Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Napo schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:37:
[...]

Of je zet hem in zijn vrij en dan je voet van de koppeling :p
Dat is een beter idee lijkt mij, en dan hoef ik alleen toch maar de rem in te houden?
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:01:
[...]

Daar kun je toch ook zelf wel achter komen?
Weet ik veel, net mijn 2e les. :X
me_mrtn schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:54:
Het blijven indrukken van de koppeling is anders wel slecht voor de drukgroep. Mijn instructeur heeft het er verder eenmaal over gehad, toen ik voor een spoorwegovergang moest wachten. Toen heb ik gelijk ook de auto uitgezet. Maar nu ik dus bijna een week rij, zet ik toch voor stoplichten de auto even in de vrij, mocht het wat langer duren. Stoplichten zouden hier eigenlijk moeten werken als in Duitsland. Eerst op oranje voor het licht op groen gaat.
Lijkt me opzich ook wel makkelijker. Maar ik merk dat veel mensen weinig geduld hebben.
Moest vanmiddag ook de provinciale weg op, mag je 80, en bij de bochten liet ik mij terugzakken naar 70 om rustig de bocht door de komen. Eerst een fiatje wat voorbij kneurt, en daarna nog een ander. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Joopieboy schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:00:
[...]

Dat is een beter idee lijkt mij, en dan hoef ik alleen toch maar de rem in te houden?
Als ie in z'n vrij staat hoef je eigenlijk niet meer te remmen, tenzij je op een helling staat, maar dan kan je beter je handrem gebruiken ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Erkens schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:00:
[...]

Iedere keer je motor starten is zeker geen slijtage :o
Hoe lang sta je nu voor het verkeerslicht te wachten? Hooguit een paar minuten :)

Ik zet hem trouwens af en toe nog wel in zijn vrij, als ik zie dat het wat langer gaat duren en ik toch niet de eerste in de rij ben :P Dan heb je tijd genoeg om alles rustig goed te zetten :)
A Het is een standaard Efficient Dynamics feature
B Het scheelt al brandstof vanaf 3 seconden stilstaan
C Het is een leaseauto, dus slijtage boeit me niet zo ;)
D Alles ^^
Hahn schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:02:
[...]
Als ie in z'n vrij staat hoef je eigenlijk niet meer te remmen, tenzij je op een helling staat, maar dan kan je beter je handrem gebruiken ;)
* pagani gebruikt de handrem alleen bij het parkeren wanneer nodig en bij extreme hellingen (die je hooguit in Limburg vindt en in het buitenland, enfin, in het buitenland dus :+ )

(meestal zijn die dellen in de weg voor een stoplicht dusdanig dat je alsnog op de rem kan gaan staan, of je moet de auto even op zijn plaats laten zakken)

[ Voor 38% gewijzigd door pagani op 08-07-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Erkens schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:00:
[...]

Iedere keer je motor starten is zeker geen slijtage :o
Hoe lang sta je nu voor het verkeerslicht te wachten? Hooguit een paar minuten :)

Ik zet hem trouwens af en toe nog wel in zijn vrij, als ik zie dat het wat langer gaat duren en ik toch niet de eerste in de rij ben :P Dan heb je tijd genoeg om alles rustig goed te zetten :)
hmm, nee, want die lopen als ze warm zijn al na een half rondje draaien. dus het maakt niets uit.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

johnnyv.nl schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:53:
[...]
* Kleintje81 hoeft er niet meer over na te denken, zijn motor gaat uit bij stilstaan, ook voor het stoplicht
Je hebt een zeer recente dikke BMW die automatisch de motor uitzet? ;)
me_mrtn schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:54:
Maar nu ik dus bijna een week rij, zet ik toch voor stoplichten de auto even in de vrij, mocht het wat langer duren.
Van mijn instructeur leerde ik om de koppeling (diesel) precies zo ingedrukt te houden dat ie net niet koppelt, houd je ook veel langer vol dan koppeling vol ingedrukt houden... Kun je sneller wegrijden als het nodig is. :)

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik hoor de laatste tijd steeds vaker dat de instucteur de eerste paar lessen koppelt.
Is dit standaard geworden ofzo? toen ik 5 a 6 jaar geleden lesde vroeg mijn instructeur of ik wel eens gereden had... ja ok en heb tijdens mijn eerste les wel 3x de motor af laten slaan.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Kleintje81 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:00:
[...]
Je hebt een zeer recente dikke BMW die automatisch de motor uitzet? ;)
Het nu simpelste model (de 1-serie) heeft dat. (niet bepaald de dikste, maar ben er wel blij mee hoor :) )
bigfoot1942 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:11:
ik hoor de laatste tijd steeds vaker dat de instucteur de eerste paar lessen koppelt.
Is dit standaard geworden ofzo? toen ik 5 a 6 jaar geleden lesde vroeg mijn instructeur of ik wel eens gereden had... ja ok en heb tijdens mijn eerste les wel 3x de motor af laten slaan.4
Dat is inderdaad pas sinds een paar jaar, ik heb in 2002 ook nog gewoon in een keer alles gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 08-07-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigfoot1942 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:11:
Niet standaard, ik mocht alles direct zelf doen. Het was echter wel in een rustige woonwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Ik mocht ook meteen schakelen en sturen, is gewoon afhankelijk van de rijschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik mocht ook gewoon schakelen, maar gezien het de eerste "les" was (het was een vaardigheidstest waar het rijbeeld belangrijker was dan het lesmoment) hielp ie af en toe wel even mee met de koppeling en rem om de boel wat soepel te houden.

Donderdag de eerste echte les, dus dan zal wel blijken of ik alles zelf ga doen, of in samenwerking met de instructeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:03
MexxT schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:28:
[...]

hmm, nee, want die lopen als ze warm zijn al na een half rondje draaien. dus het maakt niets uit.
Mijn vorige auto startte beter met koude motor dan met warme. Sta je daar lekker bij het stoplicht eerst 4x de startmotor te laten zwengelen met een grote zwarte rookpluim als het ding aanslaat. Ja, het was een oude diesel. Koud had dat ding overigens genoeg aan nog net kunnen voorgloeien en een halve slag van de startmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:48

sjaakaq

It might get loud

Ik houd liever m'n voet op de koppeling. Als het wat langer duurt zet ik 'em wel in z'n vrij, maar de motor uitzetten vind ik weer wat overdreven bij een stoplicht...dan ben je zo lang bezig met wegrijden IMHO.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
En reken maar dat het irritant is: mensen die eerst de versnelling moeten zoeken, de handrem eraf moeten gooien, hun krant op moeten ruimen en weet ik veel wat nog meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

tha_bulldog schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:52:
[...]

Nou als je tot woensdag 9 juli (hopelijk! dan moet ik afrijden namelijk ;) ) een blauwe Peugeot 206 van Han Lacourt ziet, zwaai dan even vrolijk ;)
Ik heb je geloof ik niet gezien, maar hoe ging het? Het was druk vanmiddag rond Leiden, tien minuten voor de brug gestaan, en langs heel veel lesauto's gereden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:57
Ik moet helaas melden dat ik gezakt ben :) En ja, het was niet de schuld van de instructeur, en al helemaal niet van de examinator, want dat was echt een hele schappelijke vent en hij had gewoon gelijk :)

Situatie 1 was als volgt:
Willen invoegen op de A44 oprit Leiden Zuid (jou waarschijnlijk wel bekend). Lesauto voor me die maar 45km/h reed op de oprit. Dus ik hield flink afstand, maar er was maar 1 gaatje waar we allebei inmoesten. Lesauto voor me kreeg ingreep, en ik was ook de lul, want die vrachtwagen zat door het grote snelheidsverschil wel erg dichtbij ;) Dus dat was een beetje close. Maargoed, dat is anticiperen en dat was (hoewel lullig) wel een beetje mijn fout.

Situatie 2 en 3, waarvan 3 een ingreep werd, was het te snel naderen van een kruising waar er bij situatie 2 een bromfiets met hoge snelheid en bij situatie 3 een auto met hoge snelheid aan kwam rijden. Situatie 2 liet hij me doorrijden, situatie 3 was ik al aan het remmen maar deed hij een ingreep. Toen op TomTom (m'n eigen TyTN2 overigens) terug naar CBR. Wist toen al dat het fout zat, gezien het feit dat ik geen van de 3 co-punten gehad had.

Hij zei overigens wel dat ik een goed stuk autorijden heb laten zien, maar dat ik wel een paar fouten gemaakt had (zie bovenstaand) waar ik het natuurlijk niet anders dan mee eens kan zijn.

Het te snel naderen van kruisingen kwam voort uit het lessen waarbij gezegd werd dat ik af en toe te traag reed om de situatie wat beter te kunnen overzien en dit weer kon leiden tot "onbesluitvaardig rijgedrag". Heb me dus iets teveel aangepast :)

Helaas helaas, maar op naar de volgende keer en deze failures wegwerken :) Ze zijn bij het CBR nog even niet van me af, maar hopelijk wordt de 2e keer ook de laatste keer dat ze mij zien voor het praktijkexamen rijbewijs B ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgenochtend theorie-examen.

En weet je wat nou het lullige is? Dat de nieuwe CD-Rom's nieuwer zijn dan dat ze op het CBR tonen, wel met de meerkeuze vraag op het eind die niet meetellen, Wat doet u? Gas loslaten , Remmen, niets En das bestwel krom, want nu leren met die nieuwe CD-Rom geeft een totaal andere kijk op de examenvragen.

Afijn. Ik was al eens eerder geslaagd, hij was alleen verlopen :P Dus morgenochtend een herkansing. Is er nog een website die geen geld vraagt voor algemene vragen waar ik kan oefenen op de oude manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

johnnyv.nl schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:20:
Het nu simpelste model (de 1-serie) heeft dat. (niet bepaald de dikste, maar ben er wel blij mee hoor :) )
Met elke BMW zou ik ook blij zijn! Eigen streven is een 3 serie E46 :9~ :9~ :9~
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:17:
Is er nog een website die geen geld vraagt voor algemene vragen waar ik kan oefenen op de oude manier?
Kun je de vragen niet los op categorie kiezen? Dit was namelijk bij de CD bij mijn ANWB boek wel zo.
In ieder geval succes!

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankzij winkelwagen heb ik het vannacht toch nog eventjes kunnen leren! ;) thx man!

Passed, 2 foutjes. Volgende maand examen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:17:
Morgenochtend theorie-examen.

En weet je wat nou het lullige is? Dat de nieuwe CD-Rom's nieuwer zijn dan dat ze op het CBR tonen, wel met de meerkeuze vraag op het eind die niet meetellen, Wat doet u? Gas loslaten , Remmen, niets En das bestwel krom, want nu leren met die nieuwe CD-Rom geeft een totaal andere kijk op de examenvragen.

Afijn. Ik was al eens eerder geslaagd, hij was alleen verlopen :P Dus morgenochtend een herkansing. Is er nog een website die geen geld vraagt voor algemene vragen waar ik kan oefenen op de oude manier?
Pfff sterkte, ik loop ook al aardig op te boksen tegen die theorie rommel. Nieuwe druk theorie boek heb ik wel maar wel een ietwat verouderde cd-rom (2006 anwb editie). Maar denk wel dat het goedkomt, veel oefenen en goed doorlezen, dan komt het wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onthou goed dat jouw veiligheid en dat van anderen het meest belangrijkst zijn. Technische details over waar je wel en niet parkeren mag moet prima voldoen met je 2006-boek. Eigenlijk is er niet zoveel veranderd behalve het doordrammen van zuiniger rijden bijv. Doe eens een paar examens via zo'n CD-Rom en bekijk het resultaat van hoeveel je er fout had. Soms heb je hele makkelijke bij het CBR, en soms heb je hele lastige vragen, maar de bottomline is is dat het zo simpel is als dat het lijkt :P Geen verborgen bordjes, niet twijfelen, niet jezelf moeilijk maken... gewoon ervoor gaan :)

Overigens waren de 3 rijen voor mij bijna allemaal gezakt ..... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is klote als je ziet dar er zoveel mensen zakken, jij wel geslaagd hopelijk?

Maar idd, dat zuinig rijden is rete irritant met dat laten uitrollen en op juiste toeren schakelen. Net zoals dat overdreven kijken, ik zie het toch wel vanuit mijn ooghoeken en door een klein beetje opzij te kijken, ik kijk liever wat langer vooruit alsdat ik regelmatig mijn hoofd naar links en rechts beweeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat overdreven is wat ze willen van jou bij een examen. Jij bent een onervaren bestuurder, en bent nog lang niet in situaties geweest waarbij jij iets overzag door alleen je hoofd een stukje te draaien. Dat is de reden (hoe dom ook soms) dat je zo overdreven moet kijken. Als je je rijbewijs hebt, is het een ander verhaal. Dan kan je je eigen rijstijl een beetje 'ontwikkelen', in der loop der jaren met rijervaring zelf inschatten wat wel en niet kan bijv.

Vooral in het begin, moet je gewoon doen wat je opgedragen wordt. Kan je dat niet? Dan ben je ook nog niet examen-waardig ;) Simpel as that.

Als je btw een paar postings boven je leest las je dat ik met 2 foutjes geslaagd was :P maar ik vergeef het je hoor.. moet wel behoorlijk lastig zijn met al die zwarte iconen overal ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:16

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ben nu alweer ruim een maand in het bezit van mijn rijbewijs en moet zeggen dat ik nu (iig voor mijn gevoel) stuk beter rij dan tijdens de rijlessen en zeker dan bij het examen...lekker ontspannen, je weet waar je naartoe moet en vaak dezelfde routes. In het begin wel redelijk wat moeite gehad met een oude grote benzine auto en laten afslaan :+ Lessen deed ik in een grote, dikke diesel auto.

En zuiniger leren rijden werkt best wel trouwens, ik rijd in dezelfde auto als mijn vriendin die al 5 jaar rijbewijs in het bezit heeft. Nu haalt zij ongeveer 1:12/1:13, ik zit op 1:14/1:15...weet niet direct waar het verschil in zit maar dit zeggen de statistieken van een maandje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat nieuwe rijden doe ik eigenlijk automatisch, ik vind het veel relaxter rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:57
Ach, met de moderne prijzen der brandstof is het ook nog eens goed voor je eigen spaarvarkentje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week lekker aan het touren geweest :D
Moeders auto al gehad (Aygo), en onze 3e auto (Astra 1.7 turbo diesel) ook al gehad.
Hier heb ik nu zo'n 200km in gereden de laatste 3 dagen :)
Nu paps nog overhalen zodat ik nog in zijn auto mag rijden :9 (E39)

Overigens kreeg ik na het ophalen van m'n rijbewijs bij het gemeentehuis de sleutels van m'n moeders auto, en mocht ik een stukie rijden.
Binnen 3 km was er al een gek die recht op me af kwam rijden op een open landweggetje :| ...blijkbaar z'n ogen dicht ofzo...

Dan gaat je hart toch wel even sneller kloppen :X
Zo blijkt maar weer dat je meer op een ander moet letten dan op jezelf tijdens het autorijden.
Verder trouwens geen bijna ongelukken meer gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Koetjeboe schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:13:
Ben nu alweer ruim een maand in het bezit van mijn rijbewijs en moet zeggen dat ik nu (iig voor mijn gevoel) stuk beter rij dan tijdens de rijlessen en zeker dan bij het examen...lekker ontspannen, je weet waar je naartoe moet en vaak dezelfde routes. In het begin wel redelijk wat moeite gehad met een oude grote benzine auto en laten afslaan :+ Lessen deed ik in een grote, dikke diesel auto.

En zuiniger leren rijden werkt best wel trouwens, ik rijd in dezelfde auto als mijn vriendin die al 5 jaar rijbewijs in het bezit heeft. Nu haalt zij ongeveer 1:12/1:13, ik zit op 1:14/1:15...weet niet direct waar het verschil in zit maar dit zeggen de statistieken van een maandje :+
Pfft, ik rij gemiddeld 4.7l/100km en dat is inclusief file en stad verkeer, blijf het raar vinden, ga van een 1:10 rijdende LPG (2.0i primera) naar een 1:20 rijdende diesel (Astra) (energielabel f naar b) en moet als straf meer wegenbelasting betalen (en dan ook flink), waarom word de energielabel daar niet in meegenomen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Zo, over 2 weken, voor de 4de keer weer afrijden.. En nee, de voorgaande keren ben ik niet gezakt wegens motorafslaan/ingrepen (ja, ik heb pech met strenge examinators (vrouwen alle keren :P). Iemand nog tips om de examinator te overtuigen dat je gewoon kan autorijden?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou zeggen ga lekker een babbeltje aan met die vrouw/man, en dan vooral over haar hobby's enzo, en als ze dan met je mee gaat praten en jij doet alsof je heel erg geïnteresseerd bent breekt misschien het ijs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FikkieHo schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 08:40:
Zo, over 2 weken, voor de 4de keer weer afrijden.. En nee, de voorgaande keren ben ik niet gezakt wegens motorafslaan/ingrepen (ja, ik heb pech met strenge examinators (vrouwen alle keren :P). Iemand nog tips om de examinator te overtuigen dat je gewoon kan autorijden?
Door wellicht gewoon normaal te rijden? :P

Een gesprek hoeft niet. Maar het is zo'n saaie boel als je maar niets tegen elkaar zegt. Raak niet te verwikkeld in het gesprek, jij moet je hoofd bij het stuur houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:55:
[...]

Door wellicht gewoon normaal te rijden? :P

Een gesprek hoeft niet. Maar het is zo'n saaie boel als je maar niets tegen elkaar zegt. Raak niet te verwikkeld in het gesprek, jij moet je hoofd bij het stuur houden.
En mocht je toch een gesprek voeren, voel je vrij om het op elk moment te onderbreken/af te kappen om even je aandacht beter bij de verkeerssituatie te houden, zoals bij kruispunten, rotondes en verkeerslichten :) Als je na zo'n "moeilijke" situatie het gesprek gewoon vervolgt maak je wel een goede indruk ;) Maar ook hier ligt het weer aan de examinator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:15

aerofreak

Steve Jobs

Zo net geslaagd voor mn rijbewijs B en gewoon in één keer *O*

FikkieHo succes

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 10:55
Ik heb vanochtend mijn theorie gehaald. Ik had 5 fout, waaronder 3 'domme' fouten waarvan ik de vraag erna al wist dat ik ze fout had. Dus dat viel me wel mee, dat ik toch nog geslaagd was.

Precies de helft van het aantal kandidaten was geslaagd. Het viel me op dat de er in de achterste rijen meer geslaagden waren. Ik zat op de achterste rij.

Maandag ga ik voor het eerst rijden in een Audi A3, ik hoop dat ik mijn praktijk in 2 weken kan halen (10-daagse cursus).
aerofreak schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:17:
Zo net geslaagd voor mn rijbewijs B en gewoon in één keer *O*
Gefeliciteerd :+

[ Voor 19% gewijzigd door raviculus op 11-07-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gefeliciteerd! :D

Vandaag 3e les gehad, alles van fase 1 afgerond, volgende week nog een keer oefenen en alles gladstrijken. Bv dat ik rustiger moet blijven en niet van alles door elkaar moet gooien, en dat ik mijn poot van de koppeling moet afhouden als ik hem niet nodig heb. :+

Maar verder gaat t wel goed, sturen, remmen, koppelen zelf, en gas geven gaat erg goed. Ver vooruit kijken kan nog iets beter maar verder is het wel ok. :)

Is toch wel erg leuk dat autorijden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Joopieboy schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:27:
Gefeliciteerd! :D

Vandaag 3e les gehad, alles van fase 1 afgerond, volgende week nog een keer oefenen en alles gladstrijken. Bv dat ik rustiger moet blijven en niet van alles door elkaar moet gooien, en dat ik mijn poot van de koppeling moet afhouden als ik hem niet nodig heb. :+

Maar verder gaat t wel goed, sturen, remmen, koppelen zelf, en gas geven gaat erg goed. Ver vooruit kijken kan nog iets beter maar verder is het wel ok. :)

Is toch wel erg leuk dat autorijden. :P
Allemaal herkenbaar. Ik zat ook constant met mij poot op de koppeling als ik alleen al een bocht, kruising of wat dan ook zag ;D Gewoon jezelf dwingen om hem op de vloer te zetten, en te houden!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Gefeliciteerd! Ja, babbelen doe ik wel. Altijd over mijn studie, hobby's, standaardstuff. Maar het zit nooit mee. Gezakt omdat ik volgens hun niet de HELE invoegstrookgebruik... Als er geen kont op de weg zit, dan hoeft dat toch niet... Of dat ik als ik rechts over mijn schouder kijk, dat ik een beetje alvast naar rechts zwabber.. Ook gezakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, en ik moet van hem tegen mezelf praten om dingen niet te vergeten, hoe debiel is dat. :+

Maar scheelde wel, laatste kwartier geen grove fouten meer gemaakt. :P

Btw, wat wel rot irritant is, bumperklevers met de lesauto (terwijl ik toch 80/85 reed op ene 80 weg) en mensen die op het laatste moment nog even er voorbij willen kneuren (met een corsa 1,2 liter ofzo :X), ik reed op dat moment net 85 en moest toch wel afremmen want dat pethoofd kwam gewoon naar rechts, en dan werd ik genoodzaakt om te remmen en dan heb je achter je ook nog eens een gefrusteerd uitziende bmw rijder die steeds dichter op je bumper kruipt. :X

Leraar had zoiets van niks aan de hand rustig doorrijden, goed gedaan, ik had op dat moment zoiets van even aan de kant en een pauze nemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
MeNTaL_TO schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:23:
[...]

Pfft, ik rij gemiddeld 4.7l/100km en dat is inclusief file en stad verkeer, blijf het raar vinden, ga van een 1:10 rijdende LPG (2.0i primera) naar een 1:20 rijdende diesel (Astra) (energielabel f naar b) en moet als straf meer wegenbelasting betalen (en dan ook flink), waarom word de energielabel daar niet in meegenomen?
Lijkt me idd iets om wat mee te doen. Ik ben van een 1:17 rijdende Golf III 1.9D uit 1992 naar een 1:21 rijdende Peugeot 206 1.4HDI uit 2004 gegaan. Ik betaal nu een paar euro minder belasting omdat de 206 iets minder zwaar is. De 206 is een stuk schoner, maar heeft geen roetfilter. Zolang er geen subsidie op de wegenbelasting komt voor auto's met roetfilter is er geen haar op mijn hoofd die gaat nadenken over het plaatsen van zo'n ding.
Overigens doe ik maar deels aan het nieuwe rijden. 50 in de 3, 30km zones of in de 2, of 40km/h in de 3. Met deze auto kan je gewoon niet lekker 1500RPM draaien, dat ding begint te resoneren als je dat doet. Of ik rijd 10km harder, of ik neem een versnelling terug. Schakelen bij optrekken doe ik tussen 2800-3000RPM, schakel ik eerder is ie niet vooruit te branden omdat ie dan eerst weer toeren moet maken voor de turbo gaat werken. Boven de 3000RPM rijd ik alleen als ik harder dan 130 op de snelweg rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
FikkieHo schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:19:
Gefeliciteerd! Ja, babbelen doe ik wel. Altijd over mijn studie, hobby's, standaardstuff. Maar het zit nooit mee. Gezakt omdat ik volgens hun niet de HELE invoegstrookgebruik... Als er geen kont op de weg zit, dan hoeft dat toch niet... Of dat ik als ik rechts over mijn schouder kijk, dat ik een beetje alvast naar rechts zwabber.. Ook gezakt..
Het doel van een invoegstrook is om op snelheid te komen zodat je in kunt voegen tussen het verkeer. Als jij tijdens je examen met 80km/h je auto op de rechterbaan gooit en dan optrekt naar 120km/h doe je dus iets fout, ook al is er geen kip op de weg. Door de hele strook te gebruiken laat jij zien dat jij niet zoals die 80% van de Nederlanders bent die de auto op de rechterstrook gooien zodra ze de blokmarkering zien.
Uiteraard zijn er ook uitzonderingen. Als ik op de invoegstrook rijd en op de rechterbaan een vrachtwagen met 90km/h rijdt met daarachter een gat om in te voegen, gooi ik gewoon de auto erachter met 80-90km/h, lange invoegstrook of niet. Rechts inhalen via de invoegstrook mag, maar dan moet je of een erg snelle auto hebben, of een hele lange invoegstrook. Het eerste heb ik sowieso niet, het tweede over het algemeen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
_JGC_ schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:54:
[...]

Uiteraard zijn er ook uitzonderingen. Als ik op de invoegstrook rijd en op de rechterbaan een vrachtwagen met 90km/h rijdt met daarachter een gat om in te voegen, gooi ik gewoon de auto erachter met 80-90km/h, lange invoegstrook of niet.
Als je maar niet de auto in een keer helemaal naar links gooit om de vrachtwagen direct in te halen.
Achter de vrachtwagen blijven, wat snelheid afnemen zodat de vrachtwagen je kan zien, en er dan pas voorbij gaan.

Anders zit je met 90km/u op de inhaalstrook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Nee, ik reed gewoon 120, maar om daarop gezakt te zijn vond ik wel heel erg.. Ze moesten wat verzinnen :) Ach ja, over 2 weken weer.
Btw, bij de 3de keer was het zelfde met de uitvoegstrook :D

[ Voor 18% gewijzigd door FikkieHo op 11-07-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Vandaag geslaagd voor m'n B-rijbewijs :). Eerste poging, na een uurtje of 35 lessen (ANWB, pakket van 5 / 6 weken).

Morgen even aanvragen bij 't stadhuis 8)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

Gefeliciteerd!

Altijd handig om in een keer alles te plannen (2 vakanties, werk, rijles), maar het is gelukkig gelukt. ;)

Heb 3 weken niet meer gereden, en over een maandje begin ik weer om die hard 20 lessen in 3 weekjes erdoor te rammen. 2e week van september afrijden, hopelijk gaat het in een keer, vrees dat mijn saldo anders niet toereikend is. :'(

Hoe zit het met aanvraagtijd bij jullie examen? Ik heb begrepen dat het minimaal 2 maanden van te voren moest bij mijn school.

[ Voor 4% gewijzigd door Kleintje81 op 15-07-2008 00:56 ]

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dankje, jij alvast succes!

Wat betreft die aanvraagtijd; ik heb werkelijk geen idee om eerlijk te zijn. Na mijn aanmelding bij de rijschool kreeg ik gewoon een lijst met lessen plus data voor het TTT en examen welke ik aan heb gehouden. Ik was er wel bang voor dat als ik zou zakken ik nog eens maanden zou moeten wachten met bijkomend nadeel dat je door moet lessen om het niet te 'verleren', maar daar heb ik dus geen ervaring mee (gelukkig) ;).

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 15-07-2008 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 18:39
TommyGun schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:51:
Vandaag geslaagd voor m'n B-rijbewijs :). Eerste poging, na een uurtje of 35 lessen (ANWB, pakket van 5 / 6 weken).

Morgen even aanvragen bij 't stadhuis 8)
had jij bij de ANWB ook een pakket met een letter? ik heb nl. ook een pakket gekocht daar, (E pakket)

enne gratz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Whoeha, krijg steeds meer plezier in autorijden. :D

Vandaag de laatste dingetjes van fase 1 gehad, sommige dingen moeten nog een beetje bijgeslepen worden, maar ik heb bv al hellingproef mogen doen, en dat bij mijn 4e les. :D

Mja echt tof, heb ook de grootste fun om nu echt zelf te mogen rijden. Schakelen gaat steeds vlotter en alles, kom er wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

O+

Bijslijpen blijf je de rest van je lessen doen hoor ;) Alle handelingen krijg je heel snel, maar vervolgens is het herhalen, herhalen....herhalen.................herhalen............................herhalen. Trust me, het komt je over een lesje of 3/4 al je strot uit en dan zou je willen dat je dat pasje al had!

Lessen is leuk........totdat je het gevoel krijgt dat je alles al beheerst. (Wat uiteraard niet zo is, maar je denk het toch constant)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

!GN!T!ON schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:13:
[...]

had jij bij de ANWB ook een pakket met een letter? ik heb nl. ook een pakket gekocht daar, (E pakket)

enne gratz ;)
Bedankt, ik had F :)

Dinsdag rijbewijs ophalen! Klote stadhuis, dik 'n uur moeten wachten aldaar...

[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 15-07-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Nu bijna een week of 3 mijn rijbewijs, echter pas 2 weken een auto tot mijn beschikking. Moet zeggen dat het direct al een stuk relaxter reed zonder instructeur. Nu is het lekker finetunen qua koppelen etc. Afslaande motoren heb ik weinig last van gehad, maar soms nog wel wat hakkelend schakelen naar de 2 of een hellingproefje met een beetje hoge toeren ha-ha. Zaterdag op vakantie en dan krijg ik de 28e mijn eigen autotje (Peugeot 306 1.6 XR uit 1996 met 100k op de teller) en gaat het echte rijden beginnen. Heb dan gelukkig nog een week vakantie dus lekker even richting Botrop rijden voor een rondje snowboarden én een eindje duitse snelweg.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Ebayzo schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:15:
Nu bijna een week of 3 mijn rijbewijs, echter pas 2 weken een auto tot mijn beschikking. Moet zeggen dat het direct al een stuk relaxter reed zonder instructeur. Nu is het lekker finetunen qua koppelen etc. Afslaande motoren heb ik weinig last van gehad, maar soms nog wel wat hakkelend schakelen naar de 2 of een hellingproefje met een beetje hoge toeren ha-ha. Zaterdag op vakantie en dan krijg ik de 28e mijn eigen autotje (Peugeot 306 1.6 XR uit 1996 met 100k op de teller) en gaat het echte rijden beginnen. Heb dan gelukkig nog een week vakantie dus lekker even richting Botrop rijden voor een rondje snowboarden én een eindje duitse snelweg.
Maak eerst nog maar aardig wat km's met die auto, anders kom je misschien voor verrassingen te staan. Verder snap ik niet waarom je op vakantie gaat met een auto die je nog niet kent. Heb eerst een jaar gereden voordat ik mijn reis ging maken van 1600km..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Vakantie? Het is een uurtje rijden :') en s'avonds weer een uurtje terug....

En als je een auto niet vertrouwd..moet je hem ook niet kopen! Maargoed

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Zit ik een beetje mee inderdaad, planning was eind augustus/begin september afrijden, dat wordt nu 10 sept TTT en 1 oktober voor het papiertje, maar in oktober wouden we ook naar Wenen. Met een maand rijervaring durf ik dat wel aan (inzicht en situaties inschatten is het probleem ook niet zo, vaak het koppelen wat nog niet soepel genoeg gaat :> ), maar met een enkele week rijervaring laat ik dat denk ik schieten (aan de andere kant, het zijn bijna allemaal snelweg kilometers, het is een leasebak en Wenen is vrij ruim opgezet als stad).. Ik ga nog ff denken of ik met de trein of met de auto ga (of uitstellen vakantie). 1 oktober halen, en dan laatste week oktober naar wenen zou doable zijn denk ik

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Ebayzo schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:38:
Vakantie? Het is een uurtje rijden :') en s'avonds weer een uurtje terug....

En als je een auto niet vertrouwd..moet je hem ook niet kopen! Maargoed
Aah, heb je bericht nog eens gelezen, snap nu ook je reactie >:) Het stond er een beetje onduidelijk, ik dacht namelijk dat je op vakantie gaat met je bolide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
djidee schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:02:
Zit ik een beetje mee inderdaad, planning was eind augustus/begin september afrijden, dat wordt nu 10 sept TTT en 1 oktober voor het papiertje, maar in oktober wouden we ook naar Wenen. Met een maand rijervaring durf ik dat wel aan (inzicht en situaties inschatten is het probleem ook niet zo, vaak het koppelen wat nog niet soepel genoeg gaat :> ), maar met een enkele week rijervaring laat ik dat denk ik schieten (aan de andere kant, het zijn bijna allemaal snelweg kilometers, het is een leasebak en Wenen is vrij ruim opgezet als stad).. Ik ga nog ff denken of ik met de trein of met de auto ga (of uitstellen vakantie). 1 oktober halen, en dan laatste week oktober naar wenen zou doable zijn denk ik
Ligt er een beetje aan he.. is het een comfortabele lease-bak en zit er cruise control op? Je krijgt namelijk een lamme poot als je naar Wenen moet rijden :D

Edit: sorry voor dubbelpost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon eigenlijk direct na het halen van mijn papiertje overal probleemloos in rijden. Diesel, benzine, klein groot, 2.5 liter of 1.4 liter, probleemloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik zie het probleem niet om fris achter het stuur ver weg te gaan. Je hebt je rijbewijs gehaald, dat bewijst dat je verantwoord de weg op kunt, anders had je die lessen niet hoeven nemen en had je dat papiertje niet gehaald.
Zelf heb ik destijds een golfje gekocht, ding laten nakijken, opknappen, nieuwe APK erop en een paar weken later zat ik ermee in Noorwegen. Auto totaal onbekend, maar vertrouwende op de garage gewoon mee door Duitsland, Denemarken en Noorwegen gereden met dat ding. In die landen gelden gewoon dezelfde verkeersregels als hier, dus veel verschil is er niet. In Duitsland gaat het alleen net ietsje harder op de snelweg en in Noorwegen moet je leren dat het "nieuwe rijden" bij een helling van 6% totaal niet werkt (naarboven kom je er niet bij op, naarbeneden ga je veel te hard).
Overigens had ik toen al 2 jaar mijn rijbewijs, maar omdat dit ook mijn eerste auto was en mijn ouders niet zo'n voorstander waren van auto uitlenen voor langere ritten had ik toen nog niet echt veel rijervaring buiten het gebied waar ik woon en waar ik lessen gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

flo_ schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:26:
[...]

Ligt er een beetje aan he.. is het een comfortabele lease-bak en zit er cruise control op? Je krijgt namelijk een lamme poot als je naar Wenen moet rijden :D

Edit: sorry voor dubbelpost :+
Je rijbewijs is een meetpunt, en echt leren rijden = ervaring op doen, en dat duurt gewoon nog even langer (imho) in elk geval. Ik zal dan nog niet mijn Honda Civic Hybrid hebben (dat wordt 2009 :'( ), maar mijn voorloop auto zal in elk geval CruiseControl hebben, dat is gewoon een must have... Automaat hoeft van mij dan weer niet zo zeer, al is dat wel makkelijk als je downtown Wenen rijdt en je niet om het schakelen hoeft te denken (ik maak me ook meer zorgen over het in Wenen zelf rijden, dan de 1000km autobahn er naar toe)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

flo_ schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:22:
[...]

Aah, heb je bericht nog eens gelezen, snap nu ook je reactie >:) Het stond er een beetje onduidelijk, ik dacht namelijk dat je op vakantie gaat met je bolide.
:)

En reken maar dat ik voorzichtig doe met mijn eerste eigen autotje hoor! Ben sowieso wel een rustige rijder, maar zal op das Autobahn wel even gas opentrekken.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lijkt me wel leuk, eindelijk je roze pasje, eerste auto en dan je eerste grote tocht gaan rijden. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ebayzo schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:07:
[...]
:)

En reken maar dat ik voorzichtig doe met mijn eerste eigen autotje hoor! Ben sowieso wel een rustige rijder, maar zal op das Autobahn wel even gas opentrekken.
Zolang je maar onthoudt dat met je 1.6-je vol gas op de linkerbaan spiegelen véél belangrijkerer is dan in Nederland zal het vast goed komen :P (en test je remweg even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan enkel voor geen meter vooruit inparkeren, dus ik zet de auto altijd maar gewoon op de stoep. Of b.v. achteruit inparkeren.

Vreemd genoeg gaat het met de auto van mijn collega altijd prima, terwijl de draaicirkel zo goed als hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:46:
Ik kan enkel voor geen meter vooruit inparkeren, dus ik zet de auto altijd maar gewoon op de stoep. Of b.v. achteruit inparkeren.
Ik ben juist een ramp met achteruit inparkeren :o Indien mogelijk altijd vooruit erin :)
Maar ik ben aan het oefenen hier @ work in de garage door hem iedere dag er achteruit netjes in te zetten. Geen probleem opzich, aangezien ik toch altijd de eerste ben en het dus niet uitmaakt als ik eerst scheef sta :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit me net af te vragen... Voor het nieuwe rijbewijs moet je ook met navigatiesoftware kunnen rijden, toch?

Mag je zelf kiezen welke navigatiesoftware je wilt (Garmin, Tomtom, iNav, NAvigator, Automapa, etc), of *moet* je bepaalde software gebruiken?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorin parkeren met links en rechts een auto... *ril*. Lukt me nooit dat netjes te krijgen. Achteruit inparkeren is tien keer simpeler, aangezien je veel meer ruimte hebt te corrigeren, en je draaicirkel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

anandus schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:13:
Ik zit me net af te vragen... Voor het nieuwe rijbewijs moet je ook met navigatiesoftware kunnen rijden, toch?

Mag je zelf kiezen welke navigatiesoftware je wilt (Garmin, Tomtom, iNav, NAvigator, Automapa, etc), of *moet* je bepaalde software gebruiken?
Willekeur, de rijschoolhouder heeft een TomTom XL, en ik heb zelf een TomTom7 op mijn HTC pda'tje die we ook al een keer gebruikt hebben (temeer omdat zij niet geloofde dat mijn telefoon (een touch diamond) ook fatsoenlijk kon navigeren)... Wat ik wel vreemd vind, is dat volgens de rijschoolhoudster men bij het CBR graag wil dat je de kortste route in plaats van de snelste route selecteerd... Dus dat was zigzaggen een woonwijk door voor ik uberhaupt bij de snelweg in de buurt kwam... Iemand anders dit ook gehoord? ik vind het zo onlogisch namelijk 8)7

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:14:
Voorin parkeren met links en rechts een auto... *ril*. Lukt me nooit dat netjes te krijgen. Achteruit inparkeren is tien keer simpeler, aangezien je veel meer ruimte hebt te corrigeren, en je draaicirkel beter is.
Misschien komt het doordat ik tijdens mijn lessen maar een paar keer achteruit ingeparkeerd heb, gewoon weinig ervaring dus. :P
djidee schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:19:
Dus dat was zigzaggen een woonwijk door voor ik uberhaupt bij de snelweg in de buurt kwam... Iemand anders dit ook gehoord? ik vind het zo onlogisch namelijk 8)7
Met andere woorden je komt veel kruispunten tegen, wat altijd leuk is, zeker icm met een navigatiesysteem wat meteen een aantal richtingen tegelijkertijd geeft (volgende links, dan rechts, dan links) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Heb 1x met navigatie gereden tijdens het lessen, verder gewoon cluster opdrachten. Zowel bij TTT als examen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

djidee schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:19:
[...]

Willekeur, de rijschoolhouder heeft een TomTom XL, en ik heb zelf een TomTom7 op mijn HTC pda'tje die we ook al een keer gebruikt hebben (temeer omdat zij niet geloofde dat mijn telefoon (een touch diamond) ook fatsoenlijk kon navigeren)... Wat ik wel vreemd vind, is dat volgens de rijschoolhoudster men bij het CBR graag wil dat je de kortste route in plaats van de snelste route selecteerd... Dus dat was zigzaggen een woonwijk door voor ik uberhaupt bij de snelweg in de buurt kwam... Iemand anders dit ook gehoord? ik vind het zo onlogisch namelijk 8)7
Korte route is inderdaad om zovee mogelijk "spannende" situaties te krijgen. Kruispunten, kleine wegen van rechts, voetgangers, fietsers noem maar op.

Ik had met zowel de TTT als examen de TomTom opdracht. Ideaal! In clusteropdrachten ben/was ik zo slecht en was ik na een opdracht of drie de rest allang weer kwijt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ebayzo op 16-07-2008 13:40 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebayzo schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:39:
[...]
Korte route is inderdaad om zovee mogelijk "spannende" situaties te krijgen. Kruispunten, kleine wegen van rechts, voetgangers, fietsers noem maar op.

Ik had met zowel de TTT als examen de TomTom opdracht. Ideaal! In clusteropdrachten ben/was ik zo slecht en was ik na een opdracht of drie de rest allang weer kwijt :)
Clusteropdrachten zijn een stuk makkelijker als je in je eigen stad mag afrijden. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als je echt voorzichtig bent met je auto zou ik dat toch niet doen. Het gaspedaal intrappen kan iedereen, maar als je hard rijdt op de autobahn ben je toch vooral bezig met wat de mensen om je heen doen. Je hebt helemaal nog niet de ervaring om dat goed in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Chaos schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:56:
[...]

Als je echt voorzichtig bent met je auto zou ik dat toch niet doen. Het gaspedaal intrappen kan iedereen, maar als je hard rijdt op de autobahn ben je toch vooral bezig met wat de mensen om je heen doen. Je hebt helemaal nog niet de ervaring om dat goed in te schatten.
Ja, en dat moet ik gaan leren thuis op de bank? Ervaring krijg je in het verkeer.... En dan nog, ook op de A12, A15 of waar dan ook rijden slechte chauffeurs rond dus het is altijd oogjes open. Genoeg gepamperd, jullie zien de overlijdensadvertentie wel als het misgaat :+

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:11
johnnyv.nl schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:24:
[...]

Zolang je maar onthoudt dat met je 1.6-je vol gas op de linkerbaan spiegelen véél belangrijkerer is dan in Nederland zal het vast goed komen :P (en test je remweg even)
Klopt. Ook wanneer je 'snel' denkt te rijden op de linkerbaan (170 km/h) moet je goed uitkijken, want voor je het weet komt er iemand met 200+ km/h aanrijden. Dan moet je dus extra gas geven (indien mogelijk) of snelheid verminderen en naar rechts opschuiven.

Indien je niet sneller kunt/wil rijden én je schuift niet op naar rechts, dan zul je zien dat de bestuurder achter je zich begint te irriteten (groot licht). :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ebayzo schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:05:
[...]
Ja, en dat moet ik gaan leren thuis op de bank? Ervaring krijg je in het verkeer.... En dan nog, ook op de A12, A15 of waar dan ook rijden slechte chauffeurs rond dus het is altijd oogjes open. Genoeg gepamperd, jullie zien de overlijdensadvertentie wel als het misgaat :+
Slechte chauffeurs zijn wel iets beter te ontwijken met 120-140 dan met 160-250. Niks geen pamperen, maar volgens mij zie je de risico's niet bepaald in.

Daarnaast is het natuurlijk logisch dat bij 160-250 die overlijdensadvertentie er bij een tikje zo goed als zeker komt, waar dat bij 120-140 absoluut niet zo hoeft te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door pagani op 17-07-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
sylvesterrr schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:52:
[...]

Klopt. Ook wanneer je 'snel' denkt te rijden op de linkerbaan (170 km/h) moet je goed uitkijken, want voor je het weet komt er iemand met 200+ km/h aanrijden. Dan moet je dus extra gas geven (indien mogelijk) of snelheid verminderen en naar rechts opschuiven.

Indien je niet sneller kunt/wil rijden én je schuift niet op naar rechts, dan zul je zien dat de bestuurder achter je zich begint te irriteten (groot licht). :r
Daarom is het ook de bedoeling om zoveel mogelijk rechts te rijden. Wij gekke Nederlanders ook altijd met ons links plakken :X
De meeste snelwegen in Duitsland zijn niet onbeperkt. Ga er maar vanuit dat als het 4 baans is, dat je te maken hebt met een normale snelweg waar 130km/h de normale snelheid is. Bijna niemand die zich eraan houdt overigens, maar als je net de grens over komt is het gewoon handig om je aan deze snelheid te houden en even te wennen aan het duitse verkeer (lees: niet <1km voor een versmalling nog even een vrachtwagen proberen in te halen met je 1.9D dieselgolfje zonder turbo... die dingen rijden daar ook gewoon >100km/h).
Verder is spiegelen en dode hoek kijken enorm belangrijk, vooral bij de 6baans autobahn waar complete touringcars in je dode hoek passen. Het is niet grappig als je invoegt met 120km/h op de autobahn terwijl er net een touringcar uit je dode hoek komt rijden met 140km/h die een baan naar rechts opschuift en jou niet ziet. Misschien heet die strook rechts van de weg daarom wel vluchtstrook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

johnnyv.nl schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:56:
[...]

Slechte chauffeurs zijn wel iets beter te ontwijken met 120-140 dan met 160-250. Niks geen pamperen, maar volgens mij zie je de risico's niet bepaald in.

Daarnaast is het natuurlijk logisch dat bij 160-250 die overlijdensadvertentie er bij een tikje zo goed als zeker komt, waar dat bij 120-140 absoluut niet zo hoeft te zijn.
En ik denk dat jij me verkeerd inschat? Jij doet net of ik die volledige 50km het pedaal op de grond ga drukken. Wil echter gewoon, indien mogelijk - zeker aangezien het vakantietijd is, een keer kijken hoever de teller kan. Maar goed, wederom genoeg verdedigd.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ebayzo schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:01:
[...]
En ik denk dat jij me verkeerd inschat? Jij doet net of ik die volledige 50km het pedaal op de grond ga drukken. Wil echter gewoon, indien mogelijk - zeker aangezien het vakantietijd is, een keer kijken hoever de teller kan. Maar goed, wederom genoeg verdedigd.
Ik schat je niet verkeerd in. Of je nou bij die ene keer een 'slechte bestuurder' tegen komt of bij continu stampen. Ok, de kans bij continu stampen is groter, maar de situatie waarin je belandt blijft hetzelfde. Ik wijs je alleen op de zaken die van belang zijn (met name dat achter je kijken bijna net zo belangrijk is als voor je kijken, ook met snelheden boven de 160)

Daarnaast heb je 0,0 rijervaring die toch aardig handig kan zijn mócht er iets mis gaan met die snelheden.

[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 17-07-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

johnnyv.nl schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:06:
[...]

Ik schat je niet verkeerd in. Of je nou bij die ene keer een 'slechte bestuurder' tegen komt of bij continu stampen. Ok, de kans bij continu stampen is groter, maar de situatie waarin je belandt blijft hetzelfde. Ik wijs je alleen op de zaken die van belang zijn (met name dat achter je kijken bijna net zo belangrijk is als voor je kijken, ook met snelheden boven de 160)

Daarnaast heb je 0,0 rijervaring die toch aardig handig kan zijn mócht er iets mis gaan met die snelheden.
Vrees alleen dat 90% van de bestuurders niet meer kan doen dan remmen en/of sturen aangezien veel mensen geen slipcursus oid hebben gehad. Eindeloze discussie? Denk het wel...

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Een slipcursus heeft nut tot 80km/u ofzo, daarboven heeft het te maken met inschattingsvermogen, stuurvaardigheid, de omstandigheden en een flinke dosis geluk.

Met de rijervaring doel ik meer op het inschatten van risico's en de controle over de auto (het gevoel) dan op wat je doet áls het eenmaal mis is gegaan. Je kunt met je verse rijbewijs minder goed inschatten wat die auto daar in de verte gaat doen en of je nog naar de rechterbaan kan vóórdat je bij die auto bent om de BMW/Mercedes die met 250 achterop komt er langs te laten.(bijvoorbeeld)

[ Voor 55% gewijzigd door pagani op 17-07-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Net m'n negende rijles gehad, ik heb nu zestien uur gereden. De totale schade bedraagt nu 679 euro, en daarbij zit al m'n theorie-examen dat ik over twee weken heb. Het laatste zonder die inzichtvragen, want vanaf 1 augustus worden die standaard.

Het rijden gaat goed volgens m'n instructeur, en daar ben ik het wel mee eens. :+ Ik ben benieuwd hoeveel lessen ik nog nodig ga hebben!

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb er nu 25 uur op zitten en gelukkig: Ik mag afrijden *O* vond het ook wel eens tijd worden :P

Mijn instructeur gaat eerst nog twee weken op vakantie, dan nog één les en dan op 13 augustus examen!

Nu alleen hopen dat alles een beetje meezit (geen zeikerd als examinator en geen grote fouten maken) :9 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dus 2 weken niet lessen? Lijkt me niks... zo'n gat net als het lekker gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Inderdaad, ik ben blij dat zowel mijn instructeur als ikzelf niet op vakantie gaan. TTT staat op 19 aug. gepland en mijn afrijden op 4 september. Theorie 29 juli, ben al lekker aan het leren en oefenen. Ik ben blij dat die gevaarinzichtvragen niet meetellen, want ik ben er nog niet goed in. Althans, op papier dan.

Heb nu 6 uren achter de rug, en mijn instructeur en ik zijn tot dusver tevreden. Ik heb er zo eentje alleen opmerkingen maakt als ik iets fout doe, en de laatste les was erg rustig zullen we maar zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
TommyGun schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:13:
Dus 2 weken niet lessen? Lijkt me niks... zo'n gat net als het lekker gaat
Ach dat is wel te overbruggen, 't is maar twee weken. In mei heeft het 3 weken stilgelegen en toen heb ik eigenlijk weinig van een soort terugslag ;) gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 2 juli ben ik eindelijk geslaagd voor mijn rijexamen. Ik zal mijn geschiedenis eens vertellen:

Op 23-7-2007 begonnen met rijlessen. In december theoriecertificaat in 1 keer gehaald. Na 55 lessen op 18-2-2008 om 11.40 uur examen gedaan. Gezakt door het niet goed kijken bij het opgaan van de snelweg en het iets te hard uitrijden van een uitritje. Vrij terecht dus dat ik was gezakt.

28-2 weer verder gegaan met lessen en na nog eens 11 lessen herexamen gedaan. Op 19-3 om 10.45 uur weer gezakt door het te weinig en niet snel genoeg inhalen van vrachtwagens op de snelweg :S en door het over het net te laat remmen voor een brommetje op een tweerichtingen fietspad. Ik wilde net remmen voor hem toen mijn examinator net de rem intrapte en dus ingreep......

31-3 weer verder gegaan met lessen en nog 10 lessen gehad. Toen herexamen gedaan op 25-4 om 13.05 uur en wederom gezakt. Deze keer was er niet echt een duidelijke oorzaak. Ik keek volgens de examinator niet op tijd voor het opgaan van de kruispunten, maar echte voorbeelden kon hij niet noemen. Ik had niet snel genoeg een plannetje om een bepaalde situatie aan te pakken. Nou lekker duidelijk, NOT!

Na 3 keer gezakt te zijn had ik echt zoiets van, nou ik stop ermee. Lessen vond ik niet echt leuk meer en door de examinator was ik ook niet echt gemotiveerd. Ik vroeg hem hoeveel lessen ik nog nodig had. Hij zo van: misschien wel 50 of meer ligt aan je ontwikkeling. Ook zat ik in die maanden met de eindexamens en een week vakantie in Centerparcs.

Op 9-6 toch maar weer begonnen met lessen. Op vrijdag 27 juni werd ik gebeld door mijn instructeur dat hij op 2 juli wel een examenplaats vrij had. Of ik intresse had. Ik had eigenlijk er niet zoveel vertrouwen in dat ik het dan wel zou halen, maar toch maar genomen die datum. Ook omdat ik 4 juli voor een tijd op vakantie ging en dus het graag voor die datum wilde halen.

Op 2-7 om 8 uur examen. Was dus al supervroeg op voor vakantietijd en was snel het huis uit gegaan toen zowat iedereen nog slaapte. Had mijn ouders ook niet verteld dat ik die dag examen had, want dan zouden ze me weer allemaal eraan gaan herinerren en vroeg naar bed sturen en zo.
Bij het examen had ik dezelfde examinator als bij poging 2, dus ik had er op het begin al niet zo'n goed gevoel bij. Hij gelijk al zo van: volgens mij heb ik jou al wel eens eerder gezien. }:| .
We gingen bij het examen met de TomTom rijden, wat ik overigens pas 2 keer had geoefend. Ook moest ik een parkeeropdracht doen in een vrij lege straat, dus het was eigenlijk gewoon een stopopdracht. Rit ging vrij goed, maar niet perfect. Ik had zelf al zo'n idee van nou misschien net wel goed genoeg of net niet goed genoeg. Bij het CBR aangekomen stapten we gelijk met zijn 3'en uit, wat mij verbaasde omdat de voorgaande keren de examinator en de instructeur nog bleven in de auto toen ik vast naar binnen ging. Hij feliciteerde me en ik was nogal blij. Gelijk naar het gemeentehuis geweest smiddags en taart gehaald. Thuis had ook niemand het verwacht, dus ik was nogal blij.

Nu had ik dus na 4 examens en 81 lessen eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Het geintje kostte inclusief theoriecertificaat 4060,40 euro!!! Gelukkig hebben mijn ouders een flink deel betaald, anders zou ik heel wat spaargeld eraan moeten hebben besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Oef, dat is een heel bedrag zeg. Maar heel fijn voor je dat je het nu toch hebt gehaald. Gefeliciteerd daarmee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 15:07

Wom

Waren dat 81 lessen van één uur?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
_JGC_ schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:11:
[...]

Daarom is het ook de bedoeling om zoveel mogelijk rechts te rijden. Wij gekke Nederlanders ook altijd met ons links plakken :X
Ik kan moeilijk op de rechterbaan gaan rijden als het verkeer daar langzaam rijdt (ten opzichte van mij)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:57:Nu had ik dus na 4 examens en 81 lessen eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Het geintje kostte inclusief theoriecertificaat 4060,40 euro!!! Gelukkig hebben mijn ouders een flink deel betaald, anders zou ik heel wat spaargeld eraan moeten hebben besteden.
Oef...sjezus. Da's een smak geld zeg. Ik ben echt blij dat ik er met €1400 vanaf kwam, want meer vind ik die hel van lessen ook echt niet waard. Knap dat je het zolang volhield zeg, en waarschijnlijk rijdt je nu ook al een heel stuk relaxter dan tijdens dat volledige jaar lessen.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
sylvesterrr schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:14:
[...]

Ik kan moeilijk op de rechterbaan gaan rijden als het verkeer daar langzaam rijdt (ten opzichte van mij)...
Je gaat mij niet vertellen dat er op een rijbaan met 3 of 4 stroken geen auto's zijn die sneller of evensnel op de middelste baan rijden. Net zoals jij me niet gaat vertellen dat als je in Nederland op een snelweg rijdt met 130km/h dat je dan verplicht links moet rijden terwijl je minstens 2 minuten rechts kunt rijden zonder weer naar links te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:47:
[...]

Je gaat mij niet vertellen dat er op een rijbaan met 3 of 4 stroken geen auto's zijn die sneller of evensnel op de middelste baan rijden. Net zoals jij me niet gaat vertellen dat als je in Nederland op een snelweg rijdt met 130km/h dat je dan verplicht links moet rijden terwijl je minstens 2 minuten rechts kunt rijden zonder weer naar links te moeten.
Even een hint, de snelheidsverschillen zijn in Duitsland op tweebaans snelwegen wel íets groter ;)

Heb laatst ook een tijd achter een Audi gezeten die niet harder dan 200 durfde, maar die kon niet naar rechts ivm verkeer wat daar reed (met 120-140) zonder eerst te remmen.

Ook geeft naar rechts gaan in de spiegels van je voorliggers een beeld van "die gaat niet zo hard dus ik kan nog wel naar links". Als je zó hard rijdt is het verstandiger om de linkerbaan aan te houden en niet te gaan slingeren van baan naar baan. Daarnaast zie je als je op de rechterbaan rijdt niet wat de auto's voor de auto voor je op de rechterbaan doen, dat is ook wel zo handig om te weten ;)

[ Voor 21% gewijzigd door pagani op 17-07-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
_JGC_ schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:47:
[...]

Je gaat mij niet vertellen dat er op een rijbaan met 3 of 4 stroken geen auto's zijn die sneller of evensnel op de middelste baan rijden.
Helaas wel... Uiteraard schuif ik op naar rechts indien mogelijk. Ik hoop echter dat je ook begrijpt dat ik niet naar rechts ga opschuiven als er slechts ruimte is voor een paar seconde (ivm het snelheidsverschil).

Zoals johnnyv.nl ook aangaf, op tweebaans snelwegen gaat dit sowieso moeilijk vanwege de veel te grote snelheidsverschillen, maar ook daar probeer ik zoveel mogelijk rechts te rijden.
Net zoals jij me niet gaat vertellen dat als je in Nederland op een snelweg rijdt met 130km/h dat je dan verplicht links moet rijden terwijl je minstens 2 minuten rechts kunt rijden zonder weer naar links te moeten.
Als er ruimte op de rechterbaan is om lange tijd (2 minuten vind ik lang) op de huidige snelheid kan blijiven rijden, dan schuif ik uiteraard op naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wom schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:21:
Waren dat 81 lessen van één uur?
Klopt. Al was hij soms wat te laat door file bijvoorbeeld, maar dan kreeg ik die 10 minuten er later wel weer een keertje erbij.
Ik ben zeker relaxer nu in de auto. Dinsdag voor het eerst met de auto van thuis gereden (Nissan Almera Tino). Was een heel verschil met de VW Golf die ik gewend was van de rijlessen. Auto is redelijk vaak afgeslagen omdat je steeds gas moest geven bij het opstarten. Bij de Golf was het gewoon een principe van de koppeling loslaten en dan reed hij al. Dinsdag een stuk of 50 km gereden met mijn moeder naast me. Ging best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Zo mijn dinniej moet er komende week aan gaan geloven.
Na zo'n 50 lessen weten julie meer komende week.
Ik heb haar al een paar keer in mijn auto laten rijden, het lijkt erop alsof ze het voertuig onder controle heeft maar ze heeft moeite met focussen. Zo moet iemand niet met haar gaan praten tijdens het rijden...

TO Be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 08:00
Na zo'n 27 lessen van elk twee uur had ik gisteren mijn praktijkexamen. Theorie gedeelte ging me eerder al erg makkelijk af (50/50 :) ), maar praktijk is toch iets anders. Ik hoopte dat we dezelfde examinator zouden krijgen als bij mijn TTT, omdat mijn instructeur al had verteld dat deze vrij relaxed is en niet zo rigide met allerlei regeltjes omgaat (moet de tomtom nu op de kortste of de snelste route staan en dat soort dingen. Dit boeit hem totaal niet ;) ) Aankomend in de zaal zag ik dat we dezelfde examinator hadden (/me happy :) ).

Hele rit ging eigenlijk zonder veel problemen, alleen op een gelijkwaardig kruispunt had ik de situatie van een fietser van rechts netter op kunnen lossen door even te stoppen en voorrang te verlenen. (Ik had hem echter wel gezegd dat ik er toch makkelijk voorlangs kon zonder haar te hinderen omdat ze nog redelijk ver weg was en ze niet zo hard fietste.) Op dit antwoord van mij meldde hij gelijk: Maar ja, als het leontien van moorsel incognito is, dan had je nu wel een probleem gehad ;)

Buiten dit ene puntje ging alles zeer soepel en waren we binnen no-time weer terug bij CBR alwaar hij vertelde dat de rit meer dan voldoende was :) In de loop van volgende week mijn nieuwe pasje ophalen bij de gemeente :)

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:14:
[...]

Daarmee laat je zien dat je het nog niet door hebt.

In Duitsland zijn eigenlijk maar 2 dingetjes waar je wat attent op moet zijn:
1- Als je in wil halen, observeer datgene dat eraan komt eerst minimaal een 10tal seconden hoe snel het dichterbij komt, daardoor krijg je een vrij goed idee van de snelheid van de oploper....
2 Ga na het inhalen toch maar standaard naar rechts, tenzij er helemaal niks in de spiegel te zien is.

Als je daarmee begint, kan er weinig misgaan en kan je wat gevoel ontwikkelen wat je kan doen en wat je betr kan laten.

PS, ik ben GEEN beginner....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs als er niks in je spiegels te zien is...

[YouTube: http://youtube.com/watch?v=syWJbD1rf0Y]

Bedenk even dat hij ruim 80 meter per seconde aflegt, in 4 sec is hij gewoon alweer uit beeld verdwenen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:55:

[video]

Bedenk even dat hij ruim 80 meter per seconde aflegt, in 4 sec is hij gewoon alweer uit beeld verdwenen :X
Komt die vent nou klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tja als ik sommige dingen hier zo lees..

laten zakken op 't algemene kijken' of 'hoe ik met een situatie om moest gaan dat wist ik niet snel genoeg' ja dat is niet duidelijk maar wel logisch, daar gaat het hele autorijden om ongeveer!
Mag hopen dat je dat ding met je examen wel knap de bocht om krijgt en bij 't stoplicht weg.

Ik ben geloof ik de 25ste in 1x geslaagd, 35 lessen totaal in 8 dagen (9ende dag examen +1 dag en al ruim een maand eerder had ik m'n intest). Had ook in 7 gekund volgens wat instructeurs.
Ik had wat lang moeite met 'm niet af laten slaan maar dat kwam eigenlijk vooral omdat ik dan daarvoor al fout zat ('m in z'n 3 laten staan voor 't stoplicht, vaak reed ik dan alsnog zo weg maar niet altijd hè :P ). En heb niet echt super veel aanleg daarin.
Echter ging 't later prima, na de 5e dag heb ik geen enkele keer meer een auto af laten slaan.

Ook de 1.3 benzine colt van m'n ma niet. Scheelde hierin wel dat om vlot weg te rijden bij nieuwere golf TDItjes je ook gas bij moet geven, dan ben je dat al gewend.
Wat me aan de al 16 jaar oude colt van m'n ma wel tegen viel is dat 't stuur zo dun is en door 't ontbreken van stuurbekrachtiging je als je stil rolt zo zwaar zit te sturen en daardoor dus ook minder snel stuurt.

Parkeren tja daar ben ik ook niet echt een held in, ik kan 't wel maar soms ja dan lukt 't gewoon weg niet... Maar oefening baart vast kunst.

Overigens had ik ook een erg vriendelijke examinator.
De instructrice die ik de laatste dagen had gehad had er ook alle vertrouwen in en ging ook niet mee met 't examen.
Verder heb ik niet op de tomtom gereden maar gewoon gereden volgens de mededeling: rij maar daar en daar heen.

Instructeur vond dat ik prima gereden had, er waren een paar kleine dingetjes die beter konden maar die heeft hij niet genoemd verder (dus waren maar minimaal) Dat had ik ook ruimschoots goed gemaakt met zeer goed inzichtelijk werk (kwam een stel fietsers tegen op een stuk weg dat op veel plaatsen onoverzichtelijk was etc. Vonden al m'n instructeurs ook, was qua inzicht en kijken stuk boven gemiddeld en wat koppelen schakelen betreft aan 't begin wat onder gemiddeld).

Ik kreeg met m'n examen verder nog: stop opdracht, wat rond rijden, omkeer opdracht, uiteraard een situatie bespreken en de hellingproef.

Was wel blij dat ik geen parkeeropdracht kreeg, waarom, dat heb je al gelezen, soms lukt 't niet, meestal wel maarja als 't op je examen net 2x niet lukt sta je toch ff te kijken.
Een puntje wat ik kan bedenken was de omkeer opdracht, ik koos voor een bochtje achteruit in een inrit (was op een industrie terrein, inrit lag gelijk met de weg qua hoogte, straatje keren daar was 't te druk en te breed voor en omkeren op 't kruispunt in 1x rond dus ook te druk).
Echter dacht ik er niet zo veel bij na en stond ik iets te dicht bij de inrit zelf om netjes langs de stoep te kunnen en dacht ik daar verder niet bij na (was ook totaal niet nodig maar zo wil men 't natuurlijk toch zien, ik kan 't ook prima trouwens.).

Al met al, goed rijden kan ik natuurlijk nog niet maar ik ga wel probleemloos mee met 't verkeer en zou zeker met mezelf mee durven rijden :).

1.5 a 1.6k ben ik trouwens kwijt geweest en dat terwijl ik geloof ik ff minder dan gemiddeld aantal lessen heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:28:
[...]
In Duitsland zijn eigenlijk maar 2 dingetjes waar je wat attent op moet zijn:
1- Als je in wil halen, observeer datgene dat eraan komt eerst minimaal een 10tal seconden hoe snel het dichterbij komt, daardoor krijg je een vrij goed idee van de snelheid van de oploper....
2 Ga na het inhalen toch maar standaard naar rechts, tenzij er helemaal niks in de spiegel te zien is.
ad 1: Dat is dé basis van inhalen.
ad 2: Ook als ik mijn gaspedaal flink wil intrappen? 8)7
PS, ik ben GEEN beginner....
Ik ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Mawlana op 18-07-2008 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:55:

[video]

Holy f*ck, als ik vrij snel na mijn examen naar Wenen ga rijden moet ik er donders om denken, zal zelf gewoon op nederlandse snelheden rijden denk ik, maar op een zaterdag in oktober zijn de wegen vrij rustig denk ik, dus moet ik echt om dit soort dingen denken (en de planning is om via nieuweschans nederland uit te rijden, en dan via de A31 af te zakken naar het zuiden, die weg nodigd echt uit :> )

"Mekker, blaat"

Pagina: 1 ... 6 ... 37 Laatste