Uiteraard, dit was ook bij wijze van spreken, maar de strekking van wat ik bedoel is duidelijk.gambieter schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:44:
Je bedoelt dat je in de 42% schaal zit? Dan betaal je echt geen 42% belasting, dat is alleen over een (klein) deel ervan.
Daarnaast gaat over mijn extra's en bonussen (1/4 van mijn inkomen) een heffing van 52%.
En als je echt principieel wilt zijn reken je ook de andere belastingvoordelen en subsidies die bijstandstrekkers kado krijgen erbij, waarmee wat ze netto overhouden flink hoger komt te liggen dan waar het bruto op lijkt.Ik neem verder aan dat je dan ook geen hypotheekrenteaftrek doet, en ook niet gebruik maakt van andere regelingen? Als je principieel wilt zijn, dan ook regelingen afschaffen waar je voordeel van hebt
Dit is echt onzin. De TS kiest er hoogstpersoonlijk zelf voor om in de bijstand te blijven zitten, en dus om medeburgers voor zijn onderhoud te laten betalen. Ik vind het van de gekke dat die keuzemogelijkheid uberhaupt bestaat en zou hem gaarne per ommegaande afgeschaft zien. Als medeburgers dan perse voor je onderhoud moeten betalen vind ik het niet meer dan normaal dat daar een tegenprestatie tegenover staat... en ja, dat zal gemiddeld werk zijn waar betreffende werkende/betalende medeburgers geen zin in hebben.Verder leest je post als een ultrarechtse VVD-rant. Dan worden alle rotklusjes gedumpt bij het bijstandsbureau, zodat de mensen met een goede baan prettig neer kunnen kijken op die bijstandstrekkers die alle k*tklusjes voor ze mogen opknappen. Je zou ook aan lijfeigenen of slavernij kunnen gaan denken [/cynisme]
'Gratis geld' is imho een ongezond concept. Ik vind "wie niet werkt zal niet eten" een uitstekend motto.
[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 07-05-2008 19:08 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz