wat gmail betreft..... kijk eens bij gmail zelf.... in de settings op je gmail webmail kun je onder pop/imap naar de settings voor je email client.... daar kun je ook windows mobile 6 selecteren... daar staat een goede handleiding over hoe je gmail werkend krijgt hoor.
Het enige dat ik zelf heb moeten aanpassen is dat ik niet via "internet" contact maak met internet, maar via vodafone live.
voor de luie mensen:
Ten eerste, bij gmail zelf moet je even boven in op settings klikken. Daar ga je naar "forwarding and POP/IMAP" Je moet daar zorgen dat zowel POP als IMAP enabled staan.
Dan ga je op je X1 naar je vandaag scherm. Klik op "geen ongelezen berichten". Klik in dat scherm op "e-mail instellen".
in het volgende scherm moet je even een raar email adres intikken (g@g wordt aangeraden) omdat je anders automatische settings ophaalt, en die kloppen niet.
volgende scherm het vinkje uitzetten bij automatisch settings ophalen (doe dit even uit mijn hoofd met de gmail instructies ernaast...dus ik vertaal sommige dingen even niet....maar er is hier maar 1 optie mogelijk). tik op volgende.
dan moet je internet e-mail selecteren als provider in het drop down menu.
tik je naam in zoals je hem wil laten zien aan anderen
tik de naam van de email account in (ik heb hier zelf gewoon "gmail" van gemaakt)
tik volgende
de incoming mail server moet zijn: imap.gmail.com
selecteer IMAP4 als de soort account en tik volgende.
Tik je volledige gmail account info hier in, inclusief @gmail.com, en ook daaronder je password
tik volgende
de outgoing smtp server moet zijn smtp.gmail.com
zorg ervoor dat het vinkje aanstaat bij "outgoing server requires authentication"
tik advanced server settings aan (weet even de vertaling niet)
zorg dat de vinkjes voor require SSL voor zowel inkomend en uitgaande mails is aangevinkt.
Selecteer vodafone live als de network connection in het dropdown menu (als je een ander netwerk gebruikt moet het internet of het andere netwerk zijn)
tik gereed en daarna volgende
kies hoe vaak je wil dat hij mail checkt
voor meer opties kun je daar nog iets aanvinken (maar dat weet ik niet meer)
tik gereed en je bent in principe klaar...
maar dan moet je nog 1 ding doen.
Je moet nog even zoeken naar hoe je het eerder ingevulde email adres (g@g) kan wijzigen naar je echte mail adres. Dat is redelijk makkelijk te doen, ik heb het ook heel makkelijk kunnen doen, maar ik weet niet meer hoe......
[
Voor 72% gewijzigd door
Day24 op 20-11-2008 00:40
. Reden: uitgebreide instructies toegevoegd ]