Mijn ervaringen over de xperia sinds ik em heb gehaald (18-11, toen vodafone aankondigde zn snelheden te verlagen en dit heel fijn weer in te slikken ^_^)
Na 1 week de
Pro's: zeer slick toestelletje. Werkt fijn, ook zonder stylus, in vergelijking met m'n vorige foon, de P990. Veel apps voor te vinden, en nog wat meer dingen die nu ff iets moeilijker op te komen zijn dan de
Cons:
loopt wel es vast bij veel apps tegelijk (bijna logisch bij pc's/smartphones) --> reageert dan niet meer dus accu eruit
en specifiek voor deze foon:
- als ik gebeld word, is m'n scherm/panel daarna zwart/wit
- sinds coreplayer installatie zijn sommige van de panels vern**kt qua kleuren; niet geheel maar op bepaalde plekken.. dit is denk ik alleen als je in die sessie (tussen 2 reboots) een keer coreplayer hebt gebruikt.. ook heb ik een keer een compleet verkleurd scherm gehad, net als op je pc als je videokaart de verkeerde resolutie/verhouding naar je scherm stuurt oid, en je maar 16 kleuren hebt ofzo
de battery cover werkt niet lekker; openen kost behoorlijk wat moeite en deze knalt er vervolgens dan af.. daar zal waarschijnlijk een keer iets stuk gaan.. verhouding stevigheid cover t.o.v. behuizing lijkt me niet oke, maar we zullen zien.. het sluiten ervan is het tegenovergestelde, dus als er iets verbuigt/stukgaat gaat dit ook niet meer werken - je dataverbinding gaat niet standaard uit na xx tijd, waardoor deze in principe de hele dag aan kan staan, en daardoor je accu ook na iets meer dan een dag leeg trekt.. (ik ken nu die gprs killer eerder vermeld in het topic die erg van pas gaat komen)
Verder nog geen scheuren gezien, mede doordat ik voorzichtig ben met de stylus er uit halen
Ik las dat iemand een uur liep te bellen en vond dat zijn accu nogal warm was; dat komt denk ik doordat de de battery cover van metaal is en dus de energie van je hand opneemt en daardoor sterk opwarmt. Net zoals je een stuk bestek ofzo van iemand aanpakt die diegene een tijdje heeft vast gehad.
Daarnaast iets minder belangrijk, was ik dit weekend thuisthuis waar de telefoon steeds schakelde tussen hsdpa/umts aan de ene zijde en gprs aan de andere.. ook funest voor de accu, maar misschien te voorkomen? hsdpa was blijkbaar te zwak om constant on te blijven.
En het minst belangrijk en daarom onderaan het bericht: de ontvangst is minder dan die van de P990. Maar dat gaat vast verbeteren als mn nieuwe abbo bij de iets beter dekkende provider ingaat ;-)
Al met al hopelijk voornamelijk minpunten die opgelost kunnen worden m.b.v allerhande fijne appjes (zoals de gprs/..etc killer)en software updates. Ook al twijfel ik nu dus nog om em terug te brengen of om te ruilen voor een van een versere batch als dat uberhaupt mogelijk is.
edit: verdere specs: foon 08w44, accu 08w33