Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste
Acties:
  • 196.662 views

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:38:
[...]

(bijna) Iedereen heeft dit, volgens iemand is het waarschijnlijk een kogellager o.i.d.
is het niet gewoon dat nep "touchpadje" onder het scherm?

als ik die lichtjes vastzet met m'n vinger rammelt de telefoon niet.

oh wacht, toch wel :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2008 23:29 ]

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Wicked_Wy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:36:
[...]

Ik heb 't Windows Live Panel werkend gekregen:
1) Ga naar Programs/LivePanel
2) Wijzig WLMPanelResource.dll.0409 naar WLMPanelResource.dll.0413
Done!

't Ligt dus idd aan de niet-Engelse OS's :)
Misschien zie ik wel iets heel simpels over het hoofd, maar waar kan je dat nu precies aanpassen. Ben al 2 uur aan het zoeken maar er staat zoveel info over de X1 op internet dat je overladen wordt met dingen die je net niet wilt hebben :+

Ik vind het echt een prachttoestel. Ook windows mobile bevalt mij heel erg goed. Alleen vind ik het jammer dat internetten via wifi niet gelijk goed werkt. Hij pakt altijd de hsdpa, die trouwens ook retesnel is, en ik krijg het apparaat met geen mogelijk over de wifi-verbinding. Kleine probleempjes waar ik wel uit kom denk ik. Alleen dat live panel lijkt me wel leuk als dat werkt. Dus mocht iemand mij een tip willen geven, graag! :)

Edit: Ik sluit zojuist de X1 op m'n pc aan en zie dat ik het daar gewoon makkelijk kan vinden. Probleem opgelost en het panel werkt. Helemaal top! bedankt voor de goede tips :*)

[ Voor 8% gewijzigd door R-O-Y op 20-11-2008 23:44 ]

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:28:
[...]

is het niet gewoon dat nep "touchpadje" onder het scherm?

als ik die lichtjes vastzet met m'n vinger rammelt de telefoon niet.

oh wacht, toch wel :P
Dacht ik eerst ook :P maar de touchpad opticalpad (Jaja :P) t.o.v. de Omnia een drama.
En er zijn mensen (waaronder ik) problemen hebben om dat ding uit te zetten. Het schakeld na X minuten vanzelf weer aan.
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:39:
[...]

ja, maar zo gek is dat niet, de rail-verbinding is van plastic, dus steviger ga je dat toch niet krijgen.
ik kan me er niet druk om maken, (bijna) alle xperia's hebben daar wat speling en dit zullen ze bij ericsson ongetwijfeld uitgebreid getest hebben.

heb het toestel nu een klein weekje, en ik krijg ook niet de indruk dat de speling groter wordt.
Ik vind de Xperia een beetje losjes zitten t.o.v. mijn Samsung F700 en terwijl de Xperia toch bijna 2 keer zo duur is als de F700. Ik vind het zwak, zo'n prijskaart.. Waneer er op de scherm wordt getikt dan wiebeld het en dat is niet bepaald een luxe.
Maar misschien is het ook omdat Samsung een beetje het bedrijf is dat leidt in sliders.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:51:
[...]

Dacht ik eerst ook :P maar de touchpad opticalpad (Jaja :P) t.o.v. de Omnia een drama.
En er zijn mensen (waaronder ik) problemen hebben om dat ding uit te zetten. Het schakeld na X minuten vanzelf weer aan.
da's niet zo mooi...
[...]

Ik vind de Xperia een beetje losjes zitten t.o.v. mijn Samsung F700 en terwijl de Xperia toch bijna 2 keer zo duur is als de F700. Ik vind het zwak, zo'n prijskaart.. Waneer er op de scherm wordt getikt dan wiebeld het en dat is niet bepaald een luxe.
Maar misschien is het ook omdat Samsung een beetje het bedrijf is dat leidt in sliders.
mja wie weet. ik had hiervoor een lg shine, daar zat de slider pas stevig in elkaar. maarja, allemaal metaal he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:57
[...]

Done!

Kijk netjes stuur gelijk een mail naar SE met de oplossing.

(soms krijg ik het heen en weer van vragen:'))

Ik vermoed alleen dat het een lager is zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn (over die rammel/tik, ben geen technicus oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmooij
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-11-2024
Hi allemaal,
Gebruik de X1 al een week met veel plezier, top toestel. Alleen op de een of andere manier krijg ik sinds kort geen informatie meer over een inkomende oproep... ik kan alleen nog maar beantwoorden of negeren kiezen. Voorheen kwam er altijd een klein balkje in beeld met info over wie er belde... Iemand enig idee hoe ik dit weer terug kan krijgen?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Kinda offtopic: maar Touch HD topic begint al aan 2e roundje na ~41 pagina's en hier zijn we al ruim 60 pagina's gepasseerd en 6e rondje aanmaak is nog niet in de zicht. Klopt er iets niet?

Slider tussen scherm en keyboard is wel dergelijk van metaal (geleiders en geleiders) en er zit veer in die smooth in beide posities houdt. Dat zorgt voor soepel glijden, maar het zorgt ook voor dat het "klapt" in beide posities door de veerkracht. 1 van de beste sliders tot nu toe, als ik bij MDA Vario mag geloven. Geen plastic zut. Vooral licht ronde vorm van slider helpt mee om de scherm in een kleine hoek te zetten.
Dat er kleine speling in zit is mogelijk. Aan linkerkant kan ik ongeveer halve millimeter omhoog bewegen, maar dat heeft geen gevolgen, omdat het scherm nog lang niet slapjes bij zit of erg wiebelt.

Daarbij heb ik het gebruikersgemak van Xperia wat verbeterd door twee belangrijke functies op Links en Rechts knoppen toe te wijzen. Links heb ik laten koppelen met Comm Manager em Rechts is direct ingesteld voor de schermrotatie, zodat je alsnog kan roteren zonder keyboard uit te klappen. Het is niet noodzakelijk om ze ook te gebruiken voor knoppen onderaan op het scherm, want bij het roteren maakt toch geen verschil uit.

Ik lees dat joystick voor sommigen vervelend kan zijn. Dit is wel uit te schakelen in Instellingen > Systeem > Optische Joystick. Je zult dan de buitenrand moeten indrukken om alsnog rond te komen. Maar zal in gaten houden of ie zomaar ingeschakeld wordt.
De keyboard hoeft geen cursor knoppen hebben. Dat zit al in de cursor/joystick knop naast het scherm. Anders is het zo dubbelop.

Maar ik heb wel sterke behoefte om een gaatje te boren in de batterijdeksel! Doordat ik steeds software uitprobeer loopt het soms ook vast of het scherm werkt niet goed mee. De batterijdeksel is van metaal, dus dat gaat letterlijk niet stuk, maar de onderkant behuizing is helaas van plastic. Dat heeft risico dat als je teveel deksel eraf haal voor het softreset gaatje, de deksel niet meer goed blijft zitten omdat de kleine uitsparingen voor dekselklemmen dan uitgesleten zijn. Een softreset gaatje boren in de batterijdeksel is daarom geen slecht idee. Maar wie gaat dat wel doen? Ik zal Sony vragen hoe duur een reserve batterijdeksel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbangmike
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik wil een geheugenkaartje kopen bij mijn xperia X1, maar wat voor één is het meest geschikt?
Kan de xperia de snelheid van class 4 of class 6 kaartjes ondersteunen, of is class 2 de maximale snelheid die de cardreader van de xperia ondersteund? Is class 2 snel genoeg voor gebruik in het toestel?

Ook zit ik nog steeds met de vraag waar ik de 'adapt essentials kit' voor de Xperia kan kopen? Ik zag dat enkelen hier hem hadden, maar ik kan hem nergens vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door bigbangmike op 21-11-2008 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigbangmike schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 03:14:
Ik wil een geheugenkaartje kopen bij mijn xperia X1, maar wat voor één is het meest geschikt?
Kan de xperia de snelheid van class 4 of class 6 kaartjes ondersteunen, of is class 2 de maximale snelheid die de cardreader van de xperia ondersteund? Is class 2 snel genoeg voor gebruik in het toestel?

Ook zit ik nog steeds met de vraag waar ik de 'adapt essentials kit' voor de Xperia kan kopen? Ik zag dat enkelen hier hem hadden, maar ik kan hem nergens vinden.
had het gevonden bij belcompany in zoetermeer.
het was toen ook volgens mij het laatste exemplaar.

misschien gewoon ernaar vragen bij belcompany, misschien hebben ze het wel in de voorraadkamertje of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:06:
Hey hoi,

Ik heb een hele domme vraag waarschijnlijk. Bij mijn vorige telefoon (N95) heb ik een headset gekocht. Zit vaak op de weg, dus dan is dat wel nodig. Deze was ook van Nokia. Nou wil ik deze proberen te koppelen aan de X1, maar die vind hem helemaal niet. Terwijl volgens de handleiding van de headset de zelfde protocollen worden gebruikt als dat X1 ook gebruikt. Kan iemand me misschien uitleggen waarom hij wel of niet werkt?
1ste keer je headset laten "pairen" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
MrDummy schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 01:33:
Kinda offtopic: maar Touch HD topic begint al aan 2e roundje na ~41 pagina's en hier zijn we al ruim 60 pagina's gepasseerd en 6e rondje aanmaak is nog niet in de zicht. Klopt er iets niet?
Ik heb hier overleg over gehad met de moderators, maar aangezien er niets nieuws is over de X1 (in de zin van hij is leverbaar of er is en revisie uitgebracht o.i.d.) laten we dit deel doorlopen.

Er schijnen topics te zijn met meer dan 10.000 posts.

Pas als er weer een "major change" is gaan we een deel 6 maken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekie67
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Hmm, raar. Heb een paar dagen geleden TochFlow Manila geïnstalleerd maar kan hem nu niet meer terugvinden. Tot gisteren startte hij met de telefoon op, als ik even iets anders had gedaan met de rechter toets (die rechte), maar nu zie ik hem nergens meer behalve in mijn lijst "verwijderen programma's"
Ik heb wel enige aanpassingen aan panel spb mobile shell gedaan, dat is het enige. Niet dat ik Touchflow zo fantastisch vond, maar wel de contacten optie, die is grandioos (zo'n rolodex-achtig iets waar je met de optische muis kunt bladeren door afbeeldingen van je contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

enige oplossing: niet kopen en bij samsung blijven, iemand anders ook weer blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 01:33:

Daarbij heb ik het gebruikersgemak van Xperia wat verbeterd door twee belangrijke functies op Links en Rechts knoppen toe te wijzen. Links heb ik laten koppelen met Comm Manager em Rechts is direct ingesteld voor de schermrotatie, zodat je alsnog kan roteren zonder keyboard uit te klappen. Het is niet noodzakelijk om ze ook te gebruiken voor knoppen onderaan op het scherm, want bij het roteren maakt toch geen verschil uit.
Ik heb de rechterknop ook ingesteld als schermrotatie, links nog gewoon op <Vandaag>, maar het lijkt wel of mn phone het niet goed opslaat. Tenminste nadat mn telefoon uit is geweest staan beide knoppen weer op <Vandaag> ingesteld, is behoorlijk irritant... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
niekie67 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:18:
Hmm, raar. Heb een paar dagen geleden TochFlow Manila geïnstalleerd maar kan hem nu niet meer terugvinden. Tot gisteren startte hij met de telefoon op, als ik even iets anders had gedaan met de rechter toets (die rechte), maar nu zie ik hem nergens meer behalve in mijn lijst "verwijderen programma's"
Ik heb wel enige aanpassingen aan panel spb mobile shell gedaan, dat is het enige. Niet dat ik Touchflow zo fantastisch vond, maar wel de contacten optie, die is grandioos (zo'n rolodex-achtig iets waar je met de optische muis kunt bladeren door afbeeldingen van je contacten.
Al in starts/settings/today en dan het tabblad items gekeken? Daar kan je hem aan en uit zetten geloof ik
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:08:
Ik heb de rechterknop ook ingesteld als schermrotatie, links nog gewoon op <Vandaag>, maar het lijkt wel of mn phone het niet goed opslaat. Tenminste nadat mn telefoon uit is geweest staan beide knoppen weer op <Vandaag> ingesteld, is behoorlijk irritant... Iemand enig idee?
Heb je manilla (TF3D) toevallig geïnstalleerd? Zo ja, dan is dat het probleem... bugje :9

[ Voor 23% gewijzigd door djjef85 op 21-11-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
Nouwmoe..

Heb nu mijn x1 sinds maandag.. Natuurlijk gelijk opgeladen, en vol mee aan het spelen geweest.
Alleen, volgens mij heb ik een hele slechte accu.. Hij geeft na een halve dag al 25 % aan. En dat terwijl ik niks anders deed dan 15 minn bellen, een keertje mail ophalen, en een beetje door menu's heen bladeren..

Iemand een idee waar ik het beste heen kan met mijn probleem? Eerst naar Hi, of direct naar sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hebben ze toch wel het "scheurtjes" probleem herkend bij de zilvere xperia. Ik keek net op de site van sonyericcson en zie bij beschikbare kleuren alleen Solid Black staan..

Kan ook aan mij liggen hoor maar vindt het een beetje verdacht :|

http://www.sonyericsson.c...ifications/x1?cc=nl&lc=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Ik neem een nieuw abonnement en zit te twijfelen of ik een nieuw toestel moet nemen of mijn diamond moet houden.

Kan iemand verlijken of dit toestel een betere keus (afwegend tegen de kosten per maand) dan mijn diamond.
Hoe zit het met batterij duur en snelheid in vergelijking tot de diamond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:34:
Volgens mij hebben ze toch wel het "scheurtjes" probleem herkend bij de zilvere xperia. Ik keek net op de site van sonyericcson en zie bij beschikbare kleuren alleen Solid Black staan..

heb er al enige tijd niks meer van gehoord, van nieuwe meldingen. Wij hebben er 4 in gebruik en nergens problemen mee, allemaal uit week 44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zal wel een uit een ei komen, maar waar vind ik de gewone installer van TouchFlo3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baslab
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 21:53:
[...]

Ook ben ik een beetje onduidelijk geweest maar ik heb ook over de geluid uit de speakertje, soms valt het geluid gewoon helemaal weg en dan moet ik dat ding opnieuw opstarten voor geluid. (nup, geen mute o.i.d.)

Bij mijn X1 heb ik hetzelfde probleem met geluid. Zelfs bij overgaan van telefoon geen geluid, na het opnemen geen geluid; zowel spreken als horen. Wekker doet het dan enkel met trillen.

Na een softreset werkt alles weer.

Heb één thread op XDA gevonden; die heeft zijn telefoon terug gebracht.

Andere mensen met deze ervaring?

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:34:

Ben ik met je eens dat het vreemd is aangezien de enige versie die ik vooralsnog bij de diverse providers gezien heb juist de zilveren versie is! Overigens staat de zilveren op de Engelse site nog wel gewoon bij de beschikbare kleurvarianten.

=( Protected by witchcraft )=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:08:
[...]

Wat zijn die linker en rechterknop waar ik een paar posts al iets over lees? Ik dacht dat de softkeys hiermee bedoeld werden, maar heb het vermoeden dat het iets anders is...

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:34:
Nou mensen heb die van mij net terug gestuurd.
Bij mijn toestel was de batterij echt naar 1 dag leeg !! En doe er echt bijna niks mee.
En ben eens goed gaan kijken na het lezen van de klacht van het scheuren. En wat denk je bij die van mij begon hij ook al te scheuren !! het is bijna niet te zien maar als je goed kijkt is er al een begin.
Dus mensen goed kijken !!!!! volgens mij gewoon en productie fout !

Nog meer mensen dit probleem van de batterij ?
Pf ja hier ook... Standaard de hele nacht aan de lader (via stopcontact) de volgende dag alleen enkele keren een paar minuten gebeld en een paar smsjes verstuurd, msn aan (bijna of geen chatsessies) en hij is standaard rond 18:30 uur leeg, dus krijg dan de melding dat ik moet opladen.Als ik niet aan het werk ben en er meer mee speel dan is ie nog eerder leeg natuurlijk.... Heb al zoveel mogelijk ernergie geprobeerd te besparen dmv verlichting, etc,

Ik zit nu te twijfelen om hem op te sturen, gaat weer zo'n tijd overheen voordat Hi hem ontvangt en het ter reparatie gaat aanbieden. Ik heb hem nu precies 8 dagen. Kan het ook via de Hi winkel geregeld worden trouwens?
djjef85 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:30:

[...]

Heb je manilla (TF3D) toevallig geïnstalleerd? Zo ja, dan is dat het probleem... bugje :9
Ja klopt dat staat er idd op, gooi het er gelijk af, heb regelmatig vastlopers en maak er amper gebruik van. Thanks!
DaSaN schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:28:
[...]

Wat zijn die linker en rechterknop waar ik een paar posts al iets over lees? Ik dacht dat de softkeys hiermee bedoeld werden, maar heb het vermoeden dat het iets anders is...

iemand?
Het zijn de hardwareknoppen, die 2 zilveren onderaan het scherm. Die kan je zelf toewijzen aan bepaalde functies bij Instellingen > Knoppen (uit mn hoofd want mn batterij is leeg en ben mn lader vergeten 8)7)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat HSDPA continue aan waardoor hij accu-spanning vreet? Probeer eens met NoData HSDPA uit te zetten, en dan kijken hoelang de battery meegaat

waar precies gaan die scheuren ontstaan, zijn hier foto's van? En is er een foto waar ik kan zien waar ik het weeknummer van productie staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryw.Filtiarn
Ik heb inmiddels contact gehad met het dedicated Xperia support nummer (0900 9XPERIA, ofwel 0900 9973742) en heb het probleem van de gescheurde behuizing bij de stylus daar aangekaart. Momenteel wil SE het nog steeds niet officieel erkennen, maar ze liet wel weten dat ik momenteel de 4de persoon ben die dit probleem gemeld heeft bij de servicelijn van SE. Toen ik verder vroeg naar het probleem was ze redelijk welwillend om erop in te gaan. De meldingen van dit probleem die zijn gemeldt bij hun, zijn vooralsnog allemaal toestellen geweest die via KPN of Hi zijn aangeschaft.
Verder... op het moment dat ik aangaf dat ik het vreemd vond dat de zilveren versie van de SE website is verdwenen, nu dat blijkt dat vooral de zilveren versie het scheurprobleem lijkt te hebben, gaf ze te kennen dit ook niet te begrijpen omdat op dit moment alleen de zilveren versie beschikbaar is in Nederland (officieel dan ;)).

Overigens staat op de internationale (engelse) site, de zilveren versie nog wel gewoon op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryw.Filtiarn
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:57:
staat HSDPA continue aan waardoor hij accu-spanning vreet? Probeer eens met NoData HSDPA uit te zetten, en dan kijken hoelang de battery meegaat
Bij mij staat mijn internet connectie 24 uur per dag open en heb het toestel gedurende dag ook vrij veel aanstaan. Ik haal qua accutijd ongeveer twee-en-halve dag. Overigens helpt het om de accu de eerste paar keer even helemaal te drainen tot het punt dat het toestel vanzelf uitgaat en daarna tot 100% op te laden. In de LiIon accu's zit electronica de minimale spanning en maximale spanning registreren en dit terug communiceren naar het toestel. Deze electronica moet echter wel gecallibreerd worden (dit gebeurt continu opnieuw). Voor LiIon is het aan te raden de telefoon 1x per maand ongeveer helemaal leeg te laten gaan tot je toestel uitgaat en daarna tot 100% weer te laden zodat de electronica weer goed gecalibreerd is.
In mijn geval had deze procedure tot gevolg dat de eerste keer de telefoon ongeveer 18 uur mee ging op de accu, de keer laden erna +/- 35 uur, en de keer daarna ongeveer 2,5 dag (+/- 60 uur), wat het nu nog is. (Dit heeft overigens niets te maken met het gebruik van het toestel, want ik gebruik hem nu juist nog meer dan de eerste paar dagen :))
[b][message=31087116,noline]
waar precies gaan die scheuren ontstaan, zijn hier foto's van? En is er een foto waar ik kan zien waar ik het weeknummer van productie staat?
Meest voorkomende geval van scheuren is bij de stylus:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y26/knirfie/scheur3.jpg

Echter zijn er ook al mensen geweest waarbij er scheuren ontstonden in het witte plastic rondom de batterij (kun je alleen zien wanneer je de metalen battery cover eraf haalt).

Voor zover ik weet zijn alle toestellen die nu het probleem hebben met scheuren allemaal uit week 44. Je kunt dit aflezen op de sticker onder de accu. Het gaat daarbij om het 08Wxx nu staat. Bij mij staat hier dus 08W44.

[ Voor 37% gewijzigd door Dryw.Filtiarn op 21-11-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo eentje heb ik ook...
gelukkig nog geen scheuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

Mja, hier dan idd ook een 08W44 model, echter gelukkig nog geen problemen gehad. Geen scheuren of klepjes die continue los gaan, geen problemen met MSN, etc _O_

* Yucko klopt af |:(

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:35:
[...]
Het zijn de hardwareknoppen, die 2 zilveren onderaan het scherm. Die kan je zelf toewijzen aan bepaalde functies bij Instellingen > Knoppen (uit mn hoofd want mn batterij is leeg en ben mn lader vergeten 8)7)
Ja, Instellingen > Persoonlijk > Knoppen (enige knoppen die altijd werken ongeacht welke programma, en dus prima voor rotatie functie) De Comm Manager is voor aan/uit zetten van modules, zoals BT, WiFi enzo.

De Softwaretoetsen is alleen van nut onder Vandaag scherm, want het is programma afhankelijk, steeds weer anders. Daar moet je dus geen rotatie toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
[quote]MrDummy schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 01:33:

Hoe kun dat "scherm roteren" selecteren??

[ Voor 15% gewijzigd door sandz op 21-11-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waarom Vodafone TV de X1 niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:32:
Iemand enig idee waarom Vodafone TV de X1 niet ondersteund?
Je bedoeld via de Vodafone live pagina op je telefoon?

Geen idee, bij werkt het gewoon (nederland 1, 2 en 3 geprobeerd).

Het zou natuurlijk kunnen dat de pagina op dit moment even uit de lucht is.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
Ik hoor van de mensen die ik bel.. of die mij bellen dat het geluid happert .. ?? Iemand anders last van?.. Het bereik was alle streepjes vol.. en geen storingsfactoren in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maikel64 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:39:
[...]

Je bedoeld via de Vodafone live pagina op je telefoon?

Geen idee, bij werkt het gewoon (nederland 1, 2 en 3 geprobeerd).

Het zou natuurlijk kunnen dat de pagina op dit moment even uit de lucht is.
Ja idd,hij zegt:
Helaas wordt Video en Audio op deze mobiele telefoon niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jippie, de mijne begint ook al te scheuren... T-mobile branded ook 08W44. Gelukkig kreeg ik zo ie zo al een nieuwe van T-mobile want op de mijne zaten al krassen toen ik hem nieuw uit de verpakking haalde en had ook last van het bekende battery cover verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:10
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:01:
Jippie, de mijne begint ook al te scheuren... T-mobile branded ook 08W44. Gelukkig kreeg ik zo ie zo al een nieuwe van T-mobile want op de mijne zaten al krassen toen ik hem nieuw uit de verpakking haalde en had ook last van het bekende battery cover verhaal.
08W44 hier ook van t-mobile. Geen scheurtje (gelukkig) nog te zien. Sinds 6 november in bezit.....

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijn een lichie op mij!

http://www.freewarepocketpc.net/ppc-download-htorch.html

• Requirements:
Windows Mobile Pocket PC 5 , 6 , 6.1
.NET Compact Framework 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjans
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-09 21:28
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:25:
Schijn een lichie op mij!

http://www.freewarepocketpc.net/ppc-download-htorch.html

• Requirements:
Windows Mobile Pocket PC 5 , 6 , 6.1
.NET Compact Framework 3.5
Die is toch alleen voor de achtergrondverlichting? Ik zoek zo'n proggie voor de Flashlight LED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sjans: hTorch is a small application with a graphical user interface that enables you to use your Windows Mobile phone as flashlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Kan iemand mij vertellen hoe ik een key moet toewijzen voor het roteren van de scherm ? Want in het menu bij knoppen kan je wel 2 keys mappen maar ik zie nergens in de 2e lijst iets wat lijkt op scherm rotatie.

Nog ander vraag wat is het meest recente firmware en waar kan ik op me telefoon zien welk versie ik draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Laatst online: 15-09 08:56
Hoe lang doet de batterij het met 3-G en GPS aan?
Ongeveer dan, een indicatie is wel handig.

Weet er iemand ook al iets over komende updates, zijn die nodig?
Komen ze vanuit SE of HTC? (of HTC-> SE -> EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pirate-Bozz schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:02:
Hoe lang doet de batterij het met 3-G en GPS aan?
Ongeveer dan, een indicatie is wel handig.

Weet er iemand ook al iets over komende updates, zijn die nodig?
Komen ze vanuit SE of HTC? (of HTC-> SE -> EU)
was op bezoek bij vriendin, ik vergat 3g verbinding te verbreken na opzoeken bij NS site voor routeplanner.
hij stond wel 6 uur lang aan! ging tot laatste 2 streepjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryw.Filtiarn schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:23:
[...]

Ben ik met je eens dat het vreemd is aangezien de enige versie die ik vooralsnog bij de diverse providers gezien heb juist de zilveren versie is! Overigens staat de zilveren op de Engelse site nog wel gewoon bij de beschikbare kleurvarianten.
in nederland ook, als je gewoon vanaf begin inlogt in de se-site staan ze er allebei: de zwarte en de zilveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

bamoah schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:55:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een key moet toewijzen voor het roteren van de scherm ? Want in het menu bij knoppen kan je wel 2 keys mappen maar ik zie nergens in de 2e lijst iets wat lijkt op scherm rotatie.

Nog ander vraag wat is het meest recente firmware en waar kan ik op me telefoon zien welk versie ik draai.
*spam*
(voor rotatie scherm op knop - en ik ga niet nog een keer uitgebreid uitleggen)

En op dezelfde Instellingen tab Systeem zie je Apparaat Informatie icoon boven lees je de versie firmware en andere drivers af.

[ Voor 24% gewijzigd door pven op 26-11-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand er ook last van dat de tijd niet meer mee draait met TF3D? Hij blijft op de tijd staan wanneer je dat panel hebt gekozen. Beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe activeer ik de handschriftherkenning? ik kan het niet googlen omdat ik vertaling in engels even niet meer weet.

ik las wel ergens hier dat het met behulp van registerediten moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryw.Filtiarn
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:23:
[...]

in nederland ook, als je gewoon vanaf begin inlogt in de se-site staan ze er allebei: de zwarte en de zilveren
Dan vraag ik me af hoe je er dan naartoe gaat :) Wat ik ook probeer, ik kom altijd op de situatie uit dat de zilver versie er niet bij staat. (Als je naar de reguliere spec's pagina's gaat iig) Het kan zijn dat hij natuurlijk nog wel gewoon op de aparte mini-site van de X1 staat, daar heb ik niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:20:
hoe activeer ik de handschriftherkenning? ik kan het niet googlen omdat ik vertaling in engels even niet meer weet.

ik las wel ergens hier dat het met behulp van registerediten moet.
1x search in dit topic en je komt uit op http://www.snapthetooknietzogoed.nl/enableRecognizersNL.CAB

Als je deze installeert zie je bij de toetsenbordkeuzes ineens ook handschrift herkenning staan. Werkt alleen niet zo lekker vind ik...

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Had net iets heel vaags, werd gebeld en na het ophangen van het gesprek waren alle kleuren van het scherm raar. Het leek alsof hij alle donkere tinten niet meer weergaf. Verder functioneerde alles goed. Na een reset deed alles het weer.

[ Voor 16% gewijzigd door Sander op 21-11-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander- schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:26:
Had net iets heel vaags, werd gebeld en na het ophangen van het gesprek waren alle kleuren van het scherm raar. Het leek alsof hij alle donkere tinten niet meer weergaf. Verder functioneerde alles goed. Na een reset deed alles het weer.
ut blijven kleine computertjes, toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryw.Filtiarn schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:25:
[...]

Dan vraag ik me af hoe je er dan naartoe gaat :) Wat ik ook probeer, ik kom altijd op de situatie uit dat de zilver versie er niet bij staat. (Als je naar de reguliere spec's pagina's gaat iig) Het kan zijn dat hij natuurlijk nog wel gewoon op de aparte mini-site van de X1 staat, daar heb ik niet naar gekeken.
gewoon se-site (nl-versie), dan naar produkten en ze komen beide op het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Laatst online: 23-10-2024
[oftopic]

Panels ook al beschikbaar voor de Touch HD net als TF3D voor de X1 !!

http://uk.youtube.com/watch?v=4rnX1V8cLiw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:05
Dryw.Filtiarn schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:57:
Ik heb inmiddels contact gehad met het dedicated Xperia support nummer (0900 9XPERIA, ofwel 0900 9973742) en heb het probleem van de gescheurde behuizing bij de stylus daar aangekaart. Momenteel wil SE het nog steeds niet officieel erkennen, maar ze liet wel weten dat ik momenteel de 4de persoon ben die dit probleem gemeld heeft bij de servicelijn van SE. Toen ik verder vroeg naar het probleem was ze redelijk welwillend om erop in te gaan. De meldingen van dit probleem die zijn gemeldt bij hun, zijn vooralsnog allemaal toestellen geweest die via KPN of Hi zijn aangeschaft.
Verder... op het moment dat ik aangaf dat ik het vreemd vond dat de zilveren versie van de SE website is verdwenen, nu dat blijkt dat vooral de zilveren versie het scheurprobleem lijkt te hebben, gaf ze te kennen dit ook niet te begrijpen omdat op dit moment alleen de zilveren versie beschikbaar is in Nederland (officieel dan ;)).

Overigens staat op de internationale (engelse) site, de zilveren versie nog wel gewoon op de site.
Wat een onzin, ik heb ook gebeld en ik heb een T-Mobile toestel, dus dan hebben ze niet goed opgelet daarzo! :?

Edit: Ben trouwens ook nog steeds niet terug gebeld door T-Mobile, ben afgelopen dinsdag in de shop geweest, nog niks gehoord. Vind ik persoonlijk wel erg slechte service...

[ Voor 6% gewijzigd door dôh op 21-11-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryw.Filtiarn schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:57:

als je naar de x1 produktspecificatie gaat op de nederlandse site kom je de zilveren ook tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:49:
[...]

http://www.microsoft.com/...53AAD7FB7A&displaylang=en

[...]

Ik kom niet eens verder dan het start scherm. Weet wel dat het werkt voor andere.
ik heb skype up and running. gewoon naar skype.com en dan de pocketpc versie downloaden ipv de wm versie. advanced download --> .cab file overzetten en installeren. draait perfect!

- iemand al een goede voipbuster account weten in te stellen? dat zou het geheel compleet maken!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Ik heb even uitgezocht welke registersleutels moeten worden gemaakt en aangepast om Letter Recognizer (handschriftherkenning) te activeren, met dit als resultaat:

VOEG "LETTER RECOGNIZER" TOE AAN DE SOFT INPUT PANELS (SIP/TOETSENBORDEN):

-1) Ga naar de volgende registry entry: "HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\"
-2) Maak een nieuwe KEY met de naam "{42429690-AE04-11D0-A4F8-00AA00A749B9}"
-3) Open deze nieuwe key, zodat je in deze registry entry bent:"HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{42429691-AE04-11D0-A4F8-00AA00A749B9}"
-4) Geef de STRING-value "(Default)" de waarde "Letter Recognizer"
-5) Maak een nieuwe DWORD-value met de naam "Accents", en geef deze de waarde "0" en "Dec"
-6) Maak een nieuwe DWORD-value met de naam "ShiftLock", en geef deze de waarde "0" en "Dec"
-7) Maak een nieuwe KEY, genaamd "DefaultIcon", en geef de STRING-value "(Default)" de waarde "\windows\msimnl.dll,0"
-8) Maak een nieuwe KEY, genaamd "InprocServer32", en geef de STRING-value "(Default)" de waarde "\windows\msimnl.dll"
-9) Maak een nieuwe KEY, genaamd "IsSIPInputMethod", en geef de STRING-value "(Default)" de waarde "1"
-10) Voer tot slot een soft reset uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geen idee uit welke week mijn gescheurde toestel was. Maar deze is uit week 38.
Maar eerlijk gezegd weet ik niet meer zeker of hij nou mijn batterij geruild heeft gisteren toen ik de nieuwe kreeg. Want ik heb alleen een nieuw toestel en een nieuwe doos gekregen en hij was iets aan het verwisselen maar heb eigenlijk niet opgelet of ik nou mijn oude batterij uit mijn ene toestel kreeg of gewoon de batterij die in de doos van het nieuwe toestel zat :S

Voor de zekerheid mn telefoon toch maar opgeladen sinds gisteravond tot net eigenlijk, af en toe eens van de adapter afgepakt maar nu heeft hij wel genoeg geladen vind ik!
[...]

Had ik bij mijn andere ook, maar die wat ik nu heb is veel steviger, heeft nauwelijks speling. Die andere wiebelde inderdaad helemaal als je aan de linkerkant van het scherm drukte.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister mijn xperia in huis en hij werkt helemaal top.

Alleen nu vroeg ik mij af hoe ik het internet uit krijg? Ik ben bang dat het nu continue aanstaat omdat er bovenin mijn scherm 3G staat en dat dan de kosten behoorlijk op gaan lopen.

Dan had ik nog een vraagje in mijn Comm manager staat vliegtuigmodus, nu vroeg ik mij af wat dit precies inhoudt?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 17:37:
[...]

ik heb skype up and running. gewoon naar skype.com en dan de pocketpc versie downloaden ipv de wm versie. advanced download --> .cab file overzetten en installeren. draait perfect!

- iemand al een goede voipbuster account weten in te stellen? dat zou het geheel compleet maken!
had het opnieuw geïnstalleerd probleem was toen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DaSaN schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:09:
Ik heb even uitgezocht welke registersleutels moeten worden gemaakt en aangepast om Letter Recognizer (handschriftherkenning) te activeren, met dit als resultaat:

VOEG "LETTER RECOGNIZER" TOE AAN DE SOFT INPUT PANELS (SIP/TOETSENBORDEN):

-1) Ga naar de volgende registry entry: "HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\"
-2) Maak een nieuwe KEY met de naam "{42429690-AE04-11D0-A4F8-00AA00A749B9}"
-3) Open deze nieuwe key, zodat je in deze registry entry bent:"HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{42429691-AE04-11D0-A4F8-00AA00A749B9}"
-4) Geef de STRING-value "(Default)" de waarde "Letter Recognizer"
-5) Maak een nieuwe DWORD-value met de naam "Accents", en geef deze de waarde "0" en "Dec"
-6) Maak een nieuwe DWORD-value met de naam "ShiftLock", en geef deze de waarde "0" en "Dec"
-7) Maak een nieuwe KEY, genaamd "DefaultIcon", en geef de STRING-value "(Default)" de waarde "\windows\msimnl.dll,0"
-8) Maak een nieuwe KEY, genaamd "InprocServer32", en geef de STRING-value "(Default)" de waarde "\windows\msimnl.dll"
-9) Maak een nieuwe KEY, genaamd "IsSIPInputMethod", en geef de STRING-value "(Default)" de waarde "1"
-10) Voer tot slot een soft reset uit
Eindelijk iemand die wel wat uitgezocht heeft hier... _/-\o_ _/-\o_
Dit kan ook makkelijker, namelijk door het bestandje enablerecognizers.cab uit te voeren op je pocketpc. Die is hier te vinden. Die maak dan zowel block als letter recognizer aan. Als je dus maar één van beide wilt moet je alsnog in het register aan het klooien of PocketTweak gebruiken om een SIP (inputpanel zoals toetsenbord/recognizers e.d.) uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor de kenners:

X1 synchroniseerd niet met outlook agenda!

Vista DeviceCenter draaid, synchroniseer, maar er gebeurd niks (wordt niks overgezet)

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:27:
Ik heb sinds gister mijn xperia in huis en hij werkt helemaal top.

Alleen nu vroeg ik mij af hoe ik het internet uit krijg? Ik ben bang dat het nu continue aanstaat omdat er bovenin mijn scherm 3G staat en dat dan de kosten behoorlijk op gaan lopen.

Dan had ik nog een vraagje in mijn Comm manager staat vliegtuigmodus, nu vroeg ik mij af wat dit precies inhoudt?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :)
Haha heb ik ook lang naar gezocht! Internet zet je uit in de comm manager --> gegevensverbinding en dan uit.

Vliegtuigmodus kun je aanzetten als je gaat vliegen en je wilt je telefoon niet uitzetten. Je bent dan wel niet bereikbaar en je kunt zelf ook niemand bereiken dus die zou ik gewoon lekker uit laten zolang je niet gaat vliegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:45:
[...]
enige oplossing: niet kopen en bij samsung blijven, iemand anders ook weer blij
Uw commentaar heb ik niet gevraagd, gekocht en gehouden.
ik heb een samsung innov8 gehad en binnen een dag zat er al stof achter het scherm. Omgeruild voor een Omnia, ik ben niet tevreden met de Windows op de samsung.
Jij je kwebbel dicht, ik weer blij. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou de X1 topics al enige tijd in de gaten en heb mijn eigen X1 nu zo'n 2 weken in bezit nu.
Maar voor zover ik weet is er nog niks of nauwelijks voorbij gekomen qua bereik?
Ben ik dan de enige die hier in NL zich ergert aan de slechte bereikbaarheid icm T-Mobile?
Ik gebruik al 6 jaar T-Mobile, in de meeste gevallen, met oa een SE telefoon, Samsung d500, HP iPaq en HTC TyTn II, die het allemaal nagenoeg zonder problemen hebben gedaan.

Maar met m'n X1 heb ik nooit meer dan 1-2 streepjes bereik en vallen tijdens het bellen regelmatig mijn gesprekken weg. En gaat de telefoon soms wel over, maar wanneer ik opneem geen gehoor en dan weer geen bereik. Zelfde als ik zelf wil bellen, krijg ik een geen bereik melding en kan ik niks.
Dit gebeurt zowel binnen op werk, thuis, maar ook gewoon buiten op straat, stad, etc.
Op Xda-developers hoor ik wel meerdere erover, maar hier nog weinig, ben benieuwd naar reacties.
Verder vind ik het wel een erg strak toestel en zou ik 'm niet willen ruilen, maar als ik niet kan bellen word dat wel een probleem :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:10
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:31:
Ik hou de X1 topics al enige tijd in de gaten en heb mijn eigen X1 nu zo'n 2 weken in bezit nu.
Maar voor zover ik weet is er nog niks of nauwelijks voorbij gekomen qua bereik?
Ben ik dan de enige die hier in NL zich ergert aan de slechte bereikbaarheid icm T-Mobile?
Ik gebruik al 6 jaar T-Mobile, in de meeste gevallen, met oa een SE telefoon, Samsung d500, HP iPaq en HTC TyTn II, die het allemaal nagenoeg zonder problemen hebben gedaan.

Maar met m'n X1 heb ik nooit meer dan 1-2 streepjes bereik en vallen tijdens het bellen regelmatig mijn gesprekken weg. En gaat de telefoon soms wel over, maar wanneer ik opneem geen gehoor en dan weer geen bereik. Zelfde als ik zelf wil bellen, krijg ik een geen bereik melding en kan ik niks.
Dit gebeurt zowel binnen op werk, thuis, maar ook gewoon buiten op straat, stad, etc.
Op Xda-developers hoor ik wel meerdere erover, maar hier nog weinig, ben benieuwd naar reacties.
Verder vind ik het wel een erg strak toestel en zou ik 'm niet willen ruilen, maar als ik niet kan bellen word dat wel een probleem :(
Ook t-mobile.
Ik zit juist regelmatig op 5 streepjes. In een gebouw (massief beton) 2 streepjes, perfect geluid. Nergens last van.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:04:
[...]

Uw commentaar heb ik niet gevraagd, gekocht en gehouden.
ik heb een samsung innov8 gehad en binnen een dag zat er al stof achter het scherm. Omgeruild voor een Omnia, ik ben niet tevreden met de Windows op de samsung.
Jij je kwebbel dicht, ik weer blij. :D
niet zeuren dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dbm12 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:39:
[...]

Ook t-mobile.
Ik zit juist regelmatig op 5 streepjes. In een gebouw (massief beton) 2 streepjes, perfect geluid. Nergens last van.
Ik heb hem ng niet zo lang dus kan niet echt een oordeel er over vellen, maar tot nu toe heb ik continue 3 streepjes bereik, is nog niet hoger geweest wel heel af en toe zakt deze af naar twee, maar bellen gaat prima met dit bereik. Heb overigens een hi abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien een manier gevonden om een MP3 als wekker-toon in te stellen?

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:59:
[...]

Ik heb hem ng niet zo lang dus kan niet echt een oordeel er over vellen, maar tot nu toe heb ik continue 3 streepjes bereik, is nog niet hoger geweest wel heel af en toe zakt deze af naar twee, maar bellen gaat prima met dit bereik. Heb overigens een hi abbo.
ik heb met regelmaat maar 1 streepje maar kan dan nog prima bellen. Komt denk ik op welke wijze een producent de veldsterkte aangeeft. Ik had met mijn vorige toestel (E90 nokia) regelmatig vol bereik volgens te streepjes maar als ik dan wilde bellen viel het bereik weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens met bandmanager (of hoe dat programmaatje ook heet) het toestel op alleen GSM te zetten en kijk dan eens naar het bereik, meestal lost dat wel zul soort problemen op. Ga wel even zoeken hoe progje precies heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryw.Filtiarn
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:49:
Heeft iemand misschien een manier gevonden om een MP3 als wekker-toon in te stellen?

Cheers
Je kunt een mp3 gebruiken voor je wekker als je deze even in Windows directory zet. Hij komt dan vanzelf in het lijstje met geluiden te staan. Vooralsnog is dat de enige oplossing die ik gevonden heb. eventueel kun je ook op zoek gaan naar het programma G-Alarm deze heeft wat meer mogelijkheden dan de standaard wekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
(...)

Dit klopt. Dit ligt echter niet aan de X1. T-Mobile is de netwerken van Orange en haar eigen aan het samenvoegen. Ik heb een ruime maand lang GEEN ontvangst gehad als ik niet in de buurt van het raam stond. Dan had hij eindelijk bereik (volgens de streepjes) en dan zag je met de seconden de streepjes teruglopen tot "geen netwerk". Zodra ik weer wat verder van mijn huis af kwam (aantal kilometers verderop) dan had hij de masten van een grotere stad en ik had perfect bereik, ook 3G.
Dus ik zou heel fijn de X1 houden en even gaan klagen bij de dichtstbijzijnde T-Mobile winkel bij u in de buurt.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Laatst online: 11:57
thomaskroon schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:42:
[...]

Dit klopt. Dit ligt echter niet aan de X1. T-Mobile is de netwerken van Orange en haar eigen aan het samenvoegen. Ik heb een ruime maand lang GEEN ontvangst gehad als ik niet in de buurt van het raam stond. Dan had hij eindelijk bereik (volgens de streepjes) en dan zag je met de seconden de streepjes teruglopen tot "geen netwerk". Zodra ik weer wat verder van mijn huis af kwam (aantal kilometers verderop) dan had hij de masten van een grotere stad en ik had perfect bereik, ook 3G.
Dus ik zou heel fijn de X1 houden en even gaan klagen bij de dichtstbijzijnde T-Mobile winkel bij u in de buurt.
De integratie zou al afgelopen moeten zijn (volgens het persbericht van enkele weken geleden). Lijkt mij dus niet dat daarover klagen veel zin heeft. (onderbouwen helpt soms ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Na dit topic al geruime tijd te volgen ben ik sinds enkele dagen ook een gelukkige bezitter van een Xperia.
Mijn model (Vodafone branded) is van week 45 en heeft gelukkig (nog) geen last van klachten als scheurtjes, los batterijklepje, rammeltjes etc.
Maak gebruik van een zakelijk "Windows Mobile Email account van vodafone, wat bestaat uit 2 toegangspunten, 1 voor connectie met exchange server (direct push) en 1 voor overige internetverbindingen. Werkt perfect en ben zeer tevreden.
Dankzij dit forum het Windows Live panel werkend gekregen.
Tomtom 7 geinstalleerd, loopt als een zonnetje. Alleen gaat het geluid van de gesproken aanwijzing helaas niet via de bluetooth verbinding (Parrot), dat deed mijn vorige Nokia wel. Wellicht is dat nog in te stellen.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 00:14:
[...]

werkt het? doe eens rebooten dan :P

er staat in je \windows\opstarten directory nog een snelkoppeling naar een .exe die deze instelling vrolijk terugzet 8)7

/me geeft tip aan p&o-boer van ericsson: hou de marketeers weg van de ontwikkelaars. komt alleen maar ellende van :P
Valt die snelkoppeling te verwijderen? Zoja, welk bestandje is het?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Montalbano schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 00:13:
[...]

Dan moet je even kijken naar de snelkoppeling die in \windows\startup staat. Klik er lang op, kies dan 'properties' en vervolgens het tabblad 'shortcut'. Dan kan je zien naar welke .exe die snelkoppeling verwijst.

* gwystyl heeft (nog) geen X1 dus kan het zelf niet nakijken.

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 22-11-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een harde reset van mijn foon gedaan, wilde TFD er toch niet op, vind het irritant dat het niet werkt met uitschuiven, maar heb nu een probleem:

Als ik wordt gebeld geeft in linksonder in het scherm niet de optie beantwoorden weer, maar de optie 'stil'.

Als ik vervolgens op stil klik krijg ik wel de optie beantwoorden te zien.

Hoe verander ik dit? Voorheen kreeg ik wel gewoon meteen de optie beantwoorden te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHABEK
  • Laatst online: 12-12-2021
Ik heb gisteren mijn Xperia door zitten pluizen maar ben de optie niet tegen gekomen. Maar volgens mij moet dat er standaard inzitten;

Ik kom van een K800i af en daar kon je makkelijk snelkoppelingen aan de joystick hangen, zoals bijvoorbeeld direct een nieuwe sms openen. Deze functionaliteit zou ik graag op mijn Experia aanwenden, maar ik krijg het niet gevonden. Zou ook door middel van een button op 1 van de panels mogen. Ik heb wel gevonden waar ik ze in kan stellen (buttons op panels), maar dan kom ik maar tot in het berichten scherm en niet in een nieuwe sms. Iemand die me kan vertellen hoe dat werkt?

Ander dingetje, Snelkeuzes, ik heb ze ingesteld, maar als ik bijvoorbeeld nr2 indruk dan krijg ik allerlei namen met de letters abc, maar niet mijn snelkeuze. Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 0% gewijzigd door JHABEK op 22-11-2008 17:58 . Reden: er was iets met The X Factor..... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
JHABEK schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 10:28:
Ik heb gisteren mijn Experia door zitten pluizen maar ben de optie niet tegen gekomen. Maar volgens mij moet dat er standaard inzitten;

Ik kom van een K800i af en daar kon je makkelijk snelkoppelingen aan de joystick hangen, zoals bijvoorbeeld direct een nieuwe sms openen. Deze functionaliteit zou ik graag op mijn Experia aanwenden, maar ik krijg het niet gevonden. Zou ook door middel van een button op 1 van de panels mogen. Ik heb wel gevonden waar ik ze in kan stellen (buttons op panels), maar dan kom ik maar tot in het berichten scherm en niet in een nieuwe sms. Iemand die me kan vertellen hoe dat werkt?
Ik wilde dit ook en heb er even naar gegoogled :), en kwam op het volgende uit, werkt als een trein:

NEW SMS onder de LEFT soft key:
-1) Maak een snelkoppeling in Device\Windows\ met de naam "newsms.lnk"
-2) Geef deze snelkoppeling het volgende doel: "tmail.exe" -service "SMS" -to "" (inclusief aanhalingstekens)
-3) Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Today\Keys\112\
-4) Maak een nieuwe STRING VALUE met de naam "Open", en vul bij STRING de waarde "\Windows\newsms.lnk" in
-5) Geef de (Default)-STRING de waarde "New SMS"
-6) Voer tot slot een soft reset uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomaar een vraagje:
Ik heb al gezocht maar niet kunnen vinden: De help in de xperia zegt dat ik de locatie waar ik mijn gemaakte foto's op sla kan veranderen door naar programma's> afbeeldingen en video's >Menu>Extra>Opties te gaan en dan kiezen voor de tab "Camera" . daar zou ik dan moeten kunnen kiezen voor telefoon of opslagkaart... maar deze tab heb ik niet.. iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:59:
[...]

Ik heb ook prima bereik met Hi en het internet is erg snel. Enige irritante is dat msn af en toe wel eens uitvalt. Hij zegt dan dat het netwerk even niet beschikbaar is maar ondertussen heb ik wel internet. Dus denk dat het aan msn zelf ligt.
Van het bellen weet ik nog niet zoveel. Sinds ik deze telefoon heb sms en bel ik bijna niet meer terwijl ik eerst 1000 smsjes per maand opmaakte. Je stuurt sneller een email of je spreekt iemand op msn aan. Ben daarom erg blij dat ik maar een Hi 20 abo heb gepakt want ik zou echt niet weten wat ik met meer moest. De gesprekken die ik gevoerd heb waren overigens goed, ook met dit nieuwe toestel. Mijn andere X1 stond het geluid erg hard vond ik (terwijl hij op zn zachtst stond) maar bij deze is het prima.

Nu maar hopen dat hij het 2 jaar volhoudt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montalbano schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 00:13:
[...]

kan je gewoon weggooien ja. gooi wel de snelkoppeling weg en niet de exe waar hij naar verwijst, anders kan je telefoon met booten moeilijk gaan doen.

hoe die heet kan een beetje verschillen per rom, maar je ziet het gauw genoeg, zoveel staan er niet. bij mij was het "signaturereplace"
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:29:
Zomaar een vraagje:
Ik heb al gezocht maar niet kunnen vinden: De help in de xperia zegt dat ik de locatie waar ik mijn gemaakte foto's op sla kan veranderen door naar programma's> afbeeldingen en video's >Menu>Extra>Opties te gaan en dan kiezen voor de tab "Camera" . daar zou ik dan moeten kunnen kiezen voor telefoon of opslagkaart... maar deze tab heb ik niet.. iemand een oplossing?
zotezien bedenkt dat progsel die tab er gratis en voor niets bij als je in "mijn afbeeldingen" zit.

beetje flauwekul om dat zo in de handleiding te zetten, want je opent gewoon het cameramenu zelf, alsof je op de sluiterknop hebt gedrukt :P

en in het optiesmenu van je camera kan je dat idd instellen ja.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn Experia door zitten pluizen maar ben de optie niet tegen gekomen. Maar volgens mij moet dat er standaard inzitten;
A.U.B gebruik de juiste naam, het is Xperia. Vandaar dat de afkorting SEX1 wordt gebruikt en niet SEE1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:29:
Zomaar een vraagje:
Klik op je camera-button > Instellingen > Klik op icoontje waar die foto/video allebei opstaat (de bovenste) > Opslaan naar > Geheugenkaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:10:
[...]

A.U.B gebruik de juiste naam, het is Xperia. Vandaar dat de afkorting SEX1 wordt gebruikt en niet SEE1.
Je kunt je ook aan de verkeerde dingen ergeren :)

Ik begin zelfs steeds blijer te worden met het toestel, het is ff wennen, maar gaat steeds beter. Enige wat me beetje irriteert is dat het belvolume zo ongeloofelijk hard staat zelfs op de laagste stand. De hele ruimte kan meegenieten van wat er gezegd wordt ongeveer en dat is voor mij niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dat is inderdaad erg apart, daar heb ik totaal geen last van. Toestelvolume staat op 5 (linkerschuif bij volume), telefoonvolume op 6 (rechterschuif bij volume), belvolume op laagste stand (schuif bij volume als je aan het bellen bent), luidspreker uit, en dat is prima. Alhoewel die laatste schuif normaal juist op 5 of 6 moet staan, niet op 1, dus de speaker is wel harder dan zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:10:
Ik heb gisteren mijn Experia door zitten pluizen....

Voor de duidelijkheid:
Voluit is Sony-Ericsson Xperia X1. Je ziet S en E in de merknaam voorkomen, dat maakt SE als afkorting.
Het is dus geen Sony Experia X1, als je zo doet vermoeden. Ook niet alleen Ericsson.

In afkorting SE X1 is Xperia woord niet gebruikt, maar een kenner weet wel wat het is. Bovendien lijkt het een opzettelijke afkorting SEX1 omdat het woord SEX bevat. Het is daardoor leuker dan SEXX1, of vind je twee keer X nog erger? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Done!

hmm ik heb het dll bestandje gewijzig, maar als ik nu ga naar het instellen van mijn pannels dan zie ik hem er helemaal niet bijstaan. iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 15:06:
[...]

In afkorting SE X1 is Xperia woord niet gebruikt, maar een kenner weet wel wat het is. Bovendien lijkt het een opzettelijke afkorting SEX1 omdat het woord SEX bevat. Het is daardoor leuker dan SEXX1, of vind je twee keer X nog erger? :)
Grappig, lach me dood hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah je kunt een panel niet installeren op een geheugenkaart, dan werkt het dus niet. Het moet per se op het telefoon geheugen geinstalleerd worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
Dryw.Filtiarn schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:41:
[...]

Je kunt een mp3 gebruiken voor je wekker als je deze even in Windows directory zet. Hij komt dan vanzelf in het lijstje met geluiden te staan. Vooralsnog is dat de enige oplossing die ik gevonden heb. eventueel kun je ook op zoek gaan naar het programma G-Alarm deze heeft wat meer mogelijkheden dan de standaard wekker.
De Windows Directory is toch gewoon:
Verkenner > Windows

'k Heb er een mp3-bestand in gegooid, maar als ik zie ehm nie in het drop-down menu staan...:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wicked_Wy schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:31:
[...]

Klik op je camera-button > Instellingen > Klik op icoontje waar die foto/video allebei opstaat (de bovenste) > Opslaan naar > Geheugenkaart :)
Hier heb ik tot in eeuwigheid zitten zoeken, maar niks gevonden: Ik start mn camera, klik op Instellingen (icoontje rechtsonder met steeksleutel) en dan is het bovenste icoontje (Links) een plaatje van 4 vierkantjes waar ik scenes kan instellen... en waar ik ook zoek, geen icoontje van een foto/video icoontje....

Zou het kunnen dat hij om wat voor reden dan ook mn kaartje niet wil zien? In de media speler mist hij ook m'n foto's, films en mp3's die daar opstaan, hoewel ik ze wel vanuit de verkenner kan starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:01
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:25:
[...]

Hier heb ik tot in eeuwigheid zitten zoeken, maar niks gevonden: Ik start mn camera, klik op Instellingen (icoontje rechtsonder met steeksleutel) en dan is het bovenste icoontje (Links) een plaatje van 4 vierkantjes waar ik scenes kan instellen... en waar ik ook zoek, geen icoontje van een foto/video icoontje....

Zou het kunnen dat hij om wat voor reden dan ook mn kaartje niet wil zien? In de media speler mist hij ook m'n foto's, films en mp3's die daar opstaan, hoewel ik ze wel vanuit de verkenner kan starten...
1. onder camera op instellingen klikken, dan het knopje naar beneden (zit rechts onderin) daar kan je het wijzigen.

2. In de bibliotheek kan je instellen of hij moet zoeken op het device of het kaartje. Dat even goedzetten, staat onder de knop menu - bibliotheek.

[ Voor 7% gewijzigd door Sijhtam op 22-11-2008 16:43 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wicked_Wy schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 15:27:
[...]

De Windows Directory is toch gewoon:
Verkenner > Windows

'k Heb er een mp3-bestand in gegooid, maar als ik zie ehm nie in het drop-down menu staan...:S
Volgens mij kan Windows Mobile standaard geen MP3 bestanden gebruiken als ring/sms-tone. Als je een wekker-programma installeert dat dat wel ondersteunt lukt het soms wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mcdeath schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:40:
[...]

1. onder camera op instellingen klikken, dan het knopje naar beneden (zit rechts onderin) daar kan je het wijzigen.

2. In de bibliotheek kan je instellen of hij moet zoeken op het device of het kaartje. Dat even goedzetten, staat onder de knop menu - bibliotheek.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Hartelijk dank !

offtopic:
gaat nu even naar pearle, brilletje kopen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander- schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:37:
[...]

Je kunt je ook aan de verkeerde dingen ergeren :)

Ik begin zelfs steeds blijer te worden met het toestel, het is ff wennen, maar gaat steeds beter. Enige wat me beetje irriteert is dat het belvolume zo ongeloofelijk hard staat zelfs op de laagste stand. De hele ruimte kan meegenieten van wat er gezegd wordt ongeveer en dat is voor mij niet wenselijk.
Had ik bij mijn eerste toestel ook inderdaad. Is geloof ik niets aan te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Hmm, zojuist mijn X1 gekregen, nu bezig de contacts over te zetten. Helaas moet het 1 voor 1 gebeuren omdat er ergens iets incompleet is op mijn oude SE w850i. So be it...

Echter, is het mogelijk om de X1 de contacts te laten sorteren op voornaam ipv achternaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waarom m'n offline messenger contacten dubbel weergegeven worden? Op m'n comp is dat niet zo. Op m'n X1 wel. De online contacten zijn wel gewoon enkel weergegeven.

@Dweebus. Met de Xperia Tweak

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
MrDummy schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 15:06:
[...]

Voor de duidelijkheid:
Voluit is Sony-Ericsson Xperia X1. Je ziet S en E in de merknaam voorkomen, dat maakt SE als afkorting.
Het is dus geen Sony Experia X1, als je zo doet vermoeden. Ook niet alleen Ericsson.

Laten we het dan wel goed doen:

het is Sony Ericsson Xperia X1, dus geen streepje tussen Sony en Ericsson, maar als 2 losse woorden.
Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.