Modstatus klachtenloket

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 62.029 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Dankuwel almighty unknown modje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
hardwarejunk schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:43:
Beste modjes :)

Ik heb vandaag een downmod gekregen van icegodd op het artikel nieuws: 'Video toont werkende nieuwe iPhone' met als reactie: "yuppie samsung fanboy downmod *koegezicht* "

Ik vind dit zwaar kinderachtig en vervelend gedrag, vandaar bij deze.
Die reactie is inderdaad heel kinderachtig en op de man en heb ik om die reden verwijderd, maar jouw reactie draagt nou ook niet zoveel bij. Proberen vrede te stichten is heel nobel, maar nogal zinloos en zal hooguit nog meer offtopic discussie uitlokken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Dirk schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:55:
[...]

Die reactie is inderdaad heel kinderachtig en op de man en heb ik om die reden verwijderd, maar jouw reactie draagt nou ook niet zoveel bij. Proberen vrede te stichten is heel nobel, maar nogal zinloos en zal hooguit nog meer offtopic discussie uitlokken.
Hij is aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Oh, en jouw reactie op zijn gallery heb ik ook maar verwijderd, melden dat je hem gaat rapporteren lokt hooguit nog meer persoonlijke irritaties uit.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Maar had hem zelf al verwijderd :?

Laat maar het ging over de gallery.

Accepted....

[ Voor 44% gewijzigd door w4v3g0d op 02-09-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

vgroenewold schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:46:
Wie is gemachtigd om mod-statussen aan en uit te zetten? Ik zou graag de mijne uit willen zetten.

Alvast bedankt!
Uitgeschakeld op verzoek dan :)
Sando schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:15:
[...]
Kan ik het nog eens proberen of ben ik barred for life?
In principe zou dat kunnen (al is dat wel snel, na pas één maand zonder), maar heb je wel een idee van wat er fout ging dan? Na uitschakeling zijn we best bereid tot een tweede kans, maar niet onder het mom van 'eens proberen'.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Niet alleen was de jongen negatief, hij gebruikte ook onverifiëerbare* uitspraken in lelijke** bewoording. Persoonlijk bevalt*** me dat wel, maar de FP is geen roman. Ik meende toen*** dat het +1 waard was en dacht met +2 de 0 modders wat tegengewicht te geven wat dus niet de bedoeling is.

Maar belangrijker, met * zou de +1 een 0 moeten worden, en met ** zou de 0 een -1 moeten worden. Een verschil in mening is mogelijk, maar ik had hier met de beste intenties nooit een +2 voor kunnen geven.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
jappiejaap in 'nieuws: 'Video toont werkende nieuwe iPhone''
wmb 63 kandidaten om te stoppen met modden (tot nu toe).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sando schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:49:
Niet alleen was de jongen negatief, hij gebruikte ook onverifiëerbare* uitspraken in lelijke** bewoording. Persoonlijk bevalt*** me dat wel, maar de FP is geen roman. Ik meende toen*** dat het +1 waard was en dacht met +2 de 0 modders wat tegengewicht te geven wat dus niet de bedoeling is.
Creatief :P

Maar het lijkt er inderdaad op alsof de boodschap is overgekomen :) Je moderatierechten staan dus weer aan. Wellicht ten overvloede, maar lees voordat je aan de slag gaat nog wel even de faq door voor zover je dat nog niet gedaan hebt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Grrrrrene in 'nieuws: 'Video toont werkende nieuwe iPhone''

Ik zie niet in waarom mijn reactie hier een -1 verdient. Het is gewoon ontopic en ik leg uit waarom ik usb een meerwaarde vind hebben t.o.v. een proprietaire aansluiting zoals Apple die gebruikt. Maar goed, dit soort Apple-nieuws ligt altijd gevoelig en sommige mensen willen dat soort meningen (ondanks mijns inziens prima onderbouwd) niet horen :/

En ja, ik reageerde in eerste instantie wat gepikeerd op iemand die vond dat als je usb wil, je maar een Android-telefoon moet kopen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 03-09-2012 14:25 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Cloud schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:03:
[...]

Creatief :P

Maar het lijkt er inderdaad op alsof de boodschap is overgekomen :) Je moderatierechten staan dus weer aan. Wellicht ten overvloede, maar lees voordat je aan de slag gaat nog wel even de faq door voor zover je dat nog niet gedaan hebt.
Bedankt. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
sorry, verkeerde topic. Mag weg.

Anoniem: 467883 in 'nieuws: Pirate Bay-oprichter gearresteerd op verzoek van Zweden'

En weer eentje die blijkbaar liever op de man speelt.

[ Voor 7% gewijzigd door 10 feet high op 03-09-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Merci! ;)

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 14:18

Bullet NL

Eigen Wijs

Zouden de frontpage mod's eens door de reacties in dit artikel (nieuws: Apple eist opnieuw Nederlands verbod Samsung Galaxy-hardware) willen gaan. Berichten die een +1 of +2 verdienen worden compleet door fanboy's van beide kanten naar beneden gemod.

Apple vs. Samsung wordt in de reacties op de FB ook steeds meer Fanboy vs. Fanboy

Cogitationis poenam nemo patitur

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bullet NL schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:39:
Zouden de frontpage mod's eens door de reacties in dit artikel (nieuws: Apple eist opnieuw Nederlands verbod Samsung Galaxy-hardware) willen gaan. Berichten die een +1 of +2 verdienen worden compleet door fanboy's van beide kanten naar beneden gemod.

Apple vs. Samsung wordt in de reacties op de FB ook steeds meer Fanboy vs. Fanboy
:N Post ns in het goeie topic man. :P

Maare, ja, dit soort artikelen ontsporen bijna standaard. Het is erg lastig om er tegen op te treden.

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
Maar de laatste tijd zijn er veel mensen die op dergelijke berichten +3 geven. Kan/moet daar niet tegen worden ingegrepen? Ik bedoel dus bij die modders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik zie inderdaad vooral in 2-kampentopics vaak berichten zowel veel +3 als -1 hebben.
Als iemand die zelf in het verleden aan de zijlijn heeft moeten staan wegens het uitdelen van een +2, vind ik dat +3's op een 0/1 bericht ook wel op dergelijke wijze behandeld mogen worden.

Misschien moet er een knopje zijn voor promods om alle meningmodders (+3 -1) een 'punt' te geven, en bij 3 of 5 of x punten krijgen ze geautomatiseerd een mailtje en een zijlijn aangewezen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dual Infinity
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-04 19:52
Mijn modstatus is op enigerlei moment ineens op Uit gaan staan. Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit iets van een notification of mailtje over gezien/gehad heb.

Niet dat ik nou zo actief modde of wil modden, maar ik kan nu ook niet meer inzien hoe reacties gemodereerd zijn. Iets waar ik vaak in geinteresseerd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als het goed is heb je 27 juni de waarschuwing ontvangen en 30 juli het bericht van uitschakeling. Beide mails zijn gegaan naar het e-mailadres dat momenteel in je profiel vermeld staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dual Infinity
Cloud schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:02:
Als het goed is heb je 27 juni de waarschuwing ontvangen en 30 juli het bericht van uitschakeling. Beide mails zijn gegaan naar het e-mailadres dat momenteel in je profiel vermeld staat :)
Het emailadres dat ik ingevuld had heb ik al jaren niet meer in gebruik. Dit heb ik inmiddels aangepast.

Is een resend of indicatie van de reden mogelijk?
Also, kan de modstatus losgekoppeld worden van de mogelijkheid om moderaties in te zien? Dat en/of: mag m'n modstatus weer aan? Als ik de waarschuwing had gezien, had ik deze ongetwijfeld serieus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als je de waarschuwing niet hebt kunnen lezen is het lastig om jezelf te verbeteren. Ik heb je moderatiestatus weer actief gemaakt en ik zal je de mails nogmaals sturen. Beschouw ze dan maar als een dubbele waarschuwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dual Infinity
Cloud schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:53:
Als je de waarschuwing niet hebt kunnen lezen is het lastig om jezelf te verbeteren. Ik heb je moderatiestatus weer actief gemaakt en ik zal je de mails nogmaals sturen. Beschouw ze dan maar als een dubbele waarschuwing :)
Dank, ik zal netter proberen te moderaten in het vervolg.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 18:31
ik moet zeggen dat ik de laatste tijd hier op tweakrs toch echt wel erg moe word van het wegmodden van posts het lijkt met de dag erger te worden.

meningen en soms zelfs feiten worden weggemod omdat mensen het er niet mee eens zijn of een andere mening hebben.

de verschillende mod statussen lijken meer te vertegenwoordigen of iemand het met je eens is if juist niet ipv daadwerkelijk informatief offtopic ongewenst of ontopic weer te geven.

kunnen we niet gewoon de mod status van tweakers compleet uitschakelen of het veel zwaarder controleren aangezien de modstatus zoals hij nu is echt kansloos is en het lezen van tweakers geen goed doet.

edit : ups zie dat ik het in het verkeerde topic gepost heb...

[ Voor 4% gewijzigd door computerjunky op 13-09-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Oops, sorry, verkeerde forum

[ Voor 89% gewijzigd door rinkel op 22-09-2012 02:21 ]

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Fijn verhaal: Ik leg uit dat we, naarmate producten duurder zijn, ook meer belasting betalen (binnenkort 21%) en dat het maar goed is dat we niet meer belasting betalen op basis van een specifiek merk.

Dit naar aanleiding van mensen die aangeven dat er op Apple producten meer belasting geheven dient te worden.... In mijn ogen neigt dit naar Noord-Koreaanse toestanden. En het wordt ook nog eens zeer slecht onderbouwd. De gedachtengang van de onderbouwing an sich is prima, er is echter geen causaal verband en de conclusie is dus op basis van volledige willekeur. Puur anti-Apple sentiment.

Mijn score? Een -1. Een spotlight of informatief had me niet verbaasd, maar toch zeker een on-topic. Nu een -1?!? Dat kan enkel van iemand zijn met immense haatgevoelens jegens een bepaald merk en die op basis daarvan modereert. Jammer en teleurstellend. Ik begrijp best dan men subjectief met het systeem omgaat (ook ik), maar dit is puur wegdrukken van mensen die een afwijkende mening hebben.
Het gaat om deze reactie: Door Edddd, vrijdag 21 september 2012 22:09
Op dit artikel:
KPN, Hi en T-Mobile maken prijzen iPhone 5 bekend
Door Arnoud Wokke, vrijdag 21 september 2012 15:08, views: 56.105

(Overigens lees ik net dat het niet de bedoeling is te 'reclameren' binnen je bericht over de ontvangen moderatie. Ook ik leer dagelijks en zal hier op letten. Het is echter vervelend wanneer je bericht onleesbaar wordt, door de moderatie van een troll.)

Edit (22-09, 19.02): Na vandaag een tijdje op een '0' te hebben gestaan, inmiddels weer terug naar '-1'. Door dezelfde persoon notabene... (Want slechts door één persoon gemod).
Edit 2 (22-09, 23.39): En inmiddels weer naar '0'....

[ Voor 7% gewijzigd door Edddd op 22-09-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

En om het gemakkelijk te maken, een linkje: Edddd in 'nieuws: KPN, Hi en T-Mobile maken prijzen iPhone 5 bekend'

Wat maakt dat jouw reactie hoger zou moeten eindigen dan +1? Een -1 is inderdaad te laag, maar ik vind de hele discussie eigenlijk irrelevant en dus een 0.

Overigens hoort deze discussie ook in Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI thuis en niet hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Dirk op 23-09-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Een -1 is inderdaad te laag, ...
Dat is mijn punt. Vandaar ook hier, ik geef het aan, jij geeft me gelijk.

Maar ik zal volgende keer zorgvuldig overwegen of ik beter naar Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI kan.

Excuus voor het niet toevoegen van de link naar het artikel en mijn reactie waar ik naar verwees. Dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kijk even twee posts boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 192473

Mijn mod rechten zijn afgenomen !! waarom ?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zie bericht op w**********fs@gmail.com (even wel in hidden-vorm :) ). Mocht je dat email adres niet meer gebruiken dan lijkt het me het handigste dat je je account even aanpast, zodat we het bericht nogmaals kunnen sturen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik weet niet waar ik het moet melden, maar deze productreview slaat natuurlijk helemaal nergens op:

productreview: HP Pavilion g6 2052sd review door joopkupp

Kan deze worden verwijderd oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Anoniem: 476972 == relaccount (Registratiedatum - Vrijdag 5 oktober 2012)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04-2023

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

Mijn modstatus staat sinds kort na de invoering van het modstysteem op inactief. Ik heb destijds teveel reacties willen rechttrekken door 'extreem' te modereren. Aangezien we intussen een hele tijd verder zijn en ik intussen se mod FAQ heb gelezen zou ik graag terug kunnen modereren?

Mag dat? :-)

Edit: Danku Cloud!

[ Voor 3% gewijzigd door VanWilder op 18-10-2012 21:08 ]

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Staat inmiddels weer aan. Veel succes & plezier met modereren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Niet zeker of dit het juist topic is, maar zal het eens proberen.

Al een hele tijd terug de mod-status verloren door "foutief gebruik modstatus".
Daar kan ik opzich wel inkomen, want volgens mij had ik een weliswaar ontopic, maar "voor mij" onnozele reactie -1 gegeven.

Ik snap dat daar het moderatie-systeem niet voor bedoeld is en ik zou graag met de komst van Tweakers7 weer mee willen moderaten.

Back in business?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Als ik het mailtje dat je destijds heb gekregen erbij pak waren het een +2 voor Anoniem: 429954 in 'nieuws: Ontwikkelaar ontdekt verborgen panoramamodus in iOS - update', voor Anoniem: 291601 in 'nieuws: Duitse pc-gamers: 'EA's Origin gedraagt zich als spyware'' en een +3 voor 108886 in 'nieuws: Amerikaanse media lovend over iPhone 4S'. Opvallende -1's zie ik juist weer niet tussen jouw moderaties. Heb je reviews: Tweakers.net moderatie faq al doorgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 22:00
Ik ben blijkbaar mn moderatie status verloren en die zou ik graag terug willen. Ik neem me voor mij beter aan de moderatie richtlijnen te houden

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Yep, doorgelezen, volgens mij is de kern van het verhaal: Moderatiesysteem is niet bedoeld voor "Like/Dislike", maar voor Informatief/Trollreacties. (Waarbij die eerste post over panorama-modus natuurlijk WEL een troll/flamebait post is, die terecht op -1 staat)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

The Reeferman schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:28:
Ik ben blijkbaar mn moderatie status verloren en die zou ik graag terug willen. Ik neem me voor mij beter aan de moderatie richtlijnen te houden
Je moderatierechten staan weer aan :)
Jeroenneman schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:05:
[...]

Yep, doorgelezen, volgens mij is de kern van het verhaal: Moderatiesysteem is niet bedoeld voor "Like/Dislike", maar voor Informatief/Trollreacties. (Waarbij die eerste post over panorama-modus natuurlijk WEL een troll/flamebait post is, die terecht op -1 staat)
Idem voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mijn modstatus is eigenlijk al lange tijd uitgeschakeld, maar is in den beginne gebeurd, waardoor ik er nooit gebruik van heb kunnen maken.

Is hier nog iets aan te doen? Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat de reden ervoor was, maar zou graag weer gebruik van willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jouw moderatierechten zijn inderdaad al erg lang geleden uitgeschakeld, in een tijd waarin we nog niet de exacte reden communiceerden of bijhielden.

Je rechten staan nu in elk geval weer aan :) Lees nog wel even reviews: Tweakers.net moderatie faq door.

[ Voor 26% gewijzigd door Cloud op 19-10-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:22:
Jouw moderatierechten zijn inderdaad al erg lang geleden uitgeschakeld, in een tijd waarin we nog niet de exacte reden communiceerden of bijhielden.

Je rechten staan nu in elk geval weer aan :) Lees nog wel even reviews: Tweakers.net moderatie faq door.
Thanks! Ga ik zeker doen, al lees ik hierboven ook al diverse reacties die aangeven waar het voor bedoeld is. Moet goedkomen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2021
Ik kan sinds vandaag ook niet meer modereren, wil graag weer kunnen modereren.

Hoewel ik geen email of uitleg daarover heb gekregen (bug in tweakers 7 ?) neem ik aan dat ik wat te emotioneel ben gaan modereren door de ergering die ik van de nieuwe website ondervind.

Ik heb het moderatie faq topic inmiddels doorgenomen.

(toevoeging , mijn status staat inderdaad gewoon op actief)

[ Voor 8% gewijzigd door Martin11 op 24-10-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 10:12
In mijn profiel staat mijn modstatus gewoon op actief, maar ik merk net dat ik niet meer kan modden?
Kan dit aan een custom CSS/tweakers 7 liggen?

Zou niet weten wat ik anders verkeerd heb gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 12-06 20:24

Herman

FP ProMod
Je moderatierechten zijn niet uitgeschakeld dus je zou in principe moeten kunnen modden. Ik hoor links en rechts vaker dat modden zo nu en dan wat lastig gaat sinds de nieuwe lay out. Wellicht straks nog even opnieuw proberen? Anders kun je een topic openen in LD :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-06 11:32
Mijn modrechten zijn sinds vandaga zo te zien ook uitgeschakeld, geen idee waarom want ik heb niets gehoord of gezien, en ik heb me voor mijn gevoel echt aan de regels gehouden en mod zo veel mogelijk op een normale manier, ik begrijp dus niet wat ik heb fout gedaan (dit zou ik graag via DM willen horen want als ik het nu nog fout doe wil ik wel eens weten wat ik dan fout heb gedaan)
Ik mod echt ter goeder trouw...

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Laatst online: 10-06 19:18

wph

Mijn post is eigenlijk ongeveer hetzelfde als hierboven, mijn rechten staan sinds vandaag? uit. Ik heb geen mail of DM hierover ontvangen terwijl ik me naar mijn idee de laatste tijd vrij constructief heb gedragen op de frontpage met zinvolle reacties. Maar mochten jullie me van het tegendeel kunnen overtuigen, dan hoor ik dat graag via mail of DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Is gewoon een bug in het systeem. ok ProMods en PowerMods hebben hier last van gehad. Als het goed is moet alles weer gewoon werken.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 10:12
k1n8fisher schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:10:
Is gewoon een bug in het systeem. ok ProMods en PowerMods hebben hier last van gehad. Als het goed is moet alles weer gewoon werken.
Nope, doet het niet helaas... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-06 11:32
Ook bij mij doet hij het niet, dus ik wacht het wel even af, het is geen kwestie van leven of dood, maar omdat ik een keer eerder op de vingers getikt ben had ik nu zoiets van "ik hou me toch aan de regels??"

Mocht het over een dag of 2 nog niet werken en ik geen bericht hebben gekregen over wat ik heb fout gedaan dan trek ik wel weer aan de bel

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Nee, het werkt nog niet goed. Ik zelf heb er namelijk ook last van, kan geen +/-1,2 of 3 geven op de FB, terwijl hier ook alles gewoon aanstaat.

Ik zal eens even in LD neuzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-06 10:55

Yucko

One clown to rule them all !

Mooi, dacht dat aan mij lag en dat ik weer een boos mailtje van een PowerMOD had gemist :o

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Voor alle duidelijkheid; [BUG] Moderen FP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286841

Als je van de ene op de andere dag niet meer kan modden, en de reden daarvan wilt weten, waar kan ik dat zien ?

Ik lees net dat het een bug is .... 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 286841 op 23-10-2012 23:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Jouw rechten staan gewoon aan, dus jij hebt ook last van bovenstaande bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286841

Dirk schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:04:
Jouw rechten staan gewoon aan, dus jij hebt ook last van bovenstaande bug.
ok thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Kan iemand dit soort taalgebruik even een halt toeroepen?

Boos zijn en bot reageren is prima, maar zo'n reactie past hier niet....

Anoniem: 392131 in 'nieuws: Brein wint rechtszaak van hoster Xsnetworks'

edit: Ik kom hier al jaren, maar hoort je dit hier te melden trouwens?? :?

edit 2: Nog als spotlight door iemand gemod ook. bah....onbegrijpelijk

[ Voor 21% gewijzigd door albino71 op 24-10-2012 15:37 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nee dat hoort eigenlijk niet hier. Melden mag wat mij betreft (ondanks de titel) in Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only* of anders in Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI :)

Overigens heb ik de betreffende reactie weggegooid, dat soort troep hoort hier absoluut niet thuis inderdaad :r

[ Voor 20% gewijzigd door Cloud op 24-10-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ok thx. Dan ga ik even lekker crossposten :)

En thx voor het verwijderen!

[ Voor 26% gewijzigd door albino71 op 24-10-2012 15:46 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexxon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-03 16:33
Goedendag,

Sinds een aantal maanden kan ik niet meer moderen wegens misbruik, wat geheel terecht was.
Ik vroeg me alleen af hoe lang het duurt alvorens deze rechten weer toegekend worden.
Of heb ik levenslang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Hmm, zo te zien ben ik de mail vergeten die er nog achteraan moet komen :+ De ban is in principe levenslang, maar wel flexibel. Wanneer je aangeeft te begrijpen waarom de rechten zijn afgenomen en eventueel de FAQ nog even doorkijkt (reviews: Tweakers.net moderatie faq) dan worden de rechten weer aan gezet.

Even generieke tekst :)
Het moderatiesysteem werkt op basis van inhoud en niet mening (eens/oneens). Ongewenste reacties (flames en dergelijke) behoren geen hogere moderatie te krijgen, terwijl daartegenover nette reacties geen -1 waard zijn. Wat wel eens mis gaat is het zogenaamde strategische stemmen (zie reviews: Tweakers.net moderatie faq).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexxon
  • Laatst online: 04-03 16:33
Bedankt voor je reactie.

Ik heb de betreffende stukken inderdaad nog even doorgelezen.
Ik heb ook nooit geklaagd over het feit dat mijn rechten ingenomen zijn destijds, zoals ik al aangaf was dat terecht. Het was inderdaad een kwestie van 'strategisch stemmen'.
Soms is het nou eenmaal frustrerend dat een duidelijk 'ongewenste' reactie (volgens de regels van het mod-systeem) toch bakken met +2's krijgt.
Dat rechtvaardigt een dergelijke startegische stem natuurlijk niet, dat besef ik me wel degelijk.
Daarbij lees ik zo nu en dan het mismoderatie topic op het forum, dat heeft vooral duidelijk gemaakt dat de boel in de gaten gehouden wordt en dat een strategische stem eigenlijk helemaal niet nodig is.

Ik laat verder aan jullie over of ik deze rechten verdien of niet.
Niet dat ik veel keus heb overigens.

[ Voor 38% gewijzigd door Vexxon op 05-11-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Foutje moet kunnen -> rechten geactiveerd. We begrijpen ook dat voor nieuwe gebruikers niet alles meteen duidelijk is met betrekking tot het moderatiesysteem. Op andere sites werkt het vaak net wat anders.

Veel plezier :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Kan het trouwens zijn dat ik sinds de omzet naar V7 niet meer kan modden?

Hij was een keer uitgezet na mijn mod gedrag. (lang geleden). Na het lief gevraagd te hebben en toe te hebben gezegd me aan de richtlijnen (de faq hier een paar posts boven) te houden was deze weer geactiveerd. Nu mod ik niet echt meer danig veel maar sinds de omzet naar V7 staat hij weer uit. Kan het ook inactiviteit zijn? Heb de afgelopen 3 maanden niet tot minimaal gemod.

Heb ook geen melding meer gehad dat hij gedeactiveerd was, wat tweakers toch wel altijd doet?

[ Voor 15% gewijzigd door Postius op 19-11-2012 20:02 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 12-06 20:24

Herman

FP ProMod
Volgens mij zijn je moderatierechten één keer uitgeschakeld vanwege modmisbruik, daarna zijn deze bij mijn weten ook niet meer geactiveerd. Van die deactivatie heb je een mailtje gehad, dat was op 20 juni van dit jaar :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Herman schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:12:
Volgens mij zijn je moderatierechten één keer uitgeschakeld vanwege modmisbruik, daarna zijn deze bij mijn weten ook niet meer geactiveerd. Van die deactivatie heb je een mailtje gehad, dat was op 20 juni van dit jaar :)
Ik heb destijds, ongeveer een week daarna in het moddereteer topic gevraagd of mijn rechten weer aankonden etc. Dit is toen toegezegd dat deze geactiveerd zouden worden, ik begrijp dat dit gedeelte dus nooit is gebeurd?

Kunnen mijn rechten dan nu weer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Nee, met jouw opstelling gaan jouw modrechten niet weer aan. Wat jij hierboven stelt is onwaar en ziet eruit als bewuste misleiding terwijl jouw eerdere 'verzoek' nou ook niet was om over naar huis te schrijven. Ook in jouw verdere gedrag op het forum en op de frontpage zie ik geen enkele aanleiding te vertrouwen op jouw goede wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Dirk schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:37:
Nee, met jouw opstelling gaan jouw modrechten niet weer aan. Wat jij hierboven stelt is onwaar en ziet eruit als bewuste misleiding terwijl jouw eerdere 'verzoek' nou ook niet was om over naar huis te schrijven. Ook in jouw verdere gedrag op het forum en op de frontpage zie ik geen enkele aanleiding te vertrouwen op jouw goede wil.
Op de frontpage post ik vrij normale dingen dus hoezo dit er bij gehaald wordt? Een enkele reactie zal misschien redelijk rant-erig zijn maar de meerderheid van mijn frontpage posts zijn gewoon normaal on-topic en inhoudelijk. Zoveel maak ik er ook niet eens, dus hoezo je dat erbij haalt is me een raadsel.

En met die verwijzing, dat klopt maar als je +/- 5 tot 10 posts verder had gelezen was je dit ook tegen gekomen:

Postius in "Modstatus klachtenloket"
Cloud in "Modstatus klachtenloket"

(ik zelf kon het zo snel niet meer vinden dus in ieder geval bedankt daarvoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Aangezien dit nogal persoonlijk wordt, ga ik even per DM reageren op je.

Anoniem: 28912

Na 11 jaar en de relatief saaie nachtdiensten die ik als operator tegenwoordig moet draaien, ben ik toch weer eens gaan kijken naar tweaker artikelen en de reacties eronder.
(Ik had eerder de community al opgegeven en gebruikte tweakers eigenlijk primair voor zijn pricewatch feature.)

Nu ben ik dus ook de moderator feature ingedoken en maakte in het begin gelijk de fout 'strategisch te stemmen' op fanboy achtige reacties. Nu had ik na de initiële mail begrepen dat -1 en +3 scores waren die je niet snel mocht geven.

Nu heb ik me daar zo veel mogelijk aan gehouden, maar kennelijk is de manier hoe ik mijn 0,1 en 2 scores uitdeelden ook niet goed. De omgangsvorm lijkt leidend te zijn voor moderaties en daarna dat je op de mediaan van de andere reacties ligt. Ik heb juist afwijkend van de mediaan gestemt op constateringen van onwaarheden. Dit is dus ook na het bestuderen van de FAQ en ook deze threads helemaal niet de bedoeling.

Samenvattend: Het moderatiesysteem lijkt te bewerkstelligen:
- Dat de toon van de reacties zo net mogelijk blijft.
- Niets tegen misinformatie, fouten en onwaarheden.
- een indirecte censuurvorm door moderators die van de mediaan afwijken te ontrechten.

Gezien de tijd en moeite die er in stak om sommige onwaarheden te onderzoeken en daarop te beoordelen, zit ik niet zo te wachten op moderatierechten terug te krijgen. Ik denk terug te keren naar mijn initiële instelling en dat iemand met mijn achtergrond, papieren en ervaring zijn tijd beter kan besteden in andere sites/fora.

Echter, de grote vraag die bij mij blijft hangen. "Wat is het nut van dit moderatie systeem?"

Dit is me ook niet echt duidelijk gemaakt in het nette mailtje dat ik van de moderator ontving.
Is het echt de samenvatting die ik boven geef?

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Als ik jouw moderaties doorkijk zie ik vooral een heleboel opvallende +2 moderaties, waardoor het er toch sterk op lijkt dat jij voor je strategische moderaties van de +3 op de +2 bent overgestapt. Ik zie maar weinig reacties die jij te laag zou hebben gemodereerd. Overigens is het de bedoeling dat onjuiste reacties op 0 (irrelevant) terechtkomen, ongewenst zijn ze niet. Reacties met een agressieve of anderszins onvriendelijke of opruiende toon horen inderdaad weer wel op -1, iets waar jij vaak vanaf lijkt te wijken.

Beste Dirk,

Dank je voor het reageren. Ja, inderdaad. Gezien ik altijd tussen technische mensen werk, ben ik ondertussen wel wat contactgestoorden gewend geraakt. Nu is niet elke technicicontact gestoord, maar je komt wel de excessen tegen. Inhoud woog ik zwaarder dan vorm in mijn moderaties. Kennelijk is dit niet de bedoeling en is toon en vorm belangrijker. Zie ook mijn eerste punt van mijn genoemde samenvatting.

Foutieve posts (onjuiste feiten) gaf ik doorgaans een 0 en alleen ad hominem, flamebaits, kansloze one-liners kregen alleen nog een -1.

Voorts zag ik dat soms ernstig correcte posts (ook op inhoud trouwens) zwaar gedownmod werden, terwijl ik juist die het lezen waard vond. Ik week dus opzettelijk iets af van de mediaan. Kennelijk is +2 ook nog een vorm van "strategisch" stemmen. Of mag je alleen 0 en +1 modden of erger alleen modden op dezelfde score die er staat?

Moderators ontrechten die afwijken van de mediaan is een vorm van indirecte censuur.

Voorts krijg je dat bij elke productgerelateerde discussie de fanboys de boventoon voeren, want zij zijn het immers roerend met elkaar eens. Grappig om vervolgens te zien dat andere moderators in een andere discussie dit verfoeilijken, terwijl hun beleid daarop aanspoort.

Mijn originele vraag blijft dan nog steeds onbeantwoord "Wat is het nut van het moderatiesysteem?"

Moderators zelf lijken er ook niet over eens te raken of het nu op vorm of inhoud is.

Ik had onderling met de moderator die mij rechten ontnam kunnen gaan discussiëren, maar ik vond dat niet de plek voor de discussie over verbouwde statistiek en indirecte censuur.

Het doet me denken aan die mop over die statisticus die altijd een bom meenam op het vliegtuig omdat hij wist dat de kans dat er 2 bommen op een vliegtuig zouden zitten, extreem klein is. :-)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 28912 op 22-11-2012 23:47 . Reden: grammaticale optimalisatie ]

• TheCapK

TheCapK

In principe wordt er op relevantie van de inhoud gemod. (zie de ModFAQ) Vorm telt alleen mee als deze de post moeilijk of onleesbaar maakt.
Een reactie die wat toevoegt aan het artikel krijgt zo een +2 en een reactie die iedereen zou moeten lezen vanwege de toegevoegde waarde aan het artikel zelfs een +3. Wat wel over het artikel gaat maar niet per se de moeite waard is is on-topic en dus een +1.
De laatste twee moderatiescores wijzen dan zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venator
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:42
Geen idee waarom mijn modstatus op Uit staat, maar mag deze weer aan? Als er een reden voor is hoor ik dat natuurlijk ook graag (DM is prima, scheelt weer wat vervuiling :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Jij hebt ruim vier jaar geleden de maximale score gegeven aan reacties die dat totaal niet waard waren. Indertijd werden er nog geen mailtjes gestuurd wanneer de modrechten uitgeschakeld werden, maar dat was de reden.

Als je reviews: Tweakers.net moderatie faq doorneemt en je belooft je aan die richtlijnen te houden, dan kunnen jouw modrechten weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venator
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:42
Dat zal vast niet verschrikkelijk bewust geweest zijn dan, het zegt mij eerlijk gezegd niets. Maar dat zegt wellicht meer iets over mijn geheugen ;) Vanmiddag de FAQ doorgelezen, richtlijnen zijn duidelijk genoeg en geen probleem. Begin wel voorzichtig als het weer mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Done :)

☻/
/▌
/ \

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

• TheCapK

TheCapK

Anoniem: 195780 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:42:
nieuws: VVD en PvdA: tonen aankoopbon bij online-doorverkoop verplichten

Ik kan niet anders dan constateren dan dat er in dit topic enkele Tweakers treurig bezig zijn met misbruik van hun modrechten.
Zij downmodden in wat een persoonlijke vendetta lijkt, alles wat hen niet goed uitkomt, ongeacht de onderbouwing van de poster of dat het on-topic reacties betreft.
Het heeft er alle schijn van dat het louter om afwijkende meningen gaat.
Die mogen volgens de geldende moderatie richtlijnen volgens mij niet in die hoeveelheid met min-1 gedownmod worden als ik goed lees.
Graag in het mismodtopic i.p.v. hier.

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-06 12:47
Zou voor mij de moderatie status weer aan kunnen? Ik ben me zeker bewust dat ik voorheen misschien iets ''te'' strategisch aan het stemmen was. Ik heb de FAQ e.d. al doorgelezen inclusief bijhorende topics. ;)

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Staat weer aan :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viegie
  • Laatst online: 01-02-2024
Zou de moderatiestatus voor mij weer aankunnen? Volgens mij staat deze al redelijk lang op non-actief (ben niet zo'n fervente commenter...) Na het lezen van andere reacties hierboven en de ModFAQ begrijp ik dat ik inderdaad strategisch aan het stemmen was. Een nieuw jaar, een nieuw begin? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Sunday 06 May 2012 18:19
Kan inderdaad weer aan :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viegie
  • Laatst online: 01-02-2024
Ok :) Is het mogelijk dat mijn moderatiestatus nog niet aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Denk dat ik 'submit' vergeten was, nu wel :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Laatst online: 28-05 12:20
waarschuwing moderaties

ik begrijp wat ik fout deed dingen waar ik het mee eens was kregen +3 wat ze dus niet verdienen

mijn excuses (of sorry) hier voor, was niet zo bedoelt

groet, snowD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geen probleem :) Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Onlangs zijn mijn moderatierechten uitgeschakeld. Ik vind dat ik vrij normaal heb beoordeeld, en ik modereer op andere websites met veel plezier (b.v. Stack Exchange); maar dat is verder prima zo, blijkbaar is dit voor mij te hoog gegrepen of zoiets...ik vind het wel een beetje onprettig dat woorden als "waarschuwing negeren" e.d. worden gebruikt; en het geheel voelt als een soort gunst die verleend is, en die wegens het schenden van normen ontnomen wordt, bij wijze van straf. Nu loop ik op Tweakers rond met een bittere nasmaak van dit gebeuren. Eerder had ik juist het positieve gevoel dat ik de site hielp door reacties te beoordelen, en ik kreeg opeens boost-punten; en nu ben ik zomaar ineens ontevreden en een beetje vernederd. Dat is jammer, en hier hebben vast meer mensen last van. Dat wou ik even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:19

Neus

www.zenaconsult.com

Hallo allemaal ! Schaamteloze copy-paste van Viegie: zou de moderatiestatus ook voor mij weer aankunnen? Heb geleerd van mijn fouten en zou graag weer actief mee willen lezen / commenteren!
Bedankt!

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Neus, jouw modrechten zijn 4 jaar geleden uitgezet, jij mag het opnieuw proberen.

Cerberus_tm, als ik de moderaties bekijk die jij hebt gedaan, vraag ik me af of jij wel eens reviews: Tweakers.net moderatie faq hebt doorgenomen. Er zit wel een bepaalde nuance in de scores die jij geeft, maar niet die nuance die wij verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:19

Neus

www.zenaconsult.com

Bedankt Dirk; ik zal voorzichtig met mijn moderatie zijn!

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cerberus_tm schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:51:
Onlangs zijn mijn moderatierechten uitgeschakeld. Ik vind dat ik vrij normaal heb beoordeeld, en ik modereer op andere websites met veel plezier (b.v. Stack Exchange); maar dat is verder prima zo, blijkbaar is dit voor mij te hoog gegrepen of zoiets...ik vind het wel een beetje onprettig dat woorden als "waarschuwing negeren" e.d. worden gebruikt; en het geheel voelt als een soort gunst die verleend is, en die wegens het schenden van normen ontnomen wordt, bij wijze van straf. Nu loop ik op Tweakers rond met een bittere nasmaak van dit gebeuren. Eerder had ik juist het positieve gevoel dat ik de site hielp door reacties te beoordelen, en ik kreeg opeens boost-punten; en nu ben ik zomaar ineens ontevreden en een beetje vernederd. Dat is jammer, en hier hebben vast meer mensen last van. Dat wou ik even kwijt.
Ik herken dit verhaal een beetje. Ik liep mensen te downmodden die geen feitenchecks hadden gedaan en geschiedvervalsing aan het plegen waren. Ze liepen gewoon wat kletsverhalen neer te kalkken zonder bronnen ter referentie. In het begin begreep ik de waarschuwingen niet helemaal en dacht ik dat er op inhoud gemoddereerd werd. Toen kwam ik tot de conclusie dat vorm en toon belangrijker waren, maar dit is slechts deels het geval. Volgens mij zit het ergens in het midden.

Je moet vooral ergens een voorkeur voor hebben en niet afwijken van de mediaan wat betreft je moderaties.
Mijn moderatierechten wil ik niet terug. Ik besteed mijn tijd liever nuttiger zoals aan het behalen van extra certificeringen in mijn meer rustigere uurtjes. Tenzij ze zouden gaan betalen voor het moderen, dan zou ik het overwegen. Beste tip, die ik kan geven is om je filter op -1 te zetten, zodat je ook de betere reacties kan zien. De fanboys genereren nogal wat ruis. Wat betreft zelf kunnen modereren, daar zijn serieuzere sites voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Anoniem: 28912 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:20:
[...]

Ik herken dit verhaal een beetje. Ik liep mensen te downmodden die geen feitenchecks hadden gedaan en geschiedvervalsing aan het plegen waren. Ze liepen gewoon wat kletsverhalen neer te kalkken zonder bronnen ter referentie. In het begin begreep ik de waarschuwingen niet helemaal en dacht ik dat er op inhoud gemoddereerd werd. Toen kwam ik tot de conclusie dat vorm en toon belangrijker waren, maar dit is slechts deels het geval. Volgens mij zit het ergens in het midden.

Je moet vooral ergens een voorkeur voor hebben en niet afwijken van de mediaan wat betreft je moderaties.
Mijn moderatierechten wil ik niet terug. Ik besteed mijn tijd liever nuttiger zoals aan het behalen van extra certificeringen in mijn meer rustigere uurtjes. Tenzij ze zouden gaan betalen voor het moderen, dan zou ik het overwegen. Beste tip, die ik kan geven is om je filter op -1 te zetten, zodat je ook de betere reacties kan zien. De fanboys genereren nogal wat ruis. Wat betreft zelf kunnen modereren, daar zijn serieuzere sites voor.
Ja, als de functie aanstaat is het een soort van logische handeling, maar verder het is niet alsof er een voordeel aan zit voor het beoordelend individu, dus ik vind het prima zo. Begrijp alleen niet waarom ze het op deze manier aanpakken. Wat betreft die filters, ja dat kan wel handig zijn. Alleen soms is het wel prettig om de discussielijn te kunnen volgen. Wat betreft hun theorie over hoe je geacht wordt te beoordelen, dat heb ik nooit erg helder of houdbaar gevonden (überhaupt een specifieke stijl verwachten van vrijwilligers), maar goed, ze proberen ook wat. Verder altijd een prima site.

[ Voor 7% gewijzigd door Cerberus_tm op 17-01-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Wat wij willen is de FP en beetje op niveau houden. Hier alleen door een select groepje mensen modrechten voor geven zorgt voor een onevenredige workload voor die mensen. Betaalde mensen dit laten doen is te duur voor wat het oplevert.
Een hoop vrijwilligers kunnen hier heel goed in meewerken aan een goed leesbare FP.
Dat er bepaalde regels zijn is meer om het leesbaar/leefbaar te houden voor de meeste mensen en niet tot het niveau van een Fok of geenstijl af te zakken.
Hierbij willen we dan ook graag dat de reacties die wat toevoegen leesbaar zijn voor iedereen (positief niveau) en gescheld e.d. verwijderd worden (negatief niveau).
Helaas zijn er altijd mensen die naar hun eigen mening kijken en dus a la Youtube of Facebook + is Like en - is dislike modden.
Waar je naar moet kijken is puur of de reactie wat toevoegt (+2 en +3), on-topic is (+1) off-topic/irrelevant is (0) of beledigend/flamend/trollend is (-1) voor andere mensen.
Dat zijn grofweg de criteria. Als je daar naar kijkt en niet naar je eigen mening dan is dit modsysteem eigenlijk heel logisch en zelfs te verkiezen boven een like/dislike systeem.

En ja: ik ben ook gewoon vrijwilliger (weliswaar met wat meer mogelijkheden dan anderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:21

painkill

Pain(k)(ill)

Hoe kan het dat mijn boostpunten ineens allemaal weg zijn?
Ik had er een stuk of 50. Gisteren even een stuk of 10 gebruikt, maar nu zijn ze allemaal weg?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthias098
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-02 08:41
Ik heb hetzelfde aan de hand, mijn boostpunten zijn ook ineens verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Laatst online: 12-06 17:50

Tribits

Onkruid vergaat niet

Probleem met verdwenen boostpunten doet zich zojuist ook hier voor. Is het voor jullie te achterhalen hoeveel punten ik had? Weet het zelf nog bij benadering maar het waren er in ieder geval aardig wat.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.