20%johnnyv.nl schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:49:
[...]
Een airco gebruikt gewoon een flink percentage van je motorvermogen (in de richting van 20%), en ja, dat merk ik ook in m'n 1-serie met 143 pk. (ok, hij slaat niet af, maar de acceleratie met de airco vol aan is een stuk minder)
haha
nah, ik vind het zowiezo wel mooi, die krappe 80km weggetjes enzo, mooi door de bochten gaan enzo
haha vermaak me prima
Audi S3
Lekker planken op de oprit/invoegstrook.
Dat moet je al eerder beginnen te doenKrizzie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:26:
/me Vind het ook altijd heerlijk om in te voegen op de snelweg.
Lekker planken op de invoegstrook.
Voor de Noorderlingen onder ons, als je van Drachten naar Groningen gaat wil dit niet
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
(moest btw om 8 uur in Utrecht afrijden... drukte viel me nog mee
[ Voor 65% gewijzigd door Quadro! op 15-05-2008 13:28 ]
Ja dat stuk is allesbehalve ideaal. Als het druk is, met veel vrachtwagens enzo is het vrij lastig om er tussen te komen.WhizzCat schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 06:43:
[...]
Dat moet je al eerder beginnen te doenzo snel mogelijk planken, lekker door de bochtjes heen trekken
Voor de Noorderlingen onder ons, als je van Drachten naar Groningen gaat wil dit nietdaar ligt bij de oprit ongeveer 200m invoeg strook en met mijn Starlet, jammer maar helaas, rij ik dus never nooit niet 120 als ik invoeg. Daar zijn ook al een hoop ongelukken geweest, gelukkig ligt er dan wel vluchtstrook. Laatst zat ik natuurlijk met 70 naast een vrachtwagen daar, dan maar een stukje verdrijvingsvlak en vluchtstrook mee pakken... levensgevaarlijk daar
Gefeliciteerd man!Quadropluxor schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:16:
w00t! gisterochtend mijn rijbewijs gehaald. De laatste lessen ging het echt zwaar kut, mijn rijinstructeur zag het examen dan ook nogal somber in, maar bij het examen ging het echt super lekker en ben dan ook in 1x geslaagd
Autorijden is echt leuk als je snel vooruitgang boekt met je rijstijl en inzicht. Gister een perfecte draai gemaakt en precies recht in het parkeervak
Ik zie het uiteindelijke examen dan ook goed zitten. Is toch in eigen auto en kost me dan dus maar € 35,-. België rules
Alleen het kijken moest hij er bij mij nog ff instampen
En het te hard rijden gaat nog een probleempje worden denk ik
Morgen TTT
[ Voor 7% gewijzigd door MexxT op 15-05-2008 13:26 ]
Audi S3
Default blanke hetero
Anoniem: 252438
Hoeveel lessen heb je gehad in totaal?MexxT schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:26:
ik kreeg vandaag te horen dat ik prima kon rijden.
Alleen het kijken moest hij er bij mij nog ff instampen(naar de zijweggetjes voor mij)
En het te hard rijden gaat nog een probleempje worden denk ik
Morgen TTT
En suc6 met je ttt.
ik heb 26 lessen totaal.
(in 6 dagen)
8 mei had ik 2 uur, de dinsdag is van 8 tot 12 (en 1 simulator les er af)
de rest van de dagen (tot vandaag) constant van 8 tot 12 gelest. vandaag mocht ik gewoon naar huis rijden. Hij zij, of jij nou rijd of ik dat maakt niet uit, jij hebt er nog wat aan
dus mooi gratis halfuur erbij
Audi S3
Waar ik nog wel over twijfel is een theoriecursus, volgens de rijschool was dit echt aanbevolen omdat de theorie sterk is veranderd, en je het zo ook beter binnenkrijgt, maar volgens mij zijn er genoeg mensen die het met zelfstudie ook is gelukt toch?
Iemand trouwens nog theorieboeken (wel nieuwe stijl uiteraard) in de verkoop na het slagen?
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Dat was overigens wel vorig jaar oktober, dus het 'nieuwe' examen ken ik niet, maar volgens mij veranderde er echt niet al te veel.
ik heb een theorieboek uit 2005, en heb 3 fout gemaakt.DarthPlastic schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:28:
Hier ook begonnen, na 1 gratis proefles een tijdje geleden, en een slipcursus als bedrijfsuitje, nu maar een keer echt aan de slag
Waar ik nog wel over twijfel is een theoriecursus, volgens de rijschool was dit echt aanbevolen omdat de theorie sterk is veranderd, en je het zo ook beter binnenkrijgt, maar volgens mij zijn er genoeg mensen die het met zelfstudie ook is gelukt toch?
Iemand trouwens nog theorieboeken (wel nieuwe stijl uiteraard) in de verkoop na het slagen?
zegt genoeg denk ik zo
Audi S3
Lol dat noem ik pas een snelcursusMexxT schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:21:
Thnx![]()
ik heb 26 lessen totaal.
(in 6 dagen)
8 mei had ik 2 uur, de dinsdag is van 8 tot 12 (en 1 simulator les er af)
de rest van de dagen (tot vandaag) constant van 8 tot 12 gelest. vandaag mocht ik gewoon naar huis rijden. Hij zij, of jij nou rijd of ik dat maakt niet uit, jij hebt er nog wat aan![]()
dus mooi gratis halfuur erbij
Maar is het niet vermoeiend om van 8 tot 12 te rijden??
Als ik 2 uur achter elkaar rijd vind ik dat al meer dan genoeg
oeh net TTT gehad
Ging perfect!
Prima aan de snelheid gehouden (kwam iets te hard lievelde binnen stuiven maar was niet zo erg, want corrigeerde snel
1x vergist met de afslag, had 1 bordje gemist helaas
dus toen hebben we een andere route gedaan.
Geenenkele ingreep gehad, alles zelf gezien.
Vrijstelling voor byzondere manouvres heb ik ook
de 1e keer vond hij dat ik achteropkomend verkeer hinderde, maar daar was ik het niet helemaal mee eens. Ik mocht het later nog eens proberen, en dat ging prima. (1e keer ook, maar had 2 auto's achter mij, die ik ook nog gewoon voor heb gelaten, maarja..)
Parkeren deed ik op de moeilijke manier volgens hem
Het enige puntje (wat ik al verwacht had) was dat ik iets beter moest kijken. Ik keek wel, maar volgens hem deed ik soms alsof (en dat klopte wel)
dus, daar nog even aan werken morgen en voor het examen, en dan hopen dat het dan net zo goed gaat
je moest jezelf beoordelen, ik had mijzelf overal 4 gegeven, behalve op het puntje kruispunten en afstand houden (veiligheid) daar had ik 3 gegeven.
De examinator zij dat hij me niets anders dan gelijk kon geven, dus das mooi
Mijn instructeur was helemaal in zijn nopjes

die vond het prachtig
Hij zij meteen toen we buiten waren; ik stond helemaal versteld, ik denk, wat doet die nou, zo rustig, en zo netjes
Audi S3
TTT
Ik mag hopen dat dat niet op de schaal van 1 tot 10 is, waarbij 10 "uitstekend" is?MexxT schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:46:
je moest jezelf beoordelen, ik had mijzelf overal 4 gegeven, behalve op het puntje kruispunten en afstand houden (veiligheid) daar had ik 3 gegeven.
De examinator zij dat hij me niets anders dan gelijk kon geven, dus das mooi
5 is uitstekendErkens schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:20:
[...]
Ik mag hopen dat dat niet op de schaal van 1 tot 10 is, waarbij 10 "uitstekend" is?
En ja ik wou dat ik ook meteen examen gedaan had
Audi S3
Mja gevaar herkenning is iets wat je aan ervaring moet opbouwen denk ik. Je kunt niet elke situatie in 1x goed doen, zeker niet als je ze nog nooit tegen bent gekomen.
Al 22 lessen gehad, de rust er wat in leggen en dan na stuk of 8 lessen examen doen denk ik.
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Had examen in Enschede om 9.50, op zich een mooie tijd ondanks de vele vrachtwagens.
Nog voor ik ging zei mijn rij-instructeur dat ik heel goed moest kijken en anticiperen bij deze examinator.
Ik had een mentorexamen waarbij nog een examintor meeging.
We gingen meteen in een doodlopende weg waar ik mocht keren, ben parkeerplaats op gegaan en heb in 1 x gekeerd lekker makkelijk. Ik wou toen rechtsafslaan waarna de auto afsloeg.
Geen ramp want ik had meteen gespiegeld auto aangedaan en verder gereden.
Ik mocht toen op een plek stoppen en kreeg een clusteropdracht.
Al die tijd de cordinatiepunten voor niks geleerd maar goed, ik had ze goed opgevolgd(ging de snelweg op, 80 weg en 50) en kwam uit in enschede west.
Daar zei hij toen we in de 30 zone waren de hele tijd links rechts links rechts, k wist niet waneer dit zou op houden
Na 35 minuten gingen we eindelijk richting het cbr.
Weer de snelweg op, 80 weg en een 50 weg.
Ik heb die dag nooit eerder zo goed gekeken wat ook erg nodig was.
Eindelijk bij het cbr aangekomen keek de examintor me heel streng aan, ik kon dus niet weten of ik was geslaagd of gezakt.
Later gingen we eindelijk naar binnen en toen zei hij tegen mij wat ik zelf dacht.
Toen vertelde hij of ik de gezegde ken.
Ik zo 3 x scheepsrecht:P, en toen feliciteerde hij mij.
Was echt blij dat ik er eindelijk van af was want mijn theorie liep 6 juli af.
Later kreeg ik ook nog te horen van mij rij-instructeur dat ik de strengste examinator had gehad die weinig liet slagen. Hij was de hoofd van de examintors zeg maar.
Was ik even blij dat ik dat niet geweten had toen ik aan het rijden was
Oh dat is echt zo vervelend, loop je vanaf de auto naar het cbg, stilte, laten ze je eerst zitten, de tweede ging hij eerst nog wat op z'n pda doen, en toen zei die van het lijkt wel alsof de hele wereld tegen je is, je moet wat minder zenuwachtig doen, ik dacht zo van, vertel nou eerst of ik geslaagd benAnoniem: 252438 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:08:
Eindelijk bij het cbr aangekomen keek de examintor me heel streng aan, ik kon dus niet weten of ik was geslaagd of gezakt.

Oja, Gefeliciteerd he!
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
ThxArm1n schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:27:
[...]
Oh dat is echt zo vervelend, loop je vanaf de auto naar het cbg, stilte, laten ze je eerst zitten, de tweede ging hij eerst nog wat op z'n pda doen, en toen zei die van het lijkt wel alsof de hele wereld tegen je is, je moet wat minder zenuwachtig doen, ik dacht zo van, vertel nou eerst of ik geslaagd benuiteindelijk de tweede keer wel het geval, maar het lijkt wel alsof ze er een tv-show maken, waar ze zo spannend mogelijk over de uitslag doen
Oja, Gefeliciteerd he!
Ja man dat is echt niet om uit te houden als ze eerst nog andere dingen gaan doen.
Ze moeten gewoon zeggen geslaagd of gezakt klaar
En ik wist zelf ook niet wat ik moest verwachten, ondanks dat ik goed had gereden.
Tegenwoordig weet je nooit of ze je laten slagen of zakken al rijd je foutloos.
Ze kunnen alleen wel zeggen niet goed gekeken ofzo en dan is het einde verhaal.
Default blanke hetero

"Mekker, blaat"
Morgenochtend sta ik om 9 uur bij het gemeentehuis om het roze pasje in ontvangst te nemen
Yeeeehaw!
[ Voor 6% gewijzigd door Steije op 20-05-2008 13:35 ]
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
Ik ook geslaagd
Het ging ZO ruk

Gelukkig stond er bij mijn TTT dat het een mooie toets was, op basis daarvan heeft die me laten slagen, dat stond er niet vaak zij hij
Ik ging op een voorrangs weg langzaam rijden bij elk kruispunt, en bij het optrekken in de 2 laten staan ofzo..
dat is me echt nog nooit gebeurt dat die dan afslaat
Wegrijden in de 2 deed ik standaard al
alleen dat ging altijd goed
[ Voor 3% gewijzigd door MexxT op 20-05-2008 13:54 ]
Audi S3
Wat een snelheid man! Have fun driving! Spoedaanvraag gedaan?
Default blanke hetero
Want dan heb je dat de 1 die goed kan rijden een examintor die heel streng is en die laat m op iets kleins zakken en de ander die niet goed kan rijden slaagt wel omdat de examinator mild is.
Sommige mensen die ik ken hebben het gehaald omdat ze geluk hadden met de examinator maar als ik zie dan zie rijden dan maak ik wel dat ik op een veilige plek sta.
Want zoals sommige rijden(niet recht op de weg, weghelften afnijden met bochten etc), die zijn echt een gevaar op de weg.
Enne, de echte aso's krijgen vanzelf wel een keer een (hopelijk eenzijdig) ongeluk.
[ Voor 40% gewijzigd door Gluten Parody op 20-05-2008 16:36 ]
Ze waren natuurlijk weer eens dichtEbayzo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:53:
* Ebayzo is jaloers op Mexx
Wat een snelheid man! Have fun driving! Spoedaanvraag gedaan?

dus morgenochtend maar aanvragen.
Ik zit hard te twijfelen, over die spoedaanvraag. als ik dat doe heb ik hem vrijdag met geluk,
en kan ik zaterdag nog voor een auto gaan kijken (dan kan ik zelf proefrijden
aan de andere kant, mijn pa verklaarde me voor gek om 40 extra bij te leggen
@ syrian_boy,
Volgens mijn instructeur kon ik hardstikke goed rijden, en vogens de examinator van mijn TTT ook. Maar het examen ging echt slecht, ik was heel nerveus
want ik kon pas augustus weer als ik niet slaagde, en das toch 2 maanden.
ik heb verder ook geen enke ingreep ofzo gehad.
Ik reed gewoon te langzaam en te voorzichtig.
[ Voor 5% gewijzigd door MexxT op 20-05-2008 19:18 ]
Audi S3
Maar goed, het zit er weer op en examinator wist me te vertellen dat ik half juni ga afrijden! Exacte datum was hij vergeten op te schrijven maar het is in ieder geval half juni. Nog een lesje of 3/4 dus.
* Ebayzo is happy
Welke auto ga je halen Mexx
Ik behoor denk ik tot de perfectionistische groep. Ik heb ook het idee dat ik fout na fout maak, terwijl ik mijn instructeur en ook de examinator nooit hoor/hoorde. Ach, beter wat te streng op jezelf dan te nonchalant. Zolang je maar enigszins relaxed blijft.Gluten Parody schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:33:
Of je goed kunt vergelijken met de verhalen van anderen is maar de vraag. De een overschat zichzelf enorm en vindt zichzelf na 5 lessen al perfect rijden. De ander rijdt al heel prima maar is zo perfectionistisch als de netenHad ik ook last van, examinator vond dat ik ruim geslaagd was maar ik vond het niet goed genoeg.
[ Voor 36% gewijzigd door Ebayzo op 20-05-2008 19:37 ]
Default blanke hetero
Seat Leon, Topsport versie met 180pk
altijd al mijn droomauto geweest
en dan uitvoeren als cupra R
[ Voor 15% gewijzigd door MexxT op 20-05-2008 19:39 ]
Audi S3
Ik had vandaag Valdispert geprobeerd, de variant die je op je tong moet spuiten. Volgens mij werkte het wel (een beetje), aan de andere kant ben ik voor mijn rijexamen natuurlijk honderd keer zenuwachtiger dan voor de zoveelste rijles...
Het rijden gaat inmiddeld volautomatisch. Hooguit krijg ik in een uurtje rijden twee opmerkingen ofzo (deze keer waren het "kijk hier wat eerder naar links" en "hier pas je nog wel langs"

Uiteindelijk wel weggekomen, maar die hellingproef gaan we nog maar eens oefenen

leoaq.fm // Jeune Loop
Ik had maandagmiddag aangevraagd, en woensdagmiddag was ie klaar (misschien ook wel eerder). Dus die spoed is pure geldklopperij. Of je moet écht haast hebben en zekerheid willen.MexxT schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:16:
[...]
Ze waren natuurlijk weer eens dicht![]()
Ik zit hard te twijfelen, over die spoedaanvraag. als ik dat doe heb ik hem vrijdag met geluk,
en kan ik zaterdag nog voor een auto gaan kijken (dan kan ik zelf proefrijden)
aan de andere kant, mijn pa verklaarde me voor gek om 40 extra bij te leggen
Oja nog gefeliciteerd!
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
hellingproef is geen kont aanleokennis schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:34:
Nog twee lesjes voor mijn tweede examen.
Ik had vandaag Valdispert geprobeerd, de variant die je op je tong moet spuiten. Volgens mij werkte het wel (een beetje), aan de andere kant ben ik voor mijn rijexamen natuurlijk honderd keer zenuwachtiger dan voor de zoveelste rijles...
Het rijden gaat inmiddeld volautomatisch. Hooguit krijg ik in een uurtje rijden twee opmerkingen ofzo (deze keer waren het "kijk hier wat eerder naar links" en "hier pas je nog wel langs"). Maar...vandaag had ik voor het eerst in de nieuwe Golf een serieuze hellingproef en bij de eerste poging liet ik hem afslaan omdat hij iets gevoeliger is in de koppeling dan de oude BMW
. Dat was ook voor het eerst in tien lessen ofzo. Maar goed...dan begin ik dus (een klein beetje) te stressen en ga ik er teveel over nadenken, dus ja hoor...ik liet hem nog een keer afslaan
.
Uiteindelijk wel weggekomen, maar die hellingproef gaan we nog maar eens oefenen.
ook niet met een andere auto.
kom het elke dag tegen als ik weer eens de brug op moet rijden
Audi S3
leoaq.fm // Jeune Loop
Eerst drie losse lessen. Toen een pakket van vijfentwintig lessen. Daarna nog zes losse lessen. Examen, gezakt. Daarna nog acht lessen om de tijd tot het tweede examen donderdag over een week te overbruggen. In totaal dus zelfs tweeënveertig uur les...en geloof me daar zal geen instructeur van onder de indruk zijn. Er zijn mensen die makkelijk over de zestig komen.
leoaq.fm // Jeune Loop
40 is helemaal niet bijzonder veel
The devil is in the details.
hm.. ik had er 26 en dat vond ik eerlijkgezegt al teveel...Hahn schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:57:
[...]
40 is helemaal niet bijzonder veelIk ga volgende week dinsdag ook voor m'n tweede poging, 's ochtends en 's middags nog wel 3 lessen, waardoor ik op een totaal van 38 lessen kom.
ik had het met 17 ofzo ook wel afgekund, maar het zat nou eenmaal in mijn pakket..
Audi S3
in ieder geval, het leek mij veel.
Het ging zo kut omdat ik behoorlijk zenuwachig was aangezien ik anders nog 2 maand kon gaan zitten wachten. als ik meteen een 2e keer had gekunt dan was ik lang niet zo zenuwachig geweest.
bovendien, hoe weet jij hoe ik rijd ?
de TTT ging enorm goed namelijk, daar was ik ook niet zenuwachig.
Examinator was ook niet enorm negatief, hij vond het jammer dat het niet wat beter ging.
heb ook nergens een ingreep gehad of iets vergelijkbaars.
alleen afslagen gemist, en te voorzichtig rijden.
[ Voor 20% gewijzigd door MexxT op 20-05-2008 23:36 ]
Audi S3
Ik zou zeggen dat 35 lessen 'gemiddeld is'. Sommige mensen, waaronder jij, hebben veel talent en kunnen met minder af. Sommige mensen zullen geluk hebben en slagen terwijl ze het eigenlijk nog niet goed genoeg kunnen. Sommige mensen zullen pech hebben en een slechte dag hebben, zakken en tot hun herexamen nutteloos rondtoeren. Sommige mensen hebben weinig talent en hebben meer lessen nodig.MexxT schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:27:
[...]
hm.. ik had er 26 en dat vond ik eerlijkgezegt al teveel...
ik had het met 17 ofzo ook wel afgekund, maar het zat nou eenmaal in mijn pakket..
Uiteindelijk gaat het niet om het aantal lessen maar het resultaat.
leoaq.fm // Jeune Loop
Ja dat klopt, maar ik wist niet wat gemiddeld was. vandaar dat ik het op die manier zij. Ik ging er vanuit dat zo'n 6 daagse wat ik dus deed met 26 lessen het gemiddelde was.leokennis schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:35:
[...]
Ik zou zeggen dat 35 lessen 'gemiddeld is'. Sommige mensen, waaronder jij, hebben veel talent en kunnen met minder af. Sommige mensen zullen geluk hebben en slagen terwijl ze het eigenlijk nog niet goed genoeg kunnen. Sommige mensen zullen pech hebben en een slechte dag hebben, zakken en tot hun herexamen nutteloos rondtoeren. Sommige mensen hebben weinig talent en hebben meer lessen nodig.
Uiteindelijk gaat het niet om het aantal lessen maar het resultaat.
maargoed, nu weet ik dat het anders is
Audi S3
Overigens is 40 lessen wel een redelijk gemiddelde.
Ik wil alleen maar aangeven dat jij ook zomaar richting die 40 lessen had kunnen gaan. Veel mensen zijn zenuwachtig, dus zakken er ook wel eens mensen die prima kunnen rijden. Voordat je dan weer je tweeede examen hebt gedaan zit je toch al gauw rond de 40 lessen. Zo gek is het dus helemaal niet om je rijbewijs in 40 lessen te halen.MexxT schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:34:
Dat doet er niet toe, ik vond het veel.
in ieder geval, het leek mij veel.
Het ging zo kut omdat ik behoorlijk zenuwachig was aangezien ik anders nog 2 maand kon gaan zitten wachten. als ik meteen een 2e keer had gekunt dan was ik lang niet zo zenuwachig geweest.
bovendien, hoe weet jij hoe ik rijd ?
de TTT ging enorm goed namelijk, daar was ik ook niet zenuwachig.
Examinator was ook niet enorm negatief, hij vond het jammer dat het niet wat beter ging.
heb ook nergens een ingreep gehad of iets vergelijkbaars.
alleen afslagen gemist, en te voorzichtig rijden.
Mijn rij-instructeur zei overigens ook dat 40 zo ongeveer het gemiddelde was.

Edit// @hieronder mijn lessen/uren waren 3 kwartier mocht het je intereseren.
[ Voor 44% gewijzigd door MexxT op 20-05-2008 23:54 ]
Audi S3
Heb je 't dan over 40 lessen van 1, 1.5 or 2 uur? Zit nu zelf op de 24 van 1.5 uur, en wacht al 'n maand op ruimte voor 'n examen op korte termijn, heerlijkErkens schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:39:

Boeiend, weer wat geleerdMexxT schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:42:
Ja dat wist ik dus niet, daarom reageerde ik zo
Edit// @hieronder mijn lessen/uren waren 3 kwartier mocht het je intereseren.
Ach ja, voordeel van lekker veel lessen is dat je je instructeur goed leert kennen hè

leoaq.fm // Jeune Loop
In de tijd dat jij nog aan het lessen was zou hij al heel wat kilometers in het wild gemaakt hebben waar hij veel meer aan zal hebben dan de verplichte rondjes met een instructeur ernaast.Erkens schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:39:
Zelf heb ik er een jaartje over gedaan en iedere week moest ik gewoon minstends 2 uur afnemen ivm de reis van en naar Harderwijk zodat er nog wat te lessen over bleef. Daarnaast moet je lang wachten tussen de diverse examens in waarbij je gewoon door wilt blijven rijden. En zo kwam ik aan een kleine 80 uur. Dat mensen dat veel vinden heb ik schijt aan, lekker boeiend dat jij het in een paar lessen heb gedaan, ik heb in ieder geval meer uren op de weg gezeten voordat ik los gelaten werd waardoor ik veel meer rare situaties heb meegemaakt en meer ervaring heb opgedaan gedurende de lessen. (waaronder ook 3 verschillende auto's gereden)
Ben het al enigzins zat constant hetzelfde trucje. Gister ook weer de meest kansloze routes met TomTom... ik wil rijden
Default blanke hetero
Natuurlijk, echter ik heb niet echt veel "verplichte rondjes" gereden, instructeur vroeg vaak waar ik vandaag naar toe wildeEbayzo schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:13:
[...]
In de tijd dat jij nog aan het lessen was zou hij al heel wat kilometers in het wild gemaakt hebben waar hij veel meer aan zal hebben dan de verplichte rondjes met een instructeur ernaast.
Mijn lessen waren gemiddeld 2 tot 2,5 uur en in totaal ongeveer 80 uur gelest. Merk overigens op dat ik ook minstends een uur extra moest afnemen per examen/ttt vanwege de afstand Lelystad->Harderwijk

Of je nou 3 weken of 2 maanden moet w8en dat doet er niet toe.MexxT schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:16:
[...]
Ze waren natuurlijk weer eens dicht![]()
en kan ik zaterdag nog voor een auto gaan kijken (dan kan ik zelf proefrijden)
aan de andere kant, mijn pa verklaarde me voor gek om 40 extra bij te leggen![]()
@ syrian_boy,
Volgens mijn instructeur kon ik hardstikke goed rijden, en vogens de examinator van mijn TTT ook. Maar het examen ging echt slecht, ik was heel nerveus![]()
want ik kon pas augustus weer als ik niet slaagde, en das toch 2 maanden.
ik heb verder ook geen enke ingreep ofzo gehad.
Ik reed gewoon te langzaam en te voorzichtig.
En wie zegt dat je een ingreep moet hebben om te zakken.
De volgende dingen zijn goede redenen om iemand te laten zakken.
1. Merkbare stres, dat moet je proberen onder dwang te houden omdat je anders niet goed aan het verkeer kan deelnemen.
2. Kijkgedrag, kijk je ver vooruit en kijk je in elke straat okal heb je voorrang.
3. Doorstroming van verkeer, niet 40 rijden waar je 50 mag en kunt. Gewoon gas geven en voor een goede doorstroming van het verkeer zorgen.
En bij jou zaten 1 of beide van de punten die ik ga noemen niet goed:
1. Je zorgde voor een slechte doorstroming van het verkeer omdat gespannen was en daarom rustig ging rijden.
2. Je keek niet goed vooruit, want als je dat wel deed dan was het niet nodig geweest om rustig/voorzichtig te rijden.
Ik weet zeker dat als je mijn examintor had gehad dat je 100% zeker was gezakt.
Ik heb maandag 1 van de strengste examinators gehad die weinig liet slagen.
Mijn rij-instructeur was al voor dat ik examen ging doen aan het kijken waneer ik weer op kon.
Ik heb tijdens het examen ook wel een beetje stres gehad(wie niet

En ik heb overal heel goed gekeken en snelle beslisingen genomen.
Met snelle beslisingen bedoel ik het inschatten of je kan inhalen en kijken waneer je kan invoegen in een drukke snelweg. Want op zo'n moment mag je niet rustig gaan rijden om na te denken want dan houd je het verkeer op.
En verder, als je rustig rijd op een examen dan geeft dat aan dat je: Spanning hebt waardoor je mischien wel verkeerde beslissingen kan nemen of dat je niet ver genoeg vooruitkijk waardoor je rustig ging rijden om alles goed te kunnen zien.
3 weken of 2 maand is een heel verschil in mijn geval.Anoniem: 252438 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:21:
[...]
Of je nou 3 weken of 2 maanden moet w8en dat doet er niet toe.
En wie zegt dat je een ingreep moet hebben om te zakken.
De volgende dingen zijn goede redenen om iemand te laten zakken.
1. Merkbare stres, dat moet je proberen onder dwang te houden omdat je anders niet goed aan het verkeer kan deelnemen.
2. Kijkgedrag, kijk je ver vooruit en kijk je in elke straat okal heb je voorrang.
3. Doorstroming van verkeer, niet 40 rijden waar je 50 mag en kunt. Gewoon gas geven en voor een goede doorstroming van het verkeer zorgen.
Het enige wat er kut ging was dat ik voorzichtig deed, dus afremmen bij kruispunten op een voorrangs weg. Waarom ik dat deed weet ik niet..En bij jou zaten 1 of beide van de punten die ik ga noemen niet goed:
1. Je zorgde voor een slechte doorstroming van het verkeer omdat gespannen was en daarom rustig ging rijden.
2. Je keek niet goed vooruit, want als je dat wel deed dan was het niet nodig geweest om rustig/voorzichtig te rijden.
Overal heb ik verder de juiste snelheid gereden.
Het invoegen, inhalen en afslagen nemen op kruispunten ging prima hoor, en ik ben heel rap met mijn beslissingen.Ik weet zeker dat als je mijn examintor had gehad dat je 100% zeker was gezakt.
Ik heb maandag 1 van de strengste examinators gehad die weinig liet slagen.
Mijn rij-instructeur was al voor dat ik examen ging doen aan het kijken waneer ik weer op kon.
Ik heb tijdens het examen ook wel een beetje stres gehad(wie niet) maar dat die getoond.
En ik heb overal heel goed gekeken en snelle beslisingen genomen.
Met snelle beslisingen bedoel ik het inschatten of je kan inhalen en kijken waneer je kan invoegen in een drukke snelweg. Want op zo'n moment mag je niet rustig gaan rijden om na te denken want dan houd je het verkeer op.
En verder, als je rustig rijd op een examen dan geeft dat aan dat je: Spanning hebt waardoor je mischien wel verkeerde beslissingen kan nemen of dat je niet ver genoeg vooruitkijk waardoor je rustig ging rijden om alles goed te kunnen zien.
Mijn niveau was volgens mijn instructeur en de examinator van de TTT extreem hoog, maar tijdens het examen ging het veel minder dan dat ik gehoopt had (nog wel goed genoeg om te slagen)
Maar (wat ik nu voor de 2e keer zeg) omdat er op mijn TTT formulier dus stond dat het een hele goede toets was geweest.
Het gesprekje was letterlijk:
Hoe vond je dat het ging?
-Niet zo goed, normaal gaat het altijd veel beter.
Ja ik vond het ook niet geweldig, maar ik kon aan je zien dat je erg gespannen was.
Op het formulier van je TTT stond dat je een heel erg goede toets hebt gereden, en dat staat er eigenlijk nooit tot nouwelijks op.
- oke
Daarom (steekt zijn hand uit)
gefeliciteerd.
Verder weet jij dus niet hoe ik normaalgesproken rijd, en aangezien het rijbewijs alles voor mij betekend (meer dan de gemiddelde mens denk ik zo) was ik extra nerveus. Ik kan me ook geen tijd herinneren dat ik nerveuzer ben geweest.
Maargoed, ik vind dat je op basis van alleen een examen niet een conclusie kan trekken.
Ik deed (bijna) niets fout, alleen het liep allemaal niet lekker.
En daarom is de TTT zo mooi, want daar blijkt wel, als je het kan, dan kan je daar op terugvallen
Audi S3
Net 18, en dan al zo'n auto onder je kont?MexxT schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:39:
offtopic:
Seat Leon, Topsport versie met 180pk
altijd al mijn droomauto geweest
en dan uitvoeren als cupra R
Damn.. wordt je gesponsord door je ouders, of verdienkrijg je gewoon veel geld?
edit: rest ook even gelezen.. Waarom betekend het rijbewijs voor jou zoveel? Ik denk dat iedereen ontzettend veel waarde aan zijn rijbewijs hecht, en jij echt niet meer als een ander
[ Voor 21% gewijzigd door SyS_ErroR op 21-05-2008 21:43 ]

"Mekker, blaat"
Anoniem: 37526
Ik hecht er anders geen ene fuck aan.SyS_ErroR schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:34:
[...]
edit: rest ook even gelezen.. Waarom betekend het rijbewijs voor jou zoveel? Ik denk dat iedereen ontzettend veel waarde aan zijn rijbewijs hecht, en jij echt niet meer als een ander
nope, eigen centjes verdient met hard werken.SyS_ErroR schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:34:
[...]
Net 18, en dan al zo'n auto onder je kont?
Damn.. wordt je gesponsord door je ouders, of verdienkrijg je gewoon veel geld?
Dus ik ben er dan ook wel zuinig mee
En de gemiddelde 18 jarige kan dat niet betalen dus vrijwel standaard papa's auto waarmee getrapt word.
Verzekeren wou mijn pa doen (dus op zijn naam, ik betaal de auto, belasting benzine en de kosten voor de verzekering) en verder is die van mij
Ik hecht zoveel waarde aan omdat ik al vanaf mijn 12e in auto's zit te trekken, dus kan eindelijk mijn hobby compleet maken
en zelf een leuke wagen aanschaffen.
+ dat ik in augustus op vakantie wil met de auto en een kameraad van mij,en dan moet 1 vd 2 toch zijn rijbewijs hebben
Daarnaast heb ik een week "vrij" gekregen van mijn werk om dat ding te halen en kan het natuurlijk niet maken om dan nog een week vrij te vragen omdat ik het verpruts ofzo.
En voor mijn werk heb ik hem ook hard nodig, knap lastig als je ineens onderdelen nodig hebt en er niemand in de werkplaats is of niemand tijd heeft even te rijden

Daarbij zeg ik ook meer als de gemiddelde, en het ging me ook om het slagen die dag.
DAT was zo belangrijk voor mij.
EDIT// Morgen (bijna al vandaag) mag ik hem om kwart over 8 ophalen
heb maar meteen met spoed gedaan, anders was het midden volgende week

[ Voor 21% gewijzigd door MexxT op 21-05-2008 23:58 ]
Audi S3
Anoniem: 37526
Anoniem: 221707
Jaja, ze liggen onder vuur. Nou ja, denk niet dat er zoveel zal veranderen, ook al zijn veel Tweede Kamerleden boos.
Groet,
b00ster!
Ik heb mijn rijbewijs gehaald, maar dan in de VS, voor $30 (ik weet het...). Daarna heb ik ongeveer 8000KM gereden in zo'n beetje alle omstandigheden:
- Op 12 baans snelwegen rond San Francisco
- In sneeuwstormen in bergen
- Smalle bergweggetjes
- Op Californische snelwegen
- Donker, zonder actieve wegverlichting (en in Arizona is het dan bijna totale duisternis als de maan niet schijnt)
- 80KM wegen urenlang aan een stuk door
- In de stad (Vegas, San Francisco, Colorado Springs, Denver, Spokane, nog wat kleinere steden)
Wat ik wil doen: Een les of vijf, misschien tien, en dan afrijden. Ik kan redelijk goed leren, en heb 8 jaar geleden 4 jaar lang bij een autobedrijf gewerkt. Daar heb ik veel ingeparkeerd, wat me ook de nodige ervaring bezorgde.
Hebben jullie tips/trucs voor me? Is mijn huidge plan goed? Wat zou jij doen in mijn geval? Hoop dat ik nog wat inzichten rijker word in deze
Het doel van de lessen is overigens om mijn handelingspatroon en denkwijze zó om te buigen, dat het 'compatible' is met de Nederlandse afrij examinators. Dat ik dus alles volgens het boekje doe. Want ik kan rijden, maar ik kan het alleen nog niet op de manier die van mij verlangt word. Stuur overpakken, kijkvolgorde, aandachtvolgorde, etc.
[ Voor 11% gewijzigd door Ruudjah op 22-05-2008 00:42 ]
Gefeliciteerdb00ster schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 00:27:
Ben vandaag 21 mei geslaagd, na 3 keer op geweest te zijn voor rijbewijs B!
Morgen maar meteen naar het gemeentehuis voor mijn pasje t.v.w. 1900+ euro...
Groet,
b00ster!

Ik weet nog dat je had gezegd dat je deze week examen had maar ik wist niet meer waneer
Maar klasse jongen dat je het tog nog hebt gehaald
Vertel, hoe is het gegaan en wat heb je goed/fout gedaan??
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 22-05-2008 08:20 ]
Verjo > theorieboeken > rijopleiding in stappen.
Verder zal je inderdaad beter even kunnen gaan lessen, een paar losse lessen bij dezelfde instructeur, zodat hij je netjes op de puntjes kan wijzen, de meeste instructeurs kunnen volgens mij niet anders
Heb er zin in!
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik zie dat je in amsterdam woont en daar heb je aan 5 a 10 lessen niet genoeg.
Alleen al het verkeersplein heb je een les of 3 voor nodig, daarnaast ben je als je goed wilt leren kijken en anticiperen zo'n 10 lessen kwijt.
Je mag dan snel kunnen leren maar het kijken is weer andere koek dan alleen rijden.
En je hebt ook nog wat lessen nodig om de coördinatiepunten te leren in a.dam.
Ik weet niet of je die al goed kent?
Als ik jou was zou ik als je de coördinatiepunten niet goed kent je pa of vrienden je laten brengen naar die punten.
mei 2007 begonnen mei 2008 behaald, eerste keer gezakt op teAnoniem: 252438 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 08:17:
[...]
Gefeliciteerd.
Ik weet nog dat je had gezegd dat je deze week examen had maar ik wist niet meer waneer!!
Maar klasse jongen dat je het tog nog hebt gehaald![]()
Vertel, hoe is het gegaan en wat heb je goed/fout gedaan??
hard aan komen op kruispunten, tweede keer gezakt op voorrang
verlenen, derde keer gehaald... geen fouten behalve de motor een
keer af laten slaan...

Greetz b00ster!
3 lessen voor één verkeersplein?Anoniem: 252438 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:48:
@ Ruudjah.
Ik zie dat je in amsterdam woont en daar heb je aan 5 a 10 lessen niet genoeg.
Alleen al het verkeersplein heb je een les of 3 voor nodig, daarnaast ben je als je goed wilt leren kijken en anticiperen zo'n 10 lessen kwijt.
Je mag dan snel kunnen leren maar het kijken is weer andere koek dan alleen rijden.
En je hebt ook nog wat lessen nodig om de coördinatiepunten te leren in a.dam.
Als ik jou was zou ik als je de coördinatiepunten niet goed kent je pa of vrienden je laten brengen naar die punten.

Hoe wou je dat doen als je straks een keer naar Nijmegen gaat en op het Keizer Karel uitkomt, je instructeur een dagje mee uit nemen?
(ik vraag me ook af welk verkeersplein je precies bedoelt, ben regelmatig in Amsterdam geweest maar ben nooit iets indrukwekkends tegen gekomen)
[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 22-05-2008 13:39 ]
(Wat moet je bij het keizer karel in hemelsnaam leren? Rechts heeft voorrang, er zijn geen banen/voorsorteervakken en er staan stoplichten zodat je geen voetgangers/fietsers van de sokken kan rijden. Ok, het is vooral in de spits nogal hectisch, maar ingewikkeld is het allemaal niet)
* pagani is ook, een paar jaar geleden, zonder er ooit gelest te hebben, drie dagen na zijn examen het keizer karel over geweest, zonder problemen
Ik denk eigenlijk dat syrian doelde op het Rottepolderplein. Is aardig vergelijkbaar met het Velperbroek hier naast m'n werk. Gewoon de goede baan voorsorteren, in je baan blijven en het is eigenlijk gewoon je baan volgen dus rechtdoor rijden. Daar kún je geen 3 lessen voor nodig hebben
[ Voor 30% gewijzigd door pagani op 22-05-2008 14:50 ]
Ligt 't nu aan mij of is dat gewoon een 2 baans rotonde? Lijkt mij dan 'gewoon' poot flink op 't gas en d'r tussen wringen.. Oke kan wat lastig zijn als je nog niet 100% vlot met de koppeling spelend weg rijden kan.
-Er zijn geen banen, het baangebruik varieert van 1 's nachts tot 6 in de spits
-Alles wat het plein op komt heeft voorrang, dus je kunt alleen rond gassen als je goed oplet dat er niemand het plein op kan/mag rijden
Dat laatste kun je trouwens prima zien aan de voetgangers/fietsersstoplichten, als die op groen staan komt er geen auto door (tenzij ze door rood rijden)
Punt 1 en 2 maken vooral op onzekere weggebruikers en nieuwelingen een angstwekkende indruk, maar als je eenmaal doorhebt dat het bij goed opletten niks voorstelt stelt het ook niets meer voor
[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 22-05-2008 15:19 ]
Gefeliciteerd!sanzut schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:13:
Whoooho ik ben dinsdag geslaagd... Nu nog wachten op het welbekende pasje...
Ben scheinbaar niet de enige die deze week errug blij is!!!
Wat is een 'coördinatiepunt' in deze?En je hebt ook nog wat lessen nodig om de coördinatiepunten te leren in a.dam.
Niet meer dus sinds December.en aangezien je nu nog legaal mag rijden in Nederland
Je hebt kans dat je tijdens het examen na een bepaald punt in de stad waar je moet afrijden moet rijden? In mijn geval is dat een stadhuis, ziekenhuis of gerechtsgebouw.Ruudjah schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:05:
[...]
Wat is een 'coördinatiepunt' in deze?
[...]
Niet meer dus sinds December.
Default blanke hetero
nee idd, nu al een stuk of 5b00ster schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:44:
[...]
Gefeliciteerd!![]()
Ben scheinbaar niet de enige die deze week errug blij is!!!![]()
![]()
heb trouwens vanochtend mijn pasje gehaald
Audi S3
Het Keizer-Karelplein rijden is een eitje. Maar het Keizer-Karelplein rijden op de manier die het CBR wenst niet. 'Normaal' ragt iedereen dat plein op, en als er voor je iemand stil staat of als er rechts hard iemand op je af komt rijden, rem je zelf. Verder beuk je je auto naar rechts als je van het plein af wilt. Dat doet iedereen, behalve de lesauto's die netjes moeten voorsorteren, rustig op moeten schuiven etc. etc.Krizzie schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:24:
Keizer Karel kost wel meer dan 3 lesjes wil je dat goed kunnen doen. Ja als je er in de middag naar toe gaat is het bijna verlaten, maar in de spits is het daar ieder voor zich.
(Voor de niet kenners: het Keizer-Karelplein is een verkeersplein waar zes wegen op uitkomen. Je zou dus kunnen zeggen dat het een soort van vijfbaansrotonde is, maar verkeer dat de rotonde opkomt heeft voorrang...mits ze groen licht hebben. Het probleem is dat je als pleinberijder niet kan zien wanneer een zijstraat groen krijgt omdat er voor de pleinberijders geen stoplichten zijn; je moet dus voortdurend goed letten op verkeer uit de wegen van rechts. Daarnaast moet je natuurlijk letten op verkeer voor je, moet je bij jouw afslag aan de buitenkant zitten moet je hopen dat de mensen achter je opletten als jij opeens stopt. Waarom er op het plein zelf geen stoplichten staan is mij ook een raadsel).
leoaq.fm // Jeune Loop
Wrong. Je kunt kijken naar de voetgangers/fietsersstoplichten die het plein rond gaan. Staan ze op groen, dan heeft het opkomende verkeer rood, en andersom.leokennis schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:56:
[...]
Het probleem is dat je als pleinberijder niet kan zien wanneer een zijstraat groen krijgt omdat er voor de pleinberijders geen stoplichten zijn; je moet dus voortdurend goed letten op verkeer uit de wegen van rechts.
Er staan geen stoplichten op het plein omdat de doorstroming dan nóg slechter zou worden.
[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 23-05-2008 09:20 ]
Toch gegaan voor de spoedaanvraag?MexxT schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:49:
[...]
nee idd, nu al een stuk of 5
heb trouwens vanochtend mijn pasje gehaald
Ik haal hem volgende week mooi op!
Ik 2 fouten, zij 6. Gelukkig dat ik d'r gisteravond nog ff flink aan het leren kreeg, als we er één foutje mee hebben voorkomen was het al niet meer voor niks
Soms kun je die inderdaad zien, maar als je bijvoorbeeld vierzesde rond moet en je in het begin dus echt naar binnen duikt, en het is enigszins druk (of er rijdt een vrachtauto) dan zie je die echt niet meer...johnnyv.nl schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:18:
[...]
Wrong. Je kunt kijken naar de voetgangers/fietsersstoplichten die het plein rond gaan. Staan ze op groen, dan heeft het opkomende verkeer rood, en andersom.
Er staan geen stoplichten op het plein omdat de doorstroming dan nóg slechter zou worden.
Maar goed, buiten dat alles, het is hoedanook een belachelijk plein. Het is een beetje hetzelde als met een kapotte parachute uit een vliegtuig springen: het is heel stoer als je er heelhuids vandaan komt, maar het is wel levensgevaarlijk. Ze zouden het ding dan ook echt moeten veranderen in een soort van turborotonde ofzo, in ieder geval niet wat het nu is.
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik wordt namelijk flink gek van mensen die rechts blijven rijden over de hele rotonde, mensen die van binnen helemaal naar buiten knallen om nog af te slaan.
Ik bedoel, als je niet af kan slaan, dan rijdt je toch nog gewoon een rondje?
Aan de andere kant heb ik als ik van de tunnel af kom en het plein op wil rijden wel bijna altijd iemand in de flank zitten. Er staan daar lijnen die je moet volgen, maar nee hoor, iedereen snijdt je daar af. Ik vraag me altijd af hoe sterk ik dan zou staan, maar aan de andere kant laat ik het liever niet gebeuren.
Omrijden kan, maar het plein is hèt knooppunt van Nijmegen dus dat vind ik wel veel gevraagd en sorry, maar als een verkeersplein zo achterlijk is ingericht dat je durf nodig hebt om erop te rijden, dan is er iets mis met het plein en niet met de bestuurder.winkelwagen schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:05:
Als je er niet op durft, dan rijd je toch gewoon om?
Ik wordt namelijk flink gek van mensen die rechts blijven rijden over de hele rotonde, mensen die van binnen helemaal naar buiten knallen om nog af te slaan.
Ik bedoel, als je niet af kan slaan, dan rijdt je toch nog gewoon een rondje?
Aan de andere kant heb ik als ik van de tunnel af kom en het plein op wil rijden wel bijna altijd iemand in de flank zitten. Er staan daar lijnen die je moet volgen, maar nee hoor, iedereen snijdt je daar af. Ik vraag me altijd af hoe sterk ik dan zou staan, maar aan de andere kant laat ik het liever niet gebeuren.
Wat je zegt over die lijnen: het probleem is dat ze er voor het plein wel staan maar erop niet. Als je van de St. Anna afkomt heb je bijvoorbeeld drie voorsorteerstroken (alle andere toegangswegen hebben er geloof ik twee of een). Naar ik aanneem eentje voor de eerste en tweede afslag, eentje voor de derde en vierde en eentje voor de vijfde en zesde. Het probleem is dat er op het plein zelf geen drie maar soms wel vier of vijf banen 'gecreëerd worden' door de mensen die erop rijden, zodat er gewoon teveel geritst en geweefd moet worden. Mensen zijn dan teveel bezig met niet botsen en goed rijden schiet er dan nog wel eens bij in ja...
Dus: het is hartstikke leuk en heel goed als jij met twee vingers in je neus over het Keizer-Karelplein kan navigeren, maar ik vind dat iedere verkeerssituatie zonder al te veel problemen getackled moet kunnen worden door een chauffeur met gemiddeld talent en het Keizer-Karelplein is daar geen voorbeeld van...
[ Voor 4% gewijzigd door sjaakaq op 23-05-2008 13:33 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
Als ik niet door tunnels durf te rijden, dan kies ik voor een andere route. Het heeft geen zin om andere in gevaar te brengen (overdreven gesteld uiteraard) als jij je niet kan aanpassen naar een verkeerssituatie.
ja, kon niet wachtenb00ster schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:50:
[...]
Toch gegaan voor de spoedaanvraag?![]()
Ik haal hem volgende week mooi op!![]()
ik ga zo ff rondje rijden met de auto van mijn ma
Audi S3
Als je goed wilt spiegelen op het Keizer Karel dan kom je ogen te kort. Zeker als het druk is.winkelwagen schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:15:
Jawel, maar mensen durfen niet, of zijn bang voor de situatie. Als je gewoon gewoon goed spiegeld als je opschuift, op tijd voorsorteert en de zijstraten in de gaten houdt, is het plein niet lastig. Dit is eigenlijk wat je op elke rotonde moet doen. En zoals ik al zei, als je niet kan (om wat voor reden dan ook) afslaan, dan rijd je een rondje.
Als ik niet door tunnels durf te rijden, dan kies ik voor een andere route. Het heeft geen zin om andere in gevaar te brengen (overdreven gesteld uiteraard) als jij je niet kan aanpassen naar een verkeerssituatie.
Ben het dan ook met leokennis eens.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Da's voor heel veel mensen nu net het probleem, slimpiewinkelwagen schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:15:
Als je gewoon gewoon goed spiegeld als je opschuift, op tijd voorsorteert en de zijstraten in de gaten houdt
[ Voor 18% gewijzigd door Gluten Parody op 24-05-2008 19:51 ]