Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic is afgesplitst van Baan vinden lukt maar niet

Heb zelf een beetje hetzelfde verhaal...nivo 4 begonnen maar uiteindelijk na 2 jaar afgehaakt (weliswaar met een nivo2 diploma) Had te weinig stage uren en blabla al die onzin. Ik heb ook geen zin meer om te studeren, ben 21 nu. Ik doe ook wat werken voor uitzendburo's maar daar word ik vaak na een tijd eruit gegooid of ontslagen. Daarom zit ik nu in de bijstand haha
Maar zelfs voor de bijstand moet je werken! Ik heb verder geen ambities, ook geen zin om me er allemaal mee bezig te houden. Dan maar minder geld, maar als er nauwelijks werk is dan kan ik er verder ook weinig aan doen. Ik ga niet bij de Mac Donals staan frieten bakken kom zeg
En studeren is ook absoluut geen optie, woon op mezelf en wil graag geld verdienen. Ik heb geen zin om als zo'n studentje te moeten leven, dat vind ik echt 3 x niks. Niet gesubsidieerd door de staat, dan maar geen educatie whehe :+ Moeten ze maar niet zo lastig doen, zoals bijvoorbeeld eerst aanvullend studiefinanciering uitbetalen en 2 jaar later zeggen ze je moet het terugbetalen 8)7 Denk ze wel dat ik me nog langer voor de gek laat houden door dat stelletje bureaucraten, beetje studenten het geld proberen te jatten. Dan maar geen opleiding!

[ Voor 36% gewijzigd door SmartDoDo op 01-05-2008 16:03 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 20:03
Ik heb ook geen zin meer om te studeren, ben 21 nu

mmmm dat is sowieso een probleem als je in de IT wilt werken, als je wat wilt zul je altijd moeten bijleren.

* Zwelgje is 33 jaar en zit ook nog elke zoveel maand in de boeken te loeren om de studie op peil te houden... je moet wel immers!

A wise man's life is based around fuck you

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:59
Als er bijna geen werk is?? De werkeloosheid is in 20 jaar niet zo laag geweest... 8)7 Wel een prima mentaliteit verder, gek dat je lastig aan een baan komt.

Ik ben opzich redelijk sociaal ingesteld, maar mensen die bij de Mac werken beneden hun stand vinden en dan maar in de bijstand blijven en toch klagen over het vinden van een baan kan ik niet serieus nemen.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:53
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:42:
Heb zelf een beetje hetzelfde verhaal...nivo 4 begonnen maar uiteindelijk na 2 jaar afgehaakt (weliswaar met een nivo2 diploma) Had te weinig stage uren en blabla al die onzin. Ik heb ook geen zin meer om te studeren, ben 21 nu. Ik doe ook wat werken voor uitzendburo's maar daar word ik vaak na een tijd eruit gegooid of ontslagen. Daarom zit ik nu in de bijstand haha
Maar zelfs voor de bijstand moet je werken! Ik heb verder geen ambities, ook geen zin om me er allemaal mee bezig te houden. Dan maar minder geld, maar als er nauwelijks werk is dan kan ik er verder ook weinig aan doen. Ik ga niet bij de Mac Donals staan frieten bakken kom zeg
En studeren is ook absoluut geen optie, woon op mezelf en wil graag geld verdienen. Ik heb geen zin om als zo'n studentje te moeten leven, dat vind ik echt 3 x niks. Niet gesubsidieerd door de staat, dan maar geen educatie whehe :+ Moeten ze maar niet zo lastig doen, zoals bijvoorbeeld eerst aanvullend studiefinanciering uitbetalen en 2 jaar later zeggen ze je moet het terugbetalen 8)7 Denk ze wel dat ik me nog langer voor de gek laat houden door dat stelletje bureaucraten, beetje studenten het geld proberen te jatten. Dan maar geen opleiding!
Lol, je moet met zo'n attitude ook geen topjob verwachten. Je wilt niet studeren en je wil een niet te lage job doen? Wat wil je dan wel? Er is echt wel werk genoeg maar je verwacht precies dat ze je manager van weetikwat gaan maken terwijl je geen opleiding en ervaring hebt?

En nee, niet in de Mac willen werken maar wel van bijstand leven, dat is beter! Top _/-\o_
Ik heb respect voor elke man/vrouw die zijn werk doet, maakt niet uit wat hij doet. Ik heb echter minder respect voor mensen die zich te goed voelen voor bepaalde jobs en dan zeggen dat er geen werk is. Doe dan een opleiding.

[ Voor 8% gewijzigd door FragileM64 op 30-04-2008 21:50 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

"Daarom zit ik nu in de bijstand haha
Maar zelfs voor de bijstand moet je werken! Ik heb verder geen ambities, ook geen zin om me er allemaal mee bezig te houden"

sorry maar je reageert ook echt hopeloos !!
komop steek er wat energie in en ga er gewoon voor of is dat teveel gevraagd ??

en dan verwoord ik het nog heel netjes....want wij werken voor jouw bijstand!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

.........

Daarom zit ik nu in de bijstand haha
......
Te lui om te werken terwijl je het wel kan? Wij gaan jouw bijstand niet betalen.... kom op zeg...

En het dan maar gek vinden dat er al rechtser gestemd wordt....

8)7

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Spacepannekoek, allemaal leuk en aardig dat je de motivatie en karakter als een dweil hebt, maar je kaapt het topic van de TS nu wel aardig weg met je post waarop je kunt verwachten dat er pittige reacties komen. Laten we teruggaan naar de TS. ... Ik ben namelijk een beetje verontwaardigd hierover.

Aan de TS, ik kan me voorstellen dat het lastig is. Het is al gezegd, maar zorg ervoor dat je je in je brieven wel beter presenteert qua taal dan hier. Verder is het zaak te investeren in je eigen toekomst: daar pluk je later de vruchten van. Prioriteit 1 lijkt me je opleiding afmaken en relevante werkervaring krijgen. Dat betekent ook: onderaan beginnen en met simpel werk beginnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Roenie op 01-05-2008 08:41 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik doe ook wat werken voor uitzendburo's maar daar word ik vaak na een tijd eruit gegooid of ontslagen. Daarom zit ik nu in de bijstand haha
[...]
Ik heb verder geen ambities, ook geen zin om me er allemaal mee bezig te houden. Dan maar minder geld
[...]
maar als er nauwelijks werk is dan kan ik er verder ook weinig aan doen.
[...]
woon op mezelf en wil graag geld verdienen.
Je wordt er vaak uitgeschopt, wilt wel geld verdienen maar hebt geen ambitie? Je klinkt zo als een type wat veel wilt zonder er moeite voor te doen. Wellicht is een schop onder je kont het beste wat je kan overkomen aangezien "bijstand" gewoon geen interessante periode op een CV is. En ik kan je garanderen dat werken veel meer voldoening brengt dan thuis op je kont geld van de maatschappij ontvangen B)

Wat de TS betreft, er is werk zat voor mensen die kunnen werken. De vraag is: ben je wel voldoende gemotiveerd en ben je op dit moment reëel in de eisen die je stelt aan werk? Want zonder diploma is ongeschoolde arbeid in feite het maximum. Of je moet op zoek gaan naar een werkgever die je een scholingstraject aanbied naast je werkzaamheden. Kan een hele goede start zijn om verder te komen :) Los daarvan is het verstandig je netwerk (familie, vrienden) aan te spreken of zij iets voor je weten.

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

SmartDoDo schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:15:

Je wordt er vaak uitgeschopt, wilt wel geld verdienen maar hebt geen ambitie? Je klinkt zo als een type wat veel wilt zonder er moeite voor te doen. Wellicht is een schop onder je kont het beste wat je kan overkomen aangezien "bijstand" gewoon geen interessante periode op een CV is. En ik kan je garanderen dat werken veel meer voldoening brengt dan thuis op je kont geld van de maatschappij ontvangen B)

Wat de TS betreft, er is werk zat voor mensen die kunnen werken. De vraag is: ben je wel voldoende gemotiveerd en ben je op dit moment reëel in de eisen die je stelt aan werk? Want zonder diploma is ongeschoolde arbeid in feite het maximum. Of je moet op zoek gaan naar een werkgever die je een scholingstraject aanbied naast je werkzaamheden. Kan een hele goede start zijn om verder te komen :) Los daarvan is het verstandig je netwerk (familie, vrienden) aan te spreken of zij iets voor je weten.
Ben het helemaal met je eens. Loop op het moment stage op een uitzend bureau's en we hebben ontzettend veel moeite om bepaalde vacatures op te vullen. Waarom, omdat er gewoon heel veel mensen zijn die naar ons toekomen die zeggen wel te willen werken maar vervolgens niks willen.
Of ze willen niet fulltime werken, of ze zijn ziek zwak en misselijk.
Maar je steekt er wel werk in enz.

Ga naar school en maak m af. Anders kom je ehct niet verder dan productie, magazijn of schoonmaak werk. Klaar.

Verwijderd

Topicstarter
FragileM64 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:48:
[...]

Lol, je moet met zo'n attitude ook geen topjob verwachten. Je wilt niet studeren en je wil een niet te lage job doen? Wat wil je dan wel? Er is echt wel werk genoeg maar je verwacht precies dat ze je manager van weetikwat gaan maken terwijl je geen opleiding en ervaring hebt?

En nee, niet in de Mac willen werken maar wel van bijstand leven, dat is beter! Top _/-\o_
Ik heb respect voor elke man/vrouw die zijn werk doet, maakt niet uit wat hij doet. Ik heb echter minder respect voor mensen die zich te goed voelen voor bepaalde jobs en dan zeggen dat er geen werk is. Doe dan een opleiding.
Sorry hoor maar als er iets een respectloze baan is dan is het wel bij de Mac werken. En daarnaast, beetje tussen die dikzakken gaan rondlopen. Nope dat is gewoon niks voor mij. En zelfs voor bijstand moet je werken dus maak je maar niet ongerust dat we een beetje in bed liggen te stinken want dat gaat niet op...
Maar ik ben meer het type werken met je handen en geen onnozel gedoe. Ik hou niet van dat hele glamour gedoe eromheen. Kunnen jullie wel boos worden, ik wil geen flames uitlokken maar ik heb de keuze gemaakt om niet verder te studeren, ik ben nota bene 21. En woon op mezelf, de huur zal toch betaald moeten worden en ik ga geen lening afsluiten want daar krijg je ellende van.
Ik heb al paar keer meegemaakt dat ik me goed inzette bij een baan en dat ik gewoon ontslagen werd na een periode. Is makkelijk voor hun hoor, als je uitzendcontract hebt! Kun je wel zeggen slappe instelling maar ik deed m'n best daar. Ik had een baan waar ik het naar m'n zin had, in een magazijn. Verdiende goed etc. genoeg voor mij althans. Geen 3200 zoals al die ICT-ers hier maar wel om van te kunnen leven. Maar als je dan gewoon eruit gegooid wordt krijg je er niet meer zelfvertrouwen van en het staat ook al niet best op je CV

Daarnaast ik wil ook nog even zeggen dat je 0,0 eisen te stellen hebt. Wat kun je met een nivo 2 ICT diploma? Hier in het zuiden niks, ja bij een callcenter kun je gaan zitten. Dat is ook absoluut niks voor mij, kan het wel gaan proberen maar als je er zelf al niet achter staat wordt het ook niks.
Als je zegt ik wil graag 32 uur per week draaien wat me niet onredelijk lijkt kun je het ook al shaken. De meeste banen allemaal 40 uur of nog erger, je moet op zaterdagochtend ook nog eens gaan overwerken of dat soort dingen. Jaaa daar zitten we op te wachten. Kijk als je leuke baan hebt, dan is 40 uur misschien niet zo erg als je het nog naar je zin hebt ofzo. Maar 40 uur in de productie oid daar word je helemaal gedrild door. Je kunt dan beter een tandje terug en wat minder uren draaien. Als je er van kunt leven dan waarom niet?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 23:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is tegenwoordig een schande als je geen ambities hebt, wat ik eigelijk een SCHANDE vind.
Ik bedoel, ik neem het leven niet zo serieus. Zolang je maar lol hebt. Tuurlijk, je moet kunnen leven en je huur betalen. Maar ambities en competenties en dat allemaal je weet wat ik bedoel, nah dat heb ik gewoon niet. Nooit gehad ook. Maar als iedereen een hoge opleiding ging doen hadden we ook wel een probleem lijkt me he?
En al dat geblaat over de maatschappij enzovoorts. tja ik hou me daar niet mee bezig. Ik geloof niet in die zogenaamde "maatschappij"

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:18
FragileM64 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:48:
Nou... eigenlijk kan ik het me prima voorstellen dat je niet bij de Mac wilt werken oid, dat zou ik zelf ook echt never nooit niet doen. Verschil is dat ik dan wel weer een opleiding heb gedaan, maar dat neemt niet weg dat ik het ook - zonder opleiding - niet zou doen. Dan liever in de bijstand!

(Ja, met deze post trap ik vast op de tenen van een paar mensen).

PS. om de TS ook nog een klein stukje advies te geven: ga gewoon een opleiding volgen. Je bent nog jong, en als je gemotiveerd bent kan je ongetwijfeld nog best wat bereiken, maar het komt niet aanwaaien!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:16
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:29:
Het is tegenwoordig een schande als je geen ambities hebt, wat ik eigelijk een SCHANDE vind.
Als ik je verhaal zo lees boeit het me eigenlijk weinig dat je geen ambities hebt, maar ik ben benieuwd hoe je daar over 5 jaar over denkt.

Wat ik ronduit belachelijk vind is dat je op je 20e in de bijstand kunt zitten. Er is werk zat, en patat bakken is altijd nog beter dan op mijn kosten te zitten internetten. Als het aan mij zou liggen zou die hele bijstand afgeschaft worden, zeker voor mensen onder de 55,

[ Voor 8% gewijzigd door FicoF op 30-04-2008 23:41 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:20

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:19:
[...]
Sorry hoor maar als er iets een respectloze baan is dan is het wel bij de Mac werken.
Ik (en ik denk iedereen hier) heb 1000 x meer respect voor iemand die bij de mac werkt dan voor jouw instelling.

[ Voor 17% gewijzigd door SmartDoDo op 30-04-2008 23:50 . Reden: Laten we het beschaafd houden. ]

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
FicoF schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:36:
[...]

Als ik je verhaal zo lees boeit het me eigenlijk weinig dat je geen ambities hebt, maar ik ben benieuwd hoe je daar over 5 jaar over denkt.

Wat ik ronduit belachelijk vind is dat je op je 20e in de bijstand kunt zitten. Er is werk zat, en patat bakken is altijd nog beter dan op mijn kosten te zitten internetten. Als het aan mij zou liggen zou die hele bijstand afgeschaft worden, zeker voor mensen onder de 55,
Uhm sorry hoor maar werk zat? Heb jij je er in verdiept dan?
Er is niet werk zat. Dat is echt een fabeltje. Ik sta bij een hoop uitzendburo's ingeschreven en hoevaak hoor je wel niet "sorry we hebben even niks".
En als ze wat hebben kun je 2 weken flyers gaan vouwen oid voor 5.50 bruto per uur. Ja sorry maar ik moet de huur betalen weet je.
En patat bakken vinden sommige mensen heerlijk, die hebben er zelf ook het figuur naar. Dat is voor hun een droombaan, lekker frieten eten elke dag. Maar ik vind Mac Donals echt een respectloze baan, en dat weet je zelf ook wel. Bij de Mac worden mensen met de nek aangekeken of voor gek gezet. Ik vertik het om ooit zo'n respectloos werk te doen.
En ja joh, schaf de bijstand af. Zodat alle werklozen op straat staan. Denk je dat de wereld daar beter van zou worden?? Ik ben meer voor het idee van lonen flink omhoog voor de minder opgeleiden. Ik vind de verschillen tussen minimum loon en het gemiddelde loon (2000+ euro???) veel te hoog en onterecht ook nog, want wij doen jullie vuile werk en het zware werk terwijl jullie op kantoortje zitten

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
WooK schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:39:
[...]

Ik (en ik denk iedereen hier) heb 1000 x meer respect voor iemand die bij de mac werkt dan voor jouw instelling.
Nee jij bent me wat moois. Omdat iemand in de bijstand zit of geen ambities heeft wordt ie als kansloos bestempeld, als iemand een iets andere mening of iets andere uitstraling heeft dan de massa wordt je meteen uitgekotst door de maatschappij. Net alsof we hier met een doel zijn op de aarde _O- Mensen die dat denken whehe

[ Voor 15% gewijzigd door SmartDoDo op 30-04-2008 23:51 . Reden: Ook hier, hou het netjes ]

• FicoF
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:41:
[...]

Ja dat was m`n werk nl. Als ik daar nog zou werken zou ik vrijdag om 0900uur een contract klaar voor je hebben, inclusief opleiding en begeleiding. Salaris zou ook prima zijn.
Dat is voor hun een droombaan, lekker frieten eten elke dag. Maar ik vind Mac Donals echt een respectloze baan, en dat weet je zelf ook wel.
Na het lezen van deze regel gaat bovenstaande dus ook niet meer op. Met deze instelling krijg je geen contract. Als ik je opmerkingen zo lees is patat bakken bij de McDonalds een utopie voor je, veel te hoog gegrepen. Begin eerst maar eens met wasknijpers in elkaar zetten.

[ Voor 2% gewijzigd door SmartDoDo op 30-04-2008 23:52 ]

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11 17:37
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:29:
Ik bedoel, ik neem het leven niet zo serieus. Zolang je maar lol hebt. Tuurlijk, je moet kunnen leven en je huur betalen. Maar ambities en competenties en dat allemaal je weet wat ik bedoel, nah dat heb ik gewoon niet. Nooit gehad ook. Maar als iedereen een hoge opleiding ging doen hadden we ook wel een probleem lijkt me he?
En al dat geblaat over de maatschappij enzovoorts. tja ik hou me daar niet mee bezig. Ik geloof niet in die zogenaamde "maatschappij"
Ja of je nu wilt of niet je maakt deel uit van die zogenaamde 'maatschappij', je zit er midden in en zal er waarschijnlijk nog even inblijven ook. Dus je ertegen verzetten heeft eigenlijk niet zoveel zin. Jij wilt blijkbaar de outlaw uithangen, het type dat zich geen reet wil aantrekken van alle regels, normen en waarden waar een westerse maatschappij grotendeels uit is opgebouwd. Dit zal alleen maar tot gevolg hebben dat die zogenaamde maatschappij zich op zijn beurt tegen jouw zal verzetten. Dus als je hier komt roepen van 'ik vind geen werk' of 'ik moet toch de huur kunnen betalen' dan zal je toch een aantal van je principes opzij moeten zetten en toch dat baantje moeten aannemen in de mac waar je tussen de 'dikke mensen' moet rondlopen ( 8)7 )
Anders is er nog een andere oplossing: een hutje bouwen ergens in het regenwoud van Z-Amerika en daar je eigen leven leiden precies zoals jij dat wilt.

• Hielko
Bij de Mac worden mensen met de nek aangekeken of voor gek gezet. Ik vertik het om ooit zo'n respectloos werk te doen.
Haha, gelukkig wordt je nu niet met de nek aangekeken... oftewel: je krijgt meer respect als je WEL bij de mc donalds aan de slag gaat.
En ja joh, schaf de bijstand af. Zodat alle werklozen op straat staan. Denk je dat de wereld daar beter van zou worden?? Ik ben meer voor het idee van lonen flink omhoog voor de minder opgeleiden. Ik vind de verschillen tussen minimum loon en het gemiddelde loon (2000+ euro???) veel te hoog en onterecht ook nog, want wij doen jullie vuile werk en het zware werk terwijl jullie op kantoortje zitten
Misschien moet je emigreren naar een communistisch land, zolang het nog kan! Noord-Korea schijnt bijvoorbeeld erg leuk te zijn deze tijd van het jaar!

Verwijderd

Topicstarter
Hielko schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:36:
[...]

Nou... eigenlijk kan ik het me prima voorstellen dat je niet bij de Mac wilt werken oid, dat zou ik zelf ook echt never nooit niet doen. Verschil is dat ik dan wel weer een opleiding heb gedaan, maar dat neemt niet weg dat ik het ook - zonder opleiding - niet zou doen. Dan liever in de bijstand!

(Ja, met deze post trap ik vast op de tenen van een paar mensen).

PS. om de TS ook nog een klein stukje advies te geven: ga gewoon een opleiding volgen. Je bent nog jong, en als je gemotiveerd bent kan je ongetwijfeld nog best wat bereiken, maar het komt niet aanwaaien!
Bijstand houdt in: Solliciteren, werken, je melden bij sociale dienst, noem het allemaal maar op. Denk maar niet dat je in dit land nog even eenvoudig bijstand krijgt want dat is niet zo. Dus mensen die zo gaan reageren van handje ophouden die hebben er echt 0,0 verstand van. Maar ik weet zeker dat iedereen die hier zit te flamen niet zelf bij de Mac zou gaan werken. Waarom mag ik dan niet het recht hebben om het te weigeren???
Ik heb ook een diploma, weliswaar maar een nivo2 diploma maar toch. Wat denken sommigen hier wel, de bijstand is echt voor mensen die niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien. Wat had je dan gewild? Dat wij werklozen even op straat komen te staan allemaal. Dan lijkt me je LCD tv en je mooie auto niet meer veilig. Actie --> reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Hielko schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:54:
[...]

Haha, gelukkig wordt je nu niet met de nek aangekeken... oftewel: je krijgt meer respect als je WEL bij de mc donalds aan de slag gaat.

[...]

Misschien moet je emigreren naar een communistisch land, zolang het nog kan! Noord-Korea schijnt bijvoorbeeld erg leuk te zijn deze tijd van het jaar!
Het principe van communisme vind ik idd helemaal zo slecht nog niet. Alleen dan op een hele andere manier dan hoe dat in de meeste landen gebeurt/gebeurde.
Ik vind dat lichamelijk zwaar werk bijvoorbeeld echt wel wat fatsoenlijker mag betalen. Soms is dat ook zo, maar niet overal. Het kapitalisme neigt echt naar een enorm egoisme. Iedereen heeft recht op een woonruimte en op enige luxe, dat lijkt me ook het streven in dit land. En niet zoals dat in Amerika gaat bijvoorbeeld...

• FicoF
[...]
Ja, verschil tussen ambitie denk ik. Als jij je instelling veranderd en je eigen leven aanpakt, ipv kritiek leveren op de maatschappij, kun je dat ook verdienen. Toen ik zo oud was als jij leefde ik ook van erg weinig geld, maar deed ik wel iets nuttigs met mijn leven. Investeren in de toekomst heet dat.

Mij maakt het niet uit of je je iets aantrekt van de maatschappij, maar ga dan niet bij diezelfde maatschappij je handje ophouden voor geld om je woning te betalen. Kortom, het ligt aanjezelf, dus verander dat.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

Er is niet werk zat. Dat is echt een fabeltje. Ik sta bij een hoop uitzendburo's ingeschreven en hoevaak hoor je wel niet "sorry we hebben even niks".
Inmiddels begint het hier op topickaping te lijken en daar heeft Y-Less niet zoveel aan. Toch wil ik hier even op ingaan. Uitzendbureau's zijn voornamelijk bedoelt voor werkzaamheden van korte duur. Prima als je wat wilt bijverdienen maar imo minder geschikt als je vastigheid wilt en een redelijk salaris.

Als een uitzendbureau je niets aanbied, dan betekend dat eerder dat je niet in beeld bent dan dat ze geen werkzaamheden hebben. Ze schreeuwen om betrouwbaar fatsoenlijk personeel. Als je je als zodanig weet te presenteren dan hebben ze genoeg om aan te bieden.

Wie wilt werken kan werk vinden.
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:56:
[...]
Maar ik weet zeker dat iedereen die hier zit te flamen niet zelf bij de Mac zou gaan werken. Waarom mag ik dan niet het recht hebben om het te weigeren???
Omdat je nu onderhouden wordt door o.a. mijn belastingcenten en ik vind dat je daar iets voor moet terugdoen :) Zoals eerder gezegd zou ik het onderwerp graag weer richting de vraag van Y-less willen hebben: Hoe vind je een interessante baan voor langere duur als je geen diploma's hebt?

• FragileM64
[...]

Bijstand houdt in: Solliciteren, werken, je melden bij sociale dienst, noem het allemaal maar op. Denk maar niet dat je in dit land nog even eenvoudig bijstand krijgt want dat is niet zo.
En maar goed ook, anders zou de motivatie voor sommigen al helemaal weg zijn. Bijstand is bedoeld om een periode te overbruggen zonder werk met de bedoeling je zo snel mogelijk terug aan werk te helpen, het is niet bedoeld om op je kont te gaan zitten wachten. Ik stel hier niet zo dat je dat doet, maar vind je het niet normaal dat ze je allesinds verplichten om werk te zoeken...
[...]
Dus mensen die zo gaan reageren van handje ophouden die hebben er echt 0,0 verstand van. Maar ik weet zeker dat iedereen die hier zit te flamen niet zelf bij de Mac zou gaan werken. Waarom mag ik dan niet het recht hebben om het te weigeren???
Ik geef toe dat Mac werken ook niet mijn droomjob zou zijn, maar dan zou ik tenmiste alles uit de kast trekken om iets anders te doen: zie opleiding volgen of iets dergelijks zodat ik aan ander werk zou kunnen geraken. Dit is gewoon een kwestie van instelling, van hoe je zaken aanpakt.
[...]
Ik heb ook een diploma, weliswaar maar een nivo2 diploma maar toch. Wat denken sommigen hier wel, de bijstand is echt voor mensen die niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien. Wat had je dan gewild? Dat wij werklozen even op straat komen te staan allemaal. Dan lijkt me je LCD tv en je mooie auto niet meer veilig. Actie --> reactie.
Dat is nu het punt, er zijn mensen die wel in hun onderhoud kunnen voorzien maar niet de wil/motivatie hebben om iets aan hun situatie te veranderen en verwachten dat het geld maar blijft komen. Dat is nu net iets wat niet met mijn levensvisie overeenkomt! Wil je profiteren van al wat hier is in het "westen", dan moet je maar deel nemen in de maatschappij ook.

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:00:
[...]
Inmiddels begint het hier op topickaping te lijken en daar heeft Y-Less niet zoveel aan. Toch wil ik hier even op ingaan. Uitzendbureau's zijn voornamelijk bedoelt voor werkzaamheden van korte duur. Prima als je wat wilt bijverdienen maar imo minder geschikt als je vastigheid wilt en een redelijk salaris.

Als een uitzendbureau je niets aanbied, dan betekend dat eerder dat je niet in beeld bent dan dat ze geen werkzaamheden hebben. Ze schreeuwen om betrouwbaar fatsoenlijk personeel. Als je je als zodanig weet te presenteren dan hebben ze genoeg om aan te bieden.

Wie wilt werken kan werk vinden.

[...]
Omdat je nu onderhouden wordt door o.a. mijn belastingcenten en ik vind dat je daar iets voor moet terugdoen :) Zoals eerder gezegd zou ik het onderwerp graag weer richting de vraag van Y-less willen hebben: Hoe vind je een interessante baan voor langere duur als je geen diploma's hebt?
Uitzendburo's zijn ook vaak voor 6 maanden met uitzicht op langere tijd oid. Is lang niet altijd tijdelijk hoor. Maar je krijgt tegenwoordig sowieso bijna nergens meer een vast contract. Tenminste niet in het soort werk waar ik op solliciteer. De tijden zijn niet meer zoals vroeger, dat zeggen mijn ouders zelf ook. Waarom werken mijn ouders al 20 jaar bij dezelfde werkgever en ben ik al 10 keer ontslagen? Ligt dat deels ook aan de maatschappij? Denk 't wel. Alles draait steeds meer om geld en tijd, als ik even iets niet doe zoals ze willen dan staan er zo 10 anderen in de rij. Zo gaat het gewoon. En dat van die belastingcenten tja, je wilt niet weten wat ze allemaal met jouw belastingcenten doen. Daar worden zoveel totaal onnodige dingen mee gedaan dat het haast lachwekkend is. Bijvoorbeeld in oorlogen geinvesteerd of overbetaalde ambtenaren of polititici waarvan we er eigelijk veel te veel hebben.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:23

MsG

Forumzwerver

[...]

...
Ik zie niet echt in waarom iemand zonder enige inzet en ambities veel zou moeten verdienen. Je geeft af op mensen die hebben gestudeerd en (dik) geld verdienen, maar je had toch zelf ook de keuze tot studeren. Tja dat jij geen student wil zijn dat is jouw probleem, maar dan moet je wel accepteren dat je met ongeschoold werk, (een stuk) minder verdiend.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• FragileM64
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:10:
[...]

Denk 't wel. Alles draait steeds meer om geld en tijd, als ik even iets niet doe zoals ze willen dan staan er zo 10 anderen in de rij.
Dat is de reden dat veel mensen iets bijstuderen zodat ze werk kunnen doen dat niet door iedereen gedaan kan worden. En daardoor ook meer kunnen verdienen. Er wordt gezegd dat het hier meer een kennismaatschappij wordt en daar lijkt het ook op. Fysieke arbeid wordt meer en meer in de lage loonlanden gedaan en de behoefte aan arbeiders daalt hier waardoor het des te belangrijker wordt, dat je iets kan dat niet iedereen kan.

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:10:
[...]

Ik zie niet echt in waarom iemand zonder enige inzet en ambities veel zou moeten verdienen. Je geeft af op mensen die hebben gestudeerd en (dik) geld verdienen, maar je had toch zelf ook de keuze tot studeren. Tja dat jij geen student wil zijn dat is jouw probleem, maar dan moet je wel accepteren dat je met ongeschoold werk, (een stuk) minder verdiend.
geen ambities betekent niet automatisch dat je lui moet zijn...
Ik heb geprobeerd student te zijn, maar ik paste gewoon nergens. Misschien heb ik pech gehad met vervelende stageplekken. Misschien ligt het deels aan mij. Misschien zien die mensen vaak iets aan mij wat hun niet bevalt. Het kan vanalles zijn, feit is dat ik op m'n 21e een nivo2 opleiding af heb en verder niks. Ik heb teveel tegenslagen gehad om nu te zeggen ik ga doorstuderen. Ouders blijven niet investeren weet je. En ik ga ook niet aan een studie beginnen en dan erachter komen het is niks voor mij terwijl ik dan alle gemaakte studiekosten moet gaan terugbetalen. De kosten van boeken etc. en lesgeld is nou ook niet echt aantrekkelijk voor mensen met weinig geld.

Verwijderd

Topicstarter
FragileM64 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:16:
[...]

Dat is de reden dat veel mensen iets bijstuderen zodat ze werk kunnen doen dat niet door iedereen gedaan kan worden. En daardoor ook meer kunnen verdienen. Er wordt gezegd dat het hier meer een kennismaatschappij wordt en daar lijkt het ook op. Fysieke arbeid wordt meer en meer in de lage loonlanden gedaan en de behoefte aan arbeiders daalt hier waardoor het des te belangrijker wordt, dat je iets kan dat niet iedereen kan.
Dat klopt, maar het gaat allemaal naar de lage loonlanden omdat die bedrijven daar meer kunnen profiteren van arme mensen. Die gaan door hun rug voor het werk omdat ze anders in de armoede stikken. En dit noem ik nu eerder profiteurs.
Ik vind dat er ook werk moet zijn voor mensen met minder opleiding. Niet iedereen heeft nu eenmaal de uitstraling en competenties die je tegenwoordig moet hebben. Het draait tegenwoordig niet meer om leren uit een boek en that's it. Uitstraling, representatief zijn etc. etc. en als je dat niet hebt kun je het schudden om hoge opleiding te doen. Al heb je dan 3 HBO diploma's dan kwam je volgens mij nog niet aan de bak...
Zo gaat het gewoon tegenwoordig

• Hielko
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:16:
[...]

geen ambities betekent niet automatisch dat je lui moet zijn...
Ik heb geprobeerd student te zijn, maar ik paste gewoon nergens. Misschien heb ik pech gehad met vervelende stageplekken. Misschien ligt het deels aan mij. Misschien zien die mensen vaak iets aan mij wat hun niet bevalt. Het kan vanalles zijn, feit is dat ik op m'n 21e een nivo2 opleiding af heb en verder niks. Ik heb teveel tegenslagen gehad om nu te zeggen ik ga doorstuderen. Ouders blijven niet investeren weet je. En ik ga ook niet aan een studie beginnen en dan erachter komen het is niks voor mij terwijl ik dan alle gemaakte studiekosten moet gaan terugbetalen. De kosten van boeken etc. en lesgeld is nou ook niet echt aantrekkelijk voor mensen met weinig geld.
Gelukkig bestaat er een heel mooi systeem in nederland genaamd: stufi, waarmee iedere aap genoeg geld kan krijgen om te studeren (en als je vervolgens zelfs te dom blijkt te zijn om hamburgers bij de mac te bakken hoef je het zelfs niet eens terug te betalen, volgens mij een perfecte optie voor jou dus).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:20:
Ik vind dat er ook werk moet zijn voor mensen met minder opleiding.
En dat werk is er echt wel, het zijn alleen niet de glamoreuze of fantastisch-verdienende banen. Bij al dit soort dingen moet je investeren in jezelf, en blijkbaar ben je niet gemotiveerd tot zelfverbetering en dat betekent dat je geen eisen kunt stellen.
Zo gaat het gewoon tegenwoordig
Inderdaad, mensen vinden dat ze ergens recht op hebben en dat het op een presenteerblaadje wordt aangedragen. Wat ze vergeten is dat ze iets moeten verdienen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Hielko schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:21:
[...]

Gelukkig bestaat er een heel mooi systeem in nederland genaamd: stufi, waarmee iedere aap genoeg geld kan krijgen om te studeren (en als je vervolgens zelfs te dom blijkt te zijn om hamburgers bij de mac te bakken hoef je het zelfs niet eens terug te betalen, volgens mij een perfecte optie voor jou dus).
Mja er was laatst een of andere docu op tv over de IB-groep. Deze instelling lijkt tegenwoordig meer op een of ander winstgevend bedrijf dan op een instantie die er is om studenten te helpen.
Veel studenten hebben gigantische schulden, dit wordt enorm onderschat. Ik ben niet bereid dat risico nog te gaan nemen. Ik kan me nog herinneren dat ik een brief van de IB-groep kreeg dat ik 2000 euro studiefinanciering teveel zou hebben ontvangen terwijl ze zelf toestemming hebben gegeven dat ik recht had op "aanvullende studiefinanciering". Komen ze 2 jaar later: Ja meneer ga het maar even terugbetalen :+ En als u niet op tijd betaalt zetten we het incassobureau in actie of we verhogen de schuld met xxx %. Je zou eerder bang worden van die ib-groep ipv dat je denkt "fijn ik heb een steuntje in de rug"

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11 17:37
Uitzendburo's zijn ook vaak voor 6 maanden met uitzicht op langere tijd oid. Is lang niet altijd tijdelijk hoor. Maar je krijgt tegenwoordig sowieso bijna nergens meer een vast contract. Tenminste niet in het soort werk waar ik op solliciteer. De tijden zijn niet meer zoals vroeger, dat zeggen mijn ouders zelf ook. Waarom werken mijn ouders al 20 jaar bij dezelfde werkgever en ben ik al 10 keer ontslagen? Ligt dat deels ook aan de maatschappij? Denk 't wel. Alles draait steeds meer om geld en tijd, als ik even iets niet doe zoals ze willen dan staan er zo 10 anderen in de rij. Zo gaat het gewoon. En dat van die belastingcenten tja, je wilt niet weten wat ze allemaal met jouw belastingcenten doen. Daar worden zoveel totaal onnodige dingen mee gedaan dat het haast lachwekkend is. Bijvoorbeeld in oorlogen geinvesteerd of overbetaalde ambtenaren of polititici waarvan we er eigelijk veel te veel hebben.
Als je al 10 keer bent ontslagen zou er ondertussen toch ergens een belletje moeten gaan rinkelen. Blijkbaar doe je toch iets goed fout! Ik neem aan dat het incidenteel wel mogelijk is dat één of andere ploegbaas je kop niet kan zien en je dan zonder een geldige reden aan de deur zet maar wat ik moeilijk kan geloven is dat dit telkens weer gebeurd tot 10 keer toe :?
En ja als geen minimum aan motivatie en inzet hebt hoef je zelfs niet te proberen bij de Mac want zelfs daar zal je dan worden ontslagen.
Ik begrijp jouw probleem eigenlijk niet, je bent pas 21 man, eigenlijk kan je nog zowat alles doen en studeren wat je maar wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door jos707 op 01-05-2008 00:29 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je gewoon normaal met je geld omgaat en je studie binnen een fatsoenlijke tijd afmaakt is het allemaal prima te doen. Wellicht dat je wat bij moet lenen en dit terug moet betalen. Maar daar zijn ruime termijnen voor. Als je daar geen zin in hebt, én je neus ophaalt voor de wat lagergeschoolde banen... tsja... het spijt om het te zeggen, maar dat komt op mij als pure luiheid over.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:05
Ik vind dat er ook werk moet zijn voor mensen met minder opleiding.
Dat heet ongeschoold werk en in heel Nederland is er vraag naar ongeschoolde werknemers. Enige voorwaarde is dat je hard werkt. Dat ontbreekt echter bij jou...
Kuch... Dienstplicht Kuch...

Verwijderd

Topicstarter
jos707 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:26:
[...]

Als je al 10 keer bent ontslagen zou er ondertussen toch ergens een belletje moeten gaan rinkelen. Blijkbaar doe je toch iets goed fout! Ik neem aan dat het incidenteel wel mogelijk is dat één of andere ploegbaas je kop niet kan zien en je dan zonder een geldige reden aan de deur zet maar wat ik moeilijk kan geloven is dat dit telkens weer gebeurd tot 10 keer toe :?
En ja als geen minimum aan motivatie en inzet hebt hoef je zelfs niet te proberen bij de Mac want zelfs daar zal je dan worden ontslagen.
Ik begrijp jouw probleem eigenlijk niet, je bent pas 21 man, eigenlijk kan nog zowat alles doen en studeren wat je maar wilt.
10 keer ontslagen is ook wat overdreven...Ik zat iig op 1 plek waar ik naar mijn idee m'n best deed en ik dacht ook dat ik het steeds beter deed. Vervolgens word je toch na 4 maanden eruit gegooid, omdat je zogenaamd teveel fouten maakt. Tja ik denk dat ik in de 1e week meer fouten maakte dan na 4 maanden? 8)7 Werkgevers doen alles zoals het hun uitkomt. Tijdens de kerstdagen etc. hebben ze wel extra mensen nodig en als je dan in de kerstvakantie werkt denk je 'Ik maak een goede indruk bij dat bedrijf.' Maar niks, paar maanden later zijn ze dat vergeten en dan valt er werk weg. En dan valt degene zonder vast contract er als 1e uit. Dan zoeken ze je ook op elk klein foutje dat je maakt. Ja sorry maar dat is gewoon niet fair.
En @ hierboven ik voel me niet te goed voor laaggeschoold werk maar Mac is gewoon niks voor mij. Ik zou me daar nooit goed bij voelen. Doodongelukkig zou ik dan worden. Maar prima toch als iemand anders het een droombaan vind?
Joep Stoffels schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:30:
[...]

Dat heet ongeschoold werk en in heel Nederland is er vraag naar ongeschoolde werknemers. Enige voorwaarde is dat je hard werkt. Dat ontbreekt echter bij jou...
Kuch... Dienstplicht Kuch...
Hard werken geen probleem. Maar ik noem een voorbeeld, ik heb gewerkt enkele weken bij DHL. Wat een rotbedrijf! Daar moest je dus alleen maar pakketten tillen (ja ook die PC's enz. van al die Tweakers hier :+ )
Maar een werknemer mag bijv maar max 25 kilo tillen. Nou ok als er eens iets tussen zit van 30/35. Maar niet dat dat 1 keer per keer ofzo voorkwam. Nee bijna nonstop super zware dozen, soms dozen van 40/50 kilo. Nu is mijn rug al niet zo heel geweldig, mijn armen kunnen wel maar als je rug niet wilt. En ze gaan dan zeuren dat je niet snel genoeg die pakketten op de band gooit. Wat wil je dan? Ben je dan kansloos? Te lui? Ontbreekt dan bij mij de wil om hard te werken? Ik vind dat nogal kort door de bocht. Dat bedrijf DHL houdt zich dan gewoon NIET aan de wetten. Max 25 kilo is max 25 kilo.. En dan word je weggestuurd omdat je niet hard genoeg werkt. Tja dan ben ik maar blij als ik weggestuurd word ik bedoel moet ik me dan een hernia gaan tillen daar? Er zijn grenzen....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 00:38 ]

• Ranewen
  • Laatst online: 07-02 18:45
[...]

Bijstand houdt in: Solliciteren, werken, je melden bij sociale dienst, noem het allemaal maar op. Denk maar niet dat je in dit land nog even eenvoudig bijstand krijgt want dat is niet zo. Dus mensen die zo gaan reageren van handje ophouden die hebben er echt 0,0 verstand van. Maar ik weet zeker dat iedereen die hier zit te flamen niet zelf bij de Mac zou gaan werken.
Guttegut, zwaar werken ja, die bijstand :| Van mensen zoals jij gaan mijn nekharen overeind, Je gelooft niet in 'de maatschappij,' maar het is wel 'die maatschappij' die ervoor zorgt dat jij elke avond je prakje kunt eten en een dak boven je hoofd hebt.

Ik ben bezig met mijn master en heb goede hoop dat ik kan promoveren. Ik heb op het moment een leuke bijbaan, maar een paar jaar geleden was dat wel anders. Toen ik heb ik ook aan de lopende band broodjes in staan pakken om mijn ziekenfonds etc te kunnen betalen. Respectloos? Nee. Denigrerend? Nee. Ik was blij dat ik voor mijn eigen geld kon zorgen, rotwerk of niet. Ik bewonder de mensen die het dag in dag uit doen. En ja, ik zou het ook doen als ik niks beters kon vinden. Ik haal er echt meer eer uit om te werken voor mijn geld, en dan maakt het niet uit wat voor werk dat is. Dus hamburgers omdraaien bij de mac lijkt me niet eens zo erg.

Ontopic: @TS: wellicht is BBL / BOL iets voor jou? Je bent nog jong, zoek een baan waarbij je ook bij kunt leren. Er zijn websites voor die je daarmee op weg kunnen helpen. Je komt echt verder met diploma's op zak en als je deeltijd werkt houd je ook geld over voor 'de rest.' Desnoods pak je er op zaterdag een baantje bij. Dat is even zwaar maar het betaalt zich echt terug!

Ik snap best dat je teleurgesteld bent in je baan. Staat in je contract wat voor werkzaamheden er worden verstaan onder 'logistiek medewerker?' En is er misschien iemand op je werk (een hooggeplaatste) die je vertrouwt en met wie je daar over kunt praten? Want arbeidsgerelateerde problemen zijn niet niks en het is belangrijk actie te ondernemen voor je overspannen raakt oid.

Wbt je sollicitatiebrieven en cv: vraag bekenden of ze die voor je na willen lezen. Niet alleen wbt spelling, maar ook met zinsbouw kun je heel veel doen in een brief.

Probeer eens wat te netwerken, Ken je mensen die in het wereldje zitten waar jij heen wilt? Vraag hen eens of ze hun ogen en oren open willen houden, en vraag ook naar namen en telefoonnummers van contactpersonen. Bel het bedrijf waar je wilt solliciteren eerst eens op, stel je voor en maak een praatje. Als je dan je brief schrijft, kun je refereren naar het gesprek en met wie je hebt gesproken. Wie weet geeft je dat een extra zetje :)

Heel veel succes toegewenst met het vinden van wat leukers, en houd je ons op de hoogte?

If you can't write, there is nothing left.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:33:
En @ hierboven ik voel me niet te goed voor laaggeschoold werk maar Mac is gewoon niks voor mij. Ik zou me daar nooit goed bij voelen. Doodongelukkig zou ik dan worden. Maar prima toch als iemand anders het een droombaan vind?
Alsof de Mac Donalds de enige werkgever in heel Nederland is die ongeschoolde werknemers zoekt. Kom op zeg :')

Verwijderd

Topicstarter
Ranewen schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:35:
[...]

Guttegut, zwaar werken ja, die bijstand :| Van mensen zoals jij gaan mijn nekharen overeind, Je gelooft niet in 'de maatschappij,' maar het is wel 'die maatschappij' die ervoor zorgt dat jij elke avond je prakje kunt eten en een dak boven je hoofd hebt.
Zucht...ik heb gewoon niks met dat "de maatschappij gedoe". Ik vind dat nogal overdreven. De maatschappij bestaat grotendeels uit alleen maar egoistjes. Maar ze praten wel altijd over "de maatschappij" En uh ja een dak boven je hoofd. Ik kan ook zeggen ik ben geboren in NL ik heb dus recht op mijn eigen stuk grond. Of recht op mijn eigen huis. Heb ik dat?? Nee...Als jij vind dat je je hele leven keihard moet werken voor een klein stukje grond prima, maar zo denk ik er dus niet bepaald over. Ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen woonruimte, maarja wordt steeds moeilijker blijkbaar...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:46:
[...]

Zucht...ik heb gewoon niks met dat "de maatschappij gedoe". Ik vind dat nogal overdreven. De maatschappij bestaat grotendeels uit alleen maar egoistjes.
Erkenning is stap 1 ;)
Maar ze praten wel altijd over "de maatschappij" En uh ja een dak boven je hoofd. Ik kan ook zeggen ik ben geboren in NL ik heb dus recht op mijn eigen stuk grond. Of recht op mijn eigen huis. Heb ik dat?? Nee...
Je hebt helemaal nergens recht op. Je moet het verdienen. En jij teert liever op andermans zak.
Als jij vind dat je je hele leven keihard moet werken voor een klein stukje grond prima, maar zo denk ik er dus niet bepaald over. Ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen woonruimte, maarja wordt steeds moeilijker blijkbaar...
Dat komt omdat woonruimte duur is. Zelfs gesubsidieerde woonruimte. Misschien als we klaplopers wat minder centen geven om computers van te kopen zodat ze online zichzelf voor jan joker kunnen zetten, dat er geld overblijft voor huisvesting.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 01:02:
[...]

Je hebt helemaal nergens recht op. Je moet het verdienen. En jij teert liever op andermans zak.
Das jouw mening, geen feit. En ook niet mijn mening
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 01:02:
[...]
Dat komt omdat woonruimte duur is. Zelfs gesubsidieerde woonruimte. Misschien als we klaplopers wat minder centen geven om computers van te kopen zodat ze online zichzelf voor jan joker kunnen zetten, dat er geld overblijft voor huisvesting.
Wat een grap...misschien stoppen met de grenzen openzetten voor Polen en stoppen met kinderen uitpoepen, de boel hier eens wat ruimtelijker maken. Dat zou goed zijn voor de mensen. Maar dit gaat idd way offtopic (ik begin niet steeds met zulk commentaar...)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 01:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 01:07:
[...]

Das jouw mening, geen feit. En ook niet mijn mening
Let's see. Je zit in de bijstand. Dus je krijgt geld. Van o.a. mij.
Je wilt echter niet simpel werk aannemen.

Ergo .. je voelt je te goed om je eigen centen te verdienen en houdt nu je handje op. Chapeau.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 23:26

djidee

Mr. Slungel

[...]

Zucht...ik heb gewoon niks met dat "de maatschappij gedoe". Ik vind dat nogal overdreven. De maatschappij bestaat grotendeels uit alleen maar egoistjes. Maar ze praten wel altijd over "de maatschappij" En uh ja een dak boven je hoofd. Ik kan ook zeggen ik ben geboren in NL ik heb dus recht op mijn eigen stuk grond. Of recht op mijn eigen huis. Heb ik dat?? Nee...Als jij vind dat je je hele leven keihard moet werken voor een klein stukje grond prima, maar zo denk ik er dus niet bepaald over. Ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen woonruimte, maarja wordt steeds moeilijker blijkbaar...
Het gaat erom dat anderen meer/harder moeten werken omdat jij vrij kieskeurig bent in het solliciteren op een baan, daardoor niet zelf je inkomen verzorgt, en wij dus jou onderdak betalen. Iedereen heeft recht op onderdak, ja. Maar je gaat er wel wat voor doen, want voor niets gaat de zon op, als je echt niet anders kan (arbeidsongeschikt etc), daar kan ik inkomen, maar zoals jij er tegen aan kijkt, daar kan ik het gewoon niet mee eens zijn. Als de mensen die net als jij ook zo denken en nu in de bijstand zitten ook gewoon die baan pakken (al is dat onder je nivo/niet wat je wilt, het is wel goed voor je cv en het lijkt mij ook fijner als je niet zomaar geld krijgt, maar dat je wat voor gedaan hebt), dan hoef ik (en de rest van de Nederlanders) een paar uurtjes minder te werken omdat een flink deel van de belasting weg valt (of het wordt terug gestopt in beter onderwijs of meer goodwill van de ibg (ik betaal ook keurig 100 euro en 2 centen terug per maand)).

Eigenlijk is jullie denkwijze wat te vergelijken met dat van een parasiet in de dierenwereld, meeliften en gebruik maken van anderen, die wel gewoon leven en hun voedsel zelf zoeken/jagen. Maar hiermee zal ik wel weer mensen tegen het zere been schoppen.

[ Voor 0% gewijzigd door djidee op 01-05-2008 01:11 . Reden: typo's (zijn vast nog meer) ]

"Mekker, blaat"

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 13:05

Fido

C:\> park

[...]

Dat klopt, maar het gaat allemaal naar de lage loonlanden omdat die bedrijven daar meer kunnen profiteren van arme mensen. Die gaan door hun rug voor het werk omdat ze anders in de armoede stikken. En dit noem ik nu eerder profiteurs.
Zie het anders: Bedrijven die werk creeeren in de lage loonlanden werken mee aan de opbouw van de economie aldaar.

Ik ben trouwens ook begonnen met een baantje in een restaurant.. Echt een heel gezellige tijd gehad hoor.. Als ik het over mocht doen dan deed ik het weer precies zo.

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

[...]

Zucht...ik heb gewoon niks met dat "de maatschappij gedoe". Ik vind dat nogal overdreven. De maatschappij bestaat grotendeels uit alleen maar egoistjes.
Wat is er zo egoistisch aan de maatschappij? De maatschappij zorgt ervoor dat jij een dak boven je hoofd heb en dat je kan eten zonder dat je een baan heb. Als je deze maatschappij niets vindt, dan kunnen deze belastingcenten die gefundeerd zijn door hardwerkende Nederlanders beter ergens anders voor gebruikt worden.
Maar ze praten wel altijd over "de maatschappij" En uh ja een dak boven je hoofd. Ik kan ook zeggen ik ben geboren in NL ik heb dus recht op mijn eigen stuk grond. Of recht op mijn eigen huis. Heb ik dat?? Nee...Als jij vind dat je je hele leven keihard moet werken voor een klein stukje grond prima, maar zo denk ik er dus niet bepaald over. Ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen woonruimte, maarja wordt steeds moeilijker blijkbaar...
Als iedereen zo'n instelling als jouw had, wie maakt deze woonruimtes dan? Wie zorgt er voor gas, electriciteit en water? Voor al deze dingen moeten mensen in onze samenleving keihard werken. En nee, dat harde werken is niet altijd leuk, maar het moet toch gebeuren. Als je wil profiteren van een maatschappij, dan zal je ook een stukje terug moeten geven. Je kan niet verwachten dat andere mensen keihard werken terwijl jij zonder baan nu al enkele banen afwijst omdat je dat niets vindt. Met zo'n instelling kom je nooit verder.

Met alle respect, maar ik vindt dit soort reacties nou niet echt gepast omdat de maatschappij juist er voor zorgt dat jij eten op tafel heb staan. Zonder de maatschappij zouden er mensen op straat leven.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen woonruimte, maarja wordt steeds moeilijker blijkbaar...
Yep, je hebt recht op een dak boven je hoofd, maar niet op eigen woonruimte. Met rechten komen plichten, en als je eisen hebt dan zul je daar wat voor terug moeten doen. Als jij je niet wilt inzetten, waarom zou je dan wel eisen mogen hebben? Je oogst wat je eerst gezaaid hebt, niet meer dan dat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ranewen
offtopic:
de maatschappij bestaat niet uit egoisten, want wij dragen allemaal bij zodat in principe niemand buiten hoeft te slapen of een levensreddende operatie niet kan betalen.
Het is egoistisch van jou, spacepannekoek, dat jij vertikt om te werken voor je geld en ook die bijdrage te leveren. Door mensen zoals jij liggen wij inderdaad krom en hebben sommigen moeite om rond te komen, omdat 'de maatschappij,' die volgens jou alleen uit egoisten bestaat, graag voor zijn medelander zorgt.
En dan kun je wel af gaan geven op de politiek en hun beslissingen - je pakt met jouw instelling de gewone mens, niet die hoge piefen in den haag.

edit:
wat dat betreft ben ik het niet eens zo erg oneens met het systeem in denemarken: je bent daar verplicht om aangeboden werk aan te nemen, anders krijg je boetes. Weinig werkloosheid daar. Ze zoeken wel naar geschikt werk voor je, maar als dat er niet is mag je als promovendus alsnog gewoon in de plantsoenendienst gaan werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Ranewen op 01-05-2008 01:57 ]

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

@Spacepannekoek: Bedenk goed wat je wilt gaan doen en ga daarvoor. Al moet je er voor gaan leren, ga dan ook gewoon leren. De meeste opleidingen zijn binnen 4jaar afgerond en dan kan je echt aan de slag. Dan heb je ook geen gezeur meer verder, omdat je geleerd hebt voor het geen je echt wilt doen enzo kom je (vele) malen sneller aan de bak.

Als je minder bij cash zit, probeer dan te sparen. Ik merk op dat je huur moet betalen e.d. maar volgens mij is er _altijd_ ruimte om te sparen.

En indien het nodig is, ga aan de slag bij de mac, bouwmarkt, de bouw etc. Je vind het misschien niks, maar als dat een (snelle) optie is om toch de huur te kunnen betalen EN te sparen voor een opleiding / cursus: doen! (hoef je niet eens te lenen bij de IB).

* Dutchie! gaat waarschijnlijk ook weer leren, omdat ik wat anders wil doen en ik moet er ook voor sparen maar gaat eerst slapen. :p

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:36:
[...]

Hij klaagt dat hij geen baan kan vinden. Hij vraagt daar hulp bij. Moet daar tegenwoordig maar zo op gereageerd worden?
Voor een jongen van 20? Ja, die hebben een zo hard reality check nodig. Zoals er in heel dit topic al door weldenkende mensen wordt gezegd is er meer dan genoeg mogelijk als je wil werken zoals topicstarter - op die leeftijd kun je, zeker met voldoende interesses en motivatie, in tig vakgebieden traineeships, leren/werken combo's en vergelijkbare constructies krijgen, of gewoon stomweg gaan verder leren. Als je 30 bent is het een ander verhaal.

Wat voor Y-Less het grootste probleem gaat worden is zijn eigen motivatie recht houden, nu ie van een of andere zotte bedrijfsarts die de moderne labeltjestrend volgt een sticker met "arbeidsgerelateerde problematiek" op z'n voorhoofd heeft gekregen. Dat dingen als burnouts, overwerkt zijn en stress leaves bestaan is een feit, maar wie zo'n labeltje op een verse knul die krap uit de puberteit is durft te plakken moet uit z'n ambt gezet worden. Laat 'm eerst een carriere starten in iets wat 'm aanstaat, en als ie daar na 10 jaar geen fut meer voor heeft kun je overwegen met labeltjes te gaan smijten.

Professionele website nodig?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik wil even reageren op het bedrijf McDonald's. Ik heb daar, ik geloof, 2 maanden gewerkt op uitzendbasis tussen twee banen. Het betaalde goed (ZEKER voor ongeschoold werk), uren flexibel in te delen. Wil je veel werken? Kan. Minder kan ook. Ik was hamburgerpattybakker en was zeer gedreven, ook indien druk dresste ik de Big Mac's. Ik ken mensen die daar nu een aantal jaren werken en ZEER goed verdienen, ZEKER gezien het ongeschoolde werk, en ze lopen niet eens in het wit rond.

Er lopen bijzonder weinig dikke mensen rond: vooroordeel. Ik had hele gezellige collega's en er werd hard gewerkt en hard gelachen. Werken bij de Mc? Niets mis mee.

En ze zoeken altijd personeel.

LinkedIn WoT Cash Converter

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Excuses voor deze post, hij voegt niet heel veel toe aan het topic, maar ik wil het na het lezen hiervan toch echt even kwijt.
De topicstarter had een heel valide probleem, en had ook duidelijk intentie om hier wat aan te doen. Er zijn een aantal heel erg goede reacties geweest die ik, omdat ik op zich ook eens op zoek moet naar een baantje, erg fijn vond om te lezen.
Echter kwam halverwege Spacepannekoek voorbij over de maatschappij en hoe hij geen zin had om een baantje bij de Mac aan te nemen en blah blah blah. Ik denk dat ik na ongeveer de vierde double-post gestopt ben uberhaupt nog informatie op te nemen uit zijn posts.
Op zich prima dat dat even ter sprake kwam, en dat er even op gereageerd wordt, maar van de 3 paginas die dit topic lang is, zijn er waarschijnlijk 2 gevuld met het heen-en-weer gelul tussen spacepannekoek en anderen, waardoor de eigenlijke bedoeling van het topic (namelijk tips over hoe je *wel* constructief naar een baantje op zoek kan) compleet weg is.
Dus bij deze het vriendelijke verzoek: zullen we er alstjeblieft over ophouden, of een nieuw topic beginnen ?
Dus om het even duidelijk te maken: of je nou spacepannekoek heet of wilt reageren, al dan niet indirect, op iemand die spacepannekoek heet, doe dit alstjeblieft even in een nieuw topic waarin je eventueel verwijst naar dit topic.

Dan nog even een stukje on-topic:
Waarom maakt iedereen er zo'n probleem van om te studeren?
Ik studeer momenteel (2e jaar informatica WO), en hoewel het af en toe toch een beetje op het geld letten is, is het best te doen. Aangezien je nog geen 20 bent zul je waarschijnlijk ook nog wel gerechtigd zijn tot een studiebeurs, en kun je ook bijlenen.
Uiteraard is lenen geen prettig idee, maar lenen via de IB is wel de meest veilige manier van lenen, en als je hierdoor een studie kan afmaken dan heb je dat er later dubbel en dwars uit.
Studeren is inderdaad hard werken, en je ziet er op het eerste gezicht geen cent voor, maar in mijn ogen betaald dit zich dubbel en dwars terug als je eenmaal dat papiertje binnen hebt.

[ Voor 1% gewijzigd door SmartDoDo op 01-05-2008 16:21 . Reden: Hou flames achterwege svp ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Voor de TS lijkt me het nogal simpel.

A. Ga na waar je goed in bent (middelbare school vakkenpakket e.d.) en wat je leuk vindt
B. Kies een opleiding die daarbij past en maak die af. Een opleiding met toekomstperspectief is dan ook wel aan te raden. Je hebt nog recht op stufi, dus maak er gebruik van, zelfs al moet je bijlenen.

De route van rotbaantjes en jezelf opwerken kan ik niet aanraden. Klinkt leuk, maar met een diploma maak je toch heel wat meer kans.

Wat spacepannekoek betreft: Ik zal niet beginnen over handje ophouden etc, want dat is bullshit. Tijdelijk een bijbaantje als schoonmaker is toch wat anders dan dat je hele leven moet doen. De bijstand is echt geen lolletje en je wordt er waarschijnlijk tamelijk depressief van als je daar lang in zit. Uiteindelijk wordt je toch verplicht allerlei rotbaantjes aan te nemen, want anders wordt je gekort op je uitkering.

Aan de andere kant is het een beetje jammer dat je je blijkbaar al hebt neergelegd bij je situatie en het hebt geaccepteerd ipv je er tegen te verzetten. Zo'n filosofietje van dat het voor jou allemaal niet hoeft en dat je niet wil meedoen met de rest van "die maatschappij". Dat meen je volgens mij niet, maar heb je alleen maar bedacht om jezelf een beetje overeind te houden.

Een belangrijk deel van je eigenwaarde haal je uiteindelijk uit wat je doet. Er is heus nog wel meer te bereiken dan hamburgerflipper. Concentreer je daar eens op, zolang er nog kansen zijn. Wanneer je 40 bent, kun je het wel vergeten. Tenslotte: hoe je denkt wordt grotendeels bepaald door de omgeving waarin je zit, niet "omdat je zo bent" oid. Wanneer je een leuke baan hebt, denk je ineens heel anders over die maatschappij..

_██_
(ಠ_ృ)

• stfn345
  • Laatst online: 08:20
Edit: Laat maar :) het was al vele malen eerder gezegd :>

[ Voor 95% gewijzigd door stfn345 op 01-05-2008 08:16 ]

• Roenie
  • Niet online
Alleen naar het salaris kijken in de UK is wat kort door de bocht. Je koopkracht is essentieel. Een hoog salaris in de City is leuk en aardig, maar de kosten voor levensonderhoud zijn navenant en dienen dus ook in de berekening meegenomen te worden.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:43:
"banen in de IT" is ook nogal breed. als je bijv. kan programmeren (en dan een populaire taal als java of c++) kan je overal aan de slag.
Right. Met een onafgemaakte MBO opleiding een beetje C++ gaan knutselen, ben benieuwd wat voor'n bedrijf je dan aan gaat nemen.
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:45:
Nee jij bent me wat moois. Omdat iemand in de bijstand zit of geen ambities heeft wordt ie als kansloos bestempeld, als iemand een iets andere mening of iets andere uitstraling heeft dan de massa wordt je meteen uitgekotst door de maatschappij. Net alsof we hier met een doel zijn op de aarde _O- Mensen die dat denken whehe
Je kunt wel een beetje stoer lopen doen, maar je blijft iemand die bijstant trekt, niet omdat hij het nodig heeft, maar omdat 'ie bepaalde baantjes te min voor zichzelf vindt. Als je dat vindt moet je voor een opleiding gaan, zit niks anders op. Bijstand trekken terwijl je prima kunt werken is te triest voor woorden.
Nogal hypochriet van iemand die z'n handje ophoudt bij het rijk...

[ Voor 62% gewijzigd door Hydra op 01-05-2008 13:30 ]

https://niels.nu

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Je vindt jezelf blijkbaar heel wat, *knip*

Als je jezelf te goed vindt voor onze maatschappij, met je filosofische gedachten, dan moet je ook een kerel zijn: ga in een hutje op de heide wonen of zoek een onderkomen in de bossen van Scandinavie. Kun je je eigen vuurtje stoken om het warm te houden en je eigen vreten uit de rivier vissen. DAN pas heb ik bewondering voor je 'los van de maatschappij' standpunt.

Nu ben je maar iemand die overal tegenaan schopt maar wel de vruchten plukt van het feit dat andere mensen wel gewoon werken om in hun onderhoud te voorzien.

[ Voor 7% gewijzigd door SmartDoDo op 01-05-2008 16:26 . Reden: Hou flames achterwege svp ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Voor iemand die niet zoveel met de maatschappij heeft, ben je er wel aardig van afhankelijk. Omdat jij te lui en ongemotiveerd bent om een vak te leren en vervolgens ongeschoold werk stom vindt, moet de maatschappij jou maar financieel gaan ondersteunen? Je verwachtingspatroon klopt niet helemaal met de realiteit: je kunt niet verwachten dat iemand je een leuke, uitdagende baan biedt als jij geen (goede) diploma's hebt. Ook het feit dat je om de haverklap wordt ontslagen (zeg je zelf toch?) zou mij al het idee geven dat het blijkbaar aan mezelf ligt. Dat je niet bij McDonalds wil werken (snap ik opzich best), kan wezen, maar je maakt mij niet wijs dat er helemaal geen werk voor je is. De krant staat dagelijks vol met vacatures en als je geen krant kunt betalen haal je er een (of vier: De Pers, Dag, Spits en Metro) op het station. Via internet kun je ook zat vacatures vinden. Het komt alleen niet aanwaaien, je moet er enige moeite voor doen.
Maar ze praten wel altijd over "de maatschappij" En uh ja een dak boven je hoofd. Ik kan ook zeggen ik ben geboren in NL ik heb dus recht op mijn eigen stuk grond. Of recht op mijn eigen huis. Heb ik dat?? Nee...Als jij vind dat je je hele leven keihard moet werken voor een klein stukje grond prima, maar zo denk ik er dus niet bepaald over. Ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen woonruimte, maarja wordt steeds moeilijker blijkbaar...
We maken dit land anders wel met z'n allen en iedereen draagt, naar financiële draagkracht, een stukje bij. Dat je geen opleinding afmaakt is opzich geen probleem, maar je moet dan beseffen dat daar ook een baan bij hoort waarvoor de vergoeding een stuk lager is. Als je het niet kunt omdat je gewoon de capaciteit niet hebt, kun je daar niks aan doen, maar afgeven op het studentenleven, de bureaucratie, de samenleving en dergelijke en ondertussen gewoon geen zin in werken hebben, dat klopt gewoon niet.

En recht op woonruimte heb je pas als je er moeite voor wil doen (er voor wil betalen dus).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
Exirion schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:53:
[...]
Je vindt jezelf blijkbaar heel wat *knip*
Jeetje@hierboven :D _/-\o_

[ Voor 122% gewijzigd door SmartDoDo op 01-05-2008 16:28 ]

Die-hard Brexiteer

• Hydra
Ik geef hem groot gelijk. Ik heb in de familie aan m'n vaders kant ook een paar van die types zitten. Getrouwd stel, in de 50, op alles zitten zeiken, gewoon enorm domme lompe mensen. Beiden vanwegen gezondsheidsredenen 'afgekeurd' terwijl ze gewoon stug door blijven roken (kettingrokers). En maar zeiken over hoe laag de uitkeringen wel niet zijn en dat het zo belachelijk is dat er in het bedrijfsleven zo veel geld omgaat. Gelukkig hebben ze niet dezelfde achternaam :*)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]

Hydra schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:22:
[...]
Je kunt wel een beetje stoer lopen doen, maar je blijft iemand die bijstant trekt, niet omdat hij het nodig heeft, maar omdat 'ie bepaalde baantjes te min voor zichzelf vindt. Als je dat vindt moet je voor een opleiding gaan, zit niks anders op. Bijstand trekken terwijl je prima kunt werken is te triest voor woorden.
[...]
Hier sluit ik me helemaal bij aan.

In de bijstand zitten is namelijk een keuze. Er is namelijk werk zat. Als ik nu kijk op werk.nl zijn er 76.000 openstaande vacatures. Dus om te zeggen dat je niet kan werken (ook de TS natuurlijk) slaat nergens op.

Ik werk mezelf 3 slagen in de ronte (ter voorbeeld dan he) en m'n wasmachine gaat naar de klote, of de koelkast nokt er mee. Als ik dat geld niet heb, heb ik dat geld niet, en dus een nieuwe kopen is dan als enige optie gaan lenen. Iemand in de bijstand belt naar de sociale dienst, en die krijgen een nieuwe 8)7.

Wat heeft iemand in de bijstand nu voor een verantwoordelijkheid. Je kan 40 lang op je nest blijven liggen, helemaal niets doen, en wel geld vangen. Ik betaal mijn huur, maar ik betaal ook de huur van een bijstandtrekker.

Ik vind de bijstand prima voor mensen die niet kunnen, maar niet voor mensen die het simpelweg verdommen, en lopen te huilen over de maatschappij, terwijl de maatschappij ze riant voorziet van geld.

Schaf de bijstand af, in de term van geldschiterij. Iemand in de bijstand heeft tijd te over. Laat ze zich maar net als werkend gedragen. Een meldplicht bijvoorbeeld. Meldt je s'ochtends (na de spits ofzo) voor 10 uur. Daar kan je dan je bonnen ophalen om aan eten te komen. Meer heb je voor het overleven niet nodig.

Het bezit van iemand in de bijstand moeten ze afnemen. Wil je internetten, TV kijken, of andere dingen doen die niets met levensonderhoud te maken heeft... Ga werken! 70.000 openstaande vacatures.

Dan betaal ik me niet scheel aan belasting voor de mensen die gewoon te lui zijn, en zich te goed voelen om in een Mac te werken.

Zelfs iemand met een WW-uitkering krijgt vakantie-geld... Die gasten hebben altijd vakantie. Een sollicitatieplicht van 1x per week. Dat is een halfuurtje per week. Ik ben 40 uur in de week bezig om te kunnen leven. Vakantie? Dat vakantiegeld gaat in een pot voor onvoorziene uitgaves, ik kan niet bellen naar de soos voor een nieuwe koelkast.

Ey!! Macarena \o/

• KingNothing
RaZ schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:08:
Laat ze zich maar net als werkend gedragen. Een meldplicht bijvoorbeeld. Meldt je s'ochtends (na de spits ofzo) voor 10 uur. Daar kan je dan je bonnen ophalen om aan eten te komen. Meer heb je voor het overleven niet nodig.
Dat is wel erg extreem vind je ook niet? :D
Er zijn volgens mij ook wel mensen die om plausible redenen in de bijstand zitten.
Wat de Nederlandse overheid moet doen is meer naar de individuele persoon kijken (is waarschijnlijk onmogelijk) en aan de hand daarvan besluiten of iemand recht heeft op bijstand. Als je goed kijkt haal je erzo uit wie niet kan werken en wie niet wil werken.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

KingNothing schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:24:
Wat de Nederlandse overheid moet doen is meer naar de individuele persoon kijken (is waarschijnlijk onmogelijk) en aan de hand daarvan besluiten of iemand recht heeft op bijstand. Als je goed kijkt haal je erzo uit wie niet kan werken en wie niet wil werken.
Ik heb zo'n vermoeden dat dat de belastingbetaler vele malen meer geld kost dan dat het oplevert.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]

Dat is wel erg extreem vind je ook niet? :D
[..]
Hoezo extreem? Als je bewust ervoor kiest, moet je ook niet zeuren. Je kan namelijk altijd gaan werken. Het is gewoon rechtvaardig.

In mijn ogen zijn er namelijk maar 3 opties:
  • Je werkt
  • Je bent arbeidsongeschikt
  • Bijstandsmoeder
Als je niet onder 1 van die 3 dingen valt, ben je luie.

Spacepannekoek werkt niet, is niet arbeidsongeschikt, en is geen moeder met een klein kind.

Hij teert op de maatschappij, en dan mag de maatschappij daar best wel eisen aan stellen, het wordt hem gewoon in z'n schoot geworpen. Schaf dat dus af. Dan kan de belasting naar beneden, BTW omlaag. Dan hebben de mensen die werken ook meer koopkracht wat beter is voor de economie.
Minimaal 1/3 van je salaris ben je kwijt voor een sociaal stelsel. Bijstandtrekkers betalen niks, want alles waarvoor ze betalen hebben ze gekregen.

Geef die figuren dus geen geld, maar dingen waarmee ze kunnen leven. Voedsel pakketen, kleding uit de zak van max. Meer niet. Ze hebben niet eens een koelkast nodig, ze halen elke dag maar eten op bij afhaalpunten. Heb je een nieuwe broek nodig, prima, maar neem je ouwe maar mee, dan bepalen wij wel of het nodig is ofniet.

Sterker nog.. Ze mogen van mij best overal van die poortjes neerzetten waar je je bij voorhand moet legitimeren. Je werkt niet, je kan niets kopen, hier heb je dus niets te zoeken.
Ander punt is dat mensen die de maatschappij enkel geld kost, mogen wat mij betreft ook hun stemrecht kwijtraken. De economie, de maatschappij, draait op de werkende onder ons. Zolang je niet binnen de maatschappij valt, heb je ook geen recht om daar over te mogen meebeslissen.

Moet je eens opletten hoesnel dit soort figuren in eens wel bij de mac willen staan, of in het park staan te schoffelen.

[ Voor 11% gewijzigd door RaZ op 01-05-2008 14:51 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

RaZ schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:39:
...RaZ schetst een totalitaire staat...
Jeeminee, zijn die paar rotcenten je echt zoveel ellende waard?

• Ramon
  • Laatst online: 08:03
[...]

Hoezo extreem? Als je bewust ervoor kiest, moet je ook niet zeuren. Je kan namelijk altijd gaan werken. Het is gewoon rechtvaardig.

In mijn ogen zijn er namelijk maar 3 opties:
  • Je werkt
  • Je bent arbeidsongeschikt
  • Bijstandsmoeder
Als je niet onder 1 van die 3 dingen valt, ben je luie.

Spacepannekoek werkt niet, is niet arbeidsongeschikt, en is geen moeder met een klein kind.

Hij teert op de maatschappij, en dan mag de maatschappij daar best wel eisen aan stellen, het wordt hem gewoon in z'n schoot geworpen. Schaf dat dus af. Dan kan de belasting naar beneden, BTW omlaag. Dan hebben de mensen die werken ook meer koopkracht wat beter is voor de economie.
Minimaal 1/3 van je salaris ben je kwijt voor een sociaal stelsel. Bijstandtrekkers betalen niks, want alles waarvoor ze betalen hebben ze gekregen.

Geef die figuren dus geen geld, maar dingen waarmee ze kunnen leven. Voedsel pakketen, kleding uit de zak van max. Meer niet. Ze hebben niet eens een koelkast nodig, ze halen elke dag maar eten op bij afhaalpunten. Heb je een nieuwe broek nodig, prima, maar neem je ouwe maar mee, dan bepalen wij wel of het nodig is ofniet.

Sterker nog.. Ze mogen van mij best overal van die poortjes neerzetten waar je je bij voorhand moet legitimeren. Je werkt niet, je kan niets kopen, hier heb je dus niets te zoeken.
Ander punt is dat mensen die de maatschappij enkel geld kost, mogen wat mij betreft ook hun stemrecht kwijtraken. De economie, de maatschappij, draait op de werkende onder ons. Zolang je niet binnen de maatschappij valt, heb je ook geen recht om daar over te mogen meebeslissen.

Moet je eens opletten hoesnel dit soort figuren in eens wel bij de mac willen staan, of in het park staan te schoffelen.
Maar als je mensen die geen werk hebben geld geeft om eten te kopen dan hebben die mensen die eten verkopen toch weer geld verdient? Dus als je die mensen geld geeft komt het om een of andere manier toch wel weer terug in de maatschappij.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• beis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08-2022
De argumenten die Spacepannenkoek heeft is eigenlijk helemaal niet zo onredelijk
als je maar over voldoende inlevingsvermogen beschikt.

@Spacepannekoek je hebt nu nivo2 maar ik denk dat er veel meer inzit.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ramon schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:06:
[...]
Maar als je mensen die geen werk hebben geld geeft om eten te kopen dan hebben die mensen die eten verkopen toch weer geld verdient? Dus als je die mensen geld geeft komt het om een of andere manier toch wel weer terug in de maatschappij.
Maar een uitkering is vele malen hoger dan brood en water. De bijstand moet zijn om te overleven, en niets meer. Wil je meer, ga je toch gewoon werken. Er is werk zat. Want wat doen al die Polen hier dan? Die komen, net als jaren geleden, hier om te werken omdat er mensen gewoon te lui zijn.

Als blijkt dat de BTW omlaag kan, zeg weer terug naar 17,5%, ipv in 2009 naar de 20%. En de loonbelasting 10% minder kan zijn als de uitkeringstrekkers minder krijgen, enkel om te overleven. Heeft de maatschappij daar veel meer aan.

Volgensmij was de inkomsten belasting meer dan 30%. Dat houd in dat je van 100 euro, er maar 70 kan uitgeven. Haal daar 10% vanaf, en alles wordt goedkoper door BTW verlaging, haal je meer uit je geld. Je kan dan dus meer doen. De pot gaat minder snel leeg omdat de werkende voor de niet werkende betalen. Als de koopkracht met 10 procent stijgt, stijgt de pot net zo hard. De uitgaves uit die pot zullen wel zakken. Geld maakt geld. Wat iemand die nu een bijstand heeft, en dus geld uitgeeft van geld ui de pot zal worden gecompenseerd door de groei in koopkracht.

Door zo'n constructie ben je veel welvarender als land. En tjah, genoeg vacatures, dus het is echt een keuze om niet te werken.

Zo ken ik iemand die al jaren op een bijstand leeft. Die zegt zelf: als ik nu ga werken, ben ik wel m'n tijd kwijt, maar blijf ik onder bijstand niveau (full-time is geen optie, er zijn kinderen). Dus zou je part-time moeten werken voor 20 uur in de week, bijstand vult dan aan. Voor haar is het dus een makkelijk keuze. Op het moment dat ze eten krijgt, en kleding, en verders niets heeft denkt daar wel anders over. Dan is werken iets extra's. Nu is er totaal geen stimulans voor dit soort 'kansloze'.

We houden het zelf instant, totdat ik besluit de politiek in te gaan 8)

Ey!! Macarena \o/

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

beis schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:22:
De argumenten die Spacepannenkoek heeft is eigenlijk helemaal niet zo onredelijk
Zou de wereld niet geweldig zijn als we allemaal ons hele leven vakantie konden vieren en toch uit het niets verwarmd onderdak en eten zouden krijgen? Die dingen die allemaal zo vanzelfsprekend lijken moeten ergens van betaald worden. Het zou een leuke boel worden als we allemaal stopten met werken want dan kan uitkeringstrekkend Nederland het verder ook wel vergeten. Een minderheid kan lopen lamlullen omdat de meerderheid de centen verdient.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een belangrijke succesfactor voor succes is het kritisch naar jezelf kunnen kijken om zodoende in staat te zijn jezelf constant te verbeteren. Het perfecte mens bestaat niet, dus als je geen zwakheden (= verbeterpunten) bij jezelf weet te vinden weet je dat je geen goed zelfbeeld van jezelf hebt en dat je daar dus eerst aan moet gaan werken.

Spacepannenkoek. Twee dingen die ik uit dit topic haal:
1: Je bent momenteel geen successtory wat betreft je carrière (momenteel faal je hierin)
2: Volgens jou komt het allemaal door een ander ("de maatschappij enzo"), hieruit blijkt dat je niet in staat bent jezelf aan te pakken zodat verbetering uitblijft.

Ik zou zeggen, wanneer begin je ermee met jezelf aan te pakken? Een geruststelling: Je bent nog niet te laat. Je bent nog jong genoeg voor vele leuke mogelijkheden. Hoe langer je nog wacht, hoe minder kansen je hebt.

🌞🍃

• KingNothing
Als je ongeschoold bent ben je in Nederland iig de lul, en als je dan ook nog eens tegen de 30 jaar aanloopt word het echt moeilijk dacht ik zo. Heb hetzelf allemaal meegemaakt en ik zeg het nogmaals ben blij dat ik er weg ben vanuit een arbeids oogpunt. Mij iets teveel wannabe managers met vw golf tdi'jes, bah

[ Voor 5% gewijzigd door KingNothing op 01-05-2008 16:02 ]

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Toewan schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:52:
Als we nou eens Spacepannekoek links laten liggen en totaal negeren, dan heeft de topicstarter er ook nog wat aan. Want Y-Less wil er wel wat aan doen om te gaan werken.

Y-Less, zijn de behaalde resultaten van je opleiding niet meer geldig? Ik maak uit je openingspost op dat je de opleiding wel leuk vond (met name de stages), kan je niet met docenten gaan praten of je de opleiding alsnog kan afmaken met een aantal vrijstellingen? Je hebt namelijk al een aantal vakken gehad en zal wellicht niet alles opnieuw hoeven te doen, wanneer je aan kan tonen dat je het vereiste niveau nog steeds hebt.

Want wat houd je tegen om je opleiding weer op te pakken, ondanks dat je er dan misschien wat langer over doet? Je verliest er misschien een jaar mee maar je hebt er je hele carriere weer voordeel van. Met een diploma gaan er gewoon heel wat meer deuren open die anders gesloten zouden blijven. Motivatie en inzet helpt zeker maar een diploma toont aan dat je een bepaald niveau hebt en dus ook nieuwe dingen binnen je werkzaamheden kan leren met dat niveau.
Commentaar ventje....?
Je kent me niet eens. Ik heb de keuze gemaakt te stoppen met studeren. En reken maar dat een baan vinden niet eens zo makkelijk is. Ja je vind altijd wel iets ja, werk is er altijd. Maar iets waar een klein beetje "toekomst" inzit of waar je kunt vooruitkijken is er niet. Ik ben bereid om te werken, dus wat nou kansloos. Alleen omdat ik ervoor kies om na 20 jaar gewoon te kappen met school en gewoon geld te verdienen. Laat iemand anders dat voor zichzelf bepalen. We zijn niet allemaal studentjes tot we 26 zijn. Ik heb dat geprobeerd, er is niet veel uitgekomen. Dus ga ik liever geld verdienen omdat ik m'n tijd verdoe met school. Das gewoon mijn keuze, heeft niks met kansloos te maken. Ik zie 't ook niet als doel in m'n leven om hard de studiebol uit te hangen of dik rijk te worden. Ik vind het wel prima zo, met 1000/1200 kan ik prima leven in de maand, ik vind het eerder kansloos als je iemand anders gaat bekritiseren via internet...

• kamerplant
  • Niet online
KingNothing schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:52:
Als je ongeschoold bent ben je in Nederland iig de lul
Helemaal mee eens. Dit is ook hetgeen wat al vanaf de basisschool constant wordt geroepen. Wat ik mij dan afvraag is waarom er in vredesnaam schoolverlaters bestaan terwijl dit zo'n bekend gegeven is.

Ja, uitval door ziekte is logisch. Uitval door gebrek aan motivatie is niet slim.

🌞🍃

• Hydra
beis schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:22:
Ja, dat ik het triest vind dat hij een uitkering trekt die hij niet nodig heeft, heeft alles met mijn 'inlevingsvermogen' te maken :X
KingNothing schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:52:
Als je ongeschoold bent ben je in Nederland iig de lul, en als je dan ook nog eens tegen de 30 jaar aanloopt word het echt moeilijk dacht ik zo. Heb hetzelf allemaal meegemaakt en ik zeg het nogmaals ben blij dat ik er weg ben vanuit een arbeids oogpunt. Mij iets teveel wannabe managers met vw golf tdi'jes, bah
Je hebt helemaal gelijk. In andere landen wordt er zo veel beter voor werklozen gezorgd!

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:10:
Commentaar ventje....?
Je kent me niet eens. Ik heb de keuze gemaakt te stoppen met studeren. En reken maar dat een baan vinden niet eens zo makkelijk is. Ja je vind altijd wel iets ja, werk is er altijd. Maar iets waar een klein beetje "toekomst" inzit of waar je kunt vooruitkijken is er niet. Ik ben bereid om te werken, dus wat nou kansloos. Alleen omdat ik ervoor kies om na 20 jaar gewoon te kappen met school en gewoon geld te verdienen.
Je bent niet 'gewoon' geld aan het verdienen, je trekt een uitkering, en doet alsof dat doodnormaal is. Sorry, maar bij mensen die 30% of meer van hun loon naar de staat zien gaan voor o.a. types als jij die hun handje ophouden, steekt dat een beetje.

• KingNothing
Hydra schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:16:
Je hebt helemaal gelijk. In andere landen wordt er zo veel beter voor werklozen gezorgd!
Geen idee, ik ben nooit langer dan een week ofzo werkloos geweest...
Ik heb hier in Engeland het gevoel dat ik veel meer kansen heb dan in Nederland. En als ik mezelf met mijn vrienden in Nederland vergelijk ben ik een stuk beter af, en ik werk echt niet harder dan zij doen.
Veel vrienden die ik ken in NL zijn ofwel glazenwasser of monteur of een stom baantje bij Philips op kantoor (no offence)
En zijn allemaal harde werkers, alleen ondergewaardeert, laag salaris. Het gemiddelde salaris in Nederland (2000 euro?) is gewoon te laag. Ik ga mijn halve leven niet opofferen voor zo een salaris. Ik heb mijn trots, dus bijstand zit er voor mij ook nooit en nimmer niet in

[ Voor 13% gewijzigd door KingNothing op 01-05-2008 16:30 ]

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Hydra schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:24:
[...]

Je bent niet 'gewoon' geld aan het verdienen, je trekt een uitkering, en doet alsof dat doodnormaal is. Sorry, maar bij mensen die 30% of meer van hun loon naar de staat zien gaan voor o.a. types als jij die hun handje ophouden, steekt dat een beetje.
Das pure kortzichtigheid...Bijstand is geen vetpot, dus ik snap dit commentaar niet. Die 30 % belasting is gewoon Nederland, dat geld wordt zoveel onzin mee gedaan...
BTW ik zit pas in de bijstand sinds 1 week, ik heb nog niet 1 keer uitkering gekregen dus overdrijf maar lekker jongens :O
De bedoeling van bijstand is ter overbrugging tot je iets anders vind, ik maak gewoon gebruik van m'n recht. Ik woon op mezelf weet je, als ik nog thuis woonde ging ik echt geen bijstand aanvragen. Het is een recht van de mensen om bijstand aan te vragen als je geen ander inkomen hebt. Ik sta dus in m'n recht. Als jullie 't daar niet mee eens zijn, ga dan de politiek in ofzo? Want ik vind dat ik helemaal niet iets onredelijks zeg.

Verwijderd

Topicstarter
Wow, wie heeft er topic van mijn post gemaakt lol
Was niet echt de bedoeling....Ging toch vrij over hetzelfde onderwerp dus ik dacht ik discussieer even mee.
En nogmaals, bijstand is ter overbrugging tot je iets anders vind. En iemand zegt je hebt het niet "nodig". Nou wel, huur + zorgverzekering + eten...etc.
En ja jongens het is gewoon een recht in dit land, bijstand. Als je geen ander inkomen hebt. Ik snap dat gezeur niet zo. Ik vraag dat niet aan als ik het niet nodig heb. De bedoeling is om ander werk te vinden ja, maar dat duurt nogal lang de laatste tijd dus ik moet toch even een inkomen hebben. Heb de bijstand nog niet eens 1 keer ontvangen dus, ik zit er ook pas 1 week in.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 16:33 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Alsjeblieft zeg, laat dit soort klaplopers lekker niet 'mijn' bedrijf vervuilen...

/ex Mac werknemer meldt...

Na drie jaar Mac ervaring kan ik je vertellen dat het een bedrijf is waar wellicht niet heel veel wordt betaald, maar waar je wel teamgeest, hard werken en plezier in je werk meekrijgt. Ik vind het een prima bedrijf om voor te werken. Bovendien krijg je zo toch een aantal 'competenties' mee die beter op je cv staan dan bijstand.

Toch vraag ik me af, spacepannekoek, hoe jij ertegenover staat dat jij, een gezonde jonge vent, leeft van het geld dat anderen verdienen. Persoonlijk zou ik me kapot schamen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als ik toch de keuze maak om te kappen met studeren, en liever geld gaan verdienen wie ben jij dan om mij te bekritiseren?
Omdat je zelf al aangaf dat je in de bijstand zat? Je parasiteert dus op de normale mensen in dit land, die wel voor hun centen willen werken, ipv werkschuw thuis op de bank te zitten en je handjes op te houden en misbruik te maken van de voorzieningen die dit land bied.

En dat excuus dat er geen werk is... man, er is werk zat. Als je maar wilt, kan je overal binnen een dag aan het werk. De tuinbouw, of ergens aan de lopende band ofzo. Men kan nergens aan voldoende personeel vinden, dus dat is het probleem absoluut niet.

Wat mij betreft, en dat bedoel ik in zijn algemeenheid en niet specifiek naar jou, mag de bijstand voor mensen zoals jij naar 0 euro per maand. De bijstand is namelijk alleen bedoeld voor mensen die niet aan het werk komen maar dat wel willen, en bij jou is dat dus niet het geval (zie die belachelijk opmerking over mensen die bij McDonalds werken).

[ Voor 32% gewijzigd door wildhagen op 01-05-2008 16:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:37:
[...]

Leuk werk is er verder nauwelijks in mijn ogen. Iedereen gaat werken voor geld en niet voor z'n lol (enkele uitzonderingen daargelaten)
My 2 cents: en daar verschil je van mening met de mensen die wel werken voor hun geld. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

RaZ schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:08:
[...]
In de bijstand zitten is namelijk een keuze.
[...]
Iemand in de bijstand belt naar de sociale dienst, en die krijgen een nieuwe 8)7.
Kan het iets genuanceerder? Voor sommige mensen is bijstand een keuze, er zijn er echter ook die door omstandigheden gedoemd zijn tot bijstand. Niet allemaal zijn het uitzuigers van het zuiverste water hoor :) En wat die koelkast betreft, daarvoor zou je bijzondere bijstand kunnen krijgen nadat je eerst hebt aangetoond waarom je de afgelopen jaren niet hebt kunnen sparen (van de bijstand _O- ) voor zo'n ding, je eerst langs een Stadsbank mag voor een lening en als dat allemaal niets is dan kun je een lening voor zo'n ding krijgen.
Het bezit van iemand in de bijstand moeten ze afnemen. Wil je internetten, TV kijken, of andere dingen doen die niets met levensonderhoud te maken heeft... Ga werken!
Je wilt mensen met bijstand criminaliseren? Ze zijn paria's voor jou?
Zelfs iemand met een WW-uitkering krijgt vakantie-geld... Die gasten hebben altijd vakantie.
Je moet een sociale verzekering niet met een sociale voorziening gaan vergelijken. De WW wordt opgehoest door werkenden voor werkenden, de WWB wordt opgehoest door iedereen die belasting betaald en is voor iedereen die rechtmatig in Nederland verblijft. Dat is appels met peren vergelijken aangezien niet iedereen voor de WW verzekerd is.
[...]
Hoe denk je dat een aanvraag voor bijstand in z'n werk gaat? Dat gebeurd niet voor niets door de locale overheid en is een oordeel op individuele gronden. Gelukkig raakt het concept van Work-first steeds meer ingeburgerd en schrikt dat onwillenden wat meer af.
[...]
De economie, de maatschappij, draait op de werkende onder ons. Zolang je niet binnen de maatschappij valt, heb je ook geen recht om daar over te mogen meebeslissen.
Ken jij het begrip vrijwilligers? Zou je je eens in moeten verdiepen voor je zo'n lompe opmerking maakt. Je zet werkenden neer alsof zij het alleenrecht hebben binnen deze maatschappij terwijl er genoeg mensen zijn die door allerlei beperkingen minder kunnen dat ze zelf zouden willen. Dat maakt ze niet minder mens dan jij of ik die wel gewoon kunnen werken. Zolang ieder doet wat binnen z'n mogelijkheden ligt moet daar respect voor zijn imo. En sommigen verdienen dan idd een schop onder hun kont, van anderen mag je blij zijn dat ze een paar uur in de week vrijwilligerswerk doen en zo duurbetaalde krachten uitsparen en zelf nog een stukje voldoening in hun leven weten te brengen.
RaZ schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:26:
[...]

Maar een uitkering is vele malen hoger dan brood en water. De bijstand moet zijn om te overleven, en niets meer.
Ik haal uit je opmerking dat je niet door hebt hoe weinig de bijstandsuitkering in feite is. Het is genoeg om niet dood te gaan, verder hou je gewoon teveel maand over na je uitkering.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Modbreak:Een aantal flamerige postings en reacties daarop zijn getrashed. Tot nu toe zijn dit soort opmerkingen in dit topic enkel aangepast in postings, vanaf nu geldt zoals gebruikelijk dat flames en ander lomp of loos gebral niet getolereerd wordt.

[ Voor 89% gewijzigd door SmartDoDo op 01-05-2008 17:04 ]

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:28:
[...]

Das pure kortzichtigheid...Bijstand is geen vetpot, dus ik snap dit commentaar niet. Die 30 % belasting is gewoon Nederland, dat geld wordt zoveel onzin mee gedaan...
BTW ik zit pas in de bijstand sinds 1 week, ik heb nog niet 1 keer uitkering gekregen dus overdrijf maar lekker jongens :O
De bedoeling van bijstand is ter overbrugging tot je iets anders vind, ik maak gewoon gebruik van m'n recht. Ik woon op mezelf weet je, als ik nog thuis woonde ging ik echt geen bijstand aanvragen. Het is een recht van de mensen om bijstand aan te vragen als je geen ander inkomen hebt. Ik sta dus in m'n recht. Als jullie 't daar niet mee eens zijn, ga dan de politiek in ofzo? Want ik vind dat ik helemaal niet iets onredelijks zeg.
Iets te snel ergens op geklikt.

Zoals zovelen voor mij, er is voldoende werk in Nederland. Alleen wordt er gevraagd om een papiertje. Er is een ontzettende vraag naar goede MBO'ers, met name mensen die goed zijn met hun handen. En die verdienen, zeker naar MBO maatstaven, erg goed. Vergelijkbaar met een WO/HBO starter, je zult niet zo heel erg meer groeien, maar je moet ergens beginnnen.
Zelf na 1 brief en 1 gesprek aangenomen, HBO-functie geen relevant papiertje en eind van dit collegejaar klaar. Er is echt genoeg werk te vinden. Dat je het niet vindt/wilt ligt echt aan jezelf. Ga in jezelf investeren en over een jaar of 3/4 ligt de wereld wel aan je voeten. Dat laatste natuurlijk met een korrel zout.

[ Voor 29% gewijzigd door BigFast op 01-05-2008 16:55 ]

• KingNothing
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:28:
Denk eerder dat Spacepannekoek de politiek in moet, hij kan lullen als Brugman _/-\o_
Kan je nog een leuk salaris verdienen ook *Hint* *Hint* ;)

[ Voor 74% gewijzigd door KingNothing op 01-05-2008 16:57 ]

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
BigFast schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:49:
[...]

Iets te snel ergens op geklikt.

Zoals zovelen voor mij, er is voldoende werk in Nederland. Alleen wordt er gevraagd om een papiertje. Er is een ontzettende vraag naar goede MBO'ers, met name mensen die goed zijn met hun handen. En die verdienen, zeker naar MBO maatstaven, erg goed. Vergelijkbaar met een WO/HBO starter, je zult niet zo heel erg meer groeien, maar je moet ergens beginnnen.
Zelf na 1 brief en 1 gesprek aangenomen, HBO-functie geen relevant papiertje en eind van dit collegejaar klaar. Er is echt genoeg werk te vinden. Dat je het niet vindt/wilt ligt echt aan jezelf. Ga in jezelf investeren en over een jaar of 3/4 ligt de wereld wel aan je voeten. Dat laatste natuurlijk met een korrel zout.
Ik snap je punt niet. Ik ben tevreden met 1000/1200 euro. Dus ik hoef niet op HBO functies te gaan solliciteren, daar word ik sowieso al niet op aangenomen. Er komt meer bij kijken als je gaat werken dan alleen een papiertje. Je moet uitstraling hebben, representatief zijn, precies zeggen wat de degene tegenover je wil horen. Dus dat lukt mij toch al niet. Wat denk je dat ze dan gaan vragen, ik zie dat je in een magazijn hebt gewerkt en daarna enkele maanden werkloos. Denk je nu echt dat je dan nog kans maakt?

• KingNothing
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:31:
Wow, wie heeft er topic van mijn post gemaakt lol
Was niet echt de bedoeling....Ging toch vrij over hetzelfde onderwerp dus ik dacht ik discussieer even mee.
En nogmaals, bijstand is ter overbrugging tot je iets anders vind. En iemand zegt je hebt het niet "nodig". Nou wel, huur + zorgverzekering + eten...etc.
En ja jongens het is gewoon een recht in dit land, bijstand. Als je geen ander inkomen hebt. Ik snap dat gezeur niet zo. Ik vraag dat niet aan als ik het niet nodig heb. De bedoeling is om ander werk te vinden ja, maar dat duurt nogal lang de laatste tijd dus ik moet toch even een inkomen hebben. Heb de bijstand nog niet eens 1 keer ontvangen dus, ik zit er ook pas 1 week in.
Wat voor werk zie jij jezelf doen Spacepannekoek? Als jij het voor het zeggen had?

Die-hard Brexiteer

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:02:
[...]

Wat denk je dat ze dan gaan vragen, ik zie dat je in een magazijn hebt gewerkt en daarna enkele maanden werkloos. Denk je nu echt dat je dan nog kans maakt?
Jazeker. In zo'n geval heb je namelijk aangetoond dat je bereid bent werk aan te pakken, ook als het geen leuk werk is, of werk dat niet past bij je opleiding.

Als je alleen maar thuiszit, jezelf keer op keer laat ontslaan, en een zeer slechte (arbeids)mentaliteit toont, alleen maar werk aanpakt wat je leuk vind, maak je aanzienlijk minder kans dan in het voorbeeld wat BigFast noemt.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:41:
[...]

Omdat je zelf al aangaf dat je in de bijstand zat? Je parasiteert dus op de normale mensen in dit land, die wel voor hun centen willen werken, ipv werkschuw thuis op de bank te zitten en je handjes op te houden en misbruik te maken van de voorzieningen die dit land bied.

En dat excuus dat er geen werk is... man, er is werk zat. Als je maar wilt, kan je overal binnen een dag aan het werk. De tuinbouw, of ergens aan de lopende band ofzo. Men kan nergens aan voldoende personeel vinden, dus dat is het probleem absoluut niet.

Wat mij betreft, en dat bedoel ik in zijn algemeenheid en niet specifiek naar jou, mag de bijstand voor mensen zoals jij naar 0 euro per maand. De bijstand is namelijk alleen bedoeld voor mensen die niet aan het werk komen maar dat wel willen, en bij jou is dat dus niet het geval (zie die belachelijk opmerking over mensen die bij McDonalds werken).
Nogmaals, ik zit pas 1 week in de bijstand en heb die uitkering nog 0 x ontvangen. Ik werkte normaal gesproken ook voor m'n geld. Ontslag krijgen is meestal niet iets waar je voor kiest maar jullie doen net alsof ik het allemaal voor m'n lol doe. En je opmerking over er is werk zat, dat verschilt misschien ook per regio of is dat niet in je opgekomen? Ik heb de afgelopen weken toch nauwelijks iets kunnen vinden, de meeste uitzendburo's hebben weinig te bieden. En ik sta er toch echt ingeschreven. Ik weet niet of ze met opzet mij negeren of dat ze gewoon ECHT niks hebben, ik WIL in ieder geval wel. Ik vind het niet erg om laaggeschoold werk te doen, ik klaag er niet over. Dus een beetje respectvoller mag wel. Het is altijd makkelijk om te zeggen er is genoeg werk. Dan zou de bijstand in zijn geheel afgeschaft kunnen worden want iedereen kan bij de Mac Donals meteen aan de slag. Je opmerkingen zijn gewoon niet reeel. Ik ga never nooit niet bij de mac werken, prima als andere mensen dat doen. Ik zal hun daar heus niet om gaan uitlachen, maar ik zou mezelf doodongelukkig voelen om daar te werken. Trekt me gewoon totaal niet, ik ben daar niet het type voor. Ik zou dat ook niet lang volhouden. Maar het is een kwestie van tijd voordat ik iets anders vind, vraag is alleen hoelang zal ik daar werken.... :/
KingNothing schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:17:
[...]

Wat voor werk zie jij jezelf doen Spacepannekoek? Als jij het voor het zeggen had?
maakt me niet zoveel uit...productie, magazijn, liefste natuurlijk iets met computers. Bij een computerbedrijfje ofzo werken lijkt me wel leuk. Die heb je hier nauwelijks in het zuiden. Zo veeleisend ben ik niet, ik heb trouwens de afgelopen weken echt wel gesolliciteerd maar toch afgewezen. Om allerlei redenen bijvoorbeeld ik zou niet technisch genoeg onderlegd zijn om in een fabriek als operator te werken. Of bij weer een ander was ik niet enthousiast genoeg. Tja als er 5 kandidaten zijn ja dan zal er wel snel eentje beter zijn ja

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 17:24 ]

• KingNothing
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:22:
Om allerlei redenen bijvoorbeeld ik zou niet technisch genoeg onderlegd zijn om in een fabriek als operator te werken. Of bij weer een ander was ik niet enthousiast genoeg. Tja als er 5 kandidaten zijn ja dan zal er wel snel eentje beter zijn ja
Je hoeft toch niet meteen als operator to beginnen? Ja kan tock ook aan de band beginnen en zo omhoog gaan naar operator, ploeg leider etc??

Die-hard Brexiteer

• dusty
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

[...]
Nogmaals, ik zit pas 1 week in de bijstand en heb die uitkering nog 0 x ontvangen. Ik werkte normaal gesproken ook voor m'n geld. Ontslag krijgen is meestal niet iets waar je voor kiest maar jullie doen net alsof ik het allemaal voor m'n lol doe.
[...]
De reden waarom men denkt dat je het voor je lol doet?:
[...]Daarom zit ik nu in de bijstand haha[...]
Maar zelfs voor de bijstand moet je werken! Ik heb verder geen ambities, ook geen zin om me er allemaal mee bezig te houden. Dan maar minder geld,
[...]
Als je trouwens de uitkering nog niet hebt ontvangen, en geen bevesting hebt gekregen dat zit je nog in aanvraag, wat betekent dat je in principe nog steeds niet in de bijstand zit.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ik heb dit topic ook zitten lezen en een van de laatste vragen van KingNothing was precies hetzelfde wat ik dacht. Dit is niet goed, dat is niet goed hoor ik de hele tijd maar niet wat je wel wilt.

Je antwoord 'productie, magazijn, iets met computers' is toch denk te algemeen. Want eigenlijk wil je bij een computerbedrijfje werken. Dat zou jij leuk vinden neem ik aan? Maar beperk je jezelf dan daar niet teveel mee? Kan je motivatie niet zijn, ik ga een aantal dingen doen om uiteindelijk in zo'n zaakje terecht te komen?

En natuurlijk het is klote als je ergens werkt en opeens ontslagen wordt, dat je dan gedemotiveerd raakt, maar waarschijnlijk zou dat dan toch niet dé werkgever zijn geweest die zo met mensen omgaat. En het schaadt niet om je ergens voor in te zetten. Als een werkgever je al meteen afwijst op motivatie/enthousiasme dan doe je al eigenlijk iets verkeerd. Je moet een plan trekken en het zal niet altijd lukken maar uiteindelijk blijkt hard werken toch meestal te lonen.

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

[...]

Ik snap je punt niet. Ik ben tevreden met 1000/1200 euro. Dus ik hoef niet op HBO functies te gaan solliciteren, daar word ik sowieso al niet op aangenomen. Er komt meer bij kijken als je gaat werken dan alleen een papiertje. Je moet uitstraling hebben, representatief zijn, precies zeggen wat de degene tegenover je wil horen. Dus dat lukt mij toch al niet. Wat denk je dat ze dan gaan vragen, ik zie dat je in een magazijn hebt gewerkt en daarna enkele maanden werkloos. Denk je nu echt dat je dan nog kans maakt?
Vooral dat niet werken en bijstand trekken, dat zal inderdaad niet in je voordeel werken. Kun je veel beter een stukje in jezelf investeren. Ik zeg ook helemaal niet dat je op HBO-functies moet solliciteren. Maar wel dat je iets moet doen, of leren of werken. Uitstraling en representativiteit tot op zekere hoogte, afhankelijk van de functie. En in het gesprek moet je vooral laten zien wie jij bent en hoe je tegen bepaalde dingen aankijkt. Vooral geen sociaal wenselijk antwoorden geven, maar je boerenverstand gebruiken. Nogmaals, ga in ieder geval je MBO papiertje halen, veel vraag naar en je bent nog jong. Je moet het alleen wel willen, je hele leven thuis zitten lijkt mij niet zo'n aanlokkelijk uitzicht. Daarbij moet je veel van je uitgaven verantwoorden, dan maar beginnen met 100 e minder, maar wel je vrijheid terug. Maar wie ben ik ;)

• Ranewen
[...]

Ik snap je punt niet. Ik ben tevreden met 1000/1200 euro.
Je spreekt jezelf continu tegen. Je zegt dat je met zoveel geld genoegen neemt, en dat je bereid bent om te werken. Daartegenover stel je dat ongeschoold werk niet goed genoeg voor je is. Jij wilt stoppen met studeren, want je bent 'al' 20. Prima, niemand houd je tegen. Maar wees dan ook echt een vent en draag die gevolgen, ipv op onze zak te gaan lopen teren. Geen studie = ongeschoold werk = minder betalen. Natuurlijk verdienen geschoolde mensen meer - die hebben er jaren (en (tien)duizenden euro's) in geinvesteerd. Hoe zie jij die communistische heilstaat voor je? Wie moet de huizen bouwen waar de mensen in wonen? Wie verbouwt het eten? Of moeten de mensen zelfvoorzienend worden? Wie zorgt dan voor stroom, water, afvalverwerking? Wie voert grondstoffen aan?
Dus ik hoef niet op HBO functies te gaan solliciteren, daar word ik sowieso al niet op aangenomen. Er komt meer bij kijken als je gaat werken dan alleen een papiertje. Je moet uitstraling hebben, representatief zijn, precies zeggen wat de degene tegenover je wil horen. Dus dat lukt mij toch al niet.
Dan ligt de fout toch echt bij jezelf en niet bij 'de maatschappij.' Vanuit de bijstand kun je trainingen krijgen in assertiviteit, sociale vaardigheden, sollicitatietraining, noem maar op. Nu zijn er dus al twee problemen: je wilt geen ongeschoold werk, maar je hebt geen opleiding en (zeg je zelf) je kunt jezelf niet presenteren. De maatschappij biedt zat middelen om hier iets aan te doen. Je moet er alleen wel actief voor werken.
Wat denk je dat ze dan gaan vragen, ik zie dat je in een magazijn hebt gewerkt en daarna enkele maanden werkloos. Denk je nu echt dat je dan nog kans maakt?
Dat valt reuze mee. Zolang je jezelf maar weet te presenteren. Als je dan toch in de bijstand wilt zitten, ga dan iets van vrijwilligerswerk doen of zo, of volg trainingen of cursussen, zodat je kunt zeggen dat je weliswaar een tijdje weg was van de markt, maar wel bezig bent geweest.

Dan vraag ik me sowieso af hoe jij in godsnaam in de bijstand kan komen als je 20 bent? Of heb ik dat nou verkeerd begrepen? Op je twintigste ben je toch financieel afhankelijk van je ouders nog? En waar zijn die trouwens in dit hele verhaal? Wat vinden zij ervan dat je vertikt te werken, te leren en uberhaupt maar iets te doen om je situatie te verbeteren?

• bolleh
  • Laatst online: 20-11 06:58
ik weet niet waar je woont, maar hier in utrecht en eigenlijk elke grote stad staan ze bijv te springen om mensen in de horeca. Ik heb vanaf mijn 14e altijd een baantje gehad(nu 23) en sta inmiddels 6 jaar in de horeca te werken(zonder specifieke opleiding). Door een geschil met mn baas ben ik vanaf 4 mei voor het eerst in mijn werkende leven zonder baan maar als je echt wil heb je binnen een week een baan. En dan bedoel ik dus niet leuk 3-4 uitzendbureau's aflopen en hopen dat zij wat voor je vinden. Gewoon initiatief tonen en elk bedrijf platlopen tot je wat gevonden hebt.

Horeca is echter wel hard werken(maar ook erg leuk) en als ik je posts zo lees denk ik niet echt dat het een branche voor jou is, maargoed dat moet je zelf weten. Dat je er representatief uit moet zien lijkt me logisch. Maar je hoeft echt niet in pak bij elk soort sollicitatie tevoorschijn te komen hoor. Ga verder bij je vrienden(als je die hebt met jouw instelling) na, want een heleboel mensen vinden een baan via vrienden of oud-collega's. En als je dan geen zin hebt om te reizen naar een ander dorp/stad om te werken...tjah dat moet je zelf dan maar weten.

Ik ben zelf dus 23 en ga vanaf september weer studeren, uiteraard moet ik daar gewoon naast blijven werken en zeker met mijn leeftijd zal dat ff buffelen worden maargoed dat heb ik er graag voor over.

Je geeft continu de maatschappij de schuld van het feit dat je geen geld hebt, of geen baan, of dat je ontslagen wordt. Sorry hoor maar als ik zo je reacties lees dan is daar maar 1 reden voor, en dat is je eigen persoonlijkheid.

Hou op met iedereen de schuld te geven van je problemen en zet je ergens voor in.

En over die hoge salarissen in de politiek...tjah de topmensen verdienen nou eenmaal veel. En als je de salarissen van die mensen vergelijkt met topmensen in het bedrijfsleven dan valt dat nog wel mee. Voor beiden geldt echter dat jij dat met jouw instelling never nooit zult halen
[...]
Maar het is een kwestie van tijd voordat ik iets anders vind, vraag is alleen hoelang zal ik daar werken.... :/
met zo'n instelling waarschijnlijk niet lang in ieder geval...

[ Voor 7% gewijzigd door bolleh op 01-05-2008 19:08 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Als je keer op keer ontslagen wordt bij allerlei verschillende bedrijven en met allerlei verschillende baantjes, denk je dan niet op een gegeven moment "het zal wel aan mij liggen, ik moet iets veranderen"?

Ik snap nml echt niet dat je zo klaagt dat er geen ongeschoold werk is, want dat is er _zat_. Ik heb als bijbaan een jaar als verkoper bij een elektronicazaak gewerkt en daar kon je opzich ook interne opleidingen doen als je fulltime zou werken. Voor mij had dat uiteraard geen zin, omdat ik studeerde, maar zoiets kun jij ook gaan doen.

Je komt op T.net, dus je zult allicht iets met techniek hebben en als je dat niet hebt, zijn er genoeg andere bedrijven waar je kunt komen werken zonder diploma en intern of op koste nvan de baas na werktijd een cursus kunt volgen. Dan bouw je een leuke cv op waaruit blijkt dat je iets kunt.

In mijn directe omgeving ken ik een paar mensen zonder diploma's en die zijn allemaal prima terecht gekomen, maar je moet wel echt willen en niet te snel roepen dat iets niet leuk werk is. Ik krijg nml het idee dat je in je hoofd al helemaal een idee hebt van de ideale baan, maar dat dit gewoon onhaalbaar is zonder de juiste papiertjes. De enige manier om dan toch hogerop te komen (de leukere banen?), is door promotie te maken en onderaan te beginnen met hard werken. Laat ze maar zien wat je kunt en probeer gemotiveerd te blijven, ook al vind je je werk niet geweldig.

[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 01-05-2008 19:35 ]

Verwijderd

[...]

Nogmaals, ik zit pas 1 week in de bijstand en heb die uitkering nog 0 x ontvangen. Ik werkte normaal gesproken ook voor m'n geld. Ontslag krijgen is meestal niet iets waar je voor kiest maar jullie doen net alsof ik het allemaal voor m'n lol doe. En je opmerking over er is werk zat, dat verschilt misschien ook per regio of is dat niet in je opgekomen? Ik heb de afgelopen weken toch nauwelijks iets kunnen vinden, de meeste uitzendburo's hebben weinig te bieden. En ik sta er toch echt ingeschreven. Ik weet niet of ze met opzet mij negeren of dat ze gewoon ECHT niks hebben, ik WIL in ieder geval wel. Ik vind het niet erg om laaggeschoold werk te doen, ik klaag er niet over. Dus een beetje respectvoller mag wel. Het is altijd makkelijk om te zeggen er is genoeg werk. Dan zou de bijstand in zijn geheel afgeschaft kunnen worden want iedereen kan bij de Mac Donals meteen aan de slag. Je opmerkingen zijn gewoon niet reeel. Ik ga never nooit niet bij de mac werken, prima als andere mensen dat doen. Ik zal hun daar heus niet om gaan uitlachen, maar ik zou mezelf doodongelukkig voelen om daar te werken. Trekt me gewoon totaal niet, ik ben daar niet het type voor. Ik zou dat ook niet lang volhouden. Maar het is een kwestie van tijd voordat ik iets anders vind, vraag is alleen hoelang zal ik daar werken.... :/

[...]

maakt me niet zoveel uit...productie, magazijn, liefste natuurlijk iets met computers. Bij een computerbedrijfje ofzo werken lijkt me wel leuk. Die heb je hier nauwelijks in het zuiden. Zo veeleisend ben ik niet, ik heb trouwens de afgelopen weken echt wel gesolliciteerd maar toch afgewezen. Om allerlei redenen bijvoorbeeld ik zou niet technisch genoeg onderlegd zijn om in een fabriek als operator te werken. Of bij weer een ander was ik niet enthousiast genoeg. Tja als er 5 kandidaten zijn ja dan zal er wel snel eentje beter zijn ja
Als ik jouw posts zo lees begrijp ik dondersgoed waarom je geen baan vindt, jezelf inschrijven bij een uitzendbureau is niet echt voldoende, om de zoveel tijd even bellen of langsgaan vergroot je kansen al aanzienlijk omdat je dan in elk geval zou laten zien dat je echt aan de slag wil.
Maar als ik jouw posts zo lees zit em daar net de kneep, je kijkt al van te voren overal negatief tegen aan.
Over het feit dat je al denkt dat ze je er uit gooien wanneer ze willen, ik zou die reden eens bij jezelf gaan zoeken, ik als zit zelf momenteel in de positie dat ik als werkgever bestempeld kan worden en ik kan je in elk geval vertellen dat er geen enkele werkgever is die bij solicitatie al garandeerd dat het een dienstverband voor langere duur wordt aangezien ze nog geen flauw idee hebben of je wel een goede aanwinst bent voor het bedrijf, dat moet je namelijk eerst bewijzen.

Voor 1000-1200 in de maand kun je prima in een DHZ zaak aan de gang, 't is leuk werk, afwisselend, inmiddels bieden de meeste winkelketens zelfs opleidingen tot op HBO niveau aan mocht je besluiten toch verder te willen groeien en onderaan de ladder is 't nog vrij simpel werk ook als je eenmaal de nodige vakkennis hebt opgedaan, echter...

Met de mentaliteit die je in je posts hierboven laat zien hoop ik voor je dat je niet per ongeluk in mijn zaak terecht komt, want dan garandeer ik in elk geval dat je het niet erg lang maakt, al is het alleen al vanwege het volstrekte gebrek aan motivatie, zelfkritiek en zelfvertrouwen.

Daarbij hoop ik dat de bijstandsuitkering die je nu mogelijk gaat ontvangen dusdanig laag uitvalt dat je wordt gedwongen iets te accepteren als mc-donalds om normaal te kunnen blijven leven, misschien dat je er dan iets van opsteekt of in elk geval gemotiveerd wordt om je iets meer in te zetten voor iets.

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-11 12:02
Waarom wordt spacepannekoek geen ondernemer? Het is niet nodig om door te studeren, je staat niet aan de lopende band. Lijkt me perfect voor de eisen die jij stelt. Het kost je alleen nog veel meer moeite, dan een studie zoeken die bij je past.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 19:34

Metro2002

Memento mori

[...]

En als ze wat hebben kun je 2 weken flyers gaan vouwen oid voor 5.50 bruto per uur. Ja sorry maar ik moet de huur betalen weet je.
En patat bakken vinden sommige mensen heerlijk, die hebben er zelf ook het figuur naar. Dat is voor hun een droombaan, lekker frieten eten elke dag. Maar ik vind Mac Donals echt een respectloze baan, en dat weet je zelf ook wel. Bij de Mac worden mensen met de nek aangekeken of voor gek gezet. Ik vertik het om ooit zo'n respectloos werk te doen.
Nee in de bijstand zitten is lekker respectvol. Zelf niet je broek op kunnen houden is totaal NIET respectvol. Met die laatste zin ben ik het dan wél eens. Minimumloon mag wat mij betreft ook zeker wel omhoog. Het is een schande dat iemand zich de hele dag uit de naad loopt te rennen en het aan het einde vd maand niet kan bolwerken met een sloebersalarisje.

trouwens, folder vouwen voor 5,50 bruto per uur is zo gek nog niet. Toch bijna 900 euro in de maand, denk dat dat meer is dan je bijstandsuitkering of niet?

Neem gewoon werk aan, dat je geen klote tijden wilt werken kan ik inkomen maar er zijn genoeg banen waarbij dat niet hoeft. schuif echter die eis van 32 uur werken om te beginnnen maar eens opzij. Van die ene dag in de week extra werken ga je echt niet dood.

Verwijderd

Topicstarter
Ranewen schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:52:
[...]
Je spreekt jezelf continu tegen. Je zegt dat je met zoveel geld genoegen neemt, en dat je bereid bent om te werken. Daartegenover stel je dat ongeschoold werk niet goed genoeg voor je is. Jij wilt stoppen met studeren, want je bent 'al' 20. Prima, niemand houd je tegen. Maar wees dan ook echt een vent en draag die gevolgen, ipv op onze zak te gaan lopen teren. Geen studie = ongeschoold werk = minder betalen. Natuurlijk verdienen geschoolde mensen meer - die hebben er jaren (en (tien)duizenden euro's) in geinvesteerd. Hoe zie jij die communistische heilstaat voor je? Wie moet de huizen bouwen waar de mensen in wonen? Wie verbouwt het eten? Of moeten de mensen zelfvoorzienend worden? Wie zorgt dan voor stroom, water, afvalverwerking? Wie voert grondstoffen aan?

[...]
Dan ligt de fout toch echt bij jezelf en niet bij 'de maatschappij.' Vanuit de bijstand kun je trainingen krijgen in assertiviteit, sociale vaardigheden, sollicitatietraining, noem maar op. Nu zijn er dus al twee problemen: je wilt geen ongeschoold werk, maar je hebt geen opleiding en (zeg je zelf) je kunt jezelf niet presenteren. De maatschappij biedt zat middelen om hier iets aan te doen. Je moet er alleen wel actief voor werken.

[...]
Dat valt reuze mee. Zolang je jezelf maar weet te presenteren. Als je dan toch in de bijstand wilt zitten, ga dan iets van vrijwilligerswerk doen of zo, of volg trainingen of cursussen, zodat je kunt zeggen dat je weliswaar een tijdje weg was van de markt, maar wel bezig bent geweest.

Dan vraag ik me sowieso af hoe jij in godsnaam in de bijstand kan komen als je 20 bent? Of heb ik dat nou verkeerd begrepen? Op je twintigste ben je toch financieel afhankelijk van je ouders nog? En waar zijn die trouwens in dit hele verhaal? Wat vinden zij ervan dat je vertikt te werken, te leren en uberhaupt maar iets te doen om je situatie te verbeteren?
Ik ben 21...nu, maar op 20 gestopt met school.
En cursussen assertiviteit sorry maar dat gaat me eigelijk wat te ver. Ik ben zoals ik ben weet je. En als dat niet flitsend genoeg over komt op een werkgever dan heeft hij (of ik) toch fijn pech en moet ie maar verder zoeken. In mijn ogen gaat het erom dat je op tijd op je werk verschijnt en je werk goed uitvoert. Ik ga niet mezelf veranderen voor een werkgever. Kijk, als ik graag met sportschoenen loop of noem het maar op dan ga ik dat niet aanpassen voor een werkgever. Dat vind ik echt kuddegedrag, ik vind je eigen identiteit behouden wel belangrijker dan een belangrijke baan...
Tuurlijk ouders proberen ook veel te doen om je op school te houden, maar wat kunnen zij doen als het niet echt lukt. Zij blijven ook niet investeren in opleidingen, logisch ook. Ik heb me daar bij neergelegd en zij ook wel zo'n beetje. Ik vertik het niet om te leren, dat is niet waar. Ik heb 20 jaar op school gezeten?! Wat is daar uitgekomen? Niets. Havo niet afgekregen, MBO half half afgemaakt met veel problemen. Ik heb het gewoon gehad ermee, met dat hele systeem ook. Ja het zal allemaal vast aan mij liggen maar ik zie de dingen toch vaak anders dan een doorsnee mens, en ja daar word je soms raar op aangekeken. Vind ik niet zo erg. En daarnaast ik wil WEL ongeschoold werk doen, je hebt ofwel niet goed gelezen of verkeerd begrepen. Ik wil wel ongeschoold werk doen maar er zijn bepaalde dingen die gewoon niet bij mij passen, die ga ik dus ook niet doen.
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:45:
[...]
Daarbij hoop ik dat de bijstandsuitkering die je nu mogelijk gaat ontvangen dusdanig laag uitvalt dat je wordt gedwongen iets te accepteren als mc-donalds om normaal te kunnen blijven leven, misschien dat je er dan iets van opsteekt of in elk geval gemotiveerd wordt om je iets meer in te zetten voor iets.
Waarom zou ik er iets van moeten opsteken? Waarom moet ik gemotiveerd zijn? Ik leef gewoon. Jullie praten allemaal net alsof wij hier op de aarde lopen met een of ander doel? Net alsof we ervoor gemaakt zijn om hier vanalles te moeten doen. Maak jezelf maar nuttig! Ik vraag me alleen eigelijk af waar dit gestress allemaal goed voor is? Het zou allemaal een stuk relaxter kunnen. Maarja wat doe je eraan, alles draait blijkbaar om geld in de maatschappij, dat is het belangrijkste. Mensen zijn slechts getalletjes geworden op papier die ook getalletjes opleveren. Ipv dat we ook eens een keer relaxen. Nee werken werken werken werken en nog eens werken. Net alsof de hele wereld erom draait B)
Ik neem het leven lang niet zo serieus als de meesten hier. En toch heb ik genoeg lol in m'n leven. Ik maak me niet druk om dingen. Heb wel wat beters te doen. Je bent niet geboren om je over vanalles druk te maken en te gaan denken ow hoe ziet mijn leven er over 20 jaar uit. K vind dat allemaal een beetje onzin, maarja ieder zijn eigen visie toch.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 20:42 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:24:
[...]

Ik ben 21...nu, maar op 20 gestopt met school.
En cursussen assertiviteit sorry maar dat gaat me eigelijk wat te ver. Ik ben zoals ik ben weet je. En als dat niet flitsend genoeg over komt op een werkgever dan heeft hij (of ik) toch fijn pech en moet ie maar verder zoeken. In mijn ogen gaat het erom dat je op tijd op je werk verschijnt en je werk goed uitvoert. Ik ga niet mezelf veranderen voor een werkgever. Kijk, als ik graag met sportschoenen loop of noem het maar op dan ga ik dat niet aanpassen voor een werkgever. Dat vind ik echt kuddegedrag, ik vind je eigen identiteit behouden wel belangrijker dan een belangrijke baan...
Ik denk dat het soort werk waar jij je zonder diploma's op moet richten niet echt vereist dat je "representatief" gekleed gaat, tenzij je verkoper wordt ofzo, dan hoor je toch een nette pantalon + nette schoenen te dragen.
Tuurlijk ouders proberen ook veel te doen om je op school te houden, maar wat kunnen zij doen als het niet echt lukt. Zij blijven ook niet investeren in opleidingen, logisch ook. Ik heb me daar bij neergelegd en zij ook wel zo'n beetje. Ik vertik het niet om te leren, dat is niet waar. Ik heb 20 jaar op school gezeten?! Wat is daar uitgekomen? Niets. Havo niet afgemaakt, MBO half half afgemaakt met veel problemen. Ik heb het gewoon gehad ermee, met dat hele systeem ook. Ja het zal allemaal vast aan mij liggen maar ik zie de dingen toch vaak anders dan een doorsnee mens, en ja daar word je soms raar op aangekeken. Vind ik niet zo erg. En daarnaast ik wil WEL ongeschoold werk doen, je hebt ofwel niet goed gelezen of verkeerd begrepen. Ik wil wel ongeschoold werk doen maar er zijn bepaalde dingen die gewoon niet bij mij passen, die ga ik dus ook niet doen.
Wat zou je dan wel willen doen, qua ongeschoold werk? En is een opleiding waar je werkt + leert tegelijk niet een goede optie voor je?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.