http://www.dumpert.nl/mediabase/182351/64dbc277/rijles.html
Sorry. Die kon ik niet weerlaten. 
Ik heb de 28ste weer rijles. 1 van de laatste.

Verwijderd
In tegenstelling tot de meeste meeste mensen in Nederland weten Duitsers wel hoe ze in moeten halen. 10-15 seconden naar de rechterbaan is dan voldoende om iemand er langs te laten en dan kun je weer naar links. Dat is echt een verademing vergeleken bij die mensen die in je dode hoek blijven hangen of er met 5km/u verschil voorbij rijden.sylvesterrr schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:14:
[...]
Ik kan moeilijk op de rechterbaan gaan rijden als het verkeer daar langzaam rijdt (ten opzichte van mij)...
Vaak zijn de extra lessen tussen examens in niet nodig en geldverspilling overigens. Uiteraard een uurtje rijden voor het examen, maar dat is wel standaard. Misschien de avond ervoor 1 of een dubbegle les.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:57:
Op 2 juli ben ik eindelijk geslaagd voor mijn rijexamen. Ik zal mijn geschiedenis eens vertellen:
[...]
Nu had ik dus na 4 examens en 81 lessen eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Het geintje kostte inclusief theoriecertificaat 4060,40 euro!!! Gelukkig hebben mijn ouders een flink deel betaald, anders zou ik heel wat spaargeld eraan moeten hebben besteden.
Verwijderd
Wat had ik dan moeten doen, 3 maanden niks en een lesje voor het examen? Ik kon beter gewoon doorgaan met mijn wekelijkse les, ik heb er een hoop geleerd.Bosmonster schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:12:
[...]
Vaak zijn de extra lessen tussen examens in niet nodig en geldverspilling overigens. Uiteraard een uurtje rijden voor het examen, maar dat is wel standaard. Misschien de avond ervoor 1 of een dubbegle les.
Maar elke keer 10+ lessen als je gezakt ben zou ik niet zo snel doen. Als je bij een grotere rijschool rijdt kun je vaak binnen 2 weken weer opnieuw afrijden, en het is vaak wel goed om even een relax-momentje te hebben.
Persoonlijk reed ik ook vaak het beste juist als ik een tijdje niet gelest had, dan was ik veel relaxter.
Volgens mij was de reactie niet op jou en dus ook niet van toepassing op 3 maanden tussenperiode.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:16:
[...]
Wat had ik dan moeten doen, 3 maanden niks en een lesje voor het examen? Ik kon beter gewoon doorgaan met mijn wekelijkse les, ik heb er een hoop geleerd.
[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2008 14:23 ]
Verwijderd
Ooit van CBR en wachttijden gehoord?Bosmonster schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:22:
[...]
Volgens mij was de reactie niet op jou en dus ook niet van toepassing op 3 maanden tussenperiode.
Waarom zou je trouwens 3 maanden tussenperiode hebben, dat doe je dan toch ook zelf?
Daarnaast, als je nog leert van lessen na je examen was je te vroeg met je examenAls een instructeur je klaar vindt voor het praktijkexamen, mag je ervanuit gaan dat je geen lessen meer nodig hebt. De extra les voor het examen is meer als opfrissertje.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 15:17 ]
En bovendien, als je gezakt bent dan is het handig om de punten waarop je gezakt bent eventjes door te nemen en extra te oefenen, anders zak je wellicht weer op diezelfde puntenVerwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:17:
Verder leer je altijd van lessen na je examen. Je leert er per slot van rekening toch ook van als je je papiertje hebt gehaald en zelf gaat rijden? Je wordt alleen maar beter, en meer kans op slagen.
Mjah, bij bijna alle grotere rijscholen kunnen je in 2 weken afrijden, die kopen de examens vooraf in.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:17:
[...]
Ooit van CBR en wachttijden gehoord?
Verder leer je altijd van lessen na je examen. Je leert er per slot van rekening toch ook van als je je papiertje hebt gehaald en zelf gaat rijden? Je wordt alleen maar beter, en meer kans op slagen.
[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2008 15:50 ]
Verwijderd
Jij snapt hem.Erkens schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:21:
[...]
En bovendien, als je gezakt bent dan is het handig om de punten waarop je gezakt bent eventjes door te nemen en extra te oefenen, anders zak je wellicht weer op diezelfde punten
En door die rijscholen mocht ik dus 3 maanden wachten.Bosmonster schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:48:
[...]
Mjah, bij bijna alle grotere rijscholen kunnen je in 2 weken afrijden, die kopen de examens vooraf in.
Ik vind twee weken tussen de examens wel weer erg kort. Als je gezakt bent kun je stellen dat je niet goed genoeg kan rijden, heb je dan niet wat meer dan twee weken nodig? Maandje? En dan een les of vijf?Dan heb je het over ervaring en dat is wel hele dure ervaring dan. Dat je fouten gemaakt hebt bij je examen kun je van leren, maar daar heb je niet per definitie extra lessen voor nodig als je 2 weken later weer af kunt rijden. Tuurlijk is het iets waar je op moet letten bij de volgende examen
Nee dat mag je dankzij het CBRVerwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:51:
[...]
En door die rijscholen mocht ik dus 3 maanden wachten.
Volgens mij zakt het merendeel van de mensen die de eerste keer zakken, puur door zenuwen of domme foutjes (ik door zenuwen in ieder geval). Het is de instructeur die goed kan bepalen of je goed genoeg kan rijden voor het examen en blijkbaar kon je dat, anders had ie dat niet voorgesteld.Ik vind twee weken tussen de examens wel weer erg kort. Als je gezakt bent kun je stellen dat je niet goed genoeg kan rijden, heb je dan niet wat meer dan twee weken nodig? Maandje? En dan een les of vijf?
Verwijderd
Die lange wachttijd is toch echt omdat de grote rijscholen zoveel inkopen.
Meer lessen = beter rijden = minder onzeker / zenuwachtig te zijn = minder zenuwachtig op het examen = minder domme foutjes. Ik ben van mening dat je met meer lessen altijd een beter resultaat zal tonen. En als je het net niet gehaald hebt, kun je beter gelijk even een zeer mooi resultaat neerzetten dan ietjes beter dan vorige keer, en weer op het randje van falen zitten.[...]
Volgens mij zakt het merendeel van de mensen die de eerste keer zakken, puur door zenuwen of domme foutjes (ik door zenuwen in ieder geval). Het is de instructeur die goed kan bepalen of je goed genoeg kan rijden voor het examen en blijkbaar kon je dat, anders had ie dat niet voorgesteld.
Tuurlijk kun je tot in den treure blijven oefenen, maar daar ga je niet per definitie beter van rijden
edit: Laat ik het anders zeggen:Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:21:
[...]
Die lange wachttijd is toch echt omdat de grote rijscholen zoveel inkopen.
Dat verschilt per persoon denk ik. Zelf werd ik alleen maar nerveuzer van nog meer rijden en 'oefenen'. Ik kon prima rijden, dat zei mn instructeur ook. Hij vond het ook niet nodig meer lessen in te plannen in die twee weken tussen de examens.Meer lessen = beter rijden = minder onzeker / zenuwachtig te zijn = minder zenuwachtig op het examen = minder domme foutjes. Ik ben van mening dat je met meer lessen altijd een beter resultaat zal tonen. En als je het net niet gehaald hebt, kun je beter gelijk even een zeer mooi resultaat neerzetten dan ietjes beter dan vorige keer, en weer op het randje van falen zitten.
[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2008 16:35 ]
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 21:42 ]
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Ik heb het felbegeerde rode polycarbonate kaartje nog niet, maar ik heb ook de ervaring dat soms even rust (vakantie bijv.) je rijvaardigheid goed kan doen.Bosmonster schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:32:
Dat verschilt per persoon denk ik. Zelf werd ik alleen maar nerveuzer van nog meer rijden en 'oefenen'. Ik kon prima rijden, dat zei mn instructeur ook. Hij vond het ook niet nodig meer lessen in te plannen in die twee weken tussen de examens.
No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.
Hmm... ik moest beginnen met sturen, gas geven en richting aangeven, mijn instructrice deed de koppeling en het rempedaal. Typisch dat het precies andersom is!GN!T!ON schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:26:
heb inmiddels al een paar praktijk lessen gehad, en ik moet zeggen dat ik wel een hele goede instructuur heb, was eerste keer rijden wat zenuwachtig, dus hij zegt jij pakt "t stuur ik geef gas, knallen we daar even met een ziek hogesnelheid een bocht door (ik schrok me dood) na de bocht auto stil gezet, hij zo, zie je sturen geen probleem, en mocht je een fout gaan maken heb ik de rem klaar ^^
sindsdien niet zenuwachtig meer
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Je zit wel erg relaxed he!Joopieboy schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:27:
Vandaag weer een rijles gehad, zelfstandig rijden gaat goed, rotondes nemen gaat ook stukken beter, iig zonder ingreep erover en soepel zonder bokken van de auto enzo. Enigste is dat op een stuk met een aantal korte bochtjes na elkaar, vluchtheuvels en andere combinaties ik de fout inging en redelijk de stress inging, maar verder was het ok. Ook fileparkeren gedaan wat ook erg goed ging. Al met al een top les, beter als vorige week.
Oja, onderweg op de parkeer plaats ook nog wat foto's gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Altijd leuk.
ben jij nog niet klaar jong? Jeus...Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:56:
http://www.dumpert.nl/mediabase/182351/64dbc277/rijles.html
Sorry. Die kon ik niet weerlaten.
In Amerika wel. Met de serveerster met wie ik gisteren sprak, zei hetzelfde. Ook al was zij Amerikaanse en had ze al haar rijbewijs twee jaar, zij mocht geen auto huren omdat ze 18 was. Je mag wel vanaf je 21ste een huurauto nemen, maar dan moet je bakken met geld neerleggen. Hoe dat in andere landen zit weet ik niet.sub0kelvin schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:45:
Is dat bij alle verhuurbedrijven zo? Want hier in NL verschilt het namelijk van bedrijf tot bedrijf of je een X aantal jaar je pasje moet hebben.
tuttut, je hoofdsteun staat niet goedJoopieboy schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:27:
Vandaag weer een rijles gehad, zelfstandig rijden gaat goed, rotondes nemen gaat ook stukken beter, iig zonder ingreep erover en soepel zonder bokken van de auto enzo. Enigste is dat op een stuk met een aantal korte bochtjes na elkaar, vluchtheuvels en andere combinaties ik de fout inging en redelijk de stress inging, maar verder was het ok. Ook fileparkeren gedaan wat ook erg goed ging. Al met al een top les, beter als vorige week.
Oja, onderweg op de parkeer plaats ook nog wat foto's gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Altijd leuk.
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Uhuh, ik moet wat.
Vind je het gek met mijn lengte.
Ik heb nog een 2006 versie staan dus een nieuwe versie zal ik wel op prijs stellen, trouwens wel handig voor in de TS.CodeCaster schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:07:
Nou, vandaag weer twee uurtjes gereden en het ging niet echt super. Ik kijk te weinig straten in, ga te veel lopen staren, vooral op de snelweg, en nou ja, hij is in ieder geval niet afgeslagen.
En niemand die ik ken had nog een oefen-CD-Rom liggen voor de theorie, dus die heb ik ook maar even aangeschaft bij de rijschool. Wat een misbaksel zegVijf seconden laden voor een scherm waarvan één afbeelding verandert. Ik ben nu even een ISO aan het bouwen, hopelijk gaat het vanaf de harddisk vloeiender. En als ik dan toch een ISO heb
[ Voor 55% gewijzigd door Joopieboy op 22-07-2008 21:57 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Je vriendin haalt het in 1x en je gaat er meteen van uit dat de examens makkelijker zijn, dat zou ik d'r maar niet vertellen als ik jou wasSecurity schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:50:
Sow mijn Dinnie heeft hem hoor.
Het felbegeer papiertje (lees pasje) in 1x
Lijkt het nou makkelijker geworden met de nieuwe manier van examens of heb ik het mis?
[ Voor 7% gewijzigd door EyeWitness op 23-07-2008 18:23 ]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 19:44 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
dat dacht ik ook maar het bleek dus wel te werken
Verwijderd
Oud wijf!Ascathon schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:25:
Ik hoop toch niet dat je dat echt van plan bent. Ze zouden je dan permanent je rijbewijs af moeten nemen/nooit rijbewijs mogen laten halen. Als je met examen dit al van plant bent, dan wordt het later ook niks.
Het gaat niet zo zeer om wat toegestaan is, maar om wat verstandig isVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:39:
Een enkel biertje mag toch gewoon?
Verwijderd
met de rest maar je wilt nu dus al de wet gaan overtreden?Coldcat schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:09:
Vrijdag examen
Maar krijg je ook een blaastest van te voren? Ik voel me namelijk stukken prettiger na een lekker koud biertje.. en ja dat klinkt vreemd maar ik kwam erachter nadat ik niet had nagedacht dat ik nog rijles had.. en toen ging alles goed. Dus nog een paar keer getest en alles gaat een stukje relaxter:)
Verwijderd
Je mag gewoon met een biertje op rijden hoor.GoldenSample schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:07:
[...]
met de rest maar je wilt nu dus al de wet gaan overtreden?
waarom denk je dat die regels zo zijn?
en hoe ga je dat doen als je later je rijbewijs hebt...
imho ben je volslagen idioot...
[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 23-07-2008 22:41 ]
The devil is in the details.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door sub0kelvin op 23-07-2008 23:19 ]
1 is ook drinken en de opmaat naar meer vaak. imho zou je 't principieel niet moeten doen.Coldcat schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:42:
Mensen ruiken het niet als je erna een sigaretje gaat roken.. dat is het probleem niet. En drinken en achter het stuur kruipen zal ik nooit doen, daar ben ik van overtuigd. Mezelf in de prak rijden kan me geen flikker schelen maar ik heb respect voor andere mensen en zal hun nooit in gevaar gaan brengen omdat ik zo stom ben om met alcohol te gaan rijden.
En bezatten is wat anders dan 1 biertje drinken... daar merk ik echt niets van.. behalve dus dat het een positief effect heeft op mijn rijvaardigheden. Daarom vind ik dat er niets is met 1 biertje. Bekijk het eens van een andere kant... ik ga rijden en moet eigenlijk maximaal opletten.. dat gaat het beste na het nuttigen van 1 biertje.. dus eigenlijk ben ik compleet gestoord om het niet te doen.
[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 23-07-2008 23:20 ]
Verwijderd
Ik had daar in eerste instantie ook problemen mee, tijdens het afrijden reed ik te voorzichtig en reed niet goed door mede door de besluitvaardigheid.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:36:
Helaas, helaas. Vanmorgen om kwart voor 11 examen gedaan, niet gehaaldGezakt op besluitvaardigheid. Klopt ook wel, ik moet bij kruisingen etc. gewoon wat sneller doorrijden.
Kijkgedrag was goed, wat een flinke opsteker is! De examinator die ik had (v/d glas, in Dordrecht) staat er om bekend dat ie heel erg streng is op kijkgedrag, en hij had geen enkele aanmerking. Puur door te weinig besluitvaardigheid vond ie dat ik er nog niet klaar voor was. Zou voor vervelende/gevaarlijke situaties kunnen leiden. Volgende keer moet 't gewoon lukken
Burp
[ Voor 18% gewijzigd door Coldcat op 25-07-2008 12:48 ]
The devil is in the details.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Terugschakelen naar de 1Joopieboy schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:27:
Woei net weer een rijles gehad, begin ging goed, behalve dat ik nieuwe schoenen aanhad en moeite had met koppelen. Vlak na het begin paar foutjes gemaakt en halverwege de rijles een ingreep gehad, wel optijd koppeling en alles kunnen inrammen. Ook bij een onoverzichtelijke bocht vergeten terug te schakelen van de 2 naar de 1. Maar verder ging het wel goed, moet er aan denken meer ruimte te houden aan de rechterkant van de auto en meer en beter kijken. Vooral dat laatste, en das rete irritant. Ik weet heus wel wat er om me heen gebeurt en ik kan zo zeggen wat voor auto en welke kleur achter ons rijd, dus voor mijn gevoel heb ik het wel gezien. Alleen tja, de instructeur wilt echt zien dat ik echt op het juiste moment kijkt, en niet een stuk van te voren en dan gewoon met 50 een kruispunt over knalt als er echt niks is...
Achja, komt wel goed, maar is wel irritant sommige dingen.
Drukke rotonde op willen rijden, uitrijden van een afrit, en zo kan ik er nog wel 'n paar noemenjohnnyv.nl schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:30:
[...]
Terugschakelen naar de 1![]()
![]()
Dat doe je alleen als je stil gaat staan en weer moet optrekken of in een vrijwel stilstaande file rijdt
[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 25-07-2008 15:36 ]
Dus als jij een kruising hebt waar je totaal geen zicht heb rij jij met "hoge" snelheid (in de 2de versnelling) gewoon doorjohnnyv.nl schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:30:
[...]
Terugschakelen naar de 1![]()
![]()
Dat doe je alleen als je stil gaat staan en weer moet optrekken of in een vrijwel stilstaande file rijdt
Eens. In zulke gevallen (zie ook mijn post boven je) heb je gewoon meer controle in z'n 1.Erkens schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:39:
[...]
Dus als jij een kruising hebt waar je totaal geen zicht heb rij jij met "hoge" snelheid (in de 2de versnelling) gewoon doorIk mag dan hopen dat ik je niet tegenkom dan
Verwijderd
Ook 'n goede reden om meer te kunnen rukkenVerwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:19:
Ik ben vrij zuinig op mijn rechterarm.
Verwijderd
Dus niet naar 1 schakelen staat gelijk met op "hoge snelheid" doorrijden?Erkens schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:39:
[...]
Dus als jij een kruising hebt waar je totaal geen zicht heb rij jij met "hoge" snelheid (in de 2de versnelling) gewoon doorIk mag dan hopen dat ik je niet tegenkom dan
Verwijderd
As je eenmaal 3 dagen je rijbewijs hebt, zal je merken dat wegrijden in 2 geen enkel probleem is....TommyGun schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:34:
[...]
Drukke rotonde op willen rijden, uitrijden van een afrit, en zo kan ik er nog wel 'n paar noemen
Edit; zo krijg je het dus geleerd
Tering hoe ken je dan ooit je rijbewijs halen. Nu weet ik zeker dat voor het examen die examinator een muntje opgooid om te bepalen of je slaagd of nietColdcat schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:47:
Vanmorgen 11:40 examen in Rijswijk.. helaas een voetganger bij een zebrapad over het hoofd gezien.. echt totaal niet gezien en daarna op de Tom nog een afslag gemist omdat ik achter een Fransman zat te plakken ( maar zelf wel hersteld). En toch nog gehaald(ow ja en tijdens het parkeren stond de trekhaak echt maar twee centimeter van de bumper van degene achter me
)
Ik heb ooit eens vertrokken in 3eVerwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:29:
[...]
As je eenmaal 3 dagen je rijbewijs hebt, zal je merken dat wegrijden in 2 geen enkel probleem is....
"hoge snelheid" bij dergelijke onoverzichtelijke kruispunten is >10-15 km/h. Daaronder wil je niet in zijn 2 rijdenVerwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:27:
Dus niet naar 1 schakelen staat gelijk met op "hoge snelheid" doorrijden?
Als het even kan probeer je het natuurlijk te vermijdenAls je enmaal zelf mag bepalen wat je doet, zal je merken dat rijdend naar 1 geen hot item is.....
Ik ben ook wel eens vertrokken in de 5de versnelling (puur om even die koppeling goed aan te voelen en uiteraard op een doodlopend stukje weg zodat niemand last zou hebben van mij). En dat is opzich ook nog prima te doen.Henridv schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:00:
Ik heb ooit eens vertrokken in 3e. (Niet opzettelijk)
Dat voelde wel zwaar aan
Bij mij sloeg ie af.Henridv schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:00:
[...]
Ik heb ooit eens vertrokken in 3e. (Niet opzettelijk)
Dat voelde wel zwaar aan
He dat ken ik niet.. Wat moet je precies doen bij de hellingtest? Hier in het Belgenland doen we dat niet.Erkens schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:15:
[...]
Overigens heb ik de hellingproef @ rijles een keer gedaan in zijn 3Rijinstructeur was wel onder de indruk dat het zonder problemen ging
Maar raadde mij wel aan om dat gewoon in de 1ste versnelling te doen
Wegrijden vanuit stilstand op een helling, al dan niet met gebruik van je handrem (ligt nogal aan de omgeving, heuvels e.d.)Henridv schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:55:
[...]
He dat ken ik niet.. Wat moet je precies doen bij de hellingtest? Hier in het Belgenland doen we dat niet.
Je moet het zowel met handrem als met de normale rem kunnen zonder achteruit te rollenLeftblank schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:27:
[...]
Wegrijden vanuit stilstand op een helling, al dan niet met gebruik van je handrem (ligt nogal aan de omgeving, heuvels e.d.)
Op het rijexamen wordt het idd niet meer gevraagd, vroeger wel.Henridv schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:55:
[...]
He dat ken ik niet.. Wat moet je precies doen bij de hellingtest? Hier in het Belgenland doen we dat niet.
wat versta je onder "vroeger".. 1,5 jaar geleden zat het iig nog wel in het "pakket"memento__mori schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:26:
[...]
Op het rijexamen wordt het idd niet meer gevraagd, vroeger wel.
Voor de gein en het praktisch nut heb ik het toch aangeleerd gekregen van mijn rij-instructuur. (Merksemse Rijschool in Kapellen)
Vrij stijle helling en dan vertrekken in z'n eerste met alleen de koppeling. Dus geen gebruik makend van de gaspedaal. Dat ging prima met een Diesel.
Verwijderd
België, remember.SyS_ErroR schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:27:
[...]
wat versta je onder "vroeger".. 1,5 jaar geleden zat het iig nog wel in het "pakket"
Het kan zijn dat t tegelijk met dat nieuwe examen is aangepast...
Met rem heb ik nog niet gehad, maar lijkt me wel moeilijk als met handrem. Met de handrem hou je hem op toeren, maar met de gewone rem moet je zeker snel je voet van het rempedaal naar het gaspedaal brengen?Erkens schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:38:
[...]
Je moet het zowel met handrem als met de normale rem kunnen zonder achteruit te rollen
Wij deden het vooral in een parkeergarage
Gewoon je linkervoet onder controle houden, rem los laten en dan verder op laten komen, en natuurlijk rustig gas gevenJoopieboy schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:53:
[...]
Met rem heb ik nog niet gehad, maar lijkt me wel moeilijk als met handrem. Met de handrem hou je hem op toeren, maar met de gewone rem moet je zeker snel je voet van het rempedaal naar het gaspedaal brengen?
Verwijderd
Dat lijkt mij wat apart rijden zo gebukt met je handen op de pedalenVerwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:40:
Wat je ook kunt doen is je linker voet op de koppeling, je linkerhand op de rem en dan je rechtervoet op het gaspedaal. Vervolgens normaal wegrijden zoals je dat normaal ook zou doen, en dan rustig je hand op laten komen.
Inderdaad zegTaenadar schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:53:
[...]
Tering hoe ken je dan ooit je rijbewijs halen. Nu weet ik zeker dat voor het examen die examinator een muntje opgooid om te bepalen of je slaagd of niet
Verwijderd
Als je opgooid en slaagd schrijfd moed je ook weed schrijvenTaenadar schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:53:
[...]
Tering hoe ken je dan ooit je rijbewijs halen. Nu weet ik zeker dat voor het examen die examinator een muntje opgooid om te bepalen of je slaagd of niet
De rest was blijkbaar wel weer goedTaenadar schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:53:
[...]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Voor die zenuwen staat 1 of 2 pagina's terug een goede tip van meRazor.Timo schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:07:
4 Augustus om 14:00 afrijden. Gunstige tijd. Moet opzich wel lukken, alleen zenuwen... Wordt mijn eerste keer overigens en dan heb ik 36 lessen gehad
Ja ik heb er een les voor ook nog. Vaak als ik eenmaal rijd of eenmaal ergens mee bezig ben waar ik zenuwachtig voor ben, ben ik al helemaal niet meer zenuwachtig. Dus het moet gewoon goed komenColdcat schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:09:
[...]
Voor die zenuwen staat 1 of 2 pagina's terug een goede tip van me![]()
Niet te druk maken en gewoon doen zoals je altijd doet. En anders gewoon voor je examen nog een les plannen.. dan wen je toch wel even. Ik liet hem per ongeluk ook afslaan bij het wegrijden naar het CBR toe en op de snelweg terug van 5 naar 2
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Jup, inderdaad naar CXX. Krijg nu eerst nog 3 weken lijnen leren en businstructie. Op 15 meter bussen kom ik waarschijnlijk niet te rijden. Die hebben ze in ons district niet. Wel gelede bussen, maar die hebben volgens mij meesturende assen dus daar moet ik ook op gaan letten.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:41:
goed bezig! en nu naar CXX of wat is het plan?
Uit eigen ervaring: er zit straks niemand meer naast je die je hoogte en uitzwaai in de gaten houdt, watch your stepsZo heb ik een mooi streepje op het dak gemaakt van 1 van onze bussen door een tak die 2 cm te laag hing en een reflectortje eraf getikt bij een 15-meter bus met starre achteras tijdens een keertje steken.
Niet zenuwachtig van worden, het overkomt iedereen in het begin en zelfs de ervaren chauffeurs rijden niet schadevrij. Zaak is dat je er goed mee omgaat
nee ik deed dat de 1e les meteen alVerwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:29:
[...]
As je eenmaal 3 dagen je rijbewijs hebt, zal je merken dat wegrijden in 2 geen enkel probleem is....
[ Voor 16% gewijzigd door MexxT op 27-07-2008 18:54 ]
Audi S3
[ Voor 13% gewijzigd door Ebayzo op 28-07-2008 06:56 ]
Default blanke hetero
Als je nog aan het lessen bent leer je nog wel eens dingen die sommige mensen niet (meer) weten van autorijden. Zo leer ik dat je geen gas hoeft te geven bij het achteruit rijden (in een benzine), de koppeling oplaten komen is genoeg, de auto slaat dan niet af. M'n vriendin kon het niet geloven omdat ze zelf altijd wat gas bijgaf, maar toen ze het even probeerde in onze auto, bleek ik toch gelijk te hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door sub0kelvin op 28-07-2008 08:52 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq