Lul eens niet zo asociaal,
vriend. Jij hebt geen benul van wat ik me besef en wat niet.
Alles wat je doet moet 1 duidig zijn.
Precies, dus ALTIJD naar links aanduiden, kruispunt, rotonde, overal.
Iemand die links knippert kan zowel niks doen als 1 strook opschuiven , als op het punt staan toch maar eraf te rijden
Nou en? Het gaat erom dat de rest van het verkeer weet waar je heen gaat. Doe je dit correct, dan weet de rest van het verkeer in ieder geval voor de volgende helft van de rotonde wat je gaat doen.
Naar links knipperen als signaal dat iemand driekwart rond wil is totaal nutteloos, echt helemaal niemand kan daar wat mee.
Zoals al meerdere malen aangetoond is dat incorrect. Reageer eens inhoudelijk op mijn argumenten in plaats van simpelweg opnieuw te zeggen dat het zo is als dat jij zegt, terwijl duidelijk beargumenteerd is dat je fout zit.
1) Een rotonde kan uit 1 of 2 banen bestaan.
2) Bij linksaf ga je over de linkerbaan van de rotonde, bij rechtdoor over de rechterbaan.
3) De persoon achter je moet weten in welke baan van de rotonde je gaat zitten in het geval van 2 banen, dus moet je voordat je je op de rotonde begeeft linksaf aangeven.
4) Als je net de rotonde oprijdt en ineens je knipperlicht uitzet creeert dat verwarring, niet als je dit doet bij het volgende kwart.
5) Je kan in het verkeer geen onderscheid maken mbt 'dit doe je op de ene rotonde, en dit op de andere', omdat goed rijgedrag voor een groot deel uit correct uitgevoerde automatismen bestaat, dus wat voor een rotonde met 2 banen moet gelden, moet ook voor een rotonde met 1 baan gelden.
Hier kan je niet omheen. En het feit dat het CBR dat ook vindt sterkt mij in de gedachte dat jouw non-redenering (want je argumenten zijn er gewoon niet) kant noch wal raakt.
Guttegut, nou kom IK met de drogreden? Jij reageert gewoon niet inhoudelijk op wat ik zeg (sterker nog, je quote mijn argumentatie en doet gewoon net alsof hij er niet staat)... Wat moet ik doen dan? Mijn argumentatie nogmaals opschrijven? Nou, speciaal voor jou blijf ik nog even bezig dan:
Doet dat ertoe? Het gaat erom dat het verkeer weet waar je heengaat.
Verder ging het over rotondes.
Ja en? Een analoge situatie mag niet gebruikt worden omdat jij het niet als argumentatie accepteert of zo?
Jouw rijden met linkerknipperlicht aan is hetzelfde rechtdoor als ik zonder richtingaanwijzer aan.
Grappig, uiteindelijk kom ik toch echt ergens anders uit, weet ik al lang dat ik ergens anders uitkom, heeft dat andere gevolgen voor de rest van het verkeer en de doorstroming en kan ik dat ook nog eens aangeven.
Bron aanpakken: Laat mensen richting aangeven als ze de rotonde verlaten. Duidelijker kan niet. Links afbuigen op een rotonde kán gewoon niet. Behalve bij het baan wisselen.
Hmm, bron aanpakken van
wat? Even mezelf quoten:
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:19:
Overigens vraag ik me nog steeds een beetje af wat het punt is: als je je richtingaanwijzer correct gebruikt (zoals ik het dus beschrijf), is het nooit ambigu en leidt het nooit tot onveilige aannames. Jouw redenering is: mensen doen het wel eens fout, dus als ze het helemaal niet doen voorkom je dat tenminste. Als je het probleem nou bij de wortel aan zou pakken in plaats van een pleistertje die niet de hele wond afdekt?
Leg me voor de grap nu eens uit welk wereldprobleem jullie aan het oplossen zijn. Stel dat je niet je richtingaanwijzer aanzet, wat wordt er dan ineens duidelijker op? Je weet per definitie minder van het doel van de bestuurder dan als hij hem wel gebruikt. Om dat uit te beelden (uitgaande van correct gebruik uiteraard):
Wel gebruik knipperlicht naar links:
- Knipperlicht naar rechts: bestuurder gaat de volgende weg rechts van de rotonde af
- Knipperlicht uit: bestuurder gaat rechtdoor en zal vervolgens zijn knipperlicht naar rechts aanzetten
- Knipperlicht naar links: bestuurder gaat niet rechts en niet rechtdoor van de rotonde af
Geen gebruik knipperlicht naar links:
- Knipperlicht naar rechts: bestuurder gaat de volgende weg rechts van de rotonde af
- Knipperlicht uit: bestuurder gaat niet de volgende weg rechts van de rotonde af
Situatie: jij komt aanrijden richting een voorrangsrotonde, en van de overzijde (voor jou rechtdoor) komt een medeweggebruiker eerder de rotonde oprijden. Indien hij linksaf wil kan hij in jouw route komen, indien hij rechtdoor wil kan dat niet. In de tweede casus zal jij het verschil niet zien en moet je maar gokken wat er gaat gebeuren (in het geval van veilig rijden betekent dit dus stoppen). In het eerste geval had je gewoon door kunnen rijden.