Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:
  • 196.654 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DaSaN schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:54:
[...]

De Opera-variant van de BlackBerry is gewoon Opera Mini, een gratis te downloaden JAVA-applicatie die ook op jouw Xperia draait;)!

EDIT:

Ff de linkjes (beide bestanden downloaden naar je Xperia):

http://mini.opera.com/dow...ni-latest-advanced-nl.jad
http://mini.opera.com/dow...ni-latest-advanced-nl.jar
Ik zou dan wel de laatste versie van Opera Mini 4 pakken:

Engelse versie:
http://mini.opera.com/dow...ni-latest-advanced-us.jar
http://mini.opera.com/dow...ni-latest-advanced-us.jad

Nederlandse versie:
http://mini.opera.com/dow...ni-latest-advanced-nl.jar
http://mini.opera.com/dow...ni-latest-advanced-nl.jad
Als je niet wilt dat hij elke keer vraagt of hij toestemming heeft om data te versturen/ontvangen moet je die toestemming instellen in je java midlet manager. Hoe dat moet staat in de Opera Mini FAQ (iets naar beneden scrollen)

Nog een handigheidje om een snelkoppeling naar Opera Mini (of een andere java app) te maken
code:
1
2
Since Opera Mini is a Java Midlet application, one annoying aspect is that to run Opera Mini, you must first run the Java application, tap on the "Applications" list item, then tap on the "Opera Mini 4" item. 
Luckily, some industrious users out there have figured out how to create a shortcut that launches Opera Mini (or any other Java app) directly. Assuming you haven't installed any other Java apps, you need to create a shortcut file (e.g., opera.lnk) pointing to ("\windows\jeodek.exe" -run s1_), and place the shortcut on your start menu (\windows\start menu\programs) folder. If you have more than one Java app installed it's possible that Opera Mini is located under a different name (s0_, s2_, etc..) To find the correct name navigate to your (windows\appdb) folder, and there should be some .jar files in there with one of them being the Opera Mini jar. Whatever the number is after the s in the is the number needed in your shortcut link.

bij mij verwijst hij niet naar jeodek.exe maar jbed.exe. Kijk dus even in \windows hoe je java programma heet.
Vergeet ook de _ niet achter s0/s1/s2 enz, anders werkt het niet.

[ Voor 35% gewijzigd door gwystyl op 24-11-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:07:
[...]

Ok dat is vreemd. Ik heb gewoon XperiaTweak2.0 er op staan en mijn mail word gewoon automatisch opgehaald. Ik heb Ben als provider. En elk account checkt per 15 min de server.

Verdere info.
  • performance tweaks staat p de standaard waarde (8192)
  • Active "default panel at start up" is niet aangevinkt
  • Contact-list sort staat op de standaard van WM
  • Leds niet aangepast.
  • NL rom
Ok ik heb nog even wat aanvullende testjes gedaan en vroeg me af of je eens zou willen proberen om het active default panel te veranderen naar bijv. 'Sony Ericsson Panel 2'. Even herstarten en kijken of ie dan nog steeds automatisch je mail ophaalt. Ben erg benieuwd wat het resultaat is voordat ik weer ga roepen dat het aan XperiaTweak ligt ;) Ik denk namelijk dat hier het probleem zit, maar wil het even zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 23:28:
ff vraagje:

Hoe krijg je de tijd in je taakbalk bovenin? Waar ook je batterij level enzo staat?
Instellingen > TAB systeem > Klok en Alarm instellingen > TAB Meer > En de 1e optie aanvinken. (Je batterij indicatie verdwijnt dan wel)
F-Tim schreef op maandag 24 november 2008 @ 07:46:
[...]

Ik heb dit probleem ook... sinds vrijdag... eerder heb ik hier geen last van gehad! Waar het aan ligt, geen idee nog, maar voorlopig ga ik me er nog niet druk om maken. k heb wel een vermoeden. Het laatste wat ik namelijk geïnstalleerd heb is het Live Panel... en sindsdien heb ik dat probleem. Moet nog eens uitzoeken of het weer 'normaal' wordt als ik dat panel eraf kiep. Maargoed, dat laat k nog wel weten.

Edit: was dus niet de oplossing helaas....

Wat wel bleek te werken was het volgende.... in Windows Live, Weergave Wijzigen -> Menu -> Accountinstellingen -> Andere Windows Live ID.... dan je gegevens opnieuw invullen, synchen en klaar!

Nu weer ff het WLM panel terug installeren, en kijken of het probleem dan wegblijft of weer terugkomt.

Edit 2: hij blijft gewoon werken met het WLM panel... de oplossing van hierboven is dus een werkende... :)

[...]

Dan zet je die melding toch uit? ;) Gaattie ws. ook niet trillen...
Dat het niet aan het live panel lag wist ik al idd, maar dan ga ik gewoon weer m'n account opnieuw aanmaken. Thanks!

@ ROY, na een aantal programma's geinstalleerd te hebben doet m'n telefoon wel iets vreemder. Ik krijg nu geen schermpje met naam meer in beeld als ik gebeld wordt en als ik m'n alarm het heb ingesteld en ik vink hem uit gaat hij als nog af.
Die Touch keybord, Com manager en Dialer kloppen bij mij niet. Hele rare verhoudingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand precies een idee, op welke website je de gratis
4Gb microSD kan aanvragen.
Heb op site van SE niets kunnen vinden hierover ?

En wat is eigenlijk het maximale aan geheugen
wat je in de Xperia kan plaatsen ?
Je heb nl van die microSDHC kaartjes, weet niet of
de X! deze slikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:41:
Staat gewoon op de SE site en is ook al vele malen hier vermeld waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbulthuis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 17:56
laser104 schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:41:
Kijk hier eens: http://www.xperia-membership.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
ppaddo schreef op maandag 24 november 2008 @ 08:33:
Vanmorgen mijn Xperia in de auto aangesloten op de autolader van mijn TomTom One XL. Het leek allemaal goed te gaan, maar weet iemand of dit kwaad kan? Mini-USB = mini-USB lijkt me toch.
Nee dus, wat belangrijk hierbij is is de hoeveelheid ampere er uit je mini-usbtje druppelt. De standaard oplader van de xperia is 700 mAh, dus om save te spelen zou ik alleen autoladers gebruiken met dezelfde of een lagere uitvoer (ik gebruik zelf een 500 mAh, had ik nog liggen). En uiteraard 5V, maar dat is vrij standaard volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:41:

En wat is eigenlijk het maximale aan geheugen
wat je in de Xperia kan plaatsen ?
Je heb nl van die microSDHC kaartjes, weet niet of
de X! deze slikt?
1) Staat in de OP en een keer of 10 in dit topic

2) 4gb is al per definitie microSDHC, aangezien gewoon microSD maar tot 2 gb gaat, iets wat google/wikipedia je ook had kunnen vertellen

iets meer initiatief graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3dmaster schreef op maandag 24 november 2008 @ 01:00:
En nog een klein vraagje, als ik heb gesurft e.d. dan blijft de verbinding met vodafone live 3G / HDSPA open staan en tikt de tijd door ect. Opzich wel mooi want zo heb ik meteen verbinding als ik iets opstart wat internet nodig heeft zoals 't weer in touch flow :) . Maar dit kost denk ik ook wel meer energie. Is het mogelijk het zo in te stellen dat als de verbinding voor 10 minuten inactief is wordt uitgeschakeld. :)
Heb zelf de HTC S200 nog, maar zeer geinteresseerd in X1. Op mijn toestel heb ik GB-softtweak staan die de verbinding van gprs regelt. daarin onder andere de door jou genoemde mogelijkheid van automatisch verbreken van de verbinding.... Was (is?) wel voor WM5, weet niet of er al een aangepaste versie is (of nodig is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-Tim schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:43:

Voor de echte tweakerts onder ons zijn hier de reg settings:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\
SuspendResume = GPRS_bye_if_device_off
CacheTime = xxx (where xxx are seconds before auto disconnect, for me the best value is 60)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:59:
[...]

Heb zelf de HTC S200 nog, maar zeer geinteresseerd in X1. Op mijn toestel heb ik GB-softtweak staan die de verbinding van gprs regelt. daarin onder andere de door jou genoemde mogelijkheid van automatisch verbreken van de verbinding.... Was (is?) wel voor WM5, weet niet of er al een aangepaste versie is (of nodig is?)
Edit: en hier de link: http://www.gb-soft.cz/XDAII/products.htm , blijkt ook voor wm6 inmiddels......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
ok even een simpele vraag.

Ik heb vernomen dat je bij aankoop van je xperia een nummer krijg in of op de doos.
en met dit nummer als je je registreert op de website van SE krijg je een SD kaartje toe gestuurd.

ik zie dit nummer nergens staan.
heb ik het echt verkeerd opgevat of heeft dit er meer mee te maken dat ik hem van vodafone heb gekocht?? (branded)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
djjef85 schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:35:
Een handig gratis progje wat ik volgens mij nog niet voorbij heb zien komen: Advanced Configuration Tool v3.2 (een soort XperiaTweak maar dan voor WM algemeen en dus niet specifiek voor de X1. Wel zeer uitgebreid!)

Je heb wel .NET Compact Framework 3.5 nodig. Misschien ook handig voor de TS?
Hoe installeer je die dan?:) Want als ik active sync aan heb staan. En ik execute hem van me pc dan wil hij hem in program files neer kwakken?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

*spam*
Anheuer schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:15:

Ik heb vernomen dat je bij aankoop van je xperia een nummer krijg in of op de doos.
en met dit nummer als je je registreert op de website van SE krijg je een SD kaartje toe gestuurd.

(branded)
IMEI nummer zit niet op losse kaartje ergens in de doos. Er staat alleen website / telefoonnummer op X1 supportkaartje, niet meer.

[ Voor 72% gewijzigd door pven op 26-11-2008 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
Anheuer schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:15:

heb ik het echt verkeerd opgevat of heeft dit er meer mee te maken dat ik hem van vodafone heb gekocht?? (branded)
Dat is gewoon je EMEI nummer...staat op de zijkant van je doos en als je je batterij eruit haalt staat dat nummer op je telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik die Touch Dialer er weer afkrijg? Hij blijft hangen als ik hem via Programma's verwijderen weg wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:52

St@m

@ Your Service

Wicked_Wy schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:30:
[...]

Dat is gewoon je EMEI nummer...staat op de zijkant van je doos en als je je batterij eruit haalt staat dat nummer op je telefoon :)
Net maar eens gebeld waar mijn kaartje of bevestigingsmail bleef.
Ze sturen geen bevestigingsmails, ze kon me ook niets vertellen over de status, ze kon niet eens zien of ik er 1 zou krijgen. Mocht ik volgende week nog niets gehoord hebben dan moest ik maar weer bellen :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
gwystyl schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:15:
[...]

Als je niet wilt dat hij elke keer vraagt of hij toestemming heeft om data te versturen/ontvangen moet je die toestemming instellen in je java midlet manager. Hoe dat moet staat in de Opera Mini FAQ (iets naar beneden scrollen)
Waar staat dat dan in die faq? Ik lees er volgens mij dwars overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbangmike
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-01-2024
Begrijp ik uit die FAQ (helemaal onderaan) nu goed dat de maximum ondersteunde snelheid microSDHC van de Xperia class 4 is? Als de Xperia niet meer dan 4Mb/s kan halen, dan is een class 4 kaartje (met dus een minimum schrijfsnelheid van 4Mb/s) optimaal. Het dan dus geen enkele nut er een (veel duurdere) class 6 kaart in te stoppen, tenzij je hem eruit wilt halen en via een cardreader wilt benaderen, toch?

[ Voor 8% gewijzigd door bigbangmike op 24-11-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Wicked_Wy schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:30:
[...]

Yo, bedankt voor je reactie!

Dus in vullen en het komt goed?
of moet ik ergens nog iets klikken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik een totale back-up maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Ik wil iedereen aan raden eens een hard reset uit te voeren. Ik was ook met mijn xperia aan het spelen sinds ik hem had, waar onder ook enkele HTC tooltjes geinstalleerd te hebben, etc.

Maar bleef het toestel erg traag vinden en wat nare eigenschappen hebben, zoals die stomme sms berichtjes bijvoorbeeld, etc.

Nu heb ik van het weekend een harde reset uitgevoerd, aangezien touchflo 3D er met geen mogelijk meer af wilde. En tot mijn verbazing reageerd het toestel een stuk sneller en werkt alles een stuk duidelijk en zoals ik zou verwachten.

Geen maffe sms verzonden berichten meer of andere berichten die in het scherm blijven staan, en ook gewoon een stuk sneller. :S

*zeer content ondertussen met de xperia X1*

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerd
  • Laatst online: 13-09-2024
Ben sinds vorige week in het bezit van een Sony Ericsson X1 (Windows mobile 6.1) met een KPN flexibel abonnement. Erg tevreden over het toestel. Nu wil ik mij aanmelden voor "SMS Alert" van de politie (8844). Echter, het versturen van de aanmeld SMS naar 8844 lukt niet. Het SMS bericht blijft hangen in "postvak uit". Na een bepaalde timeout komt de melding dat het bericht niet verzonden kon worden.
SMS naar "normale mobiele nummers" gaat wel goed. Contact gehad met de KPN helpdesk. Deze vertellen mij dat het een instelling is op mijn toestel (iets als : sms diensten 'aan', celdiensten 'aan'). Er was nog geen handleiding, dus de locatie kon ze niet aangeven. Ik heb gezocht, maar kan helemaal deze setting, of iets in die hoek, nergens vinden!

Wie weet waar ik dit moet instellen? Of zit wellicht de KPN dame ernaast?

"When water flows into a bottle, it becomes the bottle"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Laatst online: 26-09-2020
Alcje schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:17:
[...]

Hoe installeer je die dan?:) Want als ik active sync aan heb staan. En ik execute hem van me pc dan wil hij hem in program files neer kwakken?:)
je moet die .net zooi gewoon doorklikken, hij kwakt wel wat in je program files ja, maar daarna krijg je gewoon het install gebeuren zoals altijd bij active sync...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
djjef85 schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:42:
[...]

je moet die .net zooi gewoon doorklikken, hij kwakt wel wat in je program files ja, maar daarna krijg je gewoon het install gebeuren zoals altijd bij active sync...
Ok thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxchael
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 08:27
Beste mensen, ik ben nu een klein weekje in het bezit van een X1 maar heb er een klein probleempje mee.
Ik kan niet meer scrollen door 'over het d-pad te wrijven' (ik zal even niet weten hoe ik het anders moet noemen). Ik was een beetje op deze manier in Opera Mini de muis aan het besturen, toen ik op één van de knoppen op het d-pad drukte werkte het scrollen niet meer, ook niet in een andere browser of in Windows zelf. Help! Wat nu? Die scroll functie werkte net zo lekker en soepel, veel soepeler dan het klikken op de d-pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Instellingen > Systeem > Optische joystick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:59:
Iemand trouwens een linkje voor opera mini? Las dat dat veel sneller moest zijn dan de gewone opera.
Ook wil ik nog even inhaken op de ooit gevoerde discussie dat het internet van Hi langzaam is. Bij mij werkt het echt wel vet snel hoor!
Welke instellingen gebruik jij dan voor internet? Internet op mijn X1 is op het moment namelijk hooguit 4 KB/s.. :'( (Ik heb dus ook Hi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dweebus schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:03:
[...]

Welke instellingen gebruik jij dan voor internet? Internet op mijn X1 is op het moment namelijk hooguit 4 KB/s.. :'( (Ik heb dus ook Hi)
Ik heb ook internet van Hi op mn xperia, maar volgens mij gaat het aardig snel al ligt het er wel aan waar ik ben(geen idee waar je kunt zien hoe snel het precies gaat)
Hebben jullie ook dat je soms op het 3G netwerk zit en een andere keer op een H netwerk?
Geen idee wat dit verder inhoudt, met beide kan ik gewoon internetten.

Heb trouwens een 8GB microsdhc kaartje erin zitten er werkt allemaal lekker snel 8) .
Alleen mijn mac kan het kaartje niet zien als ik deze in de bijgeleverde adapter stop, iemand anders hier al last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:18:
[...]

Ik heb ook internet van Hi op mn xperia, maar volgens mij gaat het aardig snel al ligt het er wel aan waar ik ben(geen idee waar je kunt zien hoe snel het precies gaat)
Hebben jullie ook dat je soms op het 3G netwerk zit en een andere keer op een H netwerk?

Heb trouwens een 8GB microsdhc kaartje erin zitten er werkt allemaal lekker snel 8) .
Alleen mijn mac kan het kaartje niet zien als ik deze in de bijgeleverde adapter stop, iemand anders hier al last van gehad?
volgens mij is 3G standaard UMTS en staat H voor Hsdpa, nog sneller internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

[...]

3G is inderdaad umts en H is HSDPA
Wanneer je gebruik maakt van het internet springt het waarschijnlijk op H, wanneer je verbinding idle is (dan heb je nog wel verbinding, maar je down/upload niets), dan springt hij terug op 3G om op de batterij te besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een rare bug.
Er staat op me panel scherm (Sony Ericsson Panel en TuchFlo 3D panel) dat ik 3 nieuwe berichten heb,
Echter heb ik deze niet. Misschien een fout opgetreden bij het synchroniseren met ActiveSync.

Iemand hetzelfde probleem gehad? en hoe is dit op te lossen? heb al soft-reset uitgevoerd, helaas niet gewerkt.

EDIT: opgelost, heb via de telefoon mijn email handmatig gesynchroniseerd via verzenden/ontvangen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
3dmaster schreef op maandag 24 november 2008 @ 01:00:

En nog een klein vraagje, als ik heb gesurft e.d. dan blijft de verbinding met vodafone live 3G / HDSPA open staan en tikt de tijd door ect. Opzich wel mooi want zo heb ik meteen verbinding als ik iets opstart wat internet nodig heeft zoals 't weer in touch flow :) . Maar dit kost denk ik ook wel meer energie. Is het mogelijk het zo in te stellen dat als de verbinding voor 10 minuten inactief is wordt uitgeschakeld. :)
Ik gebruik ook Vodafone, maar bij mij wordt deze verbinding automatisch verbroken. Als ik na x tijd naar de verbindingen kijk is ie gewoon weg. Weet niet of de telefoon op Vodafone dat doet trouwens.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds08
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:42:
ik heb een rare bug.
Er staat op me panel scherm (Sony Ericsson Panel en TuchFlo 3D panel) dat ik 3 nieuwe berichten heb,
Echter heb ik deze niet. Misschien een fout opgetreden bij het synchroniseren met ActiveSync.

Iemand hetzelfde probleem gehad? en hoe is dit op te lossen? heb al soft-reset uitgevoerd, helaas niet gewerkt.
same gehad de hele dag, heb een hard reset uitgevoerd en het was opgelost.

kon trouwens sinds gister ook geen smsjes sturen (alles bleef in postvak uit hangen). Heb t-mobile gebeld en het lag niet aan hun. Dus toch maar hard reset gedaan en alles werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ds08 schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:53:
[...]

same gehad de hele dag, heb een hard reset uitgevoerd en het was opgelost.

kon trouwens sinds gister ook geen smsjes sturen (alles bleef in postvak uit hangen). Heb t-mobile gebeld en het lag niet aan hun. Dus toch maar hard reset gedaan en alles werkt nu.
ik heb het inmiddels opgelost, het lag zoals ik had verwacht aan het synchroniseren van me hotmail. ben naar me Hotmail map gegaan -> menu-> Verzenden/ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Weet iemand waarom ik het met geen mogelijkheid voor mekaar krijg om imap te syncen. Ik heb een eigen domein naam met emailadres. Ik werk met mijn pc en laptop probleemloos met imap, en de ipod touch kreeg ik ook via een omweg goed. (de ipod touch heeft namelijk hetzelfde probleem als deze telefoon maar ik kon het oplossen door de instellingen via itunes erin te zetten.).

Ik heb de verbinding goed staan maar het het gaat mis bij het aanmelden op de imap server. Dan krijg ik de melding dat mijn inloggegevens niet goed zijn, terwijl ze dat toch echt wel zijn :/ . Ook staan er dan ineens 15 sterretjes terwijl het wachtwoord maar 8 tekens lang is.

EDIT:
Ik heb het opgelost door bij mijn mailserver SSL in te schakelen, en op de xperia ook. Nu werkt het wel via een omweg dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door 3dmaster op 24-11-2008 18:30 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er nu werkelijk niets meer van... 8)7

Ik heb sinds ik deze telefoon heb zo nu en dan last van het feit dat de verbinding wordt verbroken, zonder dat ik naar mijn idee op een toets of op het scherm druk.

De ene keer bel ik zo een uur met een vriend, de andere keer wordt de verbinding 3 keer verbroken gedurende de eerste minuut van het gesprek. En dan doe ik dus echt niets anders.

Om het toestel maar het voordeel van de twijfel te geven dacht ik dat het vast toch moest liggen aan het feit dat mijn gezicht het scherm raakte en ik dus zelf de verbinding zou verbreken.

Vanmiddag echter, ik had de telefoon op handsfree staan, via de koptelefoon, telefoon in een vakje gelegd waar die niet kan bewegen, stopt de verbinding er weer mee!! :(

Wat zou dit nu precies kunnen zijn? En hebben sommigen van jullie hier ook last van? Zou ik kunnen uitschakelen dat de ophangtoets (die grote rooie) niet reageert wanneer erop wordt gedrukt, en ik dus alleen zou kunnen neerleggen als ik echt op de fysieke toets druk?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Nu heb ik nog wel een ander probleempje. Ik wil namelijk dat als ik thuis ben dat de mail wordt opgehaald via WiFi en onderweg dus via Vodafone Live. (HDSPA). Als ik instel dat de mail via 'internet' moet worden opgehaald krijg ik een foutmelding. Dus ik haal nu op via Vodafone, maar thuis is dat niet nodig maar gaat hij dan verbinden vodafone ipv mail ophalen via Wifi.

Ander probleempje is is dat als ik via de comm manager gegevensverbinding inschakel hij verbind met Vodafone push mail. en Vodafone MMS. Push mail wordt direct afgebroken met een foutmelding en dan blijft MMS openstaan. Terwijl ik juist wil dat als ik gegevensverbinding inschakel hij gewoon moet verbinden met Vodafone 3G :/

Is het trouwens ook mogelijk om je dataverbruik in te zien in WM. Ik kan het iig niet vinden :)

[ Voor 6% gewijzigd door 3dmaster op 24-11-2008 18:53 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
dorkie schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:35:
iemand een idee waar ik moet zoeken:
ik synchroniseer mijn email via active sync (via HSDPA) met een server die IMAP draait met Zpush erop. Hierdoor heb ik pushmail.
Ik ontvang alles maar ik kan niets versturen. Het mailtje verschijnt in postvak uit, verdwijnt dan en komt niet in verzonden items.
ik kan nergens iets vinden dat ik iets moet instellen voor sending mail oid

Iemand een idee of het dan een server iets is of een X1 ding?

als ik info vergeet, geef het aan en dan geef ik het
Ik heb hetzelfde probleem maar om te testen of het ook echt verzend zend ik een kopie aan mezelf mee. Beetje omslachtig maar het werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

bigbangmike schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:40:
[...]

Begrijp ik uit die FAQ (helemaal onderaan) nu goed dat de maximum ondersteunde snelheid microSDHC van de Xperia class 4 is? Als de Xperia niet meer dan 4Mb/s kan halen, dan is een class 4 kaartje (met dus een minimum schrijfsnelheid van 4Mb/s) optimaal. Het dan dus geen enkele nut er een (veel duurdere) class 6 kaart in te stoppen, tenzij je hem eruit wilt halen en via een cardreader wilt benaderen, toch?
Je hebt het goed begrepen volgens mij maar toch even voor de duidelijkheid:
CLASS 4 is de max snelheid die de XPERIA ongeveer haalt, Hij ondersteunt echter wel hogere classes, het is niet zo dat die niet gaan werken. Hier in de buurt had ik alleen maar keuze uit 4GB class 2 of 6 dus heb ik 6 genomen aangezien deze ook nog eens lekker goedkoop was (11 euro) vergeleken met de andere van class 2 (15-25 euro) Bestellen was even geen optie omdat ik meteen een kaartje wilde hebben :-)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot in hoeverre is het gebruik maken van een remote desktop/vnc op je XPeria voor verbinding met je pc thuis een goed idee als standaard omgeving voor je XPeria?

Als ik bv kijk naar MSN en mIRC en dat soort applicaties lijkt het me wel fijn om de hele functionaliteit te kunnen gebruiken van die applicaties door mijn (toekomstige) XPeria verbinding te laten maken met mijn pc thuis en de software te gebruiken die daarop staat.

Werkt het een beetje goed qua reactiesnelheid? En is het ook mogelijk om geluid af te spelen via dergelijke remote desktop tools? (Zodat ik bijvoorbeeld media player op mijn pc thuis kan openen via mijn XPeria en het geluid via mijn XPeria hoor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 vraagjes:

1) Iemand ervaring met Tunin.FM (Streaming Radio) krijg het niet aan de praat... WM player opent geen verbining mogelijk (zowel wifi als umts niet) Iemand...?

2) Voor symbian heb je symella om MP3 te downloaden, is er ook zo'n programma voor WM?

3) Hoe maak ik een totale back-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
DaSaN schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:46:
[...]

Nee dus, wat belangrijk hierbij is is de hoeveelheid ampere er uit je mini-usbtje druppelt. De standaard oplader van de xperia is 700 mAh, dus om save te spelen zou ik alleen autoladers gebruiken met dezelfde of een lagere uitvoer (ik gebruik zelf een 500 mAh, had ik nog liggen). En uiteraard 5V, maar dat is vrij standaard volgens mij.
Ok bedankt! Ladertje van de TomTom blijkt 1,2A (1200 mA) te zijn en dus wellicht iets te sterk voor de X1 :D
Nou is de officiele lader van SonyEricsson (CLA-70) redelijk aan de prijs (rond de 22 euro) en verdomde slecht verkrijgbaar.
Heeft iemand nog een goed advies voor een betaalbare en goed werkende autolader?

PS vandaag lekker lopen showen met de X1 op het werk. 10 keer de James Bond trailer showen is funest voor de accuduur! :D

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Even over de accuduur, krijg een beetje het idee dat de indicator niet helemaal 100% is, maar dat schijnt wel vaker het geval te zijn bij dit type accu. Als ik hem oplaadt met nog redelijk wat capaciteit dan gaat hij hard achteruit, maar de laatste streepjes/procenten gaan dan wel weer erg lang mee. Als ik hem eerst behoorlijk leeg laat raken en daarna vol laadt dan gaat de afloop veel geleidelijker. Misschien iets om te proberen voor de mensen die vinden dat het erg hard gaat met hun accu.

Zou iemand nog even willen kijken hoe het bij hen zit bij de instellingen van de hardware knoppen na een herstart? Die van mij gaan weer terug naar de standaard instellingen (contacten en "vandaag") na een herstart, heb de T-Mobile variant.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:11
Als ik jou was zou ik het even proberen in het grote Sony Ericsson Xperia topic. ;) Denk dat je daar eerder een reactie op je vraag krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
iemand nog een idee voor een goede google talk client? Octrotalk is waardeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagjes over backuppen...
Gebruik SPB backup. Deze maakt een .exe file aan op je kaartje... dus als je hard reset (bij mijn oude foon moest het kaartje eruit, anders werd die ook gewist) kun je met verkenner het .exe filetje aanklikken, en je foon is weer helemaal de oude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 09:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

sander- schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:45:
iemand nog een idee voor een goede google talk client? Octrotalk is waardeloos...
fring kan het ook volgens mij (en ook skype, yahoo, msn). Ik weet alleen niet wat de kwaliteit daarvan is. Ik heb alleen maar msn getest over wifi, dat werkte prima.

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 24-11-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakerts :P
Ik heb zojuist een te dope idee + uitgevoerd.
De iphone mirror screen protector. > marktplaats enz.
Uitgeknipt/gesneden en d'rop.
Ik kan niet zeggen dat het heel mooi/goed is gegaan, schijnbaar is knippen & plakken niet mijn ding.
Maar het is dan ook maar ff tjekken tot waneer ik het kan volhouden totdat ik er een nieuwe maak.
Het ziet er heel erg flashy uit en de "wit" op het scherm geeft een regenboog/aurora effect (denk aan speeksel spetters op je scherm :r :9~ )

Blarg, na een lange blootstelling aan die hippe regenboog/aurora kleurtjes word ik er wel kotsmisselijk van. Dus opkeplurt met die stickertje... dan maar ff naar pdashop en eentje laten plakken.
Maar ik moet nog een keer zeggen dat het echt über slick eruit ziet. Maarja denk dan maar weer aan een Lambo dat maximaal maar 80km/h gaat. Dus ff nadenken voordat je het gaat uitvoeren :P

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/6094/untitled1copyzj3.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/2813/untitled2copytp7.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/6973/untitled3copysd9.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/7281/untitled5copyqx3.th.jpg

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 21:53:
[...]
Weet er misschien ook iemand waar ik een programmatje kan vinden om de x1 om te toveren naar een zaklamp?
Antwoord is hTorch,
Download het plaatje en open het met winrar.
Installeer beide cabs en hTorch staat in Bureau-accessoires
Afbeeldingslocatie: http://s4.tinypic.com/20urcw5.jpg
.NET Compact Framework 3.5

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 00:46 . Reden: fototjes, htorch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Mensen met X1 zullen blij zijn dat er led flitser op zit. Want de programma hTorch erbij heb je echt mooie zaklampje bij je hand, met 2 helderheidsstanden. En om stroom meer te besparen beschikt hTorch over mogelijkheid om schermverlichting uit te zetten. Dat is goed nagedacht en schijnt de scherm ook niet onnodig in je gezicht.
De led geeft nette lichtbundel, mooi rond en breed! _/-\o_
Dat kan je niet zeggen met Touch HD! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe ik onder de rechte knop de functie kan maken om van portrait naar landscape te draaien. Heb weleens gehoord dat dit kon, maar ik kom er helaas niet uit. Iemand die er het antwoord op weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
gwystyl schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:19:
[...]

fring kan het ook volgens mij (en ook skype, yahoo, msn). Ik weet alleen niet wat de kwaliteit daarvan is. Ik heb alleen maar msn getest over wifi, dat werkte prima.
Fring kan het inderdaad, Nimbuzz ook. Beide zijn echter voornamelijk gefocussed op online bellen. Heb ze beide even gebruikt en was vaker een poging aan het doen om de andere partij te bellen, dan dat ik ermee chatte. Daarnaast zijn de instelmogelijkheden te beperkt. Je kunt bijv in fring helemaal niet aangeven wanneer je een geluidje wilt horen. Bij Nimbuzz kan dit wel, maar is het puur aan of uit, opties als: bij nieuw chatgesprek, of niet bij het actieve venster een geluid snapt ie niet. Beide dus niet ideaal. Ben dus bang dat ik naar 1 van de betaalde oplossingen moet gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

*spam*

[ Voor 99% gewijzigd door pven op 26-11-2008 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 23:17:
Weet iemand misschien hoe ik onder de rechte knop de functie kan maken om van portrait naar landscape te draaien. Heb weleens gehoord dat dit kon, maar ik kom er helaas niet uit. Iemand die er het antwoord op weet?
Dit is em, ga eerst naar
Instellingen (persoonlijk) > Knoppen (programmaknoppen)
Left key
Right key

2. Wijs en programma toe
<Scherm draaien>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxchael
  • Laatst online: 09-08 08:27
Tsunami schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:58:
Instellingen > Systeem > Optische joystick?
Jaj, daar had ik overheen gekeken. Geen idee waarom die in één keer uit staat maar hij werkt weer, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank beide, ik kende naast XDA nog geen andere goede site voor de Xperia, dus vriendelijke bedankt!
Ik was moeilijk aan het zoeken, maar zat duidelijk zo logisch..

Nu kan ik mijn tomtom weer wat beter gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The PyroPath schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:25:
[...]

Je hebt het goed begrepen volgens mij maar toch even voor de duidelijkheid:
CLASS 4 is de max snelheid die de XPERIA ongeveer haalt, Hij ondersteunt echter wel hogere classes, het is niet zo dat die niet gaan werken. Hier in de buurt had ik alleen maar keuze uit 4GB class 2 of 6 dus heb ik 6 genomen aangezien deze ook nog eens lekker goedkoop was (11 euro) vergeleken met de andere van class 2 (15-25 euro) Bestellen was even geen optie omdat ik meteen een kaartje wilde hebben :-)
Ik heb een Class 2 microSD van 16gb en draait in de Xperia gewoon lekker op 4.5mbps volgens HD Tune
Maar soms verwachten mensen te veel van interne/ingebouwde readers deze dingen zijn (bijna) nooit zo goed als een externe reader (van een goed kwaliteit, bv. sandisk t.o.v. een reader uit een 5 euro bak)
Dit is niet om je "ongeveer" af te kraken maar dat mensen weten dat de Class 2 ook op zo'n 4.5 mbps zit en geen probleem is voor video's e.d.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
ppaddo schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:55:
[...]

Ok bedankt! Ladertje van de TomTom blijkt 1,2A (1200 mA) te zijn en dus wellicht iets te sterk voor de X1 :D
Nou is de officiele lader van SonyEricsson (CLA-70) redelijk aan de prijs (rond de 22 euro) en verdomde slecht verkrijgbaar.
Heeft iemand nog een goed advies voor een betaalbare en goed werkende autolader?

PS vandaag lekker lopen showen met de X1 op het werk. 10 keer de James Bond trailer showen is funest voor de accuduur! :D
Volgens mij moet het niks uit gaan maken. De aantal output in Ampere is maximaal wat die lader aan kan. Hij output maar zoveel je toestel er om vraagt.
De meeste USB2.0 poorten zijn ook 1000 mA, maar toestel gaat er niet slechter van worden als je het met de computer oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conman schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 01:06:
[...]

Volgens mij moet het niks uit gaan maken. De aantal output in Ampere is maximaal wat die lader aan kan. Hij output maar zoveel je toestel er om vraagt.
De meeste USB2.0 poorten zijn ook 1000 mA, maar toestel gaat er niet slechter van worden als je het met de computer oplaad.
Ik ben geen electromonteur ofzo maar volgens mij werkt dat niet precies zo, maar meer ampere laad dat ding gewoon sneller op. Maar of er sprake is van "te veel" weet ik niet.

Ik zie nog geen problemen met mijn spul.
Sony walkman 800mA ofzo en de PSP iets bij de 2000mA en dat laad gewoon mij mp3 gewoon sneller op, ik ga er van uit dat het minder gezond is want anders kan erbij de walkman net zo goed een 2000mAh leveren. Maar de psp trekt dan ook meer stroom tijdens gebruik & opladen.
En tegen de tijd dat de batterij is verslechterd ben ik alweer een toestel of 2 verder, dat houdt dus in dat ik niet in bezit ben van slechte batterijtjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 23:34:
[...]

Dit is em, ga eerst naar
Instellingen (persoonlijk) > Knoppen (programmaknoppen)

[...]
maar wat gebeurd er als je je toestel herstart? Ik heb namelijk dat het dan weer terug is naar default instellingen...

lama, ligt aan touchflow zie ik...

[ Voor 6% gewijzigd door The PyroPath op 25-11-2008 02:25 ]

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:07
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 01:23:
[...]
Ik ben geen electromonteur ofzo maar volgens mij werkt dat niet precies zo, maar meer ampere laad dat ding gewoon sneller op. Maar of er sprake is van "te veel" weet ik niet.
Zo werkt het niet. Een lader levert een bepaalde spanning en een maximale stroomsterkte (Ampere). Een apparaat vraagt een bepaalde stroomsterkte. Neem dus altijd een lader met een hogere maximale stroomsterkte en niet lager! Anders heb je kans dat je je lader sloopt, mits deze hier niet tegen beveiligd is.
Een wasmachine gaat bijv. niet langzamer draaien als je een 1A zekering in je stoppenkast draait ipv een 16A zekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb het toestel nu een aantal dagen en ik ben er heel erg tevreden mee en heb alle kleine probleempjes behoorlijk op kunnen lossen zonder al teveel moeite, rest mij nog 2 vragen die ik even wil stellen waarvan 1 over de hoeveelheid speling in het scherm en 1 over het virtuele/scherm toetsenbord.

Eerst even over het virtuele/scherm toetsenbord. Ik weet dat het al voorbij is gekomen maar ik kan het niet meer terug vinden of er nou een oplossing voor is gevonden. Ik bedoel dat steeds ongevraagd het virtueel/scherm toetsenbord omhoog komt terwijl ik zou willen dat dat pas gebeurt als ik op het icoontje druk. Ik vind het erg vervelend en bovendien behoorlijk irritant als het echte toetsenbord al is uitgeklapt. Het gaat wel weg zodra je begint te typen, maar ik vind het gewoon bijzonder storend.

De andere vraag is een soort polletje. Hoeveel speling hebben de bezitters in hun scherm zitten als het is dichtgeklapt? Dat van mij kan enkele millimeters kantelen aan de linker kant als je hem in candybar houding houdt. Dus de andere kant dan waar het scherm heen schuift. Het is niet heel erg storend maar ik vraag me af of dat bij iedereen zo is of dat hij gewoon strak hoort te zitten of dat de speling minder hoort te zijn. De speling is het ergst aan de onderkant, dus ter hoogte van het zwarte knoppen gedeelte. Zouden jullie hier wat over kunnen zeggen? Heb namelijk nog vandaag en eventueel morgen om er mee terug te gaan als het niet zo hoort en wil natuurlijk het toestel wel zo hebben als dat het bedoeld is.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Jimster schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 03:36:
[...]

Zo werkt het niet. Een lader levert een bepaalde spanning en een maximale stroomsterkte (Ampere). Een apparaat vraagt een bepaalde stroomsterkte. Neem dus altijd een lader met een hogere maximale stroomsterkte en niet lager! Anders heb je kans dat je je lader sloopt, mits deze hier niet tegen beveiligd is.
Een wasmachine gaat bijv. niet langzamer draaien als je een 1A zekering in je stoppenkast draait ipv een 16A zekering.
Ik vraag me af of dat echt zo is, bij een batterij lader is het namelijk zo dat de lader de stroom naar de batterij bepaalt. Zie bijvoorbeeld snelladers voor "gewone" penlite batterijen. De vraag is dus of het regulerende deel in de telefoon zelf zit of dat dit in de lader zit. Als het de lader betreft kan het dan namelijk zo zijn dat het interne gebeuren van de telefoon niet op een dergelijke laadstroom is berekend en om jouw analogie maar even te gebruiken, net als de zekering doorbrand. Ik weet zelf niet precies waar dit deel zich bevind, dus ik kan dus ook niet met zekerheid zeggen of het schadelijk kan zijn. Ik weet wel dat de kabel natuurlijk ook gebruikt wordt voor het opladen via de PC/USB poort, echter van de meeste PC's is het amperage ongeveer 500 mA wat de USB poort uitspugen kan. Dus wellicht dat het regeldeel gewoon in de lader zit en niet in de telefoon omdat het toch niet nodig is, aangezien er maar erg weinig PC's zijn die zomaar het dubbele uit zullen spugen. Misschien iemand die hier nog wat zinnigs over kan zeggen, dus waar het regelgedeelte van de stroom zich bevindt?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

The PyroPath schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 07:07:
Ik vind het erg vervelend en bovendien behoorlijk irritant als het echte toetsenbord al is uitgeklapt. Het gaat wel weg zodra je begint te typen, maar ik vind het gewoon bijzonder storend.
Daar kan je wel mee leven. Het is goed dat het niet blijft staan als je aan het tikken bent. Want dan is het nog wel dommer en irritanter.
De speling is het ergst aan de onderkant, dus ter hoogte van het zwarte knoppen gedeelte. Zouden jullie hier wat over kunnen zeggen? Heb namelijk nog vandaag en eventueel morgen om er mee terug te gaan als het niet zo hoort en wil natuurlijk het toestel wel zo hebben als dat het bedoeld is.
Ik weet al dat er speling in zit, maar uitgeklapt wiebelt ie niet meer en rammelt niet. Dat is belangrijk. Het is pas erg als er meer dan 0,5 cm speling in zit en je vinger bijna tussen past. Dan kan het niet meer.
Je moet weten dat de geleiders op dat moment helemaal aan rechterkant zitten. Dat is mogelijk dat aan linkerkant een kleine speling in zit, maar het rammelt niet en de veerkracht moet goed blijven.
Enkele millimeters is acceptabel, bij mij rond 1 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjans
  • Laatst online: 02-09 21:28
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 01:23:
[...]

Ik zie nog geen problemen met mijn spul.
Sony walkman 800mA ofzo en de PSP iets bij de 2000mA en dat laad gewoon mij mp3 gewoon sneller op, ik ga er van uit dat het minder gezond is want anders kan erbij de walkman net zo goed een 2000mAh leveren. Maar de psp trekt dan ook meer stroom tijdens gebruik & opladen.
En tegen de tijd dat de batterij is verslechterd ben ik alweer een toestel of 2 verder, dat houdt dus in dat ik niet in bezit ben van slechte batterijtjes :P
Op een voeding van 40 Ampere kan men ook gewoon een led aansluiten die maar 20mA nodig heeft. En een USB poort heeft maar 500mA. Als men een universele USB lader gebruikt werkt dit. Maar men kan ook een te zware aansluiten, want de xperia vraagt gewoon van de adapter wat het nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
sjans schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 08:37:
[...]

Op een voeding van 40 Ampere kan men ook gewoon een led aansluiten die maar 20mA nodig heeft. En een USB poort heeft maar 500mA. Als men een universele USB lader gebruikt werkt dit. Maar men kan ook een te zware aansluiten, want de xperia vraagt gewoon van de adapter wat het nodig heeft.
Dus om een lang verhaal kort te maken, die 1200 mA lader van de TomTom kan dus toch probleemloos aangesloten worden op de X1?
Ik heb het nog maar 1 keer gedaan, maar dat geen probleemloos. Scheelt me toch weer een extra lader!
Wat ik overigens wel vreemd vind is dat op de site van SE niets staat over het output vermogen van de officiele autolader (CLA-70).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:25:
Tweakerts :P
Ik heb zojuist een te dope idee + uitgevoerd.
De iphone mirror screen protector. > marktplaats enz.
Uitgeknipt/gesneden en d'rop.
Ik kan niet zeggen dat het heel mooi/goed is gegaan, schijnbaar is knippen & plakken niet mijn ding.
Maar het is dan ook maar ff tjekken tot waneer ik het kan volhouden totdat ik er een nieuwe maak.
Het ziet er heel erg flashy uit en de "wit" op het scherm geeft een regenboog/aurora effect (denk aan speeksel spetters op je scherm :r :9~ )

Blarg, na een lange blootstelling aan die hippe regenboog/aurora kleurtjes word ik er wel kotsmisselijk van. Dus opkeplurt met die stickertje... dan maar ff naar pdashop en eentje laten plakken.
Maar ik moet nog een keer zeggen dat het echt über slick eruit ziet. Maarja denk dan maar weer aan een Lambo dat maximaal maar 80km/h gaat. Dus ff nadenken voordat je het gaat uitvoeren :P

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Antwoord is hTorch,
Download het plaatje en open het met winrar.
Installeer beide cabs en hTorch staat in Bureau-accessoires
[afbeelding]
.NET Compact Framework 3.5
Ik had deze ook al geinstalleerd.. Kan je deze ook installeren zodat hij geen mapje bureau accessoires aanmaakt? Ik vind het sowieso jammer dat je geen locatie kan kiezen waar je wilt installeren. Nu wordt het zo'n rommeltje onder je programma's. Ook komen sommige thumbs niet in programma's te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst even over het virtuele/scherm toetsenbord. Ik weet dat het al voorbij is gekomen maar ik kan het niet meer terug vinden of er nou een oplossing voor is gevonden. Ik bedoel dat steeds ongevraagd het virtueel/scherm toetsenbord omhoog komt terwijl ik zou willen dat dat pas gebeurt als ik op het icoontje druk. Ik vind het erg vervelend en bovendien behoorlijk irritant als het echte toetsenbord al is uitgeklapt. Het gaat wel weg zodra je begint te typen, maar ik vind het gewoon bijzonder storend.
Even nullkb.ARM4.CAB installeren (even zoeken op hindernet). Zodra je klikt op het kleine pijltje naast het toetsenbordje, kun je deze optie aanvinken. Het virtuele toetsenbord verschijnt dan niet meer automatisch, zolang je toestel aan staat. Als je hem herstart, moet het even opnieuw aanvinken is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:52

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:00:
[...]

Ik had deze ook al geinstalleerd.. Kan je deze ook installeren zodat hij geen mapje bureau accessoires aanmaakt? Ik vind het sowieso jammer dat je geen locatie kan kiezen waar je wilt installeren. Nu wordt het zo'n rommeltje onder je programma's. Ook komen sommige thumbs niet in programma's te staan.
Je kan gewoon in de Windows\startmenu? (daar ergens) map mapjes aanmaken enzo..
Ik snap niet wat dit met de Xperia te maken heeft (net zoals 99% van alle basic WM vraagjes hierzo).

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:00:
[...]

Pas je dat toch gewoon even aan in je startmenu-map. Kun je al je pictogrammetjes naar wens in mappen stoppen of er juist uithalen, zodat het overzicht er een beetje in blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 29-08 22:37
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:26:
Tot in hoeverre is het gebruik maken van een remote desktop/vnc op je XPeria voor verbinding met je pc thuis een goed idee als standaard omgeving voor je XPeria?

Werkt het een beetje goed qua reactiesnelheid? En is het ook mogelijk om geluid af te spelen via dergelijke remote desktop tools? (Zodat ik bijvoorbeeld media player op mijn pc thuis kan openen via mijn XPeria en het geluid via mijn XPeria hoor?)
Via remote desktop verbinding werkt uitstekend en ook snel (via wifi heb ik voornamelijk getest). Reactiesnelheid is oké. Alleen het grote nadeel is de hoeveelheid detail die je hebt, dat is eigenlijk te veel, dus even snel een mailtje openen en lezen is mogelijk, maar het is erg klein!

Ik heb toennet even geprobeerd om muziek te luisteren via Remote desktop. Het werkt opzich wel grappig (zet wel de visualisatie van Windows MediaPlayer uit, anders schiet de upload naar 2,5Mbit :)) Nadeel van deze manier van afspelen is het tussentijds wisselen van kwaliteit van het geluid. Niet echt een aanrader dus, leuk om iets snel te laten horen/zien, maar niet om continu aan te hebben staan.
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:50:
3 vraagjes:

1) Iemand ervaring met Tunin.FM (Streaming Radio) krijg het niet aan de praat... WM player opent geen verbining mogelijk (zowel wifi als umts niet) Iemand...?
Eentje antwoorden moet wel lukken ;)

Tunin.fm werkt gewoon als je het gebruikt via Internet Explorer, vervolgens start WM Player op en hoor ik gewoon geluid. Werkt bij mij via usb naar de pc(activesync), gprs/umts en ook via Wifi.

Probeer anders is gewoon één deze link via wifi/umts op je Xperia: Caz of Qmusic. Werken die wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

The Conman schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 01:06:
[...]

Helaas is dit niet helemaal correct. Een gemiddelde usb 1.1 poort hoeft maximaal maar ongeveer 250 mA te leveren. Sinds de USB 2.0 standaard is het verplicht om een gevoede poort 500 mA te laten leveren. Daarnaast is er sinds 2007 een nieuwe standaard genaamd USB On-the-Go, waarbij tot 900mA is toegestaan. Maar deze standaard is vooral in china aanwezig, hier in europa ben ik het nog niet tegen gekomen.

Dit is ook de reden dat de xperia op een usb poort een stuk trager laad dan aan een adapter. Geen probleem, want zeer handig dat het kan, maar wel iets om rekening mee te houden mocht je je telefoon snel vol willen laden.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:21:
[...]

Je kan gewoon in de Windows\startmenu? (daar ergens) map mapjes aanmaken enzo..
Ik snap niet wat dit met de Xperia te maken heeft (net zoals 99% van alle basic WM vraagjes hierzo).
Thanks Thanks! 1e WM telefoon. Sorry. Maar kwam sowieso niet vaak in de Windows map aangezien die erg lang duurt voordat die opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjans
  • Laatst online: 02-09 21:28
ppaddo schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 08:55:
[...]

Dus om een lang verhaal kort te maken, die 1200 mA lader van de TomTom kan dus toch probleemloos aangesloten worden op de X1?
Ik heb het nog maar 1 keer gedaan, maar dat geen probleemloos. Scheelt me toch weer een extra lader!
Wat ik overigens wel vreemd vind is dat op de site van SE niets staat over het output vermogen van de officiele autolader (CLA-70).
Theoretisch wél. Toch zijn er bepaalde fabrikanten die in de lader een bepaald weerstandje zetten in de extra pennen zodat het apparaat alleen geladen wil worden op de lader van de fabrikant. Als jij zegt dat de xperia laden gaat op de tomtom lader, dan kan dit dus prima. Er zijn ook fabrikanten die hun lader expres zwaarder maken dan de USB standaard (500mA) zodat de telefoon sneller laden zal. Dus dat verklaard dat de apparaten sneller laden met een zwaardere adapter. Ook al zou het een 500 Ampere lader @ 5V zijn, dan kan het nog. Als de spanning en de polarisatie maar hetzelfde is, dan gaat het goed. Langleve USB. Lang leve standaarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjans schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:49:
[...]

Theoretisch wél. Toch zijn er bepaalde fabrikanten die in de lader een bepaald weerstandje zetten in de extra pennen zodat het apparaat alleen geladen wil worden op de lader van de fabrikant. Als jij zegt dat de xperia laden gaat op de tomtom lader, dan kan dit dus prima. Er zijn ook fabrikanten die hun lader expres zwaarder maken dan de USB standaard (500mA) zodat de telefoon sneller laden zal. Dus dat verklaard dat de apparaten sneller laden met een zwaardere adapter. Ook al zou het een 500 Ampere lader @ 5V zijn, dan kan het nog. Als de spanning en de polarisatie maar hetzelfde is, dan gaat het goed. Langleve USB. Lang leve standaarden :)
Dat sneller opladen zei ik ook al maar de theorie van mij erachter klopt dus niet. Maar ik denk dat de echte vraag van Doracfas nog niet is beantwoord. Is sneller laden ongezond?
Ik neem aan van wel anders kunnen "we" net zo goed een standaard maken van bv. 2000mA en dat is meer dan genoeg voor alle apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de Brodit Active Holder

Ik las in het begin van de topic dat deze krassen zou veroorzaken op de Xperia, maar voor de rest niks meer over gehoord.
Ik zou graag zo’n Brodit holder willen aanschaffen, maar zou natuurlijk dood zonde zijn als er dan krassen op de Xperia komen!

Iemand ervaring met de Brodit Active Holder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 16:31
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:09:
[...]

Dat sneller opladen zei ik ook al maar de theorie van mij erachter klopt dus niet. Maar ik denk dat de echte vraag van Doracfas nog niet is beantwoord. Is sneller laden ongezond?
Ik neem aan van wel anders kunnen "we" net zo goed een standaard maken van bv. 2000mA en dat is meer dan genoeg voor alle apparaten.
Ongeveer alle gangbare (telefoon)accu's worden de eerste ~80% snelgeladen, waarna over wordt geschakeld op druppellading om de 100% te bereiken. Je kunt bij deze accu's niet kiezen voor sneller laden, maar de druppellading periode zit erin omdat laden tot 100% op volle kracht inderdaad schadelijk is.

Wanneer je er echter je telefoon aan de USB van de PC hangt moet hij wel langzamer laden, gezien de maximale 500mA, die vaak hoger is bij de netstroomadapter. Ik weet niet in hoeverre de langere laadtijd en lagere spanning invloed heeft op de X1 en het batterijbeheer, maar ik ken wel enkele telefoons die na het laden via USB een tijd lang geen betrouwbare batterijstatus meer aan kunnen geven. Het starten van activesync tijdens USB verbinding zorgt voor een actieve telefoon, wat het laadeffect weer niet ten goede komt.

Laden in uitstand is ideaal voor de accu, maar onpraktisch bij een telefoon. Laden tijdens standby is het minst schadelijk voor de accu, laden tijdens gebruik van de telefoon is minder ideaal, tijdens navigatie is het vaak een noodzakelijk kwaad.

Wanneer de carkitadapter niet krachtig genoeg is, valt je telefoon na een tijdje navigeren uit vanwege een lege accu. Zo is uit ervaring 8 uur navigeren met een Touch Diamond (Toegegeven: kleine accu) te lang voor het apparaat. Terwijl hij is ingestoken in de carkit, verbruikt hij meer stroom dan hij toegediend krijgt en valt hij uiteindelijk uit.

Een standaard USB auto-adapter zal daarom ook voor de X1 niet genoeg stroom leveren. Een krachtigere adapter van een TomTom of andere telefoon zou wel mogelijk moeten zijn, zolang het voltage maar gelijk blijft.

Denk eraan: Tijdens druppellading vraagt de telefoon ook minder stroom dan bij snellading.

Neemt nog niet weg dat je het beste alles in de eerste 7 dagen kunt uitproberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:51:
Vraagje over de Brodit Active Holder

Ik las in het begin van de topic dat deze krassen zou veroorzaken op de Xperia, maar voor de rest niks meer over gehoord.
Ik zou graag zo’n Brodit holder willen aanschaffen, maar zou natuurlijk dood zonde zijn als er dan krassen op de Xperia komen!

Iemand ervaring met de Brodit Active Holder?
Ik meen later gelezen te hebben dat het krassen verhaal onzin is, mits de houder normaal gebruikt wordt. Was geloof ik Xof die dit meldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Ik heb het toestel nu een aantal dagen en ik ben er heel erg tevreden mee en heb alle kleine probleempjes behoorlijk op kunnen lossen zonder al teveel moeite, rest mij nog 2 vragen die ik even wil stellen waarvan 1 over de hoeveelheid speling in het scherm en 1 over het virtuele/scherm toetsenbord.

De andere vraag is een soort polletje. Hoeveel speling hebben de bezitters in hun scherm zitten als het is dichtgeklapt? Dat van mij kan enkele millimeters kantelen aan de linker kant als je hem in candybar houding houdt. Dus de andere kant dan waar het scherm heen schuift. Het is niet heel erg storend maar ik vraag me af of dat bij iedereen zo is of dat hij gewoon strak hoort te zitten of dat de speling minder hoort te zijn. De speling is het ergst aan de onderkant, dus ter hoogte van het zwarte knoppen gedeelte. Zouden jullie hier wat over kunnen zeggen? Heb namelijk nog vandaag en eventueel morgen om er mee terug te gaan als het niet zo hoort en wil natuurlijk het toestel wel zo hebben als dat het bedoeld is.
op xda heb je als je ff zoekt een proggie die heet advanced configuration
als je die installeerd (let op je hebt wel .net framework 3.5 nodig, kun je ook downloaden)
dan heb je daar ergens in de instellingen de optie om het automatich opkomen van het toetsenbord uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Wat een stroom gedoe hier.
Voorwaarde voor USB2.0: Stabiel 5V en in staat om 500mA te kunnen leveren. De telefoon mag niet hier meer verbruiken tijdens ActiveSync, anders zou ie zelfs ontladen tijdens gebruik van bestanden overzetten en ermee bedienen. De telefoon moet zo gemaakt zijn dat het nog onder 500mA blijft inclusief laden.

Anders heeft het geen zin om van USB aansluiting te voorzien, en moet het over normale stroomaansluiting beschikken.

Ik heb diverse USB adapters meegemaakt. Zelfs eentje van 4,2 Volt. Daar kan men nog telefoon mee opladen omdat er speciale laadregeling in telefoon zit zodat het toch nog naar de accu gepumpt wordt. Maar niet om volledig lege accu mee te voeden (telefoon laad indicatie gaat niet meer aan). Dan is 5 V adapter wel nodig om te kunnen laden.
Stroomlevering loopt aardig uiteen, maar meestal vanaf 400 tot 1200 mA. 1200mA beschadigt je toestel niet. Het kan tegenover 400mA meer leveren en kan het daardoor wat sneller laden.
Er is dan nog genoeg stroom om tweede USB apparaat aan te sluiten. Zo heb ik gedaan met oudere Tomtom autoadapter die 1A levert, aangepast om BT GPS muis en telefoon MDA Vario samen te voeden. Het laden gaat wat sloom, maar het laadt wel op.

Je hoeft dus geen zorgen maken met 2,5 A adapters of zo. De adapter is in staat te leveren, niet om doorheen te drukken als een compressor die autoband dreigt op te blazen omdat ie meer druk levert...
Stroom werkt anders dan je denkt tegenover compressor. Dus als apparaat 500 mA trekt, dan levert dezelfde adapter gewoon 500 mA. Het doet precies wat ie kan leveren. Net als auto die voldoende vermogen heeft om caravan te trekken. Maar een Fiatje kan niet caravan makkelijk trekken en de motor kan oververhit raken. Zo komt het overeen met adapter die niet meer kan leveren dan gevraagd, en raakt de regelunit in adapter oververhit. En gaat kapot.

Regel is dus simpel: meer stroom mag altijd. Dan blijft de adapter stukken koeler en gaat ook langer mee. Maar USB is wel meer spanningsgevoeliger. Spanning is goed te vergelijken als compressor: het levert wel dergelijk "druk" op het apparaat. Zou je meer dan 6V nemen, dan voldoet het niet aan USB regels en raakt de chips in de telefoon beschadigd. (sommige USB hubjes hebben 6V adapter, maar volgens mij wordt dat gecorrigeerd in de hub zelf.)
Spanning verandert dus niet tijdens het gebruik. Stroom is wel afhankelijk van het apparaat verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je geen tekst kopieren uit je SMSje als je er 1 aan het typen bent?

Volgens mij staat er ergens een automatische tijd update aan bij mij die steeds een andere tijd aangeeft, want me SMSjes komen in een hele rare volgorde binnen. Een reactie op een ouder SMSje komt bijvoorbeeld een minuut eerder binnen waardoor hij onder het oude SMSje komt te staan. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:55
iemand al een update uitgevoerd via de update software van SONY ?
er schijnt een update (revision 5)te zijn maar ik heb een T-mobile versie en weet niet of ik daarmee iets sloop dus misschien dat iemand het al gedaan heeft?

edit: link toegevoegd

[ Voor 23% gewijzigd door dorkie op 25-11-2008 14:16 ]

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dorkie schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:14:
iemand al een update uitgevoerd via de update software van SONY ?
er schijnt een update (revision 5)te zijn maar ik heb een T-mobile versie en weet niet of ik daarmee iets sloop dus misschien dat iemand het al gedaan heeft?

edit: link toegevoegd
Huh? Volgen mij haal jij heel wat dingen door elkaa. die Revision 5 is een update van de specs van de X1. de echt uiteindelijk specs.
Die update van SE is voor het update programma en niet voor de X1 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog interessant voor mensen die nog geen X1 hebben en voor andere die al een X1 hebben om te vergelijken + dat je geen miskoop hebt gedaan. (Als je alleen voor de scherm resolutie wilt gaan tenminste)

Telefoon
Scherm
in inch
Oppervlakte
in in²
ResolutieTot. Pixels
Pixels per
in²
DPI
Horizontaal
S.E. X1
3"
4.32"
800×480
384000
88889
333
HTC Touch Pro
2.8"
3.87"
680×480
326400
84341
316
Apple iPhone
3.5"
5.88"
480×320
153600
26122
171
Samsung Omnia
3.2"
5"
400×240
96600
19200
160

Conclusie, X1 heeft de meest gedetailleerde scherm. T.o.v. de HTC, de DPI is nauwelijks merkbaar en de X1 heeft een grotere scherm. dat houdt dus in dat je minder hoeft te scrollen.
De iPhone heeft de meest grote scherm maar in vergelijking is dat dus pixel-achtiger en minder scherp. Bij de Samsung hetzelfde verhaal als de iPhone.
B.v. Als er 8 pixels per letter/teken nodig is, in de landscape mode kan de Xperia er 100 weergeven, de Touch Pro 85, de iPhone 60 en de Omnia maar slechts 50.

Ter informatie:
/me heeft geen iPhone of Touch Pro.
Ik heb wel de Omnia en ik moet eerlijk zijn dat de kleuren mooier is dan de Xperia. De scherm van de Xperia is nogal gelig (geel-ig?) en dat ziet er minder fris uit. En ik merk ook dat de scherm van de Omnia een stuk feller is. Tja, wat heb ik liever? Liefst een grotere scherm met een hogere resolutie en een wittere achtergrond.
Sony Ericssung Omniperia iX1900 iemand? :P

Gewoon gekopieerd maar dan in mijn eigen woorden
http://www.xperiax1.net/f...resolution-explained.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ drunkenzero: Als je de optie "verlichting automatisch aanpassen" uittvinkt heb je geen 'gelig' scherm meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-09 12:18
Ik ga terug met mijn xperia.
Het batterij klepje blijft er gewoon echt niet opzitten, hoe ik hem ook (voorzichtig) probeer te buigen. En hij valt ook nog steeds af en toe uit bij het dichtklappen..
Het is wel een model uit week44, maar ik heb geen scheurtje.
De vodafone winkel wil hem voor me opsturen, maar misschien is het wel handiger om te bellen?
kirelam schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 22:01:
na 15 keer gebeld te hebben met 11 verschillende afdelingen ( wist niet eens dat ze zoveel afdelingen hadden die ik kan bereiken ha ha :P ) maar goed ook SE aan de lijn gehad 2 of 3 keer en die zeggen dat het allemaal vodafone is die het moet regelen ( wist ik ook wel maar toch ) uiteindelijk een lieve meid aan de lijn gekregen die me echt hielp ( want na 7 dagen kan je hem officieel niet meer ruilen eigenlijk bij vodafone als er wat mee is ) en zij heeft het voor elkaar gekregen dat ik een nieuwe krijg uit de batch van december!
letterlijk wordt die aan de deur omgeruild op dat moment! ( ik nu maar wachten )
Zouden ze trouwens gaan zeuren als ik bv xperia tweak er op laat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:54:
@ drunkenzero: Als je de optie "verlichting automatisch aanpassen" uittvinkt heb je geen 'gelig' scherm meer.
Nup, het is vergeleken met de Omnia geel. Dat heb ik al meerdere malen geprobeerd ;)
De Omnia heeft trouwens ook een lichtsensor.
BKNDY schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:56:
Zouden ze trouwens gaan zeuren als ik bv xperia tweak er op laat staan?
Raad ik af :P ff Xperia Tweak d'r af en dan die Advanced Tweak geval erop :P

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Laatst online: 03-08 10:51
I-wood kan nu ook op de x1!!! check de site.. :D:D joehooee weer 5euro per maand compenseren :D :P
Meld zometeen even hoe het eruit ziet

(blijf een nederlander he (A) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Laatst online: 05-09 10:45
[...]

Ik krijg tot nu toe alleen maar het G netwerk, oftewel "GPRS", daarom is het zo langzaam bij mij. Iemand enig idee hoe dat aangepast kan worden? Ik kom er zelf niet echt uit :( (Heb Hi Eindeloos Online.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:50

Yucko

One clown to rule them all !

Kev!n schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:35:
I-wood kan nu ook op de x1!!! check de site.. :D:D joehooee weer 5euro per maand compenseren :D :P

Bah, ik wil geen reclame op mijn hardware (branding) en al helemaal geen reclame op mijn scherm door software :r

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:27
Dweebus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:46:
[...]

Ik krijg tot nu toe alleen maar het G netwerk, oftewel "GPRS", daarom is het zo langzaam bij mij. Iemand enig idee hoe dat aangepast kan worden? Ik kom er zelf niet echt uit :( (Heb Hi Eindeloos Online.)
Heel Simpel dan heb je gewoon geen UMTS of HSDPA bereik wat je nodig hebt voor snel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:39:
Kan je geen tekst kopieren uit je SMSje als je er 1 aan het typen bent?

Volgens mij staat er ergens een automatische tijd update aan bij mij die steeds een andere tijd aangeeft, want me SMSjes komen in een hele rare volgorde binnen. Een reactie op een ouder SMSje komt bijvoorbeeld een minuut eerder binnen waardoor hij onder het oude SMSje komt te staan. :S
Kijk voor de grap eens waar je smsjes op gesorteerd worden. had hetzelfde en dacht wtf? :? totdat ik rechtsbovenin koos voor "ontvangen" dan sorteert hij namelijk op tijd/datum van ontvangst.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Kev!n schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:35:

I woood is de meest grote oplichteriij.. als je geen onbeperkt internet account hebt, dan ga je er finaal aan. Dan heb je zo een rekening van 180 euro minimaal per maand door die reclame die ze je constant toesturen.

Je krijgt dan wel 5 euro korting, maar je hebt wel constant die schijt reclame op. Maargoed je zult dan toch onbeperkt internet moeten nemen. Dus tjah :).

Beetje bullshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk heb ik hem...
t-mobile had hem opgestuurd, ik ben een oud orange klant.
mooi ding heb een silver, had eigenlijk een zwarte besteld...
nou ja ik heb te lang gewacht om me daar druk om te maken..

vraagje.. bataal ik niet op een manier voor internet.. me abbonnement van t-mobile is nog niet in gegaan maar hij probeerd hopeloos internet verbinding te maken.. ik heb er totaaal geen verstand van..

welke instellingen moet ik hebben om te zorgen dat ik niet een dikke rekening krijg aan het eind van de maand? ik heb trouwens wel WI-FI waar ik gebruik van wil maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:57:
eindelijk heb ik hem...
t-mobile had hem opgestuurd, ik ben een oud orange klant.
mooi ding heb een silver, had eigenlijk een zwarte besteld...
nou ja ik heb te lang gewacht om me daar druk om te maken..

vraagje.. bataal ik niet op een manier voor internet.. me abbonnement van t-mobile is nog niet in gegaan maar hij probeerd hopeloos internet verbinding te maken.. ik heb er totaaal geen verstand van..

welke instellingen moet ik hebben om te zorgen dat ik niet een dikke rekening krijg aan het eind van de maand? ik heb trouwens wel WI-FI waar ik gebruik van wil maken..
Heb je trouwens gekeken of de telefoon nergens cracks heeft? Op het xda dev forum melden zich steeds meer mensen die cracks tegen komen rond de stylus. Mocht je hier last van hebben kun je de telefoon gratis omruilen (mits dit binnen 8 dagen gebeurt meen ik). Hier is de link naar het topic.

Wacht iig zelf nog met smart naar mijn X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt je telefoon dus omruilen voor een nieuwe. En die heeft dus geen last meer van dit probleem?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:48:
Ter informatie:
/me heeft geen iPhone of Touch Pro.
Ik heb wel de Omnia en ik moet eerlijk zijn dat de kleuren mooier is dan de Xperia. De scherm van de Xperia is nogal gelig (geel-ig?) en dat ziet er minder fris uit. En ik merk ook dat de scherm van de Omnia een stuk feller is. Tja, wat heb ik liever? Liefst een grotere scherm met een hogere resolutie en een wittere achtergrond.
Sony Ericssung Omniperia iX1900 iemand? :P
Ben je echt dronken? Je vergeet compleet Touch HD. Die kan 800x480 maar waarom die NIET in de vergelijking is opgenomen, dan maak je alleen maar kromme conclusies mee als je Touch HD negeert. Dumbass.

Touch HD heeft grotere scherm (3,8 inch) en dat komt prima aan je wensen. Als je echt graag een groot scherm wil hebben, moet je niet voor Xperia X1 gaan.
Volgens rauwe berekeningen en metingen (nagemeten aan de hand van jpeg foto) heeft Touch HD minstens 250 dpi. (hoogte is 3,24 inch en breedte is 1,96 inch volgens mijn tekenprogramma)

In praktijk zal het meevallen omdat op Xperia X1 ook dikkere letters en iconen worden gebruikt. En Opera kan de pagina inzoomen zodat je niet een vergrootglas bij hoeft te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Laatst online: 15-09 08:56
Bestaat er ook al iets waardoor je je Xperia kunt tracken mocht deze gestolen worden?

Via de GPS moet dat toch mogelijk zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Laatst online: 26-09-2020
Pirate-Bozz schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:56:
Bestaat er ook al iets waardoor je je Xperia kunt tracken mocht deze gestolen worden?

MASPware GuardMobile (niet zelf getest)

[ Voor 12% gewijzigd door djjef85 op 25-11-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Pirate-Bozz schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:56:

Ja, er zijn tools bekend waar de andere persoon een code in moet toetsen voordat men verder mag gaan. Mocht dat geweigerd worden, dan stuurt het - indien mogelijk met gps coords - naar de andere telefoon of email. Dat zal in silent mode gaan zodat de vreemde persoon niet in gaten heeft wat er gebeurd is.

De toestellen zijn zelf kostbaar (ruim 600 Euro in verkoop) en dat begrijp je dat je niet je foon moet rondslingeren in openbare gelegenheden. Ook niet in verkleedruimtes, maar altijd in de kluis.
Reken maar dat er speciale tools voor zijn die eigenaar kunnen waarschuwen bij een verdacht gebruik.

Even anders:
Ik krijg een leuk reclamestapel in huis, maar het is opvallend dat er bijna geen reclame wordt gemaakt over Xperia in diverse telefoonwinkel bladen. Wel klein beetje Touch HD. Alleen iPhone 3G blijft nog volop in de reclame. Blijkbaar is er nog steeds beperkte productie van Xperia?
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.