Eindelijk, een datum voor mijn herkansing! Begin april gezakt, 24 juni mag ik weer.

Zo...das lang wachten. Ik ben 7 april gezakt en mag morgen weer...Anoniem: 37526 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:15:
Eindelijk, een datum voor mijn herkansing! Begin april gezakt, 24 juni mag ik weer.
leoaq.fm // Jeune Loop
The devil is in the details.
Anoniem: 37526
Na 8 jaar motor te hebben gereden (en nog steeds elke dag!) toch maar gekozen om me auto rijbewijs te gaan halen. Toch wel makkelijk en handig om veel mee te kunnen nemen.Anoniem: 205325 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:18:
[...]
Ik vind helemaal niet alles spannend, en ik weet gewoon dat ik kan rijden. Het is alleen jammer dat ik van nature een stresskip ben, en dat werkt niet in mijn voordeel als ik moet invoegen op de snelweg.
Toch weet ik zeker dat het me kan lukken als er iemand naast me zit die de symptomen herkent. In plaats van te zeggen "Wat heb je rode wangen, heb je het warm?".
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
[ Voor 28% gewijzigd door djidee op 29-05-2008 09:37 . Reden: extra nfo ]
"Mekker, blaat"
..:: ::..
Default blanke hetero
Anoniem: 252438
Dat heb ik haar ook al gezegd maar ze voelt zich meteen aangevallenjohnnyv.nl schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:54:
[...]
Als je na zoveel lessen nog altijd angstig bent in de auto en alles spannend vindt kun je me niet wijs maken dat je na het behalen van je rijbewijs relaxed in de auto zal zitten.
(misschien na een jaar therapie en fear management cursussen)
Wat een w8tijden zegAnoniem: 37526 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:15:
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 29-05-2008 08:28 ]
Ik denk dat het slaat op de rijinstructeurs..Anoniem: 252438 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:25:
[...]
Dat heb ik haar ook al gezegd maar ze voelt zich meteen aangevallen![]()
Sophietje schreef
en hoe wil je van je rijangst afkomen zonder goeie rijschool? Ik vind het gebrek aan mensenkennis wel echt slecht eigenlijk.
Ik snap niet waar deze reactie op slaat, ik en anderen proberen je te helpen en dan krijgen we dit soort lage reactie's van jou
Er zit straks ook niemand naast je...Anoniem: 205325 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:18:
[...]
Ik vind helemaal niet alles spannend, en ik weet gewoon dat ik kan rijden. Het is alleen jammer dat ik van nature een stresskip ben, en dat werkt niet in mijn voordeel als ik moet invoegen op de snelweg.
Toch weet ik zeker dat het me kan lukken als er iemand naast me zit die de symptomen herkent. In plaats van te zeggen "Wat heb je rode wangen, heb je het warm?".
Dat slaat lijkt mij ook op de rijinstructeurs en niet op onsAnoniem: 252438 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:25:
[...]
Dat heb ik haar ook al gezegd maar ze voelt zich meteen aangevallen![]()
Sophietje schreef
en hoe wil je van je rijangst afkomen zonder goeie rijschool? Ik vind het gebrek aan mensenkennis wel echt slecht eigenlijk.
Ik snap niet waar deze reactie op slaat, ik en anderen proberen je te helpen en dan krijgen we dit soort lage reactie's van jou
[ Voor 34% gewijzigd door pagani op 29-05-2008 10:36 ]
Dat weet ik ook wel dat het op de rijinstructeurs slaat.winkelwagen schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:25:
[...]
Ik denk dat het slaat op de rijinstructeurs..
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 29-05-2008 14:12 ]
Ik wil best 5 lessen extra hebben om een grotere slagingskans te hebben.Tarzan schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 01:30:
Slagingspercentages zeggen niet alles. Het kan best zijn dat rijscholen met een hoog slagingspercentage leerlingen langer laten doorrijden voordat ze examen gaan doen. Een slagingspercentage en lessengemiddelde zou wellicht een betere indicatie vormen.
Mijn instructeur is nou niet echt praterig, maar vind ik ook helemaal niet erg... hij zit al tientallen jaren in het vak en legt alles goed uit. Ik hoef geen verhalen over mijn vrije tijd kwijt, daar heb ik vrienden voor.Krizzie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:43:
[...]
Ik wil best 5 lessen extra hebben om een grotere slagingskans te hebben.
En al is je instructeur nog zo aardig, hij moet je wel leren rijden. Leuk dat je moppen met hem kan tappen, maar daar zit hij niet voor in de auto met je.
Ik heb bij het CBR toen een postcode check gedaan en gekeken wie in de top 5 in aanmerking kwam. Nou toevallig was de beste eentje die op steenworp afstand van mij woont, 30 jaar in het vak zit en toen boven de 70% slagingspercentage had (nu boven de 80% zelfs).
Eenmaal eerste rijles, bleek het ook nog eens super aardige man te zijn. Maar wel streng als het nodig was.
Default blanke hetero
leoaq.fm // Jeune Loop
Als je een tip wilt van iemand die al twee keer is gezaktKoetjeboe schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:05:
Gha, ik mag dinsdag op examen voor de eerste keer, ook in Nijmegen...ben er nu al gestrest voor als ik er aan denk, ook al gaan de rijlessen best goed. Zou vandaag nog 2 uur rijles hebben in de spits maar de instructeur is ziek..dus nu zaterdag midden op de dag en een andere instructeur...nouja.
Dinsdag ochtend om 8 uur 's ochtends examen, op zich wel lekker want dan heb ik niet veel tijd van te voren om me op te fokken
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik denk het teveel naar rechts rijden heeft geleid tot het zakken, maar omdat je ook niet optijd keek.En ik geloof graag dat ik soms wat te veel naar rechts reedt, maar om iemand daar op te laten zakken vond ik een beetje té. Daarom vermoed ik dat ze die ruk aan het stuur ook gaf om 'tastbaar bewijs' te hebben.
Het is natuurlijk een beetje een zinloze discussie aangezien ik niet in haar hoofd kan kijken en omdat ik toch al gezakt benAnoniem: 252438 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:21:
@ Leokennis.
[...]
Ik denk het teveel naar rechts rijden heeft geleid tot het zakken, maar omdat je ook niet optijd keek.
En veel examintors hechten waarde aan optijd kijken oftewel ver kijken.
En die ruk aan het stuur zal niet zomaar zijn geweest, er zal vast een gevaarlijke situatie zijn geweest anders doet ze dat niet.
Maar dat je zegt dat ze dan tasbaar bewijs heeft en daarom een ruk aan het stuur gaf is natuurlijk onzin.
Op je kijkgedrach alleen kunnen ze je al laten zakken(weet ik uit ervaring, ik keek zelf ook niet goed vooruit).
Maar goed, je kent het gezegde 3 x scheepsrecht:).
leoaq.fm // Jeune Loop
Klopt heeft inderdaad geen zin meer, maar je moet natuurlijk wel leren van je fouten:).leokennis schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:54:
[...]
Het is natuurlijk een beetje een zinloze discussie aangezien ik niet in haar hoofd kan kijken en omdat ik toch al gezakt benmaar ook mijn instructeur, die meereedt, vond het een overdreven ingreep. Maar zoals gezegd, lekker boeiend
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 29-05-2008 15:04 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
Haha, Finaciele steun is altijd handig.leokennis schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:13:
Ja, heb gelijk een overbruggingspakketje van acht lessen plus een examen aangevraagd...met financiële steun van mijn ouders
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 30-05-2008 08:48 ]
Dat laatste klopt niet. Dat is alleen als je succesvol een TTT hebt gedaan. Of het nieuwe examen makkelijker is hangt erg van de opdracht af die je krijgt.Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:29:
Hahaha, het rijexamen in de nieuwe stijl is juist enorm veel makkelijker geworden! Niks meer stressen, gewoon relaxed van punt A naar punt B. Je hoeft niet eens meer te file-parkeren!
leoaq.fm // Jeune Loop
Van A naar B kan iedereen wel.Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:29:
Hahaha, het rijexamen in de nieuwe stijl is juist enorm veel makkelijker geworden! Niks meer stressen, gewoon relaxed van punt A naar punt B. Je hoeft niet eens meer te file-parkeren!
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 30-05-2008 13:17 ]
Anoniem: 205325
precies.winkelwagen schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:25:
[...]
Ik denk dat het slaat op de rijinstructeurs..
Anoniem: 205325
jezus, mazzelaar!Anoniem: 252438 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:44:
[...]
Haha, Finaciele steun is altijd handig.
Ik heb alles door mijn ouders betaald gekregen gezien ik zelf geen tijd had op het geld zelf te verdienen(ivm stage, werk mac maar het geld van de mac gaat op aan uitgaan enz).
Mijn pasje heeft (mn ouders) totaal 2300 euro gekost en dat is een behoorlijk bedrag.
Vooral omdat mijn zus die 3 jaar geleden examen had gedaan maar 15 lessen heeft genomen en in 1 x was geslaagd. Toen was het slagen ook wel moeilijk, maar doordat ze nu zoveel dingen bij zijn gekomen(cordinatiepunten, stopopdracht, gevaarherkenings etc) heeft een gemmidelde examenkanidaat veel meer lessen nodig dan een aantal jaren geleden.
Ik hoor nu veel vaker dat jongeren rond de 40 nemen terwijl eerst 25 als gemiddelde werd gezien(zonder dat gezeur met TTT wat ook nog 150 euro's kost).
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 205325 op 30-05-2008 16:59 ]
Ook dat hangt van de examinator af. Bij de eerste zei ik: "ik ben heel erg zenuwachtig". Zegt hij: "dat is geen excuus, daar kun je je op voorbereiden"Anoniem: 205325 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:56:
[...]
jezus, mazzelaar!Dan heb je veel geluk hoor. De meeste studenten moeten werken om hun studie te kunnen betalen. En als je ouders hebt die geen rijles kunnen betalen moet je dat dus ook vrolijk zelf betalen. Op zich snap ik dan ook goed dat mensen wachten totdat ze een vaste baan hebben. Dat doet wat minder pijn in je portemonnee!
hm, die clusteropdrachten lijken me helemaal niet zo slecht. Alleen moet je volgens mij dus wel goed voorbereid zijn enzo.
En goed dat je vragen mag stellen, daar waren ze eerst niet allemaal evenveel van gediend. "Dat moet je weten".. "Ja ik weet het, sorry"
leoaq.fm // Jeune Loop
Dat is dus gewoon knooppunt Wijchen.Mijn eerste examinator gaf me deze opdracht: hier meteen rechts, bij de stoplichten rechtsaf, daarna rechtsaf de brug op (=de snelweg op), dan de afslag in de richting "Beuningen, Wijchen, Rotterdam" (ofzoiets), dan de afslag in de richting "Nijmegen Dukenburg, Nogiets" en dan bij de rotonde driekwart rond en daarna de auto langs de weg stilzetten.
Tip 1: Niet doenBij de eerste zei ik: "ik ben heel erg zenuwachtig".
[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 31-05-2008 00:10 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
[ Voor 72% gewijzigd door Ultraman op 31-05-2008 01:52 ]
Zo, jij bent wel echt het mannetje hè?Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:50:
Je zegt tegen je examinator dat je zenuwachtig bent? >>><<<
Ik geloof vijf. Het is BTW één knooppunt later, dus geen coördinatiepunt.Krizzie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:45:
[...]
Dat is dus gewoon knooppunt Wijchen.Ofwel een oriëntatie punt.
Volgens mij mocht je trouwens maar 3 cluster opdrachten achter elkaar krijgen?
[ Voor 20% gewijzigd door sjaakaq op 31-05-2008 13:36 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Ik heb inderdaad geluk dat mijn ouders het voor me hebben betaald.Anoniem: 205325 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:56:
[...]
jezus, mazzelaar!Dan heb je veel geluk hoor. De meeste studenten moeten werken om hun studie te kunnen betalen. En als je ouders hebt die geen rijles kunnen betalen moet je dat dus ook vrolijk zelf betalen. Op zich snap ik dan ook goed dat mensen wachten totdat ze een vaste baan hebben. Dat doet wat minder pijn in je portemonnee!
hm, die clusteropdrachten lijken me helemaal niet zo slecht. Alleen moet je volgens mij dus wel goed voorbereid zijn enzo.
En goed dat je vragen mag stellen, daar waren ze eerst niet allemaal evenveel van gediend. "Dat moet je weten".. "Ja ik weet het, sorry"
Als je het niet weet doet een beetje research wonderen.Krizzie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:45:
[...]
Dat is dus gewoon knooppunt Wijchen.Ofwel een oriëntatie punt.
Volgens mij mocht je trouwens maar 3 cluster opdrachten achter elkaar krijgen?
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ik fiets nou idd ook een stuk allerter door de rijlessen, altijd eerst rechts kijken en over m'n schouder kijken enzo.Ultraman schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:13:
Fijn he die fietsers?
Je gaat er spontaan anders door fietsen zodra je rijlessen hebt gevolgd...
Ik ben 22, woon in de stad waar ik studeer, ouders op fietsafstand en in het bezit van een OV-jaarkaart. Geef me 1 reden waarom ik op mijn 18e al mijn rijbewijs zou moeten hebben gehaald?Krizzie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:40:
[...]
Ik fiets nou idd ook een stuk allerter door de rijlessen, altijd eerst rechts kijken en over m'n schouder kijken enzo.
Valt mij wel op dat een hoop modjes nog geen rijbewijs hebben.Ik dacht dat zijn allemaal 20+'ers die allemaal wel een rijbewijs hebben.
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Werk:+Atlas schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:38:
[...]
Ik ben 22, woon in de stad waar ik studeer, ouders op fietsafstand en in het bezit van een OV-jaarkaart. Geef me 1 reden waarom ik op mijn 18e al mijn rijbewijs zou moeten hebben gehaald?
The devil is in the details.
Lijkt me nou niet echt een voordeel tijdens het lessen zelfAtlas schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:36:
3) Ik les in een benzine \o/
With ^ , al ben ik wel van plan ermee te beginnen binnenkort.Atlas schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:38:
[...]
Ik ben 22, woon in de stad waar ik studeer, ouders op fietsafstand en in het bezit van een OV-jaarkaart. Geef me 1 reden waarom ik op mijn 18e al mijn rijbewijs zou moeten hebben gehaald?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik zit bij rijschool Roady en les bij RobColdcat schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:45:
[...]
Werk:+
Maar welke instructeur/rijschool heb je?
Het switchen van benzine naar diesel is makkelijker dan het switchen van diesel naar benzine. Je kunt het maar beter in één keer goed geleerd hebben.johnnyv.nl schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:59:
[...]
Lijkt me nou niet echt een voordeel tijdens het lessen zelf
Suc6.Koetjeboe schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 06:55:
Ik word zo opgehaald om nog een uurtje te lessen voor het examen....wish me luck en blijf de komende 2 uur binnen en sluit ramen en deuren.
Gehaald! Dacht zelf wel redelijk veel kleine foutjes maar uiteindelijk vond hij het goed genoeg....had een erg aardige examinator, zorgde ervoor dat ik goed op mijn gemak was...Anoniem: 252438 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:32:
[...]
Suc6.
Het weer zit je helaas tegen maar laat dat je niet weerhouden om je pasje alsnog binnen te halen.
Gefeliciteerd!Koetjeboe schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:42:
[...]
Gehaald! Dacht zelf wel redelijk veel kleine foutjes maar uiteindelijk vond hij het goed genoeg....had een erg aardige examinator, zorgde ervoor dat ik goed op mijn gemak was...
Wel voor de eerste keer file gereden, en ook drie kwartier op de weg gezeten, pffff....alle spanning komt er nu wel af
En dan zakken, omdat je te dicht op je voorligger zit.Coldcat schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:44:
[...]
Gefeliciteerd!
File rijden tijdens het examen lijkt me wel relaxed, beetje lekker meetuffen
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
"Mekker, blaat"
GefeliciteerdKoetjeboe schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:42:
[...]
Gehaald! Dacht zelf wel redelijk veel kleine foutjes maar uiteindelijk vond hij het goed genoeg....had een erg aardige examinator, zorgde ervoor dat ik goed op mijn gemak was...
Wel voor de eerste keer file gereden, en ook drie kwartier op de weg gezeten, pffff....alle spanning komt er nu wel af
In een file kun je haast niet te dicht op je voorganger zittenracoon schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:45:
[...]
En dan zakken, omdat je te dicht op je voorligger zit.
Ach man, drie kwartier is echt niksKoetjeboe schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:42:
Kun je nu eindelijk echt 'leren' rijdenKrizzie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:21:
/me Krizzie heeft zojuist zijn pasje opgehaald en mag nu officieel de weg op!
[ Voor 18% gewijzigd door Ultraman op 03-06-2008 16:49 ]
Ultraman schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:40:
Vandaag weer eens met de auto naar de uni voor de verandering. Om 8:45 college en om 9:45 was ik daarmee klaar, kon ik gelijk doorscheuren naar de crematorium bij Beuningen voor, jawel, een crematie waar ik om 10:15 verwacht werd.
Gelukkig was het niet druk en weet ik waar ik wel en niet hard kan gaan hier
[...]
Ach man, drie kwartier is echt niks
Maar uiteraard: Gefeliciteerd met het doorstaan van de beproeving
[...]
Kun je nu eindelijk echt 'leren' rijden
Jij reed ook hier in de omgeving (Nijmegen) rond toch?
Waar rijd je in? Dan zorg ik wel dat ik mijn afstand bewaar tot je
Coldcat schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:31:
pff wat een kansloze mensen, heb het idee dat m'n instructeur momenteel een beetje bezig is met het uitmelken van m'n spaarrekening.. lekker dan
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Saab 900 Classic Coupé/Cabrio.Ultraman schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:40:
Kun je nu eindelijk echt 'leren' rijden
Jij reed ook hier in de omgeving (Nijmegen) rond toch?
Waar rijd je in? Dan zorg ik wel dat ik mijn afstand bewaar tot je
BoyGenius schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:25:
Vandaag geslaagd voor theorie-examen (eerste keer). Had 1 foutje, was dus prima te doen
[...]
hoi Erik
Hoe kom je daar zo bij dan? Hoeveel lessen heb je nu gedaan?
Hmm...lullig dat die examenplaatsen voor je neus zijn weggekaapt. Maar hoe dan ook zou ik toch elke week een uurtje les nemen. Kijk, het schakelen zul je niet vergeten. Maar, als je na zes weken weer in de auto stapt, kijkt je dan binnen-buiten-schouder voordat je wegrijdt? Check je dan een tweede keer je dode hoek voor het uitvoegen? Kijk je eerst naar links omdat je daar meer zicht op hebt als je een kruising nadert, zodat je daarna alle tijd en rust hebt om rechts te checken?Coldcat schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:00:
[...]
hallo Nog steeds wonend in Groningen? Moeten we in de zomer eens een biertje doen
![]()
Heb m'n theorie nu twee weken, ook 1 foutje. Heb 27 lessen gehad en ben in principe na een paar lessen klaar voor examen. Maar nu heeft m'n instructeur het examen op 25 juli neergezet, terwijl hij de dag ervoor zei dat er nog 7 plaatsen binnen drie weken beschikbaar waren en dat die nooit binnen een week weg zouden zijn. Dus ik zei dat verder lessen nu vrij weinig zin heeft en dan beter de week voor de 25e druk bezig kan gaan met extra veel lessen. Maar volgens hem moet ik nu juist extra veel lessen nemen om het niet te vergeten en dan daarna wel weer verder kijken. En daarnaast ben ik de laatste tijd toch erg vaak rondjes aan het rijden, drie keer dezelfde straat door in vijf minuten heeft vrij weinig nut. Maar ja zal overal wel gebeuren dat ze je zoveel mogelijk lessen aan proberen te smeren.
leoaq.fm // Jeune Loop
Anoniem: 58485
Beste tijd die er is imo. Dan heb je geen tijd om vantevoren je druk te maken. Ik had ook om 8 uur mijn examen. Werd om 7 uur opgehaald, ritje gemaakt om wakker te worden, en daarna direcht het examen.Brantje schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:58:
Volgende week donderdag 08.00 praktijk examen.
Echt een rot tijd >_>
Theorie is simpel.!GN!T!ON schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 01:11:
inmiddels ook begonnen aan theorie leren![]()
ik heb online theorie lessen van de ANWB "gekocht" 30 euro incl theorie examen. en meteen maar even een intest aangevraagt, wel in een simulator tho (ben nog een knappe kerel van 17) maar wil zsm mijn rijbewijs en aangezien ze zeiden dat er geen verschil zit tussen een intest op de openbare weg of een test in een simulator daar maar voor gekozen.
na de intest met die mensen overleggen hoeveel lessen ze denken dat ik nodig heb, en dan zoveel mogelijk lessen in een dag proppen
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 05-06-2008 08:50 ]
[ Voor 31% gewijzigd door pagani op 05-06-2008 10:38 ]
theorie valt me inderdaad flink mee, wordt een boel ja duuuh dingen uitgelegt, maar ik kom ook zeker dingen tegen die ik nog niet wistAnoniem: 252438 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 08:44:
[...]
Theorie is simpel.
Simulatorlessen vind ik persoonlijk nergens voor nodig.
En jah het praktijk, dan begint het pas.
Maar of veel lessen op 1 dag nemen goed is, ik vind persoonlijk van niet.
Ik vind 2 uur achter elkaar al meer dan genoeg, gezien je erg geconsentreerd bent als je aan het rijden bent en dat veel inspanning vergt.
In het begin kan je dat wel doen, om een beetje het schakelen en de koppeling onder de knie te krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door !GN!T!ON op 05-06-2008 11:31 ]
Hahaha, ben ik even blij dat ik dat niet elke dag hoef.johnnyv.nl schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:36:
Als je ouders dat al zo inschatten en je zelf het al zegt is dat waarschijnlijk ook maar het beste. Die boetes zouden me als ouder niet boeien, die schuif ik gewoon naar jou door, maar zou het wel sneu vinden als je je zoals zoveel jonge knaapjes rond een boom vouwt.
En al 90 km* Anoniem: 252438 rijdt alleen woon-werk al 90 per dag
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 05-06-2008 12:08 ]
55 op de teller is 50-53 echt , daar gaat nog 3km correctie vanaf, maar ik wil je natuurlijk niet op slechte ideeën brengenAnoniem: 252438 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:07:
[...]
Hahaha, ben ik even blij dat ik dat niet elke dag hoef.
Maar mijn pa rijdt voornamelijk ook mee omdat ik nog moet wenne aan de auto.
Ik heb af en toe problemen met de koppeling (benzine) maar voor de rest gaat het wel goed.
En tis niet dat ik veel te hard rijd maar ik vergeet soms dat ik 55 op een weg van 50 rijd en dat kan me boete's opleveren.
Kort gezegd, paps vertrouwt me de auto nog niet toe!
[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 05-06-2008 12:22 ]
Mwoa ik denk dat je ruim vantevoren al moet aangeven dat je een tiendaagse cursus oid wil gaan doen.Anoniem: 37526 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:13:
In 10 dagen je pasje? Leuk, ik wacht al weer drie maanden op een herexamen.
leoaq.fm // Jeune Loop
Een dag van tevoren is overdreven, maar een week kan best. Ze weten gewoon dat een cursus vol komt te zitten, dus reserveren ze alvast x examens.leokennis schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:53:
[...]
Mwoa ik denk dat je ruim vantevoren al moet aangeven dat je een tiendaagse cursus oid wil gaan doen.
Je kan niet maandag bellen en dan dinsdag beginnen en de week erna je examen hebben...
Als je de boetes zelf moet betalen leer je het wel af hard te rijden.Anoniem: 252438 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:07:
[...]
Hahaha, ben ik even blij dat ik dat niet elke dag hoef.
Maar mijn pa rijdt voornamelijk ook mee omdat ik nog moet wenne aan de auto.
Ik heb af en toe problemen met de koppeling (benzine) maar voor de rest gaat het wel goed.
En tis niet dat ik veel te hard rijd maar ik vergeet soms dat ik 55 op een weg van 50 rijd en dat kan me boete's opleveren.
Kort gezegd, paps vertrouwt me de auto nog niet toe!
O? Ik rij dagelijks vaak twee keer de toegestane snelheid. Geen centje pijn aan de portemonnee.RoD schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:08:
[...]
Als je de boetes zelf moet betalen leer je het wel af hard te rijden.
Als er een boete komt dan moet ik deze ook zelf betalen en dan mag ik niet meer rijden.RoD schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:08:
[...]
Als je de boetes zelf moet betalen leer je het wel af hard te rijden.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 05-06-2008 15:32 ]
Anoniem: 89521
U rijdt wel eens 10km/u op een woonerf?Anoniem: 37526 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:15:
[...]
O? Ik rij dagelijks vaak twee keer de toegestane snelheid. Geen centje pijn aan de portemonnee.
30km/h gok ik danAnoniem: 89521 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:47:
[...]
U rijdt wel eens 10km/u op een woonerf?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Doe ik ook wel eens, maar wel alleen als ik zeker weet dat het kan. Zo graag wil ik mijn rijbewijs niet kwaad, en mijn portomonnee niet leeg.Anoniem: 37526 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:15:
[...]
O? Ik rij dagelijks vaak twee keer de toegestane snelheid. Geen centje pijn aan de portemonnee.
Dat klopt zekerAnoniem: 252438 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:33:
[...]
Als er een boete komt dan moet ik deze ook zelf betalen en dan mag ik niet meer rijden.
Dus ik probeer nu wel op te passen.
Maar zoals iedereen zei, het echte rijden begint pas als je je rijbewijs in de pocket hebt.
Een woonerf is stapvoets en stapvoets is 5km/u
[ Voor 31% gewijzigd door pagani op 05-06-2008 18:56 ]
Ik rij wel eens 60 waar je 30 mag.Anoniem: 89521 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:47:
[...]
U rijdt wel eens 10km/u op een woonerf?
Woonerf is max. 15km/hjohnnyv.nl schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:55:
[...]
Een woonerf is stapvoets en stapvoets is 5km/u(ok, er schijnt een arrest te zijn dat het maximaal 30km/u mag zijn, maar als jij er 30 gaat rijden en gevaarlijke situaties veroorzaakt heb je zo een artikel 5 aan je broek
)
Tesla Model 3 RWD (2023)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq