Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:44
Als je een beetje vaart wilt maken is het wel handig om gas bij te geven voor de achteruit. Je auto zal niet snel afslaan bij het voorzichtig laten opkomen van de koppeling, dit is zowel bij vooruit als achteruit het geval bij de meeste auto's. Ik kon in mijn Golf 1.9D destijds gewoon filerijden zonder gas te geven. Als de file dan weer wat harder ging rijden schakelde ik op en ging de auto stationair iets harder rijden. Met mijn huidige auto (Peugeot 206 1.4HDI) gaat dat iets minder lekker: die draait graag een iets hoger toerental en gaat veel te hard in de 2e versnelling, maar te langzaam in de 1e versnelling, waardoor je bij filerijden alsnog gas mag bijgeven of met slippende koppeling moet gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

MexxT schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:51:
[...]
ik heb hem eigenlijk onder het lessen nooit af laten slaan.
behalve als mijn instructeur op de rem stampte als ik geen voorrang verleende :P
dan schrik je omdat je ineens afremt, en vergeet je de koppeling gewoon.
Precies, daar ga ik ook de fout in. Als ik gewoon aan het rijden ben gaat alles goed, maar als hij ingrijpt, begint te blèren of wat dan ook, en ik ineens wat moet gaan doen en het gaat niet zo soepel begin ik te stressen, en dan gaat het fout. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Hmm, als mijn instructeur een ingreep deed ramde hij zowel rem als koppeling in. Hij is degene die onverwacht je auto stilzet, dan is hij ook degene die zorgt dat je motor niet afslaat lijkt me. Of begrijp ik je hier verkeerd en vergeet je dat je daarna de koppeling van hem over moet nemen om vervolgens weer weg te kunnen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:29:
Hmm, als mijn instructeur een ingreep deed ramde hij zowel rem als koppeling in. Hij is degene die onverwacht je auto stilzet, dan is hij ook degene die zorgt dat je motor niet afslaat lijkt me. Of begrijp ik je hier verkeerd en vergeet je dat je daarna de koppeling van hem over moet nemen om vervolgens weer weg te kunnen rijden?
Hier deed hij het juist niet, zodat hij jou de schuld kan geven. Motor slaat af = hij greep in, motor blijft draaien = je greep zelf in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Bij mij remde hij zo hard dat je zelf niet in kon grijpen zo snel ging het. Overigens had mijn instructeur de beschikking over alle 3 de pedalen. Als je dan een bordje verplicht afslaan of eenrichtingsverkeer niet had gezien, liet hij je even doorrijden, remde met piepende banden en meestal ingrijpende ABS, zette de auto in de achteruit, reed keihard achteruit tot aan het bordje en zei dan:
"Heb jij net die gemeentemannetjes gezien?"
"Welke gemeentemannetjes?"
"Die mannetjes die dat bord er net hebben neergezet"

Hij heeft ook wel eens gereden zonder dat er iemand achter het stuur zat, werd hij aangehouden:
"Meneer, dit kan zo niet he, gevaarlijk rijden."
"Ehm, ik denk dat ik vanaf deze stoel beter kan rijden dan u als u achter het stuur zit."
waren ze uitgepraat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
_JGC_ schreef op maandag 28 juli 2008 @ 09:34:
Je auto zal niet snel afslaan bij het voorzichtig laten opkomen van de koppeling, dit is zowel bij vooruit als achteruit het geval bij de meeste auto's. Ik kon in mijn Golf 1.9D destijds gewoon filerijden zonder gas te geven. Als de file dan weer wat harder ging rijden schakelde ik op en ging de auto stationair iets harder rijden. Met mijn huidige auto (Peugeot 206 1.4HDI) gaat dat iets minder lekker: die draait graag een iets hoger toerental en gaat veel te hard in de 2e versnelling, maar te langzaam in de 1e versnelling, waardoor je bij filerijden alsnog gas mag bijgeven of met slippende koppeling moet gaan rijden.
Maar dat zijn allebei diesels, en die kunnen inderdaad zonder problemen vooruit optrekken door de koppeling op te laten komen. Als je dat (zelfs voorzichtig) doet met een benzine-auto, dan slaat ie ongenadig af. Als je eenmaal rolt is het een ander verhaal natuurlijk.

Nog niet veel ingrepen gehad tijdens de les, maar als het gebeurt, trapt hij vaak de koppeling mee in, of zegt hij dat ik het moet doen.
De motor is dan ook nog maar 2x uit gevallen, 1x vanwege stoppen zonder koppeling, en 1x omdat m'n instructeur de handrem had aangetrokken tijdens een korte stop en ik dat niet door had en rustig wilde vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sub0kelvin schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:16:
Als je dat (zelfs voorzichtig) doet met een benzine-auto, dan slaat ie ongenadig af. Als je eenmaal rolt is het een ander verhaal natuurlijk.
Geen probleem hoor? Kan zelfs op een helling, uiteraard is het makkelijker door even gas te geven, maar afslaan? Nee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
ok, weer wat geleerd. Ik zal eens oefenen dan, want het is mij nog nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:57

Theimon

Snapte!?

Een benzine motor vindt het fijner als je een tikkie gas bijgeeft. Een diesel gaat gewoon rollen. Een benzine puur op koppeling laten rollen is meestal wat stoterig/onrustig, een beetje gas erbij en hij rolt rustiger waardoor je dus weer relaxter en veiliger achteruit kan rijden.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

Luke!

#Treinbaas
[...]

Maar dat zijn allebei diesels, en die kunnen inderdaad zonder problemen vooruit optrekken door de koppeling op te laten komen. Als je dat (zelfs voorzichtig) doet met een benzine-auto, dan slaat ie ongenadig af. Als je eenmaal rolt is het een ander verhaal natuurlijk.
Met een goed afgestelde wagen moet je tot in de hoogste versnelling kunnen komen met uitsluitend op de koppeling rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Nog niet veel ingrepen gehad tijdens de les, maar als het gebeurt, trapt hij vaak de koppeling mee in, of zegt hij dat ik het moet doen.
De motor is dan ook nog maar 2x uit gevallen, 1x vanwege stoppen zonder koppeling, en 1x omdat m'n instructeur de handrem had aangetrokken tijdens een korte stop en ik dat niet door had en rustig wilde vertrekken.
pardon?
met een oude 1.3 75pk mitsubishi colt kan ik 't zelfs..
Ook met de handrem aangetrokken (maar dat ligt er misschien ook aan dat je dit wagentje makkelijker door de handrem trekt dan bijv. de golf waar in ik leste)
ook wegrijden in z'n 5 vind ik persoonlijk een eitje :P
Zo heel voorzichtig hoef je niet eens te doen trouwens.
't is alleen zowel sneller als beter voor je auto en koppeling als je gewoon wat gas bij geeft op 't aangrijpingspunt.
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 08:48:
Bij het achteruitrijden durf ik geen gas erbij te doen! :o
tja het stuurt natuurlijk een stuk anders.
ik heb er niet zo veel moeite mee, komt misschien ook wel doordat ik best veel op een heftruck heb gereden, die stuurt met de achterwielen dus de 'vreemde' manier van koers veranderen ben ik wel gewend.

[ Voor 30% gewijzigd door GoldenSample op 28-07-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:00

TommyGun

Stik er maar in!

Theimon schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:45:
Een benzine motor vindt het fijner als je een tikkie gas bijgeeft. Een diesel gaat gewoon rollen. Een benzine puur op koppeling laten rollen is meestal wat stoterig/onrustig, een beetje gas erbij en hij rolt rustiger waardoor je dus weer relaxter en veiliger achteruit kan rijden.
Dit is ook mijn ervaring idd :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Joopieboy schreef op maandag 28 juli 2008 @ 09:45:
[...]

Precies, daar ga ik ook de fout in. Als ik gewoon aan het rijden ben gaat alles goed, maar als hij ingrijpt, begint te blèren of wat dan ook, en ik ineens wat moet gaan doen en het gaat niet zo soepel begin ik te stressen, en dan gaat het fout. :P
Na een paar keer had ik wel door wanneer die ging remmen (soms deed ik het er gewoon om :p ) en dan trap je wel de koppeling in.
_JGC_ schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:29:
Toen ik hem vroeg waarom die dat deed zij die: jij bent de gene die rijd. ik corrigeer alleen maar.
dus jij moet ook voelen dat de auto af gaat slaan.

het was ook een diesel, dus soms gewoon in de 4 de rotonde over, en dan riep hij, hij slaat af hoor bij 800 toeren, en ik weer; neehoor, kijkmaar, bij 600 bokt hij pas :+

*zucht*
en ik lol hebben. hij stiekum ook, maa dat mocht hij niet laten merken :P
ik kreeg ook echt alles te horen over andere leerlingen ;p kon het wel goed met hem vinden, hij was ook pas 25 ofzo. maar hij was wel goed in les geven.

Wat ik ook zo geweldig vond was het invoegen, elke keer liet hij me invoegen, en elke keer had ik weer mazzel met dat de weg totaal leeg was :P kon die niet uit staan, maar hij heeft het maar opgegeven :P met mijn examen was het natuurlijk bommetje vol, maar dat ging gewoon prima :P

[ Voor 8% gewijzigd door MexxT op 29-07-2008 00:31 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

MexxT schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:29:
[...]
Wat ik ook zo geweldig vond was het invoegen, elke keer liet hij me invoegen, en elke keer had ik weer mazzel met dat de weg totaal leeg was :P kon die niet uit staan, maar hij heeft het maar opgegeven :P met mijn examen was het natuurlijk bommetje vol, maar dat ging gewoon prima :P
Haha, ik had exacte het zelfde maar alleen dan wegen van rechts. Tijdens al mijn lessen gewoon maar 1 of 2 weggebruikers van rechts gehad. En één daarvan, een fiets, had ik bijna op de motorkap 8)7

Gister eindelijk, na drie weken wachten voor een beurt, mijn eerste autotje op kunnen halen. Een 306je uit 1996. Wat is dat een machtig gevoel om zo'n stuk ijzer voor je deur te hebben staan alleen voor jezelf! Heb er alleen nog niet veel ingereden omdat we radio en speakers aan het inbouwen zijn geweest van 17:00 tot 23:00 :') Wat een kansloos werk is dat zeg.....

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja net telefoon gehad dat de auto stuk is, staat nu bij de garage als het goed is, maar hij bood me wel aan om vanavond de rijles te nemen. 6 uur, in de spits dus. :X
Word wat, hoop ik. :+
Ik neem iig een stel gympen mee ipv de werkschoenen.

Iemand nog een tip om de eerste keer de spits te overleven?

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 29-07-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Dat is een goede ervaring man. Vrijwel al mijn rijlessen waren in de spits. Zo leer je goed kijken, schakelen, optrekken, afremmen, inschatten.

Gewoon rustig blijven en als je niet de toegestane snelheid durft te rijden dan rijdt je maar wat langzamer. Deed ik ook wel eens als het me allemaal wat te snel ging.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is dus waar het bij mij fout begint te gaan, ik laat me gemakkelijk opjagen. Als er iemand achterop zit en ik trek niet erg soepel en vlotjes op dan word ik nerveus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Zo. Theorie-certificaat is binnen. :) Slechts 1 foutje. De vraag was "Welke voertuigen mag worden bestuurd als de rijbevoegdheid is ingetrokken?", met als antwoorden.
A: Fiets
B: Fiets & Snorfiets
C: Fiets, Snorfiets & Bromfiets.

Ik had B, maar het is A, blijkbaar overheen gelezen bij het leren want het staat wel in het boek. Maar het maakt niet uit :)

Op naar het grote werk! (TTT mid-augustus, examen begin september)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie de TTT doet en wie er ook echt wat aan heeft gehad. Ikzelf heb het niet gedaan aangezien ik het gewone geldverspilling vond. Het is in feite toch gewoon een "soft"-examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 08:00
Ik heb TTT gedaan en ik moet zeggen dat ik het wel nuttig vond omdat ik gelijk een idee kreeg hoe het er bij een examen aan toegaat.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 12:14
Theorie zojuist gehaald met 0 fouten.
Morgen rijles en kijken wanneer er een afspraak kan worden gemaakt voor het praktijkexamen.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:46:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie de TTT doet en wie er ook echt wat aan heeft gehad. Ikzelf heb het niet gedaan aangezien ik het gewone geldverspilling vond. Het is in feite toch gewoon een "soft"-examen?
Ik kwam er achter dat ik toch echt wel examen zenuwen had, en wat meer lessen een goed idee was, zodat ik nog kon rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MexxT schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:29:
[...]

Na een paar keer had ik wel door wanneer die ging remmen (soms deed ik het er gewoon om :p ) en dan trap je wel de koppeling in.

[...]

Toen ik hem vroeg waarom die dat deed zij die: jij bent de gene die rijd. ik corrigeer alleen maar.
dus jij moet ook voelen dat de auto af gaat slaan.

het was ook een diesel, dus soms gewoon in de 4 de rotonde over, en dan riep hij, hij slaat af hoor bij 800 toeren, en ik weer; neehoor, kijkmaar, bij 600 bokt hij pas :+

*zucht*
en ik lol hebben. hij stiekum ook, maa dat mocht hij niet laten merken :P
ik kreeg ook echt alles te horen over andere leerlingen ;p kon het wel goed met hem vinden, hij was ook pas 25 ofzo. maar hij was wel goed in les geven.

Oeh en heeeerlijk dat je krukas lagers het vonden :Y
verder wat nu als je langzamer moet gaan rijden opeens? ff gasloslaten is er niet bij, je draait al stationair. dus koppeling in -> minder controle..
Dennahz schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:40:
Dat is een goede ervaring man. Vrijwel al mijn rijlessen waren in de spits. Zo leer je goed kijken, schakelen, optrekken, afremmen, inschatten.

Gewoon rustig blijven en als je niet de toegestane snelheid durft te rijden dan rijdt je maar wat langzamer. Deed ik ook wel eens als het me allemaal wat te snel ging.
idd, had d'r zelf niet zo veel moeite mee, zat ook niet echt in de spits maar wel was 't altijd best wel druk, heerlijk achteraf want dan sluipt het er ook niet in dat je denkt: ah komt toch niks.
Met examen was ik wat eerder en had echt een WTF! momentje zo gigantisch rustig 't was

[ Voor 26% gewijzigd door GoldenSample op 29-07-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Net even in de lesauto uitgeprobeerd, en ik kan inderdaad optrekken in de 1 zonder gas bij te geven. I stand corrected dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Jeuj, theorie in the pocket! (of ja, eigenlijk ligt het papiertje gewoon op tafel) :P

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:37:
Nja net telefoon gehad dat de auto stuk is, staat nu bij de garage als het goed is, maar hij bood me wel aan om vanavond de rijles te nemen. 6 uur, in de spits dus. :X
Word wat, hoop ik. :+
Ik neem iig een stel gympen mee ipv de werkschoenen.

Iemand nog een tip om de eerste keer de spits te overleven?
Niet veel anders dan normaal, aangezien het verkeer in de spits momenteel ongeveer even rustig is als op andere tijden :p Althans, dat is mijn ervaring sinds de school-+bouwvakvakanties zijn begonnen... Maar goed, inmiddels ben je waarschijnlijk al weer thuis, dus dan heb je ook niet zoveel aan dit 'advies' ;)

Was wel lekker toen ik vorig jaar in de eerste week van augustus m'n rijbewijs haalde... mooi elke ochtend en middag met super rustig verkeer woon/werk doen, wat na een paar weken geleidelijk steeds drukker werd, tot het op een gegeven moment in september pas ècht filerijden werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Laatst online: 01-04 20:57
GoldenSample schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:56:
[...]

Oeh en heeeerlijk dat je krukas lagers het vonden :Y
verder wat nu als je langzamer moet gaan rijden opeens? ff gasloslaten is er niet bij, je draait al stationair. dus koppeling in -> minder controle..
Natuurlijk, maar dat was gewoon lol hebben.
tijdens mijn examen heb ik ook echt niet zo gereden ofzo.
(en nu trouwens ook niet :P )
en ik deed gewoon koppeling in en weer naar de 2. :z

ik heb 1 keer echt wat doms gedaan, met het oprijden van de rotonde (reed te hard) de koppeling half intrappen en in de 3 laten staan. ik kwam met 60 aanrijden ofzo en ik moest de rotonde al op
lekker meuren, vond die niet zo leuk :/ (ik trouwens ook niet, want slippende koppeling stinkt als de hel :P )

[ Voor 24% gewijzigd door MexxT op 29-07-2008 20:08 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wow wat een heerlijke les, lekker gebabbeld, rond gereden, stukjes doorgetrokken (met commentaar van ho ho doe eens rustig). Achter een bmw blijven plakken (op normale afstand, geen gebumperkleef), vanuit een 30km stuk wat direct overging in 80km p/u buiten bebauwde kom de bumperklever aardig klein gemaakt in de achteruitkijk spiege. (met het commentaar doe eens rustig aan). Al met al, heb me kostelijk vermaakt zo. :Y)

Enigste is wel dat ik nog iets meer gas bij moet geven met wegrijden, hij slaat niet af ofzo, maar de instructeur zegt dat het bij een benzine motor wel het geval zal zijn. Een bochtje met 80 proberen te nemen buiten de bebouwde kom en iets teveel afgesneden en met de rechterbandjes de stoeprand aangetikt. En een keer in de 4 ipv de 2 gezet. Maar rotondes ging goed, spits ging super. Zelf instructie gehad hoe je met politie en ambulance moet omgaan (kwam in de verte net een aan), ging goed, niet in de stress geschoten of niks. Hellingsproef gedaan, parkeren, etc. Ook te horen gekregen dat hij erg tevreden was, bleef wel goed geconcentreerd en rustig nu, kijken was ook dik in orde, word allemaal een automatisme eindelijk. En dit is les 8. :Y)
Net op het blaadje gekeken en hij had nog een keer wat fase 2 onderdelen opgeschreven (als herhaling denk ik) en fase 1 en fase 2 toets. Dus volgens mij ben ik al aardig ver. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:43

Coldcat

HODL

Joopieboy schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:25:
Net op het blaadje gekeken en hij had nog een keer wat fase 2 onderdelen opgeschreven (als herhaling denk ik) en fase 1 en fase 2 toets. Dus volgens mij ben ik al aardig ver. :Y)
Autorijden kan iedereen... nu de rest nog :+

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

sub0kelvin schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:38:
Net even in de lesauto uitgeprobeerd, en ik kan inderdaad optrekken in de 1 zonder gas bij te geven. I stand corrected dus :)
Zelfs bij veel benzines kun je wegrijden zonder gas bij te geven, vooral in de 1 is dat vaak geen probleem. Stationair hobbelen in de 2 of 3 is vaak ook geen probleem. Dus dat is echt niet zo bijzonder. Als je in een diesel bij wegrijden zonder gas te geven de boel laat afslaat zul je toch echt eens wat beter moeten leren koppelen. Wat dat betreft is benzine rijden toch wat mooier vind ik, krijg je een goed getrainde linkervoet van ;) Dan kun je veel meer met je koppeling dan je eerst denkt.
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 08:48:
Bij het achteruitrijden durf ik geen gas erbij te doen! :o
Wij hebben een lange oprit dus achteruit ben ik gewend om snel te doen en dus te gassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Exigence schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:03:
Zelfs bij veel benzines kun je wegrijden zonder gas bij te geven, vooral in de 1 is dat vaak geen probleem.
Ja, ik les dus in een benzine-auto, en ik had eerder geclaimed dat ik niet kon optrekken in de 1 zonder gas erbij. Zie een paar pagina's terug voor de hele discussie die daar op volgde. Inmiddels dus getest en heb m'n woorden ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Coldcat schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:14:
[...]

Autorijden kan iedereen... nu de rest nog :+
Zoals parkeren wat goed gaat, hellingsproef, spits rijden, omgaan met lastige ambulance's, achteruit rijden wat ik nu ken, etc. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Joopieboy schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:45:
[...]

Zoals parkeren wat goed gaat, hellingsproef, spits rijden, omgaan met lastige ambulance's, achteruit rijden wat ik nu ken, etc. :+
Dan kun je morgen afrijden >:)

Nee maar nu moet je alles in een automatisme stoppen en zorgen dat je alles volgens CBR regels gaat doen. Dus niet te snel rijden.. beetje rustig aan. Rustig terugschakelen en blijven kijken. Dat is eigenlijk het enige waar je goed in moet zijn.. als je kunt kijken haal je je examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

sub0kelvin schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:55:
Zo. Theorie-certificaat is binnen. :) Slechts 1 foutje. De vraag was "Welke voertuigen mag worden bestuurd als de rijbevoegdheid is ingetrokken?", met als antwoorden.
A: Fiets
B: Fiets & Snorfiets
C: Fiets, Snorfiets & Bromfiets.

Ik had B, maar het is A, blijkbaar overheen gelezen bij het leren want het staat wel in het boek. Maar het maakt niet uit :)

Op naar het grote werk! (TTT mid-augustus, examen begin september)
Haha ik had op mijn theorie-examen ook één foutje...namelijk precies dezelfde als jij :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

sub0kelvin schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:45:
[...]

Ja, ik les dus in een benzine-auto, en ik had eerder geclaimed dat ik niet kon optrekken in de 1 zonder gas erbij. Zie een paar pagina's terug voor de hele discussie die daar op volgde. Inmiddels dus getest en heb m'n woorden ingetrokken.
In z'n 1, koppeling op laten komen. Koppeling indrukken, schakelen naar z'n 2, koppeling oplaten komen etc. kan vaak zelfs zonder gas bij te geven ;)

Zoals ik al zei, d'r kan veel meer met zo'n ding dan je vaak denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:57

Theimon

Snapte!?

Je kan ook schakelen zonder koppeling. Wel zorgen dat je goed kan horen wat de motor aan het doen is.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Coldcat schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:31:
[...]

Dan kun je morgen afrijden >:)

Nee maar nu moet je alles in een automatisme stoppen en zorgen dat je alles volgens CBR regels gaat doen. Dus niet te snel rijden.. beetje rustig aan. Rustig terugschakelen en blijven kijken. Dat is eigenlijk het enige waar je goed in moet zijn.. als je kunt kijken haal je je examen.
Waarom denk je dat deze smile er stond : :+ ? :P

Maar ik heb idd nog een beetje oefening voor veel dingen nodig, dat het wat soepeler gaat en dat ik geen fouten meer maak, want dat gebeurt nog wel. Snelweg rijden heb ik ook nog niet gehad (terwijl andere rijscholen juist wel snel mensen op de snelweg laten rijden), etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Ebayzo schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 06:47:
[...]
Haha, ik had exacte het zelfde maar alleen dan wegen van rechts. Tijdens al mijn lessen gewoon maar 1 of 2 weggebruikers van rechts gehad. En één daarvan, een fiets, had ik bijna op de motorkap 8)7

Gister eindelijk, na drie weken wachten voor een beurt, mijn eerste autotje op kunnen halen. Een 306je uit 1996. Wat is dat een machtig gevoel om zo'n stuk ijzer voor je deur te hebben staan alleen voor jezelf! Heb er alleen nog niet veel ingereden omdat we radio en speakers aan het inbouwen zijn geweest van 17:00 tot 23:00 :') Wat een kansloos werk is dat zeg.....
Gz met de 306 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Snelwegrijden is eigenlijk niet zo hele leerzaam. Het enige wat je ervan leert is invoegen. Ik heb bij mijn rijlessen maar 1x op de snelweg gereden om even te kijken hoe zoiets werkt, het invoegen heb ik altijd geoefend op een stuk 4-baans 80km/h weg in Leeuwarden (inmiddels 70km/h geworden).
Stadsrijden met al dat eenrichtingsverkeer, voorsorteervakken, stoplichten, rotondes, opstoppingen, fietsers, etc is gewoon veel moeilijker en je leer er gewoon veel meer van dan voor je uit kijken op een rechte weg waarbij je zo nu en dan even in de spiegels kijkt of je veilig kunt slalommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

_JGC_ schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:38:
Snelwegrijden is eigenlijk niet zo hele leerzaam. Het enige wat je ervan leert is invoegen. Ik heb bij mijn rijlessen maar 1x op de snelweg gereden om even te kijken hoe zoiets werkt, het invoegen heb ik altijd geoefend op een stuk 4-baans 80km/h weg in Leeuwarden (inmiddels 70km/h geworden).
Stadsrijden met al dat eenrichtingsverkeer, voorsorteervakken, stoplichten, rotondes, opstoppingen, fietsers, etc is gewoon veel moeilijker en je leer er gewoon veel meer van dan voor je uit kijken op een rechte weg waarbij je zo nu en dan even in de spiegels kijkt of je veilig kunt slalommen.
Snelweg in Leeuwarden _O-
Joopieboy schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:27:
[...]

Waarom denk je dat deze smile er stond : :+ ? :P

Maar ik heb idd nog een beetje oefening voor veel dingen nodig, dat het wat soepeler gaat en dat ik geen fouten meer maak, want dat gebeurt nog wel. Snelweg rijden heb ik ook nog niet gehad (terwijl andere rijscholen juist wel snel mensen op de snelweg laten rijden), etc. :)
Wat ik uit jouw voorgaande post duidelijk maakte was dat alles zeer goed ging.. misschien een paar foutjes. Maar je rijdt wel constant te snel volgens je instructeur. Daar zou ik heel erg op gaan letten want ik zat met hetzelfde probleem en afleren is gewoon heel erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ga maar eens in de spits richting Antwerpen of Brussel rijden. :) De snelweg naar Leeuwarden is over het algemeen relatief rustig. Je leert dan wel goed invoegen, uitwijken voor vrachtwagens die ineens besluiten naar links te gaan etc.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Eens; snelwegrijden is goed om te leren invoegen en inhalen (wanneer wel/niet meer haalbaar) en het is een beetje nuttig omdat je iets harder rijd zodat je leert rustig te sturen omdat je anders je auto uit wordt geslingerd ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Met drie fouten mocht ik m'n theoriecertificaat mooi meenemen :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:06

Snippertje

Light up your life

Vandaag een super les gehad :) Instructeur was erg tevreden en hij heeft een goed gevoel over het examen as maandag :)

Ideale tijd ook: 14:00 in de vakantie :) Geen kinderen uit scholen, geen spits en überhaupt weinig verkeerd door de vakantie :)

[ Voor 35% gewijzigd door Snippertje op 30-07-2008 15:27 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Razor.Timo schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:26:
Ideale tijd ook: 14:00 in de vakantie :) Geen kinderen uit scholen, geen spits en überhaupt weinig verkeerd door de vakantie :)
Je vergeet alleen de op straat spelende kinderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Hier in Groningen valt dat ook ontzettend mee, ik zie weinig kinden op straat, in tegenstelling tot een zomerse woensdagmiddagen buiten de vakanties. Het is overal ongelooflijk rustig in de stad, dus ik denk dat iedereen op vakantie is met de kids. Straks als de bouwvak afgelopen is, zal dat wat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:00

TommyGun

Stik er maar in!

sub0kelvin schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:59:
Hier in Groningen valt dat ook ontzettend mee, ik zie weinig kinden op straat, in tegenstelling tot een zomerse woensdagmiddagen buiten de vakanties. Het is overal ongelooflijk rustig in de stad, dus ik denk dat iedereen op vakantie is met de kids. Straks als de bouwvak afgelopen is, zal dat wat veranderen.
Yeh, heb er ook niks van gemerkt en ik reed ook om 15:00 in de middag. (Alweer 'n week of 2 / 3 geleden). 30-km zones waren helemaal uitgestorven.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Dennahz schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:06:
[...]

Ga maar eens in de spits richting Antwerpen of Brussel rijden. :) De snelweg naar Leeuwarden is over het algemeen relatief rustig. Je leert dan wel goed invoegen, uitwijken voor vrachtwagens die ineens besluiten naar links te gaan etc.
Brussel? Been there, done that. Die rare belgen daar ook...

Situatie:
Stoplicht, 1 strook linksaf, 2 stroken rechtdoor. Je wilt linksaf, je gaat in het voorsorteervak staan.
Je krijgt groen. De stroken voor rechtdoor krijgen ook groen, en eveneens je tegenliggers die ook groen krijgen. Je rijdt een stukje op, maar moet blijven staan om de rest voorrang te geven (rechtdoorgaand verkeer gaat voor heb ik geleerd).
De hele kruising staat vol met auto's, en tegen de tijd dat jij af kunt slaan, kan je nergens heen: op een of andere manier is er uit 1 strook voor linksaf 3-4 rijen met auto's gekomen, die je inmiddels ook helemaal klem hebben gereden.
Ik heb dus bij het vinden van een klein gaatje de koppeling omhoog laten knallen en de gas gevloerd. Heerlijk zo'n roestige 16 jaar oude dieselauto met >400K op de teller, die heeft al zoveel beleefd dat ie nergens meer om geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Erkens schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:31:
[...]

Je vergeet alleen de op straat spelende kinderen ;)
Zoals hierboven al gezegd, de basisscholen hebben pas sinds vorige week vakantie. Dus het gros van de mensen is gewoon op vakantie. Natuurlijk wel op blijven letten, maar erg rustig is het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op zondag 27 juli 2008 @ 11:13:
[...]

Jup, inderdaad naar CXX. Krijg nu eerst nog 3 weken lijnen leren en businstructie. Op 15 meter bussen kom ik waarschijnlijk niet te rijden. Die hebben ze in ons district niet. Wel gelede bussen, maar die hebben volgens mij meesturende assen dus daar moet ik ook op gaan letten. :)
De gelede bussen met een meesturende achteras heb je ook niks mee te doen, die blijven netjes in het spoor :) en ik werk niet in het OV, maar op de touring. In het OV zul je weinig/geen 15m's tegenkomen, die zijn in de stad nauwelijks bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Razor.Timo schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:15:
[...]

Zoals hierboven al gezegd, de basisscholen hebben pas sinds vorige week vakantie. Dus het gros van de mensen is gewoon op vakantie. Natuurlijk wel op blijven letten, maar erg rustig is het wel :)
Dat ligt dus aan de regio waarin je zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Erkens schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:42:
[...]

Dat ligt dus aan de regio waarin je zit ;)
Ik had vandaag rijles in Nijmegen, waar de vakantie al twee weken geleden is begonnen, en er was werkelijk geen hond op straat...het Keizer Karelplein was midden in de spits op tien auto's na verlaten...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:55
muhahaha ik ben geslaagt!

vandaag nog even naar gemeentehuis papier/pas aanvragen, hopelijk donderdag/vrijdag legaal rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

leokennis schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:57:
het Keizer Karelplein was midden in de spits op tien auto's na verlaten...
lijkt me sterk dat daar doorgaands kinderen spelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Gisteren mijn auto opgehaald bij de dealer, een Hyundai Getz uit 2003 met nog geen 50.000 km op de teller in het zilver. Kleine beschading linksachter op de bumper, maar voor de rest puntgaaf. Zelfs de bekleding is nog netjes. Met een 1.3 liter met 82 pk'tjes en 120nm aan koppel mag ik niet klagen. Tot aan de 70 is ie goed vooruit te branden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
me_mrtn schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:53:
Gisteren mijn auto opgehaald bij de dealer, een Hyundai Getz uit 2003 met nog geen 50.000 km op de teller in het zilver. Kleine beschading linksachter op de bumper, maar voor de rest puntgaaf. Zelfs de bekleding is nog netjes. Met een 1.3 liter met 82 pk'tjes en 120nm aan koppel mag ik niet klagen. Tot aan de 70 is ie goed vooruit te branden. :9
En na de 70? Die auto is zeker niet goed ingereden.. Gemiddeld 10.000km per jaar is echt weinig. Maar toch veel plezier ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:38
Denk je dat er mensen 20.000 km pj gaan rijden in een Getz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ebayzo schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:14:
[...]
Vrees alleen dat 90% van de bestuurders niet meer kan doen dan remmen en/of sturen aangezien veel mensen geen slipcursus oid hebben gehad. Eindeloze discussie? Denk het wel...
Even terugkomend op het "beginners in Duitsland" verhaal. Ik heb het gister overleefd hoor ;) Heb over het algemeen 160 gereden, en braaf opgelet. Maar wat zijn onze landgenoten soms dom bezig in Duitsland! Sommige hebben echt het inschattingsvermogen van een schele reetkever. Kom je eraan kachelen met 160, gaan ze 2/3 autolengtes voor je opeens met 120 inhalen.

Maargoed, ik heb het overleefd, en heb gezien dat mijn autotje met gemak de 185 haalt. Wel jammer dat ik voor jan met de korte achternaam naar Duitsland ben gereden en gelijk weer terugkon, maar dat mocht de pret niet drukken.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
flo_ schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:06:
[...]
En na de 70? Die auto is zeker niet goed ingereden.. Gemiddeld 10.000km per jaar is echt weinig. Maar toch veel plezier ermee! :)
leg uit? wat hoort een beetje auto te kunnen dan..? mijn yaris 1.3 16v uit 2007 is ook goed fel tot de 90 ofzo, maar daarna trekt hij niet supersnel door.. ik heb hem bijna keurig ingereden, en de toeren laag gehouden.. Doe ik dan iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:38
dat hoeft niet meer hoor met de huidige blokken :)

Gewoon niet op een koude motor, maar dat moet je doen met 10km en 500.000km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik was net even op mijn rijbewijs aan het kijken en toen zag ik ook de categorie tractor (T). Waarom zit die categorie er eigenlijk op (bij mij is hij overigens niet ingevuld). Je mag met een B rijbewijs toch gewoon een tractor besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar met een t-rijbewijs nog geen auto ;) T kun je geloof ik ook vanaf 16 halen. Net zoals dat je bij B wel je AM krijgt maar bij AM niet je B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
kan je dan eigenlijk die t bij een volgende rijbewijs gewoon laten invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
flo_ schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:06:
[...]
Na de 70 wordt het gewoon iets minder qua kracht. Inhalen is terug naar de 4 en dan is het dus toeren halen. Maar natuurlijk probeer ik zo zuinig mogelijk te rijden. :) 10.000 km per jaar is voor mij normaal. Mijn ouders rijden een VW Passat sinds jaar en dag en als er een nieuw model uitkomt wordt die gekocht. Maar er staat zelden meer dan 50.000 km op de teller. Dit komt omdat we ook nog een tweede auto hebben, een Audi 80 van 21 jaar. Daarnaast gewoon wat fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Laatst online: 19:45
As. Maandag ga ik voor mijn theorie examen.
Heb er wel aardig wat vertrouwen in, al geruime tijd aan het leren, en elke dag wel exames maken.

Alleen in mijn theorie boekje staan nog niet de nieuwste regels volgens mij (die in zijn gegaam Januari 2008)
Nu kwam ik na een tijdje zoeken op google dit tegen:
http://www.mobycon.nl/index.php?id=1005

Maar is dit alles?
Verder nog tips :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Laatst online: 20:47

Luke!

#Treinbaas
In ieder geval nog niet voor je examen Nederlands. :P
Maar gefeliciteerd. Hoe zit het tegenwoordig met de levertermijnen voor het rijbewijs? Duurt het nog steeds vijf dagen, of heeft iemand al meegemaakt dat het pasje eerder klaar is (uitgezonderd spoedprocedure)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Na 4 dagen kon ik't ophalen. Ligt volgens mij ook aan hoe druk het is bij de instantie waar het rijbewijs worden gemaakt. Een vriendin van mij had zonder spoedprocedure haar rijbewijs al na twee dagen. Gewoon na twee dagen opbellen met de vraag of het rijbewijs al aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

me_mrtn schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 23:35:
[...]

Na de 70 wordt het gewoon iets minder qua kracht. Inhalen is terug naar de 4 en dan is het dus toeren halen. Maar natuurlijk probeer ik zo zuinig mogelijk te rijden. :) 10.000 km per jaar is voor mij normaal. Mijn ouders rijden een VW Passat sinds jaar en dag en als er een nieuw model uitkomt wordt die gekocht. Maar er staat zelden meer dan 50.000 km op de teller. Dit komt omdat we ook nog een tweede auto hebben, een Audi 80 van 21 jaar. Daarnaast gewoon wat fietsen?
70 doe ik als in wil halen in z'n 3 hoor :P.. in halen in z'n 5 bij 70 8)7
me_mrtn schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:57:
Na 4 dagen kon ik't ophalen. Ligt volgens mij ook aan hoe druk het is bij de instantie waar het rijbewijs worden gemaakt. Een vriendin van mij had zonder spoedprocedure haar rijbewijs al na twee dagen. Gewoon na twee dagen opbellen met de vraag of het rijbewijs al aanwezig is.
idd, ik had 'm maandag aan gevraagd en vrijdag even gebeld en ofcourse was ie er al.

[ Voor 26% gewijzigd door GoldenSample op 02-08-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

eindelijk bij mijn 4de poging geslaagd. Eindelijk geen zeurende examinator :D 43 lessen en 2k verder. Was bijna wel een fietspad ingereden.. Stomme tomtom

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 23:41
4e examen al na 43 lessen? Heb je lessen van 2 á 3 uurtjes gehad ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sylvesterrr schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:28:
4e examen al na 43 lessen? Heb je lessen van 2 á 3 uurtjes gehad ofzo?
*zucht* waarom is er altijd commentaar op het aantal uur wat iemand nodig heeft gehad? Niet iedereen is hetzelfde (gelukkig maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 23:41
Het gaat mij om het feit dat hij al 4 (!) examens heeft gehad na 'slechts' 43 lessen...

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 03-08-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
GoldenSample schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:01:
[...]

70 doe ik als in wil halen in z'n 3 hoor :P.. in halen in z'n 5 bij 70 8)7
Ligt er natuurlijk aan wat het koppel is. In de 3 inhalen met 70 is natuurlijk helemaal slecht als de motor koud is. Dan wil ik je olieverbruik wel eens zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
90% van de auto's haalt makkelijk 70 in zijn drie zonder dat je hoog in toeren zit.

22 augustus heb ik een dagcursus + examen voor mijn be rijbewijs. Iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Blueone schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 23:13:
kan je dan eigenlijk die t bij een volgende rijbewijs gewoon laten invullen?
Nee, doen ze niet.

Ik heb het gevraagd toen ik een nieuw pasje ging halen nadat ik m'n C (vrachtwagen) had gehaald en ze wilden dat tractoren ding niet erbij zetten.

Schijnt dat ze die er alleen maar op hebben staan omdat er in de toekomst een appart rijbewijs komt voor die dingen (gaat dat certificaat wat je op je 16e kan halen vervangen) dus hebben ze het vakje ter voorbereiding alvast erop gezet.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

me_mrtn schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:12:
[...]

Ligt er natuurlijk aan wat het koppel is. In de 3 inhalen met 70 is natuurlijk helemaal slecht als de motor koud is. Dan wil ik je olieverbruik wel eens zien. ;)
70 in z'n 5, ik wil jouw krukaslagers wel eens zien :+
In dat geval ga je dus naar z'n 4 als je veel toeren maakt al bij 70 (dan heb je een diesel en dan nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
70 in zijn 5 (rijd ik altijd +/- 1800toeren) Niks mis mee dus.

bij 70 in zijn 3 zitten de meeste auto's rond de 3000-3500rpm, ook niks mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
70 in zijn 5 is met een constante snelheid geen probleem. Als ik wil versnellen/inhalen ga ik toch terug naar 3 of 4 (1.4 benzine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nog 80 zo niet 90 in z'n 3 gereden (Golf plus 2.0 diesel). Stomme peugeot wilde me niet voorlaten bij invoegen, dus maar ff gas geven :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft iemand enige idee wanneer die 5 gevaarherkenningsvragen worden ingevoerd?

Ik hoorde iets van 1 augustus? nu is het volgens mij nog zo dat ze proef draaien en niet meetellen met het theorie examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thunder00x schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:30:
Heeft iemand enige idee wanneer die 5 gevaarherkenningsvragen worden ingevoerd?

Ik hoorde iets van 1 augustus? nu is het volgens mij nog zo dat ze proef draaien en niet meetellen met het theorie examen.
Wanneer telt gevaarherkenning wél mee?
Vanaf medio 2008 (exacte datum nog niet bekend) wordt het onderdeel gevaarherkenning uitgebreid. Vanaf dat moment tellen de vragen mee voor de einduitslag. Het aantal vragen over wetten en regels neemt dan af.
Staat op de site van het CBR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Dat heb ik ook zien staan. Vervolgens hoorde ik hier en daar dat het 1 Augustus zou zijn maar neem aan dat dit vantevoren wel eerst word bekend gemaakt op de CBR site?

Naja hoop iig nog van niet want het gaat echt nergens over 3 seconden om te reageren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Thunder00x schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:43:
Dat heb ik ook zien staan. Vervolgens hoorde ik hier en daar dat het 1 Augustus zou zijn maar neem aan dat dit vantevoren wel eerst word bekend gemaakt op de CBR site?

Naja hoop iig nog van niet want het gaat echt nergens over 3 seconden om te reageren 8)7
Moet je eens op de openbare weg, 3 seconden over het reageren op een gevaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Erkens schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:45:
[...]

In het echt hoef je niet eerst de vraag + antwoorden te lezen denk ik zo. Dan reageer je instinctief.

Of lezen ze bij deze vragen ook gewoon vraag + antwoorden voor alvorens je tijd ingaat?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond die vragen wel mee vallen, ja ze zijn lastiger, maar je hebt ruim de tijd naar mijn mening, in het verkeer reageer je sneller, probleem is denk dat je naar een scherm kijkt en het moeilijker te vizualiseren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Erkens schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:45:
[...]

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Om 14:00 afrijden! Word om 13:00 opgehaald :) Zenuwen vallen nog mee, straks maar even een banaan eten :P Wish me luck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Laatst online: 19:45
Succes ;)

Yeah, net terug van het CBR, voor mijn Theorie in één keer geslaagd :D, ik had 3 foutjes :)
Wel bizar veel mensen gezakt!
De mevrouw van het CBR kwam binnen met de uitslag en zei, 'ik heb een trieste mededeling, van de 50 mensen zijn er maar 10 geslaagd!' :|

[ Voor 44% gewijzigd door Onno_Devine op 04-08-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Good luck timo :)

-

Ik heb vandaag mijn allereerste les in een lesauto volbracht. Het was een intest/rijtest van 2 uur waarop de instructeur mij zou vertellen wat voor mij het beste pakket zou zijn. Ik heb deze rijtest bij GvdKamp afgenomen, deze zit in Hoofddorp.

Enfin, bij het begin ff babbelen over vanalles, hij vroeg of ik al wat ervaring had, ik zeg 'ja op een parkeerplaats op zondag, aantal keren, schakelen kan ik'. Het was een volkswagen diesel waarin ik reed en het schakelen ging wel, geen grote problemen. Nou beetje rondgereden door hoofddorp, daarna via de snelweg naar Amsterdam West waar ik ook ga lessen/afrijden (mits ik met deze school doorga waar ik nu aan twijfel).

Voor me gevoel ging het lekker, heb in ieder geval geen gevaar veroorzaakt in het verkeer en paste me goed aan. Na een tijdje ging het Achteruitkijkspiegel-buitenspiegel-schouder kijken voor de richtingaanwijzer uit te steken wel automatisch. Nouja, hij kwam voor mij uit op een pakket van 40 uur, neerkomend op 1910 euro (zonder theorie). Ik was wel een beetje 'blub'. Hij uitleggen dat de reistijd naar Amsterdam West 40 minuten is voor heen en terug in totaal. Van de 40 uur = 2400 minuten, gaat er bij 2*2uur lessen per week (voor 10 weken lang) dus 80 minuten per week van de lestijd af. 10x8 is 800minuten, blijft er 1600 minuten over om te lessen = 27 uur concrete lestijd in Amsterdam West.

Nu vindt ik dat wel redelijk klinken die 27 uur, zeker omdat hij zei dat de gemiddelde persoon tussen de 30 en 35 uur nodig heeft. En mijn vader weet 100% zeker dat Amsterdam West vanaf ons huis zeker wel 20 minuten rijden is, zoniet meer als je vertraging oploopt.

Maar goed, dan hoor ik om me heen allemaal mensen van "Ja ik was met xxxx euro klaar", waarin xxxx neer komt tussen de 1200-1600 euro, een enkele keren zelfs onder de 1200. Dan denk ik: What the hell, rijd ik zo slecht? Niet dat het uit zou maken maar ik heb vroeger racegames voor het leven gespeeld (met schakelen ook ja) en sturen in reality gaat me ook perfect af al zeg ik het zelf, dus ik heb enige voorkennis. En dan nog zit ik ver boven de kosten die mensen uit mijn omgeving er voor hebben moet neerleggen! Want 1910 euro + intest van 90 euro + theorie 70 euro = 2070 euro, en dat is het totaal bedrag.

Een erg lange post ja ik weet het, sorry daarvoor, khoop dat iemand mij wat kan vertellen over zijn ervaring hiermee.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
gaan die 40 minuten ook meteen van de kosten af? Anders wordt je gewoon belazerd. Je moet alleen de tijd betalen die je ook daadwerkelijk rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Blueone schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:39:
gaan die 40 minuten ook meteen van de kosten af? Anders wordt je gewoon belazerd. Je moet alleen de tijd betalen die je ook daadwerkelijk rijd.
Als je zelf rijdt dan is het logisch dat je ze moet betalen ;) Moest ik ook voor het stuk Lelystad->Harderwijk (en terug) omdat Lelystad geen examenstad was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
oke, voor het examen maar niet voor iedere rijles. Je kan toch ook in de buurt van je woonplaatst lessen inplaats van iedere keer 40 minuten te rijden naar de plek waar je lest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Blueone schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:47:
oke, voor het examen maar niet voor iedere rijles. Je kan toch ook in de buurt van je woonplaatst lessen inplaats van iedere keer 40 minuten te rijden naar de plek waar je lest.
Klopt, dat heb ik ook veel gedaan, echter (zeker met dat nieuwe examen) is het handig om de examenstad goed te kennen, daarnaast is het sowieso handig om ergens te rijden waar je niet zo heel erg bekend bent :)
Verder rijd je tenslotte ook die 40 minuten, maar wat ook wel gedaan wordt is dat je met twee mensen rijdt en de ene doet de heenweg en de ander de terugweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Nee ik kan alleen in Amsterdam of Haarlem rijden, is allebei even lang rijden. Waar ik woon is niet geschikt om te lessen. Maar ik vraag dus of die kosten een beetje redelijk zijn, want kzie nu wel wat goedkopere alternatieven maarja is dat dan wel weer betrouwbaar.. ?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Murk schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:56:
Nee ik kan alleen in Amsterdam of Haarlem rijden, is allebei even lang rijden. Waar ik woon is niet geschikt om te lessen. Maar ik vraag dus of die kosten een beetje redelijk zijn, want kzie nu wel wat goedkopere alternatieven maarja is dat dan wel weer betrouwbaar.. ?
Wat je ook kan doen is met het openbaar vervoer iedere keer naar Amsterdam (of Haarlem) te gaan en je op laten halen op het station, dan bespaar je je de 40min loos rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Hm ajah dat is wel een goeie optie.. Aangezien ik vanaf september toch een OV kaart krijg .. :) Es informeren, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Ik reed in het begin een uurtje (in en om drachten), daarna naar 1,5 uur gegaan om zo ook in heerenveen (examenplaats) rond te kijken. Heerenveen is ongeveer 20-25 minuten rijden (incl stukje door drachten en opstarten ed ed), dus blijft er 40-50 minuten over in heerenveen zelf, genoeg in mijn ogen, zo groot is heerenveen niet, en routes en situaties en dergelijke zitten snel in mijn hoofd. Het gevoel van het schakelen (timing :X ) en de routines van het kijken enzo is voor mij hetgene wat het meeste moeite kost.... Nu een maand niets doen (instructrice is op vakantie), dan 2 week voor mijn TTT weer beginnen met rijden, en dan 3 week later examen. TTT is voor mij ook het moment van Go/Nogo voor een autovakantie naar oostenrijk (Wenen, zie eerdere posts) eind oktober, als dat niet soepel gaat, dan ga ik met de trein (reeele kans van zakken dan ook (blijft zowieso een moment opname))

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
het is zowiezo niet echt verstandig om met een maand rijervaring naar oostenrijk te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Nou, ik zou dat soort dingen niet plannen voordat je hem ook daadwerkelijk hebt! TTT is echt totaal geen garantie! Daar wordt heel soepel gedaan, en zegt niets, maar dan ook niets over het echte examen!!!

Rijden leer je op de weg Blueone, denk je dat Oostenrijkers eerst ook een jaar in Nederland gaan rijden voordat ze op hun eigen wegen gaan rijden :+ En naar Oostenrijk is snelweg, snelweg en......snelweg! Oogjes open, opletten en gaan maar.

[ Voor 37% gewijzigd door Ebayzo op 04-08-2008 14:49 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Vaak kun je al je pas net rijd niet zo heel gek lang je concentratie op de weg houden.
Pagina: 1 ... 8 ... 37 Laatste