Het Sony Ericsson Xperia X1 Topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 71.464 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:04
Vandaag heb ik gespeeld met de gloednieuwe Diamond van een klasgenoot en die was allesbehalve traag in mijn opinie. De X1 is qua specs ongeveer gelijk aan de Pro dus zal waarschijnlijk ook echt niet sneller zijn. De Diamond heeft dezelfde CPU maar alleen minder RAM. Maar ik denk dat je daar je keuze niet op hoeft te baseren.

Over de camera: De sensor in al die telefoons is simpelweg te klein. Hoe hoger de resoltie des te meer pixels. Dat betekend echter ook dat er meer lijnen overblijven tussen deze pixels. Effectief blijft er dus minder oppervlak waar het licht wordt vastgelegd. IMO is 3MP wel de max voor telefoons. Voor echte foto's haal je maar een DSLR, dan kun je ook direct zien wat ik bedoel met een grote sensor. Zoals al gemeld, het is een PDA. Je hebt een camera om snel foto's te maken die enigsinds bruikbaar zijn. Leuk voor foto's van mensen in je adresboek (a la HTC Touch Flo3D) of wat simpele foto's op school. Voor mij ideaal voor bv het scope-beeld, aantekening op het bord of foto's van de printplaatjes die ik maak voor in verslagen. Maar niet meer als dat. Voor de genoemde taken is ie prima!

Over mobiele TV. Onzin idd. Voor het journaal ed was het idee. IMO zijn dat dingen die je even op internet leest ipv je dopjes te moeten pakken om in de bus het journaal te kunnen kijken. Een kansloos iets wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
bsmpower schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:10:
Echter moet ik voor 1 september mijn abbo verlengen...
Verlengen hoef je echt niet te doen voor je abonnement verlopen is hoor.. Dat kan een maandje later ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233718

http://www.youtube.com/watch?v=YSYevirk2h8

Ik vind die camera functie echt traag
Nou was het op mn p1i al niet bijster snel
maar slaat alles.
De cameraman ff op de foto nemen... hij heeft inmiddels al een bakje koffie op voordat de foto is genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:25
Klopt, maar voor de rest wordt ik steeds enthausaster over dit toestel na het zien van dit filmpje :-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14

The Legend

*Plop*

Het enige wat mij opvalt aan het filpmje is de traagheid van het hele toestel :X :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233718

bij het open/dicht doen komt het beeld echt wel achteraan
Ik sta er beetje van versteld dat het zo traag reageert... of wil ik teveel haha

KWeet nie, ik wil hem wel hebben... maar aan de andere kant ook weer niet...
hummz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262696

Anoniem: 233718 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:07:
bij het open/dicht doen komt het beeld echt wel achteraan
Ik sta er beetje van versteld dat het zo traag reageert... of wil ik teveel haha

KWeet nie, ik wil hem wel hebben... maar aan de andere kant ook weer niet...
hummz...
zoals ook al gezegd is door de mensen van SE is de software van SE zelf nog niet helemaal, hier zijn ze nog mee bezig. De toestellen die je ziet in de filmpjes zijn allemaal demo toestellen. De software wordt nog veel verbeterd, dus ook sneller (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Er is gister ook een nieuwe ROM versie gekomen voor de HTC Diamond. Hiermee is ie alweer een stuk sneller. De ROM van de SE X1 zal ook wel verbeterd worden aangezien hij pas in sept/okt/nov op de markt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ga nu aub niet de hele tijd zeuren over de snelheid van het toestel, in die fase zitten we nog niet. Dat zijn dingen die altijd als laatste komen. Het leukste voor iedereen is om het daar dan pas over te hebben wanneer de telefoon ook zo goed als klaar is.

Wat ik leuk vond in het filmpje was het focussen van de camera. Geniaal door aan te wijzen waar je op wilt focussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200572

Dat was natuurlijk wel te verwachten aangezien de sony cams uitgerust met touchscreen dit al veel langer kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
bsmpower schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:35:
Er is gister ook een nieuwe ROM versie gekomen voor de HTC Diamond. Hiermee is ie alweer een stuk sneller. De ROM van de SE X1 zal ook wel verbeterd worden aangezien hij pas in sept/okt/nov op de markt komt?
in hoeverre zal de ROM van de X1 makkelijk aan te passen zijn? net zoals bij HTC? of heeft dat er niet mee te maken en is dit puur WM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-03 15:22
djjef85 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:40:
[...]

in hoeverre zal de ROM van de X1 makkelijk aan te passen zijn? net zoals bij HTC? of heeft dat er niet mee te maken en is dit puur WM?
Bengal Boy heeft ook een stuk geschreven over het updaten/vervangen (kweet niet hoe je het precies noemt) van de ROM. Als ik het zo lees, gaat het vrij makkelijk.

Linkje:
http://www.bengalboy.com/...e=flat&order=ASC&start=60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
Wicked_Wy schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:41:
[...]

Bengal Boy heeft ook een stuk geschreven over het updaten/vervangen (kweet niet hoe je het precies noemt) van de ROM. Als ik het zo lees, gaat het vrij makkelijk.

Linkje:
http://www.bengalboy.com/...e=flat&order=ASC&start=60
ik bedoel meer custom ROMs, zoals die van XDA... niettemin interessante site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265691

Daniel Jack schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:30:
Ik heb hier een vergelijking gemaakt tussen de verschillen van de Xperia X1 en de Touch Pro. Heb ik iets gemist, of klopt er iets niet graag jullie mening/toevoeging!

[afbeelding]

Dank aan _AvA_ en de whitepaper/fabrikant websites voor de info.
Klopt niet helemaal ! :9

1) Touch Pro heeft ook a-GPS
2) Touch Pro heeft 512 MB extra geheugen niet 0, terwijl X1 slechts 400 mb heeft
3) Je bent de RAM ook vergeten (wat ik zeer belangrijk acht) Touch Pro heeft 288 MB, terwijl X1 slechts 256 MB

Ook snap ik die posts nie van mensen die beweren dat X1 hogere specs heeft dan HTC Touch Pro. Behalve de resolutie en de afmeting van het scherm die uiteraard oorzakelijk verbonden zijn zie ik de X1 geen beter specs hebben...Integendeel check de vergelijking en mijn aanvulling maar eens!

PS. en de batterij is heeeeell ietjes beter op X1.

Persoonlijk vind ik de HTC beter uitzien (heb de Diamond al in me handen gehad prachtig ding). Ook ziet het ernaar uit dat de Touch Pro rubberen achterkant heeft itt. Diamond, waardoor de vingerafdrukken magneet wegvalt. Vergeet ook nie de coole magneet bij de stylus. Enige mooie eigenschap van X1 is die ovale uitschuifbare keypad.

pps. Waar staat iets over de Processor speed? Touch Pro heeft iig 528 MHz weet iemand hoeveel X1 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:50
X1 heeft volgens mij exact dezelfde snelheid op het gebied van de "cpu"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262543

Anoniem: 265691 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 06:24:
[...]

Persoonlijk vind ik de HTC beter uitzien (heb de Diamond al in me handen gehad prachtig ding).
Is het zeker, maar ik vind de X1 echt veel mooier en overzichtelijker uitzien. Toetsenbord is wat minder rommelig doordat er ruimte tussen de toetsen zit en het uiterlijk verder spreekt me gewoon super aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265691 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 06:24:
[...]

Klopt niet helemaal ! :9

1) Touch Pro heeft ook a-GPS
2) Touch Pro heeft 512 MB extra geheugen niet 0, terwijl X1 slechts 400 mb heeft
3) Je bent de RAM ook vergeten (wat ik zeer belangrijk acht) Touch Pro heeft 288 MB, terwijl X1 slechts 256 MB

Ook snap ik die posts nie van mensen die beweren dat X1 hogere specs heeft dan HTC Touch Pro. Behalve de resolutie en de afmeting van het scherm die uiteraard oorzakelijk verbonden zijn zie ik de X1 geen beter specs hebben...Integendeel check de vergelijking en mijn aanvulling maar eens!

PS. en de batterij is heeeeell ietjes beter op X1.

Persoonlijk vind ik de HTC beter uitzien (heb de Diamond al in me handen gehad prachtig ding). Ook ziet het ernaar uit dat de Touch Pro rubberen achterkant heeft itt. Diamond, waardoor de vingerafdrukken magneet wegvalt. Vergeet ook nie de coole magneet bij de stylus. Enige mooie eigenschap van X1 is die ovale uitschuifbare keypad.

pps. Waar staat iets over de Processor speed? Touch Pro heeft iig 528 MHz weet iemand hoeveel X1 heeft?
toon volledige bericht
haha best grappig hoe jij deze 2 telefoons vergelijkt. Dat noemt men nou: biased

volgens jou heeft de htc 288 mb ram terwijl de xperia SLECHTS 256 heeft: 12,5 % verschil
Volgens jou is de batterij van de xperia HEEEEL IETSJES BETER: 12 % verschil
hmm...

Voor de rest is de x1 uitbreidbaar tot 32gb geheugen. HTC pro: kan niet.
je eigen oordopjes aansluiten op de HTC pro: kan niet.
foto's maken met flitser: kan niet.

Om idd nog maar te zwijgen over het fantastische scherm en toetsenbord!

Xperia _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-05 13:13

SgtStrider

Fractal Switchover!

Dat stukje over die ROM update geeft hoop (@Bengal)
Stay tuned for more information about the updated ROM. I can tell you now that the "Panels" user interface is now very iPhone in its speed and seemless operation. I will post a video later this weekend to show the dramatic improvement. Additionally, I have a great FM radio interface, a new panel software, great new features in the SMS messaging and I'm sure alot of stuff I haven't yet discovered!!
Dus volgens mij komt alles goed :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 200572 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:10:
[...]

haha best grappig hoe jij deze 2 telefoons vergelijkt. Dat noemt men nou: biased

volgens jou heeft de htc 288 mb ram terwijl de xperia SLECHTS 256 heeft: 12,5 % verschil
hmm...

Xperia _/-\o_
toon volledige bericht
Haal nu niet de HTC Touch Diamond en de HTC Touch Pro in de war. De Pro kan namelijk wel geheugenkaartjes slikken itt de non Pro. Daarnaast heeft de Pro ook ene lichtje, een flitser wil ik het bij beide niet noemen.

IMO is het enige voordeel dat de XPERIA heeft een 3,5mm jack waar fatsoenlijke audio uitkomt. Op veel vlakken is de Pro gewoon beter volgens mij. Echter zorgt die 3,5mm jack er wel voor dat de XPERIA een totaal andere en nieuwe telefoon is, een soort next gen. De XPERIA is namelijk wat mij betreft de eerste smartphone die ook echt je MP3 speler kan vervangen wanneer je graag naar muziek mag luisteren met een goede kwaliteit zoals normaal alleen met een A-merk losse MP3 speler kan van merken als Creative en Sony.

Wat 1 3,5mm jack wel niet kan doen. Het geeft die XPERIA gewoon zo veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
[...]

geheugen van de HTC pro kan je wel degelijk uitbreiden (microSD) en eigen oordopjes kan je wel aansluiten, je hebt alleen een verloopje nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jep, maar dat is geen high capacity. Voor zover ik weet zal dit dus niet meer dan 4gb zijn.
Over dat verloopje heb je idd gelijk maar dat zal idd bij lange na niet de geluidskwaliteit halen van de xperia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170419

Anoniem: 200572 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:45:
jep, maar dat is geen high capacity. Voor zover ik weet zal dit dus niet meer dan 4gb zijn.
Over dat verloopje heb je idd gelijk maar dat zal idd bij lange na niet de geluidskwaliteit halen van de xperia.
SD 2.0 = SDHC dus ja hij kan t/m 32GB

Van Wikipedia
SDHC (Secure Digital High Capacity, SD 2.0) is an extension of the SD standard that appeared in June 2006.
volgens mij valt dat heel erg mee met die geluidskwaliteit, eerst luisteren dan oordelen.
Voor t scherm en de 3.5mm jack betaal ik iig geen 200 Euro extra, als ik de geroepen prijzen correct zijn

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 22-06-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 170419 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:53:
volgens mij valt dat heel erg mee met die geluidskwaliteit, eerst luisteren dan oordelen.
Voor t scherm en de 3.5mm jack betaal ik iig geen 200 Euro extra, als ik de geroepen prijzen correct zijn
Hoe bedoel je? Dat de geluidskwaliteit van de HTC mee zou vallen of dat die van de SE niet super is? Ik neem aan dat SE wle wat spul van Sony gebruikt. Het gaat vooral ook om de hardware die er achter zit. Ik heb daar bij SE meer vertrouwen in dan bij HTC. Bij die laatste is het mogelijk met een blokje, maar dat is ook alles dan vaak. SE komt niet voor niets met Walkman series waar goede kwaliteit in zit.

Tuurlijk blijft het afwachten, maar ik denk dat SE wel wat beters in huis heeft dan HTC op dat gebied. Of het helemaal mijn Creative Zen Touch haalt weet ik niet. Maar het zal wel in de buurt zitten, zeker goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:09:
[...]

Hoe bedoel je? Dat de geluidskwaliteit van de HTC mee zou vallen of dat die van de SE niet super is? Ik neem aan dat SE wle wat spul van Sony gebruikt. Het gaat vooral ook om de hardware die er achter zit. Ik heb daar bij SE meer vertrouwen in dan bij HTC. Bij die laatste is het mogelijk met een blokje, maar dat is ook alles dan vaak. SE komt niet voor niets met Walkman series waar goede kwaliteit in zit.

Tuurlijk blijft het afwachten, maar ik denk dat SE wel wat beters in huis heeft dan HTC op dat gebied. Of het helemaal mijn Creative Zen Touch haalt weet ik niet. Maar het zal wel in de buurt zitten, zeker goed genoeg.
Dat die van HTC mee valt.Er zit heel veel geld in marketing weetje, dat jij dat beeld heb snap ik dus wel. Het is een sterk punt van SE. Maar dat je daarnaast het beeld heb dat daardoor HTC totaal niet functioneel is als muziekspeler, think again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831

Anoniem: 170419 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:50:
[...]

Dat die van HTC mee valt.Er zit heel veel geld in marketing weetje, dat jij dat beeld heb snap ik dus wel. Het is een sterk punt van SE. Maar dat je daarnaast het beeld heb dat daardoor HTC totaal niet functioneel is als muziekspeler, think again!
Kan allemaal wel, maar HTC maakt de Xperia zelf en Sony zet daar nog wat extra's in van andere telefoons; betere camera, camera software, betere accu, betere geluids software. Dat idee van die 3.5'' zal echt niet van HTC gekomen zijn. En bijna dezelfde hardware, want dat hebben ze, maar met betere geluidssoftware en dat zal toch echt wel betekenen dat de geluidskwaliteit van de Xperia hoger ligt als die van de Rafael. Sony heeft nou eenmaal hele goede Walkman software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Anoniem: 170419 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:50:
[...]

De hardware voor de muziek spelers zal wel ongeveer hetzelfde zijn, denk ik.

Ik denk dat het verschil in de software komt. SE gebruikt in eigeniljk al hun telefoons Walkman software of iets wat daar in de buurt zit. HTC heeft ook een muziekspeler erop zitten, maar dat is Windows Mediaplayer.
Als SE er hun Walkman software opzet vind ik dat toch wel een wezenlijk verschil. Ik vind de Walkman software tenminste een stuk beter dan WMP.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206849

[...]
hmm...
Xperia _/-\o_
Erger nog; de batterij van de Touch Pro is 406 uur, die van de X1 580. 580 is 43% meer dan 406! Noem dat maar heeeel ietsjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Lijtk me dus ook dat de Audio kwaliteit bij de SE een stuk hoger ligt. Tuurlijk is dat van de HTC wel te gebruiken. Maar dan kom je in mijn ogen op een goedkoop dingetje van de kruitvat (HTC) of een goede losse Sony Walkman MP3. Die eerste is best prima voor zo nu en dan onderweg. Echter is die laatste duidelijk superieur om echt muziek mee te luisteren (zoals chillend in de hangmat). En vooral dat laatste vindt ik persoonlijk belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt de software komt van Sony, maar de hardware van HTC. Onder hardware versta ik geen accu, dat is de een eruit, ander erin. En over de 3.5"mm, dat is van de chipset een bridge maken naar een 3.5mm plug ipv extUSB, dus hardware-gewijs kan je daar echt geen verschil uit halen. Als er nou een dedicated audio-chip in zou zitten die de bridge maakt..
De software maakt verschil.Ikzelf heb slechte ervaring met Sony, en dan vooral van zijn software (op de PC,Sonicstage).En daarnaast vond ik de kwaliteit van de mp3's (omgezet naar ATRAC) vond ik nou niet daverend beter in vergelijking met de iPod van mijn vriendin.

Er wordt hier gezegd dat de HTC Kruidvat kwaliteit heeft? Ik zou nog even op de HTC website kijken bij uitleg van de TouchFlo3D. Hier zie je dat HTC ook wel goed in de software is gedoken voor audio! Het is zeker geen geskinde WMP. Naar de geluidskwaliteit zal zeker zijn gekeken. Ik snap het punt dat SE erg goed is, maar ik verwacht zelf geen Cowon-kwaliteit daarvan. Als je t echt voor het muziek doet, koop je dat met HD595's en zet je er alleen FLAC's op, bij wijze van. Dus nee ik betaal geen extra 200 voor o.a. de dikke stroop, "ongeevenaarde kwaliteit"-software, dat je het even weet Sony..

Edit:

AU AU Au

Wat zien wij nou hier op de X1!!!

http://www.pbase.com/bengalboy/image/98077234.jpg

En ook al geen MegaBass en tis ook geen Walkman-player volgens SE. NICEEE

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 22-06-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Geluidskwaliteit zie je niet in de software. Daarnaast maakt juist ook de plug heel veel uit. De eerste iPod Nano was niet zo slecht omdat er geen goede audio chip in zat, maar puur omdat de montering van de jack niet goed was.

Daarnaast heb ik al filmpjes gezien van de X1 waar een heus audio afspeel panel naar voren werd gehaald. Ja tuurlijk heeft de X1 ook WMP, want ie zit standaard bij WM, die heeft HTC ook gewoon..

En ook is het geen Walkman volgens SE omdat het een XPERIA is, dat is hun eerste eigen merkje na Walkman en Cybershot van Sony te hebben "gejat". XPERIA staat volgens SE voor alles, dus daar zit ook Walkman en Cybershot in.

Verder:
Mega Bassâ„¢, Memory Stick Duoâ„¢, Memory Stick PRO Duoâ„¢, Memory Stick Microâ„¢ en M2â„¢ zijn handelsmerken van Sony Corporation.

Let op: de functionaliteit waar deze handelsmerken voor staan, is mogelijk niet van toepassing op deze deze telefoon. Raadpleeg de bovenstaande specificaties.
van de eigenschap paginaÅ›. Ik zie gewoon MegaBass staan van Sony. Ik ga er dus gewoon van uit dat er een prima geluidje in zit. 1 die een stukje beter is als de HTC en daarmee mijn Zen Touch kan vervangen. Voor mij is het het wel waard.

Ik eis ook niet het allerbeste, maar er moet wel goed degelijke kwaliteit uit komen en dat kan wat mij betreft alleen als de jack in de smartphone zelf zit. Alleen dan krijg je ene goede verbinding zonder ruis en waar de bas en derglijke goed doorkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 22-06-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Alsof Mega Bass iets zegt over de geluidskwaliteit. Imo zijn dat nogal loze features die helemaal niets toevoegen en alleen maar het geluid verneuken. Je kunt er in ieder geval zeker de geluidskwaliteit niet aan afleiden.

Als een apparaat echt goed geluid biedt heb je dat soort features niet nodig, hoogstens een custom equalizer om het geluid net even wat te finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:31
GENETX schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:46:
Geluidskwaliteit zie je niet in de software. Daarnaast maakt juist ook de plug heel veel uit. De eerste iPod Nano was niet zo slecht omdat er geen goede audio chip in zat, maar puur omdat de montering van de jack niet goed was.
offtopic:
Dit is de eerste keer dat ik dat lees. Heb je daar nog een bron bij :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:46:

Daarnaast heb ik al filmpjes gezien van de X1 waar een heus audio afspeel panel naar voren werd gehaald. Ja tuurlijk heeft de X1 ook WMP, want ie zit standaard bij WM, die heeft HTC ook gewoon..

En ook is het geen Walkman volgens SE omdat het een XPERIA is, dat is hun eerste eigen merkje na Walkman en Cybershot van Sony te hebben "gejat". XPERIA staat volgens SE voor alles, dus daar zit ook Walkman en Cybershot in.

Verder:
[...]

van de eigenschap paginaÅ›. Ik zie gewoon MegaBass staan van Sony. Ik ga er dus gewoon van uit dat er een prima geluidje in zit. 1 die een stukje beter is als de HTC en daarmee mijn Zen Touch kan vervangen. Voor mij is het het wel waard.

Ik eis ook niet het allerbeste, maar er moet wel goed degelijke kwaliteit uit komen en dat kan wat mij betreft alleen als de jack in de smartphone zelf zit. Alleen dan krijg je ene goede verbinding zonder ruis en waar de bas en derglijke goed doorkomen.
toon volledige bericht
Nou ik anders niet, want dat is alleen een berichtgeving van de trademarks die SE heeft.
En ik mis voor zowel dit magische audio-panel (Media Experience Panel?) als over dat Walkman+Cybershot=XPERIA geen onderbouwing. Ik dacht dat de XPERIA een NIEUW concept was voor zakaleijke applicatie.

En sinds wanneer is een TRS-connector zoveel beter dan een andere connector? Alleen omdat het is ingevoerd tijden geleden. extUSB kan ook stereo geluid aanvoeren, alleen kan een 3.5mm een 3-weg geleider zijn, wat data met minder ruis kan aanvoeren dan 2-weg.extUSB is gekomen van miniUSB wat weer komt van USB, en die heeft 4 pinnetjes, waarvan 2 voor data. Dit is dus een 2-wegs geleider. Of de socket van de X1 een drie-wegs geleider is, valt te bezien.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 22-06-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.sonyericsson.c...details/globalx1-20080210

Music

* Bluetoothâ„¢ stereo (A2DP)
* Media player
* Music tones
* PlayNowâ„¢
* Windows Media Player Mobile
* 3D games
* FM radio
* Java
* Video streaming
* Video viewing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 14:39

Xof

Anoniem: 170419 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:28:
http://www.sonyericsson.c...details/globalx1-20080210

Music

* Bluetoothâ„¢ stereo (A2DP)
* Media player
* Music tones
* PlayNowâ„¢
* Windows Media Player Mobile
* 3D games
* FM radio
* Java
* Video streaming
* Video viewing
Dan maak ik die andere tekst even 'bolt'.
Er zitten dus blijkbaar 2 media players op. Standaard die van WM en misschien die van Sony zelf? Vooral als er Mega Bass inzit ga ik ervan uit dat ze een eigen audio applicatie gaan schrijven.

Software is nog helemaal niet af dus aan WMP screenshots heb je helemaal niks.
En vanwaar dat keiharde geflame in een keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hoe meer connectoren, de meer weerstand/ruis, vooral door verlengstukjes is dit lekker.... Ik geef de voorkeur aan een directe 3.5mm plug. Het gaat niet om het feit of ExtUSB stereo is, maar de hardware daarachter zoals de filters.
"Our vision for the XPERIAâ„¢ X1 is to deliver a seamless blend of mobile Web communication and multimedia entertainment within a distinctive design," said Rikko Sakaguchi, Head of Portfolio and Propositions, Sony Ericsson. "XPERIAâ„¢ is our promise to think foremost of user experience and to deliver the premium experience - anytime, anywhere, anything, with anyone."
http://gizmodo.com/354742...-first-video-plus-gallery

http://www.youtube.com/watch?v=YSYevirk2h8
Rond 0.30 wordt " the radio" tevoorschijn gehaald. Weet niet of dit ook voor media is. Zo te zien eigenlijk niet. Maar zoals hierboven neem ik aan dat er gewoon SE software op zit voor geluid.

[ Voor 27% gewijzigd door GENETX op 22-06-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik ga er ook nog even een bron tegenaan gooien :)
The Sony Ericsson XPERIA X1 is a wonderful phone that has got several value-added features in its kitty. Equipped with a 3.15 mega pixels camera, inbuilt GPS receiver, a FM radio with RDS facility and a high standard music player, this handset is certainly a treat to the mobiles lovers.
Bron: http://mobilegazettes.blo...ria-x1-see-your-life.html

Onder een high standard music player wordt vast geen WMP verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ander nieuws:

http://www.inxperia.com/i...n=com_mojo&Itemid=10&p=70
French site Mobinaute is reporting that David Mignot, Sony Ericsson-France marketing director, has announced that the XPERIA X1 is coming to France on mid-October. The price of the X1 is expected to be 700 Euros (about $1085) outside the carrier.
At an open-line price of $1000, would you still get one?
Lijkt me toch wel DE bevestiging voor week 44 (al is mid oktober 1 week eerder) en 700 euro...

Zo langzamerhand begin ik me wel weer terug te trekken van de SE X1 XPERIA. Geluid op een SE Walkman bleek ook niet alles te zijn als ik reviews mag geloven. En om daar idd echt 200 euro voor bij te gaan leggen wordt veel. Jammer dat er niet meer aandacht aan het audio deel wordt geschonken.

* GENETX gaat weer richting Diamond Pro + Losse MP3 in de tas helaas.

[ Voor 35% gewijzigd door GENETX op 22-06-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:47:
Hoe meer connectoren, de meer weerstand/ruis, vooral door verlengstukjes is dit lekker.... Ik geef de voorkeur aan een directe 3.5mm plug. Het gaat niet om het feit of ExtUSB stereo is, maar de hardware daarachter zoals de filters.
Dat is helemaal waar! Ja ik heb ook de voorkeur don't get me wrong, maar dat houdt niet in dat extUSB -> 3.5mm slecht is. De hardware-"filter" die jij bedoeld is identiek voor de Touch Pro als de X1 (namelijk de MSM7201 chipset van Qualcomm).

Waarom ik hier zo tegen in ga is het feit dat SE de hemel in wordt geprezen en daardoor andere kwaliteitsproducten als zeer slecht worden bestempeld. Daarnaast is de muziekspeler van SE zeer waarschijnlijk niet aanwezig in de X1. Dat zie je in het persbericht als op een prototype-model van BengalBoy-review. Op de productsite zie je bij de specificaties ook GEEN Megabass staan. En in de review wordt er gesproken van een 0.75 ROM, dat lijkt me aardig in de buurt van final.

Heel leuk snippertje van n berichtje van een BlogSpot-website, maar waar wordt dit bij SE gezegd?

Nice find. 700 euro!?! daar kan ik een Touch Pro + heeel veel chupachups voor kopen! :*)

GENETX excuses als het overkwam als flame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mja, bedenk wel dat er anders nog zat andere mediaspelers zijn voor WM, dus dat is het probleem nou ook niet echt. Daarnaast volstaan de meeste audio chips wel en deze Qualcomm zal ook prima zijn en tuurlijk identiek aan de HTC. Bedenk echter wel dat er nog meer filters en ruisonderdrukkers tussen deze chip en de echte uitgang kunnen zitten. Daar kan SE wel het verschil maken.

Maar toch begin ik wel mijn twijfels te trekken daarin. Hoop dat er goed review materiaal is rond augustus, anders gaat HTC er wel vandoor met de Diamond Pro gok ik, en ik ook waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-05 08:54
Eerste mobieltje buiten HTC dat Windows Mobile gebruikt, geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265461

Welk toestel dan wel niet beter is en welke opties elk heeft boeit me niet meer. Wat me wel boeit is dat het toch verdomde lang duurt imho voor er eindelijk een apparaat op de markt komt dat ALLES heeft wat een huidige veel eisende gebruiker wenst.

Bij elk toestel is er wel iets dat mist of waar weer voor een compromi gekozen wordt, lees maar is wat topics door niet ? :P
Tuurlijk willen ze voor elke 'markt' iets hebben zodat het verkoopbaar blijft tegen lage prijzen maar is er dan echt geen markt voor diegenen die best wat meer willen neertellen voor een All-In-One device of is de consumenten technologie echt nog niet zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ooh de techniek is echt wel zo ver. Het is idd dat de meeste gebruikers of de zakelijk zijn die geen waarde aan de geluidskwaliteit hechten, of pubers die willen patsen maar ook nog nooit van goede kwaliteit hebben gehoord (iets dat met de huidige muziek ook niet eens nodig is...). Apple schijnt het overigens wel te kunnen wat betreft geluid met zn iPhone, mja niet iedereen wil vast zitten aan Apple..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257764

Aubergine schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:07:
Eerste mobieltje buiten HTC dat Windows Mobile gebruikt, geweldig _/-\o_
Samsung i900 heeft ook Windows mobile en die komt eerder dan de Xperia X1 op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257764 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:31:
[...]

Samsung i900 heeft ook Windows mobile en die komt eerder dan de Xperia X1 op de markt.
Asus, Toshiba, LG, E-ten, HP enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Anoniem: 257764 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:31:
[...]

Ja, maar die heeft geen toetsenbord en dan moet het toetsenbord on-screen en heb je nog minder beeld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:58

SG

SG surft naar info hardewaren

Lijkt mij 'n goede vervanger voor mijn P990i
De OS overstap lijkt mij ook meegenomen.

Zo een smartphoon om met al die smart hightech compact met voldoende mAh in kleine volume te persen moet er consesies worden gedaan. Ik zie bijvoorbeeld ook 5 tot 8 Mpixel GSM maar die tech unit is vaak al 'n groot deel van de telefoon. Het blinkt dan uit kwa lens kwaliteit omdat er beter ruimte benut is voor mooie plaatjes. Lens en chip. Maar moet dan de smart features missen. Hooguit met MP3 erbij.

Voor mij is de 800x480 reso belangrijk.
480P resolotie TV dus voldoende voor filmpjes maar ook plaatjes
internetten en email gaat daar ook mee beter.

Interngeheugen is ook belangrijk en die zeer toegankelijke taskmanager om dat te beheren.
Wat in mijn ogen het pobleem van de P990i serie en lager met symbian lijkt te zijn. Met het gebrek aan geheugen het ontoegankelijke taskmanager en het niet automatisch sluiten van apps.
Dus je werk geheugen slipt snel dicht als je wat task gebruikt.
Omdat ik me hier bewust van ben heb ik weinig problemen met mijn P990i zonder firmware update.
Dus hoe meer geheugen hoe beter.

Sound tja zijn geluid systeem kan goed slecht of redelijk zijn.
Maar je kan ook eventueel proberen via BluTooth audio te streamen. Digitaal. Je BT stereo head phoon bepaald dan deels de kwaliteit. En daarnaast de BT beperkingen.

Ben dus geinterresseerd in deze smartphoon

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:50
GENETX schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:30:
Ander nieuws:

http://www.inxperia.com/i...n=com_mojo&Itemid=10&p=70

[...]

Lijkt me toch wel DE bevestiging voor week 44 (al is mid oktober 1 week eerder) en 700 euro...

Zo langzamerhand begin ik me wel weer terug te trekken van de SE X1 XPERIA. Geluid op een SE Walkman bleek ook niet alles te zijn als ik reviews mag geloven. En om daar idd echt 200 euro voor bij te gaan leggen wordt veel. Jammer dat er niet meer aandacht aan het audio deel wordt geschonken.

* GENETX gaat weer richting Diamond Pro + Losse MP3 in de tas helaas.
Voor dat geld haak ik absoluut af.
Voor 1000 euro heb ik ook een:
- mooie tv
- strakke laptop
- 2 x HTC Cruise
- geinige 2e hands autootje
etc...

Ik focus me weer op de HTC Cruise of Diamond..

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het is geen 1000 euro, het is 700 euro. De Diamond is zo'n 450 volgens mij. De Touch Pro zal minimaal 100-150 euro duurder zijn. De prijs voor de XPERIA vindt ik dan niet heel raar opzich.
Anoniem: 170419 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:56:
GENETX excuses als het overkwam als flame!
_/-\o_ Heerlijk, dat rode kleurtje in mn naam werkt _/-\o_
Maar dat was geen flame, dat was een hevige discussie en daar is niks mis mee. Dat vindt ik juist leuk en goed. Vaak komen daar de beste opmerkingen en feiten uit waar mensen wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

De HTC Touch Pro zal iets goedkoper zijn, maar tussen de twee toestellen zal een verschil van 50 euro zitten denk ik. En op 50 euro kijk ik niet. Ik denk dat de X1 niet te laat na de Touch Pro moet uitkomen anders verkopen ze er niet veel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xof schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:37:
De HTC Touch Pro zal iets goedkoper zijn, maar tussen de twee toestellen zal een verschil van 50 euro zitten denk ik. En op 50 euro kijk ik niet. Ik denk dat de X1 niet te laat na de Touch Pro moet uitkomen anders verkopen ze er niet veel denk ik.
Als je uitgaat dat bij Smartphoneshop de NL-versie van de Touch Diamond 529 euri kost. De Touch Pro zal dan wel aan de 600 zitten. 700 klinkt dan niet zo gek eigenlijk! Eerst zien dan geloven maar dit is iig iets anders als de 200 euro waar ik eerst op uitkwam! Als ze nou eens voor zorgen dat het ook als volwaardige MP3 kan werken (zonder SonicStroop) dan ga ik er over denken.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 23-06-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

GENETX schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:30:

Jammer dat er niet meer aandacht aan het audio deel wordt geschonken.
Sorry; maar wat heeft dit met de XPERIA te maken? De XPERIA is _geen_ Walkman telefoon! Dit toestel is in een compleet andere (iets zakelijkere) markt gezet. Muziek afspelen op deze telefoon zal geen probleem zijn, sterker nog, ik heb inmiddels al enkele HTC's gehad (Magician, Artemis, Atom) en ik kan je vertellen dat die geluidskwaliteit zeker niet onderdoet voor een gemiddelde MP3 speler. Hangt uiteraard wel af van de gebruikte oordopjes, want die zijn meestal zeer karig en laten het geluid niet tot zijn recht komen. Meer aandacht is leuk, maar is niet nodig.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
Ik heb hem nu bijna 1 week, en heb altijd sony-ericsson's gehad, heb 1 overstop gehad naar Nokia, maar met dit toetstel ben ik weer helemaal terug naar Sony-Ericsson.

Wat een goed toestel. Vooral de toetsen onderin je scherm, de touchpad functie daarvan, echt ideaal.

while ( !$succeed ) { $try++ }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bas_je schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:32:
Ik heb hem nu bijna 1 week, en heb altijd sony-ericsson's gehad, heb 1 overstop gehad naar Nokia, maar met dit toetstel ben ik weer helemaal terug naar Sony-Ericsson.

Wat een goed toestel. Vooral de toetsen onderin je scherm, de touchpad functie daarvan, echt ideaal.
Heb je hem geïmporteerd ofzo? :)
Ben wel benieuwd naar je ervaringen en foto's in ieder geval!
Hoe snel is ie? Kun je vergelijken met een ander WM6 toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

SgtStrider schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:28:
[...]

Sorry; maar wat heeft dit met de XPERIA te maken? De XPERIA is _geen_ Walkman telefoon! Dit toestel is in een compleet andere (iets zakelijkere) markt gezet. Muziek afspelen op deze telefoon zal geen probleem zijn, sterker nog, ik heb inmiddels al enkele HTC's gehad (Magician, Artemis, Atom) en ik kan je vertellen dat die geluidskwaliteit zeker niet onderdoet voor een gemiddelde MP3 speler. Hangt uiteraard wel af van de gebruikte oordopjes, want die zijn meestal zeer karig en laten het geluid niet tot zijn recht komen. Meer aandacht is leuk, maar is niet nodig.
Ja maar het doel van de XPERIA is juist om een zakelijke multimedia telefoon op de markt te brengen. Waarom zouden zakelijke gebruikers geen behoefte hebben aan een mp3 speler.En dan kijk ik vooral naar de wat jongere zakenlui. Ik denk dat SE zich juist moet gaan onderscheiden op het geluid. Doen ze dat niet dan is voor mij de hoofdreden weg om voor de XPERIA te kiezen en zal ik eerder voor de HTC gaan (vooral omdat deze eerder uitkomt).
Dat is een beetje het probleem van alle smartphones tegenwoordig.. ze zijn TE zakelijk. Ik zelf wil graag een zakelijke smartphone, maar die ook net iets meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251384

jij wint de prijs 'hoe maak ik mensen jaloers?' ik ben ook geïnteresseerd in je ervaringen ermee, vooral wat betreft het toetsenbord! typt het echt irritant of is het na een weekje dat je er aan went?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Hoe kom je d'r aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Ik heb hem nu bijna 1 week...
Ja geef een review, plaats foto's, maak filmpjes etc! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine

Gaat het schakelen tussen horizontaal en verticaal beeld nog steeds langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Wat ik eigenlijk vermoed is dat hij een vergissing heeft gemaakt en een andere telefoon heeft. Anders willen we hier natuurlijk een uitgbreide review.
Zodat al onze vragen beantwoord worden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Benmen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:59:
[...]

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Wat ik eigenlijk vermoed is dat hij een vergissing heeft gemaakt en een andere telefoon heeft. Anders willen we hier natuurlijk een uitgbreide review.
Zodat al onze vragen beantwoord worden:)
dat vermoeden heb ik juist niet. er wordt hier gesproken over toetsen onder het scherm en de touchpad functie. toch wel zeer specifiek voor de X1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Waarschijnlijk gewoon iemand met een 'inside' persoon (accountmanager, productmanager) binnen SE die een pre-production model heeft om te testen en als showcase te gebruiken.

Maar iets meer info is wel gewenst jah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

hmm...

Xperia _/-\o_
toon volledige bericht
Nope is niet waar.

1) Biased ben ik zeker, net als iedereen. Maar het verschil tussen de batterij (die je weer op kan laden) en geheugen dat permanent hetzelfde blijft vind ik een stuk groter. 12% leuk berekenen maar gaat hier echt niet voor op omdat het totaal verschillende onderdelen zijn. !12.5% meer geheugen is voor mij en neem aan iedereen een stuk significanter verschil dan de batterij.

2) HTC Touch Pro is OOK uitbreidbaar tot 32 gb (jullie halen de HT Touch Pro hele tijd in de war met HTC Touch Diamond)!!!!!!!!!!

3)Eigen oordopjes kan overal (met een speciaal snoertje) maar niet gelijk in de jack OOK niet met de Xperia (dacht ik, correct me if I'm wrong)

4)HTC Touch Pro kan OOK fotos maken met een flitser hehe, check eens de specs man!!

scherm en toetsenboard geef ik je gelijk in.

PS. Ik ben Biased , maar probeer niemand te overtuigen ik probeer alleen misverstanden recht te zetten. Want zoals je ziet velen verwarren de specs van Touch PRO! 8)

PEACE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:55
Klinkt een beetje als een SE K850i ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265691 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:51:
[...]

Want zoals je ziet velen verwarren de specs van Touch PRO! 8)
Juist! ook de namen worden mijns inziens teveel door elkaar gehaald. hoevaak ik wel niet de diamond pro voorbij heb zien komen. om gek van te worden. allemaal heel geïnteresseerd doen en dan verkeerde namen gebruiken, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind personelijk die richtingsgevoel metertje ding...erg leuk. Zou erg jammer zijn als Xperia dat nie zou hebben. Ik heb Touch Diamond nu een week echt een mega apparaat. Er zitten games op die gebruik maken van die feature. ZO'n balletje die je moet rollen in gaatjes :P echt gaaf dat het apparaat weet dat je hem schuin, ondersteboven etc... vasthoudt. It's magic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

o ja en waar zijn die specs over de batterij van HTC Touch Pro vandaan gehaald eigenlijk? En wie vind 2 weken in stand by onvoldoende? :?

Battery: 1350 mAh
Talk time: GSM: up to 8 hours
Standby time: GSM: up to two-weeks

http://www.boygeniusrepor...-announces-htc-touch-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 265691 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:51:
3)Eigen oordopjes kan overal (met een speciaal snoertje) maar niet gelijk in de jack OOK niet met de Xperia (dacht ik, correct me if I'm wrong)
De XPERIA heeft een 3,5mm jack waar je dus DIRECT je eigen dopjes in kan steken zonder verlengstukje. Kijk maar eens op foto's waar je de bovenkant ziet. Dat maakt de XPERIA juist interessant, mits de kwaliteit net zo goed is als een losse MP3 speler.

Overigens heb ik vandaag even muziek gelusiterd met de HTC Touch Diamond en dat was itt wat ik had verwacht nog zo slecht niet.

Over de batterijtijd: Leuk die 2 weken standby, maar vergeet niet dat je deze telefoons een stuk meer gaat gebruiken dan het standaard mobieltje. Even bellen, in de bus internetten, even wat muziek aan... Je accu is zo leeg en als je hem echt gebruikt mag je voor de zekerheid iedere dag opladen. Zelfs al is ie half vol.

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 23-06-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2044

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:53:
[...]

De XPERIA heeft een 3,5mm jack waar je dus DIRECT je eigen dopjes in kan steken zonder verlengstukje. Kijk maar eens op foto's waar je de bovenkant ziet. Dat maakt de XPERIA juist interessant, mits de kwaliteit net zo goed is als een losse MP3 speler.
ja idd ik las het al, dat is zeker leuk. Irriteer me sowieso altijd aan die rare jacks in alle mobieltjes. (hetzelfde geldt voor de lader). Maar ben al redelijk blij met de usb...aangezien die overal te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Over de batterijtijd: Leuk die 2 weken standby, maar vergeet niet dat je deze telefoons een stuk meer gaat gebruiken dan het standaard mobieltje. Even bellen, in de bus internetten, even wat muziek aan... Je accu is zo leeg en als je hem echt gebruikt mag je voor de zekerheid iedere dag opladen. Zelfs al is ie half vol.
Hmm ik heb de Touch Cruise gehad paar maanden heb van alles mee gedaan ook internet en had nergens last van. Batterij ging heel goed mee. Maar moet bekennen dat Touch pro mischien (hoogstwaarschijnelijk) meer stroom vreet. Maar even ter vergelijking de Touch Diamond heeft een van 900 mAh terwijl de Touch Pro 1350 mAh. Lijkt me toch wel dat het ook goed mee moet kunnen. Touch Diamond heb ik nu een week en ook nog geen problemen. Ik maak me er iig niet zo erg veel zorgen over, maar kan de zorg wel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Overigens heb ik vandaag even muziek gelusiterd met de HTC Touch Diamond en dat was itt wat ik had verwacht nog zo slecht niet.
Zag hem vandaag ook bij de Mediamarkt in de doos (de Diamond dan heh), heb m niet kunnen proberen. Hangmat-waardig GENETX:P? Ik koop sowieso een verlengstukje met controls en dan me Koss KSC35's erin,ben er echt benieuwd naar! De X1 laat weer zijn tanden zien maar heeft mijns inziens wel wat glans verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831

Kijk, dat is nog eens een mooie update. Het toestel is echt een stuk sneller geworden. Filmpje zeker even kijken!

Daarnaast is er nu een TouchFlo map in het besturingssysteem. Hij wordt (nog) niet gebruikt maar misschien in een toekomstige ROM? Het beheer van SMS en MMS berichten is verbeterd, twee nieuwe Xperia WM6.1 thema's en twee nieuwe spelletjes.

Hier het stukje over de snelheid gequote:
The most important and quickly discovered suprise was the newly improved "Panels User Interface" that is being developed for the Sony Ericsson X1i exclusively. The new ROM has dramatically improved the speed of this interface and the application panels responsiveness and speed in loading. Also, the FM radio Panel has been much improved and I would declare this piece of "Application Panel" pretty much commercial. Remember though, more software development is going to make it even better while the rumored upgrade of the S.E.X1's RAM to 256mb will also give application performance a HUGE improvement over its currently "speedy" use. . I did lose 3 panels in this ROM from my old one.... gone is the "AT & T", "Face Book" and "Financial Times" webpage shortcut panels. A new Plug-In "Sony Ericsson" device manager application has been added but the big news is the more responsive, speedier and seemless performance of the panels user interface. It needs and will get faster.... I'm very excited!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Dit topic gaat over de Xperia X1. Dus NIET over Touch-toestellen in wat voor vorm dan ook.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 170419 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:41:
[...]

Zag hem vandaag ook bij de Mediamarkt in de doos (de Diamond dan heh), heb m niet kunnen proberen. Hangmat-waardig GENETX:P? Ik koop sowieso een verlengstukje met controls en dan me Koss KSC35's erin,ben er echt benieuwd naar! De X1 laat weer zijn tanden zien maar heeft mijns inziens wel wat glans verloren.
Tsja, helaas geen 3.5mm jack en mocht ook niet mn eigen muziek proberen. De muziek die er op stond was ook neit mijn smaak, maar klonk toch heel zuiver. Verder bevat de Diamond ook een goede uitgebreide EQ

Nu snap ik dat ik volgens Daanno in overtredeing ben, maar dat verchten we onderling wle uit in de HWC :)

Daarom de volgende terugkoppeling. De X1 zal wss wle intern met dezelfde chip muziek produceren (zal wel intern zitten in de Qualcomm). Dus kwa kwaliteit zou ik denken dat het er alleen maar mee vooruit kan gaan als SE zijn eigen software er op zet en misschien ook de interne hardware wat beter maakt.

Het blijft tot dusver wachten op echte reviews maar ik was neit ontevreden over de geluidskwaliteit die de Qualcomm chip kan leveren. Wie weet is er zelfs wel betere software te krijgen straks voor de SE die nog een betere EQ kan geven.

Nogmaals, het blijft gissen, maar opzich was ik niet ontevreden voor de mini test die ik kon doen met de Diamond. Ik gok dat het geluid uit mijn Zen Touch een stuk anders is (die verschilt aardig van de iPod). Nu heeft die laatste vergeleken met de Zen ook wat minder Bass. Dat is iets dat SE wel meer heeft. In reviews van andere SE Walkmans zag ik dat men de Bass wat te vond, juist iets dat ik perfect vindt op mijn Zen Touch.

Wat dat betreft geef ik de SE X1 XPERIA dus een goede kans. Maar het blijft speculeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:24:
[modbreak] Dit topic gaat over de Xperia X1. Dus NIET over Touch-toestellen in wat voor vorm dan ook.[/]
Het toestel is nog niet uit, mogen we ook nie vergelijken om te beslissen welke we gaan halen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 265691 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:45:
[...]

Het toestel is nog niet uit, mogen we ook nie vergelijken om te beslissen welke we gaan halen??
Je mag best vergelijken, mits je niet alle specs van een Touch gaat opnoemen zonder daadwerkelijk iets te vergelijken. De specs van een Touch kan een-ieder zelf opzoeken in dit forum. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:47:
[...]

Je mag best vergelijken, mits je niet alle specs van een Touch gaat opnoemen zonder daadwerkelijk iets te vergelijken. De specs van een Touch kan een-ieder zelf opzoeken in dit forum. :Y)
Blijkbaar niet anders zouden er niet zoveel fouten gemaakt worden! 8)7 Ik zet het even recht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:07
Anoniem: 192831 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:15:
[...]

Kijk, dat is nog eens een mooie update. Het toestel is echt een stuk sneller geworden. Filmpje zeker even kijken!

Daarnaast is er nu een TouchFlo map in het besturingssysteem. Hij wordt (nog) niet gebruikt maar misschien in een toekomstige ROM? Het beheer van SMS en MMS berichten is verbeterd, twee nieuwe Xperia WM6.1 thema's en twee nieuwe spelletjes.

Hier het stukje over de snelheid gequote:

[...]
De X1 waarmee ik vorige week mocht spelen had wel TouchFlo geïntegreerd.
Mogelijk was dat een nog nieuwere versie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Wat moet TouchFlo dan voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
De schil over de standaard Windows Mobile interface die HTC ontwikkeld heeft. Zie het Touch-Diamondtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik neem aan dat SE niet de HTC Touchflo heeft gekopieerd? Ik vind dat de mensen die hier in 2 regels komen melden dat ze X1 in handen hebben gehad wel iets uitgebreider mogen zijn, zeg anders gewoon niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
Hier een paar foto's gemaakt met een brakke webcam, waarschijnlijk ligt mijn cam op het werk en dan kan ik morgen betere foto's, en misschien wel filmpjes maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.mcforum.nl/xperia/Picture001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mcforum.nl/xperia/Picture002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mcforum.nl/xperia/Picture003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mcforum.nl/xperia/Picture004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mcforum.nl/xperia/Picture005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mcforum.nl/xperia/Picture006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
Aubergine schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:50:
[...]

Gaat het schakelen tussen horizontaal en verticaal beeld nog steeds langzaam?
Er zit wel een kleine vertraging in, maar niet meer dan bij de mda's die je tegenwoordig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bas_je, Hoe kom je eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bas_je schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:38:
[...]

Er zit wel een kleine vertraging in, maar niet meer dan bij de mda's die je tegenwoordig hebt.
Ik denk dat je dit toch blijft houden. Ik vind belangrijk dat een telefoon zo snel reageert als ik bijvoorbeeld ergens een menu in wil, bij de diamond vond ik dit langzaam gaan. Het duurde steeds 2 á 3 seconden voordat het volgende scherm er was. Was erg irritant! Dat met dat draaien kan ik begrijpen dat dat net wat langzamer gaat, lijkt me ook minder storend omdat je zelf de beweging meemaakt en dus niet echt hoeft te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Bas_je schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:37:
Hier een paar foto's gemaakt met een brakke webcam, waarschijnlijk ligt mijn cam op het werk en dan kan ik morgen betere foto's, en misschien wel filmpjes maken.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe is de rest van je ervaring met het toestel en met name het tobo dat al wat kritiek heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
The Legend schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:55:
[...]

Hoe is de rest van je ervaring met het toestel en met name het tobo dat al wat kritiek heeft gekregen?
Eigenlijk willen we gewoon een totale review van jou hand, waar ik vooral erg naar benieuwd ben is reageert hij nog echt traag of is dit helemaal verholpen. Wat voor versie heb je? een definitieve of een verouderde?

Werkt het totaal een beetje prettig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Benmen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:38:
[...]

Eigenlijk willen we gewoon een totale review van jou hand, waar ik vooral erg naar benieuwd ben is reageert hij nog echt traag of is dit helemaal verholpen. Wat voor versie heb je? een definitieve of een verouderde?

Werkt het totaal een beetje prettig?
Ikke wille ook weten! En zitten er nog leuke snufjes op waar we geen weet van hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

En uiteraard wat je ervoor betaald hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
Okey, heb nog nooit eerder een review gedaan. Maar wat ik van de telefoon tot nu toe vind:

Het toetsenbord is even wennen, is niet als op een normale telefoon. Toetsen hoeven niet hard ingedrukt te worden, een rustig subtiel drukje is meer dan genoeg. Ondanks dat het niet mag, ging ik wel eens vanuit de auto iemand sms-en, maar dat kan hierbij dus niet meer, je hebt echt 2 handen nodig om te sms-en.

Nu kun je wel kiezen voor het on-screen-toetsenbord, maar een gemiddelde vinger drukt dan gelijk 1/2 van het toetsenbord in. Dat werkte niet echt voor mij.

Het toestel reageert aardig snel. Er zit ook wel een mooie feature op, als je met iemand in gesprek bent, dan kun je een memo snel opschrijven en deze staat dan gelijk bij het contact persoon erbij, handig voor de volgende keer dat je persoon spreekt. De luidsprekers die erin zitten doen het ook goed, voor een mobiel heb je een aardig goed geluid.

GPS zit er niet ingebouwd, maarja dat is voor mij geen issue, daar ik het irritant vind om alles op 1 device te hebben, zovel navigatie als bellen.

En natuurlijk plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden, hier nog wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.mcforum.nl/xperia/Xperia1_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mcforum.nl/xperia/Xperia2_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mcforum.nl/xperia/Xperia3_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik ben vooral benieuwd naar de geluidskwaliteit! Kun je even goed muziek luisteren (EQ ed ook even goed instellen). Dat is toch wel een van de pluspunten. Mocht je hem kunnen vergelijken met een iPod of dergelijke MP3 speler dan zou het heel mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:11

ye-roon

knaak

Bas_je schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:29:
*knip*

GPS zit er niet ingebouwd, maarja dat is voor mij geen issue, daar ik het irritant vind om alles op 1 device te hebben, zovel navigatie als bellen.

*knip*
De site geeft wel aan dat er ingebouwde GPS in zit.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126738

Bas_je schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:29:

Whut? Geen GPS? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
Het enigste wat ik er kwa GPS in zie staan is QuickGPS, en daar zegt de XP1 over:
QuickGPS kan de snelheid van het bepalen van de GPS-positie verbeteren door de nieuwste satellietgegevens van internet te downloaden (via GPRS, ActiveSync, enz).

Als in de windows mobile, naar start, settings ga en dan naar het tabblad Verbindingen, daar staat niets van GPS bij.... Bij het tabblad Systeem, staat alleen External GPS.

[ Voor 18% gewijzigd door Bas_je op 24-06-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

ye-roon schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:41:
[...]

De site geeft wel aan dat er ingebouwde GPS in zit.
Misschien dat zijn model dat nog niet heeft. Ik weet niet of de hardware al af is in de "pre" modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89380

Bas_je -> Waar heb je het toestel gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126738

Toestel komt ook pas uit na Oktober. Dus kan nog goed dat bepaalde functies van het toestel nog niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89380 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:12:
Bas_je -> Waar heb je het toestel gekocht?
en misschien nog wel belangrijker, wat heeft ie daar gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
En wat als je probeert een navigatiesysteem er op te zetten? Ik neem aan dat GPS er al in zit. Anders mag je je printplaat weer gaan aanpassen, en geloof me, dat wil je niet meer nu. Die X1 is op geheugen en software na gewoon klaar moet je bedenken. In de hardware kan hooguit een revisie komen omdat het nog niet goed werkte ergens.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de Xperia X1. Dus NIET over abonnementen of webshops waar je hem kan kopen! Discussie over levertijden van pda's mag hier!

Xperia Tech vragen topic Deel 5