Modstatus klachtenloket

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 62.246 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

bertus74 schreef op zondag 28 december 2008 @ 09:23:
Ik heb even geprobeerd, maar krijg nog steeds dit bericht:

"Je moderatiemogelijkheden zijn uitgezet omdat jouw moderaties in de afgelopen periode teveel afweken van het gemiddelde. Je kunt je modstatus na 09-01-2009 weer opnieuw activeren.

Meer informatie over het moderatiesysteem kun je hier vinden."
Dan is het duidelijk toch? Op 09-01-2009 kun je weer beginnen met modereren :)

Ik zou DirkW's reactie nog maar eens goed lezen, hij zegt helemaal niet dat je iets hartstikke verkeerd hebt gedaan. Hij geeft alleen maar (deel van) een reden waarom ik je rechten niet aanzet. Ik zet je rechten niet aan omdat je ze op 9 januari al terugkrijgt, ze zijn namelijk niet handmatig uitgezet.
Daarnaast, als ik dat zou doen, zou ik de werking van de ModBot zelf deels ondermijnen. Het doel van de moderatierechten een maand lang uitschakelen, is natuurlijk zodat je kunt leren van je fouten. :) Als ik ze dan meteen weer teruggeef werkt dat natuurlijk niet.
Ecteinascidin schreef op zondag 28 december 2008 @ 21:28:
Ik heb zelf geen idee waarom. Je afwijking is 0.66 op basis van 6 moderaties...... En deze zijn allemaal 6 of 8 December gedaan. Bij mijn weten gaat de motbot niet klagen als je onder de 0.7 zit.
Als je nu kijkt, is dat inderdaad zo (je kijkt tegen de afgelopen 31 dagen aan). Maar aangezien zijn rechten tot 09-01-2009 gedeactiveerd zijn, moet je eigenlijk de periode 09-11-2008 t/m 09-12-2008 bekijken. En daarin zie ik een stuk meer moderaties met hoge afwijking. Ik heb het niet nagerekend, maar ik ga ervan uit dat de deactivatie gewoon klopt. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 16:12
Cloud, hartelijk bedankt voor je reactie. Ik begrijp de noodzaak van de modbot en bergrijp ook dat je regels niet kunt ondermijnen.

De enige feedback die ik jullie nog wil meegeven is dat ik de opschorting van de modrechten voor een periode van 30 dagen zonder waarschuwing vooraf wel wat zwaar vind. Een dringende waarschuwing vooraf en als je je leven niet beter een ban, zou ik wat handiger vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De waarschuwing ís de uitschakeling voor een maand. ;) Zo belangrijk is het kunnen modden voor de individuele gebruiker niet en dan komt de boodschap wel over dat er ergens een probleem zat. Als je echt ernstig de fout in gaat dan schakelt Cloud je rechten handmatig uit en dan krijg je de situatie van de personen boven jou, die al een jaar niet hebben kunnen modden en het nu weer opnieuw mogen proberen... Deze maand is gewoon een waarschuwingsperiode. Een of ander geel balkje valt nauwelijks op en dit merk je wel...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het zou ook een beetje gek zijn om te waarschuwen als je afwijking hoog is. Dat werkt alleen het papegaaimodden maar in de hand. Iemand die een waarschuwing ziet dat zijn afwijking vrij hoog is en dit omlaag moet brengen zal vrij snel geneigd zijn om een aantal compensatiemoderaties te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Met RoD en DirkW in deze. :) De maand uitschakeling ís de waarschuwing. Daarnaast kun je prima je eigen moderaties in de gaten houden via de ModPerformance. Dus helemaal out of the blue hoeft het zeker niet te komen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Mijn modstatus is nu al maanden verdwenen zonder opgaaf van reden, ik weet dat ik het terug zou moeten kunnen krijgen maar ik kan nu nergens die optie aanvinken.

Was het een tijdelijke actie?

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Aangezien jouw rechten op 'inactief' (standaard status) staan, zou je via hier je rechten weer aan moeten kunnen zetten. Volgens mij zou je dat linkje ook moeten krijgen als je een reactie probeert te modden, terwijl je rechten niet aan staan...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Dirk schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 00:53:
Aangezien jouw rechten op 'inactief' (standaard status) staan, zou je via hier je rechten weer aan moeten kunnen zetten. Volgens mij zou je dat linkje ook moeten krijgen als je een reactie probeert te modden, terwijl je rechten niet aan staan...
Bedankt :)

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Hazurr het zou helemaal niet verkeerd zijn om de mod-faq eens door te nemen anders ben je je moderatiemogelijkheid zo weer kwijt. Het lijkt er heel erg op dat je eens/oneens modereert om je instemming/afkeuring te ventileren en daar is modereren niet voor bedoeld.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:25
Wanneer is het voor mij weer mogelijk om te modden? Ik sta al een aantal maanden droog.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat zal niet automatisch gebeuren. Maar het is al een tijd geleden dus ik wil je wel weer een kans geven. Ga dan wel te werk volgens onze richtlijnen, dus het zou handig zijn als je die nog even doorneemt.

Je kunt je rechten weer activeren en aan de slag met het modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 18:06
Hey mods,

Ik ben net mijn modrechten kwijt geraakt en wilde daar toch graag even over babbelen, om het zo maar eens uit te drukken ;) Ik ben al een tijdje gematigd actief met het modden van reacties en heb ook een tijd expert-status gehad (en had die tot vandaag).
Ik heb over het algemeen een vrij sterke mening over onderwerpen, maar ik probeer die zo min mogelijk mee te laten spelen en vooral te letten op posts die de discussie aan kunnen zwengelen, of juist in een zinloos spamfest kunnen laten ontaarden. Daarbij zal ik de allerlaatste zijn om een post die terechte kritiek heeft een lage waardering te geven, al is het een post van een paar woorden. Juist omdat die posts zo belangrijk kunnen zijn voor een discussie.
De laatste tijd ben ik iets minder actief aan het moderen, maar tot gisteren nog genoeg om mijn expertstatus te houden. Ik heb eigenlijk twee vragen. De eerste is de vraag waarom ik in één keer van expertmod naar geen-mod ben gegaan en de tweede is de vraag of dat in het algemeen niet erg rigoreus is, gezien een expertmod over het algemeen toch blijkbaar wel weet waar hij(of zij) mee bezig is.

Alvast bedankt voor jullie antwoord! :)

Edit: inmiddels geeft het gele rechthoekje me antwoord op de eerste vraag, ik wijk blijkbaar te veel af... (niet eerlijk... ;( ) er staat alleen niet bij wanneer ik ze zou kunnen activeren?

Edit2: Dankje voor de link, Arne, ik weet natuurlijk van het bestaan van die pagina af, en van die pagina wil ik dan eigenlijk maar meteen dit citeren: "Gemiddelde afwijking van expertmoderaties: 0,33 (op basis van 68 moderaties)" en in de FAQ vond ik niets over te grote afwijkingen voor één reactie hoewel ik daar overheen gelezen kan hebben... Dus mijn eerste vraag staat eigenlijk weer.

[ Voor 19% gewijzigd door Zsub op 12-01-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
hier kan je zien waar je af week. Wanneer je rechten niet handmatig zijn uitgezet of weer worden aangezet kan je je moderatierechten na een maand weer activeren.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

0,33 is een prima afwijking. Dat houdt dus in dat de kans groot is dat je moderatiemogelijkheden handmatig uitgezet zijn. Je zult dus even moeten wachten op een reactie van de T.net crew :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:28

sanderr

duh!

Zsub schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:27:
in de FAQ vond ik niets over te grote afwijkingen voor één reactie hoewel ik daar overheen gelezen kan hebben... Dus mijn eerste vraag staat eigenlijk weer.
Wanneer je veel (hoeveel is veel?) moderaties achtereen buiten de boot modereert, dan wordt je status ook afgenomen. Normaliter kun je in alle vrijheid je gang gaan, maar me dunkt dat je met weinig moderaties sneller een afwijking krijgt (omdat een enkele mismod zwaarder weegt).

Maar modereren heeft geen wet van meden en perzen en blijft dus subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Laatst online: 12-09 18:06
Ik weet dat ik twee reacties erg dicht op elkaar een beoordeling met een zeer grote afwijking gegeven heb, maar dat was een bijzonder bewuste keuze. Dat was namelijk omdat ik vond dat die reacties een +2 waard waren... Nouja, ik wacht rustig af :)

Edit: Grrmblgrmbl... ok, volgens de richtlijnen hebben de reacties die je aanhaalt sowieso een punt te veel gehad. Moet toch maar eens extra die faq door spitten, vrees ik :\

[ Voor 26% gewijzigd door Zsub op 12-01-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Daarbij zal ik de allerlaatste zijn om een post die terechte kritiek heeft een lage waardering te geven, al is het een post van een paar woorden. Juist omdat die posts zo belangrijk kunnen zijn voor een discussie.
Daar ligt het probleem. Één zin kan wel een aanleiding zijn voor een discussie, maar wanneer deze zelf verder geen inhoud heeft is deze naar mijn mening geen +1 waard en al helemaal geen +2.

Deze twee zijn geen +1 waard in deze vorm:
Blokker_1999 in 'nieuws: Google voegt 'https-modus' toe aan Chrome 2.0'
Floor in 'nieuws: Amerikaanse headhunters krijgen opdracht WoW-spelers af te wijzen - update'

En deze valt echt niet onder must-read status:
Ravek in 'nieuws: Advocaten zoeken schikking met Microsoft over Xbox 360-krasprobleem'

Een goede reactie met inhoud waar je verwacht dat deze een goede discussie triggert een +1 geven mag best, maar dan moet deze zelf ook wat toevoegen aan de discussie naast een vraag/opmerking. Een +2 moet sowieso langer zijn, want in een zin kan je je eigen mening/opmerking niet onderbouwen.

edit:
Jouw rechten staan dus handmatig uit en zullen handmatig weer geactiveerd moeten worden door Cloud of botoo. Wanneer je iig even het stukje van de scoreniveaus doorleest in de modfaq (reviews: Tweakers.net moderatie faq) dan zou het wel goed komen. Deze zin kan wel nog discutabel zijn, maar naar mijn mening moet de vraag een punt aansnijden wat niet echt blijkt uit het artikel en toch meer zijn dan 'hoe zit het dan?'.
Ook interessante vragen kunnen op dit niveau beoordeeld worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Kixtart op 12-01-2009 13:36 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Zsub, je moderatiemogelijkheden zijn door mij handmatig uitgezet. Je geeft zelf al aan je een paar reacties met een bewuste grote afwijking gemodereerd hebt. An sich is dat niet erg als het verdedigbaar is, maar in dit geval heeft het meer weg van mismodden en dat zie ik niet graag en helemaal niet bij iemand met een expert-status.
Mismodden ondermijnd het mod-systeem dermate dat ik liever wat rigoreuzer optreed in een poging om mismodders te neutraliseren.

Enkele voorbeelden van mismods:
Ravek in 'nieuws: Advocaten zoeken schikking met Microsoft over Xbox 360-krasprobleem' (+2 door jou)
Ravek in 'nieuws: Advocaten zoeken schikking met Microsoft over Xbox 360-krasprobleem' (+2 door jou)
Gepetto in 'nieuws: OX-2: gebruik MSN-wachtwoord is legaal reclamemiddel' (volstrekt offtopic en flame, maar toch +1 door jou)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Ik heb ellenlang gewacht, om mijn mod rechten weer terug te krijgen en ik ben er wat verder op ingedoken.
Krijg nu te zien dat het handmatig is uitgezet en dat dit is medegedeeld!

Graag wat meer info, want mij is niet verteld wat de reden is, op grove afwijkingen na. Maar ik dacht dat het tijdelijk was en niet permanent.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je moderatierechten zijn in mei 2008 handmatig uitgeschakeld vanwege een groot aantal moderaties die afwijkingen van meer dan één punt gemiddeld hadden. Je deed er te weinig om door de ModBot gevonden te worden, dus is gekozen voor een handmatige aanpak.

Het is een tijd terug, dus ik ben bereid je moderatierechten weer aan te zetten maar dan wil ik toch echt een wat betere inzet zien. Ben je bereid de ModFAQ eens goed door te nemen en ook echt proberen te gaan modereren volgens de daar gestelde richtlijnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Als ik een mening niet deel met een ander, dan kan ik daar ook niets aan doen.
Voor zover ik het weet was dat het probleem. Ik geef een +1 of -1 en een meerderen het tegenovergestelde.

Het hoeft voor mij niet aan hoor. Ik vroeg het mij alleen af. Ik lees veel liever de berichten, dan dat ik tijd verspil met moderaten. Indien jij besluit om het aan te zetten of uit te laten, prima! Even goede vrienden.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat je een mening niet deelt kun je inderdaad weinig aan doen. Waar je wel wat aan kunt doen is het modden op mening. Dat is namelijk niet de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Zie ook: TMF miniFAQ

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:08

Zenyatta

Tsjakka!

Mijn modrechten zijn begin oktober uitgezet. Is er een mogelijkheid om die weer aan te krijgen en op een serieuze manier weer een start met moderaten van reacties te maken?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Christijn, jouw moderatiemodelijkheden zijn handmatig uitgezet vanwege papegaaimodden. Zoals je weet is papegaaimodden een behoorlijke ondermijning van het moderatiesysteem, dus blijven ze voorlopig uit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

botoo schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:17:
Voorlopig permanent Christijn, je vertoont alle symptomen van papegaaimodden en daar gaan we wat strakker naar kijken, mocht je over een poosje (zeg een maand of drie) toch weer willen modden dan mag je me aan m'n jas trekken.
En dat doe ik dus bij deze. Nu zelfs al ruim drie maanden later.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Zodra het weer mogelijk is zal ik je moderatiemogelijkheden weer aanzetten Christijn. Op dit moment zijn er allerlei interne vernieuwingen die dat tijdelijk verhinderen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Ik wacht het geduldig af. Bedankt!

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamme23
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05-2024
Beste mods,

Al jaren mod ik mee op de site. Niet heel fanatiek, maar ik doe wel redelijk mee. Sinds vandaag zijn mijn mod rechten opeens afgenomen, omdat ik te veel afwijk. Volgende maand kan ik ze weer terug krijgen volgens het bericht. Ik ben het er niet mee eens. Ik heb het gekeken op een link die ik hier, tussen de berichten vond, maar bij alle afwijkingen die er staan kan ik beargumenteren waarom ik zo gemod heb.

De enige die ik niet inhoudelijk kan onderbouwen is de mod van Moozz omhoog. Dit was vooral bedoeld om de thread in leven te houden. Het bericht van Moozz is dan misschien niet zo goed onderbouwd, maar wanneer je zonder je filter uit te zetten de berichten bekijkt, dan zie je de reacties op dit bericht niet. De reacties op het bericht hadden zeker wel een toevoeging op het verhaal als geheel.

De moderatie waarbij ik +2 afweek op ge0force is ook valide. Het is niet echt onderbouwd, maar zijn opmerking maakt wel een punt.

Bovendien had ik geen idee dat er een 'schorsing' van de modrechten in de lucht hing. Ik papegaai niet, maar geef alleen mijn mening. Hier en daar geef ik een bericht (zoals dat van Moozz) een hogere waardering dan het verdient, om het verhaal er onder niet te stoppen. Dit is vooral een reactie om het modsysteem. Excuses daarvoor.

Mvg,
L23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
lamme23, ik zal eea doorlopen en zonodig weer activeren zodra dat weer mogelijk is. Ivm de interne upgrades is dat wat lastig op dit moment.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamme23
botoo schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:26:
lamme23, ik zal eea doorlopen en zonodig weer activeren zodra dat weer mogelijk is. Ivm de interne upgrades is dat wat lastig op dit moment.
Dank je, botoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
De enige die ik niet inhoudelijk kan onderbouwen is de mod van Moozz omhoog. Dit was vooral bedoeld om de thread in leven te houden. Het bericht van Moozz is dan misschien niet zo goed onderbouwd, maar wanneer je zonder je filter uit te zetten de berichten bekijkt, dan zie je de reacties op dit bericht niet. De reacties op het bericht hadden zeker wel een toevoeging op het verhaal als geheel.
Als het goed is blijf je subthreads volgens mij wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat klopt, dat argument gold in het oude systeem, nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamme23
Als het goed is blijf je subthreads volgens mij wel zien.
Ik heb het even geprobeerd en je hebt gelijk. Kan het zijn dat het een tijdje geleden wel zo was? Ik heb de ongewenste daarom altijd aan staan. Ik zal in ieder geval niet meer om die reden modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zoals ik al zei, dat was met het oude systeem, 2 jaar terug. Met het huidige systeem zijn deze reacties altijd al zichtbaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

lamme23 en Christijn, jullie kunnen allebei weer modereren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamme23
Cloud schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:43:
Merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Cloud schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:43:
Dat had ik gezien! Bedankt!

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Laatst online: 31-07 19:40
Ik weet niet of dit onder LD valt of niet, maar laat ik het eerst hier eens proberen.

Wegens een te grote afwijking zou ik van Expert naar Actief gegaan zijn. Logisch, want ik heb in het nieuwjaarstopic alles op +2 gemod en dat heeft me nu blijkbaar ingehaald. Alleen begrijp ik niet juist waarom mijn status nu naar Actief is gegaan, bij mijn Moderatie Performance zie ik namelijk:
Gemiddelde afwijking van expertmoderaties: 0,35 (op basis van 990 moderaties)
Dan moet ik toch nog 0,05 overschot hebben? Of heeft iemand mijn status handmatig omlaag gezet? Als dat zo is, laat hem dan maar staan, ik heb nu eventjes toch geen tijd meer om te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Voor zover ik kan zien is je status niet handmatig teruggezet. Dat betekent dat je inderdaad door de Modbot teruggezet bent van Expert naar Actief. Op dát moment had je dus een afwijking groter dan 0,40. :)

Nu weet ik niet wanneer de ModBot dit gedaan heeft, maar de afwijking die je nu ziet (je gemiddelde afwijking) is die over de laatste maand. Pin me hier niet op vast maar volgens mij is dat tot op uren (misschien zelfs wel minuten) nauwkeurig. Dus nu we weer iets verder in de tijd zijn is je gemiddelde afwijking al weer gezakt tot onder de 0,40 grens. Waarschijnlijk zul je dus bij de volgende pass van de ModBot weer opgewaardeerd worden naar Expert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Laatst online: 31-07 19:40
Neen, mijn afwijking staat al 2 weken op 0,35; de periode verandert namelijk niet meer.
Periode: 11-12-2008 tot en met 10-01-2009.
Berekent de ModBot mijn afwijking dan met recentere gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Daar zit dan blijkbaar een bug in, die hoort tot vandaag te lopen, daar zal (waarschijnlijk) een van de devvers even naar moeten kijken. Met een beetje mazzel rekent de modbot wel met de goeie gegevens. Bij mij gaat het wel goed, dus ik heb geen referentiemateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dit zie ik dus zo te zien doet hij het wel nog, maar in modperformance niet goed getoond:
Moderaties 4218
Gemiddelde afwijking 0,17

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdebusschere
  • Laatst online: 31-01 05:17
Ook mijn moderatiemogelijkheden zijn uitgezet... maar dit is nu wel al zeker 4 maand (of zelf langer).
Ik vrees dus ook dat mijn moderatiemogelijkheden handmatig zijn uitgezet.

De vraag is alleen hoe en of ze ooit weer terug kunnne geactiveerd worden?

Het gebroed Manticore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Hoe:
Door botoo of cloud

Of:
Dat is afhankelijk van hoe bewust je hebt lopen mismodden en of je van plan bent dat te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

sdebusschere, je moderatierechten zijn weer geactiveerd.

Lees de ModFAQ nog eens door en dan moet het lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBrink
  • Laatst online: 02-07 10:55
(jarig!)
Mijn moderatiemogelijkheden staan nu ook al een maand of 5 uit.
Ik dacht eerst dat dit tijdelijk was maar blijkbaar niet.
Vandaag maar eens alles gelezen over modereren en ik snap wat ik fout heb gedaan.
Die van mij zijn dus blijbaar ook handmaitg uit gezet.
Hoe kan ik me weer aanmelden voor moderator?

I didn't loss my mind. I sold it on E-Bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als je begrijpt wat je fout gedaan hebt gun ik je graag weer een kans. Het is inderdaad al even geleden.

Je moderatierechten staan weer aan, succes ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBrink
  • Laatst online: 02-07 10:55
(jarig!)
Cloud schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:23:
Als je begrijpt wat je fout gedaan hebt gun ik je graag weer een kans. Het is inderdaad al even geleden.

Je moderatierechten staan weer aan, succes ermee. :)
Mijn dank is groot _/-\o_ , ik zal me beter aan de richtlijnen houden in de toekomst.

I didn't loss my mind. I sold it on E-Bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nforcer181
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-03 14:19
Hallo,

er is iets vreemds gebeurd...

Ik ben best actief hier op t.net de afgelopen tijd. Ik plaats vaker reacties en ik ben (was) sinds kort een expert moderator. Sinds kort staat mijn moderator status echter op inactief terwijl ik me niet afgemeld heb. Er is waarschijnlijk iets geks gebeurd. afwijking in mijn moderaties is niet te groot en ik heb ook geen bericht gehad dat ik iets vreemds gedaan heb... Ikkan de mod status ook niet opnieuw activeren ofzow

kan iemand er aub naar kijken?

Met vriendelijke groet,
André

P.S. ik heb een nieuwe tread gestart omdat ik iets soortgelijks niet kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Berichten samengevoegd met ModBot / Modstatus klachtenloket

Je moderatierechten zijn inderdaad handmatig op Inactief gezet om nogmaals je aandacht te vestigen op de ModFAQ. Je was inderdaad Expert moderator maar dat kwam voornamelijk door je redelijk grote aantal moderaties, waarmee je foutieve moderaties kon compenseren. Je geeft nogal vaak +1's voor simpele one-liners of andere opmerkingen die eigenlijk niet hoger dan een 0 kunnen hebben.

Ik zou zeggen, lees de FAQ nog eens door en aan het eind van de maand kun je je rechten zelf weer activeren. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 05-03-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

En in dit geval was het een keuze gemaakt voor wat meer mensen, maar jij bent alleen op inactive gezet (en niet op 'uit'), want veel moderaties vielen zeker mee. Het probleem was dat een aantal personen een paar 0-reacties omhoog waren het modereren en het zag er naar uit dat je deze moderaties aan het 'papegaaien' was, vanwege de hoge moderatie.

Maar zoals Cloud al zei, binnenkort kan je gewoon weer modereren.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Vanochtend kwam ik verbaasd op T.net om te zien dat ik niet meer mocht modden, ondanks dat ik dat nu toch al wel een goed jaar doe en het idee had dat ik niet erg afweek van het systeem.

Toch maar is kijken wat ik verkeerd gedaan heb (http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance) dacht ik zo.

Hmm wat groene balkjes een paar oranje en drie rode, dat lijkt me toch niet al te dramatisch.

Ik kwam er wel achter dat ik telkens net pech heb in vergelijking met de expert moderaties.

Expers geven -0.3 ik -1, dus ik heb weer een geel of oranje balkje te pakken. Er waren maar 3 moderaties waar ik meer dan een punt afweek van de powermods.

Een 2x een -1 voor het verklappen van een prijsvraag hoewel dit niet echt in het modfaq staat leek me dit wel zo juist, maar goed blijkbaar niet en tsja nu ben ik dus de pineut :) (sowieso is 1 er van een 1 regelige comment met alleen een hyperlink, dat lijkt me bijna altijd een -1 waard)

Een 1 voor iemand die uitlegde dat het artikel niet klopte op een nette manier (powmods gaven -0.1) feitelijk was er niet veel mis met de reactie (vind ik nogsteeds) en het was wel informatie die erg belangrijk was bij het artikel.

Heb ik nu echt zo vreselijk onterecht gemoddereerd (zoja niets aan de hand) maar ik dacht dat ik netjes binnen de lijnen van het modfaq bleef (ook na het opnieuw lezen van het modfaq).

Het is niet echt dat ik het nu extreem erg vind dat ik niet kan modden, maar meer dat ik dacht 'mwa met zo'n afwijking, waarom dan toch'. Vandaar dat ik even vraag om jullie feedback (de instelling is dus: hoe beter te modderen en niet " :'( :'( :'( :'( aarg k** t.net modstatus kwijt) :)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Even samengevoegd met het Klachtenloket

Over het inactiveren, ik zie inderdaad best wat moderaties met toch wel grote afwijkingen (één volle punt) af en toe:

Verwijderd in 'nieuws: NVPI: succes consoles gaat ten koste van verkopen pc-games' (+1 ipv 0)
Lord Daemon in 'nieuws: 'Android is geen open besturingssysteem'' (+2 ipv 1)

En zo nog een paar. Dat gecombineerd met een vrij laag aantal moderaties (20) in de afgelopen maand, ja dan loopt je afwijking erg hard op. Het zijn niet echt schokkende mismoderaties (je zit er hooguit een punt naast) maar toch zijn ze ook niet correct.

Sowieso kan het helpen om reacties waarvan jij vindt dat ze niet goed gemodereerd zijn, te melden in Het kleine-mismoderatietopic deel XIV. Dat heeft twee voordelen: als je het goed hebt wordt je afwijking er minder van, de rest modereert de betreffende reactie dan ook, en als je het fout hebt hoor je het en leer je ervan. En ook dat laatste komt ten goede van je gemiddelde afwijking. :) Als laatste: probeer wat meer te modereren en niet alleen de reacties die in jouw ogen fout gemodereerd zijn.

Sowieso is het een tijdelijke inactivatie, over een maand kun je gewoon weer verder met modereren. En als je er serieus mee bezig gaat, moet het bovenstaande geen probleem zijn om op te lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 09-03-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Cloud schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:20:
[mbr]Even samengevoegd met het Klachtenloket[/mbr]
Doh tuurlijk! Ik zag dit topic en ik denk *oops* en ja het lage aantal moderaties heeft me de nek omgedraait :) achja komt volgende maand wel weer, maar zo te horen was het dus allemaal niet te vreselijk maar meer een beetje pech/onhandig modden. Maandje vrij dus :)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nforcer181
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-03 14:19
Hallo, ik hoop dat dit de plaats is voor mijn vraag...

Ik ben (was) sinds een paar weken expert moderator. Maar om de een of andere reden is mijn modstatus op non actief gezet...

Ik heb geen te grote afwijking, ik heb genoeg gemod de laatste tijd en ik heb ook nergens een bericht van gekregen waardoor ik mijn modstatus kwijt zou raken...

Ik kan mijn status niet weer activeren...

Kan iemand er aub naar kijken zodat ik weer iets te doen heb onder werktijd :)?

met vriendelijke groet,
André

edit: ik zag mijn andere reactie nergens staan en daarom is dit dubbelgeplaatst. Deze post mag dus gewoon verwijderd worden en sorry voor de overlast :)

[ Voor 12% gewijzigd door Nforcer181 op 09-03-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Hallo beste powermods / mod coördinatoren!

Ik heb tot mijn verdriet het volgende geconstateerd: Totaal aantal moderaties: 22
Gemiddelde afwijking van expertmoderaties: 0,66 (op basis van 21 moderaties)

Wellicht had ik als beginnende modderaar wat minder vaak dingen waar niemand op stemde +2 moeten geven... Echter is mijn waarde nog wel onder de 0,7 verschil.
Gevalletje handmatige downgrade vrees ik?

Ik denk dat ik als ik tenminste weer mag modden maar wat minder snel wat oudere items / wat minder extreme mods zal plaatsen...

Als er een andere reden was dat ik op non-actief gesteld ben, zou ik dat graag horen.

=================

Oh...
Het is mogelijk dat je feitelijke onjuistheden constateert in een reactie. In dat geval is een score van 0 de laagste beoordeling die je aan een reactie met een goedbedoelde (vriendelijke) inhoud dient te geven, en niet een -1. De -1 is bedoeld voor sociaal onaangepast gedrag

Dat zou wel eens heel goed de reden van mijn verbanning kunnen zijn... My bad... 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door djunicron op 09-03-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWur
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-02 19:00
Ik ben nu al een tijdje mijn mod rechten kwijt, ik vroeg me af of ik die terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is al een flinke tijd geleden, jij kunt inderdaad wel weer aan de slag. Lees wel even de ModFAQ door voor je van start gaat; dan komt het wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWur
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-02 19:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Cloud schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:55:
Dat is al een flinke tijd geleden, jij kunt inderdaad wel weer aan de slag. Lees wel even de ModFAQ door voor je van start gaat; dan komt het wel goed. :)
Oei, ik heb waarschijnlijk dus nog een periode wachttijd te gaan?

Beste Cloud, zou je me alleen kunnen vertellen waarom ik inactief ben geworden? Ik leer graag van mijn fouten.

En ik zal geen posts met onjuiste info meer -1 geven... Ik post wel gewoon een milde corrigerende reactie in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je afwijking over de afgelopen maand was te hoog opgelopen (boven de 0,7), en daarom heeft de ModBot je op inactief gezet. Eén maand na dat moment kun je je rechten dan zelf weer activeren en weer aan de slag :)

Ik zie dat je vrij gul bent qua +1 geven en dat dat een van de redenen is voor je hoge afwijking, samen met het geven van -1 aan 'onjuiste informatie'. Neem de ModFAQ nog eens en vergelijk de richtlijnen eens met je eigen Moderatie Performance om te kijken waar je fouten zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Aha, bedankt!

Wel wat vreemd: Mijn pagina zegt dus dat ik .66 afwijking heb. Maar goed, afgerond...

Zal het wel weer merken volgende maand.

offtopic:
ps. Waarom geen rep / mod functie op t forum hier eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

djunicron schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 19:54:
Aha, bedankt!

Wel wat vreemd: Mijn pagina zegt dus dat ik .66 afwijking heb. Maar goed, afgerond...
Het is een sliding window he, dus morgen kan je afwijking over de afgelopen maand wel wéér anders zijn, omdat de afgelopen maand elke dag verandert. :)
OT: ps. Waarom geen rep / mod functie op t forum hier eigenlijk? /OT
offtopic:
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Cloud schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:22:
[...]

Het is een sliding window he, dus morgen kan je afwijking over de afgelopen maand wel wéér anders zijn, omdat de afgelopen maand elke dag verandert. :)
Aha, dus staat ie één dag b.v. op >0,71 dan ben je er vanaf die datum één maand uit. Best een mooi systeem.
[...]
offtopic:
Wat bedoel je precies?
offtopic:
Dat je extreem slechte/goede posts waarderingspunten kan geven. Hetgeen vervolgens in een status van b.v. 0-5 sterren wordt weergegeven bij een forumlid. En het mod-systeem dat op de frontpage staat zou natuurlijk ook bij b.v. technische hulp op het hardware forum / tips voor het fotografie forum etc etc ook handig zijn. Stel je wil iets weten over iso's en diaframa instellingen, dan zoek je een thread, en filter je op +2 en hop, je zie alleen het antwoord waar je naar zocht. Net als de Frontpage dus.
't een als permanente stats, zoals de Karma, t ander gewoon iets verder uitbreiden naar het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

djunicron schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:35:
Dat je extreem slechte/goede posts waarderingspunten kan geven. Hetgeen vervolgens in een status van b.v. 0-5 sterren wordt weergegeven bij een forumlid. En het mod-systeem dat op de frontpage staat zou natuurlijk ook bij b.v. technische hulp op het hardware forum / tips voor het fotografie forum etc etc ook handig zijn. Stel je wil iets weten over iso's en diaframa instellingen, dan zoek je een thread, en filter je op +2 en hop, je zie alleen het antwoord waar je naar zocht. Net als de Frontpage dus.
't een als permanente stats, zoals de Karma, t ander gewoon iets verder uitbreiden naar het forum?
Dat is wel vaker gevraagd, het laatst in dit topic: FP-achtig moderatie systeem GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Hey,

ik wilde laatst mijn modrechten weer eens activeren na een lange tijd van niks te hebben gemodereerd, maar nu blijkt dat ik die niet meer kan activeren:
Vanwege een reeds aan jou medegedeelde reden ben je uitgesloten van het moderatie-systeem en derhalve kan je dit ook niet activeren.
Ik zou graag weten waarom dat is, want ik zou niet weten wat ik toen verkeerd heb gedaan (augustus 2008)... Wellicht kan een moderator even mijn slechte daden opzoeken? Want ik wil toch wel eens weten wat ik dan gedaan heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 12-09 17:32
Ik kan dde activeringspagina niet meer vinden. Ik wil weer eens wat modden (Ben vanwege drukheid gestopt), maar boven de reacties staat voor mij geen aanmeldlinkje. Heeft iemand de URL voor me//kan dit gefixt worden?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Gewoon een reactie proberen te modden? Volgens mij krijg je dan het aanmeldlinkje. En anders gewoon hier klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Svennetjee schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:28:
Ik zou graag weten waarom dat is, want ik zou niet weten wat ik toen verkeerd heb gedaan (augustus 2008)... Wellicht kan een moderator even mijn slechte daden opzoeken? Want ik wil toch wel eens weten wat ik dan gedaan heb :P
Zelf weer activeren kan niet omdat ze handmatig uitgezet zijn in jouw geval. De meeste moderaties lieten eigenlijk zien dat je niet echt modereerde volgens de richtlijnen. Ik stel dus voor dat je zoals de anderen, even de ModFAQ door gaat lezen en dan mag je wat mij betreft weer aan de slag. Maar dan dus wel wat serieuzer dan de vorige keer :)

Je kunt je modrechten in elk geval weer activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik probeer mijn post op T.net op de aan te passen na een eerste reactie (offtopic) en nu is mijn post gelockt? :?

Dit zou er nu moeten staan.
offtopic:
Sorry dat ik dat hier post, maar die titel slaat echt nergens op, qua Nederlands... B)

/babelfish?

Ik vind het niet per se onzinnig, een groot - enorm! - deel van de opvoeding en het leren van kinderen gaat via het spelen. En als je die mogelijkheden uitbreidt kan dat nooit onzinnig zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 16-03-2009 11:30 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat komt door de modbreak die Kixtart eroverheen gezet heeft, er wordt dan meestal tegelijkertijd ook een editlock gezet zodat men zelf de modbreak niet weg kan halen.

Ik heb voor deze gelegenheid je post even aangepast en ook de modbreak weggehaald. Voortaan dit soort dingen óf liever niet daar melden, óf inderdaad offtopic zetten en zorgen dat je reactie voor de rest ook nog inhoud heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

* Kixtart was lekker sneller :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Thanx, ik had de volgorde omgedraaid. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Ongeveer een jaar geleden is de mogelijkheid om te modereren voor mij terecht beëindigd. Destijds zat ik niet lekker in mijn vel, en gaf ik veel onzinmoderaties. Omdat dat nu een jaar geleden is, en het hier weer prima gaat zou ik graag een nieuwe kans krijgen. Is deze post daarvoor voldoende, of moet ik iemand mailen of pb'en?

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het is inderdaad al even geleden. Voor jou geldt hetzelfde als ik hier tegen iedereen zeg (zie); je kunt weer modereren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zoals ik al verteld heb in Moderatiestatus is stuk?, mijn moderatiestatus is stuk. Deze is blijkbaar handmatig uitgezet.

Een paar dagen geleden had ik mij opnieuw aangemeld als moderator. Dit was verlopen omdat ik enkele maanden niet gemodereerd heb. Gisteren en vandaag heb ik ook flink gemodereerd.

Bij enkele reacties dacht ik, dit hoort niet op 0 of +1, en heb ik het de naar mijn mening juiste score (-1/0/+1) gegeven. Hierbij dacht ik nog, dit zal vast opvallen omdat het zo afwijkt van het gemiddelde, maar omdat 'papegaaimodden' niet wenselijk is en mijn moderaties naar mijn mening objectief zijn, heb ik het toch gedaan.

Nu blijkt dat mijn modstatus handmatig uitgezet is. Waardoor komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je moderatierechten zijn inderdaad vandaag uitgeschakeld. Je viel op door eigenlijk alleen 0 te modden, en de echte -1 reacties op -1. Er waren nogal wat échte +1 reacties die ook klakkeloos een 0 gemodereerd kregen. Een paar voorbeelden:

ByteDelight in 'nieuws: Amerikanen gaan 12-dollar-'console' voor ontwikkelingslanden bouwen'
Snow_King in 'nieuws: Samsung voorspelt forse prijsdaling ssd's'
Countess in 'nieuws: Samsung voorspelt forse prijsdaling ssd's'

Omdat we er op deze manier niet zoveel aan hebben, en al die 0 moderaties het papegaaimodden alleen maar versterken, trekken we de rechten in.

Maar gezien het feit dat je hierheen komt, verhaal haalt en er blijkbaar over nagedacht hebt, heb ik je moderatiestatus op Inactief gezet zodat je over een klein tijdje (30 dagen) weer aan de slag kunt. :) Zien we hetzelfde patroon dan echter weer terug, dan trekken we de rechten voor een flink langere tijd in. Lees vooral de ModFAQ nog even voordat je weer aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bedankt. Ik denk dat ik te streng geweest ben. Wat er bij +2 beschreven staat zou ik als +1 gemodereerd hebben, en +1 als 0.

Om even in te gaan op de voorbeelden die je aangehaald hebt:

ByteDelight in 'nieuws: Amerikanen gaan 12-dollar-'console' voor ontwikkelingslanden bouwen'
Deze reactie was een stuk korter toen ik deze modereerde! Als ik het mij goed herinner, was deze slechts twee regels lang. Om dit te voorkomen kan ik verse reacties beter even laten liggen.

Ik denk dat ik hier viel over de schrijfstijl en deze reactie daarom een 0 gegeven heb.

Nu ik de ModFAQ gelezen heb zou ik deze inderdaad modereren als +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zr40 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:07:
Bedankt. Ik denk dat ik te streng geweest ben. Wat er bij +2 beschreven staat zou ik als +1 gemodereerd hebben, en +1 als 0.

Om even in te gaan op de voorbeelden die je aangehaald hebt:

Deze reactie was een stuk korter toen ik deze modereerde! Als ik het mij goed herinner, was deze slechts twee regels lang. Om dit te voorkomen kan ik verse reacties beter even laten liggen.
In dat geval is die 0 gewoon terecht, niet laten liggen die nieuwe reacties, dat is niet nodig. De kans dat de score wijzigt door een edit is niet zo groot.
Ik denk dat ik hier viel over de schrijfstijl en deze reactie daarom een 0 gegeven heb.
De schrijfstijl is hier inderdaad niet ideaal, maar nog prima leesbaar, daar moet je (nog) geen punten voor aftrekken.
Nu ik de ModFAQ gelezen heb zou ik deze inderdaad modereren als +1.
Mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Tja, ook ik ben blijkbaar handmatig teruggezet. Ik krijg in ieder geval de melding dat ik me niet heb aangemeld, terwijl ik een paar dagen geleden nog expert-nod status had. Kan iemand svp toelichten wat hier de reden van was?

Geheel off-topic: ik heb wel een beetje heimwee naar het oude systeem, waarbij het mogelijk was om een typering aan een reactie te geven. Gevoel voor humor wordt tegenwoordig niet meer zo gewaardeerd.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Even los van je moderatiestatusvraag.. over grappige reacties is al een hoop gesproken. Een voorbeeld is: Moderatie op grappige reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bobco, je moderatierechten zijn uitgezet vanwege meningmodden. Ofwel alle reacties waarmee jij het inhoudelijk eens bent krijgen een hoger dan normale beoordeling en alle reacties waarmee jij het oneens bent een te lage. Dat is niet de bedoeling van dit moderatiesysteem waarbij je een (voor zover mogelijk) objectieve score aan een reactie behoort toe te kennen.

Ik zet je moderatierechten op Inactief, wat betekent dat je ze over een maandje weer kunt activeren. Als je dan besluit weer aan de slag te gaan, zorg er dan wel voor dat je volgens de richtlijnen gaat werken en niet weer dezelfde manier van modereren oppakt. Veel succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik had toch even een vraagje over mijn modrechten. Ik dacht een handje mee te helpen, maar ik merk net dat m'n modrechten opeens al weer weg zijn. Ik zie in mijn performance dat ik op zich wel redelijk wat dingen neutraal heb gemod maar dat moet toch niet zo'n probleem zijn? In de meeste gevallen was het nog een ongemodde reactie.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je rechten zijn inderdaad handmatig naar Inactief gezet. Er was één reactie in het bijzonder waardoor je opviel:

Rob Coops in 'nieuws: Britse overheid wil communicatie via sociale-netwerksites opslaan'

Hier gaf je een 0 aan terwijl dat toch minstens een +1, maar eigenlijk gewoon een dikke +2 hoort te zijn. Toen bleken er nog een paar foute moderaties tussen te zitten, onder andere:

dog4life in 'meuk: coconutBattery 2.6.4' (+1 ipv 0/-1)
coretx in 'nieuws: Britse overheid wil communicatie via sociale-netwerksites opslaan' (0 ipv +1)
Verwijderd in 'nieuws: Britse overheid wil communicatie via sociale-netwerksites opslaan' (0 ipv +1)

En zo nog een paar. :) Op zich geen rampen van mismoderaties maar wel voldoende om je toch even een extra blik op de richtlijnen te laten werpen. Als je ze nog even een keer doorneemt (en ook gebruikt), ben ik bereid je moderatierechten gewoon weer aan te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Hmmz, als ik daar al op beoordeeld wordt hoeveel andere mensen verliezen hun modrechten dan wel niet op een dag?

Maar voor de duidelijkheid, ik heb me nog even verdiept in de FAQ en wat mij betreft kan ik wel weer aan de slag. Zal voortaan wat beter opletten met het vergeven van moderaties.

[ Voor 3% gewijzigd door Bleet op 25-03-2009 19:41 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Frontpage moderatie status aangepast van "Inactief" naar "Actief"
Succes met modereren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook graag mee willen doen met het modereren van reacties, echter kan ik dit niet activeren. Zou dit aangemeld kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Aangezien het al zo lang geleden is, kun jij wel weer eens aan de slag. Doe wat met de vele tips die in dit topic genoemd worden (vooral ModFAQ eens doornemen) en dan moet het goed komen.

Je kunt je rechten weer activeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dit staan:
Totaal aantal moderaties: 107
Gemiddelde afwijking van expertmoderaties: 0,00 (op basis van 0 moderaties)

Is het normaal, dat dit er zo staat?
Daarmee bedoel ik dus dat ik niet de afwijking kan zien en dat dit misschien niet geupdate wordt?
Kan zijn dat ik er te snel mee aankom. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat je er te snel mee aankomt, klopt. :) De afwijking t.o.v. expertmoderaties wordt pas berekend als alle moderaties definitief zijn, oftewel als de 48h (na plaatsing van de reactie) verstreken zijn. De komende dagen zal je afwijking dus zichtbaar worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 31-03-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:35:
Dat je er te snel mee aankomt, klopt. :) De afwijking t.o.v. expertmoderaties wordt pas berekend als alle moderaties definitief zijn, oftewel als de 48h (na plaatsing van de reactie) verstreken zijn. De komende dagen zal je afwijking dus zichtbaar worden.
Dankjewel, had de FAQ al heel vaak gelezen maar nu is het pas echt duidelijk geworden.
Bedankt!
En ook nog: Zeer snel geantwoord! is zeker een teken dat jullie het serieus nemen!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Svennetjee schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:28:
Hey,

ik wilde laatst mijn modrechten weer eens activeren na een lange tijd van niks te hebben gemodereerd, maar nu blijkt dat ik die niet meer kan activeren:

[...]

Voor mij geldt hetzelfde...

Ik mag me ook niet meer aanmelden, doch is het al meer dan een maand (of 2) geleden.

You can either agree with me or be wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Jouw rechten zijn handmatig afgenomen, omdat het er erg naar uitzag dat je de reviews: Tweakers.net moderatie faq niet hebt gelezen of modereerde puur op mening (TMF miniFAQ#meningmod). Zie ook http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G

BiG_G

Master of Gods

Kixtart schreef op zondag 05 april 2009 @ 12:57:
Jouw rechten zijn handmatig afgenomen, omdat het er erg naar uitzag dat je de reviews: Tweakers.net moderatie faq niet hebt gelezen of modereerde puur op mening (TMF miniFAQ#meningmod). Zie ook http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance.
En dat houd in dat ik na een half jaar nog steeds geen rechten krijg?

Edit:
Wellicht verstandig te vermelden dat de genoemde links meerdere malen gelezen te hebben... (al veel eerder, maar nooit gewag gemaakt omdat ik in de veronderstelling was dat na 30 dagen de rechten automatisch terugkwamen!!)

[ Voor 18% gewijzigd door BiG_G op 05-04-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Na een half jaar kun je het wat mij betreft wel weer proberen. Als je het genoemde doorleest en ter harte neemt, moet het geen enkel probleem zijn je moderatierechten te behouden. :)

Veel succes met modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Sinds ik voor het laatst in 2007 welgeteld vier reacties heb gemodereerd, wil ik graag nu weer moddereten. Echter wanneer ik deze aan wil zetten krijg ik de melding dat dit niet kan.
Vanwege een reeds aan jou medegedeelde reden ben je uitgesloten van het moderatie-systeem en derhalve kan je dit ook niet activeren.
Deze reden is niet (meer) bekend.

Ik lees ook in de faq dat ik voor maximaal een maand 'uitgeschakeld' word van het modereren, maar deze maand van twee jaar duurt nu wel heel lang :)

Doe ik iets verkeerd, of is het inderdaad modBot pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het kan geen kwaad het weer eens te proberen. Ik heb je moderatierechten weer aangezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G

BiG_G

Master of Gods

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Waarom wordt het oude systeem van +1 grappig, +1 interessant,... niet weer gewoon ingevoerd :? Ik vind dat veel reacties ondergewardeerd worden de laatste maanden. Nu krijg je erg weinig +1 reacties laat staan een +2 reactie. Maar wanneer je kijkt naar oude berichten uit het archief zie je dat het vol staat van de +1's en altijd wel een aantal +2's terwijl de kwaliteit van de posts er echt niet zo drastisch is op achteruit gegaan. Nu staat er bijvoorbeeld ook een post op de FP die mij, en anderen zeker ook, wel aan het lachen bracht en dus voor mij zeker een +1 grappig verdient. Echter wordt de post door sommigen op -1 gezet en door de meesten op 0. Het gaat om deze post. Het is maar één voorbeeldje maar bij ieder artikel zijn er wel meerdere voorbeelden te vinden.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.