Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Eindelijk, een datum voor mijn herkansing! Begin april gezakt, 24 juni mag ik weer. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:15:
Eindelijk, een datum voor mijn herkansing! Begin april gezakt, 24 juni mag ik weer. *O*
Zo...das lang wachten. Ik ben 7 april gezakt en mag morgen weer...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik was 13 mei gezakt en mocht gisteren weer herkansen, dus blijkbaar is het een kwestie van geluk (of niet al te kieskeurig zijn :P).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:45

Krizzie

Progressive Music \o/

Hangt een beetje van je instructeur af, elke dag worden wel uren vrij gegeven namelijk. Als hij net op het verkeerde moment kijkt dan ben je te laat. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is schijnbaar wel een of ander systeem, dat ze kijken hoeveel rijexamens mijn instructeur vorig jaar had, en dat hij dan dit jaar net zoveel examans + 2 mag inplannen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:26
Anoniem: 205325 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:18:
[...]

Ik vind helemaal niet alles spannend, en ik weet gewoon dat ik kan rijden. Het is alleen jammer dat ik van nature een stresskip ben, en dat werkt niet in mijn voordeel als ik moet invoegen op de snelweg.

Toch weet ik zeker dat het me kan lukken als er iemand naast me zit die de symptomen herkent. In plaats van te zeggen "Wat heb je rode wangen, heb je het warm?". :P
Na 8 jaar motor te hebben gereden (en nog steeds elke dag!) toch maar gekozen om me auto rijbewijs te gaan halen. Toch wel makkelijk en handig om veel mee te kunnen nemen.
Auto rijden zelf vind ik geen zak aan.

Na 4 weken lessen kwam me instructeur al met een datum over 2 weken om af te rijden.
1ste keer examen (geen TTT) helaas gezakt, terwijl het gewoon helemaal goed ging dat vond me instructeur ook. Die heeft dus ook een klacht ingediend. Uitslag hiervan nog even onbekend.

Nou na 1 les extra en 2 weken verder weer gisteren examen moeten doen.
En nu wel geslaagd was ook een geweldige examinator.

Rijschool in 1 woord geweldig! kan gewoon niet beter.
En niet dat ik een stress kip ben in vere van dat maar deze instrukteur is ook geweldig met leerlingen die wel moeite hebben om met stress eb spanning om te gaan.
Hij neemt echt alle tijd voor je.

Dus 1 tip zoek een rijschool en instrukteur die bij je past. Dan moet het echt goed komen en dan zal het wat lessen extra kosten maar het is dan maar niet anders.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Nog een tip kijk naar de slagingspercentages op de site van het CBR. Je kunt op postcode zoeken dus dan krijg je een lijstje met alle scholen en hun percentages.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 10:50

djidee

Mr. Slungel

Ik heb mijn rijschool ook er op uitgezocht, kwam goed en degelijk over (man en vrouw), fijn gesprek vooraf, blijkt achteraf dat ze 1 van de 10 uitverkorenen waren die proefdraaiden met het "nieuwe rijden" dus bij het CBR staan ze schijnbaar ook hoog aangeschreven. Bevalt me erg, geeft goede feedback, stelt je gerust, en remt je af als het moet :9 Nu eerst maandag zorgen dat ik mn theorie haal (first attempt, zal boek er nog weer bijzoeken/pc testmeuk maken) en dan kan ik hopelijk in augustus ergens op voor het eggie (eind juli/begin augustus waren er in heerenveen atm nog genoeg gaten (in tegenstelling tot theorie, waar wel 3 maand + wachttijd voor is (leeuwarden))

edit: die post hiervoor is er tussen gekomen, slagingspercentage heb ik even naar gekeken, maar dat was voor mij geen reden, meer hoe de instructeur over kwam in het telefoongesprek, hoe de website kwa info was opgebouwd (degelijk, alle info die je nodig hebt, niet schreeuwerig, fancy etc), en auto zegt ook vaak wel wat (niet van de daken afschreeuwen dat je in een dikke A4 lest, of in een nieuwe Merc C klasse, gewoon een 207'tje (full options trouwens en met 110pk motor, die gaat als de brandweer als je niet oppast :P ))

[ Voor 28% gewijzigd door djidee op 29-05-2008 09:37 . Reden: extra nfo ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je rijschool uitzoeken op slagingspercentage? Ik heb gewoon bij kennissen en familie nagevraagd. Dat vind ik een stuk belangrijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarzan
  • Laatst online: 18-07 18:57
Slagingspercentages zeggen niet alles. Het kan best zijn dat rijscholen met een hoog slagingspercentage leerlingen langer laten doorrijden voordat ze examen gaan doen. Een slagingspercentage en lessengemiddelde zou wellicht een betere indicatie vormen.

..:: ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

20 juni mag ik op het matje komen :X

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252438

johnnyv.nl schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:54:
[...]

Als je na zoveel lessen nog altijd angstig bent in de auto en alles spannend vindt kun je me niet wijs maken dat je na het behalen van je rijbewijs relaxed in de auto zal zitten.

(misschien na een jaar therapie en fear management cursussen)
Dat heb ik haar ook al gezegd maar ze voelt zich meteen aangevallen :X

Sophietje schreef
en hoe wil je van je rijangst afkomen zonder goeie rijschool? Ik vind het gebrek aan mensenkennis wel echt slecht eigenlijk.

Ik snap niet waar deze reactie op slaat, ik en anderen proberen je te helpen en dan krijgen we dit soort lage reactie's van jou 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:15:
Wat een w8tijden zeg :| .
Ik was begin mei gezakt maar kon binnen 3 weken meteen op(met geluk dat er een aantal examens van brookhuis uitvielen).
Maar goed, suc6 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 29-05-2008 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:16
Anoniem: 252438 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:25:
[...]

Sophietje schreef
en hoe wil je van je rijangst afkomen zonder goeie rijschool? Ik vind het gebrek aan mensenkennis wel echt slecht eigenlijk.

Ik snap niet waar deze reactie op slaat, ik en anderen proberen je te helpen en dan krijgen we dit soort lage reactie's van jou 8)7
Ik denk dat het slaat op de rijinstructeurs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 205325 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:18:
[...]

Ik vind helemaal niet alles spannend, en ik weet gewoon dat ik kan rijden. Het is alleen jammer dat ik van nature een stresskip ben, en dat werkt niet in mijn voordeel als ik moet invoegen op de snelweg.

Toch weet ik zeker dat het me kan lukken als er iemand naast me zit die de symptomen herkent. In plaats van te zeggen "Wat heb je rode wangen, heb je het warm?". :P
Er zit straks ook niemand naast je...
Anoniem: 252438 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:25:
[...]

Sophietje schreef

Dat slaat lijkt mij ook op de rijinstructeurs en niet op ons :P

[ Voor 34% gewijzigd door pagani op 29-05-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

winkelwagen schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:25:
[...]

Dat weet ik ook wel dat het op de rijinstructeurs slaat.
Maar ik snap niet dat je dan gaat beweren dat ze een gebrek aan mensenkennis hebben.
Het probleem ligt eerder bij jou dan bij de rijinstrcuteurs.
En ik vermoed dat deze meer mensen meer kennis hebben dan jou, want anders zou jij zelf ook weten dat het nergens voor nodig is om bang te zijn tijdens het rijden;)

Edit: @ Dennahz
Wat maakt het uit of ik mn rijbewijs 1 week of 1 jaar heb, ik heb genoeg lessen gehad om te weten of het op een gegeven moment aan de rijinstructeur ligt of aan die gene zelf.
En dan komt het maar beterweterig over, ik weet het ook beter dan haar anders had ik mn rijbewijs nu niet gehad;) !!

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 29-05-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Zegt een persoon die nog maar een week z'n rijbewijs heeft na 3 pogingen.

Sorry hoor, maar je komt echt nogal betweterig over ineens.

Er is uiteraard geen plaats voor angst tijdens het rijden, maar het is logisch dat je aan het begin bang bent om "snel" te rijden en in te voegen. Ik ben 2 weken terug voor het eerst in de spits naar Antwerpen gereden en het zweet stond op m'n rug. Niet van angst, want ik was niet bang, maar gewoon van het feit dat je op alles moet letten en het ineens wel erg echt en intensief wordt.

Ik kan me voorstellen dat je bang bent om vrachtwagens in te halen. Zelf vind ik dit ook niet echt fijn, want ze gooien hem soms gewoon aan de kant als je er naast zit. Iedereen heeft z'n eigen tijd nodig om het onder de knie te krijgen en sommige mensen zullen het, helaas voor zichzelf, nooit goed kunnen leren omdat ze totaal geen inzicht hebben in waar ze mee bezig zijn.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Tarzan schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 01:30:
Slagingspercentages zeggen niet alles. Het kan best zijn dat rijscholen met een hoog slagingspercentage leerlingen langer laten doorrijden voordat ze examen gaan doen. Een slagingspercentage en lessengemiddelde zou wellicht een betere indicatie vormen.
Ik wil best 5 lessen extra hebben om een grotere slagingskans te hebben.

En al is je instructeur nog zo aardig, hij moet je wel leren rijden. Leuk dat je moppen met hem kan tappen, maar daar zit hij niet voor in de auto met je. ;)

Ik heb bij het CBR toen een postcode check gedaan en gekeken wie in de top 5 in aanmerking kwam. Nou toevallig was de beste eentje die op steenworp afstand van mij woont, 30 jaar in het vak zit en toen boven de 70% slagingspercentage had (nu boven de 80% zelfs).

Eenmaal eerste rijles, bleek het ook nog eens super aardige man te zijn. Maar wel streng als het nodig was.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Krizzie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:43:
[...]

Ik wil best 5 lessen extra hebben om een grotere slagingskans te hebben.

En al is je instructeur nog zo aardig, hij moet je wel leren rijden. Leuk dat je moppen met hem kan tappen, maar daar zit hij niet voor in de auto met je. ;)

Ik heb bij het CBR toen een postcode check gedaan en gekeken wie in de top 5 in aanmerking kwam. Nou toevallig was de beste eentje die op steenworp afstand van mij woont, 30 jaar in het vak zit en toen boven de 70% slagingspercentage had (nu boven de 80% zelfs).

Eenmaal eerste rijles, bleek het ook nog eens super aardige man te zijn. Maar wel streng als het nodig was.
Mijn instructeur is nou niet echt praterig, maar vind ik ook helemaal niet erg... hij zit al tientallen jaren in het vak en legt alles goed uit. Ik hoef geen verhalen over mijn vrije tijd kwijt, daar heb ik vrienden voor.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ieder zo zijn ding he. ;)

Ik heb liever iemand die een beetje probeert te binden dan een stijve hark die alleen z'n werk doet en meer niet.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

-O- Gezakt voor de tweede keer -O-

Ik werd opgehaald door een andere instructeur dan normaal, maar dat wist ik al. Anyway, dat was echt de aardigste man die ik ooit ontmoet heb (waarbij meetelt dat hij op Jimi Hendrix leek) en hij was zelf ook zenuwachtig voor mijn examen (terwijl hij me pas een minuut kende)...goed, ik moest nog iemand afzetten en hoewel ik megazenuwachtig was reed ik toch vrij relaxed naar het CBR.

Daar werd ik toegewezen aan mevrouw Verver-Nogwat, volgens mij de aardigste examinator uit Nijmegen...ze vroeg of ik zenuwachtig was, deed daar heel begrijpend over, legde alles netjes uit, maakte een praatje etc.

Ik zat in de auto met de aardigste examinator en de aardigste instructeur uit Nijmegen en omstreken, muziekje aan, cappucinootjes, relaxed, jeweetwel.

Ik kreeg een clusteropdracht die niet richting snelweg of een andere overdreven lastige verkeerssituatie leidde. Ik onthield de opdracht wonder boven wonder precies goed, en reed très relaxed (de zenuwen waren een beetje weggeëbd) en naar mijn mening rustig en netjes. Daarna kreeg ik een stopopdracht die goed ging, nog een clusteropdrachtje, een keeropdracht die perfect ging, en daarna nam de examinator 'de route over'.

Het begon steeds harder te regenen, het zicht werd steeds slechter, en ja hoor, we reden Dukenburg in...ik dacht: lang genoeg rustig gereden, laten we weer eens gaan zenuwen. Ik remde iets te laat voor een stoplicht, een klein maar vergeefbaar foutje. Toch begon het in mijn achterhoofd te spoken. Ik kon alleen nog maar denken aan die mooie tijd als het examen afgelopen was, ik was echt aan het aftellen. Maar mijn examinator had er nog zin in.

Ik ging dus, eigen schuld maar niet expres, steeds slordiger rijden. Het goeed gevoel was wel weg... En ja hoor, het Steve Bikoplein. Ik zit keurig in de goede baan en had allang gezien dat er van rechts niks aankwam en dat ik dus op snelheid kon blijven en zo het plein af kon rijden. Op weg naar het Takenhof plein, daar moest ik rechtdoor a.k.a. de middelste van drie stroken. Daarvoor moet je echter van baan wisselen, als je rechtdoor rijdt kom je op de baan voor rechtsaf. Dat was ik vergeten dus ik stond op de verkeerde voorsorteerstrook. Op de rotonde was er echter genoeg ruimte om naar links op te schuiven dus dat deed ik. Toen ik de rotonde af wilde rijden gaf de examinator echter opeens for no apparent reason een ruk aan mijn stuur.

Vervolgens was het nog een klein en makkelijk stukje terug naar het CBR dat probleemloos verliep. Ik dacht echt fifty-fifty, zeker omdat het zo'n aardige mevrouw was. Maar helaas...ze moest me teleurstellen: ik reed te veel naar rechts op de weg, ik zat niet genoeg op het midden van de baan. Ook vond ze me te laat met kijken. Ze refereerde daarbij aan het Steve Bikoplein, waar ik dan dus eerder te vroeg was met kijken. Maar goed...zij bepaalt of ik slaag of niet, dus helaas. Ze merkte ook nog op dat de 'zenuwen van me af spatten', dat ik moest proberen iets relaxter te gaan rijden.

Ikzelf ben het er half mee eens...normaal tijdens rijles rijdt ik ook veel relaxter maar goed, dat betekent natuurlijk niks op examen. En ik geloof graag dat ik soms wat te veel naar rechts reedt, maar om iemand daar op te laten zakken vond ik een beetje té. Daarom vermoed ik dat ze die ruk aan het stuur ook gaf om 'tastbaar bewijs' te hebben.

Laat ik het zo samenvatten: ik had net zo goed kunnen slagen, maar dus ook net zo goed kunnen zakken en het dubbeltje viel net de verkeerde kant op helaas. Nu is het hopen op een gift van mijn ouders, want anders zal ik er voorlopig mee moeten stoppen, wil ik verder gaan met mijn overige hobby's zoals eten en een dak boven mijn hoofd hebben... :/

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:04
Jammer leokennis. Ik hoop voor je dat je direct verder kunt met de rijlessen, anders zul je wanneer je begint toch weer wat 'opfrislessen' moeten nemen. Dat zou nogal zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07 12:10

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Gha, ik mag dinsdag op examen voor de eerste keer, ook in Nijmegen...ben er nu al gestrest voor als ik er aan denk, ook al gaan de rijlessen best goed. Zou vandaag nog 2 uur rijles hebben in de spits maar de instructeur is ziek..dus nu zaterdag midden op de dag en een andere instructeur...nouja.

Dinsdag ochtend om 8 uur 's ochtends examen, op zich wel lekker want dan heb ik niet veel tijd van te voren om me op te fokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Koetjeboe schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:05:
Gha, ik mag dinsdag op examen voor de eerste keer, ook in Nijmegen...ben er nu al gestrest voor als ik er aan denk, ook al gaan de rijlessen best goed. Zou vandaag nog 2 uur rijles hebben in de spits maar de instructeur is ziek..dus nu zaterdag midden op de dag en een andere instructeur...nouja.

Dinsdag ochtend om 8 uur 's ochtends examen, op zich wel lekker want dan heb ik niet veel tijd van te voren om me op te fokken :P
Als je een tip wilt van iemand die al twee keer is gezakt :P : als je een foutje maakt, probeer het meteen te vergeten. Als je zakt heb je na je examen tijd genoeg om al je fouten nog duizend keer in je hoofd af te spelen en als je slaagt (waar we vanuit gaan natuurlijk ;) ) zijn die foutjes toch niet boeiend meer. Maar tijdens het examen: rijden en niet piekeren ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Leokennis.
En ik geloof graag dat ik soms wat te veel naar rechts reedt, maar om iemand daar op te laten zakken vond ik een beetje té. Daarom vermoed ik dat ze die ruk aan het stuur ook gaf om 'tastbaar bewijs' te hebben.
Ik denk het teveel naar rechts rijden heeft geleid tot het zakken, maar omdat je ook niet optijd keek.
En veel examintors hechten waarde aan optijd kijken oftewel ver kijken.

En die ruk aan het stuur zal niet zomaar zijn geweest, er zal vast een gevaarlijke situatie zijn geweest anders doet ze dat niet.
Maar dat je zegt dat ze dan tasbaar bewijs heeft en daarom een ruk aan het stuur gaf is natuurlijk onzin.
Op je kijkgedrach alleen kunnen ze je al laten zakken(weet ik uit ervaring, ik keek zelf ook niet goed vooruit).
Maar goed, je kent het gezegde 3 x scheepsrecht:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Je moet niet proberen perfecter te rijden dan dat je normaal doet. Een goede rij-instructeur laat je niet examen doen als je het niet kunt halen. Oftewel gewoon rijden zoals je dat in de les ook doet. Natuurlijk heb je zenuwen, dat had ik ook. Maar toen ik eenmaal reed had ik eigenlijk nergens last van.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 252438 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:21:
@ Leokennis.

[...]

Ik denk het teveel naar rechts rijden heeft geleid tot het zakken, maar omdat je ook niet optijd keek.
En veel examintors hechten waarde aan optijd kijken oftewel ver kijken.

En die ruk aan het stuur zal niet zomaar zijn geweest, er zal vast een gevaarlijke situatie zijn geweest anders doet ze dat niet.
Maar dat je zegt dat ze dan tasbaar bewijs heeft en daarom een ruk aan het stuur gaf is natuurlijk onzin.
Op je kijkgedrach alleen kunnen ze je al laten zakken(weet ik uit ervaring, ik keek zelf ook niet goed vooruit).
Maar goed, je kent het gezegde 3 x scheepsrecht:).
Het is natuurlijk een beetje een zinloze discussie aangezien ik niet in haar hoofd kan kijken en omdat ik toch al gezakt ben :P maar ook mijn instructeur, die meereedt, vond het een overdreven ingreep. Maar zoals gezegd, lekker boeiend ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:54:
[...]
Het is natuurlijk een beetje een zinloze discussie aangezien ik niet in haar hoofd kan kijken en omdat ik toch al gezakt ben :P maar ook mijn instructeur, die meereedt, vond het een overdreven ingreep. Maar zoals gezegd, lekker boeiend ;)
Klopt heeft inderdaad geen zin meer, maar je moet natuurlijk wel leren van je fouten:).
Heb je gezegd tegen je instructeur dat je weer meteen op wilt want de w8rijen voor een examen zijn belachelijk lang.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 29-05-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ja, heb gelijk een overbruggingspakketje van acht lessen plus een examen aangevraagd...met financiële steun van mijn ouders :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:13:
Ja, heb gelijk een overbruggingspakketje van acht lessen plus een examen aangevraagd...met financiële steun van mijn ouders :P
Haha, Finaciele steun is altijd handig.
Ik heb alles door mijn ouders betaald gekregen gezien ik zelf geen tijd had op het geld zelf te verdienen(ivm stage, werk mac maar het geld van de mac gaat op aan uitgaan enz O-) ).
Mijn pasje heeft (mn ouders) totaal 2300 euro gekost en dat is een behoorlijk bedrag.
Vooral omdat mijn zus die 3 jaar geleden examen had gedaan maar 15 lessen heeft genomen en in 1 x was geslaagd. Toen was het slagen ook wel moeilijk, maar doordat ze nu zoveel dingen bij zijn gekomen(cordinatiepunten, stopopdracht, gevaarherkenings etc) heeft een gemmidelde examenkanidaat veel meer lessen nodig dan een aantal jaren geleden.
Ik hoor nu veel vaker dat jongeren rond de 40 nemen terwijl eerst 25 als gemiddelde werd gezien(zonder dat gezeur met TTT wat ook nog 150 euro's kost).

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 30-05-2008 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha, het rijexamen in de nieuwe stijl is juist enorm veel makkelijker geworden! Niks meer stressen, gewoon relaxed van punt A naar punt B. Je hoeft niet eens meer te file-parkeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:29:
Hahaha, het rijexamen in de nieuwe stijl is juist enorm veel makkelijker geworden! Niks meer stressen, gewoon relaxed van punt A naar punt B. Je hoeft niet eens meer te file-parkeren!
Dat laatste klopt niet. Dat is alleen als je succesvol een TTT hebt gedaan. Of het nieuwe examen makkelijker is hangt erg van de opdracht af die je krijgt.

Als je op navigatie mag rijden is het makkelijker, omdat die je veel eenvoudigere routes geven dan examinatoren (minder bochtjes draaien in woonwijken, gewoon zoveel mogelijk rechtdoor over een grote weg).

Als je naar een coördinatiepunt mag rijden dan is het makkelijker als je die route veel geoefend hebt. Als je de weg niet goed kent is het echter veel moeilijker.

Maar meestal krijg je clusteropdrachten. Hier hangt het heel erg van de examinator af. Voorbeeld:

Mijn eerste examinator gaf me deze opdracht: hier meteen rechts, bij de stoplichten rechtsaf, daarna rechtsaf de brug op (=de snelweg op), dan de afslag in de richting "Beuningen, Wijchen, Rotterdam" (ofzoiets), dan de afslag in de richting "Nijmegen Dukenburg, Nogiets" en dan bij de rotonde driekwart rond en daarna de auto langs de weg stilzetten.

Mijn tweede examinator gaf deze opdracht: uit de poort van het CBR rechtsaf, dan de eerste rechts, dan de tweede rechts en dan de tweede links. Dan de auto stilzetten.

Je begrijpt dat die eerste veel kutter is dan de tweede. In ieder geval, als je weet hoe je moet rijden en wat je moet gaan doen is het nieuwe examen makkelijker, omdat je in je hoofd al vooruit kan plannen (dalijk krijg ik stoplichten dus moet ik zus en zo). Als je de weg echter niet goed kent, dan ben je naast met goed rijden echter ook heel erg bezig met zoeken naar zijstraten, bedenken wat de opdracht nu ook alweer was etc.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:29:
Van A naar B kan iedereen wel.
Maar met als er een Cluster opdracht wordt gegeven dan piepen mensen wel anders.
Klein voorbeelde van mijn laatste examen.
1.Straat uitrijden en dan rechts.
2. 2e stoplicht rechts
3.Snelweg enschede west volgen
4. Bij de rotonde 3kwartrond
5. Bij een rode brievenbus de straat in en parkeren.

Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo moeilijk, dat hangt ook van de examinator af.
Maar zulke opdrachten zijn moeilijk te onthouden, vooral op een examen als je je stres in bedwang moet houden.
Alsof dat niet genoeg is moet je ook nog 3 a 5 opdrachten volgen.
Oude stijl was veel beter, links rechts.
Geen cordinatiepunten die je van te voren kan uitstippelen wat ik overigens niet vind bijdragen aan de veiligheid.
Als iemand rijd moet diegene overal kunnen rijden en niet een route rijden die hij uit de kop heeft geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Wat is het nut precies van zulke opdrachten? Alsof je normaal gaat rijden met een hele route in je kop? Dan check je af en toe ook wel even je kaart langs de weg of je TomTom ofzo? Lijkt mij niet echt mogelijk.

Blij dat ze in België niet zo';n systeem hebben....

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Persoonlijk vond ik de clusteropdrachten wel meevallen, het ging in alle gevallen om clusteropdrachten die over de hoofdwegen gingen. Daarnaast moest ik overal doorrijden tot ik niet verder kon (t-splitsing). :)

Je weet vervolgens de route, en kunt daardoor extreem ver van te voren anticiperen. En dat is net als in het echt, en daarom vind ik het zo goed dat ze het nu zo doen.

Je mag trouwens vragen stellen! In mijn geval vroeg ik dus bijvoorbeeld of ik inderdaad de ringweg over moest steken, en toen kreeg ik gewoon een keurig antwoord. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 30-05-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205325

winkelwagen schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:25:
[...]

precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205325

Anoniem: 252438 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:44:
[...]

Haha, Finaciele steun is altijd handig.
Ik heb alles door mijn ouders betaald gekregen gezien ik zelf geen tijd had op het geld zelf te verdienen(ivm stage, werk mac maar het geld van de mac gaat op aan uitgaan enz O-) ).
Mijn pasje heeft (mn ouders) totaal 2300 euro gekost en dat is een behoorlijk bedrag.
Vooral omdat mijn zus die 3 jaar geleden examen had gedaan maar 15 lessen heeft genomen en in 1 x was geslaagd. Toen was het slagen ook wel moeilijk, maar doordat ze nu zoveel dingen bij zijn gekomen(cordinatiepunten, stopopdracht, gevaarherkenings etc) heeft een gemmidelde examenkanidaat veel meer lessen nodig dan een aantal jaren geleden.
Ik hoor nu veel vaker dat jongeren rond de 40 nemen terwijl eerst 25 als gemiddelde werd gezien(zonder dat gezeur met TTT wat ook nog 150 euro's kost).
jezus, mazzelaar! :P Dan heb je veel geluk hoor. De meeste studenten moeten werken om hun studie te kunnen betalen. En als je ouders hebt die geen rijles kunnen betalen moet je dat dus ook vrolijk zelf betalen. Op zich snap ik dan ook goed dat mensen wachten totdat ze een vaste baan hebben. Dat doet wat minder pijn in je portemonnee! :P

hm, die clusteropdrachten lijken me helemaal niet zo slecht. Alleen moet je volgens mij dus wel goed voorbereid zijn enzo.

En goed dat je vragen mag stellen, daar waren ze eerst niet allemaal evenveel van gediend. "Dat moet je weten".. "Ja ik weet het, sorry" :X

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 205325 op 30-05-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 205325 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:56:
[...]

jezus, mazzelaar! :P Dan heb je veel geluk hoor. De meeste studenten moeten werken om hun studie te kunnen betalen. En als je ouders hebt die geen rijles kunnen betalen moet je dat dus ook vrolijk zelf betalen. Op zich snap ik dan ook goed dat mensen wachten totdat ze een vaste baan hebben. Dat doet wat minder pijn in je portemonnee! :P

hm, die clusteropdrachten lijken me helemaal niet zo slecht. Alleen moet je volgens mij dus wel goed voorbereid zijn enzo.

En goed dat je vragen mag stellen, daar waren ze eerst niet allemaal evenveel van gediend. "Dat moet je weten".. "Ja ik weet het, sorry" :X
Ook dat hangt van de examinator af. Bij de eerste zei ik: "ik ben heel erg zenuwachtig". Zegt hij: "dat is geen excuus, daar kun je je op voorbereiden" :X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Mijn eerste examinator gaf me deze opdracht: hier meteen rechts, bij de stoplichten rechtsaf, daarna rechtsaf de brug op (=de snelweg op), dan de afslag in de richting "Beuningen, Wijchen, Rotterdam" (ofzoiets), dan de afslag in de richting "Nijmegen Dukenburg, Nogiets" en dan bij de rotonde driekwart rond en daarna de auto langs de weg stilzetten.
Dat is dus gewoon knooppunt Wijchen. :P Ofwel een oriëntatie punt. ;)

Volgens mij mocht je trouwens maar 3 cluster opdrachten achter elkaar krijgen? :?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zegt tegen je examinator dat je zenuwachtig bent? >>> :') <<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarom is iedereen toch zo zenuwachtig bij het afrijden?
Ik was echt relaxed juist.
Ik zit in een auto met twee enorm ervaren chauffeurs die ervoor zorgen dat er geen ernstige ongelukken konden gebeuren, ik had imo genoeg lessen gehad om te weten hoe de dingen werkten, ik zat in een voor mij bekende auto (immers de lesauto waar ik altijd al in lesde), allemaal positieve factoren. Het enige wat me kon gebeuren is zakken, niets levensbedreigends :)
Niet alles overdenken of analyseren, gewoon gaan en doen wat je moet doen, kan je weinig gebeuren.
* Ultraman is op die manier in 1x geslaagd.
Niet dat ik vind dat je dan beter kunt rijden, want mensen die het in twee keer doen hebben waarschijnlijk meer leermomenten gehad.

Het lijkt er op het concept van bomen langs de weg op een regenachtige weg met een gladde modderige berm. Stel je raakt in die berm met je wielen en de auto reageert enorm bagger. Als jij naar zo'n boom gaat kijken kan ik je garanderen dat je je auto om die boom vouwt. Kijk waar je heen wilt gaan en het gaat al een stuk beter.
Zo ongeveer heb ik ook gedacht tijdens mijn rijexamen. Het enige wat me irriteerde was dat het druk op de weg was en die kerel relatief laat zei of hij links/rechts/rechtdoor wilde. Maar na even opmerkingen dat ik die instructie graag iets eerder had vanwege de drukte had hij daar niet zo'n moeite mee en deed dat.
Examinatoren zijn ook maar mensen, ze bijten niet, kijken je alleen op de vingers. Denk aan wat je moet doen en ga als je een foutje maakt daar niet met je hoofd op stil hangen want dan maak je er geheid meer.

Ik vind het overigens prachtig om te zien dat er hier zoveel afrijden in Nijmegen, dat is namelijk mijn omgeving. Als je nog praktische rijtips nodig hebt voor punten in de omgeving, vraag maar raak als je wilt :P
Heb mijn rijbewijs nu bijna 2 jaar, maar het afrijden staat nog vrij vers in het geheugen :)
Bij de eerste zei ik: "ik ben heel erg zenuwachtig".
Tip 1: Niet doen ;)
Waarom doe je het? Om te proberen ze meegaander opgesteld te krijgen?
Ik denk dat je hiermee juist het tegenovergestelde mee bereikt. Ze weten dat iemand die zenuwachtig is waarschijnlijk meer fouten gaat maken. Dus gaan ze extra goed opletten om te zorgen dat alles goed gaat indien jij vreemde capriolen uit gaat halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 31-05-2008 00:10 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik was dood nerveus voor het rijden, maar tijdens het rijden ging het gewoon lekker, toen ik de examinator zag voelde ik me meteen gerust, ik wilde geen stijve hark naast me hebben in de auto die alleen wat zegt als het moet en meer niet. :+

Gelukkig had ik een erg vrolijke examinator die lekker aan het babbelen was met mn instructeur. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De vrouw die ik had voor mijn tussentijdse toets, was ook wel vriendelijk geloof ik, was Mevr. Kuilman-Jonkers, naam staat nog op het formuliertje die ik hier voor me heb liggen. Toevallig gehad?
En mijn examinator was zo'n oude gast, beetje kalend grijs-wit haar, ook wel aardige relaxte vent. Geen idee hoe hij heet. Zegt verder niet veel, maar dat maakte mij niet uit. Hangt die kerel daar ook nog rond?

[Edit]
Zelfs mijn leerlingkaartje teruggevonden van De Bruijn. Zo te zien heb ik precies 40 lessen gehad, en dat was met twee keer in de week. Was volgens mij net boven het gemiddeld aantal lessen. Maar in één keer geslaagd, dus het was het waard :D
Oe en de brief waar op staat dat ik op 27 juni 8:55 (2006) verwacht werd op het CBR voor het praktijkexamen en wat ik allemaal mee moest nemen.
* Ultraman stopt al dat moois netjes in zijn bewaardoosje

[ Voor 72% gewijzigd door Ultraman op 31-05-2008 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Had ene Mevr. E. Bakkenes voor de TTT was erg aardig. Echte examen heb ik geen idee van, Was rond de 35/40 jaar oude man, beetje kalend met een bierbuikje. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:50:
Je zegt tegen je examinator dat je zenuwachtig bent? >>> :') <<<
Zo, jij bent wel echt het mannetje hè?
Krizzie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:45:
[...]

Volgens mij mocht je trouwens maar 3 cluster opdrachten achter elkaar krijgen? :?
Ik geloof vijf. Het is BTW één knooppunt later, dus geen coördinatiepunt.

Toen ik bij mijn tweede examinator zei dat ik zenuwachtig was, deed ze daar verder heel aardig over enzo, niet geïrriteerd als ik iets een keer extra navroeg ofzo. Je kan wel heel stoer Bavaria-man doen alsof je niet zenuwachtig bent, maar ik ben liever eerlijk tegenover mezelf en anderen.

[ Voor 20% gewijzigd door sjaakaq op 31-05-2008 13:36 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-07 15:43
Ik ben zelf sinds kort ook aan het rijlessen, heb nu 4 lessen gehad en het is grappig dat sommige dingen die hier gepost worden nu al een (beetje) herkenbaar zijn :). Mijn instructeur is best streng, maar het helpt wel goed want ik weet nu precies welke dingen ik fout doe omdat hij er zo op hamert. Tijdens het rijden is het soms wel irritant, maar na afloop kan ik alles nog wel herinneren. "Oh ja, toen zattie te zeiken van zus-en-zo" ;). Ik les trouwens in een Renault Megane, maar het voelt wel een beetje klein aan, vooral bij de pedalen. Mijn vader heeft een Volvo V40 en die voelt al heel wat ruimtelijker aan, maar goed. Morgen les nummer 5, wat ik vooral nog moet leren is het spiegelen. Het schakelen en aansluiten gaat al best goed.

/me Imodium heeft er zin in *O*

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205325 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:56:
[...]

Ik heb inderdaad geluk dat mijn ouders het voor me hebben betaald.
En dat terwijl mn ouders elke maand niet bepaald veel over houden.
Ik voel me eigenlijk wel schuldig dat ik ze alles heb laten betalen, maar aan de andere kant ik moest van mijn ouders rijlessen nemen zodat ik zsm mn rijbewijs had.
Als mijn ouders het niet voor me hadden betaald dan weet ik zeker dat ik had gew8 tot ik genoeg geld had gespaard.

De clusteropdrachten wil je niet krijgen.
Geloof me, je hebt veel liever de cordinatiepunten waar je 10 x bent geweest en op tijd kan anticiperen.

Btw hoe gaat het met t lessen.
Al iets nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krizzie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:45:
[...]

Als je het niet weet doet een beetje research wonderen.
http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=3440#L1259

Clusteropdracht
De clusteropdracht betreft een gedeelte van de route. Deze opdracht is altijd beperkt in lengte en zal één of meerdere keren herhaald worden om te checken of de kandidaat het begrepen heeft. Het is een nabootsing van de situatie waarin de bestuurder de weg vraagt aan een voorbijganger en vervolgens krijgt uitgelegd hoe hij naar de gevraagde locatie moet komen. De reeks van routeopdrachten zal bestaan uit minimaal drie en maximaal vijf opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Oh toch 5, nouja boeiend. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist via Google Maps de coordinatiepunten even bestudeerd, die van Leusden zijn gelukkig wel simpel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:16

Coldcat

HODL

pff wat een kansloze mensen, heb het idee dat m'n instructeur momenteel een beetje bezig is met het uitmelken van m'n spaarrekening.. lekker dan

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Kruispoost:
Ha dat was mijn 1e rijles, ik leef nog \o/ 8)

Was erg leuk. Ik mocht meteen gas geven tot mijn grote verbazing. Naja richting een soort parkeerplaatsje en daar een paar bochten gedraaid om aan het stuur te wennen en het overpakken te leren (wat uiteraard de 1e paar keer gruwelijk mis ging, iets met handen in de knoop :P). Toen dat goed ging moest ik de auto aan de kant zetten en zei hij dat ik ook de rem erbij mocht gebruiken "En dan betekent het niet dat als ik stop zeg je op die plaats direct stil hoeft te staan he? :P ". Leraar heeft gelukkig gevoel voor humor. Naja remmen ging ook prima, dus toen lekker naar huis gecruised, en na een uurtje weer voor de deur afgezet. En het ging, ik quote :P, "boven gemiddeld goed" 8)

Leuke feitjes:
1) Fietsers :r
2) Fietsers :r
3) Ik les in een benzine \o/
4) Damn wat heb je weinig overzicht in een auto iit op de fiets....
5) Fietsers :r
6) Het gaspedaal en het rempedaal zijn niet binear O-) :P
7) Fietsers :r :P

Volgende week weer \o/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Fijn he die fietsers?
Je gaat er spontaan anders door fietsen zodra je rijlessen hebt gevolgd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ultraman schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:13:
Fijn he die fietsers?
Je gaat er spontaan anders door fietsen zodra je rijlessen hebt gevolgd... :+
Ik fiets nou idd ook een stuk allerter door de rijlessen, altijd eerst rechts kijken en over m'n schouder kijken enzo. :P

Valt mij wel op dat een hoop modjes nog geen rijbewijs hebben. :o Ik dacht dat zijn allemaal 20+'ers die allemaal wel een rijbewijs hebben. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Krizzie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:40:
[...]

Ik fiets nou idd ook een stuk allerter door de rijlessen, altijd eerst rechts kijken en over m'n schouder kijken enzo. :P

Valt mij wel op dat een hoop modjes nog geen rijbewijs hebben. :o Ik dacht dat zijn allemaal 20+'ers die allemaal wel een rijbewijs hebben. :P
Ik ben 22, woon in de stad waar ik studeer, ouders op fietsafstand en in het bezit van een OV-jaarkaart. Geef me 1 reden waarom ik op mijn 18e al mijn rijbewijs zou moeten hebben gehaald? :+

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Atlas schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:38:
[...]

Ik ben 22, woon in de stad waar ik studeer, ouders op fietsafstand en in het bezit van een OV-jaarkaart. Geef me 1 reden waarom ik op mijn 18e al mijn rijbewijs zou moeten hebben gehaald? :+
Werk:+

Maar welke instructeur/rijschool heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Omdat het alleen maar duurder en moeilijk wordt. Ik dacht er tot m'n 20e ook zo over, had het totaal niet nodig, ik werkte en studeer in de stad waar ik woon, maar nu heb ik er toch wel spijt van dat ik het niet op m'n 18e al heb gedaan. Maar aanstaande donderdag kan ik eindelijk m'n rijbewijs ophalen en ik denk dat ik in juli ga kijken voor een eigen auto :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Atlas schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:36:
3) Ik les in een benzine \o/
Lijkt me nou niet echt een voordeel tijdens het lessen zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Atlas schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:38:
[...]

With ^ , al ben ik wel van plan ermee te beginnen binnenkort.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Coldcat schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:45:
[...]

Werk:+

Maar welke instructeur/rijschool heb je?
Ik zit bij rijschool Roady en les bij Rob :)
En werk zit in haarlem dus een auto wil je dan ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:04
johnnyv.nl schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:59:
[...]

Lijkt me nou niet echt een voordeel tijdens het lessen zelf :P
Het switchen van benzine naar diesel is makkelijker dan het switchen van diesel naar benzine. Je kunt het maar beter in één keer goed geleerd hebben. ;)

De eerste keer dat ik in een benzine auto reed was de eerste keer dat ik een auto (alleen) huurde. :X Ik heb de motor echt ongelooflijk vaak laten afslaan, niet normaal. :D

Op een gegeven moment besloot ik maar om als een gek gas te geven bij het wegrijden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ik word zo opgehaald om nog een uurtje te lessen voor het examen....wish me luck en blijf de komende 2 uur binnen en sluit ramen en deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koetjeboe schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 06:55:
Ik word zo opgehaald om nog een uurtje te lessen voor het examen....wish me luck en blijf de komende 2 uur binnen en sluit ramen en deuren.
Suc6.
Het weer zit je helaas tegen maar laat dat je niet weerhouden om je pasje alsnog binnen te halen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Anoniem: 252438 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:32:
[...]

Suc6.
Het weer zit je helaas tegen maar laat dat je niet weerhouden om je pasje alsnog binnen te halen ;) .
Gehaald! Dacht zelf wel redelijk veel kleine foutjes maar uiteindelijk vond hij het goed genoeg....had een erg aardige examinator, zorgde ervoor dat ik goed op mijn gemak was...

Wel voor de eerste keer file gereden, en ook drie kwartier op de weg gezeten, pffff....alle spanning komt er nu wel af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Koetjeboe schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:42:
[...]

Gehaald! Dacht zelf wel redelijk veel kleine foutjes maar uiteindelijk vond hij het goed genoeg....had een erg aardige examinator, zorgde ervoor dat ik goed op mijn gemak was...

Wel voor de eerste keer file gereden, en ook drie kwartier op de weg gezeten, pffff....alle spanning komt er nu wel af :P
Gefeliciteerd!

File rijden tijdens het examen lijkt me wel relaxed, beetje lekker meetuffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 17-07 13:51

racoon

mooowwww

Coldcat schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:44:
[...]

Gefeliciteerd!

File rijden tijdens het examen lijkt me wel relaxed, beetje lekker meetuffen :)
En dan zakken, omdat je te dicht op je voorligger zit.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 06-07 10:50

djidee

Mr. Slungel

Theorie gister gehaald (was 1st attempt) :9 4 fout, in 4 verschillende categorieen, waarvan 1 vraag ik al wist dat ik hem fout heb (airbag uit met kinderzitje op voorstoel (ik dacht altijd, het is alleen als ie omgekeerd zit schijnbaar)).. Maar binnen is binnen (en omg, wat zakken er veel, denk ergens tussen de 60 en 70% :X ). En om nou te zeggen, ik heb er veel aan gedaan (boekje een paar maand geleden doorgewerkt, en de afgelopen weken een keertje in de week 2 of 3x wat het anwb cd'tje doorklikken en tijdens het lannen van het weekend dat nog een paar keer herhaald..... Nu de praktijk nog, denk dat daar wat meer voor nodig is.. Reminds me, rijinstructrice bellen hoe we dat morgen gaan doen (ga normaal met de bus die kant op (moet toch daarheen voor werk)), maar ja, dat gemekker om die cao ook, eigenlijk zou ik nu asap mn rijbewijs moeten halen zodat ik die civic hybrid kan bestellen en een voorloop auto krijg..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

/me Krizzie heeft zojuist zijn pasje opgehaald en mag nu officieel de weg op! :D

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Gefeliciteerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

hatseflatser van morgen theorie gehaald 3 fout, weinig 'naai*' vragen :P
Heb 2x een 2006 boek door gelezen (wat staat daar veel niet in zeg?, 9v/d10 dingen wist ik wel) en 2 cdtjes door geklikt. Denk dat 'slechts' 50% gezakt was, misschien nog wel minder, examen was ook niet zo moeilijk.

Maar goed, dat scheelt, kan m'n snelcursus over 2 weken door gaan :)
was 1e keer by the way
*als in, hoe breed mag je auto zijn op een onverharde weg met in begrip van lading, in m'n theorie boek nergens te vinden maar 't is dus 2.25 meter geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
racoon schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:45:
[...]

En dan zakken, omdat je te dicht op je voorligger zit.
In een file kun je haast niet te dicht op je voorganger zitten :P (je zakt eerder als je een groot gat laat vallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vandaag weer eens met de auto naar de uni voor de verandering. Om 8:45 college en om 9:45 was ik daarmee klaar, kon ik gelijk doorscheuren naar de crematorium bij Beuningen voor, jawel, een crematie waar ik om 10:15 verwacht werd.
Gelukkig was het niet druk en weet ik waar ik wel en niet hard kan gaan hier O-)
Ach man, drie kwartier is echt niks :P

Maar uiteraard: Gefeliciteerd met het doorstaan van de beproeving :D
Krizzie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:21:
/me Krizzie heeft zojuist zijn pasje opgehaald en mag nu officieel de weg op! :D
Kun je nu eindelijk echt 'leren' rijden :)
Jij reed ook hier in de omgeving (Nijmegen) rond toch?
Waar rijd je in? Dan zorg ik wel dat ik mijn afstand bewaar tot je ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Ultraman op 03-06-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ultraman schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:40:
Vandaag weer eens met de auto naar de uni voor de verandering. Om 8:45 college en om 9:45 was ik daarmee klaar, kon ik gelijk doorscheuren naar de crematorium bij Beuningen voor, jawel, een crematie waar ik om 10:15 verwacht werd.
Gelukkig was het niet druk en weet ik waar ik wel en niet hard kan gaan hier O-)

[...]
Ach man, drie kwartier is echt niks :P

Maar uiteraard: Gefeliciteerd met het doorstaan van de beproeving :D

[...]
;) Thanks. Ah, vanaf volgende week dus in de auto naar mijn werk. Vanuit Nijmegen naar Beneden Leeuwen...dat is even 30-40 minuten ipv 1.5 uur :9 Ik rijd dan in een groene peugeot 306 break, dus pas maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Vandaag geslaagd voor theorie-examen (eerste keer). Had 1 foutje, was dus prima te doen :)
Coldcat schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:31:
pff wat een kansloze mensen, heb het idee dat m'n instructeur momenteel een beetje bezig is met het uitmelken van m'n spaarrekening.. lekker dan
:w hoi Erik
Hoe kom je daar zo bij dan? Hoeveel lessen heb je nu gedaan? :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ultraman schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:40:
Saab 900 Classic Coupé/Cabrio. ;) Beide zwart. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

BoyGenius schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:25:
Vandaag geslaagd voor theorie-examen (eerste keer). Had 1 foutje, was dus prima te doen :)

[...]

:w hoi Erik
Hoe kom je daar zo bij dan? Hoeveel lessen heb je nu gedaan? :)
:w hallo Nog steeds wonend in Groningen? Moeten we in de zomer eens een biertje doen ;)

Heb m'n theorie nu twee weken, ook 1 foutje. Heb 27 lessen gehad en ben in principe na een paar lessen klaar voor examen. Maar nu heeft m'n instructeur het examen op 25 juli neergezet, terwijl hij de dag ervoor zei dat er nog 7 plaatsen binnen drie weken beschikbaar waren en dat die nooit binnen een week weg zouden zijn. Dus ik zei dat verder lessen nu vrij weinig zin heeft en dan beter de week voor de 25e druk bezig kan gaan met extra veel lessen. Maar volgens hem moet ik nu juist extra veel lessen nemen om het niet te vergeten en dan daarna wel weer verder kijken. En daarnaast ben ik de laatste tijd toch erg vaak rondjes aan het rijden, drie keer dezelfde straat door in vijf minuten heeft vrij weinig nut. Maar ja zal overal wel gebeuren dat ze je zoveel mogelijk lessen aan proberen te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Coldcat schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:00:
[...]

:w hallo Nog steeds wonend in Groningen? Moeten we in de zomer eens een biertje doen ;)

Heb m'n theorie nu twee weken, ook 1 foutje. Heb 27 lessen gehad en ben in principe na een paar lessen klaar voor examen. Maar nu heeft m'n instructeur het examen op 25 juli neergezet, terwijl hij de dag ervoor zei dat er nog 7 plaatsen binnen drie weken beschikbaar waren en dat die nooit binnen een week weg zouden zijn. Dus ik zei dat verder lessen nu vrij weinig zin heeft en dan beter de week voor de 25e druk bezig kan gaan met extra veel lessen. Maar volgens hem moet ik nu juist extra veel lessen nemen om het niet te vergeten en dan daarna wel weer verder kijken. En daarnaast ben ik de laatste tijd toch erg vaak rondjes aan het rijden, drie keer dezelfde straat door in vijf minuten heeft vrij weinig nut. Maar ja zal overal wel gebeuren dat ze je zoveel mogelijk lessen aan proberen te smeren.
Hmm...lullig dat die examenplaatsen voor je neus zijn weggekaapt. Maar hoe dan ook zou ik toch elke week een uurtje les nemen. Kijk, het schakelen zul je niet vergeten. Maar, als je na zes weken weer in de auto stapt, kijkt je dan binnen-buiten-schouder voordat je wegrijdt? Check je dan een tweede keer je dode hoek voor het uitvoegen? Kijk je eerst naar links omdat je daar meer zicht op hebt als je een kruising nadert, zodat je daarna alle tijd en rust hebt om rechts te checken?

Niet dat je alles zal vergeten, maar autorijden is ook een verzameling kleine dingetjes die je erin moet rammen, zeker voor je examen, dus ik zou zeker blijven lessen...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

M'n laatste examen was in Januari. Sinds mei was m'n Theorie verlopen, en sinds kort begin ik er weer aan. :P

Morgen nog een theorie-proefexamen, en maandag het echte examen. Tov vorig jaar is er nog niet zoveel veranderd dus. Het proefexamen had ik vorige week ook al met 6 & 4 fout afgedaan. Volg nu 1x rijles in de week, vorige week na 6 maanden ging echt uitstekend goed. :P Rust hetzelf, kalmte, ver vooruitziend, en anticiperend zoals het hoort. Alleen na 1 uur werd ik het een beetje zat en verloor ik m'n concentratie again. Erna ging het wat minder, maar niet noemenswaardig fouten zitten maken ofzo.

Examen staat voor mij volgende maand ergens geplanned, exacte datum krijg ik nog binnen. Zou de 3rde keer zijn dat ik opmoet voor m'n rijbewijs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Grr, kan rijbewijs momenteel niet aanvragen door een storing bij de CBR...wanneer het wel kon durfden ze nog niet te zeggen dus ik moet maar af en toe bellen, erg irritant als je niet kan wachten om te gaan rijden...

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Laatst online: 15-07 23:12

Brantje

De post is daar >>

Volgende week donderdag 08.00 praktijk examen.
Echt een rot tijd >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-07 20:04
inmiddels ook begonnen aan theorie leren :9

ik heb online theorie lessen van de ANWB "gekocht" 30 euro incl theorie examen. en meteen maar even een intest aangevraagt, wel in een simulator tho (ben nog een knappe kerel van 17 :P) maar wil zsm mijn rijbewijs en aangezien ze zeiden dat er geen verschil zit tussen een intest op de openbare weg of een test in een simulator daar maar voor gekozen.

na de intest met die mensen overleggen hoeveel lessen ze denken dat ik nodig heb, en dan zoveel mogelijk lessen in een dag proppen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Brantje schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:58:
Volgende week donderdag 08.00 praktijk examen.
Echt een rot tijd >_>
Beste tijd die er is imo. Dan heb je geen tijd om vantevoren je druk te maken. Ik had ook om 8 uur mijn examen. Werd om 7 uur opgehaald, ritje gemaakt om wakker te worden, en daarna direcht het examen.

En ik kon nog mooi voor 12 uur mijn rijbewijs ophalen (ja ik ben van voor het pasje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

!GN!T!ON schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 01:11:
inmiddels ook begonnen aan theorie leren :9

ik heb online theorie lessen van de ANWB "gekocht" 30 euro incl theorie examen. en meteen maar even een intest aangevraagt, wel in een simulator tho (ben nog een knappe kerel van 17 :P) maar wil zsm mijn rijbewijs en aangezien ze zeiden dat er geen verschil zit tussen een intest op de openbare weg of een test in een simulator daar maar voor gekozen.

na de intest met die mensen overleggen hoeveel lessen ze denken dat ik nodig heb, en dan zoveel mogelijk lessen in een dag proppen O-)
Theorie is simpel.
Simulatorlessen vind ik persoonlijk nergens voor nodig.
En jah het praktijk, dan begint het pas.
Maar of veel lessen op 1 dag nemen goed is, ik vind persoonlijk van niet.
Ik vind 2 uur achter elkaar al meer dan genoeg, gezien je erg geconsentreerd bent als je aan het rijden bent en dat veel inspanning vergt.
In het begin kan je dat wel doen, om een beetje het schakelen en de koppeling onder de knie te krijgen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Syrian_boy heeft al 90 km in een week gereden :+ .
Was wel een beetje wennen zonder examinator.
Maar krijg de auto nog niet alleen mee :'( , dus heeft mn pa elke x naast me gezeten.
Ze zijn bang dat de boete's binnenkomen gezien ik van snelheid hou :o .

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 05-06-2008 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Als je ouders dat al zo inschatten en je zelf het al zegt is dat waarschijnlijk ook maar het beste. Die boetes zouden me als ouder niet boeien, die schuif ik gewoon naar jou door, maar zou het wel sneu vinden als je je zoals zoveel jonge knaapjes rond een boom vouwt.

En al 90 km :+ * pagani rijdt alleen woon-werk al 90 per dag

[ Voor 31% gewijzigd door pagani op 05-06-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-07 20:04
Anoniem: 252438 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 08:44:
[...]
Theorie is simpel.
Simulatorlessen vind ik persoonlijk nergens voor nodig.
En jah het praktijk, dan begint het pas.
Maar of veel lessen op 1 dag nemen goed is, ik vind persoonlijk van niet.
Ik vind 2 uur achter elkaar al meer dan genoeg, gezien je erg geconsentreerd bent als je aan het rijden bent en dat veel inspanning vergt.
In het begin kan je dat wel doen, om een beetje het schakelen en de koppeling onder de knie te krijgen.
theorie valt me inderdaad flink mee, wordt een boel ja duuuh dingen uitgelegt, maar ik kom ook zeker dingen tegen die ik nog niet wist >:)

enne het zijn geen simulatorlessen, het is een intest in de anwb rijsimulator, zodat ik op mijn 18de verjaardag direct kan beginnen met lessen en ik dan niet eerst die test hoef te doen en daarna nog afspraken moet gaan maken (kan toch zo weer een paar dagen schelen :+ ).

dat het niet goed is meerdere lessen per dag te volgen maak ik me niet zo druk om, volgens zowel mijn pa is de meneer van ANWB die ik aan de tel. had moest dit geen probleem zijn, het staat zelfs met koeienletters op hun website dat je daar in 10 dagen je pasje kan halen. dus ik maak me niet druk >:)

[ Voor 4% gewijzigd door !GN!T!ON op 05-06-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Stel dat je 30 lessen nodig hebt in 10 dagen dan rij je 3 uur per dag, dat kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johnnyv.nl schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:36:
Als je ouders dat al zo inschatten en je zelf het al zegt is dat waarschijnlijk ook maar het beste. Die boetes zouden me als ouder niet boeien, die schuif ik gewoon naar jou door, maar zou het wel sneu vinden als je je zoals zoveel jonge knaapjes rond een boom vouwt.

En al 90 km :+ * Anoniem: 252438 rijdt alleen woon-werk al 90 per dag
Hahaha, ben ik even blij dat ik dat niet elke dag hoef.
Maar mijn pa rijdt voornamelijk ook mee omdat ik nog moet wenne aan de auto.
Ik heb af en toe problemen met de koppeling (benzine) maar voor de rest gaat het wel goed.
En tis niet dat ik veel te hard rijd maar ik vergeet soms dat ik 55 op een weg van 50 rijd en dat kan me boete's opleveren.
Kort gezegd, paps vertrouwt me de auto nog niet toe ;( !

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 05-06-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In 10 dagen je pasje? Leuk, ik wacht al weer drie maanden op een herexamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 252438 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:07:
[...]

Ik heb af en toe problemen met de koppeling (benzine) maar voor de rest gaat het wel goed.
En tis niet dat ik veel te hard rijd maar ik vergeet soms dat ik 55 op een weg van 50 rijd en dat kan me boete's opleveren.
55 op de teller is 50-53 echt , daar gaat nog 3km correctie vanaf, maar ik wil je natuurlijk niet op slechte ideeën brengen O-)

(nou ja, slechte ideeën, mij is tijdens de rijlessen aangeleerd om binnen de bbk 35 of 55 te rijden en buiten de bbk 85-90, 105-110 en 125-135)

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 05-06-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:13:
In 10 dagen je pasje? Leuk, ik wacht al weer drie maanden op een herexamen.
Mwoa ik denk dat je ruim vantevoren al moet aangeven dat je een tiendaagse cursus oid wil gaan doen.

Je kan niet maandag bellen en dan dinsdag beginnen en de week erna je examen hebben...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
leokennis schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:53:
[...]

Mwoa ik denk dat je ruim vantevoren al moet aangeven dat je een tiendaagse cursus oid wil gaan doen.

Je kan niet maandag bellen en dan dinsdag beginnen en de week erna je examen hebben...
Een dag van tevoren is overdreven, maar een week kan best. Ze weten gewoon dat een cursus vol komt te zitten, dus reserveren ze alvast x examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 252438 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:07:
[...]

Als je de boetes zelf moet betalen leer je het wel af hard te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:08:
[...]

O? Ik rij dagelijks vaak twee keer de toegestane snelheid. Geen centje pijn aan de portemonnee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:08:
[...]

Als er een boete komt dan moet ik deze ook zelf betalen en dan mag ik niet meer rijden.
Dus ik probeer nu wel op te passen.
Maar zoals iedereen zei, het echte rijden begint pas als je je rijbewijs in de pocket hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 05-06-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:15:
[...]

O? Ik rij dagelijks vaak twee keer de toegestane snelheid. Geen centje pijn aan de portemonnee. :)
U rijdt wel eens 10km/u op een woonerf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 00:25

TommyGun

Stik er maar in!

Anoniem: 89521 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:47:
[...]

30km/h gok ik dan ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:15:
[...]

Doe ik ook wel eens, maar wel alleen als ik zeker weet dat het kan. Zo graag wil ik mijn rijbewijs niet kwaad, en mijn portomonnee niet leeg.
Anoniem: 252438 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:33:
[...]

Als er een boete komt dan moet ik deze ook zelf betalen en dan mag ik niet meer rijden.
Dus ik probeer nu wel op te passen.
Maar zoals iedereen zei, het echte rijden begint pas als je je rijbewijs in de pocket hebt.
Dat klopt zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Een woonerf is stapvoets en stapvoets is 5km/u :o (ok, er schijnt een arrest te zijn dat het maximaal 30km/u mag zijn, maar als jij er 30 gaat rijden en gevaarlijke situaties veroorzaakt heb je zo een artikel 5 aan je broek :P)

[ Voor 31% gewijzigd door pagani op 05-06-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:47:
[...]

Ik rij wel eens 60 waar je 30 mag.

Afbeeldingslocatie: http://www.gelderlander.nl/multimedia/archive/00705/DG_B_3980995-spee_J_705377b.jpg

Dat mag niet hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:14
johnnyv.nl schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:55:
[...]

Een woonerf is stapvoets en stapvoets is 5km/u :o (ok, er schijnt een arrest te zijn dat het maximaal 30km/u mag zijn, maar als jij er 30 gaat rijden en gevaarlijke situaties veroorzaakt heb je zo een artikel 5 aan je broek :P)
Woonerf is max. 15km/h ;)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Pagina: 1 ... 4 ... 37 Laatste