Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-06 23:14
Op een kruispunt zonder verkeerslichten waar je naar rechts wilt moet je ook kijken of er links niks aankomt, of je kan remmen (binnenspiegel), of er geen fietsers naast je rijden (rechterspiegel), dode hoek, en moet je de straat in kijken. Op het keizer Karelplein hoef je zelfs op minder dingen te letten.

Je let alleen maar op of er mensen rijden of gaan rijden op de plek waar jij naar toe wilt opschuiven, en je houdt het verkeer van rechts in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

winkelwagen schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:22:
Op een kruispunt zonder verkeerslichten waar je naar rechts wilt moet je ook kijken of er links niks aankomt, of je kan remmen (binnenspiegel), of er geen fietsers naast je rijden (rechterspiegel), dode hoek, en moet je de straat in kijken. Op het keizer Karelplein hoef je zelfs op minder dingen te letten.

Je let alleen maar op of er mensen rijden of gaan rijden op de plek waar jij naar toe wilt opschuiven, en je houdt het verkeer van rechts in de gaten.
Met dat verschil dat er op het KK-plein auto's links naast je, rechts naast je, voor je, achter je etc. rijden. Verder bij elke afslag fietsers en voetgangers van twee kanten die je moet checken (als ze door rood rijden/lopen), auto's die bijna zonder waarschuwing het plein op komen stormen en ondertussen ook nog opschuiven naar rechts. Daar heb ik persoonlijk meer moeite mee dan met een bochtje naar rechts...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
De fietspaden zijn erg goed te zien, het is niet zo dat er een flinke bomengallerij voorstaat ofzo. En tbh zijn door rood lopende/fietsende mensen niet de moeite waard om op te letten, ja, zodanig dat je ze maar niet raakt. Laat ze maar zweten.

En verkeer dat aan de kant rijdt waar je niet heen wilt, daar hoef je je echt niet druk om te maken. Daar zul je toch niet komen.

Maar natuurlijk, de eerste paar keer heb ik ook even moeten wennen aan het plein, maar als je ziet hoe mensen die dagelijks over het plein moeten daar falen en achterlijk doen, dan wordt ik er ook niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

winkelwagen schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:52:

[...]
Maar natuurlijk, de eerste paar keer heb ik ook even moeten wennen aan het plein, maar als je ziet hoe mensen die dagelijks over het plein moeten daar falen en achterlijk doen, dan wordt ik er ook niet vrolijk van.
Maar ik denk dat dat meer ligt aan jouw rijvaardigheid dan aan het gebrek daaraan van je medeweggebruikers... Ik vind mezelf geen bijzonder getalenteerde chauffeur, maar een moeilijke verkeerssituatie heb ik na twee à drie keer wel onder de knie en dat zal voor veel mensen gelden. Ondanks dat blijft er veel gestunteld worden op het KKP, wat mij ertoe neigt de schuld bij het plein te leggen en niet bij haar berijders.

Overigens nog een mooie in Nijmegen: het Steve Bikoplein; de net-nietrotonde waarvoor je vanuit één richting anders moet voorsorteren als je tweederde rond wil, al staat dat helaas nergens aangegeven...

Maar goed, zo zal iedere stad wel zijn eigen verkeersgrieven kennen ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:13
Het Steve Bikoplein, aarghh. Toen ik daar voor het eerst moest rijden duurde even voordat ik het doorhad...

Google Maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:37

Spotter

Lichtnicht

sylvesterrr schreef op zondag 25 mei 2008 @ 00:42:
Het Steve Bikoplein, aarghh. Toen ik daar voor het eerst moest rijden duurde even voordat ik het doorhad...

Google Maps
Als het niet aangegeven staat lijkt het me even onoverzichtelijk, maar zo lastig is deze toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Als je 'm eenmaal doorhebt is het niet lastig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Spotter schreef op zondag 25 mei 2008 @ 00:54:
[...]

Als het niet aangegeven staat lijkt het me even onoverzichtelijk, maar zo lastig is deze toch niet?
Niet qua welke richting je op moet nee. Maar twee toegangswegen zijn driebaans. Dan is de rechterbaan voor 'rechtdoor', de middelste voor tweederde rond en de linkse voor een heel rondje.

Echter, naast één toegangsweg ligt aan de rechterkant een busbaan. Dan is de rechtse baan dus voor de bus, de middelste voor rechtdoor en de linkse voor zowel tweederde als helemaal rond...maar als je tweederde wilt moet je dan op de 'rotonde' (dus in de bocht zegmaar) je weer verplaatsen naar de buitenste weghelft. Die manouevre is nog niet het lastigste, wel het feit dat je moet onthouden bij welke toegangsweg je ook alweer naar de linkerbaan moet gaan omdat je een eindje vantevoren al voorgesorteerd moet staan etc.

Zie hier. Het moeilijke is dus niet de uitvoering (voorsorteren, baan wisselen, kijken etc.) maar wanneer je het moet doen (ik meen dat je het vantevoren kan zien; als je recht op een aantal flats afrijdt dan zit de busbaan later aan je rechterkant...geloof ik).

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/21kbl2s.png

[ Voor 14% gewijzigd door sjaakaq op 25-05-2008 10:33 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat plein heeft volgens mij toch echt maar 3 toegangswegen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Ik zie er ook maar 3 op het plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hmm, ik ook.

* Mawlana moet voortaan eens van zijn laptop afblijven als ie net wakker is. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Jep :P Drie toegangswegen en drie ' uitgangswegen' ;) Rood groen en blauw komen van rechts onderen aanrijden en geel, grijs, paars en oranje van rechtsboven.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-06 17:27

Krizzie

Progressive Music \o/

Wat is er zo moeilijk aan die rotonde dan? :? Bij de eerste heb je voorrang en bij de tweede niet zo moeilijk is dat toch niet? :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Soms moet je links blijven rijden en soms is het een busbaan of een verdrijvingsvlak.

Bij het oprijden heb je sowieso voorrang daar (als ik het me goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

winkelwagen schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:40:
Soms moet je links blijven rijden en soms is het een busbaan of een verdrijvingsvlak.

Bij het oprijden heb je sowieso voorrang daar (als ik het me goed herinner).
Ik geloof het wel...aangezien het een 'plein' is en het verschil tussen een rotonde en een plein is dat op een plein de normale voorrangsregels gelden (geloof ik).

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
leokennis schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:18:
[...]

Ik geloof het wel...aangezien het een 'plein' is en het verschil tussen een rotonde en een plein is dat op een plein de normale voorrangsregels gelden (geloof ik).
In principe gelden op alle rotondes de standaard regels (rechts heeft voorrang en rechtdoor op dezelfde weg gaat voor), juist de rotondes met de voorrangsaanduidingen zijn de uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In België heeft de bestuurder op de rotonde altijd voorrang ook al zouden die borden er niet staan. In praktijk staan ze er echter altijd. Voorwaarde is wel dat dit bord er staat:
Afbeeldingslocatie: http://www.tdekkers.nl/borden/d1.gif

Maar dan met pijlen Belgian style :P Die kon ik niet direct vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

johnnyv.nl schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:06:
In principe gelden op alle rotondes de standaard regels (rechts heeft voorrang en rechtdoor op dezelfde weg gaat voor), juist de rotondes met de voorrangsaanduidingen zijn de uitzondering.
Je bedoelt dat alle mensen van buiten de rotonde voorrang hebben?
Gelukkig hebben ze die achterlijke regel hier grotendeels afgeschaft op rotondes. Je krijgt een enorme chaos op die manier. Hier heeft alles op de rotonde negen van de tien keer voorrang.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

_the_crow_ schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:15:
[...]
Je bedoelt dat alle mensen van buiten de rotonde voorrang hebben?
Gelukkig hebben ze die achterlijke regel hier grotendeels afgeschaft op rotondes. Je krijgt een enorme chaos op die manier. Hier heeft alles op de rotonde negen van de tien keer voorrang.
Ik weet niet exact bij welk pakje boter jij je rijbewijs hebt gekregen, maar in Nederland geldt de verkeersregel dat het verkeer dat de rotonde op draait, voorrang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Anoniem: 37526 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:23:
Ik weet niet exact bij welk pakje boter jij je rijbewijs hebt gekregen, maar in Nederland geldt de verkeersregel dat het verkeer dat de rotonde op draait, voorrang heeft.
Lol?! Nofi, maar ik heb langer m'n rijbewijs dan jij, denk ik zo. ;)
En daarnaast lees je mijn post verkeerd. Ik zei dat de situatie hier grotendeels zo is, dat de mensen op de rotonde zelf voorrang hebben. Verder zei ik dat ik dat goed vond, omdat anders iedere jodokus z'n auto de rotonde op gooit met alle gevolgen van dien. Opstoppingen op de rotonde etc.
Ik heb nooit gezegd dat het een algemene regel is in Nederland. Was dat maar zo.

[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 26-05-2008 10:43 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De algemene regel is simpel en duidelijk: verkeer van rechts heeft voorrang. Dat betekent dat als er verder niets aangegeven is (zoals het briljante Keizer-Karel plein) het verkeer dat de rotonde oprijdt voorrang heeft.
Omdat dit niet handig is (het is een zeker recept voor verkeersopstoppingen) is in 99,9% van de rotondes de voorrang geregeld met borden, waardoor het verkeer dat de rotonde oprijdt voorrang moet verlenen aan het verkeer dat op de rotonde rijdt.

Precies wat Geqxon en _the_crow_ zeggen dus ;)

Overigens was dit vroeger bekend als de "Duitse" rotonde, omdat dit in Duitsland altijd al zo gedaan werd. Toen ik rijlessen deed waren er nog geen minirotondes, dus was de regel gewoon "rechts heeft voorrang" en werden de weinige rotondes die er waren ook niet met extra borden "andersom" gemaakt.
Op een grote uitzondering na: de rotonde Koninginneplein in Venlo, die bekend stond als een "Duitse" rotonde. Daar was de voorrang altijd al zo geregeld dat het verkeer dat de rotonde op reed voorrang moest verlenen. Of dat nu was omdat Venlo altijd dicht zat van de Duitsers of omdat het gewoon handiger is weet ik niet, maar ik weet wel dat het mij als rijlesser erg werd ingestampt dat dit in Nederland een unieke situatie was en dat ik me op andere rotondes anders moest gedragen.

[ Voor 43% gewijzigd door Maasluip op 26-05-2008 11:22 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146163

Zo dan! Net m'n TTT gedaan, en ik vond 't toch zeker wel een nuttige ervaring. Beetje rondtoeren met de examinator, net als wanneer je 'voor 't echie' gaat ;)
Van te voren moest ik ook zo'n zelfreflectie lijstje invullen. Jezelf waarderen op bepaalde punten (afstand houden, kijkgedrag, etc.). Achteraf bleek dat ik mezelf heel goed had ingeschat :)

Uiteindelijk wel vrijstelling gehaald voor de bijzondere verrichtingen, alhoewel ik niet weet hoeveel dat nou uiteindelijk scheelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Anoniem: 146163 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:20:
Zo dan! Net m'n TTT gedaan, en ik vond 't toch zeker wel een nuttige ervaring. Beetje rondtoeren met de examinator, net als wanneer je 'voor 't echie' gaat ;)
Van te voren moest ik ook zo'n zelfreflectie lijstje invullen. Jezelf waarderen op bepaalde punten (afstand houden, kijkgedrag, etc.). Achteraf bleek dat ik mezelf heel goed had ingeschat :)

Uiteindelijk wel vrijstelling gehaald voor de bijzondere verrichtingen, alhoewel ik niet weet hoeveel dat nou uiteindelijk scheelt :P
2 Handelingen minder die je kan verprutsen door de examen zenuwen ^^ Ogen op de weg en rijden maar nu...

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ebayzo schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:48:
[...]
2 Handelingen minder die je kan verprutsen door de examen zenuwen ^^ Ogen op de weg en rijden maar nu...
Nouja en je hoort wat er nog beter kan. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_the_crow_ schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:42:
[...]
Lol?! Nofi, maar ik heb langer m'n rijbewijs dan jij, denk ik zo. ;)
En daarnaast lees je mijn post verkeerd. Ik zei dat de situatie hier grotendeels zo is, dat de mensen op de rotonde zelf voorrang hebben. Verder zei ik dat ik dat goed vond, omdat anders iedere jodokus z'n auto de rotonde op gooit met alle gevolgen van dien. Opstoppingen op de rotonde etc.
Ik heb nooit gezegd dat het een algemene regel is in Nederland. Was dat maar zo.
Ik reageerde op "Gelukkig hebben ze die achterlijke regel hier grotendeels afgeschaft op rotondes". Het is namelijk niet zo dat de regel is afgeschaft, het is echter wel zo dat er steeds meer voorrangsborden en voorangstekens geplaatst worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Krizzie schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:51:
[...]

Nouja en je hoort wat er nog beter kan. ;)
Én dat natuurlijk O-) Ik moest volgens mijn TTT examinator eerder richting aangeven op rotondes. Dus daar houd ik me braaf aan tegenwoordig tijdens het lessen. 8)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Anoniem: 37526 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:03:
Ik reageerde op "Gelukkig hebben ze die achterlijke regel hier grotendeels afgeschaft op rotondes". Het is namelijk niet zo dat de regel is afgeschaft, het is echter wel zo dat er steeds meer voorrangsborden en voorangstekens geplaatst worden. :)
Ik bedoelde afgeschaft als in de zin van, dat de regels op rotondes via borden gewijzigd zijn. We kletsten langs elkaar heen geloof ik. ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Zometeen laatste les voor het examen morgen middag (14:00, Nijmegen). :X

K'heb toch wel een beetje de kriebels moet ik zeggen. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 22:32
* Hahn praktijk rijexamen gehaald heeft :D

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 27-05-2008 16:51 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Hahn schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:51:
* MexxT praktijk rijexamen gehaald heeft :D
gefeliciteerd :9

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205325

[quote]b00ster schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 00:27:
:D Ben vandaag 21 mei geslaagd, na 3 keer op geweest te zijn voor rijbewijs B! :D

:P Morgen maar meteen naar het gemeentehuis voor mijn pasje t.v.w. 1900+ euro... :P

Groet,

b00ster! :)

Ik word een beetje niet goed van dit soort "kijk mij weinig geld kwijt zijn"-opmerkingen. Tuurlijk is het heel fijn voor jou, maar het is ook een kwestie van pech of geluk hebben. Ik ben dus 5 keer opgeweest, incl. 2 keer staats, maar ik bleef maar zakken. Ben dus 5000 euro kwijt. Theorie verlopen en ben er dus mee gekapt. Had écht last van zenuwen, waardoor ik echt domme fouten maakte (ja, ook wel tijdens de lessen). En altijd had ik faalangst bij invoegen of andere in mijn ogen ingewikkelde situaties. Klinkt raar misschien, maar voor mijn gevoel reed ik echt prima. Gewoon pech door de stress, de zenuwen, en verder weinig geluk gehad.

Begin over een jaar ofzo pas weer. Jullie kunnen je wel voorstellen dat ik sinds vorig jaar september geen CBR meer kan zien. Mijn nekharen gaan overeind als ik er toevallig langs fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Anoniem: 205325 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:23:
:D Ben vandaag 21 mei geslaagd, na 3 keer op geweest te zijn voor rijbewijs B! :D

:P Morgen maar meteen naar het gemeentehuis voor mijn pasje t.v.w. 1900+ euro... :P

Groet,

b00ster! :)

Ik word een beetje niet goed van dit soort "kijk mij weinig geld kwijt zijn"-opmerkingen. Tuurlijk is het heel fijn voor jou, maar het is ook een kwestie van pech of geluk hebben. Ik ben dus 5 keer opgeweest, incl. 2 keer staats, maar ik bleef maar zakken. Ben dus 5000 euro kwijt. Theorie verlopen en ben er dus mee gekapt. Had écht last van zenuwen, waardoor ik echt domme fouten maakte (ja, ook wel tijdens de lessen). En altijd had ik faalangst bij invoegen of andere in mijn ogen ingewikkelde situaties. Klinkt raar misschien, maar voor mijn gevoel reed ik echt prima. Gewoon pech door de stress, de zenuwen, en verder weinig geluk gehad.

Begin over een jaar ofzo pas weer. Jullie kunnen je wel voorstellen dat ik sinds vorig jaar september geen CBR meer kan zien. Mijn nekharen gaan overeind als ik er toevallig langs fiets.
jij hoeft het ook helemaal niet te lezen.
Daarbij zegt hij alleen dat hij zo'n 2000 kwijt is in totaal.
en dat is nog redelijk aan de hoge kant.

Dat jij er nou 5000 euro aan kwijt bent daar kunnen wij niets aan doen.
klinkt hard, maar zo is het wel.. :/

hetzelfde als dat iemand een dikke bmw heeft en zegt, ja dan ga ik morgen met mijn bmw op vakantie!

terwijl jij een fiat panda hebt.

de wereld is oneerlijk, en zo zal het altijd blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door MexxT op 27-05-2008 20:28 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MexxT schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:25:
[...]

jij hoeft het ook helemaal niet te lezen.
Daarbij zegt hij alleen dat hij zo'n 2000 kwijt is in totaal.
en dat is nog redelijk aan de hoge kant.

Dat jij er nou 5000 euro aan kwijt bent daar kunnen wij niets aan doen.
klinkt hard, maar zo is het wel.. :/
nee, dat zeg ik ook niet. Maar die hele houding van "ik heb maar 40 lessen gehad en was ...euro kwijt" is dus zinloos. Dat probeer ik uit te leggen. Je hebt het zelf niet in de hand, je bent afhankelijk van je examinator(en).

En ik zeg dus dat hij mazzel heeft, want het kan altijd erger. En geloof me, je hoeft er geen slechte chauffeur voor te zijn om zulk soort pech te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 205325 op 27-05-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Anoniem: 205325 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:28:
[...]

nee, dat zeg ik ook niet. Maar die hele houding van "ik heb maar 40 lessen gehad en was ...euro kwijt" is dus zinloos. Dat probeer ik uit te leggen. Je hebt het zelf niet in de hand, je bent afhankelijk van je examinator(en).

En ik zeg dus dat hij mazzel heeft, want het kan altijd erger. En geloof me, je hoeft er geen slechte chauffeur voor te zijn om zulk soort pech te hebben.
Misschien is hij er trots op?
ik ben er ook trots op dat ik alles in 6 dagen heb gedaan, en alles in 1x gehaald heb.
Ik zou niet weten waarom ik mijn blijdschap niet op die manier mag delen.. :? (of iemand anders)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MexxT schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:30:
[...]

Misschien is hij er trots op?
ik ben er ook trots op dat ik alles in 6 dagen heb gedaan, en alles in 1x gehaald heb.
Ik zou niet weten waarom ik mijn blijdschap niet op die manier mag delen.. :?
ik zeg niet dat je dat niet mag delen. Maar hoeveel lessen je nodig hebt, en hoeveel geld je dus kwijt bent, heb je niet helemaal zelf in de hand. Daarom blijf ik erbij dat het ook een kwestie is van grof geluk. Zoals iemand anders al zei, van sommige mensen snap je niet dat ze slagen. Je bent dus altijd afhankelijk van je situatie, en je kunt dus pech of geluk hebben.

In 6 dagen? Mag ik vragen wat je kwijt was? Klinkt ook wel goed eigenlijk, mocht ik ooit nog zin krijgen om weer te beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Anoniem: 205325 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:32:
[...]

ik zeg niet dat je dat niet mag delen. Maar hoeveel lessen je nodig hebt, en hoeveel geld je dus kwijt bent, heb je niet helemaal zelf in de hand. Daarom blijf ik erbij dat het ook een kwestie is van grof geluk. Zoals iemand anders al zei, van sommige mensen snap je niet dat ze slagen. Je bent dus altijd afhankelijk van je situatie, en je kunt dus pech of geluk hebben.

In 6 dagen? Mag ik vragen wat je kwijt was? Klinkt ook wel goed eigenlijk, mocht ik ooit nog zin krijgen om weer te beginnen ;)
Het is misschien wel een beetje geluk, maar als het totaal van geluk afhangt.. moet je dan wel gaan afrijden? Als je gewoon goed rijd, dan kan je prima slagen. mijn afrijden ging ook best ruk (voor mijn doen) terwijl de TTT gewoon superieur ging.

Hmm, dat wou ik dan nog net niet zeggen :+
maar ik was 1280 euro kwijt voor alles.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Afgelopen maand ben ik 18 geworden, volgende week als het goed is geslaagd met examens op school en dan dus vakantie, waarin ik hopelijk m'n rijbewijs haal. Heb iets van 3 maanden de tijd en wil hem in die periode ook echt halen. Mijn gevoel zegt dat ik beter eerst m'n theorie haal en dan pas begin met lessen, ik denk dat ik het over 6 weken ga spreiden, zoiets :) Hopelijk lukt het allemaal in 1x, 5000 eurotjes voor een rijbewijs zie ik niet zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MexxT schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:36:
[...]

Het is misschien wel een beetje geluk, maar als het totaal van geluk afhangt.. moet je dan wel gaan afrijden? Als je gewoon goed rijd, dan kan je prima slagen. mijn afrijden ging ook best ruk (voor mijn doen) terwijl de TTT gewoon superieur ging.

Hmm, dat wou ik dan nog net niet zeggen :+
maar ik was 1280 euro kwijt voor alles.
haha, bij deze mijn complimenten, want dat vind ik wel echt netjes! :)

ja inderdaad. Ik ben gewoon echt een zenuwenmeid. Echt een stresskip en een controlfreak zeg maar, en met een examen helemaal. Daar kan echt geen Valdispert tegenop.
Ach, klinkt stom, maar ik vind het belangrijker dat school goed gaat. Het kan best zijn dat als ik over een tijdje weer eens probeer, het wel in een keer lukt.

Vond je het nou niet veel achter elkaar, 6 dagen rijden en alles onthouden enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muthas schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:38:
Afgelopen maand ben ik 18 geworden, volgende week als het goed is geslaagd met examens op school en dan dus vakantie, waarin ik hopelijk m'n rijbewijs haal. Heb iets van 3 maanden de tijd en wil hem in die periode ook echt halen. Mijn gevoel zegt dat ik beter eerst m'n theorie haal en dan pas begin met lessen, ik denk dat ik het over 6 weken ga spreiden, zoiets :) Hopelijk lukt het allemaal in 1x, 5000 eurotjes voor een rijbewijs zie ik niet zitten :P
haha, ik ga voor je duimen, want ik wens het idd niemand toe.

Maar da's goed gedacht, haal of leen een boek, en begin er vast mee. Beter eerst je theorie, dan andersom. Je snapt situaties dan ook vaak net wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Anoniem: 205325 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:39:
[...]

ja inderdaad. Ik ben gewoon echt een zenuwenmeid. Echt een stresskip en een controlfreak zeg maar, en met een examen helemaal. Daar kan echt geen Valdispert tegenop.
Ach, klinkt stom, maar ik vind het belangrijker dat school goed gaat. Het kan best zijn dat als ik over een tijdje weer eens probeer, het wel in een keer lukt.

Vond je het nou niet veel achter elkaar, 6 dagen rijden en alles onthouden enzo?
Thnx :)

ik lesde van 8 tot 12 achter elkaar met om de 2 uur een pauze(tje).
vond het juist niet vervelend, want heb er met opzet voor gekozen om het in 6 dagen te halen.
Ik wist al hoe je moest rijden, aangezien ik dat op mijn werk ook wel elke dag deed (auto's binnen zetten, en weer naar buiten) dus dat hoefde ze me al niet meer te leren.

Theorie moest ik voor de 6 daagse alseerst doen, daar had ik 3 fout mee. als ik hem niet haalde mocht ik geen 6 daagse doen. (dus extra stres :+ )

Het scheelt volgensmij wel een stuk want je weet alle borden enzo al.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 15:29
Morgen 10.45 theorie-examen. Trouwens wel grappig, ANWB 2008 CD zitten A een hoop fouten in, B de vragen komen af en toe gewoon linea recta van Smit af en C vragen die gelijk zijn hebben andere antwoorden :P

Vond overigens de EduDrive CD 2008 de fijnste om mee te oefenen (Smit Verkeersleermiddelen Eindhoven). De ANWB lijkt er op, maar daar zaten zoveel fouten in dat ik die maar links heb laten liggen...

Heb nu 18 verschillende examens meerdere malen geoefend, hopen dat het lukt morgen!

* RadioAir heeft examen in Leiden. Nog meer in Leiden toevallig morgen?

[ Voor 20% gewijzigd door RadioAir op 27-05-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 205325 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:39:
[...]

Haha ik ben ook al zo'n zenuwenlijer...ben pas een keer gezakt, maar overmorgen weer examen en ik bid echt tot de god waar ik niet in geloof dat ik dan rustig en helder blijf...Ik heb wel een sprayflaconnetje Valdispert, dat meteen werkt maar na vijftien minuten is het ook alweer uitgewerkt.

Mijn 'probleem' is voornamelijk rijden in k*tsituaties. Als ik gewoon een beetje door en om de stad heentoer gaat alles A-OK maar zodra ik snel een beslissing moet nemen neem ik te vaak de verkeerde...

Maar goed, als ik donderdag niet slaag is het helaas voorlopig over en sluiten, ervanuitgaande dat Albert Heijn me geen gratis eten gaat geven...dus ik hoop echt heel hard dat ik slaag :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben je van plan na het behalen van je examen ook altijd Valdispert te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:55:
Ben je van plan na het behalen van je examen ook altijd Valdispert te gaan gebruiken?
Ik ben van plan om na mijn examen geen rijexamen meer te doen.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
leokennis schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:00:
[...]

Ik ben van plan om na mijn examen geen rijexamen meer te doen.
dat is niet wat die vraagt ;)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

MexxT schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:08:
[...]

dat is niet wat die vraagt ;)
Wat hij insinueert is ook niet wat ik zeg ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

6x geluk? ja je moet geluk hebben dat je d'r aanleg voor heb ja.
Echter waarom je niet mag melden hoeveel lessen je hebt gehad, wat boeit dat, ik zal het ook zeker melden omdat ik gewoon blij ben met m'n pasje als ik 't gehaald heb en de info d'r graag bij vermeld.
stel ik zak voor m'n VWO examen, iedereen die dan zegt ik ben geslaagd!!! :D dan ga ik toch ook niet zeggen blablabla zus en zo ;)

Ik snap 't wel, vind 't alleen geen reële vraag :P

Vind het overigens wel triest als mensen een rijbewijs als recht zien... (niet dat jij dat doet overigens hoor) maar soms zijn er wel eens van die mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
GoldenSample schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:35:
[...]

6x geluk? ja je moet geluk hebben dat je d'r aanleg voor heb ja.
Echter waarom je niet mag melden hoeveel lessen je hebt gehad, wat boeit dat, ik zal het ook zeker melden omdat ik gewoon blij ben met m'n pasje als ik 't gehaald heb en de info d'r graag bij vermeld.
stel ik zak voor m'n VWO examen, iedereen die dan zegt ik ben geslaagd!!! :D dan ga ik toch ook niet zeggen blablabla zus en zo ;)

Ik snap 't wel, vind 't alleen geen reële vraag :P

Vind het overigens wel triest als mensen een rijbewijs als recht zien... (niet dat jij dat doet overigens hoor) maar soms zijn er wel eens van die mensen...
wat bedoel je met die laatste zin?
dat snap ik niet helemaal.. :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Dat er mensen zijn die denken dat je het binnen zoveel keer moet kunnen halen. Maar als het niet gaat dan gaat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

winkelwagen schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:42:
Dat er mensen zijn die denken dat je het binnen zoveel keer moet kunnen halen. Maar als het niet gaat dan gaat het niet.
In Nederland niet nee, dat ben ik met je eens. Maar in een land als de VS heb je nu eenmaal een rijbewijs nodig, dus daar zie ik het wel weer als een 'recht'. Maar goed waar lullen we over, we wonen in Nederland ;)

Overigens zou ik ook voorstander zijn van een 'ruil je (toekomstige) rijbewijs in voor een OV-kaart' beleid, maar ook dat is weer heel wat anders :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MexxT schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:38:
[...]

wat bedoel je met die laatste zin?
dat snap ik niet helemaal.. :P
liep d'r hier ook een tijdje eentje, die dacht dat iedereen een rijbewijs verdiende te krijgen...
Ze zakte omdat ze met d'r voet van de rem gleed ofzo en toen kwam 't daar op, ze had al gigantisch veel lessen gehad en vond dat ze 't verdiende.
Dat iemand zei dat ze misschien wel gewoon weg 't niet kon en niet goed genoeg was in autorijden voor een rijbewijs nee dat was niet zo!

vandaar, die ziet het als een 'recht' net als dat jij en ik stemrecht hebben. Terwijl je voor autorijden toch echt wel vaardig moet zijn in iets en voor stemmen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Je moet er wel enigzins aanleg voor hebben hoor, mijn rij-instructeur heeft wel eens leerlingens eerlijk moeten vertellen dat het gewoon een hopeloze zaak was om verder te gaan, ongeacht hoewel lessen hij/zij nog extra wilde doen. Je kan iemand wel 100 lessen geven, maar als het dan niks beter is dan les 10 dan schiet je daar toch niks mee op of wel? :? In het geval van de leerling ben je een dief van je eigen portemoné en als instructeur ben je dan gewoon geld aan het kloppen imo.

Als ik het morgen haal dan heb ik 36 lessen gehad (35 is landelijke gemiddelde), mijn ouders vonden 20 lessen voldoende (uiteindelijk pakket van 25 gehad) omdat zij het ook in zoveel lessen hadden gehaald (30 jaar geleden toen een bijwijze van een rondje kunnen rijden nog voldoende was.)

Het is nu misschien een bak geld die je ertegen aan gooit, maar je rijd er wel 40+ jaar mee rond waarschijnlijk, dan is de hoeveelheid geld ineens een stuk minder. :)

Trouwens,

Valt het jullie ook op dat als je aan het lessen bent en je zit bij pa of ma (of wie dan ook) in de auto dat je dan ineens veel meer oplet op wat hij/zij doet? :P M'n pa rijd al 30 jaar (Groot deel schadevrij, dus geen prutser ofzo :P ) maar als hij nu examen zou doen dan zou die gegarandeerd zakken. (ook al beweert hij van niet :P )

[ Voor 15% gewijzigd door Krizzie op 27-05-2008 23:58 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 07:32
Anoniem: 205325 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:23:

;) Hey Sophietje!

Sorry als deze opmerking bij je in het verkeerde keelgat schiet, is niet de bedoeling...
Ik probeer alleen de mensen op dit forum op de hoogte te houden en te laten weten
hoe mijn ervaringen verlopen zijn enzo... ;) (daar is dit forum toch ook voor...)
Magoed, ik ben netzo als meerdere nederlanders een arme student, en ben ook wel
een beetje trots dat het de 3de keer gelukt is... ik snap je kwestie van "een beetje geluk"
want, tuurlijk een beetje geluk moet je hebben... andere bestuurders kunnen het ook (per ongeluk)
voor je verprutsen als je net verkeerd reageerd op die verkeerssituatie...! geloof me, dat is de eerste
2 keer ook bij mij gebeurd... De 3de keer waren bij mij de zenuwen zo erg dat ik er op een of andere manier juist ging door presteren. Al met al vindt ik (en geloof wel meerdere mensen op dit forum) je verhaal erg jammer, want niemand gun je zoiets. Het had inderdaad ook bij mij kunnen gebeuren! :/

O+ Vanuit het hart, en dat meen ik... wens ik je heel veel succes met je vervolg opleiding voor je rijbewijs! ook jij komt er wel! :D :D :D

[voor alle geintresseerde] Toenet mijn eerste 15 km gemaakt, ging goed... het is zo veel malen relaxter dan tijdens de lessen of examens...! _/-\o_ [/voor alle geintresseerde]

Groet, Joey! :P

[ Voor 3% gewijzigd door b00ster op 28-05-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Krizzie schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:55:
[...]

Als ik het morgen haal dan heb ik 36 lessen gehad (35 is landelijke gemiddelde), mijn ouders vonden 20 lessen voldoende (uiteindelijk pakket van 25 gehad) omdat zij het ook in zoveel lessen hadden gehaald (30 jaar geleden toen een bijwijze van een rondje kunnen rijden nog voldoende was.)

[...]

Valt het jullie ook op dat als je aan het lessen bent en je zit bij pa of ma (of wie dan ook) in de auto dat je dan ineens veel meer oplet op wat hij/zij doet? :P M'n pa rijd al 30 jaar (Groot deel schadevrij, dus geen prutser ofzo :P ) maar als hij nu examen zou doen dan zou die gegarandeerd zakken. (ook al beweert hij van niet :P )
Haha ja mijn vader had het ook na vijftien lessen...in 1970 ofzo. Er was toen in de buurt welgeteld één stuk snelweg en er waren waarschijnlijk drie auto's op de weg ofzo 8)7 Ik geloof dat je toen trouwens op één dag zowel theorie als praktijk moest halen. Als je er eentje niet haalde, geen punt, morgen (dus niet: over twee maanden...) weer proberen :)

En inderdaad, ik zit vooral steeds 'mee te kijken' als ik bij iemand anders in de auto zit. Mij valt op dat mijn ouders allebei vaak geen richting aangeven bij invoegen, inhalen op de snelweg en/of het algemeen wisselen van rijstrook. Om excessief spiegelgedrag dat je tegenwoordig geacht wordt tentoon te spreiden maar buiten beschouwing te laten :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Krizzie schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:55:Trouwens,

Haha ja, ik heb hem laatst tijdens een weekendje weg ook zitten corigeren. Vrij irritant..maar best grappig haha.

Vrees alleen dat wij zelf na een uurtje of 10 zelf rijden ook al niet meer volgens de CBR regeltjes rijden...

[ Voor 9% gewijzigd door Ebayzo op 28-05-2008 08:22 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

leokennis schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:36:
En inderdaad, ik zit vooral steeds 'mee te kijken' als ik bij iemand anders in de auto zit. Mij valt op dat mijn ouders allebei vaak geen richting aangeven bij invoegen, inhalen op de snelweg en/of het algemeen wisselen van rijstrook. Om excessief spiegelgedrag dat je tegenwoordig geacht wordt tentoon te spreiden maar buiten beschouwing te laten :)
Als ik niet rijd, dan wil ik nog wel eens in de spiegel kijken als er geremd wordt, alleen zie je dan meestal niks in die rechterbuitenspiegel :+

En zeg je ouders even dat ze richting moeten aangeven en spiegelen! :+ Ik had er een poos terug bijna eentje in mn zijkant op de snelweg, zelfs met spiegelen zag ik hem over het hoofd (dode hoek, maar de dodehoekspiegel mocht blijkbaar niet baten) gelukkig zag ik hem wel optijd, maar was wel ff schrikken. Ook mensen die geen richting aangeven en van baan wisselen kunnen gevaarlijk zijn, combinatie al helemaal, ik neem aan dat ze het wel wat beter doen dat jij doet blijken :)

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukkig rijden mijn ouders nog best goed. Alleen turbo rotondes snappen ze niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Krizzie schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:55:
Trouwens,

Jah, dat is mij toen ik nog lesde ook opgevallen. En ik let nog steeds best redelijk op wat ze doen hoor, maar de dingen die ze zoms 'laten' zie ik dan vooral.
Mijn ouders rijden best goed, hoewel ik niet verwacht dat mijn ma nu voor een rijexamen zou slagen. Of ze moet ineens wel altijd haar richting aangeven, die vergeet ze soms wel eens. Maar alleen in onschuldige situaties.
Wat me bij mijn moeder ook opvalt is dat ze niet dat Nieuwe Rijden in haar hoofd krijgt. Ze rijdt namelijk gewoon de Randweg, maximum snelheidheid 50 lang en recht, af in de 3de versnelling. Kan prima, maar als ik er op rijdt dan ga ik in de 2 naar de 50 en dan gooi ik hem in de 4 en cruise zo verder op laag toerental, de 3 raak ik geeneens aan. Ze zou wat zuiniger kunnen, maar het is haar eigen portemonnée, dus zelf weten.
Al met al rijdt ze goed en mijn pa rijdt over het algemeen gewoon netjes :)
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:13:
Gelukkig rijden mijn ouders nog best goed. Alleen turbo rotondes snappen ze niet. :+
Dat zijn ook ondingen soms hoor, vind ik.
Ik rij e ook niet op mijn gemak overheen. Ik snap dat ze werken en hoe ze werken, maar als het echt druk is zijn ze echt heel a-relaxed.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

/me Krizzie is toch best wel zenuwachtig aan het worden nu. :X

Nog anderhalf uur en dan wordt ik opgehaald.

Eventjes een klein uurtje rijden en alles fout doen, zodat ik om 14:00 alles goed kan doen als de examinator in de auto zit. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Krizzie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:32:

Eventjes een klein uurtje rijden en alles fout doen, zodat ik om 14:00 alles goed kan doen als de examinator in de auto zit. :+
Ik hoop echt voor je dat je slaagt :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ultraman schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:30:
[...]
Ze rijdt namelijk gewoon de Randweg, maximum snelheidheid 50 lang en recht, af in de 3de versnelling.
Het hangt van de auto af natuurlijk, bij mijn 118d is 50 in de 3 zuiniger dan in de 4. Pas bij 55-60 wordt de 4 zuiniger. Bijna overal in de bebouwde kom wil ik dat dan ook rijden, maar in Nijmegen is dat een dure hobby ;)

[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 28-05-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

johnnyv.nl schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:54:
[...]

Het hangt van de auto af natuurlijk, bij mijn 118d is 50 in de 3 zuiniger dan in de 4. Pas bij 55-60 wordt de 4 zuiniger. Bijna overal in de bebouwde kom wil ik dat dan ook rijden, maar in Nijmegen is dat een dure hobby ;)
Toen ik in de 118d leste moest ik toch 50 in de 4 rijden...maar goed, al is het onzuiniger, het rijdt wel veel relaxter vind ik.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
leokennis schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:57:
[...]

Toen ik in de 118d leste moest ik toch 50 in de 4 rijden...maar goed, al is het onzuiniger, het rijdt wel veel relaxter vind ik.
De 118d is ook echt niet gemaakt om bijvoorbeeld van 50 op te trekken naar 80 in de 4, daar heb je de 3 of 2 voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

johnnyv.nl schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:54:
[...]
Ja, dat klopt. In de gedeelten van Nijmegen met veel stoplichten kom ik ook niet aan de 4, dat is gewoon onpraktisch.
Stukken waar ik er wel kom zijn o.a. de Energieweg, Wijchenseweg (downhill) - Graafseweg, Groenewoudseweg en de Groesbeekseweg-Nijmeegsebaan, welke ik me zo kan indenken.
Ze zijn er wel, maar dat is dus het meer langere recht.
Of ons Renault zuiniger 50 rijdt in de 3 of de 4 zou ik niet weten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Pas op de energieweg wel op met 50+ in de 4, staan twee niet-flits-flitsers O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik blijf meestal in de 3 rijden op een 50 weg, is dan rond de 1800rpm. Heb er ook niks van gehoord van de instructeur. Alleen op 80 wegen dan wil ik hem nog wel eens vergeten in de 5 te zetten. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Bij 70-80 wegen heb ik weer precies hetzelfde, maar dan met de 4-5-6. Bij 70 op vlak/aflopend is de 5 het zuinigst, maar gaat het iets heuvelop dan zeurt de zuinigheidsindicator al om de 4. Bij 80-90 ligt weer zo'n zelfde grens, maar dan voor de 5 en 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ultraman schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:18:
[...]
Ja, dat klopt. In de gedeelten van Nijmegen met veel stoplichten kom ik ook niet aan de 4, dat is gewoon onpraktisch.
Stukken waar ik er wel kom zijn o.a. de Energieweg, Wijchenseweg (downhill) - Graafseweg, Groenewoudseweg en de Groesbeekseweg-Nijmeegsebaan, welke ik me zo kan indenken.
Ze zijn er wel, maar dat is dus het meer langere recht.
Of ons Renault zuiniger 50 rijdt in de 3 of de 4 zou ik niet weten.
En dat is dus het nieuwe rijden, overal waar je vijftig mag rijdt ik in de 4, alleen niet als je bijvoorbeeld net over een drempel heen bent en je ziet de volgende alweer liggen, of je ziet een stoplicht, dertigkilometerzone of whatever. Maar verder altijd in de vier.

Toen ik nog in de BMW leste betekende dat inderdaad dat ik tergend langzaam van de 50 naar de 80 (of 120) kwam :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:11

Dennahz

Life feels like hell should.

Is dat nou echt zuiniger? Het is in ieder geval niet echt bevorderlijk voor de doorstroming als iedereen dat gaat doen. Ik doe het iig niet. Heb het op les ook niet zo geleerd en ben sowieso niet van plan dit ooit te doen. Onze auto is sowieso wel redelijk zuinig en er is niks leuker dan lekker snel optrekken :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Tijdens mijn rijlessen leerde ik tussen de 2000 en 2500 toeren te schakelen, wat bij die Civic op neer kwam ongeveer om de 20km op te schakelen. Dus 50 in de 3e. Daarnaast leerde ik dat als je snel moest optrekken even terug schakelen indien nodig naar 3 of 4 zodat je het overige verkeer zo min mogelijk "last" had van je. Dat "nieuwe rijden" is niet om truttig te rijden, maar om vlot en zuinig te rijden, niemand is erbij gebaat als je al op de invoegstrook van de snelweg 80 in zijn 5 rijd, terwijl je nog door moet naar 120 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Dennahz schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:34:
Is dat nou echt zuiniger? Het is in ieder geval niet echt bevorderlijk voor de doorstroming als iedereen dat gaat doen. Ik doe het iig niet. Heb het op les ook niet zo geleerd en ben sowieso niet van plan dit ooit te doen. Onze auto is sowieso wel redelijk zuinig en er is niks leuker dan lekker snel optrekken :)
Zuiniger: schijnt van de auto af te hangen (zie boven). Voor de doorstroming binnen de bebouwde kom maakt het weinig uit, zodra het harder dan 50 gaat trek je inderdaad langzamer op, maar of het nu heel veel uit maakt weet ik niet. Wel vind ik het makkelijker om in de vierde versnelling 50 te rijden dan in de derde; je kan eigenlijk je voet haast van het gaspedaal afhalen :P

Ik les nu in een Golf en die trekt echt veel beter door in de vier. Het is een TDI dus misschien heeft dat er iets mee te maken, maar van de 50 naar de 80 is echt zo gebeurd iig.

[ Voor 10% gewijzigd door sjaakaq op 28-05-2008 12:56 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:11

Dennahz

Life feels like hell should.

Erkens schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:52:
Tijdens mijn rijlessen leerde ik tussen de 2000 en 2500 toeren te schakelen, wat bij die Civic op neer kwam ongeveer om de 20km op te schakelen. Dus 50 in de 3e. Daarnaast leerde ik dat als je snel moest optrekken even terug schakelen indien nodig naar 3 of 4 zodat je het overige verkeer zo min mogelijk "last" had van je. Dat "nieuwe rijden" is niet om truttig te rijden, maar om vlot en zuinig te rijden, niemand is erbij gebaat als je al op de invoegstrook van de snelweg 80 in zijn 5 rijd, terwijl je nog door moet naar 120 :)
Daar heb je gelijk in. Als ik moet inhalen schakel ik vaak ook nog even terug om er zo snel mogelijk voorbij te zijn. Nu hebben wij een lichte auto (Toyota Yaris 1.0) en trekt deze bij hogere snelheden sowieso niet echt snel op, maar bij lagere snelheden wil het nog wel eens helpen om een versnelling lager te gaan zitten.
leokennis schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:55:
[...]

Zuiniger: schijnt van de auto af te hangen (zie boven). Voor de doorstroming binnen de bebouwde kom maakt het weinig uit, zodra het harder dan 50 gaat trek je inderdaad langzamer op, maar of het nu heel veel uit maakt weet ik niet. Wel vind ik het makkelijker om in de vierde versnelling 50 te rijden dan in de derde; je kan eigenlijk je voet haast van het gaspedaal afhalen :P

Ik les nu in een Golf en die trekt echt veel beter door in de vier. Het is een TDI dus misschien heeft dat er iets mee te maken, maar van de 50 naar de 80 is echt zo gebeurd iig.
Ik heb mijn voorlopig rijbewijs en ben bezig om allerlei dingen uit te proberen met de auto. Zo probeer ik ook wel eens wat het effect is van een versnelling hoger of lager. Als ik hem in de 3 zet gaat hij van af 40 tot 50km/u redelijk traag, maar vanaf 50km/u krijgt hij ineens een "boost". Dus langer in de 2 houden om sneller op te trekken en naar de 3 gaan om zuiniger te rijden.

Nog best lastig om het zuinig en snel te willen doen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 15:29
Geslaagd :D 2 fout, waren er maar 4 van de 50 geslaagd :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252438

[...]

Ik wil niet onaardig doen maar als je 2 x staatsexamen hebt gedaan en zakt dan is er tog echt wel wat mis met jouwn rijgedrag.
Wat ik weet van staatsexamen is dat mensen die rijden als een kip zonder kop het examen halen, laat staan dat jij 2 x voor het staatsexamen zakt.
En je zegt zelf dat je vind dat je goed rijd alleen een beetje bang bent, dan is het miss wel goed voor je eom hulp te gaan zoeken en die faalangst te overwinnen.

Alleen dat je zegt dat slagen grof geluk is dat is lulkoek.
Slagen hangt af van meerdere factoren.
1. Omstandigheden(verkeer, geen vervelende situatie's tegenkomen).
2. Examinator( sommige laten je zakken als je niet goed genoeg rijd)
3. Hoe je zelf rijd.

En ik moet zeggen ik heb toen ik de 1e 2x ben gezakt ook altijd ged8 van ja ze laten mensen zakken omdat ze dat moeten en als de examintors geen goed humeur hebben dan laten ze je zakken. Maar dat zijn alleemaal vooroordelen en smoesjes.
Ik heb namelijk vorige week maandag voor de 3e x examen gedaan met een examintor( bleek de hoofd van de examintors te zijn en tevens de strengste examinator.
En naast dat was er ook nog iemand mee die moest leren van deze examinator wat nog meer stressen is.
Ik moet je zeggen, hij heeft me een clusteropdracht gegeven, naar de moeilijkste plekken in enschede gebracht en ik ben vervelende situatie's tegengekomen waar ik snel op moest reageren.
Ik heb dit allemaal goed gedaan en heb ook heel goed gekeken.
NIn elke hoek van een straat okal heb ik daar voorang van, en bij het cbr aangekomen feliciteerd hij mij. Mijn instructeur d8 dat ik zou zakken maar omdat ik mijn ding heb gedaan en goed heb gereden was ik geslaagd.
Oftewel het ligt voor de grootste deel aan jezelf of je slaagd of zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
tha_bulldog schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:18:
[...]

Geslaagd :D 2 fout, waren er maar 4 van de 50 geslaagd :O
Gefeliciteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Krizzie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:32:

En en en en ?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Gehaald!!! :D

Ik kwam terug en mijn instructeur feliciteerde mij al voor dat de examinator dat deed. :P

Pfff, ik ging kapot van de zenuwen, was ook bang dat ik KeizerKarel moest doen, maar moest naar Beuningen gelukkig. Verder niet veel bijzonders gebeurd gelukkig. :D

/me Krizzie is blij! :D

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252438 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:11:
[...]

Ik wil niet onaardig doen maar als je 2 x staatsexamen hebt gedaan en zakt dan is er tog echt wel wat mis met jouwn rijgedrag.
Wat ik weet van staatsexamen is dat mensen die rijden als een kip zonder kop het examen halen, laat staan dat jij 2 x voor het staatsexamen zakt.
En je zegt zelf dat je vind dat je goed rijd alleen een beetje bang bent, dan is het miss wel goed voor je eom hulp te gaan zoeken en die faalangst te overwinnen.

Alleen dat je zegt dat slagen grof geluk is dat is lulkoek.
Slagen hangt af van meerdere factoren.
1. Omstandigheden(verkeer, geen vervelende situatie's tegenkomen).
2. Examinator( sommige laten je zakken als je niet goed genoeg rijd)
3. Hoe je zelf rijd.

En ik moet zeggen ik heb toen ik de 1e 2x ben gezakt ook altijd ged8 van ja ze laten mensen zakken omdat ze dat moeten en als de examintors geen goed humeur hebben dan laten ze je zakken. Maar dat zijn alleemaal vooroordelen en smoesjes.
Ik heb namelijk vorige week maandag voor de 3e x examen gedaan met een examintor( bleek de hoofd van de examintors te zijn en tevens de strengste examinator.
En naast dat was er ook nog iemand mee die moest leren van deze examinator wat nog meer stressen is.
Ik moet je zeggen, hij heeft me een clusteropdracht gegeven, naar de moeilijkste plekken in enschede gebracht en ik ben vervelende situatie's tegengekomen waar ik snel op moest reageren.
Ik heb dit allemaal goed gedaan en heb ook heel goed gekeken.
NIn elke hoek van een straat okal heb ik daar voorang van, en bij het cbr aangekomen feliciteerd hij mij. Mijn instructeur d8 dat ik zou zakken maar omdat ik mijn ding heb gedaan en goed heb gereden was ik geslaagd.
dat zegt dus niks, waar heb je die kennis vandaan? Ik heb tijdens staats een keer een invaller gehad die nog MINDER tijd ervoor nam dan voor een gewoon examen. Ik werd ook helemaal niet aan de kant gezet toen ik het vroeg. Toen ik zei hoe zenuwachtig ik was werd die man zelfs boos! :S Ik had echt zoiets van "zoek een andere baan, als je geen zin hebt in een beetje mensenkennis". Kortom ik vond het een grote flop, ze vragen 20 euro meer voor iets wat wezenlijk niets verschilt met een gewoon examen. En dat noemden ze vroeger het "weggeefexamen", maar dat is dus helemaal niet zo.
Ik ben in totaal 5 keer opgeweest. En omdat ik werd aangereden was de 3e keer was mijn 4e keer al een staatsexamen.

Ik weet dat ik kan rijden, alleen dat ik zenuwachtig ben enzo, en daardoor soms vergeet te kijken. Ja ik weet het, dat is heel slecht. En een zenuwachtige chauffeur is natuurlijk niet goed. Maar ik begin zoiezo bij een andere rijschool, als ik weer begin. En misschien wat simulatorlesjes om fatsoenlijk stressloos te leren onvoegen. En inderdaad, ik weet dat er gespecialiseerde rijscholen zijn. Klinkt raar, maar als iemand bepaalde trucen heeft om mij minder bang te krijgen, zul je zien dat ik het wel haal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Anoniem: 252438 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:11:
[...]

mij. Mijn instructeur d8 dat ik zou zakken maar omdat ik mijn ding heb gedaan en goed heb gereden was ik geslaagd.
Als je slaagd schrijfd moed je ook zakd schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Niet om onbeschoft te klinken, maar rijlessen en examens zijn er voor een reden. Als iemand het gewoon echt niet op een rustige ongestresste manier kan dan zou ik die persoon niet graag met een weggeefrijbewijs op de openbare weg tegenkomen.

Ik ben dan ook van mening dat je een rijbewijs echt moet verdienen en er niet standaard rechts op hebt. Als je niet kan rijden moet je het papiertjepasje ook gewoon niet krijgen.

edit:
[me=45865]is oldskool

[ Voor 31% gewijzigd door pagani op 28-05-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Krizzie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:48:
[...]

Ik kwam terug en mijn instructeur feliciteerde mij al voor dat de examinator dat deed. :P

Pfff, ik ging kapot van de zenuwen, was ook bang dat ik KeizerKarel moest doen, maar moest naar Beuningen gelukkig. Verder niet veel bijzonders gebeurd gelukkig. :D

Feli :) Welke examinator had je? En kreeg je richting Beuningen een clusteropdracht of moest je als coördinatiepunt naar het winkelcentrum rijden?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

b00ster schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:11:
[...]

;) Hey Sophietje!

Sorry als deze opmerking bij je in het verkeerde keelgat schiet, is niet de bedoeling...
Ik probeer alleen de mensen op dit forum op de hoogte te houden en te laten weten
hoe mijn ervaringen verlopen zijn enzo... ;) (daar is dit forum toch ook voor...)
Magoed, ik ben netzo als meerdere nederlanders een arme student, en ben ook wel
een beetje trots dat het de 3de keer gelukt is... ik snap je kwestie van "een beetje geluk"
want, tuurlijk een beetje geluk moet je hebben... andere bestuurders kunnen het ook (per ongeluk)
voor je verprutsen als je net verkeerd reageerd op die verkeerssituatie...! geloof me, dat is de eerste
2 keer ook bij mij gebeurd... De 3de keer waren bij mij de zenuwen zo erg dat ik er op een of andere manier juist ging door presteren. Al met al vindt ik (en geloof wel meerdere mensen op dit forum) je verhaal erg jammer, want niemand gun je zoiets. Het had inderdaad ook bij mij kunnen gebeuren! :/

O+ Vanuit het hart, en dat meen ik... wens ik je heel veel succes met je vervolg opleiding voor je rijbewijs! ook jij komt er wel! :D :D :D

[voor alle geintresseerde] Toenet mijn eerste 15 km gemaakt, ging goed... het is zo veel malen relaxter dan tijdens de lessen of examens...! _/-\o_ [/voor alle geintresseerde]

Groet, Joey! :P
ja precies. En een rijangst gespecialiseerde rijschool (ofzo) zal ook wel veel schelen. Ik had gewoon zo'n man die altijd lefgozers in de auto had gehad, en hij wist zich ook geen raad met mij.

Ik baal alleen wel.. Mijn moeder heeft een tweedehands Ford Ka gekocht, super leuk karretje. Maar je denkt toch niet dat ik een stukje mag rijden :P Hoe hard ik ook zeur.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johnnyv.nl schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:56:
Niet om onbeschoft te klinken, maar rijlessen en examens zijn er voor een reden. Als iemand het gewoon echt niet op een rustige ongestresste manier kan dan zou ik die persoon niet graag met een weggeefrijbewijs op de openbare weg tegenkomen.
nee, maar het is wel slecht dat er rijscholen zijn die zich totaal geen raad weten met angsthazen. Ik dacht op een gegeven moment echt dat ik de enige was die een beetje bang is achter het stuur, maar kom op zeg.. En tjah, ik ben ook maar een product van mn rijschool. Het kan best zijn dat ik op een ander wel in een keer was geslaagd.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 205325 op 28-05-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Anoniem: 205325 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:52:
[...]

dat zegt dus niks, waar heb je die kennis vandaan? Ik heb tijdens staats een keer een invaller gehad die nog MINDER tijd ervoor nam dan voor een gewoon examen. Ik werd ook helemaal niet aan de kant gezet toen ik het vroeg. Toen ik zei hoe zenuwachtig ik was werd die man zelfs boos! :S Ik had echt zoiets van "zoek een andere baan, als je geen zin hebt in een beetje mensenkennis". Kortom ik vond het een grote flop, ze vragen 20 euro meer voor iets wat wezenlijk niets verschilt met een gewoon examen. En dat noemden ze vroeger het "weggeefexamen", maar dat is dus helemaal niet zo.
Ik ben in totaal 5 keer opgeweest. En omdat ik werd aangereden was de 3e keer was mijn 4e keer al een staatsexamen.

Ik weet dat ik kan rijden, alleen dat ik zenuwachtig ben enzo, en daardoor soms vergeet te kijken. Ja ik weet het, dat is heel slecht. En een zenuwachtige chauffeur is natuurlijk niet goed. Maar ik begin zoiezo bij een andere rijschool, als ik weer begin. En misschien wat simulatorlesjes om fatsoenlijk stressloos te leren onvoegen. En inderdaad, ik weet dat er gespecialiseerde rijscholen zijn. Klinkt raar, maar als iemand bepaalde trucen heeft om mij minder bang te krijgen, zul je zien dat ik het wel haal!
Je wil dus zeggen dat je nog nieteens kan invoegen? En waarom zou dat zonder een instructeur opeens wel stressloos gaan? Tuurlijk, rijden met een instructeur is vaak niet het meest relaxte wat je kan bedenken en van al dat kijken krijg je ook een sik, maar zeker na zoveel lessen moet je toch al wel een beetje relaxed en automagisch rijden. Maargoed, het zit natuurlijk ook tussen je oren en dat maakt het lastig...

Lastige situatie....
[...]

Gefeliciteerd 8)

Vanavond mag ik weer een keertje. Toch een beetje blijven rijden tot het examen...maar meer dan één keer per week stap ik niet meer in die lesauto. Vanavond zal ik wel de exacte datum horen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ebayzo op 28-05-2008 16:03 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

leokennis schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:56:
[...]

Feli :) Welke examinator had je? En kreeg je richting Beuningen een clusteropdracht of moest je als coördinatiepunt naar het winkelcentrum rijden?
Geen idee hoe hij hete, was een beetje jonge vent (tegen de 35 ofzo denk ik), aardige man, die graag een praatje maakte. Ik was veelste zenuwachtig om op dat naam bordje te letten. :+

Naar Beuningen toe was gewoon via opdrachten van hem en terug naar CBR over de snelweg met de Tomtom. Niet dat ik luister naar de TomTom though. :+

Verrichtingen had ik al afgerond dus heb eigenlijk alleen even rond gereden. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Krizzie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:04:
[...]

Geen idee hoe hij hete, was een beetje jonge vent (tegen de 35 ofzo denk ik), aardige man, die graag een praatje maakte. Ik was veelste zenuwachtig om op dat naam bordje te letten. :+

Naar Beuningen toe was gewoon via opdrachten van hem en terug naar CBR over de snelweg met de Tomtom. Niet dat ik luister naar de TomTom though. :+

Verrichtingen had ik al aangerond dus heb eigenlijk alleen even rond gereden. :)
Aha oké...vorige keer had ik een zekere 'Cremers', geen echte klootzak ofzo maar meer een norse oude man...hopen dat ik morgen een jonger iemand krijg die wel een beetje praat en de radio niet op ruis zet (...).

Mijn route was de snelweg op bij het CBR, dan eerste afslag, dan kom je weer op de snelweg, toen tweede afslag richting Dukenburg, daar een beetje door een wijk heenrijden en twee bijzondere verrichtingen, vervolgens over het Steve Bikoplein en daarna langs het Goffertpark en naar het CBR terug. Ik hoop dat ik morgen niet die richting ophoef, want Dukenburg is echt ontworpen met het doel zoveel mogelijk kutsituaties te creëeren lijkt het wel 8)7

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 07:32
[...]

;) Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:53:
[...]

Als je slaagd schrijfd moed je ook zakd schrijven
:?
Oftopic:Terug naar de zandbak kleuter.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 28-05-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205325 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:58:
[...]

nee, maar het is wel slecht dat er rijscholen zijn die zich totaal geen raad weten met angsthazen. Ik dacht op een gegeven moment echt dat ik de enige was die een beetje bang is achter het stuur, maar kom op zeg.. En tjah, ik ben ook maar een product van mn rijschool. Het kan best zijn dat ik op een ander wel in een keer was geslaagd.
Rijscholen zijn er om je te leren rijden en niet om iemand te leren zijn faalangst te overwinnen.
Ipv elke x lessen te nemen kan je beter eerst hulp gaan zoeken.
Als het dan beter gaat met je faalangst of hoe je het ook wilt noemen dan zou ik weer gaan lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252438 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:50:
[...]

Rijscholen zijn er om je te leren rijden en niet om iemand te leren zijn faalangst te overwinnen.
Ipv elke x lessen te nemen kan je beter eerst hulp gaan zoeken.
Als het dan beter gaat met je faalangst of hoe je het ook wilt noemen dan zou ik weer gaan lessen.
en hoe wil je van je rijangst afkomen zonder goeie rijschool? Ik vind het gebrek aan mensenkennis wel echt slecht eigenlijk. Maar ja, als je zonder problemen het binnen een keer of 3 haalt is er niet zoveel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

leokennis schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:15:
[...]

Aha oké...vorige keer had ik een zekere 'Cremers', geen echte klootzak ofzo maar meer een norse oude man...hopen dat ik morgen een jonger iemand krijg die wel een beetje praat en de radio niet op ruis zet (...).

Mijn route was de snelweg op bij het CBR, dan eerste afslag, dan kom je weer op de snelweg, toen tweede afslag richting Dukenburg, daar een beetje door een wijk heenrijden en twee bijzondere verrichtingen, vervolgens over het Steve Bikoplein en daarna langs het Goffertpark en naar het CBR terug. Ik hoop dat ik morgen niet die richting ophoef, want Dukenburg is echt ontworpen met het doel zoveel mogelijk kutsituaties te creëeren lijkt het wel 8)7
Wat vind je moeilijk aan Dukenburg dan? Taakhof kan lastig zijn als het druk is, maar voor de rest is het daar toch niet zo moeilijk? :?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 22:26
Ik heb mijn rijbewijs sinds april en nu 1000km achter de rug zonder schade! >:)

Heb alleen soms moeite om in te schatten waar ik uit moet komen als ik bij een verkeerslicht wegrijd, naar welke rijstrook dus.
En met snelwegen is het voor mij niet altijd even snel duidelijk of het een op- of af-rit is, iets wat wel een wezenlijk verschil is. Als er auto's voor mij rijden rij ik ze altijd maar achterna maar als er niks voor me rijd en je ziet ook de snelweg nog niet (soms liggen op en afrit buiten het zicht op de snelweg) dan moet ik altijd wel ff 3x kijken.... :o
Edit:
Ik bedoel dus naar de snelweg toe vanaf een normale weg.
En natuurlijk kan je het wel zien maar het gaat bij mij niet helemaal vanzelf als ik er niet speciaal op let.

Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 13% gewijzigd door Lennart_1337 op 28-05-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Meer afstand houden zodat je meer kan zien en de borden in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Er zijn borden die aangeven of het een afrit of een splitsing is he. :P

edit:

Winkelwagen was eerder. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Krizzie op 28-05-2008 17:48 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 205325 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:57:
[...]

en hoe wil je van je rijangst afkomen zonder goeie rijschool? Ik vind het gebrek aan mensenkennis wel echt slecht eigenlijk. Maar ja, als je zonder problemen het binnen een keer of 3 haalt is er niet zoveel aan de hand.
Als je na zoveel lessen nog altijd angstig bent in de auto en alles spannend vindt kun je me niet wijs maken dat je na het behalen van je rijbewijs relaxed in de auto zal zitten.

(misschien na een jaar therapie en fear management cursussen)

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 28-05-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Lennart_1337 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:40:
Ik heb mijn rijbewijs sinds april en nu 1000km achter de rug zonder schade! >:)

Heb alleen soms moeite om in te schatten waar ik uit moet komen als ik bij een verkeerslicht wegrijd, naar welke rijstrook dus.
[...]
Hebben meer mensen hier last van?
Ik vind het inderdaad van een afstandje niet altijd even makkelijk te zien hoe de voorsorteerstroken precies liggen, vooral als het druk is en je de blokmarkeringen niet goed kan zien.
Krizzie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:19:
[...]

Wat vind je moeilijk aan Dukenburg dan? Taakhof kan lastig zijn als het druk is, maar voor de rest is het daar toch niet zo moeilijk? :?
In Dukenburg heb je veel stukjes woonwijk met veel geparkeerde auto's, woonerfjes, ondoorzichtelijke bochten, rotdrempels etc.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johnnyv.nl schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:54:
[...]

Als je na zoveel lessen nog altijd angstig bent in de auto en alles spannend vindt kun je me niet wijs maken dat je na het behalen van je rijbewijs relaxed in de auto zal zitten.

(misschien na een jaar therapie en fear management cursussen)
Ik vind helemaal niet alles spannend, en ik weet gewoon dat ik kan rijden. Het is alleen jammer dat ik van nature een stresskip ben, en dat werkt niet in mijn voordeel als ik moet invoegen op de snelweg.

Toch weet ik zeker dat het me kan lukken als er iemand naast me zit die de symptomen herkent. In plaats van te zeggen "Wat heb je rode wangen, heb je het warm?". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

In Dukenburg heb je veel stukjes woonwijk met veel geparkeerde auto's, woonerfjes, ondoorzichtelijke bochten, rotdrempels etc.
Try Nijmegen Oost. :P

Bijna de voorbumper van de les auto aan gort gereden daar, de ene drempel kon je met 20 nemen en de ander moest je de auto net niet overheen tillen. :')

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Krizzie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:49:
[...]

Try Nijmegen Oost. :P

Bijna de voorbumper van de les auto aan gort gereden daar, de ene drempel kon je met 20 nemen en de ander moest je de auto net niet overheen tillen. :')
Haha ja daar woon ik :P Inderdaad qua drempels ook erg, maar wel wat ruimer opgezet.

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1 ... 3 ... 37 Laatste