Pas je dat toch gewoon even aan in je startmenu-map. Kun je al je pictogrammetjes naar wens in mappen stoppen of er juist uithalen, zodat het overzicht er een beetje in blijft.Anoniem: 187609 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:00:
[...]
Ik had deze ook al geinstalleerd.. Kan je deze ook installeren zodat hij geen mapje bureau accessoires aanmaakt? Ik vind het sowieso jammer dat je geen locatie kan kiezen waar je wilt installeren. Nu wordt het zo'n rommeltje onder je programma's. Ook komen sommige thumbs niet in programma's te staan.
Via remote desktop verbinding werkt uitstekend en ook snel (via wifi heb ik voornamelijk getest). Reactiesnelheid is oké. Alleen het grote nadeel is de hoeveelheid detail die je hebt, dat is eigenlijk te veel, dus even snel een mailtje openen en lezen is mogelijk, maar het is erg klein!Anoniem: 218636 schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:26:
Tot in hoeverre is het gebruik maken van een remote desktop/vnc op je XPeria voor verbinding met je pc thuis een goed idee als standaard omgeving voor je XPeria?
Werkt het een beetje goed qua reactiesnelheid? En is het ook mogelijk om geluid af te spelen via dergelijke remote desktop tools? (Zodat ik bijvoorbeeld media player op mijn pc thuis kan openen via mijn XPeria en het geluid via mijn XPeria hoor?)
Ik heb toennet even geprobeerd om muziek te luisteren via Remote desktop. Het werkt opzich wel grappig (zet wel de visualisatie van Windows MediaPlayer uit, anders schiet de upload naar 2,5Mbit
Eentje antwoorden moet wel lukkenAnoniem: 171281 schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:50:
3 vraagjes:
1) Iemand ervaring met Tunin.FM (Streaming Radio) krijg het niet aan de praat... WM player opent geen verbining mogelijk (zowel wifi als umts niet) Iemand...?
Tunin.fm werkt gewoon als je het gebruikt via Internet Explorer, vervolgens start WM Player op en hoor ik gewoon geluid. Werkt bij mij via usb naar de pc(activesync), gprs/umts en ook via Wifi.
Probeer anders is gewoon één deze link via wifi/umts op je Xperia: Caz of Qmusic. Werken die wel?
Helaas is dit niet helemaal correct. Een gemiddelde usb 1.1 poort hoeft maximaal maar ongeveer 250 mA te leveren. Sinds de USB 2.0 standaard is het verplicht om een gevoede poort 500 mA te laten leveren. Daarnaast is er sinds 2007 een nieuwe standaard genaamd USB On-the-Go, waarbij tot 900mA is toegestaan. Maar deze standaard is vooral in china aanwezig, hier in europa ben ik het nog niet tegen gekomen.The Conman schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 01:06:
[...]
Volgens mij moet het niks uit gaan maken. De aantal output in Ampere is maximaal wat die lader aan kan. Hij output maar zoveel je toestel er om vraagt.
De meeste USB2.0 poorten zijn ook 1000 mA, maar toestel gaat er niet slechter van worden als je het met de computer oplaad.
Dit is ook de reden dat de xperia op een usb poort een stuk trager laad dan aan een adapter. Geen probleem, want zeer handig dat het kan, maar wel iets om rekening mee te houden mocht je je telefoon snel vol willen laden.
Anoniem: 187609
Thanks Thanks! 1e WM telefoon. Sorry. Maar kwam sowieso niet vaak in de Windows map aangezien die erg lang duurt voordat die opent.St@m schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:21:
[...]
Je kan gewoon in de Windows\startmenu? (daar ergens) map mapjes aanmaken enzo..
Ik snap niet wat dit met de Xperia te maken heeft (net zoals 99% van alle basic WM vraagjes hierzo).
Theoretisch wél. Toch zijn er bepaalde fabrikanten die in de lader een bepaald weerstandje zetten in de extra pennen zodat het apparaat alleen geladen wil worden op de lader van de fabrikant. Als jij zegt dat de xperia laden gaat op de tomtom lader, dan kan dit dus prima. Er zijn ook fabrikanten die hun lader expres zwaarder maken dan de USB standaard (500mA) zodat de telefoon sneller laden zal. Dus dat verklaard dat de apparaten sneller laden met een zwaardere adapter. Ook al zou het een 500 Ampere lader @ 5V zijn, dan kan het nog. Als de spanning en de polarisatie maar hetzelfde is, dan gaat het goed. Langleve USB. Lang leve standaardenppaddo schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 08:55:
[...]
Dus om een lang verhaal kort te maken, die 1200 mA lader van de TomTom kan dus toch probleemloos aangesloten worden op de X1?
Ik heb het nog maar 1 keer gedaan, maar dat geen probleemloos. Scheelt me toch weer een extra lader!
Wat ik overigens wel vreemd vind is dat op de site van SE niets staat over het output vermogen van de officiele autolader (CLA-70).
Anoniem: 216760
Dat sneller opladen zei ik ook al maar de theorie van mij erachter klopt dus niet. Maar ik denk dat de echte vraag van Doracfas nog niet is beantwoord. Is sneller laden ongezond?sjans schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:49:
[...]
Theoretisch wél. Toch zijn er bepaalde fabrikanten die in de lader een bepaald weerstandje zetten in de extra pennen zodat het apparaat alleen geladen wil worden op de lader van de fabrikant. Als jij zegt dat de xperia laden gaat op de tomtom lader, dan kan dit dus prima. Er zijn ook fabrikanten die hun lader expres zwaarder maken dan de USB standaard (500mA) zodat de telefoon sneller laden zal. Dus dat verklaard dat de apparaten sneller laden met een zwaardere adapter. Ook al zou het een 500 Ampere lader @ 5V zijn, dan kan het nog. Als de spanning en de polarisatie maar hetzelfde is, dan gaat het goed. Langleve USB. Lang leve standaarden
Ik neem aan van wel anders kunnen "we" net zo goed een standaard maken van bv. 2000mA en dat is meer dan genoeg voor alle apparaten.
Anoniem: 116031
Vraagje over de Brodit Active Holder
Ik las in het begin van de topic dat deze krassen zou veroorzaken op de Xperia, maar voor de rest niks meer over gehoord.
Ik zou graag zo’n Brodit holder willen aanschaffen, maar zou natuurlijk dood zonde zijn als er dan krassen op de Xperia komen!
Iemand ervaring met de Brodit Active Holder?
Ik las in het begin van de topic dat deze krassen zou veroorzaken op de Xperia, maar voor de rest niks meer over gehoord.
Ik zou graag zo’n Brodit holder willen aanschaffen, maar zou natuurlijk dood zonde zijn als er dan krassen op de Xperia komen!
Ongeveer alle gangbare (telefoon)accu's worden de eerste ~80% snelgeladen, waarna over wordt geschakeld op druppellading om de 100% te bereiken. Je kunt bij deze accu's niet kiezen voor sneller laden, maar de druppellading periode zit erin omdat laden tot 100% op volle kracht inderdaad schadelijk is.Anoniem: 216760 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:09:
[...]
Dat sneller opladen zei ik ook al maar de theorie van mij erachter klopt dus niet. Maar ik denk dat de echte vraag van Doracfas nog niet is beantwoord. Is sneller laden ongezond?
Ik neem aan van wel anders kunnen "we" net zo goed een standaard maken van bv. 2000mA en dat is meer dan genoeg voor alle apparaten.
Wanneer je er echter je telefoon aan de USB van de PC hangt moet hij wel langzamer laden, gezien de maximale 500mA, die vaak hoger is bij de netstroomadapter. Ik weet niet in hoeverre de langere laadtijd en lagere spanning invloed heeft op de X1 en het batterijbeheer, maar ik ken wel enkele telefoons die na het laden via USB een tijd lang geen betrouwbare batterijstatus meer aan kunnen geven. Het starten van activesync tijdens USB verbinding zorgt voor een actieve telefoon, wat het laadeffect weer niet ten goede komt.
Laden in uitstand is ideaal voor de accu, maar onpraktisch bij een telefoon. Laden tijdens standby is het minst schadelijk voor de accu, laden tijdens gebruik van de telefoon is minder ideaal, tijdens navigatie is het vaak een noodzakelijk kwaad.
Wanneer de carkitadapter niet krachtig genoeg is, valt je telefoon na een tijdje navigeren uit vanwege een lege accu. Zo is uit ervaring 8 uur navigeren met een Touch Diamond (Toegegeven: kleine accu) te lang voor het apparaat. Terwijl hij is ingestoken in de carkit, verbruikt hij meer stroom dan hij toegediend krijgt en valt hij uiteindelijk uit.
Een standaard USB auto-adapter zal daarom ook voor de X1 niet genoeg stroom leveren. Een krachtigere adapter van een TomTom of andere telefoon zou wel mogelijk moeten zijn, zolang het voltage maar gelijk blijft.
Denk eraan: Tijdens druppellading vraagt de telefoon ook minder stroom dan bij snellading.
Neemt nog niet weg dat je het beste alles in de eerste 7 dagen kunt uitproberen
Ik meen later gelezen te hebben dat het krassen verhaal onzin is, mits de houder normaal gebruikt wordt. Was geloof ik Xof die dit meldde.Anoniem: 116031 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:51:
Vraagje over de Brodit Active Holder
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
op xda heb je als je ff zoekt een proggie die heet advanced configurationThe PyroPath schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 07:07:
Ik heb het toestel nu een aantal dagen en ik ben er heel erg tevreden mee en heb alle kleine probleempjes behoorlijk op kunnen lossen zonder al teveel moeite, rest mij nog 2 vragen die ik even wil stellen waarvan 1 over de hoeveelheid speling in het scherm en 1 over het virtuele/scherm toetsenbord.
Eerst even over het virtuele/scherm toetsenbord. Ik weet dat het al voorbij is gekomen maar ik kan het niet meer terug vinden of er nou een oplossing voor is gevonden. Ik bedoel dat steeds ongevraagd het virtueel/scherm toetsenbord omhoog komt terwijl ik zou willen dat dat pas gebeurt als ik op het icoontje druk. Ik vind het erg vervelend en bovendien behoorlijk irritant als het echte toetsenbord al is uitgeklapt. Het gaat wel weg zodra je begint te typen, maar ik vind het gewoon bijzonder storend.
De andere vraag is een soort polletje. Hoeveel speling hebben de bezitters in hun scherm zitten als het is dichtgeklapt? Dat van mij kan enkele millimeters kantelen aan de linker kant als je hem in candybar houding houdt. Dus de andere kant dan waar het scherm heen schuift. Het is niet heel erg storend maar ik vraag me af of dat bij iedereen zo is of dat hij gewoon strak hoort te zitten of dat de speling minder hoort te zijn. De speling is het ergst aan de onderkant, dus ter hoogte van het zwarte knoppen gedeelte. Zouden jullie hier wat over kunnen zeggen? Heb namelijk nog vandaag en eventueel morgen om er mee terug te gaan als het niet zo hoort en wil natuurlijk het toestel wel zo hebben als dat het bedoeld is.
als je die installeerd (let op je hebt wel .net framework 3.5 nodig, kun je ook downloaden)
dan heb je daar ergens in de instellingen de optie om het automatich opkomen van het toetsenbord uit te schakelen.
Wat een stroom gedoe hier.
Voorwaarde voor USB2.0: Stabiel 5V en in staat om 500mA te kunnen leveren. De telefoon mag niet hier meer verbruiken tijdens ActiveSync, anders zou ie zelfs ontladen tijdens gebruik van bestanden overzetten en ermee bedienen. De telefoon moet zo gemaakt zijn dat het nog onder 500mA blijft inclusief laden.
Anders heeft het geen zin om van USB aansluiting te voorzien, en moet het over normale stroomaansluiting beschikken.
Ik heb diverse USB adapters meegemaakt. Zelfs eentje van 4,2 Volt. Daar kan men nog telefoon mee opladen omdat er speciale laadregeling in telefoon zit zodat het toch nog naar de accu gepumpt wordt. Maar niet om volledig lege accu mee te voeden (telefoon laad indicatie gaat niet meer aan). Dan is 5 V adapter wel nodig om te kunnen laden.
Stroomlevering loopt aardig uiteen, maar meestal vanaf 400 tot 1200 mA. 1200mA beschadigt je toestel niet. Het kan tegenover 400mA meer leveren en kan het daardoor wat sneller laden.
Er is dan nog genoeg stroom om tweede USB apparaat aan te sluiten. Zo heb ik gedaan met oudere Tomtom autoadapter die 1A levert, aangepast om BT GPS muis en telefoon MDA Vario samen te voeden. Het laden gaat wat sloom, maar het laadt wel op.
Je hoeft dus geen zorgen maken met 2,5 A adapters of zo. De adapter is in staat te leveren, niet om doorheen te drukken als een compressor die autoband dreigt op te blazen omdat ie meer druk levert...
Stroom werkt anders dan je denkt tegenover compressor. Dus als apparaat 500 mA trekt, dan levert dezelfde adapter gewoon 500 mA. Het doet precies wat ie kan leveren. Net als auto die voldoende vermogen heeft om caravan te trekken. Maar een Fiatje kan niet caravan makkelijk trekken en de motor kan oververhit raken. Zo komt het overeen met adapter die niet meer kan leveren dan gevraagd, en raakt de regelunit in adapter oververhit. En gaat kapot.
Regel is dus simpel: meer stroom mag altijd. Dan blijft de adapter stukken koeler en gaat ook langer mee. Maar USB is wel meer spanningsgevoeliger. Spanning is goed te vergelijken als compressor: het levert wel dergelijk "druk" op het apparaat. Zou je meer dan 6V nemen, dan voldoet het niet aan USB regels en raakt de chips in de telefoon beschadigd. (sommige USB hubjes hebben 6V adapter, maar volgens mij wordt dat gecorrigeerd in de hub zelf.)
Spanning verandert dus niet tijdens het gebruik. Stroom is wel afhankelijk van het apparaat verbruik.
Voorwaarde voor USB2.0: Stabiel 5V en in staat om 500mA te kunnen leveren. De telefoon mag niet hier meer verbruiken tijdens ActiveSync, anders zou ie zelfs ontladen tijdens gebruik van bestanden overzetten en ermee bedienen. De telefoon moet zo gemaakt zijn dat het nog onder 500mA blijft inclusief laden.
Anders heeft het geen zin om van USB aansluiting te voorzien, en moet het over normale stroomaansluiting beschikken.
Ik heb diverse USB adapters meegemaakt. Zelfs eentje van 4,2 Volt. Daar kan men nog telefoon mee opladen omdat er speciale laadregeling in telefoon zit zodat het toch nog naar de accu gepumpt wordt. Maar niet om volledig lege accu mee te voeden (telefoon laad indicatie gaat niet meer aan). Dan is 5 V adapter wel nodig om te kunnen laden.
Stroomlevering loopt aardig uiteen, maar meestal vanaf 400 tot 1200 mA. 1200mA beschadigt je toestel niet. Het kan tegenover 400mA meer leveren en kan het daardoor wat sneller laden.
Er is dan nog genoeg stroom om tweede USB apparaat aan te sluiten. Zo heb ik gedaan met oudere Tomtom autoadapter die 1A levert, aangepast om BT GPS muis en telefoon MDA Vario samen te voeden. Het laden gaat wat sloom, maar het laadt wel op.
Je hoeft dus geen zorgen maken met 2,5 A adapters of zo. De adapter is in staat te leveren, niet om doorheen te drukken als een compressor die autoband dreigt op te blazen omdat ie meer druk levert...
Stroom werkt anders dan je denkt tegenover compressor. Dus als apparaat 500 mA trekt, dan levert dezelfde adapter gewoon 500 mA. Het doet precies wat ie kan leveren. Net als auto die voldoende vermogen heeft om caravan te trekken. Maar een Fiatje kan niet caravan makkelijk trekken en de motor kan oververhit raken. Zo komt het overeen met adapter die niet meer kan leveren dan gevraagd, en raakt de regelunit in adapter oververhit. En gaat kapot.
Regel is dus simpel: meer stroom mag altijd. Dan blijft de adapter stukken koeler en gaat ook langer mee. Maar USB is wel meer spanningsgevoeliger. Spanning is goed te vergelijken als compressor: het levert wel dergelijk "druk" op het apparaat. Zou je meer dan 6V nemen, dan voldoet het niet aan USB regels en raakt de chips in de telefoon beschadigd. (sommige USB hubjes hebben 6V adapter, maar volgens mij wordt dat gecorrigeerd in de hub zelf.)
Spanning verandert dus niet tijdens het gebruik. Stroom is wel afhankelijk van het apparaat verbruik.
Kan je geen tekst kopieren uit je SMSje als je er 1 aan het typen bent?
Volgens mij staat er ergens een automatische tijd update aan bij mij die steeds een andere tijd aangeeft, want me SMSjes komen in een hele rare volgorde binnen. Een reactie op een ouder SMSje komt bijvoorbeeld een minuut eerder binnen waardoor hij onder het oude SMSje komt te staan.
Volgens mij staat er ergens een automatische tijd update aan bij mij die steeds een andere tijd aangeeft, want me SMSjes komen in een hele rare volgorde binnen. Een reactie op een ouder SMSje komt bijvoorbeeld een minuut eerder binnen waardoor hij onder het oude SMSje komt te staan.
iemand al een update uitgevoerd via de update software van SONY ?
er schijnt een update (revision 5)te zijn maar ik heb een T-mobile versie en weet niet of ik daarmee iets sloop dus misschien dat iemand het al gedaan heeft?
edit: link toegevoegd
er schijnt een update (revision 5)te zijn maar ik heb een T-mobile versie en weet niet of ik daarmee iets sloop dus misschien dat iemand het al gedaan heeft?
[ Voor 23% gewijzigd door dorkie op 25-11-2008 14:16 ]
Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
Anoniem: 178057
Huh? Volgen mij haal jij heel wat dingen door elkaa. die Revision 5 is een update van de specs van de X1. de echt uiteindelijk specs.dorkie schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:14:
iemand al een update uitgevoerd via de update software van SONY ?
Die update van SE is voor het update programma en niet voor de X1 zelf.
Misschien nog interessant voor mensen die nog geen X1 hebben en voor andere die al een X1 hebben om te vergelijken + dat je geen miskoop hebt gedaan. (Als je alleen voor de scherm resolutie wilt gaan tenminste)
Conclusie, X1 heeft de meest gedetailleerde scherm. T.o.v. de HTC, de DPI is nauwelijks merkbaar en de X1 heeft een grotere scherm. dat houdt dus in dat je minder hoeft te scrollen.
De iPhone heeft de meest grote scherm maar in vergelijking is dat dus pixel-achtiger en minder scherp. Bij de Samsung hetzelfde verhaal als de iPhone.
B.v. Als er 8 pixels per letter/teken nodig is, in de landscape mode kan de Xperia er 100 weergeven, de Touch Pro 85, de iPhone 60 en de Omnia maar slechts 50.
Ter informatie:
* Anoniem: 216760 heeft geen iPhone of Touch Pro.
Ik heb wel de Omnia en ik moet eerlijk zijn dat de kleuren mooier is dan de Xperia. De scherm van de Xperia is nogal gelig (geel-ig?) en dat ziet er minder fris uit. En ik merk ook dat de scherm van de Omnia een stuk feller is. Tja, wat heb ik liever? Liefst een grotere scherm met een hogere resolutie en een wittere achtergrond.
Sony Ericssung Omniperia iX1900 iemand?
Gewoon gekopieerd maar dan in mijn eigen woorden
http://www.xperiax1.net/f...resolution-explained.html
Telefoon | Scherm in inch | Oppervlakte in in² | Resolutie | Tot. Pixels | Pixels per in² | DPI Horizontaal |
S.E. X1 | 3" | 4.32" | 800×480 | 384000 | 88889 | 333 |
HTC Touch Pro | 2.8" | 3.87" | 680×480 | 326400 | 84341 | 316 |
Apple iPhone | 3.5" | 5.88" | 480×320 | 153600 | 26122 | 171 |
Samsung Omnia | 3.2" | 5" | 400×240 | 96600 | 19200 | 160 |
Conclusie, X1 heeft de meest gedetailleerde scherm. T.o.v. de HTC, de DPI is nauwelijks merkbaar en de X1 heeft een grotere scherm. dat houdt dus in dat je minder hoeft te scrollen.
De iPhone heeft de meest grote scherm maar in vergelijking is dat dus pixel-achtiger en minder scherp. Bij de Samsung hetzelfde verhaal als de iPhone.
B.v. Als er 8 pixels per letter/teken nodig is, in de landscape mode kan de Xperia er 100 weergeven, de Touch Pro 85, de iPhone 60 en de Omnia maar slechts 50.
Ter informatie:
Ik heb wel de Omnia en ik moet eerlijk zijn dat de kleuren mooier is dan de Xperia. De scherm van de Xperia is nogal gelig (geel-ig?) en dat ziet er minder fris uit. En ik merk ook dat de scherm van de Omnia een stuk feller is. Tja, wat heb ik liever? Liefst een grotere scherm met een hogere resolutie en een wittere achtergrond.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 216760 op 25-11-2008 15:01 ]
@ drunkenzero: Als je de optie "verlichting automatisch aanpassen" uittvinkt heb je geen 'gelig' scherm meer.
Ik ga terug met mijn xperia.
Het batterij klepje blijft er gewoon echt niet opzitten, hoe ik hem ook (voorzichtig) probeer te buigen. En hij valt ook nog steeds af en toe uit bij het dichtklappen..
Het is wel een model uit week44, maar ik heb geen scheurtje.
De vodafone winkel wil hem voor me opsturen, maar misschien is het wel handiger om te bellen?
Het batterij klepje blijft er gewoon echt niet opzitten, hoe ik hem ook (voorzichtig) probeer te buigen. En hij valt ook nog steeds af en toe uit bij het dichtklappen..
Het is wel een model uit week44, maar ik heb geen scheurtje.
De vodafone winkel wil hem voor me opsturen, maar misschien is het wel handiger om te bellen?
Zouden ze trouwens gaan zeuren als ik bv xperia tweak er op laat staan?kirelam schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 22:01:
na 15 keer gebeld te hebben met 11 verschillende afdelingen ( wist niet eens dat ze zoveel afdelingen hadden die ik kan bereiken ha ha) maar goed ook SE aan de lijn gehad 2 of 3 keer en die zeggen dat het allemaal vodafone is die het moet regelen ( wist ik ook wel maar toch ) uiteindelijk een lieve meid aan de lijn gekregen die me echt hielp ( want na 7 dagen kan je hem officieel niet meer ruilen eigenlijk bij vodafone als er wat mee is ) en zij heeft het voor elkaar gekregen dat ik een nieuwe krijg uit de batch van december!
letterlijk wordt die aan de deur omgeruild op dat moment! ( ik nu maar wachten )
Nup, het is vergeleken met de Omnia geel. Dat heb ik al meerdere malen geprobeerdAnoniem: 187609 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:54:
@ drunkenzero: Als je de optie "verlichting automatisch aanpassen" uittvinkt heb je geen 'gelig' scherm meer.
De Omnia heeft trouwens ook een lichtsensor.
Raad ik afBKNDY schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:56:
Zouden ze trouwens gaan zeuren als ik bv xperia tweak er op laat staan?
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 216760 op 25-11-2008 15:00 ]
I-wood kan nu ook op de x1!!! check de site.. :D:D joehooee weer 5euro per maand compenseren
Meld zometeen even hoe het eruit ziet
(blijf een nederlander he (A) )
Ik krijg tot nu toe alleen maar het G netwerk, oftewel "GPRS", daarom is het zo langzaam bij mij. Iemand enig idee hoe dat aangepast kan worden? Ik kom er zelf niet echt uitAnoniem: 281387 schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:18:
[...]
Ik heb ook internet van Hi op mn xperia, maar volgens mij gaat het aardig snel al ligt het er wel aan waar ik ben(geen idee waar je kunt zien hoe snel het precies gaat)
Hebben jullie ook dat je soms op het 3G netwerk zit en een andere keer op een H netwerk?
Geen idee wat dit verder inhoudt, met beide kan ik gewoon internetten.
Heb trouwens een 8GB microsdhc kaartje erin zitten er werkt allemaal lekker snel.
Alleen mijn mac kan het kaartje niet zien als ik deze in de bijgeleverde adapter stop, iemand anders hier al last van gehad?
Bah, ik wil geen reclame op mijn hardware (branding) en al helemaal geen reclame op mijn scherm door softwareKev!n schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:35:
I-wood kan nu ook op de x1!!! check de site.. :D:D joehooee weer 5euro per maand compenseren![]()
![]()

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Heel Simpel dan heb je gewoon geen UMTS of HSDPA bereik wat je nodig hebt voor snel internet.Dweebus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:46:
[...]
Ik krijg tot nu toe alleen maar het G netwerk, oftewel "GPRS", daarom is het zo langzaam bij mij. Iemand enig idee hoe dat aangepast kan worden? Ik kom er zelf niet echt uit(Heb Hi Eindeloos Online.)
Kijk voor de grap eens waar je smsjes op gesorteerd worden. had hetzelfde en dacht wtf?Anoniem: 187609 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:39:
Kan je geen tekst kopieren uit je SMSje als je er 1 aan het typen bent?
Breek je nek voorzichtig
I woood is de meest grote oplichteriij.. als je geen onbeperkt internet account hebt, dan ga je er finaal aan. Dan heb je zo een rekening van 180 euro minimaal per maand door die reclame die ze je constant toesturen.Kev!n schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:35:
I-wood kan nu ook op de x1!!! check de site.. :D:D joehooee weer 5euro per maand compenseren![]()
![]()
Je krijgt dan wel 5 euro korting, maar je hebt wel constant die schijt reclame op. Maargoed je zult dan toch onbeperkt internet moeten nemen. Dus tjah
Beetje bullshit
Anoniem: 149386
eindelijk heb ik hem...
t-mobile had hem opgestuurd, ik ben een oud orange klant.
mooi ding heb een silver, had eigenlijk een zwarte besteld...
nou ja ik heb te lang gewacht om me daar druk om te maken..
vraagje.. bataal ik niet op een manier voor internet.. me abbonnement van t-mobile is nog niet in gegaan maar hij probeerd hopeloos internet verbinding te maken.. ik heb er totaaal geen verstand van..
welke instellingen moet ik hebben om te zorgen dat ik niet een dikke rekening krijg aan het eind van de maand? ik heb trouwens wel WI-FI waar ik gebruik van wil maken..
vraagje.. bataal ik niet op een manier voor internet.. me abbonnement van t-mobile is nog niet in gegaan maar hij probeerd hopeloos internet verbinding te maken.. ik heb er totaaal geen verstand van..
welke instellingen moet ik hebben om te zorgen dat ik niet een dikke rekening krijg aan het eind van de maand? ik heb trouwens wel WI-FI waar ik gebruik van wil maken..
Heb je trouwens gekeken of de telefoon nergens cracks heeft? Op het xda dev forum melden zich steeds meer mensen die cracks tegen komen rond de stylus. Mocht je hier last van hebben kun je de telefoon gratis omruilen (mits dit binnen 8 dagen gebeurt meen ik). Hier is de link naar het topic.Anoniem: 149386 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:57:
eindelijk heb ik hem...
Wacht iig zelf nog met smart naar mijn X1.
Je kunt je telefoon dus omruilen voor een nieuwe. En die heeft dus geen last meer van dit probleem?
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
Ben je echt dronken? Je vergeet compleet Touch HD. Die kan 800x480 maar waarom die NIET in de vergelijking is opgenomen, dan maak je alleen maar kromme conclusies mee als je Touch HD negeert. Dumbass.Anoniem: 216760 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:48:
Ter informatie:
Touch HD heeft grotere scherm (3,8 inch) en dat komt prima aan je wensen. Als je echt graag een groot scherm wil hebben, moet je niet voor Xperia X1 gaan.
Volgens rauwe berekeningen en metingen (nagemeten aan de hand van jpeg foto) heeft Touch HD minstens 250 dpi. (hoogte is 3,24 inch en breedte is 1,96 inch volgens mijn tekenprogramma)
In praktijk zal het meevallen omdat op Xperia X1 ook dikkere letters en iconen worden gebruikt. En Opera kan de pagina inzoomen zodat je niet een vergrootglas bij hoeft te halen.
Bestaat er ook al iets waardoor je je Xperia kunt tracken mocht deze gestolen worden?
Via de GPS moet dat toch mogelijk zijn of niet?
MASPware GuardMobile (niet zelf getest)Pirate-Bozz schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:56:
Bestaat er ook al iets waardoor je je Xperia kunt tracken mocht deze gestolen worden?
[ Voor 12% gewijzigd door djjef85 op 25-11-2008 19:06 ]
Ja, er zijn tools bekend waar de andere persoon een code in moet toetsen voordat men verder mag gaan. Mocht dat geweigerd worden, dan stuurt het - indien mogelijk met gps coords - naar de andere telefoon of email. Dat zal in silent mode gaan zodat de vreemde persoon niet in gaten heeft wat er gebeurd is.Pirate-Bozz schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:56:
De toestellen zijn zelf kostbaar (ruim 600 Euro in verkoop) en dat begrijp je dat je niet je foon moet rondslingeren in openbare gelegenheden. Ook niet in verkleedruimtes, maar altijd in de kluis.
Reken maar dat er speciale tools voor zijn die eigenaar kunnen waarschuwen bij een verdacht gebruik.
Even anders:
Ik krijg een leuk reclamestapel in huis, maar het is opvallend dat er bijna geen reclame wordt gemaakt over Xperia in diverse telefoonwinkel bladen. Wel klein beetje Touch HD. Alleen iPhone 3G blijft nog volop in de reclame. Blijkbaar is er nog steeds beperkte productie van Xperia?
Anoniem: 276790
Dat kan met WIMP (Where is my Phone) http://www.wimp-software.co.uk/Pirate-Bozz schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:56:
Ik heb het een aantal keer getest en werkt prima. Ik geloof dat ik het uit dit topic heb gehaald
[PocketPC] Onmisbare Freeware / Free-to-try / Trial software
Anoniem: 276790
Ik kan buiten de twijfels die SE misschien zal hebben over de duurzaamheid van de gebruikte materialen geen goede redenen meer bedenken om beperkt te produceren..... en ik vind het wachten nu vervelend worden. Ik heb al veel geduld gehad en zit nu inmiddels in mijn derde wachtfase toen bleek dat de zwarte pas begin 2009 verkrijgbaar is. Te gek voor woorden eigenlijk of niet dan?MrDummy schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:39:
[...]
Even anders:
Ik krijg een leuk reclamestapel in huis, maar het is opvallend dat er bijna geen reclame wordt gemaakt over Xperia in diverse telefoonwinkel bladen. Wel klein beetje Touch HD. Alleen iPhone 3G blijft nog volop in de reclame. Blijkbaar is er nog steeds beperkte productie van Xperia?
Anoniem: 111759
je hoort weinig meer over de scheurtjes. Lijkt in bepaalde charge (gesimlockte?) te zittenSte7en schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:10:
[...]
Heb je trouwens gekeken of de telefoon nergens cracks heeft? Op het xda dev forum melden zich steeds meer mensen die cracks tegen komen rond de stylus. Mocht je hier last van hebben kun je de telefoon gratis omruilen (mits dit binnen 8 dagen gebeurt meen ik). Hier is de link naar het topic.
Wacht iig zelf nog met smart naar mijn X1.
Zover ik heb kunnen achterhalen zijn er op dit moment alleen nog maar problemen met gebrande toestellen geproduceerd in week 44.Anoniem: 111759 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:14:
[...]
je hoort weinig meer over de scheurtjes. Lijkt in bepaalde charge (gesimlockte?) te zitten
Maarja er zullen waarschijnlijk ook niet zo heel veel mensen een niet gebrande telefoon hebben.
L-E-Z-E-NMrDummy schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:38:
[...]
Ben je echt dronken? Je vergeet compleet Touch HD. Die kan 800x480 maar waarom die NIET in de vergelijking is opgenomen, dan maak je alleen maar kromme conclusies mee als je Touch HD negeert. Dumbass.
Touch HD heeft grotere scherm (3,8 inch) en dat komt prima aan je wensen. Als je echt graag een groot scherm wil hebben, moet je niet voor Xperia X1 gaan.
Volgens rauwe berekeningen en metingen (nagemeten aan de hand van jpeg foto) heeft Touch HD minstens 250 dpi. (hoogte is 3,24 inch en breedte is 1,96 inch volgens mijn tekenprogramma)
In praktijk zal het meevallen omdat op Xperia X1 ook dikkere letters en iconen worden gebruikt. En Opera kan de pagina inzoomen zodat je niet een vergrootglas bij hoeft te halen.

Ik ben niets vergeten, ik heb de tekst gekopieerd en "vertaald"Anoniem: 216760 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:48:
Kromme conclusies? Waarom zou dat krom zijn als het alleen t.o.v. de Touch Pro is? Omdat ik een ander negeer?
Dus het is krom als ik een Fiat vergelijk met een Audi en een conclusie trekt van dat de ene sneller is dan de ander omdat ik b.v. de Lambo eruit heb gelaten? Nee toch?
Ook al heb je de Touch HD genoemd dan ben je alsnog 2 Toshiba's (Portege G900/910) vergeten. Dan kan ik anders ook zeggen van dat je de Toshiba's negeerd. Dipshit.
En om een beetje lullig te doen, er is een keus om de Omnia nemen omdat 'ie een TV out heeft, 50" teevee
Volgens mij was de Touch HD nog niet beschikbaar toen ik mijn Xperia heb. En ik ben een beetje gehecht aan een toetsenbordje dat op mijn F700 zat. En dat heb ik gemist bij de Omnia. En de design van de HTC's vind ik niet zo mooi.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 216760 op 25-11-2008 20:45 ]
Als ik het goed begrijp, is de Vodafone versie van X1 branded én simlocked?
Volgens mij had deze vraag beter in die andere topic kunnen vragen, maar waarom is er geen delete post knop ergens te vinden -_-?
Volgens mij had deze vraag beter in die andere topic kunnen vragen, maar waarom is er geen delete post knop ergens te vinden -_-?
[ Voor 90% gewijzigd door BoyzNDaHood op 25-11-2008 21:30 ]
Anoniem: 281404
Dit is bij mij precies hetzelfde. Heb 1x 10 seconden ofzo 3G in het display zien staan. Heb ook HI eindeloos online. Heeft iemand een idee of dit met instellingen te maken heeft? Ik heb het toestel zelf laten zoeken naar de instellingen, en het heeft zich automatisch geconfigureerd.Dweebus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:46:
[...]
Ik krijg tot nu toe alleen maar het G netwerk, oftewel "GPRS", daarom is het zo langzaam bij mij. Iemand enig idee hoe dat aangepast kan worden? Ik kom er zelf niet echt uit(Heb Hi Eindeloos Online.)
Heb trouwens ook het scheurtje bij het punt waar je de stylus naar binnen schuift...
Anoniem: 281387
MIjn telefoon is niet branded (er staat iig geen logo op zoals bij vodafone het geval is) Maar heb hem wel besteld via Hi, mijn telefoon komt uit week 44 en sinds vandaag zit er inderdaad een scheur in
.
Iemand anders al ervaring met een Hi toestel en het welbekende scheuren bij de stylus, heb de telefoon overigens nu 6 dagen in huis, dus als het goed is moet ik hem zo om kunnen ruilen toch?
edit: @ teixido ik heb ook eindeloos online en bij mij staat deze continue op het 3G netwerk en zodra ik sites ga bezoeken springt deze naar het H netwerk.
Iemand anders al ervaring met een Hi toestel en het welbekende scheuren bij de stylus, heb de telefoon overigens nu 6 dagen in huis, dus als het goed is moet ik hem zo om kunnen ruilen toch?
edit: @ teixido ik heb ook eindeloos online en bij mij staat deze continue op het 3G netwerk en zodra ik sites ga bezoeken springt deze naar het H netwerk.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 281387 op 25-11-2008 22:04 ]
Ja KPN gebruikt gewoon HSDPA, alleen krijg je niet de volle snelheid.. je krijgt alleen het voordeel van de lage ping
Als je hem nu nog maar 6 dagen hebt, direct actie ondernemen zodat hij binnen de 8 dagen omruilgarantie valt. Ze zullen je dan (als het goed is) direct een nieuw toestel geven, na de 8 dagen zul je hem moeten laten opsturen en ben je hem waarschijnlijk een week of 2 kwijt.Anoniem: 281387 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:01:
MIjn telefoon is niet branded (er staat iig geen logo op zoals bij vodafone het geval is) Maar heb hem wel besteld via Hi, mijn telefoon komt uit week 44 en sinds vandaag zit er inderdaad een scheur in.
De reden waarom de productie nog niet op gang gekomen is heeft alles te maken met het gebrek aan levering van chips van de diverse fabrikantenAnoniem: 276790 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:08:
[...]
Ik kan buiten de twijfels die SE misschien zal hebben over de duurzaamheid van de gebruikte materialen geen goede redenen meer bedenken om beperkt te produceren..... en ik vind het wachten nu vervelend worden. Ik heb al veel geduld gehad en zit nu inmiddels in mijn derde wachtfase toen bleek dat de zwarte pas begin 2009 verkrijgbaar is. Te gek voor woorden eigenlijk of niet dan?
[ Voor 29% gewijzigd door Dryw.Filtiarn op 25-11-2008 22:50 ]
=( Protected by witchcraft )=
Anoniem: 280065
Nou, IK heb een ongebrande simlockvrije X1 uit week 44.. en ik heb 'm sinds 7 nov in bezit...Xof schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:32:
[...]
Zover ik heb kunnen achterhalen zijn er op dit moment alleen nog maar problemen met gebrande toestellen geproduceerd in week 44.
Maarja er zullen waarschijnlijk ook niet zo heel veel mensen een niet gebrande telefoon hebben.
ik heb geen last van loszittende batterijklepjes, en ook geen scheuren... (afkloppen).

Anoniem: 37896
Mijn ervaringen over de xperia sinds ik em heb gehaald (18-11, toen vodafone aankondigde zn snelheden te verlagen en dit heel fijn weer in te slikken ^_^)
Na 1 week de
Pro's: zeer slick toestelletje. Werkt fijn, ook zonder stylus, in vergelijking met m'n vorige foon, de P990. Veel apps voor te vinden, en nog wat meer dingen die nu ff iets moeilijker op te komen zijn dan de
Cons:
loopt wel es vast bij veel apps tegelijk (bijna logisch bij pc's/smartphones) --> reageert dan niet meer dus accu eruit
en specifiek voor deze foon:
Ik las dat iemand een uur liep te bellen en vond dat zijn accu nogal warm was; dat komt denk ik doordat de de battery cover van metaal is en dus de energie van je hand opneemt en daardoor sterk opwarmt. Net zoals je een stuk bestek ofzo van iemand aanpakt die diegene een tijdje heeft vast gehad.
Daarnaast iets minder belangrijk, was ik dit weekend thuisthuis waar de telefoon steeds schakelde tussen hsdpa/umts aan de ene zijde en gprs aan de andere.. ook funest voor de accu, maar misschien te voorkomen? hsdpa was blijkbaar te zwak om constant on te blijven.
En het minst belangrijk en daarom onderaan het bericht: de ontvangst is minder dan die van de P990. Maar dat gaat vast verbeteren als mn nieuwe abbo bij de iets beter dekkende provider ingaat ;-)
Al met al hopelijk voornamelijk minpunten die opgelost kunnen worden m.b.v allerhande fijne appjes (zoals de gprs/..etc killer)en software updates. Ook al twijfel ik nu dus nog om em terug te brengen of om te ruilen voor een van een versere batch als dat uberhaupt mogelijk is.
edit: verdere specs: foon 08w44, accu 08w33
Na 1 week de
Pro's: zeer slick toestelletje. Werkt fijn, ook zonder stylus, in vergelijking met m'n vorige foon, de P990. Veel apps voor te vinden, en nog wat meer dingen die nu ff iets moeilijker op te komen zijn dan de
Cons:
loopt wel es vast bij veel apps tegelijk (bijna logisch bij pc's/smartphones) --> reageert dan niet meer dus accu eruit
en specifiek voor deze foon:
- als ik gebeld word, is m'n scherm/panel daarna zwart/wit
- sinds coreplayer installatie zijn sommige van de panels vern**kt qua kleuren; niet geheel maar op bepaalde plekken.. dit is denk ik alleen als je in die sessie (tussen 2 reboots) een keer coreplayer hebt gebruikt.. ook heb ik een keer een compleet verkleurd scherm gehad, net als op je pc als je videokaart de verkeerde resolutie/verhouding naar je scherm stuurt oid, en je maar 16 kleuren hebt ofzo
de battery cover werkt niet lekker; openen kost behoorlijk wat moeite en deze knalt er vervolgens dan af.. daar zal waarschijnlijk een keer iets stuk gaan.. verhouding stevigheid cover t.o.v. behuizing lijkt me niet oke, maar we zullen zien.. het sluiten ervan is het tegenovergestelde, dus als er iets verbuigt/stukgaat gaat dit ook niet meer werken - je dataverbinding gaat niet standaard uit na xx tijd, waardoor deze in principe de hele dag aan kan staan, en daardoor je accu ook na iets meer dan een dag leeg trekt.. (ik ken nu die gprs killer eerder vermeld in het topic die erg van pas gaat komen)
Ik las dat iemand een uur liep te bellen en vond dat zijn accu nogal warm was; dat komt denk ik doordat de de battery cover van metaal is en dus de energie van je hand opneemt en daardoor sterk opwarmt. Net zoals je een stuk bestek ofzo van iemand aanpakt die diegene een tijdje heeft vast gehad.
Daarnaast iets minder belangrijk, was ik dit weekend thuisthuis waar de telefoon steeds schakelde tussen hsdpa/umts aan de ene zijde en gprs aan de andere.. ook funest voor de accu, maar misschien te voorkomen? hsdpa was blijkbaar te zwak om constant on te blijven.
En het minst belangrijk en daarom onderaan het bericht: de ontvangst is minder dan die van de P990. Maar dat gaat vast verbeteren als mn nieuwe abbo bij de iets beter dekkende provider ingaat ;-)
Al met al hopelijk voornamelijk minpunten die opgelost kunnen worden m.b.v allerhande fijne appjes (zoals de gprs/..etc killer)en software updates. Ook al twijfel ik nu dus nog om em terug te brengen of om te ruilen voor een van een versere batch als dat uberhaupt mogelijk is.
edit: verdere specs: foon 08w44, accu 08w33
Ik had vanmiddag een vervelend dingetje (mijn eerste bij deze foon)
Ik had een tukkie gedaan van een kwartiertje, maar was een paar minuten voordat mijn wekker (standaard WM6 software) af zou gaan weer wakker, dus ik schakel de wekfunctie uit, gaat hij desondanks toch af! Bij mijn oude foon (HP6915) kon ik dan [dismiss] selecteren (verschijnt links onderin, als 1 van de hardware keys), bij de X1 is dat niet het geval; het ding bleef maar afgaan. ik had alle alarms uitgeschakeld inmiddels, maar niets hielp... hij bleef mij maar 'wekken'. Uiteindelijk de foon maar helemaal UITgezet...
Ik had een tukkie gedaan van een kwartiertje, maar was een paar minuten voordat mijn wekker (standaard WM6 software) af zou gaan weer wakker, dus ik schakel de wekfunctie uit, gaat hij desondanks toch af! Bij mijn oude foon (HP6915) kon ik dan [dismiss] selecteren (verschijnt links onderin, als 1 van de hardware keys), bij de X1 is dat niet het geval; het ding bleef maar afgaan. ik had alle alarms uitgeschakeld inmiddels, maar niets hielp... hij bleef mij maar 'wekken'. Uiteindelijk de foon maar helemaal UITgezet...
Om mezelf nog maar even aan te halen en oplossing te posten; telefoon is omgeruild en geen problemen meer. Camera werkt goed, eerder beschreven dat het scherpstellen bleef knipperen, en geluid blijft aan. Toestel werkt veel directer, scherm gevoeligheid beter.baslab schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:02:
[...]
Bij mijn X1 heb ik hetzelfde probleem met geluid. Zelfs bij overgaan van telefoon geen geluid, na het opnemen geen geluid; zowel spreken als horen. Wekker doet het dan enkel met trillen.
Na een softreset werkt alles weer.
Heb één thread op XDA gevonden; die heeft zijn telefoon terug gebracht.
Andere mensen met deze ervaring?
Was dus wel degelijk een probleempje!
Drunkenzero heeft deze ook beschreven. Heb jij er nog steeds last van?!
[ Voor 4% gewijzigd door baslab op 26-11-2008 00:14 ]
... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...
Eigen woorden prima. Verwacht anders wel dat je snel even Touch HD erachter gooitAnoniem: 216760 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:34:
Volgens mij was de Touch HD nog niet beschikbaar toen ik mijn Xperia heb.
Enne, Touch HD was kort bekend en volgens mij toch net iets eerder op de markt gekomen, terwijl Xperia steeds uitgesteld is door kleine probleempjes maar alsnog toch op markt komt.
Naar gevoel zijn beiden bijna tegelijk op markt gekomen. Echter Xperia was al geruime tijd bekend in de ontwerpfase, maar Touch HD niet zo lang in ontwerpfase en is dus vrij sneller op markt. Dat is te verwachten, omdat design simpeler is dan Xperia, en beetje overgenomen van Touch / Diamond. Die is echt ingewikkelder doordat ie kleiner en ook nog over metalen behuizing beschikt, en via HTC wordt gebouwd.
Lijkt dat beetje op?
Over HSPDA / GPRS: ik merk dat het afhankelijk is waar je bent. Ook zonder verbinding te maken zal er een icoon zien in G of H, in beetje grauw vierkant. Dan weet je dat je daar HSPDA kan verbinden of niet. Thuis -> G, en op werk stukkie verderop krijg ik H voor. En dat nog wel circa 4 straten verder...
[ Voor 14% gewijzigd door MrDummy op 26-11-2008 01:05 ]
Dit mag volgens mij wel ff in de TS.
Moet je een soft reset doen, batterij hoeft er voortaan niet meer uit. Dankzij de handleiding die SE erbij geleverd heeft (niet) weten we nu dat er een knopje ingebouwd. Foto's

Steek je stylus ff in het gaatje en hij reset.
Deze zelfde methode kan je gebruiken voor een hard reset. Kijk op Xperiax1.net
Moet je een soft reset doen, batterij hoeft er voortaan niet meer uit. Dankzij de handleiding die SE erbij geleverd heeft (niet) weten we nu dat er een knopje ingebouwd. Foto's

Steek je stylus ff in het gaatje en hij reset.
Deze zelfde methode kan je gebruiken voor een hard reset. Kijk op Xperiax1.net
Ik snap niet waarom mensen steeds voor de moeilijke manier gaan mbt het resetten van hun toestel 
Softreset;
Via het SPB-panel, Extra, "Soft Reset"
Hardreset;
beide zilveren knopjes onder het scherm vast te houden terwijl je de power aanzet.
Het leven kan zo simpel zijn
Softreset;
Hardreset;
beide zilveren knopjes onder het scherm vast te houden terwijl je de power aanzet.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
*spam*Anoniem: 178057 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 06:16:
Dit mag volgens mij wel ff in de TS.
Helaas lezen de mensen de website niet. En dus gaan de mensen steeds oplossingen over softreset HERPOSTEN in de topic. De softreset is al zoveel keer uitgelegd. Deze foto's heb ik al gezien.
Doordat er geen gaatje in de behuizing zit (het is afgedekt door batterijcover) gaan mensen van uit dat er geen reset gaatje is. En ze zijn te lui om manual door te spitten. Jammer, mensen nemen niet alles goed door, ze gebruiken zoekfunctie amper. Jammer dat mensen dan maar gewoon hier vragen stellen. En mogen we ze nog een keer uitleggen.
[ Voor 13% gewijzigd door pven op 26-11-2008 08:39 ]
Sorry dat ik het zeg, maar ik begin inmiddels moe te worden van die propaganda voor je eigen site. Tweakers lezen dit topic en kijken in de startpost, die gaan niet ook nog eens jouw website'je bij houden...MrDummy schreef op woensdag 26 november 2008 @ 07:47:
[...]
*spam*
Helaas lezen de mensen de website niet. En dus gaan de mensen steeds oplossingen over softreset HERPOSTEN in de topic. De softreset is al zoveel keer uitgelegd. Deze foto's heb ik al gezien.
Doordat er geen gaatje in de behuizing zit (het is afgedekt door batterijcover) gaan mensen van uit dat er geen reset gaatje is. En ze zijn te lui om manual door te spitten. Jammer, mensen nemen niet alles goed door, ze gebruiken zoekfunctie amper. Jammer dat mensen dan maar gewoon hier vragen stellen. En mogen we ze nog een keer uitleggen.
Ga alstublieft een keertje goed zoeken of lees wat door op *spam*. Dank je wel.
(De website is niet voor niks opgezet om alle oplossingen bijeen te verzamelen en op makkelijk vindbare basis te maken.)
Ik heb zelf nog steeds last van het volgende: Mijn e-mail wordt pas opgehaald zodra ik de telefoon uit standby haal. Ik heb 2 imap accounts lopen en zodra ik zelf de telefoon uit standby haalt begint ie keurig te tringelen. Maar dat wil ik juist niet. Ik wil dat hij dat automatisch doet, ook tijdens standby. Heeft iemand daar een oplossing voor?
[ Voor 3% gewijzigd door pven op 26-11-2008 08:57 ]
Je kunt volgens mij instellen om de hoeveel tijd hij wil ophalen. Dus misschien moet je daar even naar zoeken ik weet zo 123 niet waar het staat.sander- schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:27:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar ik begin inmiddels moe te worden van die propaganda voor je eigen site. Tweakers lezen dit topic en kijken in de startpost, die gaan niet ook nog eens jouw website'je bij houden...
Ik heb zelf nog steeds last van het volgende: Mijn e-mail wordt pas opgehaald zodra ik de telefoon uit standby haal. Ik heb 2 imap accounts lopen en zodra ik zelf de telefoon uit standby haalt begint ie keurig te tringelen. Maar dat wil ik juist niet. Ik wil dat hij dat automatisch doet, ook tijdens standby. Heeft iemand daar een oplossing voor?
(dat je daar nog moe van wordt, hinderlijker is de topic of vrij sneller op markt)
Dat heb ik uiteraard gedaanBenmen schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:45:
[...]
Je kunt volgens mij instellen om de hoeveel tijd hij wil ophalen. Dus misschien moet je daar even naar zoeken ik weet zo 123 niet waar het staat.
(dat je daar nog moe van wordt, hinderlijker is de topic of vrij sneller op markt)
[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 26-11-2008 08:50 ]
Misschien heeft het te maken met opladen dus een stroom instelling oid? Dat het met het powermamagement te maken heeft?sander- schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:46:
[...]
Dat heb ik uiteraard gedaanHelaas doet ie dat dan ook alleen als hij aan de stroom ligt. Heb dus het idee dat het toch ergens een instelling is.
Het rare is dat dit een fout is die al in de rom zit. Ik heb gisteren een hard reset uitgevoerd en heb toen niets anders gedaan dan de internet instellingen laten configureren door het toestel en een 2-tal IMAP mailboxen instellen. Toen werkte het gelijk al niet.Benmen schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:48:
[...]
Misschien heeft het te maken met opladen dus een stroom instelling oid? Dat het met het powermamagement te maken heeft?
klopt, maar dat werkt niet in geval van een frozen screenJaJoah schreef op woensdag 26 november 2008 @ 07:16:
Ik snap niet waarom mensen steeds voor de moeilijke manier gaan mbt het resetten van hun toestel
Softreset;
Hardreset;
Nope.. helaas.. Had ik al gecheckt..The PyroPath schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:50:
[...]
Kijk voor de grap eens waar je smsjes op gesorteerd worden. had hetzelfde en dacht wtf?totdat ik rechtsbovenin koos voor "ontvangen" dan sorteert hij namelijk op tijd/datum van ontvangst.
Dit probleem heb ik ook. Erg irritant. Vooral als je de wekker later zet weet ik nu niet meer zeker of hij wel af gaat.Anoniem: 280065 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 00:06:
Ik had vanmiddag een vervelend dingetje (mijn eerste bij deze foon)
Ik vind dit juist wel belangrijk! Ik heb ook minder bereik dan met m'n P990i. En die had al slecht bereik vond ik. Vanmiddag ga ik een nieuwe SIM halen, kijken of dat helpt. Moet sowieso een nieuwe SIM hebben want ik heb SMS problemen. Sinds ik deze telefoon heb, worden er oude SMSjes verstuurd naar mensen en komen nieuwe SMSjes soms wel en soms niet aan. Ook als ik een SMS van 2 pagina's komt wordt deel 1 samen gevoegd met een andere (oude) SMS waardoor het hele SMSje niet meer klopt. Weet nou niet of het door de X1 komt of door VF. Dus eerst maar een andere SIM proberen...Anoniem: 37896 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:52:

En waar heb die foto's dan gezien? Op GoT?MrDummy schreef op woensdag 26 november 2008 @ 07:47:
[...]
[mbr]*spam*[/mbr]
volgens mij komt dat verminderde bereik door de metalen behuizing. Die vangt denk ik nogal wat afAnoniem: 187609 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:57:
[...]
Dit probleem heb ik ook. Erg irritant. Vooral als je de wekker later zet weet ik nu niet meer zeker of hij wel af gaat.
[...]
Ik vind dit juist wel belangrijk! Ik heb ook minder bereik dan met m'n P990i. En die had al slecht bereik vond ik. Vanmiddag ga ik een nieuwe SIM halen, kijken of dat helpt. Moet sowieso een nieuwe SIM hebben want ik heb SMS problemen. Sinds ik deze telefoon heb, worden er oude SMSjes verstuurd naar mensen en komen nieuwe SMSjes soms wel en soms niet aan. Ook als ik een SMS van 2 pagina's komt wordt deel 1 samen gevoegd met een andere (oude) SMS waardoor het hele SMSje niet meer klopt. Weet nou niet of het door de X1 komt of door VF. Dus eerst maar een andere SIM proberen...![]()
Anoniem: 199073
Mijn X1 is al teruggestuurd vóórdat ik hem zelf in handen had. Vodafone shop in Venlo had er 1 voor mij gereserveerd totdat het contract geaccepteerd werd. Acceptatie is vandaag gebeurd maar toestel was al teruggestuurd omdat bij een demonstratie aan een andere klant het batterijklepje eruit viel..
Verkoopster wist me nog te vertellen dat bij gebrek binnen 14 dagen het toestel direct omgeruild wordt, hierna wordt het ter reparatie aangeboden aan SE en ben je hem dus een tijdje kwijt.
Verkoopster wist me nog te vertellen dat bij gebrek binnen 14 dagen het toestel direct omgeruild wordt, hierna wordt het ter reparatie aangeboden aan SE en ben je hem dus een tijdje kwijt.
Ik zou hem zelf ook terugsturen als de winkel mijn toestel gebruikt had voor een demo. Mijn doos was heel mooi verzegeld met "Only accept a closed box".Anoniem: 199073 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:34:
Mijn X1 is al teruggestuurd vóórdat ik hem zelf in handen had. Vodafone shop in Venlo had er 1 voor mij gereserveerd totdat het contract geaccepteerd werd. Acceptatie is vandaag gebeurd maar toestel was al teruggestuurd omdat bij een demonstratie aan een andere klant het batterijklepje eruit viel..
Ik heb tot nu toe nog steeds geen grote problemen met de X1, behalve het probleem met mailen. Mocht ik dat niet gefixed krijgen dan flash ik hem met een engelse rom.
[ Voor 10% gewijzigd door Sander op 26-11-2008 13:41 ]
iemand een id hoe ik de vodafone settings erin krijg?
Mijn HTC haalde die automatisch op, maar de Xperia deed wel een netwerk config maar ik kan niet verbinden met GRPS HSDPA e.d.
ok instellingen kloppen met die van de VF site, enkel krijg ik de melding dat er problemen zijn oid als ie wilt verbinden.
ok de verklaring van vodafone is dat enkel de branded X1 toestellen het doen met Vodafone Live!
WTF is dat nou weer voor crap!? lijkt mij dat er meer mensen zijn die een unbranded toestel hebben..
ok heb in de GPRS settings aangepast naar chap settings en dan doet ie t!!
Ik vind dwe ringtones wel zacht, ook een mp3, bijna geen volume
Mijn HTC haalde die automatisch op, maar de Xperia deed wel een netwerk config maar ik kan niet verbinden met GRPS HSDPA e.d.
ok instellingen kloppen met die van de VF site, enkel krijg ik de melding dat er problemen zijn oid als ie wilt verbinden.
ok de verklaring van vodafone is dat enkel de branded X1 toestellen het doen met Vodafone Live!
WTF is dat nou weer voor crap!? lijkt mij dat er meer mensen zijn die een unbranded toestel hebben..
[ Voor 71% gewijzigd door mindcre8r op 26-11-2008 16:04 ]
Bears and Bulls
Anoniem: 281387
De 14 dagen zijn volgens mij niet waar, in mijn contract staat in ieder geval dat dit 8 dagen zijn. Heb vandaag mijn X1 terug gestuurd, de 7e dagAnoniem: 199073 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:34:
Met mijn batterijklepje was niets mis, alleen had deze wel het scheurtje bij de stylus.
Heb hem overigens bij Hi via internet besteld.
Wat een bullcrap!Anoniem: 199073 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:34:
Meteen een nieuwe eisen! Dit is wel het meest onbeschoftelijkste wat ik in mijn lange loopbaan heb gehoord van een telefoonwinkel! ZIJ zijn verantwoordelijk om jou een deugdelijk product te leveren! Ten eerste mochten ze dat ding helemaal niet uit de doos halen, want hij was al aan jou verkocht, ten tweede heb jij recht op een gesealde ongeopende doos met gloednieuwe telefoon. Ik zal je het sterker vertellen: Omdat ZIJ met dat ding lopen te demo'en, heb jij dadelijk een tweedehands toestel!!! Hetzelfde bij autodealers... een demo-auto met enkele tientallen kilometers op de teller is voor de wet GEEN nieuwe auto meer. Ik zou per onmiddellijk naar die shop stappen, NU een nieuw toestel eisen, en als ze daar niet aan kunnen voldoen heb jij het volste recht om per onmiddelijk het contract te ontbinden omdat de winkel niet aan haar leveringsplicht voldeed. Zo is de wet, en als jij probleempjes hebt zal zo'n winkel jou ook niet gaan matsen..zo zijn ze ook weer!!!!
chill, denk aan je hartAnoniem: 280065 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:54:
[...]
Wat een bullcrap!
Meteen een nieuwe eisen! Dit is wel het meest onbeschoftelijkste wat ik in mijn lange loopbaan heb gehoord van een telefoonwinkel! ZIJ zijn verantwoordelijk om jou een deugdelijk product te leveren! Ten eerste mochten ze dat ding helemaal niet uit de doos halen, want hij was al aan jou verkocht, ten tweede heb jij recht op een gesealde ongeopende doos met gloednieuwe telefoon. Ik zal je het sterker vertellen: Omdat ZIJ met dat ding lopen te demo'en, heb jij dadelijk een tweedehands toestel!!! Hetzelfde bij autodealers... een demo-auto met enkele tientallen kilometers op de teller is voor de wet GEEN nieuwe auto meer. Ik zou per onmiddellijk naar die shop stappen, NU een nieuw toestel eisen, en als ze daar niet aan kunnen voldoen heb jij het volste recht om per onmiddelijk het contract te ontbinden omdat de winkel niet aan haar leveringsplicht voldeed. Zo is de wet, en als jij probleempjes hebt zal zo'n winkel jou ook niet gaan matsen..zo zijn ze ook weer!!!!
Consumenten worden gek gemaakt door programma's als radar & kassa. Contracten onbinden enzo gaat je niet lukken. Je moet ze eerst in gebreken stellen, en ze meerdere malen kans geven om op te lossen. Ze laten het echt niet zover komen dat je je contract kan ontbreken.Anoniem: 280065 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:54:
[...]
Wat een bullcrap!
Negeer dus bovenstaande bericht!!
Doch vind ik het niet netjes van de winkel, dat ze hem aan andere klanten hebben laten zien!!
Contracten ontbinden gaat ontzettend makkenlijk. Binnen 7 dagen na ontvangst van je toestel (dus ervoor helemaal...) mag je zonder reden van opgaaf je contract opzeggen bij terugsturen van een ongebruikt en onbeschadigd toestel..Frunnik schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:36:
[...]
Consumenten worden gek gemaakt door programma's als radar & kassa. Contracten onbinden enzo gaat je niet lukken. Je moet ze eerst in gebreken stellen, en ze meerdere malen kans geven om op te lossen. Ze laten het echt niet zover komen dat je je contract kan ontbreken.
Negeer dus bovenstaande bericht!!
Doch vind ik het niet netjes van de winkel, dat ze hem aan andere klanten hebben laten zien!!
Overigens was het toestel inderdaad al verkocht en vind ik het alles behalve netjes de verpakking te openen om te showen aan een andere klant. Zoals men boven je al verteld is de telefoon dan inderdaad niet nieuw meer (verpakking zal gesealed moeten zijn bij verkoop, als deze als nieuw verkocht wordt..)
Heeft er overigens al iemand een goede Youtube client aan de gang gekregen? (Coreplayer is geen freeware helaas...)
[ Voor 14% gewijzigd door PeterSelie op 26-11-2008 16:41 ]
Ontbinden is binnen 24 uur in de telecom, tenzij het online verkopen gaat dan geldt de colportagewet!SoaDmaggot schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:39:
[...]
Contracten ontbinden gaat ontzettend makkenlijk. Binnen 7 dagen na ontvangst van je toestel (dus ervoor helemaal...) mag je zonder reden van opgaaf je contract opzeggen bij terugsturen van een ongebruikt en onbeschadigd toestel..
Overigens was het toestel inderdaad al verkocht en vind ik het alles behalve netjes de verpakking te openen om te showen aan een andere klant. Zoals men boven je al verteld is de telefoon dan inderdaad niet nieuw meer (verpakking zal gesealed moeten zijn bij verkoop, als deze als nieuw verkocht wordt..)
Heeft er overigens al iemand een goede Youtube client aan de gang gekregen? (Coreplayer is geen freeware helaas...)
In de Beta 2 van TF3D (te vinden op 't XDA-forum) werkt Youtube heel goed, met mooie kwaliteit ookSoaDmaggot schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:39:
Nounou... met mijn hart is niks mis hoor, haha
Maar zeg nou niet dat ik "gek gemaakt ben door kassa en radar". Ik spreek uit een bepaalde ervaring en weet echt wel hoe en wat. Een winkel de kans geven om het euvel op te lossen, dat klopt, maar dat is in dit geval echt niet ter sprake. Hier is duidelijk sprake van een winkel die een product verkocht heeft, maar als de klant het product komt ophalen kan de winkel het product niet leveren zoals afgesproken omdat ze zelf niet aan de regels houden. Klant heeft dus WEL degelijk recht tot het ontbinden.
Ik ben geen consument, ik heb ervaring in de handel, heb 9 jaar lang een winkel gerund (desalnietemin niet in GSM's, maar weet wel van de hoed en de rand.)
Maar zeg nou niet dat ik "gek gemaakt ben door kassa en radar". Ik spreek uit een bepaalde ervaring en weet echt wel hoe en wat. Een winkel de kans geven om het euvel op te lossen, dat klopt, maar dat is in dit geval echt niet ter sprake. Hier is duidelijk sprake van een winkel die een product verkocht heeft, maar als de klant het product komt ophalen kan de winkel het product niet leveren zoals afgesproken omdat ze zelf niet aan de regels houden. Klant heeft dus WEL degelijk recht tot het ontbinden.
Ik ben geen consument, ik heb ervaring in de handel, heb 9 jaar lang een winkel gerund (desalnietemin niet in GSM's, maar weet wel van de hoed en de rand.)
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 280065 op 26-11-2008 17:26 ]
Heb je het hier over deze versie? (SP)Wicked_Wy schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:50:
[...]
In de Beta 2 van TF3D (te vinden op 't XDA-forum) werkt Youtube heel goed, met mooie kwaliteit ookEn verder kan je Flashlite 3.1 installeren op via Opera te Youtube'en.
Bij het installeren van de Youtube CAB schijnt er niet veel te gebeuren.. De melding dat er een ongeldige certificaat is of dat er een bestand mist verdwijnt, maar veel anders gebeurd er ook niet.
Hmm, nee, ik heb 't over deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=448178
Je moet wel alle bestanden die op 0409 eindigen naar 0413 veranderen, want 0409 is de code voor de Engelse versie en 0413 voor de NLse versie.
Als het goed is staan de bestanden in de map Verkenner > Windows, (dat is die map die vrij lang laadt) en dan lekker gaan scrollen langs al die bestanden...
Ik heb die link die Manila (nog) niet geprobeerd.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=448178
Je moet wel alle bestanden die op 0409 eindigen naar 0413 veranderen, want 0409 is de code voor de Engelse versie en 0413 voor de NLse versie.
Als het goed is staan de bestanden in de map Verkenner > Windows, (dat is die map die vrij lang laadt) en dan lekker gaan scrollen langs al die bestanden...
Ik heb die link die Manila (nog) niet geprobeerd.
Hmm het viel me op dat ik "slechts" 2 invoermethoden heb voor tekst / sms.: qwerty toetsenbord (al dan niet digitale versie) en het "symbol-pad"..
Echter heb ik ergens gelezen dat er nog 2 anderen zouden zijn:
- Handschrift-herkenning
- Ouderwetse "sms"-invoer (multi-tap)
Het kan zijn dat ik er naast zit.
Mocht het niet zo zijn, kan iemand mij vertellen hoe ik deze 2 methoden tevoorschijn kan "toveren"? Ik zie ze namelijk niet als ik volgens de standaard manier van input methode wissel...
Echter heb ik ergens gelezen dat er nog 2 anderen zouden zijn:
- Handschrift-herkenning
- Ouderwetse "sms"-invoer (multi-tap)
Het kan zijn dat ik er naast zit.
Mocht het niet zo zijn, kan iemand mij vertellen hoe ik deze 2 methoden tevoorschijn kan "toveren"? Ik zie ze namelijk niet als ik volgens de standaard manier van input methode wissel...
Even zoeken op "handschrift" in dit topic doet wonderen.Tsunami schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:20:
[...]
Je kan deze cab installeren om handschrift-herkenning aan te zetten: http://www.snapthetooknietzogoed.nl/enableRecognizersNL.CAB
Dit is gewoon een standaard-feature van WM, dus erg raar dat het niet standaard aan staat. Maargoed, waarschijnlijk kom je er toch achter dat het toetsenbord toch wat handiger is
Heeft iemand HTC's USBToPC al geprobeerd? Ik heb het geinstalleerd, en krijg wel een extra optie onder Instellingen > Verbindingen > USB aan pc, maar er gebeurt niks. Hij kiest gewoon ActiveSync of Diskdrive, welke ik dan ook heb gekozen onder USB aan pc.
[ Voor 90% gewijzigd door Tsunami op 26-11-2008 19:04 ]
Even het topic doorlezen en je had het antwoord gevonden, zet even je proxy uit als je wilt (dan kun je msn gebruiken) en zet de verbinding even op HDSPA only, mocht dat niet werken verander dan even je beveiligingsinstellingenmindcre8r schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:47:
iemand een id hoe ik de vodafone settings erin krijg?
edit: en ik zie nu dat je het al had gevonden, maar dan staat het antwoord ook op pagina 8
[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 26-11-2008 19:11 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Morgen word mijn XPERIA geleverd. Zelf ben ik dan niet huis maar mijn vriendin wel. Ze wil toch nakijken of er effectief iets in de doos zit morgen. Mijn vraag is nu:
Is de doos dichtgeplakt, of zit er een soort folie rond. Zo kan ze toch zien of de verpakking niet is opengedaan.
Is de doos dichtgeplakt, of zit er een soort folie rond. Zo kan ze toch zien of de verpakking niet is opengedaan.
De doos zit netjes in plastic folie gesealed en er bij sommige zit er een sticker op om de gratis film Hancock op je geheugenkaartje te bestellenMash85 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:31:
Het lijkt erop dat enkel het geluid van de gesprekken (inclusief het overgaan van de telefoon) via de bluetooth naar mijn Parrot carkit worden gestuurd.
Bij mijn vorige Nokia ging ook het TomTom geluid over de bluetooth, dat was erg handig omdat je het dan ook echt kan horen.
Iemand enig idee of dat op een of andere manier wel in te stellen is?
Bij mijn vorige Nokia ging ook het TomTom geluid over de bluetooth, dat was erg handig omdat je het dan ook echt kan horen.
P8
Heeft iemand inmiddels al wat nieuws vernomen over het wel of niet werken van dat windows live panel.
Ik zie dat je een cab moet downloaden met een naam "windowsliveNorge_eng". Dat klinkt niet echt als een aangepaste (Nederlandse) versie.
Ik zie dat je een cab moet downloaden met een naam "windowsliveNorge_eng". Dat klinkt niet echt als een aangepaste (Nederlandse) versie.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Dat werkt, je moet alleen een waarde aanpassen ergens om hem NL te maken, heeft iemand al iets over geschreven. Werkt prima.ppaddo schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:29:
Heeft iemand inmiddels al wat nieuws vernomen over het wel of niet werken van dat windows live panel.
Wicked_Wy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:36:
[...]
Ik heb 't Windows Live Panel werkend gekregen:
1) Ga naar Programs/LivePanel
2) Wijzig WLMPanelResource.dll.0409 naar WLMPanelResource.dll.0413
Done!
't Ligt dus idd aan de niet-Engelse OS's
P8
Topic samengevoegd ivm vraag die hier thuis hoort
ik had het idd gevondenSt@m schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:10:
[...]
Even het topic doorlezen en je had het antwoord gevonden, zet even je proxy uit als je wilt (dan kun je msn gebruiken) en zet de verbinding even op HDSPA only, mocht dat niet werken verander dan even je beveiligingsinstellingenvan CHAP naar PAP ofzo (doe het uit mijn hoofd dus weet het niet zeker, maar als je het ziet is het wel duidelijk denk ik).
edit: en ik zie nu dat je het al had gevonden, maar dan staat het antwoord ook op pagina 8scheelt nog weer vragen en zoeken
ik zal eens kijken of ik nog kan werken met mn exchange server als ik die proxy eruitsloop..
Bears and Bulls
Oke, bedankt. Dan kan er niets verkeerd gaan morge.catt4u schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:39:
[...]
De doos zit netjes in plastic folie gesealed en er bij sommige zit er een sticker op om de gratis film Hancock op je geheugenkaartje te bestellen
Eigenlijk helemaal niks mis. Ook zonder Hancock sticker kun je nog steeds gratis sd kaartje vragen. Sony moet gewoon IMEI nummer van je telefoon hebben, dat vul je mooi in de website http://xperia-membership.nl/ en dat moet gewoon goed gaan.Mash85 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:03:
[...]
Oke, bedankt. Dan kan er niets verkeerd gaan morge.
Actie loopt tot 28 feb 2009. Tijd zat.
Op sticker staat alleen bla bla over Xperia creditcard in de verpakking en die card bevat alleen website link, telefoon en zo. Er is nergens unieke promotie code of zo. IMEI nummer is enige voorwaarde om een sd kaart te kunnen bestellen.
En nog iets. Ik heb TouchFLO 3D erop gezet. Wel aardig groot pakket die 32 MB wegsnoept. En inderdaad kleine bug in links/rechts knoppen. Het blijkt dat alleen rechterknop zomaar gereset wordt tot <Vandaag> link maar linkerknop is gelukkig nog steeds programmeerbaar na aanzetten.
Klein kritiek: ondanks panels krijg ik wel voor paar seconden een wit scherm met "laden" voor de neus wat toch niet helemaal flex is... Het kan best beter.
[ Voor 23% gewijzigd door MrDummy op 26-11-2008 21:59 ]
Ik heb gewoon die manila versie en daar werkt alles superWicked_Wy schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:50:
[...]
In de Beta 2 van TF3D (te vinden op 't XDA-forum) werkt Youtube heel goed, met mooie kwaliteit ookEn verder kan je Flashlite 3.1 installeren op via Opera te Youtube'en.
Youtube kijk ik toch via coreplayer
Het geluid van TomTom wordt niet naar de bluetooth headset/carkit gestuurd. Het gaat wel naar een bluetooth stereo headset als die gekoppeld is.Montalbano schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:26:
Het lijkt erop dat enkel het geluid van de gesprekken (inclusief het overgaan van de telefoon) via de bluetooth naar mijn Parrot carkit worden gestuurd.
Je kunt acbToggleBT eens proberen om je geluid alsnog naar je carkit te krijgen.
Heb vandaag een mailtje gekregen dat SE er mee bezig is om een update uit te brengen. Maar in de tussen tijd is de oplossing die Wicked_Wy hier plaatste de beste. Er zijn heel wat mensen geholpen hier mee op XDA. Niet alleen van NL maar ook andere landen die een andere code gingen gebruiken.ppaddo schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:29:
Anoniem: 256563
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik niet goed doe.
Als eerste wil ik zeggen dat dit mijn eerste keer is dat ik een phone heb met WM.
En ik moet zeggen dat de X1 een onwijs mooi toestel is, maar qua gebruiksaanwijzig
zeer en zeer mager.
Ik heb het toestel nu aardig onder de knie, en ben nu begonnen met instellen van de
Email.
Als ik dus een nieuwe account aanmaak, met gebruikersnaam pass enz.
En ik druk daarna op verzend/ontvang dan krijg ik de melding:
kan geen verbinding met de huidige verbindingsinstellingen ??????
Terwijl ik gewoon internet op kan enz.
Weet iemand wat ik nie goe doe
Nogmaals ik ben een echte no no met WM
Als eerste wil ik zeggen dat dit mijn eerste keer is dat ik een phone heb met WM.
En ik moet zeggen dat de X1 een onwijs mooi toestel is, maar qua gebruiksaanwijzig
zeer en zeer mager.
Ik heb het toestel nu aardig onder de knie, en ben nu begonnen met instellen van de
Email.
Anoniem: 149386
ik heb hetzelfde.. ik kan ook niet op mijn wifi hier thuis. hij probeert wel verbinding te maken maar dr komt verder niks van terecht.. misschien heb ik mijn instellingen niet goed maar ik schijt bagger dat ik aan het eind van de maand een rekening krijg waar je u tegen zegt..Anoniem: 256563 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:02:
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik niet goed doe.
zeer en zeer mager.
Email.
ik ben een oud orange klant en ik ben overgegaan naar t-mobile en mijn abbo gaat pas in in Januari.. heb al wel de telefoon maar ik weet niet of hij nou probeert internetverbinding te maken :^) ik heb totaal geen ervaring met mobiel internet enzo..
welke instellingen moet ik hebben om wel internet (wifi) te ontvangen en te gebruiken maar niet een dikke rekening op mijn deurmat krijg.
Bij mij gaat het geluid met gebruik van iGO8 gewoon over bluetooth icm een Parrot MKi9200. Heb hier niks speciaals voor hoeven doen.wens schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:34:
[...]
Het geluid van TomTom wordt niet naar de bluetooth headset/carkit gestuurd. Het gaat wel naar een bluetooth stereo headset als die gekoppeld is.
Je kunt acbToggleBT eens proberen om je geluid alsnog naar je carkit te krijgen.
Anoniem: 1678
Vraagje over de "threaded SMS".
Automatisch worden alle nieuwe berichten van en naar dezelfde contactpersoon in dezelfde conversatie geplakt. Maar zo nu en dan begint er natuurlijk een 'nieuw gesprek' dat ik in een nieuwe thread wil stoppen.
Is het mogelijk meerdere threads met 1 contactpersoon te hebben?
Automatisch worden alle nieuwe berichten van en naar dezelfde contactpersoon in dezelfde conversatie geplakt. Maar zo nu en dan begint er natuurlijk een 'nieuw gesprek' dat ik in een nieuwe thread wil stoppen.
Is het mogelijk meerdere threads met 1 contactpersoon te hebben?
iGO8? Werkt dat goed op de X1? Heb je daar nog iets speciaals voor moeten doen om 't aan het werk te krijgen?Xof schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:16:
[...]
Bij mij gaat het geluid met gebruik van iGO8 gewoon over bluetooth icm een Parrot MKi9200. Heb hier niks speciaals voor hoeven doen.
Op deze vroege ochtend nog even een handige registertweak
TODAYPLUGIN "DATUM & TIJD" OP 1 REGEL:
-1) Ga naar de volgende registry entry: "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Today\"
-2) Maak een nieuwe DWORD-value met de naam "AutoSingleLineDatePlugin"
-3) Geef deze DWORD-value de waarde "1" en "Dec"
-4) Voer tot slot een soft reset uit
TODAYPLUGIN "DATUM & TIJD" OP 1 REGEL:
-1) Ga naar de volgende registry entry: "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Today\"
-2) Maak een nieuwe DWORD-value met de naam "AutoSingleLineDatePlugin"
-3) Geef deze DWORD-value de waarde "1" en "Dec"
-4) Voer tot slot een soft reset uit
Eerst kon ik ook niet op het internet via m'n wifi, maar toen kwam een tip van een Tweaker:Anoniem: 149386 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:25:
[...]
ik heb hetzelfde.. ik kan ook niet op mijn wifi hier thuis. hij probeert wel verbinding te maken maar dr komt verder niks van terecht.. misschien heb ik mijn instellingen niet goed maar ik schijt bagger dat ik aan het eind van de maand een rekening krijg waar je u tegen zegt..
ik ben een oud orange klant en ik ben overgegaan naar t-mobile en mijn abbo gaat pas in in Januari.. heb al wel de telefoon maar ik weet niet of hij nou probeert internetverbinding te maken :^) ik heb totaal geen ervaring met mobiel internet enzo..
welke instellingen moet ik hebben om wel internet (wifi) te ontvangen en te gebruiken maar niet een dikke rekening op mijn deurmat krijg.
Communcatie Manager > Instellingen > Draadloos LAN > Energiemodus > veranderen naar Beste Prestaties.
Na dit veranderd te hebben, kon ik thuis wifi'en. Hope it helps
*edit* Deze tip kwam van Alcje
http://gathering.tweakers...staties&data[boolean]=AND
[ Voor 7% gewijzigd door Wicked_Wy op 27-11-2008 04:34 ]
je moet voor igo 8 een skin gebruiken die de resolutie aankan, dus 480x800 of 240x400. Een beetje rondzoeken op het net moet je dat wel laten lukken.JaJoah schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:42:
[...]
iGO8? Werkt dat goed op de X1? Heb je daar nog iets speciaals voor moeten doen om 't aan het werk te krijgen?
Anoniem: 262543
Ik lees het allemaal niet meer hier, omdat het niet meer bij te houden is. Maar gister heb ik dat facebook panel erop gezet. Kreeg ik allemaal strepen door mijn panels heen
is dus ook niet goed. Met soft reset was het weg, maar hebben meerdere mensen hier last van?
Ik heb sinds gisteren dan ook eindelijk een Xperia 
Ik moet zeggen dat het echt een prachtig toestel is. Kwa grootte ook perfect, niet te groot en niet te klein.
De bediening is ook boven verwachting, ik heb de stylus nog niet veel nodig gehad. Alleen scrollen gaat ietsje moeilijker.
Het enige grote nadeel vind ik de batterijklep, die vind ik echt waardeloos. Gisteren zat ie niet echt goed vast , dus toen heb ik er een beetje aan zitten buigen met als gevolg dat ik m helemaal nietmeer vastkreeg. Maar na wat buigwerk klikte ie opeens goed vast en nu sluit ie ook bijna perfect aan.
Alhoewel dit al mijn 4de SE toestel op rij is had ik eerst toch wel twijfels of ik het goeie toestel gekozen had, maar ik moet zeggen dat ik nu wel erg tevreden ben met mijn keuze.
Misschien een domme vraag, maar moet je perse ActiveSync gebruiken om bestanden over te zetten of kun je de Xperia ook in een soort van USB-mode zetten waardoor je gewoon in de mappen kunt bladeren met je pc?
Ik moet zeggen dat het echt een prachtig toestel is. Kwa grootte ook perfect, niet te groot en niet te klein.
De bediening is ook boven verwachting, ik heb de stylus nog niet veel nodig gehad. Alleen scrollen gaat ietsje moeilijker.
Het enige grote nadeel vind ik de batterijklep, die vind ik echt waardeloos. Gisteren zat ie niet echt goed vast , dus toen heb ik er een beetje aan zitten buigen met als gevolg dat ik m helemaal nietmeer vastkreeg. Maar na wat buigwerk klikte ie opeens goed vast en nu sluit ie ook bijna perfect aan.
Alhoewel dit al mijn 4de SE toestel op rij is had ik eerst toch wel twijfels of ik het goeie toestel gekozen had, maar ik moet zeggen dat ik nu wel erg tevreden ben met mijn keuze.
Misschien een domme vraag, maar moet je perse ActiveSync gebruiken om bestanden over te zetten of kun je de Xperia ook in een soort van USB-mode zetten waardoor je gewoon in de mappen kunt bladeren met je pc?
[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 27-11-2008 09:26 ]
PSN id: NL_SToRM
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.