CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
psst... in de startpost (1e pagina) staan onderaan een aantal links. (meesterlijke review) De allereerste is jouw url.Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:53:
ik was aan het surfen op internet op zoek naar een comic op google en kwam
verbazingwekkend op een forum waar iemand een Xperia X1 in handen heeft en een review heeft gemaakt met behulp van wat mooie dames
en als het al gepost is sorry, heb me geregistreerd omdat ik dit ff wou melden.
Ben het hele verhaal al een aantal weken aan het volgen hier op het forum xD. Duidelijk niks te doen
moet dat ding hebben!
http://www.bengalboy.com/...107&start=0#forumpost6723
toch bedankt, ik waardeer het altijd wel als mensen meedenken
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
oh lolppaddo schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:06:
[...]
psst... in de startpost (1e pagina) staan onderaan een aantal links. (meesterlijke review) De allereerste is jouw url.![]()
toch bedankt, ik waardeer het altijd wel als mensen meedenken
nevermind dan
Ontkennen = geen nieuws toch?
De geruchten gingen vorige week al. Sony-Ericsson-HTC, dat is een hele mond vol. HTCSE of SEHTC kan ik ook niet echt iets van maken.
Ik denk vanuit strategisch oogpunt best plausibel. HTC merk voor professionele markt. SE voor de consument. We zullen zien.
PSN: Shiver23
Nou, hopen dat dit niet klopt. Om nou tot de kerst te moeten wachten voor een nieuwe mobiel gaat mij toch wat te ver...Zitat von Rochus
Habe bei den News von WinFuture , vom 29.05.2008, soeben folgende Meldung gefunden:
Zuletzt war von einer Einführung Anfang der zweiten Jahreshälfte die Rede. Jetzt hat Sony Ericsson während einer Veranstaltung für Kapitalanleger bestätigt, dass das "Xperia X1" genannte Gerät erst im vierten Quartal 2008 auf den Markt kommen soll. Wahrscheinlich strebt man einen Start rechtzeitig vor dem Weihnachtsgeschäft an.
September scheint somit nun wirklich gegessen...
[BRON]
En nog een review van het duitstalige CNET. In deze test gaan ze nog uit van een release in juni! (stelletje optimisten)
[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 07-06-2008 13:49 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Lees de topicwaarschuwing nog eens door
[ Voor 86% gewijzigd door pven op 07-06-2008 23:32 ]
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Hm ja hoe betrouwbaar is zo'n uitspraak?ppaddo schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:39:
Nou, hopen dat dit niet klopt. Om nou tot de kerst te moeten wachten voor een nieuwe mobiel gaat mij toch wat te ver...
Ik ben namelijk nog even wezen rondspeuren in de stad. En inmiddels staat hij bij Tfortelecom ook in het systeem en evenals bij belcompany wordt het ook hier oktober. Uiteindelijk komt zo'n telefoon dan pas een paar weken later dus ze vertelden me zowieso te moeten rekenen op november

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 16:20 ]
Dan kan ik alvast een screenprotector bestellen
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3795
Misschien handiger om eerst het toestel af te wachten, aangezien er nog geen releasedate voor staat...PolluxDKB schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:36:
Het scherm, is dat 3,0 inch precies?
Honesty is the best policy, but insanity is a better defense
Verwijderd
Haha soow jij hebt er zin in. Maar ik zou inderdaad ook even wachten. Voor hetzelfde geld komt de X1 pas in februari ga jij daar op wachten?PolluxDKB schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:36:
Het scherm, is dat 3,0 inch precies?
Verwijderd
Ik denk dat ze nu wel haast moeten gaan maken met de X1.
Echt oerstom. Dat ding vol trots presenteren op het WMC maar ondertussen nog geen idee hebbend wat er nog allemaal aan moet gebeuren.Over de handelssnelheid valt ook wel wat te zeggen want inmiddels zijn we maanden verder en er is nog steeds niets bekend over prijs/releasdatum. Ook blijft het verdacht stil omtrent nieuwsberichten (welke?) Duidt er waarschijnlijk gewoon op dat ze nog lang niet klaar zijn met de ontwikkelingen.
Van een telefoon als de touch pro is pas net bekend dat hij er gaat komen maar een paar weken later wordt er meteen alle nodige informatie bijgegeven.
De conclusie is dat al de concurrentie SE al voor is en dat waarschijnlijk niemand tot eind 2008/begin 2009 op de X1 gaat wachten(behalve ik ben zo gek, maar dit toestel is gewoon te mooi!)
Wat mij betreft zijn ze aan het slapen bij SE of ze zijn in het geheim heel hard bezig en klappen straks in augustus/september de X1 alsnog keihard op de markt...
Het blijft vooralsnog alleen maar gissen...
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 15:36 ]
Ik wilde eerst de diamond, maar nu ik weet dat mijn contract pas begin oktober afloopt bij tele2 heb ik nog even. De XPERIA is met zijn 3.5mm jack wel ideaal en dat maakt het wachten voor mij wel te doen. Desnoods nog een tijdje een prepaid kopen voor nummerbehoud.
Maar echt slim van SE is het niet te noemen terwijl het zo'n compleet toestel is. In mijn ogen is dit de eerste smartphone die je echt fatsoenlijk als MP3 kan gebruiken omdat de audio waarschijnlijk van Sony komt (zie ook de copyright gedoe op de SE site omtrend Sony's MegaBass) en het dus een echte 3.5mm jack heeft.
De rest mist het toch aan professionaliteit aan die kant. Of geen 3.5mm jack (of niet eens de optie), geen goede kwaliteit/opties zodat het meer iets voor onderweg is in plaats van echt kunnen genieten. De iPhone is bij mij geen optie vanwege zijn geslotenheid.
SE is altijd langzaam met het software gedeelte van de telefoon en dat is wel jammer.
Verwijderd
Doel je nou op mij? Ik zou wel wachten ja, maar dat heeft meer te maken dat mijn abbonement pas eind februari verloopt. Bij KPN kun je 4 maanden vantevoren een nieuwe telefoon nemen dus dit komt op week 43 (eind oktober dus) dat ik een nieuwe kan uitzoeken. Als het nu al was afgelopen weet ik niet of ik ook gewacht had...Xof schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:45:
Jij zou dus als de Touch pro in augustus uitkomt en de X1 in bijv. februari gaan blijven wachten op de X1? Hoe mooi de X1 ook is, de Touch pro is ook supermooi dan ga ik toch echt voor de Touch pro.
SE is altijd langzaam met het software gedeelte van de telefoon en dat is wel jammer.
Dan is het voor jou idd wel logischer om te wachten ja.
Het grote voordeel van de X1 boven de HTC Touch Pro is toch wel het grotere scherm. Dat zou voor mij de reden zijn voor de X1, maar nu ik vaker naar het design van de HTC kijk is die toch wel mooier denk ik. (maarja het moet geen gladde materiaal zijn wat krast)
Edit: @GENETX: Daar heb je helemaal gelijk in ja.. dat is het grote voordeel van de X1 boven alle Smartphone's. Ik heb nog een W950i en dat geluid is echt superieur te noemen in vergelijking met alle andere telefoons. Zelfs beter dan de meeste mp3 spelers die ik gehoord heb.
[ Voor 23% gewijzigd door Xof op 11-06-2008 16:15 ]
Lijkt me sterk dat dat hier ook een probleem zal vormen, aangezien er gewoon WM 6.1 op staat.Xof schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:45:
edit:
ik zie op de belcompany site ineens dit staan:
SonyEricsson Xperia X1
Uitbreidbaar met Memorystick Micro M2
Is dit weer typisch een gevalletje van slechte informatie?
[ Voor 25% gewijzigd door bóòbó op 11-06-2008 21:48 ]
Ja maar daar ligt het probleem niet, het probleem zit hem meer in de aanpassing daarvan. Dus MP3 speler, fancy stuff etc.PolluxDKB schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:43:
[...]
Lijkt me sterk dat dat hier ook een probleem zal vormen, aangezien er gewoon WM 6.1 op staat.
edit:
ik zie op de belcompany site ineens dit staan:
SonyEricsson Xperia X1
Uitbreidbaar met Memorystick Micro M2
Is dit weer typisch een gevalletje van slechte informatie?
Zelfde als met de UIQ telefoons, UIQ zelf is er dan al, maar ze passen het dan alleen aan hun eigen wensen aan en dat duurt dus lang.
Je kunt beter de whitepapers geloven dan Belcompany
Niet vreemd, ze laten de smartphone immers bouwen door HTC, die niet Memorystick gebruikt en ook niet de standaard audioconnector.LordLynx schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:47:
Ik vind het eigenlijk wel een vreemde actie dat Sony van hun eigen geheugensoort zou afstappen voor deze telefoon......
Het is alleen maar positief: MicroSD is goedkoper bijv.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ik vind eigenlijk geen enkele audioconnector zo 'de standaard' als de 3.5mm-plug...XanderDrake schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:21:
[...]
Niet vreemd, ze laten de smartphone immers bouwen door HTC, die niet Memorystick gebruikt en ook niet de standaard audioconnector.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik bedoelde de SE audioconnector. De 3,5mm is natuurlijk dé standaard jaThe Zep Man schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:53:
Ik vind eigenlijk geen enkele audioconnector zo 'de standaard' als de 3.5mm-plug...
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
BTW, ik had deze video nog niet gezien
Edit, nu ik er zo over nadenk vindt ik een knopje eigenlijk wel prettig. Het duurt toch een tijd bij WM om je beeld te draaien en dat kan best frustrerend zijn in bepaalde momenten waar het per ongeluk gebeurt.
[ Voor 35% gewijzigd door GENETX op 14-06-2008 13:28 ]
Rond de 1 minuut zie je toch echt vrij duidelijk, al is het een 3D animatie, dat het beeld wel kantelt hoor.Wicked_Wy schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 02:32:
In deze video (http://www.myvideo.nl/watch/3891751) is duidelijk te zien dat het scherm van de X1 niet automatisch meedraaid als je het toestel kantelt... Hieruit haal ik dat de X1 geen *blabla*meter heeft, kweet nie meer wat de juiste benaming is...
BTW, ik had deze video nog niet gezien
Maar bij 1.53min dan weer niet...PolluxDKB schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:16:
[...]
Rond de 1 minuut zie je toch echt vrij duidelijk, al is het een 3D animatie, dat het beeld wel kantelt hoor.
bron: http://www.nieuwemobiel.n...son-Xperia-X1-bekend.htmlHet is bekend wanneer Sony Ericsson's eerste smartphone onder Windows Mobile, de X1, in de winkel ligt. En dat niet alleen, de prijs van de Xperia met zijn unieke slide-mechanisme is ook bekend!
Ben aanbiedingMet Ben het eerste jaar nu nog voordeliger bellen & smsen!
De aankondiging van de Xperia X1 vond plaats in Barcelona begin dit jaar. Groot was de verrassing dat deze smartphone draaide onder Windows Mobile! Inmiddels hebben we daar al een tijdje aan kunnen wennen en we zien steeds meer uit dat dit toestel in de winkel komt.
Vandaag troffen we de Xperia X1 aan in een bekende Nederlandse webshop. Hieruit blijkt dat de Xperia X1 in augustus in de winkel terecht komt tegen een verwachtte losse verkoopprijs van rond de 750 euro. En dat is best stevig, vooral als je bedenkt dat concurrenten als de E-ten Glofiish M810 en de HTC Touch Diamond ongeveer 300 euro minder kosten! Daar staat dan wel weer tegenover dat je een high-end Windows Mobile 6.1 smartphone in huis haalt met een uniek slider-mechanisme en een gigantisch WVGA beeldscherm van 800 x 480 pixels!
Nieuw kleurtje
Overigens werd ook bekend dat de X1 ook een nieuw kleurtje krijgt naast het al bekende zwart; zilver.
Oftewel prijzig, zeer prijzig.
[ Voor 4% gewijzigd door Dreamer op 14-06-2008 19:10 ]
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Hoe betrouwbaar is die site?
het plaatje is trouwens ook wel post-waardig:

Ik ga voor de zwarte

[ Voor 64% gewijzigd door bóòbó op 14-06-2008 19:56 ]
Helaas vind ik de HTC Touch Diamond extreem lelijk aan de achterkant met een verschrikkelijke vingerafdruk-magneet-cover aan de voorkant, dus dat is ook geen optie.
Dan maar weer naar een W880i-achtige (klein, licht, mooi design, lange accutijd) telefoon kijken.
Ik ben toch malle pietje niet!
Dat klopt niet. We hebben nu uberhaupt maar 1 aanbieder volgens mij. Als ik bij gsmweb kijk kan ik voor zo'n 25 euro per maand incl internet voor 2 jaar lang een HTC Touch Diamond krijgen. Die kost me dan dus 600 euro in totaal. Als los kost ie dus zo'n 450 euro dus ik zou dan 150 meer betalen. Alleen al het internet over die 2 jaar is al meer dan die 150 euro. Dan krijg ik ook nog belminuten. Nee een abbo is wel goedkoper als je het geheel ziet.MooDyBLueS schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:05:
Ouch... het is een wel zeer prijzig toestel. En om nu te wachten tot hij januari/februari misschien voor € 500 te verkrijgen is, dat zie ik niet zitten. De korting die je bij abonnementen tegenwoordig krijgt is dusdanig weinig dat een Sim Only in alle gevallen voordeliger is.
750 vindt ik niet eens zo raar voor dit mobieltje. De HTC Touch Pro zal ook wel dichter in de buurt komen. Dan heeft deze dus ene groter scherm en voor mij heel belangrijk een goede audio functie. Die laatste is voor mij persoonlijk 200 euro waard. 100 euro voor het toetsenbordje en de hogere resolutie vindt ik normaal
Kortom, kom maar op met die X1
Bij een KPN 20 2 jaar abbo was hij gratis. Dus een mobiel dat 250 euro duurder is, ach, dan betaal ik maar 250 meer. De Nokia N95 was ook minimaal 200 euro met abbonement toen hij net uit was.
[ Voor 18% gewijzigd door bóòbó op 14-06-2008 22:14 ]
Augustus zou supergoed nieuws zijn, kans is groot dat ze dit niet helemaal halen en het dus gewoon september wordt, maar ze zitten dus nog wel on schedule.
yay ik mag mijn abo vanaf 15 aug verlengen
Verwijderd
Tfuuu 750 euro. Dat is echt even schrikken!SToRM666 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:28:
Augustus zou wel perfect zijn! Ik heb er dan ook nog wel 200euro voor over in combinatie met een abo, maar veel meer ga ik toch niet betalen.
Hi 25: 410 euro! Dat vind ik veel te gek!

Ik hoop dat hij oktober/november al een tijd uit is en flink in prijs is gezakt.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 17:38 ]
Verwijderd
[ Voor 80% gewijzigd door DaannO op 16-06-2008 15:44 ]
Kom op het is 1 winkel welke volgens mij de prijs maar gokt om klanten te trekken. Ze schatten waarschijnlijk de prijs gewoon goed hoog in om in ieder geval gene verlies te draaien. Ik denk dat de goedkopere webwinkels straks echt wel voor 200 euro + Abo hebben.Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:26:
[...]
Tfuuu 750 euro. Dat is echt even schrikken!
Hi 25: 410 euro! Dat vind ik veel te gek!Meer dan 200 euro tel ik niet neer voor een telefoon, voor dat geld heb je onderhand een laptop
Wel moet je niet vergeten dat er korting vanaf gaat (120 euro bij internet aansluiting en voor mij op dit moment 40 euro van KPN zelf) Dat is 160 euro, blijft er 250 euro over. En meestal is er vanuit een telecomwinkel ook nog een speciale actie dus het valt me nog mee..
Ik hoop dat hij oktober/november al een tijd uit is en flink in prijs is gezakt.
Vergeet niet dat dit de eerste webwinkel is. Volgens mij is het puur speculatie en zelfs de datum van augustus kan wel niet kloppen. Ik ga uit van een pure marketingstunt.
Verwijderd
Kan inderdaad goed! Volgens een jongen wat ik ken die bij belcompany werkt is dit ook onzin. Hij heeft zelfs weer gehoord dat het later dan september wordt en dat de prijs van 750 wat aan de hoge kant is. Vrijdag spreekt hij de SE vertegenwoordiger voor NL weer en weet hij meer, dus ik ook, dus jullie ookGENETX schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:58:
[...]
Kom op het is 1 winkel welke volgens mij de prijs maar gokt om klanten te trekken. Ze schatten waarschijnlijk de prijs gewoon goed hoog in om in ieder geval gene verlies te draaien. Ik denk dat de goedkopere webwinkels straks echt wel voor 200 euro + Abo hebben.
Vergeet niet dat dit de eerste webwinkel is. Volgens mij is het puur speculatie en zelfs de datum van augustus kan wel niet kloppen. Ik ga uit van een pure marketingstunt.
Verwijderd
vergeleken met de Xperia:
+ punten:
-video-out
-ondersteuning van 3 soorten mobile TV
- punten:
-geen keyboard (denk ik niet zo'n probleem aangezien ik 'wijvenvingers' heb)
-iets lagere resolutie: 640*480 (zou het verschil erg groot zijn?)
-geen HSUPA (hoe vaak zul je nu op een telefoon een upload van 2 mb nodig hebben?)
-128 ipv 256 mb werkgeheugen (vraag me af of je dit veel zult merken bij mobile applicaties)
Voor de rest vind ik de E-ten er ook zeker strak uitzien en vraag me dan ook af wat hij ongeveer zal gaan kosten.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 15:47 ]
Verwijderd

Dank aan _AvA_ en de whitepaper/fabrikant websites voor de info.
Verwijderd
Bijna alles in het voordeel van de X1 geloof ik. Die tv input interesseert me niet..Daar begin ik niet aan hehe!Daniel Jack schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:30:
Ik heb hier een vergelijking gemaakt tussen de verschillen van de Xperia X1 en de Touch Pro. Heb ik iets gemist, of klopt er iets niet graag jullie mening/toevoeging!
[afbeelding]
Dank aan _AvA_ en de whitepaper/fabrikant websites voor de info.
Heb de software kant voor de rest niet echt kunnen zien omdat het ding half gecrasht was en de reset niet kon vinden

Verwijderd
Ik zou pas oordelen als ik een echt 'af' model in mn handen heb gehad..zo'n developer model is snel in elkaar gezet en ook op youtube kun je zien dat de software verre van af is en dat de telefoon behoorlijk langzaam is.Dat dat ding crasht daardoor vind ik ook niet gek, zal wel een van de allereerste probeer modellen zijn geweest dus die zal verre van af zijn! Windows mobile kan ik niet over oordelen, de een zweert erbij en de ander moet er niets van hebben, dit zal denk ik persoonlijk zijn dus ik wacht mooi af en als het niets is dan zoeken we wel wat andersGanja-Cape schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:50:
Ik had deze telefoon vandaag in me hand, maar hij gaf me toch niet echt een super indruk. Het was dan wel het developer model maar toch, de kwaliteit die je verwacht voor zo'n 'prijs' straalde het niet echt uit. Keyboard bijvoorbeeld zag er nou niet echt kwalitatief uit en ook Windows mobile heb ik ook niet zo'n hoge dunk van .
Heb de software kant voor de rest niet echt kunnen zien omdat het ding half gecrasht was en de reset niet kon vinden
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 19:32 ]
had eerst de htc touch pro op het oog maar deze wint het dus gewoon kwa specs. vele malen sneller en een groter scherm.
denk dat SE dus wat beter is als de htc. zal de prijs ook wel naar zijn maar goed.
jammer dat er dus nog niet zoveel bekend is over dit ding. heb de topic beetje doorgelezen maar het zijn nog allemaal veel geruchten.
dacht eerst me keuze gemaakt te hebben om voor een touch pro te gaan maar deze is dus superieur aan de htc. hmmmz keuze word steeds moeilijker.
neig toch eigenlijks naar dit ding te gaan. ben niet bekend met SE maar echt slecht zal het niet zijn.
heb jaren terug rond gelopen met me MDAIII. maar vond het toch te groot. nu word het intresant omdat hij net zo groot is als me n73 die echt rete traag is.
zou ik dan toch voor de SE gaan.. 1 ding weet ik wel ik houd dit topic ff in de gaten want denk toch dat SE het mss wel wint van de HTC kwa specs...
thx voor de vele informatie die jullie mij weer verschaffen
Nieuwe foto's van de X1 en binnenkort hebben ze daar een review. Ze zijn wel negatief over de QWERTY...
Volgens mij wordt dit gewoon netjes opgerekt, dus het zal allemaal weinig uitmaken.Ted_W schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:54:
Zijn er voor zover bekend navigatie software die goed werken op 800x480? Geldt overigens voor andere software, hoewel navigatie voor mij veruit het belangrijkst is. Wat mij zorgen baart is dit niet of misschien maar beperkt het geval is aangezien WVGA (nog) niet heel 'common' vergeleken met (Q)VGA.
Wicked_Wy schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 02:57:
http://www.boygeniusrepor...csson-xperia-x1-hands-on/
Nieuwe foto's van de X1 en binnenkort hebben ze daar een review. Ze zijn wel negatief over de QWERTY...
Wat ze met het eerste bedoelen? Het minpunt is dus dat de toetsen weinig tot geen feedback geven, das in principe ook een kwestie van wennen lijkt me? Als je weet hoe hard ze ingedrukt moeten worden gaat het toch automatisch na een tijd.The sliding mechanism comes right ontop of the keys, and thus, the keys don’t travel a lot when pressed. They give little to no feedback despite having a cool triangular design.
Ik ben toch malle pietje niet!
Verwijderd
De X1 komt ECHT in week 44 uit en gaat niet meer kosten dan 500euro (wel vreemd

Dit hoor ik net van een belcompanymedewerker die met een SE vertegenwoordiger heeft gesproken!
Verwijderd
Maargoed, als dit echt zo is dan is dit enerzijds positief aangezien de prijs meevalt maar anderzijds is week 44 nog heeel ver weg. Begin november dus.
Stiekem hoop ik dus dat ze ernaast zitten
Verwijderd
goed gegoktVerwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:36:
Partyflock joedy?
Maargoed, als dit echt zo is dan is dit enerzijds positief aangezien de prijs meevalt maar anderzijds is week 44 nog heeel ver weg. Begin november dus.
Stiekem hoop ik dus dat ze ernaast zitten
Week 44 is trouwens de laatste week van oktober
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 18:11 ]
Liever een uitgesteld product wat daarna degelijk en goed is dan een product wat eigenlijk te vroeg gereleased is en "totaal" crap is. 500 euro, daar doe ik het voor...:)Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:11:
[...]
goed gegokt
Week 44 is trouwens de laatste week van oktoberDat is het zo hoor, nu maar hopen dat ze het niet uitstellen!
Verwijderd
Heb je zeker gelijk in. Maarja je weet hoe dat gaat, ongeduldBenmen schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:28:
[...]
Liever een uitgesteld product wat daarna degelijk en goed is dan een product wat eigenlijk te vroeg gereleased is en "totaal" crap is. 500 euro, daar doe ik het voor...:)

Een prijs rond die van de TYTNII of tegen die tijd TouchPro lijkt me logischer. Dat is dus rond de €730.
Verder lijkt de XPERIA me een prachtige telefoon. Zie zeer naar de release uit
(zal eens kijken of de release bij ons al officieel bekend is)
[ Voor 5% gewijzigd door WoBaDijk op 17-06-2008 19:47 ]
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Je kent het concept joint-venture? sony != sony ericsson, sony ericsson biedt goede kwaliteit voor een goede prijs. Neemt niet weg dat de verwachte prijs wat hoog is, maar die is altijd hoog bij een verwacht product.Psyonara schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:40:
Naar mijn idee is sony ericsson nooit 1 van de goedkoopsten geweest. misscchien een raar voorbeeld. lcd tv's om maar iets te noemen. ze leveren wel hogele kwaliteit maar hebben bevoorbeeld maar 1 scart aansluiting, Naja wat ik bedoel is ze leveren meestal een dure prijs met minimale extra's de ps3 is ook duur in vergelijking met de concurrentie.
Vandaag lanceerde Sony Ericsson de C905, S302 en de F305.Benmen schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:28:
[...]
Liever een uitgesteld product wat daarna degelijk en goed is dan een product wat eigenlijk te vroeg gereleased is en "totaal" crap is. 500 euro, daar doe ik het voor...:)
Aan het eind was er de mogelijkheid om de toestellen te bezichtigen en te proberen.
De Xperia X1 was ook aanwezig, in eerste instantie (weer) niet werkend, maar na aandringen werd een werkend exemplaar gepakt.
Wat informatie die ik er over kan geven:
Toestel komt eind Q3/ begin Q4 (productmanager mompelde voorzichtig week 44). Echter SE kennende kan dit makkelijk een maand later zijn.
Prijs is helemaal niets over gezegd, op CeBIT in maart 2008 vertelde een SE vertegenwoordiger mij een richtprijs van 650-700 euro (voor Duitse markt).
Uiteindelijk heb ik even met het toestel kunnen spelen, en ik kan eigenlijk niet meer zeggen dat er nog heel veel werk nodig is aan het toestel. Het toestel voelde gigantisch stroperig aan. Verder is het toestel grotendeels het standaard Windows Mobile 6.1 thema, met veel HTC software. Ik had er meer van verwacht...
Het toestel was al voorzien van 256MB RAM.
Ik heb een hoop foto's van het toestel en een filmpje met de werking van de "panels".
Morgenavond zal ik het online zetten.
Meer info : http://www.nieuwemobiel.n...son-Xperia-X1-bekend.html
Kennis begint met informatie vergaren.
Zover ik weet komen er twee kleuren:aliberto schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:25:
Ik heb vandaag ook gelezen dat de x1 een ander kleurtje krijgt dan de welbekende zwart zilver kleur.
Meer info : http://www.nieuwemobiel.n...son-Xperia-X1-bekend.html
-Zilver met wat zwarte accenten
-Zwart met wat zilveren accenten.
Echter zijn deze twee kleuren al vanaf maart bekend.
Zie hier (Foto CeBIT '08)
[ Voor 9% gewijzigd door adewidt op 17-06-2008 23:37 ]
Zover was ik niet helemaal op de hoogte, echter in mijn bron wordt er weer een andere uitgave datum gezegd.adewidt schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:35:
[...]
Zover ik weet komen er twee kleuren:
-Zilver met wat zwarte accenten
-Zwart met wat zilveren accenten.
Echter zijn deze twee kleuren al vanaf maart bekend.
Zie hier (Foto CeBIT '08)
De enige die het zal weten is Sony zelf en de verwachtingen van 750 euro voor een gsm die maar max 3 jaar mee gaat, is voor mij wel een reden om er eens goed over na te denken.
Voor hetzelfde geld heb je ook een mooie plasma of LCD tv voor. (indien je deze nodig hebt) waar je waarschijnlijk 5 jaar langer plezier aan zal beleven.
Kennis begint met informatie vergaren.
Verwijderd
daar wordt je nu dood gegooid met aanbiedingen (749 Euro) terwijl ie pas in week 44 (ofzo) uit gaat komen
Dus nu blij zijn en bestellen.... en vervolgens maanden lang emailen naar die webshop met de vraag wanneer die telefoon nou geleverd gaat worden....
Zet zoiets pas op je site als je um hebt... of zet er een lever datum bij
damn, gewoon lullig
Verwijderd
Inderdaad, ik heb eigenlijk al genoeg ervaring met trage Windows Mobile toestellen, vandaar dat ik nu een 'normale' SE heb, maar toch trekt dit toestel mijn aandacht. Waar ik ook wel benieuwd naar ben is de ondersteuning van SE zodra het toestel beschikbaar is, zouden ze dan nog steeds firmware updates beschikbaar stellen? In het verleden met de P-series werd die niet zo goed afgehandeld geloof ik. HTC doet dat wel redelijk weet ik uit ervaring, maar misschien kan iemand hier een vergelijking maken?Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:00:
Trage software is voor mij toch wel een reden om het toestel niet aan te schaffen. Hopelijk weet SE dit probleem voor de release op te lossen.
Wat is de status van de Xperia X1?
De Vodafone versie die we hier hebben is af als het gaat om de body en de techniek. De software die erop staat is echter verre van af en daarom nogal instabiel. We wouden vandaag minder de nadruk leggen op de Xperia, vooral doordat hij wat minder stabiel is, echter krijg je wel een goed beeld van de software. Er wordt dus nog hard gewerkt aan het software gedeelte en dat moet een paar weken voor de lancering wel goed zitten.
Ik heb altijd goede ervaringen gehad met de support van SonyEricsson; echter HTC als partner is niet echt iets waar ik blij mee ben gezien het TyTNII verleden. Maargoed, het is het eerste WM toestel van SonyEricsson; ik wil ze wel het voordeel van de twijfel geven en hopelijk dezelfde support genieten als op de rest van hun phones (lees, goede support)SneakyViper schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:38:
[...]
Inderdaad, ik heb eigenlijk al genoeg ervaring met trage Windows Mobile toestellen, vandaar dat ik nu een 'normale' SE heb, maar toch trekt dit toestel mijn aandacht. Waar ik ook wel benieuwd naar ben is de ondersteuning van SE zodra het toestel beschikbaar is, zouden ze dan nog steeds firmware updates beschikbaar stellen? In het verleden met de P-series werd die niet zo goed afgehandeld geloof ik. HTC doet dat wel redelijk weet ik uit ervaring, maar misschien kan iemand hier een vergelijking maken?
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
Gisteren heb ik eventjes met de Diamond liggen spelen. En wat dat betreft hebben toetsen nog altijd mijn voorkeur want ding vond ik echt veel te langzaam reageren. Touchscreens op telefoons moeten op dat gebied nog veel te veel ontwikkeld worden. Hoop wel dat de X1 wat sneller is want anders hoef ik hem niet.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:00:
Trage software is voor mij toch wel een reden om het toestel niet aan te schaffen. Hopelijk weet SE dit probleem voor de release op te lossen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 11:35 ]
Plus punten
-Scherm: niet alleen resolutie, helderheid en contrast waren ook erg goed. De Bravia onder de phones
-Connectiviteit: Alles aanwezig, surfen net zo snel onder WiFi als onder HSDPA
-Bouw: Second to non qua keyboard-phones op de markt
-Vette lampjes: die je zelf kan instellen
-Optical Joystick: je denkt, dat moet goed zijn toch? Rara, dat is het ook
Verbeterpuntje:
-Keyboard: geen goede feedback en lange learning curve.
Conclusie: Best Windows Mobile Phone Ever?
Die nog niet bevestigd is...
Ik ben bereid er rond de €500,- voor te betalen, dus ik hoop dat de €750 niet klopt.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Verwijderd
Je bent niet de enige, liefde op het eerste gezicht inderdaadye-roon schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:22:
Dit gaat echt zo me telefoon worden. Vanaf het eerste moment dat ik dit ding zag was ik verliefd.
Ook dat hebben we gemeen, trouwenye-roon schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:22:
Ik heb nu een K800i
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 17:43 ]
Hehe sure, kunnen we die blauw tand hologes als ringen gebruikenVerwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:42:
[...]
Je bent niet de enige, liefde op het eerste gezicht inderdaad
[...]
Ook dat hebben we gemeen, trouwen?
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Verwijderd
Tegenwoordig hoor je er toch nie bij als je geen 5 mp hebt....
En dat je er geen tv op kan kijken vin ik ook weer jammer...
Nokia heeft dit allemaal wel
Verwijderd
als er nu al gespeculeerd wordt over een prijs van 750 euro, dan wil ik niet weten wat ie zou kosten met TV en 5 MP camera. en dan nog, als je goede foto's wil maken, koop dan een digitale camera en ga geen prutfoto's maken met een camera van een 'telefoon'.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:49:
En toch snap ik het niet waarom er zo een mindere mp camera inzit.
Verwijderd
Review rept over een lage learning curve.XanderDrake schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:00:
Hier is de Boy Genius review van de X1!!
Plus punten
-Scherm: niet alleen resolutie, helderheid en contrast waren ook erg goed. De Bravia onder de phones
-Connectiviteit: Alles aanwezig, surfen net zo snel onder WiFi als onder HSDPA
-Bouw: Second to non qua keyboard-phones op de markt
-Vette lampjes: die je zelf kan instellen
-Optical Joystick: je denkt, dat moet goed zijn toch? Rara, dat is het ook
Verbeterpuntje:
-Keyboard: geen goede feedback en lange learning curve.
Conclusie: Best Windows Mobile Phone Ever?
Ik volg dit toestel al vanaf de aankondiging.
Ik ben verder nog erg benieuwd over de 3e kleur (wit?)
Iedereen die denkt dat het toestel 500,- gaat kosten, gelooft het toch niet zelf he? Dit bedrag lijkt me alleen reeel met een abonnement.
Hoewel ik van mijn laatste toestel, de P990 met Symbian, niet helemaal tevreden over ben, gaat het weer een SE worden. Val steeds als een blok voor de ontwerpen van Sony.
Verwijderd
Ik denk dat je juist blij moet zijn met minder megapixel. Aangezien hoogstwaarschijnlijkVerwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:49:
de sensors gelijk blijven zul je met meer megapixel alleen maar meer ruis krijgen.
Met een 1 megapixel kun je bijv. al goede foto's maken wanneer je de kwaliteit per pixel
gewoon goed is en je op schermformaat bekijkt (wat de meeste doen).
1 megapixel is ongeveer: 1280 * 800 = schermformaat
Ik was ook meteen verkocht, maar ik hoop wel dat de kleine minpuntjes die er nog zijn opgelost worden en dat ie niet te laat uitkomt...ye-roon schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:22:
Dit gaat echt zo me telefoon worden. Vanaf het eerste moment dat ik dit ding zag was ik verliefd.
TV kijken op je GSM vind ik dan weer net te ver gaan eigenlijk...En aan die megapixels zou ik niet teveel waarde hechten, aangezien mijn 2MP K750 niet onderdoet voor mijn huidige K800. Het verschil is in ieder geval minimaal. En ik heb eens een test gelezen waarbij de 3,2MP K800 een 5MP gsm van een ander merk op bijna alle fronten wist te verslaan.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:49:
Hoezo er niet bijhoren?Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:49:
Je vrienden laten je links liggen omdat je geen 5MP camera op je telefoon hebt?
Ik vind het maar een vreemde uitspraak en zoals iemand hierboven al zegt.. je kunt beter minder megapixels hebben met een goede camera dan andersom.
Tja, ik merkte hier wel een duidelijk verschil tussen de D750(technisch gelijk aan K750) en W960, zeker in 'ideale' omastandigheden met genoeg licht is het beeld gewoon goed. Als je fotoliefhebber bent zal een phone camera je niet bekoren, maak je af en toe een kiekje van iets dat je toevallig tegenkomt oid dan is de ingebouwde camera ok. Meer MP wordt ook lastig gezien het feit dat sensors niet meegroeien en beperking in de behuizing en dus het probleem van matige scherpte bij donkere omstandigheden blijft.SToRM666 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:39:
TV kijken op je GSM vind ik dan weer net te ver gaan eigenlijk...En aan die megapixels zou ik niet teveel waarde hechten, aangezien mijn 2MP K750 niet onderdoet voor mijn huidige K800. Het verschil is in ieder geval minimaal. En ik heb eens een test gelezen waarbij de 3,2MP K800 een 5MP gsm van een ander merk op bijna alle fronten wist te verslaan.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
ik denk trouwens dat je meer aandacht van je vrienden krijgt als je de X1 tevoorschijn tovert dan wanneer je een of andere samsung met 5MP erbij pakt...Xof schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:46:
[...]
Hoezo er niet bijhoren?
Je vrienden laten je links liggen omdat je geen 5MP camera op je telefoon hebt?
Ik vind het maar een vreemde uitspraak en zoals iemand hierboven al zegt.. je kunt beter minder megapixels hebben met een goede camera dan andersom.
ben wel nieuwsgierig of er ook een dosbox versie is voor windows mobile.
Verwijderd
Haha niet alleen van vrienden. Ik verheug me gewoon al op het moment dat ik in de trein lekker zit te msnen met dat ding en dat een of ander zakenmannetje mijn telefoon helemaal aant bekijken is, om vervolgens te vragen : Wow dat is een mooi ding, welke is dat??Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:58:
[...]
ik denk trouwens dat je meer aandacht van je vrienden krijgt als je de X1 tevoorschijn tovert dan wanneer je een of andere samsung met 5MP erbij pakt...

Aangezien ik altijd wel een van de nieuwste toestellen heb om de 2 jaar heb ik dit commentaar al zovaak gekregen!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 12:35 ]
Als je de Xperia ergens mee mag vergelijken zijn het de HTC toestellen. Welke bijna allemaal een 2MP camera hebben. De nieuwste van HTC hebben nu een 3MP dus valt het best mee met de Xperia. Verder is de kwaliteit van de foto's van SE gewoon erg goed. Dus wint de Xperia waarschijnlijk van menig 5MP camera.
Je moet eigenlijk kijken naar de kwaliteit van de foto's op een resolutie van ongeveer 1600x1200. Dat is toch wel het maximum wat mensen gebruiken. Meer is leuk, maar doe je niks mee.
De vergelijking met de TV telefoons vind ik al helemaal onzin. Je hebt op dit moment twee telefoons met echte TV (Samsung P960 en een Motorola). Deze twee telefoons zijn helemaal toegespitst op de TV functie en niet op alle andere dingen zoals de Xperia De rest is mindere kwaliteit via live streaming. Dit kan de Xperia ook gezien er Windows Mobile op draait en hij HSDPA heeft.
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Verwijderd
Ik snap zowieso niet wat iemand met TV op z'n telefoon moet. Volgens mij is hier ook maar een kleine markt voor. Vind het wat ver gaan, internet oke, maar TV. Het moet niet gekker worden...WoBaDijk schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:04:
De vergelijking met de TV telefoons vind ik al helemaal onzin.
Misschien denk ik er over 2 jaar anders over. Maar internetten op zo'n klein scherm is al niet veel laat staan dat je er uitzendingen van Jenssen om maar wat te noemen op moet gaan kijken. Het wordt allemaal steeds beter ontwikkelt, het beeld wordt ook beter en wel wat groter. Maar veel groter dan de X1 zullen ze toch niet gaan met een telefoon. Dan krijg je dus mega koelkasten straks en daar zit niemand op te wachten. Nee dat TV kijken op mobieltjes wordt denk ik een grote flop
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 17:26 ]
Maar goed ik ben eens gaan kijken naar filmpjes voor de snelheid van de X1. Omdat ik wat verhalen hoorde over dat ie nog wat traag is. Op dit filmpje vind ik het toestel snel reageren.
http://www.youtube.com/watch?v=XJuzivsHJks
Jammer dat de gebruiker zo zenuwachtig met de x1 om gaat :-)...
[ Voor 10% gewijzigd door bsmpower op 20-06-2008 22:43 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over de Xperia X1. Dus NIET over abonnementen of webshops waar je hem kan kopen! Discussie over levertijden van pda's mag hier!
Xperia Tech vragen topic Deel 5