[bug?] Karma Fluctuaties, zo heb je het, zo ben je het kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 3.227 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Tijdje terug dacht ik dat ik aan het malen was, op de ene dag zag ik mijn karma op 57k staan en de dag er na ineens weer op 56k. Ik heb navraag gedaan bij iemand die wat dieper in T.Net zit, maar die zei dat het praktisch onmogelijk was dat ik mijn verdiende karma weer kwijt raakte. Niet dat ik direct een karma-hoer ben, maar ik klik nogal es op mijn "My TNet"-link om bij mijn foto-album e.d. te komen.
Na overleg met de niet nader te noemen persoon dacht ik dat ik malende was, dat ik het me verbeeld had. Voor de zekerheid ben ik toen mijn karma een beetje in de gaten gaan houden, want een negatief verschil van 1K of 2K in enkele uren dat zou toch wel verklaring behoeven.
Ik heb toen op een papiertje hier simpelweg notitie gemaakt van mijn karma scores:
11 mei @ 19:36 / 56.336
12 mei @ 08:25 / 56.554
12 mei @ 21:15 / 56.788
14 mei @ 06:37 / 58.660
15 mei @ 06:05 / 59.059
16 mei @ 15:38 / 59.590
18 mei @ 16:10 / 60.135
19 mei @ 20:36 / 62.370
20 mei @ 00:23 / 60.837

Nou vraag ik mij af: WTF is er gebeurd dat ik bijna 2K karma in een paar uur weer kwijt ben?
Ligt het aan de real-time karma-updates? Zo ja, wat kan dan zo'n verschil veroorzaken?

Niet dat ik me genomen voel voor de paar duizend puntjes, die heb ik er zo weer bij, maar in godsnaam hoe kan dit? Hoe werkt dit? Hoe is dit mogelijk? Is het een bug? Een undocumented feature misschien? Is het een sanctie? En zo ja, waarvoor?

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ulysses schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 00:43:
Ik heb navraag gedaan bij iemand die wat dieper in T.Net zit, maar die zei dat het praktisch onmogelijk was dat ik mijn verdiende karma weer kwijt raakte. Niet dat ik direct een karma-hoer ben, maar ik klik nogal es op mijn "My TNet"-link om bij mijn foto-album e.d. te komen.
Na overleg met de niet nader te noemen persoon dacht ik dat ik malende was, dat ik het me verbeeld had.
Mag ik vragen wie dat geweest is dat? Mag ook via een TR als je het niet publiekelijk bekend wil maken om welke reden dan ook :)
Voor de zekerheid ben ik toen mijn karma een beetje in de gaten gaan houden, want een negatief verschil van 1K of 2K in enkele uren dat zou toch wel verklaring behoeven.
Ik heb toen op een papiertje hier simpelweg notitie gemaakt van mijn karma scores:
11 mei @ 19:36 / 56.336
12 mei @ 08:25 / 56.554
12 mei @ 21:15 / 56.788
14 mei @ 06:37 / 58.660
15 mei @ 06:05 / 59.059
16 mei @ 15:38 / 59.590
18 mei @ 16:10 / 60.135
19 mei @ 20:36 / 62.370
20 mei @ 00:23 / 60.837

Nou vraag ik mij af: WTF is er gebeurd dat ik bijna 2K karma in een paar uur weer kwijt ben?
Ligt het aan de real-time karma-updates? Zo ja, wat kan dan zo'n verschil veroorzaken?
Ik denk dat het vooral ligt aan de "real-time" berekening van je karma, pas na een bepaalde tijd zijn je karmapunten gefixeeerd (wat overigens niet voor alle onderdelen geldt geloof ik) bijvoorbeeld een reactie op de frontpage die een -1 heeft kan ook voor een flinke achteruitgang van je karma zorgen. Maar ook andere punten kan het zijn dat je eerst meer punten voor kreeg en bij een latere berekening (die afhankelijk is van diverse factoren) dus lager uitpakt.
Niet dat ik me genomen voel voor de paar duizend puntjes, die heb ik er zo weer bij, maar in godsnaam hoe kan dit? Hoe werkt dit? Hoe is dit mogelijk? Is het een bug? Een undocumented feature misschien? Is het een sanctie? En zo ja, waarvoor?
Een bug lijkt me sterk, althans, ik zie geen rare verschillen in jouw karma. Sancties worden niet gegeven op karma anders dan bijvoorbeeld -1 reacties, voor zover je dat een sanctie mag noemen.
Hoe het werkt? Dat is een groot geheim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Er zit anders nog wel een nasty bug in de karmabereking voor moderaties die voor behoorlijke fluctuaties kan zorgen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

crisp schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:18:
Er zit anders nog wel een nasty bug in de karmabereking voor moderaties die voor behoorlijke fluctuaties kan zorgen...
hmm, maar dan zou _dat_ toch zichtbaar moeten zijn in de karma-table?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Nou ik denk de volgende keer nog wel 2x na of het echt zo nuttig is wat ik te melden heb op de FP. Moderaties doe ik trouwens ook vrij veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Erkens schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:24:
[...]

hmm, maar dan zou _dat_ toch zichtbaar moeten zijn in de karma-table?
Het zou kunnen dat hij gedurende de dag wel last heeft gehad van een 'karma-explosie' voor moderaties, maar dat dat gedurende de dag weer genivelleerd is. Het is een vrij complexe bug waar Femme nog een keer naar moet kijken; ik zal hem er nog eens op wijzen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Erkens schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 07:41:
[...]

Mag ik vragen wie dat geweest is dat? Mag ook via een TR als je het niet publiekelijk bekend wil maken om welke reden dan ook :)
...
Hij heeft het iig aan mij gevraagd. Of het nog gevraagd is aan andere weet ik niet. Ik heb als antwoord gegeven dat karma niet zomaar handmatig afgepakt wordt, maar wel omlaag kan gaan door -1 of veel te snel modereren (10+moderaties bijvoorbeeld 1 seconde). Escovan gaf aan dat beide niet het geval was en niet zeker wist of hij het goed gezien had, dus de karmadrop is toen maar genegeerd tot nu toe. Dat er een bug is die dit kan veroorzaken wist ik niet, want ik had alleen gehoord dat sommige mensen teveel karma kregen en niet erna weer kwijt waren.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Kixtart schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:28:
[...]

Hij heeft het iig aan mij gevraagd. Of het nog gevraagd is aan andere weet ik niet.
Nee, ik doelde op jou, maar ik wou je er niet bijslepen zo van "Jamaar Kixtart zei..." o.i.d want dat leek me totaal niet relevant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Is er recentelijk een nieuwe herberekening geweest van de karmapunten? Wegingsfactoren aangepast?

Het viel me vandaag op dat m'n fotoalbum (beschikbare ruimte) opeens een flink stuk kleiner geworden is. Ik ben van ca. 12.000 Karma teruggegaan naar 10.000. Nu is m'n vrije ruimte opeens gedaalt tot onder m'n richtgetal van 100MB vrij ( :'( )

Modereren doe ik niet, dus daar kan ik niet negatief op scoren. Reageren op de FP ook niet vaak, dus daar komen ook weinig minpunten vandaan.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Er worden wel wijzigingen gedaan aan de karmaberekening maar v.z.i.w. heeft dat vooral betrekking op de karma uit moderaties.

Zie dit topic: "Quick wins" moderatiesysteem

Zou wel heel toevallig zijn als dit niet met elkaar te maken heeft. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben ook 3K kwijt terwijl ik bijna nooit modereer; ik heb het idee dat de herberekening van de reactiescores daar debet aan is.

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 13-06-2009 00:52 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Alles lijkt weer normaal te staan.
Totaal karma: 12.434
Ik ben me ondertussen aan het inlezen in het hierboven genoemde topic. Daar zal het inderdaad mee te maken hebben.

Bedankt voor de info op dit late uur :)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Hey nu ben ik ineens 32K karma kwijt ... dit loopt wel uit de klauwen hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Het valt me op dat een hoop mensen die gewoon ontiegelijk veel (BS-)reacties plaatsen nu ineens tot wel honderden plaatsen stijgen in de karma top ... en de harde werkers, die dus al de replies lezen en beoordelen gaan er dik op achteruit. Ik stond in die top namelijk ... nu ben ik ineens 400 nogwat plaatsen gekelderd. En gasten die ik veels te vaak onder het vorige modsysteem op nul moest zetten (nietszeggende reacties en herhalio's in feite), die staan nu ineens in de top. Eerlijker is het niet geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Denk (hoop) dat het nog aangepast zal worden, scroll maar eens helemaal naar onder hier. Dan is te zien dat mensen die veel modden in 1 keer alle karma kwijt raken en dat kan imo niet. :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mechaniker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Klopt, bij mij ook sinds vanmorgen ruim 2K verlies op bijna 7K en het enige wat ik me kan bedenken wat ik gisteren heb gedaan is in een topic een hele rits moderaties gedaan :? Is dit de dank ervoor? Dan stop ik er wel mee, schiet niet op zo :(

Valt me wel op trouwens nu dat er in mn profiel staat bij Karma: "niet beschikbaar" en dat ook de pagina Moderatie performance niet meer te bereiken is? Bugje of zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:25
Zie "Quick wins" moderatiesysteem Er wordt nog wat in elkaar getoold op het moment, er zijn net weer wat wijzigingen online gekomen dus het is een kwestie van even geduld hebben tot alles weer klopt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Bij mij is het nog te overzien: 2.313 karmapunten weg van de +/-145.000, oftewel 2 plaatsen omlaag...
Maar hoe mensen het voor elkaar krijgen om 30.000 karmapunten in de plus te krijgen en 25 plaatsen te stijgen

Nog maar niet te spreken over een persoon die van 60.000 naar 100.000 punten is gegaan en 202 plaatsen omhoog is gegaan :9

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 13-06-2009 15:18 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenflame
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-04 14:12
haha :) ik had bijna 6000 karma, stond op plek 71** maar nu sta ik ongeveer 3000 plekken terug. want er is een groot gedeelte van mijn karma weg. Ik heb nu nog maar 4100 karma (hetgeen wat bij overigen stond, gister was het nog 41% van mijn karma, nu nog maar 15%).

[ Voor 9% gewijzigd door Goldenflame op 13-06-2009 17:18 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Het staat nog steeds op niet zichbaar, dus ga er maar vanuit dat er nog steeds aan gewerkt wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
Krijg je je modstatus na de werkzaamheden wel weer terug? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Je hebt je modstatus gewoon nog hoor, alleen is het niet meer publiek zichtbaar wat je weging in het geheel is. De mensen met de status "actief" kunnen dus overal tussen de 1 en 4 maal weging hebben, zie ook "Quick wins" moderatiesysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jorrit schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:42:
Je hebt je modstatus gewoon nog hoor
Volgens mij ben je het kwijt, want ik was Expert en nu is mijn weging nog maar 1. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
CLB schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:14:
Bij mij is het nog te overzien: 2.313 karmapunten weg van de +/-145.000, oftewel 2 plaatsen omlaag...
Maar hoe mensen het voor elkaar krijgen om 30.000 karmapunten in de plus te krijgen en 25 plaatsen te stijgen

Nog maar niet te spreken over een persoon die van 60.000 naar 100.000 punten is gegaan en 202 plaatsen omhoog is gegaan :9
Tsja bij Femme onder.... :X

* GENETX kan zich maar beter stil houden met + 36.000 in de plus.

Mja, tis het modsysteem en ik denk dat de karma uit de posts komt. Ik heb zo'n 3000 posts op de frontpage en ik zat op 0,3 als score, dat is nu 0,6. Volgens mij is dat hetgeen dat behoorlijk aantikt: 3000 posts die in score omhoogvliegen met 33% als ik me niet vergis in die berekening.

Maar hoe mensen dan in de min kunnen komen snap ik weer niet. Afijn, ik wens de devvers veel succes. Die berekening schijnt nogal complex te zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 13-06-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GENETX schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:54:
* GENETX kan zich maar beter stil houden met + 36.000 in de plus.
Nee waarom hij nu wel. :'(

/me Zit ik hier met m'n 26.000 in mindering.
GENETX schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:54:
Maar hoe mensen dan in de min kunnen komen snap ik weer niet. Afijn, ik wens de devvers veel succes. Die berekening schijnt nogal complex te zijn.
Modden zit nu even niet meer in de berekening, dus mensen die veel modden en weinig (+1/+2) reacties typten op de frontpage, zijn erg ver gedaald.
Mensen die weinig modden en veel (+1/+2) reacties gaven zijn juist omhoog geschoten. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door -The_Mask- op 13-06-2009 22:12 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
-The_Mask- schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:48:
[...]

Volgens mij ben je het kwijt, want ik was Expert en nu is mijn weging nog maar 1. ;)
Tja, die nieuwe Modbot is een beetje raar, wel meer reguliere TMF bezoekers hebben nog maar 1x weging... tenzij ze Promod zijn lijkt het.

Niet zeuren over karma, ik ben 50k kwijt :P

[ Voor 7% gewijzigd door Jorrit op 13-06-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:08

Zenyatta

Tsjakka!

Zit hier ook ineens met een hoop verloren karmapunten. Had er eerst bijna 10000. Nu ben ik er niet heel erg mee bezig, en kan het best dat het al een week of wat minder is, maar nu sta ik ineens op nog niet eens 5000. De helft eraf! Is er inderdaad een bug in de berekening of is de berekening veranderd?

Overigens staat er in mijn gallery bij de hoeveelheid karma een 'niet beschikbaar'. Ben benieuwd wat er aan de hand is...

Bij de weg, ik heb het idee dat het karma van het modereren niet meer meetelt. Dat staat nu nog maar op 10% in mijn gallery waar het eerst (veel) meer % was...

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
-The_Mask- schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:48:
[...]

Idd. .mijn weging is ook nog maar 1 :) (ben altijd fanatiek modder)

Edit: Jaaaa :D De karma's zijn weer terug (bij mij tenminste)! Is dit bij iedereen het geval?

[ Voor 15% gewijzigd door Gersomvg op 13-06-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:08

Zenyatta

Tsjakka!

Gersompie schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:24:
[...]

Idd. .mijn weging is ook nog maar 1 :) (ben altijd fanatiek modder)

Edit: Jaaaa :D De karma's zijn weer terug (bij mij tenminste)! Is dit bij iedereen het geval?
Bij mij nog niets terug...

Overigens ben ik de laatste weken niet zo'n fanatiek modder meer. Heeft iets te maken met weinig tijd en tentamens...

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Houd er ook rekening mee dat er wat bugs uitgehaald worden waardoor je mogelijk onterecht teveel of te weinig karma kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Christijn schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:35:
[...]

Bij mij nog niets terug...

Overigens ben ik de laatste weken niet zo'n fanatiek modder meer. Heeft iets te maken met weinig tijd en tentamens...
Je hebt het al wel terug maar dat kan je alleen zien via karmastore..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gersompie schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:24:
Mis nog maar 2000 of zo.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nog niet helemaal lekker dan. Ik heb nog steeds een dikke 20k in de plus (24k ofzo) waarmee ik bijna in de top 25 sta *O*

/karmahoer :P

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 14-06-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Op het grafiekje in My T.net heb ik iets van 28k, maar ondertussen staat er bij Karma 34k. Ben er dus ruim 20% op vooruit gegaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik ben binnen 24 uur van 38k via 42k naar 37k karma gegaan. Bij "overig" ben ik echter van 6% via 8% naar -5% gegaan terwijl m'n modstatus op Grootmeester staat. Ik neem aan dat negatieve getallen bij "overig" niet kloppen en dat Femme nog bezig is ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
SKiLLa schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:43:
Ik ben binnen 24 uur van 38k via 42k naar 37k karma gegaan. Bij "overig" ben ik echter van 6% via 8% naar -5% gegaan terwijl m'n modstatus op Grootmeester staat. Ik neem aan dat negatieve getallen bij "overig" niet kloppen en dat Femme nog bezig is ?
De negatieve getallen zijn gewoon weg als ik nu kijk...
Daarnaast is Grootmeester niet je modstatus, dat is de status die voorkomt uit de hoeveelheid karma die je hebt, je modstatus staat gewoon op "actief".

[ Voor 33% gewijzigd door Jorrit op 14-06-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Yup, zie nu weer 8% staan bij "overig" en m'n karma is nu weer 40k.
Femme is blijkbaar nog erg druk aan het sleutelen :)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik wilde het hier bij laten wat betreft sleutelen aan de karmaberekening ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ongeveer 700 kwijt dus, maar wat maakt het uit :P

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wel vrij netjes nu. Ik sta nu op 147k, daarmee sta ik zo'n 3k boven de vorige normale stand, maar gezien mijn karmaproductie zal ik hooguit 2k in de plus staan. Lijkt dus wel aardig goed te zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:54:
Hmm:
Totaal karma: 144.733
Karma in het afgelopen halfjaar: 19.993
Uitgegeven in het afgelopen halfjaar: 1.750
Beschikbare karma: 18.243

Bij mij bounced het nog wel door: 24 juni 19.00
Totaal karma: 142.812
Karma in het afgelopen halfjaar: 18.765
Beschikbare karma: 17.015

Lijkt me niet dat ik 2K aan karma verlies door m'n 'reacties op de FP' aangezien ik daar bijna niet vertoef...

En als ik op http://oisyn.nl/karma/ kijk staat er weer 144.748 karma... Ach het zal allemaal wel :)
En nu is het weer:
Totaal karma: 142.902
Karma in het afgelopen halfjaar: 18.852
Beschikbare karma: 17.102

Ook m'n fotoboek is geslonken met 200MB ofzo, best wel veel ;(
Vraag me af wat er was gebeurd als ik nu 1440MB aan foto's en troep had geuploadet..
Nu is m'n fotoboek slechts 1265MB dus was benieuwd wat er met die 'overige' troep gebeurd zou zijn?

En waarom m'n fotoboek 1265MB is begrijp ik ook niet, aangezien ik gewoon 142K aan karma heb 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 15-06-2009 17:51 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Volgens Wiethoofd wordt het 'snachts bijgewerkt (Wiethoofd in ""Quick wins" moderatiesysteem"). Ik weet niet of het klopt, maar we kunnen het eens aankijken :P

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat van Oisyn wordt 's nachts bijgewerkt, hier op tweakers misschien wel elk uur. :)
Grafiekje idd maar 1 keer per dag volgens mij.

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 14-06-2009 19:11 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik ben in de afgelopen 2 uur 5000 karma punten kwijt geraakt...

Ik had eerst iets van 10.600 punten die ik echt zelf heb verzameld. Maar sinds gisteren had ik ineens ruim 13.000 punten. Nu heb ik nog maar 9800 :(

Mijn totale reactie score is trouwens ook zomaar omhoog gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je bent er dus maar netto 800 kwijtgeraakt ;)

Daarmee is je reactiescore omhooggegaan doordat de scores geconverteerd zijn naar het nieuwe systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
800 dat is immers niks ik denk dat ik meer dan 3000 bent kwijt geraakt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:45

g0tanks

Moderator CSA
Eerst was ik zo'n 1000 karma kwijtgeraakt, toen kreeg ik juist 1000 karma erbij en nu is die 1000 karma weer er af gegaan en zit het zo rond hetzelfde niveau als het eerst was.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
-The_Mask- schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:34:
800 dat is immers niks ik denk dat ik meer dan 3000 bent kwijt geraakt. ;)
Eeeeh, 800 gaat mij heel wat tijd kosten hoor. Ik plaats niet zo veel reacties meer, ik lees de artikelen gewoon. Niet dat ik gebruik maar van de karma store of iets dergelijks maar het steekt toch wel een beetje ;( Het fotoalbum is nu voor mij dus even niet "te koop".

Het gekke is wel dat mijn reactie score maar 1 keer is veranderd maar mijn karma score fluctueerde een keer extra.

Naja, het is geen ramp maar ik vind het wel een beetje vaag. Misschien handig om hier een berichtje over te plaatsen op de frontpage? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Moe_Szyslak op 14-06-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Femme schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:27:
Ik wilde het hier bij laten wat betreft sleutelen aan de karmaberekening ;) .
Maken er eerst een zooitje van en dan stoppen ze ermee. ;)
Toevallig geen mensen in de buurt die iets meer van verstand van 'sleutelen' hebben? :P

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
@Pcgek;; Het systeem is nu waarschijnlijk beter dan eerst en ja... het zal toch ooit ingevoerd moeten worden. Dat is dan even 1x jammer voor degene die dalen in karma..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:54:
Hmm:
Totaal karma: 144.733
Karma in het afgelopen halfjaar: 19.993
Beschikbare karma: 18.243

Bij mij bounced het nog wel door: 24 juni 19.00
Totaal karma: 142.812
Karma in het afgelopen halfjaar: 18.765
Beschikbare karma: 17.015

Lijkt me niet dat ik 2K aan karma verlies door m'n 'reacties op de FP' aangezien ik daar bijna niet vertoef...

En als ik op http://oisyn.nl/karma/ kijk staat er weer 144.748 karma... Ach het zal allemaal wel :)
En nu is het weer:
Totaal karma: 142.902
Karma in het afgelopen halfjaar: 18.852
Beschikbare karma: 17.102

Ook m'n fotoboek is geslonken met 200MB ofzo, best wel veel ;(
Vraag me af wat er was gebeurd als ik nu 1440MB aan foto's en troep had geuploadet..
Nu is m'n fotoboek slechts 1265MB dus was benieuwd wat er met die 'overige' troep gebeurd zou zijn?

En waarom m'n fotoboek 1265MB is begrijp ik ook niet, aangezien ik gewoon 142K aan karma heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CLB schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:51:
Dat zou gewoon blijven staan en wordt niet veranderd (tenzij mijn ex-collega's de code hierop hebben aangepast natuurlijk :+ ), het enige wat er dan gebeurd is dat je geen wijzigingen meer kan aanbrengen (anders dan verwijderen) omdat je album "vol" zit :)
iets met een factor 1024 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Lijkt me stug, aangezien ik dus gewoon 1440MB oftewel 1,4GB aan foto-album / private storage had :X
TERW_DAN heeft toch ook 4,06GB aan ruimte, aangezien zijn karma 406K is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Per 1 karma krijg je 10KB, dus als je 142.000 karma hebt dan heb je 1420.000KB = 1386MB = 1,35GB. Dus dat is het eerste verschil, verder is er nog een verschil en dat is dat de hoeveelheid ruimte die je hebt voor je album/private storage wordt gecached voor 24h als ik het me nog goed kan herinneren. Dit is gedaan om niet elke keer dit uit te moeten rekenen adhv je karma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm weird weird weird hoe ik dan vandeweek 1440MB kon hebben 8)7 Maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Ik heb ruim 3K in mogen leveren. Dat is vrijwel uitsluitend uit overige gekomen (van 57% terug naar 49%).

De berekening van de reacties klopt ook nog niet lekker. Een reactie met oud 4x +1 en 1x 0 levert in het nieuwe systeem een on-topic op. Daarnaast heb ik dit hele jaar misschien drie reacties gepost die een nul scoorde, de rest was +1 of +2. Nu heb ik een aantal reacties staan op off-topic/irrelevant 8)7 . Die regel die Femme gebruikt is dus absoluut niet toereikend voor de wat lager scorende reacties, voor de oude +2's doet hij het (meestal) prima. Maar ik kan nog een hele waslijst hier neer schrijven waarbij de omrekening niet klopt.

Maar ik moet er maar weer mijn schouders onder zetten van 77 terug gezakt naar 93 en weer een eind van de 100.000 af..... ;( .

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Pas maar op, anders haal ik je zometeen nog weer in >:) :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07 13:54
Ook interessant, ik had laatst weer wat nieuw karma, even in de karmastore wat gekocht. Nu heb ik dit in m'n tabel:

Totaal karma: 1.460
Karma in het afgelopen halfjaar: 1.347
Uitgegeven in het afgelopen halfjaar: 2.250
Beschikbare karma: -903

Beetje vaag lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Niks vaags aan, je karma is gewoon gedaald in het afgelopen half jaar (vermoedelijk dus onlangs) en aangezien je wel voor 2250 aan karma hebt verbruikt heb je nu een negatief saldo. Echter alle features die je gekocht had blijf je gewoon behouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
Het probleem is dat ik die features in de laatste twee weken gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Wat is het probleem dan? Je hebt ze gekocht toen je nog genoeg punten had en nu heb je niet meer genoeg, maar die functies blijven nog wel werken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je hebt die features toch nog? Dus wat is het probleem? Dat je een beetje karma kwijt bent? Join the club :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
Ja maar ik vind het zo vaag. Hoe kan je op een totaal van 2,5k ineens 900 verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb je überhaupt het topic gelezen?

Er zijn veranderingen doorgevoert in de karma berekeningen. Die zijn met terugwerkende kracht van toepassing. Blijkbaar zijn die veranderingen voor jou niet goed uitgekomen, daarom ben je karma verloren.

sowieso zou ik me niet te druk maken om 900 punten, dat heb je met wat modden in een dag er weer bij.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Er zat een bug bij het uitdelen van karma op basis van moderatie. Ik zie dat je modstatus actief hebt, dus er is kans dat je eerder die 900 onterecht hebt ontvangen en nu is terug gedraaid. Er is verder ook een herberekening geweest toen het aangepaste modsysteem is ingevoerd.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik heb ook een aantal reacties gezien op meuk-posts, die eerder op "on topic" stonden (nul punten dus) die nu nog steeds op nul staan. (off-topic / irrelevant)

Of het gemiddelde valt dus niet goed, of de omzetting oud--> nieuwe score is niet helemaal goed gegaan.

Betreffende meuk-post:
meuk: Boinc 6.6.28 / 6.6.29

[ Voor 3% gewijzigd door APClll op 16-06-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
APClll schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:32:
Ik heb ook een aantal reacties gezien op meuk-posts, die eerder op "on topic" stonden (nul punten dus) die nu nog steeds op nul staan. (off-topic / irrelevant)
Dat is toch gewoon altijd zo? ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Dus wat in de oude situatie ON-topic was, is nu opeens OFF-topic geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat is logisch, zie de formule van Femme:
Femme schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 18:48:
De scores worden omgezet as we speak. De formule voor de omzetting is ((score + 1) / 5 * 4) - 1 voor reacties uit het oude modsysteem en ((score + 1) / 3 * 4) - 1 voor reacties uit het huidige modsysteem van voor deze wijziging. De basis is het onafgeronde totaal of gemiddelde van de moderaties van een reactie.

Karma zal ook nog geupdate moeten worden. Hier zullen ook wat verschuivingen ontstaan, mede omdat er een bug in de anti-pagegaaicode van de moderatiekarmaberekening is gefixed.
Hieruit volgt de volgende omzetting:
Minimaal een gemiddelde van -0.625 voor een 0
Minimaal een gemiddelde van 0.125 voor een +1
Minimaal een gemiddelde van 0.875 voor een +2
Minimaal een gemiddelde van 1.625 voor een +3

Dat betekent dat alles wat alleen nullen heeft gekregen ook op 0 blijft, maar zodra er een +1 bij zit zal hij ook in het huidige systeem al snel op +1 komen. De formule zo aanpassen dat ook alles met alleen 0 op +1 terecht komt zou natuurlijk ook een optie wezen, maar dat maakt het wel weer extra complex...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
APClll schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:43:
Dus wat in de oude situatie ON-topic was, is nu opeens OFF-topic geworden?
Nee. ;)

Dit is het topic wat ermee te maken heeft: "Quick wins" moderatiesysteem
En daar hebben ze het eral eens over gehad dus even zoeken. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door -The_Mask- op 16-06-2009 17:50 . Reden: ^^ dat dus. ;) ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik zit nog eens een paar oude reacties te bekijken, maar het lijkt erop dat de omzetting ook niet helemaal goed is gegaan:
Dirk in 'reviews: OCZ Vertex getest' oud 0,92 gemiddeld, omgerekend 1,56 ofwel +2, maar is nog steeds +1.
P5ycho in 'reviews: OCZ Vertex getest' oud 1,78 gemiddeld, omgerekend 2,71 ofwel +3, maar is nog steeds +2.
mjtdevries in 'reviews: OCZ Vertex getest' oud 1,00 gemiddeld, omgerekend 1,67 ofwel +2 en is nu ook +2, dus die klopt wel?

Ergens gaat er iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Dat Klopt DirkW was mij ook al opgevallen ... Ik heb ook relatief veel te weinig "nieuwe" punten gekregen voor reacties. Van 0,3 naar 0,5 (reactiegemiddelde) kan niet kloppen gewoon als er een heel punt op effectief het niveau 0 - 1 bij komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ulysses op 17-06-2009 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Dirk schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:45:
Pas maar op, anders haal ik je zometeen nog weer in >:) :P
Ja, daar kan ik niet tegen vechten, jouw relatie met femme is blijkbaar beter..... Je zag nog maar net mijn achterlichten en nu kijk ik constant tegen de jouwe aan....

/me Pjerry gooit verdrietig de handdoek in de ring

Maar pas op het wordt weer zo vakantie :). Hoewel als ik in Frankrijk ben doe ik bijna niets aan T.Net....

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie hier geen bug in; zie "Quick wins" moderatiesysteem voor de wijzigingen die hebben plaatsgevonden.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.