Persoonlijk wordt ik altijd zo verdrietig van dat polariserende gedoe. Als men zich niet direct aangevallen zou voelen en zou luisteren naar handvatten die sommigen, die blijkbaar in de detachering zitten, aangeven, hadden we misschien het probleem al opgelost.
Daarnaast is aanstippen wiens belastinggeld nu precies waarvoor gebruikt wordt ook niet heel erg constructief of van belang. Roepen dat er een bestuurlijk gedrocht is wil niet zeggen dat het gedrocht weggaat. Dat hebben we toch allemaal al eens gezien?
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:19:
[...]
Sorry hoor maar als er iets een respectloze baan is dan is het wel bij de Mac werken. En daarnaast, beetje tussen die dikzakken gaan rondlopen. Nope dat is gewoon niks voor mij. En zelfs voor bijstand moet je werken dus maak je maar niet ongerust dat we een beetje in bed liggen te stinken want dat gaat niet op...
Dan vraag ik me af: wat wil je precies? Dat je niet naar de Mac wilt lijkt me nu duidelijk. Verder vind ik het eigenlijke een beetje disrespectvol om zo negatief te doen over mensen die daar wél werken. Die betalen ook gewoon mee aan het omslagstelsel. Bijten in de hand die je voedt is eigenlijk helemaal niet zo chique.
Maar ik ben meer het type werken met je handen en geen onnozel gedoe.
Blijkbaar zijn er gradaties in "werken met je handen". Zou je me kunnen uitleggen welke delen van "werken met je handen" voor jou wel acceptabel zijn? Daar komen we verder mee dan met verongelijkt in de hoek kruipen. Roepen dat je geen flames wilt uitlokken heeft dan zo weinig zin: Zoals je ziet haal je door jouw opstelling bij veel mensen het bloed onder de nagels vandaan. Als ik dan eerlijk ben: Bij mij ook.
Ik hou niet van dat hele glamour gedoe eromheen. Kunnen jullie wel boos worden,
Ik word niet boos. Dat heeft namelijk geen zin. Het gaat erom dat ik vind dat jij je instelling moet veranderen. Als ik jou wil overtuigen heb ik er weinig aan om boos te worden. Dan sorteren mijn acties nog minder effect.
ik wil geen flames uitlokken maar ik heb de keuze gemaakt om niet verder te studeren, ik ben nota bene 21. En woon op mezelf, de huur zal toch betaald moeten worden en ik ga geen lening afsluiten want daar krijg je ellende van.
Dan durf ik jou, ongeacht je opleiding, in te schalen bij de top-30% van slimme leeftijdsgenoten. Niet dat je er een brood voor koopt, maar die pak je al mee. Als ik zie hoe weinig mensen van begin twintig beschikken over een financiële buffer moet ik eerlijk zeggen dat a) ik begrijp waarom Dirk Scheringa het zo goed doet in de quotelijst en b) ik bang ben dat grote delen van Nederland in de problemen komen over een jaar of vijftien omdat ze het ene gat met het andere dichten, maar wel vier keer per jaar op vakantie gaan.
Ik heb al paar keer meegemaakt dat ik me goed inzette bij een baan en dat ik gewoon ontslagen werd na een periode. Is makkelijk voor hun hoor, als je uitzendcontract hebt! Kun je wel zeggen slappe instelling maar ik deed m'n best daar. Ik had een baan waar ik het naar m'n zin had, in een magazijn. Verdiende goed etc. genoeg voor mij althans. Geen 3200 zoals al die ICT-ers hier maar wel om van te kunnen leven. Maar als je dan gewoon eruit gegooid wordt krijg je er niet meer zelfvertrouwen van en het staat ook al niet best op je CV
'Allemaal' waar en zolang je op uitzendbasis blijft werken, hou je de kans dat je aan 'het einde van de week' weg mag.
Dus je punt is? Dat je het niet eerlijk vindt dat uitzendkrachten 'minder goed' worden beschermd? Of dat mensen met een lagere opleiding 'veroordeeld zijn' tot uitzendwerk? Beide problemen kun je in één klap oplossen lijkt mij. Je kunt wel zeggen dat je uitgestudeerd bent, uitgeleerd ben je naar mijn smaak nog zeker niet.
En nee, het staat niet goed op je CV. Wat nog veel minder goed op je CV staat zijn (grote) gaten. Dat geldt voor iedereen. (Voorbeeldje: Ik ken een marketeer, uitstekend opgeleid, alle noodzakelijke diploma's en meer en werkervaring waar je niet overheen kunt springen. Probleem: hij is 35 en heeft een gat van 5 jaar in zijn CV. Conclusie: baaibaai zwaaizwaai en hij heeft jaren productiewerk gedan voordat hij eindelijk werd aangenomen voor een functie waar hij voor was opgeleid).
No offence, maar als ik twee 21-jarigen met ICT-2 op mijn bureau kreeg en in een van de CV's zitten (grote) gaten die niet zijn opgevuld door werk of studie, dan ging je al onder op de stapel. Ik gok zo dat recruiters en andere mensen die er wel verstand van hebben tot een vergelijkbare conclusie komen.
Daarnaast ik wil ook nog even zeggen dat je 0,0 eisen te stellen hebt. Wat kun je met een nivo 2 ICT diploma? Hier in het zuiden niks, ja bij een callcenter kun je gaan zitten. Dat is ook absoluut niks voor mij, kan het wel gaan proberen maar als je er zelf al niet achter staat wordt het ook niks.
Dus je wilt eisen stellen, je wilt werk doen dat je leuk vindt (maar niet te veel uren in de week natuurlijk) en je wilt genoeg verdienen om de huur te betalen. Om die eisen kracht bij te zetten neem je mee: ICT-2, een beetje werkervaring (hoeveel en hoe relevant eigenlijk?) en tijdje bijstand.
Ga je mij nu met droge ogen vertellen dat je het raar vindt dat het niet gewaardeerd wordt dat je eisen stelt? Als je hogerop wilt zul je daarvoor toch echt wat moeten doen. Zoals je er nu inzit gaat het volgens mij niets worden.
Als je zegt ik wil graag 32 uur per week draaien wat me niet onredelijk lijkt kun je het ook al shaken. De meeste banen allemaal 40 uur of nog erger, je moet op zaterdagochtend ook nog eens gaan overwerken of dat soort dingen.
In een Call-Centre kun je volgens mij best aangeven dat je 32 uur wilt werken. Veel van die centra draaien op flex-werkers. Dat het niet jouw doel is, kan ik uit jouw post ook wel opmaken. Je zult alleen ergens moeten beginnen.
Jaaa daar zitten we op te wachten.
Dat is de kern van de zaak en daarom zijn er hier ook zo veel negatieve reacties. Jij zit
niet te wachten op werk dat je niet lijkt. Je wilt een leuke baan voor max 32 uur die goed verdient en je wilt hem nu. En alleen als je je daar niet overmatig voor hoeft in te spannen.
Als ik het zo bezie bedoelen wij met 'inzet' of 'inspanning' blijkbaar hele andere dingen. Verbeter me gerust als ik het mis heb hoor.
Kijk als je leuke baan hebt, dan is 40 uur misschien niet zo erg als je het nog naar je zin hebt ofzo. Maar 40 uur in de productie oid daar word je helemaal gedrild door. Je kunt dan beter een tandje terug en wat minder uren draaien. Als je er van kunt leven dan waarom niet?
Als je stelselmatig minder doet dan de rest, kweek je weinig begrip toch? Dan moet je ook niet raar opkijken als een werkgever weinig begrip heeft voor jou. Wat jij 'een tandje terugdoen' noemt kan een werkgever zomaar zien als 'de kantjes ervanaf lopen'
[
Voor 1% gewijzigd door
pietvanvliet op 02-05-2008 13:09
. Reden: Omdat zeuren overbelastinggeld zo weinig met het onderwerp te maken heeft. Offtopic in een draad die als is afgesplitst omdat het OT-gehalte te groot werd. Het is een gave denk ik. ]