AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Oefenen baart kunst!Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:17:
[...]
Zoals je hebt gezegt heb ik een druppeltje afwasmiddel erop gedaan en ingesmeerd. Vervolgens afgespoeld onder de kraan en vervolgens op mijn scherm gelegt.
Dit scheelt aanzienelijk, maar heb nog 2 tot 3 kleine stof deeltjes en die zie je alleen als het scherm op zwart staat.
Ik neem aan dat het haast onmogelijk is om stof vrij te krijgen of moet dit wel lukken?
Ik ben in ieder geval al een stuk tevreden dan ik hiervoor was.
Ik zie nou met kamerlicht nauwelijks meer![]()
Ik denk dat ik het maar eerst zo ff laat zitten en als ik er mij aan ga storen ga ik het nog wel een keer proberen.
Gewoon flink spoelen met een druppeltje afwas middel en je komt er wel (een keer
De WM-dialer werkt iets anders. In plaats van dat 2x 3 betekent dat hij naar de E zoekt, betekent op een nummer drukken dat hij zoekt naar alle contacten waar één van de letters die onder dat nummer zitten (D,E,F in het geval van 3) in voorkomen. Dus als je op Eric wil zoeken, zal je met 37 moeten beginnen. Dat zoekt hij naar combinaties met DP, EP, FP, DQ, EQ, FQ, DR, ER, FR, DS, ES en FS.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:02:
[...]
Ook bij gebruik van de belknop kan ik geen eerste letter kiezen waardoor ik op de juiste plek in mijn contactpersonenlijst kom.
Verwijderd
Hey, ik heb een tijd geleden ook ontzettend lopen kloten met een screenprotector, toen voor mijn N73. De truuk is ten eerste natuurlijk, niet stressenVerwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:17:
[...]
Zoals je hebt gezegt heb ik een druppeltje afwasmiddel erop gedaan en ingesmeerd. Vervolgens afgespoeld onder de kraan en vervolgens op mijn scherm gelegt.
Dit scheelt aanzienelijk, maar heb nog 2 tot 3 kleine stof deeltjes en die zie je alleen als het scherm op zwart staat.
Ik neem aan dat het haast onmogelijk is om stof vrij te krijgen of moet dit wel lukken?
Ik ben in ieder geval al een stuk tevreden dan ik hiervoor was.
Ik zie nou met kamerlicht nauwelijks meer![]()
Ik denk dat ik het maar eerst zo ff laat zitten en als ik er mij aan ga storen ga ik het nog wel een keer proberen.
De gouden tip: als er prut/stof/shit op zit, kun je dat er heel gemakkelijk met plakband afhalen. heel je protector volplakken, op zo een manier dat je het er gemakkelijk weer afkrijgt, anders zit je daar weer mee te pielen. Dit was voor mij echt de heilige graal van het screenprotector plakken
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:20:
[...]
De gouden tip: als er prut/stof/shit op zit, kun je dat er heel gemakkelijk met plakband afhalen. heel je protector volplakken, op zo een manier dat je het er gemakkelijk weer afkrijgt, anders zit je daar weer mee te pielen. Dit was voor mij echt de heilige graal van het screenprotector plakkende stofjes waren verdwenen en door de vochtige omgeving kwam er niks meer onder.
Verwijderd
Ik lees enkele negatieve berichten maar ik ben nu toch echt tevreden.
Ik heb geen scheurtjes in de behuizing en de batterij gaat best lang mee.
Vandaag was hij op 24uur bijna leeg maar ik ben er dan ook bijna de gehele dag op bezig geweest.
Toetsenbordje werkt lekker vlot en makkelijk.
Nu alleen nog uitvinden waarom de google maps vreemd gaat doen als je te ver in wilt zoomen.
Maar ik lees wel dat dit een bekend probleem is.
Eerst had ik dit niet dus het zal wel ergens een instelling zijn.
We gaan weer op zoek naar de oplossing
Verwijderd
Bedankt voor je uitgebreide reactie, maar dat het op die manier werkt vind ik juist onhandig en had gehoopt dat hiervoor een eenvoudige oplossing voor te vinden was.Tsunami schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:19:
[...]
De WM-dialer werkt iets anders. In plaats van dat 2x 3 betekent dat hij naar de E zoekt, betekent op een nummer drukken dat hij zoekt naar alle contacten waar één van de letters die onder dat nummer zitten (D,E,F in het geval van 3) in voorkomen. Dus als je op Eric wil zoeken, zal je met 37 moeten beginnen. Dat zoekt hij naar combinaties met DP, EP, FP, DQ, EQ, FQ, DR, ER, FR, DS, ES en FS.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 23:58 ]
Verwijderd
Nou ik heb dus even de accu er uit gelaten, 15 sec ongeveer en heb het geheugenkaartje der in en der uitgedaan. Gelukkig doet ie het nu weer.GENETX schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:51:
[...]
Dat was ik ook
Maar de kleur veranderd gewoon soms van het scherm (jammer dat het geen optie is want ik vind blauw veel en veel mooier). Wie weet heeft het met de accu te maken? Maar bij mijn probleem zag ik alle muziek gewoon, hij wilde alleen niet afspelen.
Alles werkt hier verder perfect. Heb alleen TF3D geinstalleerd, maar Youtube werkt niet, krijg error over certificaat oid. Had die Manilla ook geprobeerd, maar daar deed, afbeeldingen niet, audiomanager niet en youtube niet. Denk zelf dat het ligt omdat ik een Nederlands toestel heb, iemand hier misschien een idee. Heb al veel lopen neuzen op XDA, maar kon der niet echt wat over vinden omdat iedereen zegt dat het werkt.
Overigens gaat de accu hier ook maar een dag mee. Heb wel WIFI constant aan en ben er wel aardig wat mee bezig. Dus lijkt me wel normaal eigenlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 00:19 ]
Moet zeggen dat haalde mijn w950i allang niet meer.
Verwijderd
Hey Blockie,Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:43:
Na veel zoeken en proberen werkt de E_mail perfect op mijn X1 !!
Zou je misschien uit de doeken willen doen wat precies je instellingen zijn voor de mail, want ik kom er na lang en lang kloten écht niet meer uit!
Hoe voeg je webmail toe, kom er niet uit met de inkomende en smtp server van vodafone....
Dank alvast!
Verder, en dit is wel een probleem, kan ik de sim-kaart code die wordt gevraagd bij het opstarten van de X1 omzeilen door op de rechterknop onder het scherm te drukken; manila start dan op zonder de code. Ook zoals eerder genoemd kun je geen foto's van je camera selecteren, hij kan daar zelfs vastlopen, dus de foto optie heb ik uit het menu gehaald. Ik hoop dat er updates uitkomen waarin deze minpuntjes zijn verholpen.
Verwijderd
Waar kun jij dat helemaal uitzetten? Bij mij maakt hij automatisch weer verbinding tenzij ik mijn internetprofiel helemaal verwijder.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:20:
...
Dus voor de mensen die problemen met hun batterij hebben, selecteer eens geen panel maar gewoon het normale windows mobile scherm en zet de gprs/umts/etc verbinding compleet uit, of geef de telefoon even een softreset en voer alleen de pin code van de simkaart in/ zet de telefoonfunctie aan en vertel mij uw ervaringen.
Verwijderd
Let er trouwens ook op als je filmt in de verticale stand, dat je niet je hand op het speakertje houdt, want dan blokker je namelijk de geluids opname.
Regelmatig ophangen doordat je wang op die rode knop druk kun je voorkomen door met xperiatweak NIET aan te geven dat het scherm aan moet blijven tijdens het bellen. Gewoon dat scherm uit laten gaan dus na een paar seconden, en als je het nodig hebt tijdens het bellen om nummers in te voeren ofzo, dan is ie zo weer aangezet middels de standbyknop.Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:50:
Weet je wat pas irritant is. Bellen terwijl hij aan het laden is. Omdat de aansluiting aan de zijkant is. ook heb ik regelmatig dat ik per ongeluk ophang tijdens het bellen omdat er zo'n mega grote rode knop in beeld staat en die per ongeluk aanraak met m'n wang tijdens een gesprek.
Let er trouwens ook op als je filmt in de verticale stand, dat je niet je hand op het speakertje houdt, want dan blokker je namelijk de geluids opname.
Uiteraard neemt je videocamere geen geluid op met de speaker, maar met de microfoon, die dicht bij de speaker zit. Hier moet je dus je hand niet op houden als je geluid wil opnemen bij je video (logisch...)
De Long_Send.lnk en Long_End.lnk tweaks die voor diverse HTC-toestellen werken, werken ook op de X1
Plaats een snelkoppeling (.LNK file) met de juiste naam in \Windows.
Daarna wordt door lang drukken op de opneem- en/of ophang-knop die snelkoppeling uitgevoerd.
Verwijderd
Super bedankt voor deze tip. Werkt perfect. Eindelijk een manier om met een druk op de knop bij m'n contacten te komen.wens schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:05:
Voor iedereen die zonder extra programma het lang drukken op de opneem-/ophangkop wil aanpassen:
De Long_Send.lnk en Long_End.lnk tweaks die voor diverse HTC-toestellen werken, werken ook op de X1.
Plaats een snelkoppeling (.LNK file) met de juiste naam in \Windows.
Daarna wordt door lang drukken op de opneem- en/of ophang-knop die snelkoppeling uitgevoerd.
Verwijderd
Heb Tweak er opstaan, maar idd.. niet aan gedacht. Thanks!DaSaN schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:53:
[...]
Regelmatig ophangen doordat je wang op die rode knop druk kun je voorkomen door met xperiatweak NIET aan te geven dat het scherm aan moet blijven tijdens het bellen. Gewoon dat scherm uit laten gaan dus na een paar seconden, en als je het nodig hebt tijdens het bellen om nummers in te voeren ofzo, dan is ie zo weer aangezet middels de standbyknop.
Uiteraard neemt je videocamere geen geluid op met de speaker, maar met de microfoon, die dicht bij de speaker zit. Hier moet je dus je hand niet op houden als je geluid wil opnemen bij je video (logisch...)
Is idd logisch, maar dacht ik meld het ff. Ik had namelijk een opname met vrij zacht geluid. Ik bedoelde ook microfoon ipv speaker. Speakertjes voor opname kunnen ze beter altijd bovenop plaatsen volgens mij. Maar dat zal wel gaan storen met het andere speakertje waarme je belt.
Net als dat het boxje voor geluid links onder zit. Want hoe hou je vaak je telefoon vast als een filmpje kijkt... met je duim op de speaker hehe..
Dat kan anders ook met AE Button Plus hoorUitje schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:35:
Super bedankt voor deze tip. Werkt perfect. Eindelijk een manier om met een druk op de knop bij m'n contacten te komen.
Hoezo is dit een probleem? Je SIM-pincode is geen beveiliging voor je toestel, maar een beveiliging voor het bellen. Groene knop indrukken en je wordt alsnog om je pincode gevraagdniekie67 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 06:52:
Verder, en dit is wel een probleem, kan ik de sim-kaart code die wordt gevraagd bij het opstarten van de X1 omzeilen door op de rechterknop onder het scherm te drukken; manila start dan op zonder de code.
[ Voor 91% gewijzigd door Tsunami op 19-11-2008 12:10 ]
Verder draai'tie als een trein, ook veel zuiniger dan ik had gedacht, nog 60% over sinds maandagochtend!
Wie heeft er ook al scheurtjes gevonden, zag op XDA-Dev al wat NL'ers met dit probleem.
Qoute me ff met locatie(s), kleur en productieweek.
Dan kunnen we goed beeld krijgen zodat we dit bij S/E kunnen neerleggen.
40% in 2 dagen? Dat moet ik met die van mij nog meemaken. Raak je hem ooit wel aan of ligt ie gewoon mooi te wezenAbductor schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:05:
Verder draai'tie als een trein, ook veel zuiniger dan ik had gedacht, nog 60% over sinds maandagochtend!
Ik gebruik hem toch vrij intensiefTsunami schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:14:
[...]
40% in 2 dagen? Dat moet ik met die van mij nog meemaken. Raak je hem ooit wel aan of ligt ie gewoon mooi te wezen
Wifi en hspda. Heb hem nu 2 weken ofzo?
Ik ben de poster van het inmiddels sticky topic op XDA-Developers.Abductor schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:05:
Ik heb helaas ook al 2 scheurtjes ontdekt bij mijn X1 (heb een zilveren sinds 7-11, prod. wk44) bij de stylus richting cam (laat al meteen de lak bladderen) en bij de accu. Gelukkig is het afdekglaasje van de camera nog heel.
Wie heeft er ook al scheurtjes gevonden, zag op XDA-Dev al wat NL'ers met dit probleem.
Qoute me ff met locatie(s), kleur en productieweek.
Dan kunnen we goed beeld krijgen zodat we dit bij S/E kunnen neerleggen.
Ik heb echt alleen dit erop staan;
Spb Panel
TF3D
TF3D Panel
TouchPal
hTorch
Ik heb is goed zitten kijken naar die ruimte waar je de stylish in doet. DIe ruimte is gefreesd denkik. Dus tjah tis gewooin kwetsbaarder.Xof schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:59:
Ik heb mijn zwarte versie vergeleken met de zilveren versie en blijkbaar gebruikt de zilveren plastic rondom de stylus. Bij mij is het een soort van rubber.. wel raar dat er bij de zilveren ander materiaal is gebruikt.
Maar ik heb om mijn stylish een soort van rubber zitten hoor
Het zit bij mij waarschijnlijk in de compatibiliteit met de CD-BTB200 (de BT module die aan mijn radio hangt); zou dit werken? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=344216Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:02:
[...]
Wat ik nu doe (ook pioneer),.. In phone menu, naar function.
bij "connection open" druk ik op de knop dan krijg ik de melding "connection awaiting"
Dan schakel ik pas bluetooth op x1 aan,.. en dan moet ik een minuutje wachten ofzo..
Heeeeel vaag in ieder geval..
Ik heb intussen total commander geinstalleerd op mijn X1, maar geen benul hoe ik in het registry kom..
EDIT: in het registry de waarde aangepast maar helaas nog geen succes met het connecten met de BTB200
[ Voor 7% gewijzigd door Imperial_Master op 19-11-2008 14:47 ]
Had ik ook, wat ik heb gedaan (wel vrij rigoreus trouwensMag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:45:
Ik heb nu eindelijk de HTC youtube player werkende gekregen, het programma zelf dan, want ik kan geen video's afspelen. Ook krijg ik heel hard kraak geluid en geen beeld als ik andere video's, inclusief degene die ik met een camera heb opgenomen, afspeel.
Ik heb echt alleen dit erop staan;
[...]
en dan alle zooi die er al op stond.
Maar aangezien jij ook TF3D erop hebt staan, en daar de 'foute' youtube cab in zit, betwijfel ik of dit zal helpen wanneer je na een hard reset wederom TF3D installeert. Er is wel een fix voor, lees dit topic is...
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=373721
Zou dat ook iets te maken hebben met de benchmark verschillen tussen de x1 en htc toestellen?
@Imperial_Master:
Regedit doe je met: CeRegEditor
Lekker handig vanuit windows.
Zo haal je de lock van het vodafone panel af:
HKLM/Software/SonyEricsson/PanelManager/Panels/Vodafone Panel/Locked 1 veranderen in 0
Verwijderd
dan gaat je scherm weer aan en niet meer uit...
de achtergrond verlichting wel, maar scherm zelf niet...
ik vind dit zeer vervelend, omdat dit gewoon batterij kost naar mijn idee,
iemand een idee, hoe ik dit kan fixen?
owja.. hebben jullie ook dat de datakabel van scherm naar telefoon
( tussen het schuifmechanisme ) een knispergeluid maakt als je de telefoon open
en dicht schuift? bij mij wel... maar hopen dat het niet stuk gaat.
verder werkt de telefoon uitstekend! dit is mijn eerste smartphone, moet ff een beetje zoeken naar
de functies, maar begin er steeds meer verliefd op te worden, wat een supertelefoon!!
ik las een stukje terug ook nog iets over google maps, dat als je inzoomt dat je de wereldkaart weer krijgt te zien naast elkaar, dan moet je ff google maps opnieuw instellen, want je kan g.m. ook ergens resetten..
dat hielp bij mij.
Eigenlijk moet hier gewoon XP op kunnen... 800 x 480 scherm dat is perfect! Is er een mogelijkheid om te virtualiseren of moet men dit uit het hoofd laten...
Verwijderd
Had intussen al uitgevogeld hoe het te doen met Total Commander, maar alsnog bedanktVerwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:00:
@Imperial_Master:
Regedit doe je met: CeRegEditor
Lekker handig vanuit windows.
Baal er wel enorm van dat ik in de auto niet via mijn radio kan bellen op dit moment.. niemand een idee hoe dit op te lossen? Heb nu ook geprobeerd met de BT channel van mijn K800i (pairen met de X1 en dan in de registry het channel van de K800i "gappen"
Mensen die goed kunnen connecten met bijvoorbeeld een Parrot, van welk BT channel maakt jullie X1 gebruik?
Verwijderd
Verwijderd
heb er twee gevonden, een met clip en eentje zonder(zijn natuurlijk niet de insteekhoesjes die de duitsers bij hun X1 krijgen maar toch)Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:58:
Iemand inmiddels al een mooi insteekhoesje gevonden? Ik heb hem net binnen en wil hem mooi houden als het kan
http://cgi.ebay.com/ws/eB...021null&_trksid=p3907.m29
http://cgi.ebay.com/Black...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
Klopt. Maar ik zei dan ook "zonder extra programma"Tsunami schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:58:
[...]
Dat kan anders ook met AE Button Plus hoor
[...]
Ik gebruik overigens de Long_End.lnk snelkoppeling om eenvoudig te kunnen switchen tussen trillen en geluid aan. De snelkoppeling verwijst naar Vibra (Switch) 1.32. Edit - werkt toch niet helemaal OK op de X1.
[ Voor 5% gewijzigd door wens op 19-11-2008 23:30 ]
'k Heb het geprobeerd met de instellingen die te krijgen zijn op Vodafone.nl, via 'Alleen HSDPA inschakelen' en met deze post van ds08, maar ik kan nog steeds niet MSN'en enz... Op 't einde krijg ik te zien dat het aanmelden mislukt is en dat ik dus niet kan synchroniseren met m'n Live account...
Ik heb ook al een Hard Reset uitgevoerd en een beetje met de instellingen gespeeld, maar ik kom er niet uit... please help
Owjah, en internetten lukt wel gewoon.
[ Voor 3% gewijzigd door Wicked_Wy op 19-11-2008 16:41 ]
Verwijderd
Oplossing is de proxy uitzetten, dan werkt hotmail en msn.Wicked_Wy schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:39:
Ik krijg Windows Live ook niet werkend op m'n X1, ik heb een Vodafone abonnement...
'k Heb het geprobeerd met de instellingen die te krijgen zijn op Vodafone.nl, via 'Alleen HSDPA inschakelen' en met deze post van ds08, maar ik kan nog steeds niet MSN'en enz... Op 't einde krijg ik te zien dat het aanmelden mislukt is en dat ik dus niet kan synchroniseren met m'n Live account...
Ik heb ook al een Hard Reset uitgevoerd en een beetje met de instellingen gespeeld, maar ik kom er niet uit... please help
Owjah, en internetten lukt wel gewoon.
Ik krijg alleen Gmail verzenden niet werkend, ontvangen doet hij wel gewoon goed.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
ik heb heel slim van mijn huisgenoot twee SE-panels verwijderd.
Het gaat hierbij om de Radio panel en de Media panel, die standaard op het toestel zaten.
Hoe kan ik deze weer terug krijgen? Is daar een website voor, of kan iemand deze panels voor mij even op 't forum gooien (ik weet niet of 't mogelijk is, maar toch...)?
Snap niet wat jullie allemaal doen. hier werkt het als een treinnnnnnnnCyrus The Virus schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:49:
[...]
Oplossing is de proxy uitzetten, dan werkt hotmail en msn.
Ik krijg alleen Gmail verzenden niet werkend, ontvangen doet hij wel gewoon goed.
HIer werkte alles als een trein vanaf het begin. Behalve het mmsen
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
Op de voorkant staat dat ik 4 ongelezen sms/mms heb als ik dan naar de sms box en daar staat gewoon niks
Ben bij de tmobile shop in emmen geweest daar weten ze het ook niet ze zijden dat ik maar een hard reset moest doen.
Iemand het zelfde probleem of weet iemand een oplossing ? (ben wel overgegaan van orange naar tmobile)
Verder een fantasties toestel ben er verder zeer tespreken over
Ik kwam dus in winkel voor dit toestel en daar vertelden ze me dat je beter even nog kan wachten. Er komt een update van de processor aan zodat het toestel niet ging hangen en een update van touch gedeelte. Dit bleek niet altijd goed te werken.
Mijn vraag is: is dit waar of niet en weet iemand miss meer details hierover?
Klaas
Wat zijn de instellingen van je gmail (en dan voornamelijk het verzenden) ? ik heb authsmtp.vodafone.nl geprobeerd, met PAP of CHAP maar niks krijg fout bij verzenden. Ontvangen gaat wel perfect.Alcje schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:24:
Tjah wat wil je dat ik uitleg. Heb in dit topic al zoveel dingen verteld over vodafone. Wat je moest doen als je niet kon mmsen. Ook kwa mail enzo
HIer werkte alles als een trein vanaf het begin. Behalve het mmsen
Week 44JaJoah schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:26:
Nog even over dat barsten verhaal, kan het zijn dat die problemen zich tot bepaalde batches beperkt? En kunnen diegene met problemen even aangeven of het een los toestel was, of in combi met een abo (en eventueel branded) ?
T-Mobile Branded
Een processor update ivm hangen? Als hij hangt lijkt me dat een software probleem wat mijn inziens op elk X1 toestel opgelost kan worden. Lijkt me stug dat men nu al bij SE een processor update gaat doen. En een update van het Touch gedeelte? Je doelt nu op het TouchFlo3D gebeuren? Dat zal nooit vanuit SE gebeuren.klaasopurk schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:34:
Ik heb zitten zoeken via google in in dit topic. Misschien zijn mijn zoektochten niet goed of het probleem bestaat niet.
Ik kwam dus in winkel voor dit toestel en daar vertelden ze me dat je beter even nog kan wachten. Er komt een update van de processor aan zodat het toestel niet ging hangen en een update van touch gedeelte. Dit bleek niet altijd goed te werken.
Mijn vraag is: is dit waar of niet en weet iemand miss meer details hierover?
Oftewel, lijkt me een beetje onzin verhaal.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Had exact hetzelfde.Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:29:
Heb nu 2 weken mijn xperia maar kan nog steets niet smsen kan ze niet verzenden en niet ontvangen
Op de voorkant staat dat ik 4 ongelezen sms/mms heb als ik dan naar de sms box en daar staat gewoon niks
Ben bij de tmobile shop in emmen geweest daar weten ze het ook niet ze zijden dat ik maar een hard reset moest doen.
Iemand het zelfde probleem of weet iemand een oplossing ? (ben wel overgegaan van orange naar tmobile)
Dit komt omdat je simkaart vol zit. (er komt na het opnieuw opstarten als je in je box wil kijken een melding dat je eerst berichten moet verwijderen)
Oplossing.
Hard-reset, maar met je orange simkaartje erin ( je hebt hem vast ingesteld zonder je simkaartje van orange
Dan naar berichten. Krijg je weer de melding berichten vol. Maar kan je wel alle berichten zien die op je simkaart staan. Verwijder deze allemaal. En voila. Het werkt
Dit was overigens alleen met het ontvangen van berichten. Het verzenden van SMSjes lukte me wel gewoon. Kijk eens of je sms centrale het juiste nummer heeft?
Verwijderd
Ik heb heb het probleem als volgt weten op te lossen:Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:29:
Heb nu 2 weken mijn xperia maar kan nog steets niet smsen kan ze niet verzenden en niet ontvangen
Start > Instellingen > tabblad Verbindingen > Netwerk geavanceerd > tabblad HSDPA/HSUPA
zet de waarde op Alleen HSDPA inschakelen
Verwijderd
Klopt heb mijn orange sim nooit in de xperia gehad maar ik heb nooit een meldingen gehad dat mijn berichten vol zijnDbm12 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:47:
[...]
Had exact hetzelfde.
Dit komt omdat je simkaart vol zit. (er komt na het opnieuw opstarten als je in je box wil kijken een melding dat je eerst berichten moet verwijderen)
Oplossing.
Hard-reset, maar met je orange simkaartje erin ( je hebt hem vast ingesteld zonder je simkaartje van orange)
Dan naar berichten. Krijg je weer de melding berichten vol. Maar kan je wel alle berichten zien die op je simkaart staan. Verwijder deze allemaal. En voila. Het werkt
Dit was overigens alleen met het ontvangen van berichten. Het verzenden van SMSjes lukte me wel gewoon. Kijk eens of je sms centrale het juiste nummer heeft?
maar kan ik mijn orange sim nog wel gebruiken om dat die nu niet meer werkt ?
wat wel raar is van het weekend had ik Touch it blackstone manila hd full geinstalleerd toen kreeg ik wel een melding dat ik nieuwe smsjes had (maar heb hem weer verwijderd om dat die steets vast liep)
morgen ga ik een hardreset proberen ben benieuwt of het probleem dan op gelost is
Verwijderd
Ik heb zit in map netwerk geavanceerd maar ik heb geen tab blad met HSDPA/HSUPAAlcje schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:12:
[...]
Ik heb heb het probleem als volgt weten op te lossen:
Start > Instellingen > tabblad Verbindingen > Netwerk geavanceerd > tabblad HSDPA/HSUPA
zet de waarde op Alleen HSDPA inschakelen
maar wel 1 met GPRS , CSd lijn type en sms dienst
Verwijderd
enige vraag waar ik mee zit is over het type, mijn xperia is een x1i, is dit bij jullie ook het geval? of hebben andere gebruikers de x1 zonder de letter i. en wat is het verschil?
bijvoorbaat dank.
Die "i" staat voor het feit dat het de Europese versie is.Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:45:
xperia gebruikers, ik heb bij de pdashop mijn xperia gekocht en ben er zeer tevreden over.
enige vraag waar ik mee zit is over het type, mijn xperia is een x1i, is dit bij jullie ook het geval? of hebben andere gebruikers de x1 zonder de letter i. en wat is het verschil?
bijvoorbaat dank.
1. Installeer deze cab
2. Zoek de "YouTube.exe.0409" file in je /windows/ directory en noem deze "YouTube.exe.0413"*
3. Soft reset (optioneel?)
4. Installeer deze cab
5. Soft reset
* 0413 als je een Nederlandse ROM hebt, anders gewoon laten staan op 0409
(Informatie en cabs komen van XDA)
[ Voor 8% gewijzigd door Mag op 19-11-2008 19:27 ]
Verwijderd
Mag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:52:
[...]
Die "i" staat voor het feit dat het de Europese versie is.
Verwijderd
Ik moet ze dan per stuk deleten of wijzigen anders kan ik niks meer..
Meer mensen die dit hebben?
Verwijderd
Dat tab blad heb ik ook niet!Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:21:
[...]
Ik heb zit in map netwerk geavanceerd maar ik heb geen tab blad met HSDPA/HSUPA
maar wel 1 met GPRS , CSd lijn type en sms dienst
En krijg ook "Windows LIVE" niet werkend, van alles geprobeerd.
Voor de rest een super toestel( als opvolger van P990i, ook super toestel zonder problemen)
dit werkt perfectMag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:58:
Voor de mensen die nog Youtube op hun X1 willen:
1. Installeer deze cab
2. Zoek de "YouTube.exe.0409" file in je /windows/ directory en noem deze "YouTube.exe.0413"*
4. Installeer deze cab
5. Soft reset
Verwijderd
Werkt perfect. Heb nu dus alles werkendMag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:58:
1. Installeer deze cab
4. Installeer deze cab
5. Soft reset
Het probleem met geheugenkaartje zat em in de naam. Hij heette 'opslagkaart2' en ik had ook nog een 'opslagkaart' die laatste verwijderd en dus kaartje opnieuw erin en media panel werkt perfect.
nieuws: Vodafone verlaagt internetsnelheid voor mobiele telefoons
Misschien is er een mogelijkheid om deze binnenkort te bemachtigen anders blijf ik maar doordromen...
Maar is het mogelijk om FabChannel te bekijken op de XPERIA?
Zowel met 'n dataverbinding als via Wi-Fi, lijkt me wel massive namelijk
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
waar moet die i dan staan?Mag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:52:
[...]
-edit- die staat dus niet op de nederlandse versie
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 20:03 ]
Op je factuur? Op je doos? Geen idee, het is gewoon de banaming die SE geeft aan de telefoons om de verschillen aan te duiden in de Europese, de Amerikaanse en de Aziatische versie (oid, ik weet niet precies waar de grenzen en verschillen liggen).
Je kan iig bij Apparaat informatie en dan de "Identiteit" tab zien dat er bij "Modelnr" staat "X1i"
Nog een andere echte aanrader is TouchPal, die geeft je een goede onscreen keyboard zodat als je even snel iets korts wilt typen je niet je stylus hoeft te gebruiken voor dat klote default kleine toetsenbordje.Mag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:58:
1. Installeer deze cab
4. Installeer deze cab
5. Soft reset
http://www.cootek.com/download.aspx

[ Voor 96% gewijzigd door 3nzym3 op 19-11-2008 20:34 ]
Verwijderd
Heb ik ook een paar keer gehad. Zet ze gewoon op je telefoon en installeer ze van daar.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:14:
ok....
Ik heb mijn x1 nu al een week. heb de eerste dag gesynct en een paar files geinstalleerd. alles deed het gewoon. Echter, ik kan al 3 dagen lang mijn x1 niet meer syncen en dus geen files naar mijn x1 kopieëren.
Ook kan ik .cab files niet meer installeren. Ik probeer het via Verkenner-->file en dan geeft het: "Installatie van (file name) is mislukt." Lukte eerste gewoon wel...
Help?
i de staat voor international. de a voor american. Voor een of andere reden is alles buiten America International.Mag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:52:
[...]
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 20:39 ]
Verwijderd
Hm, Als ik stap 4 wil installeren zegt ie dat ik dat al gedaan heb. Maar als ik na een reset op You Tube klik in Verkenner gebeurt er niets. Is er een bepaalde versie van Opera nodig ofzo? Of mis ik een flash plugin?Mag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:58:
1. Installeer deze cab
4. Installeer deze cab
5. Soft reset
Optie 4 kom ik nog niet bij.Mag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:58:
1. Installeer deze cab
4. Installeer deze cab
5. Soft reset
Wat is de naam van deze cab? Of is het nog ergens anders te downloaden?xxx, you do not have permission to access this page.
Wat ook een beetje jammer is is dat dit 6 pagina's terug ook al gepost is en er zelfs een apart topic voor isAlcje schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:53:
Kijk en dit is dus een beetje jammer
nieuws: Vodafone verlaagt internetsnelheid voor mobiele telefoons
die werkte toch niet goed? of heb je hem nu wel werkend?Mag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:05:
[...]
Nog een andere echte aanrader is TouchPal, die geeft je een goede onscreen keyboard zodat als je even snel iets korts wilt typen je niet je stylus hoeft te gebruiken voor dat klote default kleine toetsenbordje.
http://www.cootek.com/download.aspx
[ Voor 34% gewijzigd door djjef85 op 19-11-2008 21:27 ]
Verwijderd
ik zoek een cab file waarmee de woordaanvulling van de x1 mogelijk wordt gemaakt.
thx voor support.
Ik heb de cab uit stap 1 aangepast zodat je niets hoeft te hernoemenMag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:58:
1. Installeer deze cab
4. Installeer deze cab
5. Soft reset
Er waren nog 2 files die 0409 in de bestandsnaam hadden, ook die heb ik aangepast naar 0413:
YouTube.exe.0409.mui
mxipupdate_PACKAGE_BlackStone_mHubVO_0409.provxml
mxipupdate_PACKAGE_BlackStone_YouTube_0409.provxml
http://rapidshare.com/files/165434791/X1i_Youtube_0413.cab
Op dit moment heb ik TF3D er niet op staan dus heb hem nog niet kunnen testen, dus laat me even weten of het werkt of niet.
De 2 games waar ik eerder om vroeg heb ik trouwens intussen gevonden, die staan als cabs in de /Windows directory
Werkt perfect, thanks! Moest wel ff in de verkenner van de X1 zelf kijken en de YouTube.exe.0409 aanpassen ipv in m'n windows verkennerMag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:58:
1. Installeer deze cab
4. Installeer deze cab
5. Soft reset
Liever geen bloemen.
Werkt hier ook perfect, hoewel dat youtube programma wel wat sloom aanvoelt.bigmouth schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:01:
[...]
Werkt perfect, thanks! Moest wel ff in de verkenner van de X1 zelf kijken en de YouTube.exe.0409 aanpassen ipv in m'n windows verkenner
Ik had gewoon gezocht naar dat programma en de eerste die ik vond geprobeerd, dat bleek een zwaar verouderde versie te zijn. Degene van de officiële site werkt echter geweldig.djjef85 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:24:
[...]
die werkte toch niet goed? of heb je hem nu wel werkend?
Waar? Hoe?Alcje schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:40:
Dan kon bij het instellen van je email account. Elke minuut checken op mail ofzo.
elke 15min of direct, heb dat zelf ook werkt best goed.Mag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:22:
Weet iemand hoe ik trouwens automatisch mail kan laten ophalen van mn hotmail? Als ik nu naar mn hotmail tab ga bij berichten en ik klik op "Verzenden/Ontvangen" dan werkt dit gelijk. Maar ik wil dat die dit automatisch doet. De enige optie die ik echter kan vinden zit in "Windows Live" maar als ik daar kies dat die elke 15 min synced dan doet die dat niet, of hij geeft het niet gelijk aan de Windows Mobile inbox door, ofzoiets. Bovendien moet je hiervoor Windows Live aan hebben staan geloof ik?
Helemaal niemand een oplossing voor gmail verzenden met vodafone ?
Verwijderd
Ik heb dat ingesteld.Mag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:22:
Weet iemand hoe ik trouwens automatisch mail kan laten ophalen van mn hotmail? Als ik nu naar mn hotmail tab ga bij berichten en ik klik op "Verzenden/Ontvangen" dan werkt dit gelijk. Maar ik wil dat die dit automatisch doet. De enige optie die ik echter kan vinden zit in "Windows Live" maar als ik daar kies dat die elke 15 min synced dan doet die dat niet, of hij geeft het niet gelijk aan de Windows Mobile inbox door, ofzoiets. Bovendien moet je hiervoor Windows Live aan hebben staan geloof ik?
Menu -> Extra -> Opties en dan op hotmail klikken dan kom je bij het windows live scherm waar je de sync schedule kan aanpassen, ik heb daar ingesteld as items arrive.
Verwijderd
Echter, de rest lukt me niet. Inkomend wel, maar bij uitgaand loop ik vast. Op de site van Vodafone staat dat uitgaande server authsmtp.vodafone.nl is, maar wat ik bi naam en wachtwoord in moet vullen is me een raadsel. Hebb alle mogelijkheden geprobeerd...
Iemand ervaring?
Ja maar dan werkt het dus alleen als je Windows Live op de achtergrond heb runnen. Ik wil mn hotmail adres gewoon instellen als het email adres van mn windows mobile.Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:57:
[...]
Ik heb dat ingesteld.
Menu -> Extra -> Opties en dan op hotmail klikken dan kom je bij het windows live scherm waar je de sync schedule kan aanpassen, ik heb daar ingesteld as items arrive.
Heeft iemand hier al een oplossing voor?Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 00:54:
Ik heb een probleem, dat als ik gebeld word, gaat alleen de ringtone, maar zie niks in beeld dat ik gebeld word, er wordt geen nummer weergegeven of wat dan ook( maakt niet uit welk panel).
Dit vind ik lastig, omdat ik nooit weet wie er belt. Ligt dit aan een instelling of is het een ander probleem?
Verwijderd
Wat heb je aangepast om uitgaand aan de praat te krijgen? Bij mij werkt Exchange mail prima, maar uitgaand gmail geeft nog steeds een errorVerwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:20:
Ik heb gmail inmiddels werkend als mail inkomend en uitgaand.
Echter, de rest lukt me niet. Inkomend wel, maar bij uitgaand loop ik vast. Op de site van Vodafone staat dat uitgaande server authsmtp.vodafone.nl is, maar wat ik bi naam en wachtwoord in moet vullen is me een raadsel. Hebb alle mogelijkheden geprobeerd...
Iemand ervaring?
Geluiden en meldingen -> vink de eerste drie aanPolluxDKB schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:40:
[...]
Heeft iemand hier al een oplossing voor?
Verwijderd
Een paar zaken krijg ik niet aan de praat en kan ik ook niet op het forum vinden:
1. Mijn (standalone) TomTom One vindt via Bluetooth wel de X1, maar als hij dan wil koppelen krijg ik op de TomTom meteen de melding dat de benodigde services niet gevonden kunnen worden op de telefoon. Ik heb de vraag ook bij TomTom gesteld, maar nog geen antwoord gehad.
2. Nadat ik ActiveSync had geinstalleerd en de X1 had gekoppeld, wou Outlook geen mail meer versturen. Alle mail blijft in de Outbox staan. Na uninstall van ActiveSync werkt het weer prima. Iemand ervaring hiermee?
Staan alle drie aan...Mag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:44:
[...]
Geluiden en meldingen -> vink de eerste drie aan
Soft reset deed wonderen
[ Voor 8% gewijzigd door bóòbó op 19-11-2008 23:54 ]
Toevallig verschil tegengekomen uit White Paper van Xperia en zie maar op *spam*:Mag schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:04:
[...]
Op je factuur? Op je doos? Geen idee, het is gewoon de banaming die SE geeft aan de telefoons om de verschillen aan te duiden in de Europese, de Amerikaanse en de Aziatische versie (oid, ik weet niet precies waar de grenzen en verschillen liggen).
Je kan iig bij Apparaat informatie en dan de "Identiteit" tab zien dat er bij "Modelnr" staat "X1i"
Tri-band HSPA:
X1a:(850/1900/2100 MHz)
X1i:(900/1900/2100 MHz)
Klein verschil in frequentie banden. X1i heeft 900, X1a heeft 850 voor HSPA, oftewel UMTS.
[ Voor 1% gewijzigd door pven op 26-11-2008 08:44 ]
Verwijderd
werkt het? doe eens rebooten danXof schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:32:
Voor de mensen die mail werkend hebben gekregen, hoe krijg je "Sent from my Sony Ericsson XPERIA™ X1." weg? Dit regeltje wordt standaard toegevoegd als je een nieuwe mail gaat composen. Kun je wel steeds gaan backspacen, maar dat schiet ook niet op. Zal dit ergens in het register staan?
Edit: Niet goed gezocht
Was gewoon een signature.. via tools -> options -> signature uit te zetten
er staat in je \windows\opstarten directory nog een snelkoppeling naar een .exe die deze instelling vrolijk terugzet

/me geeft tip aan p&o-boer van ericsson: hou de marketeers weg van de ontwikkelaars. komt alleen maar ellende van
Verwijderd
Hehe, lijkt erop dat wij elkaar kunnen helpen!Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:40:
[...]
Wat heb je aangepast om uitgaand aan de praat te krijgen? Bij mij werkt Exchange mail prima, maar uitgaand gmail geeft nog steeds een error
Gmail staat standaard in het rijtje bij binnen te halen mail, dus qua inkomende en uitgaande server hoefde ik niets aan te vullen. Het stond er al! Enkel naam en wachtwoord voldeed.
Maar bij exchange loop ik vast. En vooral bij uitgaande server. Wat heb jij voor inlog en wachtwoord ingevuld?
Dit topic is gesloten.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.