloze camera en ben ik er niet op vooruit gegaan. Die knuppels bij de MM weten er ook niets van. Ik vraag of er mic en koptelefoon aansluiting op zit. Ja zit er op.. Kijk ik net bij de specs, zit er niet op. Ik vraag of deze goed filmt bij low-light. Ja, in deze range is er geen betere. 0,4 lux (in nightshot). Blijkt de HF100 gewoon nog 0.2lux te hebben gehad.. Aarrghhh.

Volgens mij gaat deze ongeopend terug naar de MM. Iemand suggesties voor een vervanger van de HF100:
-Leverbaar bij de MM.
-Relatief goed te filmen bij low-light (binnenshuis)
-Groothoek lens?

Budget kan wel wat opgerekt worden naar boven.

[ Voor 24% gewijzigd door Mystikal op 03-06-2010 15:13 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, de HF100 begint ook pas met een acceptabel beeld vanaf 10 lux oid, maar dat ligt voor de HFR-16 nog aanmerkelijk hoger ;)

Ik werk momenteel niet meer in de retail, dus ik weet de specs van de 2010 modellen niet meer uit mijn hoofd, maar mijn advies is om eerst een te kijken naar welke camcorders een mic-in hebben. Dat zal namelijk een grote limiterende factor zijn.

Wat is het budget waar we over heen mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:41:
Tsja, de HF100 begint ook pas met een acceptabel beeld vanaf 10 lux oid, maar dat ligt voor de HFR-16 nog aanmerkelijk hoger ;)

Ik werk momenteel niet meer in de retail, dus ik weet de specs van de 2010 modellen niet meer uit mijn hoofd, maar mijn advies is om eerst een te kijken naar welke camcorders een mic-in hebben. Dat zal namelijk een grote limiterende factor zijn.

Wat is het budget waar we over heen mogen?
Tot een eurootje of 800?

Het nadeel is dat de MM Breda niet veel modellen heeft. Ik weet niet of het assortiment in andere (grotere?) MM groter is. Als de mic-in een limiterernde factor is, is het geen 100% noodzakelijkheid. Groothoek en filmen bij slechter licht is eerlijk gezegd een stuk groter van belang voor mijn doel (amateur filmer van voornamenlijk de kleine Mystikal :P )

[ Voor 14% gewijzigd door Mystikal op 03-06-2010 15:48 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even wachten op een Mania actie :P en dan pricewatch: Panasonic HDC-SD700 Zwart halen.

Deze zal zeker wel binnen budget vallen: pricewatch: Canon Legria HF S200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 03:42

KooolaNL

Hurry up noob microwave

bsmpower schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:20:
[...]

Ik zit ook met een twijfel. Ik ga begin december voor 6 weken naar Peru. Nu wil ik graag filmpjes maken. Zo kijk ik nu naar de Canon HF100 en Panasonic SD100. Echter ga ik backpacken en kan ik geen grote camera meenemen (de genoemde zijn reletief klein). Maar inmiddels zijn er steeds meer fotocamera's die ik 720p kunnen filmen. Nu ben ik erg benieuwd hoe de kwaliteit hier van is. Een fotocamera is nl veel makkelijker mee te nemen tijdens het backpacken dat een videocamera.

Mensen hier ervaringen of tips?!
ik geloof dat dit filmpje gemaakt is met de desbetreffende camera

http://www.youtube.com/watch?v=9Zc3QyUmWAM&hd=1

hier kon u advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Ik zit al langere tijd te denken om een HD camera te kopen.
Maar je wordt een beetje dood gegooit met van alles en nog wat dat het er niet echt duidelijker op lijkt te worden.
Mini DVD's / HD / SD-kaart.....
Allemaal hebben ze wel hun voors en tegens
De variant met de mini DVD schijfjes vallen voor mij op voorhand gelijk al af.
Mij groen en geel betalen aan schijfjes heb ik niet zo'n zin in.
HD heeft weer het voordeel dat je er wel extreem veel movie op kwijt kunt, maar hoe vaak zal dat gebeuren?
Over het algemeen zal je het redelijk vlot van de camera afhalen om het op de PC te zetten, eventueel bewerken en klaar... Nadeel is denk ik wel dat de accu sneller leeg gaat met een HD tov SD-kaartjes/
Dan blijven voor mij eigenlijk alleen de SD-kaartjes over.
Als ik alles mag geloven zijn die kaartjes snel genoeg om 1080i op te nemen. Je moet alleen wel een paar losse SD-kaartjes in spare bij de hand hebben als je bijv op vakantie gaat.
Ander puntje is met een HD hoef je niks te wisselen, en bij een SD-kaartje is het kaartje er in-kaartje er uit-kaartje er in-kaartje er uit....
Dat kan mogelijk wel een zwak punt worden.
Ik zit nu te denken aan een Sony HDR-CX350VE

Is er iemand die mijn denkwijze zoals beschreven kan bevestigen of juist de grond in boren? :)
En zijn er misschien al ervaringen met de Sony HDR-CX350VE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

]Byte\[ schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:39:
Ik zit al langere tijd te denken om een HD camera te kopen.
Maar je wordt een beetje dood gegooit met van alles en nog wat dat het er niet echt duidelijker op lijkt te worden.
Mini DVD's / HD / SD-kaart.....
Allemaal hebben ze wel hun voors en tegens
De variant met de mini DVD schijfjes vallen voor mij op voorhand gelijk al af.
Mij groen en geel betalen aan schijfjes heb ik niet zo'n zin in.
HD heeft weer het voordeel dat je er wel extreem veel movie op kwijt kunt, maar hoe vaak zal dat gebeuren?
Over het algemeen zal je het redelijk vlot van de camera afhalen om het op de PC te zetten, eventueel bewerken en klaar... Nadeel is denk ik wel dat de accu sneller leeg gaat met een HD tov SD-kaartjes/
Dan blijven voor mij eigenlijk alleen de SD-kaartjes over.
Als ik alles mag geloven zijn die kaartjes snel genoeg om 1080i op te nemen. Je moet alleen wel een paar losse SD-kaartjes in spare bij de hand hebben als je bijv op vakantie gaat.
Ander puntje is met een HD hoef je niks te wisselen, en bij een SD-kaartje is het kaartje er in-kaartje er uit-kaartje er in-kaartje er uit....
Dat kan mogelijk wel een zwak punt worden.
Ik zit nu te denken aan een Sony HDR-CX350VE

Is er iemand die mijn denkwijze zoals beschreven kan bevestigen of juist de grond in boren? :)
En zijn er misschien al ervaringen met de Sony HDR-CX350VE?
Verwisselbare solid state media state is de beste keus.

Harde schijven hebben als nadeel dat ze geluid maken wat je interne microfoon weer kan oppikken, ze zijn kwetsbaar en kunnen kapot gaan en zoals je al zegt kun je ze niet verwisselen. Intern geheugen heeft dat laatste probleem ook, wanneer je een keer je camera aan iemand uitleent of ter reparatie moet aanbieden geef je meteen ook al je opnames mee.

SD-kaartjes vanaf klasse 4 kun je gewoon gebruiken voor HD video. De connector van SD kaartjes zijn redelijk slijtvast, ik heb nog nooit gehoord dat iemand daar problemen mee had. De capaciteit blijft ook groeien en de prijs dalen, dus wisselen hoef je na een paar jaar vaak ook niet meer omdat je dan gewoon kaart hebt waar zoveel op past dat het niet meer nodig is. Zelfs op een 16 GB kaartje past al 1,5 uur full HD video.

PS: Je wilt waarschijnlijk niet opnemen in 1080i. Interlaced video is echt heel vervelend, je bent beter af met 1080p, zelfs 720p is beter dan 1080i in de meeste situaties.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Heeft iemand toevalllig al een 3rd party accu gezien voor de Pansonic SD60 ? (de VBK180). Heb op internet nog niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een goede site (van een prima 3rd party merk) is http://hahnel.ie/. Daar staat ie nog niet bij.

Een andere (goedkopere optie) is Jupio. Zij specificeren het assortiment niet op de site. Bel anders even op met de vraag of ie al bestaat: http://www.jupio.com/contact.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
Exocet schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 08:37:[...] Pansonic SD60 ? (de VBK180). [...]
Dat zal wel eens een lastige kunnen worden.
Ook op www.batteryupgrade.com staat ie (nog) niet. (NL site. zitten in Eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
Johnny schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:48:
[...]Harde schijven hebben als nadeel dat ze geluid maken wat je interne microfoon weer kan oppikken,[...]
Misschien een optie om er dan de HDD er uit te halen en een SSD in te zetten.
Om dat in m'n laptop te doen was geen enkel probleem...
Maar of dat ook zo makkelijk gaat in een camera.... :?
Daar heb ik zeker wel een SSD voor over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afaik zijn die 1.8" groot. Bestaan er SSDs in dat formaat (nog los van het verlies aan garantie om een dergelijk apparaat open te maken en de ellende als je stof op je sensor krijgt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:44:
[...]Bestaan er SSDs in dat formaat [...]?
Euhhhhh. JA die bestaan! :)
In de Pricewatch staan er 3.
Oke, niet veel maar ze zijn er dus wel. Eentje van 64, 80 en 160GB! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
De Sanyo HD2000 kost bij Pixmania met actiecode maar 379 euro. (klik hier)
Is het waard om aan te schaffen voor mijn vakantie naar Zuid Korea (landschap en feestjes filmen) ipv de Panasonic SD60? De zoom van de Sanya valt me erg tegen en ik vraag me af of dat wel zo ideaal is wanneer ik landschap film.

[ Voor 41% gewijzigd door Mangafan2 op 06-06-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Zie mijn posts eerder in het topic over het leven met de Sanyo. Voor jouw doeleinden (feestjes) is de lowlight performance een plus, de beroerde stabilisatie een min, maar ik heb ook al eens gemeld hoe ik daarmee omga. Kan niet echt vergelijken met de Panasonic, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 20:41
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:08:
Even wachten op een Mania actie :P en dan pricewatch: Panasonic HDC-SD700 Zwart halen.

Deze zal zeker wel binnen budget vallen: pricewatch: Canon Legria HF S200
Je raad hier de SD700 aan van Panasonic, maar zou je de SD600 ook aanraden voor mensen die 100 euro minder willen uitgeven aan een camera? het apparaat zou zo ongeveer nu op de markt moeten komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

heeft iemand onlangs een Sony Handycam HDR-XR155E gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
Ik heb eens goed nagedacht over de verschillende reacties over de Sony en HD/SD/Mini DVD/1080i/1080p/...

Ik heb nu mijn oog laten vallen op de Panasonic HDC-SD700.
Komt eigenlijk ook een beetje door m'n ouders die ook een Panasonic hebben met een 3 CCD met mini DVD.
Waanzinnig scherp beeld!
Heeft er iemand ervaring met deze camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

]Byte\[ schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:07:
Ik heb eens goed nagedacht over de verschillende reacties over de Sony en HD/SD/Mini DVD/1080i/1080p/...

Komt eigenlijk ook een beetje door m'n ouders die ook een Panasonic hebben met een 3 CCD met mini DVD.
Waanzinnig scherp beeld!
Ja, nagenoeg gelijkwaardig aan de SD200 (= model van vorig jaar), maar enkele extra mogelijkheden en opnamefuncties.. er is inmiddels ook wel wat beeldmateriaal van online te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JustTrying schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:50:

Je raad hier de SD700 aan van Panasonic, maar zou je de SD600 ook aanraden voor mensen die 100 euro minder willen uitgeven aan een camera? het apparaat zou zo ongeveer nu op de markt moeten komen..
Wat ik meen te zien is dat het een SD700 is, zonder de handmatige functies en zonder de zoeker. Dat levert dus hetzelfde beeld op als de SD700 op de automatische stand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Waanzinnig scherp beeld!
Ik heb zelf geen ervaring met deze specifieke camera, maar de specs zijn zeker goed. Een goede lichtsterke lens, 3 CMOS sensors met een ideale resolutie voor full HD, een aansluiting voor een externe microfoon, 1080p50 en optische beeldstabilisatie.

De prijs-kwaliteit verhouding vind ik alleen niet zo sterk. Voor de helft van het bedrag heb je ook een goede camera die misschien niet op alle vlakken even goed is, maar om nou 500 euro extra te betalen voor dat beetje extra vind ik een beetje te ver gaan. Maar als je het geld er voor over hebt of hem ergens op één of andere manier goedkoper kan krijgen dan is het zeker een mooie camera.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:21
Ik was laatst in de showroom van Panasonic. Daar heb ik de TM700 mogen vasthouden. Dit model vind ik niet terug op de site maar ik weet zeker dat er TM700 op stond. Ik plaats het ding in mijn hand, daarbij beweegt de camera natuurlijk wat heen en weer en ik krijg al in het scherm de melding dat ik te snel beweeg :S Beetje heen en weer bewogen en al vrij snel kreeg ik die melding weer. Stond niet maximaal ingezoomd ofzo. Viel me tegen. Voor een camera die 50 beelden moet kunnen capturenzou je verwachten dat de bewegingen toch ook snel mogen zijn. Of dat nou de camera zelf is of de voorwerpen die aan de camera voorbijkomen bewegen. Ring vond ik wel geweldig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dancing_Animal schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 01:11:
Ik was laatst in de showroom van Panasonic. Daar heb ik de TM700 mogen vasthouden. Dit model vind ik niet terug op de site maar ik weet zeker dat er TM700 op stond. Ik plaats het ding in mijn hand, daarbij beweegt de camera natuurlijk wat heen en weer en ik krijg al in het scherm de melding dat ik te snel beweeg :S Beetje heen en weer bewogen en al vrij snel kreeg ik die melding weer. Stond niet maximaal ingezoomd ofzo. Viel me tegen. Voor een camera die 50 beelden moet kunnen capturenzou je verwachten dat de bewegingen toch ook snel mogen zijn. Of dat nou de camera zelf is of de voorwerpen die aan de camera voorbijkomen bewegen. Ring vond ik wel geweldig werken.
Had je ook een echt voorwerp om te volgen? Bij het 'heen en weer bewegen' bokt de OIS vrij snel, aangezien hij voornamelijk ruis pakt (bijvoorbeeld een plafond, vloer). Daar maakt hij vrij weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying

Waanzinnig scherp beeld!
Misschien ook eens kijken naar de SD600, staat nu op kieskeurig vanaf 695, scheelt net weer een beeetje, heeft iig dezelfde techniek aan boord als de SD700 minus wat extras..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag even naar de lokale foto/video winkel geweest.
zij adviseerde mij 2 maal 8 gb kaartjes van klasse 10 €35.- het stuk

in combinatie met de Sanyo vpc-fh-1

of zal een klasse 6 kaartje ook nog voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik ben op dit moment druk bezig een vervanger te zoeken voor mijn sony DV camera.

Ik heb mijn oog laten vallen op deze: http://www.panasonic.co.u...erview/3422358/index.html

De bedoeling is dan dat ik het opgenomen materiaal (avchd) afspeel van mijn popcornhour C200 naar mijn Samsung led TV.

Nu kan deze camera ook 1080 50P opnemen. Weet iemand of dit ook zonder problemen is af te spelen op bovenstaande wijze? Of gaat het beeld dan schokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je zult sowieso eens moeten gaan kijken of die 50P ondersteund wordt door je PCH. Panasonic is buiten de normale specs gegaan met die 50P stand. De vraag is dus of je PCH dit begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:34:
Je zult sowieso eens moeten gaan kijken of die 50P ondersteund wordt door je PCH. Panasonic is buiten de normale specs gegaan met die 50P stand. De vraag is dus of je PCH dit begrijpt.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=16068

Zie daar, het lijkt alsof de autoframerate daarvoor kan zorgen op de PHC, alleen dan nog de vraag of je TV het allemaal kan verwerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
Kortom, het zal een kwestie van proberen zijn. De gangbare 1080P (avchd) zal naar alle waarschijnlijkheid gewoon werken op de PCH200.

Ik ben me overigens suf aan het zoeken naar een winkel waar ik de HDC-TM700 (of een broertje daarvan) in levende lijve kan aanschouwen. Iemand een tip voor een goede winkel? (ik zit in Gorinchem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
In 's-Hertogenbosch zit de showroom van Panasonic en als je ze even belt kun je er langsgaan en alles* aanraken en bevoelen wat je maar wilt.
*behalve de receptioniste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
Lol, bedankt voor de tip. Maar ik heb vandaag de HDC-SD700 gezien bij Mediamarkt. Deze camera is dezelfde soort als de HDC-TM700 maar dan zonder 32GB vastgeheugen. Het apparaat zag er solide uit maar was ook de grootste op display in de winkel en dat viel tegen. Wat ook tegen viel was de zoom button achterop, deze kon ik slecht bedienen en de ring rond de lens met bedienfuncties vond ik nu ook niet bepaald het ei van Columbus. De 1080 50P opname modus zal ik waarschijnlijk niet gebruiken (zie enke postjes eerder) en de prijs van rond de €950,- is ook best stevig. Kortom ik ben toch wat aan het twijfelen geslagen. :?

Wat ik vooral mooi vindt aan de Panasonic HDC-TM700 is de 35mm lens, waardoor je significant meer beeld hebt. De windruis onderdrukking voor de microfoon, de 32Gb opslag intern en uiteraard 1080P opnemen.

Ik heb nog geen camera gevonden die in iedergeval een 35mm (of nog beter) heeft voor minder geld en die compacter is. Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
De SD60 heeft ook een 35mm lens en is kleiner. Geen lensring, rest van de specs staat hier.

[ Voor 46% gewijzigd door Dancing_Animal op 09-06-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
Dancing_Animal schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:14:
De SD60 heeft ook een 35mm lens en is kleiner. Geen lensring, rest van de specs staat hier.
Dank voor je tip. Het is helaas een 1080i camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
Deze camera lijkt me ook interessant:
http://www.sony.nl/produc...-memory-stick/hdr-cx350ve

Echter het is me niet geheel duidelijk of dit nu een 1080i of een 1080p camera is. Volgens Tweakers price watch is het een 1080p camera, maar ik haal het niet echt uit de gegevens van de fabrikant.Onderstaande site geeft ook geen 1080p aan:
http://camcorder-test.sla...me-i-Sony-HDR-CX350V.html

Hoeveel verschil maakt 1080i of 1080p eigenlijk precies in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Scon schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:01:
Lol, bedankt voor de tip. Maar ik heb vandaag de HDC-SD700 gezien bij Mediamarkt. Deze camera is dezelfde soort als de HDC-TM700 maar dan zonder 32GB vastgeheugen. Het apparaat zag er solide uit maar was ook de grootste op display in de winkel en dat viel tegen. Wat ook tegen viel was de zoom button achterop, deze kon ik slecht bedienen en de ring rond de lens met bedienfuncties vond ik nu ook niet bepaald het ei van Columbus. De 1080 50P opname modus zal ik waarschijnlijk niet gebruiken (zie enke postjes eerder) en de prijs van rond de €950,- is ook best stevig. Kortom ik ben toch wat aan het twijfelen geslagen. :?

Wat ik vooral mooi vindt aan de Panasonic HDC-TM700 is de 35mm lens, waardoor je significant meer beeld hebt. De windruis onderdrukking voor de microfoon, de 32Gb opslag intern en uiteraard 1080P opnemen.

Ik heb nog geen camera gevonden die in iedergeval een 35mm (of nog beter) heeft voor minder geld en die compacter is. Hebben jullie nog tips?
De Panasonic SD600 is waarschijnlijk even groot als de SD700, maar wel weer wat goedkoper. Is de reden dat je nu niet in 50p wil gaan filmen dat je Popcorn Hour dit wellicht niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scon schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:31:

Dank voor je tip. Het is helaas een 1080i camera.
De SD600 heeft de beeldkwaliteit van de 700, maar mist een hoop handmatige features en is daardoor kleiner en goedkoper. Misschien is dat een idee?

Overigens moet je je niet verkijken op de grootte. Tenzij je het apparaat in een jaszak oid wilt stoppen zit het toch in een tasje en dan is het nog steeds compact. Voor stabiliteit tijdens het filmen is een wat groter apparaat over het algemeen wel erg fijn :)

Edit: geen zaken opzoeken mig29 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
JustTrying schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:08:
[...]

De Panasonic SD600 is waarschijnlijk even groot als de SD700, maar wel weer wat goedkoper. Is de reden dat je nu niet in 50p wil gaan filmen dat je Popcorn Hour dit wellicht niet ondersteund?
Dat inderdaad.... en wellicht mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Scon schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:02:
Deze camera lijkt me ook interessant:
http://www.sony.nl/produc...-memory-stick/hdr-cx350ve

Echter het is me niet geheel duidelijk of dit nu een 1080i of een 1080p camera is. Volgens Tweakers price watch is het een 1080p camera, maar ik haal het niet echt uit de gegevens van de fabrikant.Onderstaande site geeft ook geen 1080p aan:
http://camcorder-test.sla...me-i-Sony-HDR-CX350V.html

Hoeveel verschil maakt 1080i of 1080p eigenlijk precies in de praktijk?
Is geen 1080p. Zelfs de CX550V met een adviesprijs van 1400,- is geen progressive. Als je op de site van Sony bij de technische specs kijkt staat er bij : Progressieve opnamemodus : NEE. Geldt zo'n beetje voor alle consumenten Sony's momenteel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
Zit er veel verschil tussen 1080p en 1080i qua beeld qualiteit.... of is dat typisch iets wat je niet gaat merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Die i is van interlaced en dat betekent dat de beelden in 2 keer worden neergezet. Bijvoorbeeld eerst de oneven lijnen (1, 3, 5, 7 ... t/m 1079) en daarna de lijnen 2 t/m 1080. Echter als de laatste oneven lijn (1079) is neergezet en de even lijnen worden neergezet is het beeld van die even lijnen alweer een ietsje verder. Dat geeft eigenlijk een kartelig effect.
Als je je beelden op tv kijkt zul je het mijns inziens niet zo snel zien, tenzij je van heel dichtbij gaat kijken. Ik zie het weleens aan de ondertiteling, maar dan moet ik heel goed kijken.
Ga je je video bewerken dan zie je kartelige beelden. Voor de ene helft met het ene frame (beeldje) en voor de andere helft het volgende beeldje. Opzich is daar ook niets mis mee, kun je opzich nog redelijk knippen en plakken. Wil je echt IN die beelden iets gaan veranderen, dus echt dingen in het beeld invoegen of wegsnijden, dingen een andere kleur geven of met een blue screen gaan werken, dan is het lastig of bijna niet te doen.
Bij het vergroten van interlaced video op je computerscherm zie je vrij duidelijk dat het interlaced is aangezien je daar wat dichter op zit.
Bekijk ook de video hieronder eens. Het allerlaatste stukje laat nog even wat interlaced beelden in slow motion zien. Stel dat je het skateboard er uit wilt knippen, maar dan ben je al redelijk gevorderd, en lang, want het moet voor ieder frame, bezig. Dat gaat niet zo makkelijk lukken want zoals je ziet zijn het eigenlijk 2 halve skateboards door elkaar geworden.
Progressive, daar staat die p voor, heeft dit niet. Die tekent alle beelden tegelijk. Maar omdat er 2 keer zoveel tijd nodig is om die beelden neer te zetten kan er maar de helft aan volledige beelden worden neergezet. Of zoiets :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dancing_Animal op 10-06-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, daar staat dan tegenover dat je veelal moet kiezen (muv de nieuwe Panasonics) tussen 50i of 25p. Die laatste kan wel eens te traag zijn om beelden vloeiend weer te geven. In dat geval kun je toch beter kiezen voor een interlaced beeld dat vaker ververst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:13:
[...]

De SD600 heeft de beeldkwaliteit van de 700, maar mist een hoop handmatige features en is daardoor kleiner en goedkoper. Misschien is dat een idee?

Overigens moet je je niet verkijken op de grootte. Tenzij je het apparaat in een jaszak oid wilt stoppen zit het toch in een tasje en dan is het nog steeds compact. Voor stabiliteit tijdens het filmen is een wat groter apparaat over het algemeen wel erg fijn :)

Edit: geen zaken opzoeken mig29 ;)
Mist de sd600 ze echt of zijn ze alleen via het menu te bereiken ipv de ring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
@ Dancing_Animal. Dank je voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dancing_Animal schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:22:

Mist de sd600 ze echt of zijn ze alleen via het menu te bereiken ipv de ring?
Dunno ;)

Je mist bijvoorbeeld de mic ingang, de draairing, etc. Of er vervolgens ook opties uit het menu ontbreken weet ik niet en moet je even opzoeken in de specs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:54:
Tsja, daar staat dan tegenover dat je veelal moet kiezen (muv de nieuwe Panasonics) tussen 50i of 25p. Die laatste kan wel eens te traag zijn om beelden vloeiend weer te geven. In dat geval kun je toch beter kiezen voor een interlaced beeld dat vaker ververst wordt.
Daarom dat ik het een ongelooflijke bonehead move vind dat 1080p60 (of p50) niet in de AVCHD standaard zit, en dat ik, indien ik niet in 1080p zou kunnen opnemen (wat ik met men "cheap" sanyo gelukkig wél kan), ik nog liever in 720p zou opnemen dan in 1080i. Interlacing is wat mij betreft een "ugly hack" waar we in het digitale tijdperk zo snel mogelijk vanaf moeten. Het maakt "deshaking" moeilijker, maakt editen moeilijker, en maakt weergave op een progressive scherm afhankelijk van de kwaliteit van de de-interlacer.

_/-\o_ voor de geweldige uitleg hierover hierboven.

En btw: het maakt vooral verschil bij snel bewegende beelden, zoals je kan zien.

[ Voor 9% gewijzigd door DexterBelgium op 11-06-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DexterBelgium schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:06:

Daarom dat ik het een ongelooflijke bonehead move vind dat 1080p60 (of p50) niet in de AVCHD standaard zit, en dat ik, indien ik niet in 1080p zou kunnen opnemen (wat ik met men "cheap" sanyo gelukkig wél kan), ik nog liever in 720p zou opnemen dan in 1080i.
Tsja, alleen kijken naar de framerate is ook weer zo wat. Als je kijkt dat de huidige camera's 24 mbit/s gebruiken op 50i beeld, dan zou die datastroom gaan verdubbelen als je gebruik maakt van 50p. Kom nou niet aan met Panasonic doet het ook in 35 mbit/s, want je wilt wel behoud van kwaliteit in ieder field. Dat betekent dus dat alle modellen die 50P doen met minder dan 48 mbit/s per field meer compressie toepassen.

Daar komt bij dat een datastroom van 48 mbit/s natuurlijk weer snellere processors vraagt en dus duurder zal zijn. Over de datahonger nog maar niet te spreken.

Uiteraard is het duidelijk een keuze waar je voor kiest: of meer bps of minder compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Met dien verstande natuurlijk dat (i) progressive in principe beter comprimeerbaar is (voor dezelfde Image Quality) (gelet op het feit dat de opeenvolgende frames minder verschillen dan opeenvolgende fields) en (ii) dat indien je weergeeft op een progressive scherm (zoals een LCD of Plasma) progressive geen kwaliteitsverlies betekent door de-interlacing (en ook daar geen processor power voor moet worden gebruikt).

Dat tegenover het kwaliteitsverlies van hogere compressiefactor (hetgeen inderdaad een zorg is), doet voor mij de voorkeur voor P over i doorwegen. Maar anderen kunnen uiteraard anders kiezen. Ideale wereld is natuurlijk 48 Mbps Progressive, maar daar zijn we nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 15:48
Ik overweeg momenteel de aankoop van de Panasonic HDC-SD700 (na de vrij positieve reviews gelezen te hebben). Na wat rondzoeken op een aantal webshops ben ik ook eens op www.top-foto.de gaan zien. Hier was de SD700 niet te vinden, maar wel de SD707 (voor €780 te koop).

Op de website van Panasonic Duitsland is er dus ook geen SD700 maar wel een SD707 te vinden (met vergelijkbare specs als de SD700). Zou het hier om één en hetzelfde toestel gaan, en vanwaar dan de verschillende nummers? Typfout?

De HS700 en TM700 hebben daarintegen wel dezelfde nummer als de rest van Europa/de Wereld. Wel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk een sheltermodel. Zeer vergelijkbaar, maar met net ontbrekende accessoires oid, waardoor de camera in principe op prijs niet te vergelijken is (meer marge voor de winkel). Check even goed de inhoud van de doos en vergelijk die met de reguliere 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Als je je beelden op tv kijkt zul je het mijns inziens niet zo snel zien, tenzij je van heel dichtbij gaat kijken.

Bij het vergroten van interlaced video op je computerscherm zie je vrij duidelijk dat het interlaced is aangezien je daar wat dichter op zit.
Is het verschil tussen interlaced en progressive eigenlijk dus inderdaad dat ; alleen als je heel dicht op de tv gaat zitten zie je verschil en bij het monteren zul je wat kartelige randjes zien? Als dat alles is, ga ik toch nog eens heroverwegen om dan meer euros uit te gaan geven om progressive te kunnen filmen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
JustTrying schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:29:
[...]

Is het verschil tussen interlaced en progressive eigenlijk dus inderdaad dat ; alleen als je heel dicht op de tv gaat zitten zie je verschil en bij het monteren zul je wat kartelige randjes zien? Als dat alles is, ga ik toch nog eens heroverwegen om dan meer euros uit te gaan geven om progressive te kunnen filmen..
Als je een "foto" uit een video wilt nemen, zal het je ook irriteren (en dat wordt met de HD formaten toch hoe langer hoe doenbaarder, 1080 is lang geen slechte resolutie voor een "actieshot").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
DexterBelgium schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:41:
[...]

Als je een "foto" uit een video wilt nemen, zal het je ook irriteren (en dat wordt met de HD formaten toch hoe langer hoe doenbaarder, 1080 is lang geen slechte resolutie voor een "actieshot").
Ok, maar dat geld dus alleen als je inderdaad van een stilstaand beeld een 'foto' wilt maken, niet als je echt een foto maakt via de fotomodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen video kent een verschil tussen progressive en interlaced. Voor foto's wordt uiteraard alleen een progressive stand gebruikt (voor zover je daarvan kunt spreken bij een foto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-09 10:52
Even een vraagje hier.

Ik ben bezig een bedrijfje aan het opzetten om als videograaf aan de slag te gaan.
Wil me daarbij focussen op trouwreportages en gewone reportages.

Echter nu komt het, ik moet een goede camera aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Sony HDR-XR550E of een Sony HVR-HD1000E.

De camera moet in donkere omgevingen ook een goed beeld geven.
En het liefst hd kwaliteit zijn.

Iemand ervaringen ermee, of zie ik dingen over het hoofd?
Ik kan me niet veroorloven om een verkeerde camera te kiezen. Want heb maar ongeveer 1500 euro om te besteden.
Kan iemand mij iets aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:45:
Alleen video kent een verschil tussen progressive en interlaced. Voor foto's wordt uiteraard alleen een progressive stand gebruikt (voor zover je daarvan kunt spreken bij een foto).
Gezien de toch wel kleine meerwaarde van een 1080/50p modus voor de gemiddelde huistuinenkeuken filmer ben ik toch van plan een Canon Legria HF M36 aan te schaffen, Canon heeft op dit moment ook een cashback actie, waardoor deze camera nog ongeveer 500 euro gaat kosten, toch weer 150 euro minder dan de Panasonic SD600..

Heb ik nog een vraag, en die is eigenlijk niet zo heel technisch, maar zijn er hier mensen die een Canon camcorder hebben en daarbij ook een cameratas hebben aangeschaft? Liefst zo klein mogelijk natuurlijk, maar ik wil wel graag de meegeleverde oplader en de camera zelf mee willen nemen.

Heeft iemand daar nog goede tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JustTrying schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:09:

Heb ik nog een vraag, en die is eigenlijk niet zo heel technisch, maar zijn er hier mensen die een Canon camcorder hebben en daarbij ook een cameratas hebben aangeschaft? Liefst zo klein mogelijk natuurlijk, maar ik wil wel graag de meegeleverde oplader en de camera zelf mee willen nemen.

Heeft iemand daar nog goede tips voor?
Ja, ik heb een Canon camera en heb een tas gekocht. Nee ik heb geen tips voor je ;) Ga naar een winkel en neem alle spullen mee en ga gewoon passen. Koop alleen iets waarvan je zeker weet dat de aankoop zinvol is. Kijk naar de draagband (breedte en lengte), is het belangrijk dat de onderkant waterdicht is, voldoende ruimte voor accessoires, regenhoes, makkelijk in te delen, afneembaar deel voor je lader, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:45:
Inderdaad, als je dus de "fotomodus" gebruikt, speelt dit niet, alleen als je achteraf uit je video je nog iets stilstaand wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Na een paar weken oriënteren kwam ik op twee camera's uit:
  • De Panasonic SD-60 (€400.-)
  • De Sony CX115e (€350.- met €50.- euro aftrek van Sony)
De Panasonic heeft de meeste voordelen, namelijk een groothoeklens, 35x i.Zoom, Ledje op de voorkant, Flitser etc. De Sony heeft dit allemaal niet. Waar ik me wel zorgen over maak is de saturatie waarde van de opname's. Deze is bij de Panasonic uitzonderlijk laag. Zie bijv. dit filmpje:

http://www.vimeo.com/12116262

De Sony heeft wel wat mooiere kleuren, maar de scherpte is weer minder. Ook bijv. dit filmpje geeft de fletse kleuren van de Panasonic weer:

http://vimeo.com/12119441

Filmpje van de Sony:

http://www.youtube.com/watch?v=UsS5iCGM8bE

Deze filmpjes zijn natuurlijk niet echt vergelijkend. Maar zelf vind ik de opname's van de Panasonic er minder goed uitzien.

Op dit forum is de Panasonic best wel populair, wat is de reden daar precies van? En (als je de SD-60 hebt) wat vind je van de kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Voor een verklaring voor de populariteit van de Panasonic camera`s kun je gewoon naar de gegeven argumenten kijken.

Let wel op; je kunt niet alle Panasonic camera`s over één kam scheren.. let goed op lichtgevoeligheid, prijs/prestatieverhouding en de geboden mogelijkheden. Een SD60 is natuurlijk niet hetzelfde als een SD700/TM300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Heb net even de Panasonic HS-60 van de overbuurman geleend. Is volgens mij hetzelfde als de SD-60, alleen dan met harde-schijf. Een paar test-filmpjes gemaakt, binnen en buiten, en vervolgens aangesloten op mijn plasma (ook van Panasonic...) Video's zijn ontieglijk scherp, maar ook niet echt bevredigend. Op een shot buiten was een soort van "groene-waas" te zien en de wit-balans stelde een beetje teleur. Na de camera manueel te hebben ingesteld op color +5 en iA modus uit was het beeld véél beter. Aangezien mijn vrouw ook gaat filmen wil ik hem liever op iA hebben, maar dan zijn de kleuren weer flets. De iAuto modus schijnt op de Sony heel goed te zijn. 'k begin nu echt te twijfelen. Heeft iemand de oplossing om de manuele opties met de automatische te combineren? Of zou ik toch maar voor de Sony kiezen?

[ Voor 14% gewijzigd door D-TECH op 17-06-2010 19:12 . Reden: Crashje van Linux Mint 9 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik heb veel goede dingen gelezen over de Panasonic SD600 en wil deze graag gaan aanschaffen. Het enige waar ik over in zit zijn de recording settings:
1080 / 50p (28Mbps / VBR) , (1920 x 1080) /
HA (17Mbps / VBR) , (1920 x 1080) /
HG (13Mbps / VBR) , (1920 x 1080) /
HX (9Mbps / VBR) , (1920 x 1080) /
HE (5Mbps / VBR) , (1920 x 1080)
Die 50p baart mij een beetje zorgen aangezien dit misschien te veel van het goede is (bewerkingsprogramma's, grootte)

Nu vroeg ik mij af of ik dan niet gewoon op 25p kan opnemen met dit apparaat. Er bestaat wel een cinema mode op voor 25p maar die neemt dit eigenlijk op in 50i.

Ik zit dus volgens mij vast aan die 50p als ik echt progressive wil opnemen of zit ik er naast?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Wat ik gelezen heb is dat 1080 / 50p (28Mbps / VBR) , (1920 x 1080) niet AVCHD is maar een ander formaat (wel h264)...
Deze setting bestaat namelijk niet in het AVCHD standaard.

Volgens mij kan de nieuwse adobe CS5 suite wel 1080/50P aan

Kwa bestandsgrote, hier telt niet het aantal frames per seconde maar de bitrate, deze is 28mbit op de hoogste settinge, cannon doet bijv. max 24mbit dus ver zit je hier niet bij vandaan.

Als ik uitreken: 28mbit x 3600 sec / 8 /1024 = 12,3 gigabyte per uur.
Wel moet ik opmerken dat er VBR bestaat en niet CBR dus het kan zijn dat hij de bitrate omlaag schroeft met beelden met weinig detail en/of beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is handig spul om een statief mee te smeren want hij loopt nu wel erg stroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:55:
wat is handig spul om een statief mee te smeren want hij loopt nu wel erg stroef.
Andere kop kopen ;)

Je schijnt eea uit elkaar te kunnen halen en dan met vet wat je gebruikt voor kogellagers aan de gang gaan. (geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik volg dit topic al een tijdje, evenals het budget topic.
ik wil een videocam gaan kopen voor mn reis van 3 maanden door afrika. ik heb de volgende eisen:
- fullHD of hdready
- goede beeldkwaliteit maar ook redelijk indoor/bij matig licht
- AF redelijk
- OIS
- niet te groot/zwaar
- >= 10x zoom
Nou heb ik met testfreaks, pricewatch, mediamarkt en reviews een voorlopige selectie gemaakt. hierbij de wat grove variant.
Geselecteerde producten:

* [product verwijderen uit selectielijst] Panasonic HDC-SD60
* [product verwijderen uit selectielijst] JVC Everio GZ-HD620
* [product verwijderen uit selectielijst] Canon Legria HF R16
* [product verwijderen uit selectielijst] Sony Handycam HDR-CX116E
* [product verwijderen uit selectielijst] JVC Everio GZ-HD300 Zwart
* [product verwijderen uit selectielijst] JVC Everio GZ-HM200 Zwart
* [product verwijderen uit selectielijst] Toshiba Camileo SX900

de meeste zitten zo rond 300 a 400 euro, behalve de toshiba. op de canon en sony modellen komt 50€ cashback.

Maar hoe nu verder? de meneer in de winkel adviseerde JVC en sony modellen vanwege lowlight prestaties maar ik ben altijd erg sceptisch over dit soort advies. in reviews niks over gezien.
Het 'gevoel' van de producten die ik bekeken heb in de winkel stuurt me richting sony, jvc, canon.
De Legria R16 zou prima zijn, en is in de actie voor 340 euro. maar: geen review te vinden. De toshiba SX900 is qua prijs goed te doen, maar: geen review te vinden.
Misschien kunnen jullie me niet verder helpen, maar niet geschoten...

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2021
Als je drie maanden door Afrika gaat reizen is de lowlightfunctie juist niet zo belangrijk.
Je mooiste filmbeelden zal je dan buiten maken lijkt mij en daar is altijd genoeg licht.
De lowlightfunctie daar heb je meer aan in Nederland binnenshuis maar goed dat is aan jou uiteraard.

Belangrijk is welk geheugen ga je kiezen ?
Voor iemand die zijn vele Gb aan fimdata niet op zijn computer kan laden gedurende 3 maanden (of je moet een laptop met heel veel geheugen hebben) lijkt het me nog veel belangrijker om een camera met een flinke harde schijf te nemen (tussen 60 en 240gb) zodat je niet snel zonder geheugen komt te zitten.

Reviews zijn te vinden op Camcordeinfo of Slashcam en op Kieskeurig kan je je eisen aan de camera invullen en zo je selectie beperken en vergelijken.
Met die eerste twee sites kom je er zeker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
Martin11 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:20:
Als je drie maanden door Afrika gaat reizen is de lowlightfunctie juist niet zo belangrijk.
Je mooiste filmbeelden zal je dan buiten maken lijkt mij en daar is altijd genoeg licht.
De lowlightfunctie daar heb je meer aan in Nederland binnenshuis maar goed dat is aan jou uiteraard.

Belangrijk is welk geheugen ga je kiezen ?
Voor iemand die zijn vele Gb aan fimdata niet op zijn computer kan laden gedurende 3 maanden (of je moet een laptop met heel veel geheugen hebben) lijkt het me nog veel belangrijker om een camera met een flinke harde schijf te nemen (tussen 60 en 240gb) zodat je niet snel zonder geheugen komt te zitten.

Reviews zijn te vinden op Camcordeinfo of Slashcam en op Kieskeurig kan je je eisen aan de camera invullen en zo je selectie beperken en vergelijken.
Met die eerste twee sites kom je er zeker uit.
handige sites. zal er eens naar kijken. wbt opslag: er gaat een netbookje mee. in afrika is het na 6u net zo donker als hier, dus die lowlight features zijn ook daar nuttig, maar ook als ik hem daarna in NL nog eens wil gebruiken.
Gek dat er nog totaal geen reviews zijn van de legria R16/17/18... zijn ze zo nieuw dan?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook als je op pad gaat met weinig licht is het wel handig om een lichtsterke camera te hebben. Tip: kijk eens naar het formaat van de sensoren. Over het algemeen geldt: een grotere sensor vangt meer licht dan een kleinere. Camera's met 1/6" of 1/8" leveren naar alle waarschijnlijkheid een aanmerkelijk minder beeld dan bijvoorbeeld 1/4" of 1/3".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
dvraemdo schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:06:
Ik overweeg momenteel de aankoop van de Panasonic HDC-SD700 (na de vrij positieve reviews gelezen te hebben). Na wat rondzoeken op een aantal webshops ben ik ook eens op www.top-foto.de gaan zien. Hier was de SD700 niet te vinden, maar wel de SD707 (voor €780 te koop).

Op de website van Panasonic Duitsland is er dus ook geen SD700 maar wel een SD707 te vinden (met vergelijkbare specs als de SD700). Zou het hier om één en hetzelfde toestel gaan, en vanwaar dan de verschillende nummers? Typfout?

De HS700 en TM700 hebben daarintegen wel dezelfde nummer als de rest van Europa/de Wereld. Wel vreemd...
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:09:
Waarschijnlijk een sheltermodel. Zeer vergelijkbaar, maar met net ontbrekende accessoires oid, waardoor de camera in principe op prijs niet te vergelijken is (meer marge voor de winkel). Check even goed de inhoud van de doos en vergelijk die met de reguliere 700.
Ik heb vandaag de SD707 bij Cameranu verkregen.
De SD707 is precies hetzelfde als de SD700 zowel technisch als de inhoud van de doos zijn eender.

Ik heb het uitgezocht (de 707 is zo'n 45 euro goedkoper dan de 700 in Nederland via kieskeurig ) en het verschil zit er hem in dat de 707 het Europese model is van Panasonic ,zoals ook in Duitsland bv gevoerd waar vanuit de fabriek 1 jaar garantie op gegeven wordt is mij verteld.
In Nederland wordt twee jaar garantie gegeven door Panasonic Nederland en daar blijkt het prijsverschil in te zitten.

Cameranu verzekerde mij echter dat ik ook twee jaar garantie krijg omdat zij sowieso zelf altijd twee jaar garantie geven en daarom heb ik dus de 707 genomen.
Ik heb het expliciet nagevraagd bij ze ( ze moesten het even uitzoeken inderdaad) bij hun is het prijsverschil met de SD700 zelfs 100 euro maar dat is natuurlijk erg veel.

De camera stond op duits ingesteld , dat heb ik even aangepast naar nederlands verder zat er ook een Nederlandse handleiding bij dus ook dat hoef ik niet uit te printen.

Leuke camera uiteraard alles opnemen in 50p :) wat rechtstreeks uit de camera naar de Tv (met mini Hdmi-Hdmi) een superbeeld geeft op een 1080P tv.
Verder ben ik nog in de test en speelfase nu .
Hopelijk komen de juiste aangepaste programma's en opslagmedia in de nabije toekomst ook nog op de markt .
Een stevige computer heb ik ook onlangs gekocht dus dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
knuppelhout schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:22:
[...]

handige sites. zal er eens naar kijken. wbt opslag: er gaat een netbookje mee. in afrika is het na 6u net zo donker als hier, dus die lowlight features zijn ook daar nuttig, maar ook als ik hem daarna in NL nog eens wil gebruiken.
Gek dat er nog totaal geen reviews zijn van de legria R16/17/18... zijn ze zo nieuw dan?
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:25:
Ook als je op pad gaat met weinig licht is het wel handig om een lichtsterke camera te hebben. Tip: kijk eens naar het formaat van de sensoren. Over het algemeen geldt: een grotere sensor vangt meer licht dan een kleinere. Camera's met 1/6" of 1/8" leveren naar alle waarschijnlijkheid een aanmerkelijk minder beeld dan bijvoorbeeld 1/4" of 1/3".
Dat is waar zeker als je ook in het donker wil gaan filmen en dan kom je al snel bij een enkele grote sensor uit maar ook bij een wat hogere prijs in het algemeen.

Ik zou je de jvc gz-hm400 kunnen adviseren want die heeft een supergrote sensor en is erg goed getest in lowlight en is ook nog eens 'relatief goedkoop' vergeleken bij andere goedpresterende lowlight camera's .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Martin11 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:53:

Ik zou je de jvc gz-hm400 kunnen adviseren want die heeft een supergrote sensor en is erg goed getest in lowlight [..]
Niet helemaal waar. Voorbeeld van de Panasonic HS60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
Deze review vergelijkt de HS60 uit het middenbudget (met een enkele 1/4 inch sensor) met een Jvc (de 300) uit het middenbudget.

Maar inderdaad de Jvc 400 is minder goed getest in lowlight, mijn fout ik had deze http://www.camcorderinfo....Low-Light-Performance.htm in mijn hoofd omdat ik zelf de flagship camcorders heb vergeleken de afgelopen tijd .

Niettemin is de Hs60 een prima keuze kwa prijs EN kwaliteit voor het budget waar TS eerder over sprak.
Alles hangt ervan af hoeveel je wilt uitgeven.

Verder moet ik zeggen dat de lowlight kwaliteiten van alle camera's stukken beter zijn dan bijna 10 jaar terug toen ik mijn topmodel digitale Jvc gr-dvl 9800 voor 4100 gulden kocht :)

[ Voor 32% gewijzigd door Martin11 op 23-06-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@knuppelhout: als je tenminste voor de wilde dieren naar Afrika gaat, de grote roofdieren worden pas aan het eind van de dag en in de schemering actief. Low light performance is dan wel degelijk belangrijk. Groothoek converter zul je niet snel nodig hebben, teleconverter kan handig zijn maar een goede stille hand en/of goede stabilisatie is een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Veel plezier met je SD707/700..

Ik hoop echter wel dat je nooit aanspraak hoeft te maken op garantie. Er zijn meer zaken die niet-NL versies verkopen met garantie, maar waarbij vervolgens toch door Panasonic wordt afgezien ervan, omdat deze officieel niet in Nederland verkocht mag worden (kuch * Digi tal street *).

Dat de winkel 2 jaar biedt, ok, maar als die op de fles gaat, ben je op Panasonic aangewezen.

[ Voor 55% gewijzigd door Michael Knight op 23-06-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
de sd60 had ik ook in mn lijstje staan meen ik. enig idee hoe die presteert vergeleken met de sony cx115/116?
en inderdaad: hij wordt gebruikt voor alle onderdelen van het reizen: van safari tot vrijwilligerswerk.

[ Voor 32% gewijzigd door knuppelhout op 23-06-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
Michael Knight schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:02:
[...]

Veel plezier met je SD707/700..

Ik hoop echter wel dat je nooit aanspraak hoeft te maken op garantie. Er zijn meer zaken die niet-NL versies verkopen met garantie, maar waarbij vervolgens toch door Panasonic wordt afgezien ervan, omdat deze officieel niet in Nederland verkocht mag worden (kuch * Digi tal street *).

Dat de winkel 2 jaar biedt, ok, maar als die op de fles gaat, ben je op Panasonic aangewezen.
Dankjewel :) Ik heb er al veel lol mee gehad vandaag.

Wat betreft de garantie , Het lijkt me heel sterk dat Cameranu failliet gaat binnen 1 tot 2 jaar (of 10 jaar) en dat tegelijkertijd mijn SD707 ook precies in dat ene jaar kapot gaat buiten mijn eigen schuld (en ik ook geen garantie krijg van Panasonic Duitsland of Europa want dat kan ook nog.)

En natuurlijk mag deze camera wel officieel in Nederland verkocht worden, ik zou niet weten waarom niet.
Het is geen B-keuze ;) maar gewoon Panasonic , het levert je 40 euro op en dan worden mensen wel eens argwanend 9 van de 10 x onnodig in mijn ervaring.

Wel opvallend gisteren was het prijsverschil bij Cameranu nog 100 euro nu nog maar 40 euro tussen de 707 en 700. De laatste is goedkoper geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door Martin11 op 23-06-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
knuppelhout schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:22:
de sd60 had ik ook in mn lijstje staan meen ik. enig idee hoe die presteert vergeleken met de sony cx115/116?
en inderdaad: hij wordt gebruikt voor alle onderdelen van het reizen: van safari tot vrijwilligerswerk.
Hier kan je beide camera's ook hun lowlightbild vergelijken door beide camera's te selecteren.

Ik denk dat de Panasonic Hs60 die @mig29 adviseerde (hardeschijfversie) of sd60 duidelijk beter is dan de Sony cx116

(als ik het goed het heeft de Pana hs60 ook nog eens de nieuwe sensor die ook in de 700 drie keer zit)
http://www.camcorder-test.com/campair-DE.shtml

Vooral het lowlight 12lux beeld is stukken beter van de HS60

De Sony is wel bijna 100 euro goedkoper
http://www.kieskeurig.nl/...A7FD340A4B05A88E10E05A255

Succes ermee!

[ Voor 26% gewijzigd door Martin11 op 23-06-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
Gisteren kwam mijn Sanyo HD2000 aan.
Ben er erg tevreden mee maar ik ben er achter gekomen dat de audio sync niet klopt.
Ik heb mijn TV en PC monitor opgenomen maar de audio loopt ongeveer 2 seconde achter (ik film in 1080p).

edit: ben er achter gekomen dat het aan mijn player ligt van mijn computer.
Ik heb nooit problemen met 1080p bestanden af te spelen maar wel met deze bestanden.
Ik kijk vaker dingen in full HD op mijn PC.
Welke codec moet ik hiervoor hebben zodat het geen delay krijgt? Of welke speler?
Ik heb VLC (maar die heeft er moeite mee) en Media Player Classic maar daar is de delay.

[ Voor 25% gewijzigd door Mangafan2 op 24-06-2010 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
Martin11 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:06:
[...]

Hier kan je beide camera's ook hun lowlightbild vergelijken door beide camera's te selecteren.

Ik denk dat de Panasonic Hs60 die @mig29 adviseerde (hardeschijfversie) of sd60 duidelijk beter is dan de Sony cx116

(als ik het goed het heeft de Pana hs60 ook nog eens de nieuwe sensor die ook in de 700 drie keer zit)
http://www.camcorder-test.com/campair-DE.shtml

Vooral het lowlight 12lux beeld is stukken beter van de HS60

De Sony is wel bijna 100 euro goedkoper
http://www.kieskeurig.nl/...A7FD340A4B05A88E10E05A255

Succes ermee!
hoe meer je leest hoe moeilijker het wordt :)
die sd60 is ongetwijfeld de beste camera in dit segment en prima value for money. Maar: ik heb nogal de neiging (weet ik van mezelf) om mijn budget steeds verder op te rekken als ik nog een net iets mooier speeltje zie. in dit geval voelt de sd60 zo. Iets beter dan bijv de sony, maar wel gelijk 100 euro duurder. Aan de ene kant: ik wil gewoon een videocameraatje voor op reis. Aan de andere kant: als ik een net te slechte koop is dat suepr zonde op reis, gebruik ik hem daarna nooit meer en wil ik daarna alsnog een betere.
Speelde geld maar geen rol |:(
dat is vast iets waar iedereen zich in kan vinden hiero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
prachtig hoe zoiets gaat. ik heb net bovenstaand verhaal getypt en denk daarna gelijk: what the heck? en heb de hdc hs60 besteld voor 404 euro inc verzenden.
het model MET 120gb HDD dus. aanbieding bij bobshop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Martin11 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:06:

Van de SD60 staat op CCI geen review, maar als er al verschillen zijn met de HS60, dan zullen die extreem klein zijn. Vandaar even de link naar de SD60.
Mangafan2 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 02:18:

Welke codec moet ik hiervoor hebben zodat het geen delay krijgt? Of welke speler?
Ik heb VLC (maar die heeft er moeite mee) en Media Player Classic maar daar is de delay.
Ik heb begrepen dat de CoreAVC een erg goede codec is.
Pagina: 1 ... 20 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]