Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dumpert.nl/mediabase/182351/64dbc277/rijles.html

_O- Sorry. Die kon ik niet weerlaten. :P

Ik heb de 28ste weer rijles. 1 van de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
sylvesterrr schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:14:
[...]

Ik kan moeilijk op de rechterbaan gaan rijden als het verkeer daar langzaam rijdt (ten opzichte van mij)...
In tegenstelling tot de meeste meeste mensen in Nederland weten Duitsers wel hoe ze in moeten halen. 10-15 seconden naar de rechterbaan is dan voldoende om iemand er langs te laten en dan kun je weer naar links. Dat is echt een verademing vergeleken bij die mensen die in je dode hoek blijven hangen of er met 5km/u verschil voorbij rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:57:
Op 2 juli ben ik eindelijk geslaagd voor mijn rijexamen. Ik zal mijn geschiedenis eens vertellen:

[...]

Nu had ik dus na 4 examens en 81 lessen eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Het geintje kostte inclusief theoriecertificaat 4060,40 euro!!! Gelukkig hebben mijn ouders een flink deel betaald, anders zou ik heel wat spaargeld eraan moeten hebben besteden.
Vaak zijn de extra lessen tussen examens in niet nodig en geldverspilling overigens. Uiteraard een uurtje rijden voor het examen, maar dat is wel standaard. Misschien de avond ervoor 1 of een dubbegle les.

Maar elke keer 10+ lessen als je gezakt ben zou ik niet zo snel doen. Als je bij een grotere rijschool rijdt kun je vaak binnen 2 weken weer opnieuw afrijden, en het is vaak wel goed om even een relax-momentje te hebben.

Persoonlijk reed ik ook vaak het beste juist als ik een tijdje niet gelest had, dan was ik veel relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:12:
[...]

Vaak zijn de extra lessen tussen examens in niet nodig en geldverspilling overigens. Uiteraard een uurtje rijden voor het examen, maar dat is wel standaard. Misschien de avond ervoor 1 of een dubbegle les.

Maar elke keer 10+ lessen als je gezakt ben zou ik niet zo snel doen. Als je bij een grotere rijschool rijdt kun je vaak binnen 2 weken weer opnieuw afrijden, en het is vaak wel goed om even een relax-momentje te hebben.

Persoonlijk reed ik ook vaak het beste juist als ik een tijdje niet gelest had, dan was ik veel relaxter.
Wat had ik dan moeten doen, 3 maanden niks en een lesje voor het examen? Ik kon beter gewoon doorgaan met mijn wekelijkse les, ik heb er een hoop geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:16:
[...]

Wat had ik dan moeten doen, 3 maanden niks en een lesje voor het examen? Ik kon beter gewoon doorgaan met mijn wekelijkse les, ik heb er een hoop geleerd. :)
Volgens mij was de reactie niet op jou en dus ook niet van toepassing op 3 maanden tussenperiode.

Waarom zou je trouwens 3 maanden tussenperiode hebben, dat doe je dan toch ook zelf?

Daarnaast, als je nog leert van lessen na je examen was je te vroeg met je examen :P Als een instructeur je klaar vindt voor het praktijkexamen, mag je ervanuit gaan dat je geen lessen meer nodig hebt. De extra les voor het examen is meer als opfrissertje.

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:22:
[...]

Volgens mij was de reactie niet op jou en dus ook niet van toepassing op 3 maanden tussenperiode.

Waarom zou je trouwens 3 maanden tussenperiode hebben, dat doe je dan toch ook zelf?

Daarnaast, als je nog leert van lessen na je examen was je te vroeg met je examen :P Als een instructeur je klaar vindt voor het praktijkexamen, mag je ervanuit gaan dat je geen lessen meer nodig hebt. De extra les voor het examen is meer als opfrissertje.
Ooit van CBR en wachttijden gehoord?

Verder leer je altijd van lessen na je examen. Je leert er per slot van rekening toch ook van als je je papiertje hebt gehaald en zelf gaat rijden? Je wordt alleen maar beter, en meer kans op slagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:17:
Verder leer je altijd van lessen na je examen. Je leert er per slot van rekening toch ook van als je je papiertje hebt gehaald en zelf gaat rijden? Je wordt alleen maar beter, en meer kans op slagen.
En bovendien, als je gezakt bent dan is het handig om de punten waarop je gezakt bent eventjes door te nemen en extra te oefenen, anders zak je wellicht weer op diezelfde punten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:17:
[...]

Ooit van CBR en wachttijden gehoord?

Mjah, bij bijna alle grotere rijscholen kunnen je in 2 weken afrijden, die kopen de examens vooraf in.

Dan heb je het over ervaring en dat is wel hele dure ervaring dan. Dat je fouten gemaakt hebt bij je examen kun je van leren, maar daar heb je niet per definitie extra lessen voor nodig als je 2 weken later weer af kunt rijden. Tuurlijk is het iets waar je op moet letten bij de volgende examen :P

Maar goed, het ging ook meer om het feit dat bovenstaande, waar ik origineel op quotete, ruim 80 lessen heeft gehad uiteindelijk, alleen maar door die extra 10+ lessen elke keer weer tussen de examens. Dan is het imho zonde van het geld, zeker omdat hij wel binnen korte tijd weer kon afrijden. Zo kost ieder herexamen ineens 500+ euro ipv 200.

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:21:
[...]

En bovendien, als je gezakt bent dan is het handig om de punten waarop je gezakt bent eventjes door te nemen en extra te oefenen, anders zak je wellicht weer op diezelfde punten :P
Jij snapt hem. :)
Bosmonster schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:48:
[...]

Mjah, bij bijna alle grotere rijscholen kunnen je in 2 weken afrijden, die kopen de examens vooraf in.
En door die rijscholen mocht ik dus 3 maanden wachten. ;)
Dan heb je het over ervaring en dat is wel hele dure ervaring dan. Dat je fouten gemaakt hebt bij je examen kun je van leren, maar daar heb je niet per definitie extra lessen voor nodig als je 2 weken later weer af kunt rijden. Tuurlijk is het iets waar je op moet letten bij de volgende examen :P
Ik vind twee weken tussen de examens wel weer erg kort. Als je gezakt bent kun je stellen dat je niet goed genoeg kan rijden, heb je dan niet wat meer dan twee weken nodig? Maandje? En dan een les of vijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:51:
[...]

En door die rijscholen mocht ik dus 3 maanden wachten. ;)
Nee dat mag je dankzij het CBR :P
Ik vind twee weken tussen de examens wel weer erg kort. Als je gezakt bent kun je stellen dat je niet goed genoeg kan rijden, heb je dan niet wat meer dan twee weken nodig? Maandje? En dan een les of vijf?
Volgens mij zakt het merendeel van de mensen die de eerste keer zakken, puur door zenuwen of domme foutjes (ik door zenuwen in ieder geval). Het is de instructeur die goed kan bepalen of je goed genoeg kan rijden voor het examen en blijkbaar kon je dat, anders had ie dat niet voorgesteld.

Tuurlijk kun je tot in den treure blijven oefenen, maar daar ga je niet per definitie beter van rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:54:
[...]

Nee dat mag je dankzij het CBR :P
Die lange wachttijd is toch echt omdat de grote rijscholen zoveel inkopen. :)
[...]

Volgens mij zakt het merendeel van de mensen die de eerste keer zakken, puur door zenuwen of domme foutjes (ik door zenuwen in ieder geval). Het is de instructeur die goed kan bepalen of je goed genoeg kan rijden voor het examen en blijkbaar kon je dat, anders had ie dat niet voorgesteld.

Tuurlijk kun je tot in den treure blijven oefenen, maar daar ga je niet per definitie beter van rijden :P
Meer lessen = beter rijden = minder onzeker / zenuwachtig te zijn = minder zenuwachtig op het examen = minder domme foutjes. Ik ben van mening dat je met meer lessen altijd een beter resultaat zal tonen. En als je het net niet gehaald hebt, kun je beter gelijk even een zeer mooi resultaat neerzetten dan ietjes beter dan vorige keer, en weer op het randje van falen zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:21:
[...]
Die lange wachttijd is toch echt omdat de grote rijscholen zoveel inkopen. :)
edit: Laat ik het anders zeggen:

Grotere scholen zijn begonnen met voorinkopen, juist door de lange wachttijden. Het is dus een gevolg en niet een oorzaak. Die oorzaak, de lange wachttijden en het tekort aan plaatsen, ligt gewoon bij het CBR. Maar die geven zelf natuurlijk graag anderen de schuld.
Meer lessen = beter rijden = minder onzeker / zenuwachtig te zijn = minder zenuwachtig op het examen = minder domme foutjes. Ik ben van mening dat je met meer lessen altijd een beter resultaat zal tonen. En als je het net niet gehaald hebt, kun je beter gelijk even een zeer mooi resultaat neerzetten dan ietjes beter dan vorige keer, en weer op het randje van falen zitten. :)
Dat verschilt per persoon denk ik. Zelf werd ik alleen maar nerveuzer van nog meer rijden en 'oefenen'. Ik kon prima rijden, dat zei mn instructeur ook. Hij vond het ook niet nodig meer lessen in te plannen in die twee weken tussen de examens.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]sylvesterrr schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 07:58:
[...]

ad 1: Dat is dé basis van inhalen.
ad 2: Ook als ik mijn gaspedaal flink wil intrappen? 8)7

[...]

Ik ook niet.
[/quote

Eigenlijk kreeg ik de indruk dat je wel een beginner bent, althans op de autobahn.
Indien niet, dan weet je wel wat je wel en niet moet doen......

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Meldt :)

Topic nooit echt opgevallen, maar ik ben al n tijdje bezig nu, ben denk ik nu ergens tussen 1/3e en de helft...

Vorige week zaterdag eerste deel van theoriecursus gehad (gratis aangeboden gehad, dus waarom niet...), bij proef-theorieexamen maar 4 foutjes, terwijl nog maar de helft vd theorie was behandeld :)

En morgen weer lekker rijden in 't wagentje :)

* DarthPlastic heeft er zin in

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 12:14
Bosmonster schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:32:
Dat verschilt per persoon denk ik. Zelf werd ik alleen maar nerveuzer van nog meer rijden en 'oefenen'. Ik kon prima rijden, dat zei mn instructeur ook. Hij vond het ook niet nodig meer lessen in te plannen in die twee weken tussen de examens.
Ik heb het felbegeerde rode polycarbonate kaartje nog niet, maar ik heb ook de ervaring dat soms even rust (vakantie bijv.) je rijvaardigheid goed kan doen.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
heb inmiddels al een paar praktijk lessen gehad, en ik moet zeggen dat ik wel een hele goede instructuur heb, was eerste keer rijden wat zenuwachtig, dus hij zegt jij pakt "t stuur ik geef gas, knallen we daar even met een ziek hogesnelheid een bocht door (ik schrok me dood :P) na de bocht auto stil gezet, hij zo, zie je sturen geen probleem, en mocht je een fout gaan maken heb ik de rem klaar ^^

sindsdien niet zenuwachtig meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
!GN!T!ON schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:26:
heb inmiddels al een paar praktijk lessen gehad, en ik moet zeggen dat ik wel een hele goede instructuur heb, was eerste keer rijden wat zenuwachtig, dus hij zegt jij pakt "t stuur ik geef gas, knallen we daar even met een ziek hogesnelheid een bocht door (ik schrok me dood :P) na de bocht auto stil gezet, hij zo, zie je sturen geen probleem, en mocht je een fout gaan maken heb ik de rem klaar ^^

sindsdien niet zenuwachtig meer :P
Hmm... ik moest beginnen met sturen, gas geven en richting aangeven, mijn instructrice deed de koppeling en het rempedaal. Typisch dat het precies andersom is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Zit nu in Florida, voor vakantie en toch baal ik. :P Heb ik dus net het rijbewijs gehaald (zie paar pagina's terug) en dan mag ik hier niet rijden vanwege gebrek aan ervaring i.v.m. een huurauto. :( Dus nu eventjes twee weken veel minder rijden en dat vind ik toch wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Is dat bij alle verhuurbedrijven zo? Want hier in NL verschilt het namelijk van bedrijf tot bedrijf of je een X aantal jaar je pasje moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

BM

Moderator Spielerij
Niet aleen hoelang je je rijbewijs hebt denk ik.
Toen ik aantal jaar terug naar Kreta op vakantie ging konden we ook geen auto huren, omdat we allebei <21 waren, en ze enkel verhuurden aan >21.

Al zou een eis van minimaal 2 jaar je rijbewijs wel logischer zijn inderdaad.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag weer een rijles gehad, zelfstandig rijden gaat goed, rotondes nemen gaat ook stukken beter, iig zonder ingreep erover en soepel zonder bokken van de auto enzo. Enigste is dat op een stuk met een aantal korte bochtjes na elkaar, vluchtheuvels en andere combinaties ik de fout inging en redelijk de stress inging, maar verder was het ok. Ook fileparkeren gedaan wat ook erg goed ging. Al met al een top les, beter als vorige week. :D

Oja, onderweg op de parkeer plaats ook nog wat foto's gemaakt. :P
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Fotoos/Afb004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Fotoos/Afb007.jpg
Altijd leuk. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:27:
Vandaag weer een rijles gehad, zelfstandig rijden gaat goed, rotondes nemen gaat ook stukken beter, iig zonder ingreep erover en soepel zonder bokken van de auto enzo. Enigste is dat op een stuk met een aantal korte bochtjes na elkaar, vluchtheuvels en andere combinaties ik de fout inging en redelijk de stress inging, maar verder was het ok. Ook fileparkeren gedaan wat ook erg goed ging. Al met al een top les, beter als vorige week. :D

[afbeelding]
[afbeelding]
Je zit wel erg relaxed he! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:56:
http://www.dumpert.nl/mediabase/182351/64dbc277/rijles.html

_O- Sorry. Die kon ik niet weerlaten. :P

Ik heb de 28ste weer rijles. 1 van de laatste.
ben jij nog niet klaar jong? Jeus...

Ik ga met 2 maanden weer bezig met mijn A. Wil toch wel heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
sub0kelvin schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:45:
Is dat bij alle verhuurbedrijven zo? Want hier in NL verschilt het namelijk van bedrijf tot bedrijf of je een X aantal jaar je pasje moet hebben.
In Amerika wel. Met de serveerster met wie ik gisteren sprak, zei hetzelfde. Ook al was zij Amerikaanse en had ze al haar rijbewijs twee jaar, zij mocht geen auto huren omdat ze 18 was. Je mag wel vanaf je 21ste een huurauto nemen, maar dan moet je bakken met geld neerleggen. Hoe dat in andere landen zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Joopieboy schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:27:

[afbeelding]
[afbeelding]
tuttut, je hoofdsteun staat niet goed :>

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nou, vandaag weer twee uurtjes gereden en het ging niet echt super. Ik kijk te weinig straten in, ga te veel lopen staren, vooral op de snelweg, en nou ja, hij is in ieder geval niet afgeslagen.

En niemand die ik ken had nog een oefen-CD-Rom liggen voor de theorie, dus die heb ik ook maar even aangeschaft bij de rijschool. Wat een misbaksel zeg :X Vijf seconden laden voor een scherm waarvan één afbeelding verandert. Ik ben nu even een ISO aan het bouwen, hopelijk gaat het vanaf de harddisk vloeiender. En als ik dan toch een ISO heb O-)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Theoriecursus en vragen op www.theorieboek.nl, als je een batch downloader gebruikt voor alle jpegs, de boel resampled en er een pdf'je van maakt heb je je theorieboek met vragen en antwoorden.

Anders idd ergens even de Vekabest of ANWB cd's zoeken...

Ontopic: Vandaag weer les gehad, alles ging soepel nu, supervlot wegkomen, vloeiend besturen, en ik had alle situaties in de gaten. Jammer dat de instructeur en ikzelf de komende 4 weken geen tijd hebben ivm vakanties, dus dat wordt even wachten.... Wel volgende week dinsdag theorie.

Oja, en een leuk filmpje wat ik jullie niet kon onthouden:

Fileparkeren voor mannen.
http://youtube.com/watch?v=PK6f3ml9lgs&fmt=18 Beat that bij je examinator! 8)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:09:
[...]

Je zit wel erg relaxed he! :D
Uhuh, ik moet wat. :P
BoyGenius schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:44:
[...]

tuttut, je hoofdsteun staat niet goed :>
Vind je het gek met mijn lengte. :X :+
CodeCaster schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:07:
Nou, vandaag weer twee uurtjes gereden en het ging niet echt super. Ik kijk te weinig straten in, ga te veel lopen staren, vooral op de snelweg, en nou ja, hij is in ieder geval niet afgeslagen.

En niemand die ik ken had nog een oefen-CD-Rom liggen voor de theorie, dus die heb ik ook maar even aangeschaft bij de rijschool. Wat een misbaksel zeg :X Vijf seconden laden voor een scherm waarvan één afbeelding verandert. Ik ben nu even een ISO aan het bouwen, hopelijk gaat het vanaf de harddisk vloeiender. En als ik dan toch een ISO heb O-)
Ik heb nog een 2006 versie staan dus een nieuwe versie zal ik wel op prijs stellen, trouwens wel handig voor in de TS. :Y)

Edit: CodeCaster, je bent een held, onwijs bedankt! :D

[ Voor 55% gewijzigd door Joopieboy op 22-07-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Zojuist voor 't eerst 'echt alleen' gereden. 4 uurtjes lang in een Renault Scénic getoetert :P. Relaxed zonder instructeur, ging super :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Sow mijn Dinnie heeft hem hoor.
Het felbegeer papiertje (lees pasje) in 1x
Lijkt het nou makkelijker geworden met de nieuwe manier van examens of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:53
Security schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:50:
Sow mijn Dinnie heeft hem hoor.
Het felbegeer papiertje (lees pasje) in 1x
Lijkt het nou makkelijker geworden met de nieuwe manier van examens of heb ik het mis?
Je vriendin haalt het in 1x en je gaat er meteen van uit dat de examens makkelijker zijn, dat zou ik d'r maar niet vertellen als ik jou was :+
Maar goed, volgens mij valt dat juist wel mee, je moet juist meer 'zelf' rijden dan vroeger, zover ik heb gehoord, met dus wel meer kans op fouten neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Ach ze leest hier niet en is geen tweakert >:)
In ieder geval ik had het van meerdere mensen uit mijn netwerk opgevangen. Dacht ik check het even hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 10:00
Woei wist nieteens dat dit topique bestond :D.

Morgen moet mag ik ook aanleggen voor m'n praktijk examen, om 8 uur 55 in de vroege ochtend gaat het gebeuren :) na 30 lesjes (CBR Arnhem).

[ Voor 7% gewijzigd door EyeWitness op 23-07-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14

WeirdEye

Eindbaas

Ik heb het rijbewijs nu 2.5 maand en ook in 1x gehaald. Ook met het nieuwe examen gehaald.
Voor sommige mensen is het nieuwe examen veel makkelijker, althans dat vond ik. Doordat je zelf de route kunt plannen heb je meer tijd voor het rijden. Het klinkt moeilijker, maar ik vond het wel degelijk makkelijker en ik denk dat ik niet de enigste ben... :P

Inmiddels al zo'n 7000Km :X gereden in 2.5 maand voor koeriers bedrijf en je merkt dat het rijden nu echt veel beter gaat.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:55
afgelopen donderdag heb ik m'n examen D gehad. Geslaagd uiteraard. Mag morgen m'n roze pasje ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed bezig! en nu naar CXX of wat is het plan?

Uit eigen ervaring: er zit straks niemand meer naast je die je hoogte en uitzwaai in de gaten houdt, watch your steps ;) Zo heb ik een mooi streepje op het dak gemaakt van 1 van onze bussen door een tak die 2 cm te laag hing en een reflectortje eraf getikt bij een 15-meter bus met starre achteras tijdens een keertje steken.

Niet zenuwachtig van worden, het overkomt iedereen in het begin en zelfs de ervaren chauffeurs rijden niet schadevrij. Zaak is dat je er goed mee omgaat :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Vrijdag examen :D

Maar krijg je ook een blaastest van te voren? Ik voel me namelijk stukken prettiger na een lekker koud biertje.. en ja dat klinkt vreemd maar ik kwam erachter nadat ik niet had nagedacht dat ik nog rijles had.. en toen ging alles goed. Dus nog een paar keer getest en alles gaat een stukje relaxter:)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

You can't be serious :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

dat dacht ik ook maar het bleek dus wel te werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:27
Ik hoop toch niet dat je dat echt van plan bent. Ze zouden je dan permanent je rijbewijs af moeten nemen/nooit rijbewijs mogen laten halen. Als je met examen dit al van plant bent, dan wordt het later ook niks. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een enkel biertje mag toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascathon schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:25:
Ik hoop toch niet dat je dat echt van plan bent. Ze zouden je dan permanent je rijbewijs af moeten nemen/nooit rijbewijs mogen laten halen. Als je met examen dit al van plant bent, dan wordt het later ook niks. -O-
Oud wijf!
Wat is dat nou weer voor benepen moraal.
Het is gewoon bewezen dat een klein beetje alcohol werkt.
Is natuurlijk iets heel anders dan regelmatig met een stuk in je kraag gaan rijden.

PS in de schietsport wordt op alcohol gecontroleerd, is daar doping .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:39:
Een enkel biertje mag toch gewoon?
Het gaat niet zo zeer om wat toegestaan is, maar om wat verstandig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh....1 biertje en je zit al aan je 0,2 promille

En je ruikt het, lijkt me geen strak plan al met al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Coldcat schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:09:
Vrijdag examen :D

Maar krijg je ook een blaastest van te voren? Ik voel me namelijk stukken prettiger na een lekker koud biertje.. en ja dat klinkt vreemd maar ik kwam erachter nadat ik niet had nagedacht dat ik nog rijles had.. en toen ging alles goed. Dus nog een paar keer getest en alles gaat een stukje relaxter:)
met de rest maar je wilt nu dus al de wet gaan overtreden?
waarom denk je dat die regels zo zijn?
en hoe ga je dat doen als je later je rijbewijs hebt...
imho ben je volslagen idioot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:07:
[...]

met de rest maar je wilt nu dus al de wet gaan overtreden?
waarom denk je dat die regels zo zijn?
en hoe ga je dat doen als je later je rijbewijs hebt...
imho ben je volslagen idioot...
Je mag gewoon met een biertje op rijden hoor.
En de meeste mensen rijden veel relaxter eenmaal ze zelf het papiertje op zak hebben, dan moet het zonder alcohol ook prima lukken. Let er inderdaad op dat je wel even goed je tanden poetst. Als je examinator iets ruikt ben je de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat voor mongool ben je als je ook met maar 1 biertje op gaat autorijden, van ja het kan wel want het is niet teveel. Doe normaal!
Zelfs na 1 biertje op de fiets merk ik al wat, en dat terwijl ik zelf aardig wat ben gewend.

Als je zelf echt rustig wilt worden, ga je naar de huisarts laat je speciale pilletje voorschrijven en neem je de in. Maar je gaat je niet bezatten voordat je gata rijden, dat is echt debiel!

Sorry hoor, sommige mensen. :/

Alcohol in het verkeer moet gewoon verboden zijn en moet je ook niet willen. Gebeuren veels te veel ongelukken door, vooral omdat het je versuft en je trager reageert. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Met 1 biertje op mág je gewoon rijden en niet iedereen merkt daar wat van hoor. Jij bent lang en dun en ja, dan merk je het een stuk sneller als je alcohol op hebt.

En een pilletje is net zo slecht, zo niet nog slechter, dan één biertje...

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 23-07-2008 22:41 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Mensen ruiken het niet als je erna een sigaretje gaat roken.. dat is het probleem niet. En drinken en achter het stuur kruipen zal ik nooit doen, daar ben ik van overtuigd. Mezelf in de prak rijden kan me geen flikker schelen maar ik heb respect voor andere mensen en zal hun nooit in gevaar gaan brengen omdat ik zo stom ben om met alcohol te gaan rijden.

En bezatten is wat anders dan 1 biertje drinken... daar merk ik echt niets van.. behalve dus dat het een positief effect heeft op mijn rijvaardigheden. Daarom vind ik dat er niets is met 1 biertje. Bekijk het eens van een andere kant... ik ga rijden en moet eigenlijk maximaal opletten.. dat gaat het beste na het nuttigen van 1 biertje.. dus eigenlijk ben ik compleet gestoord om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutte gutte gut. Ik snoof wel eens een lijntje voor mijn rijles, en daar ging ik alleen maar beter van rijden. Vreemd genoeg reed de rest van het verkeer een heel stuk slechter, maar dat was geen probleem, want ik was beter dan iedereen. Verder ging ik soms manisch lachen.

offtopic:
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Dus op basis van 1 sample trek je de conclusie dat jij met alcohol op beter rijdt? Is dat niet wat raar? Je hoort namelijk vaak genoeg mensen die zomaar eens een extra goede (of slechte) rijles hebben, dus dat je toen zo goed reed kan nog wel 100 andere redenen hebben.

Met een beginnersrijbewijs mag je 0.2 promille hebben, dat haal je dat vaak al na 1 drankje (daarom is de limiet ook op 0.2 gezet). Ik zou het er niet op wagen. Stel dat ze toch een vermoeden krijgen, dan is de kans groot dat ze je laten zakken (ongeacht of dat volgens de regels is, de wegen van beroep zijn lang bij het CBR). Ook is er het probleem dat als je een ongeluk veroorzaakt, je zeker de lul bent als blijkt dat je gedronken hebt (en dus grote kans hebt boven de 0.2 te blazen).

Overigens moet je het helemaal zelf weten natuurlijk, maar het lijkt me geen slimme zet. Je kunt jezelf ook verdiepen in andere (legale en veiligere) truukjes om rustig te zijn tijdens het examen.

[ Voor 4% gewijzigd door sub0kelvin op 23-07-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Coldcat schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:42:
Mensen ruiken het niet als je erna een sigaretje gaat roken.. dat is het probleem niet. En drinken en achter het stuur kruipen zal ik nooit doen, daar ben ik van overtuigd. Mezelf in de prak rijden kan me geen flikker schelen maar ik heb respect voor andere mensen en zal hun nooit in gevaar gaan brengen omdat ik zo stom ben om met alcohol te gaan rijden.

En bezatten is wat anders dan 1 biertje drinken... daar merk ik echt niets van.. behalve dus dat het een positief effect heeft op mijn rijvaardigheden. Daarom vind ik dat er niets is met 1 biertje. Bekijk het eens van een andere kant... ik ga rijden en moet eigenlijk maximaal opletten.. dat gaat het beste na het nuttigen van 1 biertje.. dus eigenlijk ben ik compleet gestoord om het niet te doen.
1 is ook drinken en de opmaat naar meer vaak. imho zou je 't principieel niet moeten doen.
En dat 't jouw niet kan schelen als je je om een boom vouwt wil niet zeggen dat ik 't niet erg vind als ik op dat moment de boom ben en de boom dus geen boom is.

verder zit 't gewoon tussen de oortjes gok ik...
en 't verschild met de dag als je nog aan 't lessen bent, hoe je rijd...
Placebo effect denk ik dus, prima alleen is dit wel met een placebo die zich op de rand van de wed begeeft.

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 23-07-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, ene dag rij ik wat slomer en ben ik trager van begrip dan gaat het slechter. Andere dag ben ik helder en gaat het stukken soepeler.

Maar goed, ik ben principieel tegen alcohol in het verkeer, of het 1 glaasje is, of een krat, maakt niet uit, alcohol is alcohol. Maar als sommige zich na 1 biertje er beter op voelen en het alleen voor het examen gebruik, tja eigen risico. Als je maar niet anderen gevaar toebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, helaas. Vanmorgen om kwart voor 11 examen gedaan, niet gehaald :( Gezakt op besluitvaardigheid. Klopt ook wel, ik moet bij kruisingen etc. gewoon wat sneller doorrijden.

Kijkgedrag was goed, wat een flinke opsteker is! De examinator die ik had (v/d glas, in Dordrecht) staat er om bekend dat ie heel erg streng is op kijkgedrag, en hij had geen enkele aanmerking. Puur door te weinig besluitvaardigheid vond ie dat ik er nog niet klaar voor was. Zou voor vervelende/gevaarlijke situaties kunnen leiden. Volgende keer moet 't gewoon lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Jammer voor je! Maar nu gewoon nog even wat oefenen (lekker drukke tijdstippen uitkiezen, dan wordt je besluitvaardigheid meer op de proef gesteld) en dan nog maar een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:36:
Helaas, helaas. Vanmorgen om kwart voor 11 examen gedaan, niet gehaald :( Gezakt op besluitvaardigheid. Klopt ook wel, ik moet bij kruisingen etc. gewoon wat sneller doorrijden.

Kijkgedrag was goed, wat een flinke opsteker is! De examinator die ik had (v/d glas, in Dordrecht) staat er om bekend dat ie heel erg streng is op kijkgedrag, en hij had geen enkele aanmerking. Puur door te weinig besluitvaardigheid vond ie dat ik er nog niet klaar voor was. Zou voor vervelende/gevaarlijke situaties kunnen leiden. Volgende keer moet 't gewoon lukken ;)
Ik had daar in eerste instantie ook problemen mee, tijdens het afrijden reed ik te voorzichtig en reed niet goed door mede door de besluitvaardigheid.

Toen ik na 3 keer eindelijk het rijbewijs had reed ik veel beter omdat er geen druk was.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Vanmorgen 11:40 examen in Rijswijk.. helaas een voetganger bij een zebrapad over het hoofd gezien.. echt totaal niet gezien en daarna op de Tom nog een afslag gemist omdat ik achter een Fransman zat te plakken ( maar zelf wel hersteld). En toch nog gehaald :D (ow ja en tijdens het parkeren stond de trekhaak echt maar twee centimeter van de bumper van degene achter me :P)

[ Voor 18% gewijzigd door Coldcat op 25-07-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan heb je iig erg goed gekeken, maar goed, feli! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Dus je rijdt bijna iemand over op een zebrapad en toch gehaald? Dan heb je veel geluk gehad :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Woei net weer een rijles gehad, begin ging goed, behalve dat ik nieuwe schoenen aanhad en moeite had met koppelen. Vlak na het begin paar foutjes gemaakt en halverwege de rijles een ingreep gehad, wel optijd koppeling en alles kunnen inrammen. Ook bij een onoverzichtelijke bocht vergeten terug te schakelen van de 2 naar de 1. Maar verder ging het wel goed, moet er aan denken meer ruimte te houden aan de rechterkant van de auto en meer en beter kijken. Vooral dat laatste, en das rete irritant. Ik weet heus wel wat er om me heen gebeurt en ik kan zo zeggen wat voor auto en welke kleur achter ons rijd, dus voor mijn gevoel heb ik het wel gezien. Alleen tja, de instructeur wilt echt zien dat ik echt op het juiste moment kijkt, en niet een stuk van te voren en dan gewoon met 50 een kruispunt over knalt als er echt niks is...

Achja, komt wel goed, maar is wel irritant sommige dingen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
terug naar de 1? Gebeurd bij alleen als ik echt stil sta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Altijd vertragen (daarom niet stoppen hé) voor een kruispunt of moeilijk overzichtelijke situatie. Dat staat goed, ookal is dat nefast voor je verbruik en zo, bij de rijschool en examen gewoon doen!

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:27:
Woei net weer een rijles gehad, begin ging goed, behalve dat ik nieuwe schoenen aanhad en moeite had met koppelen. Vlak na het begin paar foutjes gemaakt en halverwege de rijles een ingreep gehad, wel optijd koppeling en alles kunnen inrammen. Ook bij een onoverzichtelijke bocht vergeten terug te schakelen van de 2 naar de 1. Maar verder ging het wel goed, moet er aan denken meer ruimte te houden aan de rechterkant van de auto en meer en beter kijken. Vooral dat laatste, en das rete irritant. Ik weet heus wel wat er om me heen gebeurt en ik kan zo zeggen wat voor auto en welke kleur achter ons rijd, dus voor mijn gevoel heb ik het wel gezien. Alleen tja, de instructeur wilt echt zien dat ik echt op het juiste moment kijkt, en niet een stuk van te voren en dan gewoon met 50 een kruispunt over knalt als er echt niks is...

Achja, komt wel goed, maar is wel irritant sommige dingen. :Y)
Terugschakelen naar de 1 :? :X 8)7 Dat doe je alleen als je stil gaat staan en weer moet optrekken of in een vrijwel stilstaande file rijdt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

johnnyv.nl schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:30:
[...]

Terugschakelen naar de 1 :? :X 8)7 Dat doe je alleen als je stil gaat staan en weer moet optrekken of in een vrijwel stilstaande file rijdt :P
Drukke rotonde op willen rijden, uitrijden van een afrit, en zo kan ik er nog wel 'n paar noemen

Edit; zo krijg je het dus geleerd

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 25-07-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

johnnyv.nl schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:30:
[...]

Dus als jij een kruising hebt waar je totaal geen zicht heb rij jij met "hoge" snelheid (in de 2de versnelling) gewoon door :? Ik mag dan hopen dat ik je niet tegenkom dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Erkens schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:39:
[...]

Dus als jij een kruising hebt waar je totaal geen zicht heb rij jij met "hoge" snelheid (in de 2de versnelling) gewoon door :? Ik mag dan hopen dat ik je niet tegenkom dan :o
Eens. In zulke gevallen (zie ook mijn post boven je) heb je gewoon meer controle in z'n 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja als ik stil moet staan, maar ik trek hem vanaf 1500 toeren gewoon in de 2 door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een regulier kruispunt blijf ik in de tweede versnelling, als ik dan mijn voeten van het gas en koppeling hou rij ik stapvoets. En van daar uit kan ik prima doortrekken.

Ik ben vrij zuinig op mijn rechterarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:19:
Ik ben vrij zuinig op mijn rechterarm.
Ook 'n goede reden om meer te kunnen rukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:39:
[...]

Dus niet naar 1 schakelen staat gelijk met op "hoge snelheid" doorrijden?

De enige keer dat ik rijdend naar 1 schakelde is ongeveer 20 jaar geleden toen ik in Spanje met caravan
op een weggetje met 20% omhoog in een haarspeld in 2 nog wat te snel ging.

Als je enmaal zelf mag bepalen wat je doet, zal je merken dat rijdend naar 1 geen hot item is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:34:
[...]

Drukke rotonde op willen rijden, uitrijden van een afrit, en zo kan ik er nog wel 'n paar noemen

Edit; zo krijg je het dus geleerd
As je eenmaal 3 dagen je rijbewijs hebt, zal je merken dat wegrijden in 2 geen enkel probleem is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Ik sluit me aan bij de meerderheid, terugschakelen naar 1 als je vaart hebt is onnodig. Mijn instructeur leert me om nagenoeg altijd in de 2 te rijden. 1 is voor optrekken vanuit stilstand, alles waarbij ik al een beetje vaart heb moet ik in de 2 doen. Pas als ik moet remmen en ik kom volledig stil te staan schakel ik terug naar de 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:46
Ik heb geleerd dat als de auto nog rolt hij gewoon in z'n twee kan blijven staan. Pas als je stilstaat of bijna stilstaat terug naar 1. Meeste auto's waar ik in gereden heb krijg je rijdend niet eens naar z'n 1 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:54
Coldcat schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:47:
Vanmorgen 11:40 examen in Rijswijk.. helaas een voetganger bij een zebrapad over het hoofd gezien.. echt totaal niet gezien en daarna op de Tom nog een afslag gemist omdat ik achter een Fransman zat te plakken ( maar zelf wel hersteld). En toch nog gehaald :D (ow ja en tijdens het parkeren stond de trekhaak echt maar twee centimeter van de bumper van degene achter me :P)
Tering hoe ken je dan ooit je rijbewijs halen. Nu weet ik zeker dat voor het examen die examinator een muntje opgooid om te bepalen of je slaagd of niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henridv
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:29:
[...]

As je eenmaal 3 dagen je rijbewijs hebt, zal je merken dat wegrijden in 2 geen enkel probleem is....
Ik heb ooit eens vertrokken in 3e :P. (Niet opzettelijk)
Dat voelde wel zwaar aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:27:
Dus niet naar 1 schakelen staat gelijk met op "hoge snelheid" doorrijden?
"hoge snelheid" bij dergelijke onoverzichtelijke kruispunten is >10-15 km/h. Daaronder wil je niet in zijn 2 rijden ;)
Natuurlijk ligt het helemaal aan de wagen zelf, ik rijd in een wat oudere auto en die vind het niet echt fijn om langzaam te rijden in een "hogere" versnelling.
Als je enmaal zelf mag bepalen wat je doet, zal je merken dat rijdend naar 1 geen hot item is.....
Als het even kan probeer je het natuurlijk te vermijden ;)
Henridv schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:00:
Ik ben ook wel eens vertrokken in de 5de versnelling (puur om even die koppeling goed aan te voelen en uiteraard op een doodlopend stukje weg zodat niemand last zou hebben van mij). En dat is opzich ook nog prima te doen.

Overigens heb ik de hellingproef @ rijles een keer gedaan in zijn 3 :X Rijinstructeur was wel onder de indruk dat het zonder problemen ging :+ Maar raadde mij wel aan om dat gewoon in de 1ste versnelling te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Henridv schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:00:
[...]

Bij mij sloeg ie af. :X

Over dat rotonde verhaal, was idd een vrij drukke rotonde en ik had zelf zoiets van ach dat kan wel, had genoeg toeren en reed niet echt hard, kon zo aan een stuk door. Maar dat was niet goed dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henridv
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Erkens schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:15:
[...]

Overigens heb ik de hellingproef @ rijles een keer gedaan in zijn 3 :X Rijinstructeur was wel onder de indruk dat het zonder problemen ging :+ Maar raadde mij wel aan om dat gewoon in de 1ste versnelling te doen :P
He dat ken ik niet.. Wat moet je precies doen bij de hellingtest? Hier in het Belgenland doen we dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:53
Henridv schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:55:
[...]

He dat ken ik niet.. Wat moet je precies doen bij de hellingtest? Hier in het Belgenland doen we dat niet.
Wegrijden vanuit stilstand op een helling, al dan niet met gebruik van je handrem (ligt nogal aan de omgeving, heuvels e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Leftblank schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:27:
[...]

Wegrijden vanuit stilstand op een helling, al dan niet met gebruik van je handrem (ligt nogal aan de omgeving, heuvels e.d.)
Je moet het zowel met handrem als met de normale rem kunnen zonder achteruit te rollen :)
Wij deden het vooral in een parkeergarage :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Henridv schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:55:
[...]

Op het rijexamen wordt het idd niet meer gevraagd, vroeger wel.
Voor de gein en het praktisch nut heb ik het toch aangeleerd gekregen van mijn rij-instructuur. (Merksemse Rijschool in Kapellen)
Vrij stijle helling en dan vertrekken in z'n eerste met alleen de koppeling. Dus geen gebruik makend van de gaspedaal. Dat ging prima met een Diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:04
memento__mori schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:26:
[...]

Op het rijexamen wordt het idd niet meer gevraagd, vroeger wel.
Voor de gein en het praktisch nut heb ik het toch aangeleerd gekregen van mijn rij-instructuur. (Merksemse Rijschool in Kapellen)
Vrij stijle helling en dan vertrekken in z'n eerste met alleen de koppeling. Dus geen gebruik makend van de gaspedaal. Dat ging prima met een Diesel.
wat versta je onder "vroeger".. 1,5 jaar geleden zat het iig nog wel in het "pakket" :P
Het kan zijn dat t tegelijk met dat nieuwe examen is aangepast... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:27:
[...]

wat versta je onder "vroeger".. 1,5 jaar geleden zat het iig nog wel in het "pakket" :P
Het kan zijn dat t tegelijk met dat nieuwe examen is aangepast... ;)
België, remember. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Erkens schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:38:
[...]

Je moet het zowel met handrem als met de normale rem kunnen zonder achteruit te rollen :)
Wij deden het vooral in een parkeergarage :+
Met rem heb ik nog niet gehad, maar lijkt me wel moeilijk als met handrem. Met de handrem hou je hem op toeren, maar met de gewone rem moet je zeker snel je voet van het rempedaal naar het gaspedaal brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Joopieboy schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:53:
[...]

Met rem heb ik nog niet gehad, maar lijkt me wel moeilijk als met handrem. Met de handrem hou je hem op toeren, maar met de gewone rem moet je zeker snel je voet van het rempedaal naar het gaspedaal brengen?
Gewoon je linkervoet onder controle houden, rem los laten en dan verder op laten komen, en natuurlijk rustig gas geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook kunt doen is je linker voet op de koppeling, je linkerhand op de rem en dan je rechtervoet op het gaspedaal. Vervolgens normaal wegrijden zoals je dat normaal ook zou doen, en dan rustig je hand op laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:40:
Wat je ook kunt doen is je linker voet op de koppeling, je linkerhand op de rem en dan je rechtervoet op het gaspedaal. Vervolgens normaal wegrijden zoals je dat normaal ook zou doen, en dan rustig je hand op laten komen.
Dat lijkt mij wat apart rijden zo gebukt met je handen op de pedalen ;)

Het is even aanvoelen, maar uiteindelijk valt het goed mee hoor zo'n helling. Met diesel is het alvast een stuk makkelijker dan met benzine omdat je dan ook gewoon je koppeling wat kan laten komen en hij zelf al een beetje gas geeft.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Taenadar schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:53:
[...]

Tering hoe ken je dan ooit je rijbewijs halen. Nu weet ik zeker dat voor het examen die examinator een muntje opgooid om te bepalen of je slaagd of niet 8)7
Inderdaad zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je opgooid en slaagd schrijfd moed je ook weed schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

[...]

De rest was blijkbaar wel weer goed :) Ik miste in het begin ook een afslag.. ze zei de tweede maar ik ging 1 te ver door omdat ik dacht dat het de volgende pas was. Dus echt op het laastste moment zegt ze.. die moet je hebben. Maar toch nog kunnen pakken.. eerst spiegelen vol in de rem en terug naar 2 en nog omkijken en zo:P ging wel lekker.

En daarna op de snelweg reed er een cabrio met een plank van het formaat grote deur op de achterbank (omhoog stekend). Je mocht er 100 maar ik ramde hem toch maar door naar 120 om voor die gozer in te voegen. Dat soort dingen gaf haar wel weer het vertrouwen dat ik wel iets kon denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:33

Snippertje

Light up your life

4 Augustus om 14:00 afrijden. Gunstige tijd. Moet opzich wel lukken, alleen zenuwen... Wordt mijn eerste keer overigens en dan heb ik 36 lessen gehad :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Razor.Timo schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:07:
4 Augustus om 14:00 afrijden. Gunstige tijd. Moet opzich wel lukken, alleen zenuwen... Wordt mijn eerste keer overigens en dan heb ik 36 lessen gehad :)
Voor die zenuwen staat 1 of 2 pagina's terug een goede tip van me ;)

Niet te druk maken en gewoon doen zoals je altijd doet. En anders gewoon voor je examen nog een les plannen.. dan wen je toch wel even. Ik liet hem per ongeluk ook afslaan bij het wegrijden naar het CBR toe en op de snelweg terug van 5 naar 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:33

Snippertje

Light up your life

Coldcat schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:09:
[...]

Voor die zenuwen staat 1 of 2 pagina's terug een goede tip van me ;)

Niet te druk maken en gewoon doen zoals je altijd doet. En anders gewoon voor je examen nog een les plannen.. dan wen je toch wel even. Ik liet hem per ongeluk ook afslaan bij het wegrijden naar het CBR toe en op de snelweg terug van 5 naar 2 :+
Ja ik heb er een les voor ook nog. Vaak als ik eenmaal rijd of eenmaal ergens mee bezig ben waar ik zenuwachtig voor ben, ben ik al helemaal niet meer zenuwachtig. Dus het moet gewoon goed komen :) En bananen helpen echt! :D

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:41:
goed bezig! en nu naar CXX of wat is het plan?

Uit eigen ervaring: er zit straks niemand meer naast je die je hoogte en uitzwaai in de gaten houdt, watch your steps ;) Zo heb ik een mooi streepje op het dak gemaakt van 1 van onze bussen door een tak die 2 cm te laag hing en een reflectortje eraf getikt bij een 15-meter bus met starre achteras tijdens een keertje steken.

Niet zenuwachtig van worden, het overkomt iedereen in het begin en zelfs de ervaren chauffeurs rijden niet schadevrij. Zaak is dat je er goed mee omgaat :)
Jup, inderdaad naar CXX. Krijg nu eerst nog 3 weken lijnen leren en businstructie. Op 15 meter bussen kom ik waarschijnlijk niet te rijden. Die hebben ze in ons district niet. Wel gelede bussen, maar die hebben volgens mij meesturende assen dus daar moet ik ook op gaan letten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:29:
[...]

nee ik deed dat de 1e les meteen al _O-
gewoon luiheid, 1 is verder weg dan de 2, dus dan maar de 2 pakken .

op een gegevenmoment vond mijn instructeur dat ik nou wel eens vaker de 1 moest gebruiken, dus ramde hij hem maar in de 3 als ik ergens stil stond in de 2. Met mijn eigen auto doe ik het eigenlijk helemaal niet :P

ik heb hem eigenlijk onder het lessen nooit af laten slaan.
behalve als mijn instructeur op de rem stampte als ik geen voorrang verleende :P
dan schrik je omdat je ineens afremt, en vergeet je de koppeling gewoon.

[ Voor 16% gewijzigd door MexxT op 27-07-2008 18:54 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7 augustus op me verjaardag afrijden :Y) Leuk topic, jammer genoeg niet eerder tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
goed voor je motor en koppeling, op de 3 wegrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ja, die 1 zal er toch niet voor niets zitten? Maargoed..we hebben allemaal weer stoer verteld dat we weleens in de 2/3/4/5 zijn weggereden. Next subject? :D

Of overtreft iemand nog met de 6?

[ Voor 13% gewijzigd door Ebayzo op 28-07-2008 06:56 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Als je nog aan het lessen bent leer je nog wel eens dingen die sommige mensen niet (meer) weten van autorijden. Zo leer ik dat je geen gas hoeft te geven bij het achteruit rijden (in een benzine), de koppeling oplaten komen is genoeg, de auto slaat dan niet af. M'n vriendin kon het niet geloven omdat ze zelf altijd wat gas bijgaf, maar toen ze het even probeerde in onze auto, bleek ik toch gelijk te hebben. :D Na rondvragen bleek een aantal vrienden van haar het ook niet te weten.

Jullie nog vergelijkbare dingen meegemaakt?

[ Voor 11% gewijzigd door sub0kelvin op 28-07-2008 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het achteruitrijden durf ik geen gas erbij te doen! :o
Pagina: 1 ... 7 ... 37 Laatste