Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

johnnyv.nl schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:55:
[...]

Een woonerf is stapvoets en stapvoets is 5km/u :o (ok, er schijnt een arrest te zijn dat het maximaal 30km/u mag zijn, maar als jij er 30 gaat rijden en gevaarlijke situaties veroorzaakt heb je zo een artikel 5 aan je broek :P)
Wat hij zegt :>

[ Voor 51% gewijzigd door TommyGun op 05-06-2008 19:41 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:29

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:24:
[...]

Ik rij wel eens 60 waar je 30 mag.

[afbeelding]

Dat mag niet hè!
... :D

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik bedoelde met dat arrest inderdaad de 15km/u, postfoutje. Maar wat stapvoets er dan nog mee te maken heeft :X

* pagani heeft overigens meer problemen met 30 rijden in een woonerf en 60 rijden in een 30-zone dan met 240 rijden op de snelweg

Er hoeft maar een kind de straat over te rennen en je bent voor de rest van je leven de lul. (om nog maar te zwijgen over het kind en de familie)

[ Voor 45% gewijzigd door pagani op 06-06-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al is het voor mij wel verleden tijd. Bromfietsen mogen sinds kort 45 kilometer per uur, en dan rij ik nog maar 15 km/h te hard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:37:
Al is het voor mij wel verleden tijd. Bromfietsen mogen sinds kort 45 kilometer per uur, en dan rij ik nog maar 15 km/h te hard. ;)
mijn scooter gaat maximaal 55 na dat ding 2 x te hebben afgevoerd.
Oftwewel, ik rijd overal 50 met mn scootah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Laatst online: 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Vandaag sinds 2 weken (na het halen van mijn examen) eindelijk een ritje kunnen maken in onze auto (Saab 900 Classic Turbo) Ik dacht je moet extra gassen bij Bezine wagens, maar dit ding gaat toch echt makkelijker van z'n plek in lagere toeren dan de S40 waar in ik heb gelest terwijl dat een TDI was.

Stukje gereden en ging opzich allemaal aardig, alleen even het juiste punt van de koppeling zoeken en nu bij 3000rpm schakelen ipv. 2k/2.5k :+ (anders schakelt hij niet lekker door)

Alleen het parkeer systeem ga ik nog een keer de mist bij in denk ik. Wij hebben een schuin aflopende oprit waar je dan met een bocht in en uit moet rijden. Dus achteruit helling proef en draaien. Opzich niet zo moeilijk, maar met alle niet normale parkeer foefjes in de Saab is dat toch een hells karwei. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:24:
[...]

Ik rij wel eens 60 waar je 30 mag.

[afbeelding]

Dat mag niet hè!
ja ik rij 100 waar je 50 mag :/

als ze me pakken ben ik mijn rijbewijs kwijt, en meteen voor een tijdje vermoed ik aangezien ik hem nu 3 weken heb?

mja, eigen schuld dan :)

niet dat ik me uberhoubt ergens aan de snelheid houd..
ik rijd altijd +- 30Km/u te hard als ik alleen ben (of meer). als ik op de snelweg rijd wil ik wel eens doortrappen tot 180.

Ik weet dat ik dan enorm de lul ben, maar doe het alleen als er niemand voor of achter mij zit.
en maar heel eventjes.

Laatst bijna geflitst met 180 en dat heeft me wel even wakker geschud, kijk nu wel wat meer uit en rijd ook niet zo hard meer :D

[ Voor 29% gewijzigd door MexxT op 15-06-2008 19:11 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Zo, dat is wel erg stoer zeg! Overal 30 km/u te hard :')

Natuurlijk is het op een lege snelweg niet gevaarlijk om 180 km/u te rijden (300 ook niet, als ie leeg is :p), maar op een gewone weg is het imho asociaal. Ik zie op de gewone weg hier ook vaak mensen die 120+ rijden terwijl je 90 mag. Erg veilig met al die kruispunten etc. Nuja, zelf maar weten.. als je mij maar niet lastig valt met je asociaal rijgedrag.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Dennahz schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:44:
Zo, dat is wel erg stoer zeg! Overal 30 km/u te hard :')

Natuurlijk is het op een lege snelweg niet gevaarlijk om 180 km/u te rijden (300 ook niet, als ie leeg is :p), maar op een gewone weg is het imho asociaal. Ik zie op de gewone weg hier ook vaak mensen die 120+ rijden terwijl je 90 mag. Erg veilig met al die kruispunten etc. Nuja, zelf maar weten.. als je mij maar niet lastig valt met je asociaal rijgedrag.
ik zeg niet dat het stoer is, er waren anderen die er over begonnen ;)
en als er andere voor of achter mij rijden dan houd ik me wel aan de snelheid.
(of iig, ik rijd met het verkeer mee)

het is niet zo dat ik overal langs plank ofzo. hier in de buurt mag je toch nouwelijks inhalen :O

ik houd er niet van om als je 80 mag ook precies 80 te gaan rijden dan rijd ik max 30km/u harder dan mag als er niemand voor me zit. anders rijd ik gewoon "mee"
ben wel van de doorstroming :+

begrijp me niet verkeerd, maar ik breng echt niemand in gevaar. ik doe het alleen als ik echt alleen ben.

[ Voor 15% gewijzigd door MexxT op 15-06-2008 19:10 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
30 juni heb ik mijn praktijkexamen. Kan niet wachten, want wat heb ik zin in dat roze papiertjekaartje. Heb nu 26 lessen gehad en ben begonnen in de laatste week van januari. Ik les bij Frits Slaghuis in de omgeving Almelo. Slaghuis heeft een Audi A3 Sportback 1.9TDI. Op zich een best mooie auto, maar ik kan er niet fijn in zitten. De lage daklijn zorgt ervoor dat ik met mijn 1.95m nog wel eens mijn nek dubbel moet vouwen, of de Adriaan acrobaat mag uithangen. Het rijden an sich gaat prima, maar het schijnt dat ik moeite heb met kijken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
me_mrtn schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:16:
30 juni heb ik mijn praktijkexamen. Kan niet wachten, want wat heb ik zin in dat roze papiertjekaartje. Heb nu 26 lessen gehad en ben begonnen in de laatste week van januari. Ik les bij Frits Slaghuis in de omgeving Almelo. Slaghuis heeft een Audi A3 Sportback 1.9TDI. Op zich een best mooie auto, maar ik kan er niet fijn in zitten. De lage daklijn zorgt ervoor dat ik met mijn 1.95m nog wel eens mijn nek dubbel moet vouwen, of de Adriaan acrobaat mag uithangen. Het rijden an sich gaat prima, maar het schijnt dat ik moeite heb met kijken. :+
:P veel voorkomend kwaaltje dat kijken.
ik had er ook last van :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Iedereen volgens mij...en de instructeurs blijven het denk ik gewoon roepen ook al doe je het goed. Gewoon overdrijven met examen! Nog 5 daagjes voor mij ^^

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Hoezo problemen met kijken dan? Ik snap niet precies wat voor problemen je daarmee zou kunnen hebben? Of is het "probleem" dat je het niet volgens de regeltjes van het CBR doet en je daarom, volgens hun, niet goed kijkt?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@MexxT
dit doet me een beetje denken aan Leonpwner1 die hard roept dat hij niet/amper leert voor z'n examens en dan kwaad is en de schuld weg schuift als hij gezakt is...

maw. ik verwacht dat je nog een gigantische boete binnenkort op de mat krijgt of dat je Rijbewijs gelijk door de versnipperaar gaat...
Niet dat ik je geen rijbewijs gun ofzo maar gewoon, 't valt me op en doet me hier aan denken en ik post de afloop die ik verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Dennahz schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:23:
Hoezo problemen met kijken dan? Ik snap niet precies wat voor problemen je daarmee zou kunnen hebben? Of is het "probleem" dat je het niet volgens de regeltjes van het CBR doet en je daarom, volgens hun, niet goed kijkt?
Dat je niet genoeg kijkt met voorbereiding bij kruispunten en dergelijke. Als je teveel je hoofd beweegt is het ook niet goed, want dan zou je niet alles kunnen meekrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:04:
@MexxT
dit doet me een beetje denken aan Leonpwner1 die hard roept dat hij niet/amper leert voor z'n examens en dan kwaad is en de schuld weg schuift als hij gezakt is...

maw. ik verwacht dat je nog een gigantische boete binnenkort op de mat krijgt of dat je Rijbewijs gelijk door de versnipperaar gaat...
Niet dat ik je geen rijbewijs gun ofzo maar gewoon, 't valt me op en doet me hier aan denken en ik post de afloop die ik verwacht.
Ach, je bent jong en je wilt wat :P Ik heb hetzelfde eigenlijk, net een paar maandjes m'n rijbewijs, maar als ik de Saab van m'n ouders pak dan trap ik 'm soms wel flink door. Als ik in m'n eentje ben gek genoeg niet, maar met vrienden wel. Toch iets van een onderhuidse drang om stoer te doen of zo. Zo had ik gisteren bijvoorbeeld de drang om een Clio Williams eruit te rijden, sprintje verloor ik, maar daarna ging ik samen met de Clio nog ff doortrekken naar de 140, gewoon "omdat het kan" (je mocht er 50 en er was niemand naast de Clio trouwens). Achteraf denk ik ook van, wat als er polizei stond... maar helaas won de adrenaline van het verstand op dat moment. Als ik m'n eigen Volvo 740 zit doe ik dat in ieder geval niet, vooral omdat ie niet zo snel is :+. Maar ik adviseer inderaad MexxT om op te passen met z'n snelle Leon, ik zou de verleiding in ieder geval niet kunnen weerstaan om 'm (met gevaar voor eigen rijbewijs) door te trekken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:21:
[...]

Ach, je bent jong en je wilt wat :P Ik heb hetzelfde eigenlijk, net een paar maandjes m'n rijbewijs, maar als ik de Saab van m'n ouders pak dan trap ik 'm soms wel flink door. Als ik in m'n eentje ben gek genoeg niet, maar met vrienden wel. Toch iets van een onderhuidse drang om stoer te doen of zo.
Ik heb het juist precies andersom. In m'n eentje trek ik af en toe ook flink door, maar met anderen hou ik me juist in. Vooral omdat je toch een flinke verantwoordelijkheid hebt met passagiers. :)
Ik doe dus liever wat 'gevaarlijker' in m'n eentje. ;)
(Alhoewel vrienden ook wel eens 'pushen' om hem flink door te trekken als er niemand anders is op de weg :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Zojuist ritje naar Nijmegen gemaakt alleen, was in het begin toch even wennen de stilte, maar op de terug weg eigenlijk helemaal geen problemen gehad (heen ook niet, maar toen was het "eng" :P ) op de rijksweg bij de mcdonalds even gekeken of de oude 900 classic nog wel die 185 paardjes had. :+ Had het gas nog niet op de helft en ik had 80 in de 3 al aan getikt... Voor sommige vast niks, maar ik had het nog niet gedaan. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ga anders sprintjes trekken op het circuit ofzo.

Snap die mensen echt niet die net hun rijbewijs hebben en meteen de maximum snelheid flink durven te overtreden. Of het nou rustig op de weg is of niet. Er hoeft maar een (verborgen) politie-autootje aan de kant te staan en je bent je rijbewijs kwijt als beginnend bestuurder.

Ik heb sinds augustus 2006 me rijbewijs en ik kijk wel uit. Mijn Audi A3-tje wil ook wel snel vooruit, maar ik pas wel op. Mijn rijbewijs is heilig. :)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

me_mrtn schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:14:
[...]

Dat je niet genoeg kijkt met voorbereiding bij kruispunten en dergelijke. Als je teveel je hoofd beweegt is het ook niet goed, want dan zou je niet alles kunnen meekrijgen.
Ahzo ja. Tja, dat is een kwestie van wennen zeker? Ikzelf merk niet zoveel van dat kijk "probleem", maar doe ongetwijfeld niet alles volgens de regeltjes. (eerst spiegeltje x, dan spiegeltje y). Ik doe wat mij op dat moment goed lijkt.. iets met eigen rijstijl etc.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

MelvinB schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:23:
Ga anders sprintjes trekken op het circuit ofzo.

Snap die mensen echt niet die net hun rijbewijs hebben en meteen de maximum snelheid flink durven te overtreden. Of het nou rustig op de weg is of niet. Er hoeft maar een (verborgen) politie-autootje aan de kant te staan en je bent je rijbewijs kwijt als beginnend bestuurder.

Ik heb sinds augustus 2006 me rijbewijs en ik kijk wel uit. Mijn Audi A3-tje wil ook wel snel vooruit, maar ik pas wel op. Mijn rijbewijs is heilig. :)
Je mag er 80 en ging ook niet harder 3 > 5 en rustig verder. :)

Beetje geflitst worden op m'n eerste solo rit. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Mjah.

Als je geflitst wordt, wordt dat genoteerd in je ''dossier'' volgens mij.

Bega je later een grove overtreding en je rijbewijs wordt ingevorderd, dan wordt er ook gekeken in je dossier en ziet men dat je historie ook niet bepaald netjes is. Dat gaat dan sowieso meetellen als je je moet verantwoorden voor de rechter. Waarschijnlijk krijg je em dan voor een lange tijd niet terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Alleen snelheidsovertredingen boven de 30km/h hebben invloed op het wel of niet behouden van je rijbewijs. Als jij elke keer geflitst wordt met 29km/h merk je dat alleen aan de fanmail uit leeuwarden en de stand van je bankrekening. Bij overtredingen boven de 30km/h krijg je een transactievoorstel waarvan de hoogte van de boete door de officier van justitie bepaald wordt. Bij een puntenrijbewijs kost je dat een punt. Als je dit een paar keer herhaalt ben je dus je puntenrijbewijs gewoon kwijt, maar ook bij een niet-puntenrijbewijs mag je gaan oppassen, als je structureel meer dan 30km/h te hard blijft rijden heb je grote kans dat je rijbewijs gewoon wordt ingenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
GoldenSample schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:04:
@MexxT

:+ ik heb ook niet geleerd voor mijn eindexamens maar wel dik geslaagt (laagste cijfer was een 7 )

Ja dat verwachte ik zelf ook wel, maarja, de 1e 2 weken he, je moet gewoon alles even proberen..
ik heb zelfs al ergens 4 strepen op de weeg gezet perongeluk. ik nam de verkeerde afslag en toen wou ik keren, ik had een beetje haast, dus gooi hem zo een zijweg in, de parralel weg op.
alleen ik reed nog 60 :| :+

met gierende banden door de bocht.. had er niet aan gedacht dat het een automaat was, normaal trap je dan de koppeling in en schakel je naar de 2, als je dan te hard rijd slaat de toerenteller wel uit, alleen dat had ik nu dus niet :>
maarja, had hem prima onder controle, want hij bleef ondanks het gepiep en de 4 strepen mooi op de weg liggen :P (heeft dat racen @ pc met een stuurtje toch nog nut gehad :P )

En het is precies wat Pinda zegt, het zijn ook niet mijn auto's dus daar ben ik niet zo zuinig op. daarom wou ik ook geen brikkie van 1000 euro ofzo, want het zal me aan me reet roesten of ik die om een boom vouw. die leon doet me heel wat meer dus daar kijk ik echt wel mee uit. De auto van mijn ma (subaru justy ui 1990) doe ik ook heel wat zuiniger mee dan de 106 van mijn werk die ik laatst mee had. daarmee trapte ik echt, en dan ook nog zo'n grapjurk hebben die achter je zit voor en dat je iets aan het afremmen bent ff lekker de handrem kijhard omhoog trekt _O-

Al die mensen kijken :o :+

@ snatch, dat heb ik dus ook, als ik iemand die al veel langer zijn rijbewijs heeft weg moet brengen dan ben ik bijna zenuwachtig, want dan wil ik het graag goed doen :p
als ik in mijn eentje ben of bv met 3 klasgenoten erbij in, dan kan het me niet zoveel schelen.

Over het flits verhaal, als je geflitst word en ze kunnen niet zien dat jij er in zat dan komt het dus niet op je dossier, de auto's waar ik mee rijd zijn handelsvoorraad dus daar zou iedereen mee hebben kunnen rijden. nog een reden waarom ik dan niet zo op de snelheid let.

Mijn leon staat op mijn pa's naam, en mijn pa heeft hem ook verzekerd.
ik betaal hem zelf natuurlijk, en ik heb me ook voorgenomen om me toch wat meer aan de snelheid te houden, en zijn advies (30 te hard MAX) maar op te volgen :+

hij zij al dat als die er achter kwam dat ik idioot ging doen de seat weg ging, dus ik pas wel op :D

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ben ook langzamerhand aan het kijken voor een goede rijschool, heb nu een eenmans rijschool op het oog. Oudere en zeer vriendelijk man van horen zeggen en je betaald ook echt voor een uur rijles, bovag gekeurd ook en alles. Maar waar moet je eigenlijk op letten bij een rijschool?

En dan de soort opleiding, zelf zit ik te denken aan een gewone opleiding, dus geen rijopleiding is stappen. Vooral omdat het en duurder is door de extra theorie examens en vaak meer lessen nodig en het ook vaak langer duurt. Maar zijn hier mensen die een van beide echt kunnen aanraden of juist afraden?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mexxt weetje wat ik jammer vind?
dat door mensen die zo rijden als jij nu ons voorspiegelt ik me blauw ga betalen aan verzekering als ik een eigen wagen wil kopen..

en die seat op je pa z'n naam, verstandig
als je 'm om een boom vouwt belt de verzekering bij je buren aan en vraagt: wie rijd er altijd in die rode wagen?
die zeggen dan: mexxt
de verzekering doet dan :w
Joopieboy schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:26:
Ben ook langzamerhand aan het kijken voor een goede rijschool, heb nu een eenmans rijschool op het oog. Oudere en zeer vriendelijk man van horen zeggen en je betaald ook echt voor een uur rijles, bovag gekeurd ook en alles. Maar waar moet je eigenlijk op letten bij een rijschool?

En dan de soort opleiding, zelf zit ik te denken aan een gewone opleiding, dus geen rijopleiding is stappen. Vooral omdat het en duurder is door de extra theorie examens en vaak meer lessen nodig en het ook vaak langer duurt. Maar zijn hier mensen die een van beide echt kunnen aanraden of juist afraden?
ik ga morgen beginnen met z'n spoedopleiding
maar theorie heb ik gewoon zelf gehaald hoor.
Lessen zijn verder net zo duur.

[ Voor 91% gewijzigd door GoldenSample op 15-06-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
GoldenSample schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:30:
Mexxt weetje wat ik jammer vind?
dat door mensen die zo rijden als jij nu ons voorspiegelt ik me blauw ga betalen aan verzekering als ik een eigen wagen wil kopen..

en die seat op je pa z'n naam, verstandig
als je 'm om een boom vouwt belt de verzekering bij je buren aan en vraagt: wie rijd er altijd in die rode wagen?
die zeggen dan: mexxt
de verzekering doet dan :w
Ja, heb je gelezen wat ik geschreven heb?
De auto's waarmee ik het doe zijn van de zaak, dus dat heeft niets met jou verzekering te maken.
bovendien is het zo'n tijdelijke fase. ;)

Ik ga me nu echt wel aan de regels houden hoor. wees maar niet bang. Ik rijd al langer dan alleen die 2 weken dus weet echt wel hoe je een auto onder controle moet houden :P kan me nu alleen wat legaler "uitleven".
Veel ervaring op de weg mis ik wel, maar op de snelweg als er wat meer verkeer is kijk ik echt wel uit
en sowieso wegen die ik niet ken, daar doe ik niet "idioot".

over de verzekering, in eerste instantie zorg ik gewoon dat er niets gebeurt. Auto heeft me daarvoor teveel gekost. Daarnaast gaat mijn vader er ook wel eens mee op pad (hebben we speciaal om die reden afgesproken) maar het blijft wel mijn auto.
Ik heb met mijn pa al helemaal uitgedoktert hoe we dat het beste konen doen.
Vanaf mijn 23e ( volgensmij?) verzeker ik hem zelf, want dan is het voor mij wat betaalbaarder.

nogmaals, wees niet bang, ik heb me allang voorgenomen om vanaf aankomende week (dan krijg ik hem :D ) netter te gaan rijden en minder te scheuren ;)

Ben vrijdag van lochem naar zwolle gereden, en heb me daar ook netjes aan de snelheid gehouden (zo ongeveer :p ) terwijl ik toch een best snel autotje mee had (Saab 95 2.0 T)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MexxT schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:40:
[...]

Ja, heb je gelezen wat ik geschreven heb?
De auto's waarmee ik het doe zijn van de zaak, dus dat heeft niets met jou verzekering te maken.
bovendien is het zo'n tijdelijke fase. ;)

Ik ga me nu echt wel aan de regels houden hoor. wees maar niet bang. Ik rijd al langer dan alleen die 2 weken dus weet echt wel hoe je een auto onder controle moet houden :P kan me nu alleen wat legaler "uitleven".
Veel ervaring op de weg mis ik wel, maar op de snelweg als er wat meer verkeer is kijk ik echt wel uit
en sowieso wegen die ik niet ken, daar doe ik niet "idioot".

over de verzekering, in eerste instantie zorg ik gewoon dat er niets gebeurt. Auto heeft me daarvoor teveel gekost. Daarnaast gaat mijn vader er ook wel eens mee op pad (hebben we speciaal om die reden afgesproken) maar het blijft wel mijn auto.
Ik heb met mijn pa al helemaal uitgedoktert hoe we dat het beste konen doen.
Vanaf mijn 23e ( volgensmij?) verzeker ik hem zelf, want dan is het voor mij wat betaalbaarder.

nogmaals, wees niet bang, ik heb me allang voorgenomen om vanaf aankomende week (dan krijg ik hem :D ) netter te gaan rijden en minder te scheuren ;)

Ben vrijdag van lochem naar zwolle gereden, en heb me daar ook netjes aan de snelheid gehouden (zo ongeveer :p ) terwijl ik toch een best snel autotje mee had (Saab 95 2.0 T)
_o- nofi maar dat zeggen d'r wel meer, ervaren mag je je pas een klein beetje noemen na minimaal 100k
en een ongeluk zit in een klein hoekje.
Helemaal schandalig imho dat je 't met een ander z'n auto doet 'is toch niet van mij'
zou dan iig bij de verzekering proberen je aan te melden als 'regelmatige bestuurder' dan heb je nog wat kans in geval van een ongeval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent naïef als je denkt dat elke 18-jarige die net z'n rijbewijs heeft gehaald netjes volgens de regels rijdt, dat is gewoon niet zo. En er valt ook weinig aan te doen, heeft gewoon te maken met "omdat het kan" en met het feit dat het ook nog nieuw en spannend is om hard te rijden (als je nog jong bent that is). Tuurlijk zijn er uitzonderingen, en ik zie liever ook niet dat elke Sjonnie z'n Golfje om een boom heen vouwt zodat de verzekeringspremie omhoog gaat, maar houdt er rekening mee dat echt elke nieuwe bestuurder dat kan gebeuren. Een jaar geleden dacht ik nog dat ik een rustige rijder was, maar dat heb ik toch verkeerd ingeschat, datzelfde geldt voor veel van m'n vrienden die gewoon op het HBO en de Uni zitten, maar toch af en toe als een sjonnie rijden. Gelukkig heeft flink gassen bij m'n Volvo niet zo heel veel zin, want het gaat toch niet loeihard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
GoldenSample schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:48:
[...]

_o- nofi maar dat zeggen d'r wel meer, ervaren mag je je pas een klein beetje noemen na minimaal 100k
en een ongeluk zit in een klein hoekje.
Helemaal schandalig imho dat je 't met een ander z'n auto doet 'is toch niet van mij'
zou dan iig bij de verzekering proberen je aan te melden als 'regelmatige bestuurder' dan heb je nog wat kans in geval van een ongeval..
haha dat antwoord verwachte ik wel.
Daarom zeg ik ook, de auto onder controle houden, en niet ervaren in het verkeer.
Als je goed gelezen had dan had je het gezien :P

Die auto was onze leen auto en zit toch al onder de deuken. Als het nou een Audi A4 was, of zoals die Saab 95, dan gedraag ik me al heel anders.
En ik rijd echt niet zoals jij vermoed hoor. Doe netjes mijn knippertje aan, gordeltje om, rijd niet door rood, kijk goed naar fietsers, stop langs de kant als ik moet bellen, geef mensen de ruimte, en race ze ook niet voorbij. Ik rijd alleen te hard, en dat is het enige :P daarom ga ik ook een cruise control in de leon zetten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MexxT op 16-06-2008 00:10 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:37
Een maand na het halen van mijn rijbewijs ben ik gewoon een keer - alleen - naar Frankfurt gaan rijden. Het was even slikken in het begin, maar na een kilometertje of 100 gereden te hebben ging het een stuk beter.

Ik heb me op de rechte en lege snelweg flink laten gaan. Na een tijdje vrij hard gereden te hebben (190+ km/h) ben ik de rest van de rit (met hier en daar wat uitzonderingen) 140 km/h gaan rijden. Ik moest 'het' gewoon een keer voelen, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
MexxT, je bent een prutser.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
sylvesterrr schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:28:
Een maand na het halen van mijn rijbewijs ben ik gewoon een keer - alleen - naar Frankfurt gaan rijden. Het was even slikken in het begin, maar na een kilometertje of 100 gereden te hebben ging het een stuk beter.

Ik heb me op de rechte en lege snelweg flink laten gaan. Na een tijdje vrij hard gereden te hebben (190+ km/h) ben ik de rest van de rit (met hier en daar wat uitzonderingen) 140 km/h gaan rijden. Ik moest 'het' gewoon een keer voelen, meer niet.
Ik heb na het halen van mijn rijbewijs anderhalf jaar sporadisch in de auto van mijn ouders en broer gereden. Alleen korte ritjes in de buurt, ik mocht nooit de auto mee om even het halve land door te rijden, dat was te gevaarlijk :X

Uiteindelijk was ik het zat om elke keer te vragen om een auto of zelfs te moeten liegen over de bestemming om de auto mee te krijgen voor een ritje verder dan Leeuwarden of Heerenveen. Ik heb toen zelf een auto gekocht en zat 2 maand later met dat ding in Noorwegen voor mijn stage. Met dat soort ritten leer je pas echt rijden, vooral in Noorwegen waar de wegen smal zijn met veel bochten, hoogteverschillen en tunnels.
Door Duitsland met een snelheid zo hard als je auto kan is ook leuk de eerste keer, naar verloop van tijd wordt het echter "normaal". Ik vind snelwegrijden of autobahnrijden persoonlijk nogal saai: je rijdt gewoon de hele tijd rechtdoor, haalt hier en daar wat in en remt zo nu en dan eens even af omdat het verkeer voor je een lagere snelheid heeft. Onderweg zie je helemaal niets, alleen asfalt en auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
MexxT schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:40:
[...]
De snelweg is natuurlijk ook de allergevaarlijkste weg om hard te rijden 8)7

En na twee weken rijervaring denken dat je de auto volledig onder controle hebt en goed kan rijden is een beetje je kop in het zand steken...

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 16-06-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat valt er onder de auto "volledig onder controle te hebben"? Ik ben er vrij zeker van dat heel, maar dan ook heel veel mensen die al járen hun rijbewijs hebben, niet weten wat ze moeten doen als ze ineens onderstuur op een klaverblad krijgen, om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Bij de slipcursus bleek dat ook maar al te waar, een vertegenwoordiger (al 30 jaar meer dan 100k km/jaar) in een 530d touring met alle mogelijke assists (esp, tc, abs, etc.) kreeg het voor elkaar om elke keer weer de verkeerde kant op te gaan sturen bij overstuur/uitbreken.

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 16-06-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
johnnyv.nl schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:44:
[...]

De snelweg is natuurlijk ook de allergevaarlijkste weg om hard te rijden 8)7

En na twee weken rijervaring denken dat je de auto volledig onder controle hebt en goed kan rijden is een beetje je kop in het zand steken...
Ik zeg al, ik heb al langer dan 2 weken rij stuur ervaring. Zoals mijn instructeur dat mooi zij :p
maargoed, ik houd er over op. Bijna iedereen moet in het begin alles even uit proberen en ik dus ook. Ik heb me al voor genomen om me meer aan de snelheid te houden, want ik heb het nu wel gezien met extreem hard jagen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door MexxT op 16-06-2008 11:59 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Het sturen zelf is dan ook maar een héél klein deel van het echte autorijden. Alleen het kijken al is zoveel belangrijker. Daar komt dan inschattingsvermogen bij, reactievermogen, het kunnen behouden van de rust, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik weet dat ik niet alleen op de prijs moet letten, maar 1400 euro voor 30 uur les en examen lijkt me wel redelijk? Rijschool heeft verder een hoog slagingspercentage en heb ook zat positieve verhalen van mensen om me heen gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

_JGC_ schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:38:
[...]

Ik heb na het halen van mijn rijbewijs anderhalf jaar sporadisch in de auto van mijn ouders en broer gereden. Alleen korte ritjes in de buurt, ik mocht nooit de auto mee om even het halve land door te rijden, dat was te gevaarlijk :X

Uiteindelijk was ik het zat om elke keer te vragen om een auto of zelfs te moeten liegen over de bestemming om de auto mee te krijgen voor een ritje verder dan Leeuwarden of Heerenveen. Ik heb toen zelf een auto gekocht en zat 2 maand later met dat ding in Noorwegen voor mijn stage. Met dat soort ritten leer je pas echt rijden, vooral in Noorwegen waar de wegen smal zijn met veel bochten, hoogteverschillen en tunnels.
Door Duitsland met een snelheid zo hard als je auto kan is ook leuk de eerste keer, naar verloop van tijd wordt het echter "normaal". Ik vind snelwegrijden of autobahnrijden persoonlijk nogal saai: je rijdt gewoon de hele tijd rechtdoor, haalt hier en daar wat in en remt zo nu en dan eens even af omdat het verkeer voor je een lagere snelheid heeft. Onderweg zie je helemaal niets, alleen asfalt en auto's.
Noorwegen is idd prachtig om te rijden! Maar Noren zijn wel iets om voor uit te kijken op de weg. :P Waar een toerist netjes 50 rijd op een bergweg en van het uitzicht geniet, komen die lui met 80 voorbij blazen. Dat zijn niet eens jongelui maar ook gewoon 60+ers die die weg elke dag rijden. :')

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Muthas schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:56:
Ik weet dat ik niet alleen op de prijs moet letten, maar 1400 euro voor 30 uur les en examen lijkt me wel redelijk? Rijschool heeft verder een hoog slagingspercentage en heb ook zat positieve verhalen van mensen om me heen gehoord..
vind ik erg duur, ik ga zo beginnen met m'n spoedcursus en betaal 38 euro/uur ofzo, iig niet meer dan 40 dat is hier in de buurt wel gemiddeld (noord holland noord, je kan wel goedkoper maar dan zit je bij die 1 mans toko's en ik wil een spoedcursus etc. en als je dan zakt word het al snel moeilijk om binnen 2 weken weer examen te doen) maar misschien verschild het per regio

verder, hardrijden is leuk, merkte ik gelijk bij m'n intest al...
neemt niet weg dat je 't ook maar 'gewoon' moet doen
maar goed, ik stop d'r ook over :+

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 16-06-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:00:
[...]

vind ik erg duur, ik ga zo beginnen met m'n spoedcursus en betaal 38 euro/uur ofzo, iig niet meer dan 40 dat is hier in de buurt wel gemiddeld (noord holland noord, je kan wel goedkoper maar dan zit je bij die 1 mans toko's en ik wil een spoedcursus etc. en als je dan zakt word het al snel moeilijk om binnen 2 weken weer examen te doen) maar misschien verschild het per regio

verder, hardrijden is leuk, merkte ik gelijk bij m'n intest al...
neemt niet weg dat je 't ook maar 'gewoon' moet doen
maar goed, ik stop d'r ook over :+
Hard rijden is leuk, maar dat moet je dan ook doen als je je volledig op de weg en gebruikers richtg en niet als je als beginnende bestuurder met vrienden bent, een peuk in de bek hebt of zit te bekken enz.
Dan is het hard rijden levensgevaarlijk, en dan heb ik het vooral over jongeren die pas hun rijbewijs hebben.
Ik kan het zelf ook weten gezien ik het af en toe leuk vond om te hard te rijden(de lol was er na de 2e x wel vanaf) maar ik wil niet weten wat er gebeurd zou zijn als ik werd afgeleid door vrienden die je dan aan het opjutten zijn.
Mensen denken dat het stoer is om te hard te rijden, maar integedeel.
Je bent een ezel als je dat doet, want je speel met mensenlevens omdat men het leuk vind om lekker ''hard'' te gaan rijden, of omdat men te laat is en die verloren minuten wil inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Nounou, dat is ook wat overtrokken. Als ik op de snelweg bij redelijke rust (niet de volle spits) geconcentreerd 140 rij breng ik echt niet gelijk mensen in gevaar hoor :P

(en je wil niet weten hoeveel tijd ik daarmee bespaar per jaar)

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 16-06-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ik had vanmiddag weer zo'n sjonnie achter me op een 80km-weg. Zo'n kerel met een petje in een foute Corrado. (die dingen zijn ansich gewoon fout imo)

Hij zat zo te drukken achter me, dat ie op een gegeven moment mij zou inhalen, waar dat dus helemaal niet mag. Op het moment dat ie zou inhalen (hij maakte de ''draai'' al naar de rijbaan met in de verte toegemoet komend verkeer), versnelde ik van 80 ff korstondig naar 100. Ik zag em in mijn binnenspiegel gewoon schikken en hij schoot weer terug naar de juiste rijbaan. Sindsdien heeft ie dat hele stuk netjes achter me gereden totdat ik afsloeg mijn dorp in. Echt, zulke lui zouden zich eigenlijk te pletter moet rijden. Ik vind het prima als je stoer wilt inhalen, maar ga dan alsjeblieft niet een tijdje bumperkleven omdat je dan denkt dat diegene voor je dan wel ipv 80, 100 gaat rijden ofzo terwijl dat ook niet kan met voorliggers voor je die ook 80 rijden.

-edit-

Dat ik stuk waar ik versnelde, waren geen voertuigen voor me. In de verte wel.

[ Voor 4% gewijzigd door MelvinB op 16-06-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
MelvinB schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:48:
maar ga dan alsjeblieft niet een tijdje bumperkleven omdat je dan denkt dat diegene voor je dan wel ipv 80, 100 gaat rijden ofzo
Toch heb jij dat wel gedaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
sylvesterrr schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:02:
[...]

Toch heb jij dat wel gedaan. :P
Toen het vrij was ja, zie edit.

Hoe moet ik anders naar 100 versnellen met auto's voor me die 80 rijden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:13:
[...]

Hard rijden is leuk, maar dat moet je dan ook doen als je je volledig op de weg en gebruikers richtg en niet als je als beginnende bestuurder met vrienden bent, een peuk in de bek hebt of zit te bekken enz.
Dan is het hard rijden levensgevaarlijk, en dan heb ik het vooral over jongeren die pas hun rijbewijs hebben.
Ik kan het zelf ook weten gezien ik het af en toe leuk vond om te hard te rijden(de lol was er na de 2e x wel vanaf) maar ik wil niet weten wat er gebeurd zou zijn als ik werd afgeleid door vrienden die je dan aan het opjutten zijn.
Mensen denken dat het stoer is om te hard te rijden, maar integedeel.
Je bent een ezel als je dat doet, want je speel met mensenlevens omdat men het leuk vind om lekker ''hard'' te gaan rijden, of omdat men te laat is en die verloren minuten wil inhalen.
Dat is nu net ook ongeveer mijn punt, had misschien een extra :+ smilie d'r bij moeten zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ik had vanmiddag weer zo'n sjonnie achter me op een 80km-weg. Zo'n kerel met een petje in een foute Corrado. (die dingen zijn ansich gewoon fout imo)

Hij zat zo te drukken achter me, dat ie op een gegeven moment mij zou inhalen, waar dat dus helemaal niet mag. Op het moment dat ie zou inhalen (hij maakte de ''draai'' al naar de rijbaan met in de verte toegemoet komend verkeer), versnelde ik van 80 ff korstondig naar 100. Ik zag em in mijn binnenspiegel gewoon schikken en hij schoot weer terug naar de juiste rijbaan. Sindsdien heeft ie dat hele stuk netjes achter me gereden totdat ik afsloeg mijn dorp in. Echt, zulke lui zouden zich eigenlijk te pletter moet rijden. Ik vind het prima als je stoer wilt inhalen, maar ga dan alsjeblieft niet een tijdje bumperkleven omdat je dan denkt dat diegene voor je dan wel ipv 80, 100 gaat rijden ofzo terwijl dat ook niet kan met voorliggers voor je die ook 80 rijden.

-edit-

Nee jouw gedrag is lekker verantwoord ;)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ebayzo schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:37:
[...]
Nee jouw gedrag is lekker verantwoord ;)
Voor die sjonnie niet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online

-edit-

Wel apart dat je online gewoon een (bijna) poging tot doodslag bekent :X Op z'n minst is het een artikel 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds wanneer krijg je voor accelereren van 80 naar 100 een artikel 5 :S

Hij deed het nu bewust, maar wat als je nou onbewust doet?

En sowieso, hij bracht diegene achter hem niet in gevaar. Met het verkeer in de verte. Misschien als hij vol op de rem was gaan staan, maar niet door te accelereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Als je bij het inhalen accelereert zodat je de ander niet de gelegenheid geeft om jou voorbij te gaan???

Maargoed ontopic, ik mag mijzelf vandaag de gelukkige prijzen van een theoriecertificaat!
Nu nog in de vakantie een praktijkexamen plannen en flink lessen. :P

Heb al wat lesjes gehad, maar nog moeite met de koppeling (schokkend schakelen & vergeten los te laten na terugschakelen bij naderen rotonde, e.d. :X ).

[ Voor 16% gewijzigd door Kleintje81 op 16-06-2008 21:56 ]

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ach had vandaag m'n 1e 4 lessen (naja na m'n intest) en koppel ook nog wat moeilijk afentoe, vooral bij straatje, dan laat ik toch ongemerkt de koppeling te vroeg opkomen.

echter, wat ongeloveloos makkelijk is de hellingproef met z'n Golf Dieseltje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:51:
Sinds wanneer krijg je voor accelereren van 80 naar 100 een artikel 5 :S

Hij deed het nu bewust, maar wat als je nou onbewust doet?

En sowieso, hij bracht diegene achter hem niet in gevaar. Met het verkeer in de verte. Misschien als hij vol op de rem was gaan staan, maar niet door te accelereren.
Wat hierboven al gezegd wordt, op een tweebaansweg met aankomende tegenliggers versnellen als iemand je aan het inhalen is is een artikel 5. Ook al breng je de persoon niet direct in gevaar (als de tegenliggers erg ver weg zijn), je hindert die persoon sowieso en dat is ook artikel 5. Daarnaast weet je nooit hoe iemand, vooral een beginnend bestuurder, reageert op je dwaze actie en dat is alweer een reden voor een artikel 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 14:59
johnnyv.nl schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:39:
Wel apart dat je online gewoon een (bijna) poging tot doodslag bekent :X Op z'n minst is het een artikel 5.
Overdrijven is ook een vak. Ik twijfel er aan of er uberhaubt wel sprake was van enig risico. De auto achter hem was immers nauwelijks begonnen met schuiven en reed dus nog vrijwel volledig op z'n eigen baan.
johnnyv.nl schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:11:
Wat hierboven al gezegd wordt, op een tweebaansweg met aankomende tegenliggers versnellen als iemand je aan het inhalen is is een artikel 5. Ook al breng je de persoon niet direct in gevaar (als de tegenliggers erg ver weg zijn), je hindert die persoon sowieso en dat is ook artikel 5. Daarnaast weet je nooit hoe iemand, vooral een beginnend bestuurder, reageert op je dwaze actie en dat is alweer een reden voor een artikel 5.
Als ie er niet naast zit is het bij lange na nog geen artikel 5. Voor een artikel 5 moeten er aanwijzingen zijn dat het om bewust en groot gevaar opleverend gedrag gaat en niet om een ongelukkige vergissing/actie.

En daarnaast vraag ik me sterk af hoe jij aan de hand van de gegeven textuele beschrijving de situatie kan inschatten. Er wordt bijvoorbeeld niks over afstanden of overzichtelijkheid vermeld. Het een dwaze actie noemen is in iedergeval ongefundeerd en ook zwaar overtrokken. Je weet immers ook niet hoe iemand reageerd als je streep 80 blijft rijden met een klever achter je (reken maar dat er op je snelheid gereageerd wordt en dat dit gevaar oplevert, maar toch kom je dan niet in aanmerking voor een artikel 5). Er is dus maar 1 bestuurder aan te wijzen voor mogenlijk onverantwoordelijk gedrag en dat is de klever/ het petje/ de gehaastte persoon.

Kleven en inhalen op een plek waar dat niet toegestaan is met naderende tegenliggers kan prima onder de noemers dwaze achtie of onverantwoord gedrag. Als bijvoorbeeld de tegenliggers erg dicht bij zijn of de tussen afstand extreem klein is en er "schijn aanvallen" op de voorligger gedaan worden kan dergelijk gedrag ook onder artikel 5 (bewust in gevaar brengen van het overige verkeer) vallen. Maar dan moet je het wel erg bont maken (door rood rijden is ook niet per definitie een artikel 5 overtreding terwijl het wel een zeker risico met zich mee kan brengen).

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 19-06-2008 19:51 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Lezen is ook een vak.
Op het moment dat ie zou inhalen (hij maakte de ''draai'' al naar de rijbaan met in de verte toegemoet komend verkeer),
De auto was dus al begonnen met inhalen. Versnellen wanneer iemand je wil inhalen is simpelweg verboden.

Daarnaast is dit het rijbewijs topic, als je dit tijdens je examen doet ben je falikant gezakt.

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 19-06-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Oe, shite...nog een uurtje en dan moet ik. Zo relaxed als ik voor de TTT was...nu voel ik toch wel wat spanning. Laatste twee lesjes wat domme fouten gemaakt wat nu constant in mijn kop rondgaat. Hopen dat ik even een uurtje het koppie erbij kan houden.... Wish me luck!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ebayzo schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 07:46:
Oe, shite...nog een uurtje en dan moet ik. Zo relaxed als ik voor de TTT was...nu voel ik toch wel wat spanning. Laatste twee lesjes wat domme fouten gemaakt wat nu constant in mijn kop rondgaat. Hopen dat ik even een uurtje het koppie erbij kan houden.... Wish me luck!
Fouten maken mag (doet iedereen), het gaat er echter om hoe je ermee om gaat. Wat je in ieder geval niet moet doen is nadat je fout hebt gemaakt daarover door te blijven denken want daarmee verlies je je aandacht van de weg en is de kans heel erg groot dat je gewoon zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Erkens schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:00:
[...]

Fouten maken mag (doet iedereen), het gaat er echter om hoe je ermee om gaat. Wat je in ieder geval niet moet doen is nadat je fout hebt gemaakt daarover door te blijven denken want daarmee verlies je je aandacht van de weg en is de kans heel erg groot dat je gewoon zakt.
Fouten niet gemaakt :) Hoewel ik zei dat ik toch wat spanning voelde was ik volledig rustig weer in de auto. Geslaagd!!! Jeej!!! O-)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theorie gehaalt had niets fout, staat ook wel grappig op je theoriecertificaat
Aantal vragen goed beantwoord: 50/50.

Verder was dit een kwestie van enkele malen de oefendvd gebruiken (boek niet open gedaan)
en goed gokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:00:
Theorie gehaalt had niets fout, staat ook wel grappig op je theoriecertificaat
Aantal vragen goed beantwoord: 50/50.

Verder was dit een kwestie van enkele malen de oefendvd gebruiken (boek niet open gedaan)
en goed gokken :P
Zozo alles goed.
Ik ben jaloers haha >:) .
Had ik ook gedaan, alleen oefenen dmv een cd van de anwb(was uit 2003).
Boek ook niet opengedaan maar later wel spijt gehad ondanks dat ik 4 fout had.
Er was namelijk een vraag:
Waneer kan je het best de lucht in de banden opmeten:
a. Voor het rijden
b. Vlak na het rijden.
c. Een half uur na het rijden.

En ik kies ook zo mooi b |:( ipv a , terwijl dit soort weetvragen in de theorieboek staan en in feite gewoon cadeau's zijn op zo'n theorie examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:31:
[...]

Zozo alles goed.
Ik ben jaloers haha >:) .
Had ik ook gedaan, alleen oefenen dmv een cd van de anwb(was uit 2003).
Boek ook niet opengedaan maar later wel spijt gehad ondanks dat ik 4 fout had.
Er was namelijk een vraag:
Waneer kan je het best de lucht in de banden opmeten:
a. Voor het rijden
b. Vlak na het rijden.
c. Een half uur na het rijden.

En ik kies ook zo mooi b |:( ipv a , terwijl dit soort weetvragen in de theorieboek staan en in feite gewoon cadeau's zijn op zo'n theorie examen.
Dit is ook een simpel natuurkunde vraagje, immers als je band warm is zet de lucht in de band uit waardoor hij harder lijkt dan dat hij werkelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Spannend, daarnet de rijschoolhouder gebeld (eenmans rijschool), super aardige man. Klonk erg vriendelijk. Dadelijk word ik terug gebeld en gaan we wat meer over bepaalde dingen doorpraten. En dan hopelijk snel beginnen met lessen. Heb er zin in! :)

Gewone opleiding zonder tussentijdse toetsen, geen extra theorie lessen nodig denk ik, en dan rustig aan lessen. Bij de eerste 20 lessen krijg je 2 euro korting per les, wat dus op 36 euro voor de eerste 20 lessen is, en daarna 38 euro. Eerste theorie examen is volle mep en daarna 35 euro korting mocht het misgaan, rest is gewoon normale kosten.

Allemaal inmiddels goed uitgezocht dus, nu beginnen met leren en lessen! :D

Edit:
Woei, volgende week donderdag beginnen, in die tussentijd brengt hij nog eens les kaart langs en theorie boek (ala 20 euro), cd heb ik al om te oefenen dus komt goed. Eerste 20 lessen zijn 34 euro per stuk en daarna 36. Best netjes. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 23-06-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
En gefeliciteerd nog he. ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha thnx! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ook hier mijn theorie binnen, 3 foutjes (weet van 2 wel wat het precies was) maar wel geslaagd. Alleen jammer van die vakantieperiode, mijn instructeur is per komende week weg, en de 21e terug. Ik ga echter van 24 juli tot 5 aug en dan van 7-15 aug, dus veel lessen zal ik niet de komende tijd.

Heb nu overigens 10 lessen gehad, ben er zelf wel positief over, alleen soms maak ik toch net een verkeerde inschatting (en stomme foutjes, zoals in de rechter rijstrook met een pijl naar links voorsorteren terwijl de linker een 'andere' links is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES!....eindelijk na 3x geslaagd voor m'n rijbewijs.
Het was heerlijk rustig op de weg (vakantie enzo)...en geen fouten gemaakt dit keer!!
Ik ben superblij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:59:
YES!....eindelijk na 3x geslaagd voor m'n rijbewijs.
Het was heerlijk rustig op de weg (vakantie enzo)...en geen fouten gemaakt dit keer!!
Ik ben superblij :D
Gefeliciteerd!

Maareh, is de rest van nederland ook blij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vandaag m'n vijfde les gehad, en dat was meteen de eerste van twee uur lang. In totaal heb ik nu 8 uur gereden, en het ging goed, stukken beter dan de vorige keer, aldus m'n instructeur. Dat kwam vast omdat dit de eerste les was waar ik de motor niet meer liet afslaan. Eerlijkheidshalve moet ik daarbij wel vermelden dat er tussen m'n derde en m'n vierde les meer dan twee weken zaten, en nu nog geen vijf dagen.

Maar mocht er iemand in Leiden bijna omvergereden zijn: it wasn't me O-)

Ik moet nu m'n theorie wel gaan aanvragen, want het kan zomaar een maand duren voordat je terecht kunt zei 'ie...

[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 30-06-2008 13:28 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:38
Hmm, dus dat was jij CodeCaster... ;)
Bij welke rijschool rij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Hoezee, nog een geslaagde vandaag! :) Gefeliciteerd Ebayzo. Ik had best wel geluk, mijn examinator doet normaal alleen motoren en moest aan het begin van het examen nog even bellen. Daarna op eigen iniatief naar het station van Almelo gereden en heb daar een klein foutje gemaakt. Volgens mij had mijn examinator het niet echt door. :> Hij zat te ouwehoeren met de airco en ik had zoiets van, lekker puh. :$ Daarna terug gereden en toen liet ie mij even schrikken doordat hij zei dat het een raar ritje was geweest. Maar ik was geslaagd, dus who the fuck cares. *O* Vrijdagochtend kan ik mijn rijbewijs ophalen, moet ik alleen nog even met mijn werk regelen, aangezien het gemeentehuis alleen 's ochtends open is. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Thanks, en jij ook congrats! Ik heb gister mijn eerste ritje gehad en de eerste 100km asfalt achter me gelaten ;D

Ging allemaal wel lekker, beetje wennen aan het wegrijden met de benzine nog maar over het algemeen gaat het erg goed. Heerlijk rustig zo in je eentje!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

tha_bulldog schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:43:
Hmm, dus dat was jij CodeCaster... ;)
Bij welke rijschool rij je?
Bij Kontrast, www.in1keer.nl... hopelijk maken ze hun naam waar ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
ik heb eergister met mijn 1e auto de 1000Km mark verbroken :9

in totaal heb ik nu vanaf 21 mei zo'n 1500Km gereden gok ik zo :) :D

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Komende donderdag TTT, en maandag 14 juli om 15.00u praktijk examen. Ben benieuwd, les pas vanaf 10 juni (5 / 6 weken pakket) maar ik heb eens gekeken en 14 juli lijkt me best gunstig om af te rijden. Immers, scholen vakantie (het zuiden) en de bouwvak is dan ook net begonnen :P.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Vandaag mijn eerste les/rijvaardigheidstest voor het achtweekse rijlessenpakket gehad. Beetje in de buitenwijken tuffen om te kijken of ik geen ontzettende klungel ben in het verkeer. En dat ging prima. :) Volgende week donderdag gaan we echt aan de slag.

Wat betreft lessen/afrijden in de vakantie: leuk op de doorgaande wegen, maar een stuk minder in de kinderrijke buurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
CodeCaster schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:47:
[...]

Bij Kontrast, www.in1keer.nl... hopelijk maken ze hun naam waar ;)
Nou als je tot woensdag 9 juli (hopelijk! dan moet ik afrijden namelijk ;) ) een blauwe Peugeot 206 van Han Lacourt ziet, zwaai dan even vrolijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaarg, de weg komt weer vol met snelle lessers! Kijk uit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
6 mei - 9 juli is niet zo erg snel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 18:39
morgen mijn eerste en hopelijk laatste poging tot het behalen van een theorie certificaat.
en tis morgen mn verjaardag *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sterkte dan. :P

Woei vandaag eerste rijles gehad. :D
Allereerst aan het stuntelen geweest om in de auto te komen (1.97m in een toyota avensis sedan), stoel in de achterste stand, eerst het rechter been naar binnen en langs het stuur, hoofd en lichaam naar binnen en dan het linkerbeen naar binnen vouwen. Maar toen ik zat, zat ik wel erg goe,d toch best gaaf om achter het stuur te mogen kruipen. 8)
Toen uitleg gehad over hoe alles werkt enzo, en toen mocht ik gaan rijden, ofja rijden, begon met gas geven en sturen. Dat had ik vrij snel onder controle en toen mocht ik ook erbij gaan remmen. Aardig rondje gemaakt en helaas was binnen no time de tijd om, ging echt super en de rijschoolhouder had zoiets van zo jij hebt er aanleg voor lijkt het wel. Hij was iig erg tevreden en ik ook. 0 komma 0 aan ingrepen gehad, ging gewoon soepel. Moet alleen wel op de snelheid letten want ik heb een vrij zware voet. :+

Maar goed, dat was de 1e les, om nooit meer te vergeten, wat was dat leuk. :D
Begin volgende week een les om te leren koppelen en schakelen en dan eind volgende week nog eentje. Heb er zin in. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Heb maandag mijn examen gehaald (zie vorige pagina) en ook gelijk aangevraagd. In de gemeente Wierden zou ik het vrijdag op kunnen halen. Mijn drang om legaal te gaan rijden blijkt groter en dus net even gebeld en het was binnen. Zo even in de pauze met me pa naar de gemeente en dan zelf terug rijden uiteraard. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
!GN!T!ON schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 02:39:
morgen mijn eerste en hopelijk laatste poging tot het behalen van een theorie certificaat.
en tis morgen mn verjaardag *O*
gehaald *O*

morgen 5de rijles en examen plannen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
!GN!T!ON schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:11:
gehaald *O*

Gefeliciteerd. Ik heb mijn rijbewijs binnen. Mijn pa is er nu al niet meer vrolijk over. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week 1e les voor CE :) Eens kijken hoeveel lessen daarvoor nodig zijn. Wel de nodige aanhangerervaring al, alleen nog niet achter een vrachtwagen. Maar gelede bus komt aardig overeen naar het schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

!GN!T!ON schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:11:
[...]

gehaald *O*

Van harte! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voor het eerst eens zonder instructeur gereden. Het lag deels aan de auto, maar ik reed toch stukken beter dan voorheen. 8-)
tha_bulldog schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:31:
6 mei - 9 juli is niet zo erg snel toch?
Ik heb in totaal 5 maanden wachttijd gehad, 6 mei - 9 juli is razendsnel.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
nou ik heb mn examen staan voor 1 augustus -O-

rot ANWB, ik klop daar aan voor een compact rijopleiding, waarover ze roepen, het kan al in 10 dagen! met de vraag, kan het ook in 20? ja hoor geen probleem. dus ik daar na een intest (simulator) pakket gekocht (2000,-!!! :( ) denkende dat ik mijn rijbewijs ook zou hebben 20 dagen na mijn verjaardag.

nou, moet je met dat pakket je lessen in gaan plannen, en ik had 10 sim lessen omdat ik nog geen 18 was, die ingepland, maar ik moest absoluut nog niet mijn rijlessen en mijn praktijk examen plannen, omdat ik mijn theorie examen nog niet had gehaald, dat moest ik eerst doen, dus ik theorie aangevraagt op mijn verjaardag (3 juli j.l.) gehaald, kom ik daar, hey ik wil graag mijn examen plannen. ok, dat word dan 1 augustus. dus ik zo gvd hoezo!? :(

ja dan had je je lessen en examen maar eerder moeten plannen! terwijl ZEI zeiden moet je NIET doen, na meerdere keren van mijn kant of ik dan wel in 15~ 20~ dagen kon doen, geen probleem volgens hun.......

nou kan ik dus niet meer met mijn pa 2 weken met een trike door frankrijk of duitsland rijden, want ik moet 1 week na het hebben van mijn rijbewijs alweer naar school/werk :(

komen ze daar ook aan met die planning, ik had een simles die dag, en ik zit daar in die sim, die mevrouw dropt dat ding af op bureau, kom iklater uit sim, zegt instructeur, dit is je planning kan er niets aan veranderen, komt 't niet uit ist pech hebben want we zitten vol :r

meerdere lessen midden op dag waardoor ik ook niet kan werken voor ong. 3 week, en zit ik met een duur "compact pakket" van 2000 voor NIKS :X

klote ANWB, nooit maar dan ook nooit meer bij die ****** !!!

}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Had je ook niet moeten doen.
Veeeeeeel te duur, en sowieso een slechte rijschool.

veelbeter bij de onafhankelijke rijschool gaan :)

ik was voor een 6 daagde cursus 1300 euro kwijt met alles er op en er aan.

[ Voor 80% gewijzigd door MexxT op 07-07-2008 23:02 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MexxT schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:39:
Had je ook niet moeten doen.
Veeeeeeel te duur, en sowieso een slechter rijschool.

veelbeter bij de onafhankelijke rijschool gaan :)

ik was voor een 6 daagde cursus 1300 euro kwijt met alles er op en er aan.
Inderdaad, ik kon bijvoorbeeld vaak mijn instructeur bellen of hij in de middag nog een plekje voor me vrij had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Woei, vandaag de 2e les leren koppelen en schakelen, wat is dat leuk. :D
Auto niet laten afslaan of niks, maar ik had wle moeite met 10min met koppeling ingedrukt staan bij stoplicht. :P

Vrijdag leren zelfstandig rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:04:
Auto niet laten afslaan of niks, maar ik had wle moeite met 10min met koppeling ingedrukt staan bij stoplicht. :P

Of je zet hem in zijn vrij en dan je voet van de koppeling :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Joopieboy schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:04:

Weinig verschil om 10min koppeling in te drukken of om op de snelweg je rechtervoet op de bodem te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Erkens schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:51:
[...]

Weinig verschil om 10min koppeling in te drukken of om op de snelweg je rechtervoet op de bodem te hebben :P
Afgezien van het feit dat je een gaspedaal op de snelweg vrijwel nooit helemaal indrukt, de druk op een koppelingspedaal veel hoger is dan die op je gaspedaal en je het koppelingspedaal met je andere voet bedient...

Wel slecht dat je instructeur niet heeft gezegd dat je hem in z'n vrij moet zetten als je zo lang stil staat 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 08-07-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:50:
[...]

Wel slecht dat je instructeur niet heeft gezegd dat je hem in z'n vrij moet zetten als je zo lang stil staat 8)7
Daar kun je toch ook zelf wel achter komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

johnnyv.nl schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:50:
Afgezien van het feit dat je een gaspedaal op de snelweg vrijwel nooit helemaal indrukt,
In mijn oude corsa wel, ding gaat niet harder dan 145 :P
Mijn instructeur zei dat dat alleen 'moest' bij de spoorwegovergang etc, niet bij het verkeerslicht omdat je daar korter staat. (overigens verbruikt het marginaal minder brandstof door je koppeling ingedrukt te houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Erkens schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:01:
[...]

In mijn oude corsa wel, ding gaat niet harder dan 145 :P

[...]

Mijn instructeur zei dat dat alleen 'moest' bij de spoorwegovergang etc, niet bij het verkeerslicht omdat je daar korter staat. (overigens verbruikt het marginaal minder brandstof door je koppeling ingedrukt te houden)
Vergeet de slijtage van je drukgroep niet.

* pagani hoeft er niet meer over na te denken, zijn motor gaat uit bij stilstaan, ook voor het stoplicht

Niet in de file, dat levert geen winst op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Het blijven indrukken van de koppeling is anders wel slecht voor de drukgroep. Mijn instructeur heeft het er verder eenmaal over gehad, toen ik voor een spoorwegovergang moest wachten. Toen heb ik gelijk ook de auto uitgezet. Maar nu ik dus bijna een week rij, zet ik toch voor stoplichten de auto even in de vrij, mocht het wat langer duren. Stoplichten zouden hier eigenlijk moeten werken als in Duitsland. Eerst op oranje voor het licht op groen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

johnnyv.nl schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:53:
* Erkens hoeft er niet meer over na te denken, zijn motor gaat uit bij stilstaan, ook voor het stoplicht
Iedere keer je motor starten is zeker geen slijtage :o
Hoe lang sta je nu voor het verkeerslicht te wachten? Hooguit een paar minuten :)

Ik zet hem trouwens af en toe nog wel in zijn vrij, als ik zie dat het wat langer gaat duren en ik toch niet de eerste in de rij ben :P Dan heb je tijd genoeg om alles rustig goed te zetten :)
Pagina: 1 ... 5 ... 37 Laatste