De FAQ heb ik netjes doorgelezen toen het moderatiesysteem gewijzigd werd, maar toen ik vandaag op non-actief ben gesteld, moest ik 'm toch even doorlezen waarom dan wel. Ik ben en was mij bewust van de eisen die aan een expert-moderator worden gesteld, maar volgens de FAQ zou er niets aan de hand moeten zijn: ik blijf ruim binnen de norm. Daarom las ik hem nogmaals door, omdat ik niet begreep wat er aan de hand was. Je 'schoonmaakwoede' staat niet beschreven in de FAQ of het bericht, dus neem me niet kwalijk dat ik hem nogmaals (tevergeefs) heb doorgelezen en hier vraag wat eraan de hand is.
En passent maak ik een opmerking ter verbetering van de FAQ op het punt van ontzegging van de modrechten, mede door de onduidelijkheid die bij mij heerste die ik al beschreven heb. Het zal waarschijnlijk voor meerdere users fijn zijn als er een apart kopje speciaal gewijd aan ontzegging en het verdere hoe-en-wat bestaat. Vat het niet op als 'ik ken de FAQ niet', maar als een 'naar mijn mening is de FAQ nog niet optimaal'.
Ik ben vast niet de best mod en geef soms toe aan mijn emoties (als ik ergens hard om heb gelachen, dan kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om een -1 te geven, ook al zou dat in veel gevallen het beste zijn). Maar ik dacht dat ik in het algemeen mijn kleine bescheiden bijdrage aan T.net gaf door actief te modden, en door netjes binnen de norm te blijven was ik mij vaan geen kwaad bewust.
Niet dat ik nu boos ben, eerder lichtelijk verbaasd doordat ik hier moet komen om te vragen wat er gebeurd is, maar als dat niet is zoals T.net het wil, dan is het maar het beste als ik die bijdrage (niet geheel vrijwillig

) intrek; ik kan natuurlijk niet beloven dat ik in de toekomst niet weer in een maandagochtendbui of na hard gelachen te hebben een bericht (onbewust?) foutief modereer, als ik dat in mijn algemene modgeschiedenis van zo'n 8 jaar af en toe gedaan heb.
Overigens zit er daar ook iets scheef: een beginnende moderator wordt hooguit een maand gestraft volgens de FAQ. En deze heeft ook een grotere tolerantiegrens voor de modBot. Maar als je veel mod, of wat is veel, 2 per dag, dan wordt je automatisch Expert. Daar heb ik niet specifiek voor gekozen, ik ben het gewoon geworden, omdat ik er vaak wel een paar per dag mod. T.net heeft altijd aangemoedigd om te modereren, en dat heb ik dan ook ter harte genomen. En nu word ik harder gestraft (voor onbepaalde tijd geschorst, als ik het goed begrijp) omdat ik (volgens t.net) ernstig over de schreef ben gegaan als Expert-moderator, terwijl ik niet anders mod dan ik al jaren doe.
Is het dan misschien een idee om een optie in te stellen of je überhaupt Expert-moderator wilt worden met de bijbehorende verantwoordelijkheid, of een gewone moderator wilt blijven?
[
Voor 23% gewijzigd door
TerraGuy op 28-10-2008 23:19
]
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.