Streaming met KPN/Hi-mobiel internet, gratis of betalen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:57
Sinds en week heb ik een HTC Touch Daimond met een Hi25 abbo en Hi Eindeloos Online.
Heb ruim een uur bij T for Telecom staan praten over wat nou de beste abbo was en kwam dus daar op uit.
Volgens de verkoopster was het Eindeloos Online pakket vergelijkbaar met andere providers.
Ik heb haar expliciet gevraagd of ik dan internetradio kan gebruiken zonder problemen. Nee was helemaal geen probleem, zit allemaal in dat abonnement.
Abbo aangeschaft en is meteen in de winkel geactiveerd en ze liet me ook nog mooi even zien hoe o.a. dat Youtube-programma werkt (zit die muts dus op mijn kosten even te showen...)

Deze dus afgesloten en me dag of 4 geleden op de Hi website geregistreerd. Tijdens het rondneuzen op internet zie ik ineens ergens een melding van een Hi-gebruiker die zegt dat je voor streaming wel degelijk moet betalen..... Wat verder rondgezocht en uiteindelijk Hi gebeld. En die vertelden ook dat dat klopt... Vonden het zeer slecht van de winkel dat dit niet gemeld is.

Ik heb inmiddels een mail gestuurd aan het betreffende filiaal en die mailden terug dat ik maar even moest langskomen.

Zit me alleen te bedenken wat ik kan verwachten en/of eisen. Maar ja het is tuurlijk mijn woord tegen dat van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

maniacshouse schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:09:

Zit me alleen te bedenken wat ik kan verwachten en/of eisen. Maar ja het is tuurlijk mijn woord tegen dat van hun.
De vraag stellen is het antwoord geven. Lastig te bewijzen, dus lastig om in juridische zin je gelijk te krijgen.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Ik zou je rekening afwachten aangezien ik genoeg klanten eh... goede bekende... heb die gewoon streamen, msnen, en hun laptop aan hun abbo koppelen om te kunnen internetten.

Er staat wel meer in de voorwaarden wat niet mag _/-\o_ !!

Ps.

Volgende x niet naar t4t!! |:( (persoonlijk)

[ Voor 9% gewijzigd door Frunnik op 28-07-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Frunnik schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:54:
Ik zou je rekening afwachten aangezien ik genoeg klanten eh... goede bekende... heb die gewoon streamen, msnen, en hun laptop aan hun abbo koppelen om te kunnen internetten.

Er staat wel meer in de voorwaarden wat niet mag _/-\o_ !!

Ps.

Volgende x niet naar t4t!! |:( (persoonlijk)
Het maffe is dat er niets over in de algemene voorwaarden staat.
Alleen op de website word dit vermeld:
4. Bij gebruik in het buitenland en voor streaming audio en video verkeer worden extra verkeerskosten in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Wel onbeperkt internet en dan niet gratis streamen? Kan me dat eigenlijk amper voostellen want inprincipe stream je eigenlijk alles binnen (okay protocol is iets anders, maar een VPN stream zou dan ook niet gratis moeten zijn).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melluh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-11-2024

Melluh

Eggcellent!

Zelfde probleem met KPN 'Mail en Surf Totaal' waar ze voor adverteren met "lekker onbeperkt internettten op je mobiel" en "écht onbezorgd en onbeperkt internetten op je mobiel".

Na de eerste maand had ik een rekening van €168,15 doordat ik met het "activeer!" smsje niet de onbeperkte variant had geactiveerd maar slechts de instellingen ervoor en de standaard-bundel had geactiveerd (op de pagina van de onbeperkte variant). Ik had ook nog een smsje moeten sturen om onbeperkte te kunnen internetten (4 stappen verderop na de tip "veel surfplezier!") :(
Bij de helpdesk waren ze in eerste instantie erg behulpzaam en meegaand en zouden ze de extra kosten die ik heb gemaakt terugboeken.

Daarna kreeg ik van een vriend te horen dat het streamen misschien er ook niet in zou zitten en ben ik eens gaan zoeken. En inderdaad, zelfde regel als bij Hi. Nog maar eens opgebeld en daar werd me duidelijk gemaakt dat ik niet kan lezen bij het activeren (terwijl ik daar niet voor belde) en dat ik uiteindelijk zo'n €40,- moet betalen ipv zo'n €25,-. Ze konden me niet vertellen waar die 15 euro verschil vandaan kwam.

PS. kan de titel mssn aangepast worden en ook iets met streaming en KPN/Hi bevatten?

Ik voel me eigenlijjk echt genept. Ik had speciaal bij KPN een abo genomen omdat ik het een netjes bedrijf vond en ze een goede goedkope data-bundel leken te hebben (onbezorgd onbeperkt!). Toen ik liet weten bij KPN weg te willen werd me gezegd dat ik alleen de databundel kan opzeggen maar dat ik nog een klein jaar aan het normale telefoonabo vastzit. Hoe langer ik erover nadenk hoe bozer ik word! :(

"Then take me disappearin' through the smoke rings of my mind" - Bob Dylan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:42

beany

Meeheheheheh

Melluh schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:25:
Ze konden me niet vertellen waar die 15 euro verschil vandaan kwam.
Als ze mij een bedrag wat ik moet betalen niet kunnen verklaren/verantwoorden, dan betaal ik het niet.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melluh

Melluh

Eggcellent!

beany schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:28:
[...]
Als ze mij een bedrag wat ik moet betalen niet kunnen verklaren/verantwoorden, dan betaal ik het niet.
Zou ik ook willen maar is niet echt mogelijk bij automatische afschrijving. De door hun gegeven reden was dat ik al blij mocht zijn met de terugboeking van 130 euro. Eerst werd me zelfs nog gezegd dat die persoon na mijn telefoontje ging zorgen dat ze dit wel ff zou annuleren). Daarna beter te woord gestaan door iemand met meer rechten die zei dat die persoon dat niet eens kon en hij wel maar dat hij het een terechte terugboeking vindt. Heb die 15 euro maar even laten rusten omdat ik eerst dat streaming gedoe verklaard wilde hebben.
Ik vroeg hem wat dan precies streaming was, hoe ik kan weten of iets streaming is. Zijn online radio en Youtube streaming? Ze maken allebei gebruik van een buffer, dus zou je in principe ook blokken van 1 Mb kunnen binnenhalen in ruil voor wat vertraging en zou het dan geen streaming meer zijn? Hij kon me niet vertellen of Youtube eronder zou vallen maar zou het uitzoeken. Hij belde even later terug met de conclusie dat er in de fair use policy gesproken wordt van streaming audio én video, dus ook youtube. Maar als ik eerst het filmpje binnehaal en dan afspeel, zou hij niet weten of het streaming is en omdat er altijd op die manier wordt gewerkt bij Youtube (door buffers) wist hij het eigenlijk ook niet meer en ging het verder uitzoeken. Heb toen nog even gezegd dat het wel duidelijk moge zijn dat het onduidelijk voor de klant is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melluh

Melluh

Eggcellent!

Ik heb weer contact gehad omdat mijn rekening weer veel te hoog was (bleek weer fout van ze te zijn).
Nog maar eens gevraagd wat streaming is, wat het kost en waar ik die kosten kan bekijken.

Antwoorden van KPN helpdesk:
  • Je moet er vanuit gaan dat alle bewegende beelden op internet streaming zijn, dit is echter niet vantevoren te checken. Ze moeten namelijk betalen voor streaming aan 3e party (dus bijv bij Youtube) (juist, ik dacht ook WTF??)
  • De kosten zijn waarschijnlijk 0,25 euro per mb
  • Hij kon niet vertellen waar dat ergens stond
  • Ik kan wel achteraf uitpluizen wat een streaming website is en wat niet door bij te houden wanneer ik ergens heensurf en dan bij de gespecificeerde rekening te kijken hoeveel dit kostte.
  • Youtube is wel streaming en Google Maps niet
Ik begin me echt af te vragen hoe ik uit dit abonnement kan komen en bij Vodafone kan gaan. Dit is geen nette manier van zaken doen. Ik vertelde ze ook dat het wel een ideaal businessmodel is als je niet vantevoren kan zeggen hoeveel iets kost, niet kan zeggen van welke diensten de kosten onbekend zijn en dat de klant gewoon moet betalen. Het is dus duidelijk dat 'Surf en Mail totaal' niet onbeperkt en allerminst onbezorgd is.
Ik zit aan rechtsbijstand of reclame code commissie te denken, hebben jullie ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo boeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Ik heb inmiddels ook een vraag bij KPN/Hi neergelegd wat nu wel of niet streaming is en tevens het verhaal omtrent voorlichting door T for Telecom en de onduidelijk info op de website.
Kreeg als (voorlopig) antwoord dat men het uit gaat zoeken en er later op terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melluh

Melluh

Eggcellent!

maniacshouse schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:16:
Kreeg als (voorlopig) antwoord dat men het uit gaat zoeken en er later op terug komt.
Ik ben benieuwd wat je te horen krijgt. Echt irritant om van die hersenloze reacties te krijgen aan de telefoon "Ja, ik snap dat het een probleem is, maar niemand hier zal je het anders uitleggen. Ja, inderdaad is het niet in te schatten hoeveel het gaat kosten, maar dan moet je het maar achteraf checken"
Oja, irritantste vond ik dat ze me niet wilden doorverbinden met een supervisor, want die zou niet bestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Melluh op 13-08-2008 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Dit heb ik richting gestuurd via de mail. Tot op heden nog geen reactie overigens.

1. Wanneer is iets streaming? Puur alleen als er een filmpje draait of audio word gespeeld/gestreamed? Youtube gebruikt gewoon een flashplayer, hierbij word een filmpje (afhankelijk van de grote) ineens gedownload of in stukken. Is dit streaming? Hoe zit dan dan met bijvoorbeeld flashbanners? Dit lijken soms ook filmpjes.

2. Hoe controleert Hi/KPN dit? Hier is voor de klant zelf natuurlijk geen enkele controle op, behalve door bij te houden wanneer men een filmpje en/of audio bekijkt. Maar dan blijft nog de vraag is het streaming of gewoon downloaden? Hi/KPN kan dus maar wat in rekening brengen zonder dat men daar zicht op heeft. Word e.e.a. gespecificeerd op de rekening?

3. Wanneer komt Hi/KPN met een duidelijk uitleg en voorwaarden omtrent bovenstaand?

Heb ik nog iets gemist? Spui je vraag dan stuur ik dat nog na richting Hi/KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik vind dit wel triest eigenlijk...

Heb je min of meer een 'onbeprekt internet abbo' moet je nog eens apart gaan betalen om filmpjes / streamende dingen te zien...

Dat staat volgens mij nergens goed in de voorwaarden.
Volgens mij is dit niet eens bekend bij verkopers/gebruikers.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melluh

Melluh

Eggcellent!

maniacshouse schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:36:
Dit heb ik richting gestuurd via de mail. Tot op heden nog geen reactie overigens.
<knip>
Heb ik nog iets gemist? Spui je vraag dan stuur ik dat nog na richting Hi/KPN.
Goede punten en omschreven. Ik zou nog iets toevoegen over de prijs voor streaming. Kan ik namelijk nergens vinden en ik heb het idee dat ze het zelf ook niet goed weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Melluh schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:21:
[...]

Goede punten en omschreven. Ik zou nog iets toevoegen over de prijs voor streaming. Kan ik namelijk nergens vinden en ik heb het idee dat ze het zelf ook niet goed weten.
Prijs word volgens mij gewoon berekend d.m.v. data-gebruik. Daarom stel ik ook de vraag wanneer iets wel of geen streaming is. Ze kunnen dan doodleuk op je rekening zetten 'kosten voor datagebruik' o.i.d. en zoek jij dan maar uit hoe/wie/wat/wanneer.

quote van Hi.nl
"Hi Soms Online

Als je ná 1 april 2007 een Hi Abonnement hebt afgesloten maak je automatisch gebruik van Soms Online. Je betaalt dan €2,50 voor 1 MB. Hiermee kun je bijvoorbeeld 50 pagina's bezoeken, 25 ringtones downloaden, 250 chat-berichten versturen of 125 e-mails verzenden. Als je vóór 1 april 2007 klant bent geworden, betaal je €5 per MB."

Maar nergens bij het Eindeloos Online pakket staat vermeld dat je terugvalt naar deze tarieven. En automatisch gebruik maken van Soms Online?? Is mij ook niet verteld dat ik daarvoor teken...

[ Voor 34% gewijzigd door ManiacsHouse op 13-08-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:38
Ik maak al een jaar gebruik van Hi Eindeloos Online en heb nog nooit extra dataverkeer in rekening gebracht zien worden. Dat terwijl ik e-mail / browsen/ rdp / ssh en nu YouTube op de Diamond regelmatig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
sh4dow schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:33:
Ik maak al een jaar gebruik van Hi Eindeloos Online en heb nog nooit extra dataverkeer in rekening gebracht zien worden. Dat terwijl ik e-mail / browsen/ rdp / ssh en nu YouTube op de Diamond regelmatig gebruik.
Ze zijn er ook niet echt duidelijk over. Op internet zie ik toch meerdere meldingen staan van mensen die naar aanleiding van (dacht ik) youtube toch een flinke rekening kregen. Ben ook nog steeds in afwachting van mij 1ste rekening. Heb jij de laatste al gehad aangezien de Touch nog niet zo lang uit is???

Ik heb inmiddels (ja ja heel vlot) een (lekker standaard) antwoord teruggekregen van Hi. Er word dus geen antwoord gegeven op mijn vragen. Er word puur een uitleg gegeven wat steaming inhoud en verwezen naar de onduidelijke voorwaarden. Tenminste onduidelijk in de zin wanneer zij iets zien als streaming en wanneer er voor gedokt moet worden.

Re: Hi Eindeloos Online en streaming niet gratis? [Incident: ************]

Samenvatting discussie
---------------------------------------------------------------
Reactie (Medewerker Erick ********) - 08/13/2008 01:26 PM
Beste Dennis,

Bedankt voor je e-mail.

Uit je e-mail begrijp ik dat je vragen hebt omtrent internet op je mobiel. Streaming
in het bijzonder. Wat is het?
Streaming video maakt het mogelijk om bewegende beelden, eventueel met geluid, via
je computer of mobiel te bekijken. Het voordeel van Streaming video is dat je direct
van de beelden gebruik kunt maken. Je hoeft het bestand niet volledig te downloaden
om het te kunt gebruiken. Het kan gaan om 'live' materiaal maar ook om eerder
opgenomen bestanden. Het uitzenden van gearchiveerd beeld- of geluidsmateriaal heet
'on demand streamen'.

Hoe werkt het?
het binnenhalen van geluid- en videofragmenten, er wordt al afgespeeld voordat het
gehele bestand ingelezen is. De informatie komt als een stroom (stream) binnen en
met het afspelen kan meteen begonnen worden zodra de eerste fragmenten zijn
ingelezen.

Ik zend je hierbij de link om na te kunnen gaan wat de voorwaarden zijn om zorgeloos
van internet op je mobiel te kunnen genieten.
http://www.hi.nl/web/show/id=299087

Heb je nog andere vragen? Kijk dan op <a
href=http://www.hi.nl/web/show/id=51027>klantenservice Hi.nl</a>

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Erick *******
Klantenservice Hi

Eens even broeden hoe we hier nu weer op gaan antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Zo'n klantenservice gast, die ff snel je mail doorleest en helemaal niet ziet wat je initiele vraag is.

Lekker is dat....

In de voorwaarde staat dit dan weer wel:
4. Bij gebruik in het buitenland en voor streaming audio en video verkeer worden extra verkeerskosten in rekening gebracht.

[ Voor 41% gewijzigd door Wii4all op 13-08-2008 16:56 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
Volgens mij bekijkt KPN/Hi gewoon of je van youtube gebruik maakt door middel van een Proxy. Kunnen we niet gewoon die proxy omzeilen?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Wii4all schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:54:
Zo'n klantenservice gast, die ff snel je mail doorleest en helemaal niet ziet wat je initiele vraag is.

Lekker is dat....

In de voorwaarde staat dit dan weer wel:
Die regel is mij ook al bekend. Maar wat die verkeerskosten zijn word niet apart gemeld.
Soepstengel schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 17:52:
Volgens mij bekijkt KPN/Hi gewoon of je van youtube gebruik maakt door middel van een Proxy. Kunnen we niet gewoon die proxy omzeilen?
Zat ik ook al aan te denken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Als antwoord zou ik gewoon een reply sturen met je originele vragen bovenin geplakt. Desnoods een beetje vet maken van je eigenlijke vragen.

Niet al te veel moeite voor doen, of ze snappen de hint of ze gaan het imho nooit eenduidig uitleggen omdat die onzekerheid ze wel bevalt qua facturering etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 23:45
Heb zelf sinds kort Surf&mail totaal van KPN en lees in de voorwaarden dat zelfs push mail en VPN niet mag:

Met Surf & Mail Totaal is het u helaas niet toegestaan om gebruik te maken van:
- Voice-over-IP en aanverwante toepassingen;
- Applicaties die e-mail automatisch afleveren op uw mobiele telefoon en die gebruikelijk in
de markt worden aangeboden aan zakelijke gebruikers;
- een bedrijfsnetwerk via een Virtual Private Network verbinding

en:
Bij gebruik in het buitenland en voor streaming audio en video verkeer worden extra
verkeerskosten in rekening gebracht.

zijn deze smileys nu ook streaming 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je zou ze juridisch kunnen pakken op hun reclameslogan. Die suggereert een functionaliteit die ze niet kunnen bieden, althans niet zonder forse bijbetaling.

KPN wil natuurlijk dat er comprimeerbaar verkeer verplaatst wordt en/of dat het gros van het verkeer uit de caches van hun proxy's komt. De "air" bandbreedte is nog steeds bedroevend laag. Veel UMTS zendmasten (waar tot tientallen gebruikers op aangemeld kunnen zijn) worden slechts gevoed met een (1) 2Mb verbinding. Als men streaming audio/video onbeperkt gaat toestaan, wat niet gecached of gecomprimeerd kan worden, dan slibt het UMTS netwerk binnen no time dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melluh

Melluh

Eggcellent!

maniacshouse schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:45:
[...]
Eens even broeden hoe we hier nu weer op gaan antwoorden.
Heb je al geantwoord en heb je misschien al een antwoord terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
  • Laatst online: 24-02 13:56
Heb van september tot januari 2007-2008 ook KPN eindeloos afgesloten, daarna ging ik over op nieuwe provider. Ook alles gedaan, streaming en dergelijke, maar geen extra kosten hoor. Streaming gaat via G/3G en daarvoor heb je dat abonnement afgesloten. Toch heel gek dat ze daar nu kosten voor gaan rekenen. Waarschijnlijk heb je een verkeerde abonnement afgesloten dan?Of hebben ze je niet goed ingelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalaamaazoo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04-2022

Kaalaamaazoo

Blackstone

Allereerst wil ik even kwijt, dat je op 1 falende T4T medewerker geen hele keten moet gaan afkraken, verder staat het duidelijk in de voorwaarde dat je voor streaming moet betalen. Daar kan je volgens mij weinig aan doen. Een verkoper is volgens mij niet verplicht deze voorwaarden onder je neus te duwen en door je contract te teken ga je automatisch akkoord met deze voorwaarden. Als je er om vraagt moeten (en kunnen) ze dit natuurlijk wel laten zien. KPN/Hi of wie dan ook controleert of je streaming gebruikt via de proxy. Althans dat heb ik ooit ergens gelezen ik weet alleen niet meer waar. Het zou ook te omzeilen zijn. Is iemand daar al naar op zoek? Mijn pogingen hebben tot op heden niets opgeleverd maar ik blijf het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Inmiddels alweer op hun vage antwoord (puur uitleggen wat streaming is en verder niet ingaan op de andere vragen) dezelfde vragen nogmaals gestuurd. Met ook nog een extra klacht erbij aangaande T4T.
Bij verkoop van het abonement was namelijk verteld dat ik per belminuut 2 smsjes kan versturen.
Wat blijkt... Ik moet de zg. sms-verdubbelaar aanzetten... Dat heeft T4T er niet bij verteld.
Buiten dat, het aanzetten van die verdubbelaar gaat dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalaamaazoo
  • Laatst online: 07-04-2022

Kaalaamaazoo

Blackstone

maniacshouse schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:18:
Met ook nog een extra klacht erbij aangaande T4T.
Bij verkoop van het abonement was namelijk verteld dat ik per belminuut 2 smsjes kan versturen.
Wat blijkt... Ik moet de zg. sms-verdubbelaar aanzetten... Dat heeft T4T er niet bij verteld.
Buiten dat, het aanzetten van die verdubbelaar gaat dus niet...
Klopt dit is kort geleden veranderd, bij Hi kan je gratis de verdubbelaar aan zetten daar 'Dubbel aan' naar 1266 te smsen. (Check: http://www.hi.nl/web/show/id=4922767) Om dat dit kort geleden is veranderd is dat waarschijnlijk de reden dat de T4T medewerker dat (nog) niet wist. Mensen denken dat verkopers direct alles weten, dat is simpelweg onmogelijk omdat er teveel te snel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Dat Dubbel aan naar 1266 smsen werkt dus niet. Nu weet ik niet wanneer dit veranderd is, maar ik vind dit toch wel een essentieel onderdeel van mijn abonnement wat men toch wel dient te communiceren.
Ik kwam er pas achter op mijn eerste rekening... En die is van de afgelopen 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Waarom zou je zo'n SMS verdubbelaar aan moeten zetten? Er is toch geen enkel nadeel te bedenken? Dat wil toch iedereen?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Nokia met Hi E.O. heb ik iets uitgevonden waar jullie misschien iets aan hebben: als ik het toegangspunt "KPN Streaming" gebruik kan ik alleen streamen (en geen webpagina's bekijken verder), en met "KPN Internet" vice versa. Gebruik ik KPN Streaming, betaal ik per minuuut.
Weet ook niet wat echt een universele equivalente term aan "toegangspunt" is.
Internet radio gebruikt "KPN Internet", en gaat dus gratis. Maar YT "KPN Streaming", en dat kost doekoes.
Wat ik minstens zo ergelijk vind is dat we gecapped zijn op 128kbps...

Ad: Kaalaamaazoo zei het al, stom. Proxy was het woord wat ik zocht. Het tarief is geloof ik 25ct/min voor streaming. Maar alleen videostreamen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:44
Welke Surf&Mail totaal gebruiker heeft er al extra moeten betalen voor het gebruik van bv. Youtube?
Ik ben een KPN abonnement aan het overwegen, maar niet als ik extra moet betaling voor 'streaming' data!

Een bevestiging (het liefst van youtube gebruik zonder extra kosten) zou fijn zijn ;)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:27
(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:38:
Op mijn Nokia met Hi E.O. heb ik iets uitgevonden waar jullie misschien iets aan hebben: als ik het toegangspunt "KPN Streaming" gebruik kan ik alleen streamen (en geen webpagina's bekijken verder), en met "KPN Internet" vice versa. Gebruik ik KPN Streaming, betaal ik per minuuut.
Weet ook niet wat echt een universele equivalente term aan "toegangspunt" is.
Internet radio gebruikt "KPN Internet", en gaat dus gratis. Maar YT "KPN Streaming", en dat kost doekoes.
Wat ik minstens zo ergelijk vind is dat we gecapped zijn op 128kbps...

Ad: Kaalaamaazoo zei het al, stom. Proxy was het woord wat ik zocht. Het tarief is geloof ik 25ct/min voor streaming. Maar alleen videostreamen.
Is het niet zo dat bij KPN sowieso al proxy's gebruikt, de ene proxy (KPN Internet) laat je niet op websites als Youtube komen, terwijl de andere (KPN Streaming) juist alleen toegang tot deze websites biedt. Bij Vodafone is het bijvoorbeeld zo dat bij de standaard instellingen een proxy gebruikt wordt die de boel erg vertraagd en toegang tot websites als Youtube weigerd om gebruik van de Vodafone Portal te promoten. Mensen die de instellen zo aanpassen dat de proxy niet meer gebruikt wordt, melden over het algemeen dat alles sneller gaat en dat er ook geen beperkingen meer zijn op welke website bezocht mag worden, ik heb hierover vooral gelezen in Het HTC Touch Pro (P4600) Topic en Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 2]. Misschien zou jij ook eens naar de instellingen van je verbindingen kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 12-09 13:44
Nu heb ik ondertussen begrepen dat streaming audio wel via de 'gratis' portal kan, maar alleen voor youtube moet worden betaald via de betaalde 'streaming portal'.

Luistert er hier iemand streaming radio via KPN Surf&Mail Totaal (of Hi Eindeloos Online)?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melluh

Melluh

Eggcellent!

S0epkip schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:26:
Nu heb ik ondertussen begrepen dat streaming audio wel via de 'gratis' portal kan, maar alleen voor youtube moet worden betaald via de betaalde 'streaming portal'.

Luistert er hier iemand streaming radio via KPN Surf&Mail Totaal (of Hi Eindeloos Online)?
Ja (KPN S&M T), voordat ik erachter kwam dat streaming geld kan kosten. Ik weet echter niet of dit me geld heeft gekost omdat ik ook Youtube geprobeerd heb. Zou het dan zo zijn dat ALLES wat via de KPN Internet portaal gaat gratis is? En dat slechts wat via de streaming portal gaat geld per Mb kost?

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Elektronicanet schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 23:40:
Waarom zou je zo'n SMS verdubbelaar aan moeten zetten? Er is toch geen enkel nadeel te bedenken? Dat wil toch iedereen?
Marketing heet zoiets ;) Hi bespaart op mensen die het niet weten of het niet nodig hebben en daarbij verkoopt het ook beter. Bij de oude abonnementen zei ik "bij Hi is 1 belminuut 2 smsjes", nu is het "bij Hi is 1 belminuut 1 smsje, maar je kunt je smsjes gratis verdubbelen". Zeg nou zelf, dat klinkt toch aantrekkelijker :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Antwoord is al een tijd onderweg. Nog geen reactie. Dus alle vragen etc nog maar eens opnieuw gestuurd richting de klantenservice.
Kan tot op heden nog steeds geen gespecificeerde rekening inzien (technische fout blabla) dus geen idee waar eventuele kosten voor zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:22

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb onlangs mijn KPN abo verlengd, met uiteraard een nieuwe phone. Ben lekker gaan spelen met die Samsung P960, onder andere met Google Maps.

Waar ik op mijn oude abo icm een SE K800i ook gebruik maakte van internet en nooit bijna iets bijgerekend kreeg, moet ik nu ineens heel flink bijbetalen. Het lijkt dus ook of er iets in de abonnements voorwaarden veranderd is. Ik gebruik in ieder geval nog wel steeds de zelfde USIM.

Ik ga nog bij de Primafoon langs om te klagen en hou jullie op de hoogte.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

jelle. schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:16:
[...]
Marketing heet zoiets ;) Hi bespaart op mensen die het niet weten of het niet nodig hebben en daarbij verkoopt het ook beter. Bij de oude abonnementen zei ik "bij Hi is 1 belminuut 2 smsjes", nu is het "bij Hi is 1 belminuut 1 smsje, maar je kunt je smsjes gratis verdubbelen". Zeg nou zelf, dat klinkt toch aantrekkelijker :)?
Ja, ik snap het. Alleen daarom al zou ik eerst nog eens goed het aanbod van de andere providers bekijken voordat ik naar KPN zou gaan, want dit is gewoon misleidend (zeker voor de wat minder handige mensen in dit soort dingen).

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Elektronicanet schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 01:48:
[...]

Ja, ik snap het. Alleen daarom al zou ik eerst nog eens goed het aanbod van de andere providers bekijken voordat ik naar KPN zou gaan, want dit is gewoon misleidend (zeker voor de wat minder handige mensen in dit soort dingen).
Echt misleidend is het niet echt. Alleen is het blijkbaar door wederverkoper (in mijn geval dus TfTelecom) of niet opgepakt of ze hanteren het oude regeltje puur uit eigenbelang.

In beide gevallen is TfT dan misleidend bezig. Blijkbaar moet je dan ook bij de wederverkoper klagen maar die verwijzen weer doodleuk naar KPN omdat die de 'regeltjes hebben veranderd'. En KPN verwijst je weer terug en vice versa...... Feit is dat mijn smsverdubbelaar niet is aan te zetten.

Heb al richting KPN en TfT gemaild dat ik binnen 1 week duidelijkheid verwacht over het streamingverhaal én Rekening Online werkend én dat mijn smsverdubbelaar kan worden aangezet én word gecompenseerd in de kosten omdat ik extra heb moeten betalen voor teveel smsjes (was in veronderstelling dat ik dus dubbel zoveel kon versturen). Zo niet dan ontbind ik mijn contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je bij elke Internet abbo betalen voor streaming?
of is dit alleen bij kpn/hi/telfort?

• ManiacsHouse
Geweldig!!! Ik heb een antwoord!!! Goed antwoord? Nee dus...

Lees en verbaas:

De heer Maniacshouse

Mobiel Prepay nummer 06-xxxxxxxx

Betreft: video streaming

Groningen, 4 september 2008

Geachte heer Maniacshouse,

Naar aanleiding van uw reactie met betrekking tot videostreaming deel ik u
mee, dat volgens onze opgeslagen gegevens u geen gebruik hebt gemaakt van
viedeostreaming, maar van SMS Infodiensten.

U hebt op 17 augustus 2008 de SMS Infodienst aangevraagd door een
sms-bericht te sturen naar het verkorte kiesnummer 3010.

U kunt het op dezelfde manier afmelden.

SMS Infodiensten kunnen slechts door de eigenaar van de mobiele
aansluiting worden aangevraagd en vallen dus onder zijn/haar
verantwoordelijkheid.

Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.

Dit is een automatisch verzonden bericht. Op een eventueel antwoordbericht
zal niet worden gereageerd.

Voor vragen of opmerkingen verwijzen we u graag naar de Klantenservice van
KPN, bereikbaar via 1200 of 06-12001200 als u niet belt met uw mobiele
toestel van KPN, maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur,
zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Marco Visser
Directeur KPN Mobiel Nederland

Klantenservice KPN
Postbus 13500
9700 EG Groningen
Telefoon: 06-12001200
Fax: 0800-0991175

Buiten het feit dat dit totaal geen antwoord is op mijn vraag (en ik volgens dit bericht ook niet meer terug kan antwoorden :? ), heb ik mij nooit en te nimmer aangemeld voor een 3010 sms infodienst. Of verwachten ze dat ik nu een sms ga sturen naar 3010??? (a 25ct p/m)

Geen idee wat ze daar bij KPN uitvoeren maar misschien toch een maar een papieren brief sturen met alles erin aangetekend en wel. Dit gaat natuurlijk helemaal nergens over.

Geweldig ook die taalfouten "viedeostreaming".

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 04-09-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10-09 21:24
Dus dat betekent, gewoon de Proxy uitzetten en dan is het einde verhaal met betalen?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:54:
Dus dat betekent, gewoon de Proxy uitzetten en dan is het einde verhaal met betalen?
kan iemand dit bevestigen? ik twijfel namelijk tussen een abbonement van vodafone of één van KPN, en het moeten betalen voor streams is een belangrijke factor om voor vodafone te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik ga morgen eens op onderzoek uit in de Hi-Winkel.

Bewapend met de N95 (Die gewone streams afspeelt, en dus niet via een speciaal programma!) ga ik ze daar eens aan de tand voelen (In Enschede, dus als er hier medewerkers meelezen, bereid je voor :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
@jassy al geluk gehad?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Heb nu Hi Eindeloos. De zeer vriendelijke dame zei dat streaming gewoon extra dokken is. Zelf kan ik het niet echt geloven, omdat het geen specifieke mobiele streams zijn. Morgen maar eens proberen als dan mijn Hi Eindeloos is geactiveerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Ik ben er nog steeds niet achter of men nu wel of niet iets in rekening heeft gebracht voor de weinige streaming dat ik gebruikt heb... Mijn rekening online werkt dus nog steeds niet. En daarover (en over de streaming) nog steeds geen antwoord gekregen.
Dit staat er al 2 weken "Vanwege een technische storing kunnen jouw gegevens nu niet opgehaald worden, probeer het later nog eens."

[ Voor 21% gewijzigd door ManiacsHouse op 09-09-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan een i900 aan te schaffen, waar dus internet een grote rol speelt. Na dit gelezen te hebben en na hetzelfde verhaal te horen gekregen te hebben in de winkel vraag ik me af waar dit dan terug te vinden moet zijn in de voorwaarden. Hi adverteert met het volgende:

"Ben jij een fanatieke internetter, ook op je mobiel? Wil je altijd alle informatie en bijvoorbeeld je Windows Live Messenger bij de hand hebben? Onderweg even je Hotmail checken of snel iets googlen? De laatste krabbels op Hyves checken? Met Hi Eindeloos Online kun je onbeperkt mobiel internetten voor maar €9,95 per maand. Kijk hier voor de voorwaarden."

"Met Eindeloos online kun je binnen Nederland feitelijk onbeperkt surfen, chatten en e-mailen op je mobiele telefoon of PDA."

Als je bijvoorbeeld bij vodafone kijkt zie je dat het enige verschil is dat daar nog als voorbeeld naast hyves, hotmail, etc, ook nog YOUTUBE wordt genoemd. Maar dit lijkt me niet duidelijk genoeg voor de standaard consument..

Als je daadwerkelijk moet betalen voor streaming is dit volgens het europese consumenten recht, artikel 13, behoorlijk misleidend. Men adverteert simpelweg met iets wat het in de praktijk niet is.

Hi kan toch niet achter blijven bij alle andere grote aanbieders, ook al gezien de snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Het staat ergens op Hi-site dat je voor streaming moet betalen. Echter zijn het erg simpele voorwaarden en moet je behoorlijk spitten om te achterhalen wat je nou voor streaming moet betalen.

Uit de 'voorwaarden'

Maar wat die verkeerskosten zijn word dus nergens vermeld. Mogelijk de kosten voor data-verkeer? Maar dat staat niet duidelijk in die voorwaarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik geloof 25ct voor 1MB. Is mij laatst in de Hi Winkel verteld.

Zoals gezegd, morgenvroeg ga ik eens spelen met de Streaminstellingen!

• Prx
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Heb mijn proxy uitgemikt (Hi eindeloos online, Nokia N95 8GB) en vorige maand eens wat dingen zitten kijken op Youtube, niets in rekening gebracht bij me.

Verwijderd

Prx schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:37:
Heb mijn proxy uitgemikt (Hi eindeloos online, Nokia N95 8GB) en vorige maand eens wat dingen zitten kijken op Youtube, niets in rekening gebracht bij me.
Daarvoor wel dingen in rekening gebracht? Is die proxy simpel uit te zetten?

Waarom staat hij uberhaupt aan? Is het net als vroeger dat je de instellingen automatisch van KPN download na een smsje ofzo??

Ik ga binnenkort de N96 halen, maar dit hele streaming gedoe houdt me eigenlijk een beetje tegen...

• ManiacsHouse
Mmm dus de proxy uitzetten... Heb een HTC Diamond Touch met WM6. Enig idee waar ik de proxy kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prx schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:37:
Vertel eens hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Vandaag zag ik een herinnering aan een memo (voor klantenservice KPN/Hi) waarin uitdrukkelijk staat dat videostreaming (zoals YouTube) niet in de bundel zit. Blijft toch een rare zaak dit, aangezien er hier blijkbaar ook mensen zijn die nooit de kosten er van terugzien op de factuur :?

[ Voor 11% gewijzigd door jelle. op 12-09-2008 23:03 ]

Verwijderd

Stuitte op een vraag waar ik geen antwoord op wist, en ook niet kon vinden op GoT. Namelijk: vanaf alle PC's die ik kan gebruiken kan ik network drives mappen, maar niet met HiEO. Is die poort (139 dacht ik?) geblokkeerd? Zo ja, is er een manier om die poort te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot twee keer toe heeft een verkoper me weten te verzekeren dat er absoluut geen kosten voor streaming in rekening zouden worden gebracht bij een eindeloos online.. :?

Volgens mij, en vele anderen, worden er dus wel degelijk kosten in rekening gebracht.. Kan ik terugvallen op de woorden van deze verkopers als dit wel het geval is?? Mijn gevoel zegt dat ik dan niet sterk sta. Ik twijfel er ook aan of die verkopers zelf wel wisten wat streaming inhield.. |:(

Hoe zit het nou.............. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Hier geen nieuws te melden. Van KPN krijg ik dus gewoon geen antwoord op mijn vragen. Wel een nieuwe rekening gekregen waarin word vermeld "kosten welke niet binnen het abbonement vallen € 0,10"
Maar tot op heden werkt mijn rekening online niet en kan ik geen gespecificeerde rekening inzien...

Dus hoe het nu eigenlijk zit??? Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
maniacshouse schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:00:
Hier geen nieuws te melden. Van KPN krijg ik dus gewoon geen antwoord op mijn vragen. Wel een nieuwe rekening gekregen waarin word vermeld "kosten welke niet binnen het abbonement vallen € 0,10"
Maar tot op heden werkt mijn rekening online niet en kan ik geen gespecificeerde rekening inzien...

Dus hoe het nu eigenlijk zit??? Geen idee...
Anders vraag even telefonisch via de klantenservice een specificatie van je rekening op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Laatst online: 18-03-2023
Misschien wel interessant voor dit topic:KPN misleidt met 'inclusief eindeloos online' Is er verder al meer duidelijkheid omtrent deze zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:16:
Tot twee keer toe heeft een verkoper me weten te verzekeren dat er absoluut geen kosten voor streaming in rekening zouden worden gebracht bij een eindeloos online.. :?

Volgens mij, en vele anderen, worden er dus wel degelijk kosten in rekening gebracht.. Kan ik terugvallen op de woorden van deze verkopers als dit wel het geval is?? Mijn gevoel zegt dat ik dan niet sterk sta. Ik twijfel er ook aan of die verkopers zelf wel wisten wat streaming inhield.. |:(

Hoe zit het nou.............. :(
Ik heb gebeld met de Hi klantenservice (1200) en daar werd bevestigd dat streamen van filmpjes zoals van YouTube inderdaad extra kosten met zich meebrengt! En dan heb je dus zoals Hi dat zo mooi noemt "Eindeloos Online" !! Echt belachelijk! Ik heb gezegd dat ik zodra ik de mogelijkheid heb zal opzeggen en het ook misleidende reclame vind. Ik vind echt dat Hi hun abonnees op dit punt naait:

1. we moeten dus extra betalen voor streamen (bij het internet abbo van o.a. Vodafone niet)
2. de bandbreedte van Hi UMTS is volgens mij ook nog eens 1 vd laagste (128Kb/64Kb) van alle
telecomproviders
3. het produkt heet notabene "Eindeloos Online" !!!

Het enige wat wij, de klanten, zouden kunnen doen is massaal hierover gaan klagen en hiermee een luid signaal afgeven aan Hi in de hoop dat ze deze geldklopperij op korte termijn beeindigen en geen extra kosten meer zullen berekenen voor het streamen van filmpjes!

Dit gezegd hebbende: weet iemand een duidelijk beschreven procedure om die extra kosten te omzeilen? Het uitzetten van de Proxy in RealPlayer en/of het expres NIET kiezen van "KPN Streaming" als toegangspunt hielpen bij mij niet want dan kreeg ik de melding dat de connectie was verbroken.

[ Voor 8% gewijzigd door remotehost op 21-09-2008 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het toegangspunt KPN streaming niet eens (nooit gehad), maar moest gewoon dokken voor youtube hoor. Bij mij werkt hetprima via KPN Internet namelijk, maar mag wel gewoon lappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Late reactie en weet niet of jouw link naar dat forum hier toevallig antwoord op geeft, maar toch nog even hoe ik het heb gedaan. Ik heb mijn telefoon wel op engels staan (vind het zelf fijner), maar vertalen lijkt me geen probleem?

Navigeer naar: Nokia Menu > Tools > Settings > Connection > Access points
Selecteer: Mobiel Internet
Druk op: Options (linker keuze toets op telefoon)
Selecteer: Advanced settings

Daar zie je het Proxy server address, deze op None zetten (leeg maken) en de port op 0 en je bent er. Je zal zien dat de oude DNS naam ook iets van i-mode erin had, nu is het KPN gprs oid. Controleren kan met iets van watismijnip.nl en dergelijke.

Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Prx op 22-09-2008 13:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee of upstream (dmv bijvoorbeeld qik) ook geld kost?

@ de poster boven mij...

Die settings die jij nou aangeeft, die heb ik standaard ontvangen van Hi. Ik keek net in mn tel, en alles stond al zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:13
Ik wil graag skype mobile instaleren op mijn HTC Diamond. Ik heb onbeperkt internet van KPN, valt een skype gesprek ook onder streamen, of is dat alleen met video van websites zoals Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00tNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:40
Ik wil dus de Touch Pro via de webshop over 3 weken bestellen en lees nu deze dingen. Begin nu wel erg te twijfelen...

Tarief staat hier voor streaming: http://www.hi.nl/web/show/id=212976
Fair Use Policy: http://www.hi.nl/web/show/id=299087

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:38
Ik heb afgelopen weken veel Youtube en streaming etc gebruikt, maar saldo naar 1244 laat zien dat ik € 0,00 hoef te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Ik krijg zojuist een rekening voor streaming:

25 sep 18:43 546 Video/audiostream 0,13
29 sep 0:45 14503 Video/audiostream 3,33
25 sep 12:53 1274 Video/audiostream 0,29
23 sep 14:14 1339 Video/audiostream 0,3

i-mode video streaming 4 17,248 MB € 4,06

Ik heb dan ook Hi Eindeloos Online. Ik voel me wel een beetje genept... Maar goed, stond dan ook in de voorwaarden.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Kijk das interessant. Ik heb tot op heden geen rekening daarvoor gehad.
Vraagje, staat er daadwerkelijk alleen maar dit op je rekening?
De getallen als 546 en 14503 zijn blijkbaar de data?

Wat ik mij nog steeds afvraag (en waar ik van Hi/KPN na meerdere malen vragen nog steeds geen antwoord op heb) wat het tarief is... Okay dat staat ergens op de website, maar in de algemene voorwaarden woord niet expliciet ergens naar verwezen. Overigens staat het ook alleen op de website en heb ik nog geen 'papieren' voorwaarden kunnen vinden waar het daadwerkelijk in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Ik had ergens gelezen 25 cent per minuut? Maar waarom wordt er dan naar data afgerekent? Zou ook wel willen weten waar ik daadwerkelijk een contract voor heb lopen.

Ben benieuwd of meer mensen dit soort rekeningen gaan krijgen.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik heb al een aantal malen wat filmpjes op youtube bekeken en als ik mijn saldo opvraag is daar niks voor in rekening gebracht, maar ik wacht mijn eerste rekening nog even af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Als ik deze link lees zijn de voorwaarden mbt Eindeloos Online, die alleen op de website staan en niet apart zijn te downloaden, niet in orde.
http://ictrecht.nl/specialismen/algemene-voorwaarden.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remius schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:08:
Ik heb al een aantal malen wat filmpjes op youtube bekeken en als ik mijn saldo opvraag is daar niks voor in rekening gebracht, maar ik wacht mijn eerste rekening nog even af :+
Ze zijn er soms knap laat mee, don't get your hopes up :-)
Ik vind het bijzonder verdacht dat iedereen andere dingen zegt. Streamen gratis, betalen per mb, betalen per minuut... Maar ze maken nog meer fouten: telefoonrekening online die bij mij 1.5 jaar (!) achterloopt, Saldo Info die er gewoon een maand uitligt, fouten bij contractovername, vakantiebundels die na 24*7=168u pas worden geactiveerd, foute saldo-informatie... is dit puur iets van Hi/KPN, of hebben Vodafone oid dit soort grappen en grollen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:25
Vodafone was/is ook een drama qua saldoinformatie. Dat is ook een van de redenen dat ik daar ben weggegaan. Zit nu bij T-Mobile en daar is het een stuk duidelijker en actueler (tegoed in belminuten bij Relax loopt eenn paar uur tot 1 dag achter). Dit geldt ook voor eventuele sms-bundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb surf en mail totaal bij KPN en kreeg laatst het volgende bericht via SMS:

"beste klant uw gebruik icm uw surf&mail total abonnement was 00228.2 MB. hiermee het u de fair use policy van 10x het gemiddelde overschreden"

ik heb even op hun site uitgezocht wat dit betekende, en na 3 keer mogen ze zonder opgeven je verplaatsen naar het normale tarief. oftwel je moet plotseling je aantal MB's gaan betalen alsof je geen surf&mail abonnement heb. Oftewel $$$$$$

ps. ik betaal niets bij voor streaming per minuut. Alleen het bovenstaande SMSje dan :( . (Ik heb TyTNII met wm 6.1)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:30:
Ik heb surf en mail totaal bij KPN en kreeg laatst het volgende bericht via SMS:
Ja, dus? Dat staat gewoon in de voorwaarden. De huidige grens ligt dan ergens rond de 200 MB. Dus gewoon zorgen dat je daaronder blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Bij alle WM-telefoons kan je direct zien of er van streaming internet gebruikt wordt gemaakt of van van het gewone onbeperkte internet. Bij streaming word er een andere verbinding gemaakt. Dit gebeurd o.a. wanneer je YouTube fimpjes via internet explorer (m.youtube.com) -> media player afspeeld. Dat kost geld

Wanneer je gebruikt maakt van het programma YouTube (op de diamond o.a.) zal dit geen geld kosten. Dit valt gewoon onder het downloaden van een filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Opera dit gaat bljikbaar ook zonder geld te kosten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:30:

"beste klant uw gebruik icm uw surf&mail total abonnement was 00228.2 MB. hiermee het u de fair use policy van 10x het gemiddelde overschreden"
Dat 10 keer het gemiddelde is ook maar een vaag begrip. 22MB stelt niks voor, en dat is het gemiddelde?
Kunnen ze ook uit hun duim zuigen en ze moeten het aantonen. En dat betekend (lijkt mij) inzage in prive-gegevens van andere KPN-klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Op de mobiele startsite van Hi staat bij Mijn Hi > Streaming dat het tarief 0,25 euro per minuut is... dus het staat wel degelijk ergens vermeld, maar niet in de voorwaarden.

@ hierboven; 22 MB lijkt me een een heel redelijk gemiddelde. Ik internet véél (Opera Mini) en kom vaak niet voorbij de 10-15 MB per maand, mijn max was ooit 50 MB. Het is een gemiddelde he, dit betekent dus dat er ook veel mensen boven zitten om de 'mindere' gebruikers te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 19:10
Toch is 't belachelijk, 22MB als gemiddelde. Als er verwacht wordt dat je daar ongeveer zit, betaal je nog steeds 45ct per MB terwijl je je toch echt hebt aangemeld voor Onbeperkt internet.

Hetzelfde geldt voor streaming, vind 't echt een slechte truuc van KPN. Internet bestaat simpelweg uit alle IP-communicatie. Je meldt je aan voor Onbeperkte IP-communicatie excl. misbruik, dan heb je daar ook recht op.

Schandalige geldklopperij is 't en ik vind 't ook slecht dat er zo weinig actie tegen wordt ondernomen door gedupeerden of consumentenorganisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Als je het zo uitrekend is het best gestoord. 45ct per MB...
Overigens heb ik op mijn nieuwe rekening geen kosten gekregen voor streaming... Maar tot op heden ook geen antwoord van Hi/KPN op mijn vragen. Word gewoon niet op gereageerd...

22 MB als gemiddelde is weinig. Ik internet best veel en regelmatig zie ik bijvoorbeeld staan 250kb word geladen... Vier keer die pagina openen en je zit op 1 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
IceEyz schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:34:
Toch is 't belachelijk, 22MB als gemiddelde. Als er verwacht wordt dat je daar ongeveer zit, betaal je nog steeds 45ct per MB terwijl je je toch echt hebt aangemeld voor Onbeperkt internet.
Er wordt niet verwacht dat je daar zit, de gebruikers bepalen dat gemiddelde. Als iedereen meer gaat verbruiken dan gaat het gemiddelde omhoog. Nu ligt dat gemiddelde zo dat zolang je onder de 200 MB in de maand blijft je onbeperkt kunt internetten. Dat is toch meer dan genoeg?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 19:10
Je gaat toch individueel een contract met KPN aan? Wat mag mij het dan uitmaken wat de rest verbruikt?

Ik snap wel dat excessief gebruik niet de bedoeling is, maar om die grens op 10x het gem. te leggen is vrij oneerlijk aangezien een groot deel van de gebruikers _nog_ niet alle internet-toepassingen weet te gebruiken. De paar zielen die wel weten dat ze films, muziek, radio, tv en JijTv op hun mobiel kunnen gebruiken, en dus echt hun Onbeperkt Internet willen gebruiken, worden daar in tegen gehouden.

Gelukkig kies je niet voor KPN als je die dingen wilt, omdat de snelheid te laag is en omdat je waarschijnlijk tweaker bent. Die tweakers weten namelijk dat je daarvoor niet naar KPN moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Balen dat dat streamen geld kost.
Weet iemand een manier om internet radio te luisteren zonder dat je betaald voor 'streamen' ? Tuninfm gaat via Media Player, maar is dat ook streaming? (ik kan nergens iets instellen mbt welk netwerk).
Misschien de Streaming App laten verbinden over KPN Internet ipv KPN Streaming?

[ Voor 14% gewijzigd door Sibylle op 30-10-2008 17:49 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:44
Ik heb nu sinds 1,5 maand Hi 45 + Eindeloos online.. Ik heb dezelfde ervaring als veel mensen in dit topic, waarbij het accespoint dat gebruikt word wel degelijk uit zal maken..

Eerste maand volle bak op internet gezeten. YouTube applicatie op mijn HTC diamond gebruikt, google maps applicatie.. Maar ook Streaming media: tunin.fm en m.youtube.nl..
Mijn HTC opent vervolgens het programma 'streaming media'.. In het programma 'streaming media' heb ik als verbinding gekozen voor KPN internet (met accespoint 'internet' en geen proxy)..

Momenteel heb ik mijn 1ste factuur ontvangen en zijn er nog geen kosten buiten de bundel berekend..

Ik voor een ander toestel (SE W880i) ooit instellingen van KPN ontvangen, met een KPN Streaming verbinding.. Ik verwacht dus dat zolang je die verbinding voor KPN Streaming niet gebruikt, er ook geen extra kosten berekend kunnen worden.. Ik heb dit niet uitgetest, ben het ook niet van plan te doen.. zonde van mijn centen :P

Moraal: zoek dus goed uit welk accespoint je nu gebruik, en of er een proxy gebruikt wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, ik heb sinds het begin van mijn contract met Hi een eindeloos abbonement met N82. Regelmatig op youtube gezeten en ook streaming radio geluisterd. Net als MasterM heb ik werkelijk nooit een rekening ontvangen voor deze kosten. Ik maak tevens gebruik van KPN Internet.

Het lijkt mij een kwalijke zaak dat meerdere consumenten met hetzelfde product een andere service krijgen. De een moet betalen voor streaming, de ander niet.

Op dit moment kan ik trouwens niks meer kijken met youtube, wat ook de rede is dat ik ben gaan zoeken wat er aan de hand kan zijn. Heeft altijd gewerkt maar nu ineens kan ik geen verbinding meer krijgen in het geval van streaming media, normaal internetten is geen probleem.

Tevens vind het ik onzinnig dat dit niet gewoon bij hi eindeloos zit. Wat heb je er nou aan als je niet kunt streamen, wordt nog wat als straks flash ondersteuning in browsers zit. Je betaald wel 9,95 voor hi online, terwijl je voor dat bedrag al thuis internet hebt waarmee je alles kunt doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:26:
Vreemd, ik heb sinds het begin van mijn contract met Hi een eindeloos abbonement met N82. Regelmatig op youtube gezeten en ook streaming radio geluisterd. Net als MasterM heb ik werkelijk nooit een rekening ontvangen voor deze kosten. Ik maak tevens gebruik van KPN Internet.

Het lijkt mij een kwalijke zaak dat meerdere consumenten met hetzelfde product een andere service krijgen. De een moet betalen voor streaming, de ander niet.

Op dit moment kan ik trouwens niks meer kijken met youtube, wat ook de rede is dat ik ben gaan zoeken wat er aan de hand kan zijn. Heeft altijd gewerkt maar nu ineens kan ik geen verbinding meer krijgen in het geval van streaming media, normaal internetten is geen probleem.

Tevens vind het ik onzinnig dat dit niet gewoon bij hi eindeloos zit. Wat heb je er nou aan als je niet kunt streamen, wordt nog wat als straks flash ondersteuning in browsers zit. Je betaald wel 9,95 voor hi online, terwijl je voor dat bedrag al thuis internet hebt waarmee je alles kunt doen.
Ik heb op mijn p1i nog nooit Youtube gekeken met mijn KPN.
Echter, enkele maanden geleden kon ik met mijn simkaart wel youtube filmpjes afspelen in mijn W800i.
Dit lukt nu niet meer en ik had geen extra kosten op mn factuur

*buitenom mijn normale extra kosten waar ik elke maand kpn voor moet bellen zodat ze het terug boeken*
*Elke maand heb ik 2 a 3 maal surf en mail bundel erop staan maar je kan echt maar 1keer zo een abbo afsluiten lol*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambach
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02-2024
Fitz schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:23:
Bij alle WM-telefoons kan je direct zien of er van streaming internet gebruikt wordt gemaakt of van van het gewone onbeperkte internet. Bij streaming word er een andere verbinding gemaakt. Dit gebeurd o.a. wanneer je YouTube fimpjes via internet explorer (m.youtube.com) -> media player afspeeld. Dat kost geld

Wanneer je gebruikt maakt van het programma YouTube (op de diamond o.a.) zal dit geen geld kosten. Dit valt gewoon onder het downloaden van een filmpje.
Weet iemand of dit ook op de Xperia X1 zo werkt? Is daar ook een programma genaamd YouTube waar je onbeperkt filmpjes kan kijken zonder dat je daar extra voor hoeft te betalen met Hi Eindeloos Online?

Edit: En nog even een andere vraag. Maakt TomTom ook gebruik van de internet verbinding? Als ik bijvoorbeeld in de VS zit en ik wil daar TomTom gebruiken maar hij dan alleen gebruik van GPS of soms ook van internet om je positie te bepalen? (Telefoon: Xperia X1, Abbo: Hi met eindeloos online)

[ Voor 15% gewijzigd door Cambach op 14-11-2008 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

streaming bij KPN en Hi WEL gratis >> lees instructies

Hier even een berichie in de hoop wat duidelijkheid te verschaffen. Ik ken iemand die heeft gewerkt bij de IT club van KPN. Weet hoe dit nu echt geregeld is. Officieel moet je betalen voor streaming. Staat inderdaad in voorwaarden. Alleen ze kunnen dit technisch niet altijd in rekening brengen.

Zoal hier al opgemerkt heeft kpn/hi meerdere toegangspunten.
De ene heet Mobiele startsite of Mobiel Internet o.i.d. De andere heet KPN Internet.
De eerste heeft een proxy, KPN Internet heeft dat niet.
Op de eerste kunnen ze streaming verkeer meten (alleen RTSP). Op KPN Internet niet.
Op de eerste kunnen ze streaming dus in rekening brengen. Op KPN Internet niet (!!!)

KPN internet settings zijn rete makkelijk. Vul alleen bij het toegangspunt/APN in: <internet>. Niks bij gebruikersnaam, niks bij password. Verder ook niks invullen. Opslaan en klaar is klara. Dit geld voor zowel KPN als Hi!!

Eén tip: op nokia wordt streaming afgespeeld in real player. Geef daar bij de instellingen ook aan dat ie KPN Internet moet gebruiken. Op Sony Ericsson kun je dit apart instellen bij instellingen > verbindingen.

Boodschap: alleen maar KPN Internet gebruiken. Dan geen extra kosten. Gebruik al maanden youtube, TuneIn.fm, nog nooit een rekening gehad. Heb een Hi Eindeloos Online.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Hm.. dat klinkt aantrekkelijk als het werkt :p

Heb sinds een halve week een N96 en naast bellen/sms'en etc.. gebruik ik de navi veel (valt dan weer niet onder streaming) maar ik zal het eens gaan proberen met youtube etc..

Hopelijk kan ik jouw verhaal dan bevestigen :D

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 18:03
Het werkt! Alleen ik krijg wel een foumelding bij de ingebouwde browser bij mijn K850i, maar de rest Opera Mini (inc. streaming), Google maps, eBuddy enz werkt prima

• ManiacsHouse
Hey Dude(mans)!
Kijk dat soort tips hebben we wat aan. Het verschil zit hem blijkbaar in de instellingen lijkt het. Mijn HTC maakt standaard altijd gebruik van KPN Internet en ik heb dus nog nooit een rekening voor streaming gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik kan ook bevestigen dat de instellingen van Dudemans werken. Ik heb het getest op mijn Nokia E71 (tevens RealPlayer instellingen aangepast).

Ik heb de snelheid en bruikbaarheid vergeleken met de Nokia E71 van mijn vader, die nog de oude instellingen heeft. Er is geen verschil in snelheid of bruikbaarheid. :)

Natuurlijk heb ik met beide telefoons Youtube bezocht, dus ik ben benieuwd of we verschil gaan zien op de rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Ik heb nog niet de tijd en moeite genomen door m'n N96 te spitten naar de instellingen. Zaterdag wordt ie eerst ge'update bij een NSP, dus daarna zal ik de boel even beter instellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_ko
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-08 14:17
Ik dacht van ik neem die settings van Dudemans ook maar even over, maar ik heb een aantal andere opties in mijn mobiel staan. Ik maak gebruik van Hi eindeloos online.

Ik kan kiezen uit de volgende opties:
Mobiel internet
mobiel internet-2 (nu voor internet geselecteerd)
KPN MMS
Mobiele startsite (nu voor streaming geselecteerd)

Ook heb ik naast de gewone internet opties nog streaming opties en daar kan ik ook voor dezelfde netwerken kiezen.
Moet ik dan bij streaming ook mobiel internet-2 kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb de KPN Streaming connection weggegooid. Ik gebruik voor alles nu KPN Internet (Dudemans instellingen).

Wil je je oude settings terug dan kun je "ja" smsen naar 1300.
Pagina: 1 2 3 Laatste