Hmm...het zal toch niet?
Ik zat vanavond in de trein en haalde toen 160kbps, nu thuis haal ik 176kbps.
Getest via www.mobilespeedtest.com met 512KB.
Met 1MB kom ik nu op 153kbps
Getest via www.mobilespeedtest.com met 512KB.
Met 1MB kom ik nu op 153kbps
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Met testmyiphone.com wat prima werkt op mijn touch diamond haal ik nog steeds 131 kbit in huis, ofwel 16 KB/Sec.
Niks verhoogd dus.
Niks verhoogd dus.
Dus toch een 1 april grap 
Ik haal hier nu binnen 95kbps maar dit is een lokatie waar ik altijd slecht ontvangst heb.
Ik haal hier nu binnen 95kbps maar dit is een lokatie waar ik altijd slecht ontvangst heb.
Er is nooit een bevestigd bericht hierover geweest...
Kun je eigenlijk wel een beetje fatsoenlijk YouTuben met 128kbit?
Op mijn HTC Diamond gaat het zonder problemen. Zit een aparte applicatie ingebouwd.
Weet iemand overigens of er aangaande dit bericht nieuws: KPN: tariefsverhogingen onder meer nodig door Europese regels iets is veranderd m.b.t. tot KPN/Hi-internet en/of Hi-abbo? Kan niks op de Hi-site (wat overigens een onoverzichtelijk zooitje is) er over vinden. Wil eigenlijk van dit abonnement af. Iemand een link/tips?
Weet iemand overigens of er aangaande dit bericht nieuws: KPN: tariefsverhogingen onder meer nodig door Europese regels iets is veranderd m.b.t. tot KPN/Hi-internet en/of Hi-abbo? Kan niks op de Hi-site (wat overigens een onoverzichtelijk zooitje is) er over vinden. Wil eigenlijk van dit abonnement af. Iemand een link/tips?
Helemaal niets, dat bericht is dan ook erg overdreven en helaas door de media nogal verkeerd opgepakt. Het enige wat veranderd is zijn entreekosten op zowel 1 als 2 jarige nieuwe abonnementen (50% korting = 24.95 euro), dat KPN Flexibel simonly's niet meer per seconden maar op minuten worden afgerond en het bundeltegoed bij de simonly's is niet meer 2 maar 1 maand houdbaar (niet mee te nemen dus). Verder zijn de entreekosten op simonly's (KPN/Hi en geloof ook Telfort) 9.95 euro en bij Mobiel Internet op je laptop-abonnementen ook (zowel 1 als 2-jarig).maniacshouse schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:20:
Weet iemand overigens of er aangaande dit bericht nieuws: KPN: tariefsverhogingen onder meer nodig door Europese regels iets is veranderd m.b.t. tot KPN/Hi-internet en/of Hi-abbo?
Verwijderd
Geld dit streaming vanaf ... februari ook voor telfort?aangezien dit onder het KPN netwerk valt?want op dit moment is het nie tmogelijk in te loggen op de telfort site vanwege een al bijna 4 dagen durende maintenance:S...
ik gebruikt trouwens geen m.youtube.com voor streaming maar kinoma freeplay (te gek programmatje) op mijn HTC
ik gebruikt trouwens geen m.youtube.com voor streaming maar kinoma freeplay (te gek programmatje) op mijn HTC
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 23:53 ]
Bij de nieuwe HTC toestellen (lees: Diamond2 en Pro2) komt HTC met "Push Internet"
Hoe wordt dit gezien? Het is namelijk preces hetzelfde als "Push e-mail, exchange"
Dit kunnen ze toch nooit controleren?
Hoe wordt dit gezien? Het is namelijk preces hetzelfde als "Push e-mail, exchange"
Dit kunnen ze toch nooit controleren?
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Snelheid is omhoog? Maar mooi dat ik mijn HTC niet meer kan gebruiken voor internet via mijn laptop. Blijkbaar hebben ze hier een block opgezet
Overigens met het schrijven van deze reply doet mijn internet het helemaal niet meer... Meer mensen hier last van?
Overigens met het schrijven van deze reply doet mijn internet het helemaal niet meer... Meer mensen hier last van?
Ik merk er anders niks van tijdens het browsen.. even traag als eerst. Heeft iemand nog andere links voor een speedtest behalve bovenstaande? Die werkt namelijk niet op m'n Nokia browser
[ Voor 6% gewijzigd door jelle. op 17-04-2009 10:44 ]
Werkt wel hoor.jelle. schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:44:
Ik merk er anders niks van tijdens het browsen.. even traag als eerst. Heeft iemand nog andere links voor een speedtest behalve bovenstaande? Die werkt namelijk niet op m'n Nokia browser
Ik heb het net getest met mn Nokia browser maar zie geen snelheidsverhoging.
Correctie: bij jou werkt ie wel. Heb inmiddels een andere gevonden en ik zie inderdaad ook geen snelheidsverhoging, kom nog niet eens boven de 100 kb/s.Gutteguttegut schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:48:
Werkt wel hoor.
www.dslreports.com/mspeedjelle. schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:59:
[...]
Correctie: bij jou werkt ie wel. Heb inmiddels een andere gevonden en ik zie inderdaad ook geen snelheidsverhoging, kom nog niet eens boven de 100 kb/s.
bij mij geeft die nu boven de 140kbps aan, voorheen kwam die niet hoger dan 120kbps.....
Dus waarschijnlijk wel iets gewijzigd in snelheid, maar niet waar je U tegen zegt..........
overigens zonet weer een smsje dat ik gemiddeld meer dan 10x dan de rest verbruikt met mijn 201mb...........
kom op jongens, met z'n allen streamen en downloaden zodat ik normaal mijn mail kan gebruiken....
Een bijlage van een paar mb soms in een mailtje resulteert al in dit soort waarschuwingen..... Ik denk er serieus over na om over te stappen naar een andere provider....... zucht!
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Gloeiende...gloeiende..'k krijg net een SMS van KPN. Ik heb 253 (!!) MB aan dataverkeer verbruikt wat volgens KPN meer dan 10x het gemiddelde zou zijn...
Dus het gemiddelde zou ongeveer 25 MB dataverkeer per maand zijn!?!?!?!?
daarom zeg ik: met z'n allen leechen!!!!!TheVMaster schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:47:
Gloeiende...gloeiende..'k krijg net een SMS van KPN. Ik heb 253 (!!) MB aan dataverkeer verbruikt wat volgens KPN meer dan 10x het gemiddelde zou zijn...
Wel erg vaag btw...als ik online bij KPN inlog zie ik bij m'n Surf & Mail Totaal verbruik 0MB staan...
hier ook online 0.0mb bij online rekening. De eerste keer (feb) dat ik sms kreeg heb ik ook gebeld. Kwam ze ermee dat je een sms dienst kon inschakelen dat bij bepaalde limiet een smsje verstuurd werd. Maar toch erg onbegrijpelijk dat de limieten zo laag al problemen geven......
Ik heb zojuist mijn 2e sms gehad, eerst had ik 650mb, en nu 231mb. Vooral het laatste vind ik erg vaag, aangezien ik de afgelopen maand nauwelijks geïnternet heb. Ik weet dat je vanaf 200mb een waarschuwing krijgt, maar als ik kijk hoe vaak ik mijn toestel hiervoor heb gebruikt (zelfs zonder youtube, vooral ophalen mail)...
Ik ga toch maar even een mooie brief sturen naar KPN met de klacht dat hun FUP middeleeuws laag is... Ik geloof er niks van dat het gemiddelde gebruik 20mb per maand is..
Ik ga toch maar even een mooie brief sturen naar KPN met de klacht dat hun FUP middeleeuws laag is... Ik geloof er niks van dat het gemiddelde gebruik 20mb per maand is..
het stomme is dat ik eigenlijk dat stomme surf&mail totaal ook alleen maar gebruik om te mailen.........
Adverteren ze ermee, mag je het niet een zo gebruiken als waarmee ze adverteren. Ik had bij mijn eerste sms al een klachtenmail gestuurd, maar de stomme mutsen begrijpen mijn sarcasme niet eens en verwijzen mij naar de algemene voorwaarden enz....... zucht...
Adverteren ze ermee, mag je het niet een zo gebruiken als waarmee ze adverteren. Ik had bij mijn eerste sms al een klachtenmail gestuurd, maar de stomme mutsen begrijpen mijn sarcasme niet eens en verwijzen mij naar de algemene voorwaarden enz....... zucht...
mmh, het lijkt er wel op dat er wat aan de snelheid is aangepast, zit nu op 180 Kb/s down en 128 Kb/s up
Volgens mij toch echt niet, verbindingsbeheer van mijn Nokia komt niet boven de 16,5kB/sec..
Dat mobilespeedtest is ook echt een grap..
201kbit/sec!!
201kbit/sec!!

[ Voor 33% gewijzigd door Glashelder op 17-04-2009 16:52 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
heb de snelheid getest via mijn pc via speedtest.nlGlashelder schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:51:
Volgens mij toch echt niet, verbindingsbeheer van mijn Nokia komt niet boven de 16,5kB/sec..
201kbit/sec!!![]()
![]()
WTF...net gebeld met KPN klantenservice...enneh...het smsje is een FOUT!!! Storing ofzo....volgens de meneer aan de telefoon kun je in principe niet over de FUP heenkomen met je Surf en Mail totaal. Ik heb toen opgemerkt dat de snelheid sinds kort verhoogd is en dat ook streaming tegenwoordig binnen de bundel valt.....toen gaf hij aan dat hij er eigenlijk niets over mocht zeggen...pfff......ik krijg vanzelf antwoord over wat voor storing het nu was.
Vaag gedoe bij KPN....
Ah.. ik heb vanmiddag ook een smsje gekregen dat ik ditkeer 258 MB verbruikt zo hebben.. terwijl ik na mijn waarschuwing ook flink ben gaan minderen en in ieder geval geen streaming radio meer geluisterd heb. Dus ik kon me ook al bijna niet voorstellen dat het weer zo "veel" was. Dus waarschijnlijk bij mij ook die storing?
Maja.. het blijft dus belachelijk die FUP.
Maja.. het blijft dus belachelijk die FUP.
Dames en heren!
Ik heb zojuist ook die speedtest gedaan, en ik kom uit op 1.8mbit !!!! UMTS bereik bijna volle bak! Ik heb gewoon Hi Eindeloos Online!
Dit is toch zeer goed nieuws
De upload is overigens ook ruim 1mbit, is dit wel in orde?
Ik heb zojuist ook die speedtest gedaan, en ik kom uit op 1.8mbit !!!! UMTS bereik bijna volle bak! Ik heb gewoon Hi Eindeloos Online!
Dit is toch zeer goed nieuws
De upload is overigens ook ruim 1mbit, is dit wel in orde?
[ Voor 14% gewijzigd door Jassy op 20-04-2009 12:12 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Met de normale browser? Hier nog steeds gewoon 16kB/sec..
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Was met Opera Mini op mijn K850i. Deze gaf ruim 1.8mbit aan, maar dat kan dus ook wel aan Opera liggen.
Als ik verbinding maak met mijn laptop, logt hij in met 460kbit, echter is de snelheid nog steeds 128/64. Redelijk vals alarm dus tot nu toe!
Plaatje:

En zojuist weer getest met Opera, en die geeft weer 1.8mbit aan met een latency van 0.1s. Of heeft die nu dit bestand in de cache gezet, of is dit een 'probleem' van Opera Mini?
Als ik verbinding maak met mijn laptop, logt hij in met 460kbit, echter is de snelheid nog steeds 128/64. Redelijk vals alarm dus tot nu toe!
Plaatje:
En zojuist weer getest met Opera, en die geeft weer 1.8mbit aan met een latency van 0.1s. Of heeft die nu dit bestand in de cache gezet, of is dit een 'probleem' van Opera Mini?
[ Voor 35% gewijzigd door Jassy op 20-04-2009 12:43 ]
Jongens.. voor de derde maal: ga eens kijken hoe Opera mini werkt voordat je zo hard juicht!
Als je een webpagina opvraagt in Opera mini, wordt deze eerst opgehaald door servers van Opera, die deze pagina vervolgens comprimeerd en met name de plaatjes kleiner maakt (de mate van compressie van plaatjes kun je zelf instellen in je settings). Ook passen ze meteen de css aan om de pagina zo goed mogelijk passend te maken op het schermpje van je telefoon.
Deze verkleinde versie van de pagina haalt de browser vervolgens op en wordt weergegeven. Hierdoor bespaar je bandbreedte en wordt de pagina sneller geladen..
Maar speedtests in Opera mini zijn dus niet betrouwbaar; omdat je enkel de snelheid afleest waarmee de caching-servers van Opera de pagina hebben geladen!
Als je een webpagina opvraagt in Opera mini, wordt deze eerst opgehaald door servers van Opera, die deze pagina vervolgens comprimeerd en met name de plaatjes kleiner maakt (de mate van compressie van plaatjes kun je zelf instellen in je settings). Ook passen ze meteen de css aan om de pagina zo goed mogelijk passend te maken op het schermpje van je telefoon.
Deze verkleinde versie van de pagina haalt de browser vervolgens op en wordt weergegeven. Hierdoor bespaar je bandbreedte en wordt de pagina sneller geladen..
Maar speedtests in Opera mini zijn dus niet betrouwbaar; omdat je enkel de snelheid afleest waarmee de caching-servers van Opera de pagina hebben geladen!
Dat dacht ik dus wel. Opera Mini is dus *niet* te gebruiken voor de speedtest.HyperioN. schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:44:
Jongens.. voor de derde maal: ga eens kijken hoe Opera mini werkt voordat je zo hard juicht!
Maar speedtests in Opera mini zijn dus niet betrouwbaar; omdat je enkel de snelheid aflees
t waarmee de caching-servers van Opera de pagina hebben geladen!
Maar nu blijft de volgende vraag open: De K850i logt in met 460kbps richting KPN 3G, echter is de effectieve snelheid nog 128kbps. Wordt hier dus een cap op de snelheid gelegd of is de informatie die de telefoon aan Windows geeft niet waar?
Dat gaat niet werkenJassy schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:37:
Was met Opera Mini ...
Opera cached het op de server zelf en geeft dus de snelheid van de server weer met zo'n test...
Blah...
[ Voor 5% gewijzigd door Gutteguttegut op 20-04-2009 12:51 . Reden: te laat :) ]
Verwijderd
Ik haal 1.90 mbps.. met hi eindeloos online met mobilespeedtest.
maar als ik grotere dingen ophaal dan keldert de snelheid heel snel
maar als ik grotere dingen ophaal dan keldert de snelheid heel snel
De enige betrouwbare speedtest is een redelijk grote file (minstens 1mb) ergens vandaan trekken, en dan in je connection manager (Nokia) kijken hoe snel dat gaat.. of zelf kijken hoe lang het duurt om de file binnen te halen en dan uitrekenen wat je snelheid is.
volgens de speedtest van bbned zit ik nog altijd op de magistrale snelheid van 15,09 kb/sec als ik de speedtest daar doe.
heerlijk om te weten dat ik volgend jaar gewoon naar een normale provider kan overstappen die niet loopt te janken na 250 mb data te hebben verstookt.
heerlijk om te weten dat ik volgend jaar gewoon naar een normale provider kan overstappen die niet loopt te janken na 250 mb data te hebben verstookt.
Tha
Verwijderd
En wat nu als je te vaak over de FUP gaat? Dan lees ik dat je terug word gezet naar Soms Online.
Betekent dit dat je dus ook niet meer 9,95 per maand betaalt voor Eindeloos Online aangezien je daar ook geen gebruik meer van maakt?
Betekent dit dat je dus ook niet meer 9,95 per maand betaalt voor Eindeloos Online aangezien je daar ook geen gebruik meer van maakt?
Uiteraard..
Ik zit met een probleem.
Ik kan nu al een tijd geen streaming media meer bekijken. Ik heb een xperia x1 met hi eindeloos online.
Ik heb de instellingen gechecked en alles klopt volgens mij. Ik kan niet ja smsen naar 1300 want dat werkt niet icm een xperia. Dus heb ik handmatig alles gechecked via de kpn site.
Alles staat goed volgens mij maar het werkt nog niet.
Als ik bijvoorbeeld naar uitzendiggemist ga en ik klik een video aan dan opent het "streaming media" programma. Vroeger kreeg ik dan een soort pop up waarbij hij verbinding ging maken met kpn streaming media maar dit gebeurt niet meer.
Ik krijg vrij snel de melding "bestandsopname niet toegestaan".
Als ik bij opties kijk bij het programma streaming media en ik ga naar netwerken en ik selecteer verbinden via: KPN Internet (dus ipv streaming) en ik ga weer terug en ik druk weer op play dan krijg ik na een tijdje "Verbinden mislukt."
Ik kan wel gewoon internetten. Maar alleen streamen gaat niet meer. Youtube, uitzendinggemist, geen verschil.
Iemand een oplossing? Alvast bedankt.
Ik kan nu al een tijd geen streaming media meer bekijken. Ik heb een xperia x1 met hi eindeloos online.
Ik heb de instellingen gechecked en alles klopt volgens mij. Ik kan niet ja smsen naar 1300 want dat werkt niet icm een xperia. Dus heb ik handmatig alles gechecked via de kpn site.
Alles staat goed volgens mij maar het werkt nog niet.
Als ik bijvoorbeeld naar uitzendiggemist ga en ik klik een video aan dan opent het "streaming media" programma. Vroeger kreeg ik dan een soort pop up waarbij hij verbinding ging maken met kpn streaming media maar dit gebeurt niet meer.
Ik krijg vrij snel de melding "bestandsopname niet toegestaan".
Als ik bij opties kijk bij het programma streaming media en ik ga naar netwerken en ik selecteer verbinden via: KPN Internet (dus ipv streaming) en ik ga weer terug en ik druk weer op play dan krijg ik na een tijdje "Verbinden mislukt."
Ik kan wel gewoon internetten. Maar alleen streamen gaat niet meer. Youtube, uitzendinggemist, geen verschil.
Iemand een oplossing? Alvast bedankt.
Verwijderd
Maar dan kun je toch heel gemakkelijk van je internetabbonement afkomen en dus minder gaan betalen? Want je krijgt nogal wat extra korting op je toestel als je eindeloos online erbij kiest..Glashelder schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:25:
Uiteraard..
Ik vraag me eigenlijk af of dat ook zo werkt bij de Eindeloos Online die jij noemt, want dat zijn contracten die met het voice abo meelopen (1 of 2 jaar), in tegenstelling tot de maandelijks opzegbare bundel.Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:20:
Maar dan kun je toch heel gemakkelijk van je internetabbonement afkomen en dus minder gaan betalen? Want je krijgt nogal wat extra korting op je toestel als je eindeloos online erbij kiest..
Tja een FUP is voor een klant natuurlijk een vaag iets. Ik kan me niet voorstellen dat KPN ermee wegkomt door je gewoon te laten betalen maar dat je vervolgens geen gebruik van mag maken.
Dus ja, ik denk dat je er op die manier onderuit kan komen.
Dus ja, ik denk dat je er op die manier onderuit kan komen.
Even dit topic gebruiken omdat ik niet weet waar ik het anders moet vragen.
Is het ondertussen toegestaan om zonder extra kosten te streamen met een Hi eindeloos online contract, voor mij het voornaamste via youtube? Ik kan dit niet echt vinden op de Hi site.
En weet iemand hoe het zit met studentenkorting, ik moet nog 1 jaar studeren voor mijn studie is afgerond wat als ik een contract afsluit van 2 jaar?
Dank u Fitz
Is het ondertussen toegestaan om zonder extra kosten te streamen met een Hi eindeloos online contract, voor mij het voornaamste via youtube? Ik kan dit niet echt vinden op de Hi site.
En weet iemand hoe het zit met studentenkorting, ik moet nog 1 jaar studeren voor mijn studie is afgerond wat als ik een contract afsluit van 2 jaar?
Dank u Fitz
[ Voor 24% gewijzigd door dewil1990 op 06-04-2010 11:54 ]
Dat streamen kost geen geld meer.whiplash1990 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:45:
Even dit topic gebruiken omdat ik niet weet waar ik het anders moet vragen.
Punt 2: Maakt niet uit, als je in het begin kan laten zien dat je student bent, kan je er gewoon 2 jaar gebruik van maken, totdat je je abo verlengd.