Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hallo,

Net las ik op de FP dat Vodafone de snelheid van de zorgeloos mobiel internet blox heeft verlaagd van 3,6 Mbit/s naar 256 Kbit/s. "De wijziging geldt voor nieuwe abonnees en retentieklanten (red: verlengingen) die vanaf 17 november 2008 een VF abonnement afsluiten. Voor bestaande abonnees met een Zorgeloos Internet BloX verandert er niets aan de download snelheid." Dit lijkt klare taal, alleen dat is in mijn geval niet helemaal zo.

Mijn situatie is als volgt: ik heb een contract getekend en afgesloten op 6 november met Vodafone internet. Ik stap echter over vanaf een andere provider (met bijbehorende opzegtermijn :( ), dus het Vodafone abonnement gaat pas in vanaf 16 februari 2009.

Hamvraag: krijg ik de hoge of de lage internetsnelheid?

Ik heb net al gebeld met de Vodafone klantenservice, alleen die gast moest alles vragen en hij was niet eens op de hoogte van de snelheidsverlaging. Hij zei echter dat ik de langzame internetsnelheid ga krijgen :( Ik heb hem gewezen op contractbreuk (ik heb immers getekend voor 3600 Kbit), en hij wees me naar de winkel waar ik m'n abo heb gekocht (Belnu.nl) en anders een klachtenbrief naar Vodafone.

Graag jullie mening/feiten, want ik snap er zelf niks meer van. Ik heb getekend voor 3,6 Mbit/s en als ik 256 Kbit krijg is dat toch contractbreuk?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals elke contractuele overeenkomst, krijg je waarvoor je getekend hebt, jij valt dus ook onder de groep mensen die VOOR 17november hebben afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibboNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-06 21:30
Wat Priam zegt, klopt.
Je hebt getekend onder de oude voorwaarden.

Je hebt het product 'gekocht', en als het product het dan niet doet zoals jij het gekocht hebt, dan is er sprake van een defect of contractbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Toch beweerde die Vodafone-noob anders. Wat toch raar is, aangezien je aanneemt dat die partij het het beste zou moeten weten.

Anyway, ik gooi nog wel wat mailtjes eruit naar Belnu en naar Vodafone zelf. Als uiteindelijk toch blijkt dat ik de bagger snelheid krijg dan ontbind ik m'n contract. Want ik heb juist voor Vodafone gekozen o.a. vanwege de lekkere snelheid.

offtopic:
Ik vind het sowieso een rare zet van Vodafone. Ze hadden hiermee iets unieks in handen, en dat gooien ze nu weg. Ik ben benieuwd wat voor kostenbesparing zo'n snelheidsverlaging oplevert.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:22

sanzut

It's always christmas time

Ik heb dus hetzelfde probleem! Ik wordt de 27e aangesloten, nav een abbo dat ik eind augustus heb afgesloten. Ik ga zometeen de klantenservice eens uithoren, en stuur ook even een PB naar de vodafone webrelations ([Verwijderde gebruiker]), een medewerker van Vodafone die GOT in de gaten houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
sanzut schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:11:
Ik heb dus hetzelfde probleem! Ik wordt de 27e aangesloten, nav een abbo dat ik eind augustus heb afgesloten. Ik ga zometeen de klantenservice eens uithoren, en stuur ook even een PB naar de vodafone webrelations ([Verwijderde gebruiker]), een medewerker van Vodafone die GOT in de gaten houd.
Mooi, dan ga ik dat ook ff doen. Ik heb net al een mail gestuurd naar Vodafone. Dan stuur ik die gast ook ff een PB'tje en ik stuur Belnu nog een mailtje.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Blij dat ik al een abo heb maar zodra die afloopt ben ik weg bij deze toko, heb juist vodafone gekozen vanwege de hogere snelheid. Niet dat ik veel data verbruik (150 a 200 MB in de maand) maar ik heb een hekel aan wachten bij zowel internetten als emailen.

De nieuwe abo's zijn trouwens niet alleen trager in download maar ook in upload, je krijgt een whopping 64 kbit... Dan ga je ook niet meer voor de leuk een foto emailen want dan ben je 5 minuten bezig per foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:23
Ik zit met dezelfde situatie.

Contractdatum getekend: 06/11/2008
Aansluitdatum: 06/02/2009

Volgens de Vodafone klantenservice (na navraag) kreeg ik de oude snelheid. En ze moest er bij vertellen dat het qua snelheidsverschil bijna onmerkbaar was. Ik heb haar verteld dat me dat niks kan schelen, en dat ik getekend heb voor de 3,6 mbit, en niet voor een factor 9 minder. Toen moest ik volgens haar contact op nemen met de dealer (Algebeld.nl).

Algebeld wees mij direct door naar Vodafone, maar is toen toch zelf gaan navragen. Volgens Algebeld hou ik wel de oude snelheid, maar was daar niet echt zeker van. Ik werd voor zekerheid weer naar Vodafone verwezen.

Als ik de lage snelheid krijg ontbind ik mijn contract eveneens. Dit is geenstijl, de snelheid met een factor 9 verlagen en dat zonder enige aankondiging. De vrouw van de Vodafone helpdesk wist er zelfs niks vanaf, die moest ik nog vertellen dat ze hun snelheid verlaagd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Lekker begin van de nieuwe klantenrelatie...

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Net gebeld met de Voda klantenservice en ook ik kreeg te horen dat als je je contract getekend hebt VOOR de 17e maar je hij moet nog in gaan, dat je dan gewoon de oude snelheid krijgt.

De dag dat mijn contract in gaat, gaat er wel direct een brief de deur uit dat ik mijn abbo wil opzeggen aan het einde van mijn contractperiode ivm de idiote snelheidsverlaging :) Kan ik dat niet vergeten tegen die tijd.

[ Voor 37% gewijzigd door JT op 18-11-2008 14:24 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone heeft aangegeven dat zij alle oude klanten die aangevraagd hebben of aangesloten zijn voor 17 november, nog van de oude snelheid laat genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:24:
Vodafone heeft aangegeven dat zij alle oude klanten die aangevraagd hebben of aangesloten zijn voor 17 november, nog van de oude snelheid laat genieten.
Heb je daar een bron van? De klantenservice van Vodafone is hier zelf nog niet van op de hoogte iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:24:
Maar of dat ook geldt voor abonnementen die later ingaan, is onduidelijk. De klantenservice geeft namelijk niet veel hoop.

[ Voor 60% gewijzigd door _Christiaan_ op 18-11-2008 14:32 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Clock schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:26:
[...]

Heb je daar een bron van? De klantenservice van Vodafone is hier zelf nog niet van op de hoogte iig.
Klantenservice zelf? En logica: als zij de snelheden bij mensen die al getekend hebben maar nog geactiveerd moetn worden omlaag gooien met als argument dat het kan omdat er in het contract niks staat over snelheidsgaranties, dan kunnen ze het ook bij wel al aangesloten klanten flikken. En dat doen ze niet. Dit plus het antwoord net van de VF medewerker aan de telefoon lijkt me toch het meest overtuigend.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:52
Heb precies hetzelfde. Heb een nieuw abonnement afgesloten dat geaccepteerd (aangesloten) is op 10-11-2008, echter heb ik nog drie maanden opzegtermijn bij Hi. Mij werd verteld dat ik de oude snelheid heb, ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:04

ManiacsHouse

Scheisse!

Misschien redelijk off-topic. Maar zo zien we weer hoe er met ons als klant 'gespeeld' word. Zie bijvoorbeeld dit topic Wijziging tarief Telfort Klantenservice:> Opzegging mogelijk en deze Streaming met KPN/Hi-mobiel internet, gratis of betalen?

Maar eigenlijk ligt het ook deels aan ons zelf want we willen altijd meteen het beste en het snelste 8). Vodafone maakt iedereen blijkbaar lekker met een hoge snelheid en die is niet eens te halen als ik zo op de FP lees. (zullen vast topics hier over zijn).

Door vaak onduidelijk specificaties, voorlichting en voorwaarden tuinen we er met zijn allen weer in. Tactiek van een provider is dat voorlopig nergens op reageren of ontkennen totdat men bij Kassa zit en dan kan ineens van alles.

Misschien interessant, maar wat als je abo automatisch word verlengd? Of je reageert niet op een verlengingaanbod? Dan blijven of de voorwaarden gelden van je oude abo of je gaat naar een nieuwe met nieuwe voorwaarden en kunt eventueel direct opzeggen. Hieraan denkende, zou het niet iets te maken kunnen hebben met de nieuwe regelgeving dat je per maand moet kunnen opzeggen? Maar dan zou je juist verwachten dat men probeert de concurrentie voor te blijven.

[ Voor 22% gewijzigd door ManiacsHouse op 18-11-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clock schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:26:
[...]

Op Iphoneclub hebben ze uitgebreide reacties van verschillende afdelingen hierover geplaatst.

Tevens weet de klantenservice hier wel degelijk van, zij hebben dit ook tegenover meerdere mensen (waaronder ik) bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
JT schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:34:
[...]

Klantenservice zelf? En logica: als zij de snelheden bij mensen die al getekend hebben maar nog geactiveerd moetn worden omlaag gooien met als argument dat het kan omdat er in het contract niks staat over snelheidsgaranties, dan kunnen ze het ook bij wel al aangesloten klanten flikken. En dat doen ze niet. Dit plus het antwoord net van de VF medewerker aan de telefoon lijkt me toch het meest overtuigend.
Ok, gek, mij werd iets anders verteld ;)

Op de FP is het volgende bericht gepost:
Door joepHDW, dinsdag 18 november 2008 13:52
Voor mensen die zijn overgestapt (en het contract voor 17 november hebben getekend), maar pas na 17 november worden geactiveerd:

Ik heb zojuist met vodaphone gebeld.
Ze delen mee dat aansluitingen die na 17 november worden geactiveerd de lagere snelheid zullen hebben.
Met de mededeling dat ik het contract heb getekend voor deze datum (15 september) zeggen ze: In de voorwaarden staan geen garanties over de snelheid, dus daarom kunnen ze de snelheid aanpassen.
Contract opzeggen kan ook niet omdat ze geen contractbreuk plegen (zie vorig argument).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zoals je kan lezen in mijn post, ben ik op die argumentatie in gegaan. Ik zou zeggen, bel zelf eens en kijk wat voor reactie jij krijgt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Morgen gaat m'n VF-abbo in, dus kan ik 't gelijk testen...
Uiteraard ga ik ook de KlantenService is even bellen, maar wacht 't eerst hier af..
En als laatste heb ik ook 'n DM gestuurd naar de VodaFone-dude hier op GoT... ben benieuwd...

Anders wordt 't gewoon contractontbinding.. Met die 'ja snelheid staat nergens vermeld' heb ik niks te maken.

EDIT: Ben trouwens wel blij dat ik m'n telefoon(abbo) bij 'n BelCompany heb afgesloten ipv 'n internettoko

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 18-11-2008 14:58 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb gelukkig nog steeds 1,37mbps, maar ga denk ik ook maar weg bij Vodafone.
Ben juist van T-mobile/Orange naar Vodafone gegaan, omdat het laden van een website wel erg lang duurde op mijn Diamond. Nu is de snelheid ook niet altijd geweldig, maar over het algemeen laden de pagina's wel snel.

de 3600 kb/s die ze aanbieden haal ik iig nooit, ondanks dat ik op 50 meter vanaf een 3g zendmast woon hier en ben zelfs voor het gebouw gaan staan om te testen. 1640kbs is dus echt de max hier in Tilburg en ook in R'dam bij mij vriendin. Op de vodafone live site staat ook 1800kbs, dus was al vandie snelheid uit gegaan en vond het prima, maar 256kb/s is nóg lager dan bij Orange en dat was echt niet vooruit te branden(lees 2-3 minuten tot www.nu.nl is geladen)

Hoop dat ze zich bedenken, maar heb het vermoeden dat je straks voor meer toch deze snelheden kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Zometeen staat er een koerier van bestelmaar.nl bij mij voor de deur met een iPhone & VF abbo + zorgeloos internet. Aangezien ik nog niks ondertekend heb lijkt het mij vrij kansloos om nog in de 'oude-regeling' te vallen. What to do? :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Terug sturen? :P Maar wanneer heb je dan getekend?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Anders stap ik trouwens wel naar Kassa / Radar of 'n soortgelijk programma.
Kan denk via Tweakers (en andere sites) genoeg mensen optrommelen om mee te doen :)

Heb VodaFone net ook even gemaild, ben benieuwd hoe, of en wanneer ik antwoord krijg.

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 18-11-2008 15:13 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
JT schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:07:
Terug sturen? :P Maar wanneer heb je dan getekend?
Ik teken straks pas aan de deur (inc het hele papierwerk van identificatie enzo). Datum van bestellen is 13 November , afgelopen donderdag dus. Terugsturen is inderdaad een optie, maar welk abbonement is dan een alternatief? :?

Verder lijkt het me dat er minstens een prijsverlaging doorgevoerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik zou het niet aannemen dan. Leg uit waarom dat kost die shop z'n klanten en die gaat dan misschien weer klagen bij Voda. Maar ik zou zelf dan niet tekenen als je die 256 een probleem vind. Ik heb nu zelf T-Mobile met 3G op een N82 en aan de laptop haal ik zo een 55k/s en er is geen datalimiet :) Dus dat is prima te doen om mee te surfen. Ik betaal een 10tje extra voor 768kbps.

Edit: bel denoods als het een koerier van hunzelf is zodat ze niet voor niks langs komen.

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 18-11-2008 15:20 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwii
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-08 16:59
Goedemiddag mede-Tweakers! Ik lees al jaren mee, maar bij deze eindelijk geregistreerd.

Hier mijn verhaal in verband met een verlenging bij Vodafone:

Elk jaar koop ik een nieuw toestel (volgorde: W800/K800/N95) en deze keer was het de beurt voor de nieuwe Xperia van SonyEricsson. Na een aantal uurtjes aanbiedingen doorgespit te hebben kwam ik uit bij Vodafone, waar ik al een abonnement had lopen. Ik kreeg een verlengingsaanbod van € 165,- voor een 1-jarig abonnement in combinatie met een € 35 pm + internet blox. Helaas was dit aanbod hetzelfde als voor klanten die een nieuw contract willen afsluiten en dus heb ik even een telefoontje gepleegd naar Vodafone. De mevrouw achter de telefoon kon mij aan aanbod doen waarop ik geen nee kon zeggen. Ik zou nog maar € 100 euro bij moeten betalen, dus ben ik gelijk akkoord gegaan.

Dit alles was op afgelopen vrijdagmiddag, 14 november. Na te horen hebben gekregen dat ik het toestel binnen 3 dagen thuis gestuurd zou krijgen en zelfs nog een keer om extra zekerheid te hebben gevraagd, sloten we het gesprek af. Ik natuurlijk blij, ik verwacht maandag een nieuwe telefoon. Gisteren was het dus die maandag. Ik heel de dag thuis in afwachting, maar helaas.. niks ontvangen. Nou kan gebeuren, dus vandaag had ik hem toch zeker verwacht. Rond 12 uur zie ik een busje van TNT voor de deur staan, maar het bleek niet voor mij te zijn. Rond 2 uur heb ik nogmaals contact opgenomen met Vodafone en hier kreeg ik te horen dat het pakketje klaar lag om opgehaald te worden door TNT, hij is dus nog niet eens verzonden! Wat betekend dat het dus 5 á 6 dagen duurt voordat ik mijn telefoon binnen heb. Niet zo fijn dus na 2 dagen thuis wachten als er op de site een 2-dagen garantie staat aangegeven (3 met een zondag ertussen) en heb daarom ook even een klacht gestuurd. Niet dat ik er iets van verwacht, maar wou het toch even kwijt.

Zo’n 5 minuten later lees ik op de homepage van Tweakers.net dat Vodafone de internetsnelheid drastisch heeft verlaagd met meer dan 93 %! Uiteraard gaat bij mij meteen een belletje rinkelen. Ik zou mijn toestel binnen 3 dagen thuisgestuurd krijgen en op de 4e dag, de dag dat de snelheidslimiet hard omlaag gaat, is het pakketje nog niet verstuurd. 1 + 1 is nog altijd 2 en na weer een telefoontje met Vodafone krijg ik inderdaad te horen dat ik onder de verlaagde snelheid verder mag gaan. Ik heb toch echt op 14 november mijn contract verlengd en niet op de 18e. Behoorlijk triest en behoorlijk onklantvriendelijk..

Ik kan me geen andere conclusie voor halen dan dat dit de manier is waarop Vodafone heeft gehandeld en vind het ook zeer spijtig als het inderdaad op deze manier is gegaan. Voor mij een reden om af te haken. Ik ga geen Xperia kopen om met een luttele 256kpbs rond te surfen en daarmee uit. Lijkt me duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 08:00
CLB schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:13:
Anders stap ik trouwens wel naar Kassa / Radar of 'n soortgelijk programma.
Kan denk via Tweakers (en andere sites) genoeg mensen optrommelen om mee te doen :)

Heb VodaFone net ook even gemaild, ben benieuwd hoe, of en wanneer ik antwoord krijg.
Dat lijkt me idd een goed plan, of ook naar de consumentenbond oid. Ik ben zelf niet zo thuis in de juridische wereld, maar het lijkt mij dat ook al stond er niks over de snelheden in de algemene voorwaarden je alsnog recht heb op de snelheid die op het moment van tekenen gold. (Er zijn volgens mij wel voorbeelden te vinden waarbij bepaalde dingen niet in de algemene voorwaarden stonden, maar die wel gelden omdat ze in de wet beschreven worden, en die geldt voor ieder bedrijf in Nederland.)
Immers; pas nadat je getekend hebt worden de snelheden aangepast, voor deze snelheden heb je dus niet getekend en je hoeft er dus niet mee akkoord te gaan.
Het kan dan natuurlijk wel zo zijn dat Vodafone de lagere snelheden blijft hanteren, maar dan zou je als consument het recht moeten hebben om het contract te ontbinden. Vodafone houdt zich immers niet aan de voorwaarden waarvoor getekend is.

Maar zoals ik al zei; ik ben niet thuis in de juridische wereld, maar ik denk wel dat je met deze agumenten wel een goed punt kan maken bij verschillende consumenten organisaties.

Ik heb overigens mijn ondertekend op 9-11, en ben momenteel aan het wachten op de aanvraag voor nummerbehoud. Maar ik ga er dus van uit dat ik of mijn contract mag ontbinden of ik krijg de "oude" snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik zou dreigen met contractontbinding en Kassa. Voer anders mijn argument eens aan. Blijkbaar hebben enkele Voda medewerkers als argument om ook contracten die voor de 17e zijn verlengd/getekend te downgraden, dat er in het contract niks staat over snelheidsgaranties. Waarom wordt het bij bestaande contracten dan niet verlaagd? Ben benieuwd wat ze daarop zeggen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Eerst allemaal is afwachten wat ik voor speeds en of antwoorden krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderfox
  • Laatst online: 25-08 14:06
Ik ben zo'n geval die op de 17e zelf een contract heeft getekend en opgestuurd. Er staat in de mailings en zo, dat die snelheidsverlaging vanaf de 17e ingaat voor iedereen die zich vanaf dat moment aanmeld. Was de informatie op de website van VF op de 17e al wel aangepast aan de nieuwe situatie? Zo nee, kunnen we dan niet spreken van valse reclame o.i.d.? Iemand die er gister op de VF website naar heeft gekeken, die even wil reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik vind het een schande. Ze hadden net zo goed de snelheid kunnen verlagen naar 1 kbit/s en dan nog aan kunnen voeren: geen snelheidsgaranties.

Dit is hetzelfde als een auto kopen die volgens de specs 200 km/h kan en in de praktijk maar 14 km/h. (ja, echt)

Ik teken niet voor zo'n shitsnelheid. Dit is gewoon pure oplichting.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Edit:
Dit staat trouwens nog de Vodafone website:
Welke BloX voor internet is er met een Basis Abonnement?

Met Zorgeloos Internet kun je voor een vast bedrag per maand internetten zonder je zorgen te maken over onverwachte kosten. Supersnel internetten op je mobiel tot wel 3600 Kbps. Zorgeloos Internet kost € 9,50 per 30 dagen.

Kunnen we hier niet nog wat mee doen?

CLB gaat Kassa / Radar en de Consumentenbond alvast wijzen op het nieuwsbericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Oeehhh hiermee zijn ze hard de sjaak :D

* _Christiaan_ wrijft in z'n handjes

edit: ik krijg net een reactie op mijn e-mail:
Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u een vraag stelt over de internetsnelheid van uw BloX.

Ik vind het vervelend dat u dergelijke klachten ondervind. Ik verzoek u dan ook om contact op te nemen met de telefonische klantenservice. U kunt hen bereiken op het nummer 1200 optie 3 en nogmaals optie 3.

Heeft u nog vragen over dit antwoord, dan kunt u binnen 7 dagen reageren. Ga naar Mijn support in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
Ten eerste: ik ben nog niet aangesloten dus ik kan überhaupt nog geen 1200 bellen;
Ten tweede: ik kan me daarom ook nog niet aanmelden op my Vodafone;
Ten derde: ik heb in mijn mail al aangegeven dat hun medewerker zei dat ik de lage snelheid zou krijgen, dus ze verwijzen me hiermee terug naar hun eigen klantenservice. Hulde, word je van het kastje naar de muur gestuurd binnen hetzelfde bedrijf (8>

[ Voor 85% gewijzigd door _Christiaan_ op 18-11-2008 15:50 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderfox
Nog leuker! Dit staat nog op de website:
Afbeeldingslocatie: http://sanderfox.nl/mobielinternet.jpg

Hoe bedoel je klanten verkeerd voorlichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
De hele redenering slaat ook nergens op. "Andere partijen hebben een lagere snelheid, dus wij ook." :') Gewoon ruimte creëren om dadelijk met een veeeel duurder abo te komen :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je kan er niets mee, of lezen jullie allemaal over het woordje 'tot' heen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Laatst online: 03-09 08:00
CLB schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:41:
...
CLB gaat Kassa / Radar en de Consumentenbond alvast wijzen op het nieuwsbericht :)
Succes CBL, mocht je hulp nodig hebben dan horen we het! Ik heb het zelf momenteel druk met de studie anders had ik je meteen geholpen.
Gunner schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:50:
Het is nu toch tot 256kbit?

[ Voor 25% gewijzigd door allard_070 op 18-11-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderfox
Ik zie het 'tot' wel staan, maar verder wordt er niet meer over uitzonderingsgevallen gesproken op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
"Tot" ja. Dat betekent dat het mogelijk moet zijn om in uitzonderlijke gevallen 3,6 Mb/s te halen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

_Christiaan_ schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:43:
Oeehhh hiermee zijn ze hard de sjaak :D

* _Christiaan_ wrijft in z'n handjes
Zou leuk zijn idd die contractontbinding, al is 't alleen maar om 'n nieuwe mobiel ;)

Naar Kassa & Tros Radar gestuurd:

Beste,

Vandaag las ik: nieuws: Vodafone verlaagt internetsnelheid voor mobiele telefoons

Waarop staat aangegeven dat Vodafone de snelheden voor mobiel internet gaat verlagen per 17 november 2009.

Mijn situatie is de volgende: 19-08 m'n abonnement bij Vodafone aangesloten, maar ik had nog een afkoelingsperiode van 3 maanden bij Orange. Mijn Vodafone abonnement gaat dus 19-11 in (2 dagen na de 17e) en ik ben nu benieuwd of ik nog van de goede, snelle internetsnelheden kan gaan genieten of van de slechte snelheden.

Vodafone geeft hierzelf geen antwoord over. Klantenservice is niet goed ingelicht en weet soms niet eens dat de internetsnelheden worden aangepast.

Er zijn al honderden reacties van mensen die zich bestolen voelen, omdat ze een contract hebben afgesloten en waarschijnlijk straks met die slechte internetverbindingen te maken krijgen...

Deze email is eigenlijk alleen om u even te informeren. Het hoe of wat qua snelheden, 17-11 en daarvoor afgesloten abonnementen die pas na 17-11 ingaan, is nog niet te vertellen.

Als mensen die voor de 17e hun contract al hebben afgesloten, toch de lage internetsnelheden krijgen, komen er waarschijnlijk duizenden aanvragen van contractontbinding, aangezien VodaFone niet aan de voorwaarden van internetsnelheden heeft voldaan.

Het is dus nog even afwachten, maar dan heeft u er alvast weet van.

MvG Colin Baak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderfox
Zoals al eerder door iemand gezegd: als je een grote groep mensen nodig hebt om een punt te maken, staan we klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kicknoize
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Maar als ze de snelheid op 256 kpbs cappen, dan is het toch "tot 256 kpbs" geworden, en niet "tot 3600 kpbs"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwii
Inderdaad. Nu gaan ze 'tot' 256 kbps aanbieden, dus we kunnen er wel degelijk wat mee.

-edit- Zie hierboven :).

[ Voor 14% gewijzigd door Kiwii op 18-11-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Op een andere pagina op de vodafone website staat ook nog fijn 3,6 mbps:

Vodafone Help HSDPA

Ik zit in ook met mijn nieuwe contract, begin deze maand getekend, alleen nog wachten op de levering im veband met nummerportering. Ook ik heb speciaal voor Vodafone gekozen om hun hogere snelheid.

[ Voor 20% gewijzigd door MaartenPol op 18-11-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me de 14e aangemeld als nieuwe abonnee, ivm 50% personeelsaanbieding via mijn werkgever. (Vodafone Personeelsactie)

Bizar dat wat ze vrijdag de 14e aanbieden, op maandag de 17e gaan aanpassen. Ik heb wel mijn order bevestiging binnen, maar daar staan geen snelheden aangegeven.

In ieder geval heeft mijn werkgever een contact persoon binnen Vodafone, heb ik al e-mail contact met een Vodafone klantenservice medewerker en heb mijn rechtsbijstandsverzekering over deze zaak geinformeerd.

Mocht er uit komen dat ik beschikking krijg over een 256Kbit/sec lijntje, is het exit Vodafone for life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingFreak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:56
Zojuist gebeld met Vodafone, afdeling Datasupport, zij gaven mij de volgende antwoorden:

- Huidige prepaid-klanten: Snelheid 1,8 Mbps blijft gehandhaafd.

- Stilzwijgende verlenging abonnement: Snelheid 3,6 Mbps blijft gehandhaafd.

- Contract eerder getekend (in mijn geval in september): Snelheid is 3,6 Mbps.

Dat verzachte de pijn voor mij enigzins, toch blijf ik het een onwijs stomme zet van Vodafone vinden. Ken zoveel mensen, die de 3,6 Mbps als een groot voordeel van Vodafone boven (de over het algemeen goedkopere) T-mobile zagen. Op deze potentiele klanten hoeven ze nu niet meer te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderfox
Zouden mensen van de Vodafone klantenservice of hoger dit topic ook volgen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 02:04

ManiacsHouse

Scheisse!

_Christiaan_ schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:52:
"Tot" ja. Dat betekent dat het mogelijk moet zijn om in uitzonderlijke gevallen 3,6 Mb/s te halen.
Tot betekend dat je eventueel die snelheid kunt halen. Dit betekend ook dat je telefoon/aansluiting/verbinding dit theoretisch moet kunnen. Er word nergens aangegeven waarom het niet zou kunnen.
Wat met nu doet is je telefoon/aansluiting/verbinding cappen op 256kbps zodat het verhaal tot 3,6Mb/s in dit geval valse voorlichting is zoals het nu op de website staat.
Heeft iemand daadwerkelijk wel een 3,6 gehaald? En heb je ook kunnen achterhalen of je theoretisch die snelheid zou kunnen halen? Of is het gewoon altijd fake geweest en was hun netwerk weliswaar geschikt voor die snelheid maar werd het simpel aan niemand geleverd?

Sta er steeds meer versteld van hou brutaal/arrogant/klantonvriendelijk die telco's aan het worden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

FlyingFreak schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:00:
Zojuist gebeld met Vodafone, afdeling Datasupport, zij gaven mij de volgende antwoorden:
- Contract eerder getekend (in mijn geval in september): Snelheid is 3,6 Mbps.
Naam gevraagd van degene waarmee je hebt gebeld? Zwart op wit gevraagd?

Dan zou CLB alvast blij zijn :9 Maarja m'n andere GoTters help ik ook in deze VF-strijd!!

Al met al genoeg bronnen om Vodafone aan te pakken als ze mensen die VOOR 17-11
een abbo hebben afgesloten met een mobiele internet bundel lagere snelheden gaan leveren...

Voor de mensen die hun contract op 17-11 of later nog hebben ingeleverd vind ik het ook nog steeds
genaaid natuurlijk, aangezien er op hun website nog genoeg 3,6Mbit/ sec ads en informatie te vinden is...

Maarja we wachten het af...

Abbo's afgesloten voor 17-11 en ingegaan voor 17-11 behouden hoge snelheden?
Abbo's afgesloten voor 17-11 en ingegaan na 17-11 behouden hoge snelheden of krijgen de lage snelheden?
Abbo's afgesloten na 17-11 en ingegaan na 17-11 krijgen dus de lage snelheden?
(ook al staat het niet goed op hun site, zijn de medewerkers hier niet goed over ingelicht en weten de telco's hier ook niks van)

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 18-11-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga het morgen (als ik mijn abbo geleverd krijg) meteen meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingFreak
Heb helaas niet naar de naam e.d. gevraagd, stom. Wellicht kan iemand die dit topic volgt, ook bellen en dezelfde vragen stellen als mij en hierbij een naam noteren? Zou mij en ik denk velen anderen hier, enorm helpen. Hebben we iets om aan vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
Dit is geloof ik de 1e keer dat ik blij ben dat ik 2 jaar aan vodafone vast zit.. heb ik nog een tijdje de volle snelheid :9

Stilzwijgend verlengen houd dus in dat zodra ik over 2 jaar een nieuwe telefoon ga uitzoeken ik fijn naar 56K snelheid wordt teruggegooid, en als ik mijn mond hou ik wel met 3.6 mbit kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 11-09 05:35
FlyingFreak schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:00:

Dat verzachte de pijn voor mij enigzins, toch blijf ik het een onwijs stomme zet van Vodafone vinden. Ken zoveel mensen, die de 3,6 Mbps als een groot voordeel van Vodafone boven (de over het algemeen goedkopere) T-mobile zagen. Op deze potentiele klanten hoeven ze nu niet meer te rekenen.
Yep onwijs dom, ben ik blij dat ik op tijd ben geweest. anders was het echt T-Mobile voor mij (ondanks dat ze duurder zijn).

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 11-09 15:24
maniacshouse schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:02:
[...]

[...]

Tot betekend dat je eventueel die snelheid kunt halen. Dit betekend ook dat je telefoon/aansluiting/verbinding dit theoretisch moet kunnen. Er word nergens aangegeven waarom het niet zou kunnen.
Wat met nu doet is je telefoon/aansluiting/verbinding cappen op 256kbps zodat het verhaal tot 3,6Mb/s in dit geval valse voorlichting is zoals het nu op de website staat.
Heeft iemand daadwerkelijk wel een 3,6 gehaald? En heb je ook kunnen achterhalen of je theoretisch die snelheid zou kunnen halen? Of is het gewoon altijd fake geweest en was hun netwerk weliswaar geschikt voor die snelheid maar werd het simpel aan niemand geleverd?

Sta er steeds meer versteld van hou brutaal/arrogant/klantonvriendelijk die telco's aan het worden zijn.
dat niet,maar wel de 3.... via laptop...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

KONKERVODAFONE:

Beste,

Ik heb 19-08 jongstleden een Vodafone abbo 35 afgesloten bij de plaatselijke Belcompany inclusief een zorgeloos mobiel internet abonnement.

Nu gaat dit abonnement dus morgen (19-11) in alleen zijn er wel berichten uitgegeven in de pers dat de internetsnelheid met maar liefst 93% verlaagd gaat worden bij alle, ik citeer van tweakers.net:

De afdeling Telefonische verkoop heeft ons vanmorgen het nieuws bevestigd. Er is een interne e-mail rondgestuurd over de snelheidsverlaging waarin wordt gesproken dat de snelheidsverlaging vanaf 17 november zal ingaan voor nieuwe abonnees *en* verlengingen. Voor bestaande abonnees wijzigt er voorlopig niets aan de voorwaarden. De nieuwe snelheid is volgens de interne e-mail meer marktconform en zal dus worden verlaagd van 3,6Mbit/s naar 256 kbit/s met een uploadsnelheid van 64kbit/s.

nieuws: Vodafone verlaagt internetsnelheid voor mobiele telefoons

Nu is dit abonnement dus duidelijk afgesloten voor 17-11 en zodoende is mijn vraag: Krijg ik de hoge snelheid van 3,6Mbit/ sec of de belabberde lage snelheid van 256 kbit/sec!?

MvG Colin Baak

Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u in augustus een abonnement heeft afgesloten met mobiel internet. U hoort nu dat de snelheid omlaag gaat van het internet. U wilt weten of dit ook actief wordt voor uw abonnement dat in zal gaan op 19 november.

Uiteraard vind ik het vervelend dat u een abonnement in augustus heeft afgesloten dat op 19 november zal ingaan. Nu is er met ingang van 17 november een wijziging in snelheid ingevoerd voor mobiel internet. Dit heeft inderdaad invloed op uw mobiele internet snelheid.

Omdat uw abonnement op 19 november pas actief wordt geldt deze wijziging ook voor uw abonnement.

Namens Vodafone mijn excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen over dit antwoord, dan kunt u binnen 7 dagen reageren. Ga naar Mijn support in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice

Contact met Kassa is geen probleem, wordt er vandeweek over gebeld! Dit wordt drama voor VF!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Raar, ik kreeg net een reactie van VodafoneWR (iem. van Vodafone Web Relations die actief is op GoT):
De snelheidsverlaging geldt voor nieuwe abonnees en retentieklanten (red: verlengingen) die vanaf 17 november 2008 een Vodafone abonnement met Zorgeloos Internet BloX afsluiten.
Voor bestaande abonnees met Zorgeloos Internet Blox verandert er niets aan de 'oude' maximale 3,6Mbit/sec download snelheid.
De snelheidsverlaging geldt NIET voor aanvragen met Nummerbehoud VOOR 17 november 2008.

Vodafone Web Relations

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
CLB schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:57:
KONKERVODAFONE:

Beste,

Ik heb 19-08 jongstleden een Vodafone abbo 35 afgesloten bij de plaatselijke Belcompany inclusief een zorgeloos mobiel internet abonnement.

Nu gaat dit abonnement dus morgen (19-11) in alleen zijn er wel berichten uitgegeven in de pers dat de internetsnelheid met maar liefst 93% verlaagd gaat worden bij alle, ik citeer van tweakers.net:

De afdeling Telefonische verkoop heeft ons vanmorgen het nieuws bevestigd. Er is een interne e-mail rondgestuurd over de snelheidsverlaging waarin wordt gesproken dat de snelheidsverlaging vanaf 17 november zal ingaan voor nieuwe abonnees *en* verlengingen. Voor bestaande abonnees wijzigt er voorlopig niets aan de voorwaarden. De nieuwe snelheid is volgens de interne e-mail meer marktconform en zal dus worden verlaagd van 3,6Mbit/s naar 256 kbit/s met een uploadsnelheid van 64kbit/s.

nieuws: Vodafone verlaagt internetsnelheid voor mobiele telefoons

Nu is dit abonnement dus duidelijk afgesloten voor 17-11 en zodoende is mijn vraag: Krijg ik de hoge snelheid van 3,6Mbit/ sec of de belabberde lage snelheid van 256 kbit/sec!?

MvG Colin Baak

Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u in augustus een abonnement heeft afgesloten met mobiel internet. U hoort nu dat de snelheid omlaag gaat van het internet. U wilt weten of dit ook actief wordt voor uw abonnement dat in zal gaan op 19 november.

Uiteraard vind ik het vervelend dat u een abonnement in augustus heeft afgesloten dat op 19 november zal ingaan. Nu is er met ingang van 17 november een wijziging in snelheid ingevoerd voor mobiel internet. Dit heeft inderdaad invloed op uw mobiele internet snelheid.

Omdat uw abonnement op 19 november pas actief wordt geldt deze wijziging ook voor uw abonnement.

Namens Vodafone mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice

Contact met Kassa is geen probleem, wordt er vandeweek over gebeld! Dit wordt drama voor VF!!
Dan reageer je toch meteen met:

Aangezien ik blijkbaar op 19 november pas een overeenkomst met u aanga, wil ik bij deze melden dat ik het niet eens ben met de voorwaarden en graag van deze overeenkomst af wil zien!

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Voor iedereen waarvan het abonnement nog moet ingaan:
Ze kunnen dit niet maken tov reeds bestaande deals, als je voor 17-11 een contract hebt afgesloten/verlengd heb je recht op die hogere snelheid. Je bent immers akkoord gegaan met de voorwaarden (het 'aanbod') die destijds golden.
Dat het contract later ingaat en/of ondertekend wordt maakt niks uit.

Als ze toch die lagere snelheid leveren, kan je VF in gebreke stellen. Zorgen ze daarna niet voor een oplossing (alsnog het beloofde leveren of een financiele tegemoetkoming) kan je het contract ontbinden wegens non-conformiteit.

Dit is echter een dusdanig appeltje-eitje-verhaal voor elke jurist, dat Vodafone dit ook weet, en waarschijnlijk het risico niet zal nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
Haha, ik hoop dat deze 'geniale' actie vodafone gigantisch in hun kont bijt. Hopelijk komt dit ook bij de normale consument, gelijk een flink pak schade op je imago. Na telfort kan vodafone zich ook al niet gedragen.

Ik wou letterlijk deze week naar een vodafone shop gaan voor de S.E. X, maar dat is nu ook niet meer nodig :D. Ik ga dus maar weer T-mobile verblijden met mijn lidmaatschap. :)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

rwb schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:13:
[...]

Dan reageer je toch meteen met:

Aangezien ik blijkbaar op 19 november pas een overeenkomst met u aanga, wil ik bij deze melden dat ik het niet eens ben met de voorwaarden en graag van deze overeenkomst af wil zien!
Ik wacht eerst Kassa eens af, voordat ik gelijk ga mailen...
Of ik nu de 18e mail met 'morgen neeeeeeee' of 'n weekje later met 'nog steeds voor 17-11 afgesloten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:22

sanzut

It's always christmas time

Ik heb zojuist gebeld met de vodafone klantenservice. Ene meneer Mark van Datasupport heeft mij verzekerd dat de tekendatum als peil datum geldt en dat klanten die voor 17-11 hebben getekend de oude snelheid van 3,6 mbit per seconde behouden.

Hij heeft me op mijn verzoek een e-mail gestuurd ter bevestiging
Geachte klant, Iedereen die voor 17november getekend heeft zal de 3.6Mbit behouden. Iedereen die erna getekend heeft krijgt 256Kbit. Met vriendelijke groet, Marc Vodafone Afd. Data Support
Headers bevatten verwijzingen naar vodafone
(Uiteraard het een en ander geknipt en geplakt)
Received: from nlrat-wimx001.vf-nl.internal.vodafone.com (gwoi.vodafone.nl [62.140.***.***])
Received: from anlbilah.vfnl.dc-ratingen.de ([195.233.****.****]) by nlrat-wimx***.vf-nl.internal.vodafone.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.2499);
Tue, 18 Nov 2008 17:31:41 +0100
Subject: Vodafone Customer Services
Tijdens het typen van dit bericht antwoord antwoord van Vodafone Web Relations:
De snelheidsverlaging geldt voor nieuwe abonnees en retentieklanten (red: verlengingen) die vanaf 17 november 2008 een Vodafone abonnement met Zorgeloos Internet BloX afsluiten.
Voor bestaande abonnees met Zorgeloos Internet Blox verandert er niets aan de 'oude' maximale 3,6Mbit/sec download snelheid.
De snelheidsverlaging geldt NIET voor aanvragen met Nummerbehoud VOOR 17 november 2008.

Vodafone Web Relations

[ Voor 28% gewijzigd door sanzut op 18-11-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
sanzut schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:34:
Ik heb zojuist gebeld met de vodafone klantenservice. Ene meneer Mark van Datasupport heeft mij verzekerd dat de tekendatum als peil datum geldt en dat klanten die voor 17-11 hebben getekend de oude snelheid van 3,6 mbit per seconde behouden.

Hij heeft me op mijn verzoek een e-mail gestuurd ter bevestiging

[...]

Headers bevatten verwijzingen naar vodafone

[...]

Tijdens het typen van dit bericht antwoord antwoord van Vodafone Web Relations:

[...]
Ik heb ook sinds een maandje mijn vodafone basis abbo verlengd, maar omdat ik wilde wachten op de Xperia heb ik nog geen Internet Blox aangezet. Nu krijg ik volgende week mijn Xperia, als ik dan pas blox activeer ben ik zeker ook genaaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingFreak
Ik kreeg precies eenzelfde antwoord als Sanzut, voor 17 November getekend, oude snelheid van 3,6 Mbps. De man gaf aan dat er onduidelijk over was geweest bij de klantenservice (datasupport afdeling, was al op de hoogte) en dat er zojuist intern een mailing naar alle afdelingen is gegaan over de zaken rondom deze snelheidsverlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
sander- schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:40:
[...]

Ik heb ook sinds een maandje mijn vodafone basis abbo verlengd, maar omdat ik wilde wachten op de Xperia heb ik nog geen Internet Blox aangezet. Nu krijg ik volgende week mijn Xperia, als ik dan pas blox activeer ben ik zeker ook genaaid?
JA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
FlyingFreak schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:49:
Ik kreeg precies eenzelfde antwoord als Sanzut, voor 17 November getekend, oude snelheid van 3,6 Mbps. De man gaf aan dat er onduidelijk over was geweest bij de klantenservice (datasupport afdeling, was al op de hoogte) en dat er zojuist intern een mailing naar alle afdelingen is gegaan over de zaken rondom deze snelheidsverlaging.
Pfieuw :) Ben ik voorlopig (1 jaar, want ik heb een 1jarig abo) verzekerd van snel internet op m'n N85. Ik was toch wel benieuwd naar HSDPA.

Toch zijn er nog steeds mensen genaaid. Mensen die gisteren, op maandag 17 november, hun contract afsloten. Of wat denk je van mensen die vòòr de 17e tekenden maar waar Vodafone pas na de 17e het contract hebben goedgekeurd. Het blijven oplichters want op hun site stond nog steeds 3,6 Mb/s.

Het zou me niks verbazen als ze die snelheidsverlaging binnenkort weer invorderen of dat ze een nieuwe datum afspreken.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Morgen eens even bellen met de rechtsbijstand om te vragen in hoeverre ik sterk sta in dit verhaal, aangezien ik destijds een abbo nam juist vanwege de snelheid van vodafone internetblox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-J_W
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:39
Zoals ik ook op de FP heb geplaatst:

Ik vindt dit wel een heel raar verhaal, 256 kbps...
Het lijkt me niet dat dit serieus kan zijn.

Is dit niet een communicatie fout, dat er 256 kB/s bedoeld wordt (ongeveer 2,1 Mbit)??

de oude snelheid 3,6 Mbps is ongeveer 440 kB/s

Én wanneer je een abbo wilt afsluiten op de vodafone site, staat daar 256 kb/s.

- Edit:
Mijn theorie is dus dat er verwarring is door dat de aanduiding van Mbps naar kB/s is veranderd met daardoor een veel lager getal op leverd.
Dit is waarschijnlijk gedaan omdat deze aanduiding (voor de consument) beter te begrijpen is.

Het feit blijft dat de snelheid bijna gehalveerd is.
Maar vergelijkbaar met de iPhone snelheid bij T-Mobile (2 Mbps).

[ Voor 33% gewijzigd door R-J_W op 18-11-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 17-11 een bestelling geplaatst op de vodafone webshop. Nu ik van deze snelheidsverlagingen weet wil ik hier van afzien. Ik heb nog niets getekend, dat zou pas gebeuren als de koerier langskomt. Ik ben ook niet van plan iets te tekenen, maar ben ik tot iets verplicht door een bestelling te plaatsen bij een webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:16:
Ik heb 17-11 een bestelling geplaatst op de vodafone webshop. Nu ik van deze snelheidsverlagingen weet wil ik hier van afzien. Ik heb nog niets getekend, dat zou pas gebeuren als de koerier langskomt. Ik ben ook niet van plan iets te tekenen, maar ben ik tot iets verplicht door een bestelling te plaatsen bij een webshop?
Volgens mij kun je gewoon annuleren en je beroepen op je afkoelperiode?
R-J_W schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:06:
Zoals ik ook op de FP heb geplaatst:

Ik vindt dit wel een heel raar verhaal, 256 kbps...
Het lijkt me niet dat dit serieus kan zijn.

Is dit niet een communicatie fout, dat er 256 kB/s bedoeld wordt (ongeveer 2,1 Mbit)??

de oude snelheid 3,6 Mbps is ongeveer 440 kB/s

Én wanneer je een abbo wilt afsluiten op de vodafone site, staat daar 256 kb/s.

- Edit:
Mijn theorie is dus dat er verwarring is door dat de aanduiding van Mbps naar kB/s is veranderd met daardoor een veel lager getal op leverd.
Dit is waarschijnlijk gedaan omdat deze aanduiding (voor de consument) beter te begrijpen is.

Het feit blijft dat de snelheid bijna gehalveerd is.
Maar vergelijkbaar met de iPhone snelheid bij T-Mobile (2 Mbps).
Als dat het geval is zou ik er nog mee kunnen leven, nu gaan ze van snelste partij naar langzaamste zo ongeveer...

Wat hier in deze discussie helemaal buiten beschouwing wordt gelaten is de gigantische opkomst van UMTS/HSDPA kaarten voor laptops. Steeds meer bedrijven geven deze aan hun werknemers en ook particulieren beginnen voorzichtig gebruik te maken van mobiel internet op hun laptops. Aangezien dit een stuk intensiever is dan de mobiel internet gebruikers zal dit ook wel een reden kunnen zijn...

[ Voor 57% gewijzigd door Sander op 18-11-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderfox
Ik zie wel meer typfouten op de Vodafone website staan, dus zou me eigenlijk niets verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Gewoon niet tekenen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Michey: Je kunt gewoon annuleren en de telefoon weigeren aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier hetzelfde probleem. Al 3 weken werd ik bestookt met sms-jes en post dat Vodafone een 'speciale aanbieding' voor me heeft. Daarbij dus de mogelijkheid om direct online mijn contract te verlengen. Afgelopen vrijdag middag dus gekeken en tot mijn vreugde boden ze de S.E. X1 aan, welke ik al en tijdje in de gaten hield. Ik moest namelijk een telefoon met groot scherm en goede browser-ervaring hebben.
Vrijdag de knoop doorgehakt om dit te doen, en de bestelling afgerond. Daarna netjes mijn orderbevestiging gekregen.

Kon nu al enkele dagen geen gebruik maken van de orderstatus-tool op de site. En las het gewraakte bericht op Tweakers. Dus maar eerst bellen ivm de orderstatus. Deze konden ze niet inzien omdat het enkele dagen duurt voordat deze verwerkt is. Ik geef aan dat ik de bevestiging binnen heb en ook een ordernummer, maar intern blijkt dat niet gekoppeld te zijn. Toen maar de vraag gesteld over de snelheden, maar daar had ze nog niks van gehoord.

Dan maar een email:
Beste lezer,

ik heb op 14 november mijn abonnement verlengt. Nu lees ik dat per 17 november de voorwaarden voor mobiel internet (snelheden) zijn veranderd en dat deze vanaf die datum gelden voor verlengingen en nieuwe abonnementen. Sinds het niet bekend was op het moment dat ik akkoord ging met de voorwaarden (15 nov) neem ik aan dat ik over de nieuwe contractperiode de oude snelheden heb. Mijn keuze van Vodafone is puur om de hogere snelheden en dus een selling point voor mij geweest.
Al snel kreeg ik antwoord:
Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u de oude snelheid zou krijgen in plaats van de nieuwe snelheid.

Uw abonnement is nog niet verlengt, uw abonnement loopt pas af op 18/12/2008.
Dan zal deze verlening ook doorgevoerd worden.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
Dit is echt een antwoord waar ik niks van snap, waarom moet ik tekenen, akkoord gaan met voorwaarden etc als ik volgens hen niet verlengd heb?
Weer gebeld maar toen de boodschap gekregen dat ik al akkoord was gegaan met een bestelling van de telefoon en dat mij dat verplichte het abonnement af te nemen.

Snappen ze het zelf nog wel?

Als ik 2 maanden geleden wist dat dit zou gebeuren had ik mijn abbo al opgezegt, nu moet ik eerst kijken of ik van de verlenging afkom, en dan moet ik nog 3 maanden bij hen blijven voordat ik over kan naar een ander. :(

Mochten mensen gezamenlijk actie ondernemen; mij heb je erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderfox
Ik ben daarstraks ff langs een Vodafone winkel geweest, die hier om de hoek zit. Zij kregen ook pas vanmorgen een simpele berichtgeving dat de snelheid omlaag is gegaan en dat ze daar vragen over zouden kunnen krijgen. Degene met wie ik gesproken heb, was net zo verbaasd als ons en vond het eigenlijk ook een rare zet.

Als de werknemers het al een rare zet vinden, welke oelewapper loopt er dan in de top dit soort dingen te bedenken?

Owja, ik heb ook nog gevraagd naar de nieuwe BloX die dan wél snel internet zal bieden. Meer informatie dan dat er begin 2009 weer wat dingen gaan veranderen kon hij me niet vertellen. Was gewoon nog niet bekend. Het lijkt er dus op dat er pas over enkele maanden een nieuww BloX aankomt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 14:55
Wat ben ik blij dat ik afgelopen(14-11, staat ook op het contract) vrijdag naar de winkel ben gegaan om te bestellen en daar ook direct mijn contract heb getekend. Het gaat wel pas 3-12 in, dus het is nog even afwachten hoe het uitwerkt voor mij, maar ik ben wel speciaal naar VF gegaan voor de hoge snelheden, dus als ik die nu niet krijgen zijn ze mij ook kwijt.

Ik hoop dus dat er snel duidelijkheid is en dat vodafone hier geen grote puinhoop van maakt. Dat ze geen vrienden maken is wel duidelijk in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Sanderfox schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:21:
[...]

Ik zie wel meer typfouten op de Vodafone website staan, dus zou me eigenlijk niets verbazen.
Mij wel, 2.1Mbit halen ze nu al niet.

Vodafone ziet gewoon dat niemand de ballen heeft om fatsoenlijk internet via HSDPA aan te bieden, en pas zichzelf daar aan. Nu zijn ze de 'middenmoot' die ze vroeger altijd al waren.
Over 1 a 2 maanden komt er een nieuw zakelijk abbo, met 3.6Mbit bandbreedte, wat dit keer wel gehaald kan worden in de randstad aangezien iedereen aan de 256kbit zit.

Telco's :r .

De enige met respect voor hun klanten zijn T-mobile, hopelijk komt zodra 4G word uitgerold komen de ware mannen, die niet bang zijn voor een beetje risico. Want zoals mobiel internet er nu voor staat is werkelijk belachelijk, en enkel maar interessant voor "zakelijke abbo's" die niet vies zijn van ~50Euro/mnd voor een beetje je mail op te halen.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: niet goed gelezen! dus onbelangrijk

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 19:10
Pffrt, zo te zien heb ik ook nét mazzel gehad. Heb 15-11 getekend en vandáág zijn de papieren aangekomen, nummerbehoud aangevraagd en al goedgekeurd, 18-11...

Mja, getekend is getekend, dus ik heb recht op "tot 3600kbps", wat ze natuurlijk altijd later nog kunnen gaan knijpen onder het voorwendsel "'t is druk" o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwii
Dit is precies het punt raptor_nl. Ik heb hem ook op 14 november verlengd, dus onder de 'oude' voorwaarden. Dat Vodafone bepaalde dingen wijzigd en dat vanaf 17 november bekend maakt (of eigenlijk niet eens bekend maakt), is niet ons probleem. Ik heb dan nog wel niet getekend, de afpsraak is al gemaakt (telefonisch). Vodafone zit bij deze gewoon fout en daar kunnen wij werk van maken. Simpeler kan het niet toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Kiwii op 18-11-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
IceEyz schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:00:
Pffrt, zo te zien heb ik ook nét mazzel gehad. Heb 15-11 getekend en vandáág zijn de papieren aangekomen, nummerbehoud aangevraagd en al goedgekeurd, 18-11...

Mja, getekend is getekend, dus ik heb recht op "tot 3600kbps", wat ze natuurlijk altijd later nog kunnen gaan knijpen onder het voorwendsel "'t is druk" o.i.d.
Ik heb 16-11 getekend, alleen stond er bij mij dat ik 1.8Mbps down heb, dus ik ben benieuwd wat het gaat worden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valuco
  • Laatst online: 05-09 08:32
Heb vorige week mijn abbo verlengt via de mijnaanbod pagina van vodafone. Vandaag even gebeld over de status hiervan. Toen ook maar even de internet snelheidsverlaging aangekaart. Persoon in kwestie was daarvan nog niet op de hoogte, maar bleek na enige navraag inderdaad waar te zijn. Ik verteld dat dit niet vermeld was op de bestelpagina en besteloverzicht in mijn mail toen ik vorige week bestelde en dat ik daar dus niet mee akkoord ging. Medewerker van vodafone gaf mij volledig gelijk maar kon hier helaas geen verdere info over verstrekken aangezien de afdeling 'mobiel internet' niet meer aanwezig was na 18.00u. Hij zou het morgen gelijk even navragen en mij daarna terug bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
Is het heel flauw om nu te zeggen (ben dan ook erg partijdig...)

"Waar is Jan/Bas/Antoine van VF Webrelations nu in dit topic?"

Ik ben blij dat ik bijna afscheid mag nemen van VF

[ Voor 14% gewijzigd door tm030614 op 18-11-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, heel fijn....
Bedankt Vodafone... Je hebt mij over de streep getrokken om toch voor T-Mobile te gaan :D
Ik twijfelde toch al te lang... *twijfelaartje he* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

VampireSlayer schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:15:
[...]

Ik teken straks pas aan de deur (inc het hele papierwerk van identificatie enzo). Datum van bestellen is 13 November , afgelopen donderdag dus. Terugsturen is inderdaad een optie, maar welk abbonement is dan een alternatief? :?

Verder lijkt het me dat er minstens een prijsverlaging doorgevoerd moet worden.
gewoon tekenen per 13 november als die vent aan de deur staat, problem solved :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Heb vodafone gebeld, de dame aan de lijn zei exact het volgende:
"Dit geldt voor alle klanten die na 17 november het contract getekend hebben"

Daarnaast gaf ze ook aan dat mensen zoals ik die bijv die al wel een contract hebben, maar nog geen blox actief ook gewoon de oude snelheden behouden.

Ik krijg donderdag mijn X1, dus dan ga ik de blox inschakelen en zal ik het wel gaan beleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik he net vodafone ook een mail gestuurd
Mijn abbonement bij Vodafone loop binnenkort af, en ik had de intentie om deze voor een jaar te verlengen met bijvoorbeeld een sim-only deal, of eventueel een nieuwe telefoon met korting. Vandaag vernam ik echter dat vodafone met ingang van gisteren de Snelheid van de Intenet Blox verlaagd heeft van 3,6 Mbit naar 256 kbit. Dit is een verlaging van 93%! Mijn vraag is of er van jullie kant een aanbod is om mijn abbonement te verlengen en wel mijn huidige voorwaarden met snel internet te behouden. Als jullie deze optie niet bieden voel ik mij helaas genoodzaakt om over te stappen naar een andere provider. Ik zou dit ten zeerste betreuren aangezien ik altijd een tevreden klant van vodafone geweest ben.

Met Vriendelijke Groeten

rwb
Ik moet nog even kijken welke provider er verder nog goede voorwaarden heeft, maar mijn voornaamste reden om bij vodafone te blijven was wel het goedkope, maar toch snelle internet. Ik gebruik het niet vaak, maar als ik het gebruik vind ik het wel fijn dat het snel is.

Ik ben benieuwd wat ze antwoorden, maar ik verwacht er ieder geval niet veel van. Ze zijn me natuurlijk ook niks verplicht, maar ik vind het wel een beetje een vreemde actie van Vodafone

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00
Mijn 2-jarige contract verloopt in maart 2009 (note: ik heb dus getekend dik voor deze wijziging überhaupt bekend werd).
Echter haal ik vanaf vandaag opeens hooguit 230 kbit/sec. Heb het vanaf vanochtend vroeg tot 1 minuut geleden getest, 230 kbit/sec is de max.

Zou dit dan toch betekenen dat ik (de andere gebruikers?) stiekem ook gecapped worden, of kan dit toeval zijn?

In principe ben ik dik tevreden over Vodafone. De Voicemail die jou automatisch belt is erg handig, en zo zijn er nog andere pluspunten die ik heb meegemaakt.
Echter, ik hecht wel waarde aan snel mobiel internet. Dus mocht het toch zo zijn dat Vodafone een smerig spelletje speelt, dan ga ik morgen maar eens uitzoeken of het contract opgezegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
580kbit down / 320kbit up

K.u.t. zoals altijd, maar gek genoeg geen 256kbit (@ prepaid)?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
SirNobax schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:01:
580kbit down / 320kbit up

K.u.t. zoals altijd, maar gek genoeg geen 256kbit (@ prepaid)?
Hoe meet je die snelheid? Als ik op mijn pc meet haal ik nog gewoon 2,5 mbit op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00
Navigeer met je telefoon even naar http://www.dslreports.com/mspeed. Daarmee test ik het altijd.
Als je onbeperkt hebt, kies dan gewoon voor de 1MB download.

Zit nu op de 196 kbit/sec

1MB in 42.102 sec :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
rwb schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:03:
[...]

Hoe meet je die snelheid? Als ik op mijn pc meet haal ik nog gewoon 2,5 mbit op het moment
Ik zit atm in Rotterdam (Zuid), het bereik en de snelheid hier is te belachelijk voor woorden. Heb net nog even met een vriend even online gespeeld (Gmod 10), en elke minuut ben ik ook gewoon me verbinding seconden lang kwijt.

Eerlijk gezegd word ik er niet veel slechter op zodra ik de 384kbit van T-Mobile neem, hun netwerk kan tenminste wel voor genoeg power zorgen hier in de randstad. Bij Vodafone word ik er om de haverklap uitgeknikkerd.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van de verlaging, ik zou maandag nog een abo afsluiten. Blij dat ik het niet gedaan heb.

Wat is nu dan wél de provider die je moet hebben? Debitel KPN of misschien Telfort?, volgens mij zijn dat de enige twee providers die nog een snelle verbinding aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel goed gedaan vodafone! Weer een klant kwijt..ik! >:)

Ik wilde de komende 2 weken kijken voor iets nieuws, vf met touch hd... Zal voorlopig dus niks worden...of iets anders. Zoals hierboven, wat is het fijnste om nu te hebben qua inet/provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
SirNobax schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:08:
[...]

Ik zit atm in Rotterdam (Zuid), het bereik en de snelheid hier is te belachelijk voor woorden. Heb net nog even met een vriend even online gespeeld (Gmod 10), en elke minuut ben ik ook gewoon me verbinding seconden lang kwijt.

Eerlijk gezegd word ik er niet veel slechter op zodra ik de 384kbit van T-Mobile neem, hun netwerk kan tenminste wel voor genoeg power zorgen hier in de randstad. Bij Vodafone word ik er om de haverklap uitgeknikkerd.
Dat hoop je dan, ik heb een T-mobile UMTS kaart in mijn laptop en zit dagelijks aan de coolsingel in een kantoorgebouw en merk sinds de intro van de iphone dat het netwerk een stuk stabiliteit en snelheid heeft ingeleverd. Ik ben regelmatig even mijn verbinding kwijt of heb dipjes in de data. Een collega met een iphone merkt het soms ook, maar die surft natuurlijk minder regelmatig en intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
sander- schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:13:
[...]

Dat hoop je dan, ik heb een T-mobile UMTS kaart in mijn laptop en zit dagelijks aan de coolsingel in een kantoorgebouw en merk sinds de intro van de iphone dat het netwerk een stuk stabiliteit en snelheid heeft ingeleverd. Ik ben regelmatig even mijn verbinding kwijt of heb dipjes in de data. Een collega met een iphone merkt het soms ook, maar die surft natuurlijk minder regelmatig en intensief.
Hmm, naja, ik probeer wel eerst zo'n "Test Breedband internet" ding als zie die nog aanbieden in hun shops. Het is alweer een klein jaartje geleden dat ik T-mobile UMTS had, dus mijn ervaringen zijn ook niet echt up-to-date meer.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Net een simlock vrije iPhone gekocht om in Jan over te stappen naar vodafone... ;(

Had nu beter voor t-mobile kunnen gaan.... mja....
Ik moet toch nog wachten tot Jan, maar ik ga eens goed rondkijken wie nog wel fatsoenlijk mobiel internet leverd.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Morgen ga ik een Speedtest draaien met m'n nieuwe VF-abbo wat dan ingaat...
Mochten de resultaten van de 256Kbit verbinding zijn, zien jullie me vandeweek op tv! Dag VF :w :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:41:
Edit:
Dit staat trouwens nog de Vodafone website:
Welke BloX voor internet is er met een Basis Abonnement?

Met Zorgeloos Internet kun je voor een vast bedrag per maand internetten zonder je zorgen te maken over onverwachte kosten. Supersnel internetten op je mobiel tot wel 3600 Kbps. Zorgeloos Internet kost € 9,50 per 30 dagen.

Kunnen we hier niet nog wat mee doen?

Dat is nu dus aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merkt dat veel mensen gewoon maar zeggen dat ze dan wel naar een andere provider gaan, maar als je iets koopt en tussen kopen en leveren verandert er iets aan het product (zoals nu) dan is er dus contractbreuk. Dit stelt je uiteraard in staat om het contract te ontbinden (ofwel van de koop af te zien en je geld terug te krijgen), maar dan heb je nog steeds je product niet.

Is er niet ook een wet dat als je iets koopt dat je het dan gewoon moet krijgen zoals aangeboden.
Ik heb 11-11 besteld, toestel (X1) is nog niet binnen (dus ook contract nog niet getekend) en heb nummerbehoud dus abo gaat pas 28-01 in. Zoals ik het hier lees, ben ik dus genaaid (traag internet)
Omdat ik mijn toestel nog niet heb, kan ik nog anuleren en die koerier gewoon een schop onder zijn hol geven en de hele zaak weer terug sturen. MAAR, dan ben ik weer terug bij square 1, en heb geen snel internet.

Dus nogmaals, is er geen wet die regelt, dat als je iets koopt dat je dat dan gewoon op die manier moet krijgen, ofwel aankoopdatum (betaaldatum) is bepalend en niets anders.
Pagina: 1 2 Laatste