Modstatus klachtenloket

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 62.249 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Dat is een nuttig document, maar IMO niet het juiste in dit geval.

Je zou mensen die voor de eerste keer gaan modden op een frontpage heel kort even de allerbelangrijkste dingen moeten vertellen in zo min mogelijk regels, zodat ze het ook daadwerkelijk lezen.
Iemand die gewoon lekker even wat scores wil aangeven en denkt dat je dan mag meningmodden zoals op andere sites, die gaat echt niet die minifaq doornemen.

Dus je moet het echt heeeeel erg kort houden. bv het volgende bericht als iemand voor de eerste keer gaat modereren:

Bedankt dat je wilt modden. We hanteren hier de volgende regels:
1. De score moet aangeven of een post goed onderbouwd is of niet. Geen onderbouwing moet een score 0 krijgen, een uitstekende onderbouwing geeft een score 2.
2. Geen meningmods: Je moet iets niet een hogere score geven omdat je het met de mening eens bent.
3. Geen compensatiemods: Als een post op 0 staat, en jij vind dat het 1 moet zijn, moet je ook de score 1 geven. Je mag niet een 2 geven om 'm sneller omhoog te krijgen.

Niet meer dan dit. Heel kort en bondig de belangrijkste regels.
En als ze het dan niet helemaal duidelijk is, en ze willen meer lezen over wat die regels precies inhouden, dan kunnen ze de minifaq en/of moderatie faq gaan lezen.
Maar niemand kan dan nog beweren dat ze deze drie regels niet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als ik wil moderaten op een nieuwsbericht, komt er een popup dat ik me nog niet heb aangemeld heb als moderator. Dan heb ik echter een tijdje geleden wél gedaan. Als ik dan op de link onder Aangemeld klik, krijg ik dit:

code:
1
Vanwege een reeds aan jou medegedeelde reden ben je uitgesloten van het moderatie-systeem en derhalve kan je dit ook niet activeren.

Ik weet echter van niks! Waarom ben ik uitgesloten van het moderatie-systeem?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je moderatierechten zijn uitgezet omdat jouw moderaties nogal erg afwijken van de richtlijnen. Een paar voorbeelden:

himlims_ in 'nieuws: Windows Live blokkeert mailserver HCC-net' (+1 ipv -1)
Cinq-Marquis in 'nieuws: Microsoft opent aanval op 'dure' Apple-hardware met nieuwe spotjes' (+1 ipv -1)
Cinq-Marquis in 'nieuws: Microsoft opent aanval op 'dure' Apple-hardware met nieuwe spotjes' (+1 ipv -1)

Het lijkt er sterk op alsof je je mening laat meewegen bij het modereren, wat nadrukkelijk niet de bedoeling is.
Als je zegt dat je wel weer wilt modereren, dan vind ik dat prima zolang je dat wat serieuzer aanpakt dan de vorige keer. :)

Lees voordat je weer begint de ModFAQ nog even door en dan moet het eigenlijk wel goed komen. Ik heb je rechten weer aangezet, succes :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Cloud schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:59:
Je moderatierechten zijn uitgezet omdat jouw moderaties nogal erg afwijken van de richtlijnen. Een paar voorbeelden:

Het lijkt er sterk op alsof je je mening laat meewegen bij het modereren, wat nadrukkelijk niet de bedoeling is.
Als je zegt dat je wel weer wilt modereren, dan vind ik dat prima zolang je dat wat serieuzer aanpakt dan de vorige keer. :)

Lees voordat je weer begint de ModFAQ nog even door en dan moet het eigenlijk wel goed komen. Ik heb je rechten weer aangezet, succes :)
Wellicht onbekend met het feit dat M$ op -1 gemod moet worden en dat opmerkingen over mod's ook op -1 moet. Als je dat over het hoofd ziet, kan ik me zijn +1's voorstellen, hoewel af en toe wel ruim bedeeld.... :P .

/edit
mjtdevries schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:24:
Dat is een nuttig document, maar IMO niet het juiste in dit geval.

Je zou mensen die voor de eerste keer gaan modden op een frontpage heel kort even de allerbelangrijkste dingen moeten vertellen in zo min mogelijk regels, zodat ze het ook daadwerkelijk lezen.
Iemand die gewoon lekker even wat scores wil aangeven en denkt dat je dan mag meningmodden zoals op andere sites, die gaat echt niet die minifaq doornemen.

Dus je moet het echt heeeeel erg kort houden. bv het volgende bericht als iemand voor de eerste keer gaat modereren:

Bedankt dat je wilt modden. We hanteren hier de volgende regels:
1. De score moet aangeven of een post goed onderbouwd is of niet. Geen onderbouwing moet een score 0 krijgen, een uitstekende onderbouwing geeft een score 2.
2. Geen meningmods: Je moet iets niet een hogere score geven omdat je het met de mening eens bent.
3. Geen compensatiemods: Als een post op 0 staat, en jij vind dat het 1 moet zijn, moet je ook de score 1 geven. Je mag niet een 2 geven om 'm sneller omhoog te krijgen.

Niet meer dan dit. Heel kort en bondig de belangrijkste regels.
En als ze het dan niet helemaal duidelijk is, en ze willen meer lezen over wat die regels precies inhouden, dan kunnen ze de minifaq en/of moderatie faq gaan lezen.
Maar niemand kan dan nog beweren dat ze deze drie regels niet kennen.
Ben ik het helemaal mee eens. Uit onderzoek blijkt dat mensen, als ze de eerste keer met iets nieuws geconfronteerd worden, slechts DRIE punten onthouden. Test het maar eens uit. Geef vandaag aan je collega's een richtlijn die uit 10 punten bestaat, vraag er over een week nog maar eens naar.......
Het voorstel van mjt geeft de belangrijkste drie punten weer, als iedereen zo mod zijn we, denk ik, al heel gelukkig. Als ze wat meer ervaring krijgen dan gaan ze vanzelf wel de modfaq lezen, althans ik kijk er nog geregeld in en moet tot mijn schrik vaststellen dat zelfs niet alle pro's zich aan de richtlijnen houden.
Kijk bijv. op dit punt het mismod-forum maar eens na (quotje uit de miniFaq):
Wat te doen met offtopic draadjes?
In de regel is het zo dat de eerste reactie die offtopic gaat, afhankelijk van de inhoud, lager beoordeeld wordt. De reacties daarop echter, kun je zien als reacties met als onderwerp de eerste offtopic reactie. Hier kan dus in principe weer normaal gemodereerd worden.

Het is dus niet de bedoeling dat een gehele offtopic draad per definitie op het laagste niveau hoort. Dit zou oneerlijk zijn tegenover diegenen die van een offtopic discussie nog een goede discussie willen maken.
;)

[ Voor 49% gewijzigd door Pjerry op 06-06-2009 18:28 ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

Cloud schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:59:

Heel erg bedankt, sorry, ik had wat te ongecontroleerd gemod :p

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJJV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-03 09:03
Opeens zijn zonder enige uitleg mijn mod rechten uitgezet.Ik lees tweakers al dagelijks voor vele jaren en modereer ook steeds actiever. Nu in ineens heb ik nog maar 25 karmapunten terwijl ik praktisch elke dag moderereer. En nu moet ik ineens 250 punten hebben om weer verder te gaan? Hoe kan dit verschil nu ineens onstaan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Bugje aan de hand van "Quick wins" moderatiesysteem? Of een bugje voor de tijd waardoor je teveel karma had welke is gefixed :p

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJJV
arne schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 09:02:
Bugje aan de hand van "Quick wins" moderatiesysteem? Of een bugje voor de tijd waardoor je teveel karma had welke is gefixed :p
Ja zo te lezen zijn er wel een hoop meer mensen die een groot deel van hun karma punten kwijt zijn. Dus ik neem voor nu maar even aan dat het een bug is en dat het aan het eind van het weekend weer gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankJJV schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 09:18:
[...]

Ja zo te lezen zijn er wel een hoop meer mensen die een groot deel van hun karma punten kwijt zijn. Dus ik neem voor nu maar even aan dat het een bug is en dat het aan het eind van het weekend weer gefixt is.
Of ergens nog 12 karma zien te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJJV
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:51:
[...]
Of ergens nog 12 karma zien te krijgen ;)
De bug is gefixt! Ik mag nu weer lekker modereren en ben dus weer zo blij is als een :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

arne schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 09:02:
Mja hier ook +-1000 karma punten kwijt opeens en ben geen expert mod meer zo ver ik kan zien en status groot meester stond er vanochtend even en is nu ook weg
Maar zal wel allemaal zijn redenen wel hebben maak me er verder ook niet zo druk om oid, het viel me alleen even op toen ik het even bekeek

[ Voor 18% gewijzigd door pino85 op 14-06-2009 16:25 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Laatst online: 12-09 18:06
Lieve adjes,

In januari zijn mijn modrechten handmatig uitgeschakeld, omdat ik enkele reacties een +2 gaf die zeker niet meer waard waren dan een 0, volgens velen. Ik begreep goed dat dit een te grote afwijking is dus vond het niet onterecht dat mijn modrechten uitgezet waren. Ik vond echter ook dat het niet de moeite was die weer opnieuw aan te vragen omdat ik van mening was dat het (inmiddels oude) systeem niet klopte.

Echter, nu is er een nieuw systeem en mijn handen jeuken om er wat mee te doen. Daarom heb ik Femme's post en de nieuwe richtlijnen nog eens goed doorgenomen. Mag ik misschien mijn modrechten weer proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ga je gang Zsub, als het goed is kan je weer aan de slag.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 11:29
Een tijdje terug alweer zijn mijn mod-rechten handmatig uitgeschakeld, omdat mijn moderatie niet aan de eisen voldeden en een nog wat grote afwijking hadden met het gemiddelde. Ik vond het niet zo'n ramp omdat ik het enigszins niet eens was met de schaalverdeling. En mijn buitensporige gebruik van +2 was ook niet de bedoeling. Laat het nou net zo zijn dat deze is aangepast!

Hierdoor is mijn aandacht weer gewekt en zou ik het graag nogmaals willen proberen.

Alstublieft Tweakers, mag ik weer modereren?

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecoyDucky
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06-2023
Ik ben al een tijdje actief als moderator binnen Tweakers. Ik merk echter dat ik dit niet meer kan. Ik krijg dan de melding
Je moderatiemogelijkheden zijn uitgezet omdat je meer dan twee maanden niet hebt gemodereerd. Je kunt je modstatus hier opnieuw activeren.

Meer informatie over het moderatiesysteem kun je hier vinden.
In de FAQ staat dat ik dan moet kijken http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance echter als ik daar kijk krijg ik de melding
Moderatie performance
Voor deze actie moet je ingelogd zijn en minimaal meester-mod zijn.
Ik kan het ook niet opnieuw activeren omdat op de een of andere reden mijn karma te laag is. Aangezien ik wel actief was met het modden vraag ik me af wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Skaars, jouw moderatiemogelijkheden zijn in maart 2009 permanent uitgezet vanwege extreem eens/oneens modden. Niet een kwestie van schaalverdeling maar simpelweg mismodden.

Enkele voorbeelden:
- majic in 'nieuws: Thermaltake toont door BMW ontworpen kast'
- OddesE in 'nieuws: Sony overweegt rechtszaak tegen advertentie overheid'
- himlims_ in 'meuk: Microsoft Windows Feature Pack for Storage 1.0'
Allen door jou met maximale gemod terwijl het heldere -1's zijn. Het veranderen van de schaalverdeling maakt van een -1 nog steeds geen +2.

Ik zie geen reden om je moderatiemogelijkheden weer aan te zetten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
DecoyDucky, niet helemaal duidelijk wat er mis is maar ik heb je moderatemogelijkheden weer geactiveerd.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecoyDucky
botoo schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:57:
DecoyDucky, niet helemaal duidelijk wat er mis is maar ik heb je moderatemogelijkheden weer geactiveerd.
Heel erg bedankt botoo. Kan gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Te weinig karma. Zit tegenwoordig een minimum op bij beginnende moderators.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaars
  • Laatst online: 07-02 11:29
botoo schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:54:
Skaars, jouw moderatiemogelijkheden zijn in maart 2009 permanent uitgezet vanwege extreem eens/oneens modden. Niet een kwestie van schaalverdeling maar simpelweg mismodden.

Enkele voorbeelden:
- majic in 'nieuws: Thermaltake toont door BMW ontworpen kast'
- OddesE in 'nieuws: Sony overweegt rechtszaak tegen advertentie overheid'
- himlims_ in 'meuk: Microsoft Windows Feature Pack for Storage 1.0'
Allen door jou met maximale gemod terwijl het heldere -1's zijn. Het veranderen van de schaalverdeling maakt van een -1 nog steeds geen +2.

Ik zie geen reden om je moderatiemogelijkheden weer aan te zetten.

En dat respecteer is volkomen. Zei het niet dat ik zelf al aangaf dat
En mijn buitensporige gebruik van +2 was ook niet de bedoeling
en bewust ben van mijn fout.

Ondanks dat ik in het verleden die fout heb gemaakt zou ik jullie toch willen vragen mij die kans te geven. Heb de FAQ er nog een keer op nagelezen en realiseer mijzelf goed wat jullie verwachten.

Bedankt

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
ok skaars, ik laat de teugels wat vieren, maak er wat van :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 01:33
Kunnen mijn modopties weer aangezet worden? Want na een half jaar vind ik dat ik wel genoeg gestraft ben :+. Nee maar serieus ik zou graag weer willen modden (zeker met het nieuwe systeem) en dit keer wat serieuzer.

edit: ooh was het zelfs al anderhalf jaar geleden dat ik nog kon modden :p iig het was te lang.

thnx :)

[ Voor 20% gewijzigd door kami124 op 16-06-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Een half jaar? Anderhalf jaar bedoel je ;) Je rechten staan in elk geval weer aan. Succes! :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
ik wil het met het nieuwe systeem ook weer eens gaan proberen, omdat veel commentaar wat ik had nu is omgezet in werkelijkheid :)

Echter kan ik mijn modrechten niet meer aanzetten, terwijl ik al lang de handdoek in de ring had gegooid met modereren. Mogen die weer aan? (Ook nooit een melding gehad dat ik geblokkeerd was of zoiets trouwens)

vanaf de website is het trouwens wel ongeveer onmogelijk om het knopje te vinden om je modrechten te activeren, ik ben er via de FAQ op dit forum achtergekomen

[ Voor 19% gewijzigd door rogierslag op 16-06-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

rogierslag, kan jij de modrechten niet zelf activeren via (http://tweakers.net/reacties/?Action=ModActivate)? De rechten zijn niet handmatig afgenomen en laatste moderatie is langer dan 30dagen geleden en dus ook niet via de modbot (eventueel alleen als de afwijking later opeens 0.7+ was).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Omdat de evaluatieperiode van de modbot naar twee manden is gegaan is de timeout periode van gedeactiveerde moderators ook naar twee maanden gegaan (beide zijn gebaseerd op dezelfde variabele). Op zich mogen we hier wel een aanpassing in doen. Twee maanden wachten is erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
twee maanden geleden zou kunnen, dat maakt femme's methode waarschijnlijk de juist.
Je modstatus is recentelijk op inactief gezet vanwege sterk afwijkend modereren. Het vermoeden bestaat dat je de richtlijnen in de moderatie faq niet juist hanteert. We vragen je deze aandachtig door te nemen. Na 28-06-2009 kun je weer opnieuw activeren.
Kunnen jullie die periode niet handmatig overrulen of moet ik nog even geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dat kunnen sommige hier in dit topic wel, maar ik niet :+

offtopic:
'naar twee manden is gegaan'
Of dus even twee manden sturen naar Femme :Y)

[ Voor 44% gewijzigd door Kixtart op 16-06-2009 18:29 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

rogierslag; bij deze kun je weer aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Hmmm een tijdje geleden wat mismoderaties gedaan (weet niet meer precies wanneer) omdat ik het niet eens was met een bepaalde persoon over een bepaald onderwerp en hoe hij erop reageerde.

Ik kan het emailtje niet meer vinden met de betreffende posts. Destijds was het meer dat ik het niet eens was met die persoon en dus een -1 gaf aan de posts ipv een 0.

Nieuwe systeem is iets duidelijker (on-topic en off-topic) en ik zal me ook aan de regels houden van het modereren en niet meer modereren op basis van of ik het eens of niet eens ben met een persoon.

Zou er gekeken kunnen worden of de modrechten weer geactiveerd kunnen worden?

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecoyDucky
Helaas komt het probleem weer voor. Ik heb geen idee waarom dit weer gebeurd.Ik hoop dat het mogelijk is om dit te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Je karma is nog steeds te laag. Plaats een paar goede reacties en je bent van het probleem af.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, alweer een poosje terug dat ik hier ben geweest.

Mijn modstatus is voor de 2e keer op non-actief gesteld omdat ik teveel afwijk van het gemiddelde. Het gekke is: ik heb dit keer voor zover ik weet practisch niet gemodereerd. De eerste keer zal wel komen omdat ik eigenlijk alleen reacties modereer waarvan ik vind dat de score niet juist is, maar dit is toch wel raar...

Ook kan ik alleen de modqueue vinden en niet de door mij gemodde reacties. Ik heb daar wel al eens gekeken, maar kan het nu niet meer vinden ==> pointertje?

EDIT: en dat ik nu plots niet meer mag modden komt dus omdat de periode van 1 naar 2 maanden is gegaan. Wel erg lang wachten hoor...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Praktisch niet modereren is / was de meest eenvoudige manier om je rechten kwijt te raken. Ik neem haast aan dat je nog net door de oude modbot settings bent gepakt.

Dat je niet meer bij je modperformance kan komen heeft niks met het ontbreken van een linkje danwel pointertje te maken. Sinds de (zeer) recente wijzigingen kunnen slechts beperkte groepen deze nog zien. De beginnende mods of mods welke hun rechten zijn verloren vallen hier niet onder. Alhoewel het activeren van deze pagina bij het verliezen van rechten misschien niet zo'n slecht idee zou zijn. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arne schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:49:
Praktisch niet modereren is / was de meest eenvoudige manier om je rechten kwijt te raken. Ik neem haast aan dat je nog net door de oude modbot settings bent gepakt.

Dat je niet meer bij je modperformance kan komen heeft niks met het ontbreken van een linkje danwel pointertje te maken. Sinds de (zeer) recente wijzigingen kunnen slechts beperkte groepen deze nog zien. De beginnende mods of mods welke hun rechten zijn verloren vallen hier niet onder. Alhoewel het activeren van deze pagina bij het verliezen van rechten misschien niet zo'n slecht idee zou zijn. :p
Dus zodra de modbot vindt dat je niet goed hebt gemodereerd kun je ook meteen niet meer zien op welke reacties dit dan wel niet is en wat de beoordelingen daarop gemiddeld waren?

Sorrie dat ik het zeg, maar dit neigt naar trekjes van een dictatuur. Jij bent het niet eens met ons gemiddelde ==> kick. En nee je mag ook niet weten wat je dan fout doet. Bijna alsof T.net bang bent is dat ze, al dan niet terecht, commentaar krijgt op het weghalen van de rechten. Erg raar en op zijn minst geheel ondoorzichtig voor de gebruiker...

EDIT: er staat trouwens dat ik vermoedelijk de moderatie faq niet goed heb gehanteerd. Het is dus niet omdat ik te weinig heb gemodereerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
* botoo steekt beide handen in het vuur voor Mecallie

Mec is een hele oude mod-rot (Molice anyone? :D ), niet dat dat betekent dat 'ie foutloos is, maar je mag er op rekenen dat Mec het modden meer dan slechts een warm hart toedraagt.

Hoi Mec :)
* botoo gaat aan wat knopjes trekken :Y
(overigens kan het geen kwaad om wat bij te lezen ;) )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:05:
* botoo steekt beide handen in het vuur voor Mecallie

Mec is een hele oude mod-rot (Molice anyone? :D ), niet dat dat betekent dat 'ie foutloos is, maar je mag er op rekenen dat Mec het modden meer dan slechts een warm hart toedraagt.

Hoi Mec :)
* botoo gaat aan wat knopjes trekken :Y
(overigens kan het geen kwaad om wat bij te lezen ;) )
Hey botoo,

Blij dat je me nog kent :P

Ik zal de nieuwe moderatie faq binnenkort nog een keertje doorlezen.
Wordt tijd dat ik weer wat actiever bezig ga, dan heb ik ook meer puntjes om weg te geven :)

Bedankt voor het trekken aan diverse knopjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik zeg ook niet dat je slecht zou modereren, ik probeer alleen aan te geven dat de modbot in zijn oude settings keek naar je afwijking over een bepaalde periode. Wanneer je weinig modereert is je afwijking al snel heel groot. Immers zal je op 10 moderaties eerder een punt afwijken dan op 100, hoe terecht die afwijking ook is. Vooral alleen datgene modden dat je fout vindt staan deed het wat dat betreft heel goed.

Dat de modperformance pagina weg is is gedaan om papegaaimodden, ergo het blind score bevestigen, tegen te gaan. Op zich een logisch maatregel, al zal pleit ik er wel voor om die pagina wel te tonen bij ontnemen van rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nforcer181
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-03 14:19
Hallo,

ik weet niet of dit de juiste plaats is om mijn vraag te stellen, maar ik zou niet weten waar het anders moet.
Als ik ergens anders moet zijn, geef het aub door of link me aub direct ernaartoe :)

Ik heb een klein probleempje en ik hoorde dat meer mensen er last van hadden. Sinds het nieuwe moderatiesysteem, ben ik ong 10.000 karmapunten kwijtgeraakt. Kan er aub iemand naar kijken?

Met vriendelijke groet,
André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
\[bug?] Karma Fluctuaties, zo heb je het, zo ben je het kwijt (deze is al gesloten)
"Quick wins" moderatiesysteem

Hier kun je een hoop antwoorden lezen op je vragen...

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Er is ook een bug opgelost die sommige mensen teveel karma gaf. Jij hebt 9920 karmapunten op 08/04 gekregen voor 435 moderaties en mogelijk op andere dagen ook teveel. Nu dat de bug opgelost is zijn deze excessen ook weg.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nforcer181
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-03 14:19
ah, dus eigenlijk had ik in het verleden gewoon teveel karma gekregen dat nu weer weg is?

ok, dat verklaart wel een hoop (had op een dag ong 10.000 karma erbij)
prima, dan is het opgelost en kan ik met een gerust hart verder modereren :)

bedankt

over iets anders,
ik modereer best veel en ik zit momenteel op 6 punten. Is het mogelijk om een hoger niveau te krijgen of moet ik gewoon door iemand handmatig benoemd worden? Als het tweede het geval is, hoe kan ik het aanpakken?

Met vriendelijke groet,
André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

a) 6 punten is het maximum.
b) Om pro of powermod te kunnen worden (het enige wat 'hoger' is) moet je opvallen en niet in alle stilte modereren. Zorg dat je gezien wordt, zorg dat je positief opvalt en ga er vooral niet om zeuren, want dan ga je al gauw de verkeerde mensen irriteren. En dan nog geldt: genoeg is genoeg, pro en powermods worden alleen benoemd als ze nodig zijn.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Ik weet niet of er al naar dit bericht gekeken is? Ik zou graag weten wat er gedaan wordt, of er gekeken wordt of ik alsnog de mod rechten terug kan krijgen of dat er een datum bekend wordt wanneer deze weer actief worden.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
wsLy, op het moment dat je je modmogelijkheden misbruikt om je instemming te ventileren en een reactie waarin staat 'iemand een nekschot geven' met een maximale score beoordeeld, dan is modereren niet aan jou besteed.

Kortom, probeer het in 2010 nog eens.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
botoo schreef op zondag 21 juni 2009 @ 17:05:
wsLy, op het moment dat je je modmogelijkheden misbruikt om je instemming te ventileren en een reactie waarin staat 'iemand een nekschot geven' met een maximale score beoordeeld, dan is modereren niet aan jou besteed.

Kortom, probeer het in 2010 nog eens.
Met andere woorden, dit had ook op de dag dat ik het bericht in dit topic geplaatst had ook aan mij verteld kunnen worden.

Maarja, dan probeer ik het nog eens op 1 januari 2010.

Jammer dat ik een schop moest geven om een antwoord te krijgen terwijl er tussendoor lekker gepraat wordt.

Nja dan ga ik maar karma verzamelen ipv weggeven. :+

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Tja, je hebt wel eens van die dagen dat de twee personen die hier over gaan toevallig niet online zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 14:12
Hallo,

Ik heb me ongeveer 1 jaar geleden aangemeld voor het moderatie-systeem. In die tijd had ik een paar reacties +2 gemod die eigenlijk -1 waard waren,ik had dus misbruik gemaakt van het moderatie-systeem. Nu staat mijn moderatie status sindsdien eigenlijk al op inactief, en krijg ik de melding dat ik uitgesloten ben van het moderatie-systeem. Echter is er nu een nieuw moderatie systeem en zou ik krijg weer willen reacties kunnen modereren. Ik heb de FAQ opnieuw gelezen en ik weet dat dat teveel gebruik van +2 niet de bedoeling is.

Bij deze vraag ik of het mogelijk is om mijn moderatie status weer op actief te zetten.

Alvast bedankt,

Simmity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bij deze Simmity :) Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Femme schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:59:
Omdat de evaluatieperiode van de modbot naar twee manden is gegaan is de timeout periode van gedeactiveerde moderators ook naar twee maanden gegaan (beide zijn gebaseerd op dezelfde variabele). Op zich mogen we hier wel een aanpassing in doen. Twee maanden wachten is erg lang.
Ik ben sinds vandaag mijn rechten kwijt, hoelang moet ik nou wachten?
Twee maanden is wel erg straf, zeker omdat het maar om een paar moderaties gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Soldaatje schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:43:
Ik ben sinds vandaag mijn rechten kwijt, hoelang moet ik nou wachten?
Twee maanden is wel erg straf, zeker omdat het maar om een paar moderaties gaat.
Jouw moderatiemogelijkheden heb ik handmatig uitgezet omdat je een zuivere mismodder bent. Handmatig betekent in principe permanent (ook al is de term 'permanent' niet correct), als je over een halfjaar nog steeds wilt modereren kan je dat dan in dit topic opnieuw aanvragen.

Onderstaande reacties (als voorbeeld) zijn door jou maximaal beoordeeld, dat toont dat je totaal niet geïnteresseerd bent in een objectieve en correcte score maar dat je je moderatiemogelijkheden graag misbruikt om ergens je instemming mee te ventileren.
Dani86 in 'nieuws: Gebruikers iPhone 3GS melden oververhittingsproblemen'
watercoolertje in 'nieuws: Gebruikers iPhone 3GS melden oververhittingsproblemen'
Visser1 in 'nieuws: Gebruikers iPhone 3GS melden oververhittingsproblemen'

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

*hap slik weg*
Zie reactie van botoo. * Kixtart was erg laat :)

[ Voor 92% gewijzigd door Kixtart op 30-06-2009 12:05 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik ben geen zuivere mismodder en heb me alleen gisteren misdragen in dat topic.
Ik vind een halfjaar buitensporig en niet in verhouding staan tot de overtreding.
Naar mijn weten heb ik verder geen foute moderaties gedaan dan die drie hierboven.

Verder zou ik mijn moderaties ook willen terugdraaien als dat nog kan omdat ik nu zelf in zie dat ze niet goed zijn.
Dani86 in 'nieuws: Gebruikers iPhone 3GS melden oververhittingsproblemen' huidige +3 nieuwe 0 (humor)
watercoolertje in 'nieuws: Gebruikers iPhone 3GS melden oververhittingsproblemen' huidige +3 nieuwe -1
Visser1 in 'nieuws: Gebruikers iPhone 3GS melden oververhittingsproblemen' huidige +3 nieuwe -1

[ Voor 60% gewijzigd door Soldaatje op 30-06-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 11:50

TGoC

FP fan

Lol? Gister was ik nog x6 weging en nu ineens ben ik x1. (Grootmeester -> beginner)

Waar ligt dat aan? Is de modbot geflipt ofzo 8)7

Even wat extra (hulpvolle info)

Laatste x dat ik in de modperf had gekeken had ik:
Aantal moderaties: ~ 3000
Afwijking: 0,04 (Op basis van +1200 mods)
(lastig om veel af te wijken bij zulke aantal moderaties, lijkt mij)

Zover ik weet geen mismoderaties. Soms wijk ik af van de gegeven score en soms verander ik van mening als iemand mij een goede argumentatie geeft (bijvoorbeeld in #tmf channel op IRC)

[ Voor 60% gewijzigd door TGoC op 03-07-2009 13:04 . Reden: Extra info ]

Als alles fout gaat: Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questo
  • Laatst online: 11-09 11:07
Voor mij geldt hetzelfde. Ik ben ook in één dag van x6 naar x1 gegaan. Geen idee waar het aan ligt. Voor mij is er iig weinig lol meer aan als je van het ene moment nog als "grootmeester" gezien wordt en het volgende moment als "beginner". Laat ik het er op houden dat het me niet bepaald motiveert om actief te blijven modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Voor jullie beiden geldt, dat jullie het 'slachtoffer' waren van een iets verkeerde instelling in de ModBot parameters. Die parameters moeten wellicht in de toekomst nog meer getweakt worden.

Hoe dan ook; jullie staan beide inmiddels weer op het vorige niveau. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:44
Dat bovenstaande is wellicht ook op mij van toepassing? Behalve dat ik dan van 2x naar 1x ben gegaan.
Of ben ik slechter gaan modereren? Iets wat ik niet meer kan controleren, sinds die modperformance-optie is weggehaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat zou inderdaad kunnen ja. Momenteel heb ik de acties van de ModBot nog niet zichtbaar en met de uitgebreidere parameters van nu, is het voor mij ook gokken wat de exacte reden is.

Blijf gewoon door modereren en je zult vanzelf in niveau omhoog gaan. :) Probeer in elk geval niet alleen te bevestigen maar ook ongemodereerde reacties te modden en durf af te wijken. Een van de laatste twee zaken kan mogelijk de reden geweest zijn waarom je in niveau gedaald bent.

Op algemene noot: de parameters van de ModBot zijn niet meer zichtbaar voor het publiek en zullen dat ook niet meer worden. Dit i.v.m. misbruik van die kennis om puur voor de status jezelf omhoog te modden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Cloud schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:17:
Op algemene noot: de parameters van de ModBot zijn niet meer zichtbaar voor het publiek en zullen dat ook niet meer worden. Dit i.v.m. misbruik van die kennis om puur voor de status jezelf omhoog te modden. :)
Probeer in elk geval niet alleen te bevestigen maar ook ongemodereerde reacties te modden en durf af te wijken.
Hmm, dus blijkbaar krijg je aftrek als je alleen maar bevestigd, en beschouwd ie het modden van ongemodereerde reacties als iets positiefs...

Nu wordt ik pas echt benieuwd :)

Maar eh, ik hoop dan wel dat de modbot beseft dat er bij productreviews heel veel ongemodereerde reacties staan. Een ideale plek voor iemand die kwaad wil om positieve scores van de modbot te krijgen wellicht?

Misschien maar eens uitproberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:44
Probeer in elk geval niet alleen te bevestigen maar ook ongemodereerde reacties te modden en durf af te wijken. Een van de laatste twee zaken kan mogelijk de reden geweest zijn waarom je in niveau gedaald bent.

Ik modereer alleen maar ongemodereerde reacties (al sinds ik moderator ben ;)) en daarom vind ik het persoonlijk jammer dat ik niet meer achteraf kan kijken hoe de rest na mij een dergelijke reactie dan modereert.
Maar dat dit zo veranderd was, had ik al gelezen in het "Quick Wins" topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is inderdaad een nadeel van het ontbreken van de ModPerformance op lagere niveaus. Helaas werd de ModPerformance ook behoorlijk gebruikt om achteraf je eigen afwijking te minimaliseren en daarom is deze uitgeschakeld.

Dat je alleen ongemodereerde reacties modereert is natuurlijk goed alleen kan inderdaad bij 'fouten' wel een grotere afwijking veroorzaken. Hoe stom het ook klinkt; probeer dan ook wat moderaties te bevestigen. :) Verder zou je dan gewoon weer qua niveau moeten stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:59
Het is alweer een poos geleden dat hier een reactie is geplaatst zie ik :) Dan begin maar weer eens.. Ondertussen heb ik eens wat geprobeerd met het Mod Systeem, namelijk een reactie bekijken per de directe link, alleen valt mij op dat bij de Mod Performance dan ineens -1.1 of in die richting komt te staan.

Iemand misschien een idee waarom dat wordt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
verkeerde draad :/

[ Voor 93% gewijzigd door Sallin op 05-08-2009 18:13 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Kan je het iets beter uitleggen, want ik snap het niet precies. Verandert de afwijking in de modperformance opeens als je een reactie bekijkt?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:59
Kixtart schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:20:
Kan je het iets beter uitleggen, want ik snap het niet precies. Verandert de afwijking in de modperformance opeens als je een reactie bekijkt?
Nee nee, heb eens gekeken.. Was zojuist even @ desktop en laptop aan het vergelijken.. Blijkt nou lag het weer eens aan de cache. Leeg gehaald en dan klopt die wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
TGoC schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:38:
Lol? Gister was ik nog x6 weging en nu ineens ben ik x1. (Grootmeester -> beginner)

Waar ligt dat aan? Is de modbot geflipt ofzo 8)7

Even wat extra (hulpvolle info)

Laatste x dat ik in de modperf had gekeken had ik:
Aantal moderaties: ~ 3000
Afwijking: 0,04 (Op basis van +1200 mods)
(lastig om veel af te wijken bij zulke aantal moderaties, lijkt mij)

Zover ik weet geen mismoderaties. Soms wijk ik af van de gegeven score en soms verander ik van mening als iemand mij een goede argumentatie geeft (bijvoorbeeld in #tmf channel op IRC)
Hier heb ik vandaag ook opeens last van. Kan iemand mij vertellen waarom ik opeens ben teruggezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Misschien is dit flauw, maar ik ga mijzelf maar eens quoten. Hetzelfde antwoord dat toen gold, geldt nu nog steeds:
[...]

Blijf gewoon door modereren en je zult vanzelf in niveau omhoog gaan. :) Probeer in elk geval niet alleen te bevestigen maar ook ongemodereerde reacties te modden en durf af te wijken. Een van de laatste twee zaken kan mogelijk de reden geweest zijn waarom je in niveau gedaald bent.

Het bovenstaande is gezien jouw moderatiehistorie waarschijnlijk ook van toepassing. Ik kan je momenteel de exacte reden niet vertellen, maar waarschijnlijk zou ik dat ook niet doen als ik het wel kon. :) Het liefst hebben we eigenlijk dat je je eigen niveau helemaal niet meer kunt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hele mod gedoe werkt kuddegedrag gewoon in de hand. Als je ergens niet mee instemt en je modt anders dan de kudde dan wordt dat beloond met het afpakken van je modrechten.

Dus gewoon de meute napraten en vooral niet je eigen mening ventileren, dan komt alles wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Als je ergens niet mee instemt en je modt anders dan de kudde dan wordt dat beloond met het afpakken van je modrechten.
Vind je het gek als je zoiets een +2 geeft: smocho in 'nieuws: Rechter oordeelt in rapport dat Jack Thompson schuldig is'. Er zijn niet echt regels hoe te modereren, maar wel richtlijnen (zie reviews: Tweakers.net moderatie faq). Bij misbruik wordt er gewoon opgetreden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat is nu al zo vaak gezegd. Maar zo werkt het dus niet. Lees anders ook even reviews: Tweakers.net moderatie faq door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:25
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:15:
Dat hele mod gedoe werkt kuddegedrag gewoon in de hand. Als je ergens niet mee instemt en je modt anders dan de kudde dan wordt dat beloond met het afpakken van je modrechten.

Dus gewoon de meute napraten en vooral niet je eigen mening ventileren, dan komt alles wel goed...
En wat is je specifieke vraag :? Als je wil ranten zijn daar andere sites voor ;)

Misschien eens kijken naar TMF miniFAQ of reviews: Tweakers.net moderatie faq er zijn namelijk net een hoop tweaks uitgevoerd waarbij kuddegedrag wordt tegengegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 08:39

Het hele idee van het modsysteem is juist dat jouw mening er niets mee te maken heeft. Er is geprobeerd de de moderatie-niveaus zo objectief mogelijk te omschrijven in de mod-faq.

Verder zijn je mod rechten echt niet opeens weg als je niet met de kudde meemod. Ik heb regelmatig afwijken van 0.8 of 0.9 in mijn modperformance staan maar heb nog steeds mijn 6x weging. Probeer wat meer draadjes te modden in plaats van alleen de reacties waarvan je denkt dat ze verkeerd staan.

edit: spuit11 :|

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Modstatus activeren
Vanwege een reeds aan jou medegedeelde reden ben je uitgesloten van het moderatie-systeem en derhalve kan je dit ook niet activeren.

Ik heb geen bericht ontvangen met de reden, maar ik wil het wel graag weten.
Kan de reden opnieuw verzonden worden?

• Arne
Voor zo ver ik weet klopte die melding ook niet helemaal, want er werd nooit een reden verstuurd. In ieder geval klinkt dit als een handmatige uitschakeling dus zal je het modsysteem wel enigszins "misbruikt" hebben :p. Kijk eens in de modfaq om te zien hoe het systeem bedoelt is.

Voor meer informatie en een eventuele heractivatie zul je even moeten wachten op botoo of cloud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Dank je wel voor dit antwoord vampire, ik wacht het wel af.

O-)

[ Voor 1% gewijzigd door carpin op 28-08-2009 01:53 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je moderatierechten zijn destijds afgenomen omdat je nogal afweek van de geldende richtlijnen. Omdat het al weer een tijd terug is kun je nu weer aan de slag.

Lees die genoemde ModFAQ wel even door en dan moet het eigenlijk wel goedkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homers
  • Laatst online: 16-07-2021
Ik kan opeens niet meer modereren :( , snap er niet van, volgens mij heb ik niets verkeerds gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mijn gegevens moet je nog steeds kunnen modereren. Waaruit maak je op dat je dat niet kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homers
Als ik op de modereer blok druk, zie ik niets (met Firefox en IE geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb even gekeken met 'impersonate', zodat ik jouw rechten krijg en daar lijkt alles gewoon goed te zijn. Gebruik je niet toevallig een adblocker en block je teveel? Of misschien op een andere manier een bepaald domein(tweakimg.net) geblokkeerd, zoals via hostfile?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homers
Ga thuis wel proberen, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En sowieso moet javascript aanstaan, anders kun je ook weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homers
Doet het weer ?!?, niets aangepast, maar bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Ik zou graag de status willen weten van mijn ModPerformance. Dit om in de toekomst mijn moderaties af te wegen tegen de statistiek voor een betrouwbaarder besluit. Maar ik kan de pagina http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance niet bekijken omdat ik ingelogged en een 'Meester mod' moet zijn. Ingelogged ben ik al dus dat lijkt mij een vreemde melding maar ik ben geen Meester modder. Hoe kan ik nu mijn status inzien? Het lijkt mij vanwege bovengenoemde betrouwbaarheids vergroting handiger dat je dit sneller in zou moeten kunnen zien. Nu kan deze reactie als volslagen onzin bestempeld worden maar dat komt dan door het feit ik niet genoeg weet van het ModPerformance scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat scherm was vroeger altijd beschikbaar voor elk niveau, maar omdat er nogal veel misbruik van gemaakt werd (mensen gebruikten dat scherm om achteraf afwijkingen te minimaliseren) is het scherm nu alleen nog beschikbaar voor de hogere modniveaus.

Ik kan je wel vertellen dat met jouw moderaties zo op het eerste gezicht niets mis is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Aha op die manier. Ok dan, bedankt voor de uitleg en info, het is wat mij betreft helemaal helder! :)

[ Voor 24% gewijzigd door MistrX op 09-09-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies... ik erger me er ook aan. (nadat mijn modrechten zijn afgepakt voor 2 maanden).
Wat heeft het modereren voor zin als je geen afwijkende modgedrag op na mag houden, maar verplicht ben om ca. hetzelfde te modereren als de 'experts'?

Je mag geen eigen 'mening' hebben, word er gezegd. Dus komt er op neer dat elke reactie een bepaalde 'waarde' heeft, bepaald door de 'experts' en het enigste wat je dus eigenlijk nog mag doen is 'raden' wat deze waarde dan is.. als een soort kwis ;-)

De oplossing die word gegeven is, om veel meer te modden, in plaats van selectief.
Maar dan gaat het echt op werk lijken ;-)
Wat ik eigenlijk altijd deed, was alleen de reacties modden waar ik het zwaar mee eens óf eeneens mee was, óf die ik gewoon erg goed of slecht vond!

Hoe dan ook, het afpakken van mijn rechten vind is sowieso onterecht omdat ik een tijdje weg was en de regels wat betreft modereren intussen waren veranderd. En dan ga je niet opnieuw die richtlijnen lezen, als je dat niet weet.. :-(

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Hoe dan ook, het afpakken van mijn rechten vind is sowieso onterecht omdat ik een tijdje weg was en de regels wat betreft modereren intussen waren veranderd. En dan ga je niet opnieuw die richtlijnen lezen, als je dat niet weet.. :-(
Hoelang geleden dan, want dit is nooit de bedoeling geweest:
Wat ik eigenlijk altijd deed, was alleen de reacties modden waar ik het zwaar mee eens óf eeneens mee was, óf die ik gewoon erg goed of slecht vond!
Waarom zou dit een mustread zijn voor de lezers van het artikel:
Fjerpje in 'nieuws: Iomega brengt StorCenter ix4-200d voor kleine bedrijven uit'
cumulus007 in 'nieuws: Nokia gooit Linux-smartphone N900 in voorverkoop'
Zie ook de richtlijnen bij +3: reviews: Tweakers.net moderatie faq

Het blijkt iig dat je puur en alleen op mening modereert, zoals je zelf ook aangeeft. +3 voor waarmee je het eens bent en -1 waarmee je het niet eens bent en dat is nooit de bedoeling geweest.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:08:
[...]

Maar je hebt vóór de wijziging van het moderatiesysteem in juni, helemaal nooit gemodereerd. Je begon pas eind augustus met modereren namelijk. Het bovenstaande lijkt me dus niet echt te kloppen :) Overigens zijn de wijzigingen in het systeem behoorlijk goed publiekelijk gemaakt, naast topics hier en in LD, is er ook een .plan artikel op de Frontpage aan gewijd.

Verder eens met mijn collega hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm..
het enige wat niet klopt lijkt bovenstaande reactie te zijn?

Ik modereerde al vanaf 2002.. en dat weet ik 100% zeker ;-)
Blijkbaar klopt de history niet? Archief kwijtgeraakt? Harddisk crashje gehad?

Maar goed... ben flink tijdje non-actief geweest, dus al die publiciteit heb ik schijnbaar gemist...

@kixstart
mee eens, mijn moderaties hadden genuanceerder kunnen zijn ;-) Blijkbaar toch een vlaag van taktisch modereren wat dus niet te bedoeling is.
Maar om dan meteen zonder waarschuwing 2 maanden te bannen.. oei!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het lijkt me stug dat precies de moderaties bij jouw profiel kwijtgeraakt zijn en verder niets. Voor de rest lijkt jouw historie namelijk gewoon volledig te zijn.

Wat je moderaties aangaat, ik kan je rechten vervroegd activeren maar dan zul je dus wel even een goede blik op de voor jou nieuwe richtlijnen moeten werpen en je daaraan moeten houden.

Nog even nagevraagd, maar de kans dat je die 'verdwenen' moderaties met dit huidig account gedaan hebt is nihil. Heb je vroeger misschien nog een ander account gebruikt naast de twee accounts mariusjr (FP-account en GoT-account) die gemerged zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door Cloud op 14-09-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wel belangrijkere dingen dan niet te kunnen modden in het leven, natuurlijk. Dus dat is niet waar ik om vraag.. hoewel het wel fijn zou zijn natuurlijk.. Het is niet erg om voor straf in de hoek te gaan staan, maar die letters in een opvallend gele kader aan het begin van elke nieuwsbericht, dat is best wel irritant.. dat wijzende vingertje van je hebt iets fouts gedaan! :*)

Maar al met al, een heel vreemd verhaal... want ik weet toch zeker dat ik nooit een andere account gehad heb, en ik weet ook 100% zeker dat ik met DIT account gemodereerd heb... nouja.. in ieder geval met deze nick.
Het is wel zo dat ik het opnieuw heb moeten activeren pas geleden. (de modstatus).
Inderdaad zou het vreemd zijn als het alleen bij mij zou zijn.
Misschien ben ik wel eens gebanned? Of was mijn account verwijderd? En heb ik onder dezelfde nick geregistreerd? Ik had (vroeger) wel eens het talent om (onbedoeld) op tenen te gaan staan namelijk ;-)
Want als ik goed nadenk... volgens mij moet het veel langer geleden zijn toen ik voor het eerst op GoT kwam.. Ik ben niet echt een broekie meer namelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hoe het ook zit met die ontbrekende moderaties; ik heb je moderatierechten weer geactiveerd in elk geval.

Succes met modereren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Het belangrijkste is dus om te modereren naar inhoud en niet een/oneens of strategisch. Bij vragen ben je hier welkom (Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII) :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben even bij mijzelf te rade gegaan, en ik denk dat ik niet zozeer strategisch modereerde, maar meer dat ik de cijfers niet liet meewegen. Wat ik eigenlijk gewoon deed, wat de text selecteren die ik het meest vond passen.. :+

De keuzen die er zijn:
-1 ongewenst
0 off topic
1 on-topic
2 informatief
3 must-read

Als we 1 van bovenstaand voorbeeld nemen, bv Fjerpje in 'nieuws: Iomega brengt StorCenter ix4-200d voor kleine bedrijven uit' die ik blijkbaar met +3 modereerde?
Die reactie vond ik gewoon leuk! :o Ook al zou ik dat niet direct als on-topic willen kwalificeren. Maar ook niet off-topic... En zeker niet ongewenst! Maar echt informatief is het ook niet. wat blijft er dan over? must-read dus. Niet echt omdat ik vind dat iedereen het moet lezen, maar omdat deze kwalificatie het minst onpasselijk is :)

(mijn) probleem is dus eigenlijk dat ik de labels dus eigenlijk iets te nauw vind! Ik bedoel.. on-topic en informatief word als iets heel aparts gezien? In een beetje ideaal geval zou dat toch samen moeten gaan?

Vroeger.. in mijn tijd, kan ik me nog herinneren dat je alleen -1 of +1 kon geven? En dat je dan kon selecteren om welke reden. En ik ken me ook herinneren dat +1 grappig daar ook 1 van was.
Nouja.. zo herinner ik het me in ieder geval.

Maar ok.. ik heb de (nieuwe) richtlijnen gelezen en snap nu wat de bedoeling is. :)

@Cloud
Thanks!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Voor zover ik weet kon je vroeger ook +4 geven, maar alleen met bepaalde labels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:52:
Hoe het ook zit met die ontbrekende moderaties; ik heb je moderatierechten weer geactiveerd in elk geval.

Succes met modereren :)
heb je wel de goede account te grazen genomen?
Want ik zie nog steeds die vervelende gele kaders met de text dat ik niet mag modden?
arne schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:00:
Voor zover ik weet kon je vroeger ook +4 geven, maar alleen met bepaalde labels...
ja, inderdaad! Dat weet ik ook nog.
Al met al toch een bewijs dat ik vroeger toch ook heb gemodereerd, ondanks wat de database over mij zegt.. ;-)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Moderatiestatus Actief
Je zou dus moeten kunnen modden.

Edit: Dat gele kader kun je volgens mij gewoon wegklikken. Het modereren zou verder ook moeten lukken met jouw rechtenset. Ik heb het net even geprobeerd.

[ Voor 54% gewijzigd door RoD op 15-09-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe.
ja, inderdaad. het gele kadertje was nu vervangen door een andere geel kadertje.. met demelding dat ik het moest activeren.
Maar als ik daar op drukte, kreeg ik weer de melding dat dit al geactiveerd was..

en toen zag ik ineens dat kruisje.. om dat kadertje weg te kunnen klikken.. :+

edit: precies! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Ik zou graag willen beginnen met modden. Ik heb op dit moment 301 karmapunten maar als ik me aanmeld dan krijg ik de melding dat ik onvoldoende punten heb. Zijn er nog andere voorwaarden waar ik aan moet voldoen om te kunnen beginnen met modden?
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.