Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste
Acties:
  • 196.678 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:39:
Hangt helemaal af van de voorraad, en de stampij die jij weet te schoppen.
True, ik ga netjes blijven, daar bereik je een hoop meer mee dan door een hoop stennis te schoppen. Maar ik ga wel heel erg duidelijk zijn dat dit niet de bedoeling is en dat ik gewoon een deugdelijk product verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

Iemand die een kopie wil maken van de 2 games die op de X1 voorgeinstalleerd staan (Sudoku/Bejeweled)?

Ik had ze eraf gegooid met de veronderstelling dat ze toch wel op de CD stonden wat blijkbaar niet zo is, niet echt handig dus. De versie die je kan downloaden bij Astraware is namelijk geen WVGA maar gewoon VGA.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, de winkelier daarentegen moet ook de kans krijgen om de foon te repareren binnen een redelijke termijn. Daarom heb ik een kast met al mijn vorige foons liggen, zodat ik een reserve heb. Sommige winkeliers bieden een leentoestel aan, maar zijn daar niet toe verplicht. Pas als je kunt aantonen dat het mankement aan de foon zat op het moment dat je 'm kocht, dan pas kun je ter plaatse een nieuwe eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met samoerai zwaard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LZF schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:44:
Iemand die een kopie wil maken van de 2 games die op de X1 voorgeinstalleerd staan (Sudoku/Bejeweled)?

Ik had ze eraf gegooid met de veronderstelling dat ze toch wel op de CD stonden wat blijkbaar niet zo is, niet echt handig dus. De versie die je kan downloaden bij Astraware is namelijk geen WVGA maar gewoon VGA.

Bij voorbaat dank.
zal ik wel doen, na werk en avond eten dus ongeveer 7 uur avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap nog steeds niks van de bel/sms tonen en trilling instellingen. Erg vaag allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
MrDummy schreef op maandag 17 november 2008 @ 23:27:
(Enne, mag ik wat vrijwilligers voor site www.xperiapedia.com? :))
Als ik tijd heb zal ik vanavond of morgen wel ff wat gaan toevoegen :)
Wicked_Wy schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 00:15:
Ik heb nog wel een paar rare dingen:
1) Ik kan de James Bond trailer niet meer afspelen, zowel in Windows Media Player als in Coreplayer. Dan geeft'ie aan 'Unknown file format', terwijl hij de .mp4-bestanden van die Jazz filmpjes wel gewoon afspeelt... Iemand een oplossing?
3) Als ik in de SPB Shell zit, geeft'ie die HTC Task Manager niet weer... Is dit normaal?
1) Heb je TF3D of anders alleen die YouTube cab geïnstalleerd? Install dan even deze fix
3) Ja, denk dat dat een foutje is want iedereen heeft dit...
Mag schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:36:
heeft iemand een werkende versie van touch pal voor me? ik heb alleen een low res kunnen vinden en die verneukt mn scherm...
Werkt W VGA Fix 2 ook niet?
Vonkie schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:39:
Bij XDA staan 2 versies van TF3d. oude en manila.
Werk de manier van toevoegen als panel (http://forum.xda-develope...php?p=2878314&postcount=3) hetzelfde bij de nieuwe manila versie?
Jep, werkt hetzelfde.
En van dat folie op de achterkant kwam ik gister ook pas achter :9 Heb het er maar afgehaald want vind het er lelijk uitzien.

[ Voor 89% gewijzigd door djjef85 op 18-11-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:46

R2L

Bij de Phonehouse hebben ze me netjes geholpen...
Tuurlijk, ik baal dat ze er niet 1-tje op voorraad hadden, maar ze hebben me tenminste een leentoestel meegegeven.
Het is echt heel dun plastic, dus een kind kan nagaan dat het niet door wild gebruik is stuk gegaan.
Je ziet het vaak ook aan de rest van de telefoon.
Als die verder niet is beschadigd is dan is het zeker geen val schade...

Hoop dat Sony Ericsson een hartig woordje gaat wisselen met de HTC die 'm produceert.
Wat me trouwens ook niet zou verbazen is als ze stoppen met de uitlevering van nieuwe toestellen tot het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
R2L schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:24:
[...]
Hoop dat Sony Ericsson een hartig woordje gaat wisselen met de HTC die 'm produceert.
Wat me trouwens ook niet zou verbazen is als ze stoppen met de uitlevering van nieuwe toestellen tot het probleem is opgelost.
Dat lijkt me in eerste instantie niet zo heel erg waarschijnlijk, omdat sony dan toch eerst het probleem zou moeten erkennen wat ik zo snel nog niet zie gebeuren. Ik vindt het echter wel een zorgelijke zaak, omdat het blijkbaar gewoon gebeurd als je je X1 netjes behandeld. Wat nu als het dus pas naar een aantal weken gebeurd? Ben benieuwd of je hem dan nog steeds zo makkelijk kan omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53

Yucko

One clown to rule them all !

Dat van die scheuren kan sowieso niet van vallen komen. Doorgaans krijg je daar schrammen, krassen deukjes van en niet een scheur zonder andere schade. Dus een dergelijk argument van een eventuele verkoper kun je meteen ontkrachten

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het kan ook best zijn dat het incidenten zijn. Bij mijn vorige toestel, de E90 van Nokia, waren ook mensen met problemen met toetsen die op het scherm drukten. Binnen ons bedrijf hadden wij meerdere toestellen in gebruik maar geen enkel probleem deed zich voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

dat werkt toch alleen met full screen apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:22:
Wie heeft ook last van google maps als je zo ver mogelijk inzoomt dat hij dan de hele wereld laat zien meerdere malen ?
Precies het zelfde hier, in het begin werkte dit gewoon, nu opeens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitje schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:35:
[...]

Dat lijkt me in eerste instantie niet zo heel erg waarschijnlijk, omdat sony dan toch eerst het probleem zou moeten erkennen wat ik zo snel nog niet zie gebeuren. Ik vindt het echter wel een zorgelijke zaak, omdat het blijkbaar gewoon gebeurd als je je X1 netjes behandeld. Wat nu als het dus pas naar een aantal weken gebeurd? Ben benieuwd of je hem dan nog steeds zo makkelijk kan omruilen.
Klopt inderdaad, er moet heel wat gebeuren voordat SE het probleem erkent, en de productie omgooit.

Het is net als de Samsung U700 (zilver), met die mooie zilveren lak (kuch), die er op een gegeven moment gewoon afbladert. Samsung heeft uiteindelijk na lang wikken en wegen, het probleem stilzwijgend erkend, je kan het toestel er dus voor opsturen, maar veel klanten en resellers weten dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:50:
[...]

Staat meestal ook op de verpakking anders de omcircelde nummertje op de kaart.
2, 4 of 6
Hmm... heb dus een classe 2 gekocht.
Stom... niet opgelet destijds.

Was van plan om wat divxjes op mijn kaart te gooien voor mijn vakantie.
Maar dat kan ik nu denk ik wel vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomahawks
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 10:19
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 03:20:
Ter informatie, de meesten denken dat een class2 kaartje vergeleken met een class6 kaartje langzaam is. Half waar, het hangt meer af van de kwaliteit en de cardreader zelf.
Zo heb ik (volgens WinVista) een schrijf snelheid met de 16gb Class2 kaart van zo'n 6/7 mbps. En dit is redelijk snel voor een microSD. Ik denk dat het meer aan de cardreader legt van de xperia.
En in een cardreader met een 4gb Class4 kaartje had ik (volgens WinVista) een lees snelheid van 14/15 mbps.
De class betekend de minimale/laagste snelheid wat een kaart moet hebben. (Toch?) Maar dan bedoelen ze wel met fatsoenlijke USB 2.0 apparatuur.

En wat is voor jullie dan snel? een normale SD Extreme III heeft ook maar slechts maximaal 20mbps terwijl een Ultra II maximaal 15mbps heeft en de prijzen variëren nog al :P

SanDisk 8 GB SD(Class2)€29,00< Heeft wel een lage maximale lees/schrijf snelheid
SanDisk 8 GB SD Ultra II(Class4)€35,00
SanDisk 8 GB SD Ultra II "Video HD"(Class4)€37,00 < Ontwerpkosten nieuwe sticker? €2,00
SanDisk 8 GB SD Extreme lll(Class6)€59,00
Voor de goede orde, geen van bovenstaande kaartjes gaat passen in je telefoon. SD en microSD is nogal een verschil en nee, Sandisk heeft geen microSD Ultra II of Extreme III kaartjes.

Het is:
- Sandisk microSD(HC) (class 2) in 1 gb, 2 gb, 4 gb (HC),8 gb (HC),16 gb (HC)
- Sandisk Mobile Ultra microSDHC (class 6) in 2 gb, 4 gb (HC), 8gb (HC)

HC = High capacity en wordt daarom niet altijd herkend in oudere kaartlezers bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iedereen met het scheurprobleem nu de handen ineen steekt, en er 1 klacht richting consumentenbond gaat...
Neem bijv. de XBOX360! Microsoft weigerede toe te geven dat er een productiefout was in het apparaat. Maar dankzij al de gebundelde klachten via KASSA van de VARA heeft Microsoft schoorvoetend toegegeven dat er toch problemen waren met de hardware... en is de garantie van 3 maanden opgeschroeft naar 3 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:39:
Als iedereen met het scheurprobleem nu de handen ineen steekt, en er 1 klacht richting consumentenbond gaat...
Neem bijv. de XBOX360! Microsoft weigerede toe te geven dat er een productiefout was in het apparaat. Maar dankzij al de gebundelde klachten via KASSA van de VARA heeft Microsoft schoorvoetend toegegeven dat er toch problemen waren met de hardware... en is de garantie van 3 maanden opgeschroeft naar 3 jaar!
denk dat er dan toch wel meer dan 5 of 6 klachten moeten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
stress niet zo. SE is nog niet eens met een mededeling gekomen.

Ik heb er zon hekel aan als er gemauwd wordt voor er geslagen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

thomahawks schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:54:

Voor de goede orde, geen van bovenstaande kaartjes gaat passen in je telefoon. SD en microSD is nogal een verschil en nee, Sandisk heeft geen microSD Ultra II of Extreme III kaartjes.

Het is:

HC = High capacity en wordt daarom niet altijd herkend in oudere kaartlezers bijv.
Er zit geen MSD bij het pakket. Dus heb ik MSD nodig.
Dus size MicroSD HC C2 16GB
of speed UMSDHC C6 8GB.

Is die Class6 zo relevant voor de werking. Zoals Mp4 streaming en snellheid van de X1.
Of alleen leuk voor snel sync en massstorage verbinding.
size is duidelijk scheeld factor 2.
Hoe verhoud speed?

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:57:
stress niet zo. SE is nog niet eens met een mededeling gekomen.

Ik heb er zon hekel aan als er gemauwd wordt voor er geslagen is..
helemaal mee eens. Niemand weet of het slechts een incident is uit een produktiestroompje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Misschien iets voor 'n poll. Wie heeft zijn x1 verkracht.

Als ik mijne bekijk. dan ziet het er heel fragiel dun uit, maar heel. Maar er zal bij normaal gebruik daar geen kracht op uit komen. Ik denk dat de stylus zich borged ergen op de versmalling in de metalen steel diep in het apparaat.
Bij normaal uittrekken word de behuizing niet belast. Ook ik had last van zeer stroef eruit gan van de stylus. Maar nu gaat het wat soepeler.
nu is een stylus lang genoeg om bij een niet rechtlijnige beweging een krik moment te creeren waardoor het fragiel dun behuizing randje kan breken Met de stylus kan je dus je buizing mollen. Ik heb hem net 6 keer achtermekaar er uitgehaald en zie het probleem en gevaar wel. Maar is dit een kwesti van lomp gedoe ipv duurzaam met je apparaat omgaan. Ik klik hem 5 mm eruit dan is de borg er af en trek hem dan zonder wrik beweging rechtlijnig eruit. Zo kan het niet breken.

Maar als je voor het eerst hem met kracht in een keer er uit rampd en daarbij zijdelings kracht er bij komt op het eind, dan kan de wrick krik moment voldoende zijn om de twee delen te scheiden en dan dus krak.
Heb mijne sowieso verzekerd.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Ben net naar de T-Mobile shop geweest.

Omdat ik over de 8 dagen heen ben krijg ik geen nieuwe mee! Ze hadden ook nog geen melding over dit probleem en moesten eerst het HQ mailen.

Dus ik kon weer naar huis (nadat ik m'n telefoon nummer heb achtergelaten).

Verder heb ik daarna T-Mobile klantenservice gebeld, die vertelden mij dat ik het toestel maar op moest sturen voor reparatie. (Via de T-Mobile shop)

Lekker eenduidig antwoord he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Verzekeren uche uche ... dat geld kan je veel beter zelf opzij zetten.

No offence, maar ja, je kan je stylus misbruiken maar je moet er gewoon normaal mee omgaan dan gebeurt er niks geks. Inderdaad, recht eruit, niks aan de hand.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
psy schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:43:
Verzekeren uche uche ... dat geld kan je veel beter zelf opzij zetten.

No offence, maar ja, je kan je stylus misbruiken maar je moet er gewoon normaal mee omgaan dan gebeurt er niks geks. Inderdaad, recht eruit, niks aan de hand.
Ik weet echt wel hoe ik mijn apparaat moet behandelen en ik weet ook heus wel dat je hem kunt beschadigen als je hem er al een achterlijke uit trekt!

Sony Ericsson net aan de lijn gehad, die hadden nog niet van het probleem gehoord. Ik raad iedereen aan om ook naar SE te bellen met dit probleem: 0900 8998318 en dan optie 1 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat irritants / slechts ontdekt in de X1 / WM6.1
Blijkbaar onthoud dat ding (wacht)woorden die je hebt ingetikt.

Bijv. ik heb een wachtwoord dat met een S begint.
Dat vul ik ergens in, en onthouden wordt dat ik dat woordt ooit eens heb ingevuld.
Tik ik nu in bijv. mijn agenda in dat ik met iemand afspreek op een locatie die met een S begint, zie ik daar doodleuk in plain text mijn wachtwoord voorbij komen in de dropdownlist.

Hoe schakel je dat uit / haal je die lijst leeg?
Want dit kan natuurlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
was mij ook al opgevallen inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
http://www.mobilecowboys.nl/gprsumts/8518

Slecht nieuws voor de mensen die nog een X1 met Vodafone willen gaan halen :( (zoals ik dus!) Wat heb je dan nog aan je X1..?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomaskroon schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:02:
http://www.mobilecowboys.nl/gprsumts/8518

Slecht nieuws voor de mensen die nog een X1 met Vodafone willen gaan halen :( (zoals ik dus!) Wat heb je dan nog aan je X1..?
goeie reden om van Voda af te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

dôh schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:52:
[...]

Ik weet echt wel hoe ik mijn apparaat moet behandelen en ik weet ook heus wel dat je hem kunt beschadigen als je hem er al een achterlijke uit trekt!
Nou, ik reageerde eigenlijk op SG zijn post :)
Ik heb het ook eens goed bekeken bij mijn xperia en ik denk niet dat dat plastic zomaar scheurt. Dan moet je echt kracht gezet hebben of lomp bezig geweest zijn.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verzekeren is gewoon onzin...bij aanschaf vroegen ze me het al, en een week later belden ze me op met een 'aanbieding' oftewel voor 9 piek per maand verzekeren... (da's een jaarpremie van 108 per jaar!) en dan is 'ie niet eens tegen verlies of diefstal verzekerd... dus je betaald voor het feit dat ze je telefoon opsturen voor reperatie, mits je 'm niet met opzet of onhandigheid gemold hebt... sorry, maar dat heet in de volksmond "garantie" en daar heb je minimaal een jaar of twee gewoon RECHT op!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mensen heb die van mij net terug gestuurd.
Bij mijn toestel was de batterij echt naar 1 dag leeg !! En doe er echt bijna niks mee.
En ben eens goed gaan kijken na het lezen van de klacht van het scheuren. En wat denk je bij die van mij begon hij ook al te scheuren !! het is bijna niet te zien maar als je goed kijkt is er al een begin.
Dus mensen goed kijken !!!!! volgens mij gewoon en productie fout !

Nog meer mensen dit probleem van de batterij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar komt bij, beetje reis of inboedel verzekering dekt ook mobieltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:53:
Nog wat irritants / slechts ontdekt in de X1 / WM6.1
Blijkbaar onthoud dat ding (wacht)woorden die je hebt ingetikt.

Bijv. ik heb een wachtwoord dat met een S begint.
Dat vul ik ergens in, en onthouden wordt dat ik dat woordt ooit eens heb ingevuld.
Tik ik nu in bijv. mijn agenda in dat ik met iemand afspreek op een locatie die met een S begint, zie ik daar doodleuk in plain text mijn wachtwoord voorbij komen in de dropdownlist.

Hoe schakel je dat uit / haal je die lijst leeg?
Want dit kan natuurlijk niet...
Een beetje zoeken in de instellingen kan geen kwaad hoor:

instellingen => tabblad persoonlijk => invoer => tabblad woordaanvulling => opgeslagen items wissen

En nu iedereen die niet even de moeite neemt om zelf een beetje te verdiepen een trap onder zn gat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Beter vinden ze een manier dat het niet terugkomt, iedere keer die actie uitvoeren als je je ww hebt ingevoerd is ook niets.

Hebben jullie ook die mooie achtergrond hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

DaSaN schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:43:
[...]

instellingen => tabblad persoonlijk => invoer => tabblad woordaanvulling => opgeslagen items wissen

En nu iedereen die niet even de moeite neemt om zelf een beetje te verdiepen een trap onder zn gat >:)
Een wachtwoord hoort helemaal niet in zo'n lijst te staan...dus het blijft vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:21:
Dat verzekeren is gewoon onzin...bij aanschaf vroegen ze me het al, en een week later belden ze me op met een 'aanbieding' oftewel voor 9 piek per maand verzekeren... (da's een jaarpremie van 108 per jaar!) en dan is 'ie niet eens tegen verlies of diefstal verzekerd... dus je betaald voor het feit dat ze je telefoon opsturen voor reperatie, mits je 'm niet met opzet of onhandigheid gemold hebt... sorry, maar dat heet in de volksmond "garantie" en daar heb je minimaal een jaar of twee gewoon RECHT op!!!!!!!
Voor mij zit de meerwaarde ook meer in de reparatie nadat ik door mijn eigen toedoen het apparaat heb beschadigd (vallen is hierbij het grootste risico) en het leentoestel dat je erbij krijgt.

Maar ik ben het met je eens... wanneer het meer dan 8 euri per jaar kost wordt het wel een twijfelgevalletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaSaN schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:43:
[...]

Blijkbaar dus een WM6.1 native iets?

Baal er ook van dat 't in het NL is, dat zoekt zo lastig op Google omdat daar 't meestal in 't Engels terug te vinden is. Vodafone wil geen EN ROM leveren/installeren. :/

Maar goed, ik voorkom het liever dan dat ik het iedere keer genees.
Neem aan dat dat de optie "Wooden suggeren bij invoeren tekst" is.
Hoewel ik 't opzich een handige optie vind, laat ze liever een patch/fix uitbrengen zodat ww niet in zo'n suggestie lijst komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:15:
[...]

helemaal mee eens. Niemand weet of het slechts een incident is uit een produktiestroompje.
Had google maps opnieuw geinstalleerd maar nog steeds zelfde probleem.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

dôh schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:52:
[...]

Sony Ericsson net aan de lijn gehad, die hadden nog niet van het probleem gehoord. Ik raad iedereen aan om ook naar SE te bellen met dit probleem: 0900 8998318 en dan optie 1 kiezen.
Heb Sony Ericsson onderstaande mail gestuurd:

L.S.

Vorige week maandag heb ik na lang wachten eindelijk mijn Xperia telefoon gekregen. (een geweldig mooi ding) Echter na een klein weekje gebruik zit er aan de zijkant (half onder het batterij klepje) al een scheur in het plastic frame van de telefoon. Dit is iets waar ik mij behoorlijk zorgen over maak. De telefoon heb ik daarom vanmorgen naar de leverancier (Phonehouse) teruggebracht en nu wordt hij ter reparatie opgestuurd.

Omdat de Xperia moeilijk leverbaar is moet ik nu lang wachten op een nieuw of gerepareerd exemplaar. Al met al een onverkwikkelijke zaak en een behoorlijke domper op de feestvreugde. Je zou van een nieuwe telefoon immers meer mogen verwachten. Ik ga er vooralsnog vanuit dat alles netjes zal worden opgelost, maar het geeft me een heel vervelend gevoel en weinig vertrouwen in de toekomst.

Het plastic is zo dun, dat er maar weinig voor nodig is om het stuk te laten gaan. Mijns inziens is er hier sprake van een constructiefout. Het liefst zou ik z.s.m. een nieuw exemplaar van U ontvangen waar deze fout niet in zit. Ook wil ik graag dat U deze constructie langer dan 1 jaar garandeert. Ik moet er niet aan denken dat de telefoon net na de garantie dit soort gebreken gaat vertonen. Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

blablabla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Laatst online: 19-04 20:41
Mooi beroerd dan als je een crappy tell hebt. Ben blij dat die van mij loopt als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over hancock aannvraag:
Krijg je daar nog een bevesitingsmail ofzo van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
R2L schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:57:
[...]

L.S.

Vorige week maandag heb ik na lang wachten eindelijk mijn Xperia telefoon gekregen. (een geweldig mooi ding) Echter na een klein weekje gebruik zit er aan de zijkant (half onder het batterij klepje) al een scheur in het plastic frame van de telefoon. Dit is iets waar ik mij behoorlijk zorgen over maak. De telefoon heb ik daarom vanmorgen naar de leverancier (Phonehouse) teruggebracht en nu wordt hij ter reparatie opgestuurd.

Omdat de Xperia moeilijk leverbaar is moet ik nu lang wachten op een nieuw of gerepareerd exemplaar. Al met al een onverkwikkelijke zaak en een behoorlijke domper op de feestvreugde. Je zou van een nieuwe telefoon immers meer mogen verwachten. Ik ga er vooralsnog vanuit dat alles netjes zal worden opgelost, maar het geeft me een heel vervelend gevoel en weinig vertrouwen in de toekomst.

Het plastic is zo dun, dat er maar weinig voor nodig is om het stuk te laten gaan. Mijns inziens is er hier sprake van een constructiefout. Het liefst zou ik z.s.m. een nieuw exemplaar van U ontvangen waar deze fout niet in zit. Ook wil ik graag dat U deze constructie langer dan 1 jaar garandeert. Ik moet er niet aan denken dat de telefoon net na de garantie dit soort gebreken gaat vertonen. Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

blablabla...
@ R2L: het wordt tijd dat je even je neus steekt in de papieren rompslomp die je bij je xperia hebt gekregen. In 1 van de papieren folders staat namelijk heel duidelijk dat je 2 jaar fabrieksgarantie hebt op het toestel en 1 jaar op de batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizar,....

enorm slechte support van dure beyzacases..
Probleem uitgelegd met foto's en alles erbij!
paar quootjes,..

mail 1:
You should have been experienced this problem because of another reason than the suitability.
mail :2
We have sold many of this cases and never heard a problem like that.
Are you sure that your device is Xperia?
I contacted you because i have an xperia,.. did you take a look at the photos?

mail 3:
Can you please calm down?
I am not trying to tell you that your are not telling the truth or something.
Het lijkt wel of die gasten er bewust voor kiezen om mij in de maling te nemen.
Of ze begrijpen geen engels...

Ik moest m maar terugsturen dan zou ik mn geld terugkrijgen....
Geen nieuwe dus.....
Knutsen daar zeg!!!

Er was nog iemand hier die zo'n case had,.. hoe is die van jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 00:54:
Ik heb een probleem, dat als ik gebeld word, gaat alleen de ringtone, maar zie niks in beeld dat ik gebeld word, er wordt geen nummer weergegeven of wat dan ook( maakt niet uit welk panel).
Dit vind ik lastig, omdat ik nooit weet wie er belt. Ligt dit aan een instelling of is het een ander probleem?
He! Dat wou ik net vragen, daar heeft mijn broer ook last van.

Iemand al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:09:
Over hancock aannvraag:
Krijg je daar nog een bevesitingsmail ofzo van?
Komop mensen, als je nu werkelijk waar vanalles wil weten over je Xperia, lees dan gewoon even wat topics door of gebruik de search.

Voor de 340ste keer, nee je krijgt geen bevestiging :)

En het duurt zo'n 30 dagen voor je het binnen krijgt.
PolluxDKB schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:17:
[...]

He! Dat wou ik net vragen, daar heeft mijn broer ook last van.

Iemand al een oplossing?
Dat is wel vreemd, bij mij deed ie vanaf het begin goed. Met mijn vodafone toestel heb ik echt helemaal geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

DaSaN schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:09:
[...]

@ R2L: het wordt tijd dat je even je neus steekt in de papieren rompslomp die je bij je xperia hebt gekregen. In 1 van de papieren folders staat namelijk heel duidelijk dat je 2 jaar fabrieksgarantie hebt op het toestel en 1 jaar op de batterij...
@ DaSaN
Bedankt dat je me erop wijst, maar betekent dit dan dat een telefoon maar maximaal 2 jaar mee kan gaan?
Mijn oude beestjes gingen (op de Eten G500 na) allemaal langer mee hoor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bij KPN geweest en daar mijn barst laten zien. Ook heb ik de foto's die hier op het forum staan laten zien. Hij heeft SE meteen gemaild met een klacht en hij verwachtte morgen antwoord. Dus ze bellen me morgen. Volgens de verkoper zou er zeker wat mee gedaan worden (reperatie of nieuw toestel)
Dus morgen meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 07:31
R2L schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:42:
[...]

@ DaSaN
Bedankt dat je me erop wijst, maar betekent dit dan dat een telefoon maar maximaal 2 jaar mee kan gaan?
Mijn oude beestjes gingen (op de Eten G500 na) allemaal langer mee hoor... :)
Lijkt mij niet als je op consuwijzer.nl kijkt bij elektronica en dan garantie zie je dat de wettelijke garantietermijn 2 jaar is. Dus je kunt er dan ook vanuitgaan dat de batterij daar ook onder valt. Of ben ik nu simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R2L schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:57:
[...]

L.S.

Met vriendelijke groet,

blablabla...
Nou ben benieuwd wat je voor antwoord je terug krijgt. Die van mij ook terug gestuurd zelfde probleem en ook nog eens zwakke batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:21:
[...]

Nou ben benieuwd wat je voor antwoord je terug krijgt. Die van mij ook terug gestuurd zelfde probleem en ook nog eens zwakke batterij.
Hier ook, zwakke batterij en scheurtje. K heb hem nog maar zal morgen ook wel te horen krijgen dat hij word opgestuurd. Ik zei al tegen die man van de KPN, maar dan heb ik weer een tijd geen telefoon. Dat werd wel opgelost zei die. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benmen schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:09:
[...]

Lijkt mij niet als je op consuwijzer.nl kijkt bij elektronica en dan garantie zie je dat de wettelijke garantietermijn 2 jaar is. Dus je kunt er dan ook vanuitgaan dat de batterij daar ook onder valt. Of ben ik nu simpel?
Nee, je bent niet simpel, maar batterijen vallen doorgaans nooit onder een garantie, dus die 1 jaar is nog mooi meegenomen...
En dat een telefoon maar twee jaar meegaat omdat je maar twee jaar garantie hebt (hoewel "maar"), nee. Ook hier geld de Nederlandse consumentenwetgeving dat een product een redelijke levensduur moet hebben... ongetwijfeld is hier wat over terug te vinden, maar ik vermoed dat bij normaal gebruik een GSM een levensduur van 4-5 jaar niet ongebruikelijk is. Dat betekend dat NA de twee jaar de winkelier nog steeds verplicht is om een deel van de reparatiekosten op zich te nemen...anders zegt de winkelier tegen jou "ik verkoop zooi van zodanige prutkwaliteit, dat ik ervan uitga dat het na 24 maanden in elkaar stort."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
[...]

Dat is inderdaad te simpel. Bij het gebruik van een batterij zijn er wettelijke voorschriften over de mate waarin een batterij mag slijten. Het is producttechnisch niet reeel om te verwachten dat de capaciteit van een accu na 2 jaar gebruik nog hetzelfde is. Daarom wordt op batterijen altijd een beperktere garantie gegeven (vaak zelfs een half jaar), dus ik vind het zelf heel netjes dat sony je een jaar lang garantie biedt op de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:24:
[...]

Hier ook, zwakke batterij en scheurtje. K heb hem nog maar zal morgen ook wel te horen krijgen dat hij word opgestuurd. Ik zei al tegen die man van de KPN, maar dan heb ik weer een tijd geen telefoon. Dat werd wel opgelost zei die. Ben benieuwd!
Jij nu ook al? :o
Ik lees nu in een keer wel heel veel enge verhalen over scheuren.. zou bijna het pennetje niet meer gaan gebruiken, omdat de kans van scheuren dan groter maakt.
Meer mensen die een scheur in het toetsel hebben? (behalve die 2 waarvan ik foto's gezien heb) :)

Edit: Bij mijn zwarte X1 lijkt het geen plastic, maar meer rubber. Is dat bij de zilveren ook zo?
Edit2: Even mijn maglite erbij gepakt en even goed gekeken.. en dan zie ik dat ik dezelfde overgang tussen plastic en rubber zie zoals op de foto's, dus de materiaal is gewoon hetzelfde. Ik zie geen scheur gelukkig, ik haal het pennetje er ook constant recht uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Xof op 18-11-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:57:
[...]

Had google maps opnieuw geinstalleerd maar nog steeds zelfde probleem.
Zojuist ook opnieuw geinstalleerd, leek even goed te gaan maar helaas... weer met volledig inzoomen een vaag beeld.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:07:
[...]

Jij nu ook al? :o
Ik lees nu in een keer wel heel veel enge verhalen over scheuren.. zou bijna het pennetje niet meer gaan gebruiken, omdat de kans van scheuren dan groter maakt.
Meer mensen die een scheur in het toetsel hebben? (behalve die 2 waarvan ik foto's gezien heb) :)

Edit: Bij mijn zwarte X1 lijkt het geen plastic, maar meer rubber. Is dat bij de zilveren ook zo?
het zijn in totaal maar misschien een stuk of 4-5 maar als die maar blijven posten lijkt het een heel leger. Op tweakers zijn ook meestal de veelgebruikers, dus het kan best zijn dat de massa die zo'n toestel koopt om te bellen en smsen en 'n beetje te internetten totaal geen klachten heeft, maar die mensen posten dat niet. Als iedereen die geen problemen heeft dat ook gaat posten is het in een keer weer een toptoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:12:
[...]

het zijn in totaal maar misschien een stuk of 4-5 maar als die maar blijven posten lijkt het een heel leger. Op tweakers zijn ook meestal de veelgebruikers, dus het kan best zijn dat de massa die zo'n toestel koopt om te bellen en smsen en 'n beetje te internetten totaal geen klachten heeft, maar die mensen posten dat niet. Als iedereen die geen problemen heeft dat ook gaat posten is het in een keer weer een toptoestel
Dat klopt, maar het zijn wel 4-5 mensen die veel in het Xperia topic posten.. Er zijn zo'n 15-20 actieve posters denk ik.. als al 4-5 mensen melden dat er een scheur in zit is dat niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Het is inderdaad niet echt fijn om die verhalen van scheuren in de behuizing en slechte accu's te lezen terwijl ik m elk moment kan binnenkrijgen...
Zijn er toch wel mensen die er echt zeer tevreden mee zijn? :P

[ Voor 22% gewijzigd door SToRM666 op 18-11-2008 19:23 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

Je bent niet per se simpel, maar meestal zit er op batterijen minder garantie. De kans dat die kapot gaan/vermogen verliezen is blijkbaar groter dan de kans dat er materiaalfouten in de rest van het product zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:14:
[...]

Dat klopt, maar het zijn wel 4-5 mensen die veel in het Xperia topic posten.. Er zijn zo'n 15-20 actieve posters denk ik.. als al 4-5 mensen melden dat er een scheur in zit is dat niet best.
dat bevestigt mijn verhaal dat de meerderheid waarschijnlijk totaal geen problemen heeft: die gebruikt het toestel veel minder intensief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 18:13

The Legend

*Plop*

Om even tegengewicht te bieden, ik heb geen batterij of gescheurd plastic klachten.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:23:
[...]

dat bevestigt mijn verhaal dat de meerderheid waarschijnlijk totaal geen problemen heeft: die gebruikt het toestel veel minder intensief
Normaal ben ik het met je eens, dat een topic over een bepaald probleem niet de werkelijkheid weergeeft. Maar deze mensen posten ook al voordat ze problemen hadden (en zijn dus ook actieve posters) en nadat de eerste het gemeld had en andere mensen er ook goed naar gingen kijken zagen ze een scheur. Dus het zal veel mensen nog niet eens opgevallen zijn.
Niet intensief gebruiken kan me niet voorstellen, je koopt zo'n toestel niet om alleen mee te bellen.

Als dit topic in een keer zou vollopen met mensen die nog nooit eerder hier gepost hebben dan ging ik mee in je stelling :)

Dus iedereen maar extra voorzichtig zijn met het pennetje :P

[ Voor 3% gewijzigd door Xof op 18-11-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
[...]

Wat is dat nou van bullshit. Je moet een telefoon gebruiken waarvoor hij gebruikt is. Ik doe alles met me telefoon en gebruik hem gewoon waarvoor hij gebruikt is.

Wat bedoel je met intensief gebruiken? heb neerkwakken in de hoek als je thuis komt en en er keihard je stylis uit trekken?

Handle wit care. Dat is zo'n beetje met alle apparaten. En ik ga er zelf gewoon normaal mee om en doe er niet fiemelig mee.

Dus tjah.

Hier is ie dus ook helemaal perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:28:
[...]

Normaal ben ik het met je eens, dat een topic over een bepaald probleem niet de werkelijkheid weergeeft. Maar deze mensen posten ook al voordat ze problemen hadden (en zijn dus ook actieve posters) en nadat de eerste het gemeld had en andere mensen er ook goed naar gingen kijken zagen ze een scheur. Dus het zal veel mensen nog niet eens opgevallen zijn.
Niet intensief gebruiken kan me niet voorstellen, je koopt zo'n toestel niet om alleen mee te bellen.

Als dit topic in een keer zou vollopen met mensen die nog nooit eerder hier gepost hebben dan ging ik mee in je stelling :)
ik denk wij ons vergissen in de groep mensen die zo'n toestel kopen, gewoon omdat het een klein leuk toestel is en die er gewoon mee bellen, smsen, mailen en wat internetten. Dat wij er meer uithalen komt denk ik door het hobbyisme. Volgens mij loopt 90% van bijvoorbeeld de Vario I/Tytn (Inmiddels als 2 jaar op de markt) nog met de eerste sw-versie rond en zijn het juist die vaste groep tweakers die blijven "klooien" met de software (leuk overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Zo, ben inmiddels ook trotse bezitter van het speeltje. :P

Erg content ermee, tevens mijn eerste WM toestel.

Ik heb via Vodafone besteld. Alles werkte meteeen out of the box. (internet etc.).

Nu heb ik echter zojuist XperiaTweak (2.0) geinstalleerd en na de gevraagde soft reset.. geen internet meer :?

Krijg nu de volgende foutmelding:
de modem aan de andere kant heeft de verbinding verbroken. Tik op instellingen om de verbindingsinstellingen te controleren en zo nodig te wijzigen.

Hmz.. nu ben ik niet bepaald zo pro dat ik weet wanneer iets goed of juist neit goed staat.

Iemand met Vodafone die mij evt kan helpen? _/-\o_

Edit: Ben soms ook echt te dom 8)7 . Na wat onderzoek vroeg hij ineens om mijn pincode... :+ Goh misschien helpt dat wel inderdaad.

Kortom was te druk op tweakers topic te kijken dat ik vergat dat ik mijn pincode moest invoeren.. :X

Blond...

[ Voor 16% gewijzigd door 3nzym3 op 18-11-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ja soms wil hij wel is doorstarten :P Als je je pincode niet in heb gevoerd heb je geen verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:31:
[...]

ik denk wij ons vergissen in de groep mensen die zo'n toestel kopen, gewoon omdat het een klein leuk toestel is en die er gewoon mee bellen, smsen, mailen en wat internetten. Dat wij er meer uithalen komt denk ik door het hobbyisme. Volgens mij loopt 90% van bijvoorbeeld de Vario I/Tytn (Inmiddels als 2 jaar op de markt) nog met de eerste sw-versie rond en zijn het juist die vaste groep tweakers die blijven "klooien" met de software (leuk overigens)
Ja dat klopt, dat zie ik op mijn werk ook. HTC toestellen met de eerste FW versie, maar dat neemt niet weg dat de telefoon niet veel gebruikt wordt. Agenda wordt veelvuldig gebruikt en dus ook de stylus.
Mensen die een WM toestel kopen hebben daar een reden voor, het is immers een smartphone. Als je alleen wil bellen dan koop je niet zo'n toestel. Dus misschien vergissen we ons inderdaad in de groep mensen die zo'n toestel kopen ;)

Dus je telefoon up to date houden heeft niks te maken met het gebruik van je stylus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:14:
[...]

5 mensen, die in een WEEK tijd scheurtjes in de telefoon hebben en er (ik tenminste) ongelofelijk zuinig op zijn. Dan klopt er idd echt wat niet hoor..
Zo'n telefoon hoort gewoon 2 jaar mee te gaan zonder gekke dingen. En niet maar een week.

Bij mij is het scheurtje echt pas heel klein en bijna niet te zien, maar als je beter gaat kijken zie je dat het gewoon echt gebroken is. Bij KPN was trouwens net iemand de telefoon aan het kopen en die hoorde mij dat zeggen over de scheur. Hij kwam meteen even meekijken en kreeg van de werknemers daar ook de tip het even in de gaten te houden. Dus blijkbaar maakten zij zich ook wel zorgen, anders ga je dat niet mensen aanraden!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcje schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:30:
[...]

Wat is dat nou van bullshit. Je moet een telefoon gebruiken waarvoor hij gebruikt is. Ik doe alles met me telefoon en gebruik hem gewoon waarvoor hij gebruikt is.

Wat bedoel je met intensief gebruiken? heb neerkwakken in de hoek als je thuis komt en en er keihard je stylis uit trekken?

Handle wit care. Dat is zo'n beetje met alle apparaten. En ik ga er zelf gewoon normaal mee om en doe er niet fiemelig mee.

Dus tjah.

met die meerderheid bedoel ik die 90% die nog nooit van tweakers hebben gehoord en gewoon alleen bellen en smsen en zo. Dat is niet intensief!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:15
[...]

Die krijgen het probleem (als het inderdaad een groot probleem gaat zijn) dus pas na de 8 dagen. Waarbij je je telefoon zal moeten opsturen voor reparatie...

Ik ben zeer voorzichtig met mijn telefoon omgegaan, ik oefende niet te veel druk uit bij het verwijderen van de stylus, had in tegenstelling tot andere hier ook geen problemen dat de stylus er in het begin heel stroef in/uit ging, maar ik had al last van een scheur binnen 2 dagen.

[ Voor 25% gewijzigd door knirfie244 op 18-11-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:10:
[...]

Zojuist ook opnieuw geinstalleerd, leek even goed te gaan maar helaas... weer met volledig inzoomen een vaag beeld.

Meer mensen hier last van?
Ja, ik heb er ook last van. De herstelfunctie in Google maps zelf helpt ook niet... :/

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk overigens dat er nooit een toestel komt wat voor iedereen helemaal perfekt is. We hebben N95 gehad met sliderproblemen, N73 met camera's die kapot gingen. Tytns met schermproblemen, Nokia E90 met toets- en schermproblemen. SonyEricsson P990 met softwareproblemen enz enz. Het goede is dan lang niet iedereen die problemen ook zo zag. de meeste toestellen doen probleemloos waar ze voor gemaakt zijn

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcje schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:30:
[...]

Dus tjah.

Hoe je het ook wendt of keert. Ook al zitten er hier misschien veelgebruikers die al 100 keer het pennetje eruit hebben gehaald in die paar dagen. Dat wil niet zeggen dat ie binnen die paar dagen al scheuren moet gaan vertonen. Das inderdaad niet goed.

Nadat ik hoorde dat vodafoon nieuwe klanten maximaal maar 256kbit geeft in plaats van het eerdere 3.6Mbit was ik eigenlijk om om em nu met een T-Mobile abbo te halen... Nu ik echter dit lees wacht ik er denk ik nog even mee om te kijken hoe dit af loopt... *Zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Misschien een poll starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok....

Ik heb mijn x1 nu al een week. heb de eerste dag gesynct en een paar files geinstalleerd. alles deed het gewoon. Echter, ik kan al 3 dagen lang mijn x1 niet meer syncen en dus geen files naar mijn x1 kopieëren.

Ook kan ik .cab files niet meer installeren. Ik probeer het via Verkenner-->file en dan geeft het: "Installatie van (file name) is mislukt." Lukte eerste gewoon wel...

Help? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je de screenprotector zelf weer stof vrij?

Ik heb namelijk alle mogelijkheden geprobeerd en de eerste keer heb ik hem gewoon verknalt.
Nu ben ik nog zoooooooooo voorzichtig en toch zit er net weer een stof deeltje onder de protector.

Nu heb ik de protector geprobeerd schoon te maken, maar dit heeft ook weinig zin gehad en het is alleen maar erger geworden.

Iemand nog nuttige tips afgezien van de standaard kraan open etc.?

Ik ben bijna geneigd om te zeggen van nou jammer dan, ik koop hem wel opnieuw over 2 jaar bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huuhh :| Ik krijg mijn toestel niet meer aan :S Hij laadt zelfs niet meer op. Wat is dit nou weer :S
HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:27
Even een positief bericht na 3 pagina's met ellende.

Ben hier in het bezit van de Experia sinds dag 1 dat t-mobile hem verkocht (de geweldige donderdag). Ik heb geen scheurtje in behuizing, en ik ben nu bezig me batterij te testen. (ik kan prima al 1,5 uur film kijken, 1,5 uur wifi, bellen smsen. en zeker paar uur muziek.) Dan dien ik hem wel die avond op te laden. (3 streepjes over aan het einde van de dag)

Nu hele dag enkel meegenomen, wat in agenda gepleurd, wat gebeld en gesmsed. En er is slechts 1 streepje van me batterij nu af. Als ik dit doortrek naar aantal dagen, kan ik er wel 4-5 dagen mee redden denk ik zo :)

Oftewel nog dik tevreden met me toestel!

@joedy87
Wat heb je gedaan voor dit gebeurde?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dbm12 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:56:

@joedy87
Wat heb je gedaan voor dit gebeurde?
Niks, hij is alleen net uitgevallen omdat de batterij leeg was. Er is geen leven meer te krijgen in dat ding :S

Eerst die batterij, toen die scheur. EN NU GAAT HIJ NIET MEER AAN! What's next?
:'(

EDIT : Inmiddels 10 minuten later laadt hij wel weer op. Raar.
Zijn er trouwens mensen waarvan de toetsenbord verlichting het ook niet altijd doet?
Waarom heb ik alleen maar kuren aan dat ding :S Zo lang naar uitgekeken, ik hou van die telefoon en heb met andere toestellen werkelijk NOOIT wat gehad. Maar dit is echt een ramp!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:57:
[...]

Niks, hij is alleen net uitgevallen omdat de batterij leeg was. Er is geen leven meer te krijgen in dat ding :S

Heb je al geprobeerd om je telefoon aan de lader te hangen, en even 30 min te laten liggen? Zoals ik lees is hij uitgegaan omdat je batterij uit is.

Op andere telefoons is het zo dat je het toestel niet kan aanzetten als de batterij onder een X% zit.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
[...]

Leg hem een kwartier aan de oplader => via het stopcontact, niet via de pc

Ookal geeft ie het niet aan, hij zal wel opladen, en na een kwartiertje zit er weer genoeg sap in de accu om hem aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:45:
[...]

Hmm... heb dus een classe 2 gekocht.
Stom... niet opgelet destijds.

Was van plan om wat divxjes op mijn kaart te gooien voor mijn vakantie.
Maar dat kan ik nu denk ik wel vergeten?
Maak je maar geen zorgen, daar heb je geen last van. Filmpjes spelen gewoon goed af je moet alleen de juiste codec hebben (Coreplayer?) en een goed video bestand.
Ik heb een .avi van ong. 700mb en het speelt gewoon vloeiend af terwijl een tekenfilm van ong. 300mb dat hapert.
De cardreader van de xperia kan trouwens toch niet de volledige snelheid van een kaartje benutten.
thomahawks schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:54:
[...]

Het is:

Maar de classe zegt toch niets over de maximale overdrachtssnelheid? Class 6 kaartjes heb ik nog niet echt kunnen vinden (Boerendorp Rotterdam?) of ik kijk gewoon niet goed.
Maar de betere microSD kaartjes van Sandisk krijgen meestal een "Premium" er achter.

En ik was vergeten om te melden dat ik over de prijzen van een normale SD heb.
Vanmiddag was ik langs de MM geweest en ontdekte dat er een nieuwe generatie Extreme III kaartjes bestaan, de maximale snelheid is nu 30mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaSaN schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:59:
[...]

Leg hem een kwartier aan de oplader => via het stopcontact, niet via de pc

Ookal geeft ie het niet aan, hij zal wel opladen, en na een kwartiertje zit er weer genoeg sap in de accu om hem aan te zetten.
Hij ligt er aan. Maar dat aanzetten is logisch dat dat niet ging. Maar dat ding laadde niet op :S Heb hem 10 minuten lang laten liggen zonder dat er ook maar iets gebeurde. En nu ineens zijn de ledjes aan het flikkeren wat dus betekent dat hij toch aan het opladen is. Gelukkig maar.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
[...]

Zijn er trouwens mensen waarvan de toetsenbord verlichting het ook niet altijd doet?
Waarom heb ik alleen maar kuren aan dat ding :S Zo lang naar uitgekeken, ik hou van die telefoon en heb met andere toestellen werkelijk NOOIT wat gehad. Maar dit is echt een ramp!
op XDA heb ik dit ook een keer gelezen ja, dus zorg ervoor dat je X1 niet uitvalt door een lege accu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:28:
Hoe krijg je de screenprotector zelf weer stof vrij?

Ik heb namelijk alle mogelijkheden geprobeerd en de eerste keer heb ik hem gewoon verknalt.
Nu ben ik nog zoooooooooo voorzichtig en toch zit er net weer een stof deeltje onder de protector.

Nu heb ik de protector geprobeerd schoon te maken, maar dit heeft ook weinig zin gehad en het is alleen maar erger geworden.

Iemand nog nuttige tips afgezien van de standaard kraan open etc.?

Ik ben bijna geneigd om te zeggen van nou jammer dan, ik koop hem wel opnieuw over 2 jaar bijv.
Ik heb die van Adapt en dies super.

Nou wat je beste kan doen is, even naar de mediamarkt gaan. Daar verkopen ze van die doekjes om je beeldscherm., tft, plasma schoon te maken. Liggen bij de kassa.

Daarmee je scherm schoonmaken. Daarna even met het doekje wat je erbij krijgt bij je screen protect. Even eroverheen nog. Even blazen dat echt alles ook uit de hoekjes is. En dan je screenprotector pas pakken. En zorg eraan dat je niet met je vinger aan de onderkant komt van die protecter. en echt in 1 keer erop plakken.

En voila :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djjef85 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:04:
[...]

op XDA heb ik dit ook een keer gelezen ja, dus zorg ervoor dat je X1 niet uitvalt door een lege accu ;)
Een batterij wordt toch lui als je hem niet af en toe leeg laat lopen?
*niet dat die van mij dat nog niet is 8)7 *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:06:
[...]

Een batterij wordt toch lui als je hem niet af en toe leeg laat lopen?
*niet dat die van mij dat nog niet is 8)7 *
Dat scheen met oudere accu's zo te zijn, maar met die lion zooi maakt dat niks meer uit...

Mensen hier ervaring met de XperiaTweak optie om een andere panel automatisch op te laten starten? Lees er verschillende ervaringen over op XDA...

[ Voor 18% gewijzigd door djjef85 op 18-11-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft een tweak, software of andere oplossing voor prettig bellen in de auto? Het lijkt erop dat WM hier niet zo sterk in is en SE deze eenvoudige functionaliteit helaas niet overgenomen heeft op de X1. Ik begrijp niet waarom ze hier geen rekening mee gehouden hebben en ze hebben toch tijd genoeg gehad zou je zo zeggen.

- Hoe kan ik net als op een W880i makkelijk zoeken in mijn contactpersonen naar bijvoorbeeld Eric door 2 x op de 3 te drukken? In WM wordt er gezocht in alle contacten en worden alle contacten getoond waar een E in voorkomt. Onder het autorijden is het echt vervelend een contact op te zoeken en de toets van het D-pad naar beneden drukken totdat de Letters van het alfabet in het groot in het scherm verschijnen is ook geen oplossing, want dan zit ik al lang in de vangrail als ik bijvoorbeeld moet zoeken naar contacten beginnend met de P.

- Is er een oplossing om gesprekken alleen automatisch aan te nemen indien mijn headset is aangesloten, want nu kan ik het alleen instellen voor alle gesprekken en moet ik deze instelling elke keer wijzigen voor- en nadat ik ga autorijden.

Ik heb nog geen scheurtje, maar bij mij is er wel een minuscuul stukje lak weg waar je de stylus insteekt. Waarschijnlijk door het terugsteken zonder de bovenkant van de stylus in de juiste stand te hebben gedraaid. Ook hier moet je op letten bij het terugsteken van de stylus anders kun je wachten op die scheur of lakschade. Mooi apparaat hoor echt waar, maar wel erg teer en zou best eens kunnen uitlopen op een grote teleurstelling voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het ook 2 x gehad nu, x1 compleet geen leven meer.

Even batterij er uit en weer er in en hij springt aan, vervolgens staat de batterij te knipperen, duidelijk helemaal leeg dus.

Trouwens, heb nu een beetje zitten testen. Heb de telefoon s'nachts aan de oplader gehangen, s'morgens een reset gegeven en alleen de telefoonfunctie aangezet.
Dus ook GEEN panel oid aangezet, in ieder geval niet iets wat af en toe verbinding maakt met internet, gewoon het normale experia "begin" scherm.
Resultaat, vandaag 2 x gebeld, paar smsjes gestuurd, batterij status op dit moment nog volledig vol, letterlijk geen enkel streepje er af!!

Voorheen (lees: 3 dagen geleden) na allerlei flitsende panels geladen te hebben, internet paar keer kort gebruikt, normaal gebeld en paar smjes verstuurd op de terug weg s avonds in de auto, leeg... Absurd dus.
Dus voor de mensen die problemen met hun batterij hebben, selecteer eens geen panel maar gewoon het normale windows mobile scherm en zet de gprs/umts/etc verbinding compleet uit, of geef de telefoon even een softreset en voer alleen de pin code van de simkaart in/ zet de telefoonfunctie aan en vertel mij uw ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcje schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:05:
[...]

Ik heb die van Adapt en dies super.

Nou wat je beste kan doen is, even naar de mediamarkt gaan. Daar verkopen ze van die doekjes om je beeldscherm., tft, plasma schoon te maken. Liggen bij de kassa.

Daarmee je scherm schoonmaken. Daarna even met het doekje wat je erbij krijgt bij je screen protect. Even eroverheen nog. Even blazen dat echt alles ook uit de hoekjes is. En dan je screenprotector pas pakken. En zorg eraan dat je niet met je vinger aan de onderkant komt van die protecter. en echt in 1 keer erop plakken.

En voila :) :)
Dat ging dus helaas niet goed en nu bevat mijn screen protector stof deeltjes. Hoe krijg ik die er weer er vanaf?

Sjees, straks heb ik er al 2 verknalt en das 30 euro lichter zonder een goed resultaat.

PS. mijn scherm was stofvrij en ik had hem er alleen verkeerd om erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 18:13

The Legend

*Plop*

"De" screenprotector? Je bedoelt toch hopelijk niet het folie dat uit de doos op het scherm zit..?

Niet reageren voordat je ge-F5't hebt :+

[ Voor 20% gewijzigd door The Legend op 18-11-2008 21:25 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:13:
- Hoe kan ik net als op een W880i makkelijk zoeken in mijn contactpersonen naar bijvoorbeeld Eric door 2 x op de 3 te drukken? In WM wordt er gezocht in alle contacten en worden alle contacten getoond waar een E in voorkomt. Onder het autorijden is het echt vervelend een contact op te zoeken en de toets van het D-pad naar beneden drukken totdat de Letters van het alfabet in het groot in het scherm verschijnen is ook geen oplossing, want dan zit ik al lang in de vangrail als ik bijvoorbeeld moet zoeken naar contacten beginnend met de P.
Wanneer je wil gaan bellen kan je, ipv naar contacten gaan, ook gewoon de bel knop indrukken (waar je ook mee kan opnemen). Dan krijg gewoon een numeriek toetsenbord en kan je precies wat je wil ;)

[ Voor 32% gewijzigd door djjef85 op 18-11-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:24:
[...]

Dat ging dus helaas niet goed en nu bevat mijn screen protector stof deeltjes. Hoe krijg ik die er weer er vanaf?

Sjees, straks heb ik er al 2 verknalt en das 30 euro lichter zonder een goed resultaat.

Screenprotectors zijn meestal afwasbaar, even onder de kraan druppel afwasmiddel/zeep en wassen maar. De waterdruppels eraf "schudden" en dan d'r op (met een klein beetje vocht over) zodat je het makkelijk de bubbels eruit kan duwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:24:
[...]

Die van Adapt is afwasbaar zeggen ze maarja. ben benieuwd of ie dan nog goed plakt? ::) Maarja aan de andere kant er zat geen plakspul op
dus zou zo maar kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djjef85 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:44:
[...]

Wanneer je wil gaan bellen kan je, ipv naar contacten gaan, ook gewoon de bel knop indrukken (waar je ook mee kan opnemen). Dan krijg gewoon een numeriek toetsenbord en kan je precies wat je wil ;)
Ook bij gebruik van de belknop kan ik geen eerste letter kiezen waardoor ik op de juiste plek in mijn contactpersonenlijst kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
[...]

Heb je de moeite genomen om eerst de handleiding helemaal goed door te lezen?

De verlichting van het toetsenbord werkt nl. als de lichtsensor te weinig omgevingslicht detecteert :+
En als de batterij volledig leeg (uitgeput) is geraakt kan het nodig zijn de stekker van de netvoeding lader een paar x opnieuw aan te sluiten voor het laden wordt gestart ;)

En wat die scheur in de behuizing betreft;
Is die niet ontstaan doordat je de stylus er een x verkeerd IN gedrukt hebt (dat de geleider niet in de uitsparing kwam) |:(

Ik heb het hier ook eens geprobeerd, maar met er UIT halen is het bijna onmogelijk om de behuizing te laten scheuren. (ik heb een verzekering :) )
Dan moet je stylus ook verbogen zijn voor er zoveel kracht op komt dat er een scheur kan ontstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:45:
[...]

Screenprotectors zijn meestal afwasbaar, even onder de kraan druppel afwasmiddel/zeep en wassen maar. De waterdruppels eraf "schudden" en dan d'r op (met een klein beetje vocht over) zodat je het makkelijk de bubbels eruit kan duwen
Zoals je hebt gezegt heb ik een druppeltje afwasmiddel erop gedaan en ingesmeerd. Vervolgens afgespoeld onder de kraan en vervolgens op mijn scherm gelegt.

Dit scheelt aanzienelijk, maar heb nog 2 tot 3 kleine stof deeltjes en die zie je alleen als het scherm op zwart staat.

Ik neem aan dat het haast onmogelijk is om stof vrij te krijgen of moet dit wel lukken?
Ik ben in ieder geval al een stuk tevreden dan ik hiervoor was.

Ik zie nou met kamerlicht nauwelijks meer _/-\o_
Ik denk dat ik het maar eerst zo ff laat zitten en als ik er mij aan ga storen ga ik het nog wel een keer proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 11:04
[...]
...
...
De toetsenbordverlichting springt alleen aan bij weinig achtergrondlicht. Dus alleen als het nodig is (energie besparend).

Om nog ff terug te komen op het leeg laten lopen van de accu, je moet een Li-polymer accu NOOIT 100% leeg laten lopen. Een Li-polymer accu is dood als je hem echt voor de volle 100% leeg laat lopen. Je zal daarom ook zien dat je X1 zich uitschakeld als hij bijna geen stroom meer heeft. (Bij laptops met een wat nauwkeurige batterij meting zie je dat ie vaak bij 4% lading uitgeschakeld wordt)

Je kan op internet verschillende sites vinden over wat het beste is voor deze accu's. Sommigen zeggen dat het zo vaak mogelijk aan de lader het beste is, mijn ervaring is dat leeg laten lopen tot een streepje of 1 tot 3 meestal het beste werkt. (Maar ik heb dit niet echt gemeten, dus wetenschappelijk kan je het niet noemen :+ ) Wat je dan namelijk doet (tot 1 streepje bijv.) is je accu kalibreren zodat het aantal streepjes een realistischer beeld geeft van de daadwerkelijke lading van de accu.

De accu van mijn X1 ging in het begin ook ongeveer een dag mee (met een hoop spelen) maar doet het nu met gemak 2 dagen als ik hem intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een apart iets:
Bij het aanmaken van bestanden vanuit een tool GPS Tuner, klopt de tijd niet met die van het toestel.
Verschilt 1 uur.
Iemand een suggestie over hoe ik dat kan aanpassen?
Vanuit Word, etc gaat het wel goed.
Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.