Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

gambieter schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:44:
Je bedoelt dat je in de 42% schaal zit? Dan betaal je echt geen 42% belasting, dat is alleen over een (klein) deel ervan.
Uiteraard, dit was ook bij wijze van spreken, maar de strekking van wat ik bedoel is duidelijk.
Daarnaast gaat over mijn extra's en bonussen (1/4 van mijn inkomen) een heffing van 52%.
Ik neem verder aan dat je dan ook geen hypotheekrenteaftrek doet, en ook niet gebruik maakt van andere regelingen? Als je principieel wilt zijn, dan ook regelingen afschaffen waar je voordeel van hebt ;)
En als je echt principieel wilt zijn reken je ook de andere belastingvoordelen en subsidies die bijstandstrekkers kado krijgen erbij, waarmee wat ze netto overhouden flink hoger komt te liggen dan waar het bruto op lijkt.
Verder leest je post als een ultrarechtse VVD-rant. Dan worden alle rotklusjes gedumpt bij het bijstandsbureau, zodat de mensen met een goede baan prettig neer kunnen kijken op die bijstandstrekkers die alle k*tklusjes voor ze mogen opknappen. Je zou ook aan lijfeigenen of slavernij kunnen gaan denken [/cynisme]
Dit is echt onzin. De TS kiest er hoogstpersoonlijk zelf voor om in de bijstand te blijven zitten, en dus om medeburgers voor zijn onderhoud te laten betalen. Ik vind het van de gekke dat die keuzemogelijkheid uberhaupt bestaat en zou hem gaarne per ommegaande afgeschaft zien. Als medeburgers dan perse voor je onderhoud moeten betalen vind ik het niet meer dan normaal dat daar een tegenprestatie tegenover staat... en ja, dat zal gemiddeld werk zijn waar betreffende werkende/betalende medeburgers geen zin in hebben.

'Gratis geld' is imho een ongezond concept. Ik vind "wie niet werkt zal niet eten" een uitstekend motto.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 07-05-2008 19:08 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

gambieter schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:44:
[...]
Verder leest je post als een ultrarechtse VVD-rant.
Welkom bij de politieke tegenhanger van het doodknuffelen van principiele werkweigeraars en ander gespuis. Zijn post is niet ultrarechts, geen rant, maar zou wellicht een VVD item kunnen zijn. Daar is niets mis mee.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Cheetah schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:03:Uiteraard, dit was ook bij wijze van spreken, maar de strekking van wat ik bedoel is duidelijk. Daarnaast gaat over mijn extra's en bonussen (1/4 van mijn inkomen) een heffing van 52%...
offtopic:
Maar ondertussen heb je het wel even snel ingebracht.

Overigens zit je dus in de 52% schaal. Er wordt geen hogere belasting geheven over extra's en bonussen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Edmin schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:05:
Welkom bij de politieke tegenhanger van het doodknuffelen van principiele werkweigeraars en ander gespuis. Zijn post is niet ultrarechts, geen rant, maar zou wellicht een VVD item kunnen zijn. Daar is niets mis mee.
Het is een visie die eigenlijk alleen maar komt van de mensen die het goed hebben, nooit van de mensen die het (nog) niet zo goed hebben. Verder mis ik het element beschaving en het rekening houden met problemen. Dat is geen doodknuffelen; het is alleen geen goede zaak als je de goeden en gewilligen maar laat lijden onder de kwaden, want dan kom je erg snel in een systeem dat erg op slavernij/lijfeigenschap lijkt terecht, waar ook niet meer uit te komen is. Als je het (te) ver door zou trekken zou je ook kunnen zeggen: werk of ik schiet.

In ieder geval gaat het hier om het vinden van een balans tussen te beschaafd zijn en puur het recht van de sterkste/rijkste te laten gelden.

Eigenlijk zou je dan iedereen die niet werkt die k*tklusjes moeten laten doen, of ze geld hebben of niet. Dan maak je het tenminste eerlijk, en loopt iedereen hetzelfde risico. Het is namelijk makkelijk praten als je zelf geen risico loopt tot het moeten doen van datzelfde rotwerk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik zit nu al een tijdje dit topic te lezen en te bestuderen. Ik wil dit al een tijdje zeggen, maar ik dacht, laat maar, geen zin in gezeur.
ik heb de volgende opmerking voor de topicstarter:

Ik heb vorige week 3 nieuwe schermen, en bijna een kompleet nieuwe pc gekocht. Ook heb ik vorige maand een nieuwe 32" full hd tv gekocht, met een nieuwe htpc voor eronder. Mijn vriendin heb ik los laten gaan op koopavond, en is thuis gekomen met een stel winkeltasse, waar Paris Hilton jaloers op zou worden.
Ik werk hard, 40 uur per week. Tuurlijk ga ik niet altijd met plezier naar me werk, maar hey, dat heeft iedereen. Ik heb ook mijn voor opleiding verkut, omdat ik meer bezig was met blowen en drinken, dan met school. Ik ben nu 21. Volgend jaar ga ik een opleiding doen, omdat ik NOG meer kan verdienen als ik die kloteopleiding ga doen, waar ik eigenlijk geen trek in heb. Vanaf morgen heb ik een week vakantie. Heb ik verdiend.

zie je mail

[ Voor 7% gewijzigd door SmartDoDo op 07-05-2008 21:10 ]

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:35
Hoe zeer ik mij ook kan ergeren aan de houding van de TS, denk ik niet dat het afschaffen van de bijstand de oplossing is. Ik denk dat het wel goed is om een tegenprestatie te vragen. Kijk om je heen er is altijd voldoende werk, desnoods ga je de straten kauwgum vrij maken of het pand van de bakker op de hoek verven. Als het aan mij ligt mag zo iemand dan ook nog wel een beetje meer krijgen en ben ik ook bereid om een paar procentjes meer belasting te betalen.

Verder denk ik dat de TS het toch allemaal zelf moet doen. Je kunt hier 2 uur per dag gaan klagen op het GOT, maar je kunt ook wat doen om je situatie te verbeteren.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er is inderdaad 1 ding dat nog erger is dan profiteurs van uitkeringen. De ratten die de regels draconisch willen aanscherpen of afschaffen. Want die gooien zo *hup* het kind met het badwater weg zodat dankzij de aangescherpte regels terechte gevallen gewoon mogen sterven op straat van de honger of kou.
We hebben goddank een welvaartstaat en als de keuze is tussen goed systeem met aan de onderkant wat ongelukkige uitwassen (te soepel) of aan de bovenkant andere ongelukkige uitwassen (te streng) dan vallen er in het eerste geval geen doden te betreuren. Mensen die menen dat het UWV niet streng genoeg kan zijn gun ik een volwassen UWV-behandeling wat dan snel op een enkeltje hel neerkomt.
Een bijstandsuitkering is lang niet het paradijs waar de gemiddelde rat aan denkt.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
onnodig offtopic mag je achterwege laten

[ Voor 94% gewijzigd door SmartDoDo op 07-05-2008 21:14 ]

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik vond een ander woord gepaster:
*knip*

[ Voor 13% gewijzigd door SmartDoDo op 07-05-2008 21:18 ]

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Onzin is hier niet gewenst, zie dus ook je mail

[ Voor 41% gewijzigd door SmartDoDo op 07-05-2008 21:18 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Omdat er keer op keer mensen zijn die van mening zijn in dit topic te kunnen flamen en het aantal OW's onverantwoord hoog ligt, sluit ik dit topic definitief. Een aparte discussie over bijstand in een nieuw topic is een mogelijkheid mits daar wel normaal gereageerd kan worden.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.