Modstatus klachtenloket

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 62.252 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zie ook dit topic: \[bug?] Te weinig karma voor aanvragen moderatierechten

Als je net in de afgelopen 24h over de grenswaarde heen gegaan bent, kan het zijn dat het systeem deze melding nog (onterecht) geeft. Als je nog even geduld hebt zul je ongetwijfeld wel toegang kunnen krijgen. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Ah, verklaart een hoop... Zal nog ff geduld hebben dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelieve een mod onmiddelijk de link te verwijderen bij Ubisoft neemt Trackmania-ontwikkelaar Nadeo over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Wat is daar mis mee?

Edit; misschien zou je ook kunnen vertellen _waarom_ je hem weg wilt hebben :P

[ Voor 11% gewijzigd door Matis op 06-10-2009 12:40 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Goede vangst. Link gaat naar illegaal forum waar wel meer semi-legale meuk aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:28
Delerium schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:54:
Goede vangst. Link gaat naar illegaal forum waar wel meer semi-legale meuk aangeboden wordt.
Beter als je ook nog even ervoor zorgt dat iedereen die denkt, mooie screenshots niet bij disney uitkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:31:
[...]

Wat is daar mis mee?

Edit; misschien zou je ook kunnen vertellen _waarom_ je hem weg wilt hebben :P
Ja sorry voor niet meteen te antwoorden.

De content onder de screenshots stoort mij enorm, fotootjes zelf zijn natuurlijk leuk. Zeker op een regensachtige dag op het werk wanneer je weet dat je tweede lief thuis zoemend op je zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:03:
Ja sorry voor niet meteen te antwoorden.

De content onder de screenshots stoort mij enorm, fotootjes zelf zijn natuurlijk leuk. Zeker op een regensachtige dag op het werk wanneer je weet dat je tweede lief thuis zoemend op je zit te wachten.
Ik begreep ook wel dat het niet helemaal in lijn was met de policy. Alleen stond het zo *eisend*. Als je dit verhaaltje erbij had gezet dan was het meteen voor iedereen duidelijk geweest ;)

Zoals Derlerium al zei; mooie vangst.

Wie gaat er mee naar Disneyland? :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
  • Laatst online: 05-06-2023
Mag ik vragen waarom deze post is gewaardeerd met 6 keer -1? Ik heb gekeken in de waarderingsnormen wanneer een post -1 moet krijgen en ik kan werkelijk niet zien waarom mijn post hieraan zou voldoen.

RazorBlade72nd in 'reviews: Operation Flashpoint: Dragon Rising'

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
  • Laatst online: 05-06-2023
Sorry, ik dacht dat ik daar in zat.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Beste moderators,

Hoeveel relevanter moet deze post worden @ http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3431132 !??

Is het de opmerking over hackaday.com ?? dit is duidelijk een nieuwsbron die hier regelmatig word bekeken, want ook exclusive hackaday stories worden hier behandeld... of is het linken naar gerelateerde sites hier soms VERBOTEN?

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:45

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
cappie schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 02:40:
. . . of is het linken naar gerelateerde sites hier soms VERBOTEN?
Linken naar sites met hacks/cracks/serials/etc is idd niet toegestaan op T.net, iets waarvan je mag verwachten dat het bekend is bij iemand die al 9 jaar geregistreerd is.

Lekker bijdehand met caps/bold 'VERBOTEN' komen klagen is domweg flamen naar de T.net community.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Al vind ik dit niet zo'n heel duidelijke. Eigenlijk is haast alles gewoon tweaking, zonder het doel om illegale software te draaien en dergelijke. Alleen de ads van google gooien soms een beetje roet in het eten, maar om om die reden de reactie te verwijderen lijkt me in dit geval niet nodig. Een aantal zitten wel erg in het grijze gebied, maar de meeste zijn gewoon funhackings.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik heb even de site bekeken waarnaar crappie linkt in zijn reactie. Heb niet het idee dat dit niet zou mogen op T.net. Het is voor zover ik kan zien geen serials/warez/nocd/crack website. Maar zoals hierboven ook al aangegeven meer voor de fun. Vooral robots e.d.

Heeft toch behoorlijk wat met Tweaking te maken. Zo veel mogelijk doen met hardware. Echter is een 0 wel een waarde die bij de reactie past. Wat heeft die website met wiki-readers te maken? Bovendien voegt de reactie verder niet super veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

De afgelopen week heb ik onder aanmoediging van pro/power mods en het volgen van beleid .plans relatief positief gemod. Hierdoor is mijn gemiddelde afwijking van 0,14 toegenomen naar 0,20 aangezien de "gemiddelde" modder .plans het zelfde mod als normale nieuwsberichten.

Hierdoor is mijn weging twee stappen omlaag gegaan, een effect dat volgens mij niet helemaal de bedoeling is. Als een modder juist het beleid volgt en daarnaast mod in overeenstemming met wat de meeste pro/power modders modden en daarmee een grotere afwijking krijgt wordt hij/zij wel afgestraft.

Zouden jullie hier naar kunnen kijken voor mij in dit specifieke geval en naar de motbot zodat deze in de toekomst niet .plan modders afstraft?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk niet dat je in status achteruit gegaan bent omdat je afwijking marginaal hoger geworden is. Waarom je status wel achteruit gegaan is kan ik zo niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Ik heb een dergelijk probleem. Gisteren kon ik mijn performance nog bekijken en als ik een score achterliet was het goed voor 6 punten (is daar een naam voor?). Maar vandaag kan ik dat niet meer en is de score 1 punt. Ben ik soms ook in status achteruit gegaan? Ik snap er niets van.

[ Voor 4% gewijzigd door MistrX op 21-10-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik ook niet :P

Je moderatiestatus staat inderdaad slechts op actief, en in je modhistorie kan ik geen reden vinden waarom je status achteruit zou gaan. Omdat de wegen van de ModBot ook voor ons niet altijd even doorgrondelijk zijn kan ik je hier ook geen meer informatie over geven. Maar misschien dat iemand anders nog wat weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Voor beide situaties kan ik zeggen dat het uitermate lastig is om te zeggen precies waardoor het komt/kwam. Nu kan ik devvers vragen om uit te gaan zoeken hoe het in dit geval nu precies komt, maar dat kost tijd.

En om heel eerlijk te zijn had ik liever gehad dat je moderatiestatus helemaal niet meer af te leiden was. :) We hebben het dan wel in de gallery onzichtbaar gemaakt, maar iedereen gaat nog steeds de aantallen lopen vergelijken om te kijken wat zijn/haar huidige niveau is. Dat viel te verwachten en is helaas weinig aan te doen.

Inmiddels is Electrowolf alweer een niveau gestegen en als MistrX gewoon door modereert zal dat ongetwijfeld ook weer snel stijgen. Ik zal intern eens na laten kijken hoe het in dit geval kwam (van 6 naar 1 vind ik wat hard), maar als ik de reden hier niet laat weten, is het niet de bedoeling dat jullie die te weten krijgen ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

@RoD/Cloud, we moeten binnenkort gewoon eens intern samen met Femme bekijken hoe de ModBot tegenwoordig precies werkt, want op dit moment is het lastig te zien of er eventueel een bug zit ergens :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Aan de ene kant begrijpelijk als u er niets over los laat maar aan de andere kant is het wel fijn om te weten wat ik dan fout deed aangezien ik er dan van kan leren.

In ieder geval bedankt dat u het wilt uitzoeken! want ik voel me redelijk 'gereset'. Als de status weer terug veranderd wordt dan ben ik zeer blij. :p

[ Voor 17% gewijzigd door MistrX op 21-10-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je hoort het wel vaker, maar het gaat immer op: 'het zijn de goeden die onder de kwaden moeten lijden'. :) Hoe meer informatie ik jou geef om 'van je fouten te leren' (als het überhaupt een fout was!), hoe meer informatie ik dus geef die gebruikt kan worden om de ModBot te omzeilen.

Voor wat jouw situatie betreft, ik vermoed dat op een of andere manier jouw moderatiegedrag eventjes teveel op dat van een papegaaimodder leek en dat je daarom teruggezet bent in weging. En wat betreft die status, die zal gewoon weer terugkomen. Gewoon door modereren zoals je al deed en het moet goedkomen :)

offtopic:
Hoewel erg goed bedoeld, ajb niet 'u' zeggen tegen mij. Dan voel ik me zo oud ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 21-10-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Aha oké bedankt voor de snelle reactie. Ik weet niet of het zin heeft het vermeende papegaaimodden te beargumenteren maar anderzijds lijkt het een zware straf om van welke status dan ook terug gezet te worden naar stap 1. Althans daar valt volgens mij wel wat voor te zeggen.

En ik zal 'je' tegen 'je' zeggen de volgende keer. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MistrX op 21-10-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is ook de reden waarom ik het toch even ga uitzoeken. Van 6x naar 1x gaat mij ook wel wat ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bij navraag blijkt inderdaad dat de antipapegaaimod-maatregelen triggerden op jouw moderaties. Een kwestie van een false positive dus. Hoe die maatregelen precies in elkaar zitten kan ik logischerwijs niet zeggen, maar mod gewoon verder en het komt wel weer goed :) Of terug naar 1x een terechte maatregel is, dat weet ik nog niet. Dat is iets om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In één keer van 6x naar 1x klinkt wel heel erg zwaar... Zo iets kan ik me voorstellen bij een controle door een mens, wanneer je zeker bent dat iemand de zaak zwaar verziekt. Maar bij een ModBot, die toch ook af en toe wat false-positives laat zien, lijkt me dat je slechts één of enkele niveau's moet dalen, maar niet gelijk terug naar af.

Misschien dat in zo'n geval de ModBot een waarschuwing naar de PowerMod's kan geven? Eventueel eerst een vraag om menselijke bevestiging van zijn bevindingen, voordat je eenklaps zo ver teruggegooid wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Aan de ene kant is het een flinke maatregel, maar je zit zo weer op je oude niveau als je gewoon doormodereert. MistrX zit nu alweer op het oude vertrouwde 6x. :) Aan de andere kant, mocht de ModBot wél een papegaaimodder te pakken hebben dan wordt de invloed van die modder extreem beperkt. En een papegaaimodder kan er ook niet snel uit weg komen. Nou ja, niet zonder te stoppen met papegaaimodden. ;)

Dus hoewel het een strakke maatregel is, vind ik het wat overdreven daar nu allerlei maatregelen voor te gaan bedenken. Zo'n groot probleem is het m.i. niet. En daarnaast, ik blijf erbij; ik heb het liefst dat niemand (afgezien van Pro-/PowerMods natuurlijk) zijn eigen status of die van een ander kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Hoera! :)
Bedankt voor het uitzoeken in ieder geval!

Ik zal me voornamelijk richten op ongemodereerde berichten. Dit deed ik al maar ik kickte ook wel eens naar aanleiding van het mismoderatie topic een post naar de correcte plek. Ik denk dat het daar door komt aangezien de ModBot dan snel zal denken dat ik een naprater ben. Ingeval dit vaker voorkomt bij mensen lijkt mij de (nood)oplossing van AHBdV wel uitkomst te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
En daarnaast, ik blijf erbij; ik heb het liefst dat niemand (afgezien van Pro-/PowerMods natuurlijk) zijn eigen status of die van een ander kent
Dat is prima als de modbot bewezen heeft keurig te werken en vrijwel geen false positives heeft.

Maar hoe ga je ooit constateren of de modbot goed werkt (of de modbot verbeteren) als mensen hun status niet kennen?

Bovendien geeft het zichtbaar zijn van de status ook een krachtig signaal naar mismodders.
Dat kan er toe leiden dat ze hun leven beteren, omdat ze merken dat het geen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

mjtdevries schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:39:
[...]
Maar hoe ga je ooit constateren of de modbot goed werkt (of de modbot verbeteren) als mensen hun status niet kennen?
Wat betreft weten of de ModBot goed werkt, daar ga ik inmiddels eigenlijk wel vanuit. :) Toch heb ik een devtrackje openstaan die crew wat meer inzicht geeft in het wel en wee van de ModBot. Dan zullen eventuele foutjes nog wel gevonden worden.

False positives zoals deze kunnen we praktisch niet uitbannen; het zal in elk geval erg lastig worden. Omdat je nooit de intentie van een moderatie weet - je kunt alleen kijken naar meetbare zaken. Er valt ongetwijfeld nog wel meer te sleutelen aan de ModBot, maar op dit moment lijkt het systeem gewoon goed te werken. De papegaaimodders die ik tegenkom blijven allemaal hangen op het laagste niveau.
Bovendien geeft het zichtbaar zijn van de status ook een krachtig signaal naar mismodders.
Dat kan er toe leiden dat ze hun leven beteren, omdat ze merken dat het geen zin heeft.
Wat betreft het signaal; dat ben ik met je eens. Het probleem is dat het aantal mismodders die eventueel aanstoot zou nemen aan hun eigen status, veel kleiner is dan het aantal mensen dat 'geilt' op hun weergegeven status en puur dáárvoor gaat modereren. De status zal dus op termijn hooguit even zichtbaar zijn als nu, of anders nog verder naar de achtergrond gebracht worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Het is ongeveer wel bij te houden, zo stond er in de omschrijving van de performance pagina als je daar geen rechten voor hebt wat je moet zijn, in dit geval was het 'Meestermod'. Nu kon ik afleiden uit een moderatie op een post waar geen moderaties voor stonden hoe groot mijn score was en dat op zijn beurt kon ik weer afzetten tegen het wel of geen recht op de performance pagina. De stap die er na komt gaat dat weer wat lastiger mee aangezien er geen specifieke pagina's restricted zijn totdat je die status hebt bereikt. Maar ik ga er dan ook niet vanuit dat iedereen even gek is zoals mij om dit zo te gaan zitten uitpluizen. Dus waar ben ik mee bezig? :P
het aantal mensen dat 'geilt' op hun weergegeven status en puur dáárvoor gaat modereren
Dit lijkt mij juist niet zo erg. Het systeem werkt goed, dus als mensen puur vanwege hun status gaan modereren zullen ze indirect verplicht zijn wel 'goed' te modereren anders wordt hun status (lees: e-Peen) kleiner. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door MistrX op 22-10-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het willen behouden van de status heeft juist in het verleden gezorgd voor papegaaimodden. Mensen willen hun afwijking niet te hoog op laten lopen en gaan daardoor met de meute meemodden. Dat deze angst ongegrond is bij gewoon modereren heeft geen invloed gehad. We willen zoveel mogelijk voorkomen dat deze factoren mensen beïnvloeden in hun modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Hmmm... Daar ga ik weer, zelfde verhaal. Is het ook dezelfde reden? In dat geval begrijp ik er niets van aangezien ik niet aan het papegaaien ben geweest. :S

Het is ook weer van 6- naar 1x.

[ Voor 10% gewijzigd door MistrX op 27-10-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Modereer jij trouwens altijd als eerste? Mocht dat zo zijn dan moeten we even kijken of daar de fout ligt en het systeem denkt dat je papegaaimodder bent.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Ja ik heb heel vaak (bijna altijd op wat correcties na die ik in het forum toelicht) als eerste gemod. Ik kijk bij de queue wat er allemaal zoal te doen is en reageer daarop.
Is dat verkeerd? Hoe kan je trouwens een papegaai zijn als er nog niemand gemodereerd heeft?

[ Voor 36% gewijzigd door MistrX op 27-10-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Kixtart schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:36:
Modereer jij trouwens altijd als eerste? Mocht dat zo zijn dan moeten we even kijken of daar de fout ligt en het systeem denkt dat je papegaaimodder bent.
Dan is het bij het identificeren van een papegaai misschien slim om rekening te houden met het aantal modereringen voor de eigenlijke moderering. Bijvoorbeeld, iemand die als 1e (of 2e/3e) modereert kan geen papegaaimodder zijn.
Beetje kapitein Obvious hier maar ja :p

[ Voor 4% gewijzigd door Sallin op 27-10-2009 14:52 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

In feite is dus iedereen die modereerd in zekere zin een papegaai modder? Althans bij elke moderatie komt er een papegaaipunt bij zeg maar. Dat lijkt me niet goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

In feite kan je nog niks zeggen daarover :+ Het is ook niet verkeerd, maar we moeten even nagaan waardoor het komt enof er mogelijk een bug zit in het systeem. De eerste moderaties op een reactie mogen natuurlijk niet meetellen bij de papegaaimod test, dus dat moeten we even nagaan.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Ik zal stoppen met voorbarig logische conclussies te willen trekken, die geheel niet te bewijzen zijn. :+

EDIT: Status is weer gecorrigeerd. :)

[ Voor 35% gewijzigd door MistrX op 28-10-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Laatst online: 22-03 01:02
In de Moderatie FAQ staat dat je niet kan zien welk moderatie niveau je hebt maar als je als eerste een reactie modereert en vervolgens de moderatie-score helemaal uitklapt kan je zien hoeveel keer jouw moderatie telt. :P Dit lijkt me een puntje om verbeterd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
photofreak schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:51:
In de Moderatie FAQ staat dat je niet kan zien welk moderatie niveau je hebt maar als je als eerste een reactie modereert en vervolgens de moderatie-score helemaal uitklapt kan je zien hoeveel keer jouw moderatie telt. :P Dit lijkt me een puntje om verbeterd te worden.
Dat kunnen toch alleen die meester modder en hoger zijn zien ?

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nee iedereen. Alleen de modperformance is verborgen. Al vind ik het op zich niet nodig dat iedereen de afzonderlijke totalen bij de moderaties kan zien, het gemiddelde en het afgeronde gemiddelde is voldoende.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surehand
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-08 10:22
Hoewel ik het daarmee wel eens ben, is het dan niet meer mogelijk voor "normale" modders om echte mismoderaties te spotten en te melden. Wat mij betreft mag het wel zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Die Modbot...

Hij heeft me wéér te pakken. Van 6 naar 1. Ik begin het idee te krijgen dat het niet zoveel uitmaak wat ik modereer, als ik als eerste mod dan grijpt hij me en als ik modereer waar al gemodereerd is, dan pakt hij mij ook. Ik durf al bijna niet meer in het mismoderatie topic mee te helpen omdat ik dan bestempeld wordt als papegaai modder. Zo heb ik er weinig trek meer in natuurlijk. :(

Zou iemand er weer even naar willen kijken? :)
Alvast bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door MistrX op 05-11-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, het is weer hetzelfde verhaal... je afwijking is erg klein. Ik kan er verder weinig over zeggen of aan doen. Ik vraag me af hoe je constant zo'n lage afwijking weet te pakken. Je zult het niet expres doen, maar misschien ligt het aan je moderatiepatroon?

Edit: in je moderatielog zie ik dat je vooral veel 0 en +1-scores uitdeelt. Dat zijn vaak de reacties waar de meute het wel over eens is. Met +2, +3 en -1-reacties ligt het vaak wat meer uit elkaar. Misschien moet je je eens wat meer op de wat meer "spannende" reacties focussen.

Modt ook eens een Apple vs. MS-topic, is goed voor je afwijking :P

[ Voor 40% gewijzigd door RoD op 05-11-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Ik modereer vaak als eerste omdat ik in de queue kijk en begin te modden top to bottom. Dat er overwegend reacties zijn die 0 of +1 waard zijn is logisch. Als ik een +2 of +3 (of zelfs -1) tegen kom dan deel ik die ook gewoon uit maar ik laat bijna nooit een post ongemoeid omdat hij geen +2 of +3 waarde heeft, dit lijkt mij ook een vage manier van modereren. En blijkbaar modereer ik met het algemeen gedachtengoed mee.

Lang verhaal kort: Naar mijn inziens zet ik mij gewoon goed in en probeer ik elke reactie op waarde te schatten (waar ik dus blijkbaar niet ver naast zit). En dat wordt door de ModBot bestraft met een kick van 6 naar 1 in dit geval.

I'm at a loss at the moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb er intern nog een post over gemaakt. Het lijkt me niet zo handig dat dit altijd gebeurd als mensen meehelpen de modqueue leeg te maken.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MistrX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:46:
Lang verhaal kort: Naar mijn inziens zet ik mij gewoon goed in en probeer ik elke reactie op waarde te schatten (waar ik dus blijkbaar niet ver naast zit). En dat wordt door de ModBot bestraft met een kick van 6 naar 1 in dit geval.
Ik wil ook niet zeggen dat je het niet goed doet. Het is de ModBot die alleen kijkt naar een aantal parameters en op basis daarvan een beslissing maakt. Je bent een beetje een uitzondering gok ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Misschien dat de rest juist wel op zijn moderatie papegaait wanneer hij altijd de eerste is. Sowieso zou een lage afwijking toch niet op iemand van negatieve invloed moeten zijn wanneer hij de eerste mod doet?

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Als ik het goed begrijp mod hij juist oudere reacties die ongemod zijn. Tja, dan kan het wel eens zo zijn dat hij de enige blijft. Op die reacties loopt hij geen afwijkingen op, dus gaat het mis. Althans ,zo ziet de modbot hem als papegaai heb ik het idee.
Lijkt me trouwens wel een erg saaie manier van modereren,als je alleen op zoek gaat naar die
posts, eigenlijk ben je dan een soort van 'alleenrechter' ;)

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 05-11-2009 18:40 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Mwah, ik probeer wel eens de queue leeg te maken. Dit is me een keer gelukt overigens, maar dat was voor nog geen minuut of er stonden er alweer een paar in. :P Maar naast dat, ik ben de laatste tijd ook schuw voor modereren waar al is gemodereerd omdat ik op die manier ook al eens ben terug gezet. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, ik denk dat we hier gewoon een oplossing voor moeten vinden. Ik zou zeggen, modt gewoon door zoals je doet. Mods die de queue leegmodden zijn juist erg zinvol d:)b

Je bent wellicht ook een mooi exemplaar om de ModBot mee te finetunen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Misschien moet je er gewoon niet schuw voor zijn en lekker aan blijven dragen wanneer het fout gaat. Wanneer je wel goed modereert maar ze je toch steeds handmatig terug moeten zetten zal vanzelf of het systeem moeten veranderen, of zou je een andere status moeten krijgen :p

De modqueue leeg is wel knap trouwens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Ok dat is wel waar. Ik ga wel gewoon door zoals ik deed dan. Als ik weer wat tegen kom dan horen jullie het vanzelf weer. :)

Queue leeg is maar 1x gelukt voor nog geen 5 minuten, kwestie van snel (maar accuraat) modereren dan dat er gepost wordt. 80 minuutjes aan de slag gaan en hij is zo goed als weg. :P

Edit: 50 was wel optimistisch, was wel wat langer bezig... I got no life. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door MistrX op 06-11-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Je bent zo te zien alweer x6, dus gewoon niet teveel die status in de gaten houden en door modereren. Wij kijken wel even of er ergens iets aangepast moet worden eventueel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 06-11-2009 10:40 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Deze post maar bewerkt, anders moet ik dubbelposten.

Gister aardig bezig geweest (09-11-2009).
Zou kunnen dat het verschil is opgelopen. Ik ben mij er van bewust dat ik niet helemaal goede mods heb gemaakt dit keer. -O-

[ Voor 96% gewijzigd door MistrX op 10-11-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
  • Laatst online: 07-09 11:06
Hoe kan ik mijn moderatie rechten terugkrijgen? En waarom is dit zo?

Ik krijg de melding:
'Vanwege een reeds aan jou medegedeelde reden ben je uitgesloten van het moderatie-systeem en derhalve kan je dit ook niet activeren.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
seanpaul schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:51:

Ik krijg de melding:
'Vanwege een reeds aan jou medegedeelde reden ben je uitgesloten van het moderatie-systeem en derhalve kan je dit ook niet activeren.'
Je zal wel te veel hebben afgeweken van gemiddelde(mogelijk misbruik), waardoor je je modrechten afgenomen zijn (het zij door de modbot of Powermods)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Alleen wanneer Cloud (of eerder botoo) je rechten uitschakelt krijg je die melding. En dat gebeurd alleen in geval van ernstig misbruik. De motbot geeft een andere melding.
Wil je dit dus oplossen dan zul je moeten laten zien dat je nu wel snapt moet modden en zul je moeten beloven geen misbruik van het systeem meer te maken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

seanpaul schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:51:

Ik krijg de melding:
Je moderatierechten zijn maanden terug al uitgezet. Helaas klopt het niet dat je uitleg zou hebben gekregen. Dat is iets wat nog steeds gefixed moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@seanpaul
Je moderatierechten staan weer aan. Je kunt dus weer aan de slag :) Daarbij wil ik wel vermelden dat je écht de ModFAQ eens door moet nemen om te kijken hoe het modereren werkt. Als je doorgaat met modereren zoals je toen deed, zul je vrij snel je rechten weer in moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 11:07
De laatste tijd is mijn modstatus langzaam maar zeker afgegleden van 6x naar 2x. Ik heb geen idee waarom het gebeurd is maar kennelijk doe ik iets verkeerd. Voor zover ik weet ben ik niet anders gaan modereren dan voorheen.
Het is niet dat ik statusgeil ben of zo maar als de modstatus naar beneden wordt bijgesteld dan zie ik dat als een vermindering van de waardering voor mijn moderaties. In dat geval ga ik me afvragen of het wel nut heeft om tijd te steken in het modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Als dat zo langzaam gaat dan kan dat door inactiviteit. Maar u gaf zelf al aan dat u nogsteeds aan het modereren bent. Dat is dus wel gek. Als de gemiddelde afwijking ook niet verergerd is dan lijkt het mij een fout. Of er moet nog een criterea zij waar ik niet van weet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 11:07
Ik kan de gemiddelde afwijking niet meer controleren. Ik heb er soms weleens naar gekeken en als ik me goed herinner zat het tussen de 0.14 en 0.18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Dat lijkt mij in orde. Ik kan het ook niet inzien omdat ik geen rasmoderator ben, hooguit een zelfgepromoveerde karma mod. :P

Misschien is het wel een fout van de ModBot hoor. Die wordt zo her en der gefinetuned en er kunnen wat foutjes insluipen zo nu en dan.
Wat is daar trouwens de status van? Ik moet zeggen dat ik nu (eindelijk) langer dan een week mijn status weet vast te houden. :P 8)

[ Voor 6% gewijzigd door MistrX op 25-11-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

questo, je moderaties zijn zeker niet slecht. Het aantal moderaties zou de reden zijn dat je een beetje teruggevallen bent, maar zoals gezegd, er zijn meer factoren in het spel. Let gewoon niet op die status en modereer verder zoals je doet :) Je moderaties worden echt wel gewaardeerd!

mistrx, bij mijn weten is er nog niets veranderd aan de wegingen van de ModBot. We hebben echter wel wat meer achtergrondinformatie gekregen in wat hij precies uitspookt en waarom. Eventuele bugs in de bot kunnen we nu wel beter vinden dus. In elk geval mooi om te horen dat je al even op dezelfde status zit nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Ik had even een klein vraagje: Gisteren nog waren mijn moderaties #6 waard, vandaag de dag nog (maar) #1... Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hebt een zeer lage afwijking. De ModBot detecteert dat als papegaaimodden, wat waarschijnlijk de reden is voor je de verlaging van je weging. Als je wat meer afwijkend modereert dan komt dat wel weer goed. Ik weet natuurlijk niet hoe je modereert, maar het is zeker niet de bedoeling om alle moderaties te bevestigen. Geef je eigen oordeel, met de richtlijnen in het achterhoofd :)

Het is overigens niet nodig om me ook nog een DM te sturen als je hier toch al post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
RoD schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:48:
Je hebt een zeer lage afwijking. De ModBot detecteert dat als papegaaimodden, wat waarschijnlijk de reden is voor je de verlaging van je weging. Als je wat meer afwijkend modereert dan komt dat wel weer goed. Ik weet natuurlijk niet hoe je modereert, maar het is zeker niet de bedoeling om alle moderaties te bevestigen. Geef je eigen oordeel, met de richtlijnen in het achterhoofd :)

Het is overigens niet nodig om me ook nog een DM te sturen als je hier toch al post :)
dus, met 0.07 als afwijking kan je als pappegaai mod gezien worden.
* SRich gaat snel wat meer grote afwijkingen maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Kennelijk niet, anders was je weging niet hoog genoeg geweest om dat te kunnen zien :p. Er zullen wel iets andere berekeningen achter zitten, rekening houdend met waar de post op stond voordat jij je moderatie deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Andere berekeningen inderdaad, maar vooral ook meer kenmerken waarop gelet wordt. De afwijking is niet het enige waarnaar gekeken wordt.

Maar zoals al vaker vermeld, verdere details daarover geven we niet vrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn zin word er te weinig gedaan aan de slechte moderators. Ik vind dat deze strenger aangepakt moeten worden. Te vaak kom ik het tegen dat een mod op eigen mening stemt. Zou mijn mening niet overeenkomen met die van een andere mod, dan zou ik hiervoor nadelig beoordeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:04:
Naar mijn zin word er te weinig gedaan aan de slechte moderators. Ik vind dat deze strenger aangepakt moeten worden. Te vaak kom ik het tegen dat een mod op eigen mening stemt. Zou mijn mening niet overeenkomen met die van een andere mod, dan zou ik hiervoor nadelig beoordeeld worden.
Volgens mij valt dat in het huidige systeem heel erg mee. :) Mensen die puur op mening modereren worden nog steeds de moderatierechten ontnomen. Je bent nog maar net begonnen met modereren en het bovenstaande is jou nog niet overkomen.

Ik zou zeggen, ga lekker modereren en mocht je het bovenstaande voor jouw gevoel echt eens tegenkomen (nadelig beoordeeld worden) dan hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Is er een pagina waar je kan zien hoever jou moderaties afwijken van promods? Ik meen gelezen te hebben dat je dit ergens zou moeten kunnen zien. Maar heb bij zorgvuldig zoeken nog niks gevonden.

Edit:
Oeps dit had in een apart topic gemoeten, sorry voor mijn plaatselijke blindheid.

[ Voor 19% gewijzigd door BinaryRun op 28-12-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Maar dat werkt alleen bij moderators met meer gewicht (4x en hoger geloof ik).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
wildhagen schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:23:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Maar dat werkt alleen bij moderators met meer gewicht (4x en hoger geloof ik).
Ik moet meester-mod zijn, maar bedankt voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Cloud schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:43:
[...]
...Ik zou zeggen, ga lekker modereren en mocht je het bovenstaande voor jouw gevoel echt eens tegenkomen (nadelig beoordeeld worden) dan hoor ik het graag. :)
Of een van de PowerMods :P

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Het is weer zover. :P
Ik wist dat ik de laatste tijd weinig had gemod maar toen ik gisteren even bezig ging had ik nog +4, ik zal wel weer door blijven modden maar het leek me even handig om te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zelfde euvel weer, je kent de reden inmiddels. Bij deze ben je weer Grandmaster. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Top! Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
"Modstatus activeren

Vanwege een reeds aan jou medegedeelde reden ben je uitgesloten van het moderatie-systeem en derhalve kan je dit ook niet activeren."

Ik krijg dit te zien. WTF is dat voor onzin? Zitten we hier op een kleuterschool ofzo? En mij is trouwens helemaal niks medegedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Meh... Hoe moeilijk is het om die string aan te passen... Die klopt namelijk niet, bij het uitschakelen van modrechten wordt er helemaal geen mededeling gedaan...
Beter zou zoiets zijn: "Vanwege eerder misbruik van het moderatiesysteem ben je uitgesloten van het moderatie-systeem, derhalve kan je dit ook niet activeren. Lees de modfaq voor meer informatie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Niet online
Wat voor eerder misbruik? Als ik een in mijn ogen domme post tegenkom dan modereer ik die omlaag en vice versa bij een slimme post. En wat nou, je wijkt af van het gemiddelde? Daar ben ik juist blij om, opzouten met dat stomme grijze gemiddelde volg-de-massa gedoe.

Afijn, wat kan mij 't ook verder schelen, als het zo moet laat dit idiote moderatie systeem aan mij dan maar voorbij gaan, ben me daar toch helemaal gek zeg om eerst een lange faq door te moeten spitten om af en toe wat puntjes uit te kunnen delen. lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:45

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
remotehost schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:59:
WTF is dat voor onzin? Zitten we hier op een kleuterschool ofzo?
Dat zou je bijna verwachten als je het 'nivo' van jouw reactie ziet. Verwacht je nu ook nog dat iemand tijd/moeite wilt nemen om eea voor je uit te zoeken? Er zitten foutjes in het modbot systeem en de melding is (nog steeds) onjuist, maar juist daarom is er een klachtenloket waar de klachten handmatig bekeken worden en zo nodig de modstatus gecorrigeerd kan worden en/of de fout(en) uitgelegd. Een klein beetje minder lomp reageren komt de sfeer een heel stuk ten goede.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Niet online
Joh stel je niet zo aan, de niet supervriendelijke toonsetting is inherent aan "klagen" en dit is toch het klachtenloket? Ik ga echt niet bedelen om het weer geactiveerd te krijgen hoor, tot dat 'niveau' ga ik me niet verlagen. Maar goed, dan zoek je het toch niet uit meneer de "FP ProMod". :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het kan je niks schelen, maar je komt wel op agressieve toon klagen? Waarom doe je dat dan?

Als je iets gedaan wil krijgen, kan je het beste dat op een normale toon/manier vragen, niet meteen zo aggressief een topic binnenstormen als een olifant in een porseleinkast, zoals je nu doet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dirk schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:04:
Meh... Hoe moeilijk is het om die string aan te passen... Die klopt namelijk niet, bij het uitschakelen van modrechten wordt er helemaal geen mededeling gedaan...
...
Tegenwoordig gewoonlijk wel en soms eerst gewoon een email zonder inactivatie :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tja remotehost, je modrechten zijn je begin september 2009 ontnomen. Daarvoor ben je eind augustus nog gewaarschuwd dat je moderaties beter moesten.

In beide gevallen heb je een email van ons gehad. Als dat niet zo is, zou ik je spamfilter instellingen maar eens gaan bekijken. Gezien de manier waarop je hier komt klagen, mag je van mij nog wel even wachten voordat je je rechten weer terugkrijgt. Maar als het je toch niets kan schelen, moet dat je verder niet uitmaken :)
Kixtart schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:01:
[...]

Tegenwoordig gewoonlijk wel en soms eerst gewoon een email zonder inactivatie :)
We sturen inderdaad al sinds langere tijd altijd email bij inactivatie en vaak ook nog eens waarschuwingen vooraf. Het ontbreken van communicatie is tegenwoordig een probleem van het verleden. Oftewel @DirkW, die boodschap hoeft helemaal niet aangepast te worden, omdat hij in 99 van de 100 gevallen nu gewoon klopt.

edit:
Wat overigens ook natuurlijk kan is dat je je gebruikte emailadres niet up-to-date gehouden hebt voor T.net. Aangezien 'officiële' communicatie vaak (vrijwel altijd) per mail gaat, zou ik je gebruikte emailadres dus even controleren in je Tweakers.net profiel.

[ Voor 14% gewijzigd door Cloud op 25-01-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
  • Laatst online: 12-10-2023
Ik ben zelf actief moderator. Ik lees graag de reacties en beoordeel die dan naar mijn inzien overeenkomstig de policy van Tweakers. Ik sta nu slechts op een mod-afwijking van 0,06, maar ik heb toch nog al mijn rechten (mijn moderaties wegen voor 6 punten door). Ben ik verkeerd bezig? Ik wil het toch preventief even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een afwijking van 0.06 is peanuts, daar hoef je je echt bij lange na geen zorgen om te maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

0,06 is erg laag, heel erg laag zelfs. Misschien kan het geen kwaad om wat gedurfder te modereren, maar ik heb je moderaties niet bekeken. In ieder geval is het absoluut niet te hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die afwijking is dik in orde, en zoals RoD ook al zegt; een beetje laag zelfs. :) Heb je moderaties even doorgekeken, die zien er zoals verwacht ook netjes uit.

Als je nu het gevoel hebt dat je je 'inhoudt' met betreft je moderaties, je kunt dus wel wat gedurfder modereren. Pak eens een afwijking van een volle punt als jij denkt dat dát de juiste score hoort te zijn. Meld eventueel de reactie in het mismod-topic als je het idee hebt dat je er alleen voor staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Ook een vraagje van mijn kant. Ik ben pas een week of 2 actief als mod (als het al zo lang is ;)) en het valt mij op dat mijn status nogal aan het schommelen is. Dan weer een paar dagen 4, dan weer 1, gister en eergister 6 en vandaag weer terug naar 1. Ik ben voornamelijk benieuwd wat ik moet doen om de score wat stabieler te krijgen!

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je score zal stabieler worden naarmate je wat gelijkmatiger modereert. Nu zie ik perioden met veel bevestigingen en perioden met veel 'afwijkingen'. Dat veroorzaakt de schommelingen. Verder ziet je historie er netjes uit dus ik zou me er verder niet druk om maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
Na al een tijd op een moderatie level van 4x te hebben gestaan was ik vandaag ineens terug gezet naar 2x. Alleen toen ik even in mijn moderatie performance wou gaan kijken om te zien of hier een oorzaak voor was, kon ik deze niet meer vinden. Wat is er gebeurd met deze functie in tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die functie is alleen beschikbaar voor mensen met een niveau van 4x of hoger. Dit is opzettelijk gedaan zodat (met name de beginners) gebruikers niet achteraf aan de hand van de ModPerformance hun moderaties gaan bijstellen om zo hun afwijking te minimaliseren.

Helaas een kwestie van de goeden die onder de kwaden lijden. :) Als je gewoon door modereert zoals je al deed, zul je ongetwijfeld binnenkort weer in niveau stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjeuh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07-2024

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

Hallo,

Na enkele maanden modden heb/had ik een moderatie level van 4x ( 'expert'), en de afgelopen week zelfs 6x 'grootmeester'). Helaas is deze nu de afgelopen 24h teruggezet naar 1x zonder enkel bericht en mijn modperformance kan ik ook niet meer inzien :? . De afgelopen maanden zat ik tussen de 0,11 en de 0,09.

[ Voor 4% gewijzigd door Jantjeuh op 04-02-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De reden dat je daarvoor geen bericht krijg is dat je het eigenlijk niet eens hoort te weten. Je leidt deze informatie nu zelf af door in het ModPaneel naar de aantallen te krijgen, maar eigenlijk had ik liever dat niemand zijn/haar status kende. :) En zoals je in het bericht boven je eigen kunt lezen, is de ModPerformance alleen beschikbaar voor 4x en hoger. Wat betreft de reden voor de terugzetten, zoals ik al veel vaker gezegd heb in dit topic; daar wil ik geen verdere details over geven. Lees eventueel wat terug in dit topic voor wat tips en hints.

Ik zou zeggen, laat die status je een worst zijn en modereer gewoon lekker verder! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjeuh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07-2024

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

Cloud schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:06:Ik zou zeggen, laat die status je een worst zijn en modereer gewoon lekker verder! :)
Ja, maar helaas werkt dit nogal demotiverend. Naar mijn idee was die status toch een incentive om door te gaan modereren, de waardering voor de 'ervaring' en of het niet papegaaimodden werd hierdoor voor mij geuit. Doordat ik blijkbaar, door dezelfde manier door te gaan modden, sporadisch gelijk wordt gesteld met 'beginnende' modders dat is voor mij een te grote teleurstelling. Voor mij is de kous hier dan ook af, want als de incentive weg is... wat dan nog meer? Mijn weging en de uiting van mijn mening is hierdoor meer dan gehalveerd!

Nee liever niet :) , het modden is opzich wel een leuke bezigheid maar als je op willekeurige momenten gewoon je rechten kan kwijtraken door gewoon normaal verder te gaan, nee dat is voor mij niet genoeg. Ik snap jullie standpunt en dat er fraudeurs zijn geweest, maar voor mij is die ' status ' de enige incentive om te gaan modden (en dat ik dus een onderscheid waardeer tussen beginnende en niet-beginnende moderators (en geen karma/status h*** ben :X )).

Ik ben er mee eens dat elke ervaren modder gewoon zijn of haar mening mag uiten, maar beloon hier ook naar. Julie beleid is blijkbaar afwijkend ten opzichte van mijn mening/prestaties en dat waardeer ik (enigszins) . Daarom denk ik dat het beste is voor mij om gewoon te stoppen met het modden, jullie huidige beleid te respecteren en jullie verder nog op deze manier succes te wensen,

Groet,

[ Voor 6% gewijzigd door Jantjeuh op 04-02-2010 18:30 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.