Ah so

Het plastic plaatje "kleeft" nog goed aan het scherm, al is ie wel wat kleiner. Maar verder zijn er geen luchtbelletjes onder, en ik kan nog mee tappen. Het scherm blijft nog goed zichtbaar. Het is nog te gebruiken als tijdelijke screenprotector.
Daarbij heb ik wat benchmarks gedaan met video, nadat ik paar keer met cache zitten te instellen. Zelfs met maximale waarden. Het blijkt amper te helpen in performance. Paar graadjes meer maar, en nog lang niet op 100%. Misschien zijn de clipjes wat zwaar aangezien ze 704x400 zijn. Ik kom slechts op 75% bij de beste clip.
De bond film bereikt 92,10% zonder cache aanpassing. Na beste setting in cache is ie op 94,43%.
Maar de beeldformaat is 480x260, en niet 800x480. Dat is heel wat anders.
(Beste setting voor playback lijkt op 8-16KB Glyph / 4KB filesystem te staan, andere waarden geven geen betere resultaten)
Ik ga wel onderzoek doen naar de 704x400 juiste encode setting voor de hogere playback snelheid.
Over mensen die schrikken van de scheur in de behuizing: ik heb nog geen scheur, maar na het bestuderen van de behuizing kom ik tot conclusie dat het geen sterke deel is. Precies op die punt is hoeveelheid plastic kleiner dan elders. Bovendien is de buitenkant niet vast aan de lichtgrijze binnendeel. Dat betekent dat je de stylus pen recht eruit moet schuiven, maar ook recht erin. Zou je bij eruithalen op het laatste moment teveel scheeftrekken, dan kan er misgaan. Er komt dan meer druk op de zwakkere deel en gaat het scheuren. Opletten dus. De stylus is van metaal en dat is best sterk.
Ik moet ook even zeggen dat ik een andere vreemde probleem heb. Ik had niet verwacht dat de de rand van metalen behuizing boven voelbare vrij scherpe rand heeft. De vorige Xperia met keyboard fout heb ik niks bijzonders gemerkt dus daar zal alles wel mooi gladjes aanvoelen. Hier voel ik wel wat minder glad aan de linkerkant (de kant waar keyboard uitkomt). Blijkbaar is het vormen van metalen behuizing nogal ingewikkeld klusje voor HTC om tegelijk ook goed 1 geheel te maken met het onderkant van de behuizing scherm. Er is dan kans dat het heel even misgaat - een millimeter precisie - en het toch nog scherper aanvoelt in plaats van gladde overgang. Het kan misschien in de vingerhuid snijden als ik wat harder tegenaan wrijf. Ik kijk maar goed uit.

Zolang ik niet teveel vinger ertussen doet of hard tegenaan drukt is het acceptabel. De scherpere rand heeft geen probleem bij gewoon bellen in de hand.
Het is wel kleine afwerking misser van Sony / HTC. Metaal is prachtig als behuizing, maar scherpe randen is niet fijn voor iedereen. Goed geheel sluiten is een microwerk!
De keyboard en mooi scherpe 800x480 scherm blijven me nog tevreden houden. Er is geen andere keuze die beide hebben, en software problemen kunnen nog altijd opgelost worden, want Xperia is nogal nieuw sinds eind oktober. Geduld is de goede zaak.
*spam*
[
Voor 1% gewijzigd door
pven op 26-11-2008 08:45
]