HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Mangafan2 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 02:18:
[...]

Gisteren kwam mijn Sanyo HD2000 aan.
Ben er erg tevreden mee maar ik ben er achter gekomen dat de audio sync niet klopt.
Ik heb mijn TV en PC monitor opgenomen maar de audio loopt ongeveer 2 seconde achter (ik film in 1080p).

edit: ben er achter gekomen dat het aan mijn player ligt van mijn computer.
Ik heb nooit problemen met 1080p bestanden af te spelen maar wel met deze bestanden.
Ik kijk vaker dingen in full HD op mijn PC.
Welke codec moet ik hiervoor hebben zodat het geen delay krijgt? Of welke speler?
Ik heb VLC (maar die heeft er moeite mee) en Media Player Classic maar daar is de delay.
Bij mij lopen de bestandjes nog het best in Windows Media Player (op Win 7) (die lijkt het meest gebruik te maken van mijn videokaart).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:36
knuppelhout schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:03:
prachtig hoe zoiets gaat. ik heb net bovenstaand verhaal getypt en denk daarna gelijk: what the heck? en heb de hdc hs60 besteld voor 404 euro inc verzenden.
het model MET 120gb HDD dus. aanbieding bij bobshop!
Dat klinkt erg interessant die aanbieding! Enige wat ik echter op Bobshop kan vinden voor ± die prijs is de hdc-sd60eg-s. In de beschrijving op de site staat wel met 120GB, maar het typenummer is niet HS60 maar SD60... dus ik denk dat je gewoon de SD60 gaat krijgen? De HDC-HS60EG-K die ook op de site staat kost hier gewoon € 779,-...

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BackSlash schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:34:
[...]

Dat klinkt erg interessant die aanbieding! Enige wat ik echter op Bobshop kan vinden voor ± die prijs is de hdc-sd60eg-s. In de beschrijving op de site staat wel met 120GB, maar het typenummer is niet HS60 maar SD60... dus ik denk dat je gewoon de SD60 gaat krijgen? De HDC-HS60EG-K die ook op de site staat kost hier gewoon € 779,-...
mijn bestelling:

Artikel
------------------------------------------------------
1 x HDC-HS60EG-K Full HD Camcorder * (HDCHS60EGK) = € 399,00

en toen was de sd60 389 of 379. dus als ze me gaan naaien ga ik daar zeeeeker niet mee akkoord, het is geen typfout.
kreeg wel direct een mailtje dat er een bestel vertraging was. vrijdag wordt ie verzonden als het goed is... ben benieuwd!

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Dat is inderdaad het goede typenummer. Vandaag zijn de prijzen alweer anders op bobshop, en kost de HS60 nu 599,-
Het lijkt er inderdaad op dat je geluk hebt gehad en de HS60 voor de prijs van een SD60 hebt gekocht. Dat had ik ook wel gewild :9

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
en nou maar afwachten of ze hem plotseling niet meer kunnen leveren en dat soort kletspraat. In dat geval laat ik het er niet bij zitten, maar wellicht ben ik voorbarig.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Tja, het lijkt me dat je gewoon de HS60 mag verwachten/eisen aangezien die ook op je factuur staat. Wanneer verwacht je hem te ontvangen?

Ik heb de handleiding van de SD/HS60 gedownload, ik wilde graag weten hoeveel je nu kan opnemen op die 120 GB schijf, en hoeveel op bijv een 16 GB sd-kaart. Toen kwam ik het volgende overzichtje tegen waar ik even een printscreen van heb gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/j.reitsma3/foto/opslag_tijd.png

Ik ga natuurlijk opnemen in de hoogste kwaliteit. 16 GB is goed voor 2 uur film, wat eigenlijk net te kort schiet voor mij. Ik heb de afgelopen 3 jaar een camcorder mee op vakantie gehad en dan heb ik vaak ± 3 uur film geschoten. 32 GB zou voor mij dus genoeg wezen.

32 GB aan SD-kaartjes kost me echter 60 ~ 70 euro, een beetje afhankelijk van 2x 16 gb of 1x 32 gb en de verzendkosten. Neem ik een SD60 + 32 GB zit ik dus op 400 + 70 = 470,-
Een HS60 kost 520 euro en hoef ik geen geheugenkaartjes te kopen, totdat de harddisk het begeven heeft :P

Voor 50 euro verschil kan ik 11 uur langer opnemen en zal ik nooit ruimte te kort komen, en is in mijn ogen het verschil in prijs waard. Mij lijkt de HS60 in mijn geval dan ook de beste keus.

Wat ik voor het eerst zag is dat er ook een tussenmodel verkrijgbaar is, de TM60. Deze heeft 16 GB intern flashgeheugen + een SD slot. Dit is ook een leuke tussenweg, alleen net niet interessant genoeg voor mij. Deze is net zo duur als een SD60 + 16 gb kaartje. Als er nu 32 GB in die TM60 zat was die ideaal geweest voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:11
Ik vroeg mij af of de sony Sony CX115 een beetje vergelijkbaar is met de hier zo gevierde Panasonic SD60 qua kwaliteit?
Ik wil graag indoor en outdoor goed kunnen filmen. De sony is wel een tikkeltje goedkoper door de 50euro cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 17:03
wil graag jullie mening weten

wil van de week een mooie film camera kopen want word wel eens tijd jaren alleen op bandjes gedraaid :P
dus wil nou dus een mooie digitale film camera gaan halen

heb een tijdje deze type gevolgd en vond de model wel erg mooi
pricewatch: Samsung HMX-H104BP
deze heeft helaas geen 50 euro case back

ik weet dat je de 100/102/105/106 en zo heb maar vond de 104 wel genoeg leek me
alleen wat jammer is dat de winkel bij mijn in de buurt hem niet kunnen leveren
niet dat een webshop echt een probleem is maar wel zo makkelijk een winkel in de buurt toch

maar ik kwam ook deze tegen pricewatch: Samsung HMX-H200 die is wel leverbaar bij de winkel in me buurt maar die vind ik wat minder mooi maar wel stuk goedkoper want is tot juni de 30ste case back van samsung zelf dus dat is wel mooi

ze hebben alle bij dus wat voor en na delen daarom graag jullie menig

wil tot 350 euro uit geven dat zal wel genoeg zijn toch. ben niet iemand die elke dag gaat filmen of zo
dus een hele dure heb ik niet nodig

maar met die Samsung HMX-H104BP zou ik het interne geheugen toch wel kunnen uitbreiden als ik open maak ? en ja ik weet dat dan de garantie verlopen is maar als ik hem een jaartje heb of zo maakt het me dat niet uit want dan is het geheugen ook weer wat goed koper en de SD kaartjes ook

de 16 gig wat er nu in zit zou dan wel voorlopig wel genoeg zijn. zal niet aan hele stuken door gaan filmen dus genoeg tijd om het op de laptop te zetten maar zal wel makkelijk zijn dat je toch sommige filmpjes er op kan laten staan

of zeggen jullie neem aub een hele andere merk film camera ?? of anders gezegd welke camera zouden jullie nemen als je 350 euro voor uit willen geven

[ Voor 24% gewijzigd door NLMarcel194 op 26-06-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
NLMarcel194 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:47:
wil graag jullie mening weten

wil van de week een mooie film camera kopen want word wel eens tijd jaren alleen op bandjes gedraaid :P
dus wil nou dus een mooie digitale film camera gaan halen

heb een tijdje deze type gevolgd en vond de model wel erg mooi
pricewatch: Samsung HMX-H104BP
deze heeft helaas geen 50 euro case back

ik weet dat je de 100/102/105/106 en zo heb maar vond de 104 wel genoeg leek me
alleen wat jammer is dat de winkel bij mijn in de buurt hem niet kunnen leveren
niet dat een webshop echt een probleem is maar wel zo makkelijk een winkel in de buurt toch

maar ik kwam ook deze tegen pricewatch: Samsung HMX-H200 die is wel leverbaar bij de winkel in me buurt maar die vind ik wat minder mooi maar wel stuk goedkoper want is tot juni de 30ste case back van samsung zelf dus dat is wel mooi

ze hebben alle bij dus wat voor en na delen daarom graag jullie menig

wil tot 350 euro uit geven dat zal wel genoeg zijn toch. ben niet iemand die elke dag gaat filmen of zo
dus een hele dure heb ik niet nodig

maar met die Samsung HMX-H104BP zou ik het interne geheugen toch wel kunnen uitbreiden als ik open maak ? en ja ik weet dat dan de garantie verlopen is maar als ik hem een jaartje heb of zo maakt het me dat niet uit want dan is het geheugen ook weer wat goed koper en de SD kaartjes ook

de 16 gig wat er nu in zit zou dan wel voorlopig wel genoeg zijn. zal niet aan hele stuken door gaan filmen dus genoeg tijd om het op de laptop te zetten maar zal wel makkelijk zijn dat je toch sommige filmpjes er op kan laten staan

of zeggen jullie neem aub een hele andere merk film camera ?? of anders gezegd welke camera zouden jullie nemen als je 350 euro voor uit willen geven
De Sanyo HD2000 kost bij 4launch nu maar €317. Een koopje als je het mij vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
D-TECH schreef op zondag 27 juni 2010 @ 09:32:
[...]

De Sanyo HD2000 kost bij 4launch nu maar €317. Een koopje als je het mij vraagt!
en waarom zou je dan die nemen ??

want de samsung die ik denk echt wil kost alleen 25 euro meer de H104BP en kan aan sluiten met Component Video, Composite, HDMI, en hij heeft een lampje :P dan zijn denk wel wat meer voor delen toch ??
alleen heeft wat minder mega pixels maar dat maakt mijn niet veel uit als de lens maar goed is
en hij heeft intern geheugen 16 gig en kan ook met SD Kaartjes werken

vind toch de sanyo niet echt mijn smaak maar dat is bij iedereen anders natuurlijk en plus er zit geen intern geheugen in zag ik net alleen met SD Kaartjes
maar is het een juiste keuze als ik voor de samsung H104BP ga ??

natuurlijk is het me eigen keuze dat snap ik maar hier zitten denk meer mensen die beter verstand van hebben dan ik heb over een goede film camera daarom graag jullie menig

[ Voor 7% gewijzigd door NLMarcel194 op 27-06-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
NLMarcel194 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:11:
[...]

en waarom zou je dan die nemen ??

want de samsung die ik denk echt wil kost alleen 25 euro meer de H104BP en kan aan sluiten met Component Video, Composite, HDMI, en hij heeft een lampje :P dan zijn denk wel wat meer voor delen toch ??
alleen heeft wat minder mega pixels maar dat maakt mijn niet veel uit als de lens maar goed is
en hij heeft intern geheugen 16 gig en kan ook met SD Kaartjes werken

vind toch de sanyo niet echt mijn smaak maar dat is bij iedereen anders natuurlijk en plus er zit geen intern geheugen in zag ik net alleen met SD Kaartjes
maar is het een juiste keuze als ik voor de samsung H104BP ga ??

natuurlijk is het me eigen keuze dat snap ik maar hier zitten denk meer mensen die beter verstand van hebben dan ik heb over een goede film camera daarom graag jullie menig
Ten eerste heeft deze Samsung een zeer slechte microfoon. Op veel filmpjes is een zeer duidelijke toon te horen die de camera maakt.

Ten tweede is de video-kwaliteit ook niet om naar huis te schrijven en heeft hij een langzame en inaccurate autofocus.

Lees ook even de review op CNET: http://reviews.cnet.com/digital-camcorders/samsung-hmx-h104/4505-6500_7-33655377.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
D-TECH schreef op zondag 27 juni 2010 @ 12:22:
[...]

Ten eerste heeft deze Samsung een zeer slechte microfoon. Op veel filmpjes is een zeer duidelijke toon te horen die de camera maakt.

Ten tweede is de video-kwaliteit ook niet om naar huis te schrijven en heeft hij een langzame en inaccurate autofocus.

Lees ook even de review op CNET: http://reviews.cnet.com/digital-camcorders/samsung-hmx-h104/4505-6500_7-33655377.html
Image Stabilization is op de ook niet al te best op de VPC-HD2000 YouTube: Sanyo Xacti VPC-HD1010 VPC-HD2000 en de docking was ook nog niet goed omdat die je files corrupted maakt

het geluid is op die dan wel weer goed dan die van de samsung maar ik zal geen stille opnames maken
heb paar youtube filmpjes gezien vond ze best wel mee vallen gewoon echt op de stilte dat je hem echt hoort

denk dat ik beter wat langer ken w8ten dat de prijzen wat gezakt zijn voor een betere camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
NLMarcel194 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:15:
[...]

Image Stabilization is op de ook niet al te best op de VPC-HD2000 YouTube: Sanyo Xacti VPC-HD1010 VPC-HD2000 en de docking was ook nog niet goed omdat die je files corrupted maakt

het geluid is op die dan wel weer goed dan die van de samsung maar ik zal geen stille opnames maken
heb paar youtube filmpjes gezien vond ze best wel mee vallen gewoon echt op de stilte dat je hem echt hoort

denk dat ik beter wat langer ken w8ten dat de prijzen wat gezakt zijn voor een betere camera
Het klopt dat de stabilisatie op de Sanyo niet zo goed is, een kwestie van goed vasthouden, zie ook de tip van Jan van der Meer: http://www.vimeo.com/1469722

De corrupte bestanden op het dockingstation liggen aan het niet goed formatteren van je geheugenkaart. Deze moet geformatteerd zijn in FAT32. Het probleem kan ook worden opgelost met een nieuwere firmware, die te downloaden is vanaf de Sanyo site.

Als je meer video's wilt zien van de Sanyo, kijk dan even hier: http://www.youtube.com/user/Yoon215#g/u
Yoon filmt ook vanuit de hand. En je ziet dat het trillen best wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
D-TECH schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:12:
[...]

Het klopt dat de stabilisatie op de Sanyo niet zo goed is, een kwestie van goed vasthouden, zie ook de tip van Jan van der Meer: http://www.vimeo.com/1469722

De corrupte bestanden op het dockingstation liggen aan het niet goed formatteren van je geheugenkaart. Deze moet geformatteerd zijn in FAT32. Het probleem kan ook worden opgelost met een nieuwere firmware, die te downloaden is vanaf de Sanyo site.

Als je meer video's wilt zien van de Sanyo, kijk dan even hier: http://www.youtube.com/user/Yoon215#g/u
Yoon filmt ook vanuit de hand. En je ziet dat het trillen best wel meevalt.
trillen valt best wel mee ja maar toch die samsung model lijkt mijn veel lekkerder in de hand liggen

ga dan toch wel even w8ten tot dat ze de mic hebben opgelost
iemand zij bij youtube dat op gelost kan worden met een firmware maar dat lijkt me stug
die mic moet gewoon een betere plek krijgen en dat je misschien een soort filter er voor kan doen of zo

toch nog bedankt voor de links maar ga denk toch nog even w8ten want meer dan 350 wil ik er niet voor uitgeven want daar film ik te weinig voor maar toch wil ik weer wat nieuws hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 20:41
Ik heb de knoop doorgehakt en een Canon Legria HF M36 gekocht, eerste indtukken zijn positief, tochscreen menu werkt erg prettig, ondanks dat ik nog geen ervaring had met bediening dmv een touchscreen.

Camera ligt solide in de hand, beeldstabilisatie is prima in orde, binnenkort maar eens wat gaan experimenteren met een videobewerkingspakket.

Voor de Canon cashback actie moet ik het serienummer opgeven, een invulveld met 16 posities, het enige serienummer wat ik kan vinden op de camera bestaat echter uit 12 cijfers, weet iemand waar ik het juiste nummer kan terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onderop de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 09:58
gabn88 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:07:
Ik vroeg mij af of de sony Sony CX115 een beetje vergelijkbaar is met de hier zo gevierde Panasonic SD60 qua kwaliteit?
Ik wil graag indoor en outdoor goed kunnen filmen. De sony is wel een tikkeltje goedkoper door de 50euro cashback.
Sterker nog: volgens mij lopen de panasonic SD60 en de sony CX305 nauwelijks uiteen qua videokwaliteit. Zet de SD66 (zo heet hij in duitsland) en de cx305 of 300 of 350 maar eens naast elkaar. Panasonic is nog eens zo,n 150 euro goedkoper....!!
http://camcorder-test.slashcam.com/campair-EN.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Hij heeft het toch over de CX115 en niet CX3xx serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Afgelopen weekend was de Canon - Legria HF R106 bij de Makro te koop voor 360 incl btw. Daar kan nog 50 euro vanaf gaan met een cashback aktie.

Ik heb er zaterdag een gekocht - voornamelijk omdat ik diezelfde avond nog een videocamera nodig had, en vanwege de niet tevreden geld terug garantie.

Ben niet echt enthousiast tot nu toe. De opnames waren niet geweldig, maar of dat aan het apparaat, mijn beperkte video ervaring lag, of de lastige lichtomstandigheden (dans/theater voorstelling) lag weet ik niet.

Nu zit ik me af te vragen of ik 'm zal houden of niet... Als ik de pricewatch bekijk was het wel een erg gunstige deal. Ik kan geen recensies vinden. Ga er nog even mee spelen, maar als iemand meer input over dit apparaat heeft hou ik me aanbevolen.

[ Voor 4% gewijzigd door joopv op 28-06-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Enige review die ik zo snel kon vinden.
When viewed in isolation, the R106 seems decent enough, but it can’t compete on value compared to similarly priced rivals such as the Panasonic SD60 or Sony CX115E. Both models have a larger sensor for superior picture quality, include optical image stabilisation, a higher-resolution touchscreen and a longer battery life. The R106 does nothing to claw back any points, so it’s impossible to recommend it.
Ik zou em dus terugbrengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
NLMarcel194 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:07:
[...]

trillen valt best wel mee ja maar toch die samsung model lijkt mijn veel lekkerder in de hand liggen

ga dan toch wel even w8ten tot dat ze de mic hebben opgelost
iemand zij bij youtube dat op gelost kan worden met een firmware maar dat lijkt me stug
die mic moet gewoon een betere plek krijgen en dat je misschien een soort filter er voor kan doen of zo

toch nog bedankt voor de links maar ga denk toch nog even w8ten want meer dan 350 wil ik er niet voor uitgeven want daar film ik te weinig voor maar toch wil ik weer wat nieuws hebben
Misschien kun je je wat verder orïenteren op deze site: www.camcorderinfo.com
De Samsung H106 is daar gereviewed en vele andere camera's (zoals de Sanyo HD2000 en de Panasonic HS-60).

Deze Samsung kwam trouwens slechter uit de test dan een €100.- kostende Sanyo camera...

Succes!

Hier is trouwens een lijstje (van goed naar slecht): http://www.camcorderinfo.com/ratings.php#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
D-TECH schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:51:
[...]

Misschien kun je je wat verder orïenteren op deze site: www.camcorderinfo.com
De Samsung H106 is daar gereviewed en vele andere camera's (zoals de Sanyo HD2000 en de Panasonic HS-60).

Deze Samsung kwam trouwens slechter uit de test dan een €100.- kostende Sanyo camera...

Succes!

Hier is trouwens een lijstje (van goed naar slecht): http://www.camcorderinfo.com/ratings.php#
oke dan weet ik dat ook weer

wou toch misschien gaan w8ten maar ben toch maar weer eens even gaan kijken

deze
pricewatch: Canon Legria HF R18

en deze
pricewatch: Sony Handycam HDR-CX116E

deze 2 zullen denk vast veel beter zijn heb wat aardig wat filmpjes gekeken op youtube ze zien allebij er goed uit maar heb reviews gezien en gelezen maar kom er toch niet echt uit

wat vinden jullie van die 2 en zal de canon het waard dat die 50 euro duurder is ??
er zit bij alle bij case back
maar toch zal de canon wat duurder zijn
http://www.canon.nl/legriacashback/index.aspx
http://www.sony.nl/articl...ny-full-hd-handycam-actie

een andere camera zou ik echt niet meer weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

D-TECH schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:12:
[...]

Ik heb van het weekend hetzelfde gemerkt, ik stond in de zee, volledig ingezoomd maar kon door de camera met twee handen vast te houden toch nog een redelijk stabiel beeld krijgen. Natuurlijk is het verre van vloeiend, maar met de juiste nabewerking kan het nog zeer accetabel worden. De truuk is dus om de camera bij het uiteinde van de lens vast te houden.

Mijn vorige camera hield ik meestal ok met twee handen vast omdat hij een stuk groter en zwaarder was, maar je moet het ook doen bij deze kleine lichte camera's van tegenwoordig als je een goed beeld wilt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
BackSlash schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:14:
Hij heeft het toch over de CX115 en niet CX3xx serie?
CX115 is slechter dan de CX305 (logisch, die is veel duurder) en de SD60. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 20:41
Ja daar staat dat nummer dus van 12 cijfers, misschien dat toch maar gewoon invullen op het formulier, het is alleen niet heel duidelijk allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een andere optie is nog om te kijken op de zijkant van de doos (onder de EAN code) of op het velletje dat voor de gebruikershandleiding zit.

Je kunt ook even contact opnemen met Canon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Ik heb een vraagje. Ik ben aan het rondkijken naar camera's die ook in mindere lichtomstandigheden wat voor me kunnen betekenen. Nu viel mijn oog op de Sony CX155E, de fabrikant geeft aan dat deze camera gebruik maakt van een techiek waardoor nachtopnames of in donkere zalen prima moeten lukken.
Een voordeel, het heeft nog een optionele onderwaterbehuizing ook, en als duiker begint mijn interesse wat meer aan te wakkeren. Zijn er mensen die ervaring met deze camera hebben? Of zijn er betere alternatieven in die prijsklasse?

JVC heeft weer bijvoorbeeld GZ-HM550, voor bijna dezelfde prijs, al heeft Sony dan weer een 100 euro cashback.

Zucht. Bomen, bos.
http://www.camcorderinfo....00-Camcorder-Review-36280

[ Voor 7% gewijzigd door Pheno79 op 02-07-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
volgens mijn is alleen 50 euro terug van sony op die model
http://www.sony.nl/articl...ny-full-hd-handycam-actie

zo als het daar staat maar dat is alleen als je camera ergens anders koopt

https://www.sonystyle.nl/...mory-Stick/HDRCX155EB.CEN
en hier heb je wel de 100 euro korting

dus denk als je die neemt hem ergens anders haalt en dan recht op neemt van die 50 euro korting
ben je goedkoper uit dan dan zit je op de 400 euro zo iets

maar ik ga denk voor de Sony Handycam HDR-CX116E maar die heeft wat minder geheugen en heeft Image Stabilization en kan in 1080p en de Sony Handycam HDR-CX155E heeft wel meer geheugen en heeft Sensorverschuiving en die heeft 1080i

kwa geheugen zal het wel wat waard zijn de prijs verschil maar weet niet wat echt beter is Sensorverschuiving of Image Stabilization

maar had een pagina terug ook nog een vraag open staan want wou een keuze maken tussen een
Canon Legria HF R18 en de Sony Handycam HDR-CX116E of die Sony Handycam HDR-CX155E maar die heeft alleen geen 1080p

zo als deze persoon boven weet ik het ook niet meer :P want wil rond de 350 tot 400 euro blijven want canon heeft ook nog een actie op cash back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Ik ben nog verder gaan ploegen, op het wereldwijde web. Er schijnt ook een goede panasonic te zijn, qua lichtsterkte. Die heeft 3cmos (of zoiets) en SOny heeft dat Exor om bij minder licht te presteren.

Ik ga nog verder zoeken. De cashback van Sony is natuurlijk leuk, maar ik weet bv niet of die camera braaf op een mac werkt. Mijn ervaringen met Sony zijn daarin niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
De stabilisatie bij de Sony cx116e en cx155e zijn allebei hetzelfde (electronisch). Wil je echt goede low-light opname's maken kijk dan even naar de Panasonic SD-60 of SD-600. (Die laatste is wel een stuk duurder).

De Sony Exmor "R" sensor is eigenlijk een grote mislukking, de Sony HX5V bijv. heeft slechtere opname's in het donker dan de Panasonic TZ10, terwijl de Panasonic geen "back-lit" sensor heeft.

Let er ook op dat de onderwaterbehuizing voor de Sony cx155e €300.- is!

Wil je superb low-light opname's maken dan is de Sanyo HD2000 geschikt. Je krijgt dan wel een camera in pistool-vorm zonder stabilisatie! Kijk ook eens op www.camcorderinfo.com

En www.slashcam.de

[ Voor 27% gewijzigd door D-TECH op 04-07-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:16

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Wij zijn op zoek naar een goede nieuwe camcorder.

In eerste instantie kwamen we uit op de Canon Legria HF S21. Inclusief sdhc-kaartjes kom je uit op maximaal 128 GB. Genoeg voorlopig.

Na wat rondzoeken op internet vonden we de Panasonic HDC-HS700. Ziet er minder mooi uit, echter kennelijk wel erg functioneel en goede stabilisatie. Mogelijkheid voor sdxc-kaartjes. Echter zijn deze niet uit te lezen om de Mac. Volgens mij de enige 1080/60p.

Daarnaast heb je nog de Sony HDR-XR550VE welke een "mix" van beiden is. Memorycards die tot 32 GB gaan, maar wel grote interne opslag. Nadeel dat deze camera's iets duurder zijn.

Sony en Canon hebben ervaring met professionele camera's, Panasonic niet (?). Allen gebruiken ze goede lenzen (Leica, Carl Zeiss of Canon). Formaten en gewicht zijn om het even.

Ik zie niet zo snel welke de beste keus zou zijn. Iemand (gebruikers) ervaring met één van deze camera's? Wellicht zelf ook vergeleken tussen deze camera's? Wat was dan het doorslaggevende punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Puur gebaseerd op de ratings op Camcorderinfo.com, staat de Panasonic HDC-HS700 (zelfde als de TM700, alleen geen interne harddisk maar flashgeheugen) momenteel als best gewaardeerde camcorder voor 2009-2010 op de lijst, met een overall rating van 310 punten.

De Canon Legria HF S21 staat op nummer 5 met 277 punten en is dus ook geen slechte keus. Die Sony kom ik zo snel niet tegen op die site.

Hier vind je nog een interessante vergelijking tussen de Pana TM700 en de Canon S21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 15:21
Ik heb momenteel nog een SD camera met DVI bandjes maar die doet het niet lekker meer, hij eet af en toe bandjes op....

Nu film ik niet veel maar speciale gelegenheden , bruiloft, verjaardag afzwemmen afstuderen of af en toe op vakantie of tussendoor is leuk voor later.
Achteraf monteren doe ik niet.
max 400 euro. incl geheugenkaarten/of intern geheugen/hdd.

Ik zoek dus een leuke simpele HD camera met optische zoom.
Gister even langs de mediamarkt gegaan en zag daar deze 2:
Panasonic HDC-SD60EG-K Full HD Camcorder en de JVC GZ-HM300

Verschil is wel 100 euro.
Tevens hadden ze ook de JVC 320 (of 330 weet niet meer zeker) was 30 euro meer.

Ik wordt helemaal gek van al die verschillende types/modellen en tegenstrijdige reviews....
Wat is nu een leuke camera voor het 300 euro segment voor wat ik er mee wil?
Zit niet vast aan bepaald merk.

Edit:
wat is het verschil tussen de Panasonic HDC-SD60EG-K en Panasonic HDC-SD60EG-S??

[ Voor 5% gewijzigd door agraaff op 06-07-2010 09:30 . Reden: stukje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Edit:
wat is het verschil tussen de Panasonic HDC-SD60EG-K en Panasonic HDC-SD60EG-S??
[/quote]

Niets, er is gewoon een HDC-SD60. De duitse versie is de SD66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 15:21
eivissa100 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:30:
Edit:
[/quote]

Niets, er is gewoon een HDC-SD60. De duitse versie is de SD66.
Grappig want de S is zo'n 20 euro duurder bij bobshp dat de K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Volgens mij staat dat voor de kleur, waarbij S Silver is en K zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
martinweb.nl schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:37:
Wij zijn op zoek naar een goede nieuwe camcorder.

Sony en Canon hebben ervaring met professionele camera's, Panasonic niet (?). Allen gebruiken ze goede lenzen (Leica, Carl Zeiss of Canon). Formaten en gewicht zijn om het even.
Panasonic is zeer bekend met professionele camera's, laatst hadden ze zelfs al een 3d camera gelanceerd. De Panasonic xx-700 serie's zijn de beste camera's die je op dit moment kunt krijgen. De veel goedkopere SD-600 heeft dezelfde beeldkwaliteit, alleen geen zoeker en lensring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:45
D-TECH schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:23:
[...]

Panasonic is zeer bekend met professionele camera's, laatst hadden ze zelfs al een 3d camera gelanceerd. De Panasonic xx-700 serie's zijn de beste camera's die je op dit moment kunt krijgen. De veel goedkopere SD-600 heeft dezelfde beeldkwaliteit, alleen geen zoeker en lensring.
Of een bekend merk professionele camera's uitbrengt zegt vrij weinig over de kwaliteit van de consumentenseries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Vinnienerd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:44:
[...]

Of een bekend merk professionele camera's uitbrengt zegt vrij weinig over de kwaliteit van de consumentenseries.
http://www.camcorderinfo.com/ratings.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

En daar komt ook nog eens bij dat fabrikanten met professionele lijn vaak juist minder handmatige instellingen en aansluitingen in hun consumenten/semi-professionele modellen aanbieden zodat ze niet met elkaar concurreren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Familie heeft de JVC HM335 aangeschaft; zag in de FAQ en dit draadje niet wat handig is om te kiezen qua kwaliteit; U-XP,XP,SP,EP. Handleiding heeft het er ook niet over. Voor normaal scherm en vanaf dvd kijken lijkt me SP genoeg, en bij groter scherm/full-hd zul je bij (U)XP uitkomen? Toch?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhunter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-01 20:40
Eind dit jaar gaan we een wereldreis maken. Daarvoor willen we een nieuwe videocamera aanschaffen en we zijn ons aan het oriënteren. De Sony Handycam HDR-XR550VE staat hoog op het lijstje.

Echter: deze camera heeft een interne hdd van 240GB. Lijkt me dat zo'n interne HDD fragieler is dan opnamen op een gewone kaart.

Graag wil ik jullie vragen welke ervaringen jullie hebben interne HDD's... Voor welke camera zouden jullie gaan??? Benieuwd naar alle feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Sinds dit weekend heb ik een Panasonic HDC-HS60, dus met 120gb harddisk. Heb er al wel wat mee gefilmd en tot nu toe gaat dat perfect. Volgende week ga ik op vakantie, daarna kan ik pas echt goed mijn ervaring laten weten.

Maargoed, ik denk dat je de harddisk een beetje onderschat. In laptops en mp3 jukeboxes zitten al jaren harddisks en die gaan ook lang mee. Als je er geen rare dingen mee doet, niet laat vallen of gebruikt in een rallywagen moet je er ook jaren plezier van hebben lijkt mij.

Ik houd er wel rekening mee dat de harddisk het over een jaar of 3,4,5 misschien kan begeven. Maar tegen die tijd kost een 64 gb flashkaart ook niet zoveel meer, dus zou hem op die manier kunnen blijven gebruiken :) Wellicht is de harddisk vervangen ook een koud kunstje.

Kopiëren vanaf die harddisk naar een pc via usb2 gaat overigens wel redelijk vlot, zo'n 18 mb/sec. Ik weet niet of dit vanaf een SD kaart ook zo vlot gaat.

Als je een wereldreis gaat maken wil je wel genoeg storage hebben lijkt me. Reken maar eens uit wat je kwijt bent aan voldoende storage als je dit met geheugenkaarten wilt doen, dan ben je veel meer kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door BackSlash op 12-07-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 14:19

GerritGekke

Gamechanger

Ben zelf van plan om een low bud camcorder te kopen, nu zag ik in de folder van de mediamarkt dat ze daar morgen een JVC GZ-MG750 (PW) in de aanbieding hebben voor 200 euro. (opslag is 80gb hdd). Ik keek even verder in de PW maar voor 200 euro lijkt me dit nog niet eens zo verkeerde camera. Maar wou graag nog wat feedback van jullie, wat jullie er van vinden. De cam heeft bijvoorbeeld 800m pixels is dat erg?
Heb op youtube wel goede filmpjes gezien over hoe deze camera filmt, en het resultaat is voor low bud toch wel zeer netjes.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
GerritGekke schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:20:
Ben zelf van plan om een low bud camcorder te kopen, nu zag ik in de folder van de mediamarkt dat ze daar morgen een JVC GZ-MG750 (PW) in de aanbieding hebben voor 200 euro. (opslag is 80gb hdd). Ik keek even verder in de PW maar voor 200 euro lijkt me dit nog niet eens zo verkeerde camera. Maar wou graag nog wat feedback van jullie, wat jullie er van vinden. De cam heeft bijvoorbeeld 800m pixels is dat erg?
Heb op youtube wel goede filmpjes gezien over hoe deze camera filmt, en het resultaat is voor low bud toch wel zeer netjes.
die 800k pixels houdt in dat het geen HD camera is maar gewoon een SD camera. Op zich niks mis mee, maar een gemiddelde camcorder van 4-5 jaar oud produceert dezelfde beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Ik las ergens op het internet dat je er 720p mee kan filmen. En het hoeft om mij ook geen HD cam te zijn want thuis zijn we nog gewoon SD xD, en wil gewoon een low bud cam halen met goed wat opslag. Dus dacht dat dit wel een leuke camco zou zijn.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Dat lijkt me sterk want de sensor kan absoluut geen HD resolutie aan.
Maargoed, je kan beter eens in dit Het low-budget 720p/1080p camera topic posten, dit is het topic voor HD camera's duurder dan 250 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Ow ja ik zie het nu pas excusses xD

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft een van de volgende videocamera's en wil zijn ervaringen delen ?
ik vind de keuze tussen de volgende 2 heel moeilijk...

hoe is de geluidsopname bijv ?

Panasonic hdc-hs60 25x optische zoom HDD 120 gb.
http://www.camcorderinfo.com/ratings.php NR.12

sony HDR-XR155E 25x optische zoom HDD 120 gb.

beide kosten rond de 550 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:25

Smarron

The bend

Een koopje voor een goedkope HD-camera:

Panasonic HDC-SD 10 K voor € 198,-

Nog iets meer dan 3 uur geldig denk ik.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 17:52:
wie heeft een van de volgende videocamera's en wil zijn ervaringen delen ?
ik vind de keuze tussen de volgende 2 heel moeilijk...

hoe is de geluidsopname bijv ?

Panasonic hdc-hs60 25x optische zoom HDD 120 gb.
http://www.camcorderinfo.com/ratings.php NR.12

sony HDR-XR155E 25x optische zoom HDD 120 gb.

beide kosten rond de 550 euro.
De Panasonic heeft wel een windruis filter. Maar dat schijnt niet zo goed te werken. Wel is de Sony nu in de aanbieding €100.- eraf. Dat maakt de vergelijking opeens heel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik heb de HS60, maar wat bedoel je met "geluidsopname"? De harddisk hoor je niet als je opneemt iig. In de wind heb ik nog niet gefilmd. Geluidskwaliteit binnenshuis is gewoon, tja, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de HS60, maar wat bedoel je met "geluidsopname"?

ik lees vaak dat het geluid van de micro buiten niet zo goed is, ondanks windkapjes..

Bevalt de HS60 je goed,
negatieve dingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik heb een klein stukje buiten gefilmd met een klein briesje wind. Hier hoorde ik geen wind in de film terug. Maargoed, ik denk dat de meeste camcorders met veel wind slecht presteren. Dat was met mijn vorige camcorder ook zo en ik verwacht bij deze een vergelijkbaar resultaat. Ik heb echter nog niet met veel wind gefilmd, dus hoe de hs60 hierin presteert kan ik je over een paar weken vertellen als ik hem mee heb gehad op vakantie.
Mocht ik wind horen op de film dan vind ik dat persoonlijk niet zo erg, ik denk dat je al meer richting het semi professionele segment moet wil je in de wind probleemloos kunnen filmen.

Verder bevalt de camera mij erg goed. Goede scherpte, goede stabilisatie, camera voelt degelijk aan en 120gb is natuurlijk erg makkelijk om altijd bij je te hebben.
Enige negatieve wat ik heb ondervonden is de wat beperkte accuduur van ongeveer 1,5 uur. Dus dat wordt geregeld opladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 11:10
JustTrying schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:31:
Ik heb de knoop doorgehakt en een Canon Legria HF M36 gekocht, eerste indtukken zijn positief, tochscreen menu werkt erg prettig, ondanks dat ik nog geen ervaring had met bediening dmv een touchscreen.
Hoe bevalt ie inmiddels? Ik sta op het punt de M306 aan te schaffen die eigenlijk hetzelfde is, maar was toch wel benieuwd naar je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guitarist
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 20:38
Zijn hier mensen die goede ervaringen hebben met de Canon Legria HF S100? :)

http://www.brianesselbrugge.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan het rondneuzen, hier oa, en verder op internet, voor n digicam, en kwam, http://www.cameranu.nl/ar...Sanyo_VPC-CA100_Geel.html deze tegen. Lijkt me nie slecht, iemand ervaring mee, met soortgelijke Sanyo's ? Deze is net uit/moet nog komen in winkels.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Bij de verkeerde webwinkel besteld...

Ik heb 1,5 maand terug, ook gelet op actie van Sony (retour 100 euro), een videocamera besteld bij Pixmania, namelijk XR155E.
Ik ben nu alleen achter gekomen dat Pixmania niet gevestigd is in Nederland maar in Parijs :-( en kan fluiten naar actie van Sony... Is er hiervoor een oplossing, weet iemand iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zhadum schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:31:
Is er hiervoor een oplossing, weet iemand iets?
De enige oplossing is om de winkelier te bellen en te vragen of je het product terug mag sturen, zodat je het elders kunt bestellen, maar ik denk dat men daar weinig zin in heeft. Andere oplossingen lijken mij strijdig met de wet en ik raad het gebruikers af dergelijke oplossingen aan te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:48

Markie

Voorheen BBE

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met Panasonic's HD Writer AE2.0? Ik gebruik dat programma om de videobeelden van de SD60 over te zetten, alleen het exporteren naar mpeg2 loopt niet echt soepel. De beeldverhouding wordt automatisch omgezet van naar 4:3, zonder dat je ergens iets aan kan geven of je dat wel/niet wil. De grap is dat de mpeg2 in het programma HD Writer vervolgens wel goed wordt afgespeeld (normale breedbeeldverhouding), maar via Windows Mediaspeler, DivX-player, VLS, enz niet goed wordt afgespeeld (verhouding 4:3). Dit gaat op meerdere computers fout... (os: vista).

En zijn er ook mensen die alternatieve bewerkingssoftware voor het .m2ts-bestandsformaat (van Panasonic dus) gebruiken? Uit diverse links op Google maak ik op dat het omzetten dmv converteerprogramma's veel kwaliteitsverlies oplevert. Het importeren van .m2ts van Panasonic schijnt daarnaast in meerdere softwareprogramma's problematisch te zijn (waarbij er dus kennelijk ook nog een onderscheid is tussen de verschillende .m2ts formaten (Sony & Panasonic)). Ikzelf ben bekend met Premiere Pro CS3, maar daar kan ik de bestanden helaas niet in uitlezen. Maar ook in Windows MovieMaker lukt het niet.
Een aantal codecs die via de volgende site (http://www.dvscene.nl/encoderen/7-avchd-converters.html) worden besproken lijken wel goed te werken, maar het zou fijn zijn als je het .m2ts-bestand gewoon direct in het bewerkingsprogramma kan plaatsen, zonder dat het bestand eerst geconverteerd moet worden. Of dat het filmpje via het programma HD Writer AE goed wordt omgezet in mpeg2...

Iemand praktische ervaringen en tips?

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 14:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

BBE schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:16:

En zijn er ook mensen die alternatieve bewerkingssoftware voor het .m2ts-bestandsformaat (van Panasonic dus) gebruiken? Uit diverse links op Google maak ik op dat het omzetten dmv converteerprogramma's veel kwaliteitsverlies oplevert. Het importeren van .m2ts van Panasonic schijnt daarnaast in meerdere softwareprogramma's problematisch te zijn (waarbij er dus kennelijk ook nog een onderscheid is tussen de verschillende .m2ts formaten (Sony & Panasonic)). Ikzelf ben bekend met Premiere Pro CS3, maar daar kan ik de bestanden helaas niet in uitlezen. Maar ook in Windows MovieMaker lukt het niet.
Een aantal codecs die via de volgende site (http://www.dvscene.nl/encoderen/7-avchd-converters.html) worden besproken lijken wel goed te werken, maar het zou fijn zijn als je het .m2ts-bestand gewoon direct in het bewerkingsprogramma kan plaatsen, zonder dat het bestand eerst geconverteerd moet worden. Of dat het filmpje via het programma HD Writer AE goed wordt omgezet in mpeg2...

Iemand praktische ervaringen en tips?
Ik gebruik nu Pinnacle Studio 14 i.c.m. mijn Panasonic camera. Werkt goed, behalve dat de software van Pinnacle nog wel een buggy/log is.

Voor omzetten raad ik je Elecard Converter Studio - AVC Edition aan. Na lang zoeken, kwam ik deze tegen op internet in een test.. zeer weinig kwaliteitsverlies en redelijk snel. Je kunt zelf de nieuwe container/bitrate/etc. aangeven. Vooral handig om een compatible bestand te maken, wanneer je met meerdere programma`s werkt. Ik zie dat Elecard ook op jouw link voorkomt. Al geprobeerd?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guitarist
  • Laatst online: 19-09 20:38
Guitarist schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:37:
Zijn hier mensen die goede ervaringen hebben met de Canon Legria HF S100? :)
Laat maar, ik ben toch voor de Canon XM2 gegaan.

http://www.brianesselbrugge.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erg benieuwd naar je motivatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:20:
Ik ben erg benieuwd naar je motivatie!
Inderdaad, ik ook. Ik vind dat een SD camera toch langzaam wel een beetje achterhaald begint te worden, ik wil zelf ook graag overstappen op een HD camera en ga waarschijnlijk voor een dSLR omdat ik graag een film effect wil creeëren en dan gaat daarmee weer net iets makkelijker als de gemiddelde camcorder voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostjep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06-2020
Ik heb aan het begin van dit jaar een Canon Legria HF-200 gekocht. Nu zoek ik voor deze camera een microfoon die ik ook op mijn laptop tijdens de videobewerking kan gebruiken. Mijn budget is ca. 150 Euro en ik wil (moet) de microfoon morgen kopen. Voor mijn werk moet ik een Video manual op DVD maken. Ik wil tijdens het filmen gelijk kunnen inspreken en tijdens het bewerken van de film eventuele spraak correcties kunnen uitvoeren.

In eerste instantie wou ik de 'Canon DM-100 Directional Stereo Microfoon' kopen, hier zit echter geen kabeltje voor de laptop bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

joostjep schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:34:
Ik heb aan het begin van dit jaar een Canon Legria HF-200 gekocht. Nu zoek ik voor deze camera een microfoon die ik ook op mijn laptop tijdens de videobewerking kan gebruiken. Mijn budget is ca. 150 Euro en ik wil (moet) de microfoon morgen kopen. Voor mijn werk moet ik een Video manual op DVD maken. Ik wil tijdens het filmen gelijk kunnen inspreken en tijdens het bewerken van de film eventuele spraak correcties kunnen uitvoeren.

In eerste instantie wou ik de 'Canon DM-100 Directional Stereo Microfoon' kopen, hier zit echter geen kabeltje voor de laptop bij.
Ik denk dat dit niet echt een goede keus is voor wat jij wil. Deze microfoon kan je alleen recht op de camera plaatsen en pikt geluid vooral van voren op, opnemen en direct inspreken gaat dus niet echt goed tenzijn je zelf recht voor de camera gaat staan.

Ik vermoedt dat het een "condenser" microfoon is en dus ook voeding krijgt uit de accessoireschoen van de camera. Dus zelfs al had je een kabeltje naar je laptop dan zou het niet werken omdat de microfoon geen stroom krijgt.

Een simpele dynamische microfoon met een (adapter naar) 3.5 mm aansluiting is veel beter geschikt voor het opnemen van spraak van 1 persoon. Dan kan je al voor een paar tientjes klaar zijn en ook nog een Røde VideoMic kopen als je toch die 150 euro op wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik ben na afgelopen vakantie toch ook maar op zoek naar een videocamera, maar man wat een keuze en onduidelijke benamingen ook binnen hetzelfde merk.

Het gaat meestal niet van (voorbeeld) s1 = minst goed, naar s10 = beter, naar s100 = heel goed, naar s1000 = pro.

Waarom moet het allemaal zo omslachtig? Maar goed...

Ik zit erg te twijfelen over een interne HD... Mijn laptop is hij ook al twee keer vervangen binnen 3 jaar, maar goed die gebruik ik iedere dag, toch beweeg je een camera meer dan een laptop...
Ervaringen met het kapot gaan van HD's? Nadeel van sd cards is natuurlijk dat indien je dezelfde opslag wil hebben je veel geld betaald voor de kaartjes...

Ik weet wel dat ik full HD wil en gewoon een goede camera... tussen de 400 en 600 euro is neem ik aan wel redelijk toch?

Waar moet ik op letten? Welke merken kan ik beter mijden en welke moet ik zeker in overweging nemen?

Ik houd me bezig met (amateur) fotografie en ik vind voor de landschappen het bereik van lenzen heel belangrijk.

Hoe erg is het aantal mm van invloed bij een videocamera? Is het aantal mm goed te vergelijken of worden andere formaten sensoren gebruikt per camera, waardoor het vergelijk lastiger wordt. Ik zie sommige starten bij 60mm en anderen bij 35mm. Hoe erg moet ik hier op letten?

Graag tips bij het zoeken en ervaringen/goede opties zijn erg welkom!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 14:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Misschien een handige tip voor mensen met een recente Panasonic camera hier:

http://www.yagoda.nl/pana...wvbg260-lader-p-3735.html een imitatie vbg260 accu voor €25,- compleet met lader (doet het ook met de vbg 130 btw). Vandaag binnengekregen en hij lijkt het perfect te doen. Kost origineel dus €150,-

Komende week ga ik `m testen op vakantie, dus dan hebben jullie er meteen een ervaring bij.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

dfrenner schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:36:
Ik ben na afgelopen vakantie toch ook maar op zoek naar een videocamera, maar man wat een keuze en onduidelijke benamingen ook binnen hetzelfde merk.

Het gaat meestal niet van (voorbeeld) s1 = minst goed, naar s10 = beter, naar s100 = heel goed, naar s1000 = pro.

Waarom moet het allemaal zo omslachtig? Maar goed...
Het is inderdaad een beetje onoverzichtelijk. VAak hebben camera's in Europa/Amerika ook nog andere namen. Een overizhtelijke website is camcorderinfo.com waar je hele overzichten van videocamera's kan vinden.
Ik zit erg te twijfelen over een interne HD... Mijn laptop is hij ook al twee keer vervangen binnen 3 jaar, maar goed die gebruik ik iedere dag, toch beweeg je een camera meer dan een laptop...
Ervaringen met het kapot gaan van HD's? Nadeel van sd cards is natuurlijk dat indien je dezelfde opslag wil hebben je veel geld betaald voor de kaartjes...
Verwisselbaar geheugen heeft veel meer voordelen. Ten eerste is het stiller, lichter en energiezuinig, en zoals je zelf al zegt beter bestand tegen schokken. Maar ook als je camera ooit uitleent of ter reparatie aanbiedt ben je er zeker van dat je eigen video hebt. Je bent ook niet afhankelijk van een werkende camera, kabels, een volle accu in je camera, drivers als je een keer video over wil zetten naar een computer. SD-geheugen kan je overal ter wereld gebruiken en kopen, en ook vrijwel oneindig hergebruiken. De prijs blijft alleen maar dalen. Met een kaartje van 16 GB kan je al 1,5 uur aan full-HD opnemen, alleen op hele lange trips zonder computer heb je daar niet genoeg aan. Maar je kan dan altijd onderweg meer geheugen kopen, slechte clips verwijderen of met sommige camera's direct een harde schijf er op aansluiten en de video overzetten daar naartoe.
Ik weet wel dat ik full HD wil en gewoon een goede camera... tussen de 400 en 600 euro is neem ik aan wel redelijk toch?

Waar moet ik op letten? Welke merken kan ik beter mijden en welke moet ik zeker in overweging nemen?

Ik houd me bezig met (amateur) fotografie en ik vind voor de landschappen het bereik van lenzen heel belangrijk.

Hoe erg is het aantal mm van invloed bij een videocamera? Is het aantal mm goed te vergelijken of worden andere formaten sensoren gebruikt per camera, waardoor het vergelijk lastiger wordt. Ik zie sommige starten bij 60mm en anderen bij 35mm. Hoe erg moet ik hier op letten?
Het is vaak vertaald naar 35mm equalivant. Videocamera's hebben over het algemeen veel zoombereik en een beperkte groothoek. Je wilt dus zeker een camera hebben met een schroefdraad voor de lens waar je een groothoekvoorzetlens op kan zetten, wat een essentieel accessoire is. Zelf gebruik ik die ook 95% van de tijd, anders kan je binnenshuis, in auto's en veel andere omgevingen filmen wel vergeten. Op Ebay kun je veel lenzen vinden voor een goede prijs, maar de kwaliteit is niet altijd even goed.

Als je een beetje serieus aan de slag wilt neem je ook een externe microfoon, die hoef je niet meteen te kopen, maar zorg wel dat er een aansluiting voor op je camera zit!

Verder wil je absoluut geen interlaced video gaan opnemen, negeer dan ook de 1080i modes in de specificaties 1080p en 720p is in eigenlijk alle situaties beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet niet dat een camera met HDD naast opname op de HDD ook opname op geheugenkaarten accepteert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Heel duidelijk! Dank!
Welke merken moet ik gaan bekijken in het geval van videocamera's?

Voor fotocamera's zijn bijvoorbeeld Canon en Nikon de marktleiders. Sony heeft ook hele goede camera's alleen het lenzen aanbod is 2de hands wat minder...

Hoe zit dat met video's?

Naar mijn idee is Sony goed en JVC bijvoorbeeld in de wat lagere prijsklasse, klopt dit?
Welke merken moet ik echt meenemen en welke kan ik beter vergeten? Ik ben echt een leek op het gebied van videocamera's.

Een verkoper kan mij alles wijs maken :+

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 14:26 . Reden: citaat even ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, je hebt in camcorderland maar een 4-tal echt grote merken, te weten Sony, JVC, Canon en Panasonic. Qua beeldkwaliteit heeft Sanyo ook nog een aantal leuke modellen, maar ook een aantal minder goede modellen. Samsung maakt zelden een goed model. De rest zou ik niet eens overwegen.

Welk merk te adviseren is, hangt van vele zaken af, te beginnen bij budget. De kwaliteit van camcorders neemt toe in stappen, waarbij een belangrijke maatstaf voor de kwaliteit de grootte van de sensor is. Maar goed, lees eerst eens wat meer over camcorders en stel daarna gerichte vragen. Ik zou beginnen met de FAQ, daarna eens kijken naar populaire modellen in de Pricewatch en daarna die modellen opzoeken op camcorderinfo.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dank ik ben begonnen aan de FAQ. Toevallig even bij de its gekeken... Ik zag de Sony hdr cx115 e en ik kijk net bij de pricewatch en daar zie ik de 155 e. Kost 70 euro meer en volgens mij is het enige verschil intern geheugen van 16 gb. Is dat dan 70 euro waard? Dat maakt het lastig... Ik ga verder met de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:35:
[...]

De enige oplossing is om de winkelier te bellen en te vragen of je het product terug mag sturen, zodat je het elders kunt bestellen, maar ik denk dat men daar weinig zin in heeft. Andere oplossingen lijken mij strijdig met de wet en ik raad het gebruikers af dergelijke oplossingen aan te dragen.
Winkelier bellen zit er niet op, ik heb het al ruim een maand, ik heb contact gehad met Sony en kan helaas niet mee doen, niets aan te doen mijn eigen schuld.

[ Voor 25% gewijzigd door Zhadum op 26-07-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:29:
daarna eens kijken naar populaire modellen in de Pricewatch en daarna die modellen opzoeken op camcorderinfo.com.
Hmmm, die site werkt totaal niet. Laden duurt erg lang en url not found krijg ik ook regelmatig. Later nog maar eens proberen.

Edit:
Ik twijfel erg tussen canon en Sony.
Bij canon heb je de volgende modellen:
Canon Legria HF M30, M36 en M306 precieze verschillen zijn volgens mij klein, dus maar gewoon de duurste kiezen? Deze hebben optische stabilisatie.
Dan heb je de Canon Legria HF R18. Voordeel is 32gb intern geheugen maar deze heeft digitale IS.
Bij Sony keek ik naar de HDR CX115E of de CX155E.

Vrouwlief vond 400 euro meer dan genoeg voor een camera, daar zit best nog wel iets rek in. Maar ik zie geen grote verschillen tussen de camera's...

Bij de bovenstaande site kan ik de canons al niet terug vinden, ik zie daar alleen de s modellen.

Welke stabilisatie is beter? Optisch of digitaal?
Budget 400-500
Wil geen interne hd
Wat is van de bovenstaanden een goede? Zijn er betere alternatieven?

[ Voor 54% gewijzigd door BlakHawk op 25-07-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
dfrenner schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:22:
[...]

Hmmm, die site werkt totaal niet. Laden duurt erg lang en url not found krijg ik ook regelmatig. Later nog maar eens proberen.

Edit:
Ik twijfel erg tussen canon en Sony.
Bij canon heb je de volgende modellen:
Canon Legria HF M30, M36 en M306 precieze verschillen zijn volgens mij klein, dus maar gewoon de duurste kiezen? Deze hebben optische stabilisatie.
Dan heb je de Canon Legria HF R18. Voordeel is 32gb intern geheugen maar deze heeft digitale IS.
Bij Sony keek ik naar de HDR CX115E of de CX155E.

Vrouwlief vond 400 euro meer dan genoeg voor een camera, daar zit best nog wel iets rek in. Maar ik zie geen grote verschillen tussen de camera's...

Bij de bovenstaande site kan ik de canons al niet terug vinden, ik zie daar alleen de s modellen.

Welke stabilisatie is beter? Optisch of digitaal?
Budget 400-500
Wil geen interne hd
Wat is van de bovenstaanden een goede? Zijn er betere alternatieven?
Ja, de Panasonic SD60. Zie o.a. Camcorderinfo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
eivissa100 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:42:
[...]Ja, de Panasonic SD60. Zie o.a. Camcorderinfo.com
Deze is nu trouwens 399 bij Scheer en Foppen; bijna net zo goedkoop als in een webshop.

Weet iemand trouwens het verschil tussen EU-modellen en het andere (niet-EU, NL, ...) model?
Bij Redcoon staan bijvoorbeeld:
Panasonic HDC-SD60 EG-R (389 Euro)
Panasonic HDC-SD60 E-R EU-Model (469 Euro)

Bij het EU-model staat de volgende tekst:
"Dit artikel is een Europees model. Deze modellen zijn bestemd voor de Europese markt en zijn dus ook geschikt voor de Nederlandse markt. De handleiding wordt geleverd in het Engels en/of Duits. Vaak zijn deze modellen voordeliger dan de Nederlandse modellen."

Voordeliger? Zelfs 80 Euro duurder! Is het niet-EU model dan juist NL of iets exotisch?

[ Voor 54% gewijzigd door henrid op 26-07-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij Panasonic is het in ieder geval dat haagtechno ze niet repareert. Voor een camcorder is dit aanmerkelijk minder interessant dan voor een grote tv ;) In de praktijk betekent dit dat een product dat naar het buitenland moet worden verstuurd voor reparatie waarschijnlijk langer weg is in geval van reparatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Laatst online: 19-09 22:58
Zojuist mijn Sanyo Xacti CA-100 ontvangen.
Hiervoor heb ik de Sanyo Xacti WH-1 gehad welke helaas niet zo waterdicht bleek als geadverteerd. Bij gebrek aan andere opties (waterdicht, HD en optische zoom) toch maar weer voor een Sanyo gegaan, alleen nu een compleet ander model. Namelijk een pistol grip.
Die pistol grip zorgt echter voor het volgende probleem. Het statief wat ik voor de WH1 gebruikte is niet echt geschikt is voor de CA100. De CA100 heeft namelijk alleen een schroefaansluiting aan de onderkant, maar geen ruimte om het palletje van de quick release plate van het statief in kwijt te kunnen. Hierdoor hangt de camera er nu dus maar een beetje los bij en kan alle kanten op draaien. Dit omdat de schroef van de quick release plate los ronddraait in de quick release plate. (omdat er verondersteld wordt dat gewoon ook het palletje gebruikt wordt).

Het statief waar het om gaat is een hama traveller. De meest voor de hand liggende optie lijkt me om een nieuwe quick release plate aan te schaffen waarbij de schroef gewoon vast zit in de quick release plate en er dus niet in ronddraait. Alleen heb ik al zitten googlen, maar ik kan voor dit statief nergens zo'n quick release plate vinden. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 11:10
Ik heb net de Canon Legria HF M306 gekocht. De eerste ervaring met de touchscreen is niet zo positief. Het is moeilijk om door de menu's heen te bladeren. Misschien is het ff wennen.
Over de kwaliteit van de plaatjes kan ik nog niet zoveel zeggen, maar als het net zo is als de HF200, zal dat wel loslopen :)
Later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Omdat ik binnenkort weer intensief ga filmen zit ik een nieuwe camera te overwegen. Heb nu nog een Panasonic NV GS90 en daar heb ik altijd dankbaar gebruik van gemaakt. Heb destijds expres een budgetcamera gekocht omdat HD toen nog vrij prijzig was, maar dat is inmiddels wel bijgetrokken.

Na wat lezen denk ik dat ik een HDC-HS60 of een HDC-SD60 wil. Gek genoeg staat in de Pricewatch dat de SD60 1080p is, terwijl overal staat dat hij 1080i is. De HS60 is wel 1080p, heeft een ingebouwde HDD en meer optische zoom.

Zit nu alleen nog een beetje te dubben of die voordelen het prijsverschil van 130 euro rechtvaardigen. Persoonlijk denk ik van wel, gezien je bij de SD60 ook nog flashkaartjes moet kopen en die 1080i is wel erg jammer. Iemand daar nog gedachten over?

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De PW is op basis van handmatige invoer door diverse gebruikers/mods. Daar kan dus een foutje in zitten. Gelukkig heeft Panasonic zelf ook nog een site en daar kun je beide modellen naast elkaar zetten ;)

http://www.panasonic.nl/h...tml?p=HDC-HS60&p=HDC-SD60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:30:
De PW is op basis van handmatige invoer door diverse gebruikers/mods. Daar kan dus een foutje in zitten. Gelukkig heeft Panasonic zelf ook nog een site en daar kun je beide modellen naast elkaar zetten ;)

Hmmm, daar staat dat ze allebei 1080i zijn en dat de harde schijf het enige verschil is... Dan kan ik misschien beter voor de SD700 gaan (of de SD600, aangezien die bijna hetzelfde is), hoewel ik mijn budget dan een beetje moet verruimen.

Hoe zinnig is het voor mij om die 1080p na te streven, ik ben van plan deze camera lang te gaan gebruiken en de beelden te bewerken (wat dus lastig gaat worden met 1080/50p, heeft iemand dit getest met Premiere CS5?). Aan de andere kant, 1080p is wel beter dan 1080i, zeker met het oog op de toekomst...

[ Voor 13% gewijzigd door Shapeshifter op 01-08-2010 20:58 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:30:

Of kiezen voor de opvolger van de SD90: de HDC-SDX1...nog iets kleiner en kan ook filmen in gebruiksvriendelijke MP4-formaat. Binnenkort verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
Weet iemand een goede en toch betaalbaar videocamera die 120fps op 480p (of 480i) kan opnemen?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Goed aangezien het budget is opgehoogd (vrouwlief :) )naar 300 euro meld ik me even hier.

Wat ik zoek is een goede HD camera.

Ik had eerst de SX500 op het oog van Toshiba, maar nu heb ik de JVC GZ-HM300 gezien.
Komt in de reviews goed naar voren.
Wat vinden jullie een goede camera (foto is voor mij niet belangrijk) voor max 300 euro?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Weet iemand of er nieuwe cash-back acties komen. Zowel die van Sony als die van Canon waren tot 01/08/2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neeuh, dat zijn over het algemeen vrij goed bewaarde geheimen. Ze zijn in ieder geval concurrentiegevoelig en daarnaast kan het hele markten verstoren. Je hoort het dus op zijn vroegst misschien een paar dagen van tevoren, maar waarschijnlijker is het dat je het in een advertentie hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

is dit wat?

pricewatch: Canon Legria HF R106

staat nu voor 350 via dailymania -> http://www.dailymania.nl/

/edit

grappig. De prijs is zo'n 50,- gezakt vergeleken met andere shops, maar sinds 31-07 is de cashback aktie à €50,- afgelopen. Dat zet je aan het denken.

[ Voor 30% gewijzigd door D-rez op 11-08-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
De pricewatch: Panasonic HDC-SDX1 is sinds deze week te koop in duitsland vanaf 380 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Lisadr schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:13:
De pricewatch: Panasonic HDC-SDX1 is sinds deze week te koop in duitsland vanaf 380 euro!
Die dingen zijn met 185 gram toch nooit fatsoenlijk stil te houden. Ik vind mijn HC9 al licht, maar dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Een pen kan je toch ook stil houden ;) Snap je argument niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Shapeshifter schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:35:
Omdat ik binnenkort weer intensief ga filmen zit ik een nieuwe camera te overwegen. Heb nu nog een Panasonic NV GS90 en daar heb ik altijd dankbaar gebruik van gemaakt. Heb destijds expres een budgetcamera gekocht omdat HD toen nog vrij prijzig was, maar dat is inmiddels wel bijgetrokken.

Na wat lezen denk ik dat ik een HDC-HS60 of een HDC-SD60 wil. Gek genoeg staat in de Pricewatch dat de SD60 1080p is, terwijl overal staat dat hij 1080i is. De HS60 is wel 1080p, heeft een ingebouwde HDD en meer optische zoom.

Zit nu alleen nog een beetje te dubben of die voordelen het prijsverschil van 130 euro rechtvaardigen. Persoonlijk denk ik van wel, gezien je bij de SD60 ook nog flashkaartjes moet kopen en die 1080i is wel erg jammer. Iemand daar nog gedachten over?
Technische specs van de HS60 en SD60 zijn dus gelijk, op de harddisk na. Ze zijn beiden dus 1080i. Zelf leek me dat 1080 interlaced ook maar niks, maar vanwege de zeer positieve beoordelingen ben ik toch voor deze camera gegaan. In de praktijk vind ik de beeldkwaliteit echter prima en heb niet het gevoel dat ik de verkeerde keus heb gemaakt.

Ik heb over hetzelfde zitten dubben, namelijk of de 130 euro voor de harddisk het verschil in prijs waard is. Besef goed dat het prijsverschil kleiner is, aangezien je sowieso een SD kaart zult moeten kopen. In eerste instantie wilde ik voor de SD60 gaan, maar ging toen rekenen dat ik minimaal wel 32 GB nodig zou hebben. Dan zou er dus nog 70 euro bovenop de SD60 komen, waardoor het prijsverschil nog maar 50 euro is. Geef je 130 euro uit aan SD geheugen, dan heb je maximaal 64 GB. Die 5 tientjes vond ik maar een klein prijsverschil dus ben voor de HS60 gegaan en heb er nog geen spijt van gekregen.

Het is echt een verademing om zoveel ruimte altijd bij je te hebben, je hoeft nooit na te denken hoeveel tijd je nog kan filmen. Daarnaast gaat het kopiëren naar de pc ook lekker vlot vanaf de harddisk, rond de 18~20 mb/sec. Voor dezelfde doorvoersnelheid heb je een flink snelle SD kaart nodig.

En als de harddisk toch niet bevalt heb je altijd nog een SD slot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
Lisadr schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:49:
Een pen kan je toch ook stil houden ;) Snap je argument niet helemaal.
Je hebt helemaal gelijk! Hoe kleiner en lichter, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Als er maar een goede optical image stabilization op zit. Voor een semi-pro natuurlijk niet, maar voor een vakantie/huis/tuin/keuken camcorder is klein en licht belangrijk. Anders zullen mensen het minder snel meenemen. Daarom zijn "pocketcams" zo populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb gemerkt dat een lichte camera met redelijke OIS niet echt super werkt. Een zwaardere camera met OIS werkt gewoon makkelijker. Doordat de camera zo licht is moet de OIS ook veel meer compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

W00fer schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 01:28:
Ik heb gemerkt dat een lichte camera met redelijke OIS niet echt super werkt. Een zwaardere camera met OIS werkt gewoon makkelijker. Doordat de camera zo licht is moet de OIS ook veel meer compenseren.
Dat is een beetje omgekeerd berednereerd. Het kost nu eenmaal meer energie om iets zwaars in beweging te brengen, dus zal je met een zwaardere camera minder bewegen. Je kan net zo makkelijk wat extra gewicht aan een lichte camera toevoegen om hetzelfde te bereiken. Maar in plaats van nutteloos gewicht kan je het beter toevoegen in de vorm van een statief, monopod, fig rig, steadycam enz.

Maar gewoon het goed vastpakken van een camera is iets wat al heel veel helpt. Je wil het uiteinde van de lens zo stil mogelijk hebben, dus daar moet je hem dan ook vastpakken, en niet ergens in het midden of achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Johnny schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:14:
[...]

Dat is een beetje omgekeerd berednereerd. Het kost nu eenmaal meer energie om iets zwaars in beweging te brengen, dus zal je met een zwaardere camera minder bewegen. Je kan net zo makkelijk wat extra gewicht aan een lichte camera toevoegen om hetzelfde te bereiken. Maar in plaats van nutteloos gewicht kan je het beter toevoegen in de vorm van een statief, monopod, fig rig, steadycam enz.

Maar gewoon het goed vastpakken van een camera is iets wat al heel veel helpt. Je wil het uiteinde van de lens zo stil mogelijk hebben, dus daar moet je hem dan ook vastpakken, en niet ergens in het midden of achterop.
De opties die je noemt zijn veelal duur (fig rig en steadycam) of je moet handig zijn en zelf iets bakken. Bij de lens vastpakken heeft met mijn enigzins gebibber nog niet veel soeps opgeleverd. Ik ken echter mensen die voorwerpen zeer stil kunnen houden. Ademhaling is er natuurlijk ook.

Iemand nog de laatste tijd iets geschoten wat hij/zij op Vimeo of Youtube heeft gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
W00fer schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 02:25:
[...]

Iemand nog de laatste tijd iets geschoten wat hij/zij op Vimeo of Youtube heeft gezet?
Klein macro-fragment, gemaakt met Panasonic SD60.
YouTube: PANASONIC SD60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
eivissa100 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:51:
[...]

Klein macro-fragment, gemaakt met Panasonic SD60.
YouTube: PANASONIC SD60
Wil je aub een filmpje waarbij je werkelijk inzoomt op je harloge. Dus klein afstand en toch nog inzoomen?

en/of

Verschillende objecten in 1 ruimte en vanuit een afstand van 2 meter, inzoomen op de objecten en kijken hoe snel de SD60 weer scherp kan worden. Bij voorkeur in een slecht belicht ruimte :)

Pagina: 1 ... 21 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]