Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 20:59
Precies wat ik dacht. Alleen op het de site van het RDW stond het wat vager omschreven. Dit is duidelijk.
Verder zoeken naar een andere camper of misschien maar mijn rijbewijs c1 halen.
Elke item moeten wegen of ik niet boven de 3500kg uit kom, met een camper die 3500kg mag wegen, is ook niet prettig. Helemaal niet met ons plan om minimaal een jaar rond te trekken.

Iemand ervaring met het halen van c1?
Ik zelf heb een jaartje gereden op een bakwagen (zoals die van ah bezorg service). En meer dan 10.000 km met een Camperbus de laatste jaren.

Code 95 laat ik denk maar achterwegen. Ik verwacht geen beroeps chauffeur te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-07 21:39
Sinds gistermiddag in 1x geslaagd voor me rijexamen!

Ook meteen een auto onder de kont zodra ik mijn roze pasje hebt πŸŽ‰πŸŽ‰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:24

Bestla

M/M -> V/F

Milan1NL schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:26:
Sinds gistermiddag in 1x geslaagd voor me rijexamen!

Ook meteen een auto onder de kont zodra ik mijn roze pasje hebt πŸŽ‰πŸŽ‰
Gefeliciteerd *O*
* Bestla alles heeft op motor en bus na.
AM
BE
C1E
CE
T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-07 21:39
πŸ‘πŸΌπŸ’ͺπŸΌπŸ‘ŒπŸΌ

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 23:41
Bestla schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:34:
[...]

Gefeliciteerd *O*
* Crazy-Al alles heeft op motor en bus na.
AM
BE
C1E
CE
T
Wie is Redhawk? Nog nooit ergens gelezen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-07 16:43

epic_gram

undercover moderator

Tijmen007 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:15:
Op het gaspedaal stampen doen volgens mij de meeste mensen bij het invoegen. Rechts inhalen is uit den boze en boven de maximum snelheid zitten mag bij een inhaalactie.
Je hoort ook gewoon gas te geven met een voertuig, die dingen zijn ervoor gemaakt. Het is voor een ottomotor juist erg goed om hem af en toe (warm) flink hoog in de toeren te jagen.

De combinatie krukas, drijfstang, zuiger heeft namelijk een lichtelijk elastische karakteristiek. Als je hoogtoerig rijdt komt je zuigerveer hoger in je cilinderkop dan wanneer je laagtoerig rijdt. Als je altijd laagtoerig rijdt, slijt je cilinderwand dus niet volledig en onstaat er een klein randje. Als je dan opeens, na jaren, hoogtoerig gaat rijden kan je zuigerveer hierop kapot slaan.

Motoren zijn begrenst op basis van de kleptraagheid. Hierin zit een veiligheidsmarge. Je krijgt daardoor nooit het probleem dat je zuiger een klep stoot die nog open staat. Het is daarom dus gewoon veilig om hoogtoerig te rijden. Ikzelf jaag mijn motor regelmatig in zijn toerenbegrenzer. Sterker nog, je olie en koelwater wordt sneller rondgepompt en daardoor heb je een betere warmteafvoer en smering van je blok. Vooral voor je krukas (hydrodynamische lagers) is dit op termein van groot belang. Het gevraagde vermogen van een motor is het toerental x de koppel. Je kunt dus een vermogen uit toeren of koppel halen. Kies in dit geval voor toeren om bovengenoemde redenen.

Bron: ikzelf. Nuff said :P

edit: oja en rechts inhalen doe ik regelmatig, zowel met de motor als met de auto. IMO is onnodig links blijven plakken meer uit den boze ;)

[ Voor 5% gewijzigd door epic_gram op 28-02-2019 20:50 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆ

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-07 21:47

snmght

imho dan he

Dit is wel een episch late quote/reactie, bijna 5 jaar later. Hoop dat degene die je quote nog leeft!

Verder wel interessant wat je zegt, als het waar is dan moet ik mijn burgerlijke opschakelen bij 2000 toeren gauw afleren. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-07 11:33
snmght schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:12:
[...]

Dit is wel een episch late quote/reactie, bijna 5 jaar later. Hoop dat degene die je quote nog leeft!

Verder wel interessant wat je zegt, als het waar is dan moet ik mijn burgerlijke opschakelen bij 2000 toeren gauw afleren. :)
Ik leef zeker nog, maar volgens mij is de reactie niet helemaal voor mij bedoeld. Het enige wat ik afkeurde was namelijk het rechts inhalen. Vind ik trouwens nog steeds een slecht idee op de motor, mensen zien je dan gewoon niet (en bij links inhalen zien ze je ook al vaak slecht).

In de auto is het een ander verhaal, dan durf ik wel een hardnekkige links plakker rechts in te halen. Scheelt wel met zo n kooitje om je heen πŸ˜‰.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:11
Om maar weer eens een oud topic af te stoffen, ik heb vd baas Vorig jaar mijn C zonder code 95 mogen halen. Wil nu als oproepchauffeur bij gaan hobbyen dus ben bezig wat het moet gaan kosten om mijn code 95 en CE te halen.

Merk alleen dat er best wel veel verschil in zit in de hoeveelheid lessen die er links en rechts worden aangeboden voor CE. Wat is een beetje normaal? 20-25 uur rijden? En maakt het qua hoeveelheid lessen nog uit of het aanhanger of oplegger is?
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste