Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Je zegt dat je 20 jaar op school hebt gezeten en dat daar niets uitgekomen is. Ik ben er van overtuigd dat dat niet komt door het "hele systeem" van het school zijn, maar door hoe jij in het leven staat. Je zegt dat je havo niet afgemaakt is en je mbo met veel problemen. Wat zijn dat dan voor problemen als ik vragen mag?

Ik vraag me ook serieus af of je niet gewoon een grapje maakt ofzo, want ik vind het echt apart hoe je doet.Zeg me a.u.b. dat je niet serieus bent.

En waarom wil je jezelf niet veranderen, ben je van plan om je hele leven zo te blijven? Ik heb, net zoals iedereen, een hele hoop slechte eigenschappen. Sommige slechte eigenschappen zijn deel van mijn identiteit, maar van andere weet ik dat als ik ze verander ik heb zelf veel baat bij kan hebben, dus waarom zou ik die dan niet veranderen? Als ik het niet zou veranderen is de enige die ik ermee lastig valt mezelf.

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:38:
[...]

Ik denk dat het soort werk waar jij je zonder diploma's op moet richten niet echt vereist dat je "representatief" gekleed gaat, tenzij je verkoper wordt ofzo, dan hoor je toch een nette pantalon + nette schoenen te dragen.

[...]

Wat zou je dan wel willen doen, qua ongeschoold werk? En is een opleiding waar je werkt + leert tegelijk niet een goede optie voor je?
Maakt me eigelijk niet eens zo gek veel uit? Zolang het geen 5,50 bruto verdient zoals iemand hierboven zei. Want tja dat schiet ook gewoon ECHT niet op. Ik vind 8, 9 euro bruto wel op z'n minst redelijk...Dan vind ik ook niet dat ik teveel eisen stel. Maar het minimum loon voor iemand van 21 is belachelijk laag hoor, dat is 50 % van iemand van 23 7(8)7
Minimum van een 23-jarige is 1300 euro of iets dergelijks bij vast dienstverband. Maar ik ga echt wel iets anders vinden, dat is slechts een kwestie van tijd. Maar voor die bijstand moet je ook 20 uur in de week werken dus het is niet zo dat je het helemaal voor niks krijgt. En je moet daarnaast ook blijven solliciteren etc. dus ze houden je echt wel bezig daar bij CWI :+ Daar hoeft niemand bang voor te zijn
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:40:

Ik vraag me ook serieus af of je niet gewoon een grapje maakt ofzo, want ik vind het echt apart hoe je doet.Zeg me a.u.b. dat je niet serieus bent.
_O-
Waarom zou ik een grapje maken. Ik heb dit topic niet gestart, dat heeft een admin gedaan. Misschien overdreef ik wat maar als mensen dan zo gaan reageren van je verdient een pak rammel dit en dat dan denk ik ook ja jongens wie de bal kaatst kan 'm terugverwachten...
Jullie doen alsof het allemaal zo vanzelfsprekend en zo makkelijk is. Dat is niet voor iedereen zo weet je. Voor de een gaat alles vet makkelijk en die hoeft er nauwelijks moeite voor te doen en bij de ander gaat alles fout. Ja waarom gaat dat dan fout, ja dat is een hele moeilijke vraag. Weet zelf het antwoord niet precies. Blijft speculeren

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 20:54 ]

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 19:34

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:46:
[...]

Maakt me eigelijk niet eens zo gek veel uit? Zolang het geen 5,50 bruto verdient zoals iemand hierboven zei. Want tja dat schiet ook gewoon ECHT niet op. Ik vind 8, 9 euro bruto wel op z'n minst redelijk...Dan vind ik ook niet dat ik teveel eisen stel. Maar het minimum loon voor iemand van 21 is belachelijk laag hoor, dat is 50 % van iemand van 23 7(8)7
Minimum van een 23-jarige is 1300 euro of iets dergelijks bij vast dienstverband. Maar ik ga echt wel iets anders vinden, dat is slechts een kwestie van tijd. Maar voor die bijstand moet je ook 20 uur in de week werken dus het is niet zo dat je het helemaal voor niks krijgt. En je moet daarnaast ook blijven solliciteren etc. dus ze houden je echt wel bezig daar bij CWI :+ Daar hoeft niemand bang voor te zijn
Je bent toch pas 20? dan verdien je nou eenmaal nog niet zo vreselijk veel. Ik verdiende op mijn 25e nog geen 10 euro bruto per uur. Nu zit ik daar net iets boven (ook ongeschoold :+ ) maar echt dik betaald is het niet. Het minimum voor een 23 jarige is 1256 euro BRUTO trouwens. (ofwel 7,85 per uur) dus zo gek is die 5,50 nog niet eens :o

Als je 9 euro per uur zou verdienen op jouw leeftijd en met jouw opleidingsniveau dan zou ik enorm gelukkig zijn want dat is bijna een rariteit!

Ik zou zeggen: stel eerst een je prioriteiten goed voordat je weer een baantje zoekt, wees realistisch met wat je kunt vragen, wees realistisch met wat je kunt en tja je moet je bedenken dat als je geen opleiding hebt je alleen maar kutbaantjes kunt vinden over het algemeen (ik weet er ALLES van, geloof me) maar met hard werken, inzet en een dosis motivatie moet je je echt wel op kunnen werken. Alleen ontbreekt dat geloof ik nogal bij jou.

Ga eerst een bij jezelf te raden, geef niet overal de maatschappij de schuld van maar zoek eerst een bij jezelf je verbeterpunten op.

Succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 01-05-2008 20:56 ]

Verwijderd

Met jouw leeftijd zou ik als picolo in een groot hotel werken. Ik heb dat namelijk ook gedaan toen ik 16 was, en verdiende daarmee eerlijk gezegd meer geld dan dat ik zou doen met bollen sorteren. Picolo is overigens relaxed werk, je moet ook wel een beetje houden van de horeca. En als je goed je best doet, dan heb je vaker meer fooi dan dat je per dag verdient.

Er zijn zoveel (vooral zomerbaantjes) waar jij als ongeschoolde zo aan de slag kan, de vraag is maar of je het ook wil. De bijstand zou ik zowiezo niet vrolijk van worden, je hebt er ook veel meer aan als je werkt en bezigbent, ipv de hele dag maar op je nest te liggen.

Kijk eens rond op vacaturesites, regionale dagbladen, soliciteer naar minstens 20 bedrijven schriftelijk, en kijk dan eens het aanbod :) Je hoeft niet alles te vermelden op je CV, maar wel het belangrijke & noodzakelijke voor de werkgever.

En als je motivatieproblemen hebt is het volgen van een cursus of het lezen van wat boeken wellicht interesant. Heet zelfinvestering en je wordt er alleen maar beter van :) Manager bij $insert_bedrijf wordt je toch niet binnen een week.

Verwijderd

Topicstarter
Metro2002 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:55:
[...]

Je bent toch pas 20? dan verdien je nou eenmaal nog niet zo vreselijk veel. Ik verdiende op mijn 25e nog geen 10 euro bruto per uur. Nu zit ik daar net iets boven (ook ongeschoold :+ ) maar echt dik betaald is het niet. Het minimum voor een 23 jarige is 1256 euro BRUTO trouwens. (ofwel 7,85 per uur) dus zo gek is die 5,50 nog niet eens :o

Als je 9 euro per uur zou verdienen op jouw leeftijd en met jouw opleidingsniveau dan zou ik enorm gelukkig zijn want dat is bijna een rariteit!

Ik zou zeggen: stel eerst een je prioriteiten goed voordat je weer een baantje zoekt, wees realistisch met wat je kunt vragen, wees realistisch met wat je kunt en tja je moet je bedenken dat als je geen opleiding hebt je alleen maar kutbaantjes kunt vinden over het algemeen (ik weet er ALLES van, geloof me) maar met hard werken, inzet en een dosis motivatie moet je je echt wel op kunnen werken. Alleen ontbreekt dat geloof ik nogal bij jou.

Ga eerst een bij jezelf te raden, geef niet overal de maatschappij de schuld van maar zoek eerst een bij jezelf je verbeterpunten op.

Succes.
Ben 21!
Maar in de magazijnen waar ik heb gewerkt, daar verdiende ik best lekker. 8.89 bruto per uur. Ik vond het werk ook ok. Maarja wat wil je, als je na 4 maanden weg moet heb je weinig in te brengen...
Het kan dus wel! Het is niet zo dat ik niets zie zitten. Ik had het daar naar mijn zin. Maarja het gaat niet altijd zoals je wilt. Zeker niet in de maatschappij zoals die vandaag is. Want er staan alweer 10 anderen in de rij voor je als je niet aan de verwachtingen voldoet. Maar 5,50 bruto per uur schiet toch niet op, kom op hey. Daar hou je misschien 5 euro of nog minder van over. Hoe meer je werkt, hoe meer er ook nog vanaf gaat. Stel je werkt 40 uur dan hou je misschien 4.85 per uur over of nog minder. Tja dat schiet gewoon niet op
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:59:
Kijk eens rond op vacaturesites, regionale dagbladen, soliciteer naar minstens 20 bedrijven schriftelijk, en kijk dan eens het aanbod :) Je hoeft niet alles te vermelden op je CV, maar wel het belangrijke & noodzakelijke voor de werkgever.
Interessant, maar naar welke bedrijven zou ik dan in godsnaam moeten solliciteren. Ik heb er geen flauw benul van. Vacaturesites dat idd wel, CWI ook rond blijven kijken. Dagbladen kan ook alhoewel ik niet zo vaak een krant oid lees. En als je op je CV je werkervaring zet, en ze gaan referenties natrekken. En ze horen dan vervolgens dat je ontslagen bent oid dan wordt het er ook niet beter op toch? Ik heb wel veel werkervaring in m'n CV staan, maar volgens mij kan dat soms ook in je nadeel werken als ze dat gaan natrekken

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 21:10 ]

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

[...]
Maakt me eigelijk niet eens zo gek veel uit? Zolang het geen 5,50 bruto verdient zoals iemand hierboven zei. Want tja dat schiet ook gewoon ECHT niet op. Ik vind 8, 9 euro bruto wel op z'n minst redelijk...Dan vind ik ook niet dat ik teveel eisen stel.
[...]
Nu een vraag: Waarom zou een werkgever jou bijna het dubbele moeten bieden van het minimumloon terwijl jij jezelf nog niet bewezen hebt dat jij het dubbele waard ben voor hem?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:59:
Met jouw leeftijd zou ik als picolo in een groot hotel werken. Ik heb dat namelijk ook gedaan toen ik 16 was, en verdiende daarmee eerlijk gezegd meer geld dan dat ik zou doen met bollen sorteren. Picolo is overigens relaxed werk, je moet ook wel een beetje houden van de horeca. En als je goed je best doet, dan heb je vaker meer fooi dan dat je per dag verdient.

....
Denk niet dat het hotelwezen iets voor hem is..... hij wenst zijn kleding niet aan te passen aan hetgeen de baas wenst....

:N
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:07:
[...]

[...]

Interessant, maar naar welke bedrijven zou ik dan in godsnaam moeten solliciteren. Ik heb er geen flauw benul van. ,,,,,
Naar aanleiding van je ervaring / wat je zegt leuk te vinden:
... Elk bedrijf wat maar een magazijn heeft ( dat ze geen vacatures plaatsen wil niet zeggen dat ze geen "ruimte" hebben, wellicht zelfs "maar" 32 uur of minder en kan dat meer worden als de baas en jij er zin in hebben)

[ Voor 31% gewijzigd door Coach4All op 01-05-2008 21:18 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

[...]

Interessant, maar naar welke bedrijven zou ik dan in godsnaam moeten solliciteren. Ik heb er geen flauw benul van. Vacaturesites dat idd wel, CWI ook rond blijven kijken. Dagbladen kan ook alhoewel ik niet zo vaak een krant oid lees. En als je op je CV je werkervaring zet, en ze gaan referenties natrekken. En ze horen dan vervolgens dat je ontslagen bent oid dan wordt het er ook niet beter op toch? Ik heb wel veel werkervaring in m'n CV staan, maar volgens mij kan dat soms ook in je nadeel werken als ze dat gaan natrekken
Nou dat is aan jou waar je wilt soliciteren. Wellicht moet je het bedrijf in eerste instantie wat beter leren kennen, wat ze doen, en wat er voor jou wellicht inzit. Doorgroeimogelijkheden? Dat is wellicht belangrijk om te weten, want ik denk niet dat je de komende 10 jaar nog magazijnwerk wilt gaan doen ;) Kranten lezen zou je juist wel moeten doen. Daarin wordt namelijk ook geadverteerd. Als jij schriftelijk een solicitatiebrief opstelt is het een kwestie van een postzegel plakken en de bus op doen. Met meestal 14 werkdagen heb je bericht. Als je niet weet hoe je zo'n brief opstelt kijk dan vooral eens op Google ;)

Kleine bedrijven trekken je niet zo gauw na. Grotere, Commercieele juist wel. Vooral als je wel eens in aanmerking bent geweest met justitie (strafblad) iig de Burgerking deed dat toen ik 17 was :+ Is standaard. Ik denk dat je zowiezo meer profijt uit eerlijk zijn over jezelf haalt dan dat je liegen zou in je solicitatie of gesprek. Wordt je niet aangenomen? Pech, maar dan is dat bedrijf ook niets voor jou. Er zijn wel meerdere mensen geweest met tegenslagen hoor.

En als je het nog niet weet.. Probeer het dan. Ga eens een nieuwe uitdaging aan, bijv druiven plukken in frankrijk. Kost & Inwoning, en als je terugkomt een berg geld in je zak. Doe een hotel, pizzakoerier, schoonmaker of bijrijder bij een chauffeursdienst. Al deze banen hebben echt wel iets te bieden hoor. M'n oudste broer was begonnen toen hij 17 was bij een bedrijf als bakkenwasser. Niet echt de schoonste baan als je het mij vraagt, maar nu na 13 jaar heeft hij alle rijbewijzen in z'n zak inclusief een wagen van de zaak gekregen voor z'n 13 jarige dienst bij dat bedrijf. Hij kan werkelijk overal aan de slag nu. Overigens moet je werk niet zien als primare vorm van inkomen (dat is het wel) maar zie het als een dagbesteding en maak er elke dag wat leuks van. Je bent eruit en je ziet dingen :) Probeer de fun voor jezelf eruit te halen.
Coach4All schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:14:
[...]

Denk niet dat het hotelwezen iets voor hem is..... hij wenst zijn kleding niet aan te passen aan hetgeen de baas wenst....

:N
Tja.. En daar wordt je idd al verkozen boven iemand die wel bereid is te leren en te willen werken, ongeacht welk apepak je dragen mag. Eind van de dag ga je toch weer naar huis in je eigen outfit?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
dusty schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:13:
[...]

Nu een vraag: Waarom zou een werkgever jou bijna het dubbele moeten bieden van het minimumloon terwijl jij jezelf nog niet bewezen hebt dat jij het dubbele waard ben voor hem?
Omdat minimum maar gewoon een onzinnig voorstel is? Het blijft werk. Weet je wat een pakje sigaretten kost eigelijk?
Dan zou ik voor 5.50 bruto moeten gaan werken? Kom zeg. Waarom zou een 23-jarige 1335 euro bruto MINIMUM moeten verdienen bij vast dienstverband en ik 50 % daarvan? Is een 23-jarige 2 x zo sterk, 2 x zo slim? 2 x zo nuttig? Ik snap dat niet helemaal. Waarschijnlijk is dat omdat ze dan jongeren blijven stimuleren om te studeren. Een andere goede reden zou ik haast niet weten. Maar ja het is nog 2 jaar tot ik 23 ben en ik ga toch echt niet voor 5,50 bruto per uur werken. Ik moet ook huur betalen etc. Zo kun je wel bij alles gaan zeggen; Ja waarom vraagt mijn huisbaas 350 per maand als hij ook winst maakt met 200 per maand te vragen? Omdat t nou eenmaal zo is. Werken doe je niet voor niks

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:20:
[...]

Omdat minimum maar gewoon een onzinnig voorstel is? Het blijft werk. Weet je wat een pakje sigaretten kost eigelijk?
Dan zou ik voor 5.50 bruto moeten gaan werken? Kom zeg. Waarom zou een 23-jarige 1335 euro bruto MINIMUM moeten verdienen bij vast dienstverband en ik 50 % daarvan? Is een 23-jarige 2 x zo sterk, 2 x zo slim? 2 x zo nuttig? Ik snap dat niet helemaal. Waarschijnlijk is dat omdat ze dan jongeren blijven stimuleren om te studeren. Een andere goede reden zou ik haast niet weten. Maar ja het is nog 2 jaar tot ik 23 ben en ik ga toch echt niet voor 5,50 bruto per uur werken. Ik moet ook huur betalen etc. Zo kun je wel bij alles gaan zeggen; Ja waarom vraagt mijn huisbaas 350 per maand als hij ook winst maakt met 200 per maand te vragen? Omdat t nou eenmaal zo is. Werken doe je niet voor niks
Het is helemaal niet onzinnig.... als jouw minimumloon hezelfde zou zijn als bijvoorbeeld een 30-jarige, wie zou het dan nog in zijn hoofd halen om een jeugdige een kans geven tegenover een (waarschijnlijk meer ervaren) volwassener persoon.... :?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:24:
[...]

Ik ben 21...nu, maar op 20 gestopt met school.
...
Ik heb 20 jaar op school gezeten?!
Genie ofzo? Ik ken geen kinderen die gelijk na de geboorte naar school gaan...
Kijk, als ik graag met sportschoenen loop of noem het maar op dan ga ik dat niet aanpassen voor een werkgever. Dat vind ik echt kuddegedrag, ik vind je eigen identiteit behouden wel belangrijker dan een belangrijke baan...
Heb jij het idee dat je je eigen identiteit verliest omdat je je tijdens werktijd anders moet kleden? Je eigen identiteit kan je toch nog steeds hebben / ontwikkelen in je vrije tijd, je wilde toch ook 32 uur ipv 40 uur werken om meer vrije tijd te hebben?
En daarnaast ik wil WEL ongeschoold werk doen, je hebt ofwel niet goed gelezen of verkeerd
begrepen. Ik wil wel ongeschoold werk doen maar er zijn bepaalde dingen die gewoon niet bij mij passen, die ga ik dus ook niet doen.
En dat ongeschoolde werk wat jij WEL wilt doen dat is?
Want mcdonalds wil je niet doen. Enveloppen vouwen wil je niet doen voor 5,50 per uur.
Heck, in de bijstand zitten is voor jouw al werk.
[...]
Waarom zou ik er iets van moeten opsteken? Waarom moet ik gemotiveerd zijn? Ik leef gewoon. Jullie praten allemaal net alsof wij hier op de aarde lopen met een of ander doel? Net alsof we ervoor gemaakt zijn om hier vanalles te moeten doen. Maak jezelf maar nuttig!
Van mij hoef je jezelf niet nuttig te maken, maar zorg er in ieder geval voor dat je geen overlast bezorgd aan de samenleving. En door jouw instelling en gewoon even bijstand trekken bezorg je dat imho wel.
Ipv dat we ook eens een keer relaxen. Nee werken werken werken werken en nog eens werken. Net alsof de hele wereld erom draait B)
Relaxen kan gewoon hoor, maar als jij in een huis wilt wonen moet iemand dat huis bouwen, iemand moet de gereedschappen voor die bouwer leveren. Iemand moet die gereedschappen maken. Iemand moet jouw brood bakken.
Dus moet er ook wel gewerkt worden door mensen.
Als jij het relaxed doet ( op jouw manier ), dan moeten alleen andere mensen extra hard werken want jouw bijstand moet ook wel betaald worden.
Je bent niet geboren om je over vanalles druk te maken en te gaan denken ow hoe ziet mijn leven er over 20 jaar uit. K vind dat allemaal een beetje onzin, maarja ieder zijn eigen visie toch.
Haal het 1e half jaar geen bijstand op ( of andere wettelijke regelingen ), ga het 1e half jaar niet werken. En kijk dan nog eens of je zo relaxed bent.

• Gomez12
[...]
Omdat minimum maar gewoon een onzinnig voorstel is? Het blijft werk. Weet je wat een pakje sigaretten kost eigelijk? Dan zou ik voor 5.50 bruto moeten gaan werken? Kom zeg.
Nee, inderdaad minimum loon moet aangepast worden naar mensen die 2 pakjes per dag roken ( 8 per dag erbij, 240 euro per maand erbij ), laten we gelijk erbij nemen dat mensen wel 1 kratje bier per dag moeten kunnen innemen, is het trouwens ook zo raar om te verwachten dat ik van een minimum loon een huis met een zwembad kan kopen?

MINIMUM loon. Hierover kan je gaan onderhandelen tijdens je sollicitatie, bij loonsverhogingen wordt dit ook beter.
Werken doe je niet voor niks
Nee, maar waarom zou een werkgever je meer geven dan het minimale, je hebt je nog niet bewezen, je hebt een slechte achtergrond ( meerdere keren ontslagen in de laatste paar jaar ), geen enkel werk nog langer dan 2 jaar kunnen aanhouden.

Dus geef eens 1 goede reden waarom een werkgever meer in jou zou moeten investeren dan wettelijk noodzakelijk.
En hoe langer je in de bijstand zit hoe erger het wordt, hoe negatiever je toekomstige werkgever over je gaat denken...

[ Voor 4% gewijzigd door Gomez12 op 01-05-2008 21:53 ]

Verwijderd

[...]

Ben je een ongeschoolde luiaard dan kun je je geen luxe als sigaretten en bier veroorloven. Tough luck.

Ik word overigens nogal misselijk van de gedachte dat ik per maand van alleen al mijn afgedragen belasting drie bijstandsuitkeringen van figuren zoals jij onderhoud. Frustrerend toch wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:51:
[...]

Nee, maar waarom zou een werkgever je meer geven dan het minimale, je hebt je nog niet bewezen, je hebt een slechte achtergrond ( meerdere keren ontslagen in de laatste paar jaar ), geen enkel werk nog langer dan 2 jaar kunnen aanhouden.

Dus geef eens 1 goede reden waarom een werkgever meer in jou zou moeten investeren dan wettelijk noodzakelijk.
En hoe langer je in de bijstand zit hoe erger het wordt, hoe negatiever je toekomstige werkgever over je gaat denken...
Nogmaals omdat minimum minimum is. Dat is het allerlaagste wat je zou MOETEN verdienen. Normaal gesproken verdien je altijd meer. Minimum is alleen een indicatie zodat ze niet mensen voor 30 cent per uur kunnen laten werken. Ik kijk niet naar minimum. Ik moet kunnen leven van een salaris, dat kun je niet van 5,50 bruto per uur, zeker niet als je minder dan 40 uur draait.
Slechte achtergrond? Dus als je ontslagen word moet je bij je volgende werkgever maar iedere keer minder gaan verdienen omdat je ontslagen was? Vind dat nogal onzin. Ik kom niet naar m'n werk om me te bewijzen, ik kom gewoon om te doen wat me verteld word en om geld te verdienen. Ik heb verder vrij weinig met die wetten die een of andere bureaucraat heeft verzonnen te maken. De huurbaas zal een flat ook niet voor 250 gaan verhuren als hij er ook 350 voor kan vragen. Daarom zal ik ook niet voor 5,50 bruto gaan werken. Zelfs een 16 jarige afwasser verdient vaak nog meer dan 5,50. Dus dit is weer een discussie die nergens naartoe gaat...
Waarom zou jij 3000 euro moeten verdienen en ik 5,50 bruto per uur? Terwijl mijn werk misschien nog wel zwaarder is. Iedereen moet ruim kunnen leven vind ik. Ook de lager opgeleiden.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 01:07:
Wat een grap...misschien stoppen met de grenzen openzetten voor Polen en stoppen met kinderen uitpoepen, de boel hier eens wat ruimtelijker maken. Dat zou goed zijn voor de mensen. Maar dit gaat idd way offtopic (ik begin niet steeds met zulk commentaar...)
Zullen we jou er niet gewoon uit flikkeren? Jij bent degene die niets bijdraagt aan dit land. Die polen die metselen oid doen iig wat nuttigs.
Er is werk genoeg, maar dat wil jij (frieten bakken bij de mac) niet.
Nogmaals omdat minimum minimum is. Dat is het allerlaagste wat je zou MOETEN verdienen. Normaal gesproken verdien je altijd meer. Minimum is alleen een indicatie zodat ze niet mensen voor 30 cent per uur kunnen laten werken. Ik kijk niet naar minimum. Ik moet kunnen leven van een salaris, dat kun je niet van 5,50 bruto per uur, zeker niet als je minder dan 40 uur draait.
Met jou mentaliteit ben je niet echt veel meer dan die 5.50 waard hoor. En volgens mij zei je net nog dat 'je dan maar wat minder geld krijgt'.
Beetje raar he.
Waarom zou jij 3000 euro moeten verdienen en ik 5,50 bruto per uur? Terwijl mijn werk misschien nog wel zwaarder is. Iedereen moet ruim kunnen leven vind ik. Ook de lager opgeleiden.
Sowieso: waarom zou iemand zo'n slappe tod aan willen nemen ? Mi mag je al blij zijn met die mentaliteit als je die 5.50 krijgt.

oh ja: hoeveel meer is de bijstand dan die 4*40*5.50 per maand?

[ Voor 45% gewijzigd door Boudewijn op 01-05-2008 22:04 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:00:
Nogmaals omdat minimum minimum is. Dat is het allerlaagste wat je zou MOETEN verdienen.
Oftewel je vind dat 23-jarigen minder horen te krijgen. Omdat jouw inzet en opleiding niet meer dan 5,50 per uur waard zijn, als ze dat al zijn. Ik zou mijn geld niet willen uitgeven aan iemand die uitstraalt zich te goed te vinden voor het minimumloon, zonder daarvoor ook maar iets positiefs bij te dragen.
Heel simpel: omdat jij niet hebt willen investeren in je toekomst, iets wat in Nederland neerkomt op onwil of luiheid. Iedereen heeft recht op een studiebeurs, je moet er echter wel wat voor doen. Excuses als "dat past niet bij mij" zijn zinloos: niet investeren is niet vooruitgaan, en het kwijtraken van het recht op klagen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:00:
Iedereen moet ruim kunnen leven vind ik.
da's dan wel vervelend, want dat kunnen we als land simpelweg niet betalen. er zijn landen geweest waar ze het toch geprobeerd hebben, maar dat is tamelijk rampzalig afgelopen.

er zullen altijd mensen zijn die niet ruim kunnen leven. aan jou de uitdaging om ervoor te zorgen dat je niet in die groep blijft zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:56:
[...]

Ben je een ongeschoolde luiaard dan kun je je geen luxe als sigaretten en bier veroorloven. Tough luck.

Ik word overigens nogal misselijk van de gedachte dat ik per maand van alleen al mijn afgedragen belasting drie bijstandsuitkeringen van figuren zoals jij onderhoud. Frustrerend toch wel.
Pfft Luxe? bier en sigaretten is niks luxe aan. Zo'n pakje is misschien 30 cent waard in werkelijkheid. Wordt gewoon door de overheid duur gemaakt. Bier en peuken kun je je altijd veroorloven, zelfs in een land als Nederland waar ze belachelijke accijnzen erop zetten. Ja dan word je maar misselijk, egoist. Toevallig is dit wel een verzorgingsstaat. Ben je het er niet mee eens ga je maar lekker een brief naar de 2e kamer sturen. Of een politieke partij beginnen, anders stop je maar met zeuren. Ik ga m'n uitkering echt niet opgeven als een stel kakkers me met de nek gaan aankijken, ik vind zoiets eerder grappig }:O

Verwijderd

Dit topic dreigt naar iets totaal anders uit te lopen dan de intentie bedoeld was. :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:05:
Ik ga m'n uitkering echt niet opgeven als een stel kakkers me met de nek gaan aankijken,
dát is dan ook een heel ander probleem. die uitkering is er, maak er maar lekker gebruik van. hadden die suffe sozi's ze maar niet moeten invoeren.

je maakt je er alleen niet populair mee, en rijk zal je er ook nooit van worden.

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:01:
[...]

Zullen we jou er niet gewoon uit flikkeren? Jij bent degene die niets bijdraagt aan dit land. Die polen die metselen oid doen iig wat nuttigs.
Er is werk genoeg, maar dat wil jij (frieten bakken bij de mac) niet.
Ik hoef ook niks bij te dragen aan dit land. Ik leef voor mezelf. Niet voor jou, niet voor niemand anders. En dat gejank over frieten bakken bij de mac begint me nou ook de keel uit te hangen. Never nooit zal ik zo'n werk doen. voor bedreigingen is hier erg weinig ruimte, laat dat.

[ Voor 12% gewijzigd door SmartDoDo op 01-05-2008 23:19 ]

Verwijderd

mèèn. tóch een troll :(

ik dacht echt ff dat je serieus was.

[ Voor 20% gewijzigd door SmartDoDo op 01-05-2008 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga kappen hiermee. Sluit topic maar.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:08:
Ik hoef ook niks bij te dragen aan dit land. Ik leef voor mezelf. Niet voor jou, niet voor niemand anders.
Dus wel de rechten, maar niet de plichten willen hebben. Het woord daarvoor is hypocriet, nofi natuurlijk :) .
En dat gejank over frieten bakken bij de mac begint me nou ook de keel uit te hangen. Never nooit zal ik zo'n werk doen. *knip*
En dit soort flamen is nergens voor nodig. Jij wilt alles op een presenteerblaadje, maar op dit forum zitten veel mensen die of hard werken, of hard studeren om iets van hun leven te maken. En die wel een goede instelling hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door SmartDoDo op 01-05-2008 23:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Juist die instelling had je tot zwerver gemaakt in een ander 'arm' land. Hier in NL is de welvaart gelukkig wel zo goed om iemand financieel ook op te kunnen vangen wanneer deze geen werk heeft of ontslagen is.

Pronto hoor d:)b

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:20

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb voor nog wel veel minder dan 5,50 p/u met mijn kop boven de chemicalien gehangen (galvaniseren) om mijn huur en school te kunnen betalen. Ik moest overdag naar school en savonds en snachts zo veel mogelijk werken om rond te kunnen komen. Ik was 18 en kreeg minimaal stufi omdat mijn ouders teveel verdienden (maar niet bijdroegen)

Het zou mij de eer te na zijn om mijn handje op te houden en ik ben blij dat ik het zo heb gedaan al was het moeilijk rond komen en was het verschil met een uitkering erg klein. Nu verdien ik ruim boven modaal maar dat is me niet aan komen waaien. Van mijn part verlagen ze de bijstand dan ook gewoon flink zodat figuren als jij blij zijn indien ze bij de mac aan het werk zouden mogen...

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar als mensen je gaan behandelen als een misdadiger dan ga ik me ook maar zo gedragen...
WooK schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:14:
Ik heb voor nog wel veel minder dan 5,50 p/u met mijn kop boven de chemicalien gehangen (galvaniseren) om mijn huur en school te kunnen betalen. Ik moest overdag naar school en savonds en snachts zo veel mogelijk werken om rond te kunnen komen. Ik was 18 en kreeg minimaal stufi omdat mijn ouders teveel verdienden (maar niet bijdroegen)
Ja geweldig voor je _/-\o_
Toch is dat belachelijk. Ik zou dan al meteen kappen met school _O-
Als je ouders kinderen nemen dan weten ze dat ze financieel moeten bijdragen, tot iemand 21 is. Als ze dit dan nalaten dan moeten ze niet van mij verwachten dat ik m'n nek ga uitsteken. Maar zo denk ik maar...

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 22:18 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 12:03
met jouw instellingen kom je toch nergens; sector onafhankelijk..

tip:
- blijf in uitkering en ga of fora een reden zoeken om dit te zijn (slechte keuze imo)
- zoek een baan en probeer m te houden.

you had me at EHLO

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:15:
Ja maar als mensen je gaan behandelen als een misdadiger dan ga ik me ook maar zo gedragen...
misdadigers stoppen we in het gevang (doorgaans dan toch:P)
zolang jij niets van anderen steelt zal dat echt niet gebeuren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:10:
Ik ga kappen hiermee. Sluit topic maar.
Ik heb dit topic vanaf de zijlijn zonder inhoudelijk te reageren zo is even gevolgd, ik vond het al opmerkelijk dat het slotje werd verwijdert door de mod's....

Lijkt me beter dit flame topic te sluiten, draait nergens op uit.

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 14:07
Wat ik niet snap van Spacepannenkoek is dat hij niet wil werken voor het minumum loon (waar je gemakklijk in kan stijgen)

Ik werk momenteel al bijna 3 jaar als uitzendkracht á 7,- p/u op dit moment (ben nu 21) dus het kan gemakkelijk, als student wil je toch geld hebben. Je hoeft geen raket geleerde te zijn om er te werken, maar ongeintresseerd zijn helpt niet!.Keyword=inzet.

Daarnaast werk ik als scripter waar ik á 10,- p/u kan werken (alleen niet altijd de tijd vrij kan maken). Dit is geschoold werk en hier vind ik de 'eis' van de TS toch onrealistisch (8 á 9 euro p/u als 20 jarige) voor ongeschoold werk.

Dat je, je huur moet betalen kan ik me voorstellen dat je niet voor 5,50 de financiele voldoening uit je werk haalt.

Als ik op verschillende sites kijk voor minumum loon van een 21 jarige is het niet, zoals door de TS beweerd, 50% is. Maar 72% ongeveer.
21 jaar 72.5% € 954,85 € 220,35 € 44,07

Nogmaals kan je makkelijk verder groeien met je salaris maar dat moet je niet verwachten met het soliciteren, bewijs eerst maar dat je het waard bent!

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:17:
[...]

Ik heb dit topic vanaf de zijlijn zonder inhoudelijk te reageren zo is even gevolgd, ik vond het al opmerkelijk dat het slotje werd verwijdert door de mod's....

Lijkt me beter dit flame topic te sluiten, draait nergens op uit.
Prima, want niemand schiet hier iets mee op. Mensen worden gefrustreerd om hun belastingcentjes, terwijl dit gewoon volgens de wet zo geregeld is. En dan zeggen mensen tegen mij stop met de maatschappij de schuld te geven. Maar zelf lopen ze ook dik af te geven op het systeem. Deal with it, of ga emigreren ofzo. Misschien naar de USA, betwijfel of het daar zoveel veiliger/beter is.

Verwijderd

Als je ouders kinderen nemen dan weten ze dat ze financieel moeten bijdragen, tot iemand 21 is. Als ze dit dan nalaten dan moeten ze niet van mij verwachten dat ik m'n nek ga uitsteken. Maar zo denk ik maar...
Nee hoor. Dat ligt aan meerdere factoren. Ze zijn wettelijk financieel verantwoordelijk idd, maar als jij dat hebben wilt moet je toch een rechtszaak van maken lijkt me. En als jij met je ouders goed gesteld bent maar er gewoon geen geld is om dat op te vangen dan heb je weinig anders keus. Respect ook hoor. En zo zijn er vele gezinnen geweest die op deze manier het gedaan hebben.

Ook vroeger nog net voor de oorlog was een gezin met 12 kinderen heel normaal. Die konden namelijk vanaf hun 12de al gaan werken voor de kost. De hele redenen dat TS een uitkering heeft is ook wel te danken aan die mensen. Ja het is een cliche, en het zal 90% van dat soort lui wel een reet roesten, maar ik ben benieuwd naar hoe TS dan nog eens op deze samenleving zou reageren als die financieele hulp er ineens niet meer is.

Blijf idd lekker zo doen. Je komt er vanzelf wel, toch? :)

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik heb het topic niet gelezen .. maar als ik de titel lees dan zakt mijn broek al af .. dat dit überhaupt een keuze is gaat mij eigenlijk al te ver ..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:21:
[...]

Prima, want niemand schiet hier iets mee op. Mensen worden gefrustreerd om hun belastingcentjes, terwijl dit gewoon volgens de wet zo geregeld is.
Daarom blijft het wel belastinggeld waar jij van profiteert.
En dan zeggen mensen tegen mij stop met de maatschappij de schuld te geven. Maar zelf lopen ze ook dik af te geven op het systeem.
Dat is een ongefundeerde aanname.
Deal with it, of ga emigreren ofzo. Misschien naar de USA, betwijfel of het daar zoveel veiliger/beter is.
Het gaat er niet zozeer om wat de wet hier zegt, of wat de wet zegt in de VS. Het gaat volgens mij om de instelling die bepaalde mensen hebben, waar jij dus een voorbeeld van bent. Lijkt me een beetje gek dat er niks over gezegd mag worden en dat mensen die jouw uitkering betalen maar gewoon niet moeten zeuren, of iets dergelijks.

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 14:07
[...]

Prima, want niemand schiet hier iets mee op. Mensen worden gefrustreerd om hun belastingcentjes, terwijl dit gewoon volgens de wet zo geregeld is. En dan zeggen mensen tegen mij stop met de maatschappij de schuld te geven. Maar zelf lopen ze ook dik af te geven op het systeem. Deal with it, of ga emigreren ofzo. Misschien naar de USA, betwijfel of het daar zoveel veiliger/beter is.
Deze regels zijn er voor mensen die echt niet aan werk kunnen komen en niet voor mensen die te lui zijn om hun bed uit te komen (dit wekt idd frustratie op).

Hoe het met jou zit kan ik zo niet beoordelen maar zoals IK het lees kom je over als profiteur (dat het regels zijn ála, maar misbruik is een tweede). Ik zeg hier niet dat jij persé misbruik maakt, maar zo komt het over.

Persoonlijk ben ik van mening dat de bijstand tot minimaal 27 jaar (en misschien zelfs later) opgeschroefd kan worden. Tot die tijd kan je altijd aan werk komen, als je maar wil. Als je niet wil is dat een keuze en moet je zelf de consequenties accepteren. Hierin ben ik net als iemand anders voorstander van het Denemarken systeem, schoffelen is ook werk!

Ik ben het daarom ook niet eens het het sociale systeem in Nederland. Het is te gemakkelijk om aan geld te komen in de vorm van een uitkering/allerlei andere regelingen.

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:16

Kid Buu

Huh, Pietje?

Spacepannekoek, vanaf welke leeftijd woon jij op jezelf? Hoe staan je ouders tegenover de manier waarop je nu leeft?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

Ik hoef ook niks bij te dragen aan dit land. Ik leef voor mezelf. Niet voor jou, niet voor niemand anders. En dat gejank over frieten bakken bij de mac begint me nou ook de keel uit te hangen. Never nooit zal ik zo'n werk doen. *knip*
En je trekt wel bijstand?
Moedig hoor.

*knip*

[ Voor 42% gewijzigd door SmartDoDo op 01-05-2008 23:22 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik ben bang dat je hier een cruciale denkfout maakt. Als ouders niet meer betalen, zou jij stoppen met school. Maar door te stoppen met school pak je die ouders niet terug, je hebt er alleen jezelf mee. Dat geldt analoog ook voor de situatie waar jij je nu in bevindt. Als de maatschappij niet ingericht is zoals jij dat wilt, dan kap jij lekker met werken. Dat klinkt leuk, maar uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee.
Je geeft aan dat je geen ambities hebt, ik geloof dat niet. Ambitie is meer dan wat je op je loonstrookje terugvindt. Waar zie jij jezelf over 15 jaar? Getrouwd, kinderen? Waar ga je die van onderhouden dan? En wil jij het ze aandoen op te moeten groeien met niks? Of denk je dat je op je huidige situatie nog wel 60 jaar meekan, zonder dat je ooit de behoefte krijgt om eens wat leuks te doen. Een keer een nieuwe auto kopen, of een mooie tv of eens lekker op vakantie. Daar ga je dan met je bijstand. Nu ben je nog single, nu is de enige tijd in je leven dat je al je verdiensten lekker egoistisch kan besteden. Later moet je met alles wat je doet rekening houden met anderen. Die gescheurde winterjas wegmikken en een nieuwe halen kan je dan ook wel vergeten.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer het topic svp op niveau te houden zonder flames? Dit is nergens voor nodig :)

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 01-05-2008 22:31 ]

• Gomez12
[...]

Ja geweldig voor je _/-\o_
En dan later gaan klagen dat je minimum loon te laag vindt???

Hij heeft zich ingezet voor zijn studie en daar iets van gemaakt, hij krijgt dus meer als minimum loon.
Jij hebt je school niet afgemaakt, je vertikt om hetzelfde werk te doen als hij, maar je wilt wel hetzelfde loon... Oh nee, niet hetzelfde, met de helft neem je ook wel genoegen...

Dat heet investeren in je toekomst, en dat vertik jij om te doen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

gambieter schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:30:
[...]

Probeer het topic svp op niveau te houden zonder flames? Dit is nergens voor nodig :)
Hoezo, hij bedreigt mij.
Als mensen gewoon normaal discussieren zonder te dreigen met inbraak zal ik echt niet direct gaan flamen.
Het is echter van de zotte dat mensen een irl bedreiging op een forum uiten, dat vind ik wel wat over de TS zeggen.

Verwijderd

[...]

Mensen die hier hebben gereageerd zijn in mijn ogen niet zozeer gefrustreerd om hun "belastingcentjes" maar wel op de manier waarop sommige mensen daarvan gebruik maken. En als ik zo eens aanvoel hoe jij er over denkt denk ik dat jij onder het kopje "manier waarop sommige mensen daarvan gebruik maken" valt voor een aantal mensen hier.

Ik kan niets anders doen dan op basis van wat ik lees me bij deze groep aan te sluiten. Je loopt mensen wel weg te pesten naar landen als de VS als ze er niet mee kunnen leven, maar als jij daar was geboren en getogen en met dezelfde attitude die ik hier bespeur daar had geleefd had je wel anders gepiept.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Boudewijn schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:28:
Oh ja, volgende keer dat je me bedreigt meld ik het bij de modjes :>.
Als iemand mij zou bedreigen met inbraak zou ik niet alleen naar de modjes stappen :/

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Gomez12
[...]

Prima, want niemand schiet hier iets mee op. Mensen worden gefrustreerd om hun belastingcentjes, terwijl dit gewoon volgens de wet zo geregeld is. En dan zeggen mensen tegen mij stop met de maatschappij de schuld te geven. Maar zelf lopen ze ook dik af te geven op het systeem.
Nee, de mensen lopen niet af te geven op de maatschappij, de maatschappij onderhoudt de zwakkeren perfect via dit systeem. Alleen zitten er noodzakelijk een paar gaten in, en dan heb je altijd mensen die misbruik maken van de gaten, en tegen die mensen zitten de mensen af te geven.

Vb. er bestaat een sollicitatieplicht, maar als jij bij elke sollicitatiebrief schrijft dat je vertikt om je aan te passen aan de werkgever zijn wensen dan voldoe je wel aan de sollicitatieplicht, maar je krijgt de 1e tijd geen baan.
Deal with it, of ga emigreren ofzo. Misschien naar de USA, betwijfel of het daar zoveel veiliger/beter is.
Je begrijpt dat als iedere werkende persoon jouw advies zou opvolgen dat jij geen gratis geld meer zou krijgen?

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik heb het trouwens even opgezocht. Het bedrag dat je als alleenstaande 21 jarige krijgt wanneer je in de bijstand zit is € 600,52 (ex vakantiegeld) per maand. Als ik dat afzet tegen het minimum loon van € 5,50 per uur, wat neerkomt op € 880,- per maand; dan ontloopt dat niet megaveel veel van elkaar. Om het ook daadwerkelijk aantrekkelijk te gaan maken om niet in de bijstand te gaan zitten zouden ze dat verschil groter moeten maken (al dan niet door het minimum loon omhoog te gooien, of de bijstandskering naar beneden bij te stellen). Mijn voorkeur zou uitgaan naar dat laatste...

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja als iedereen in de bijstand daar ook met een valide reden in zou zitten zouden ze van het geld dat er bespaard wordt, mischien zelfs de bijstand wel omhoog kunnen gooien.
Door bepaalde mensen die er nu voor niets inzitten hebben anderen het waarschijnlijk vrij lastig.
Ik ken niemand in mjin omgeving die in de bijstand , maar 880E is echt weinig.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TheBlasphemer schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:46:
Als iemand mij zou bedreigen met inbraak zou ik niet alleen naar de modjes stappen :/
Onzin. Ik ben het totaal niet met Spacepannekoek eens en vind zijn houding heel fout, maar hij heeft Boudewijn niet bedreigd met inbraak. Hij heeft alleen aangegeven nog eerder in te gaan breken bij Boudewijn dan bij de Mac te werken, en dat was een reactie op het gezuig van verschillende mensen over het werken bij de Mac. Oftewel: imo een stevige overreactie van Boudewijn, geen bedreiging van Spacepannekoek.

Maar goed, dit is offtopic en kan beter opgelost worden door de moderators :)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kid Buu schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:46: (al dan niet door het minimum loon omhoog te gooien, of de bijstandskering naar beneden bij te stellen). Mijn voorkeur zou uitgaan naar dat laatste...
Het probleem is niet dat de bijstand te hoog is, want een alleenstaande moeder met kinderen heeft het echt niet makkelijk om van dat bedrag rond te komen. Het probleem is wel mensen als Spacepannekoek, die überhaupt zo'n vergelijking aangrijpen om dan maar niets te doen.

Ik hoop dat hij over een jaar of tien dit nog eens met schaamte terugleest.....

• Gomez12
Kid Buu schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:46:
Om het ook daadwerkelijk aantrekkelijk te gaan maken om niet in de bijstand te gaan zitten zouden ze dat verschil groter moeten maken (al dan niet door het minimum loon omhoog te gooien, of de bijstandskering naar beneden bij te stellen). Mijn voorkeur zou uitgaan naar dat laatste...
Maar dan krijgt iedereen opeens minder geld om uit te geven aan het wettelijke recht van sigaretten en bier...

En als je het naar beneden bijstelt dan tref je ook de bijstandsmoeder met 2 kinderen.
Het kleine verschil dat is er omdat de bijstand een gemiddeld bedrag is om van te leven. Net zoals het minimum loon, naar beneden bijstellen kan bijna niet, omdat je dan gewoon mensen gaat treffen.

Dat een alleenstaande gezonde (werkweigerende) 21-jarige goed van dit bedrag kan rondkomen dat is een onhandig bijprodukt. Een alleenstaande 21-jarige bijstandsmoeder heeft het niet zo makkelijk en daar is het waarschijnlijk te weinig voor.

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Dat bedrag waar ik daar aangaf was voor een alleenstaand iemand vanaf 21 jaar, voor een alleenstaande moeder gelden er andere bedragen.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 06:58
[...]

iedereen heeft weleens wat te zeiken op de staat/maatschappij, daar gaat het niet om. Het gaat erom wat je daarmee doet. Ga je thuis bij de pakken neer zitten en continu blijven zeiken, of maak je wat van je leven en zorg je dat je over een aantal jaar wel een leuk salaris hebt.

Verhuizen naar amerika? Succes ermee, maar met jouw instelling zul je het daar ECHT niet redden. Amerika heeft een flink hogere werkloosheid dan hier, bovendien is dat hele land gebouwd op veel werken. Als je daar gaat solliciteren en 32 uur per week wil werken kijken ze je of lachend aan of ze vragen zich af of je nog 2 andere banen hebt. Vergeet amerika dus maar, dat is typisch een land waar hard werken kan lonen, maar zelfs dan geldt dat voornamelijk voor geschoolde mensen. Amerika zit bomvol met mensen die de mogelijkheden niet hebben om uberhaupt te gaan studeren. En jij denkt als ongeschoolde buitenlander een green card te krijgen daar?

Er zijn zoals eerder gemeld ook voldoende opleidingen waar je 4 dagen per week werkt en 1 dag naar school gaat, zowel in simpele banen als kantoorwerk dus ga daar eens naar kijken. Een kennis van me heeft dat ook gedaan op zn 18e en verdiende aardig goed voor die 4 dagen werken en heeft nu al 2 keer een leuke promotie gemaakt binnen datzelfde bedrijf. Stufi en OV zul je dan ws niet krijgen(meesten zijn MBO niveau) maargoed daar heb je natuurlijk wel een salaris voor in de plaats.

Ik snap dan ook echt niet dat je geen 38/40 uur per week wil werken, zo zul je namelijk nooit kans maken om door te groeien bij een bedrijf

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Ik ken een jonge moeder die het voor elkaar krijgt om 30 uur per week te werken. Daarmee zit ze precies op bijstandsniveau. Haar gun ik echt meer, de TS niet.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Boudewijn schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:48:
Tsja als iedereen in de bijstand daar ook met een valide reden in zou zitten zouden ze van het geld dat er bespaard wordt, mischien zelfs de bijstand wel omhoog kunnen gooien.
Door bepaalde mensen die er nu voor niets inzitten hebben anderen het waarschijnlijk vrij lastig.
Ik ken niemand in mjin omgeving die in de bijstand , maar 880E is echt weinig.
Daarom heet het ook bijstand ;) Persoonlijk vind ik het nog van de zotte dat als iemand kan lopen en twee handen heeft in de bijstand terecht kan komen. Die waren bij mij keurig aan het schoonmaken of wat voor werk dan ook wat nuttig is voor de maatschappij. Keurig van 9 tot 5, verre van leuk, maar wel motiverend om voor een echte baan te zoeken en te behouden. Alle respect voor mensen in de bijstand die dat liever niet zouden hebben door wat voor situatie dan ook maar anders...
En de TS zelf.. sorry maar *dat kan best iets fatsoenlijker*. Kan er weinig meer van maken. 21 jaar oud en gewoon te bekrompen om te werken omdat je verwacht meer betaald te krijgen dan je toekomt. Misschien dat je je kan afvragen waarom je zo weinig betaald krijgt, omdat andere in tegenstelling tot jou wel bleven doorstuderen, of wel iedere kans aangrepen die ze voor hun neus krijgen. En de een krijgt wat meer dan de ander (soms veel meer maar dat terzijde) iedereen doet zijn best met hetgeen wat hij of zij heeft rond te komen. Geld wat diegene met werken bij elkaar heeft gekregen. Ronduit verschrikkelijk dat je durft te stellen dat communisme beter is dan in een maatschappij als NL waar men blijkbaar voor zelfs mensen als jou nog met de armen openstaat om je op te vangen. Dan mis je toch wel een beetje Amerikaanse mentaliteit om je hard te laten vallen zodat je misschien nog overeind krabbeld om zelf toch te gaan werken voor iets minder dan je denkt waard te zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door SmartDoDo op 01-05-2008 23:27 ]

Verwijderd

Gomez12 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:54:
[...]

Maar dan krijgt iedereen opeens minder geld om uit te geven aan het wettelijke recht van sigaretten en bier...

En als je het naar beneden bijstelt dan tref je ook de bijstandsmoeder met 2 kinderen.
Het kleine verschil dat is er omdat de bijstand een gemiddeld bedrag is om van te leven. Net zoals het minimum loon, naar beneden bijstellen kan bijna niet, omdat je dan gewoon mensen gaat treffen.

Dat een alleenstaande gezonde (werkweigerende) 21-jarige goed van dit bedrag kan rondkomen dat is een onhandig bijprodukt. Een alleenstaande 21-jarige bijstandsmoeder heeft het niet zo makkelijk en daar is het waarschijnlijk te weinig voor.
Je schiet in mijn ogen volledig in de roos, je hebt groot gelijk dat het omlaagbrengen van de bijstand ook mensen die het wel nodig hebben gaat treffen.

Daarom zullen wij als belastingbetaler maar eens moeten gaan eisen dat de instanties die dit soort uitkeringen verstrekken de boel eens steviger gaan inspecteren voor zover dit al gebeurt als iemand (lees: gezonde werkweigerende) van onder de 25 of mijpart 30 een uitkering aanvraagd. Plus dat ook sommige mensen ook eens moreel bij zichzelf moeten gaan nadenken waar ze mee bezig zijn, maargoed sommige mensen vinden het nu eenmaal geweldig om van "free money" uit de gemeenschap te leven.

Iemand die het nodig heeft mag het van mij krijgen, als ik mijn benen kwijt raak en aan mijn ogen blind wordt vind ik het ook prettig om toch een leven te kunnen genieten van gemeenschapsgeld en hier ben ik uiterst bereid voor te betalen in mijn gezonde jaren.

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
[...]

Ik hoef ook niks bij te dragen aan dit land. Ik leef voor mezelf. Niet voor jou, niet voor niemand anders.
Als iedereen zo dacht dan HAD je zelfs GEEN uitkering!
[...] Maar voor die bijstand moet je ook 20 uur in de week werken dus het is niet zo dat je het helemaal voor niks krijgt. En je moet daarnaast ook blijven solliciteren etc. dus ze houden je echt wel bezig daar bij CWI :+ Daar hoeft niemand bang voor te zijn
Kom nu, noem jij solliciteren en wat papierwerk invullen ook al werken? Je moet wel eerlijk blijven he.
Ik vond het werk ook ok. Maarja wat wil je, als je na 4 maanden weg moet heb je weinig in te brengen...
Het kan dus wel! Het is niet zo dat ik niets zie zitten. Ik had het daar naar mijn zin. Maarja het gaat niet altijd zoals je wilt. Zeker niet in de maatschappij zoals die vandaag is. Want er staan alweer 10 anderen in de rij voor je als je niet aan de verwachtingen voldoet.
Moet je jezelf dan niet even in de spiegel bekijken en jezelf afvragen waarom ze je op straat gezet hebben? Als jij het naar je zin had en je zette je in moet er toch een oorzaak zijn waarom ze je ontslaan?
Solliciteer dan toch naar iets gelijkaardig en probeer jezelf te verbeteren op de punten waar je nog tekort schoot. Op die manier groei je toch vanzelf in je job en bouw je automatisch een carrière uit.

Maar je moet natuurlijk ook de wil hebben om iets te bereiken. Vanzelf krijg je niets (buiten die uitkering dan, want dat gaat ook in mijn ogen veel te makkelijk). Als je zelf niets wil kun je natuurlijk ook niet veel verwachten.

Vergeet niet dat iedereen ooit onderaan de ladder begonnen is!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:14
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:29:
Het is tegenwoordig een schande als je geen ambities hebt, wat ik eigelijk een SCHANDE vind.
Ik bedoel, ik neem het leven niet zo serieus. Zolang je maar lol hebt. Tuurlijk, je moet kunnen leven en je huur betalen. Maar ambities en competenties en dat allemaal je weet wat ik bedoel, nah dat heb ik gewoon niet. Nooit gehad ook. Maar als iedereen een hoge opleiding ging doen hadden we ook wel een probleem lijkt me he?
En al dat geblaat over de maatschappij enzovoorts. tja ik hou me daar niet mee bezig. Ik geloof niet in die zogenaamde "maatschappij"
Haha ik spreek je over een jaar of 6 weer als je die respectloze instelling houdt.
Ik heb veeeeeeel meer respect voor een mac werker dan een niet werker!!
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:16:
[...]

geen ambities betekent niet automatisch dat je lui moet zijn...
Ik heb geprobeerd student te zijn, maar ik paste gewoon nergens. Misschien heb ik pech gehad met vervelende stageplekken. Misschien ligt het deels aan mij. Misschien zien die mensen vaak iets aan mij wat hun niet bevalt. Het kan vanalles zijn, feit is dat ik op m'n 21e een nivo2 opleiding af heb en verder niks. Ik heb teveel tegenslagen gehad om nu te zeggen ik ga doorstuderen. Ouders blijven niet investeren weet je. En ik ga ook niet aan een studie beginnen en dan erachter komen het is niks voor mij terwijl ik dan alle gemaakte studiekosten moet gaan terugbetalen. De kosten van boeken etc. en lesgeld is nou ook niet echt aantrekkelijk voor mensen met weinig geld.
En dan nog roepen dat bij de mac werken kut is....gast |:(

Je bent pas 21, geen goede opleiding, geen respect voor de hard werkende mens. Je wil op jezelf, niet op je ouders zak en niet het werk doen wat je kan krijgen.
Is de wereld niet wat je verwachtte, dan pas je je aan.

[ Voor 41% gewijzigd door Mutatie op 01-05-2008 23:32 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

/algemeen: Ik herhaal mijn eerdere posting toch maar even, laat het flamen achterwege. Ik besef me heel goed dat dit een gevoelig onderwerp is maar verwacht van Spacepannekoek niet dat hij luistert naar de stevige verwensingen die hij hier naar zich gesmeten krijgt.

Een fatsoenlijke respectvolle discussie over dit onderwerp moet mogelijk zijn. Wie zich daar niet in kan vinden weet hierbij dat hij niet gewenst is in dit topic.
Kid Buu schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:46:
Ik heb het trouwens even opgezocht. Het bedrag dat je als alleenstaande 21 jarige krijgt wanneer je in de bijstand zit is € 600,52 (ex vakantiegeld) per maand. Als ik dat afzet tegen het minimum loon van € 5,50 per uur, wat neerkomt op € 880,- per maand; dan ontloopt dat niet megaveel veel van elkaar.
Doorgaans komt op dat bedrag nog een toeslag ivm het niet kunnen delen van de kosten aka 20% toeslag ofwel € 240,22 = € 840,74 netto aan bijstand B)

• Mutatie
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:04:
[...]

Je schiet in mijn ogen volledig in de roos, je hebt groot gelijk dat het omlaagbrengen van de bijstand ook mensen die het wel nodig hebben gaat treffen.

Daarom zullen wij als belastingbetaler maar eens moeten gaan eisen dat de instanties die dit soort uitkeringen verstrekken de boel eens steviger gaan inspecteren voor zover dit al gebeurt als iemand (lees: gezonde werkweigerende) van onder de 25 of mijpart 30 een uitkering aanvraagd. Plus dat ook sommige mensen ook eens moreel bij zichzelf moeten gaan nadenken waar ze mee bezig zijn, maargoed sommige mensen vinden het nu eenmaal geweldig om van "free money" uit de gemeenschap te leven.

Iemand die het nodig heeft mag het van mij krijgen, als ik mijn benen kwijt raak en aan mijn ogen blind wordt vind ik het ook prettig om toch een leven te kunnen genieten van gemeenschapsgeld en hier ben ik uiterst bereid voor te betalen in mijn gezonde jaren.
Idd, verlaging gaat gegarandeerd averechts werken. Dir onderwerp raakt me persoonlijk nogal. Ik heb vanwege psychische problematiek nooit echt vol aan het werk gekund en heb heel veel bijstand gehad, in die tijd kon ik niks, niet ff zomaar stappen, bizar weinig aan m'n hobby's kunnen doen, betalingsachterstanden van primaire levensbehoeften.
De bijstand is echt het aller aller minimaalste om te leven hier. Ik ben de maatschappij dan ook zeer dankbaar voor het bijstandsysteem. Leef eens in een ander land met een situatie als mijne, dan had ik het echt niet gered.
Maar het zou echt beter zijn als er inderdaad beter geinspecteerd zou worden.
Juist om het overheidsgeld over de balk te gooien zoals het geval TS.

En precies door dit soort instellingen stroomt dit land vol polen en kunnen zelfs Nederlanders zonder goede opleiding niet eens meer aan het werk.

Het gaat er imo om dat TS een beter fatsoenlijker inzicht op het leven gaat krijgen. Dat is imo de oplossing om een plek te vinden in de wereld.

[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 01-05-2008 23:52 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:40

ManiacsHouse

Scheisse!

SmartDoDo schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:40:
\
[...]
Doorgaans komt op dat bedrag nog een toeslag ivm het niet kunnen delen van de kosten aka 20% toeslag ofwel € 240,22 = € 840,74 netto aan bijstand B)
Dat wou ik net gaan toevoegen maar je was me voor.
orf schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:58:
Ik ken een jonge moeder die het voor elkaar krijgt om 30 uur per week te werken. Daarmee zit ze precies op bijstandsniveau. Haar gun ik echt meer, de TS niet.
Maar waar laat ze haar kind(eren) dan? In de opvang? Is ook niet bevorderlijk voor de opvoeding. Buiten dat blijft het eigenlijk schandalig dat er werk is dat betaald word op bijstandsniveau.
Ik zit nu op dit moment ook in zo'n situatie. Even helemaal de kots van mijn andere werk (lang verhaal) en een tijdje er uit geweest (okay ziektewet). Nu weer aan het werk via een uitzendbureau. Max 32 uur kunnen ze me bieden maar regelmatig is dat maar 24-30 uur. En jawel dan zit je net op bijstandsniveau... Natuurlijk ben ik druk op zoek en aan het solliciteren, maar toch...

De overheid zou werken moeten belonen en niet afstraffen. Ooit van het fenomeen inkomensval gehoord? Dat gebeurt er dus als je meer als 32 uur gaat werken. Je raakt daardoor kwijtschelding/huursubsidie/etc kwijt. Hierdoor kom je onder het bestaansminimum terecht en niemand die je dan ook maar helpt. Het minimumloon moet gewoon omhoog. Zo simpel is het.

Nog een interessant linkje over werken in de bijstand oftewel het zg WorkFirst-traject.
http://www.katholieknieuwsblad.nl/show.php?art=kn2417f (ahum let niet op de naam van de url)

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 02-05-2008 00:02 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Maar waar laat ze haar kind(eren) dan? In de opvang? Is ook niet bevorderlijk voor de opvoeding. Buiten dat blijft het eigenlijk schandalig dat er werk is dat betaald word op bijstandsniveau.
Dat is precies de tijd dat haar kind op school zit. Dat laatste ben ik volmondig met je eens!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

maniacshouse schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:55:
Het minimumloon moet gewoon omhoog. Zo simpel is het.
Niet voor iedereen, want dan krijg je alleen maar minder beschikbare banen. Dan moet je het ook met een systeem samenvoegen waar je luie mensen zonder probleem kan wegsturen, dwz als ze geen inzet tonen dan ook geen werk. En minimumloon mag best wat meer afhankelijk worden van opleidingsniveau, juist om mensen te stimuleren zichzelf te verbeteren :)

• Mutatie
[...]

[...]

Ik zit nu op dit moment ook in zo'n situatie. Even helemaal de kots van mijn andere werk (lang verhaal) en een tijdje er uit geweest (okay ziektewet). Nu weer aan het werk via een uitzendbureau. Max 32 uur kunnen ze me bieden maar regelmatig is dat maar 24-30 uur. En jawel dan zit je net op bijstandsniveau... Natuurlijk ben ik druk op zoek en aan het solliciteren, maar toch...

De overheid zou werken moeten belonen en niet afstraffen. Ooit van het fenomeen inkomensval gehoord? Dat gebeurt er dus als je meer als 32 uur gaat werken. Je raakt daardoor kwijtschelding/huursubsidie/etc kwijt. Hierdoor kom je onder het bestaansminimum terecht en niemand die je dan ook maar helpt. Het minimumloon moet gewoon omhoog. Zo simpel is het.
Het zit idd krom in elkaar, rare is bv. Ik ben bezig met reintergratie. Die mensen hebben een contract met de gemeente. Als ik zover kom dat ik een contract krijg krijgt het reintergratiebureau als bonus 5000 euro. Zou het niet veel maar dan ook veeeeeeeeel motiverender werken als men de client nou een (deel) bonus geeft? Ik heb het idee dat TS dan opeens ook een contract heeft over een paar maand.
Ow, en als je zoekt is er veel meer te vinden dan mac werker.
gambieter schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:59:
[...]

Niet voor iedereen, want dan krijg je alleen maar minder beschikbare banen. Dan moet je het ook met een systeem samenvoegen waar je luie mensen zonder probleem kan wegsturen, dwz als ze geen inzet tonen dan ook geen werk. En minimumloon mag best wat meer afhankelijk worden van opleidingsniveau, juist om mensen te stimuleren zichzelf te verbeteren :)
Willen ze ook toch met het nieuwe ontslagrecht? Daar moet idd iets tegenover staan ander gaat het enkel minder worden imo.

[ Voor 15% gewijzigd door Mutatie op 02-05-2008 00:03 ]

Verwijderd

nou heb de ts zijn verhaal eens gelezen, schandalig dat je er zo over denkt je bent 21 volwassen?

zo te merken niet, het leven is nou eenmaal , duur, veel gezeik, hard werken , en niks verdienen, wil je dat niet bereik je niets , zo simpel is het, geen school, dan maar putje schuppen(zo noemen wij dat) heb je een opleiding , tuurlijk je wordt als je te duur wordt eruit gegooid , maar beter als niks, je kan blijven zeiken , hangen, en uitkering trekken, maar ik zal als ik jou was eens, gaan nadenken aan je toekomst , anders beland je straks op straat

Verwijderd

Topicstarter
Blacksnak schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:19:
[...]

Als iedereen zo dacht dan HAD je zelfs GEEN uitkering!

[...]

Kom nu, noem jij solliciteren en wat papierwerk invullen ook al werken? Je moet wel eerlijk blijven he.

[...]

Moet je jezelf dan niet even in de spiegel bekijken en jezelf afvragen waarom ze je op straat gezet hebben? Als jij het naar je zin had en je zette je in moet er toch een oorzaak zijn waarom ze je ontslaan?
Solliciteer dan toch naar iets gelijkaardig en probeer jezelf te verbeteren op de punten waar je nog tekort schoot. Op die manier groei je toch vanzelf in je job en bouw je automatisch een carrière uit.

Maar je moet natuurlijk ook de wil hebben om iets te bereiken. Vanzelf krijg je niets (buiten die uitkering dan, want dat gaat ook in mijn ogen veel te makkelijk). Als je zelf niets wil kun je natuurlijk ook niet veel verwachten.

Vergeet niet dat iedereen ooit onderaan de ladder begonnen is!
*knip*
Je moet werken voor bijstand. *knip* Ga je ergens in verdiepen voor je onzin verteld. En sluit dit zielige topic want het is toch alleen maar flamen terwijl ik bijstand NODIG heb. TER OVERBRUGGING TOT IK IETS ANDERS HEB. Dit heb ik al 7 keer verteld maar die mensen blijven hier flamen. Een admin heeft een post van mij gepromoveerd tot een compleet topic. En ja die post was wat overdreven...
ik hoef geen hoge opleiding nogmaals *knip*. Ik zit er zelf nog minder mee dan jullie. Serieus, zoek een leven. Waarom trekt zo'n topic zoveel aandacht. Admins sluit deze fokking topic nu want er wordt totaal niks mee bereikt. Ga dan een algemeen topic openen over bijstand want dit gaat nergens over.
Net alsof ze bij het CWI en sociale dienst niet streng controleren op bijstandsgerechtigden. Denk je nu echt dat je ff zomaar uitkering krijgt. B) *knip*

Jij weet blijkbaar ook niks van het bedrijfsleven af. Als je een oproepcontract hebt is het voor een werkgever EASY om je weg te sturen. Dan kan die zeggen je maakte teveel fouten maar heeft ie daar 4 maanden voor nodig om daar achter te komen? Als er even wat werk wegvalt ben je als oproep/uitzendkracht de 1e die eruit vliegt....

Modbreak:Ik snap dat je je aangevallen voelt en door op deze manier op mensen te reageren voed je dat enkel, leg gewoon je punt uit en laat je niet uitlokken. Het is trouwens aan jou de keuze of je hier reageert of niet en ook voor jou geldt: reageer fatsoenlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door SmartDoDo op 02-05-2008 00:23 ]

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 10:49
[...]

[...]

Helemaal met je eens. Het verschil tegenwoordig met de bijstand en het loon verdient met werken is nihil. Ze moeten het zo maken dat als je werkt sowieso meer verdient dan als je in de bijstand hebt. Veel mensen moeten zich het heen en weer werken om net 100-200 euro boven het bijstandsniveau uit te komen, en gaan er dan ook nog op achteruit omdat ze alle vrijstellingen/huursubsidie.., afijn is hierboven al genoemt, kwijtraken. Het is zo in Nederland dat je of rond het bijstandsniveau omkwakkelt, dus dat mensen denken.. hey dit schiet niet op ik kan beter in de bijstand blijven.. of mensen verdienen zoveel dat ze van gekkigheid niet weten waar ze het aan uit moeten geven. Regering kom met de gulden midden weg en motiveer het om uit de bijstand te willen.

En wat de TS betreft, probeer anders om aan telewerk (werk van uit huis) te komen? Dit wordt steeds meer de toekomst. Of probeer een simpel productiebaantje te vinden, ok het is niet leuk, maar doe er naast een NTI / LOI opleiding? Hoef je niet meer in die suffe schoolbanken maar bepaal je zelf waar en wanneer. Ik vind dit ook helemaal ideaal en wil ook niet langer op school zitten.
Open Universiteit (OU) bestaat ook nog is ook een perfecte instelling om thuis te gaan studeren, als is het wel op universitair niveau, ik heb gehoord van mijn ex-leraar daar dat er binnenkort ook HBO-opleidingen komen. Het enige nadeel is dat je het zelf moet betalen, BELACHELIJK ja, waarom hiervoor geen studie financiering?! Waarschijnlijk omdat het nieuw is en Nederland nogal bekrompen doet over toekomstige nieuwerwetse dingen. Maar goed mocht je het geld hebben of kunnen winnen/verdienen op een of andere manier dan raad ik je zeker de OU of LOI / NTI aan en daarnaast telewerk of ander baantje.

Verwijderd

Topicstarter
Moeilijk he begrijpend lezen. Wat een nivo hier eigelijk...Als ik zeg dat ik moet werken voor bijstand, dan bedoel ik WERKEN. en niet wat papierwerk invullen. Echt waar Blacksnak ga eerst eens het topic doornemen voor je maar wat blaat

@ Blueflame jij snapt er tenminste nog iets van...
Sommigen hier lezen 1 post en gaan meteen reageren. Ze weten er net niks vanaf

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 00:14 ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

SmartDoDo schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:40:

Je vergeet nog dat je ook huurtoeslag kan krijgen, kwijtschelding van gemeentelijke belastingen en waterschapsbelasting annex rioolbelasting.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
n4m3l355 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:59:
[...]

Daarom heet het ook bijstand ;) Persoonlijk vind ik het nog van de zotte dat als iemand kan lopen en twee handen heeft in de bijstand terecht kan komen. Die waren bij mij keurig aan het schoonmaken of wat voor werk dan ook wat nuttig is voor de maatschappij. Keurig van 9 tot 5, verre van leuk, maar wel motiverend om voor een echte baan te zoeken en te behouden. Alle respect voor mensen in de bijstand die dat liever niet zouden hebben door wat voor situatie dan ook maar anders...
En de TS zelf.. sorry maar [mbr]*dat kan best iets fatsoenlijker*[/mbr]. Kan er weinig meer van maken. 21 jaar oud en gewoon te bekrompen om te werken omdat je verwacht meer betaald te krijgen dan je toekomt. Misschien dat je je kan afvragen waarom je zo weinig betaald krijgt, omdat andere in tegenstelling tot jou wel bleven doorstuderen, of wel iedere kans aangrepen die ze voor hun neus krijgen. En de een krijgt wat meer dan de ander (soms veel meer maar dat terzijde) iedereen doet zijn best met hetgeen wat hij of zij heeft rond te komen. Geld wat diegene met werken bij elkaar heeft gekregen. Ronduit verschrikkelijk dat je durft te stellen dat communisme beter is dan in een maatschappij als NL waar men blijkbaar voor zelfs mensen als jou nog met de armen openstaat om je op te vangen. Dan mis je toch wel een beetje Amerikaanse mentaliteit om je hard te laten vallen zodat je misschien nog overeind krabbeld om zelf toch te gaan werken voor iets minder dan je denkt waard te zijn.
Gast je snapt er echt totaal niks van he? 8)7
Ik heb al paar keer me verhaal verteld ik ben geen papegaai. Ik verdiende waar ik heb gewerkt meestal 7 tot 8 euro netto. Dat vond ik heel netjes. Ik werd ontslagen
Nu heb ik de afgelopen weken enkele keren gesolliciteerd maar daar is niks uitgekomen. Nu ik sinds kort op mezelf woon zal ik toch mijn huur moeten betalen. Vandaar een beroep op de bijstand. En nee dat is echt geen vetpot knul. En je moet zelfs werken voor je bijstand, EN daarnaast solliciteren. Dus je bent bijna net zoveel tijd kwijt dan wanneer je gewoon werkt. En als 23-jarige heb je minimumloon van 1335 euro bruto. Bijstand is 630 euro per maand. Is toch een aardig verschil lijkt me. Ik ben 21, dan is het verschil nog niet zo groot maar waar ik werkte had ik met 32 uurtjes ook 1000 euro per maand zonder extra's etc. Dus wat denk je, ik heb ook liever werk. Tis nou eenmaal even niet anders. En mijn keuze om te stoppen met school is gewoon al gemaakt. Dus ik ga niet op korte termijn nog een nieuwe opleiding beginnen, die keuze heb ik gemaakt en ik weet wat de gevolgen daarvan zijn dus ga nu niet ff doen alsof je m'n moeder bent. Ik heb misschien geen hoge opleiding maar dat wilt niet zeggen dat ik achterlijk ben
En wat je over communisme zegt slaat ook niet echt ergens op. Je hebt gewoon teveel Amerikaanse films gekeken waarin constant wordt afgegeven op communisme. Net alsof dat kapitalisme zo geweldig is. Kijk naar veel landen, wat een verschillen tussen de lonen. Dat is niet echt fair. Communisme heeft in mijn ogen ook goede kanten, niet in de vorm zoals die in sommige landen werd toegepast nee. Niet in een dictatuur. Net alsof het kapitalisme in Amerika zo geweldig is. Meer armoede dan wat anders...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 00:37 ]

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 12:36

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Ik heb altijd gedacht dat bijna iedereen wel zo'n fase in zijn leven had waarbij hij/zij schijt had aan de maatschappij, aan alles en iedereen. Want met bepaalde denkbeelden van Spacepanne(n)koek (:P) had ik een aantal jaren terug ook mee te maken gehad, waaronder die opgedrongen ambitie en 'leefgedrag' vanuit de maatschappij. Het grootste probleem zit hem in het feit dat hij zich absoluut niet (gedeeltelijk) wil of kan aanpassen. "Van trots kan je niet eten" , "Doe een stap terug en zie de wereld voor je open liggen" en "Play the game by the rules unless you can change them" zijn enkele wijze chinese one-liners die ik zelf hardhandig heb mogen ervaren.

Nu waren mijn problemen niet van dezelfde orde als Spacepannekoek, maar door simpelweg mezelf een beetje aan te passen aan de regels die gelden in de maatschappij kan ik 80% van de tijd precies leven zoals ik het wil. En dan hoef je niet perse te gaan golfen met de baas, netwerken met mensen die je niet aanstaan of snel carriere te maken over de rug van anderen om het wat gechargeerd te stellen.

Gewoon een kwestie van NU inzien dat als je geen (gedeeltelijke) concessies wilt doen aan je eigen opvattingen je in plaats van 80% van de tijd je in de toekomst zelfs helemaal niet kan leven zoals JIJ het graag wilt hebben...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• Mutatie
aReaRe schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:13:
[...]

Je vergeet nog dat je ook huurtoeslag kan krijgen, kwijtschelding van gemeentelijke belastingen en waterschapsbelasting annex rioolbelasting.
IDD, met huurtoeslag en zorgtoeslag zit je op +/- 1100 Euro. En je krijgt vrijstelling van gemeente belasting e.d.
Als dat niet zo was hadden we een overstroming van zwervers.

Ik vind het rouwens jammer dat men "eist" het oude bedrag te verdienen. Niks in het leven is zeker, ook je inkomsten niet. Dat is de realiteit.
Maar wat hier nogal steekt is dat TS ongelooflijk respectloos is tegenover hard werkende mensen.
Die mensen afzeiken terwijl hij een baan kan krijgen maar liever niks doet.
Wat voor werk doe je dan voor bijstand, is dat veel beter dan een mac werker?

[ Voor 86% gewijzigd door Mutatie op 02-05-2008 00:42 ]

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:12:
Moeilijk he begrijpend lezen. Wat een nivo hier eigelijk...Als ik zeg dat ik moet werken voor bijstand, dan bedoel ik WERKEN. en niet wat papierwerk invullen. Echt waar Blacksnak ga eerst eens het topic doornemen voor je maar wat blaat

@ Blueflame jij snapt er tenminste nog iets van...
Sommigen hier lezen 1 post en gaan meteen reageren. Ze weten er net niks vanaf
Dat papierwerk invullen kun je tegenwoordig ook zien als werk, als je eens ziet wat sommige mensen allemaal moeten doen voor dat ze in de bijstand zitten, is gewoon een administratieve baan lol.

Offtopic: Space, ik heb je even gemaild, als je email adres tenminste klopt :P

Verwijderd

Topicstarter
Blueflame_Core schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:37:
[...]

Dat papierwerk invullen kun je tegenwoordig ook zien als werk, als je eens ziet wat sommige mensen allemaal moeten doen voor dat ze in de bijstand zitten, is gewoon een administratieve baan lol.

Ja precies rofl. Sommigen denken te licht over dat allemaal. Weet je wat een adminstratieve ellende dat is om zoiets aan te vragen? Dat geldt eigelijk voor alles in de maatschappij. Je word helemaal ondergesneeuwd met papierwerk etc.

Verwijderd

Hij heeft ergens wel een punt als hij zegt dat wergevers misbruik maken van uitzendkrachten. (maar dan zijn het natuurlijk wel uitzendkrachten, dus per definitie geen mensen die per se doorstromen naar een vaste benoeming.)

Zoals gezegd, in drukke periodes kunnen ze een uitzendkracht op proef aannemen (kerst, vakantie) en dan binnen de proefperiode wandelen sturen (kan zonder motivatie van de werkgever). Op die manier is het inderdaad erg demotiverend om werk te zoeken, omdat iedereen toch wel liever een vaste positie heeft. (wat betreft zekerheid op de toekomst en een iets relaxer leven, met een vast patroon. Het zal nooit mijn type werk worden, gezien mijn opleiding, maar ik kan de aantrekkingskracht er wel van inzien)

Anderzijds is het verlangen naar vast werk eigenlijk geen goed uitgangspunt voor een stabiele economie, en is een stigma op 'werk verliezen' eigenlijk misplaatst. Als het minder moeiiljk was om mensen aan de kant te zetten, en als niet iedereen meteen 'beschaamd' zou zijn om ontslagen te worden, zouden bedrijven veel flexibeler naar maximum rendement mensen kunnen aannemen. Maar dat is een ander verhaal.

Sowieso hoeft niet neergekeken worden op iemand die zegt dat hij met 1000-1200 euro per maand genoeg heeft. Waarom niet? Zolang hij er voor wil werken (en dat lijkt mij het geval te zijn). Met 1200 euro, zonder schulden, kan je per maand prima rondkomen en nog wat leuke dingen doen. Ik moet het als student met veel minder doen, kan je zelfs nog wat plezier hebben. (en ok, ik moet veel van m'n hobby's missen, ik hoop dat later wel terug te kunnen inhalen, maar een boeiende job is nu m'n eerste prioriteit) Zolang je geen gezin begint en tevreden bent met een eenvoudig leven is daar niets mis mee. (wel werken hé)

Op zich is het als ongeschoolde heel moeilijk om meteen in de running te zijn voor een vaste benoeming. Dat komt omdat idd, zoals je zegt, voor jou tien anderen klaar staan. Want werk zonder competenties kunnen verrichten, kan inderdaad iedereen. (kuisen, bandwerk... ) Dus zou je, ook al heb je een afkeer van opleidingen, misschien toch moeten overwegen één vaardigheid bij te leren. Ook al kom je daar maar een heel klein trapje hoger mee op een sollicitatie, dat kan al genoeg zijn voor een job met betere voorwaarden. Zolang je iets hebt wat anderen niet hebben, kan het al voldoende zijn.

En dan heb ik het niet over een studie van 4 jaar of wat dan ook. Gewoon, 'iets' om meteen sterker in de markt te staan. (ik begrijp dat je meer een hippie leven wil lijden, maar de realiteit is nu eenmaal anders). Kijk, als je bvb een paar avondlessen voor lassen neemt. Weet je hoe moeilijk het is om aan gequalificieerde lassers te komen? En die mensen verdienen heel redelijk, en echt moeilijk is het niet. En je hebt een 'edge' op de absolute nobody's. Kan prima in avondschool, zodat je overdag nog rekken kan vullen in de AH. Noem maar op. En trouwens, mensen die dat soort werk doen zijn meestal erg trots op wat ze kunnen, die halen veel voldoening uit een goed afgeleverd werkstuk. Toch meer dan iemand die per dag x aantal dozen op de band moet zetten.

Dat geldt voor elk praktisch beroep. Je geeft zelf aan dat je niet vies bent van handenarbeid. Doe er dan ook iets mee. Ik ken mensen die als bouwvakker begonnen zijn. (is tegenwoordig niet super zwaar meer) en via avondles werfopzichter zijn geworden (iets wat normaal bijna bachelor niveau is). Ik zeg niet dat je zo ver hoeft te gaan, maar het heeft maar aan wat de mogelijkheden zijn. Echte stielmensen zijn zeldzaam, en hebben vaak de onderhandelingspositie. Er is werk genoeg. Een goede loodgieter, schrijnwerken, metaalarbeider, lasser, name it, you got it... En redelijk goed betaald.

Andere optie is de politie, maar ik denk dat je je daar niet per se thuis zal voelen. Ga gewoon in jouw kantoor eens na wat er in jouw streek vooral nodig is qua arbeidskrachten met zekere competenties. Gegerandeerd vind je meteen een stabiele job.

In elk geval worden vakopleidingen verkeerd benaderd. Tegenwoordig is het in het middelbaar onderwijs een schande om een 'stiel' te leren. Nee, iedereen moet wetenschappelijke opleidingen beginnen. Als dat echt niet hun ding is, dan is er helemaal geen schande in een goede stielopleiding. Spijtig genoeg komt met de huidige vooroordelen alleen crapuul terecht achter de werkbanken in het middelbaar onderwijs, zodat het stigma alleen maar groter wordt. Goede vakmensen zijn goud waard!! Worden redelijk betaald en vinden overal werk. Een technische opleiding in het middelbaar is dus helemaal geen schande.

Ander punt is ook dat GoT door de aard van de zaak geen represenatieve doorsnede biedt van de maatschappij. Hier zul je vooral studenten vinden, of mensen die een studie gedaan hebben en daarin aan het werk zijn. De gewone fabrieksarbeider zal je hier, in de regel, niet terug vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 00:56 ]

• Mutatie
Blueflame_Core schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:37:
[...]

Nogal onzin, ik heb meerdere keren aangevraagd, je doet paar uurtjes papierwerk verzamelen, paar gesprekken, een klein stapeltje papieren invullen en klaar, verder maand papier (tegenwoordig nieteens elke maand) invullen en klaar. Mischien dat ze reintergratie verplichten. In dat geval is TS nog "lager" dan een macwerker aangezien hij verplicht moet en een mac werker ervoor kiest en niet van alles weigert.

En over "misbruik" van uitzendkrachten hoef je ook niet echt te spreken.Iedereen heeft daar mee te maken en dat is gewoon zoals het is en waar men zich mee moet redden.

k vind het opzich niet zo erg om werk te weigeren, maar zoals TS het uitdrukt is imo asociaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Mutatie op 02-05-2008 00:49 ]

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:32:
[...]

Gast je snapt er echt totaal niks van he? 8)7
Ik heb al paar keer me verhaal verteld ik ben geen papegaai. Ik verdiende waar ik heb gewerkt meestal 7 tot 8 euro netto. Dat vond ik heel netjes. Ik werd ontslagen
Nu heb ik de afgelopen weken enkele keren gesolliciteerd maar daar is niks uitgekomen. Nu ik sinds kort op mezelf woon zal ik toch mijn huur moeten betalen. Vandaar een beroep op de bijstand. En nee dat is echt geen vetpot knul. En je moet zelfs werken voor je bijstand, EN daarnaast solliciteren. Dus je bent bijna net zoveel tijd kwijt dan wanneer je gewoon werkt. En als 23-jarige heb je minimumloon van 1335 euro bruto. Bijstand is 630 euro per maand. Is toch een aardig verschil lijkt me. Ik ben 21, dan is het verschil nog niet zo groot maar waar ik werkte had ik met 32 uurtjes ook 1000 euro per maand zonder extra's etc. Dus wat denk je, ik heb ook liever werk. Tis nou eenmaal even niet anders. En mijn keuze om te stoppen met school is gewoon al gemaakt. Dus ik ga niet op korte termijn nog een nieuwe opleiding beginnen, die keuze heb ik gemaakt en ik weet wat de gevolgen daarvan zijn dus ga nu niet ff doen alsof je m'n moeder bent. Ik heb misschien geen hoge opleiding maar dat wilt niet zeggen dat ik achterlijk ben
En wat je over communisme zegt slaat ook niet echt ergens op. Je hebt gewoon teveel Amerikaanse films gekeken waarin constant wordt afgegeven op communisme. Net alsof dat kapitalisme zo geweldig is. Kijk naar veel landen, wat een verschillen tussen de lonen. Dat is niet echt fair. Communisme heeft in mijn ogen ook goede kanten, niet in de vorm zoals die in sommige landen werd toegepast nee. Niet in een dictatuur. Net alsof het kapitalisme in Amerika zo geweldig is. Meer armoede dan wat anders...
Je zit nu heel zielig te doen, maar je vertelt nu een heel ander verhaal op een heel andere toon dan in je eerste post:
Heb zelf een beetje hetzelfde verhaal...nivo 4 begonnen maar uiteindelijk na 2 jaar afgehaakt (weliswaar met een nivo2 diploma) Had te weinig stage uren en blabla al die onzin. Ik heb ook geen zin meer om te studeren, ben 21 nu. Ik doe ook wat werken voor uitzendburo's maar daar word ik vaak na een tijd eruit gegooid of ontslagen. Daarom zit ik nu in de bijstand haha
Maar zelfs voor de bijstand moet je werken! Ik heb verder geen ambities, ook geen zin om me er allemaal mee bezig te houden. Dan maar minder geld, maar als er nauwelijks werk is dan kan ik er verder ook weinig aan doen. Ik ga niet bij de Mac Donals staan frieten bakken kom zeg
En studeren is ook absoluut geen optie, woon op mezelf en wil graag geld verdienen. Ik heb geen zin om als zo'n studentje te moeten leven, dat vind ik echt 3 x niks. Niet gesubsidieerd door de staat, dan maar geen educatie whehe :+ Moeten ze maar niet zo lastig doen, zoals bijvoorbeeld eerst aanvullend studiefinanciering uitbetalen en 2 jaar later zeggen ze je moet het terugbetalen 8)7 Denk ze wel dat ik me nog langer voor de gek laat houden door dat stelletje bureaucraten, beetje studenten het geld proberen te jatten. Dan maar geen opleiding!
Je hebt je verhalen op de eerste pagina's aangepast om al je "whehe"'s e.d. er uit te halen, maar je eerste posts kwamen over alsof je het allemaal wel lekker vond om een utikering te trekken. Nu je zoveel mensen over je heen krijgt, verander je je verhaal.

Kijk, ik weet niet of die eerste verhalen stoerdoenerij waren, of dat je nu dingen terug zit te draaien omdat je geschrokken bent, maar mensen vallen gewoon over mensen die het wel lekker vinden een uitkering te trekken, gewoon omdat dat onze belastingcenten zijn die bedoeld zijn voor mensen die het echt nodig hebben, en daar ben jij er niet een van.

https://niels.nu

• Gomez12
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:40:
[...]

Ja precies rofl. Sommigen denken te licht over dat allemaal. Weet je wat een adminstratieve ellende dat is om zoiets aan te vragen? Dat geldt eigelijk voor alles in de maatschappij. Je word helemaal ondergesneeuwd met papierwerk etc.
Ach gossie, ik krijg bijna meedelijden met jou dat je in de bijstand zit en nog zoveel papierwerk moet invullen...

Je zou natuurlijk ook bij de mac kunnen gaan werken, zoeken ze nog mensen en levert niet zoveel papierwerk op.
Of folders gaan vouwen, schijnt ook niet zoveel papierwerk op te leveren.

Of je kan gewoon relaxed je bijstand laten stopzetten en dan gewoon relaxed zonder papierwerk relaxen. Peace Man!

Of je kan inderdaad over alles gaan zitten klagen...

Verwijderd

Topicstarter
Hydra schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:47:
[...]

Je zit nu heel zielig te doen, maar je vertelt nu een heel ander verhaal op een heel andere toon dan in je eerste post:

[...]

Je hebt je verhalen op de eerste pagina's aangepast om al je "whehe"'s e.d. er uit te halen, maar je eerste posts kwamen over alsof je het allemaal wel lekker vond om een utikering te trekken. Nu je zoveel mensen over je heen krijgt, verander je je verhaal.

Kijk, ik weet niet of die eerste verhalen stoerdoenerij waren, of dat je nu dingen terug zit te draaien omdat je geschrokken bent, maar mensen vallen gewoon over mensen die het wel lekker vinden een uitkering te trekken, gewoon omdat dat onze belastingcenten zijn die bedoeld zijn voor mensen die het echt nodig hebben, en daar ben jij er niet een van.
Ja precies ja...Gast weet je eigelijk wel dat ik deze topic niet eens gestart heb :+
Dit heeft een admin gedaan. Ik had dit berichtje gepost in een ander topic maar een admin heeft dit compleet verhuisd naar deze topic. Ik zou nooit zelf zo'n topic aanmaken van "onaantrekkelijk werk of bijstand?" Omdat ik allang wist wat voor reacties dat zou gaan opleveren
Dat bericht was btw een reactie op ander commentaar van mensen. Waarop ik dus een beetje overdreven reageerde ja. Maar als je dit zo gaat neerzetten als een post, ja dan is het natuurlijk COMPLEET uit z'n verband gerukt. Maarja nu heeft iedereen een compleet verkeerd beeld van mij, niks aan te doen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 00:52 ]

• Mutatie
EDIT: laat maar, ik verspil geen energie meer hierin ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Mutatie op 02-05-2008 00:54 ]

• Blacksnak
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:12:
Ter info:

* Heb het hele topic gevolgd en gelezen.
* Weet heel zeker waar ik het over heb, ben zelf werkgever. Hetzij in België maar op een aantal details na werkt het in beide landen hetzelfde.

Wat mij tegensteekt is gewoon je manier van denken. Je bent niet verder gaan studeren, wat je recht is, maar toch wil je meteen een goed loon. Een simpel baantje om mee te starten is niet goed genoeg, althans dat laat je uitschijnen. Als je zonder diploma start (of een basisniveau) dan moet je ook verdragen dat je meestal bij de minder toffe baantjes moet starten, echt kiezen wat je wil is voor weinigen weggelegd, zelfs al heb je wel verder gestudeerd.

Dit wil niet zeggen dat je daarna niet kunt groeien natuurlijk, maar je moet wel ergens beginnen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:50:
Ja precies ja...Gast weet je eigelijk wel dat ik deze topic niet eens gestart heb :+
Dit heeft een admin gedaan. Ik had dit berichtje gepost in een ander topic maar een admin heeft dit compleet verhuisd naar deze topic. Ik zou nooit zelf zo'n topic aanmaken van "onaantrekkelijk werk of bijstand?" Omdat ik allang wist wat voor reacties dat zou gaan opleveren
Je hebt zelf de openingspost gedaan, al was het in een ander topic. Die reacties worden grotendeels uitgelokt door je eigen toonzetting en uitspraken; als je niet had gewild dat mensen erop reageerden, dan had je beter niet kunnen posten of het voor FOK! kunnen bewaren :)
Dat bericht was btw een reactie op ander commentaar van mensen. Waarop ik dus een beetje overdreven reageerde ja. Maar als je dit zo gaat neerzetten als een post, ja dan is het natuurlijk COMPLEET uit z'n verband gerukt. Maarja nu heeft iedereen een compleet verkeerd beeld van mij, niks aan te doen
Dat beeld heb je helaas toch wel wat versterkt in je reacties na de openingspost, het komt niet door 1 post maar door het totaalplaatje in dit hele topic. Misschien kun je beter even de tijd nemen om goed te verwoorden wat je wilt zeggen, zonder primair te reageren op de commentaren die je krijgt :) .

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 02-05-2008 00:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blacksnak schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:54:
[...]

Ter info:

* Heb het hele topic gevolgd en gelezen.
* Weet heel zeker waar ik het over heb, ben zelf werkgever. Hetzij in België maar op een aantal details na werkt het in beide landen hetzelfde.

Wat mij tegensteekt is gewoon je manier van denken. Je bent niet verder gaan studeren, wat je recht is, maar toch wil je meteen een goed loon. Een simpel baantje om mee te starten is niet goed genoeg, althans dat laat je uitschijnen. Als je zonder diploma start (of een basisniveau) dan moet je ook verdragen dat je meestal bij de minder toffe baantjes moet starten, echt kiezen wat je wil is voor weinigen weggelegd, zelfs al heb je wel verder gestudeerd.

Dit wil niet zeggen dat je daarna niet kunt groeien natuurlijk, maar je moet wel ergens beginnen.
Ik vind het niet erg om vrij simpel werk te doen! Dit heb ik ook pas 10 keer gezegd. En een goed loon? Dat hebben ook een aantal mensen ervan gemaakt. Ik heb alleen gezegd dat ik 5,50 per uur bruto niet zie zitten nee. Dat is mijn recht. Ik moet er wel van kunnen leven. Ik bedoel, mijn huurbaas gaat ook niet de huur verlagen als ie weet dat ik 5,50 bruto verdien 8)7
Meestal krijg je sowieso meer dan 5,50 dus dit is eigelijk helemaal niet nodig om over te discussieren.

• Blueflame_Core
Mutatie schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:45:
[...]

Nogal onzin, ik heb meerdere keren aangevraagd, je doet paar uurtjes papierwerk verzamelen, paar gesprekken, een klein stapeltje papieren invullen en klaar, verder maand papier (tegenwoordig nieteens elke maand) invullen en klaar. Mischien dat ze reintergratie verplichten. In dat geval is TS nog "lager" dan een macwerker aangezien hij verplicht moet en een mac werker ervoor kiest en niet van alles weigert.

En over "misbruik" van uitzendkrachten hoef je ook niet echt te spreken.Iedereen heeft daar mee te maken en dat is gewoon zoals het is en waar men zich mee moet redden.

k vind het opzich niet zo erg om werk te weigeren, maar zoals TS het uitdrukt is imo asociaal.
Ik heb het niet zozeer over het aanvragen van een uitkering.. meer over het solliciteren, soms wel 5 sollicitaties in de week!! In het begin is dat te doen maar owee als je paar weken verder bent, dit geld overigens ook voor WW uitkering. + dan nog dingen, zoals huurtoeslag/zorgtoeslag aanvragen bij de belastingdienst, regelingen aanvragen waar je per toeval achter komt en je niet word vertelt door de gemeente, logisch want het kost hun weer geld. Allemaal bijkomstigheden die je als werkende minder hebt. Niet dat het iets uitmaakt want natuurlijk moet iedereen iets doen om zijn geld te verdienen. Maar het is niet allemaal koek en ei.
Het probleem is gewoon dat de regering iedereen uit de bijstand/wao wil knikkeren maar er niets tegenover zet, vroeger kreeg je 1000 gulden als je vanuit de uitkering aan een baan kwam. Wat krijg je nu? nog meer armoede dan je in de bijstand had omdat je werkt. Hoezo waanzin :?
Krik gewoon die minimumlonen omhoog zodat je ruimschoots boven de bijstand uitkomt. Bij 2 verdieners ligt het anders, maar als je er alleen voor staat dan is het vaak of bijstand of topinkomen dmv een topfunctie. Het verschil is te klein dat is het hele probleem, maar dat wordt op een of andere manier niet ingezien. Moet je eens zien als je bijvoorbeeld 300 euro meer verdient dan de bijstand, nergens meer recht op, en je keldert hupsakee zowat 600 euro naar beneden (volle huur prijs +/- 400 euro ipv 200, gemeentelijke belastingen 400 euro als je beetje in een dure gemeente woont). Tel uit je winst. Maarja dat is Nederland op het moment en we zullen het er maar mee moeten doen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blueflame_Core schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:03:
Krik gewoon die minimumlonen omhoog zodat je ruimschoots boven de bijstand uitkomt.
Daarmee worden echter deze medewerkers een stuk duurder, en is er geen voordeel meer ze in dienst te nemen. Verder mag je van werknemers ook verwachten dat ze willen investeren in het leren van een vak en opbouwen van een CV, dus zelfs als het niet veel hoger is dan bijstandsniveau dan nog mag je wel van mensen verwachten dat ze gaan werken ipv thuiszitten.

Dus hoger OK, maar niet zoveel hoger dat het te duur wordt :) .

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

Ik heb het niet zozeer over het aanvragen van een uitkering.. meer over het solliciteren, soms wel 5 sollicitaties in de week!!
Dat ligt maar net aan de regels van de gemeente waarin je woont. Liever 1 goede sollicitatie per week dan 5 waarbij geen echte inzet is imo.
zoals huurtoeslag/zorgtoeslag aanvragen bij de belastingdienst, regelingen aanvragen waar je per toeval achter komt en je niet word vertelt door de gemeente, logisch want het kost hun weer geld.
Wat een onzin, een gemeente heeft alleen maar last van mensen die achteraf blijken geen huurtoeslag/zorgtoeslag te ontvangen. Stel je de oplopende schulden eens voor bij een bijstandsklant waarvoor de gemeente even later een schuldenregeling mag treffen B)
Er is voor een gemeente geen enkele zinnige reden om geen melding te maken van voordelen voor de klant. Overigens is het aan de bijstandsklant zelf om dat recht te gelde te maken, je hebt ook nog zoiets als je eigen verantwoordelijkheid. De gemeente is er niet om achter de kont van z'n klanten aan te lopen B)
Het probleem is gewoon dat de regering iedereen uit de bijstand/wao wil knikkeren maar er niets tegenover zet, vroeger kreeg je 1000 gulden als je vanuit de uitkering aan een baan kwam.
Dat bestaat nog steeds, hoewel het tegenwoordig in euro's gaat ;) De hoogte van zulke uitstroomsubsidies verschilt weer per gemeente maar vrijwel iedere gemeente hanteerd dat principe.
Moet je eens zien als je bijvoorbeeld 300 euro meer verdient dan de bijstand, nergens meer recht op, en je keldert hupsakee zowat 600 euro naar beneden (volle huur prijs +/- 400 euro ipv 200, gemeentelijke belastingen 400 euro als je beetje in een dure gemeente woont). Tel uit je winst. Maarja dat is Nederland op het moment en we zullen het er maar mee moeten doen.
Er bestaat inderdaad een armoedeval, maar het is onjuist om te stellen dat als je iets meer dan bijstandsniveau verdiend je "opeens" geen recht meer hebt op zorg- en huurtoeslag en andere voordelen. Velen hiervan worden geleidelijk minder afhankelijk van de hoogte van je inkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door SmartDoDo op 02-05-2008 01:14 ]

• Hydra
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:50:
Dit heeft een admin gedaan. Ik had dit berichtje gepost in een ander topic maar een admin heeft dit compleet verhuisd naar deze topic.
No shit sherlock.
Ik zou nooit zelf zo'n topic aanmaken van "onaantrekkelijk werk of bijstand?" Omdat ik allang wist wat voor reacties dat zou gaan opleveren
Je kwam over alsof je het wel prima vond, en daarna ging je nog een flink aantal posts door over hoe we toch geen 'nut' hadden op de wereld en hoe je het vertikt te 'conformeren'. Later ging je dat een beetje proberen recht te lullen, maar je komt nog steeds over als een lompe aap, met je "Gast weet je eigelijk wel". Ik vermoed dat ik een hoop meer weet dan jij.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:58:
Ik vind het niet erg om vrij simpel werk te doen! Dit heb ik ook pas 10 keer gezegd. En een goed loon? Dat hebben ook een aantal mensen ervan gemaakt. Ik heb alleen gezegd dat ik 5,50 per uur bruto niet zie zitten nee. Dat is mijn recht. Ik moet er wel van kunnen leven. Ik bedoel, mijn huurbaas gaat ook niet de huur verlagen als ie weet dat ik 5,50 bruto verdien 8)7
Je zegt zelf dat 'frietbakken' je te min is. Ik zou liever frietbakken bij de Mac dan een uitkering vangen. En ik zie bovendien talloze bars e.d. die om personeel zitten te springen. En wat betreft je loon: als je stopt met studeren en geen enkele relevante opleiding hebt, zul je beginnen met minimum loon ja. Wat had je dan gedacht? Dat je een baan op HBO startniveau zou krijgen? Waar denk je dat mensen die opleiding voor gedaan hebben?
Ik heb het niet zozeer over het aanvragen van een uitkering.. meer over het solliciteren, soms wel 5 sollicitaties in de week!!
Poe poe! Ik heb een tijdje terug een serie sollicitaties gedaan (om m'n eigen waarde te bepalen), 4 in een week NAAST m'n baan van 40 uur. Heb nu al meedelijden.

• Mutatie
[...]

Ik heb het niet zozeer over het aanvragen van een uitkering.. meer over het solliciteren, soms wel 5 sollicitaties in de week!! In het begin is dat te doen maar owee als je paar weken verder bent, dit geld overigens ook voor WW uitkering. + dan nog dingen, zoals huurtoeslag/zorgtoeslag aanvragen bij de belastingdienst, regelingen aanvragen waar je per toeval achter komt en je niet word vertelt door de gemeente, logisch want het kost hun weer geld. Allemaal bijkomstigheden die je als werkende minder hebt. Niet dat het iets uitmaakt want natuurlijk moet iedereen iets doen om zijn geld te verdienen. Maar het is niet allemaal koek en ei.
Het probleem is gewoon dat de regering iedereen uit de bijstand/wao wil knikkeren maar er niets tegenover zet, vroeger kreeg je 1000 gulden als je vanuit de uitkering aan een baan kwam. Wat krijg je nu? nog meer armoede dan je in de bijstand had omdat je werkt. Hoezo waanzin :?
Krik gewoon die minimumlonen omhoog zodat je ruimschoots boven de bijstand uitkomt. Bij 2 verdieners ligt het anders, maar als je er alleen voor staat dan is het vaak of bijstand of topinkomen dmv een topfunctie. Het verschil is te klein dat is het hele probleem, maar dat wordt op een of andere manier niet ingezien. Moet je eens zien als je bijvoorbeeld 300 euro meer verdient dan de bijstand, nergens meer recht op, en je keldert hupsakee zowat 600 euro naar beneden (volle huur prijs +/- 400 euro ipv 200, gemeentelijke belastingen 400 euro als je beetje in een dure gemeente woont). Tel uit je winst. Maarja dat is Nederland op het moment en we zullen het er maar mee moeten doen.
Ben het met je eens hoor, het ging alleen om de aanvraag.
Verder blijf je wel bezig met papieren.
Maar die beloning is iid een mooi punt, ik zei er eerder al iets over. Het is toch behoorlijk raar dat een reintergratie bureau een bonus van 5000 euro krijgt als iemand in hun "traject" een vaste baan krijgt. Enige wat e drijfveer is bij die bureau's in zoveel mogelijk doorstampen naar arbeid zonder de persoon te kennen, kortingen op uitkeringen krijgen als men een afpsraak verzet, een baan weigert enz.
De enige die er beter van wordt zijn die bureau's, geef de mens een beloning voor z'n inzet want een reintergratie bureau doet over algemeen niet meer dan vacatures op tafel leggen en een bedrijf bellen.
Het is gewoon niet goed geregeld, vooral nu we overstroomd worden door volk dat voor de helft van het geld een keer zo hard werkt.
Ja, het is goed geregeld hier 8)7 , maar da's ook weer dubbel want ik geloof dat Nederland een van de beste vangnetten heeft, ik kan me geen ander land voorstellen waar je evengoed werkloos kan zijn als hier.
zoals huurtoeslag/zorgtoeslag aanvragen bij de belastingdienst, regelingen aanvragen waar je per toeval achter komt en je niet word vertelt door de gemeente, logisch want het kost hun weer geld.
Dat is zeer zeker waar, heb er zelf ervaring mee en heb veel misgelopen doorachterhouden van info.
Deregels zijn tegenwoordig zo streng dat er nu ook een bureau orde en handhaving is.
VB, ik had me 1 keer een uur verslapen in 5 maand vanwege m'n problemen op een werkervartingplaats. 3 dagen later een brief dat ik 88 euro gekort werd wegens niet komen opdagen, bezwaar ingedient en afgewezen.
Nog gekker. Ik kon kiezen, of vrijwilligerswerk zonder solicitaieplicht e.d. of reintergratie met de geldende regels. Ik wou aan het werk en koos reintergratie. De man van dat bureau belde me om een kennismaking af te spreken, ik zat op dat moment in de trein om paar dagen te logeren bij familie, Afpraak gemaakt en hij zei erna nog dat als ik niet kon ik ff moest bellen. Ik bleef nog paar dagen langer weg en belde om de afspraak te verzetten, geen probleem.
Ik kom thuis, 88 euro korting op uitkering wegens niet opdagen...... 8)7
Dat zij toch eigenlijhk zieke taferelen. 88 euro is veel geld als je in bijstand zit. Ik zie ook geen positefe effecten van deze manieren.
Straffen is het enige dat ze nog doen, terwijl ik van mening ben dat belonen veeeeeeel beter werkt maar dat bestaat niet meer helaas.

[ Voor 20% gewijzigd door Mutatie op 02-05-2008 01:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hydra schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:12:
[...]

No shit sherlock.

[...]

Je kwam over alsof je het wel prima vond, en daarna ging je nog een flink aantal posts door over hoe we toch geen 'nut' hadden op de wereld en hoe je het vertikt te 'conformeren'. Later ging je dat een beetje proberen recht te lullen, maar je komt nog steeds over als een lompe aap, met je "Gast weet je eigelijk wel". Ik vermoed dat ik een hoop meer weet dan jij.

[...]

Je zegt zelf dat 'frietbakken' je te min is. Ik zou liever frietbakken bij de Mac dan een uitkering vangen. En ik zie bovendien talloze bars e.d. die om personeel zitten te springen. En wat betreft je loon: als je stopt met studeren en geen enkele relevante opleiding hebt, zul je beginnen met minimum loon ja. Wat had je dan gedacht? Dat je een baan op HBO startniveau zou krijgen? Waar denk je dat mensen die opleiding voor gedaan hebben?
Het interesseert me geen ene moer of jij meer weet dan ik. Ik wed dat ik meer over voetballen, drugs en games weet dan jij wahahaha }:O
Sorry hoor maar moet ik hier serieus op ingaan of iets?
BTW ik heb niet gezegd dat frieten bakken te min is voor me, dat maak jij ervan. Ik zeg alleen dat ik me bij zo'n soort werk nooit goed zou voelen. Als je daar niet achter staat moet je het niet doen want daar schiet je helemaal niks mee op. En nee je krijgt geen minimumloon kerel, je krijgt meestal in een magazijn of productie ook wel 8 of 9 euro...Duh hoe moeten die mensen anders leven, ik vind dat niet meer dan normaal. Dat minimum loon waar jij het over hebt heb ik eigelijk nergens gehad. Zo'n laag bedrag. HBO startnivo is een hele andere categorie. Maar je moet ervan kunnen leven, ik moet zeker 800/900 verdienen om beetje redelijk te leven. Als jij dit HBO nivo noemt tja...

• Mutatie
Als je niet van frieten bakken houd kun je ook washandjes inpakken, magazijnwerk, distributiewerk, doe het zelf zaak werk enz. doen.
Of zeg ja dan weer
Ik ga niet bij de Multimate staan meehelpen kom zeg

Sorry, kon het niet laten nog ff op je te reageren.
Zal het niet weer doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Mutatie op 02-05-2008 01:38 ]

• Blacksnak
Mutatie schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:13:
[...]

Straffen is het enige dat ze nog doen, terwijl ik van mening ben dat belonen veeeeeeel beter werkt maar dat bestaat niet meer helaas.
Moet je naar België komen :|

Hier krijgen de mensen die van uitkering leven *knip niet onderbouwde generalisatie/stereotiep over uitkeringen*

Ik weet dat dit nogal kort door de bocht is en een beetje stereotype misschien maar zo'n situaties komen jammer genoeg veel te veel voor. Daar kan ik dan verschrikkelijk kwaad om worden. Je weet dat ze zitten te profiteren van je zuurverdiende centen, waar ook jij graag eens mee op vakantie was gegaan.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:31:
[...]
BTW ik heb niet gezegd dat frieten bakken te min is voor me, dat maak jij ervan. Ik zeg alleen dat ik me bij zo'n soort werk nooit goed zou voelen. Als je daar niet achter staat moet je het niet doen want daar schiet je helemaal niks mee op.
Maar zou het geen prima stap zijn om je verder te ontwikkelen? Je verdient geld, ondertussen kan je verder zoeken naar een toffere job of kan je wat studeren.

Is het niet een beetje gemakzuchtig om op uitkering te leven terwijl je de gepaste job voor jezelf zoekt?

[ Voor 37% gewijzigd door Rukapul op 02-05-2008 09:12 ]

Verwijderd

Of de voedselbank :/ Ook zo eentje.

Met 40 euro weekgeld lekker apart houden voor het lamzuipen op zaterdag, en elke maandag maar aanspraak maken op de voedselbank. Schop onder de reet. Met zelfs 25 euro kan ik rondkomen in een week :|

• Mutatie
Blacksnak schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:37:
[...]

Hier krijgen de mensen die van uitkering leven *knip*

Ik weet dat dit nogal kort door de bocht is en een beetje stereotype misschien maar zo'n situaties komen jammer genoeg veel te veel voor. Daar kan ik dan verschrikkelijk kwaad om worden. Je weet dat ze zitten te profiteren van je zuurverdiende centen, waar ook jij graag eens mee op vakantie was gegaan.
Da's ook ziek idd, maar daadvoor noemde ik eerder ook dat er betere controle/inspectie zou moeten komen want die taferelen zijn te idioot.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:39:
[...]

Of de voedselbank :/ Ook zo eentje.

Met 40 euro weekgeld lekker apart houden voor het lamzuipen op zaterdag, en elke maandag maar aanspraak maken op de voedselbank. Schop onder de reet. Met zelfs 25 euro kan ik rondkomen in een week :|
Oei, pas daar mee op. Er zitten idd rotzakken bij. Ik heb er zelf een tijdje gelopen wegens bijstand en schulden. Doe aub niet te makkelijk over de voedselbank want daar kom je de echte armoede tegen.

[ Voor 36% gewijzigd door Rukapul op 02-05-2008 22:00 ]

• Hydra
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:31:
Het interesseert me geen ene moer of jij meer weet dan ik. Ik wed dat ik meer over voetballen, drugs en games weet dan jij wahahaha }:O
Alle drie dingen waar je vrouwen mee scoort, go you :D
Sorry hoor maar moet ik hier serieus op ingaan of iets?
BTW ik heb niet gezegd dat frieten bakken te min is voor me, dat maak jij ervan.
Dat zeg je wel: "Ik ga niet bij de Mac Donals staan frieten bakken kom zeg". Je stelt hier letterlijk dat frieten bakken bij de Mac te min is.
Ik zeg alleen dat ik me bij zo'n soort werk nooit goed zou voelen. Als je daar niet achter staat moet je het niet doen want daar schiet je helemaal niks mee op. En nee je krijgt geen minimumloon kerel, je krijgt meestal in een magazijn of productie ook wel 8 of 9 euro...
Dat is 1440 euro bruto per maand, of zo'n 18662 per jaar.
Duh hoe moeten die mensen anders leven, ik vind dat niet meer dan normaal. Dat minimum loon waar jij het over hebt heb ik eigelijk nergens gehad. Zo'n laag bedrag. HBO startnivo is een hele andere categorie. Maar je moet ervan kunnen leven, ik moet zeker 800/900 verdienen om beetje redelijk te leven. Als jij dit HBO nivo noemt tja...
Met jouw leeftijd is het minimum loon 856,00 euro NETTO per maand, en je komt in aanmerking voor vrijwel alle soorten subsidie en toeslagen die er maar is. Dus je kunt zelfs met een minimumloon naar jouw standaarden prima rondkomen.
Is het niet een beetje gemakzuchtig om op uitkering te leven terwijl je de gepaste job voor jezelf zoekt?
In z'n schoot geworpen wordt bedoel je. Hij wil wel werken (zegt 'ie), maar het moet niet te min werk zijn en hij moet zich niet hoeven te conformeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 02-05-2008 01:46 ]

• Mutatie
Hydra schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:44:

Met jouw leeftijd is het minimum loon 856,00 euro NETTO per maand, en je komt in aanmerking voor vrijwel alle soorten subsidie en toeslagen die er maar is. Dus je kunt zelfs met een minimumloon naar jouw standaarden prima rondkomen.
Klopt, zoals eerder gezegd, met alle toeslagen en kwijtscheldingen zit je op ongeveer 1100 netto in Enschede, is overal anders denk.

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 02-05-2008 01:47 ]

Verwijderd

Ik heb er ook geen negatief beeld verder over ofzo. Gaat me meer om de mensen die juist wel geld hebben maar gewoonweg lekker gaan staan spenderen in het stappen en op een verkeerde manier die bank gebruiken waarvoor die bedoeld is. Zo wordt het idd een vieze zooi binnen in NL, want als het door de een normaal beschouwd wordt zal het ook niet lang duren totdat de anderen het normaal vinden. En dan heb je het gezeik weer, komen er regels, en iemand die er daadwerkelijk aanspraak op wil maken aan een shitload met regels vooraf gaan moet.

Veel van deze mensen hebben ook nauwelijks eigenwaarde, of denken ook niet verder dan zichzelf. Het triestere is is dat men vaak denkt dat de voedselbank wel gratis is.

Afijn. Ik heb mezelf nog nooit in zo'n situatie hoeven te bevinden en hoop er ook nooit in terecht te komen. Waar TS last van heeft is dat hij teveel eigenwaarde heeft over zichzelf en het betaalde loon. Als jij meer wilt zul je je moeten bewijzen wat je waard bent en niet met taal zoals Ey bitch ben je gek!? lopen blaten. Daar bereik je toch niets meer mee dan stoerdoenerij op de hoek. Neem gewoon willekeurig een baan aan en doe wat van je verwacht wordt maar ga niet zitten roepen dat je het wel best vindt om in de bijstand te zitten omdat je volgens jou 'onderbetaald' krijgt.

Moet je eens kijken of soliciteren wel nog lukt als jij 2 jaar in de bijstand gezeten hebt :)

• Hydra
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:48:
Moet je eens kijken of soliciteren wel nog lukt als jij 2 jaar in de bijstand gezeten hebt :)
Ach, er zijn banen voor ex-criminelen, dus het is altijd mogelijk :)

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-11 23:09
zie je mail. Flamen, "parasiteren", "aborteren", etc. zijn niet goed voor je GoT account.

[ Voor 94% gewijzigd door Rukapul op 02-05-2008 09:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Hier krijgen de mensen die van uitkering leven *knip*

[...]

Maar zou het geen prima stap zijn om je verder te ontwikkelen? Je verdient geld, ondertussen kan je verder zoeken naar een toffere job of kan je wat studeren.

_O-
Die Belgen. Eigelijk is dat ook wel weer humor. Ok het is natuurlijk best triest, maar uitkeringtrekker met PS 3 thuis en LCD TV. 1 zit WoW te spelen en pa zit te zuipen op de bank. 't klinkt wel erg grappig.
Gemakzuchtig nou ik denk dat ik echt wel werk vind binnen niet al te lange tijd. Ik zal echt geen jaar in die bijstand zitten denk ik zo. Ik heb waarschijnlijk binnen enkele weken iets, dit is alleen ff ter overbrugging want als ik moet blijven wachten op die bedrijven en uitzendburo's die het geregeld ook laten afweten dan moet ik toch ergens geld vandaan toveren.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 02-05-2008 09:13 ]

• Mutatie
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:48:
Ik heb er ook geen negatief beeld verder over ofzo. Gaat me meer om de mensen die juist wel geld hebben maar gewoonweg lekker gaan staan spenderen in het stappen en op een verkeerde manier die bank gebruiken waarvoor die bedoeld is. Zo wordt het idd een vieze zooi binnen in NL, want als het door de een normaal beschouwd wordt zal het ook niet lang duren totdat de anderen het normaal vinden. En dan heb je het gezeik weer, komen er regels, en iemand die er daadwerkelijk aanspraak op wil maken aan een shitload met regels vooraf gaan moet.

Veel van deze mensen hebben ook nauwelijks eigenwaarde, of denken ook niet verder dan zichzelf. Het triestere is is dat men vaak denkt dat de voedselbank wel gratis is.

Afijn. Ik heb mezelf nog nooit in zo'n situatie hoeven te bevinden en hoop er ook nooit in terecht te komen. Waar TS last van heeft is dat hij teveel eigenwaarde heeft over zichzelf en het betaalde loon. Als jij meer wilt zul je je moeten bewijzen wat je waard bent en niet met taal zoals Ey bitch ben je gek!? lopen blaten. Daar bereik je toch niets meer mee dan stoerdoenerij op de hoek. Neem gewoon willekeurig een baan aan en doe wat van je verwacht wordt maar ga niet zitten roepen dat je het wel best vindt om in de bijstand te zitten omdat je volgens jou 'onderbetaald' krijgt.

Ik denk nu ook haast zeker te weten dat hij vaak op de hoek van de straat hangt met z'n drugs, voetbal en gamen.
Ik denk ook dat een werkgever liever iemand ziet die rotwerk heeft gedaan en volgehouden dan iemand die in bijstand blijft met veel te hoge eisen.
In het eerste geval heb je dan wel iemand voor je waar je waarschijnlijk op kan rekenen, in tweede geval vaak het omgekeerde.
Hydra schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:52:
[...]

Ach, er zijn banen voor ex-criminelen, dus het is altijd mogelijk :)
Idd, mag je als kippen vanger/slachter, schoonmaker e.d. beginnen om je te bewijzen. Slecht werk maar niet niks waard. En voor dat soort ex-criminelen die dat goed doen heb ik meer respect dan een luie uitkeringtrekker.

[ Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 02-05-2008 01:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
PHiXioN schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:54:
[...]

Zo, je moet eens voor 12 uur je nest uitkomen voor de bijstand.... hard werken zeg... denk je daarmee enig respect af te dwingen? Realiseer je je wel dat je toegevoegde waarde 0,0 is en dat je die energie beter in iets nuttigs zoals friet scheppen kan steken? Ik neig regelmatig naar links bij de verkiezingen en ik ben het er 100% mee eens dat er een vangnet moet zijn voor mensen die niet kunnen werken, maar jij verdient gewoon een schop onder je luie reet. Ik zou verder ook niet bij de Mac gaan werken, maar dat komt omdat ik op mijn 21e zat te studeren en nu betere alternatieven heb. Jij parasiteert nu gewoon op de samenleving, 0 toegevoegde waarde en maar vreten op rekening van de belastingbetaler. Waarschijnlijk kom je nog regelmatig bij de Mac ook, het geld uitgeven dat die werknemers daar netjes aan de belastingdienst hebben afgedragen. Dat werklozen op straat komen te staan is inderdaad geen prettig vooruitzicht. Mensen die niet kunnen werken moeten dan ook in het levensonderhoud worden voorzien. De mensen die wel kunnen werken maar niet willen werken, omdat ze zich om een of andere reden comfortabel voelen in hun situatie, mogen wat mij betreft flink worden gekort op de inkomsten. En als ze dan met een LCD-TV er vandoor gaan worden ze wat mij betreft met terugwerkende kracht geaborteerd.
Rofl heb je er weer zo een. Hij heeft het topic duidelijk totaal niet doorgelezen. Je weet m'n hele situatie niet gozert. Ik heb die uitkering nog 0,0 keer mogen ontvangen. En het is maar voor tijdelijk. Dit heb ik al 13 keer verteld nu onderhand. Als je dit niet begrijpt...ja jong dan kan ik verder weinig eraan doen. Kijk als je niet WILT snappen dat mijn situatie nu even zo is, dan houdt het op. Ik heb huur te betalen etc. en ik heb mezelf echt niet bewust laten ontslaan. Zoiets gebeurt nu eenmaal en je moet verder. Maar aangezien een aantal sollicitaties niet zijn gelukt in de afgelopen weken moet ik dit nu dus wel doen. Wat jij nu allemaal zegt voel ik me totaal niet op aangesproken, ik heb zelf ook gewerkt en op school gezeten. En de tijd dat ik niks deed woonde ik nog thuis, dus ik heb op niemand zijn belastingcenten lopen teren zoals jij nu beweert. En nee ik kom eigelijk nooit bij de Mac, vreselijke tent vind ik het. Ik vind het eten niks, het personeel niks. En meestal de mensen die er komen ook niks. Dus ik ga die discussie nu echt niet meer voeren over die Macdonalds van je.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 02:00 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.