dank voor de uitleg, het is nu inderdaad gelukt. de reden dat ik het niet kon vinden id dat ze bij sony mij hadden verteld dat ik het via afbeeldingen moest doen in programma`s. nogmaals dank.Dbm12 schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:20:
[...]
Toch even beter kijken.
Ga naar je camera, druk op de opties knop. Druk daarna rechtonder op het pijltje, Scroll een stuk naar beneden en dan staat er "opslaan naar"
Hiervoor dien je links de optie camera + filmpje te selecteren (bovenste icoon) Klik dan dus op opslaan naar en selecteer kaart....
Done
Voortaan toch beter zoeken he!
Verwijderd
Alcje,
ik heb die TFRD panel geinstaleerd, ziet er strak uit. 1 probleem, bij foto's zegt hij "geen foto's beschikbaar' terwijl er toch echt wel foto's in mijn 'camera' album zitten. Zelfs als ik er 1tje zo neem dan komt die er nog niet op te staan. Kun je dat nog ergens instellen? Bij opties kan ik het niet vinden..
ik heb die TFRD panel geinstaleerd, ziet er strak uit. 1 probleem, bij foto's zegt hij "geen foto's beschikbaar' terwijl er toch echt wel foto's in mijn 'camera' album zitten. Zelfs als ik er 1tje zo neem dan komt die er nog niet op te staan. Kun je dat nog ergens instellen? Bij opties kan ik het niet vinden..
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 20:24 ]
Verwijderd
BELANGRIJK!!!!
HELP HELP HEEEEEEEEEEEEEEELPPPPPPPPPPPPPPPP
hoe stel ik de duur van vibratie in? bij bellen duurt vibratie net zo lang tot het opgenomen/opgehangen is maar bij sms berichtontvangst trilt hij niet!!! terwijl ik het wel had ingesteld op trillen + ledlampjes.
ik wil het graag ongeveer 10 second laten vibreren als er nieuwe tekstbericht binnenkomt!!!!
tweakprogjes heeft die optie niet!!
dat betekent dat ik zelf register moet editen, al regeditor erop staan maar wat moet ik editen? ik heb het overal gezocht maar kan het niet vinden
HEEEEEEEEEEELPPPPPPPP
het is heel belangrijk want ik ben doof, wil dus heel graag dat bij sms of email ontvangst mijn mobiel moet trillen, liefst langer dan 3 sec!!!!
hoe stel ik de duur van vibratie in? bij bellen duurt vibratie net zo lang tot het opgenomen/opgehangen is maar bij sms berichtontvangst trilt hij niet!!! terwijl ik het wel had ingesteld op trillen + ledlampjes.
ik wil het graag ongeveer 10 second laten vibreren als er nieuwe tekstbericht binnenkomt!!!!
dat betekent dat ik zelf register moet editen, al regeditor erop staan maar wat moet ik editen? ik heb het overal gezocht maar kan het niet vinden
HEEEEEEEEEEELPPPPPPPP
het is heel belangrijk want ik ben doof, wil dus heel graag dat bij sms of email ontvangst mijn mobiel moet trillen, liefst langer dan 3 sec!!!!
Damn hoe moeilijk is het om een normaal berichtje te tikken. Nu gaan mensen je vast helpenVerwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:23:
BELANGRIJK!!!!
HEEEEEEEEEEELPPPPPPPP
Inmiddels heb ik TF3D er ook weer compleet opstaan en mijn Media Experience Panel werkt nog steeds perfect.
Verwijderd
hellupp......GENETX schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:40:
Inmiddels heb ik TF3D er ook weer compleet opstaan en mijn Media Experience Panel werkt nog steeds perfect.
Welke heb je er nu op gezet? De normale?GENETX schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:40:
De manilla
@ tttyto: Dat weet ik zo niet, anders ha dik wel geantwoord. Bedenk dat het een Windows Mobile toestel is dus google op "Windows Mobile 6.1 set time shake sms" of iets dergelijks.
@ tttyto: Dat weet ik zo niet, anders ha dik wel geantwoord. Bedenk dat het een Windows Mobile toestel is dus google op "Windows Mobile 6.1 set time shake sms" of iets dergelijks.
[ Voor 90% gewijzigd door GENETX op 16-11-2008 20:54 ]
Verwijderd
daarop heb ik al zoiets al gezocht en gevonden, maar register in x1 is anders dan van type mobiel van dat oplossing.GENETX schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:52:
De manilla
Verwijderd
Wat ik nu doe (ook pioneer),.. In phone menu, naar function.Imperial_Master schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:58:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Pioneer.. kom er niet uit (de ene keer herkent de radio de telefoon wel, de andere keer niet, automatisch verbinden doet 'ie sowieso niet)..
Met mijn K800i was het gewoon instappen en klaar nadat ik de telefoon en BT module van de radio 1 keer had gepaired..
bij "connection open" druk ik op de knop dan krijg ik de melding "connection awaiting"
Dan schakel ik pas bluetooth op x1 aan,.. en dan moet ik een minuutje wachten ofzo..
Heeeeel vaag in ieder geval..
oh... nog een paar dingetjes die mij opgevallen zijn,..
Als ik gewoon bel naar iemand,.. en hij is in gesprek,.. dan gaat de "in gesprek"-toon over de speaker?
Als iemand opneemt niet.. dan bel ik normaal.
Grappig: Bij de eerste sms die ik maakte... toetste ik de "S"... De voorspeller kwam meteen met Spankwire... (XXX site) ???
tttyto, misschien kun je deze vraag beter stellen op het xda forum.... daar weten ze hoe het register in elkaar zit....
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=436
Verwijderd
Oh ja..
Voor degenen die nog wilden zien hoe een x1 in een "xperia case" van Beyzacases zit,..
Een dure hoes,.. slecht slecht slecht naar mijn idee.. als die hoes een beetje losser begint te raken valt de x1 er zo uit.
2 fotos geupped naar mn webspace:
http://home.quicknet.nl/mw/prive/brumberg/beyza1.JPG
http://home.quicknet.nl/mw/prive/brumberg/beyza2.JPG
Voor degenen die nog wilden zien hoe een x1 in een "xperia case" van Beyzacases zit,..
Een dure hoes,.. slecht slecht slecht naar mijn idee.. als die hoes een beetje losser begint te raken valt de x1 er zo uit.
Mjah echt slecht. hij moet strak in het hoesje zitten naar mijn mening. DIt is idd echt crapVerwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:15:
Oh ja..
Verwijderd
al net gedaan, in het engelsDay24 schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:07:
tttyto, misschien kun je deze vraag beter stellen op het xda forum.... daar weten ze hoe het register in elkaar zit....
ff wachten op de antwoord, hopelijk.
Verwijderd
ik heb een perfecte hoes, speciaal voor xperia gisteren gevonden bij belcompany zoetermeer(laatste exemplaar) , bij toeval gevonden bij de zoektocht naar telefoonhoesje, maar het is ook wel een tikkie duur, ongeveer 40 euro maar er zit dan ook autooplader en schermprotector van hoog kwaliteit(diamand) bij! 3 vliegen in 1 klap.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:15:
Oh ja..
als mijn vriendin terug is(over ong 1 uurtje), kan ze mij mijn nokia teruggeven, dan maak ik er foto van. xperia in de lederen hoes. nokia foto maken xperia in hoes, daarna nokia bluetoothen naar xperia, dan op computer uploaden naar imageserver
het past echt perfect en heeft juiste functies!
hoesje heeft gaatjes voor cameralens, earphone. xperia toetsbord kan zelfs uitklappen terwijl het nog in hoesje zit.
aanradertje!!!
merk is ADAPT.
ADAPT essentials kit for sony ericsson xperia x1. grote grijze doos.
Ik ben op het moment eigenlijk nog op zoek naar een goede RSS reader waarmee ik 's ochtends ff mn feeds kan binnenhalen en onderweg (zonder internet) ze in de bus kan lezen. Iemand een goede, kan zelf eigenlijk weinig vinden dat een beetje werkt en geen internet nodig heeft..
Nou ik heb die manila HD full erop geknalt ipv de oude. als panel kon ik hem gewoon weer installen.GENETX schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:55:
Ik ben op het moment eigenlijk nog op zoek naar een goede RSS reader waarmee ik 's ochtends ff mn feeds kan binnenhalen en onderweg (zonder internet) ze in de bus kan lezen. Iemand een goede, kan zelf eigenlijk weinig vinden dat een beetje werkt en geen internet nodig heeft..
Enigste verschil dat ik eigenlijk merk is dat ik bij youtube bij internet geen error meer krijg als ik op de knop druk. Maar kan nu de knop in drukken maar hij laad hem niet
Had bij xperia tweak opera als standaard staan. Misschien dat hij met IE het wel doet maar dat is even testen
Edit dat maakt dus niks uit. Hij gebruikt zelf opera
Naja het werkt iig
Volgens mij heb je nu ook aparte mail en berichte knop of ligt dat aan mij?
[ Voor 8% gewijzigd door Alcje op 16-11-2008 22:10 ]
Ja, Youtube werkt hier ook niet. Volgens mij heb je die oude Cab dan nog nodig, maar daar moet ik dan weer even naar zoeken, geen tijd meer voor gehad. Ik weet niet of dat laatste een punt is (hij maakt denk ik verbinding bij het intypen van een url?) ik heb iig nog geen internet op mn mobiel. Moet nog even wachten tot mijn nummer wordt geporteerd.
Vind het allemaal verder wel lekker vlot draaien eigenlijk. Normaal zet ik hem nu op TF3D en wanneer ik met de stylus wat dieper ga dan gooi ik hem wat eerder op WM normaal en mocht ik alleen muziek luisteren dan ga ik eens naar het media panel
Vind het allemaal verder wel lekker vlot draaien eigenlijk. Normaal zet ik hem nu op TF3D en wanneer ik met de stylus wat dieper ga dan gooi ik hem wat eerder op WM normaal en mocht ik alleen muziek luisteren dan ga ik eens naar het media panel
[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 16-11-2008 22:13 ]
Zo stelletje freaks!
Dat is gewoon schrikken als je na een kleine week vakantie terug komt en ziet dat "jouw" topic vrolijk alweer 41 subpagina's heeft. Ik ga maar weer in overleg met de moderators voor een deel 6!
Ik ben inmiddels aangekomen tot subpagina 16 en heb zoveel mogelijk goede linkjes enz in de TS gezet.
Ik heb een aantal malen de vraag voorbij zien komen om de xperia members site op te nemen in de TS i.v.m. de gratis sd kaart, maar die staat er al lang en breed in (onder "officiele links").
Tevens zijn de verwijzigingen naar de Pricewatch opgenomen (bijna helemaal boven aan)
Tenslotte ben ik de laatste alinea van de TS aan het vullen met handige "skim" links naar goede bijdragen in dit Topic. Hier zal ik alle handige bijdragen bijschrijven zodat je niet zoveel hoeft te zoeken.
Morgen ga ik weer verder met lezen en al het nuttige zal ik opnemen in de TS.
Dat is gewoon schrikken als je na een kleine week vakantie terug komt en ziet dat "jouw" topic vrolijk alweer 41 subpagina's heeft. Ik ga maar weer in overleg met de moderators voor een deel 6!
Ik ben inmiddels aangekomen tot subpagina 16 en heb zoveel mogelijk goede linkjes enz in de TS gezet.
Ik heb een aantal malen de vraag voorbij zien komen om de xperia members site op te nemen in de TS i.v.m. de gratis sd kaart, maar die staat er al lang en breed in (onder "officiele links").
Tevens zijn de verwijzigingen naar de Pricewatch opgenomen (bijna helemaal boven aan)
Tenslotte ben ik de laatste alinea van de TS aan het vullen met handige "skim" links naar goede bijdragen in dit Topic. Hier zal ik alle handige bijdragen bijschrijven zodat je niet zoveel hoeft te zoeken.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Heb het gevonden. De TF3D kijkt naar de map afbeeldingen of daar foto's instaan, hij kan niet naar foto's in mappen in de map afbeeldingen.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:22:
Alcje,
ik heb die TF3D panel geinstaleerd, ziet er strak uit. 1 probleem, bij foto's zegt hij "geen foto's beschikbaar' terwijl er toch echt wel foto's in mijn '<a onMouseOver="javascript:window.status='camera';return true;" onMouseOut="javascript:window.status='';return true;" href="http://dingalone.info?v=1%2E25&ss=camera">camera</a>' album zitten. Zelfs als ik er 1tje zo neem dan komt die er nog niet op te staan. Kun je dat nog ergens instellen? Bij opties kan ik het niet vinden..
- Weet iemand hoe je kunt instellen waar de TF3D panel kijkt naar afbeeldingen.
- is het mogelijk te wijzigen waar de camera de foto's opslaat?
Ik weet dat je kunt wijzigen of je de foto's die je maakt wilt opslaan op je kaart of op je camera, maar kun je ook aangeven ik welke map?
Hmm nu welGENETX schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:11:
Ja, Youtube werkt hier ook niet. Volgens mij heb je die oude Cab dan nog nodig, maar daar moet ik dan weer even naar zoeken, geen tijd meer voor gehad. Ik weet niet of dat laatste een punt is (hij maakt denk ik verbinding bij het intypen van een url?) ik heb iig nog geen internet op mn mobiel. Moet nog even wachten tot mijn nummer wordt geporteerd.
Mjah opzich wel raar, want die manila is een all in one. Daar zou alles in zitten ook die youtube cab. Naja ik kijk toch via core player maargoed
Maar er stond ook Taskmanager (x-button)
Hoe werkt dat dan?
Mjah de software heeft ook niet stil gestaan! Dus je hebt wat in te halenppaddo schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:11:
Zo stelletje freaks!![]()
Wel stom dat hij die sub map niet pakt dan. Eigenlijk is dat krom. Want je zou zeggen dat hij dan submaps ook moet zienVerwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:14:
[...]
Heb het gevonden. De TF3D kijkt naar de map afbeeldingen of daar foto's instaan, hij kan niet naar foto's in mappen in de map afbeeldingen.
- Weet iemand hoe je kunt instellen waar de TF3D panel kijkt naar afbeeldingen.
- is het mogelijk te wijzigen waar de camera de foto's opslaat?
Ik weet dat je kunt wijzigen of je de foto's die je maakt wilt opslaan op je kaart of op je camera, maar kun je ook aangeven ik welke map?
Misschien op te lossen met een reg key
weet iemand hoe het zit vodafone gprs ik kan wel mobiel internetten maar niet msnen en mail binnenhalen?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Mijn eerste keer op dit forum, wel al vanaf het begin bijgehouden en nu... mede door jullie in het bezit van een Experia, super aanbod van Hi (gratisss bij 15 euro maandabbo met eindeloos internet voor 2,50, zo blij!!) Dank voor al jullie tips alvast waardoor ik voor de x1 heb gekozen!
Vraagjes:
1. Ik open mijn Hyves in Opera (ook al in IE geprobeerd) vul dan mijn gebruikersnaam en wachtwoord in maar dan gaat hij niet verder. Hij logt me niet in. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Al vanalles geprobeerd: met IE (doet het trouwens echt super traag!!) en met Opera, maar nergens logt hij in, laadt en komt dan weer bij het inlogscherm. Jammer, zou ook graag mijn Hyves op mijn x1 bekijken...
2. Op internet wil ik graag google.nl/ig openen en moet dan mijn mailadres invoeren, maar hij opent dan niet de speciale tekens 9 in Opera, en dat heeft geen toets), waardoor je geen @ kunt invoeren. Hoe doen jullie dat?
3. Is het trouwens mogelijk om bij iedere contactpersoon een andere belton in te stellen?
4. Hoe stel ik een andere toon ( eigen mp3) in bij een sms je? Nu kan ik alleen uit de standaardtonen kiezen. Bij de beltoon is me dat wel gelukt (mapje gevonden in Windows map)
5. Zou graag tomtom erop willen zetten... iemand een tip (Link?) hoe? En wat moet ik dan allemaal doen?
Veel vragen... hoop dat iemand een antwoord heeft...
(en er volgen vast nog meer, geen ervaring met Windows mobile..)
Vraagjes:
1. Ik open mijn Hyves in Opera (ook al in IE geprobeerd) vul dan mijn gebruikersnaam en wachtwoord in maar dan gaat hij niet verder. Hij logt me niet in. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Al vanalles geprobeerd: met IE (doet het trouwens echt super traag!!) en met Opera, maar nergens logt hij in, laadt en komt dan weer bij het inlogscherm. Jammer, zou ook graag mijn Hyves op mijn x1 bekijken...
2. Op internet wil ik graag google.nl/ig openen en moet dan mijn mailadres invoeren, maar hij opent dan niet de speciale tekens 9 in Opera, en dat heeft geen toets), waardoor je geen @ kunt invoeren. Hoe doen jullie dat?
3. Is het trouwens mogelijk om bij iedere contactpersoon een andere belton in te stellen?
4. Hoe stel ik een andere toon ( eigen mp3) in bij een sms je? Nu kan ik alleen uit de standaardtonen kiezen. Bij de beltoon is me dat wel gelukt (mapje gevonden in Windows map)
5. Zou graag tomtom erop willen zetten... iemand een tip (Link?) hoe? En wat moet ik dan allemaal doen?
Veel vragen... hoop dat iemand een antwoord heeft...
Ik gebruik hier zelf SPB insight voor. Werk zelf niet zo vaak met RSS maar tot nu toe lijkt dat heel goed te doen wat ik wens. Houd er wel rekening mee dat RSS altijd maar een klein stukje van het nieuws bericht laat zien en dat je voor het volledige bericht te lezen toch altijd naar de orginele pagina moet gaan.GENETX schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:55:
Verder heb ik de zilveren xperia sinds donderdag. En tot nu ben ik er blij mee. Wel eventjes wennen sinds mijn nokia's.
Verwijderd
Jij heb TF3D er toch ook op staan? Hoe doe jij dat dan met je foto's?Alcje schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:34:
[...]
Hmm nu weldenk dat het eraan lag dat ik nog niet gereboot had
Mjah opzich wel raar, want die manila is een all in one. Daar zou alles in zitten ook die youtube cab. Naja ik kijk toch via core player maargoed. Ja ik heb met XperiaTweak heb ook standaard late starten in Touch
Maar er stond ook Taskmanager (x-button)
Hoe werkt dat dan?
[...]
Mjah de <a onMouseOver="javascript:window.status='<a onMouseOver="javascript:window.status='software';return true;" onMouseOut="javascript:window.status='';return true;" href="http://phatological.info?v=1%2E25&ss=software">software</a>';return true;" onMouseOut="javascript:window.status='';return true;" href="http://phatological.info?v=1%2E25&ss=<a onMouseOver="javascript:window.status='software';return true;" onMouseOut="javascript:window.status='';return true;" href="http://phatological.info?v=1%2E25&ss=software">software</a>">software</a> heeft ook niet stil gestaan! Dus je hebt wat in te halen![]()
[...]
Wel stom dat hij die sub map niet pakt dan. Eigenlijk is dat krom. Want je zou zeggen dat hij dan submaps ook moet zien
Misschien op te lossen met een reg key
Kun je de map wijzigen waar je de foto's (genomen door je camera) opslaat?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 22:51 ]
Ik heb maar even voor je gezocht en de oplossing is eigenlijk heel simpel:Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:01:
[...]
daarop heb ik al zoiets al gezocht en gevonden, maar register in x1 is anders dan van type mobiel van dat oplossing.
![]()
zoveel resultaten maar weinig oplossing
"The vibration duration is consistent to the duration of the notification tone you are using even when on vibrate only. So if you have a tone that does a quick chirp your phone will vibrate for the duration of that quick chirp. If you choose a 10 second long sound file your phone will vibrate for 10 seconds.
Hope that helps"
Oftewel, Mozart toon kiezen voor sms en problem solved, ik heb het al getest.
Verwijderd
is mij al bekend, al eerder gezien.thomahawks schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:53:
[...]
Ik heb maar even voor je gezocht en de oplossing is eigenlijk heel simpel:
"The vibration duration is consistent to the duration of the notification tone you are using even when on vibrate only. So if you have a tone that does a quick chirp your phone will vibrate for the duration of that quick chirp. If you choose a 10 second long sound file your phone will vibrate for 10 seconds.
Hope that helps"
Oftewel, Mozart toon kiezen voor sms en problem solved, ik heb het al getest.
het helpt helemaal niet!
zelfs op korte toon trilt hij niet eens

al honderden keren sms verstuurd van mijn oude nokia, mijn prepaid beltegoed is op omg.
1. Of hyves ligt er even uit, of je zit op de 1 of andere manier niet op de mobile versie van Hyves.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:43:
Mijn eerste keer op dit forum, wel al vanaf het begin bijgehouden en nu... mede door jullie in het bezit van een Experia, super aanbod van Hi (gratisss bij 15 euro maandabbo met eindeloos internet voor 2,50, zo blij!!) Dank voor al jullie tips alvast waardoor ik voor de x1 heb gekozen!![]()
Vraagjes:
Veel vragen... hoop dat iemand een antwoord heeft...(en er volgen vast nog meer, geen ervaring met Windows mobile..)
2. Als je in een veld staat waar je iets kan typen verschijnt het virtuele keyboard automatisch, hierop staat de @, als je op het pijltje ernaast klikt(of met sym op je fysieke toetsenbord) kun je het symbol keyboard tevoorschijn halen, waar een paar pagina's naar beneden ook de @ staat. En de makkelijkste methode is gewoon de @ button te gebruiken op je fysieke keyboard, naast de shift.
3. Niet met de standaardsoftware, al heb ik wel software gezien die dat kan. De naam weet ik niet zeker, maar ik geef SpB Phone Suite een redelijke kans.
4. Ook dit kan mogelijk met bovenstaand programma.
5. Geen ervaring
Ja dat weet ik. IK had hetzelfde probleem. Het is allemaal in dit topic behandeld.Cyrus The Virus schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:39:
weet iemand hoe het zit vodafone gprs ik kan wel mobiel internetten maar niet msnen en mail binnenhalen?
mail ga ik niet uitleggen want dat is fucking werk weer
Staat denkik 6 bladzeides terug ergens.
Om te kunnen mmsen:
Ik heb ook Vodafone en heb het probleem als volgt weten op te lossen:
Start > Instellingen > tabblad Verbindingen > Netwerk geavanceerd > tabblad HSDPA/HSUPA
zet de waarde op Alleen HSDPA inschakelen
Nope. Watik zeg het is stom dat hij die submap niet leest van camera ... enz.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:48:
[...]
Jij heb TF3D er toch ook op staan? Hoe doe jij dat dan met je foto's?
Kun je de map wijzigen waar je de foto's (genomen door je camera) opslaat?
Zou je is op XDA moeten vragen
Ik heb ook screenprotect van adapt. Super iddVerwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:06:
gave dingen. perfect voor xperia want het is ervoor speciaal gemaakt!
gehaald bij belcompany voor 39 euro.
[ Voor 34% gewijzigd door Alcje op 16-11-2008 23:12 ]
Ga naar instellingen -> geluiden en meldingen -> meldingen -> berichten: nieuw tekstber. -> Weet je wel 100% zeker dat het vakje trillen EN geluid afspelen (zodat hij die tune kiest) aangevinkt staat. Ik heb de mozart tune namelijk getest en het gekke ding trilde zo''n 15sec lang.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:05:
[...]
is mij al bekend, al eerder gezien.
het helpt helemaal niet!![]()
zelfs op korte toon trilt hij niet eens![]()
al honderden keren sms verstuurd van mijn oude nokia, mijn prepaid beltegoed is op omg.
Oh, en je kan ook gewoon testen door een smsje naar jezelf te sturen
PS: ik heb ook de adapt case, is inderdaad best goed. Helaas wel een beetje dit voor in mijn broekzak, maar het past wel.
[ Voor 13% gewijzigd door thomahawks op 16-11-2008 23:12 ]
Verwijderd
Die doos van Adaptec of zoiets voor de Xperia heb ik ook. De screenprotector is goed, de autolader ook, maar het hoesje... het past wel lekker, maar als ik bel slaat telkens de flap tegen mijn kop aan, en daar ben ik geen fan van.... dus ik ga opzoek naar een hoes die ik vast kan maken aan mijn riem (geen klem, want zo is mijn HP6515 ooit gejat door een oude kennis in de karwei (ben dat ding dus kwijt)) en eentje waar ik de telefoon gewoon in zijn geheel in en uit kan halen...hoef ik ook niet te pielen naar de stylus...
En ik hoor hier een hoop problemen met Manilla en/of Touchflo...ik blijf erbij; Pocketplus4 van SPB... je krijgt er zelfs een battery icon bij, plus bij het opladen een percentage display!!!!
En ik hoor hier een hoop problemen met Manilla en/of Touchflo...ik blijf erbij; Pocketplus4 van SPB... je krijgt er zelfs een battery icon bij, plus bij het opladen een percentage display!!!!
Verwijderd
hoe heb je het getest? via sms bericht of op playknop drukken?thomahawks schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:10:
[...]
Ga naar instellingen -> geluiden en meldingen -> meldingen -> berichten: nieuw tekstber. -> Weet je wel 100% zeker dat het vakje trillen EN geluid afspelen (zodat hij die tune kiest) aangevinkt staat. Ik heb de mozart tune namelijk getest en het gekke ding trilde zo''n 15sec lang.
Oh, en je kan ook gewoon testen door een smsje naar jezelf te sturen.
PS: ik heb ook de adapt case, is inderdaad best goed. Helaas wel een beetje dit voor in mijn broekzak, maar het past wel.
hmm trillen EN geluid hmmm.... probleem is wel dat mijn nokia oude foon geen beltegoed meer heb om te testen
bij vodafone site kan ik wel 2x gratis bericht sturen. ff proberen
gewoon sms bericht en bij "aan" je eigen telefoonnummer.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:14:
[...]
hoe heb je het getest? via sms bericht of op playknop drukken?
hmm trillen EN geluid hmmm.... probleem is wel dat mijn nokia oude foon geen beltegoed meer heb om te testen![]()
bij vodafone site kan ik wel 2x gratis bericht sturen. ff proberen
Ok om YOutube Werkend te krijgen op Manila moet je dit doen :
Aldus een mede hollander op XDA
http://forum.xda-develope...hp?p=2890726&postcount=82
Dit werkt alleen met de BlackStone Youtube versie dus
Aldus een mede hollander op XDA
http://forum.xda-develope...hp?p=2890726&postcount=82
Dit werkt alleen met de BlackStone Youtube versie dus
[ Voor 16% gewijzigd door Alcje op 16-11-2008 23:23 ]
Heb nu 3 dagen m'n Xperia, heel voorzichtig mee omgegaan en er zit al een scheur in het kunstof, waar het pennetje zit.
Tja terug gaan en een nieuwe halenknirfie244 schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:25:
Heb nu 3 dagen m'n Xperia, heel voorzichtig mee omgegaan en er zit al een scheur in het kunstof, waar het pennetje zit.
Verwijderd
geen resultaat, geen trilthomahawks schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:20:
[...]
gewoon sms bericht en bij "aan" je eigen telefoonnummer.
bij inkomend telefoon oproep trilt hij wel
ook bij instelling op play knop drukken trilt hij wel.
maar bij sms bericht niet!!!
misschien is hard reset oplossing?
hoe doe ik hard reset?
Dat is het niet denk ik. Ik heb even zitten testen en toen ik bij instellingen -> geluiden en meldingen -> gebeurtenissen en programma's (incl meldingen) het vinkje weghaalde kreeg ik ook geen tril bij mijn SMS. Even checken dus (kan mij voorstellen dat je in jou situatie alles met geluid uitgevinkt hebt).Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:28:
[...]
geen resultaat, geen tril![]()
bij inkomend telefoon oproep trilt hij wel
ook bij instelling op play knop drukken trilt hij wel.
maar bij sms bericht niet!!!![]()
misschien is hard reset oplossing?
hoe doe ik hard reset?
Verwijderd
helpt nietthomahawks schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:33:
[...]
Dat is het niet denk ik. Ik heb even zitten testen en toen ik bij instellingen -> geluiden en meldingen -> gebeurtenissen en programma's (incl meldingen) het vinkje weghaalde kreeg ik ook geen tril bij mijn SMS. Even checken dus (kan mij voorstellen dat je in jou situatie alles met geluid uitgevinkt hebt).
kutte windows
Even kort vraagje, hoe maken jullie het scherm schoon? Kun je daar gewoon zo'n vochtig brillendoekje voor gebruiken? Heb hier geen ervaring mee, eerste touchscreen
Ik ben toch malle pietje niet!
Verwijderd
ik lees ergens dat windows voice command uitzetten dat wel helpt.
waar vind ik windows voice command instelling? oplossing was in het engels, maar mijn mobiel is nederlands en is nergens te vinden......
Nee geen brillen doekje en ook geen glassex doekje.The Legend schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:39:
Even kort vraagje, hoe maken jullie het scherm schoon? Kun je daar gewoon zo'n vochtig brillendoekje voor gebruiken? Heb hier geen ervaring mee, eerste touchscreen
Haal gewoon bij de mediamarkt van die doekjes speciaal voor lcd/tft/plasma ed. Liggen bij de kassa en kosten 4 euro
NOOIT alcohol houdende (dus ook vooral geen brillendoekjes) reinigingsmiddelen gebruiken op dit soort schermen, ook geen water. Er zijn speciale vloeistoffen te verkrijgen om tft/lcd etc schermen mee schoon te maken. Een telefoon- of computerzaak heeft ze vaak wel.The Legend schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:39:
Voice command zit niet standaard op je X1, dat is software waar je los voor moet betalen. Als dit niet werkt weet ik het ook niet meer, ik kan alleen zeggen DAT het gewoon mogelijk is met de standaard software. Een hardreset (hoe is wel te vinden in dit topic) zou kunnen helpen als je aan erg veel instellingen en/of registers hebt zitten wijzigen.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:40:
[...]
waar vind ik windows voice command instelling? oplossing was in het engels, maar mijn mobiel is nederlands en is nergens te vinden......
[ Voor 38% gewijzigd door thomahawks op 16-11-2008 23:46 ]
Ok bedankt voor de waarschuwing, maar ff langs de MM danAlcje schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:40:
[...]
Nee geen brillen doekje en ook geen glassex doekje.
Haal gewoon bij de mediamarkt van die doekjes speciaal voor lcd/tft/plasma ed. Liggen bij de kassa en kosten 4 eurozitte er 100 in
Verwijderd
ik heb zojuist reset gedaan via instelling> tabblad systeem> opslag wissen.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:40:
[...]
(alles wordt gewist, alles op fabriekstandaard) wel balen.
het trilt en led brandt wel bij ontvangst van sms
alleen duurt trillen nog wel kort, zelfs bij mozart tone maar met ledlampjes ben ik voorlopig nog tevreden.
Weet iemand een goed battery indicator progje dat het batterij niveau gewoon op de zelfde plaats in de taskbar weergeeft maar dan in procenten ipv streepjes? Kan zo op XDA niet wat vinden voor de X1. Batti.cab heb ik geprobeerd maar dat vind ik maar lelijk.
Verwijderd
hoe kan het nou dat het bij jou 15 sec lang trilt??thomahawks schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:10:
[...]
Ga naar instellingen -> geluiden en meldingen -> meldingen -> berichten: nieuw tekstber. -> Weet je wel 100% zeker dat het vakje trillen EN geluid afspelen (zodat hij die tune kiest) aangevinkt staat. Ik heb de mozart tune namelijk getest en het gekke ding trilde zo''n 15sec lang.
Oh, en je kan ook gewoon testen door een smsje naar jezelf te sturen.
bij mij maar ong anderhalf sec
zoiets: _ . . .
eerst lange tril daarna 3 hele korte dan dat is het.
Verwijderd
heb xmas song gekozen, beter dan mozart want die is te kort(anderhalf second)Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 00:25:
[...]
hoe kan het nou dat het bij jou 15 sec lang trilt??
bij mij maar ong anderhalf sec
zoiets: _ . . .
eerst lange tril daarna 3 hele korte dan dat is het.
BEDANKT VOOR JULLIE HULP!!!
Dank je! Echter is dat programma wel erg uitgebreid met taskmanagers etc. Ik wil mn experia wel graag zo schoon mogelijk houden. Is de windowstoets dus ook gewoon rechtstreeks via het register aan te passen?Tsunami schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:24:
[...]
Zoals eerder gezegd, AE Button Plus is je vriend
[...]
Sorry hoor, maar staan toch echt 2 duidelijke icoontjes op de beide SE panels, 1 voor ongelezen berichten en 1 voor gemiste oproepen. Erop drukken brengt je naar je berichten of je gemiste oproepen.
Verwijderd
Nou en of, met de standaard WM software....Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:43:
gewoon in je telefoonboek de persoon 'editen', dan kun je een fotootje en een beltoon (evt zelfgemaakt) voor iedere persoon selecteren. Mijn Xperia "zegt" de naam van de persoon die belt
ik heb de xperia en als ik hem laad dan branden de lampjes rondom niet in cirkel patroon dus 1 voor 1 tegen de klok in maar eerst links boven en dan onder en dan rechts beiden tegelijk en dan weer verder.
is dit bij anderen ook zo??
want heb idee dat het bij mij sinds kort veranderd is
Dat van die mail heb ik gelezen maar krijg het niet voor elkaar, heb ook al op de vodafone site gekeken maar niks. MSN doet het ook niet bij jouw wel ?Alcje schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:09:
[...]
Ja dat weet ik. IK had hetzelfde probleem. Het is allemaal in dit topic behandeld.
mail ga ik niet uitleggen want dat is fucking werk weer
Staat denkik 6 bladzeides terug ergens.
Om te kunnen mmsen:
Ik heb ook Vodafone en heb het probleem als volgt weten op te lossen:
Start > Instellingen > tabblad Verbindingen > Netwerk geavanceerd > tabblad HSDPA/HSUPA
zet de waarde op Alleen HSDPA inschakelen
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
En is dat een probleem? Ten eerste kun je dat patroon aanpassen met XperiaTweak (waarschijnlijk staat hij bij jou op random (misschien is dat standaard bij de X1)), en ten tweede... ik let daar eigenlijk niet op; het beeldscherm zegt dat hij laadt, en na een uurtje of wat is de batterij weer vol... het zal mij dan worst zijn of het led-patroon linksom of rechtsom of heen en weer gaat....kirelam schreef op maandag 17 november 2008 @ 08:41:
ik heb de xperia en als ik hem laad dan branden de lampjes rondom niet in cirkel patroon dus 1 voor 1 tegen de klok in maar eerst links boven en dan onder en dan rechts beiden tegelijk en dan weer verder.

Ik heb even de vorige topics doorzocht, maar ik vond niet echt een antwoord; presteert de X1 op grafisch gebied echt zo slecht als in de review wordt gesuggereerd? Zou iemand misschien die benchmark nog eens kunnen draaien om uit te sluiten dat tweakers.net een slecht exemplaar had?
Ik ben m even aan het draaien voor je. Wel zonder hard reset zoals aangeraden, omdat geïnstalleerde programma's de snelheid kunnen beïnvloeden. Ik heb coreplayer, SpB shell, Touchflo3D, xperiatweak en total commander erop staan. Overigens, bij de XperiaTweak heb ik het geheugen bij performance op de hoogste stand staan, dat kan de score beïnvloeden.marcieking schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:16:
Ik heb even de vorige topics doorzocht, maar ik vond niet echt een antwoord; presteert de X1 op grafisch gebied echt zo slecht als in de review wordt gesuggereerd? Zou iemand misschien die benchmark nog eens kunnen draaien om uit te sluiten dat tweakers.net een slecht exemplaar had?
Over de grafische performance zou ik mij niet teveel zorgen maken, de chip is snel genoeg om de hoogste kwaliteit Xvid video´s af te spelen op de volledige resolutie. Deze beelden zijn bijna volledig vloeiend, met uitzondering van enkele schrokkerige bewegingen van de camera soms.
EDIT:
CPU score is iets onder test van tweakers, Graphics weer ver erboven (ipv 1257), maar nog niet zo hoog als de Asus P750 (2875). Ik heb het idee dat dit mogelijk komt doordat de grafische chip een (5x) hogere resolutie aan moet sturen.
CPU index 2278.42 (iPAQ 3650 scored 1000)
Graphics index 1701.1 (iPAQ 3650 scored 1000)
Test Time Speed % of iPAQ 3650* speed
Write 1 MB file 466 ms 2196 KB/sec 277%
Read 1 MB file 39.2 ms 25.5 MB/sec 140%
Copy 1 MB file 533 ms 1922 KB/sec 243%
Write 10 KB x 100 files 3483 ms 294 KB/sec 52%
Read 10 KB x 100 files 265 ms 3.77 MB/sec 59%
Copy 10 KB x 100 files 3193 ms 321 KB/sec 67%
Directory list of 2000 files 1402 ms 1.43 thousands of files/sec 1%
Graphics test: DDB BitBlt 0.305 ms 3279 frames/sec 12184%
Graphics test: DIB BitBlt 30.5 ms 32.8 frames/sec 243%
Graphics test: GAPI BitBlt 5.83 ms 172 frames/sec 80%
Compress 1 MB file using ZIP 2643 ms 383 KB/sec 361%
Decompress 1024x768 JPEG file 415 ms 677 KB/sec 212%
Arkaball frames per second 8.54 ms 117 frames/sec 108%
CPU test: Whetstones MFLOPS 3593 ms 0.104 Mop/sec 224%
CPU test: Whetstones MOPS 1011 ms 62.3 Mop/sec 183%
CPU test: Whetstones MWIPS 7282 ms 6.87 Mop/sec 231%
Memory test: copy 1 MB using memcpy 8.48 ms 118 MB/sec 167%
[ Voor 51% gewijzigd door thomahawks op 17-11-2008 11:01 ]
Hoe heb je nu voor elkaar gekregen dat er wel getrild wordt bij een sms? Want bij mij trilt hij ook niet bij de ontvangst van een sms en gaan de LED-lampjes zelf ook niet aan. Instellingen lijken wel gewoon goed te staan...Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 01:02:
[...]
heb xmas song gekozen, beter dan mozart want die is te kort(anderhalf second)
BEDANKT VOOR JULLIE HULP!!!
Hij heeft een hardreset moeten doen. Ik zou eerder de vraag stellen hoe jullie het voor elkaar krijgen dat er niet wordt getrild bij een sms. Als je icoontje bovenin op trillen staat en de instellingen zoals ik eerder genoemd heb in dit topic moet een sms een behoorlijk lange tril geven.Klovan schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:04:
[...]
Hoe heb je nu voor elkaar gekregen dat er wel getrild wordt bij een sms? Want bij mij trilt hij ook niet bij de ontvangst van een sms en gaan de LED-lampjes zelf ook niet aan. Instellingen lijken wel gewoon goed te staan...
Ze zitten echter allebei nog ver onder de HTC Touch Pro, wat de grootste concurrent is in feite. Die scoort nog twee keer zo hoog, ondanks het maar iets kleinere scherm. Toch heel erg bedankt voor het draaien van deze benchmark!
Verwijderd
De touch Pro komt boven de 3k? qua graphics index?marcieking schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:59:
Ze zitten echter allebei nog ver onder de HTC Touch Pro, wat de grootste concurrent is in feite. Die scoort nog twee keer zo hoog, ondanks het maar iets kleinere scherm. Toch heel erg bedankt voor het draaien van deze benchmark!
Ja, zie de review op de FPVerwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:01:
[...]
De touch Pro komt boven de 3k? qua graphics index?
reviews: Sony Ericsson Xperia X1: krachtpatser en zwaargewichtVerwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:01:
[...]
De touch Pro komt boven de 3k? qua graphics index?
Ja dus.
Verwijderd
Ik was al aan het spitten naar de link, dank, beiden.
Zit me toch af te vragen wat de oorzaak kan zijn voor zo een groot verschil.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 11:05 ]
Is mogelijk te verklaren door mijn performance tweak van Xperia Tweak 2.0: 32mb cache voor display. (increase/decrease display-cache (Glyph-cache))Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:54:
[...]
Grafish zitten de uitkomsten van jouw, en tweakers, inderdaad wel heel ver uit elkaar.
Je zou eigenlijk een hardreset moeten doen, de tweak erop zetten, cache naar 32mb en de benchmark draaien om het beste eruit te halen.
Maar zoals gezegd:
Over de grafische performance zou ik mij niet teveel zorgen maken, de chip is snel genoeg om de hoogste kwaliteit Xvid video's af te spelen op de volledige resolutie. Deze beelden zijn bijna volledig vloeiend, met uitzondering van enkele schrokkerige bewegingen van de camera soms.
EDIT: Even zitten zoeken naar een mogelijke verklaring voor de verschillen in performance, maar nog niks kunnen vinden. De chips: MSM7200A (X1) en MSM7201A (touch pro/HD), waar het enige verschil wat ik heb kunnen vinden is dat de x1 versie quadband is en de touch pro versie dual band. Volgens http://smape.com/en/news//28515.html gebruikt de hele 7200 serie de ATI Imageon 3D technologie, dus dat verklaart ook geen verschil. Erg vreemd... Misschien kan iemand met een touch pro (of HD) de panel interface van de X1 installeren en de test vervolgens draaien?
[ Voor 38% gewijzigd door thomahawks op 17-11-2008 11:38 ]
Ja dat werkte hier vanaf het begin alCyrus The Virus schreef op maandag 17 november 2008 @ 08:45:
[...]
Dat van die mail heb ik gelezen maar krijg het niet voor elkaar, heb ook al op de vodafone site gekeken maar niks. MSN doet het ook niet bij jouw wel ?
Wat zijn daar eigenlijk de beste instellingen voor? bij die Xperia tweak?thomahawks schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:08:
[...]
Is mogelijk te verklaren door mijn performance tweak van Xperia Tweak 2.0: 32mb cache voor display. (increase/decrease display-cache (Glyph-cache))
Je zou eigenlijk een hardreset moeten doen, de tweak erop zetten, cache naar 32mb en de benchmark draaien om het beste eruit te halen.
Iemand ervaring met voice command (Microsoft voice command 1.6) i.c.m. een carkit? Bij mij werkt het tot nu toe bagger, terwijl het "los" wel goed werkt.
Of het sneller is, is afhankelijk van de applicatie. Meer geheugen voor display geeft voor mij een iets vloeiender beeld bij xvid filmpjes. Hou er wel rekening mee dat dit ten koste gaat voor het geheugen voor programma's. Je kan dus relatief minder dingen soepel tegelijk doen.Alcje schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:42:
Wat zijn daar eigenlijk de beste instellingen voor? bij die Xperia tweak?Dat je tel het snelst loopt? Ik heb daar verder nog niet aangezeten eigenlijk.
Ik heb beide waarden op het maximum staan.
Let op: Zonder Xperia Tweak zijn de waarden waarschijnlijk 16mb Glyph en 8mb filesystem (omdat je kan verhogen en verlagen met Xperia Tweak)
[ Voor 10% gewijzigd door thomahawks op 17-11-2008 11:55 ]
Jah ik heb ze nu op 8192 staan en de 2de staat nog op 0thomahawks schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:52:
[...]
Of het sneller is, is afhankelijk van de applicatie. Meer geheugen voor display geeft voor mij een iets vloeiender beeld bij xvid filmpjes. Hou er wel rekening mee dat dit ten koste gaat voor het geheugen voor programma's. Je kan dus relatief minder dingen soepel tegelijk doen.
Ik heb beide waarden op het maximum staan.
Let op: Zonder Xperia Tweak zijn de waarden waarschijnlijk 16mb Glyph en 8mb filesystem (omdat je kan verhogen en verlagen met Xperia Tweak)
Dus wel wijselijk om het even hoger te zetten
Edit: Wow hij start echt rete snel op joh! Heb die filesystem cashe op maximaal. en die eerste op 8000 ofzo
[ Voor 7% gewijzigd door Alcje op 17-11-2008 12:29 ]
Inmiddels heb ik een goede RSS reader gevonden, die van de HTC:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=1757474
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=1757474
Ik heb een JVC bluetooth radio met carkit functie, standaard speelt het geluid dan via de speakers van de auto. Ik moet dus m'n radio op bluetooth zetten om het 'piepje' en commando's te horen. Dit kun je oplossen door in Voice Command de optie aan te zetten dat hij het geluid altijd via de telefoon afspeelt en niet via bluetooth. Weet niet of je dat bedoelt?Dolfijnbvo schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:49:
Iemand ervaring met voice command (Microsoft voice command 1.6) i.c.m. een carkit? Bij mij werkt het tot nu toe bagger, terwijl het "los" wel goed werkt.
heb nu msn werkend gmail ontvange ook alleen zenden niet. proxyserver uitzetten live.vodafone.com werkt ook niet.
Verwijderd
Heeft iemand de optie al gevonden om standaard een ontvangstbevestiging te krijgen bij het versturen van een SMS? Ik zie alleen de optie dat je het per SMS moet instellen.
Start -> Berichten -> Menu -> Extra -> Opties -> SMS / MMS (echt aantikken) -> Bezorgingsbevestiging vragenVerwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:04:
Heeft iemand de optie al gevonden om standaard een ontvangstbevestiging te krijgen bij het versturen van een SMS? Ik zie alleen de optie dat je het per SMS moet instellen.
Wanna play?
Eindelijk Tomtom 7 laten draaien, doet super maar blijf problemen hebben met Sync-en, elke x weer foutcode. Had zelfs advies opgevolgd om op de Experia instellingen 'USB aan pc' vinkje weggehaald bij optie 'Geavanceerde netwerkfunctionaliteit inschakelen'. Wie o wie heeft een oplossing?
Activesync partnerverband verwijderen en opnieuw aanmaken? Softreset van je telefoon geprobeerd?dasonk schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:14:
Eindelijk Tomtom 7 laten draaien, doet super maar blijf problemen hebben met Sync-en, elke x weer foutcode. Had zelfs advies opgevolgd om op de Experia instellingen 'USB aan pc' vinkje weggehaald bij optie 'Geavanceerde netwerkfunctionaliteit inschakelen'. Wie o wie heeft een oplossing?
TIP VOOR IEDEREEN:
Ik had eerst msn ingelogt op de X1 en alle contactpersonen geimporteerd, dit was een war boel en heb ik alles verwijderd en handmatig ingevoerd. Maar nu heeft dat gesynchroniseerd met Hotmail en zijn dus als mijn msn contactpersonen weg
dus ik ben 250+ contact personen kwijt.
Ik had eerst msn ingelogt op de X1 en alle contactpersonen geimporteerd, dit was een war boel en heb ik alles verwijderd en handmatig ingevoerd. Maar nu heeft dat gesynchroniseerd met Hotmail en zijn dus als mijn msn contactpersonen weg
Bij de installatie van MSN vraagt hij toch ook gewoon of je MSN contactpersonen wil gebruiken? Ik heb dat gewoon uitgevinkt, nergens last van
nee maar ik had dat de eerste keer wel gedaan en nu is alles weg
Misschien nog een tip voor mensen die de telefoon zo in hun zak hebben.... met de nieuwste XperiaTweak kun je je display "off" laten als je een sms krijgt. Heeft als voordeel dat als je niet merkt dat je geen sms hebt dat je display niet actief wordt, en je hem dus niet kunt gaan bedienen vanuit je broekzak ;-) Plus is het iets beter voor de accu!
Overigens vrijdagmiddag in een uur of 4 de rest van de accu leeggezogen! MSN is dus ook funest voor de X1 (maarja, dan gebruik je dus ook fulltime het scherm...) Wederom opgeladen, zaterdag en zondag en vandaag veel gebruikt, en *nu* is de accu pas leeg.... 2,5 dag later. En in die 2,5 dagen ongeveer 30/35 mins msn, mail syncen 2/3 mins, Google maps 20 minuten, TomTom 15 mins, 1,5 uur bellen, 5 minuten WiFi gebruik, ongeveer 25/30 sms verstuurd en vrienden nog een half uur ermee laten spelenen het Bond filmpje laten zien. Energiebesparing *uit* en BT 24/7 aan.... Vind het tot nog toe heel goed meevallen hoor.
@Joedy87... al teruggegaan naar de winkel? ;-) Want zoals je ziet kan de X1 het een stuk langer volhouden dan jouwe. En ook ik woon in de grensstreek, waarbij de X1 af en toe wisselt tussen roaming en thuis.
Die XperiaTweak performance tweaks... ik heb het weer terug gezet op 8192 en 0... bij mij was er 0,0 merkbaar verschil! En als k niets merk qua performance... dan heb ik het geheugen graag terug
Overigens vrijdagmiddag in een uur of 4 de rest van de accu leeggezogen! MSN is dus ook funest voor de X1 (maarja, dan gebruik je dus ook fulltime het scherm...) Wederom opgeladen, zaterdag en zondag en vandaag veel gebruikt, en *nu* is de accu pas leeg.... 2,5 dag later. En in die 2,5 dagen ongeveer 30/35 mins msn, mail syncen 2/3 mins, Google maps 20 minuten, TomTom 15 mins, 1,5 uur bellen, 5 minuten WiFi gebruik, ongeveer 25/30 sms verstuurd en vrienden nog een half uur ermee laten spelenen het Bond filmpje laten zien. Energiebesparing *uit* en BT 24/7 aan.... Vind het tot nog toe heel goed meevallen hoor.
@Joedy87... al teruggegaan naar de winkel? ;-) Want zoals je ziet kan de X1 het een stuk langer volhouden dan jouwe. En ook ik woon in de grensstreek, waarbij de X1 af en toe wisselt tussen roaming en thuis.
Die XperiaTweak performance tweaks... ik heb het weer terug gezet op 8192 en 0... bij mij was er 0,0 merkbaar verschil! En als k niets merk qua performance... dan heb ik het geheugen graag terug
Wanna play?
Nja, partnerverband weer verwijderen doe ik elke x en heb geen zin dat mijn outlookgegevens op mijn experia vervangen wordt door de oude PC outlook versie, kan ik weer opnieuw beginnen met contactgegevens aanpassen. Soft-reset, wat waren de toetsen combi? Jullie veel problemen met Sync-en? Kan bijna nieits op google over vinden 
TNO schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:20:
[...]
Activesync partnerverband verwijderen en opnieuw aanmaken? Softreset van je telefoon geprobeerd?
Soft reset doe je door met je stylus in het gaatje onder het batterijklepje te drukken.dasonk schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:56:
Nja, partnerverband weer verwijderen doe ik elke x en heb geen zin dat mijn outlookgegevens op mijn experia vervangen wordt door de oude PC outlook versie, kan ik weer opnieuw beginnen met contactgegevens aanpassen. Soft-reset, wat waren de toetsen combi? Jullie veel problemen met Sync-en? Kan bijna nieits op google over vinden![]()
[...]
Toen je het toestel net aanzetten kreeg je zo'n stukje software dat je het scherm moest calibreren.
Dat je op die kruisjes moest drukken. Weet iemand waar ik dat alsnog nog een keer kan doen?
Het lijkt trouwens met die screen protecter dat je wel harder moet drukken
Dat je op die kruisjes moest drukken. Weet iemand waar ik dat alsnog nog een keer kan doen?
Het lijkt trouwens met die screen protecter dat je wel harder moet drukken
Verwijderd
heb ook hetzelfde.kirelam schreef op maandag 17 november 2008 @ 08:41:
je kan het ook instellen met xperia tweak naar je eigen smaak.
Verwijderd
ik weet niet wat ik deed, soft of hard reset.....Klovan schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:04:
[...]
Hoe heb je nu voor elkaar gekregen dat er wel getrild wordt bij een sms? Want bij mij trilt hij ook niet bij de ontvangst van een sms en gaan de LED-lampjes zelf ook niet aan. Instellingen lijken wel gewoon goed te staan...
gewoon via instelling>tabblad systeem> opslag wissen (lijkt meer op soft reset)
ik gok erop dat het door game, tweakprogramma, of zo installatie tril voor smsontvangst weghaalt, zelfs als de instelling goed is.
gewoon voorzichtig zijn met installeren van softwares.
Verwijderd
Thanks! Ik vind het maar wennen dat WMF-Tim schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:12:
[...]
Start -> Berichten -> Menu -> Extra -> Opties -> SMS / MMS (echt aantikken) -> Bezorgingsbevestiging vragen
Ik schrok met MSN trouwens.. de optie contacten importeren uitgevinkt en aan het einde zei hij: Contacten aan het synchroniseren.. ik dacht neeeee.. Maar volgens mij heeft hij uiteindeilijk toch niks gedaan.
Verwijderd
Ik heb die functie ook uitgevinkt en toch staan ze bij mijn contacten, ook na herinstalatie van msn blijven ze erin staan:(Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:45:
[...]
Thanks! Ik vind het maar wennen dat WM
Ik schrok met MSN trouwens.. de optie contacten importeren uitgevinkt en aan het einde zei hij: Contacten aan het synchroniseren.. ik dacht neeeee.. Maar volgens mij heeft hij uiteindeilijk toch niks gedaan.
Verwijderd
soms is WM 6 wel erg stom he?Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:00:
[...]
Ik heb die functie ook uitgevinkt en toch staan ze bij mijn contacten, ook na herinstalatie van msn blijven ze erin staan:(
typisch microsoft!!!
ik stel voor dat wij zelf mobiel OS zelf schrijven, worden wij er reterijk van!!!
(apple OS is alleen voor iphone, enzovoort. we maken net zoiets als WM voor alle moderne mobiel
heb mijn msn contacten nog kunnen redden 
Enige wat ik nu nog heb is dat ik wel hotmail helemaal werkt, en bij Gmail kan ik alleen ontvangen niet verzenden met vodafone heb al vanalles geprobeerd maar niks lukt (op het thuis netwerk doet hij het wel) en heb de proxy instellingen uitstaan van vodafone
Enige wat ik nu nog heb is dat ik wel hotmail helemaal werkt, en bij Gmail kan ik alleen ontvangen niet verzenden met vodafone heb al vanalles geprobeerd maar niks lukt (op het thuis netwerk doet hij het wel) en heb de proxy instellingen uitstaan van vodafone
Even een opvolging:knirfie244 schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:25:

plaatje is niet van de beste kwaliteit (gemaakt met webcam).
Slechte zaak, ik hoop maar dat dit probleem niet te veel gaat voorkomen.
edit: na Hi gebelt te hebben heb ik de telefoon teruggestuurd. Ik zou volgens degene aan de telefoon een nieuwe opgestuurd krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door knirfie244 op 17-11-2008 17:36 ]
ik neem aan dat je er vandaag wel mee terug gegaan bent?
Verwijderd
Niet laten vallen of ergens tegenaan gebotst?
Wel balen! Hoop niet dat dit een productie fout is!
Wel balen! Hoop niet dat dit een productie fout is!
Verwijderd
hoop het ook niet. ziet niet zo best uit. waarschijnlijk fabricage fout.knirfie244 schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:13:
[...]
Even een opvolging:
[afbeelding]
plaatje is niet van de beste kwaliteit (gemaakt met webcam).
Slechte zaak, ik hoop maar dat dit probleem niet te veel gaat voorkomen.
Woow dat ziet er zeker niet best uit!
Ik ben inmiddels mijn xperia lekker aan het tweaken al een aantal optie's van de xperiatweak uitgevoerd en aantal bestanden van de Touch HD er op gezet waardoor er toch wel een aantal dingen mooier zijn geworden vind ik persoonlijk!
Verder is ie zoon 2x vast gelopen in de pannels maar geen grote problemen nog tegen gekomen
.
Even een vraagje ik wil graag nog een goeie screenprotector halen waar hebben jullie deze vandaan?
Ik ben inmiddels mijn xperia lekker aan het tweaken al een aantal optie's van de xperiatweak uitgevoerd en aantal bestanden van de Touch HD er op gezet waardoor er toch wel een aantal dingen mooier zijn geworden vind ik persoonlijk!
Verder is ie zoon 2x vast gelopen in de pannels maar geen grote problemen nog tegen gekomen
Even een vraagje ik wil graag nog een goeie screenprotector halen waar hebben jullie deze vandaan?
[ Voor 11% gewijzigd door patrick1988 op 17-11-2008 15:40 ]
Ik hoor van velen dat ze SPB Mobile Shell als vast panel gebruiken, ik vind echter het aantal getoonde afspraken daar te weinig en dat kun je ook niet aanpassen voor zover ik heb kunnen vinden. Klopt dat? Gebruik nu SE Panel 1 met een aantal shortcuts, werkt opzich wel goed totdat je systeeminstellingen moet aanpassen.
Hebben al veel mensen XperiaTweak 2.0?
Ik ben een beetje huiverig dat hij buggy is.
Heb al eens een Hard Reset moeten doen.
Kun je trouwens ook een backupje maken van al je contacten?
Ik ben een beetje huiverig dat hij buggy is.
Heb al eens een Hard Reset moeten doen.
Kun je trouwens ook een backupje maken van al je contacten?
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Was benieuwd of je al een reply hebt gehad op je mailtje over het hoesje wat ze er duitsland bijleveren. Ik vindt het namelijk ook eens erg mooi hoesje en als ik weet of je ze ook los kan bestellen dan hoor ik graag waar.Cambach schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:59:
[...]
Ik heb de Sony Ericsson X1 support maar even gemailt of ik er ook niet zo één kan bestellen, desnoods tegen betaling. Vind het wel achterlijk dat er niet gewoon een simpel zwart insteekhoesje te krijgen is voor de X1 zonder drukknoppen, klemmen of wat dan ook.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.