De echte tweakers-manier. Heb er in inmiddels ook een tooltje voor gevonden: KeySwop. Getest en werkt uitstekend!DaSaN schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 10:54:
[...]
Ik wilde dit ook en heb er even naar gegoogled, en kwam op het volgende uit, werkt als een trein:
NEW SMS onder de LEFT soft key:
-1) Maak een snelkoppeling in Device\Windows\ met de naam "newsms.lnk"
-2) Geef deze snelkoppeling het volgende doel: "tmail.exe" -service "SMS" -to "" (inclusief aanhalingstekens)
-3) Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Today\Keys\112\
-4) Maak een nieuwe STRING VALUE met de naam "Open", en vul bij STRING de waarde "\Windows\newsms.lnk" in
-5) Geef de (Default)-STRING de waarde "New SMS"
-6) Voer tot slot een soft reset uit
Mijn xperia valt soms uit als ik hem dichtklap...
En dan klap ik hem niet eens hard dicht, maar het zou sowieso niet mogen gebeuren. Lijkt me?
Iemand al hetzelfde gehad?
En dan klap ik hem niet eens hard dicht, maar het zou sowieso niet mogen gebeuren. Lijkt me?
Iemand al hetzelfde gehad?
Verwijderd
Ik heb dit ook. sinds jou reactie heb ik even gekeken, was me nog niet opgevallen en heb ook de 08w...Dryw.Filtiarn schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:00:
Meest voorkomende geval van scheuren is bij de stylus:
[afbeelding]
Echter zijn er ook al mensen geweest waarbij er scheuren ontstonden in het witte plastic rondom de batterij (kun je alleen zien wanneer je de metalen battery cover eraf haalt).
Voor zover ik weet zijn alle toestellen die nu het probleem hebben met scheuren allemaal uit week 44. Je kunt dit aflezen op de sticker onder de accu. Het gaat daarbij om het 08Wxx nu staat. Bij mij staat hier dus 08W44.
maandag ook maar mee terug gaan!!
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 18:33 ]
Ter info en referentie: ik heb geen problemen met scheurtjes bij de stylus of met het batterijklepje. Mijn Xperia is van 08W32. Groot verschil trouwens met W44 als productieweek? Mijn toestel komt van 2Call. Ik hoorde trouwens gister iemand zeggen dat hij van GSMWeb een zwarte X1 geleverd had gekregen.
Ik ben toch malle pietje niet!
Mijn zwarte Engelse X1 is van 08W43, geen scheur 
Ben wel benieuwd of de mensen die een scheur hebben ook allemaal uit W44 komen.
Op die xx heb je dus 44 staan? (wat dus de weeknummer is)Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 18:31:
[...]
Ik heb dit ook. sinds jou reactie heb ik even gekeken, was me nog niet opgevallen en heb ook de 08w...
maandag ook maar mee terug gaan!!![]()
Het batterijklepje is ook helemaal geen probleem, mensen maken daar gewoon een probleem vanThe Legend schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:16:
Ter info en referentie: ik heb geen problemen met scheurtjes bij de stylus of met het batterijklepje.
[ Voor 81% gewijzigd door Xof op 22-11-2008 19:27 ]
Dat is niet helemaal waar, op XDA zijn foto's te vinden met zwarte X1's waarbij het batterijklepje gewoon niet helemaal sluit in het midden aan de kant van het SE logo..Xof schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:24:
[...]
Op die xx heb je dus 44 staan? (wat dus de weeknummer is)
[...]
Het batterijklepje is ook helemaal geen probleem, mensen maken daar gewoon een probleem van
Verwijderd
het kan best zijn dat de scheurtjes alleen bij toestellen voorkomen die speciaal in een batch voor bijvoorbeeld T-Mobile of Voda worden geproduceert. Meestal melken die bedrijven de leveranciers zo ver uit dat de producent gaat zoeken naar besparingen om het toestel net iets goedkoper te maken voor die providergebonden toestellen. De normale batches zijn dan voor de losse verkoop en iets duurder en van betere kwaliteit. Is zo maar een theorie maar ik weet dat dit voorkomt in het bedrijfsleven voor zogenaamde huismerkenXof schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:24:
[...]
[...]
Het batterijklepje is ook helemaal geen probleem, mensen maken daar gewoon een probleem van
Zo er zijn weer veel nieuwe dingen erbij
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=441439
Olee
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=441439
Olee
Dat was precies het probleem wat ik ook had, dus het is helemaal waarThe Legend schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:28:
[...]
Dat is niet helemaal waar, op XDA zijn foto's te vinden met zwarte X1's waarbij het batterijklepje gewoon niet helemaal sluit in het midden aan de kant van het SE logo..
Foto die ik zag van die zwarte kwam heel bekend voor, zo zag het er bij mij ook uit, maar daar is nu niks meer van terug te zien.
Xof schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:28:
[...]
Dat heb ik gelukkig niet, maar het klepje ging best moeilijk dicht.
Hoort het trouwens zo dat het klepje bij de logo iets omhoog staat?
Edit: Laat maar, dat hoort dus niet zo. Had even wat foto's bekeken
Kon het gelukkig recht buigen zonder dat het zichtbaar is.. pfiew.
Edit2: En toen viel bij mij ook steeds het klepje er vanaf met een tikje er tegenaan. Je moet dan even de kleine pinnetjes aanduwen boven de batterij.. dan gaat het wel goed. Hoef je hem dus niet voor terug te sturen
Edit3: Blijf bezig
En even aan de kant waar die snel los schiet het klepje even heel klein beetje aanduwen.. hij zit nu weer muurvast bij mij.
Als je een batterijklepje moet bijbuigen voordat 'ie lekker past dan noem ik dat toch "een probleem met het batterijklepje"
Jawel dat dan misschien wel, maar het is een probleem die je binnen een paar min zelf oplost
(dat lukt je met scheuren niet)
Verwijderd
Heb nu ook al een paar keer gehad dat het batterij klepje los zit.
Het lijkt wel op 't eerste gezicht gewoon goed te passen.
Maar soms staat ie toch half open. Best vervelend.
Hoe hebben jullie dat klepje gebogen zodat het beter blijft zitten?
Het lijkt wel op 't eerste gezicht gewoon goed te passen.
Maar soms staat ie toch half open. Best vervelend.
Hoe hebben jullie dat klepje gebogen zodat het beter blijft zitten?
Ik heb gewoon gekeken waar die steeds los schoot. Bij mij was dat de rechterkant (als je de telefoon van de voorkant bekijkt). En ik heb de buitenkant van het klepje gewoon iets naar binnen geduwd (en dan met name bovenin waar die vast moet klemmen). Je kunt best veel kracht zetten, want hij buigt (gelukkig) niet heel makkelijk.
Ik kan het klepje er niet meer aftrekken, alleen via de twee gleuven kan ik het klepje nog los krijgen. Precies zoals het hoort dus
Ik kan het klepje er niet meer aftrekken, alleen via de twee gleuven kan ik het klepje nog los krijgen. Precies zoals het hoort dus
[ Voor 6% gewijzigd door Xof op 22-11-2008 20:37 ]
Verwijderd
yep...
yep...
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 20:47 ]
Even een Tip voor de mensen hier.
Ik heb de nieuwe versie van
FM Radio Panel Installer [ROM] NEW!
Mirror: download installer (zip)
Media Player Panel Installer [ROM] NEW!
Installed! En echt lijjkt wel dat alles sneller loopt. Me Manila versie liep al snel die recommended. Maar nu opeens gigantish snel kan het niet meer bijhouden
Installed! En echt lijjkt wel dat alles sneller loopt. Me Manila versie liep al snel die recommended. Maar nu opeens gigantish snel kan het niet meer bijhouden
08W33, maar dat is accu datum zelf.
De foon zelf toont 08W44. Een week waar telefoon scheurtjes zou hebben, maar ik heb geen schade gezien en alles is perfect in orde. Batterijklep is nog perfect. Het is zilveren T-Mobile versie.
De foon zelf toont 08W44. Een week waar telefoon scheurtjes zou hebben, maar ik heb geen schade gezien en alles is perfect in orde. Batterijklep is nog perfect. Het is zilveren T-Mobile versie.
Verwijderd
ik heb ook de zilveren t mobile versie, maar wel een scheurtje dus.MrDummy schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:08:
08W33, maar dat is accu datum zelf.
Verwijderd
Wie weet raad, ben sinds vandaag in het bezit van een Xperia X1.
Na het opstarten komt het scherm ter calibratie van het scherm.
Dit gaat allemaal goed, hierna moet de stylus erbij genomen worden
en een aantal dingen in het scherm aan getipt worden.
Echter ik kan die stylus zowat door het scherm heen duwen , maar
niets word gehighlight of geselecteerd.
Als ik het scherm bediend door aanraking met vinger werkt dit wel ??
Alles wat ik met de stylus aanraakt , doet totaal niets???
Doe ik iets verkeerd, of mis ik iets ?
Nog meer mensen met dit probleem ??
Alles wat ik met de stylus aanraakt , doet totaal niets???
Verwijderd
Ik heb het ding zelf nog niet, dus je moet dit met een korrel zout lezen, maar:Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:52:
Wie weet raad, ben sinds vandaag in het bezit van een Xperia X1.
Alles wat ik met de stylus aanraakt , doet totaal niets???![]()
Ik las een tijdje geleden over iemand met hetzelfde probleem, en wat ik daaruit opmaakte is dat je eerst met de stylus moet calibreren, en pas daarna met de handjes. Anders raakt het scherm "gewend" aan het harde drukken van je vingers, en vindt ie de stylus maar lafjes.
Nogmaals, geen ervaring maar ik meen dat het zoiets was.
Je "hierna moet de stylus erbij genomen worden" zin staat niet op de goede plek, daar moet je mee beginnen 
Je moet je scherm calibreren met je stylus. Dus even opnieuw doen (staat wel ergens in de settings)
Je moet je scherm calibreren met je stylus. Dus even opnieuw doen (staat wel ergens in de settings)
hee mensen ik heb dus ook scheurtje op de bekende plek tussen jack en stylus ingang, en jahaa 08-44 dus dat is echt een getal dat je liever niet op je xperia wil ( niet lullig bedoeld voor de mensen die hem wel hebben en geen scheurtjes hebben jullie hebben dan mazzel ) maar ik heb vodafone.
na 15 keer gebeld te hebben met 11 verschillende afdelingen ( wist niet eens dat ze zoveel afdelingen hadden die ik kan bereiken ha ha
) maar goed ook SE aan de lijn gehad 2 of 3 keer en die zeggen dat het allemaal vodafone is die het moet regelen ( wist ik ook wel maar toch ) uiteindelijk een lieve meid aan de lijn gekregen die me echt hielp ( want na 7 dagen kan je hem officieel niet meer ruilen eigenlijk bij vodafone als er wat mee is ) en zij heeft het voor elkaar gekregen dat ik een nieuwe krijg uit de batch van december!
letterlijk wordt die aan de deur omgeruild op dat moment! ( ik nu maar wachten )
maar goed ga ervan uit dat ik dan latere serie heb en geen 44 serie is die zo bekend is ( hoop ik dan maar )
Heb op mijn werk een xperia in mijn handen gehad van serie 45 ( werk bij dixons ) en die voelde anders ( beter ) aan dan de mijne. veel minder speling en lak had iets andere tint had ik het idee maar goed dat kan ook aan mij liggen
nu maar wachten want vodafone kreeg die nieuwe batch begin december binnen werd me verteld
na 15 keer gebeld te hebben met 11 verschillende afdelingen ( wist niet eens dat ze zoveel afdelingen hadden die ik kan bereiken ha ha
letterlijk wordt die aan de deur omgeruild op dat moment! ( ik nu maar wachten )
maar goed ga ervan uit dat ik dan latere serie heb en geen 44 serie is die zo bekend is ( hoop ik dan maar )
Heb op mijn werk een xperia in mijn handen gehad van serie 45 ( werk bij dixons ) en die voelde anders ( beter ) aan dan de mijne. veel minder speling en lak had iets andere tint had ik het idee maar goed dat kan ook aan mij liggen
nu maar wachten want vodafone kreeg die nieuwe batch begin december binnen werd me verteld
CorePlayer prestaties zijn helaas nu onder de maat tegenover WMP. Ook aan de kant van Touch HD, waar ik ook wat reageer over video playback tests, doet CP niet goed zijn werk. Het heeft nieuwe playback engine nodig voor laatste generatie, om WMP te kunnen overtreffen.
TCPMP werkt niet meer op WM6.1, geeft alleen maar errors van.
Op CoreCodec forum gaat het beetje heet aan toe. Iemand klaagt al dat de persoon die CP maakt, al 5 maanden terug een nieuwe versie belooft maar dat het nu nog weinig vooruitgang te merken is.
Ik hoop dat komende maand(en) nieuwe versie komt, want CP reputatie wordt snel klein gemaakt door nieuwe generatie telefoons. Het gaat hard aan toe. Van alle kanten wordt er geklaagd over de slechte playback CP.
Mensen willen niet nog meer dollars voor betalen voor player die nu niet goed presenteert.
TCPMP werkt niet meer op WM6.1, geeft alleen maar errors van.
Op CoreCodec forum gaat het beetje heet aan toe. Iemand klaagt al dat de persoon die CP maakt, al 5 maanden terug een nieuwe versie belooft maar dat het nu nog weinig vooruitgang te merken is.
Ik hoop dat komende maand(en) nieuwe versie komt, want CP reputatie wordt snel klein gemaakt door nieuwe generatie telefoons. Het gaat hard aan toe. Van alle kanten wordt er geklaagd over de slechte playback CP.
Mensen willen niet nog meer dollars voor betalen voor player die nu niet goed presenteert.
Hai mensen,
Heb vandaag gespeeld met remote desktop op mijn x1.. Wat is dat tof zeg, werkte sneller dan verwacht.
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een goede zoom utillity, zodat je bepaalde progs een beetje kan inzoomen. Iemand een suggestie? ( liefst een prog die zoomt zoals in OSX )
Ook valt me op dat het geluid via de headset in eerste instantie rete hard kan. en ook dat je een ruis hoor tussen de nummers door. Je hoort een gate dicht vallen, echt lelijk is dat.. Mijn oude w850i had dat ook..
ik heb trouwens ook een zilver toestel uit week 44, van Hi, heb hem nu een week, en gelukkig nog geen scheurtjes.. wel een accu die het bij simpel gebruik maar een halve dag volhoud..
Heb vandaag gespeeld met remote desktop op mijn x1.. Wat is dat tof zeg, werkte sneller dan verwacht.
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een goede zoom utillity, zodat je bepaalde progs een beetje kan inzoomen. Iemand een suggestie? ( liefst een prog die zoomt zoals in OSX )
Ook valt me op dat het geluid via de headset in eerste instantie rete hard kan. en ook dat je een ruis hoor tussen de nummers door. Je hoort een gate dicht vallen, echt lelijk is dat.. Mijn oude w850i had dat ook..
ik heb trouwens ook een zilver toestel uit week 44, van Hi, heb hem nu een week, en gelukkig nog geen scheurtjes.. wel een accu die het bij simpel gebruik maar een halve dag volhoud..
Verwijderd
Vraag me af hoe die accu zich gaat houden bij 2 weken GPS tracking (overdag + vlucht).
Ik zet 3G, HDSPA, etc dan wel uit. GSM voldoende, al overweeg ik om die ook uit te schakelen gedurende de dag en alleen 's avonds aan te zetten voor eventuele SMSjes/Voicemails.
Ben d'r al wel achter dat je bluetooth aan moet hebben staan om de GPS te laten functioneren als je de flightmode inschakeld.
Ik zet 3G, HDSPA, etc dan wel uit. GSM voldoende, al overweeg ik om die ook uit te schakelen gedurende de dag en alleen 's avonds aan te zetten voor eventuele SMSjes/Voicemails.
Ben d'r al wel achter dat je bluetooth aan moet hebben staan om de GPS te laten functioneren als je de flightmode inschakeld.
Weet je zeker dat er iets veranderd is? Ik merk geen verschil..Alcje schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 20:47:
Even een Tip voor de mensen hier.
Verwijderd
Klopt. Mijn nieuwe toestel uit week 38 voelt ook echt veel beter aan.kirelam schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 22:01:
hee mensen ik heb dus ook scheurtje op de bekende plek tussen jack en stylus ingang, en jahaa 08-44 dus
Heb op mijn werk een xperia in mijn handen gehad van serie 45 ( werk bij dixons ) en die voelde anders ( beter ) aan dan de mijne. veel minder speling en lak had iets andere tint had ik het idee maar goed dat kan ook aan mij liggen![]()
Ik weet alleen niet of mijn gescheurde toestel uit week 44 was.
Als je 2 weken lang GPS tracking wil gaan gebruiken kun je dan niet beter een aparte GPS ontvanger met tracker gebruiken? (die halen tegenwoordig makkelijk 25-30 uur op een accu)Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 22:40:
Vraag me af hoe die accu zich gaat houden bij 2 weken GPS tracking (overdag + vlucht).
Verwijderd
quote]kirelam schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 22:01:
hee mensen ik heb dus ook scheurtje op de bekende plek tussen jack en stylus ingang, en jahaa 08-44 dus dat is echt een getal dat je liever niet op je xperia wil ( niet lullig bedoeld voor de mensen die hem wel hebben en geen scheurtjes hebben jullie hebben dan mazzel ) maar ik heb vodafone.
) maar goed ook SE aan de lijn gehad 2 of 3 keer en die zeggen dat het allemaal vodafone is die het moet regelen ( wist ik ook wel maar toch ) uiteindelijk een lieve meid aan de lijn gekregen die me echt hielp ( want na 7 dagen kan je hem officieel niet meer ruilen eigenlijk bij vodafone als er wat mee is ) en zij heeft het voor elkaar gekregen dat ik een nieuwe krijg uit de batch van december!
[/quote]
offtopic sorry kon het niet laten
Kirelam, ik hoop niet voor dat meisje dat je over de telefoon praat zoals je tikt. Ik moest het een paar keer lezen haha
Maar wel goed dat dat meisje het voor je regelt... Ik hoop wel dat je de naam genoteerd hebt van de helpdeskmedewerker?
ontopic
Ik heb een toestel van week 8w44. Geen scheur, batterij klep ok. Ik heb hem wel los gekocht, zonder abo, maar dat zou toch niets uit mogen maken vind ik...
Adapt essentials iis nderdaad te koop bij Belcompany, voor een prijs van 39,- euro.
Ik vind het persoonlijk een heel mooi toestel, ik vind alleen windows mobile zo rot. Opera en IE werken beide niet lekker, vooral websites met frames worden niet gecorrect getoond.
[/quote]
offtopic sorry kon het niet laten
Kirelam, ik hoop niet voor dat meisje dat je over de telefoon praat zoals je tikt. Ik moest het een paar keer lezen haha
ontopic
Ik heb een toestel van week 8w44. Geen scheur, batterij klep ok. Ik heb hem wel los gekocht, zonder abo, maar dat zou toch niets uit mogen maken vind ik...
Adapt essentials iis nderdaad te koop bij Belcompany, voor een prijs van 39,- euro.
Ik vind het persoonlijk een heel mooi toestel, ik vind alleen windows mobile zo rot. Opera en IE werken beide niet lekker, vooral websites met frames worden niet gecorrect getoond.
Ik ben bezig op RDP werkend te krijgen via 3g.
Heb via wifi getest en werkt prima.
Op 3g lukt het niet, krijg de melding:
1. Naam of ip bestaat niet
2. Network error.
Heb poort 3389 zowel tcp als udp geforward op mijn router.
Kan iemand me helpen?
Heb via wifi getest en werkt prima.
Op 3g lukt het niet, krijg de melding:
1. Naam of ip bestaat niet
2. Network error.
Heb poort 3389 zowel tcp als udp geforward op mijn router.
Kan iemand me helpen?
Ik vind het inderdaad raar, ik heb exact hetzelfde. Wel T-Mobile abo, maar bij externe webwinkel gekocht, dus unbranded. Ook 8W44, maar geen problemen met scheuren of een losse batterijklep.Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:04:
ontopic
Dat klopt. Als je telefoon uitzet, springt het ineens in de vliegtuigmode, waardoor tomtom denkt dat het niet mag, en wordt interne gps ook al uitgezet.Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 22:40:
Bluetooth is zwakste bron van allemaal met 2,4 GHz signaal (max 10 meter als het goed is) en dat zou geen problemen maken, ook in vliegtuig. WiFi is veel sterker en dus niet te doen.
Is er ook een manier om je contacten in groepen te verdelen? Ik vind het namelijk wel makkelijk om alles op m'n telefoon te hebben maar zou graag de mobiele nummers en de emailadressen gescheiden houden. Of kun je op de pc ook contacten samenvoegen. Een emailadres en mobiel nummer horen vaak toch bij 1 persoon. Ik heb jou nu gequote maar iedereen mag antwoord gevenSoundWave729 schreef op zondag 16 november 2008 @ 06:25:
[...]
Dat had je uit moeten zetten. Ik weet niet precies hoe je dat weg moet krijgen, wel hoe je het moet voorkomen. Als je een Live Account instelt (om je aan te kunnen melden bij MSN) krijg je ook de keuze of je wilt dat je vrienden uit je MSN lijst worden toegevoegd aan je contacten. Dit gewoon uitvinken (staat standaard aan -_-).
Mijn wifi heb ik trouwens ook aan de gang. Mijn truuk was om niet zelf een ip in te stellen op de telefoon maar gewoon dhcp z'n werk te laten doen. Nu krijg ik wel een lease in de router en anders niet. Het werkt ook vlekkeloos, alleen is hsdpa vergelijkbaar in snelheid
edit: ps de software voor op de pc kan ik niet gebruiken want het wil niet installeren op mijn pc. Dat is een vista 64 bit systeem. Kun je met de meegeleverde software de contacten beheren? Dan zorg ik wel dat ik XP kan draaien voor dat programma namelijk
[ Voor 9% gewijzigd door R-O-Y op 23-11-2008 02:23 ]
Verwijderd
Pracht-telefoon. Nu een weekje mee kunnen spelen en voor een groot deel ingericht naar eigen smaak. Heb nu standaard het Xperia Today panel 2 (of hoe heet 'ie) waar je al je favoriete snelkoppelingen op kunt plaatsen (net als een iPhone). Dit kun je via Xperia Tweak instellen.
Heb een flink aantal apps geprobeerd en een selectie is overgebleven omdat niet alles naar wens functioneerde, nutteloos was of gewoonweg niet werkte.
Wat ik tot nu toe zeer nuttig vind is:
- Xperia Tweak 2.0 - essentieel om o.a. contactpersonen met voornaam te laten beginnen en SIM contacten eruit te laten. Ook kun je Opera als standaard browser instellen. Beter!
- iContact - Handig progje dat je contactpersonen op een zeer prettige manier weergeeft
- YouTube app - Goed beeld, zij het een beetje traag en niet altijd resultaat (maar dat kan aan mijn verbinding liggen)
- PockeTwit - Tot nu toe het prettigste Twitter programma dat ik kon vinden
- BeyondPod - Voor je RSS feeds en podcasts. Handig om de hedalines te checken
- TwittermyFlickr - Als je via Twitter mensen op de hoogte wilt stellen van een nieuwe foto/video op Flickr
- hTorch - Een zaklampje. Gebruikt de lamp van de camera. Vereist wel een .net 3.5 installatie
- MobLog - Om te bloggen en te posten op bv. Wordpress
- Weather - Handig voor weer van nu, morgen en overmorgen
- SetVolume - Betere volumeregeling
- ShoZu - Nadat je een foto neemt vraagt 'ie waar je 'm heen wilt sturen. Je kunt via de website kiezen uit 50+ sites, waaronder Hyves, Flickr, Wordpress, Facebook, Twitter, enz. enz.
- MusicID - Herkent een nummer
- Batti - IJzersterke batterij weergave
Maar ik blijf zoeken naar meer moois
Wat ik nog mis bijv. is de juiste Flash versie. En ook krijg ik mijn internetmail maar niet aan de praat!
Bye!
Heb een flink aantal apps geprobeerd en een selectie is overgebleven omdat niet alles naar wens functioneerde, nutteloos was of gewoonweg niet werkte.
Wat ik tot nu toe zeer nuttig vind is:
- Xperia Tweak 2.0 - essentieel om o.a. contactpersonen met voornaam te laten beginnen en SIM contacten eruit te laten. Ook kun je Opera als standaard browser instellen. Beter!
- iContact - Handig progje dat je contactpersonen op een zeer prettige manier weergeeft
- YouTube app - Goed beeld, zij het een beetje traag en niet altijd resultaat (maar dat kan aan mijn verbinding liggen)
- PockeTwit - Tot nu toe het prettigste Twitter programma dat ik kon vinden
- BeyondPod - Voor je RSS feeds en podcasts. Handig om de hedalines te checken
- TwittermyFlickr - Als je via Twitter mensen op de hoogte wilt stellen van een nieuwe foto/video op Flickr
- hTorch - Een zaklampje. Gebruikt de lamp van de camera. Vereist wel een .net 3.5 installatie
- MobLog - Om te bloggen en te posten op bv. Wordpress
- Weather - Handig voor weer van nu, morgen en overmorgen
- SetVolume - Betere volumeregeling
- ShoZu - Nadat je een foto neemt vraagt 'ie waar je 'm heen wilt sturen. Je kunt via de website kiezen uit 50+ sites, waaronder Hyves, Flickr, Wordpress, Facebook, Twitter, enz. enz.
- MusicID - Herkent een nummer
- Batti - IJzersterke batterij weergave
Maar ik blijf zoeken naar meer moois
Wat ik nog mis bijv. is de juiste Flash versie. En ook krijg ik mijn internetmail maar niet aan de praat!
Bye!
Onzin, je kunt wel degelijk een MP3 als ringtone instellen.gwystyl schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:49:
[...]
Volgens mij kan Windows Mobile standaard geen MP3 bestanden gebruiken als ring/sms-tone. Als je een wekker-programma installeert dat dat wel ondersteunt lukt het soms wel.
Gewoon de MP3 in de map
\Application Data\Sounds\
plaatsen. Hetzelfde geld voor de sms-toon. Een MP3 voor de standaard alarmfunctie is helaas hier nog niet gelukt. Zodra iemand dat uitgevogeld heeft, mag hij dat hier kenbaar maken
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
Heb ik aan gedacht, maar naar wat mij is verteld.Xof schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 22:55:
[...]
Als je 2 weken lang GPS tracking wil gaan gebruiken kun je dan niet beter een aparte GPS ontvanger met tracker gebruiken? (die halen tegenwoordig makkelijk 25-30 uur op een accu)
Moet je die dingen tussen door leeg halen door de opgenomen track op te slaan op een laptop o.i.d.
En die neem ik toch echt niet mee.
Heb een externe accu (2000mah) mee, dus hoop dat ik daarmee voldoende stroom heb voor een dag / vlucht.
ter info:Tsunami schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:38:
[...]
Ik vind het inderdaad raar, ik heb exact hetzelfde. Wel T-Mobile abo, maar bij externe webwinkel gekocht, dus unbranded. Ook 8W44, maar geen problemen met scheuren of een losse batterijklep.
Ik heb Vodafone versie zonder scheuren, versie uit 8W44 en met batterij uit 8W32
[ Voor 3% gewijzigd door twc02 op 23-11-2008 09:35 ]
Ik vroeg me af of het mogelijk is om van smsjes van de vorige dag te zien hoe laat ze zijn verzonden, ik zie namelijk alleen de datum, niet echt handig als je wil weten hoe laat in de avond iemand wat heeft gestuurd. Verder erg blij met t toestel, alleen beetje vaag dat .net niet de nieuwste versie is...
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Bedankt mensen, ik had dit idd ook al op een X1 forum gelezen.
Alleen het hele vervelende is dat als Windows eenmaal geinstalleerd
is , je niet meer in de install guide komt waar de calibratie plaatsvind.
Mijn vraag is weet iemand waar die calibratie van het touchscreen te
vinden is in het menu van windows mobile ???
is , je niet meer in de install guide komt waar de calibratie plaatsvind.
Xof schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:57:
Je "hierna moet de stylus erbij genomen worden" zin staat niet op de goede plek, daar moet je mee beginnen
Hoe doet je dat dan? Als ik flightmode aanzet springt spring bluetooth vanzelf uit. Of ik dat nu in een panel doe of in de comm manager.MrDummy schreef op zondag 23 november 2008 @ 01:11:
[...]
Dat klopt. Als je telefoon uitzet, springt het ineens in de vliegtuigmode, waardoor tomtom denkt dat het niet mag, en wordt interne gps ook al uitgezet.
Bluetooth is zwakste bron van allemaal met 2,4 GHz signaal (max 10 meter als het goed is) en dat zou geen problemen maken, ook in vliegtuig. WiFi is veel sterker en dus niet te doen.
Nu ik er wat meer zooi heb opgezet (scumm, vgafix ed. ) heb ik steeds vaker het probleem dat hij hangt. Dat ik de batterij er echt uit moet halen, zo erg. Mijn interne gps heb ik pas één keer werkend gezien, toen ik buiten rondliep. In de auto krijg ik geen fix terwijl ik met de losse bluetooth gps wel snel een fix krijg.
Verwijderd
Je kunt (ook in Flightmode) in de Comm Manager bluetooth handmatig activeren, waarna je GPS gewoon werkt.
Fix krijgen heb ik geen problemen mee gehad, zelfs binnen (betonnen) gebouwen lukt het soms om een fix te krijgen. In de auto heb nog niet langer dan 30 secs moeten wachten op een fix (stilstaand).
QuickGPSFix data wel up-to-date op de telefoon?
Fix krijgen heb ik geen problemen mee gehad, zelfs binnen (betonnen) gebouwen lukt het soms om een fix te krijgen. In de auto heb nog niet langer dan 30 secs moeten wachten op een fix (stilstaand).
QuickGPSFix data wel up-to-date op de telefoon?
Verwijderd
Heb hTorch (maakt van je telefoon een zaklampje) geinstaleerd maar het werkt niet zonder .net frame3.5
nu heb ik net 3.5 gedownload maar dat is een msi bestand die kan ik niet open op mijn X1 of doe ik iets fout
Is er ook een cab versie ?
Heb ook de 8w44 versie hier maar geen problemen met de telefoon
nu heb ik net 3.5 gedownload maar dat is een msi bestand die kan ik niet open op mijn X1 of doe ik iets fout
Verwijderd
Bedankt voor de tip!Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 02:23:
Ik heb .net 3.5 geinstalleerd, dit programmatje en nu zie ik het programma ook in de lijst met programmabestanden staan. Daar kan ik op het programma klikken en werkt het gewoon.
Het staat alleen niet in de lijst van programma's in programma scherm zelf? Is daar iets aan te doen?
Vind het namelijk wel vet handig om te hebben dit programma!
Start > instellingen > tab 'systeem' > scherm > scherm uitlijnenVerwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:38:
Bedankt mensen, ik had dit idd ook al op een X1 forum gelezen.
is , je niet meer in de install guide komt waar de calibratie plaatsvind.![]()
[...]
Verwijderd
1000X bedankt Shivan
Soms zijn oplossingen zo simpel , nogmaals bedankt

Soms zijn oplossingen zo simpel , nogmaals bedankt
Shivan_20 schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:22:
[...]
Start > instellingen > tab 'systeem' > scherm > scherm uitlijnen
Installeren vanaf je PC via ActiveSync uiteraard.Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:07:
Heb hTorch (maakt van je telefoon een zaklampje) geinstaleerd maar het werkt niet zonder .net frame3.5
hTorch wordt onder Programma's > Bureau-accessoires gezet. Als je de LED aan een knop wil toewijzen zou ik in plaats van hTorch TorchButton installeren.Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:11:
[...]
Bedankt voor de tip!
Ik heb .net 3.5 geinstalleerd, dit programmatje en nu zie ik het programma ook in de lijst met programmabestanden staan. Daar kan ik op het programma klikken en werkt het gewoon.
Het staat alleen niet in de lijst van programma's in programma scherm zelf? Is daar iets aan te doen?
Vind het namelijk wel vet handig om te hebben dit programma!
Voor de mensen die ook op skyfire zitten te wachten.. er is een nieuwe versie die vga ondersteund.. download die en maak gebruik van de wvga fix.. Dan kan je toch skyfire gebruiken maar helaas nog niet full screen.. maarja kan ik tenminste uitzendinggemist kijken !!:D:D:D:D:D
Na een hoop gespeeld te hebben met het automatisch checken van m'n email lijkt het erop dat XperiaTweak 2.0 ervoor zorgt dat dit niet meer werkt. Ben heel lang bezig geweest om het werkend te krijgen en na uiteindelijk een hard reset werkte het allemaal weer. Programma voor programma geinstalleerd en kijken of het nog werkte. Uiteindelijk na het installeren van XperiaTweak werkte het niet meer. Zag op m'n firewall geen request meer binnen komen vanaf m'n mobiel. Na xperiatweak verwijderd te hebben werkte het meteen weer (na een soft reset uiteraard). Iemand die het wel werkend heeft met XperiaTweak 2.0 geinstalleerd?
Verwijderd
Meen je dat nou? Is dat het? Damn, ik kan niet zonder The Tweak! Is het alleen 2.0? Of ook 1.9?Uitje schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:39:
Na een hoop gespeeld te hebben met het automatisch checken van m'n email lijkt het erop dat XperiaTweak 2.0 ervoor zorgt dat dit niet meer werkt. Ben heel lang bezig geweest om het werkend te krijgen en na uiteindelijk een hard reset werkte het allemaal weer. Programma voor programma geinstalleerd en kijken of het nog werkte. Uiteindelijk na het installeren van XperiaTweak werkte het niet meer. Zag op m'n firewall geen request meer binnen komen vanaf m'n mobiel. Na xperiatweak verwijderd te hebben werkte het meteen weer (na een soft reset uiteraard). Iemand die het wel werkend heeft met XperiaTweak 2.0 geinstalleerd?
Weten de gasten van XDA het al?
Edit: ja dus
I'm using XperiaTweak 2.0 since I have my Xperia and I love it.
However I'm having some troubles with automatic email checking and I tried everything to get it work. After a hard reset I managed to make it work again but after installing XperiaTweak 2.0 my phone does not check my email automaticly anymore. After removing XperiaTweak it works again. Can somebody confirm that XperiaTweak disables automatic email checking or that someboby got it working with XperiaTweak installed?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 13:06 ]
Verwijderd
Is alleen beschikbaar voor da US!Kev!n schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:13:
Voor de mensen die ook op skyfire zitten te wachten.. er is een nieuwe versie die vga ondersteund.. download die en maak gebruik van de wvga fix.. Dan kan je toch skyfire gebruiken maar helaas nog niet full screen.. maarja kan ik tenminste uitzendinggemist kijken !!:D:D:D:D:D
Ik heb hetzelfde probleem dat het mediapanel mn muziek op mn geheugenkaartje niet ziet. Heb al een soft reset geprobeerd, zonder resultaat. Iemand een idee?Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:01:
Hoe zorg je er voor dat dat media panel ook je muziek pakt van je geheugenkaartje?
Ik heb het daar zelf gepost, omdat ik het graag bevestigd zie worden. Ik hoop uiteraard dat ik het mis heb, maar tot nu toe krijg ik het niet aan de praat met XperiaTweaks geinstalleerd.Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:01:
[...]
Meen je dat nou? Is dat het? Damn, ik kan niet zonder The Tweak! Is het alleen 2.0? Of ook 1.9?
Ik zal wel dom zijn, maar hoe heb je via Keyswop new sms ingesteld?JHABEK schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:57:
[...]
De echte tweakers-manier. Heb er in inmiddels ook een tooltje voor gevonden: KeySwop. Getest en werkt uitstekend!
Als ik 'add' aanklik bij 'new sms' kan ik naar tmail.exe verwijzen (die was eerst verborgen), maar dan krijg ik de melding dat de shortcut al bestaat en of ik hem wil vervangen. (Niet dus)
Op xda heb ik ook geen oplossing gevonden, of heb ik weer eens niet goed gezocht?
Waar een wil is, is een stopcontact....
Ik heb de new sms shortcut aangemaakt zonder verwijzing naar tmail.exe in de windows\startmenu\programma's map (std verwijzing van keyswop genomen) en dan werkt het bij mij als ik deze newsms.lnk koppel aan een opstartbutton op het Sony Ericsson 1 panel (na een softreset).FCC-gast schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:38:
[...]
Ik zal wel dom zijn, maar hoe heb je via Keyswop new sms ingesteld?
Als ik 'add' aanklik bij 'new sms' kan ik naar tmail.exe verwijzen (die was eerst verborgen), maar dan krijg ik de melding dat de shortcut al bestaat en of ik hem wil vervangen. (Niet dus)
Op xda heb ik ook geen oplossing gevonden, of heb ik weer eens niet goed gezocht?
[ Voor 7% gewijzigd door JHABEK op 23-11-2008 13:57 ]
Verwijderd
Ik heb nu ook een scheurtje op de bekende plek ontdenkt, dus bij de stylus.
Het scheurtje is ongeveer 2 mm groot. Denken jullie dat dit groter zal gaan worden in de toekomst?
Als dat niet zo is vind ik het op zich geen ramp, t is niet dat je het nou overduidelijk ziet of er last van hebt.
Het scheurtje is ongeveer 2 mm groot. Denken jullie dat dit groter zal gaan worden in de toekomst?
Als dat niet zo is vind ik het op zich geen ramp, t is niet dat je het nou overduidelijk ziet of er last van hebt.
Waar kun je die 8W.. vinden?twc02 schreef op zondag 23 november 2008 @ 09:34:
[...]
ter info:
Ik heb Vodafone versie zonder scheuren, versie uit 8W44 en met batterij uit 8W32
Staat dit ook op de doos?
Mijn X1 is i.v.m. een scheur bij de reparateur en heb alleen nog maar de doos hier...
Wel verdrietig trouwens dat ik mijn X1 nu al langer kwijt ben, dan dat ik hem zelf in het bezit heb gehad...
The Phonehouse schijnt ze pas volgende week weer te kunnen leveren...
En uit welke week komt je toestel? (te zien op de sticker onder je accu aangegeven met 08wXX, waarvan de XX steeds verschillend is)Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:50:
Ik heb nu ook een scheurtje op de bekende plek ontdenkt, dus bij de stylus.
Of het verder scheurt zou ik niet weten, zou zeggen van ja.. als ik sommige scheuren bij een aantal telefoons zie dan zou je denken dat zoiets niet in 1 dag is gebeurd.
Verwijderd
Hmm hij is uit week 44, dat voorspelt dan zeker niet veel goeds? De batterij komt uit week 33.Xof schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:53:
[...]
En uit welke week komt je toestel? (te zien op de sticker onder je accu aangegeven met 08wXX, waarvan de XX steeds verschillend is)
Of het verder scheurt zou ik niet weten, zou zeggen van ja.. als ik sommige scheuren bij een aantal telefoons zie dan zou je denken dat zoiets niet in 1 dag is gebeurd.
Ik kijk het denk ik nog even aan en zodra het echt een grote scheur wordt ga ik met hi bellen.
Een MP3 als alarm is mij ook niet gelukt, echter wel als .wav. Gebruik een mp3 to wav converter en zet je bestandje vervolgens in de windows map. Nu is hij te gebruiken als alarmJaJoah schreef op zondag 23 november 2008 @ 05:22:
[...]
Onzin, je kunt wel degelijk een MP3 als ringtone instellen.
Gewoon de MP3 in de map
plaatsen. Hetzelfde geld voor de sms-toon. Een MP3 voor de standaard alarmfunctie is helaas hier nog niet gelukt. Zodra iemand dat uitgevogeld heeft, mag hij dat hier kenbaar maken
niet meer ga met je IE browser naar get.skyfire.com en je krijgt een htc versie.
maar met de wvga fix werkt hij !!
Nee hoor... gewoon met pocket IE / Opera (Mini) naar http://get.skyfire.com gaan. Ik kreeg de melding dat mijn telefoon niet herkend werd, maar als ik echt graag wilde mocht ik wel zelf de versie uitzoeken die ik hebben wilde.
Thanks, ik was idd gewoon domJHABEK schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:46:
[...]
Ik heb de new sms shortcut aangemaakt zonder verwijzing naar tmail.exe in de windows\startmenu\programma's map (std verwijzing van keyswop genomen) en dan werkt het bij mij als ik deze newsms.lnk koppel aan een opstartbutton op het Sony Ericsson 1 panel (na een softreset).
Ik kon in Keyswop niet kiezen voor 'save new shortcut', maar wel op 'ok' klikken...
Na een soft reset kon ik hem aan een toets koppelen
B.t.w. ik heb ook een toestel uit week 44, maar nog geen spoor van scheurtjes. (heb met een loep gekeken.)
Gekocht bij de Phonehouse.
Waar een wil is, is een stopcontact....
Verwijderd
Ja dat kan.. ik heb er ook een week naar gezocht. Heel lomp, maar je moet als je een smsje opent naar boven scrollenThe PyroPath schreef op zondag 23 november 2008 @ 09:51:
Ik vroeg me af of het mogelijk is om van smsjes van de vorige dag te zien hoe laat ze zijn verzonden, ik zie namelijk alleen de datum, niet echt handig als je wil weten hoe laat in de avond iemand wat heeft gestuurd. Verder erg blij met t toestel, alleen beetje vaag dat .net niet de nieuwste versie is...

Verwijderd
Of in My documents > Mijn beltonen. Alleen werkt SMS dan niet.JaJoah schreef op zondag 23 november 2008 @ 05:22:
[...]
Onzin, je kunt wel degelijk een MP3 als ringtone instellen.
Gewoon de MP3 in de map
Mijn X1 is 08W44, batterij is 08W32, tot nu toe nog geen van de omschreven problemen gehad en ik ga er van uit dat het zo blijft, al hou ik het wel goed in de gaten.
Verwijderd
Niemand met dit probleem?Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:44:
Iemand een idee waarom m'n offline messenger contacten dubbel weergegeven worden? Op m'n comp is dat niet zo. Op m'n X1 wel. De online contacten zijn wel gewoon enkel weergegeven.
@Dweebus. Met de Xperia Tweak
Ik heb een .cab versie voor je. Kan je gewoon naar je telefoon zetten en dan installeren. Je moet .net 3.5 en "netcfcfg" installeren. Dan werkt het. Download het onderstaande als je het wilt hebben.Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:07:
Ik ben nu even wat programma's aan het uploaden naar rapidshare. Allemaal freeware voor zover ik weet. Ik hoor het graag als iets niet freeware is, dan heb ik het over het hoofd gezien en haal ik het er nog wel uit.
Ik heb in ieder geval wat leuke dingen erin gestopt. Config/zaklamp/flash/.netframework etc. Ik vind het iig er handig om allemaal op de X1 te hebben
http://rapidshare.com/files/166604144/progx1.zip.html
Eerste keer dat ik rapidshare gebruik, dus wees een beetje lief
For the record, iemand die weet of je je mobiele nummers en mail adressen kunt scheiden in groepen? Of kun je ze samenvoegen met een programma op de computer?
[ Voor 6% gewijzigd door R-O-Y op 23-11-2008 15:39 ]
Rapidshare is niet zo leuk met steeds 1 min wachten en nog wel wachten als je weer hebt gedaan...R-O-Y schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:37:
[...]
Ik ben nu even wat programma's aan het uploaden naar rapidshare. Allemaal freeware voor zover ik weet. Ik hoor het graag als iets niet freeware is, dan heb ik het over het hoofd gezien en haal ik het er nog wel uit.
Waarom op Rapidshare? Link gewoon naar de sites waar je gratis software kan pakken, sneller, zonder wachten en nog steeds gratis. En wordt ook nog bijgehouden.
[ Voor 11% gewijzigd door een moderator op 26-11-2008 08:43 ]
Ga gerust je gang, ik ben niet zo thuis in het file-hosten en heb er zelf ook geen plek voor. Plus dat ik veel dingen na veel gezoek pas gevonden heb. Ik dacht dus dat het wel makkelijk zou zijn om het even ter download aan te bieden. Je hoeft het immers niet te downloaden, je kan ook verder zoekenMrDummy schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:55:
[...]
Rapidshare is niet zo leuk met steeds 1 min wachten en nog wel wachten als je weer hebt gedaan...
Waarom op Rapidshare? Link gewoon naar de sites waar je gratis software kan pakken, sneller, zonder wachten en nog steeds gratis. En wordt ook nog bijgehouden.
En ik kan ze zelf hosten zonder belemmeringen, en zet ze op Xperiapedia site. Ben al mee bezig om wat programma's aan het toevoegen die werken op Xperia.
Plus dat rapidshare gewoon goed werkt. Die minuut moet je maar voor lief nemen. Je hoeft niet te reggen of te betalen. Daarom rapidshare
Verwijderd
Ok dat is vreemd. Ik heb gewoon XperiaTweak2.0 er op staan en mijn mail word gewoon automatisch opgehaald. Ik heb Ben als provider. En elk account checkt per 15 min de server.Uitje schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:39:
Verdere info.
- performance tweaks staat p de standaard waarde (8192)
- Active "default panel at start up" is niet aangevinkt
- Contact-list sort staat op de standaard van WM
- Leds niet aangepast.
- NL rom
Verwijderd
Mag,Mag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:58:
Voor de mensen die nog Youtube op hun X1 willen:
1. Installeer deze cab
2. Zoek de "YouTube.exe.0409" file in je /windows/ directory en noem deze "YouTube.exe.0413"*
3. Soft reset (optioneel?)
4. Installeer deze cab
5. Soft reset
* 0413 als je een Nederlandse ROM hebt, anders gewoon laten staan op 0409
(Informatie en cabs komen van XDA)
ik youtube er nu ook op staan. Alleen speelt hij alleen maar films af als ik op ons draadloos netwerk zit. Als ik een youtube filmpje wil downloaden via dit programma via het HSPDA netwerk van Vodafone geeft hij de fout: "error, can nog play this video". Als ik op ons draadloze netwerk bij ons thuis zit, (20 mbit internet) kan ik datzelfde flimpje wel afspelen.
Komt dit ook bij jou voor? Kan ik er iets tegen doen?
Verwijderd
Hoi,
Ik heb sinds kort een Sony Ericsson X1 waarop ik Skype heb geistalleerd in eerste instantie heb ik er een aantal dagen mee kunnen werken totdat hij de melding gaf op G3 netwerk "internetverbinding niet mogelijk. Controleer uw netwerkinstellingen" echter op wifi doet hij het wel goed. Deze melding geeft hij niet wanneer ik inlog via wifi en dan niet afmeld en dan opnieuw aanmeldt via 3G (door wifi uit te schakelen) blijft hij staan op verbinden kom ik wel gewoon in het skype scherm.
Al van alles geprobeerd opnieuw installeren, opnieuw telefoon standaard instellingen hersteld en weer geinstalleerd mag allemaal niet baten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mike
Ik heb sinds kort een Sony Ericsson X1 waarop ik Skype heb geistalleerd in eerste instantie heb ik er een aantal dagen mee kunnen werken totdat hij de melding gaf op G3 netwerk "internetverbinding niet mogelijk. Controleer uw netwerkinstellingen" echter op wifi doet hij het wel goed. Deze melding geeft hij niet wanneer ik inlog via wifi en dan niet afmeld en dan opnieuw aanmeldt via 3G (door wifi uit te schakelen) blijft hij staan op verbinden kom ik wel gewoon in het skype scherm.
Al van alles geprobeerd opnieuw installeren, opnieuw telefoon standaard instellingen hersteld en weer geinstalleerd mag allemaal niet baten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mike
Verwijderd
Heet jouw geheugenkaartje gewoon 'Opslagkaart' als dat niet het geval is, noem hem dan eens zo. Dat was mij namelijk het probleem.buttonfreak85 schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:25:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem dat het mediapanel mn muziek op mn geheugenkaartje niet ziet. Heb al een soft reset geprobeerd, zonder resultaat. Iemand een idee?
Hallo mede X1 genoten 
Sinds een weekje bezit ik deze briljante telefoon. Ik krijg alleen het synchroniseren niet goed aan de praat. Tijdens het proces krijg ik de volgende melding:
Er is een probleem opgetreden met repllog.exe
U kunt microsoft kosteloos op de hoogte brengen van dit probleem, zonder kosten voor u bla bla.
Iemand een idee? Googlen (uiteraard levert eigenlijk niks op)
Bedankt
Sinds een weekje bezit ik deze briljante telefoon. Ik krijg alleen het synchroniseren niet goed aan de praat. Tijdens het proces krijg ik de volgende melding:
Er is een probleem opgetreden met repllog.exe
U kunt microsoft kosteloos op de hoogte brengen van dit probleem, zonder kosten voor u bla bla.
Iemand een idee? Googlen (uiteraard levert eigenlijk niks op)
Bedankt
Live by the drop
Verwijderd
ROY, Ik krijg MusicID niet fullscreen?R-O-Y schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:37:
[...]
Ik heb een .cab versie voor je. Kan je gewoon naar je telefoon zetten en dan installeren. Je moet .net 3.5 en "netcfcfg" installeren. Dan werkt het. Download het onderstaande als je het wilt hebben.
Ik heb in ieder geval wat leuke dingen erin gestopt. Config/zaklamp/flash/.netframework etc. Ik vind het iig er handig om allemaal op de X1 te hebben![]()
For the record, iemand die weet of je je mobiele nummers en mail adressen kunt scheiden in groepen? Of kun je ze samenvoegen met een programma op de computer?
Verwijderd
Ik heb exact dezelfde instellingen, plus nog het feit dat ik niet steeds de melding krijg dat mn sms is verzonden en hij checkt mijn mail prima. Met een Hi abonnement erbij.Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:07:
[...]
Ok dat is vreemd. Ik heb gewoon XperiaTweak2.0 er op staan en mijn mail word gewoon automatisch opgehaald. Ik heb Ben als provider. En elk account checkt per 15 min de server.
Verdere info.
- performance tweaks staat p de standaard waarde (8192)
- Active "default panel at start up" is niet aangevinkt
- Contact-list sort staat op de standaard van WM
- Leds niet aangepast.
- NL rom
En weet er iemand misschien al een leuk spelletje voor op de xperia
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 18:53 ]
jawel ik ook, en op mijn comp ook laptop niet. Geen idee wat het is.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Misschien is dit de domste vraag die afgelopen gesteld is, maar dit is mijn eerste WM toestel.
Maar ik heb al gezocht op internet, misschien kan ik niet lezen of niet zoeken.
MAAR.....hoe krijg ik programma's op mijn xperia.
Moet toch niet moeilijk zijn.
Ik wilde xperiatweak 2.0 installeren, als ik die download krijg ik een zip bestandje en dan??
Zou iemand de moeite willen nemen om stap voor stap uit te leggen hoe dit moet of een link willen geven waar dit gedaan wordt?
Alvast onwijs bedankt!
Ik wilde xperiatweak 2.0 installeren, als ik die download krijg ik een zip bestandje en dan??
Zou iemand de moeite willen nemen om stap voor stap uit te leggen hoe dit moet of een link willen geven waar dit gedaan wordt?
Alvast onwijs bedankt!
Dat zip bestandje is geen zip bestandje, maar een .cab. Zet deze .cab gewoon op je mobiel en ga op je mobiel met de verkenner naar de map waar je hem in hebt gezet. Druk er op et voila, setup wordt gestart.
Verwijderd
Connect je Xperia met je pc en gooi het op je opslagkaart en klik er 1 keer op. Dan installeert 'ie 'm. Ik installeer altijd alles op de opslagkaart. Wel zo veilig.Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:07:
Misschien is dit de domste vraag die afgelopen gesteld is, maar dit is mijn eerste WM toestel.
Alvast onwijs bedankt!
Een handig gratis progje wat ik volgens mij nog niet voorbij heb zien komen: Advanced Configuration Tool v3.2 (een soort XperiaTweak maar dan voor WM algemeen en dus niet specifiek voor de X1. Wel zeer uitgebreid!)
Je heb wel .NET Compact Framework 3.5 nodig. Misschien ook handig voor de TS?
[ Voor 94% gewijzigd door djjef85 op 23-11-2008 19:41 ]
Verwijderd
Hier hebben we wat aandjjef85 schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:35:
Een handig gratis progje wat ik volgens mij nog niet voorbij heb zien komen: Advanced Configuration Tool v3.2 (een soort XperiaTweak maar dan voor WM algemeen en dus niet specifiek voor de X1. Wel zeer uitgebreid!)
Ik weet niet of iemand daar ook mee te maken heeft, maar TFLO3D heeft een beetje moeite met het bijhouden van de tijd... Op het beginscherm groot in het midden is het nu 20:08, terwijl het rechtsboven in me scherm in het klein 20:23 is...
Iemand een idee waardoor dat komt? IK heb daarnaast alleen het TouchIT keyboard erop gezet
Iemand een idee waardoor dat komt? IK heb daarnaast alleen het TouchIT keyboard erop gezet
Schiedam | 4050 Wp ZZO
Je kunt in Outlook je Contactpersonen aan Categorieen toewijzen. Na synchronisatie zie je deze categorieen terug in "Contacten" op je X1, via Menu - Filter.R-O-Y schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:37:
Verwijderd
R-O-Y schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:37:
[...]
Ik heb een .cab versie voor je. Kan je gewoon naar je telefoon zetten en dan installeren. Je moet .net 3.5 en "netcfcfg" installeren. Dan werkt het. Download het onderstaande als je het wilt hebben.
Ik heb in ieder geval wat leuke dingen erin gestopt. Config/zaklamp/flash/.netframework etc. Ik vind het iig er handig om allemaal op de X1 te hebben![]()
Leuk hebbedingetje. Maareh:R-O-Y schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:37:
[...]
This file is neither allocated to a Premium Account, or a Collector's Account, and can therefore only be downloaded 10 times.
This limit is reached.
Voor de rest ben ik in afwachting van mijn gratis 4 GB micro sd kaartje. Hoewel ik denk dat ik later toch wel een micro SD met meer opslagcapaciteit ga kopen
Verderder baal ik er ook van dat SMS tonen en alarmtonen (laatste in ieder geval) geen mp3 afspeelt. Hopelijk lossen ze dat nog softwarematig op. Kunnen we niet met zijn alle Sony dat ideetje alvast mailen?
Over de SD kaart; ik heb hem nu een 1.5 week geleden aangevraagd, maar nog steeds niks binnen.Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:28:
[...]
Voor de rest ben ik in afwachting van mijn gratis 4 GB micro sd kaartje. Hoewel ik denk dat ik later toch wel een micro SD met meer opslagcapaciteit ga kopen
Verderder baal ik er ook van dat SMS tonen en alarmtonen (laatste in ieder geval) geen mp3 afspeelt. Hopelijk lossen ze dat nog softwarematig op. Kunnen we niet met zijn alle Sony dat ideetje alvast mailen?
Daarnaast ben ik blij dat jij er ook over sms en alarm tonen begint, ik dacht dat het aan mij lag dat er geen mp3 kan worden geselecteerd met de alarm functie. En dat terwijl mijn W810i (!!!) dit zelfs kon. Hopen dat dit wordt opgelost inderdaad.
Verder nog even vraagje over de accuduur. Ik heb het idee dat mijn X1 behoorlijk snel leeg is. Meer mensen hebben hier last van zag ik in de berichten, nog oplossingen hiervoor? En wat voor oplader hebben jullie er bij? Een usb kabel die je in een stekker kunt pluggen?
Live by the drop
Ik heb hetzelfde probleem. Heb een unbranded KPN exemplaar met Vodafone SIM erin. Eerst checkte hij bij mij alleen mijn mail als ik de mail applicatie op de achtergrond liett openstaan, maar zelfs dat doet hij nu niet meer.Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:01:
[...]
Meen je dat nou? Is dat het? Damn, ik kan niet zonder The Tweak! Is het alleen 2.0? Of ook 1.9?
Edit: ja dus
I'm using XperiaTweak 2.0 since I have my Xperia and I love it.
However I'm having some troubles with automatic email checking and I tried everything to get it work. After a hard reset I managed to make it work again but after installing XperiaTweak 2.0 my phone does not check my email automaticly anymore. After removing XperiaTweak it works again. Can somebody confirm that XperiaTweak disables automatic email checking or that someboby got it working with XperiaTweak installed?
Verder ben ik inmiddels ook de "quick taskmanager" bovenin kwijt, ik krijg ipv daarvan een lege plek te zien. Ik ben bang dat er ergens wat is mis gegaan en dat ik dus even een hard reset moet uitvoeren...
Verder vind ik de opera browser zwaar waardeloos werken. Zeker tov de browser op bijv de iPhone of de Opera variant voor de blackberry. Te traag wat mij betreft.
De Opera-variant van de BlackBerry is gewoon Opera Mini, een gratis te downloaden JAVA-applicatie die ook op jouw Xperia draait;)!sander- schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:19:
[...]
Verder vind ik de opera browser zwaar waardeloos werken. Zeker tov de browser op bijv de iPhone of de Opera variant voor de blackberry. Te traag wat mij betreft.
EDIT:
Ff de linkjes (beide bestanden downloaden naar je Xperia):
http://mini.opera.com/dow...ni-latest-advanced-nl.jad
http://mini.opera.com/dow...ni-latest-advanced-nl.jar
[ Voor 20% gewijzigd door DaSaN op 23-11-2008 22:56 ]
Of je kijkt gewoon even onder Instellingen > Systeem > Taakbeheer > Knop of het tweede vinkje nog wel aan staatsander- schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:19:
Verder ben ik inmiddels ook de "quick taskmanager" bovenin kwijt, ik krijg ipv daarvan een lege plek te zien. Ik ben bang dat er ergens wat is mis gegaan en dat ik dus even een hard reset moet uitvoeren...
Was al vaker gesproken in Touch HD topic, maar is niet hier eerder opgemerkt. Ik weet dat de tool er staat, maar heb nog niet verder mee gekeken. Voeg wel even toe in de website.djjef85 schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:35:
En omdat WM6.1 grotendeels zelfde is, kun je inderdaad groot deel ACT gebruiken.
In history is goed te zien dat het gemaakt is voor alle WM devices, dus ga je gang!
[ Voor 4% gewijzigd door MrDummy op 23-11-2008 23:22 ]
Verwijderd
ff vraagje:
Hoe krijg je de tijd in je taakbalk bovenin? Waar ook je batterij level enzo staat?
Hoe krijg je de tijd in je taakbalk bovenin? Waar ook je batterij level enzo staat?
Tja, sorry he! Dat wist ik ook niet. Net wat ik zei; ik upload nooit bestanden. Maar volgens mij is het alles ook al op xda te vinden. Dus kun je daar je heil zoekenVerwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:28:
[...]
[...]
Leuk hebbedingetje. Maareh:
This file is neither allocated to a Premium Account, or a Collector's Account, and can therefore only be downloaded 10 times.
This limit is reached.
![]()
Verwijderd
En voor de ehrinner je agenda geldt dat natuurlijk ook. Het is wel even wennen, want voor de Nokia ben ik gewend om een tijdstip neer te zetten wanneer de herinnering af moet gaan. Nu is het net als outlook 15, 30 etc voor tijd. Ook ik vond de batterij snel opgaan. Hebben ze misschien ook batterijen met meer inhoud te koop?Kebabkever schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:50:
[...]
Over de SD kaart; ik heb hem nu een 1.5 week geleden aangevraagd, maar nog steeds niks binnen.
Daarnaast ben ik blij dat jij er ook over sms en alarm tonen begint, ik dacht dat het aan mij lag dat er geen mp3 kan worden geselecteerd met de alarm functie. En dat terwijl mijn W810i (!!!) dit zelfs kon. Hopen dat dit wordt opgelost inderdaad.
Verder nog even vraagje over de accuduur. Ik heb het idee dat mijn X1 behoorlijk snel leeg is. Meer mensen hebben hier last van zag ik in de berichten, nog oplossingen hiervoor? En wat voor oplader hebben jullie er bij? Een usb kabel die je in een stekker kunt pluggen?
Nog iets
Ik lees hier en daar over scheurtjes voor de type 44. ZO te zien heb ik het niet maar vind wel dat mijn batterijklep "te makkelijk" opengaan. Ook zoiets heb ik hier gelezen, maar wanneer accepeteren ze een teruggave? EN als je een andere heb, zit die dan wel muurvast???
Verwijderd
De proxy van je provider uitzetten. (Vodafone??)Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:27:
Hoi,
Mike
Hmm, heeft iemand anders ook last van het feit dat zodra je de telefoon uit en weer aan zet dat dan de instellingen onder instellingen>knoppen weer vergeten zijn en terug op standaard?
Breek je nek voorzichtig
Ik heb de telefoon nu een kleine week in bezit en ben erg tevreden, d'r is alleen maar 1 ding wat ik nogal vreemd vind. Ik kan namelijk geen verbinding maken met mijn imap server van mijn eigen domein. (Bij amenworld). Hij blijft dan om het wachtwoord vragen, terwijl ik toch echt het goede wachtwoord intyp. (met mijn ipod touch had ik dit ook, toen heb ik het opgelost door de mailinstellingen erin te knallen door te syncen met outlook maar met deze kan dat niet. 
En nog een klein vraagje, als ik heb gesurft e.d. dan blijft de verbinding met vodafone live 3G / HDSPA open staan en tikt de tijd door ect. Opzich wel mooi want zo heb ik meteen verbinding als ik iets opstart wat internet nodig heeft zoals 't weer in touch flow
. Maar dit kost denk ik ook wel meer energie. Is het mogelijk het zo in te stellen dat als de verbinding voor 10 minuten inactief is wordt uitgeschakeld.
En nog een klein vraagje, als ik heb gesurft e.d. dan blijft de verbinding met vodafone live 3G / HDSPA open staan en tikt de tijd door ect. Opzich wel mooi want zo heb ik meteen verbinding als ik iets opstart wat internet nodig heeft zoals 't weer in touch flow
[ Voor 31% gewijzigd door 3dmaster op 24-11-2008 01:06 ]
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Verwijderd
weet je waar ik zo van baal ?!
staat je tel op stil, verstuur je een smsje.. gaat die 2 x trillen
en dan de hele tijd die melding sms is verstuurd
Ik heb dit probleem ook... sinds vrijdag... eerder heb ik hier geen last van gehad! Waar het aan ligt, geen idee nog, maar voorlopig ga ik me er nog niet druk om maken. k heb wel een vermoeden. Het laatste wat ik namelijk geïnstalleerd heb is het Live Panel... en sindsdien heb ik dat probleem. Moet nog eens uitzoeken of het weer 'normaal' wordt als ik dat panel eraf kiep. Maargoed, dat laat k nog wel weten.
Edit: was dus niet de oplossing helaas....
Wat wel bleek te werken was het volgende.... in Windows Live, Weergave Wijzigen -> Menu -> Accountinstellingen -> Andere Windows Live ID.... dan je gegevens opnieuw invullen, synchen en klaar!
Nu weer ff het WLM panel terug installeren, en kijken of het probleem dan wegblijft of weer terugkomt.
Edit 2: hij blijft gewoon werken met het WLM panel... de oplossing van hierboven is dus een werkende...
Dan zet je die melding toch uit?Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 02:55:
[ Voor 42% gewijzigd door F-Tim op 24-11-2008 08:41 ]
Wanna play?
Dat mailen is niet nodig, heb het vrij kort geleden zelfs nog uitgelegd. Ok, het is geen mp3 maar wav voor je alarmtoon, maar dat omzetten is echt maar een kleine moeite.Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:28:
SMStoon: zet je mp3 in de windows map en je zult hem vinden in het lijstje van sms signalen.
Alarmtoon: Zet je mp3tje even om in een .wav en drop ook deze in de windows map en je kunt hem gebruiken als alarmtoon.
[ Voor 7% gewijzigd door buttonfreak85 op 24-11-2008 08:33 ]
Vanmorgen mijn Xperia in de auto aangesloten op de autolader van mijn TomTom One XL. Het leek allemaal goed te gaan, maar weet iemand of dit kwaad kan? Mini-USB = mini-USB lijkt me toch.
Verder een meesterlijk apparaat! De James Bond trailer is een echte blikvanger waarmee je anderen flink onder de indruk kan laten zijn.
Ik kan dan ook niet wachten tot de Hancock film hier binnen is!
Verder vind ik WM wel flink wennen. Een hoop items zitten toch aardig verborgen en voordat ik alles door heb ben ik wel even verder!
(ja, dit is mijn eerste WM apparaat)
Verder blijf ik de TS updaten met handige opmerkingen van jullie. Die komen stuk voor stuk in de laatste alinea van de TS.
Verder een meesterlijk apparaat! De James Bond trailer is een echte blikvanger waarmee je anderen flink onder de indruk kan laten zijn.
Ik kan dan ook niet wachten tot de Hancock film hier binnen is!
Verder vind ik WM wel flink wennen. Een hoop items zitten toch aardig verborgen en voordat ik alles door heb ben ik wel even verder!
(ja, dit is mijn eerste WM apparaat)
Verder blijf ik de TS updaten met handige opmerkingen van jullie. Die komen stuk voor stuk in de laatste alinea van de TS.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Installeer de XperiaTweak! probleem opgelostVerwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 02:55:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.