tja als ik sommige dingen hier zo lees..
laten zakken op 't algemene kijken' of 'hoe ik met een situatie om moest gaan dat wist ik niet snel genoeg' ja dat is niet duidelijk maar wel logisch, daar gaat het hele autorijden om ongeveer!
Mag hopen dat je dat ding met je examen wel knap de bocht om krijgt en bij 't stoplicht weg.
Ik ben geloof ik de 25ste in 1x geslaagd, 35 lessen totaal in 8 dagen (9ende dag examen +1 dag en al ruim een maand eerder had ik m'n intest). Had ook in 7 gekund volgens wat instructeurs.
Ik had wat lang moeite met 'm niet af laten slaan maar dat kwam eigenlijk vooral omdat ik dan daarvoor al fout zat ('m in z'n 3 laten staan voor 't stoplicht, vaak reed ik dan alsnog zo weg maar niet altijd hè

). En heb niet echt super veel aanleg daarin.
Echter ging 't later prima, na de 5e dag heb ik geen enkele keer meer een auto af laten slaan.
Ook de 1.3 benzine colt van m'n ma niet. Scheelde hierin wel dat om vlot weg te rijden bij nieuwere golf TDItjes je ook gas bij moet geven, dan ben je dat al gewend.
Wat me aan de al 16 jaar oude colt van m'n ma wel tegen viel is dat 't stuur zo dun is en door 't ontbreken van stuurbekrachtiging je als je stil rolt zo zwaar zit te sturen en daardoor dus ook minder snel stuurt.
Parkeren tja daar ben ik ook niet echt een held in, ik kan 't wel maar soms ja dan lukt 't gewoon weg niet... Maar oefening baart vast kunst.
Overigens had ik ook een erg vriendelijke examinator.
De instructrice die ik de laatste dagen had gehad had er ook alle vertrouwen in en ging ook niet mee met 't examen.
Verder heb ik niet op de tomtom gereden maar gewoon gereden volgens de mededeling: rij maar daar en daar heen.
Instructeur vond dat ik prima gereden had, er waren een paar kleine dingetjes die beter konden maar die heeft hij niet genoemd verder (dus waren maar minimaal) Dat had ik ook ruimschoots goed gemaakt met zeer goed inzichtelijk werk (kwam een stel fietsers tegen op een stuk weg dat op veel plaatsen onoverzichtelijk was etc. Vonden al m'n instructeurs ook, was qua inzicht en kijken stuk boven gemiddeld en wat koppelen schakelen betreft aan 't begin wat onder gemiddeld).
Ik kreeg met m'n examen verder nog: stop opdracht, wat rond rijden, omkeer opdracht, uiteraard een situatie bespreken en de hellingproef.
Was wel blij dat ik geen parkeeropdracht kreeg, waarom, dat heb je al gelezen, soms lukt 't niet, meestal wel maarja als 't op je examen net 2x niet lukt sta je toch ff te kijken.
Een puntje wat ik kan bedenken was de omkeer opdracht, ik koos voor een bochtje achteruit in een inrit (was op een industrie terrein, inrit lag gelijk met de weg qua hoogte, straatje keren daar was 't te druk en te breed voor en omkeren op 't kruispunt in 1x rond dus ook te druk).
Echter dacht ik er niet zo veel bij na en stond ik iets te dicht bij de inrit zelf om netjes langs de stoep te kunnen en dacht ik daar verder niet bij na (was ook totaal niet nodig maar zo wil men 't natuurlijk toch zien, ik kan 't ook prima trouwens.).
Al met al, goed rijden kan ik natuurlijk nog niet maar ik ga wel probleemloos mee met 't verkeer en zou zeker met mezelf mee durven rijden

.
1.5 a 1.6k ben ik trouwens kwijt geweest en dat terwijl ik geloof ik ff minder dan gemiddeld aantal lessen heb gehad.